Sobota, 18 września 2010, 23:19

Mercedes ekipy Małysza - cacko na kołach

Mercedes Teamu Małysz
Mercedes Teamu Małysz
fot. Adam Łaciak

W czerwcu Adam Małysz odebrał kluczyki do srebrnego Mercedsa Viano 3.0 diesel. Inter-Car Zabrze autoryzowany salon i serwis Mercedes-Benz jest sponsorem Polskiego Związku Narciarskiego i naszego najlepszego skoczka w historii. Wiślanin, obok Mateusza Kusznierewicza i Justyny Kowalczyk jest kolejnym mistrzem olimpijskim współpracującym z marką Mercedes-Benz.

"Cieszę się, że Pan Adam Małysz dokonał najlepszego wyboru" powiedział Jarosław Zięba, prezes Inter-Car Zabrze. "Postawiłem na srebrną gwiazdę, Mercedesa Viano i jestem przekonany, że ten samochód zapewni mi bezpieczeństwo i komfort w moich licznych podróżach. Mam nadzieję, że będzie to sezon pod szczęśliwą gwiazdą" - powiedział Orzeł z Wisły.

Samochód nie jest oczywiście do prywatnego wykorzystania dla skoczka, zespół używa go na zgrupowaniach i zawodach. Wóz bardzo chwali Maciej Maciusiak, serwismen Adama Małysza. Mówi, że jest bardzo wygodny i przestronny. „Jest w nim nawet więcej miejsca, niż w Chryslerze, którego używaliśmy w zeszłym roku. Jest trochę dłuższy i nieco wyższy” powiedział Maciusiak.

Samochód został przystosowany do potrzeb ekipy. Zamiast siedmiu, jak w standardzie, ma cztery fotele. Tył oddziela od przestrzeni dla pasażerów solidna metalowa krata. A w strefie bagażowej nigdy za dużo miejsca nie zawadzi. „Kombinezony, buty, narty, narzędzia, urządzenia do treningu sprzęt do analizy skoków, nasze prywatne bagaże. No i oczywiście najwięcej bagaży to ma Maciek – smary, i wszystko co jest potrzebne, by dbać o narty. A samych kombinezonów Adam ma czasem, razem z treningowymi, z dziesięć” – uśmiecha się Robert Mateja.

Długie, skokowe narty, (w tym roku Adam skacze na nartach o długości 240 cm) zajmują dwie trzecie wnętrza samochodu, dlatego w kracie jest specjalne wycięcie, część nart spoczywa w części bagażowej a część miedzy fotelami.

„Prowadzimy go na zmiany, ale głównie Robert i ja” – mówi Maciusiak. „Jeździ się bardzo dobrze, samochód jest bardzo wygodny. Jest tu mnóstwo schowków, klimatyzacja, wygodne fotele regulowane w kilku płaszczyznach. Jest kilka gniazdek, w tym jedno z tyłu w bagażniku, możemy do niego podłączyć sprzęt do oglądania i analizowania skoków, jeśli pod ręką nie ma gniazdka elektrycznego. Silnik jest mocny, 3 litry, 206 koni mechanicznych. Taka moc bardzo się przydaje przy wyprzedzaniu. Mamy w nim wszystko, co potrzeba, a jak trzeba zrobić jakąś drobną przeróbkę, to sami sobie coś wykombinujemy” – objaśnia Mateja.

"W Chryslerze trzeba się było czasem nieźle nagłówkować, by wszystko spakować. Tutaj jeszcze nie mieliśmy problemów z pakownością" – dodaje Maciusiak. „Wszystkie fotele są bardzo wygodne, ale ja najbardziej lubię siedzieć za kierownicą, lub za kierowcą” – zdradza Adam Małysz.

Marcin Hetnał, Źródło: Informacja własna
oglądalność: (9563) ilość komentarzy: (3)

Dyskusja do wiadomości

PROSTY ZAGNIEŻDŻONY
Letnie
Grand Prix
Letni
CoC
FIS
Cup
LGP
Pań
LPK
Pań
FIS
Cup Pań
Najbliższy konkurs:
Notodden HS100
15.12.2017
Aktualna klasyfikacja PK Pań:
Lp.ZawodnikKrajPunkty
1.KARPIEL KamilaPolska280
2.STRAUB RamonaNiemcy262
3.SEYFARTH JulianeNiemcy200
4.JAKOWLEWA LidijaRosja182
5.SZPINIEWA AnnaRosja154
19.TWARDOSZ AnnaPolska52
22.RAJDA KingaPolska34
33.SZWAB JoannaPolska20
45.PAŁASZ MagdalenaPolska5
Pełna klasyfikacja..»
Najbliższy konkurs:
Whistler HS106
07.12.2017
Aktualna klasyfikacja:
Lp.ZawodnikKrajPunkty
1.HARALAMBIE DanielaRumunia382
2.KRIZNAR NikaSlowenia380
3.KARPIEL KamilaPolska237
4.GOERLICH LuisaNiemcy206
5.LEMARE LeaFrancja180
6.TWARDOSZ AnnaPolska141
7.RAJDA KingaPolska135
15.PAŁASZ MagdalenaPolska90
23.CIEŚLAR PaulinaPolska61
29.HARSCHE KatarzynaPolska48
55.KIL JoannaPolska8
Pełna klasyfikacja..»
Czy Dawid Kubacki wygra klasyfikację generalną LGP 2017?
Tak
Nie
Nie mam zdania
Głosuj
  1. Tak
    99,99%
  2. Nie
    99,99%
  3. Nie mam zdania
    99,99%
Poprzednie ankiety
Kroppa
2000-2017 skijumping.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Poltyka cookies
Skijumping.pl