Viessmann - oficjalny partner skijumping.pl Lotos - oficjalny sponsor skijumping.pl
Wtorek, 15 lutego 2011, 20:08

EYOWF 2011: Jarkko Maatta wygrywa, Murańka 4.

Klemens Murańka
Klemens Murańka
fot. Tadeusz Mieczyński

Jarkko Maatta we wspaniałym stylu wywalczył złoty medal w dzisiejszym konkursie na skoczni HS-100 w Libercu z cyklu Europejskiego Festiwalu Młodzieży.

Fin znokautował rywali szybując na 107 i 103m. Na drugim stopniu podium stanął Austriak -Ulrich Wohlgenannt (96,5 i 102m), a trzeci był Mats Sohagen Berggaard z Norwegii (97 i 97m).

Najlepiej z Polaków wypadł Klemens Murańka, który po pierwszej serii był drugi ze skokiem na 101,5m, w finale jednak uzyskał 10 metrów mniej i spadł na 4. lokatę.

Z dobrej strony pokazał się także Aleksander Zniszczoł, który lądował na 93 i 95,5m i został sklasyfikowany na 7. miejscu. W konkursie wzięli udział także Mateusz Kojzar (84,5 i 87,5 - 24. pozycja) oraz Krzysztof Biegun (81 i 89,5m - 26. miejsce).

Zobacz pełne wyniki w formacie PDF >>

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (9282) ilość komentarzy: (88)


Komentarze
Legenda kolorów użytkownika:
szary-niezarejestrowany, niebieski-zarejestrowany, czerwony-administrator.
pepeleusz (*167.neoplus.adsl.tpnet.pl)
25 lutego 2011, 18:38

-

Na 99 % to wyniki EYOF z 2003 r (roczniki 86 i 87)
1.Aaras 2.Kordez 3.Benkovic 4.Oblak 5.Pekkala 6.Terje Hilde 11.Hajek 12.M.Rutkowski 15.Stoch 26.Colloredo
Drużynowo:
1.Slo 2.Nor 3.Aut ...7 Pol (Stoch ,M.Rutkowski, Ciapała)
pepeleusz (*208.neoplus.adsl.tpnet.pl)
20 lutego 2011, 14:03

@sakala

Jak byś jeszcze tu zajrzał, to może byś zrobił listę pominiętych w rocznikach, wyrózniając szczególnie tych co mogli by być ew. w 15?
pepeleusz (*186.neoplus.adsl.tpnet.pl)
18 lutego 2011, 20:09

talenty 1993-1995

1993:
Zografski(bul) Kraft(aut) T.Byrt(pol) T.Lackner(aut) G.Miętus(pol) Hvala(slo) Justin(slo) DeLeeuw(can) Obermeier(aut) B.Koch(aut) Kłusek(pol) D.Huber(aut) Althaus(ger)Roee(nor) R.Chapuis-Lamy(fra) Shimizu(jap)Ganserer(ger) Lugert(ger) Tudor(rom) Sammelselg(est) A.Maatta(fin) Dreher(ger) Kaelin(sui) Faisst(ger) L.Greiderer(aut) Benedik(slo) Aigner(aut)... Altenburger(aut) Wallace(usa) Maksimoczkin(rus) Heim(ger) Wangler(ger) Enerhaugen(nor)Juffinger(aut) D.Weiss(ger) Slatinsek(slo) M.Satoh(jap) Fudel(ger) Semenic(slo) Gąsienica(pol)) Verediuk(ukr) Skeie(nor) Polinkiewicz(pol) Roehrl(aut) Kaliniczenko(ukr) Hlebanja(slo) Prislic(slo) O.Anken(sui)Gonthier(fra) Myhre(nor)

1994:
Murańka(pol) J.Maatta(fin) Wohlgenannt (aut) Tande(nor) Kosec(slo) Susnik(slo) Zniszczol(pol) Herrmann(ger) M.Gruber(aut) Saapunki(fin) Cecon(ita) Hacek(cze) Menz (ger) Pohle(ger) Gugg(aut) Raffort (fra) Zachrau(ger) Aberger(aut) Kojzar(pol) Segawa(jap) T.Ortner(aut) S.Lechner(ger) Friberg(usa) Berqvist(nor) S.Huber(aut)... Welde(ger) Hyrkaes(fin) Biegun(pol) Henningsen(nor) Steindl(aut) Klimov(rus) Biela(pol) Szirokow(rus) Bartos(cze) Loeffler(ger) Szostok(pol) Grm(slo) Soeberg(nor) Robic(slo) A.Schmid(ger) Loehmann(ger) Przybyła(pol) Walitow(rus) Kleis(ger) Kelnar(cze) Nara (jap) Waaler(nor) Peltola(fin) Soucek(cze) P.Orter(aut) Hahn(ger) K.Byrt(pol)

1995:
Berggaard(nor) Ylipulli(fin) Sato(jap) VanderAalst(hol) Herola(fin) Ojala(fin) L.Wagner(ger) Sjoenn(nor) Goeschl(aut) L.Egloff(sui) Peier(sui) D.Maylander(ger) Friedrich(cze) Yuksel(tur) Heinz(ger) Stursa(cze) Funtarow(bul) J.Lange(ger) T.Watanabe(jap) A.Vodan(slo) Mutru(fin) Aschenwald(aut) H.Riiber(nor) Andr.Schuler(sui) L.Hagemoen(nor) Nomme(est) Troy(aut) J.Forfang(nor)... Heinrich(ger) Baumunk(ger) Gąsienica-Laskowy(pol) R.DeWitt(hol) Antonissen(hol) Verbajs(slo) Fischer(sui) Roeder(ger) Streiter(aut) Zepic(slo) Romsak(slo) Korek(can) Lehenberger(ger) Ilola(fin) Torni(fin) Rhoads(usa) V.Heikkonen(fin) Varesco(ita) Galysa(pol) Dolar(slo) Kamienski(ger) Fritzsche(ger) Krajhcar(slo) DiLeonardo(ita) Lubitz (ger) Wellinger(ger) A.Hayboeck(aut) Mojzesz(pol) Mah(can)

1999- wypadł ok. 11 m. Haagen(aut)
2002- F.Molnar(hun) a nie Miller , powinien być też ok. 5m. J.Susnik(slo)
piotr186 (*127.neoplus.adsl.tpnet.pl)
17 lutego 2011, 16:58

nenoek

Z tą zmianą obywatelstwa to chyba jednak przesadziłeś. Nie znam Holenderskiego skoczka który by skakał dla Niemiec. Bardziej na odwrót czyli dwóch Austriaków skaczących dla Holandii.
sakala (*317.centertel.pl)
16 lutego 2011, 21:24

@Kamil 1

Tak, to bracia i wiele wskazuje na to, że Cene i Domen nie ustępują starszemu talentem. Na Uniwersjadzie mogliby za parę lat wystawić drużynę ;).
Kamil 1 (*-59.sta.fazcom.net)
16 lutego 2011, 21:13

-

Markuss Vinogradovs to rocznik 2002 ! wiem bo startował w tym roku w chrunchips cup a Laganovski to rocznik 89 albo 90 mogę się tu mylić ale tego dzieciaka jestem pewien
Kamil 1 (*-59.sta.fazcom.net)
16 lutego 2011, 21:07

-

mam pytanie czy Cene i Domen Prevc są bracmi Petera Prevca?
Emil (*220.internetdsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 20:38

-

W barwach Holandii startował też zawodnik polskiego pochodzenia Marcin Golab ale bez jakichkolwiek sukcesów (jedno z ostatnich miejsc na MŚJ w 1999r, jakieś epizody na COC), chociaż chyba szybko zakończył przygode ze skokami bo od 2000 r nigdzie nie startował a miał wtedy zaledwie 16 lat.
pepeleusz (*ql7.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 20:10

@piotr186

najlepsze wyniki w Fis Cup w karierze:
Van der Aalst - 6m. (do tego kilka niewiele słabszych startów:7,13,13,14)
Antonissen- 26m.
R.De witt - 20m.
Emil (*220.internetdsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 18:03

-

@piotr186 A istnieje coś takiego jak "holenderka szkoła skoków"? oni wszyscy trenują za granicą i mają chyba zagranicznych szkoleniowców. Było dwóch Holendrów De Groot i Nikkiel co potrafili w kontynentalach ponad 10 lat temu ocierać się o pierwszą dziesiątke. Jakby van der Aalst i koledzy osiągną kiedykolwiek podobne wyniki to będzie super sprawa.
Rafał (*166.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 17:15

-

Sakala - racja, zapomniałem o Kuopio, mój błąd. Tak czy inaczej powinien dostać szansę na wypadek kryzysu formy jednego z reprezentantów ( nadal nic nie wiadomo o formie Ahonena i Koivuranty).
piotr186 (*g20.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 17:01

pepeleusz

FIs Cup + wczorajszy EYOF to chyba wystarczy. Może to trochę mało przesłanek ale w przypadku Holendrów to chyba jedyny odnośnik jaki możemy mieć. Oczywiście lepsi byli kiedyś naturalizowani Austriacy (Mayr i Krezuer) ale przecież oni mieli austriacką szkołę skoków wieć nie byli produktami holenderskiej myśli szkoleniowej.

Oczywiście zgadzam się ze największym talentem był Ribbers ale no cóz.
Rafał (*166.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 16:33

-

Ribbers przy tej skali talentu mógł zadomowić się w czołówce PK, a może nawet przy dobrym prowadzeniu trenera startować w qualach PŚ. A co do Maeaetae - już w Lahti powinniśmy przekonać się o jego obecnych możliwościach, najprawdopodobniej wystartuje z fińskiej kwoty krajowej. Awans do 30 byłby sporym sukcesem.
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 15:31

@pepeleusz

Ribbers był może nawet zdolniejszy od Van Der Aalsta - liczyłem, że będzie kiedyś skakał przynajmniej na poziomie Nikkela czy van Baarle.
pepeleusz (*215.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 15:25

@piotr186

Bardzo ciekawe byłoby poznać Twoje przesłanki dlaczego to Antonissen miałby być największym talentem holenderskim ostatnich lat, a nie Van der Aalst? Chyba nie są to wyniki w Fis Cupie?
Antonissen w ubiegłych latach to prędzej wynikami wyglądał na beztalencie ale w tym sezonie mile zaskoczył. Wydaje się, że znacznie większy talent niż Antonissen sygnalizował Ribbers, ale przydarzyła mu się tragedia.
piotr186 (*g20.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 15:16

-

Jak na razie o szansach roczników 96,97i wzwyż trudno coś powiedzieć bo startują malo nawet na FIS Cuapch rzadko a np. na osotatnich MSJ nie bylo żadnego skoczka z rocznika 97 a z rocznika 96 tylko jeden Estończyk był.

Widać więc ze rocznik 96 i 97 są raczej słabsze.

Austriacy w kwestii juniorów dostają wyraźnej zadyszki albo prawdzie talenty ukrywają co by było irracjonalne... W każdym razie w sposobie selekcji i nom nacji zawodników na poszczególne zawody junir0oskie Asutriacy sprawiają wrażenie wielkiego potentata czego po wynikach specjalnie nie widać.
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 15:11

@pepeleusz

,,Czy w Twoim rankingu będzie uwzględniał skoki do kombinacji?''

Pierwotnie tak miało być, ale nie starczyłoby mi czasu - kombinatorzy punktują tylko w konkursach otwartych.

,,czy to będzie coś na zasadzie fis-punktów''
Nie do końca. Zawody z kalendarza FIS mają stałą punktację niezależną od obsady. Pozostałe: obsada i różnice punktowe wpływają na wartości. Są też bonusy za T4S, NT i konkursy drużynowe.

,,Czy wymóg pieciu zawodników z fis-kodem nie uniemożliwi sklasyfikowania wielu młodych talentów''
Niestety, ale gdybym miał stworzyć wiarygodny ranking obejmujący wszystkie konkursy we wszystkich kat.wiekowych to byłoby z 30 imprez do wprowadzenia w tygodniu (nie mówię już o wyszukiwaniu wyników) - to już chyba FIS musiałby mi za to płacić ;)
Na razie sklasyfikowanych jest 698 zawodników, a tak byłoby grubo ponad 1000.

,,Jak już ten ranking robisz to mógłbyś wrzucać pozycje przed listą startową danych zawodów''
OK czasem coś wrzucę, ale nie zawsze mam aktualną listę, zresztą dopiero na koniec sezonu to nabierze kształtu (na razie są duże różnice w liczbie startów, w większości państw nie było jeszcze mistrzostw kraju i.t.d.)
piotr186 (*g20.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 15:10

-

No pisownia nazwiska Jarkko Maata (Maeaetae?) Bo na początku sezonu jak startował w PŚ to obwiązywała pisownia Maeaetae a wczoraj było Maata . Jak to zobaczyłem to byłem w szoku i zastanawiałem się czy to ten sam skoczek....

Co od Łotyszy - na razie FIS code ma jeden Łotysz w dodatku nie zrobił z niego użytku jak na razie bo nie wystartował choćby w FIS Cupie... na razie Łotysze pozostają na poziomie amatorskim i chyba tak to zostanie a szkoda.

Nawiasem mówiąc wczoraj w do "30" EYOF awansowało tez dwóch Holendrów którzy nie są może tak słabi jak Węgrzy (murowane ostatnie miejsca w każdych zawodach których startują) ale jednak zaskoczyli chociaż Lars Antonisen (chyba największy talent Holenderski ostatnich lat) zaliczył kilka godnych uwagi wyników w FIS Cupie.
pepeleusz (*215.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 15:08

@Jerzy

Nie sądze, zeby drugi skok Murańki był wynikim presji i stresu.Nie przyprawiajcie mu ,,łatki" Raczej ten skok był efektem wiatru i ew. jeszcze nietopowej formy.
Jerzy (*-12.adsl.inetia.pl)
16 lutego 2011, 15:00

Muranka

Zle bedzie , kiedy muranka nabierze manier Roberta Matei. Ten ostatni osławiał sie drugim beznadziejnym skokiem. Nie tylko w druzynie , chociaz tam szczególnie na koniec kariery dał ogromna plamei uzyskał przydomek Robert Bula-Mateja.
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 14:56

@pepeleusz

>Rocznik 1996:
1.Cene Prevc 246.7
2.Kristjan Ravnik 230.8
3.Luka Pintaric 229.9
4.Gasper Anton Komatar 229.4
5.Andraz Modic 227.6
6.Nejc Seretinek 227.2
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 14:52

@pepeleusz

Logatec HS53

>Rocznik 1997 i młodsi:
1.Tilen Bartol (97) 234.6
2.G.Sen 230.6
3.D.Prevc 229.1
4.Matija Stemberger (97) 228.0
5.Jakob Silar (97) 223.3
6.Matevz Samec (97) 221.8
pepeleusz (*215.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 14:47

@sakala

no to kolejny Susnik wzmocni konkurwncję w roczniku 2002, który już wygląda ciekawie..
Najbardziej niedostępni są japończycy.
Czy w Twoim rankingu będzie uwzględniał skoki do kombinacji? czy to będzie coś na zasadzie fis-punktów? Czy wymóg pieciu zawodników z fis-kodem nie uniemożliwi sklasyfikowania wielu młodych talentów? Jak już ten ranking robisz to mógłbyś wrzucać pozycje przed listą startową danych zawodów..Te przykładowe lokaty co podałeś wyglądają na oko idealnie(ale taki J.Maatta za mało startuje zagranicą), jedynie ciut zawyżeni są jakby Zniszczoł i Biegun:). A w ogóle to prowadzenie takiego rankingu musi być bardzo czasochłonne, oprócz jakiegoś specjalnego programu, to same wprowadzenie danych musi zajmować chyba masę czasu?
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 14:47

@pepeleusz

>Rocznik 1998:
1.Bor Pavlovcic 207.7
2.Jan Kus 206.7
3.Tine Bogataj 206.2
4.Urban Klinc 203.1
5.Nejc Ulaga 199.8
6.Urban Rogelj 197.5
.Gregor Sen 197.5

Startowało 20 zawodników
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 14:43

@pepeleusz

Vizore HS37

>Rocznik 1999 i młodsi:
1.Domen Prevc (99) 210.8
2.Timi Zajc (00) 194.2
3.Aljaz Osterc (99) 190.3
4.Jost Susnik (99) 186.0
5.Kristjan Lesnik (99) 183.7
6.Aljaz Plahuta (99) 182.0

Startowało 34 zawodników
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 14:36

@pepeleusz

>Rocznik 2000
1.Nejc Toporis 221.3
2.Jaka Kotnik 220.6
3.Sven Zagomilsek 210.3
4.Timi Zajc 204.9
5.Rok Jelen 195.6
6.Ozbej Jelen 194.6

Startowało 30 zawodników.
sakala (*525.centertel.pl)
16 lutego 2011, 14:32

@pepeleusz

Może Ci się przyda - Mistrzostwa Słowenii dzieci:

Sebenje HS27

> Roczniki 2001 i młodsi:
1.Damjan Suzic (01) 203.6
2.Jus Susnik (02) 193.3
3.Kristjan Jekovec (01) 182.2
4.Jan Bombek (01) 179.4
5.Ozbej Modrijan (01) 170.4
6.Tjas Grilc (01) 170.2

8.Mark Hafnar (02) 165.9
9.Jernej Presecnik (02) 165.7
22.Cris Veber (03) 125.7

Startowało 24 zawodników
pepeleusz (*215.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 14:29

@HKS

Oczywiście masz rację co do potencjalnego poziomu najlepszych biegaczy wśród kombinatorów. Poza przykładem Moana:Manninen (poza sprintem w którym się trochę zaczął specjalizować) też nie jednokrotnie startował w biegach długich w Muonio i też jest pewnym wymiernikiem- również były to odległe lokaty tj 10,34 i 37. Trond E.Elden jak już przestawił się z kombinacji na biegi, to w biegu długim był najwyżej w PŚ 43. Uważany kiedyś za jeszcze lepszego biegacza(może najlepszego wśród kombinatorów) jego starszy brat Baard Joergen Elden, był dopiero 22 w zawodach rangi fis race w 1997 r tracąc do najlepszego Hetlanda prawie 2 minuty na 15 km.
Całkiem nieżle poszło J.Lamy Chapuis 10.03.2010 r w Garmisch (17 miejsce), ale choć w fispunktach wyszło rewelacyjnie , pewnie dlatego że to był bieg masowy, to też nie był oczywiście poziom startu w PŚ .
Wydaje się, że najlepszy kombinator J.Lamy Chappuis jest gdzieś obecnie na poziomie 70 skoczka na świecie i 200 biegacza(biathlonisci też zajmują sporo miejsc szczególnie w drugiej setce)

Reasumując wydaje się, że najlepszy biegacz w kombinacji raczej rzadko by się zmieścił w 30 PŚ w biegach(od wielkiego dzwonu przy słabej obsadzie).
Oczywiście nie ma to analogii do poziomu dzieci, bo tam praktycznie nie ma jeszcze specializacji.
pepeleusz (*215.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 13:02

EYOWF 2009

!.Prevc 2.Zografski 3.Schuler 4.Leban 5.Diethardt....10 Egloff P.15. Lackner T. 17.MiętusG.17.Byrt 22.Scisłowicz 53.Kukuła
pepeleusz (*215.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 12:15

Jarząbek

Nie wiem co planuje Jarząbek nie mam żadnych nieoficjalnych informacji, ale jak by nie kombinował lub nie skakał tylko biegał, to byłby szok.Nic obiektywnie na to nie wskazuje. Nie dość że jest w najgorszym wypadku - wyniki nie pozostawiają watpliwości - w ,,3" na świecie w swoim roczniku w skokach(a chyba jest najlepszy), to ma swietnego trenera od skoków czyli ojca. Nie wiem czy jest najlepszy w Polsce w biegach w swoim roczniku(myślę że nie, chyba najlepszy jest Raczkiewicz), ale z rok starszym K.Pacholarzem przegrywał w Lotosie w kombinacji prawie 2 minuty na 5 km.W lecie jak startował w kombinacji w Oberstdorfie w mocno obsadzonych zawodach rocznika 98, to w skokach zdecydowanie wygrał (nad drugim Riederem ok. 10 pkt przewagi, nad siódmym aktualną skokową gwiazdą J.Siegelem ok. 25 pkt przewagi), natomiast w biegu był siódmy przegrywając z najlepszym prawie dwie minuty.Wyniki z Oberstdorfu z sierpnia 2010 na stronie fisu w załącznikach.
HKS (*-52.dynamic.chello.pl)
16 lutego 2011, 11:05

-

@pavel

W biegach jakieś wielkiej kasy nie ma ale jest trzy razy więcej zawodów bo kombinacji w tym sezonie trudno mówić o PŚ bo to jakieś pojedyncze zawody ze 2 razy w miesiącu. Po tym wyniku: http://www.fis-ski.com/uk/604/610.html?sector=CC&competitorid=132725&raceid=13605 (45 Moan) sądzę że najlepsi biegacze w kombinacji są na pewno słabsi od najlepszych biegaczy wśród biathlonistów i mieli by problem z punktowaniem w PŚ;)
pavel (*204.net.pulawy.pl)
16 lutego 2011, 10:22

@HKS

W biegach jest dużo większa kasa, ale szczerze wątpię aby prezentował on w przyszłości choćby poziom pierwszej 30-tki PS.

Jeśli chodzi o kombinacje, to najlepsi biegacze są tam na poziomie pierwszej 10-tki w biegach, wiec Chłopaka nie powinien liczyć na to, ze zdoła zbyt wiele odrobić na trasie.
HKS (*-52.dynamic.chello.pl)
16 lutego 2011, 10:11

-

Też uważam że powinien startować w kombinacji bo jeśli skacze jak na swój wiek rewelacyjnie to musi osiągnąć choćby poziom Gottwalda czy Moana na skoczni dzięki talentowi. A jeśli biega tak fantastycznie jak się mówi to może się skupić na treningu wytrzymałościowym i nadrabiać wszystko na trasie. Nie wiem czy w biegach będzie mu tak łatwo na sukces a kombinacja jest ciekawsza;)
1 (*151.internetia.net.pl)
16 lutego 2011, 06:37

-

107 metrów w Libercu? Kapitalna odległość.
To trudna skocznia, leci się nisko nad bulą i ciężko bez sprzyjających warunków skoczyć ponad 100 metrów. Gratulacje dla Fina!
Rafał (*k25.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 02:37

-

a co do samej listy to muszę przyznać, że jak na amatorską to nadzwyczaj dokładna, większość skoczków ma szansę na większą/mniejszą karierę. A z tym Ceconem to trochę ironii z mojej strony - mino że dobry, to jednak przeceniany przez ojca, media, kibiców. Młody, ale "szału nie ma" :) ( ciekawy wywiad z Roberto Ceconem na konkurencyjnej stronie, czytałem tuż przed Świętami.

A jak widzisz naszych zawodników w przyszłości? Rocznik wg uznania
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 02:28

@Rafał

Cintimara w ,,20" rocznika nie widzę(chociaż ta lista to nie jest ścisłe uszeregowanie na pozycjach, szczególnie dalszych) , a i z F.Ceconem za bardzo nie mogę się zgodzić. ,,Powinien" zająć w Libercumiejsce w przedziale gdzieś 8-18 i takie zajął.
Rafał (*k25.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 02:17

-

A z pozostałych skoczków dziwi mnie niska pozycja Irfana Cintimara - zajmował już w FIS Cupie miejsca w 40-stce, a na tę chwilę jest skoczkiem numer trzy w Turcji ( po Yukselu i Karcie). Chociaż z ich szkoleniem to... W każdym razie jak na 14 lat i swój kraj skacze nieźle.

A dzisiaj spory zawód ze strony Federico Cecona - presja ojca?
sakala (*026.centertel.pl)
16 lutego 2011, 02:11

@pepeleusz

Co do skoczni z homologacją FIS nie dotyczy to jedynie mistrzostw kraju, ale i tak Łotysze nie spełniają drugiego warunku.
Rafał (*k25.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 02:05

-

co do źródła, to powiem ci tylko tyle, że natknąłem się na amatorski filmik z tych oto mistrzostw ( beznadziejnej jakości i do tego krótki) i w opisie widniał link do strony ( coś jakby Łotewski Związek Narciarski, czy cuś). Nie zwróciłbym na to uwagi, gdyby nie napis : "look at that, that is probably the new Adam Malysh". Nie ma co, sławni jesteśmy na tej Łotwie.
A talenty się nie zmarnują, w razie wątpliwości przyślemy im Celeja, on wszystkiego dopilnuje:)
sakala (*026.centertel.pl)
16 lutego 2011, 02:00

@pepeleusz

Nie, nie miałem, chociaż mam gdzieś jeszcze chyba wyniki Mistrzostw Łotwy z poprzednich lat ;). Niestety nie zostaną uwzględnione w moim rankingu, bo musiałem wprowadzić pewne kryteria (inaczej byłaby to prowizorka ) - 1)skocznia z homologacją FIS ; 2) współczynnik na podstawie którego przyznawane są punkty za lokalne zawody (min. 5 skoczków z aktywnym FIS-codem, chyba, że startują zawodnicy z punktami FIS, ale nie będę wchodził w szczegóły :)).
Chociaż jeśli strona powstanie w kształcie jaki przewiduję, to znajdzie się tam i miejsce na zamieszczanie rezultatów podobnych zawodów.
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 01:42

@Rafał

Wielkie dzięki, chociaż jeszcze żródło by się przydało. Ciekawe czy sakala miał te wyniki?
Niezależnie od miernej konkurencji widać że Vinogradovs chyba powinien być trochę wyżej notowany :) Molnar przezwany Millerem zresztą też. Na pewno obaj 9 latkowie mają duży talent, ale czy będą mieli warunki i trenera, aby się nie zmarnowali?
Rafał (*k25.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 01:30

Pepeleusz:)

Zachowałem oryginalną pisownię, nie przyznawano not za styl. Jak znajdę daty urodzenia to dodam, ale najstarszy Melders ma 21 lat.

Latvia Championships in Ski Jumping 2011, Sigulda K50


1. Markuss Vinogradovs 48.5m/47m
2. Kristaps Laganovski 46m, 51m ( z upadkiem)
3. Kārlis Krūze 43m/ 44m
4. Matiss Melders 40m/ 41m
5. Kristaps Nežborts 38m/36m
6. Gints Pommers 38m/32m
7. Agris Kumelniss 32m/30m
8. Mitvass Radinevs 28m/24m
8. Jauhen Movnics 27m/24m
9. Idehaus Zigavs 21m/19m
10. Tomass Rolgivskina 22m/17m
11. Mazan Rovzahnovss 18m/18m
12. Lokiss Melner 19m/14m
Rafał (*k25.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 00:50

-

Anja 1980 - Miejmy nadzieję tylko, że Peter Prevc wyjdzie obronną ręką z niekorzystnego wpływu nie do końca rozeznanego w jego możliwościach trenera ( tak to nazwę) z racji niebywałego talentu, jaki posiada. Lepsze wyniki na IO w jego wieku osiągało naprawdę niewielu ( Nieminen na pewno, ktoś jeszcze?)

Popeleusz - tak, tu Cię zaskoczę - ów dziewięcioletni chłopiec pokonał wszystkich, których tu wymieniłeś, plus paru innych z rocznika 1999-2000.
Dla mnie osobiście to niebywałe. Dodam, że zawody odbywały się na skoczni k50 w Sigulda. Na Wikipedii czy innego rodzju źródłach nie uwzględniono osiągnięć Vinogradovsa, aczkolwiek wspomniano o planowanej przebudowie obiektu.
sakala (*026.centertel.pl)
16 lutego 2011, 00:40

@pepeleusz

,,Ranking światowy'' po EYOWF (ind.) -pierwsza ,,6'' zawodów + Polacy :
100.Murańka ; 102.Berggaard ; 129.Maettae ;153.Wohlgenannt ; 160.Tande ; 199.Zniszczoł ; 204.Kosec ;305.Kojzar ;336.Biegun
sakala (*026.centertel.pl)
16 lutego 2011, 00:27

@pepeleusz, @Rafał

Co do Łotyszy to trzeba patrzeć na wyniki z Estonii - to jest jakieś porównanie, tyle że w tym sezonie rzadko tam skaczą. Inna sprawa, że oni w ogóle nie myślą raczej poważnie o skokach w kategorii junior nawet - bawią się w to na małych obiektach.
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 00:23

@Anja1980

A Benkovic to był największy młodziutki talent w historii Słowenii. W wieku 13 lat punktował w COC, w wieku14 lat był w ścisłej czołówce MŚJ, w wieku 15 lat już punktował w PŚ.Czyli był megatalentem jednym z największym w historii skoków, a pamięta się go jako fuksa z Oberstdorfu
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16 lutego 2011, 00:03

@Rafał

A wiesz może kto startował w tych mistrzostwach Łotwy(bo trudno dotrzeć do tych wyników)? Chyba Vinogradovs nie pokonał Laganovskiego, Meldersa lub Nesbortsa, nie mówiąc o Kruze.
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 23:55

@Anja1980

Cene Prevc ma już za sobą start w Alpen Cup (31. i 38.miejsce w ten weekend) - otarł się o punkty, co dla zawodnika z tej kategorii wiekowej, w debiucie jest dużym osiągnięciem. Wkrótce OPA-Games, gdzie młody Prevc będzie chyba głównym faworytem. To jest ogromny talent.
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 23:53

errata

przy okazji uwagi o Vonogradovsie spojrzalem, że nie wiadomo dlaczego przekręciłem totalnie jedno nazwisko. Przedostatni Węgier to F.Molnar
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 23:41

@pepeleusz

Da się odczytać, chociaż jeśli chodzi o wyniki w najmłodszych kategoriach w Japonii to wpadną mi jedynie od czasu do czasu jakieś rezultaty. Jak znajdę chwilę to uzupełnię listę o parę nazwisk (JPN, SLO, FIN, NOR).
Rafał (*k25.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 23:20

Lista świetna i szczegółowa

Ze swej strony zwróciłbym uwagę na nazwisko
Vinogradovs ( Łotwa, 2002), który na niedawnych mistrzostwach kraju bił swoich 19-letnich konkurentów na głowę. No i oczywiście Dawid Jarząbek.
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 23:17

-

@Anja1980 - miałem sam zwrócić uwagę na trzech Prevców, a tu niespodzianka. Ktoś mnie uprzedził i nie był to sakala:)W roczniku 2001 jest ciekawa czołówka - Rumun i syn Ahonena
@sakala - a z japońskich szlaczków da się odczytać jakieś talenty?Może nie skasują bo to są zawodnicy którzy są związani z tematem- kiedyś wystartują w takich EYOWFach....
I dzięki za niezasłużone komplementy.
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 23:02

@pepeleusz

Moderatorzy zaraz stwierdzą, że spamujemy ;)
BTW: nie wykluczone, że będę potrzebował kogoś do pomocy, więc jeśli masz czas to jak już wszystko ruszy daj znać.
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 22:53

talenty 1996-2003 w kolejności nieprzypadkowej, ale nieprecyzyjnej

1996:
Lanisek(slo) Ilves(est) S.Greiderer(aut) Leja(pol) C.Prevc(slo) Bradatsch(ger) T.Hofer(aut) D.Siegel(ger) Lehtinen(fin) Buskum(nor) Hofgartner(aut) Wolfle(ger) R.Kobayashi(jap) Ravnik(slo) Podżorski(pol) Tatu(rom) Kellner(ger) J.Mueller(ger) Mendel(aut) Pintaric(slo) Flaschberger(aut) T.Weber(ger)... Moeckel(ger) Seimu(jap) S.Okas(fin) Torni(fin)Royer(fra) Ferkow(slo) Seretinek(slo) Bickner(usa) Vancura(cze) Portyk(cze) Rombach(ger) Claret-Tourrnier(fra) Sakala(cze) Szulajew(rus) Hulboj(pol) B.Larsson(sve)Milczanowski(pol)Sogard(nor)
1997:
J. Riiber(nor) Hammann(ger) Bartol(slo) T.Birchler(sui) Stemberger(slo) L.Danek(cze) Nousiainen(fin) P.Kogler(aut) Pitea(rom) F.Hoffmann(ger) Samec(slo) J.Hahn(ger) Zoehringer(ger) Haukedal(nor) F.Herrmann(ger) Pointu(fra) Hafslund(nor) Skaczilow(rus) Polasek(cze) A.Makiaho(fin) Moser(sui) M.Diess(aut) Zujic(slo) Afseth (nor) Torok(rom) Dufter(ger) Buff(sui) T.Fuchs(ger) ...Kabot(pol) Winter(ger) T.Edlund(usa) Juroszek(pol) Lasota(cze)Taxacher(aut) Cintimar(tur) Juvanic(slo) Schepper(hol)
1998:
Desshusses(fra) Holik (cze) J.Siegel(ger) Loomis(usa) Taipale(fin) C.Leitner(aut) Schultheis(aut) Nesvold(nor) Blega(rom) T.Bogataj(slo) Lindvik(nor) Mayer(ger) Kantor(cze) Dolezal(cze) Dirnbauer(aut) J.Hoerl(aut) U.Rogelj(slo) S.Holland-Nell(ger) Pasiczkin(ukr) Glassner(ger) ... Jesih(slo) N.Ulaga(slo) Rieder (aut)E.P. Valta(fin) Jurosz(pol) Schabbennauer(aut)Udovic (slo)Adr.Hannigan(can)
1999:
Jarząbek(pol) T.Kahofer(aut) Kreutner(aut) Aigro(est) D.Prevc(slo) Wahl(ger) Laukkannen(fin) Szymeczek(cze) Lisso(ger) Wąsek(pol) Lesnik(slo) Virantalo(fin)Vrhovnik(slo) Gehring(aut) N.Albrecht(ger) Romang(sui) Srsen(slo) Gebsted(ger) Ivanov(slo) Longo(ita)Czyż(pol) ... Konior(pol) Schwann(aut) C.Schmid(ger) M.Juric(slo) Mitrofan(rom) J.Susnik(slo) Kopp(ger) Saetheren(nor)Maksimoczkin(rus) J.Fras(slo)
2000:
L.Lehnert(ger) O.Krpec(cze) P.Okas(fin) Zitz(aut) Ritzer(ger) Payot (fra) Jacek(cze) Pilch(pol) S.Hauswirth(sui) Rodlauer(aut) Juffinger(aut) Kotnik(slo) Stawowy(pol) RossiGrillet(fra)...Feldorean(rus) Goller(ger) Reyemayr(hun) Kindimmann(sui) S.Ludwig(ger) Kudzia(pol)
2001:
Pacurar(rom) M.Ahonen(fin) Bonacorso(aut) N.Wigger(sui) Cejchan(cze) Suzic(slo) Novak(aut) B.Weber (ger)Jojko(pol)... Bombek(slo) Langer(ger) White(fra?) BedirAli(tur)
2002:
Pausch(aut) M.Jager(ger) Retteneger(aut) X.Aigner(aut) Baumgartner(aut) Mairhofer(aut) Rojek(pol)Di Pasquale(fra)...Fricke(ger) Vinogradovs(lat) F.Miller(hun) Wanner(sui)
2003:
K.Valto(fin) F.Ritzer(aut)... E.Schmid(ger) Wadsak(aut) Kohberger(cze) Sudek(cze)
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 22:51

@sakala

Ja podchodzę do tego dużo mniej profesjonalnie(brak czasu), ale co tam puszczę to co mam.Kolejnośc będzie oczywiście nieprzypadkowa,ale nie będzie to żaden typowy ranking wynikowy.Parę głupotek też się trafi, parę domysłów, jeden kilkuletni dzieciak co porzucił skoki na rzecz innych sportów, ale co tam (może wróci)
Oprócz przyszłych gwiazd skoków, na pewno są tam przyszłe gwiazdy kombinacji.
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 22:39

@pepeleusz

,,A co do młodszych roczników na świecie właśnie zrobiłem małe posumowanie talentów i może zaraz je zamieszczę.''

Ja z kolei od początku sezonu pracuję nad rankingiem skoczków obejmującym kilkaset konkursów zimowych (zawody FIS i lokalne) - mam w planach stworzenie po tym sezonie strony (taki odpowiednik list ATP, WTA, dawnego rankingu UCI, czy FIS-list dla alpejczyków).

,,Będzie tam wielu mistrzów świata, mistrzów olimpijskich i zdobywców PS i dziesiątki skoczków z PŚ tylko ...nie wiadomo którzy to będą.''

Otóż to ;)
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 22:29

@pepeleusz

Zwróć uwagę, że z czołowych ekip jedynie Polska, AUT i GER wystawiły wyłącznie skoczków z rocznika 94: my z powodu braku lepszych w 95 roczniku, ale już AUT i GER z innych względów (dostaną szansę za rok w Seefeld).
:) (*246.szczecin.mm.pl)
15 lutego 2011, 22:27

tak do sakala,

Cene Prevc jeżeli Ci o niego chodzi nie mógł skakac w tych zawodach - tak mi się wydaje ( nie znam dokładnie przepisów) - bo to rocznik 1996, ale pewnie gdyby skakł to by się popisał talentem podobnym do swojego starszego brata.
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 22:26

@sakala

Trudno oddzielić loterie od nie-loterii na wietrze:) To pojecie trzeba chyba stopniować...No dobra, nie chodziło mi o to że wiatr zadecydował więc może loteria to nienajlepse słowo.Jednak wiatr na pewno miał dziś bardzo duże(więcej niż dość istotne) znaczenie i był istotnym czynnikiem m.in przy rozdziale medali.Nie wiem, czy gdyby doskonale skaczący Maatta dostał najgorsze warunki w konkursie to zmieścił by się w ,,5".Zniszczoł jasne, że mnie zaskoczył pozytywnie, ale sygnalizował to już w OOM, a nawet bez przetarcia w OOM jego takie miejsce to napewno nie sensacja.Gdyby był 12-15 to też nie eliminowało by nas z walki o medale.Wiem, że ,,10 Zniszczołów" nie dotyczyło jednego ani dwóch roczników norweskich, ale tu i tak przesadziłeś. A ze startujących to Henningsen mocno rozczarowuje.
Medale drużynowe- pisałem że wśród sześciu drużyn wszystko będzie możliwe i nadal tak jest.Hierarchię też właściwie podtrzymuję.
A co do młodszych roczników na świecie właśnie zrobiłem małe posumowanie talentów i może zaraz je zamieszczę.
Będzie tam wielu mistrzów świata, mistrzów olimpijskich i zdobywców PS i dziesiątki skoczków z PŚ tylko ...nie wiadomo którzy to będą.
malysztomistrz (*416.online.de)
15 lutego 2011, 22:14

podobnie jak Adam

matta podobnie jak Adam na miyanomiri miał 21,5 pkt przewagi nad jakimiś amatorami - wygrał w małyszowskim stylu
nie dlatego ze wujek hofer i kumpel tepes załatwił mu wiaterek i dobry bonusik i dobrą belkę
nie dlatego ze dostał noty za piekne oczy
nie dlatego ze przetrzymywano hildego na belce by morgi wygrał
nie dlatego ze miał wiazania i kombinzezon-lotnię
nie dlatego ze robi sedziow w balona
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 22:07

@pepeleusz

,,Po prostu ta grupa faworytów jest tak mocna, ze nie dała nikomu wejść w ,,6"(w jednej serii Gugg z wiatrem jednak zamieszał) ale na oko widać było, że to jednak była loteria.''

Na miejscach 2-6 mogły być przesunięcia i pewnie dość istotnym czynnikiem był wiatr, ale i tak wyniki, także te z dalszych pozycji bardzo dobrze dobrze oddają układ sił w tych rocznikach (inaczej niż to miało miejsce w MŚJ) - tylko tyle chciałem powiedzieć. Widocznie inne znaczenie nadajemy słowu ,,loteria''.

,,Norwegowie ewidentnie nie mają zaś ,,10 Zniszczołów"(który bywał w ,,10" swojego rocznika na świecie i mimo że popadł w kryzysik to spory talent pokazywał)''

Nie sądzisz chyba, że pisząc o ,,10 Zniszczołach'' miałem na myśli tylko rocznik 95? W tej kwestii zdania nie zmieniam, ale na merytoryczną dyskusję przyjdzie czas za 4-6 lat. Pamiętaj, że tam nie szkoli się zawodników pod kątem występów w wieku juniorskim.

,,Dalej Austriacy i Słoweńcy potwierdzili że są w tym roczninikach mocno nierówni''

Austriacy niczego nie potwierdzili poza tym, że obowiązuje tam ścisła hierarchia (nawet wśród młodych), w której ciężko awansować. S.Huber skacze ostatnio w krajowych zawodach na tyle słabo, że teoretycznie nie powinien tu jechać. Zdziwił mnie też nieco skład Słowenii. Poza tym tacy C.Prevc (96) czy Lanisek (96) są w tej chwili w o wiele wyższej dyspozycji od Vodana i Grm, a nie wiem czy to samo porównując z Biegunem i Kojzarem możnaby powiedzieć o Leji. Juniorskie zaplecze SLO jako całość przedstawia się dużo lepiej.


,,Inna drobna uwagi ad personam- Polacy od początku mieli szanse na medal i to niemałą.''

Nie...przyznaj, że Ciebie też zaskoczył Zniszczoł. FC i OOM wskazywały, że jest w słabej formie - gdyby skakał na tamtym poziomie to szanse na medal byłyby znikome, niemal żadne a i tak o podium nie będzie łatwo.

,,Coż Murańka i inni z 1994 w młodzieżowych igrzyskach nie poskaczą, a czy zlikwidują te EYOWF to nie sprawdzałem.''

Zawody o których pisałem nie mają zastąpić EYOWF (z tego co się orientuję), ale raczej stanowić uzupełnienie. Tym sposobem rywalizacja będzie się odbywać co roku (raz na dwa lata dla Europy, raz na dwa lata dla zawodników z całego świata). Pisałem o roczniku 95, a nie o Polakach.

,,Po trzecie Jarząbek już konfrontował się z ,,zagraniczniakami" rok starszymi w niemieckich zawodach w kombinacji, potrafił też wygrywać z Holikiem, który był w ,,6"w Lahti z rocznikiem 95...''

Tak, wiem. Ale ja bym poczekał jednak na wyniki rywalizacji z czołówką w AUT, SLO i GER, bo dopiero to daje jakieś podstawy do trzeźwych wniosków.
Ja (*222.koronowo.com.pl)
15 lutego 2011, 21:18

----

Z pośród tych zawodników, którzy wystąpili w EYOWF kilku zasługuję na szczególną uwagę. Są to:
Mats Sohagen Berggaard
Klemens Murańka
Mika Ylipulli

Myślę że w niedalekiej przyszłości powinni oni regularnie punktować w PŚ. Jestem także bardzo ciekaw jak potoczy się kariera Federico Cecona.
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 21:15

sakala

Po prostu ta grupa faworytów jest tak mocna, ze nie dała nikomu wejść w ,,6"(w jednej serii Gugg z wiatrem jednak zamieszał) ale na oko widać było, że to jednak była loteria.Ale w całokształcie skoków widać że jednak Maatta rzeczywiście ma świetną formę, a Bergaard też dobrą.Murańka niekoniecznie- bo w OOM sporo z Byrtem przegrywał.
Biegun będący w życiowej formie to może jest następca tych dwóch co wymieniłeś, ale taki Kojzar to miewał już przebłyski odróżniające go od Scisłowicza ...
Coż Murańka i inni z 1994 w młodzieżowych igrzyskach nie poskaczą, a czy zlikwidują te EYOWF to nie sprawdzałem.
Inna drobna uwagi ad personam- Polacy od początku mieli szanse na medal i to niemałą. Norwegowie ewidentnie nie mają zaś ,,10 Zniszczołów"(który bywał w ,,10" swojego rocznika na świecie i mimo że popadł w kryzysik to spory talent pokazywał).Dalej Austriacy i Słoweńcy potwierdzili że są w tym roczninikach mocno nierówni.Po trzecie Jarząbek już konfrontował się z ,,zagraniczniakami" rok starszymi w niemieckich zawodach w kombinacji, potrafił też wygrywać z Holikiem, który był w ,,6"w Lahti z rocznikiem 95...
wracając do Liberca - Finowie już byliby dośc blisko drugiego złota, a tu wzięli sobie Taskinena zamiast Saapunki,Heroli ( zauważyłeś że jest w odwodzie jako kombinator ale wątpie że wejdzie do gry, moze to być niezgodnez przepisami)czy Hyrkaesa.Dziwne.
Reasumując pokazali się juniorzy, a tu roczniki 94 i 95 się pokazały. Zatem teraz pora szukać młodszych talentów. My też je mamy je wielkie - w tym Jarząbka. Efekty Małyszomanii jeszcze są...
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 20:59

-

Pojawiły się szanse na medal w drużynie, tyle że Finowie mogą zastąpić Taskinena - Herolą, a Norwegowie Henningsena - Riiberem, startującymi w kombinacji.
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 20:50

@pepeleusz

Od przyszłego sezonu mają być rozgrywane Zimowe Igrzyska w tych rocznikach (pierwsza edycja w Innsbrucku, skoki w Seefeld), więc ci z rocznika 95 będą mieli jeszcze okazję powalczyć w podobnej rangi zawodach (może razem z Y.Sato i T.Watanabe) ;).
sakala (*026.centertel.pl)
15 lutego 2011, 20:41

-

Złoty medal był dzisiaj poza zasięgiem (Maettae trafił z formą), srebrny jak najbardziej możliwy. Pierwsza szóstka tego konkursu + M.Ylipulli (słabszy pierwszy skok) to na ten moment najlepsi skoczkowie na świecie w rocznikach 94-95, więc chociaż dość mocno wiało trudno mówić o jakiejś loterii.
Brawa dla Zniszczoła - bardzo dobry wynik, a biorąc pod uwagę jak się w tym sezonie prezentował nawet świetny.
Kojzar i Biegun na swoim poziomie - następcy Ścisłowiczów, Polinkiewiczów i innych. ;)
pepeleusz (*172.neoplus.adsl.tpnet.pl)
15 lutego 2011, 20:40

-

@Ahonen- ,,ae" można pisać jako ,,a" i wychodzi Maatta
A co do konkursu:
Konkurs odbywał się przy zmieniającym się nieraz z sekundy na sekundę wietrze. Bywały chwilami huragany pod narty (w serii próbnej to Bergaard skoczył nawet 114). Murańka w drugiej serii prawdopodobnie miał pecha do warunków (choć w najlepszej formie pewnie by pare metrów jeszcze dołożył)Gdyby w tej serii skakał w takich jak Maatta(ściągany z belki tuż przed skokiem), a Maatta w takich jak Murańka to może by wygrał.
Na pewno szkoda, bo EYOWF to taka impreza w której startuje się tylko raz w życiu, ale nie ma się co przejmować. cele juniorskie, to nie są głowne cele kariery.
Zniszczoł w najlepszym momencie sezonu tuż przed zawodami odzyskał formę.Biegun i Kojzar też dobrze.
15 lutego 2011, 20:33

-

Maatta i Murańka jak dotąd dwa razy przeszli kwalifikacje PŚ startując u siebie z kwoty krajowej, Jarkko był 47 i 46 w Kuusamo i Kuopio, Klimek 37 i 51 w Zakopanem. W MŚJ w Otepaa Klimek był lepszy indywidualnie i w drużynie. Berggaard jest rocznik 1995, może być w przyszłości rewelacją jak np. Zografski z 1993, który wygrał teraz MŚJ, choć do sukcesów w PŚ jeszcze daleka droga, np. Stoch też był faworytem MŚJ w 2005, które rok wcześniej wygrał M.Rutkowski. Tu jest jeszcze młodsza kategoria.

Szkoda dzisiaj tego podium choć jak to w Libercu strasznie wiało, co widać było w transmisji, zawodnicy byli ściągani z belki. IGNORUJ WPISY TEGO UŻYTKOWNIKA
d (*167.ap-media.pl)
15 lutego 2011, 20:26

d

http://www.eyowf2011.cz/results-sj.aspx
program skoków na czeskiej stronie
Zawody
Letnia
Grand Prix
Letni Puchar
Kontynentalny
LGP
Pań
FIS
Cup Pań
FIS
Cup
Najbliższy konkurs:
Ałmaty HS106
20.09.2014
godz. 11:00
Aktualna klasyfikacja:
Zobacz cały ranking


Kroppa
2000-2013 skijumping.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Poltyka cookies
web stats stat24
Skijumping.pl