W poniedziałek zakończyło się pierwsze zgrupowanie polskich skoczków na ¶niegu, w norweskim Lillehammer. Po ostatnim treningu, szkoleniowcy naszej kadry podjęli decyzję o tym, kto wystartuje w inauguracyjnych zawodach P¦ w Kuusamo.
"Po naradzie wybrali¶my zawodników, którzy wyst±pi± w Kuusamo. Wybierali¶my kieruj±c się nie tylko aktualn± dyspozycj±, ale i do¶wiadczeniem (w Kuusamo mog± być różne warunki) oraz taktyk±. Musimy mieć na uwadze, że sezon jest długi (jak zwykle), a najważniejsze zawody s± jeszcze przed nami" - wyja¶nia Łukasz Kruczek.
Do Kuusamo pojad± zatem Adam Małysz, Łukasz Rutkowski, Kamil Stoch, Marcin Bachleda i Stefan Hula.
Pozostali członkowie kadry udadz± się w tym czasie na kolejne zgrupowanie, prawdopodobnie ponownie do Lillehammer, gdzie będ± trenować wspólnie z kadr± młodzieżow±.
"Mimo, iż jednego dnia musieli¶my nieco zmodyfikować treningi ze względu na ocieplenie i wiatr, udało się nam zrealizować założenia jakie mieli¶my przygotowane na ten okres. Zawodnicy wykonali od 45 do 50 skoków. W większo¶ci na skoczni dużej, ale były i skoki na obiekcie normalnym. Wej¶cie na ¶nieg było, jak już wcze¶niej informowałem, różne dla różnych zawodników. Ci, którzy od pocz±tku zaczęli na dobrym pułapie - ustabilizowali skoki, natomiast pozostali skakali różnie. Można powiedzieć, że każdy z zawodników pokazał skoki bardzo dobre" - relacjonuje Łukasz Kruczek.
Pierwsze zawody Pucharu ¦wiata odbęd± się już 28 i 29 listopada, w fińskim Kuusamo.
Podsumowanie zrobiłem z ostatnich 9 sezonów ponieważ z sezonów 2000/2001 do 2007/2008 mam do¶ć szczegółowe notatki a z 1999/2000 czę¶ciowe.
Zreszt± od sezonu 2000/2001 i wygraniu P¦ przez A.Małysza skokami narciarskimi interesuje się bardzo dużo osób(wcze¶niej garstka).
Brak czasu nie pozwala mi na podsumowanie wszystkich P¦ od pocz±tku istnienia P¦(1979/1980).
Jest też z tym kłopot,bo jak wiesz w pierwszych 14 sezonach istnienia P¦(1979/1980 do 1992/1993) punktowano tylko pierwszych 15 miejsc w konkursach(1- 25 pkt,2-20,3-15 i.t.d.) i tamci zawodnicy byliby pokrzywdzeni w stosunku do startuj±cych pużniej(za zwyciestwo 4 razy mniej pkt!).
autor: Marco Polo , 20 listopada 2008, 17:31
@sibek
Czemu akurat za ostatnie 9 sezonów to podsumowanie?
autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 20 listopada 2008, 15:40
Nasi reprezentanci na Kuusamo
Łukasz Rutkowski
P¦ 2006/2007 - 57 ------------------------------------- nie sklasyfikowany
P¦ 2007/2008 - 38,61 ---------------------------------- nie sklasyfikowany
FIS Cup 2005/2006 -DSQ,11,24,14, 7, 9, 5 ---------- 21 miejsce - 152 pkt - 4 Polak
FIS Cup 2006/2007 - nie startował
FIS Cup 2007/2008 - 2, 1, 1, 2 ------------------------- 3 miejsce - 360 pkt - 1 Polak
M¦ juniorów 2006 ---------------------------------------- 4 miejsce
M¦ juniorów 2007----------------------------------------31
M¦ juniorów 2008 ---------------------------------------- 4
*** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-11-20 23:24:04 ***
autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 20 listopada 2008, 15:19
Nasi reprezentanci na Kuusamo
S.Hula w P¦
2005/2006 - 54 miejsce - 19 pkt - 4 Polak
2006/2007 - 60 miejsce - 26 pkt - 4
2007/2008 - 72 miejsce - 10 pkt - 3
Je¶li Marcin zdobedzie kilkana¶ćie(a może wystarczy kilka) pkt w pierwszych konkursach P¦,to Polska przez cał± zimę może mieć 5 miejsc w P¦!
Tego nigdy nie było!
autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 20 listopada 2008, 15:06
Nasi reprezentanci na Kuusamo
K.Stoch w LGP:
2005 - 11 miejsce - 166 pkt - 1 Polak
2006 - 37 miejsce--- 66 pkt - 2
2007 - 12 miejsce - 181 pkt - 2
2008 - nie startował
* Punkt konstrukcyjny: 120 m
* Wielko¶ć skoczni (HS): 142 m
* Punkt sędziowski: 142 m
* Oficjalny rekord skoczni: 147 m - Austria Gregor Schlierenzauer (1.12.2007)
* Nieoficjalny rekord skoczni: 148 m - Finlandia Veli-Matti Lindstroem (8.04.2000)
* Najdłuższy skok: (nieoficjalnie) 152 m - Polska Adam Małysz (4.03.1998); Norwegia Sigurd Pettersen (18.11.2004)
* Długo¶ć rozbiegu: 107 m (110.5 m)
* Nachylenie progu: 11,5°
* Wysoko¶ć progu: 3,5 m
* Nachylenie zeskoku: 38°
* ¦rednia prędko¶ć na rozbiegu: 95 km/h
autor: Boy , 19 listopada 2008, 18:10
-
@TAMM
Manninen najlepiej biegał, ale zakończył już karierę.
Dzieki redaktorowi naczelnemu wszysko jest ok. Odzyskałem swoje stare konto!
Przy okazji.......jesli kto¶ z osób,które s± zalogowane na skijumping którego¶ dnia nie będ± mogły wej¶ć na swoje konto,to proszę o email do tada.
Pozdrawiam i dzieki za troskę.
Józek
Ackermann słabiej skacze ale lepiej biega
Koivuranta jest nie najlepszym biegaczem ale ¶wietnym skoczkiem ma rekord w Oberhofie w sumie mógłby zasilić Finlandię w drużynówkach
a i tak najlepiej biega Manninen
autor: (*133.neoplus.adsl.tpnet.pl), 19 listopada 2008, 15:20
-
Koivuranta jest super.Żałuję, że nie jest tylko skoczkiem.
Ale jak na razie Ackermann jest chyba lepszy od Koivuranty.
szkoda że nie był zbyt dobrym skoczkiem
a tak wła¶ciwie to szkoda że kiedy¶ innymi skoczkami nikt się nie zajmował i byli praktycznie nie rozwijani tylko tyle co sami umieli
autor: andbal , 19 listopada 2008, 14:28
Komentarz
Dawno dawno temu pod newsem z Kuusamo (jakim¶tam) pojawił się komentarz. Jak to wygl±da z perspektywy czasu ?
Cytuję:
"Kochany Tomek
Wielkie gratulacje dla Tomka Pochwały. Jeste¶ wspaniały i moge się założyć, że kiedy Adam już skończy to Ty zajmiesz Jego miejsce!Pozdrowienia i buziaczki!"
To ku przestrodze tym co pisz± o "następcach Adama".
1.A.Małysz ----- 16 miejsce
2.P.Żyła -------- 44
3.K.Stoch ------ 58
4.M.Kot -------- 72 (ostatni 60.0m - 35.5m za przedostatnim)
autor: andbal , 18 listopada 2008, 19:20
@jozek_sibek2
OK wszystko się zgadza. Tylko, że chyba wówczas jedynym ograniczeniem dla wszystkich zespołow był limit 8 zawodników (no i obowi±zuj±ce do dzi¶ "kwity").
07-12-1996: 19 miejsce
08-12-1996: 13 miejsce
29-11-2002: 2 miejsce
30-11-2002: 4 miejsce
28-11-2003: 2 miejsce
29-11-2003: 2 miejsce
27-11-2004: 19 miejsce
28-11-2004: 19 miejsce
26-11-2005: 7 miejsce
26-11-2005: 5 miejsce
24-11-2006: 34 miejsce
01-12-2007: 16 miejsce
autor: jozek_sibek2 , 18 listopada 2008, 18:27
@rafal23s23,@MarcinBB,@andbal
Nie licz±c własnej skoczni - 5 Polaków startowało w P¦.
Zacznijmy od sezonu 2000/2001.
Polacy w "5" startowali w ostatnich 8 konkursach kończ±cych sezon 2000/2001!
14 i 15 P¦ - Willingen - 3 i 4.02.2001
1.A.Małysz ----- 2 i 1 miejsce
2.W.Skupień -- 23 i 33
3.R.Mateja ---- 40 i 53
4.G.¦liwka ---- 56 i 50
5.M.Bachleda - 59 i 48
16-17 P¦ loty - Oberstdorf - 3 i 4.03.2001
1.A.Małysz ----- 4 i 2 miejsce
2.R.Mateja ---- 36 i 47
3.W.Skupień -- 41 i 50
4.T.Tajner ----- 49 i 53
5.M.Bachleda - 58 i ?
18,19 i 20 P¦ - Falun - 7.03,Trondheim - 9.03,Oslo - 11.03.2001
1.A.Małysz ----- 1 i 1 i 1 miejsce
2.R.Mateja ---- 37 i 44,odp w kwal - 51
3.T.Tajner ----- 45 i 53,DSQ-48-50
4.W.Skupień – 49 i 51,odp w kwal - 48
5.T.Pochwała- 56 i 61,odp w kwal - 67(ostatni)
Ciekawe co jest lepsze..czy leżenie na plazy w Egipcie teraz(jak austriacy) czy oddawanie 50 skoków na ¶niegu.
autor: Fanka , 18 listopada 2008, 17:32
-
hahah :)) A niech cię :)
Znowu mnie ubawiłe¶ i to niezle :)
Komentarz super ! Prosze o więcej :)
Pozdrawiam cię :)
autor: Fanka , 18 listopada 2008, 17:30
@Marco
Ojej, :))
Jak to co za 9 dni, a o czym ta stronka jest ?:)
Jaki tam Obama :) On akurat najmniej zaprz±ta moj± głowę:)
Kwalifikacje drogi @Marco ! Już za 9 dni, pocz±tek P¦ !
Pozdrówki !
:)
autor: vegx gg: 1714153, 18 listopada 2008, 17:29
-
@Andrzej
O ile dobrze pamietam, to pogoda nie pozwoliła na rozegranie konkursu w Kranj... trudno, zeby skoczkowie mieli skakac bez sniegu.
FIS tu chyba nie zawinił.
autor: kibic_malysza , 18 listopada 2008, 17:21
-
Ja mam pewne w±tpliwo¶ci czy te 50 skoków to Adamowi było potrzebne...na dzień wychodzi po ok.7-8 skoków.
autor: Boy , 18 listopada 2008, 17:21
-
Ja rozumiem, że skocznie do P¦ musz± mieć spełnione różne wymogi, ale mimo wszystko, s± takie skocznie, które te wymogi spełniaj±, a mimo wszystko się je pomija.
autor: Olka (*d33.neoplus.adsl.tpnet.pl), 18 listopada 2008, 17:14
-
Już nie mogę się doczekać pierwszego konkursu!
autor: Andrzej (*83.2.230.62), 18 listopada 2008, 17:07
-
@Boy:
Ja tak samo my¶le ci±gle te same,w sezonie 2007/2008 miał byc konkurs w Kranju a ostatecznie nie było.
W sezonie 1979-2000 były mniejsze skocznie i im to nie przeszkadzało,trochę nudne jest na tych samych skoczniach ogl±dac kolejne Puchary ¦wiata :):):):):):):)
autor: (*a-3.eranet.pl), 18 listopada 2008, 17:05
lol
Żadnego urozmaicenia w P¦, ci±gle zawody na tych samych obiektach. Czy w Turnieju Nordyckim zawsze musz± być te same skocznie? W ogóle brak normalnych skoczni, nawet brak konkursów na małych dużych skoczniach jak K100 czy K105.
autor: (*-75.adsl.inetia.pl), 18 listopada 2008, 16:45
-
Moim zdaniem dobry wybór trenera dlatego ze ci oprócz Adama Małysza i Kamila Stocha ta resztka skoczków powinna sie rozwijac i skakac przy boku takich skoczków jak adam małysz czy od innych startych lisów.
HEHE
autor: (*a-3.eranet.pl), 18 listopada 2008, 16:32
@Radek
"Krytykujecie Kruczka, komentatorow telewizyjnych, a sami nie macie zielonego pojecia o skokach. Niestety, w zdecydowanej wiekszosci" ===>>> zgodzę się z tym choć nie do końca bo Krytyka jest dobra a nawet należy Krytykować je¶li co¶ jest nie tak ale trzeba wiedzieć co jak i kiedy Krytykować
a Kruczka wstępnie ocenię po I periodzie
autor: Jureq (*-93.kalety.net), 18 listopada 2008, 16:23
-
No i co? ni nic ,Jak było tak jest.Starzy kuple wybrali sie na fińskie piwo.Już teraz wiem że nijaki Kruczek marnym trenerem jest.O ile Małysz jest nietykalny ,a Stoch niewiadomo co reprezentuje to do reszty towarzystwa mam obiekcje.Sory Rutkowskiemu się nalezy za ambicję i dobry letni sezon.Natomiast szkoda czasu dla takiego Bachledy i Huli co to sa skoczkami bez ambicj,szkoda Kota bo młodzianowi się chciało już o nijakim Klimku nie wspomnę,no ale poco przedszkole robic jak na piwo sie chce...
ale się będzie zmieniało
w pierwszym periodzie 5 i 6 będ± się zmieniały
a w sezonie 13/14 tylko Sochi w V periodzie
autor: Marco Polo , 18 listopada 2008, 16:07
@ktos z kadry
Nie, żebym nie mialpodobnego zdania o wiedzy dużej czę¶ci forowiczów. Tu się mogę zgodzić.
Ale pytanie mam. Jak pogodzic to co napisałe¶z tym, co powiedział Kruczek. A powiedział, że nie liczyła sie tylko aktualna forma ale również doswiadczenie. jeżeli tak mówi to chyba nie dlatego, że do Kuusamo jad± najlepsi na treningach?
I jeszcze jedno. Polscy sportowcy, w tym jak widzę Ty, nauczyli się życ życiem swiętych krów. szczególnie ci mniej wybitni. Dlaczegóż to, szanowny kolego, nie można krytykować skoczka Bachledy, który w ostatnich 5-ciu latach był bodaj 2(!) razy w 30-tce P¦ albo komentatora, który dwadzie¶cia kilka lat trzyma mikrofon w łapie i czasem tak mówi od rzeczy żebym się na jego miejscu pod ziemię zapadł. A on zadowolony z siebie. Bachleda zreszta też.
Więc czę¶ciowo się z Tob± zgadzaj±c stanowczo protestuję przeciwko zabranianiu krytyki.
Żeby było jasne. Jest Krytyka i krytyka. Ja mówię o Krytyce.
autor: fanneczka gg: 13070828, 18 listopada 2008, 16:05
FaJNE Zdjęcie , super :)
No, pewnie masz racje Dorothy, z tym kotem.
A więc tylu ilu można zawodników wystawić w konkursie, zależy od osi±gnięć drużyny w poprzednim sezonie? A jak to sie wogóle liczy, bo dla mnie to czarna magia.
Marco Polo, jak chcesz, to potrafisz być zabawny .
A to Hofer jest austryjakiem? My¶lałam że jest Niemcem.
Albo jakim¶ tam innym, narodem.
Ten kto¶ z kadry teżmiał racje
Pozdrawiam wszystkich :)
autor: andbal , 18 listopada 2008, 16:03
@ ktos z kadry
Szkoda Twojej klawiatury. Jeszcze nie zdażyło się ostatnimi czasy aby jakikolwiek skład nie został obstrzony komentarzami typu a dlaczego nie A, a dlaczego nie B i t d.
Czasami faktycznie zestawienie może budzić watpliwo¶ci, lecz niektórzy uzasadniaj±, widz± jak±¶ my¶l (wystarczy popatrzeć na komentarze przed Falun). Naprawdę szkoda. Proponuję Ci aby¶ zaraz po ogłoszeniu składu na następne zawody P¦ czy PK powtórzył/a komentarz a potem i tak poleci z wora" a dlaczego nie K a dlaczego nie P itd itd itd
autor: Dorothy (*220.internetdsl.tpnet.pl), 18 listopada 2008, 15:38
-
"Wybierali¶my kieruj±c się nie tylko aktualn± dyspozycj±, ale i do¶wiadczeniem (w Kuusamo mog± być różne warunki) oraz taktyk±. "
to zdanie powinno wszytsko wyja¶niać
Pamiętacie, jak Maciek Kot bronił się rok temu od upadku w kwalifikacjach?
Kruczek widać jest m±dry (m±drzejszy od Hannu?) i nie naraża młodego zawodnika.
I MAMY dużo konkursów, więc Maciej będzie się miał czym jeszcze popisywać w tym sezonie :)
autor: vegx gg: 1714153, 18 listopada 2008, 15:31
-
@Anonimowy Anonim
Może po prostu nie chce ryzykowac wystepu Maćka w Kuusamo. Tam zazwyczaj panuja ciezkie warunki, a on nie ma jeszcze takiego doswiadczenia jak starsi koledzy i moglby sobie nie poradzic. Szkoda go narazac na zbedne niezbezpieczenstwo gdy w kadrze sa starsi koledzy prezentujacy prawdopodobnie podobny poziom.
autor:ktos z kadry (*112.chello.pl), 18 listopada 2008, 15:29
PSEUDOFACHOWCY
LUDZIE KOCHANI
slusznie wsciekal sie Kuttin, gdy mowil, ze Polska to kraj samych trenerow i kazdy wie najlepiej
piszecie o ukladach, skandalach, niejasnosciach w kadrze na Kuusamo
ta kadra to: Malysz, Stoch, Rutkowski, Bachleda i Hula. A jest taka, bo dokladnie Ci zawodnicy skakali najlepiej w Lillehammer. ZASLUZYLI
jesli wszyscy jestescie takimi fachowcami, to dlaczego nikt z was nie zroci uwagi na to, ze Maciek Kot urosl w ostatnim roku bodaj 9 cm i ma klopoty z technika? Ma jechac do Kuusamo i je poglebic, czy spokojnie pracowac?
Krytykujecie Kruczka, komentatorow telewizyjnych, a sami nie macie zielonego pojecia o skokach. Niestety, w zdecydowanej wiekszosci
pozdrawiam nielicznych normalnych
autor: Anonimowy Anonim , 18 listopada 2008, 15:27
Maciej Kot
Skoro w kadrze na pierwsze zawody nie ma Maćka Kota, chyba oznacza to jego słabsz± dyspozycję. ¦miać mi się chce jak kto¶ nie maj±cy żadnych dowodów pisze o układach...
autor:kamil (*119.tkk.pl), 18 listopada 2008, 15:03
skandal
a gdzie Maciek Kot?! Co lepiej brać Bachlede i Hule może niedługo wezm± Tajnera albo Długopolskiego. NIECH ŻYJˇ UKŁADY!
Cholera jasna patrzcie na to: kalendarz długoterminowy - non stop te same skocznie, brak skoczni normalnych, do sezonu 2012/13 i konkursy przynajmniej na 3 mamutach w ci±gu 1 sezonu.
autor: Hanah- fanka Adama (*e75.neoplus.adsl.tpnet.pl), 18 listopada 2008, 14:51
Zawodnicy
Adam, Kamil i Łukasz- to nic dziwnego. Cieszę się, że hula wyzdrowiał, ale z jego dyspozycj± bywa różnie. Podobnie Bachleda. Zamiast Stefana dałabym szansę Maćkowi, albo Jakubowi(jego starszy brat). Nie mogę się już doczekać skoków
masz rację
doszedłem do tego po dogłębniejszym przeczytaniu zasad ale nauczycielka przyszła na lekcje i nie zd±żyłem napisać
jaki¶ mętny i tak jest ten FIS-owski regulamin
autor: Xellos (*126.icpnet.pl), 18 listopada 2008, 14:13
skład
Brak Kota w składzie daje nadzieje, że ten sezon będzie wkońcu normalny i będ± występować skoczkowie aktualnie w formie, a nie tak jak w zeszłym sezonie...
autor: (*a-3.eranet.pl), 18 listopada 2008, 13:53
Trochę nie na temat:
Najbliższe plany TVP Sport o skokach:
ZapowiedĽ sezonu 2008/09:
TVP Sport, 25 listopada o 19:50
Powtórka: TVP Sport, 26 listopada o 22:00
Magazyn "Drugi skok" (TAK, TAK! :))
TVP Sport, 27 listopada o 19:25 (po kwalifikacjach)
I st±d moja mała pro¶ba: czy kto¶ będzie mógł nagrać te programy i wysłać albo na YT, albo na takiego rapida lub sendspace? Albowiem nie posiadam TVP Sport :(
autor: Radek , 18 listopada 2008, 13:42
-
Jeżeli chodzi o pocz±tek sezonu to 4 w konkursie, 3 w drugiej serii i 1 w "10" bedzie satysfakcjonuj±cym sukcesem na pocz±tek. Szóste miejsce drużyny to będzie również dobry start.
autor: SKI (*-74.euro-net.pl), 18 listopada 2008, 13:41
9 dni
Fanka dobrze policzyła. Za 9 dni odbęd± się kwalifikacje, 27XI.
autor: popo (*193.138.241.140), 18 listopada 2008, 13:33
-
Oby ten sezon dla Naszych zacz±ł się szczę¶liwie.... chociaż mniej ważne jak zaczn± a jak skończ±.
autor: andbal , 18 listopada 2008, 13:10
@TAMM
Ok ok powoli nie denerwuj się.
Jedna sprawa to limity.
Druga sprawa to kwota krajowa.
Trzecia sprawa to zwrot kosztów (refinansowanie).
Więc na fisie podaj± limit i zwrot kosztów, natomiast kwota narodowa jest 6.
autor: faan (*rev.webd.pl), 18 listopada 2008, 12:38
-
Zamiast Huli i Bachledy powinni jechac Kot i Kubacki.A ci dwaj na PK, tam wiekszy z nich pozytek.Choc z drugiej storny Bachleda sobie to miejsce wywalczyl ale Hula, co on tam moze zdzialac w tym Kuusamo.Bedziemy sie modlic czy awansuje do 50-tki? Kot czy nawet Kubacki to jednak inna skala talentu i moze oni sprawili by niespodzianke.
na stronie FiS-u pisali że takie maj± kwoty krajowe chyba że już o¶lepłem co nie jest nie możliwe
albo nie doczytałem czego¶ w Zasadach pucharu ¶wiata na sezon 2008/2009
za 9 dni GPW zadebiutuje na giełdzie warszawskiej
i znów zacznie się nerwowe a zarazem ekscytuj±ce kupno i sprzedaż akcji oraz fascynuj±ce ¶ledzenie wzrostów i spadków akcji GPW na warszawskim parkiecie
autor: andbal , 18 listopada 2008, 12:16
@TAMM
"Szwajcaria: 4 + 2 w Engelberg
Włochy: 3 + 1 w Pragelato"
Te dotatki Ci wyszły z papierów na skakanie ?
No bo teoretycznie Szwajcarzy u siebie 4+6 lecz patrz±c po lecie to udało im się wystawić 5ciu (ten szósty to kto ?). Natomiast co do Italii to faktycznie czterech ma kwity, chociaż w lecie wystawili dwóch bo tych dwóch nowych to we Falun załatwiali papiery.
Mozliwe - nie pamiętam dokładnie. Mogło byc za Kuttina w 2005.
autor: Marco Polo , 18 listopada 2008, 11:50
@Fanka
Co się ma zacz±ć za 9 dni? Jak my¶lisz o urzędowaniu Obamy to musisz poczekac dłużej. Do pocz±tku stycznia.
Chodz± słuchy, ze ma rozpocz±ć kadencję skacz±c jako przedskoczek w Bischofshofen. Przeciwnicy prezydenta-elekta (ale to pewnie ci złosliwcy z Ku-Klux-Klanu) sugeruj±, że zamiast Obamy wystapi odpowiednio podkolorowany ... miran tepes. Ten ostatni może by sie i zgodził, ale ma pietra bo podobno tym, który ma go puszczać ma być, uwaga, nasz Adam Małysz. I to skłania tepesa do rezygnacji ze skoku i wysokiego honorarium.
Wygl±da na to - jak mawia niezrównany bajarz i koneser słowa, WłodzimierzSzaranowicz - że roli pomalowanego przedskoczka będzie się musiał podj±ć sam hofer. Choreograf przygotował dlań strój nieco odmienny od pozostałych. Będzie to czarny , charakterystyczny dla okreslonych formacji, mundur z czasów II wojny swiatowej. Zamiast kasku Austriak wyst±pi w wiadomej proweniencji hełmie, o którego posiadanie i tak go wszyscy podejrzewali z racji łba, który tylko do takiego nakrycia głowy pasuje. Strój szefa P¦ w zestawieniu z jego chwilowym kolorem skóry będzie sugerował zbratanie się wszystkich ludzi dobrej woli bez względu na zaszło¶ci historyczne.
W rozliczeniu za przysługę Barack zaproponuje hoferowi funkcję szefa reprezenatcji USA w skokach ...do wody. I to jest szansa dla skoków narciarskich. I dla sportu w Europie w ogóle.
Ale te rzeczy nie będ± miały miejsca za 9 dni. Prawie miesi±c dłużej trzeba na nie poczekać. Więc czemu sie az tak podniecasz?
autor: SKI (*-74.euro-net.pl), 18 listopada 2008, 10:49
@andbal , 18 listopada 2008, 10:19
Masz rację. W tej sytuacji samozwańcza komisja rewizyjna w składzie:
SKI
stwierdza prawidłowo¶ć limitów wyliczonych przez andbala, przyznaje Mu rację i pozdrawia. :)
Mogę jeszcze dodać, że w przypadku niektórych ekip te limity nie oznaczaj± całkowitych zwrotów kosztów podróży. Rosjanie, Czesi i Francuzi dostan± zwrot za 3 zawodników,
Szwajcarzy- za 2,
Włosi, Kazachowie, Szwedzi, Koreańczycy i Kanadyjczycy- za 1.
autor: Fanka , 18 listopada 2008, 10:31
-
Aż wierzyć się nie chce, że za 9 dni, znowu się zacznie :)
Skład chyba na piewrsze zawody dobry, zreszt± to trener wie najlepiej kto w jakiej formie jest aktualnie.
Oby ten sezon rozpoczęli pozytywnie, bardzo im tego życzę.
autor: andbal , 18 listopada 2008, 10:29
@MarcinBB
To było wówczas gdy LPK wygrał MBachleda czyli w 2005 roku. No i trener to raczej był Austriakiem :)
A mi się wydaje, że udało się to Tajnerowi w 2002 albo 2003 roku - chyba też na pierwszy period zimowy. I na tym jednym periodzie się skończyło, w drugim już mieli¶my 4.
autor: andbal , 18 listopada 2008, 10:19
@SKI
Masz złe zasady. Nie ma bonusów za P¦ i PN a jedynie 3 za PK i nie piewszych trzech tylko pierwszych 3 z 3 różnych krajów. No i max 7.
autor: SKI (*-74.euro-net.pl), 18 listopada 2008, 09:56
limity
Wg mnie Austria 6 za 7 w '55WRL' + bonusy 1 za P¦ +1 za PN, czyli 6+1+1=8
Niemcy 6 za 6 w '55WRL'
Słowenia 5 za 5 w '55WRL'.
Chyba, że mam złe reguły spisane:
0 skoczków w "55" WRL: 2 skoczków na konkurs
1 skoczek: 3 skoczków
2-4 skoczków: 4 skoczków
5 skoczków: 5 skoczków
6 skoczków lub więcej: 6 skoczków
Do tego dochodz± bonusy:
zwycięstwo w P¦: 1 skoczek
zwycięstwo w PN: 1 skoczek
1 zawodnik w dwójce periodu COC: 1 skoczek
2 zawodników w dwójce periodu COC: 2 skoczków
Maksymalnie można mieć 8 skoczków na period, ale jest 1 wyj±tek: kwota krajowa- w zimę można j± 2 razy wykorzystać, w lato 1 raz, a więc:
2-6 skoczków na period: kwota krajowa 6
7 na period: 7
8 na period: 8.
autor: andbal , 18 listopada 2008, 09:45
@SKI
Nie rozumiem. Co¶ się nie zgadza ?
autor: SKI (*-74.euro-net.pl), 18 listopada 2008, 09:38
@andbal , 18 listopada 2008, 08:08
Przelicz jeszcze raz limity Austrii, Niemiec i Słowenii.
autor:rafal23s23 (*83.68.91.135.mielec91.tnp.pl), 18 listopada 2008, 09:29
WOW
Z tego co zauważyłem mamy więcej zawodników niż Rosja, Czechy i m.in. Szwajcaria a to nie takie słabe ekipy, a żaden poprzedni trener do tego nie doszedł, więc Gratulacje Panie Kruczek
autor: Marco Polo , 18 listopada 2008, 08:17
@andbal
Wydaje mi się, że dobrym rozwi±zaniem byłoby rotacyjne wystawianie chłopaków w P¦. Oczywi¶cie jak Stoch czy Rutkowski będ± regularnie w 20-tce to nie ma sensu ich odsuwać, ale jakby nie to dlaczego każdy z nich nie może co jakis czas skakać w PK i przez to nabijac punkty w tym rankingu? Pi±tki w P¦ raczej nie utrzymamy, a nawet gdyby były na to szanse to taka polityka jak± proponuję tez by z założeniem utrzymania 5-ciu w P¦ nie musiała kolidować.
autor: andbal , 18 listopada 2008, 08:08
Limity
Obiecanki - cacanki
Jak obiecałem to przypominam limity na ten period (proszę bardzo jak kto¶ lubi to słowo to dlaczego go nie używać).
Austria - 7
Niemcy - 7
Norwegia - 6
Japonia - 6
Finlandia - 6
Słowenia - 6
Polska - 5
Czechy - 4
Szwajcaria - 4
Francja - 4
Rosja - 4
Kazachstan - 3
Włochy - 3
pozostałe - 2
Uwaga: Ponieważ w Kuusamo odbędzie się też konkurs drużynowy zespoły które maj± limit mniejszy niż 4 mog± wystawić 4 (Kazachstan, Włochy, USA, Szwecja, Estonia, Korea, Słowacja, Ukraina,.....).
autor: andbal , 18 listopada 2008, 08:01
@Marco Polo
Już kiedy¶ to pisałem, że jeszcze puki co to nie mamy skoczków na układ 5+5 za¶ układ 4+6 pozwoliłby na:
1. Odstawienie na luz odpoczynek Małysza
2. Odstawienie słabo skacz±cego skoczka na trening bez zawodów celem podszlifowania formy.
3. Większy udział kadry B w zawodach PK
Teraz nalepszym rozwi±zaniem byłoby jednak aby nie we wszystkich zawodach P¦ wykorzystywać ten limit na siłę (pierwsze zawody to zweryfikuj± czy nas stać na wystawianie 5ciu w P¦ a zwłaszcza jak Adam nie będzie startował).
autor: Marco Polo , 18 listopada 2008, 07:47
4+6 lepsze od 5+5
Szkoda, że nie mamy 6-ciu skoczków w PK, a 4 w P¦. To byłby dla nich, moim zdaniem, znacznie lepszy układ. Ten 5-ty w P¦ zamiast się zakompleksiac i zajmować dalekie pozycje mógłby w PK zajmowac miejsca w czołowej 15-tce. No, ale może w następnym periodzie (jak ja lubię to słowo, he,he) będ± w stanie zwiekszyć limit w PK. Oby. Utrzymać 5 miejsc w P¦ będzie bardzo trudno.
autor: vegx gg: 1714153, 18 listopada 2008, 00:41
-
Optymalny skład. Oby ze Skandynawii wrocili z sukcesami na koncie.
A to, że Łukasz Kruczek tak ogolnie wypowiada sie na temat dyzpozycji skoczków, to nic złego. Brak szczegolowym wiadomosci w tym przypadku, to tak naprawdę dobra wiadomosc :)
TIP: Prosimy o używanie kulturalnego języka i pisanie na temat!
Komentarze nie na temat będziemy usuwać!