MŚ 2017: FIS o kandydaturze Zakopanego

  • 2011-10-10 09:27

Podczas kongresu Międzynarodowej Federacji Narciarskiej (FIS) w Zurychu omawiano m.in. stan przygotowań miast - kandydatów do organizacji mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym w 2017 roku. Zakopane, które po raz czwarty z rzędu ubiega się o prawa organizacji imprezy otrzymało kilka uwag na temat wymagających rozwiązania kwestii.

Jednym z trudnych tematów była kwestia uzgodnień dotyczących realizacji sygnału telewizyjnego, pojawiły się pytania odnośnie modernizacji Średniej Krokwi i rozbudowy tras biegowych oraz komunikacji na trasie Kraków-Zakopane i w samym mieście.

- Pytano nas, kto to będzie odpowiedzialny za sygnał telewizyjny oraz kto, ile i jak będzie płacić. To bardzo poważny problem, który do tej pory w naszych przygotowaniach nie był tak szeroko omawiany. Przed nami więc rozmowy - myślę, że z Telewizją Polską - która powinna wyrazić swoje stanowisko. Powiem szczerze, że w tej kwestii bardzo liczymy na pomoc specjalistów z TVP - mówił burmistrz Zakopanego, Janusz Majcher.

- Jeżeli chodzi o przebudowę średniej skoczni i rozbudowę tras biegowych przed nami sporo pracy, ale udowodniliśmy komisji FIS, że wszystko jest na dobrej drodze, ponieważ np. w sprawie modernizacji skoczni mamy już wszelkie uzgodnienia i projekt. Są też bardzo zaawansowane prace nad rozbudową istniejącej trasy COS, a także trwają rozmowy na temat powstania trasy zapasowej - stwierdził burmistrz.

- Przedstawiliśmy rozwiązania komunikacyjne, takie, jak przewozy m.in na trasie Kraków - Zakopane i w samym mieście. Padło też pytanie dotyczące "zakopianki". Zapewniliśmy, że według naszej obecnej wiedzy do 2017 roku zostanie całkowicie zmodernizowany odcinek do Nowego Targu, a także gruntownie wyremontowany dojazd do Zakopanego - podkreślił Majcher.

- Pewne uwarunkowania i odpowiedzi w najtrudniejszych tematach musimy przedstawić poszczególnym członkom komisji FIS do końca grudnia. Ostatecznym terminem jest oczywiście majowy kongres FIS, ale nie możemy robić wszystkiego na ostatnią chwilę, chociażby ze względu na konieczność dokonania ewentualnych poprawek - zakończył burmistrz Zakopanego.


Adrian Dworakowski, źródło: PAP/wp.pl
oglądalność: (4882) komentarze: (13)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • sopel bywalec

    I znowu po raz kolejny mrzonki za pieniądze podatników..Skończy się jak z euro2012 grube miliony wyrzucone w błoto..

  • anonim

    i to jest właśnie chore: skoro skocznia ma K-85 to PŚ na niej nie będzie, stale tylko pęd do zwiększania obiektów - na średnich skoczniach trzeba skakać ponad 100 metrów, nawet do 110 się zbliżyć, a na dużych 130 to mało, od razu 140 ... dawniej na średnich 90 było świetnym wynikiem, a 125 znakomitym na dużych , teraz tylko powiększają i powiększają...

  • OjciecMarek profesor
    @Skoczek Narciarski

    Poza tym jedynym powodem, dla którego ta skocznia ma tak małe wymiary, są kwestie terenu, w Hinzenbach po prostu nie było miejsca na większy obiekt.

  • Boy profesor

    @Skoczek Narciarski
    Hinzenbach to skocznia supernowoczesna, wybudowana zgodnie z najnowszymi standardami budowy skoczni, posiadająca system mrożenia torów najazdowych nawet latem. I tylko z tego powodu znalazła się w kalendarzu LGP. O PŚ na tym obiekcie nie ma co nawet wspominać.

  • anonim

    Hinzenbach ma skocznie k-85 i jakoś nie kwapią się do przebudowania na większą

  • Boy profesor

    Średnia Krokiew niby ma jeszcze tę homologację fisowską, ale naprawdę jej profil jest już bardzo przestarzały, a i zawody tej rangi nie mogą być przeprowadzone na skoczni K85. Popatrzmy na taki Oberstdorf, mieli MŚ w 2005 roku, mieli całkiem fajną skocznię K90, a w tej chwili ją zburzyli i stawiają nową K95. Oni nie mają z tym problemu, także nie dziwię się, że takie miasta są bardziej brane pod uwagę niż nasze.

  • gina profesor

    I śmieszy zdanie - Przedstawiliśmy rozwiązania komunikacyjne, takie, jak przewozy m.in na trasie Kraków - Zakopane i w samym mieście. Jakie może inne rozwiązanie niż Zakopianka? Chyba helikoptery? Co do miasta - pewnie wyłączą je z ruchu dla miejscowych, bo innego rozwiązania nie ma...

  • gina profesor

    Czyli z tego wynika, ze na MŚ mamy pewną jedną rzecz - dużą skocznię. Średnia jest do modernizacji, trasy biegowe tudzież. Sprawa transmisji i pieniędzy do wyłożenia - też niezałatwiona. Dojazd - wiadomo samo przez się i widać jak to jest ważna sprawa dla FIS-u. Niestety zapewnienia, że do 2017 roku dojazd się poprawi są "delikatnie mówiąc" tylko zapewnieniami. I nie wiem jak będą brane pod uwagę, skoro przez tyle lat jest jak jest. Przecież z okazji PŚ co roku jest ten sam problem. Niby coś się dzieje, ale czy to tempo wystarczy?
    po pytaniach ze strony FIS-u widać, jak doskonale zdaje sobie on sprawę ze słabych stron tej kandydatury.
    Albo inaczej - Zakopane zgłasza kandydaturę a nie ma wielu rzeczy ustalonych, widać z tekstu, że problem z transmisją to było kompletne zaskoczenie dla organizatorów.

  • bozenka92 doświadczony

    Może teraz się uda. Niech Zakopane się stara, nie odkłada wszystkiego na ostatnią chwilę jak polskie władze co do Euro to może jakoś się uda:)

  • czarnylis profesor

    Skoro pytania są tak szczegółowe to wydaje się, że po raz pierwszy kandydatura Zakopanego jest brana na serio.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl