Martin Schmitt nie składa broni

  • 2012-05-03 22:01

Mimo słabych wyników w ostatnim sezonie, 34-letni Martin Schmitt nie zamierza się poddać. Niemiecki zawodnik ogłosił, że będzie kontynuował karierę w nadchodzącym sezonie.

"Chociaż ostatni sezon był rozczarowujący i borykałem się z problemami ze ścięgnami w kolanie, nie straciłem motywacji i radości, jakiej dostarczają mi skoki narciarskie. Być może łatwiej byłoby po prostu zrezygnować i rozpocząć nowy etap życia. Ale uważam, że wciąż mam szanse skakać na najwyższym poziomie i postanowiłem podjąć się tego wyzwania, podchodząc do niego z pełną pasją i dyscypliną ", powiedział Schmitt w ogłoszeniu Niemieckiego Związku Narciarskiego.

Martin ostatni raz w zawodach Pucharu Świata startował 1 stycznia, w Garmisch-Partenkirchen. Po obozie treningowym w Whistler zawodnik rozpoczął swój powrót na początku kwietnia od Mistrzostw Kanady, na których w obu konkursach zajął drugie miejsce za Mackenziem Boyd-Clowesem.

Pomimo problemów zdrowotnych i ostatnich słabych wyników, główny trener, Werner Schuster pozostawia drzwi do narodowej kadry otwarte dla doświadczonego zawodnika.

"Martinowi już nie doskwierają bóle, dzięki czemu znów ma szanse skakać na wysokim poziomie. W centrum treningowym w Hinterzarten Martin będzie przygotowywał się indywidualnie, a następnie rozpocznie pracę z doświadczonymi trenerami, takimi jak Stefan Horngacher i Jens Deimel. Jeśli Martin będzie w stanie trenować stale i na odpowiednio wysokim poziomie, nie wykluczam, że będzie miał szanse zasłużyć dobrymi rezultatami na powrót do kadry " - powiedział Schuster.


Tadeusz Mieczyński, źródło: berkutschi.com
oglądalność: (6714) komentarze: (56)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    M.Schmitt w PŚ

    Martin Schmitt w PŚ - ur.29.01.1978:

    1996/1997 - 55 miejsce -.-- 45 pkt - 6 Niemiec
    1997/1998 - 27 miejsce ... 218 pkt - 4
    1998/1999 ... 1 miejsce - 1753 pkt - 1
    1999/2000 ... 1 miejsce - 1833 pkt - 1
    2000/2001 ... 2 miejsce - 1173 pkt - 1
    2001/2002 ... 5 miejsce ... 795 pkt - 2
    2002/2003 - 23 miejsce ... 253 pkt - 3
    2003/2004 - 20 miejsce ... 276 pkt - 3
    2004/2005 - 37 miejsce -.-- 90 pkt - 7
    2005/2006 - 39 miejsce -.-- 64 pkt - 5
    2006/2007 - 17 miejsce ... 355 pkt - 2
    2007/2008 - 19 miejsce ... 273 pkt - 2
    2008/2009 ... 6 miejsce ... 829 pkt - 1
    2009/2010 - 29 miejsce ... 150 pkt - 5
    2010/2011 - 30 miejsce ... 137 pkt - 4
    2011/2012 - 65 miejsce ----- 8 pkt - 7

    Najsłabszy sezon w historii jego startów.

  • jozek_sibek profesor
    Niemcy w PŚ - 3 ostatnie sezony

    Niemcy w PŚ 2009/2010

    12.UHRMANN Michael -- 424 pkt
    19.BODMER Pascal -.-.- 336
    20.NEUMAYER Michael - 285
    21.WANK Andreas -.-.-- 259
    29.SCHMITT Martin -...- 150
    42.FREUND Severin ----- 75
    54.SPAETH Georg ------- 42
    74.MECHLER Maxymilian - 8
    80.HOCKE Stephan ------- 3
    90.BOGNER Tobias -.--.-.- 1
    90.FREITAG Richard ------ 1


    Niemcy w PŚ 2010/2011:

    7.S.Freund -.-.-.- 769 pkt
    21.M.Uhrmann ... 314
    22.M.Neumayer - 306
    30.M.Schmitt ---- 137
    31.S.Hocke ------ 132
    33.P.Bodmer ---- 122
    38.R.Freitag ----- 105
    51.F.Schoft --.--.-- 46
    58.M.Mechler -...-- 15
    64.A.Wank -.-.---.-- 9


    Niemcy w PŚ 2011/2012:

    6.R.Freitag -..-.- 1031 pkt
    8.S.Freund -.--.-- 857
    21.M.Neumayer - 236
    22.A.Wank ----.-- 227
    27.M.Mechler ---- 180
    36.S.Hocke ------ 107
    65.M.Schmitt ------- 8
    67.F.Schoft -----.--- 6
    71.M.Eisenbichler .- 1
    ----------------
    00.P.Bodmer ------- 0
    00.D.Winkler ------- 0

  • jozek_sibek profesor
    Niemcy w Pucharze Narodów

    Niemcy w Pucharze Narodów od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 3 miejsce - 4395 pkt
    2000/2001 - 5 miejsce ... 370 (punktowano tylko drużynówki
    2001/2002 - 1 miejsce - 4812
    2002/2003 - 4 miejsce - 3101
    2003/2004 - 4 miejsce - 2777
    2004/2005 - 4 miejsce - 3327
    2005/2006 - 4 miejsce - 1869
    2006/2007 - 6 miejsce - 1711
    2007/2008 - 5 miejsce - 1688

    Kadencja Wernera Schustera

    2008/2009 - 4 miejsce - 3134
    2009/2010 - 3 miejsce - 2884
    2010/2011 - 4 miejsce - 3155 (3 miejsce POLSKA)
    2011/2012 - 3 miejsce - 4353

  • jozek_sibek profesor
    Trener Niemiec Werner Schuster bedąc zawodnikiem

    Werner Schuster w PŚ - ur.4.09.1969:

    1985/1986 - bez pkt PŚ
    1986/1987 - bez pkt PŚ
    1987/1988 - 26 miejsce - 30 pkt ... 5 Austriak
    1988/1989 - 57 miejsce ... 6 pkt ... 9
    1989/1990 - bez pkt PŚ
    1990/1991 - 43 miejsce - 10 pkt ... 9
    1991/1992 - 49 miejsce ... 4 pkt - 10
    1992/1993 - 54 miejsce ... 2 pkt - 10
    ---------------------------
    1993/1994 - 52 miejsce - 47 pkt ... 7
    1994/1995 - 93 miejsce ... 1 pkt - 11

    W sezonach 79/80 do 92/93 punkty zdobywało tylko pierwszych 15 zawodników konkursu:

    1 = 25 pkt
    2 = 20
    3 = 15
    4 = 12
    5 = 11
    15 = 1

    Miejsca w "15" konkursu:

    2 miejsce ... 19-12-1987 Sapporo
    6 miejsce ... 26-03-1988 Planica
    11 miejsce - 06-01-1989 Bischofshofen
    12 miejsce - 13-03-1991 Trondheim
    12 miejsce - 30-03-1991 Strbske Pleso
    12 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    14 miejsce - 23-02-1991 Tauplitz/Bad Mitterndorf
    14 miejsce - 30-01-1993 Tauplitz/Bad Mitterndorf
    15 miejsce - 10-12-1988 Lake Placid
    ----------------------------
    52 zdobyte pkt PŚ - w sezonach 87/88 do 92/93 - stara puktacja.

  • anonim
    :) Dalej Martin !!!

    Wspaniała wiadomość, oby Martinowi się powiodło i znowu zajmował wysokie lokaty; jeden z najsympatyczniejszych zawodników:)

  • Maciek5052 profesor

    Miło było zobaczyć Go znów w czołówce w sezonie 2008/09 , ale szczerze wątpie czy uda mu się wrócić do podobnej dyspozycji w następnym sezonie.

  • Emil profesor

    To ciekawe czemu jak jakiś kierowca robi sobie dwa sezony przerwy w ściganiu się to po powrocie jest dużo słabszy i często nigdy nie wraca do dawnej dyspozycji (Villeneuve) lub zajmuje mu to bardzo długo (Schumacher)

  • anonim

    @piotr

    Wiesz co? nie obraź się ale jesteś tak śmieszny, że szok:))))
    Po prostu nie chce mi się już ciebie nawracać niech się inni męczą:)

  • krwisty weteran
    WinterSzus.pl

    "Kierowca wyścigowy nie musi jakoś specjalnie udoskonalać swoich umiejętności, Wystarczy utrzymywanie zwykłej sprawności fizycznej" - ale brednia hahaha. To po co te tysiące godzin przejechanych na treningach, ta ciągła nauka i rozwój danego kierowcy, ten pot wylany za kółkiem, te bolące mięśnie, kręgosłup itp.

  • krwisty weteran
    WinterSzus.pl

    Sport motorowy – dziedzina sportu[1], obejmująca współzawodnictwo na pojazdach lądowych napędzanych silnikami, najczęściej spalinowymi, odrzutowymi, turbinowymi lub rakietowymi[2]. Zadania polskiego związku sportowego w dziedzinie sportu motorowego realizuje Polski Związek Motorowy[3].
    Sport motorowy dzieli się na cztery dyscypliny[1]:
    sport kartingowy,
    sport motocyklowy,
    sport samochodowy,
    sport żużlowy.

  • krwisty weteran
    WinterSzus.pl

    Według encyklopedii
    Sport – forma aktywności człowieka, mająca na celu doskonalenie jego sił psychofizycznych, indywidualnie lub zbiorowo, wg reguł umownych.
    Rodzaje sportu:
    sport wyczynowy - forma działalności człowieka, podejmowana dobrowolnie w drodze rywalizacji dla uzyskania maksymalnych wyników sportowych.
    sport profesjonalny - rodzaj sportu wyczynowego uprawianego w celach zarobkowych
    W ramach rekreacji, rozumianej tu jako odrębne pojęcie, brak jest elementu rywalizacji. Różne realizowane w jej ramach czynności, poza pracą, czy nauką, są wykonywane w miejscu zamieszkania, czy pobytu, co różni ją z kolei od turystyki - podróży w celu poznawania świata i ludzi.
    Innymi słowy wyjazd za miasto na rowerze będzie miał charakter sportowy, gdy celem rowerzysty będzie np. dojechanie najszybciej z grupy, szybciej niż "wczoraj" do danego miejsca czy pokonanie dłuższego dystansu. O charakterze rekreacyjnym wyjazdu będzie świadczyło potraktowanie roweru jako przyjemnego środka transportu a poświęcanie uwagi zajęciom w miejscu docelowym np. na "majówce". Przy wyjeździe turystycznym najbardziej istotna będzie możliwość podziwiania okolicy ale przede wszystkim zmiany planu wycieczki (trasy, harmonogramu) z uwagi na ciekawe miejsca, spotkanych ludzi czy obiekty warte zwiedzenia.
    W niektórych ujęciach sport to również kultura fizyczna, dbanie o własne ciało, podziwianie piękna zawodników uprawiających dane dyscypliny.

  • anonim

    @HKS
    Od ciebie przynajmniej mogę usłyszeć jakieś normalne i logiczne wyjaśnienie o kierowcach rajdowych:)
    Jednak jestem zdania, że w sportach gdzie trzeba wiele godzin spędzić trenując i udoskonalać swoje umiejętności a w tym przypadku kierowcy rajdowego to są sportowcy:)
    Oczywiście uzależnieni od samochodów głównie.

  • Emil profesor

    @piotr186 Definicji sportu jest wiele. Ale jestem przekonany że taki kierowca wyścigowy na najwyższym poziomie trenuje ciężej niż skoczek narciarski.

  • Emil profesor

    @piotr186 Np w F2 jest tak że samochód widzisz dopiero w dniu treningów i kwalifikacji. Po prostu dostajesz z góry gotowy produkt. Kiedyś były wyścigi narodowych reprezentacji A1GP (też mieli identyczne samochody). Jednak nie cieszyły się one dużą popularnością i szybko przestano je rozgrywać.

  • piotr186 profesor
    Emil

    co od precyzyjności przepisów - zawsze można je obejść, tak jak to robią Austriacy w skokach narciarskich z kombinezonami.

    W F1 były i są podobne kombinacje - wszyscy widzą ze coś jest nie tka,ale kontrole wykazują co innego...

  • piotr186 profesor
    Emil

    Jakoś powątpiewam czy w tych niższych seriach wyścigowych bolidy są takie same... Gdyby tka było to nie startowałby tam teamy fabryczne/prywatne tylko reprezentacje narodowe...

  • Emil profesor

    @HKS W wyścigach samochodowych takich jak GP2, F2 czy nawet obecnie IndyCar każdy ma taki sam bolid. Dopiero w F1 pojawiają się różnice w samochodach ale taka idea tej rywalizacji żeby walczyli nie tylko kierowcy ale i konstruktorzy. Przepisy w F1 są tak precyzyjne i ograniczone że mnie dziwi że między samochodami są aż takie różnice. To możemy dojść do dziwnego wniosku że kierowca kiedy awansuje do F1 przestaje być sportowcem :)

  • HKS profesor

    @Emil

    Dla mnie rywalizacja gdzie główną rolę odgrywa maszyna nie jest sportem. W kolarstwie rower ma każdy taki sam.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Gra w karty (konkretnie brydż sportowy) to tez niby sport... Wiadomo pojecie sportu jest szerokie, ale i na tyle prestiżowe że każdy kto żyw che swoją dyscyplinę podpiąć pod definicje sportu i stąd mamy uznać jako "sport" brydż,szachy czy wyścigi samochodowe albo motocyklowe....

  • Emil profesor

    Często są mylone dwa pojęcia. Sport i rekreacja. Ja codziennie przynajmniej przed dwie godziny jeżdżę na rowerze a w życiu nie nazwałbym się sportowcem kolarzem :) Z kolei szachista co nie podejmuje żadnego wysiłku fizycznego jest sportowcem bo podejmuje rywalizację. Kierowca wyścigowy czy rajdowy jest także sportowcem a dodatkowo podejmuje on olbrzymi wysiłek fizyczny. Jazda takim bolidem F1 to ekstremalny wysiłek porównywalny z przyjechaniem etapu w kolarstwie. Kierowcy F1 intensywnie trenują codziennie przejeżdżają wiele kilometrów na rowerze, wzmacniają mięśnie które są im potrzebne bo działają na nich olbrzymie przeciążenia.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl