Rekordy TVP w trakcie igrzysk

  • 2014-02-24 18:53

Konkursy skoków narciarskich oraz wszystkie wydarzenia z nimi związane miały zdecydowanie największą oglądalność ze wszystkich transmisji Telewizji Polskiej z zakończonych wczoraj Igrzysk Olimpijskich w Soczi.

Ceremonię zamknięcia oglądało 4,348 mln widzów (średnia) przy udziałach wynoszących 29,4 proc., szczytowy moment to 5 mln 360 tys. Rekordem igrzysk pozostała jednak transmisja z konkursu na dużej skoczni, kiedy Kamil Stoch wywalczył złoty medal. Relację tę w TVP1 i TVP INFO obejrzało aż 11 mln 222 tysięcy (średnia, grupa 4+; dane Nielsen Audience Measurement) przy udziałach wynoszących aż 61,5 proc. (TVP 1 – 10 mln 444 tys., udziały 59,3 proc.; TVP INFO – 778 tys., 2,2 proc.). W najwyższym momencie oglądalności – drugi skok Kamila Stocha w konkursie – transmisję śledziło aż 13 mln 540 tys. (TVP1 – 12 mln 639; TVP INFO – 901 tys.)!

Warto zwrócić uwagę, iż nawet transmisje z kwalifikacji do konkursów w skokach narciarskich oraz ceremonii medalowych z udziałem Kamila Stocha miały większą widownię od wszelkich innych dyscyplin. W czołowej dziesiątce popularności znalazło się jedynie saneczkarstwo mężczyzn z 9 lutego.

Te dane pokazują, że skoki narciarskich w Polsce są aktualnie niezmiernie popularne i na głowę biją wszelkie inne dyscypliny zimowe.

TOP10 najlepiej oglądanych transmisji – TVP1, TVP2

TOP10 najlepiej oglądanych transmisji – TVP Sport


Tadeusz Mieczyński, źródło: informacja prasowa TVP
oglądalność: (13823) komentarze: (48)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Znafca bywalec
    Matizus

    A mnie wcale nie dziwi, bo skoki co niedziela ogląda mnóstwo ludzi 4-5mln to minimum i bez względu czy są o 13 czy o 18. Biegi gdyby nie Justyna to pies z kulawą nogą by się nie połasił, bo tam są straszne nudy. Poza Kowalczyk i Norweżkami inne zawodniczki wygrywają tylko biegi sprinterskie PŚ. Przez ostatnie 3 sezony oprócz Polki i Norweżek na dystansach raz wygrała Finka Niskanen gdy nie było Justyny i Marit. Prze 4 lata w sumie były 3 inne zawodniczki na pierwszy miejscu na pudle.Jak odejdą Marit i Justyna to Johaug będzie miała monopol na wygrywanie:)

    Mnie dziwi to saneczkarstwo było tuż przed skokami, więc może dużo osób TV już rozgrzewało :)

  • kalambury początkujący
    Biegi

    Zazwyczaj są przed południem nie raz nawet w środku tygodnia do południa kiedy np.;jest TDS ale to nie znaczy , że ludzie nie śledzą .
    A ilu kibiców ma Justyna Kowalczyk dokładnie pokazuje to Plebiscyt Przeglądu Sportowego , który wygrywa w cuglach przez ostatnie lata.

  • Matizus stały bywalec

    Jak na złość cały skeleton przegapiłem ;) Resztę starałem się śledzić na tyle, na ile mogłem. A że sesja skończyła się równo z ceremonią otwarcia, zaś semestr startuje jutro... Mogę dodać tylko tyle, że parę dyscyplin znacząco zyskało w moich oczach po tych igrzyskach. Szczególnie innym wzrokiem patrzę teraz na hokej i choćby bobsleje (kurka wodna, chciałbym kiedyś spróbować!)

    A skoki wiadomo - najbardziej wyczekiwane i zarazem najbardziej uzasadnione zawody, jeśli o oglądalność chodzi. Dziwi mnie tylko, że do TOP10 nie dostały się biegi z udziałem Justyny Kowalczyk. Może przez godzinę odbywania się zawodów... Diabli wiedzą.

  • anonim
    TVP

    @asd
    To było przywidzenia że będą reklamy, TVP zapłaciła 3x razy więcej za prawa do IO Soczi niż 4 lata temu w Vancouver.
    Daltego także nie było stać żeby Eurosport zakupił prawa, bo były piekielnie drogie.

    Im droższe prawa sportowe= więcej reklam, niestety tak już będzie się działo

    TVP musi jakąś odzyskać kwotę za prawa, jeszcze najlepiej zarobić chociaż trochę za IO.

  • Kolos profesor
    Emil

    Biegi narciarskie (czytaj Justynę Kowalczyk) zawsze ogląda o połowę mniej Polaków niż skoki narciarskie. Dobrym przykładem w tym sezonie to były zawody w Kuusamo (startowali jednocześnie skoczkowie i biegacze) Kowalczyk wtedy wygrała a skoczkowie skakali akurat przeciętnie a i tka skoki miały dwa razy większą oglądalność.

    Skoki narciarskie rządzą:)

    I ciesze się ze TVP poszło po rozum do głowy i robi to o czym marzyłem pokazuje kwalifikacje w TVP info:)

  • Stinger profesor

    Do przewidzenia było że skoki będą miały największą oglądalność ponieważ tam jest Stoch i do tego konkursy leciały w weekend (no prawie) oraz w porze wieczornej. Jednak myślę że i tak nic innego nie przebiło by skoków.

    Biegi z Kowalczyk na pewno miałyby większą oglądalność ale godzina w środku dnia plus zawody w tygodniu to nie może dać wielkiej oglądalności. Oczywiście w weekend też biegły ale bieg medalowy był akurat w czwartek.

  • anonim
    ;)

    Brawo brawo brawo ;)
    To, że skoki narciarskie przyciągają wiele osób wiedzieliśmy od dawna, ale żeby miliony? :) Coś niesamowitego, przede wszystkim oprócz dobrych skoków trzeba pochwalić komentatorów oraz studio w Warszawie ;) Świetna robota, jeszcze raz gratulacje ;) Pozdrawiam serdecznie ;)
    Ps. Oby tak dalej! :)

  • kibicSN stały bywalec

    Tylko facebookowa stochomanka mogla napisac ze cu.rling jest głupi.
    A to bardzo przyjemny sport, który wymaga lata pracy treningów, inteligencji sprytu i wyrachowania.Bardzo emocjonujace sa mecze cu,rlingowe i zwlaszcza mecz o 3-cie miejsce miedzy Szwedami a Chinczykami do konca trzymal w napieciu.Chinczycy robili niesamowite prezenty Szwedom praktycznie wreczajac im brązowy medal przez swoje zagrania taktyczne.

  • anonim
    Oglądalność TVP

    -Bieg Justyny na 10 km śledziło w TVP2 3 mln 104 tys. osób przy udziałach wynoszących aż 46,72 proc. śr-Decydujące chwile biegu Justyny Kowalczyk po złoty medal oglądało 3,7 mln widzów TVP2
    -Ponad 3,3 miliona widzów TVP2 obejrzało w sobotę w godz. 11.00-11.45 bieg łączony kobiet, w którym Justyna Kowalczyk zajęła 6. miejsce. Dało to TVP2 40,7 proc. udziałów w rynku

    Jakies mam problemy żeby wstawić spory tekst

  • anonim
    Oglądalność TVP...

    @stochomanka są komunikaty prasowe TVP, podam wyniki oglądalności innych dyscyplin w czasie IO:
    -Zmagania łyżwiarzy szybkich w wyścigu na 1500 m obejrzało w Dwójce 2 mln 856 tys. Najwyższy moment oglądalności wyniósł jednak 4 mln 884 tys.
    -Bródka tak rozbudził nadzieje na kolejny medal w panczenach, że niedzielne zawody kobiet na 1500 m (6. miejsce Katarzyny Bachledy-Curuś) oglądało także w TVP2 aż 4 mln 80 tys. widzów. Udziały wyniosły 31,6 proc., a najwyższy moment oglądalności

  • anonim
    Oglądalność TVP

    @stochomanka są komunikaty prasowe TVP, podam wyniki oglądalności innych dyscyplin w czasie IO:
    -Zmagania łyżwiarzy szybkich w wyścigu na 1500 m obejrzało w Dwójce 2 mln 856 tys. (średnia z transmisji dwóch grup)

  • anonim
    Oglądalność TVP

    Wyniki oglądalności wszystkich dotychczasowych konkursów skoków narciarskich w TVP (średnia oglądalność)
    -Klingenthal druż. 4,482 mln
    -Klingenthal ind. 3,435 mln
    -Kuusamo ind 4,607 mln
    -Lillehammer ind.4,948 mln
    -Lillehammer ind 4,831 mln
    -Titisee-Neustadt ind. 3,812 mln
    -Titisee-Neustadt ind 5,313 mln
    -Engelberg ind.3,521 mln
    -Engelberg ind 5,559 mln,
    -Oberstdorf (TSC)ind. 7,132 mln, Najwyższy moment oglądalności: 7,888 mln
    -GARMISCH PARTENKIRCHEN (TSC) ind. 5,698 mln
    -INNSBRUCK (TSC)ind. 4,472 mln
    -BISCHOFSHOFEN (TSC) ind. 6,107 mln
    -TAUPLITZ/ BAD MITTERNDORF ind. 4,638 mln
    -TAUPLITZ/ BAD MITTERNDORF ind. 5,264 mln
    -WISŁA ind. 5,045 mln
    -Zakopane druż. 6,054 mln
    -Zakopane ind. 5,273 mln
    -Sapporo ind. - brak danych
    -Sapporo ind. - brak danych
    -Willingen ind. 5,120 mln
    -Willingen ind. 5,661 mln
    Igrzyska Olimpijskie(średnia oglądalność)
    -Soczi skocznia normalna - kwalifikacje 5,919 mln
    -Soczi skocznia normalna- konkurs ind. 9,409 mln, Najwyższy moment oglądalności: 11,419 mln
    -Soczi skocznia duża- kwalifikacje 4,585 mln
    -Soczi skocznia duża -konkurs ind. 11,222 mln, Najwyższy moment oglądalności: 13,617 mln
    -Soczi skocznia duża- konkurs druż. 9,316 mln, Najwyższy moment oglądalności: 11,743 mln

  • anonim
    TVP

    Mare@ Wtedy badania robił OBOP, teraz robiła firma Nielsen Audience Measurement, jest o wiele lepsza instytucją badawczą niż OBOP
    Nie można dosłownie porównywać wyniki, jak robiły inne firmy. Dla przykładu jak są wybory polityczne różne firmy przeprowadzają sondaże, każda instytucja badawcza ma inne wyniki

    Wynik Małysza przez OBOP mogły być zawyżone, wtedy badano tylko przez wywiad, a Nielsen Audience Measurement bada przez mierniki telemetryczne w TV plus wywiad.

    ja raczej bym tego nie porównywał za bardzo

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl