PŚ w Niżnym Tagile: Już o 13:00 seria próbna (lista startowa)

  • 2014-12-14 13:03

O godzinie 13:00 powinna rozpocząć się seria próbna przed drugim konkursem Pucharu Świata w Niżnym Tagile. Z powodu silnego wiatru rozegranie tej serii stoi pod znakiem zapytania.

Na starcie zobaczymy 54 zawodników, w tym pięciu Polaków: Macieja Kota, Dawida Kubackiego, Klemensa Murańkę, Jana Ziobrę i Piotra Żyłę.

Po wczorajszym konkursie, zwycięstwie Andersa Fannemela i przejęciu przez niego koszulki lidera klasyfikacji Pucharu Świata, dzisiaj Norweg jest największym faworytem do zwycięstwa. Pokrzyżować plany Fannemela mogą jednak Austriacy - Michael Hayboeck, Gregor Schlierenzauer czy Stefan Kraft. W walce o podium liczyć się będą także Severin Freund i Peter Prevc.

My tradycyjnie liczymy na dobry start Polaków, którzy po niezbyt udanym początku sezonu coraz lepiej prezentują się na skoczni, a Piotr Żyła, co wczoraj udowodnił, jest w stanie walczyć o miejsca w najlepszej "10" zawodów.

Pogoda od rana nie rozpieszcza organizatorów, mocno wieje, co stanowi poważne zagrożenie dla kwalifikacji jak i samego konkursu. Rozważano nawet możliwość przeniesienia zawodów na mniejszy obiekt.

Na godzinę 14:30 zaplanowano początek pierwszej serii konkursowej.

[AKTUALIZACJA] Zdecydowano, że zamiast kwalifikacji odbędzie się jedynie seria próbna. W konkursie zobaczymy zatem wszystkich 54 zgłoszonych zawodników.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

PROGRAM ZAWODÓW:
Niedziela, 14.12.2014
13:00 - Kwalifikacje Seria próbna
14:30 - Pierwsza seria konkursowa

Lista startowa PŚ w Niżnym Tagile (HS 134); 14.12.2014
Lp.ZawodnikKraj
1 TROFIMOW Roman-Sergiejewicz RUS
2 SZYSZKIN Wadim RUS
3 SZUWAŁOW Aleksander RUS
4 KALINICZENKO Anton RUS
5 KORNIŁOW Denis RUS
6 ITO Kenshiro JPN
7 HLAVA Lukas CZE
8 SOKOLENKO Konstantin KAZ
9 CECON Federico ITA
10 WATASE Yuta JPN
11 ŻAPAROW Marat KAZ
12 VARESCO Daniele ITA
13 GEIGER Karl GER
14 ROMASZOW Aleksiej RUS
15 HAJEK Antonin CZE
16 SAKUYAMA Kento JPN
17 MAKSIMOCZKIN Michaił RUS
18 TOCHIMOTO Shohei JPN
19 HAZETDINOW Ilmir RUS
20 KOT Maciej POL
21 NIEMI Sami FIN
22 KUBACKI Dawid POL
23 JANDA Jakub CZE
24 MURAŃKA Klemens POL
25 HAUER Joachim NOR
26 DEZMAN Nejc SLO
27 ZIOBRO Jan POL
28 WASILJEW Dmitrij RUS
29 STJERNEN Andreas NOR
30 TEPES Jurij SLO
31 LANISEK Anze SLO
32 TANDE Daniel-Andre NOR
33 LARINTO Ville FIN
34 WANK Andreas GER
35 MAEAETTAE Jarkko FIN
36 NEUMAYER Michael GER
37 BOJARINCEW Władysław RUS
38 MATURA Jan CZE
39 PUNGERTAR Matjaz SLO
40 KOFLER Andreas AUT
41 ŻYŁA Piotr POL
42 VELTA Rune NOR
43 KRANJEC Robert SLO
44 DAMJAN Jernej SLO
45 ASIKAINEN Lauri FIN
46 KRAUS Marinus GER
47 EISENBICHLER Markus GER
48 BARDAL Anders NOR
49 KRAFT Stefan AUT
50 SCHLIERENZAUER Gregor AUT
51 FREUND Severin GER
52 HAYBOECK Michael AUT
53 PREVC Peter SLO
54 FANNEMEL Anders NOR

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12884) komentarze: (77)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Karol bywalec

    A nikt nie zauważył, że jak Piotr w końcu dostał zielone to tabela z wiatrem jeszcze nie zniknęła i jak ruszył z belki to jeden wskaźnik zapalił się na czerwono ?
    Po prostu Tepes za szybko go puścił i tyle w temacie.

  • anonim
    @ yyy

    A skąd wiesz, że wygrał? Nie podliczałem właściwych wyników, ale całkiem możliwe, że wygrała matematyka, a nie on.

  • aaa stały bywalec
    aa

    Żyła +10 pkt za wiatr, każdy skoczek skoczyły w bulę moi drodzy. Żyła przecież nie stracił tak formy od wczoraj

  • anonim
    @hgh

    Są tylko dwie możliwości: Kruczek rzeczywiście nie ma pojęcia o limitach itp sprawach lub z premedytacją kłamie.

  • dejw profesor
    @Aiden

    No jest ich całkiem sporo i co z tego? Niech sobie szczekają, skoro im to ulży i w ten sposób odreagowują na swoją życiową frustrację Takim osobami nie ma co sobie zawracać głowy i tyle.

  • Aiden bywalec

    @dejw
    Właśnie o taką krytykę z brakiem kultury mi chodziło. Nie uważasz, że zbyt dużo jest takich osób? Bo moim zdaniem właśnie tak jest.

  • dejw profesor
    @hgh

    Tak, doskonale wiem co piszę. Wystarczy tylko uważnie czytać i słuchać co Kruczek mówi. Dwa lata temu podczas T4S potrafił odesłać Murańkę po odpadnięciu z kwalifikacji do Ga-Pa tłumacząc to tym że.. musi bronić limitu w CoC (a Klimek miał wtedy bardzo bezpieczną pozycję).
    Chcesz ślepo wierzyć i łykać jak pelikan wszystko co mówi - twoja sprawa. Nie dziw się tylko, że ludzie będą zwracać na takie rzeczy uwagę.

  • EmiI profesor
    @hgh

    Nasza piątka z kadry juniorów ma punkty PK. Czyli Ruda, Kantyka, Leja, Podżorski, Stękała i są uprawnieni do startu w PŚ i mają prawo startu w PŚ bez względu na to co Kruczek gada. I jedyne co blokuje ich prawo startu w PŚ to jest zapewne ich forma, bo Ruda to napewno nie poziom PŚ a inni pewnie nie są lepsi.

  • Aiden bywalec

    @dejw

    Krytyka jest uzasadniona, ale niektórzy wychodzą poza bariery dopuszczalnej krytyki.
    Jak można napisać skoczkowi, żeby lepiej brał się za coś innego, bo w tym jest do bani? Czy nie powinniśmy ich skrytykować, ale w sposób bardziej delikatniejszy, żeby dodatkowo dodać takiemu skoczkowi chęci do poprawienia swojej formy i udoskonalenia tego, co robi źle?

  • dejw profesor
    @Aiden

    Oczywiście mówię o krytyce konstruktywnej a nie o bezmyślnie, podane przez Ciebie komentarze, świadczące o bardzo niskim poziomie kultury osobistej i braku jakiejkolwiek inteligencji ze strony takich osób.

  • anonim
    @ dejw

    tak masz racje Kruczek nie orientuje sie w limitach jak i w punktach. Czy Ty wiesz w ogóle co Ty piszesz? jak trener kady A może sie w takich rzeczach nie orientować?? Szukacie tylko spisków miedzy prezesem a Kruczkiem i innymi działaczami, a tam nie ma tylko i wyłącznie ich dwóch. Widać, że naprawdę masz małe pojęcie o tym wszystkim co sie dzieje na zapleczu.

  • EmiI profesor

    Odległość i noty za styl, odległość i noty za styl... to po co noty? Róbmy skok w dal na nartach. Teraz ten kto skacze dalej i nie wygrywa. A przy notach wygrywał? Bywało że podparł skok i przegrywał mimo że też skakał 10 m dalej. Bo podpórka to niby co innego? W skoku w dal nie ma podpórki i wygrywa ten co skoczy najdalej choćby lądował na rzęsach. A w skokach tylko chodzi o tradycję i przyzwyczajenie.

  • dejw profesor
    @Aiden

    "Ludzie oczekujecie zbyt wiele od naszych"

    Nie wierzę że ktoś mógł coś takiego napisać. Wymaganie od naszych skoczków skoków choćby PRZYZWOITYCH to jest naprawdę tak wiele?
    Nie chcę się tu rozdrabniać na szczegóły, zostało to już powiedziane n razy. Wystarczy przejrzeć jakie wyniki nasi skoczkowie osiągali w poprzednich dwóch sezonach na tle obecnego, do czego przyzwyczaili i wyjdzie jedno - w tej chwili skaczemy katastrofalnie źle i krytyka jest jak najbardziej uzasadniona

  • pepeleusz profesor
    hgh

    Jedna z wielu ,,wywiadowych" kompromitacji Kruczka bez względu na jej genezę (czy to niewiedza czy też - co realne - mimo posiadania niezbędnej wiedzy). Wierz mu dalej na słowo. Kubacki np wygrał indywidualnie drużynówkę w Zakopanem wg Kruczka (a tu niewiedza nie wchodziła w grę).
    Kruczek wielokrotnie też wskazywał że na PŚ i imprezy docelowe wybiera najlepszych i bez względu na przynależność do kadr każdy ma takie same szanse, a fakty wskazywały na betonowanie i obwożenia

  • Bongiorno doświadczony
    Dac czas chlopakom.

    Brak Kamila to dla nich troche nowa sytuacja,bo praktycznie cala presja wynikow spadla na nich. Przy ich wynikach chyba wieksza role odgrywa teraz czynnik psychologiczny niz forma. Pioteek to juz stary wyga, ktory mierzyl sie z presja juz kilka razy i dla niego taka sytuacja nie jest nowa. Widac, ze jego forma sie stabilizuje. Jankowi brakuje, jak to on okresla, luzu w d.... Maciek, ktory ma wielki potencjal i ambicje od 2 lat pozostaje w cieniu kolegow i zawsze, kiedy juz prawie stawal sie nr 2 to pozniej sie okazywalo, ze Biegu, Ziobro czy Zyla wygrywali konkursy a on nawet, chociaz sie ocieral, to nie stal na podium. Kubacki mial dzien konia w piatek, ale wczoraj juz rewelacji nie bylo. Skacze jednak na swoim przecietnym poziomie i az szkoda, ze od paru lat nie moze zrobic tego kroku do przodu, zeby bylo lepiej. Niezrozumialym jest troche dla mnie wysylanie Olka, ktory wreszcie ustabilizowal swoja forme na PK. Klimek mysle, ze idzie w dobra strone. Osobiscie liczylem bardzo w tym sezonie na Wolnego, ale niestety kontuzja pokrzyzowala plany.
    O tych zawodnikow sie jednak nie martwie, bo wierze, ze Lukasz jeszcze doprowadzi ich do dobrej dyspozyji. Martwia mnie natomiast zwlacza: Krzysiek Biegun, Krzysztof Mietus i Bartlomiej Klusek. Dwoch pierwszych kompletnie sie pogubilo. Zwlaszcza Mietus, ktory od 2 lat strasznie doluje. Klusek natomiast poza kilkoma przeblyskami i choc posiada duzy potencjal, to kompletnie nie umie ustabilizowac formy i przelozyc talentu na odleglosci. Co do Stefana to przydaloby mu sie chyba, jak kiedys w przypadku Piotrka Zyly, zeslanie na PK i odsuniecie na jakis czas od kadry A. Bardzo lubie tego chlopaka i w dobrej formie stac go na stale punktowanie, ale mial juz tyle szans przez ostatnie lata, ktorych nie wykrozystal, ze przydalby mu sie przyslowiowy kopniak w zadek. To wszystko tak w skrocie. PS. Sorry za brak polskich znakow, ale awaria "Alt" ;)

  • yyy profesor
    Eileen

    Te czasy nigdy nie wrócą

  • anonim

    @ Sokół i Pono święta racja, też jestem za tym aby wrócić do "starego" poczciwego sposobu oceniania zawodników, bez żadnych punktów za wiatr i belkę. Oglądając skoki teraz nie czuję radości, która kiedyś mi towarzyszyła. Skoki miały to COŚ! Teraz jak patrzę na zawodnika który np. przegrywa podium skacząc 135m z zawodnikiem, który skoczył 120 to się płakać chce :/

  • dejw profesor
    @hgh

    Zobacz sobie wyniki z lata i zeszłego CoC to znajdziesz tam tych juniorów..
    A Kruczek niejednokrotnie już pokazywał, że niezbyt orientuje się w takich sprawach, jak prawa startu w zawodach, kwoty startowe..
    Zresztą ta wypowiedź była także komentowana wczoraj.

  • anonim
    Jaki upadek...

    Dzieci, ja wiem, że Wy nie pamiętacie chociażby tego, co było 10 lat temu. Daleko obecnej sytuacji do "upadku". BARDZO DALEKO.

  • Aiden bywalec

    hgh*

    Oczywiście, to chyba wiadome.
    Po prostu każdy liczy na jakiś powiew świeżości w naszej kadrze.


    Ludzie oczekujecie zbyt wiele od naszych. Ostatnio TVP puściło wywiad z Piotrem Żyłą i on powiedział w nim szczerą prawdę. Że ludzie wymagają od nich zbyt wiele, po jakimś przebłysku formy, a kiedy coś nie wychodzi, to zbyt mocno naciskają.
    Jak wchodzę na oficjalne strony na facebooku naszych zawodników, to śmieszą mnie komentarze niektórych.
    "Słabo ci idzie, skoczyłbym lepiej"
    "Lepiej bierz się za skakanie, albo zrezygnuj"

    Luuuuuuuuuudzie... to ich pasja. Skaczą, bo to lubią. A przez takie durne komentarze niektórzy pozbawiają ich radości z jej wykonywania. Nic nie zyskamy tym, że będziemy na nich naciskać. To ich może tylko zdekoncentrować.
    Trener i sztab szkoleniowy wiedzą co robią. Będzie lepiej. Sezon się nie skończył, a jak nie ten, to będzie następny.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl