MŚJ w Tarvisio: Słoweńcy Mistrzami Świata Juniorów, Polska 6.

  • 2007-03-17 12:55

Słowenia została drużynowym Mistrzem Świata Juniorów. Dziś na skoczni HS 100 W Planicy Słoweńcy ze znaczną przewagą wyprzedzili drugą Japonię oraz trzecią Finlandię.

Słoweńcy nie mieli dziś sobie równych. Stanowili znakomity team. Na swoim koncie zgromadzili aż 981 punktów.

A oto wyniki poszczególnych zawodników:

HRGOTA Robert - 93,5 m, 93,5 m
ROGLIC Primoz 93,5 m, 97,5 m
TEPES Jurij 92,0 m, 95,5 m
MEZNAR Mitja 96,0 m, 95,5 m

Drugie miejsce na podium zajęli nieoczekiwanie młodzi Japończycy (945,5 pkt).

TOCHIMOTO Shohei 96,5 m, 96,0 m
CHONAN Tsubasa 87,0 m, 83,0 m
HARADA Yumu 91,5 m, 91,0 m
ITO Kenshiro 101,0 m, 95,0 m.

Z brązowym medalem z mistrzostw wyjadą Finowie (937,5 pkt).

KAUHANEN Mika 90,5 m, 94,0 m
ASIKAINEN Lauri 92,5 m, 94,0 m
NIEMI Sami 95,0 m, 93,5 m
MUOTKA Olli 91,5 m, 89,0 m.

Miejsca czwarte wywalczyli Niemcy, piąte - Norwegowie. Dopiero na siódmej pozycji uplasowali się Czesi, w których składzie skakał mistrz świata juniorów - Roman Koudelka.

Polska w składzie z Krzysztofem Miętusem, Kamilem Kowalem, Łukaszem Rutkowskim oraz Maciejem Kotem zajęła 6. miejsce.

Najwięcej punktów dla polskiej drużyny "zarobił" Łukasz Rutkowski. Skakał równo i dość daleko. Maciej Kot zaliczył tylko jedną bardzo dobrą próbę, podobnie jak Krzysztof Miętus.

MIETUS Krzysztof 87,0 m - 106,0 pkt, 92,5 m - 117,5 pkt
KOWAL Kamil 90,5 m - 107,5 pkt, 88,5 m - 109,5pkt
RUTKOWSKI Lukasz 93,0 m - 118,0 pkt, 92,0 m - 115,5 pkt
KOT Maciej 93,0m - 118,5 pkt, 85,5 m - 102,0 pkt

W sumie Polacy zgromadzili 894,5 pkt.

Wielcy faworyci konkursu - Austriacy - zajęli dopiero 11. lokatę, po dyskwalifikacji Andreasa Strolza.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12301) komentarze: (74)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Wyniki indywidualne w konkursie druzynowym

    1.Roman Koudelka (Czechy)-100.5- 100.5 275.5
    2.Kenshiro Ito (Japonia)------101.0 - 95.0 262.5
    3.Shohei Tochimoto (Japonia)-96.5 - 96.0 253.0
    4.Mitja Meznar (Słowenia) ---- 96.0 - 95.5 250.5
    5.Primoz Roglic (Słowenia) --- 93.5 - 97.5 249.0
    6.Felix Schoft (Niemcy) ------- 96.0 - 95.0 247.5
    7.Sami Niemi (Finlandia) ------95.0 - 93.5 244.5
    8.Jurij Tepes (Słowenia) ------ 92.0 - 95.5 242.5

    14.Łukasz Rutkowski (Polska)-93.0 - 92.0 233.5
    20.Krzysztof Miętus (Polska) - 87.0 - 92.5 223.5
    23.Maciej Kot (Polska) -------- 93.0 - 85.5 220.5
    24. Kamil Kowal (Polska) ----- 90.5 - 88.5 217.0

  • jozek_sibek profesor
    MŚJ w Tarvisio - 2007

    1.Słowenia -- 981.0
    2.Japonia ---- 945.5
    3.Finlandia ---937.5
    4.Niemcy ---- 932.5
    5.Norwegia -- 929.0
    6.Polska ----- 894.5
    7.Czechy ---- 847.0
    8.Francja ---- 847.0
    9.Włochy ---- 404.0
    10.Rosja ----- 401.5
    11.Austria --- 350.0
    12.Słowacja - 347.5
    13.Ukraina -- 281.0
    14.USA ------ 278.5
    15.Białoruś --246.0

    Tak było rok temu:

    Mistrzostwa Świata Juniorów - 4.02.2006 - Kranj (HS 109), Słowenia

    1 Austria ----930.6
    2 Słowenia --927.7
    3 Japonia --- 900.8
    4 Niemcy --- 838.3
    5 Norwegia - 832.6
    6 Finlandia --813.0
    7 Polska ---- 772.7
    8 USA -------732.9



  • Usia profesor
    Dla malkontentów niedoceniających naszych juniorów

    Dawid KUBACKI zajął dziś 26 miejsce w konkursie Pucharu Kontynentalnego.
    Jak pamiętamy, juniorzy startujący na MŚJ skakali ostatnio lepiej od Dawida. Czyli gdyby startowali w PK zajęliby lepsze miejsca.
    Czy jest jeszcze jakiś argument przeciw daniu szansy na PK juniorom i odsunięciu od startów seniorów bez formy?

  • mzreczek początkujący
    @jola

    Już po skokach indywidualnych wiadomo było ,że nie będzie rewelki, ale w dalszym ciągu upieram się , aby ich puszczać na PK, a nie cytowaną tu już kadrę T.

  • kibicka bywalec
    @ Usia

    Popieram i całkowicie zgadzam sie z tymi poglądami, wreszcie ktoś rozsądnie myśli i orientuje się w sytuacji w jakiej znależli się nasi zdolni juniorzy! Uważam ze wynik drużynowy nie jest zły, szkoda tylko że drugi skok nie udał się tak dobrze Mackowi i Krzysiowi. Będą mieli okazję do rewanżu za rok, bo nie zapominajmy że są to chłopcy z rocznika 91 i przegrali ze starszymi i doświadczonymi skoczkami, uczestnikami nie tylko PK ale i PŚ. Po sezonie czas na zmiany w kadrze i szkoleniu młodych !! Muszą zacząć wyjeżdzać i startować nie tylko w FIS CUP, ale i PK. Wierzę że kilka lat będą jednymi z najlepszych na świecie (pod warunkiem zmian w systemie szkolenia i rozwiązania kadry T) .Pozdrawiam.

  • Usia profesor
    @Jola

    MŚJ to nie są zawody "niskiej rangi", to zawody dla juniorów!
    tam skaczą najlepsi 19-latkowie na świecie. Z czołowki nie skacze tylko Gregor, bowalczy o I miejsce w PŚ!!!
    No i zauważ, że od nas tylko Łukasz będzie miał szansę jeszcze raz tu startować!! Reszta jeszcze po kilka razy. Np Maciek Kot może jeszcze 4 sezony skakać na MŚJ!!! Jest tak młody!
    Jesli teraz Maciek, Krzysiek czy Kamil poskaczą w PK latem i zimą i jeśli dostana pracowitego i ambitnego trenera to przed nimi wielka przyszłość. Im po prostu potrzebne sa starty na skoczniach normalnych całego świata a nie tylko na Średniej Krokwi w Zakopanem. To oni musza wyjeżdżać na zawody PK a nie zawodnicyy 25 letni nie potrafiący wejść do II serii konkursów PK!

  • Canton doświadczony

    Złoto dla Słoweńców . Wielki sukces Hrgoty , Roglica , Tepesa i Meznara . Ten sezon dla słoweńwskich seniorów był bardzo słaby . Najsłabszy od lat . Jednak sukcesy młodych słoweńców uratowały nieco honor skoków tego kraju .
    Indywidualnie skakali tak :
    4 Meznar
    5 Roglic
    7 Tepes
    19 Hrgota
    Srebro dla Japończyków - Tochimoto , Chonan , Harada , Ito . Chyba skończy się mówienie , że Japończycy nie mają juniorów .


    Brąz Finów , którzy niespodziewanie wywalczyli medal .
    Finowie tak skakali indywidualnie :
    8 Olli Muotka
    15 Mika Kauhanen
    17 Sami Niemi
    38 Jere Kykkanen
    Asikainen zastąpił Kyykanena w drużynówce .
    Jednak z przyszłością finowie mogą mieć spore problemy . Przed kilkoma laty mistrzami zostawali : Lindstroem , Happonen , Ikkonen . Oczywiście wielkimi gwiazdami jeszcze nie są , ale coś tam już osiągnęli . Jednak tak słabych wyników nie mieli od lat . Może zamiast tego , że od groma trenerów wyjeżdza za granicę szkolić inne kraje , fiński związek narciarski powinnien jakiemuś gigantowi trenerskiemu dać do szkolenia fińską młodzież . Ale to już zmartwienie Finów .
    Czwarta dopiero pozycja niemców . Kuttin nie zdobył z niemcami na tych mistrzostwach żadnego krążka .
    Niemcy indywidualnie :
    8 ex ekwo Andreas Wank
    10 Kevin Horlacher
    13 Felix Schoft
    18 Pascal Bodmer
    Przypomnę , że z polskimi juniorami Kuttin zdobył srebro drużynowe i złoto indywidualne .

    Piąta pozycja dla Norwegów .
    indywidualnie skakali tak :
    21 Kim Rene Elverum Sorsell
    33 Eirik Kjelstrup
    44 Andreas Stjernen
    47 Fredrik Bjerkeengen
    Norwegowie powinni postawić Mice Kojonkowskiemu pomnik za to co zrobił . Że wynalazł Hilde czy Jacobsena , bo widać jak skaczą norwegowie gdy nie trenuje ich Kojonkowski . Dopiero 21 pozycja najlepszego z Norwegów indywidualnie . Drużynowo odziwo całkiem dla nich niezła pozycja .
    Polacy szóste miejsce .
    Niech to ocenią inni .

    Często zdarzało się , że Mistrz świata juniorów kilka dni później zdobywał złoto wraz z kolegami w konkurencji zespołowej , tym razem tak nie było . Czesi zajęli 7 pozycję .
    Podsumuwując :
    Przegraliśmy z Gigantami skoków seniorskich :
    Norwegią , Finlandią , Niemcami . Oraz Słoweńcami i Japończykami . Ale mamy lepszą młodzież niż Czesi , Rosjanie , a więc nie tak źle , chociaż ...
    Celej nie zdobył z naszymi medalu . Niestety . Czy utrzyma posadę . Zobaczymy .

  • Usia profesor
    @AdiP

    A ja jestem ciekawa co o "równym traktowaniu wszystkich " sądzą cii co byli w drużynie z Mattim i nie nazywali się Matti Nykkenen (czy jak tak to sie pisze) :P

  • Usia profesor

    Tak "racja" Adi! To inni wygrywali w Zakopanem a nie Maciek :P
    To "inni" wygrali Fis Cup a nie Maciek :P
    I to "inni" skoczyli 85 metrów w drużynówce a nie Maciek :P
    I to wszystko dzięki Lepistoe :P. Gdyby pozostali startowali w PŚ kil;ka dni temu, to wszyscyy mogli skoczyć 85 metrów a nie badziewne 90 :P

  • Adi.P. weteran
    @Usia - a w zasadzie ci go wkleje:

    Fin dobrze wspomina swoja karierę a szczególnie treningi z Hannu Lepistoe, obecnym szkoleniowcem polskiej kadry - "Bardzo dobrze go wspominam. U niego wszyscy byli równi, nie było gwiazd. Każdego traktował tak samo. Był dla mnie nie tylko nauczycielem, ale po trochu także ojcem. To wspaniały, spokojny człowiek, wiedzący czego chce. Nikogo do niczego nie zmuszał, nie oczekiwał natychmiastowych wyników, dawał podopiecznym czas, żeby dojrzewali, umie rozmawiać i słuchać ludzi".

  • Adi.P. weteran
    Usia jeśli ty sądziłaś , ze Maciek stanie na pudle w swoim debiucie

    to jesteś niepoprwną optymistką. I właśnie dzięki ruchowi Lepisto miał szanse przetrzeć sie w doborowym towarzystwie na innej skoczni. Dzięki temu zająl tu dobre 15 miejsce. Gdyby Hannu miał możłiwości, i zabrał także pozostałą trójke , to wynik też mieliby lepszy. potwierzdeniem tego jest , iż dziś skakali lepiej , niż w drużynówce. Oni są nieoskakani na innych skoczniach, a Hannu doskonale wie, co robi. I polecam ci przeczytanie wywiadu z Nykanenem. Przeczytaj dokładnie , zo sądzi o Hannu Lepisto!

  • _Daga_ bywalec

    Łukaszowi nie odbiła szajba!! W ostatnim czasie prawie w ogóle nie trenował, bo bardzo chorował i to się przełożyło na wyniki w konkursie indywidualnym!! Widać, że już po kilku skokach na treningach w ciągu tygodnia i wczoraj, dziś oddał o wiele lepsze skoki niż w czwartek w konkursie!!

  • anonim

    @Usia
    No akurat to że Łukasz skończył tak jak skończył to nie jest wina trenerów tylko jego samego. Po prostu odbiła mu szajba i opuścił się w treningach zamiast iść za ciosem i przykładać się do nich jeszcze bardziej! Ale jeżeli chodzi o PK i wysyłanie młodych na te zawody to Cię popieram.

  • Usia profesor
    @Przemusio

    A Ty nie rozróżniasz kłótni od dyskusji?
    Juz sie zaczynaja wypady jak to młodzi są baznadziejni i jak to Maciek "zawalił " skok. Ale o tym, że trenerzy zawalili sprawę to jakoś nikt nie pisze! Czemu? Znowu "złe roczniki"? I czemu Łukasz, który w zeszłym roku potrafił być 4 teraz skończył tak daleko?
    Popełniono wiele błędów w przygotowaniach do tego sezonu a potem w trakcie sezonu (nie wysyłając juniorów na zawody PK na skoczniach normalnych) o tym trzeba pisać! a nie tylko się podniecać tym czy w Oslo wieje, czy nie, bo na wiatr wpływu nie mamy, natomiast na to by ktoś z PZN zrozumiał, że trzeba poważnie podejść do szkolenia młodzieży możemie mieć wpływ!

  • anonim

    Oj Usia, widać że Ci Lepistoe dał dobry pretekst do obrony Twojego "pupilka". Maciek ma niecałe 16 lat i póki co jego atutem jest w największym stopniu technika. Tak czy inaczej nie miał szans na podium MŚJ! Dlaczego skoczył w Lahti jeden skok taki dobry a drugi kiepski? Bo w pierwszym dostał dobry wiatr i dzięki dobrej technice lotu wykorzystał to! MŚJ są na skoczni średniej gdzie bardziej liczy się siła odbicia którą Maciek zdecydowanie odstaje od wielu zagranicznych kolegów szczególnie że przedłużono wiek juniora. Więc zawodnicy o 3 lata starsi mają nieporównywalnie większą siłę odbicia. Kotek jeśli będzie dobrze prowadzony za rok będzie w dziesiątce a za dwa lata może być na podium...

  • Emil profesor

    MŚJ to impreza kadłubowa i każdy lepszy PŚ jest ważniejszy. Lappi w swoich jedynych MŚJ był 44. Miesiąc później w PŚ w Lahti był 8. Hocke na MŚJ był 21. Pare miesięcy później już stal na pudłe PŚ. Można wyliczyć wiele podobnych przykładów

  • Daro bywalec
    CR

    Czesi dopiero siodme miejsce, ale Koudy byl znowu najlepszy ze wszystkich zawodnikow...Ktos pisal, ze jest nierowny,oto odpowiedz.

  • anonim

    Ja nie moge! Jak sie dowiedzieliście że Kot jedzie na PŚ to były komentarze:
    - wreszcie ktoś młody!
    - Super decyzja Hannu!
    - Brawo Hannu!
    - Dobrze że sie zdecydowali na tak odważną decyzję!
    A teraz pitolicie że NIGDY nie mówiliście że to była dobra decyzja i że to tylko zaszkodziło Maćkowi.

    Ja uważam że to była dobra decyzja. Jakby został mistrzem świata juniorów to kto wie czy by mu nie uderzyła woda sodowa do głowy i by nie skończył tak jak Rutkowski. A zresztą to czy Adam Małysz był MŚJ? Nie. A więc to czy ktoś nie był MŚJ nie ma wpływu na dalszą karierę.

    I jeszcze jedno - on ma 15 lat

  • Usia profesor

    Kamil Stoch zaliczył upadek na MŚJ i dlatego był aż 10!!!

  • Usia profesor
    @czarnoczarna

    Skocznia normalna to tak około K-90! Jakby na takiej skoczni Maciek mógł skoczyć 115 metrów?

    A w archiwum polecam pogrzebać :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl