PŚ w Zakopanem: Dawid Kubacki wygrywa kwalifikacje, pięciu Polaków w konkursie

  • 2020-01-24 18:59

Dawid Kubacki został zwycięzcą kwalifikacji do niedzielnego konkursu Pucharu Świata na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem. Reprezentant Polski wygrał dzięki próbie na odległość 140,5 metra. Do zawodów zakwalifikowało się zaledwie pięciu z grona dziewięciu Biało-Czerwonych. To najsłabszy wynik od 2008 roku.

Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński

W piątkowych kwalifikacjach na Wielkiej Krokwi błysnął Dawid Kubacki. Obecny lider reprezentacji Polski poszybował na odległość 140,5 metra i triumfował z przewagą 6,9 punktu nad Ryoyu Kobayashim (139,5 m). Trzecie miejsce zajął Stefan Kraft (141 m), czwarty był Philipp Aschenwald (139,5 m), a piąty - kolejny z Biało-Czerwonych, Kamil Stoch (136 m).

W czołowej dziesiątce kwalifikacji sklasyfikowani zostali ponadto Timi Zajc (135 m), Stephan Leyhe (135 m), Daniel Huber (132 m), Johann Andre Forfang (134,5 m) oraz Roman Koudelka (132 m).

Awans do zawodów uzyskało jeszcze trzech Polaków: dwudziesty szósty Piotr Żyła (127 m), czterdziesty szósty Aleksander Zniszczoł (120 m) i czterdziesty ósmy Maciej Kot (118 m).

Stefan Hula po skoku na 116 metr zajął pięćdziesiątą trzecią pozycję, tuż przed Adamem Niżnikiem (117,5 m). Pięćdziesiąty szósty był Jakub Wolny (114,5 m), a pięćdziesiąy siódmy Andrzej Stękała (117 m).

Kwalifikacje rozpoczęto z 18. belki startowej. Po skoku Philippa Aschenwalda skrócono rozbieg do 17. platformy.

Awans do niedzielnego konkursu indywidualnego Pucharu Świata w Zakopanem uzyskało pięciu z grona dziewięciu startujących Polaków. To najsłabszy wynik naszej kadry od 12 lat. W 2008 roku w pierwszej serii konkursowej zawodów wystąpiło odpowiednio pięciu i czterech Biało-Czerwonych.


Na sobotę zaplanowano konkurs drużynowy z udziałem 9 reprezentacji narodowych. Polacy wystąpią w składzie: Piotr Żyła, Jakub Wolny, Kamil Stoch i Dawid Kubacki. Początek zawodów o 16:15. Z kolei o 15:00 rozpocznie się seria próbna.

Wyniki kwalifikacji PŚ w Zakopanem (HS140); 24.01.2020
lp.   nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h styl komp. nota
1 Q 60 KUBACKI Dawid 140.5 17 92.5 57.0 10.2 159.9
2 Q 61 KOBAYASHI Ryoyu 139.5 17 92.1 56.5 5.6 153.0
3 Q 62 KRAFT Stefan 141.0 17 92.3 51.0 7.3 151.9
4 Q 56 ASCHENWALD Philipp 139.5 18 92.2 57.0 7.4 150.5
5 Q 58 STOCH Kamil 136.0 17 91.9 56.5 8.0 149.1
6 Q 44 ZAJC Timi 135.0 18 92.3 55.5 14.1 147.6
7 Q 51 LEYHE Stephan 135.0 18 92.9 55.5 10.6 144.1
8 Q 49 HUBER Daniel 132.0 18 92.7 54.0 15.3 141.9
9 Q 54 FORFANG Johann Andre 134.5 18 92.5 55.5 9.1 141.7
10 Q 39 KOUDELKA Roman 132.0 18 92.2 55.0 13.2 140.8
11 Q 63 GEIGER Karl 132.0 16 92.0 55.5 7.2 140.1
12 Q 43 PREVC Domen 131.0 18 92.4 54.0 14.9 139.7
13 Q 40 PASCHKE Pius 132.5 18 92.5 55.0 9.4 137.9
14 Q 55 PREVC Peter 135.0 18 92.7 49.5 9.9 137.4
15 Q 37 EISENBICHLER Markus 129.5 18 92.4 54.0 14.8 136.9
16 Q 29 FREITAG Richard 128.5 18 92.3 54.5 15.2 136.0
17 Q 52 SATO Yukiya 130.5 18 92.1 54.0 11.5 135.4
18 Q 57 TANDE Daniel Andre 127.0 17 92.2 53.5 12.9 134.8
19 Q 38 HAYBOECK Michael 128.5 18 92.8 53.5 14.6 134.4
20 Q 42 PEIER Killian 127.5 18 92.5 52.5 17.0 134.0
21 Q 47 SCHMID Constantin 128.5 18 93.2 54.0 13.5 133.8
22 Q 59 LINDVIK Marius 128.0 17 92.1 54.0 6.9 131.1
23 Q 53 LANISEK Anze 128.0 18 92.7 53.0 11.8 130.2
24 Q 28 JUSTIN Rok 126.5 18 92.3 53.0 13.2 128.9
25 Q 45 SCHLIERENZAUER Gregor 124.0 18 92.8 53.5 16.7 128.4
26 Q 50 ZYLA Piotr 127.0 18 92.5 52.0 12.5 128.1
27 Q 36 KOBAYASHI Junshiro 125.5 18 92.0 53.0 13.3 127.2
28 Q 7 STURSA Vojtech 130.0 18 92.2 54.0 3.3 126.3
29 Q 22 POLASEK Viktor 124.5 18 92.4 51.5 15.3 125.9
30 Q 31 SATO Keiichi 126.0 18 92.7 51.0 12.3 125.1
31 Q 41 HOERL Jan 124.5 18 92.2 52.0 13.9 125.0
32 Q 46 ITO Daiki 123.5 18 92.3 52.5 14.2 124.0
33 Q 48 JOHANSSON Robert 122.5 18 92.8 51.0 14.6 121.1
34 Q 33 PEDERSEN Robin 122.5 18 92.8 51.0 12.9 119.4
35 Q 25 AALTO Antti 122.0 18 92.9 51.0 13.7 119.3
36 Q 35 AMMANN Simon 121.5 18 92.6 51.0 14.4 119.1
37 Q 14 TROFIMOV Roman Sergeevich 123.0 18 92.2 51.5 10.1 118.0
38 Q 18 TKACHENKO Sergey 120.5 18 91.9 51.5 12.8 116.2
39 Q 17 PETER Dominik 119.5 18 92.8 51.5 13.6 115.2
40 Q 19 DESCHWANDEN Gregor 120.0 18 92.5 51.0 12.4 114.4
41 Q 34 KLIMOV Evgeniy 119.0 18 92.5 50.0 14.5 113.7
42 Q 21 BICKNER Kevin 117.5 18 92.6 50.5 15.9 112.9
43 Q 12 SAKALA Filip 119.5 18 92.5 51.0 11.2 112.3
44 Q 9 MUMINOV Sabirzhan 122.5 18 92.1 51.0 5.5 112.0
45 Q 13 MAATTA Jarkko 119.0 18 92.3 51.0 11.6 111.8
46 Q 2 ZNISZCZOL Aleksander 120.0 18 92.3 50.5 10.1 111.6
47 Q 11 NAZAROV Mikhail 120.0 18 91.9 50.5 9.1 110.6
48 Q 27 KOT Maciej 118.0 18 92.4 50.0 12.9 110.3
49 Q 32 PREVC Cene 117.5 18 92.3 51.0 12.5 110.0
50 Q 20 ZOGRAFSKI Vladimir 116.5 18 91.8 49.5 15.3 109.5
51   10 URLAUB Andrew 120.5 18 92.4 51.0 5.9 108.8
52   23 BOYD-CLOWES Mackenzie 116.5 18 92.5 48.0 14.5 107.2
53   26 HULA Stefan 116.0 18 92.3 50.0 12.4 106.2
54   1 NIZNIK Adam 117.5 18 92.3 50.0 8.5 105.0
55   4 AIGRO Artti 117.5 18 91.4 49.0 9.3 104.8
56   24 WOLNY Jakub 114.5 18 91.9 49.0 14.6 104.7
57   3 STEKALA Andrzej 117.0 18 92.0 49.0 8.9 103.5
58   30 NAKAMURA Naoki 115.0 18 92.4 48.5 12.8 103.3
59   8 MARUSIAK Yevhen 118.5 18 91.2 49.0 5.5 102.8
60   15 VASSILIEV Dmitriy 115.5 18 92.2 49.0 10.8 102.7
61   16 BUSKUM Andreas Granerud 113.5 18 91.3 49.0 12.5 100.8
62   5 KALINICHENKO Vitaliy 115.5 18 91.8 48.0 7.3 98.2
63   6 NOMME Martti 111.0 18 91.6 49.0 7.7 91.5

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (43035) komentarze: (259)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • FunFact weteran

    https://pl.m.wikiquote[***]wiki/Sarkazm

  • yyy profesor
    @PromaBalerona

    Kto by nie był naszym 4 skoczkiem, jak słaby by nie był Wolny, to nie wierze ze zakopane go nie poniesie. Top 3 będziemy mieć na spokojnie, pytanie tylko czy damy rade wygrać.

  • yyy profesor
    @W Punkt

    Noty po 17 i upadek? Symbol doświadczony obok nicku świadczy o tym że z 5 lat oglądasz skoki, ale pewnie głownie na transmisji cyferkowej .

  • dervish profesor
    @W Punkt

    Gdyby Kraft miał upadek dostałby 11 nie 17. Wylądował na dwie nogi wiec i tak nieźle go oceniono. Za sam brak telemarku odejmuje się 2.5 pkt.

  • bxi doświadczony
    @alo

    Też tego żałuję - gdyby Małysz przedłużył o kilka lat karierę miałby również sukcesy w drużynie.
    Myślę że bał się przyjścia słabej formy, ot choćby jak Schmidt czy Ahonen. Odszedł w glorii chwały jako wielki sportowiec i takim go ludzie zapamiętali...

  • Xenkus profesor
    @alo

    Za upadek się dostaje 10,5

  • Homeomorfismus doświadczony
    @alo

    Przecież mamy jeden złoty drużynowy medal na Mistrzostwach Świata. :)

  • Adam90 profesor
    @Dama_Karmelowa

    No własnie my mamy inną politykę :). Oni sa tez telewizją publiczną i tak nie moga na około powiedzieć



    Ok :)

  • serrospl14 bywalec

    Urlab blisko Awansu.

  • W Punkt doświadczony
    @alo

    A myślałem, że kazdy zrozumie co chciałem napisać.

  • alo profesor
    @W Punkt

    Gdyby miał upadek to by nie dostał 17 tylko 14 albo 13.
    Na dwie nogi lądował,w końcu przeskoczył HS. 141m poszybował

  • xzcvvy weteran
    @W Punkt

    Przykucnął i lądował chyba na dwie nogi

  • W Punkt doświadczony

    Nie oglądałem kwalifikacji, więc pytam.
    Kraft miał upadek? Bo tylko 17-tki, widzę, dostał? Jeśli miał, to i tak uważam, że zdecydowanie go skrzywdzono. Powinien dostać więcej. Przecież to w końcu Kraft. Co ci sędziowie sobie myślą?

  • alo profesor

    Śniło mi się że Małysz się wkurzył,ubrał narty i dał nam wygraną :-)
    Swoją drogą tak sobie myśle,jaką byśmy mieli pakę gdyby w czasach Adama byli tacy skoczkowie jak Stoch,Kubacki i Żyła. Medale nawet złote IO czy MŚ byłyby obowiązkiem

  • Introverder profesor

    A kibice węgierscy liczą, że Tarter Jeszta wypadnie lepiej w kolejnych konkursach, bo dzisiaj podobnie słabo jak Nasi. Jest młody, długa kariera skoczka przed nim.

  • Kamil G bywalec
    @tjzE

    Ja też lubię i bardzo dobrze że są dróżynówki

  • tjzE weteran
    @lukas943

    Tajner powiedział, że lubi konkursy drużynowe to co się dziwić, że tyle ich w Polsce?

  • PromaBalerona początkujący
    Moje typy na zakopiańskie konkursy

    Drużynowy:
    1. Austria
    2. Niemcy
    3. Słowenia
    4. Polska
    5. Japonia

    Indywidualny:
    1. Stoch
    2. Kubacki
    3. Leyhe
    4. Zajc
    5. Kraft

  • Morgensternowy_ doświadczony
    Klęska reszty kadry

    tak można to nazwać, inaczej nie da się, bo skoro u nas 4 zawodnik 65. TCS i 5 w PŚ się ledwie kwalifikuje, Kuba Wolny, Stefan Hula w niedziele będą Kubackiemu, Stochowi i Żyle dmuchać pod narty przed TV, to klęska. W niedzielę jest 85% prawdopodobieństwa 3 Polaków w finale. To już nawet w 2002 roku też w Zakopanem potrafiliśmy w 2 konkursach wejść czwórką do finału mimo tego, że wtedy poza Małyszem było dno i wodorosty, teraz chociaż mamy Kubackiego, Stocha i Żyłę.
    Co można więcej o Maćku powiedzieć? Ma problem mentalny i techniczny.
    Na treningach zajmuje on miejsca w TOP 30 lub czasami w TOP 20 i w konkursie paraliżuje się popełniając tym samym monstrualne błędy w technice lotu jakim jest wyraźne skrzywienie pozycji i opadnięcie lewej narty. To są takie poważne błędy, że czasami boje się o jego niebezpieczeństwo. Niby sezon ma punktowo lepszy, ale zawdzięcza to jeszcze wynikom z początku sezonu, gdzie jeszcze potrafił bez problemu łapać się do II rundy. Teraz jest gorzej.
    O Stefanie Huli można podobnie powiedzieć, aczkolwiek jest o tyle ok, że nie pojawia się u niego ten słynny ,,Maćkowy błąd" w locie. Mentalnie też się spala.
    Coraz częściej mówi, że się załamuje. Nie dziwię się. Ja bym na jego miejscu też bym tak reagował na takie próby.
    Kuba niby miał być odmieniony, ale znów pojawia się błąd, jakim jest przejazd przez próg.
    Po niskiej wysokości przelotowej już się domyśliłem, że będzie klapa z jego skoku.
    Jutro będę więcej pisał, bo teraz aż mi się odechciewa komentować z tego wszystkiego, niemniej jednak Gratulacje Dla Dawida i Kamila za tak świetne skoki .

  • lukas943 stały bywalec

    Swoją drogą mieć tylko 2 weekendy Ps w sezonie i 2 razy dać sobie wcisnąć drużynowe to jest skandal. Wolałbym tak jak w starych dobrych czasach 2 konkretne konkursy indywidualne. Zwłaszcza, ze w ostarnich latach niedziele kojarzą mi sie glównie z loteirą..

  • Baleleherburudzczyzakorosciejablonpiecza stały bywalec

    wspaniała postawa Muminova,mam nadzieje na czołowe lokaty w niedzielnym konkursie

  • lukas943 stały bywalec

    A więc Dominik Peter znów za mocny dla naszych orłów...

  • Kierownik Produkcji Garwanko bywalec
    @unnameduser o wiele smutniejszy jest widok Żyły udzielającego wywiadu

    To ja już wolę aby on ograniczył się do skakania.

  • unnameduser stały bywalec

    A wracając do naszych - smutny jest też widok Żyły, który skacze jak chce. Raz na ścisłą czołówkę, raz na 4. dziesiątkę. A przecież sezon temu bez problemu potrafił zebrać 4 czwarte miejsca pod rząd, 4 podia pod rząd itd.

  • unnameduser stały bywalec

    Za to brawa należą się Kazachom. Nie przypominam sobie, by kiedykolwiek ta dwójka awansowała do konkursu w tak licznej obsadzie. Tkaczenko kręci się ostatnio w okolicy 30. miejsca i kwestią czasu jest, gdy mu podwieje i znów zapunktuje. Brawo, Kazachom nie szkoda pieniędzy na skoki, więc jest szansa że nie skończy jak Nurmsalu.

  • Baleleherburudzczyzakorosciejablonpiecza stały bywalec
    @unnameduser Stękała to intelektualista

    odpowiadam:Tylko czy Andrzej jest wystarczająco "pato"? :)...


    Absolutnie,nie,czyta Dostojewskiego i Prousta,słucha Strawinskiego i Johna Coltrane'a,jest zafascynowany teatrem,zwlaszcza postaciami Kantora i Grotowskiego,medytuje,ćwiczy jogę,jest weganinem, Andrzej to intelektualista pełną gębą..

  • tjzE weteran
    @Vow_Me_Ibrzu

    Fajnie by było, gdyby Wolny skoczył tak jak podczas 1 treningu, ale na razie mam mieszane uczucia.

  • unnameduser stały bywalec
    Wróciły czasy Małysza

    Z tym że "Małyszów" mamy trzech, a reszta ubija bulę niczym Kruczek i Tonio Tajner... Ten sezon wygląda niestety bardzo słabo i nie nastraja optymistycznie na przyszłość, szczególnie gdy spojrzy się na rocznik tych naszych "Małyszów". I pomyśleć, że za Horngachera standardem było 5 lub 6 skoczków w 2 serii - dziś cieszymy się jak tylu jest w konkursie.

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony
    @tjzE

    Niestety, można. Jednak w konkursie indywidualnym relatywnie najlepszy dziś skok Kuby (31 miejsce) nic by nie dał. Dwa skoki na tym poziomie w drużynowym byłyby z braku laku do przyjęcia.

  • tjzE weteran
    @Vow_Me_Ibrzu

    Łatwiej niż w indywidualnym? Tu można mieć wątpliwości.

  • ostry666 stały bywalec
    @zimowy_komentator

    Masz rację, Kot i Hula powinni iść na emeryturę, żaden nic nie zdobył i we dwóch pokazują żenujący poziom.

  • Oczy Aignera profesor
    @unnameduser

    Klienci zrobią swoje. Chata Zbójnicka jutro na pewno będzie przeżywać oblężenie.

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Stawiam, że trener liczy na przełamanie Wolnego, w drużynówce może być mu łatwiej niż w konkursie indywidualnym. A przy formie Dawida, dobrze wyglądającym Kamilu i Piotrze, na którego mimo nieregularności też można liczyć, nie zdoła zawalić tak, żeby nie mieć szansy na poprawę. Ryzykowna rachuba, jednak, jak każdy inny wybór byłby również niepewny. Stefan Hula po prostu już się kończy jako zawodnik i nic tego nie zmieni, sprawa Macieja Kota wygląda coraz gorzej i jeżeli coś się ruszy, nie zdziwię się, jeżeli sam zawodnik przyszły sezon (bo jeszcze nie ten) potraktuje jako być albo nie być — bo w takim stanie rzeczy traci czas, w którym mógłby robić coś poza sportem.

  • ostry666 stały bywalec

    Świetnie Kubacki i Stoch, Żyła całkiem nieźle, reszta porażka, jeszcze Zniszczoł coś pokazuje, czarno widzę Polskie skoki, trzy lata i Kubacki zostanie sam w podeszłym wieku jak na skoczka.

  • unnameduser stały bywalec
    @Oczy Aignera

    Tylko czy Andrzej jest wystarczająco "pato"? :)

  • Baleleherburudzczyzakorosciejablonpiecza stały bywalec

    podobały mi się wywiady Macieja Jabłońskiego dzisiaj w TVP.

  • Oczy Aignera profesor
    Patostream

    Ale bym sobie obejrzał taki patostream z Chaty Zbójnickiej z Andrzejem Stękałą w roli głównej. Zebrałby tyle pieniędzy, że mógłby bez problemu zmniejszyć liczbę godzin pracy. Dzięki temu zyskałby czas na treningi i odpoczynek.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Adam90

    Ale dlaczego mamy pomijać zaplecze i tylko piać z zachwytu nad kadrą A? Chociaż dla ścisłości wyniki ma połowa kadry A, drugą połowę zlał dzisiaj Sabirżan Muminow. Piszesz, że jest dobrze bo Kubacki i Stoch, ale jak przyszło dzisiaj wybrać czwartego do drużyny to był olbrzymi problem. Fakt jest taki, że trzech skacze na poziomie, czterech lawiruje między kwalifikacją i odpadnięciem, a zaplecze leży i kwiczy. Prezes olewa ten fakt jak może, Małysz gada okrągłe frazesy w wywiadach, Dodo robi co może, a kibice widzą jak jest po prostu. My tu nie jesteśmy w TVP, nas nie obowiązuje polityka pudrowania rzeczywistości i piszemy jak jest. Każdy docenia Dawida, Kamila i Piotrka, ale martwi go cała reszta.
    Btw, to w Sportowym wieczorze panowie Parfjanowicz i Czyszanowski nie szczypali się z dzisiejszymi wynikami i wyborem Wolnego do drużyny. To już nawet tam zaczyna być mowa o problemie, a my tu mamy tylko słodzić?

  • zimowy_komentator profesor
    @Xander1

    Ja bym mimo wszystko zabrał na PŚ każdego skoczka tylko nie Maćka. Dlaczego ? Bo Maciek popełnia taki błąd, który nawet z wiatrem pod narty daje bulę (patrz ostatni konkurs). Natomiast Zniszczoł, Murańka, Hula, Wąsek, Stękała z wiaterku pod narty potrafiliby zrobić użytek.

  • zimowy_komentator profesor
    Maciej Kot

    Ale patrząc obiektywnie Maciek obecny sezon ma lepszy niż poprzedni - sezon temu bowiem o tej porze zebrał mniej punktów i w dodatku cztery razy się nie kwalifikował. W tym sezonie jak dotąd przeszedł przez wszystkie kwalifikacje i zebrał dwa razy więcej punktów.

  • EmiI profesor
    @Pavel

    Nie wiem jak w przypadku sportowców, ale do Japonii jest ruch turystyczny, bezwizowy. Natomiast bilety na lot Warszawa-Tokio dalej są dostępne chociaż wiadomo w wyższej cenie niż gdyby je kupić wcześniej.

  • Złoty Orzeł profesor
    @wiola4697

    Dawid jest mistrzem
    Kamil to podrabianiec

  • Xander1 profesor
    @zimowy_komentator

    Skoro mają jechac najlepsi to jedyny wybór to Kot i Zniszczoł. To prawda że Maciek jest w słabiutkiej formie, ale niestety lepszych nie mamy skoczków. Stefan skacze jeszcze słabiej, Andrzej nie wykorzystał swojej szansy i pokazał na co go stać w PŚ, a co co startują w PK byli wyraźnie słabsi od Stekały więc i od Kota będą również. A wysyłanie Macka na treningi nic nie da i trzeba się z tym pogodzić. To nie czas na trenowanie. A po za tym widzimy ile dały treningi przed Zakopanem jemu, czy Wolnemu. Jedno wielkie NIC!

  • Introverder profesor
    @FunFact

    No dają za odległość i chyba za nazwisko, bo dzisiaj lądowanie Kubackiego zawyżone i to bez złośliwości, bo każdy kto trochę obserwuje skoki wie, że dzisiaj Dawid za swoje oceny dostał noty za odległość, nazwisko i może formę - 18.0 z czego co kojarzę maks. Coraz mniejszy widzę sens tych not za styl zresztą - często to dodatkowy wspólczynnik do odległości po prostu też np. Albo czasem po nazwisku rozdawane punkty - jak kiedyś np. Ammannowi, który za fałszywy telemark dostawał b. wysokie oceny ... :/ A Ammann się już wyspecjalizował potem dzięki temu w tych telemarkach dokładanych po wylądowaniu - skoro nikt go za to nie karał. Był to dla mnie może największy sakcjonowany w długim okresie szwindel z notami za styl.

  • Delfin początkujący

    Teraz to większym zmartwienie jest ten wirus z Chin niż forma polaków, oczywiście pół żartem pół serio.xd

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    Swoją drogą ciekawe czy te sprawdziany to nie pic na wodę, bo trzeba było wcześniej klepnąć wizy i bilety :)

  • zimowy_komentator profesor
    Co z tym składem na Sapporo ?

    Z czwórki Hula, Kot, Zniszczoł, Stękała miała zostać wybrana najlepsza dwójka na Sapporo. Jak wiemy Stękała i Hula się nie zakwalifikowali, więc rozumiem, że wygrali Zniszczoł i... Kot ? Naprawdę trener zamierza będącego w tragicznej formie Kota ciągać do Sapporo ? A co z Wolnym ? On też się nie zakwalifikował, ale nie było go w czwórce "konkursowej". W Sapporo zaś przebywa na dodatek Klemens Murańka... Ale bałagan się zrobił :o

  • Adam90 profesor

    A tak pójde na około.A jak to jest mamy najgorsze kwalifikacje od 12 lat, ale nikt nie widzi ,ze kadra A notuje najlepsze rezultaty...
    Kibice widzę idą na około i zawsze są narzekania, a to zaplecze jest słabe, bez sensu to zaplecze.
    Jeśli ktos mówi ,ze jest gorzej od Kazachstanu to niech najpierw spojrzy na Stocha, Żyłę Kubackiego a potem się niech zastanowi.
    Bo przed Kubackim jeszcze kilka parę ładnych lat skakania.

    Ale można tu pisac,a i tak kibice mają zawsze argument na to ,ze jest gorzej :). No cóż widac się nie znam na skokach...
    Tylko patrzę na Stocha i Kubackiego..

  • SebaSzczesny profesor
    @Orzeu_Zwisly

    ja rowniez ale jednak moglby miec Stoch te 10 podium wiecej do tej pory. Lepiej by to wygladalo

  • Adick27 stały bywalec

    Nie wiem jak Wy, ale mnie strasznie irytuje, to kółko wzajemnej adoracji, powtarzające, że wszystko jest dobrze. "Forma wystrzeli", "brakuje błysku" i te mityczne treningi na, których "wszystko jest dobrze", a jak przychodzą zawody to nie wiadomo co się dzieje. Mam wrażenie, że co poniektórzy gubią się już w zeznaniach. Z jednej strony Kuba Wolny zapytany gdzie tkwi problem, mówi że w głowie. Prezes Małysz tłumacząc wybór Wolnego do drużyny argumentuje, że Kuba ma mocną psychikę. Gdzie tu logika? Dużo bardziej szanowałbym wypowiedź kiedy, ktoś wyszedłby do dziennikarzy i wprost powiedział to co wszyscy wiedzą a nikt nie chce głośno powiedzieć. Mianowicie " przespaliśmy okres ostatnich paru lat, przygotowania do sezonu nie poszły po naszej myśli, jesteśmy ludźmi i każdy popełnia błędy. Ze swojej strony mamy taki, taki i taki pomysł aby naprawić tę sytuacje w następnym sezonie. Z racji tego, że cuda zdarzają się rzadko, nie ma co liczyć na jakąś diametralną poprawę w środku sezonu. Cieszmy się z wybitnej formy Dawida i niezłych skoków Kamila oraz Piotrka i jednocześnie ciężko pracujmy aby poprawić kondycję polskich skoków w najbliższych sezonach.

    Myślę, że gdyby ktoś z oficjeli zdecydował się na taki szczery i otwarty komunikat większość kibiców zrozumiałaby to i atmosfera wokół kadry byłaby zdecydowanie mniej napięta. A tak każdy brnie w tych groteskowych kłamstwach i udaję, że wszystko jest cacy.

  • Xander1 profesor

    Widzę że Małysz zaczyna w wywiadach robić z siebie [***]a. Ale czy kogoś to dziwi? Pytany o słabą formę pozostałej czesci kadry, próbuje unikac odpowiedzi i łapać za słówka dziennikarzy. Jeszcze też głupkowaty uśmieszek i [***]ły o udanych treningach. Jak ustawiają chłopakom belkę w lesie to nic dziwnego że się później jarają tym że dalej skaczą i wierzą w poprawę. To jest już takie znane w Polsce.

  • papa_s weteran
    @PawelK95

    Raz dostał po łapkach i więcej nie będzie kombinował. Zresztą jutro Norwegowie będą lądować w Nowym Targu bo ma być wiatr pod narty.

  • wiola4697 profesor
    @Wąski123

    Hmm... no może, ale patrząc po tym jak skakał w Engelbergu to nie do końca masz rację, bo tam Kamil też wysoko wychodził z progu, a mimo to na luzie dolatywał praktycznie pod HS ;)

  • Morgensternowy_ doświadczony
    Zaawansowane Statystyki po kwalifikacjach do konkursu PŚ w Zakopanem (HS140) 🇵🇱


    W przypadku rozegrania drużynówki wyniki prezentowałyby się następująco:
    1. Austria 🇦🇹 578,7 pkt
    2. Niemcy 🇩🇪 559 pkt
    3. Słowenia 🇸🇮 554,9 pkt
    4. Polska 🇵🇱 541,8 pkt
    5. Japonia 🇯🇵 540,7 pkt
    6. Norwegia 🇳🇴 528,7 pkt
    7. Czechy 🇨🇿 505,3 pkt
    Quali drużynowo podbiła Austria miażdżąc 🇩🇪 o blisko 20 pkt i o blisko 25 trzecią Słowenię. Polacy niestety byliby poza podium. ten wynik zawyżyła bez zaskoczeń nasza mocna trójka. Drużynowo w quali startu dobrze nie zaliczyła Norwegia i Słowenia. Dodatkowo w moich statystykach jako siódma drużyna okazali się Czesi.
    Najstarszy skoczek quali:
    Dimitrij Wasiliew 🇷🇺 (40 lat, 30 dni)
    Najmłodszy skoczek quali:
    Adam Niźnik 🇵🇱 (17 lat, 3 miesiące, 17 dni)
    Najwyższy skoczek quali:
    Robin Pedersen 🇳🇴 188 cm
    Najniższy skoczek quali:
    Yukiya Sato 🇯🇵 159 cm
    Wystąpiło 12 reprezentacji z Europy, 3 z Azji i dwie z Ameryki Płn.
    Najlepszymi braćmi byli bracia Kobayashi 🇯🇵 , którzy uzyskali 84 pkt (Ryoyu 80 i Junshiro 4 pkt). Nieco słabiej spisali się Bracia Prevc 🇸🇮 (40 pkt) ( Domen 22, Peter 18 pkt)
    0 dyskwalifikacji w quali
    Najdłuższy skok quali:
    Stefan Kraft 🇦🇹 141 m
    Najkrótszy skok quali:
    Martti Nomme 🇪🇪 111 m
    Najwyższa rekompensata za wiatr:
    Kilian Peier 🇨🇭 (17,0 pkt)
    Najniższa rekompensata za wiatr:
    Vojtiech Stursa 🇨🇿 (3,3 pkt)
    Najszybszy zawodnik na progu:
    Constantin Schmid 🇩🇪 (93,2 km/h)
    Najwolniejszy zawodnik na progu:
    Jehwen Marusiak 🇺🇦 (91,2 km/h)
    Najładniejszy stylowo skok:
    Dawid Kubacki 🇵🇱 (57,0 pkt)
    Philipp Aschenwald 🇦🇹 (57,0 pkt)
    Najsłabszy stylowo skok:
    Witalij Kaliniczenko 🇺🇦 (48,0 pkt)
    Mackezie Boyld Clowes 🇨🇦 (48,0 pkt)
    Ilość skoków poza Punkt K: 28
    ilość skoków poza 130 metr: 16
    ilość skoków poza 140 metr: 2
    ilość skoków poza HS: 2
    Sorry za opóźnienie.


  • nieoficjalny początkujący
    Symulacja

    Generalnie widzę to płacz nad poziomem Polski i czarnowidztwo przed jutrzejszym konkursem. W sumie jednak postanowiłem przeliczyć jak to wyglądało dzisiaj według skoków zawodników skaczących jutro. Oto wyniki :
    1. Austria 578.7
    2. Słowenia 554.9
    2. Niemcy 554.9
    4. Polska 541.8
    5. Japonia 540.7
    6. Norwegia 528.7
    7. Czechy 505.3
    8. Szwajcaria 482.7
    9. Rosja 445
    Generalnie jak widać nie jest tak źle. Skok Wolnego pod punkt k i moglibyśmy być w tej klasyfikacji nawet na drugim miejscu. Jutro szansa na podium jest, może nie na zwycięstwo, ale dopóki wszyscy nie skoczą nie ma co składać broni. Dobrze oczywiście nie jest, ale niestety nikt na szczycie nie jest wiecznie, za kilka lat może być gorzej, na razie trzymajmy kciuki za naszych i dmuchajmy im pod narty ;)

  • Pavel profesor
    @FunFact

    Na szczęście sędziowie każdemu zawodnikowi za sam pobyt w 10-tce generalki rzucają 1 punkcik więcej na nocie :)

  • papa_s weteran
    @Wąski123 Nie kombinować jak działa

    Do osiągnięcia odległości powyżej HS potrzebna jeszcze ostatnia faza lotu/skoku z dobrze ułożonym ciałem ale trzeba mieć wyśmienitą formę niczym Dawid.

  • FunFact weteran
    @Cynthia

    Ba, te telemarki Kubackiego to takie pożal się Boże, w stylu Ammanna. Najpierw "na dwie nogi", a dopiero potem odjazd.

  • Pavel profesor

    Byliśmy o krok do blamażu, niewiele brakowało, a na 13 odpadających mielibyśmy 6 Polaków. Dramat.

  • Introverder profesor
    @gelsonek

    Albo Tkaczenko

  • Wąski123 doświadczony

    Mam wrażenie co do Stocha, że ten wysoki pułap lotu po wyjściu z progu nie do końca mu służy. Przy lądowaniu spada z dużej wysokości, zbyt pionowo i nie jest w stanie wykorzystać powietrza na dole bo brakuje prędkości. Dlatego Kamil nie osiąga tak dalekich odległości, powyżej HS jak Kubacki czy Kraft.

  • Homeomorfismus doświadczony
    @23haze

    Przecież to troll z multikontami, z których daje sobie łapki w górę i sam sobie odpowiada...

  • Setareh bywalec
    @Orzeu_Zwisly

    Sam Patronite na pewno jest legalny, bo u nas funkcjonuje i korzystają z niego np. YouTuberzy, ale mimo wszystko zastanawiam się, czy po czasie się taki US nie "obudzi" jak zobaczy, że społeczność fanów sobie z tego stworzyła jakiś "system" (jak z opodatkowaniem handlu bitcoinami, cyk "interpretacja" prawa, która sprawiła, że w praktyce zadziałało wstecz i nagle tysiące podatku musiały płacić nawet dzieciaki kopiące dla beki parę BTC :P).
    Niemniej jednak pomysł ciekawy i ja na pewno bym się dołożyła z cegiełką :)

  • papa_s weteran
    Ponarzekaliśmy sobie o zapaści polskich skoków

    Trzeba pogratulować dobrej formy Dawidowi i tego że w końcu coś zatrybiło u Kamila. Piotrek "Kratka" niestety może przyglądać się czołówce. Może jakiś mały odpoczynek.

  • PawelK95 doświadczony

    W ogóle dziś Horn dał ciała, bo obniżył Geigerowi belkę, a ten skoczył 132 m i nie wypełnił kryterium 95% i mu się pkt za to nie zaliczyły. Szczęsny też nie zauważył i się trochę zdziwił jak zobaczył 12 pkt łącznie za belkę i wiatr:)

  • Setareh bywalec
    @opel123

    Uuuu a co Snopek powiedział?

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @SebaSzczesny

    Ja tam jednak wolę osiągnięcia Stocha, niż Ahonena czy Krafta, bo są bardziej wartościowe. Co nie znaczy że nie #JanneAhonenZa2ZawodyCiePokonam

  • 23haze doświadczony
    ostatni wpis majora...

    Nie dość, że ohydny pod każdym względem, to jeszcze dostał 10 łapek w górę. Makabra.

  • SebaSzczesny profesor

    Kraft bedzie jak Ahonen, bedzie mial duuuzo miejsc na podium. On juz ma prawie tyle co Stoch a o ile jest mlodszy.
    Jest rowny, szkoda ze taki nie jest Stoch, bo on to zazwyczaj albo wygra albo poza podium

  • gelsonek stały bywalec
    i jeszcze raz sabirzhan

    pamiętam jaka zawsze tu beka była z muminowa od kilku lat...., a dzisiaj 2/3 naszej kadry może mu narty nosić....

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Setareh

    Wątpie że by zablokowała, bo tego typu akcje raczej po prostu są obłożone regulacjami i jakimś tam pewnie podatkiem od darowizny czy coś (nie siedze w tym, to nie wiem precyzyjnie), ale wiem ze nie ma szans, zeby to było nielegalne, tylko trzeba by było transparentnie to rozliczac i płacic to co wymagane państwu.

  • Setareh bywalec
    @Orzeu_Zwisly

    Pytanie, czy skarbówka jakoś nie zablokowałaby takiej inicjatywy?

  • papa_s weteran
    @Orzeu_Zwisly Może do znachora?

    W skokach to nie takie proste jakby mogło się wydawać. Rozwój i forma zawodnika są nierównomierne. Wyboiste jak polskie drogi. Czasem coś się zacina (patrz Maciej Kot) i nikt nie wie co. Czasem wyskakuje ktoś jak Diethart z pudełka po czym znika. Prostej recepty nie ma. W przypadku stypendiów naukowych sprawa jest łatwiejsza.

  • gelsonek stały bywalec
    @Dama_Karmelowa xxx

    Ostatni cytat kapitalny !!!

  • pawelf1 profesor
    @EmiI

    To były inne czasy . Drużyna mogła być dajmy na to 5 albo 7 i tyle . Mała presja na Kota . Taki Niżnik musiał by się zmierzyć ze znacznie większą presją a w przypadku zawalenia podium byłby pożarty żywcem przez falę hejtu . Chciałbyś mu fundować takie przeżycie :( Ja nie......

  • Maradona profesor
    @Bernat__Sola

    Wiem, że nie są spokrewnieni, chodzi tylko o nazwisko. Co do Prevców to mnie zaskoczyłeś, bo byłem przekonany, że nie skakali jeszcze w jednej drużynie.

  • xzcvvy weteran
    @Major_Kuprich

    Serio? Żartowanie z takiej choroby?🤡

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Major_Kuprich

    Czyli ta anemia na progu to od nCoV (w skrócie ''niestniejące-całkowicie-odbicie virus'')

  • gelsonek stały bywalec
    skarb

    Oj przydałby się na jutro nam taki muminow... to byłby dla nas prawdziwy skarb !!!

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Adam90

    Chwilowo to myślę, że tak, bo widmo upadku to nie jest nowy temat, z roku na rok są coraz gorsze perspektywy (mimo wyników kilku topowych zawodników) i nigdy nie było wg. nich tematu, nigdy nie powiedziano czegoś w stylu ''żeby poprawić prognozy, wprowadzono program naprawczy taki i taki, zrobiono konkretne rzeczy, aby usprawnić funkcjonowanie czegośtam itp.'' Każdy chowa głowę w piach i jakby co to go nie ma. Bo zrobiono jedną rzecz - doraźnie zatrudniono Horngachera po słabym sezonie akurat każdej kadry (nawet B) i jakimś cudem akurat on okazał się tak dobrym trenerem. Poza tym następowały tylko wieczne roszady w kadrach B i juniorskiej, ale nic co mogłoby poprawić sytuację. Nic na temat modelu szkolenia, wspierania klubów, filozofii rozwoju, pozyskania sponsorów dla zawodnikow. Jest trochę rozbudowy infrastruktury (która wcześniej została notabene doprowadzona do upadku).

  • Delfin początkujący
    Kwalifikacje już za nami!

    No i piątka się dostała. Zapewne trójka w Niedzielę zdobędzie punkty (chyba że nas mile zaskoczą, ale nie sądzę ). Ja już się do tego przyzwyczaiłem. Kubacki, Stoch i Żyła. Jutro jak się Kuba zmobilizuje to walczymy o Top5. Choć marzę o podium a nawet wygranej. Czas pokaże!
    W sumie ciekawie że w składzie Japonii zabrakło Daikiego Ito. Zastanawia także forma jednego z młodych Norwegów a dokładniej Mariusa Lindvika który po Turnieju Czterech Skoczni przycichł. Osobiście życzę mu jak najdalszych skoków. I tak przy okazji Norwegów. Wszystkiego najlepszego dla Daniela andre Tandego który dziś obchodzi swoje urodziny.

  • Introverder profesor
    @Oreo

    Pewnie trener liczy na "przebudzenie mocy" :D :). Że jeśli któryś ma zaskoczyć, że to będzie akurat Wolny.

  • Barteu25 bywalec

    Jakby były trzyosobowe konkursy drużynowe, to można by było walczyć, ale niestety z czwartym jest kiepsko. Ostatecznie wypadło na Kubę, lecz i Maciek i Stefan pewnie też by furory nie zrobili, natomiast Kuba może całkowicie zepsuć skok, ale równie dobrze może akurat mu wyjść całkiem dobry i na to pozostaje liczyć.
    Szkoda że tak to wygląda, ale przecież mamy dalej Kamila i Dawida, więc przynajmniej w niedzielę jest na kogo liczyć.

  • papa_s weteran
    @Oreo Może

    wyciągnął najkrótszą zapałkę;) No może nie najkrótszą ale wystarczająco krótką...

  • Xenkus profesor
    @Wąski123

    Stoch rok temu średnio skakał w Zakopanem. Sporo gorzej niż teraz.

  • Malopolska doświadczony

    Adam Niżnik to jest skoczek z naprawdę sporym potencjałem. Technikę też ma przyzwoitą. Trzeba zadbać o jego rozwój.
    Nie ma co jutro nastawiać się na podium. Wolny definitywnie załatwi na miejsce poza TOP 3...
    Jego dyspozycja to jest dramat, ale tak naprawdę nie mamy kogo wystawić. Smutne to. Za to nasi zachodni sąsiedzi mają bogactwo wyboru. Horngacher robi świetną robotę! Pozytywnie zaskoczyli mnie dzisiaj Czesi.

  • Wąski123 doświadczony

    Już rok temu mieliśmy fartem trzecie miejsce, bo chyba Norwegowie dostali dsq czy coś takiego, a wtedy Stoch i Żyła byli w lepszej formie niż teraz a Kubacki w trochę gorszej niż obecnie. Tylko, że reszta drużyny nie była w tak tragicznej dyspozycji jak teraz i nie było wątpliwości co do czwartego. Także to podium dla nas nie wydaje mi się takie oczywiste.

  • Major_Kuprich profesor
    Koronawirus oficjalnie w Europie

    Pierwsze przypadki zakażenia odnotowano 24.01 w Zakopanem.
    Ofiarami stali się: Stękała, Wolny, Niżnik i Hula.
    Jutro stan tego drugiego jeszcze się pogorszy.
    W niedzielę zachorują także Zniszczoł i Kot.
    Podobno nosicielem jest Tajner z niejakim dekarzem.

  • kibicsportu profesor
    @INOFUN99

    Zgodzę się z tym.
    Podoba mi się jego styl.
    Mam nadzieję, że go nie zmarnują, bo ma talent do skoków.

  • EmiI profesor
    @Oczy Aignera

    Dlatego dopisałem "jak Lepistoe Kota w Lahti", gdzie Kot też nie miał prawa startu i wystartował tylko w drużynówce. I tam zdobył to prawo startu.

  • Oczy Aignera profesor
    @EmiI

    Najpierw Jarek musi uzyskać prawo startu w PŚ. Prędzej można skorzystać z Janka Habdasa, który już je ma.
    Moim zdaniem Adam Niżnik i Janek Habdas to są diamenty, które trzeba oszlifować, aby w przyszłości mieć z nich pociechę. To jest zadanie dla PZN-u. Oczekuję tego, że się to uda.

  • INOFUN99 profesor

    Adam Niżnik łamie stereotyp dotyczący polskiego juniora, skaczącego pokraczną techniką. Skok kwalifikacyjny naszego juniora był taki miły dla oka, lot wyglądał całkiem ładnie stylowo.

  • EmiI profesor
    @Złoty Orzeł

    Trenerem juniorów za wystrzału Pilcha był Maciusiak. Wtedy w kadrze B był Zidek-Mateja.

  • Oreo profesor

    A WOLNY Z JAKIEJ RACJI W DRUŻYNIE

  • Introverder profesor
    @Admary

    Trener Doleżal: Jesteś Wolny w sobotę, bo brakuje nam 4-ego do drużyny?
    Wolny: Ja jestem zawsze wolny.

  • XuruTu bywalec

    Pozwólcie, że tutaj napiszę to, co jeszcze się działo w ostatnim czasie. A mam tu na myśli pierwsze zawody biatlonu w Poklujce oraz Mistrzostwa Europy w łyżwiarstwie figurowym.
    ME Graz: Pary taneczne - program krótki:
    10. Natalia KALISZEK / Maksym SPODYRIEV Q
    22. Justyna PLUTOWSKA / Jeremie FLEMIN NQ
    Q oznacza awans do drugiej części zmagań w sobotę, czyli Taniec - program dowolny
    Solistki - program krótki
    13. Ekaterina KURAKOVA Q
    Q oznacza awans do sobotnich zmagań w programie dowolnym
    Niestety w kategorii solistów oraz par sportowych nie wystawiliśmy nikogo.
    Biatlon Pokljuka. Biegi indywidualne
    Men: 66. Łukasz Szczurek, 87. Andrzej Nędza-Kubiniec, 89. Grzegorz Guzik
    Women: 17. Monika Hojnisz-Staręga, 43. Kinga Zbylut, 66. Kamila Żuk, 71. Anna Mąka (debiut w PŚ w tym sezonie)
    Był też dziś skeleton, ale jak wiadomo w PŚ nie startują nasi.

  • EmiI profesor

    Patrząc na dzisiejsze wyniki... pewnie się nie nadaje na trenera, i tu nie chodzi o wiedzę z dziedziny treningu skokowego, bo tej nie mam żadnej, ale mentalnie, ale dziś bym postawił na Niżnika a reszcie bym powiedział że dopóki się nie ogarną, 0 drużynówek, 0 podiów i nagród za podia, jak będzie trzeba to dowołam Krzaka jak Lepistoe Kota na Lahti. Który notabene przeliczając belki w II serii sobotniego Fis Cupu skoczył na poziomie dzisiejszego Kota.

  • zimowy_komentator profesor
    @Admary

    Miejsce było po prostu WOLNE i dlatego je zajął :)

  • xzcvvy weteran
    @Cynthia

    Też to zauważyłam. Ale tak to jest jak ktoś jest aktualnie najlepszy.
    Skaczesz bardzo dobrze? +do noty
    Tak było zawsze, ale teraz aż dziwne że to Polakowi tak zawyżają

  • zimowy_komentator profesor
    Hula wrócił na swój poziom

    To taki polski Jan Matura, który najlepsze starty zaliczył w dalekiej Azji (IO) oraz u siebie w kraju (4 miejsce w Zakopcu) - w obydwu przypadkach z szansami na podium, lecz w odróżnieniu od Czecha bez nich. Niestety wzwyżka formy minęła bezpowrotnie, czas kończyć karierę, no chyba że chce w wieku 35 lat jeździć z młodzikami na Puchary Kontynentalne.

  • Adam90 profesor
    @Orzeu_Zwisly

    Jasne, ja napisałem ,ze nie jestem zadowolony tylko z tam tej części kadry. Ale nie twierdzę ,ze jest upadek. Po prostu będą suche lata.
    Jasne, ze lepiej coś działac. A myslisz,ze oni nie działają i siedzą tylko na stołku ?
    Trafiło nam się całkiem niezłe pokolenie. Gdyby jeszcze nie kończyli kariery Janek Ziobro czy Biegun to byłoby znacznie lepiej.

    @xzcvvy ,a dlaczego ma się nie znać, tak samo Małysz? To moze pora wyrzucić Małysza czy Tajnera obu najlpiej ,a postawić kibców (nie no żartuje nie chce się kłócić :).

  • Admary stały bywalec
    @Introverder

    Wolny miał już wcześniej zaklepane miejsce?

  • LIVERPOOL profesor
    @Bernat__Sola

    Jest nr.11 jak słusznie napisałeś czyli nie zasłużył, bo skakało 9 najlepszych.

  • Cynthia początkujący
    noty Kubackiego

    Tak z innej beczki. Niczego nie ujmuje Kubackiemu, ale to jakie noty ostatnio dostaje jest dla mnie bardzo niesprawiedliwe w stusunku do innych zawodników. Ja rozumiem, że daleko skacze, że jest nieruchomy w locie, ale lądowanie... ta narta prawie za każdym razem mu odjeżdża. I tak jak wcześniej wszyscy krytykowali Ryoyu, Krafta czy Geigera, tak teraz cisza. Czyli jak Polak dostaje najwyższe noty, to sędziowie już dobrze pracują?

  • Oczy Aignera profesor
    @LIVERPOOL

    Adam zdobył już punkty w PK, dlatego też ma prawo startu w PŚ.

  • xzcvvy weteran
    @Adam90

    A co, Tajner się niby zna?
    Gdyby się znal to by teraz nie cwierkal radośnie w wywiadach i studiu, jak to jest teraz u nas dobrze i nie gadałby głupot typu "może Małysz coś wymyśli"

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Adam90

    No lepiej nie zrobić nic i patrzeć na upadek. Oczywiście, że to nie wyeliminuje całego problemu, ale przynajmniej 50%. Bo będzie bardzo dużo chętnych, więc siłą rzeczy ktoś będzie dobrze skakał. Jest wieksze prawdopodobieństwo, że z 100 ktoś odpali niż z 15. Druga połowa to złe szkolenie, na to już kibice nie poradzą za dużo, ale i przy złym szkoleniu z masy skoczków któryś powinien skakać dobrze. Z takim komentarzem to wyglądasz, jakbyś akurat należał do tych którzy tylko chcą się przy skokach nachapać.

  • Bernat__Sola profesor
    @Złoty Orzeł

    Kadrę juniorów trenował wtedy Maciusiak.

  • Adam90 profesor
    @Orzeu_Zwisly

    Tak, tak i to jest wszystko na uzdrowienie.
    Ciekawe jest to ,ze my kibice znamy lekarstwo na uzdrowienie Skoków,a tacy jak Tajner, czy Małysz kompletnie się nie znają..

    kurcze niesamowite i tym sposobem uratujesz skoki.

  • Bernat__Sola profesor
    @LIVERPOOL

    Po pierwsze, to nie zmienia faktu, że napisanie, iż "ledwo pokonuje Brytyjczyków w zawodach" to kłamstwo (niekoniecznie zamierzone, bo tak jak pisałem, można było go z Habdasem pomylić).
    Po drugie, zasłużył na ten start, bo jest naszym numerem 11 w tej chwili, a mieliśmy 12 miejsc.

  • Bernat__Sola profesor
    @Maradona

    Już raz była taka drużyna, w Willingen w 2017. 3x Prevc + Tepes. A Keiichi i Yukiya Sato nie są spokrewnieni.

  • Orzeu_Zwisly weteran

    Jak uzdrowić ''Polske Skoky''? Jest tylko jedna słuszna metoda. Patronite. I program stypendiów miesięcznych z Patronita dla np 8 najlepszych skoczków niebędących w kadrze A, będących powyżej 17 roku życia, po 3000 zł dla każdego miesięcznie. Stypendia zostają przyznane za wyniki MP aż do czasu następnych MP (lato - zima na pół roku) Jedyne co to byłby problem jeżeli MP by się nie odbyły. Taki program to by był koszt 24000 zł miesięcznie czyli 288 tys rocznie. Biorąc pod uwagę, ile osób interesuje się skokami u nas w kraju, to myślę że nie problem byłoby znaleźć z 30 tys ludzi płacących po 10 zł abonamentu miesięcznego ''na rozwój skoków'' wiedząc, że pieniędzy nie zmarnotrawią Tajnery itp. Oczywiście koszty byłyby większe niż czyste wypłaty stypendiów, ale jakie tak na prawdę, to już trzeba by było policzyć. W ten sposób, młodzi skoczkowie będą się zabijać o dobre wyniki i tylko o wyniki, bo wyjdzie na to że samo bycie skoczkiem jest bardziej opłacalne niż praca na stanowisku niespecjalistycznym.

  • LIVERPOOL profesor
    @daszma2 Jutro:

    Już skreśliłeś Słoweńców.

  • thegawron stały bywalec
    @daszma2

    ja stawiam na Dojczów którzy rozpierniczą wszystkich o 100 pkt

  • semion weteran
    Dziś widzimy upadek skoków w Polsce

    Gramy u siebie, nie wystawiamy pełnej puli a i tu wchodzi garstka ledwo co.
    TO KONIEC!!!

  • daszma2 bywalec

    Zobaczymy jak będzie jutro w drużynowce. Tak naprawdę każdy może wygrać z tej trojki Niemcy , Austria Polska. Pamiętam przed Klingenthal też każdy wskazywał że nie mamy szans po kwalifikacjach a później w drużynie każdy pamięta jak było.
    Nie mówię że jutro będzie podobnie, ale nie można nikogo skreślać. :)

  • Adam90 profesor

    Wiecie dlaczego się nie martwię o innych ?
    Bo liderzy skaczą wyśmienicie. Nie dzielę na kadrę + i -
    Wiadomo część zawodników skacze źle ,ale słabszy sezon zawsze będzie. Stefanek juz jest najstarszym zawodnikiem naszej kadry i raczej nie osiągnie więcej. Wymagam jedynie od Kota, Wolnego, Zniszczoła, Stękały...

    no cóż na nich się zawiodłem, ale cieszmy się z liderów :)

  • LIVERPOOL profesor
    Jutro:

    Niemcy vs Austria
    Polska vs Słowenia
    Norwegia vs Japonia
    Szwajcaria vs Chechy

  • Boateng stały bywalec

    Przecież dzięki ustawie to ostatnia w końcu kadencja jako prezesa PZN. Więc może wymyslił, że wszystko w Kadrę A, wyniki tylko tu i teraz, a zaplecze olać, niech następca się martwi. Potem będzie przychodził do studia TVP i mówił, że jak on był prezesem to było, teraz nie ma nic.

  • alo profesor

    Haha mowilem Tajnera wywiało ze studia. Pogrąża siebie i tyle. Tchórz . Wstyd mu się przyznać że mizerny poziom nadchodzi powoli. Za kilka lat to on z tego wszystkiego wyemigruje za granicę chyba.

  • wilku początkujący

    No i znów Kot będzie jeździł w PŚ nie wiedząc za co od około roku... szkoda, że młodzi nie odskoczyli i nie dostaną szansy. Dalej nikt nie będzie punktował ani nikt nie zdobędzie doświadczenia.

  • sheef profesor
    Mój ranking + ocena Polaków

    Klasyfikacja po kwalifikacjach w Zakopanem:*

    Indywidualnie:

    1. Stefan Kraft (AUT) - 90 punktów,
    2. Karl Geiger (GER) - 80 punktów,
    3. Johann Andre Forfang (NOR) - 30 punktów,
    Ryoyu Kobayashi (JPN) - 30 punktów,
    Dawid Kubacki (POL) - 30 punktów.

    Drużynowo:

    1. Niemcy - 110 punktów,
    Austria - 110 punktów,
    3. Norwegia - 75 punktów.

    Polacy - plusy: Dawid, Kamil, Piotrek (mały plus). Minusy: tylko pięciu biało-czerwonych w konkursie, Stefan oraz Kuba.

    *W rankingu kwalifikacyjnym punkty przyznaje się trzem najlepszym zawodnikom danych kwalifikacji według klucza 15-10-5. Taka punktacja obowiązuje również podczas TCS-u, RA, W5, T-N5 oraz lotów. Równolegle obok klasyfikacji indywidualnej prowadzi się też klasyfikację drużynową zaś najlepszym na koniec sezonu przyznaje się Drewnianą Kulę.

  • Xander1 profesor

    Tajner już uciekł z TVP. Spodziewałem się!
    Kurzajewski rozanielony jak zwykle.

  • thegawron stały bywalec

    jak wy obstawiacie miejsca 1-9 w każdej z 4 grup?

  • Złoty Orzeł profesor

    Kto był trenerem juniorów za czasów tego wystrzału Pilcha?
    Może by tak raczyli Mateję przywrócić do juniorów, za jego kadencji przynajmniej jakieś wyniki były, teraz jest beznadziejnie.

  • dejw profesor
    @Maradona

    Cene po treningach spokojnie łapał się do składu - wyglądał nawet na nr 2, ale po wpadce w kwalach byłoby trochę nie fair w stosunku do Laniska by postawić na niego. I bardziej ryzykowne.

  • Introverder profesor

    Ok, ktoś zrobi zestawienie 4 najlepszych z wszystkich ekip dzisiaj - łącznie z sumaryczną notą.

    Bez liczenia wydaje się, że dzisiaj 1. Austria, 2. Niemcy, 3. Polska

  • LIVERPOOL profesor
    @Bernat__Sola

    Nie wiem jak tam ambicje Niżnika.
    Powiedział że skoki w pk "bardzo dobre", a nawet tam nie punktował w jego wieku Domen wygrywał konkursy i bił rekordy skoczni. Trochę ambicje za niskie myśli że sportowo zasłużył na ten start.

  • Nasir stały bywalec
    @anonim

    Ta? Gdyby Stocha, Kota, Kubackiego odpalano tak łatwo jak tych chłopaków to byśmy dzisiaj nic nie mieli. Wyciągniesz z tego jakieś wnioski? Czy dalej nic?

  • Bernat__Sola profesor
    @sebik125p

    Niżnika to Ty chyba z Habdasem pomyliłeś. Adam skacze na granicę punktów w PK.

  • Radek95 stały bywalec

    Do Japonii Kubacki Stoch Żyła Niżnik Juroszek

    Reszta neich się klepie w interkontynentalach

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos

    No co, przecież to życiowa forma Muminowa – w tym sezonie przeszedł już kwalifikacje więcej razy niż przez całą dotychczasową karierę. ;)

  • Introverder profesor
    @LIVERPOOL

    Już chyba "powalczyli", fakt, na niskim raczej poziomie - Zniszczoł i Kot z głową i nosem minimalnie powyżej tafli wody, a Stękała i Hula poniżej.

  • LIVERPOOL profesor
    @lukas943

    No to chyba nie słyszałeś wszystkiego pojedzie jutrzejsza 4+ pozostała 4 powalczy o 2 bilety.

  • Gerwazy doświadczony
    Puchar Kwalifikacji

    1. KRAFT Stefan .......................891
    2. GEIGER Karl .........................843
    3. KOBAYASHI Ryoyu ...............644
    4. KUBACKI Dawid ..................519
    5. LEYHE Stephan ...................515
    6. ASCHENWALD Philipp ........415
    7. STOCH Kamil ......................377
    8. FORFANG Johann Andre ....376
    9. LINDVIK Marius ...................362
    10. JOHANSSON Robert .........326
    11. PREVC Peter ......................324
    12. HUBER Daniel ...................279
    13. ITO Daiki ............................275
    14. KOBAYASHI Junshiro ........274
    15. ZAJC Timi ..........................268

  • xzcvvy weteran

    Boski Polo to jakby cyrk pojechal a clowna zostawili

  • Maradona profesor

    Japończycy w składzie mają dwóch Sato i dwóch Kobayashi.

    Ciekawe, kiedy w składzie Słowenii wystąpi trójka braci Prevc. Cene jest obecnie numerem 5 w ich kadrze, więc jest blisko, ale Zajc się ostatnio ogarnął.

  • Introverder profesor
    @stivus

    Boski to ten, który przeżywa "dziesiątką młodość", "Boski Apollo"? Bo nie oglądam propagandowej telewizji.

    P.S. Co do drużyn to faktycznie wygląda też tak, że nie wiem czy jest zespół, który ma 4-ech pewniaków - na dzisiaj wygląda, że może Niemcy tak mają, ale też z zawodnikami z nieco chwiejną chyba dyspozycją. No i Austriacy chyba w kwali też równo i dobrze generalnie skakali.

    Dawid oczywiście dalej zadziwia.

  • lukas943 stały bywalec

    Do Sapporo Stoch Kubacki Żyła każdy dodatkowy zawodnik to bedzie żart

  • Bernat__Sola profesor
    @LaraJean

    Kamil nie odrobi raczej na tyle, żeby zniwelować straty ze skoku Wolnego. Skoczy pewnie porównywalnie do rywali z grupy, może trochę odrobi, może trochę straci.

  • Dolnoslazak stały bywalec

    Poza czołowa trójką wszyscy dziś skakali beznadziejnie a Kuba Wolny, nawet bez formy. potrafi polecieć jak mu podwieje. To, moim zdaniem, uzasadnia wybór trenera bo Olek Zniszczoł a zwłaszcza Maciek Kot, w obecnej dyspozycji, nie są w stanie skoczyć dobrze nawet przez przypadek.

  • Bernat__Sola profesor

    Korościel zapomniał o Rudzie :P (bo powiedział, że chyba od Małysza nie było w polskich skokach drugiego Adama).

  • Koksownic bywalec
    Niżnik

    Dziękuję, do widzenia!

  • Bernat__Sola profesor
    @erytrocyt_ka

    Żyła zawsze skacze słabiej w treningach i Q niż w zawodach.

  • Xander1 profesor
    @Toyminator

    Tylko że oni problemów rodzinny ani żadnych nie mają. To zwykłe wymówki na beznadziejną formę.

  • LIVERPOOL profesor
    @pablito

    Powiedział "aż do inauguracji w Wiśle" , a czy Titise było przed inauguracją?

  • dervish profesor
    @alo

    Dla mnie nie byłoby skandalu obojętnie na kogo by trener postawił. Spójrz jakie niewielkie róznice punktowe między Zniszczołem,Kotem, Hulą, Wolnym i Niznikiem. Patrzac tylko na Q to jest praktycznie ten sam poziom.

  • LIVERPOOL profesor
    @alo

    Za to z tobą nie można się zgodzić. Skandal wystawienie Kota, który był 4 w drużynie?

  • Gerwazy doświadczony
    Maciek i Olek

    Nie chcę żeby mój wpis został odebrany źle. Kibicuję naszym zawodnikom. Zawsze. Nawet zawodnikom pokroju Bachledy, Śliża, Kruczka czy swojego czasu Huli i Kubackiemu. Nigdy się z nich nie śmiałem i chciałem żeby wypadali jak najlepiej.

    Ale z drugiej strony czułbym satysfakcję gdyby Olek i Maciek nie przebrnęli kwalifikacji, do czego niewiele brakowało. 3 zawodników w konkursie. Było kiedyś tak źle w Zakopanem? Wtedy z przyjemnością włączyłbym studio TVP i posłuchał Wkurzajewskiego i Tajnera.

  • Boateng stały bywalec

    Skoro metody Horngachera, a chyba każda Kadra według tego pracuje działają tylko na naszą trójkę to może na przyszły sezon niech oni pracują tym rytmem, a reszcie trzeba czegoś innego?

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dawid Kubacki świetna forma.Bardzo dobre odbicie z progu i posongowa sylwetka w powietrzu wygląda jak Kamil Stoch ze sezonu 2017/2018.Kamil Trzy bardzo dobre skoki z rezerwami w dynamice odbicia.Kamil jest w w lepszej formie niż w Zakopanym w sezonie 2018/2019.Zdecydowanie lepiej wygląda techniczni tylko u Kamila jest do ustabilizowania głowa bo tylko to szwankowało od serii próbnej w Gapa,Piotr Żyła dzisiaj błędy w pozycji dojazdowej jak ustabilizuje pozycję dojazdową to w sobotę i w niedzielę będzie skakać na poziomie pierwszej 10.Jakub Wolny problemy w pozycji najazdowej i przez to brakuje dynamiki w odbiciu i swobodnej i wysokiej paraboli lotu po wyjściu z progu.Stefan Hula pionowa i sztywna sylwetka wlocie.Maciej Kot przekręcania po wyjściu z progu nie do wyeliminowania.Kadra B Makabra i Masakra jest bardzo żle.Maciusiak do dymisji bo on już nic dobrego nie w niesie do zaplecza,a na jego miejsce inny dobry zagraniczny trener a nie polski trener i jego metodo szkoleniowe które w ogóle nie działają,a skoczkowie z kadry B pod względem technicznym wyglądają bardzo słabo.Jeżeli nie zatrudnimy dobrego zagranicznego trenera do Kadry B i kadry juniorów to nic nie drgnie w naszym zapleczu.

  • dervish profesor

    Ci co mówią o skandalu niech się zastanowią. Wolny przegrał Q ze Zniszczołem zaledwie o niespełna 6 punktów.
    Nawet jak w konkursie odda dwa tak słabe skoki jak ten w Q to trener zbyt duzo nie ryzykuje bo duzo lepszych od Kuby nie ma.
    A jezeli uda się Wolnemu oddać przynajmniej jeden skok na poziomie tego z pierwszego treningu to juz wystarczy by ta kontrowersyjna nominacja obroniła się całkowicie.

  • SchwarzerAdler weteran

    Tak zupełnie na marginesie to zastanawiam się jak długo Kubacki pozostanie w takim gazie, serio. Znając jego mocną psychikę to może i nawet do końca sezonu ale może też być że koło Raw Air spuchnie (albo MŚ wL, żadna forma nie trwa wiecznie...

  • Tomeson weteran
    @LaraJean

    Nigdzie tak nie napisałem, nie przypisuj mi tych słów. Kamil skacze dobrze, ale obecną formę Dawida każdy widzi, i jego odlatywanie od reszty stawki też, i trudno porównywać ich obu, bo na ten moment trudno szukać zawodnika który poziomem mógłby się zbliżyć do Dawida.

  • Toyminator profesor
    @Xander1 -

    Widać że ciula znasz się na psychologii :) Jak ktoś ma problemy rodzinne, albo inne, to skakać nie będzie. Ale z jednym się zgodzę, Hula to już raczej nie psychika, ale po prostu na tyle go już stać. Swoje najlepsze sezony ma za sobą, to samo Żyła ,Stoch . Pewnych rzeczy się nie obejdzie. Oczywiście Stoch i Żyła dalej mogą skakać na podia, i walczyć o medale.Ale o KK już nie chu chu.

  • Dolnoslazak stały bywalec
    @anonim

    Ale w statystykach sceptyka jest i wielu czytelnikom tego portalu to odpowiada.
    Przy okazji dziękuję za cenna lekcję z historii regulaminu PŚ w skokach, wyjawiłeś tu ciekawostkę o której nie miałem pojęcia :-\

  • alo profesor
    @dervish

    W sumie racja. Skandal to by było wystawienie Huli czy Kota. Kto by nie był to lepiej od Wolnego nie skoczy. Bo niby kto,Zniszczoł? Jeśli warunki beda lepsze niż dzisiaj to celem dla Wolnego bedsie dolecieć dwa razy te 125m. Żyła skoczy ponad 130 dwa razy. Stoch i Dawid swoje i może wystarczy

  • bardzostarysceptyk profesor
    @anonim

    To jest twoja prawda. I bardzo dobrze.
    Moja prawda jest inna i też dobrze. Bo prawda jest jak du.a, każdy ma własną.

  • Toyminator profesor
    -

    Kadra B różni się tylko tym, że mają mniej doświadczenia, i muszą tyrać w robocie. Chciałbym zobaczyć, jakby sobie radzili, gdyby mieli zapewniony finansowy spokój. Bo według mnie, przynajmniej do skończenia 25 roku życia, skoczek powinien mieć wsparcie finansowe. Jak nie ma wyników,to wtedy co innego.
    Wolny dostaje drugą szansę..zresztą nieważne, bo i tak 4 skoczy średnio albo słabo.
    A dla Koty i Huli, treningi dłuższe niż tydzień. Freitag przykładem. Tydzień treningów ,przy takich błędach, i takiej formie, nic nie da. Jeszcze 2 lata wyników trójki będą, a potem wsio. Chyba że się Kot ogarnie i Wolny,albo ktoś wyskoczy. Jeden tragiczny sezon będzie na pewno po tych 2-3 latach.

  • Qrls weteran
    @FanSN

    Tak tylko że jako trener powinien też pokazać konsekwencje, by pokazać ze nie ma taryf ani żadnej gwarancji a jednak. Wolny dostał bilet mimo że był gorszy od kolegów i jak się mają czuć koledzy. Ziobro 2.0 pewnie nebawem się pojawi bo ktoś się ostro może zdenerwować.

  • konrad95 doświadczony

    Wybór Wolnego jest w sumie rozsądny. Jako jedyny z poza najlepszej trójki oddał dzisiaj choć jeden przyzwoity skok (31 miejsce w treningu). Trener niech liczy na wiatr pod narty to decyzja pewnie się obroni.
    Myślałem, że nie wejdzie do konkursu, ale jednak część postarała się żeby wykrzywiony w locie Kot dostał się do konkursu. W tym sezonie nic już z niego nie będzie. Ten błąd pogłębia się od dłuższego czasu.
    Mimo wszystko liczyłem, że Hula wejdzie do konkursu.
    Kadra B nie wykorzystuje szansy na wejście na stałe do PŚ. Niech się dalej użalają, że jest ciężko bo w PK nie mogą wywalczyć sponsorów. Takiej okazji nie było od kilku lat.
    Na plus Niżnik. Oddał przyzwoity skok i zrobił największy postęp od poprzedniej zimy.

  • dervish profesor

    Wolny w drużynie to skandal? Nie zgodzę się. Dla mnie to zaledwie kontrowersja, ale ja swoja ocene opieram na 3 skokach, trener widzial tych skoków więcej i byc może dobrze skalkulował ryzyko. Jutrzejszy dzień da nam odpowiedzieć czy istotnie.
    Uważam, ze bezpieczniejszy byłby wybór Kota ale dzis nie byłbym w stanie zakładać się, ze stawiając na Kubę trener popełnił błąd.
    Co do Zniszczoła to on w swojej topowej formie skacze na poziomie pogrążonego w kryzysie Kota.

  • Xander1 profesor

    A Małysz mówi że u Kota i Huli nawala sfera mentalna. Takie bajki to proszę dzieciom wciskac a nie mi. Kota tak rzuca w locie, że nic z tego nie da się skoczyć. Czy oni nie widzą że on skacze fatalnie od srony technicznej. Niech sobie włączą jego skoki z sezonu 2016/17 i zobacza jak wtedy wyglądał w powietrzu. Hula też marnie wygląda i raczej nie ma nic wspólnego ze sferą mentalną. Na logikę, ile można mieć problemów z psychiką. Przez cały sezon nic nie pokazali, a tłumaczyć ich takim bzdetem to już żenujące.

  • xzcvvy weteran
    @xzcvvy

    Wolny zrezygnowany, wygląda jakby miał się zaraz rozplakac. Życzę mu jak najlepiej, ale jeśli jutro odpukać zepsuje skoki to naprawdę się załamie. To może przynieść bardzo zły skutek :(

  • stivus profesor

    Ale mina Boskiego bezcenna, kiedy redaktor stojący obok powiedział, że "mamy silną trójkę, a dalej nie wygląda to najlepiej". Przeciez jest tak świetnie.

  • Introverder profesor

    B. słabe kwalifikacje - Dawid i Kamil b. dobrze, ale reszta słabo. Tylko 5 Polaków w konkursie to słabiutko, aż 4 odpadło, na skoczni, którą muszą wszyscy z nich znać. Wolny nadal zagubiony - jak dziecko we mgle. Tu widzę, że trener nic też nie pomaga w syt. Kuby, bo Horngacher założę się, że już by przynajmniej coś korygował, a Wolny wygląda, że sam musi wszystko korygować we własnym zakresie raczej.

    Problemy w drużynie b. możliwe, zwł. że 4-y jest wyborem niekoniecznie "pozytywnym", bo słyszałem, że podobno Wolnego wybrali, ale kto by nie był byłby to niejako wybór tzw. "negatywny".

  • pablito weteran

    Maciek i Stefan radzili sobie świetnie - aż do inauguracji w Wiśle. Niestety, u większości z nich problemem jest sfera mentalna - powiedział na gorąco Adam Małysz po dzisiejszych kwalifikacjach. taaaa a w Tittise to niby co było superooowo

  • FanSN stały bywalec
    A ja tam chyba rozumiem Dolezala

    Wolny to jedyny zawodnik, który w sprzyjających warunkach jest w stanie skoczyć przyzwoicie, patrz pierwszy trening. Fakt, że takie myślenie życzeniowe jest dosyć naiwne, ale wychodzi z założenia, ze lepsze to niż pewny skok pod 7-8 miejsce w grupie Kota.

  • FankaPilcha stały bywalec
    @Nasir

    No tak, ale według pana dyrektora wszystkiemu winny komputer...

  • dejw profesor

    O mały włos, a doszłoby do wielkiej sensacji w kwalach i zakończenia weekendu dla Cene.

    Czołówka robi swoje, chociaż Rjoju znowu na Krokwi zaczyna mieć problemy z prędkościami na progu.
    Dla króla zawodów Geigera, dziś dzień na rozeznanie i testowanie manewrów belkowych z Horngacherem.

    Rok Justin lepszy od polskiego nr 3, to wystarczająco dobitne potwierdzenie tego co odwalili gospodarze na swojej skoczni. O ile o Żyłę można być raczej spokojnym, że jutro i w niedzielę zrobi swoje, o tyle numery od 4 w dół skaczący na poziomie egzotyki, na swojej skoczni rozbiły bank żenady (większych zastrzeżeń można nie mieć jedynie do Niżnika). Warto przypomnieć, że owa egzotyka to był poziom TOP10 ostatniego.. FIS Cupu.
    Ale..
    "No jest wszystko w porządku jest dobrze dobrze robią, jest git".

  • Nasir stały bywalec

    Dalej wozić tych Hulów i Kotów, a młodych dalej jak najbardziej zniechęcać do uprawiania tego sportu nie dając im najmniejszych szans na udział w zawodach PŚ. Chyba nikt tak bardzo nie zmarnował tak ogromnego potencjału jak my. Nigdy nie skorzystano z talentu Murańki czy Zniszczoła, nawet nie wiem czy jakoś szczególnie próbowano. Zawsze byli postaciami skrajnie peryferyjnymi i jakoś nie bardzo było widać, żeby ktoś naprawdę mocno w nich uwierzył. Co innego np. taki Hula czy Wolny czy Kot.

  • xzcvvy weteran

    Kubacki wygrałeś ze swoim żartem hahaha

  • SchwarzerAdler weteran

    Czesi dziwna poprawa tydzień po zmianie trenera ale to chyba bez zwiazku . Szwajcarzy jakąś zapaść niestety. Jutro 1. Ger. 2. Aut. 3. Nie wiem :) (Slo, Pol, Nor).

  • mateusz3951 weteran

    Poza trójką Kubacki, Stoch, Żyła jest po prostu dramatycznie. Pozostała szóstka przegrała na domowej skoczni z takimi "tuzami" jak Tkaczenko, Muminov czy Peter. Na ten moment jest gorzej niż źle. Jutro nie mamy co liczyć na podium, o ile się Wolny nagle nie obudzi. Na to jednak nic nie wskazuje.

  • Michalo15 bywalec

    jak wolny zrobi to co zawsze czyli klepnie bulę to raczej nie mamy co liczyć na podium

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Punktacja Pucharu Narodów dzisiejszych eliminacji do konkursu PŚ w Zakopanem.
    W związku z kwalifikacjami dla wszystkich, można je traktować jak jednoseryjne zawody.
    Państwo, w nawiasie zajęte miejsca, suma punktów, liczba punktujących zawodników.

    1. Austria (3, 4, 8, 19, 25) .............. 160 pkt (5 z)
    2. Polska (1, 5, 26) ........................ 150 pkt (3 z)
    3. Niemcy (7, 11, 13, 15, 16, 21) ... 121 pkt (6 z)
    4. Japonia (2, 17, 27, 30) --..............99 pkt (4 z)
    5. Słowenia (6, 12, 14, 23, 24) ........ 95 pkt (5 z)
    6. Norwegia (9, 18, 22) ---............... 51 pkt (3 z)
    7. Czechy (10, 28, 29) --.................. 31 pkt (3 z)
    8. Szwajcaria (20) .......................... 11 pkt (1 z)

    Dzisiejsze 1m Dawida Kubackiego to 13 zwycięstwo i 33 podium polskich skoczków w eliminacjach powszechnych do
    zawodów PŚ. To też 5 podium w tym sezonie.
    Polacy na podium eliminacji powszechnych od sezonu 2017/18 od kiedy je wprowadzono. Stan po dzisiejszych
    eliminacjach (Zakopane)

    Kamil Stoch -.......... 8 - 5 - 2 = 15
    Dawid Kubacki -..... 4 - 5 - 4 = 12
    Piotr Żyła ............... 1 - 1 - 2 = 4
    Stefan Hula --......... 0 - 0 - 1 = 1
    ------------------------------------------
    razem ................... 13 -- 11 -- 9 .. łącznie 33

    Podia Polaków w eliminacjach sezonu 2019/20.

    Dawid Kubacki .. 2 - 0 - 0
    Kamil Stoch ....... 0 - 1 - 1
    Piotr Żyła ........... 0 - 0 - 1 ... razem 5

  • dervish profesor
    @Qrls

    No tak podium to nasze nieszczęście. Skąd ja znam tę filozofię "im gorzej tym lepiej".
    Mów za siebie, ja sie pod tymi Twoimi mądrościami nie podpisuję.

  • Xander1 profesor

    Tajner uśmiechnięty w studio! Nic konretnego nie powiedział. Pochwalił Dawida i Kamila i że czwarty odstaje. No dobrze wiedzieć.
    A obok gościu mówi że jest słabo. Beka jak nic hahahhah

  • pawelf1 profesor
    Tak czy siak ......

    Płakać nie będę ...ja chcę sukcesów nawet jednego zawodnika . Oglądałem skoki za Małysza i nie płakałem jak w pojedynkę wchodził do 30-tki:) Nie uważam ,że skoki w Polsce się kończą co najwyżej mają zadyszkę :) A że zawsze nie będzie takich sukcesów jak teraz to chyba oczywiste. To sport nie koncert życzeń

    No ale że Wolny ? Nie wiem co Doleżal kombinuje ....

    Fajny żarcik Kubackiego ........Jak Stoch chce mieć wiatr pod narty to musi tyłem zjeżdżać .....:):):)

  • pablito weteran

    Wolny nawet nie ma takiej formy by się spiąć i dobrz skoczyć na ten moment

  • Tomek88 profesor

    Tajner jak się uśmiecha :).

  • Koksownic bywalec

    19:45 odpalamy tvp sport

  • xzcvvy weteran

    Obawiam się że to może być ogromy błąd wystawić Wolnego jutro.
    Jak chłop zepsuje skoki i nie będzie naszych na podium to on wtedy calkowie się załamie

  • ivo bywalec

    Dziś w Tatrach wyrósł nowy szczyt - szczyt kompromitacji. Sześciu na dziewięciu Polaków przegrywa z Muminowem na własnej skoczni... Ech, szkoda gadać.

  • alo profesor

    Studio chyba koło dwudziestej?
    To do tej pory Tajner będzie w swoim kabriolecie na Zakopiance i kierunek Kamczatka.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Dawid super są wygrane kwalifikacje .
    Stoch dobrze .
    Żyła może być. Ważne żeby jutro i pojutrze skoczył dalej .

    A reszta .......... szkoda słów.
    Hula i Kot mam nadzieję ze nie polecą do Sapporo bo ich forma jest słaba a Kota nadal przekręca przy wyjściu z progu .

    Wolny.......TRAGEDIA. Może jutro coś drgnie a jak nie no to nie ma po co lecieć do Japonii . I tak ogólnie to nie wiem co on robi w drużynie .....

  • zimowy_komentator profesor
    Z drugiej strony nawet jeśli Wolny spadnie na bulę

    a Żyła i Stoch skoczą na czołową 10 + do tego Dawid odpali petardę nadrabiając sporo punktów to podium może być. Pamiętajmy, że kiedyś drużynowo stanął na podium Adam Małysz z Kruczkiem, więc nie takie rzeczy były możliwe.

  • Qrls weteran

    A ja uważam że na nasze nieszczęście będziemy na podium (prawdopodobnie 3cie miejsce) i zamiast zimnego prysznica będą ohahy...

  • pawel96 profesor

    Dramatycznie wyglądają polskie skoki tutaj, o ironio - w Zakopanem. Katastrofa. 5 w konkursie.

    Jeszcze większym paradoksem jest to, że jutro zamiast zwycięstwa/podium Kubackiego obejrzymy maksymalnie walkę o podium. Podziękować Tajnerowi i jego zamiłowaniom do drużynówek... Drużynówek, które już w Zakopanem kosztowały Stocha kilka zwycięstw..

    Wybór Wolnego mnie osobiście dziwi. Ale jeszcze bardziej ciekawi mnie, kto poleci do Sapporo. Oprócz wiadomej trójki, Zniszczoł? Może Murańka i Wąsek, skoro już tam polecieli, aby im zrekompensować brak startu w krajówce w Zakopanem? No nie wygląda to dobrze..

  • tjzE weteran

    Prócz Kubackiego i Stocha, KOSZMAR. Ciekawe czy nadal Tajner będzie tak optymistycznie nastawiony?

  • tarnoviatarnowka@web.de bywalec

    Dawid skoczyl swoje czyli super .Kamil wyraznie spoznil skok ale i tak jest super .Piotrek jak zwykle lepiej bedzie w konkursie .Reszta to pyl i powietrze nie ma co komentowac .Trzeba dac im spokoj juz w tym sezonie bo nic z nich sie w tym sezonie nie wyciagnie przyszly rok bedzie decydujacy dla Huli i Kota jesli sie nie wyciagna z kryzysu to trzeba bedzie narty zawiesic na kolki.Kuba Wolny jesli w przyszlym roku sie nie podniesie to wpadnie w marazm z ktorego moze juz nie wyjsc reszta to chybil trafil moze cos z nich za pare lat bedzie albo bedziemy miec za pare lat kryzys

  • sebik125p początkujący
    Polskie skoki

    Jedno wielkie kolesiostwo i kumoterstwo. Jak potem takiemu Zniszczołowi, Murańce, czy Wąskowi ma się chcieć skakać. Nawet pieprzony Niżnik, który ledwo pokonuje Brytyjczyków w zawodach jest lepszy, ale reklamy w TV robią swoje. Do tego jeszcze czasem żeby koleś z kadry B nie uskakał podium drużynowego, bo to mogłoby złamać potęgę naszego "wielkiego trenera". No a poza tym mamy jeszcze wybitny sztab klubowy złożony z byłych skoczków, od których wszystkich łącznie Kubacki zdobył więcej punktów w tym sezonie. Żeby chociaż jeszcze mieli jakieś przygotowanie u doświadczonych trenerów z wieloletnim stażem. Wszyscy się śmiali z Janka Ziobry, a facet już wtedy wiedział o co chodzi.

  • Paweł39 weteran
    Zniszczoł powinien być 4 do drużyny!

    Po raz kolejny zostaje pominięty, jak w marcu kiedy byl w big formie to zamiast niego jeździl oczywiscie Stefanek.
    Teraz Wolny przegrywajacy nawet ze słabym Niżnikiem dostaje szanse w druzynie.
    Zniszczoł miał 4 wynik i to on powinien skakac jutro w druzynie. i co ze skacze słabo, jak inni jeszcze gorzej..

    5 Polaków na wlasnej skoczni to jest kompromitacja. Tajner niech przynajmniej zejdzie z ekranów TVP bo nie mozna patrzec na niego i jego gadaniny. Niech tyle przynajmniej zrobi. A Hula chyba czas najwyzszy na PK i przynajmniej dac szanse innym.Mam nadzieje ze do Japonii nie poleci. Jak dalej bedzie w skladzie to strace resztki szacunku do Tajnera i Małysza. Bo oni steruja Dolezalem jak sie tylko da. Co chłop moze zrobic jak ta dwojka nim steruje.
    Polacy jutro oczywiscie bez szans na podium.Kubacki nawet przeskakujac skocznie nie odrobi za to co Wolny popsuje. A i Żyła nic tu dobrego nie skacze.

  • Bernat__Sola profesor

    Wolny do drużyny to skandal i tyle. Kobayashi dalej nie będzie na podium w niedzielę?

  • Ponurzyca weteran
    @Joorny

    On bredzi od lat. To stan stały - niezmieny.

  • Xenkus profesor
    @LaraJean

    Ale ten skok był podobny do tego z 2 treningu tylko rywale skacza lepiej.

  • Ponurzyca weteran

    Snopek na plus, Nieszczęsny jak zawsze na minus, 5 w konkursie na minus.
    I ta puściutka trybuna dla Vipów, krewnych i znajomych królika, partnerek celebrytów i polityków... A Plebs z tyłu na stojąco... Jak zawsze...
    Brak ,,zaplecza", pusta trybuna - Tajner musi odejść ;)

  • opel123 doświadczony

    Ciekawe czy Snopkowi pozwolą komentować konkursy po dzisiejszej krytyce zaplecza

  • Joorny stały bywalec
    Dramat

    Sabirżan Muminov zlał dwie trzecie kadry naszych skoczków. Apoloniusz Tajner mówił dzisiaj że nigdy nie było tak dobrze z polskimi skokami.

  • Złoty Orzeł profesor

    To jest wszystko nasza wina!
    Przespaliśmy sezony 2010/2011 - 2014/2015 gdzie mieliśmy ogrom talentów!
    Był Stoch, przebijał się Kot, Żyła się stabilizował jak i Kubacki, nikt się nie przejmował!
    Nie przewidzieliśmy że za 5 lat dojdziemy do takiego marazmu jak teraz.
    Było ich tak dużo, ale zostali zmarnowani za psie grosze w niższych ligach...

  • alo profesor

    Mój typ na jutro:
    1. Niemcy,2. Austria,3. Słowenia,4. Norwegia,5. Polska,6. Japonia,7. Szwajcaria,8. Czechy,9. Rosja

  • Mejdzi weteran

    Cieszę się, że Kamil tak pozytywnie nastawiony i cieszy się ze swoich dzisiejszych skoków 🇵🇱

  • Koksownic bywalec

    Ja się cieszę, że mogę oglądać Kubackiego w super formie, Stocha którego stać na dobre wyniki, nieprzewidywalnego Żyłę. Śmieszy mnie to co się dzieje w związku ale czy to powód do tak wielkiego poruszenia? Od lat to wszystko wygląda tak samo. Talenty się marnowały i się marnują

  • krzychszp doświadczony
    W Eurosporcie

    Gosc koło Kota mowi ze mamy sie cieszyc i niepotrzebne jest malkontenctwo
    Winszowac optymizmu

  • pawelf1 profesor
    Wolny w drużynie !?!??????

    Taaa ciekawe :):):):)

  • Orzeu_Zwisly weteran

    Dawid i Kamil Super, Żyła na luziku, ale 6 Polaków przegrywających z 2 Kazachów to jest niestety katastrofa nuklearna polskich skoków. Niestety za kilka lat będziemy odpuszczać drużynówki, bo nie uda się zebrać 4 godnej do występu w niej.

  • LaraJean doświadczony

    Też uważam, że Kamil w niedzielę powinien odpuścić sobie serię próbną, bo od jakiegoś czasu ma tendencję do gorszych trzecich skoków (o dziwo, bo kiedyś tymi gorszymi bywały pierwsze), a to może go nawet kosztować podium.

  • dervish profesor
    @Qrls

    Trener bierze pod uwagę całokształt. Również to co skoczkowie prezentują na zamkniętych treningach. Byc może Wolny jest w formie blizszej tego dzisiejszego udanego skoku niz tego co pokazał w dwóch pozostałych.

    Zbyt dużo nie ryzykuje bo całe zaplecze naszej trójki aktualnie prezentuje sobą niewiele. A dzisiejsze Q to jedna wielka kompromitacja włączając w to równiez Kota i Zniszczoła.

  • Kolos profesor

    Pomyślałby kto, że Muminov bez problemów będzie się kwalifikował do konkursów a Wolny z Hulą nie...

  • W_S profesor

    Kubacki i Stoch fajnie, ale poza tym jest tragicznie... Jest naprawdę bardzo źle z polskimi skokami, zamiast być coraz lepiej to jest coraz gorzej...

  • Wawra początkujący
    Powtarzalni

    Jest w tym sezonie kilku tzw “powtarzalnych” zawodnikôw. Są to trzej K, Kubacki, Kobayashi, Kraft. Następny równy K. Stoch. Nie widzę na koniec sezonu Geigera-może błąd z mojej strony-ale nie wierzę

  • waldemarsson doświadczony

    Czyli wygląda na to , że bilet do Sapporo zapewnili sobie Zniszczoł i Kot.

  • PawelK95 doświadczony
    @alo

    Jakim cudem miałoby być podium[***]?

  • stivus profesor
    @Złoty Orzeł

    Języka dobrze nie czuje i mu się maly blond z wielbłądem pomylił.

  • przemek32143 profesor

    Jak jutro wiatr w plecy będziemy skakać w 3,5 zawodników.

  • xzcvvy weteran

    Jeśli chcemy jutro walczyć o podium, to Kamil z Dawidem muszą harować za dwóch.
    A najlepiej to sklonować tę dwójkę

  • PawelK95 doświadczony
    @sebo939

    Ale Dawid skacze lepiej i ma małą stratę do nich.

  • SchwarzerAdler weteran
    @zimowy_komentator

    Czasami cuda się zdarzają ale na 2 dobte skoki Wolnego nie liczę. 1 może

  • Xander1 profesor
    @alo

    Olek i Adam też na żadne plusy nie zasługują. Zniszczoł u siebie ledwo przechodzi kwalifikacje. No proszę cię, to kiepściutki występ. A Adam czyli nasz najlpeszy junior na ten moment, ledwo co pokonuje Aigro czy Marusiaka. Więc nie ma się czym zachwycać. Jedyne dobre że jako jedyny oprócz trójki najlpeszych Polaków się tu nie skompromitował.

  • dervish profesor
    polskie statystyki - update

    Legenda: liczba zawodników w Q/liczba zawodników w konkursie/liczba punktujących
    2020 Zakopane 9/5/?
    2019 Wisła 13/8/3
    2019 Zakopane 11/11/6
    2018 Wisła 12/6/5
    2017 Wisła 12/8/3
    2017 Wisła 12/7/6
    2016 Zakopane 12/9/6
    2016 Wisła 12/9/5
    2015 Wisła 12/10/7
    2015 Zakopane 12/9/4
    2014 Wisła 12/10/7
    2014 Zakopane 12/11/6
    2013 Wisła 11/9/4
    2013 Zakopane 11/9/7
    2012 Zakopane 11/10/4
    2012 Zakopane 11/10/4
    ------------------------ koniec ery małysza
    2011 Zakopane 12/11/4
    2011 Zakopane 12/7/2
    2010 Zakopane 12/6/2
    2010 Zakopane 12/8/4
    2009 Zakopane 10/10/7
    2009 Zakopane 10/8/4
    2008 Zakopane 10/5/3
    2008 Zakopane 10/4/2
    2007 Zakopane 10/5/1
    2007 Zakopane 10/6/konkurs odwołany
    2006 Zakopane 10/7/3
    2006 Zakopane 10/5/3
    2005 Zakopane 9/7/2
    2005 Zakopane 9/6/2

  • LaraJean doświadczony
    @Tomeson

    No tak, bo przecież Kamil skacze tragicznie i odrobić nie może.

  • Bleyz bywalec
    @dervish

    Jednak co by nie mówić kot z tymi problemami w locie to może na bule pieprznąć szybciej niż się obejrzymy. Ja też bym postawił na Wolnego niestety. Trener zapewne liczy że Kuba błyśnie w drużynie co jest prawdopodobne... Oby tak było. Poza naszą trójką Żyła Stoch Kubacki nie ma nikogo.

  • dawe19 doświadczony
    Dolezal

    Na pytanie co się dzieje z Wolnym, odpowiedział, że "potrenował sobie"... Ja nie wytrzymam z tym gościem, autentycznie. Zero w nim złości, zero emocji, zero ikry. I chyba też zero zdolności trenerskich i metod szkoleniowych.

  • Koksownic bywalec

    Ale naładowany energetycznie jest Kubacki, tryska energią

  • Qrls weteran

    Wybór totalnie zdyskredytował trenera, co to za trener który przed mówi że jest walka a na koniec wyznacza NAJGORSZEGO zawodnika, przecież to jest jakaś kpina. Mam nadzieję że szybko wyleci z tego stołka. Dawałem mu bardzo duży kredyt i sądzę że nie jest złym trenerem od trenowania ale jest złym człowiekiem do zarządzania drużyną jeśli robi takie akcje, jak mają się czuć Kot i Zniszczoł? Ja na ich miejscu już w ogóle stracił bym motywację do czegokolwiek. Jak można tak postąpić?!

  • tjzE weteran
    @Bałwan Skoczuś

    Chyba z tymi Niemcami to przegiąłeś.

  • erytrocyt_ka profesor

    Dawid bomba, Kamil też super, ale mam wrażenie, że może w niedziele powinien odpuścic sobie skok próbny bo ten trzeci skok zwykle ma jakby słabszy, może akurat by to coś dało.
    Żyła miernie, reszta masakra, aż oczy bolą. Poproszę o wywiad z Tajnerem.

  • Dama_Karmelowa profesor

    Oczywiście brawa dla Dawida i dla Kamila za dzisiejsze dobre skoki. Piotrek w porządku.
    Natomiast to, co zrobiła reszta naszych to jest jakaś teksańska masakra piłą mechaniczną. Zdeklasowali ich Czesi z trenerem zmienionym tydzień temu i 80k euro budżetu na sezon! To jest dramat i trzeba wprost o tym mówić. Koniec zakrywania się wspaniałym Dawidem. A najgorsze jest to, że nawet jakby wystąpiło 12 to i tak mogło awansować tylko pięciu, a to już byłby blamaż.
    Kuba w drużynie, ciekawe posunięcie. Zobaczymy jak się obroni.

    Polo błagam, obudź się, sen o potędze skończył się...

  • stivus profesor
    @KamO

    WieDZ, że coś sie dzieje

  • Mejdzi weteran

    Nasz skład
    Piotrek Żyła
    Jakub Wolny
    Kamil Stoch
    Dawid Kubacki

  • ann81 weteran
    Dawid Kubacki

    Ponosi winę, za mizerię prezentowaną przez większość pozostałych Polaków. Zabrał całą moc na progu wszystkim za wyjątkiem Kamila i Piotrka. Ot co.

  • zimowy_komentator profesor
    Wolny buloklep który przegrał z Niżnikiem i Urlaubem

    i ledwo co wygrał z Marusiakiem JUTRO W DRUŻYNÓWCE !

    Podium good bye...

  • GOTS weteran
    @Złoty Orzeł

    Powiedział, ze Kuba ma błąd w pozycji dojazdowej i jeżeli go wyeliminuje to będzie skakał podobnie do 1 treningowego.

  • Bałwan Skoczuś początkujący

    1. Austria 2.Słowenia 3. Japonia 4.Polska 5 Germany 6. Norwegia

  • dervish profesor

    Po dzisiejszym dniu wybrałbym Kota do druzyny. Trener ryzykuje stawiajac na Kubę który oddał dzis tylko jeden dobry skok. Czy ma rację? Jutro się okaże.

  • mottus doświadczony

    Hula powinien być już dawno na oucie, nieperspektywiczny i skacze słabo. Zniszczoł lub Muranka powinni skakać regularnie w PŚ.

  • Xander1 profesor

    Wolny czwarty do druzyny. Ale jaja!
    No to trzeba liczyć na wiatr pod narty.
    Ale z drugiej strony to bez różnicy kto będzie czwartym i tak będzie słabo.

  • stivus profesor
    @dervish

    Nie do końca. Właśnie powiedział, że skłądu nie zmieniają, tym bardziej zwycięskiego

  • PudelkoZapalek profesor

    Wolny w drużynie.. to że skoczy słabo to wiadomo, ale oby nie skoczył fatalnie

  • KamO doświadczony
    Dramat

    Jeśli idiotyczne posty trolla Majora się sprawdzają to wiedz że coś się dzieje...

    "5 Polaków w konkursie
    To nasz realny cel.
    6 to byłoby już święto.
    Na więcej nie ma co liczyć, bo jeszcze Tajner złapałby się za głowę jak w Trondheim 2001."

  • alo profesor

    Dawid dominuje. Świetna forma. Kamil też nieźle. Zyla mam nadzieję że skoczy lepiej jutro. Plus dla Adama i mimo wszytko Olka. Reszta do przemilczenia.
    Wolny w druzynie jednak. W imię Ojca i Syna....módlmy się do Opatrzności zeby bylo to 3 miejsce

  • kibicsportu profesor

    Szczerze wolę Wolnego.
    Dlaczego?
    On jako jedyny z reszty zawodników naszych może skoczyć daleko.

  • sajmon332 stały bywalec

    NOi Wolny szczerze spodziewałem się Kota...

  • sebo939 stały bywalec

    KK będzie piekielnie trudne do zdobycia. Kraft i Kobayashi są mocni i zbyt regularni.

  • Tomeson weteran
    @mottus

    Będzie musiał się spiąć Kubacki maksymalnie i wtedy może odrobi za dwóch.

  • sowa123 stały bywalec

    To kto w końcu

  • Złoty Orzeł profesor

    Co ten Doleżal o małym błędzie...

  • PawelK95 doświadczony

    Nie wiem jaką logiką kieruje się Dolezal wyznaczając Wolnego. Nie wiem jaki ma być wiatr, ale z dzisiejszymi warunkami to jest masochistyczna decyzja.

  • xzcvvy weteran

    Wolny?
    No dobra, tak czy siak nie ma różnicy

  • Xenkus profesor

    Jakim cudem Wolny ?

  • przemek32143 profesor

    Szkoda że teraz nie ma weekendu jak w 2011 kiedy było 300 pkt do zdobycia. Kubacki jest w kosmicznej formie i mógłby wtedy rozbić bank. A tak tylko jeden konkurs i nie jest pewne że będą równe warunki.

  • mottus doświadczony

    Polacy 4-5 miejsce w drużynowce max. Podium Niemcy, Austria, Słowenia.

  • Złoty Orzeł profesor

    Ten Kraft tu będzie wkurzający, bo tak Kubacki mógłby sobie odbić punktów, a Kobayashi nie ma wielkiej przewagi nad Polakiem. Geiger na wylocie, koszulkę mu może Kraft wydrzeć, w Sapporo zobaczymy czy Kobayashi się obroni.

  • pablito weteran

    teraz to ciekawe jak nasza 4 asów w Sapporo się popisze

  • kibicsportu profesor

    Znamy skład Polaków na drużynówke
    Piotr Żyła, Jakub Wolny, Kamil Stoch i Dawid Kubacki

    źródło: skaczemy.pl

  • tomek20 weteran

    Śpieszmy się oglądać Polaków w Zakopanem, tak szybko odpadają...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl