TCS w Ga-Pa: 77 uczestników sylwestrowych kwalifikacji

  • 2021-12-30 17:13

Czas na drugi przystanek jubileuszowego 70. Turnieju Czterech Skoczni! W sylwestra rozegrane zostaną tradycyjne kwalifikacje do noworocznego konkursu w Garmisch-Partenkirchen (HS142). W stawce 77 zawodników zobaczymy sześciu reprezentantów Polski.

Tak było w OberstdorfieTak było w Oberstdorfie
fot. Tadeusz Mieczyński
Trofeum TCS - Złoty OrzełTrofeum TCS - Złoty Orzeł
fot. Tadeusz Mieczyński
Turniej Czterech SkoczniTurniej Czterech Skoczni
fot. Vierschanzentournee.com

Środowe zawody w Oberstdorfie zakończył się triumfem Ryoyu Kobayashi. Reprezentant Japonii, który po raz trzeci w karierze zwyciężył na Schattenbergschanze, okazał się lepszy od Norwegów - Halvora Egnera Graneruda oraz Roberta Johanssona. Czwarty był Marius Lindvik, zaś piąty Karl Geiger.

Inauguracja 70. Turnieju Czterech Skoczni nie poszła po myśli reprezentacji Polski. Do finału awansował tylko Dawid Kubacki, który ostateczenie zakończył zawody na dwudziestej ósmej pozycji.

Teraz turniejowa karuzela przeniosła się już do miasta-gospodarza IV Zimowych Igrzysk Olimpijskich z 1936 roku, Garmisch-Partenkirchen. W piątek na Grosse Olympiaschanze (HS142) rozegrane zostaną treningi oraz kwalifikacje do sobotniego konkursu noworocznego.

Na liście startowej kwalifikacji znajdują się nazwiska 77 zawodników z dwudziestu jeden reprezentacji narodowych. W tym gronie jest sześciu Polaków - Andrzej Stękała (nr 31), Jakub Wolny (nr 36), Paweł Wąsek (nr 38), Dawid Kubacki (nr 42), Piotr Żyła (nr 48) oraz Kamil Stoch (nr 66).

Podczas Turnieju Czterech Skoczni kwalifikacje mają dodatkowy wpływ na przebieg głównej rywalizacji. Na podstawie wyników eliminacji utworzonych zostanie 25 par zawodników, którzy w pierwszej serii konkursowej będą rywalizować między sobą o awans do finału. W drugiej rundzie wystąpi 25 zwycięzców par KO oraz pięciu najwyżej sklasyfikowanych zawodników spośród wszystkich przegranych.

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) faworytem sylwestrowych kwalifikacji jest Ryoyu Kobayashi (kurs: 2.30). Niewiele niżej oceniane są szanse Halvora Egnera Graneruda (4.75) oraz Karla Geigera (5.50).

W porze treningów i kwalifikacji wiatr na skoczni w Garmisch-Partenkirchen ma osiągać średnią prędkość 2 m/s, a termometry mają wskazywać +8°C. Przewidywana jest słoneczna pogoda.

Oficjalny rekord Grosse Olympiaschanze (HS142) wynosi 144 metry. Tak daleko poszybował tutaj Dawid Kubacki w poprzednich zawodach w Garmisch-Partenkirchen.

O 11:30 ma rozpocząć się sesja treningowa przed zaplanowanymi na 14:00 kwalifikacjami.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzą Eurosport 1 (12:45) oraz Player.pl.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Program 70. Turnieju Czterech Skoczni:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 31.12.2021 - GA-PA (HS142)
11:30 Oficjalny trening  
14:00 Kwalifikacje Eurosport 1, Player
Sobota, 01.01.2022 - GA-PA (HS142)
12:30 Seria próbna  
14:00 Konkurs (KO) TVN, Eurosport 1, Player
Niedziela, 02.01.2022 - INNSBRUCK (HS128)
18:00 Odprawa techniczna  
Poniedziałek, 03.01.2022 - INNSBRUCK (HS128)
11:15 Oficjalny trening  
13:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Player
Wtorek, 04.01.2022 - INNSBRUCK (HS128)
12:00 Seria próbna  
13:30 Konkurs (KO) TVN, Eurosport 1, Player
Środa, 05.01.2022 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
13:00 Odprawa techniczna  
15:00 Oficjalny trening  
16:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Player
Czwartek, 06.01.2022 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
15:30 Seria próbna  
16:45 Konkurs (KO) TVN, Eurosport 1, Player
Lista startowa kwalifikacji TCS w Ga-Pa (HS142); 31.12.2021
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 LISSO Justin 1999
2 MAERKL Kilian 2000
3 HOFFMANN Felix 1997
4 HAMANN Martin 1997
5 SIEGEL David 1996
6 RAIMUND Philipp 2000
7 KOUDELKA Roman 1989
8 JELAR Ziga 1997
9 LARSON Casey 1998
10 KALINICZENKO Witalij 1993
11 TKACZENKO Siergiej 1999
12 CACINA Daniel Andrei 2001
13 INSAM Alex 1997
14 POLASEK Viktor 1997
15 WASSILJEW Danił 2004
16 NOUSIAINEN Eetu 1997
17 CHOI Heung Chul 1981
18 BICKNER Kevin 1996
19 FREUND Severin 1988
20 WOHLGENANNT Ulrich 1994
21 MARUSIAK Jewhen 2000
22 FOUBERT Valentin 2002
23 MALTSEV Kevin 2000
24 AALTO Antti 1995
25 CINTIMAR Muhammet Irfan 1997
26 FELDOREAN Andrei 2000
27 MANKOW Ilja 2003
28 MUMINOW Sabirżan 1994
29 SAKALA Filip 1996
30 BRESADOLA Giovanni 2001
31 STĘKAŁA Andrzej 1995
32 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
33 ZOGRAFSKI Władimir 1993
34 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
35 NAZAROW Michaił 1994
36 WOLNY Jakub 1995
37 SATO Keiichi 1997
38 WĄSEK Paweł 1999
39 AIGRO Artti 1999
40 VILLUMSTAD Fredrik 1999
41 KYTOSAHO Niko 1999
42 KUBACKI Dawid 1990
43 TROFIMOW Roman Siergiejewicz 1989
44 ITO Daiki 1985
45 AMMANN Simon 1981
46 DESCHWANDEN Gregor 1991
47 TSCHOFENIG Daniel 2002
48 ŻYŁA Piotr 1987
49 SADREJEW Danił 2003
50 ASCHENWALD Philipp 1995
51 PREVC Peter 1992
52 WELLINGER Andreas 1995
53 KLIMOW Jewgienij 1994
54 SATO Yukiya 1995
55 KOBAYASHI Junshiro 1991
56 KOS Lovro 1999
57 TANDE Daniel Andre 1994
58 LEYHE Stephan 1992
59 FETTNER Manuel 1985
60 FORFANG Johann Andre 1995
61 NAKAMURA Naoki 1996
62 SCHMID Constantin 1999
63 PASCHKE Pius 1990
64 HUBER Daniel 1993
65 ZAJC Timi 2000
66 STOCH Kamil 1987
67 HOERL Jan 1998
68 PREVC Cene 1996
69 JOHANSSON Robert 1990
70 PEIER Killian 1995
71 EISENBICHLER Markus 1991
72 LANISEK Anze 1996
73 KRAFT Stefan 1993
74 LINDVIK Marius 1998
75 GRANERUD Halvor Egner 1996
76 KOBAYASHI Ryoyu 1996
77 GEIGER Karl 1993

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (33471) komentarze: (181)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • .ŻycieJestNieFair. początkujący

    Po utyskiwaniu wiele nam nie przyjdzie, trzeba "wierzyć"

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @mokulowski@wp.pl

    Ty się nie znasz amatorze

  • skokip1 początkujący
    @Seba Aka Krzychu

    też mam taką nadzieje

  • Adrian AZ profesor

    Myślę, że wycofywanie Polaków z TCS byłoby kompromitacją na własne życzenie i mam nadzieję, że jutro Polacy pokażą to, co teraz w treningu, czyli, że skakać potrafią.

  • Introverder profesor

    Brawa za zmianę belek! BRAAWOO!!

    Transmitują gdzieś treningi ??

  • Roxor profesor

    Znowu to zrobił. Znowu w treningu daje nadzieję rywalom, że mogą coś ugrać w tym turnieju. Mowa o Kobayashim.

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec
    @StochMistrz{29465894}

    Ehhh widzę, że ktoś nie posiada tutaj żadnej wiedzy. Za dużo wiem odnośnie składowych skoków, a Piotr non stop ma problem z pozycją najazdową. Jak on ma się z tego odbić!? Do tego ten agresywny lot który pasuje tylko na skocznie mamucie i gasi go przy wietrze z tyłu!? Mówiłem chłopie, weź wywal tą pozycję i wróć do tego co robiłeś w 2012 roku. Miał klasyczną pozycję beż żadnych garbików, kurczaków, rąk układanych tak, siak, wrak. Jak jeździł w 2012 roku, tak powinien jeździć cały czas - może z drobnymi korektami.

  • Lans profesor
    -

    Kraft nawet w swoim ulubionym Oberstdorfie wyglądał słabo, natomiast znowu rośnie forma Markusa skoro w tych warunkach tak skoczył

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Mam nadzieję, że ten skok Krafta to tylko wypadek przy pracy.

  • nicoz weteran
    @Xenkus

    Te zmiany belki o 2 są denerwujące.

  • phoffman605 bywalec

    Kraft i Ga-Pa. Widać, że dalej jest to burzliwa relacja:)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Karft ponownie na Gapa się posypał

  • dar0606 stały bywalec
    @Wiaderny

    Mało powiedzenie że Stoch był tylko autorytetem.
    Gwiazda nie do ruszenia jak inni nasi skoczkowie ,nawet ŻYŁA dostał ultimatum jak nie zmieni najazdu nie ma co szukać u niego.
    Wywiady kontrolowane i bez wygłupów,śmiechu u niego,u Kota tak najazd poprawiał latem horn aby był jeszcze lepszy,aż jego potencjał zmarnował.

    Tylko Stoch mógł wpłynąć na decyzje Tajnera i zatrzymać wizje Małysza z całym tym chorym sztabie i jego rządzeniem w skokach
    Bo kto podejmuje decyzje,no kto Tajner he latał za kobietkami,a rządzi Małysz i jego klan,który sam wybrał jak nas słynny Zibi-top i bajeczny jego oszust Sousa,gdzie liczy się kasa a nie dobro innego kraju tak obcy mają.

    Tak jak Stoch co jego obchodzi kolega z drużyny,aby jemu było dobrze a jak zakończy karierę że był wierny temu klanu czytaj myszy ,za pewnie dostanie lukratywną posadę.

  • FanKamil1234 bywalec

    Kraft tradycji na przełomie roku dotrzymuje.

  • Shepard stały bywalec

    Ga-Pa i Kraft nie zawodzi ;D

  • kibicsportu profesor

    Krafta i Gapa to chyba nie jest dobre połączenie.

  • Maradona profesor

    Kraft klasycznie w Garmisch skacze z pełnymi gaciami.

  • Xenkus profesor

    Kraft i Ga-Pa xDD

  • Roxor profesor

    Widać, że to ulubiona skocznia Krafta w całym TCS.

  • Shepard stały bywalec
    @Paweł39

    Bardzo dobry skok to raczej nie był, ale na pewno trochę lepiej niż w Oberstdorfie.

  • wodzirej stały bywalec

    5 Polaków w 30. Zaczyna to dobrze wyglądać.

  • LaraJean doświadczony

    Kamil lepiej niż w Oberstdorfie, ale to wciąż nie to na co go stać...

  • Szethek weteran

    Śmieszne Polacy dobrze skaczą w treningach w miarę w kwalifikacjach, a potem w konkursie nie potrafią wejść do drugiej serii.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Względny skok Kamila,ale stać go na odległości minimum 10 m dalsze. Natomaist dobra prędkość na progu z tej belki Stocha

  • Paweł39 weteran

    Za Stekala powinna byc podmiana bo szkoda pchac nie wpelni zdrowego, może Hula? Albo ktoś młody na oskakanie w turnieju (Zniszczoł,Muranka??)

  • LaraJean doświadczony
    @Paweł39

    Bardzo dobry to trochę przesada.

  • Xenkus profesor

    No nie najgorzej Stoch. Daleko od czołówki ale jakiś progres jest

  • erytrocyt_ka profesor

    Wydaje się, że u Kamila trochę coś drgnelo, aczkolwiek zobaczymy...

  • Paweł39 weteran

    Stoch bardzo dobry skok moze rozmowy pomogly?

  • JacZ bywalec

    Niezły skok Kamila

  • DestinyTM stały bywalec

    Stoch nienajgorzej

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @mokulowski@wp.pl

    Nie masz zielonego pojęcia o składowych skoków. W takich warunkach jakie miał Żyły i Kubacki z niskiej belki jak na takie lufy to Ryoyu Kobayashi też miał by problem daleko skoczyć

  • Paweł39 weteran
    @mokulowski@wp.pl

    ale Klomowywowi wialo znacznie mniej niż Zyły wiec tu Żyla usprawiedliwiewiony warunkami jest

  • King profesor

    Ogólnie pewną tendencję zwyżkową ma też Yukiya Sato.

  • Xenkus profesor
    @Paweł39

    Przecież Kos skoczył 126,5m w niewiele gorszych wtedy.

  • Paweł39 weteran
    @Cookmaster

    ostatnio trafil na skandaliczne warunki nawet Kobayashi z takim wiatrem co wtedy mial Zyła to by duzo nie uskoczyl, Zyla juz raczej na tak zle warunki ine trafi i sie pewnie zakwalifikowywuje dac rade na druga serie

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec

    Forma Żyły rośnie!? Niech to pokaże na Olimpiadzie, bo TCS się dla niego skończył ale i dla polskiej ekipy. Warunki nie pomogły... to jakim cudem Ipcioglu wygrał z Żyłą, czy Żenia Klimow bezpośrednio w parze!? Skok był kompletnie nieudany i nie ma co zwalać na loterię.

  • przemek32143 profesor

    Lotna skocznia to i latawce się obudziły(Sato, Tande). Norwegowie mogą tu wynikowo rozbić bank.

  • Paweł39 weteran

    nie jest tak zle zeby robic jakies wycofywania jakby wszyscy skakali po 115 i sie nie kwalifikowywali to mozna by rozdziobać ten fakt?? a tak to może i w konkurscie w koncu odpala a nie treningach na?

  • Cookmaster doświadczony

    Żyle coś się pomyliło , zamiast skakać dobrze w konkursach to skacze dobrze w treningach , a zawsze robił na odwrót

  • King profesor

    To już trzeci udany skok Żyły od MP. W jego przypadku na pewno coś ruszyło do przodu i niech wchodzi na coraz wyższe obroty aż do końca sezonu to może na IO już będzie dobrze.

  • Xenkus profesor

    Przeciętny Sato już doskoczył do Żyły więc taki skok na top 10 oddał Piotr

  • Lataj profesor

    Nie zachwycajcie się tak pięknymi skokami Polaków (poza Żyłą). Przyjdzie jeszcze top 10 i wyjaśni ich.

  • Shepard stały bywalec

    Żyła świetny skok w dobrych warunkach. Jego forma naprawdę idzie mocno do góry a w każdym razie częściej zaczyna oddawać te dobre skoki od tych słabszych. W Oberstdorfie warunki nie pomogły.

  • butczan1 weteran

    Żyła dobry skok, ale za próbne i treningi medal nie dają.

  • nomad początkujący

    szkoda ze Zyla tych petard nie zostawia na konkurs

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo dobry skok Żyły

  • JacZ bywalec

    Pieter świetnie, ale jego skokami w treningach lepiej się nie sugerujmy

  • PiaPiu stały bywalec

    Żyła jest w formie, ale nie potrafii tego przełożyc na konkurs

  • DestinyTM stały bywalec

    Znowu petarda Żyły

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Niezłe skoki Pawła i Jakuba. Natomiast słaby skok Stękały i znowu wiatr z tyłu skoczni eh

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Antoni

    Stoch I Żyła zakończą kariery wtedy kiedy nie będą mogli podnieść swojego poziomu i gdy nie będą mogli nawiązać walki z czołówką, a nie wtedy kiedy ty im karzesz

  • Xenkus profesor

    Ależ pięknie 3 Polaków w top 5 wracają te piękne czasy

  • kaccper22 bywalec

    tak szczerze to Wąsek od Klingenthal (oprócz sobotniego konkursu w Engelbergu) skacze naprawdę solidnie

  • PiaPiu stały bywalec

    Paweł i Kuba nieźle

  • LaraJean doświadczony

    Paweł fajnie.

  • Xenkus profesor

    Ależ pięknie nasi skaczą. Widać, że rozmowy dały efekty

  • Shepard stały bywalec

    Jakub zdaje się jakby faktycznie mały kroczek do przodu zrobił, bo przestał bulić w każdym skoku. Ale na razie to mały kroczek.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Polacy ladnie

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec

    Co do listy startowej jest bardzo niedobrze. Bo w konkursie może być 12, a nawet 13 Niemców co może mieć kolosalne znaczenie. I nie zdziwię się, jeżeli Polacy mają ponownie trafić na trudnych rywali w KO. To będzie kolejny wymiar kary dla polskich skoków. Nie chciałbym wylewać kolejnych pomyj... ale nie mogę. Ja jako wieloletni kibic skoków (ale i też inni starsi ode mnie kibice) mówię swoje i oczekuje sukcesów. Małyszomania spowodowała, że polskie społeczeństwo oczekuje rezultatów. Tych obecnie w tym sezonie niestety nie ma i nie dziwię się reakcji typu "Doleżal OUT", a wcześniej Tajner, Kuttin, Lepistoe czy nawet Kruczek OUT. Nie zgadzam się tylko z Finem, bo to był znakomity trener. Sam jestem zażenowany reakcją PZNu bo powinna być ostra jak brzytwa, a wyszło najłagodniej... życzę polskim skoczkom jak najlepiej w Nowym Roku ale takie obchodzenie się z trudną sytuacją jest niedopuszczalne. I tak jak powiedziałem argumentum ad coś tam nie powinno mieć racji bytu.

  • an18 doświadczony
    @Xenkus

    I przed wieloma innymi zawodnikami

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Super Fatih znowu zlałeś słabiutkiego Stękałę

  • Qrls weteran
    @Wiaderny

    Stoch jak każdy z nas myśli o swojej pracy, jesteśmy ludźmi, jesteśmy egoistami i jeśli jemu nic się nie dzieje i nie dotyka go bezpośrednio to dlaczego miał coś nagłaśniać? Może gdyby lata temu był zbyt wymowny to nie było by jego sukcesów? Tego nie wiemy ale bardzo dobrze że Stoch jako zawodnik myśli jak zawodnik nie jak związkowiec albo jak jakiś Mesjasz polskich skoków, chwała mu za to, bo nie jego rolą jest zwalniać trenerów czy rozkręcać jeszcze większych dramatów.

    @Kolos No właśnie PŚ jest co roku i składa się z 30 konkursów i to właśnie PŚ jest kluczowy do pozyskania sponsorów, do oglądalności dyscypliny, do zarabiania pieniędzy przez zawodników. To tak jak w drużynowych dyscyplinach, ligi są ważniejsze niż puchary choć mniej prestiżowe.

    @Kolos Popularność dyscypliny ma kluczowe znaczenie bo to ona ciągnie za sobą wszystko to co napisałeś, jest popularność pojawiają się młodzi zawodnicy i ktoś zaczyna robić na tym biznes wtedy pojawiają się pieniądze , wraz z nimi sprzęt i chętni do sztabów i szkolenia. Wszystko przez to że to sport finansowany przez związki w krajach, może kiedyś pojawi się prywatna inicjatywa która jakiś wizjoner będzie finansował ale to mało prawdopodobne przy takiej dyscyplinie.

  • Xenkus profesor

    Ipcioglu znów przed Stękałą

  • dervish profesor

    Stękała skok na miarę top 50

  • JacZ bywalec

    Wiatr się nagle odwrócił, ciekawe co z tym zrobi jury

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Maltsev to mnie zadziwia.
    W Engelbergu skacze lepiej od Aigro i skacze lepiej od takiego Kubackiego
    w Obersdordorfie straszliwe bule
    Teraz znowu daleko z wiatrem +6.

  • Antoni stały bywalec
    Czas na emeryture

    W konkursie bierze udzial 2- ch najstarszych skoczków. Sa to Stoch i Zyla.
    Jesli dalej beda odnosic takie same sukcesy to powinni przejsc na sportowa emeryture.
    Natomiast za MICZENIE o przyczynach ostatnich SWIETNYCH wynikach dostana swietne posadki w PZN, które beda pelnili do chwili, kiedy zostanie ZAORANA hegemonia mafii slaskie w PZNj.
    A Stoch bedzie próbowal szczescia w polityce w ramach PO, bo tacy ludzie jak on nie majacy kregoslupa oraz wspominajacy NOWY LAD tam sie nadaja jako maszynka do glosowania.

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec
    @Kolos

    Turkom w organizacji pomagają Słoweńcy - oni przed katastrofą byli (i nie wiem czy teraz też są) odpowiedzialni za utrzymanie obiektu. Mało tego kiedy były rozgrywane zawody CoC, FC czy już MŚJ to Słoweńcy właśnie byli przedskoczkami. Nie zawodnicy gospodarzy bo tych było jak na lekarstwo. Tylko właśnie zawodnicy ze Słowenii.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Lataj

    120m skoczył z 16 belki i odpalił? XD

  • an18 doświadczony
    @Paweł39

    Myślę że Ipcioglu warto już traktować bardziej poważnie

  • Lataj profesor

    No i odpalił Larson.

  • Paweł39 weteran

    Moje typy pedium w GAPA
    1.Ipcioglu
    2.Muminov
    3.Marusiak

    A i juz dodam ze mozna sie śmiać, o wkładkę śmieszności nie proszę!

  • Mucha125 profesor
    @Robert Johansson252

    Niestety dzisiaj jest loteria.. Na takiej pięknej skoczni

  • kwak11234@wp.pl profesor

    ale lufa w plecy, loteria..

  • Lataj profesor

    Nadspodziewanie dobrze Lisso.

  • Paweł39 weteran

    A ja mysle ze wygra Ipcioglu.

  • JacZ bywalec

    Ależ odpalił Justin Lisso

  • break90 weteran
    @pogromca januszy

    Wierzysz, że Doleżal wraz z tym sztabem jest w stanie to jeszcze poukładać przed igrzyskami? Ja od dawna w to nie wierze, więc skoro i tak aktualnie jesteśmy skazani na porażkę w Pekinie to może jednak zaryzykować i zatrudnić kogoś z zewnątrz, kto spojrzy na to "świeżym okiem" i może coś zmieni? Jest jeszcze ponad miesiąc. Dla części zawodników to będą ostatnie IO na których jeszcze mogą odegrać jakąś rolę, więc ja bym zrobił wszystko aby im w tym pomóc.

    W pucharze świata i tak żadnej roli nie odgrywamy, kwoty startowe są obecnie bez znaczenia więc spokojnie można cały styczeń poświęcić na przygotowanie do imprezy docelowej.

    Polacy nie mają już chyba nic do stracenia więc spokojnie można by się na taki ruch zdecydować. Pytanie tylko czy ktoś sensowny byłby chętny aby do nas przyjść. Pointner, Shuster, Kojonkowski? Wiem, że te nazwiska przewijały się już wielokrotnie ale ciekawe czy ktoś w PZN na poważnie to rozważał? Uważam, że Małysz spokojnie mógłby się z nimi spotkać i przynajmniej wybadać temat. Zapytać o ewentualną wizję, pomysł. Myślę, że finansowo związek da radę

  • margorzata_a bywalec
    @Wiaderny

    Ale dlaczego Stoch ma to robić ?
    Prawda jest taka, że każdy w takich sytuacjach woli żeby temat ruszył ktoś inny bo wtedy całe bagno spadnie na tą osobę i ani trochę się nie dziwię Stochowi że nie rusza publicznie takich spraw. Zbudował sobie ciężką pracą swoją pozycję i dlaczego ma sobie w tym bruździć.
    On za rok-dwa skakać przestanie i po co mu afery na koniec kariery - osobiście go rozumiem.

    Po drugie to inna sprawa, że Stoch mi nie pasuje na rozkręcanie takich rzeczy to nie ten typ.

  • pogromca januszy weteran
    @semion

    "Doleżal out" wypisują nie kibice, tylko janusze.

  • semion weteran
    @dar0606

    Jacy "faryzeusze"? Jesteśmy po prostu kibicami - jak są sukcesy, to się cieszymy, jak jest kryzys - krzyczymy "Doleżal OUT".

  • Xenkus profesor
    @Wiaderny

    To jego koledzy języka nie maja żeby powiedzieć? Jasne jest, że Stoch nigdy nie walnie pięścią w stół, myślę że jest zbyt łagodny w każdej dziedzinie związanej ze skokami.

  • skolukol początkujący

    Jako ciekawostka, na liście startowej mamy kolejno czterech zawodników urodzonych w tym samym roku (numery 38-41, czyli Wąsek, Aigro, Villumstad, Kytosaho).
    Ciekawe ile wynosi rekord pod tym względem.

  • Wiaderny początkujący
    @dar0606 Dobrze napisałeś o Stochu

    Jest on pośrednio odpowiedzialny za to co się działo przez lata bo jako zawodnik z największym autorytetem powinien podnosić pewne sprawy publicznie. Ale on tego nigdy nie robił, zawsze udawał ze wszystko jest cacy a jego koledzy a także cale polskie skoki cierpiały. W tym sezonie tak samo: jak coś jest w kadrze nie tak, to się o tym mówi a nie chowa głowę w piasek.

    Jak tylko skończy skakać to będzie taki jak Małysz obecnie - za posadę w związku będzie pajacował w mediach i robić z polskich kibicow głupa.

  • Mucha125 profesor
    @Introverder

    Każdy może mieć schorzenie z plecami i mogą one wynikać np z pracy jaka miał jako kelner. Stanie jest najgorsze co można zrobić dla pleców po siedzienie wiele godzin. Czy nawet z tego jak genetyka mu dała itd. To co robią w sieci o nim według mnie podpada już pod zniesławienie

  • dar0606 stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Kwaku sporo tutaj udzielasz , nie pracujesz w tym swoim zaułku ?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Transmisję z kwalifikacji przeprowadzą Eurosport 1 (12:45) oraz Player.pl.


    Nie mają co robić przez 75 minut, że będzie studio przed Q? XDDDDDD

  • Kolos profesor
    @mokulowski@wp.pl

    Niszowość sportu w danym kraju nie ma kluczowego znaczenia. Istotne są finanse i możliwości a tych Turkom (i innym outsiderom) brakuje. Z całą pewnością odstają sprzętowo, nie ma też tam stabilnego systemu szkolenia (zmiany trenerów, problemy ze skoczniami) to w sumie cud, że skoki w Turcji jeszcze w ogóle funkcjonują i taki Ipcioglu skacze na poziomie awansu do konkursów PŚ i na pograniczu punktowania.

  • Kolos profesor
    @Qrls

    Puchar Świata jest jednak co roku a w jego ramach ok. 30 konkursów. Igrzyska to dwa konkursy raz na 4 lata. Jednak spora różnica.

    Faktycznie inaczej to wygląda za granicą, ale u nas ceni się każdy pojedynczy sukces bo nie mamy ich zbyt wiele. Dlatego generalnie odpuszczenie PŚ na rzecz IO nie jest niczym strasznym, jeśli wyjdzie medal na IO to jednak Dolezal się obroni.

  • break90 weteran

    wiatr średnio 2 m/s, w porywach nawet do 11, kierunek raczej z tyłu skoczni. Szykuje się niezła loteria. Chyba tylko w tym można upatrywać szansy naszych. Doszukując się na siłę pozytywów to całkiem nieźle w Obersdorfie skoczyli Wolny i Wąsek. Jak poszczęści im się w Q to jest szansa na jakieś punkty. Być może teraz bez presji te skoki będą trochę lepiej wyglądały

  • Admary stały bywalec
    @Introverder

    Kamil Stoch w którymś z wywiadów, chyba u Korościela w radiu Zet, zapytany o granie Stękały odpowiedział, że Andrzej wcale tak dużo nie gra i nie wszystko wygląda tak, jak ktoś wrzuci do Internetu.

  • dar0606 stały bywalec

    Czytając was,to mi od razu narzuca słowo .... faryzeusze
    Niedawno dla was Dolezal był wspaniałym trenerem,zero krytyki
    A teraz raptem dostaliście cudownego olśnienia,że jest zły i zasługuje na wykop z Polski
    w trybie natychmiastowym.
    Tylko faryzeusze,to nie tkwi od tego sezonu a od wspólnej pracy z hornem,gdzie on był ciągle przy naszych skoczkach
    A horn przy telefonie i wydawał z doktorem polecenia,kto ma być w tej kadrze,a kogo ustrzelić z wielu dobrych skoczków jakich mieliśmy w tamtym okresie,aby nie było konkurencji i mieli spokój dla wybranej grupy.

    Ziobro zaczął coś chlapać, ale odwagi zabrakło oskarżyć po nazwiskach, jakie panują zasady w tym sztabie
    Biegun za milczenie dostał stanowisko...A Małysz publicznie niczym dyktator wykonał wyrok na juniorze
    Stoch który mógł powstrzymać,wszelkie nieprawidłowości jakich spotkało kolegów
    milczał niczym tchórz
    Co nas czeka w takim razie,jak nie odejdzie cały sztab z Małyszem skoki przestaną istnieć na poziomie awansu do 30 PŚ

  • margorzata_a bywalec
    @mokulowski@wp.pl

    Skocznie tak, chodziło mi ogólnie o takie bardziej rozbudowane zaplecze na jakie mogą liczyć skoczkowie z krajów z czołówki. Nie wiem jak wygląda finansowanie sportu w Turcji więc trudno mi się szerzej wypowiadać w każdym razie Turek w skokach to pozytywna nowość :)

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec
    @margorzata_a

    Ten gość ma gdzie trenować, bo skocznie w Erzurum zostały już odbudowane po katastrofie. Tylko, że popularność tej dyscypliny jest wielce niszowa. Próbował Niemelae, próbował Bajc. Teraz próbuje Nejc Frank i jak widać są pozytywne rezultaty. Ale tylko w przypadku Ipcioglu - z pozostałymi zawodnikami trzeba poczekać.

  • semion weteran

    Przy tak mocnej obsadzie Q będzie sukcesem jeśli dostanie się połowa naszych.
    Jutro 12 Niemców w zawodach - to będzie pogrom jeśli chodzi o punkty!

  • semion weteran

    DOLEŻAL OUT!!!

  • margorzata_a bywalec
    @Qrls

    Doleżal trochę nie jest w typie osoby kierującej.
    To jest tak jak w firmie, ktoś może mieć kompetencje związane z branżą ale szefem nie zostanie bo nie potrafi kierować ludźmi.
    Na Horngacherze wszystkim zależało by został więc nikt mu nie wchodził w drogę bo wiedzieli że machnie na nas ręką. Tutaj wiedzą że Doleżal aż takim poszukiwanym trenerem nie jest i pozwalają sobie na więcej a on pewnie też nie stawia takiej granicy poza którą nie należy wchodzić w jego decyzje i działania.

  • margorzata_a bywalec
    @dervish

    W sumie wydaje mi się to całkiem logiczne....
    Jak w życiu. Jeśli coś nam parę razy z rzędu nie pójdzie to zaczynamy tracić pewność siebie i idzie nam jeszcze gorzej - w sumie całkiem naturalny mechanizm.
    Natomiast rzeczywiście taką zagwozdką jest kwestia, że pojawiło się to u nas właściwie w całej ekipie a nie u 1-2 zawodników jak ktoś już napisał. Ale w sumie, może to też tak trochę działa, że niepowodzenia u jednych mogą rodzić jakieś napięcie i przekłada się to na sytuację kadry.

  • Qrls weteran
    @Pavel

    Tajner jest spokojny bo następny sezon to już nie jest jego zmartwienie, zostanie ekspertem w TV i będzie się kręciło.

    Sezon jest stracony bo o ile IO to główna impreza docelowa to jednak PŚ jest kluczowym cyklem dla zawodników, sztabu i PZN'u w kontekście pozyskiwania sponsorów, sukces w postaci jakiegoś medalu na IO (chyba tylko Stoch jest w stanie to zrobić) to tylko trochę pudru na brudną twarz. Ja uważam że najważniejsze będzie to jaki pomysł będzie miał nowy prezes PZN i jego ruchy kadrowe. Ja niezmiennie uważam że Dolezal swoją winę ma ale jego głównym problemem jest zbyt mocne słuchanie głosu sztabu którym on powinien sterować a nie odwrotnie. A to że jest tak źle utwierdza mnie w przekonaniu że nasz sztab trzeba przebudować i podziękować już pewnym osobą które od lat są na stanowiskach bez wyników jak choćby pan Maciusiak, jeśli jest tak dobrym trenerem to znajdzie zatrudnienie za granicą a każda formuła się kiedyś wypala i trzeba zmian to jest w sporcie normalne, przecież to są młodzi ludzie więc za ileś lat mogą wrócić do szkolenia w Polsce o ile faktycznie się obronią w innych sztabach (osobiście w to wątpię), do młodzieży potrzeba specjalisty wysokiej klasy, nie fizjoterapeuty który uczy się od powietrza fachu a za asystentów ma 25 letnich aspirujących trenerów którzy powinni uczyć się fachu od fachowca. Tu trzeba gruntownego odświeżenia nie zmiany głównego i liczenia że on sam pociągnie wszystkie kadry mając tylko wujków dobra rada w sztabie.

    Nie rozumiem dlaczego też wszyscy dookoła są tak wylewni w mediach i udzielają wywiadów na lewo i prawo nie wspominając o osobach z sztabu którzy są w studiach w TV (to jest niedopuszczalne na poziomie profesjonalnym), powinien ktoś w PZN panować nad kontaktem z mediami i tym co można a co nie bo teraz jest wolna Amerykanka która też źle wpływa na zawodników, którzy dostają pytania w których mają odnosić się do słów asystentów o których pewnie nie mieli pojęcia.

  • Robert Johansson252 profesor
    Garmisch to bardzo przyjazna skocznia

    I chyba dość łatwa, bo słabsi zawodnicy zazwyczaj są w stanie osiągać na niej naprawdę dobre odległości. Czasem 125 m nie wystarcza tutaj na przebrnięcie kwalifikacji. Z kolei są zawodnicy, którzy nie radzą sobie z tym obiektem np. Kraft. Nieco irytujące jest zbyt dalekie moim zdaniem ustanowienie HS, bo rekord skoczni jest zaledwie 2 m za tą linią

  • kwak11234@wp.pl profesor

    nie ma już słabych drużyn w Europie i trzeba się z tym pogodzić, że odstajemy

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ogólnie miałoby to sens gdyby chodziło np o 2-3 zawodników z 11-osobowej kadry, ale w momencie gdy w zasadzie calutka kadra jest rozwalona to nie ma mowy o jakiś "napięciach". Może jeszcze jakby ten sztab nie był taki nijaki, Dolezal chodzi ze zwieszoną głową i wygląda jak gość, który popłyną i przegrał dom w kasynie, a teraz siedzi rano i zastanawia się jak do tego doszło, a jego asystenci klepią go po plecach pocieszając słowami "słuchaj stary może nie masz domu, ale ja mam w piwnicy jeszcze worek cementu na pewno wybudujesz nowy". Serio jakbym w kryzysowej sytuacji miał się ratować taką ekipą to bym też się załamał.

    Żeby nie kończyć tak pesymistycznie, to uważam, że poprawa wyników przyjdzie, paradoksalnie zgadzam się z Tajnerem, że już teraz jakiś drobny progres jest i zapewne pod koniec sezonu dobijemy do tej normy 5 w drugiej serii i dwóch koło 10-tki. Tylko co z tego? Mleko się rozlało i raczej do IO się nie wyrobią. Powiem więcej, nawet byłbym skłonny dać szansę Dolezalowi w kolejnym sezonie, gdyby tylko nie sytuacja z ostatnich tygodni i totalna kompromitacja tej ekipy pod względem charakterologicznym. W sytuacji kryzysowej okazało się, że nie ma tam nikogo stanowczego, który by tym pokierował. A najgorsze w tym wszystkim jest to, że z tej całej ferajny najbardziej zdecydowany i opanowany okazały się nasz poczciwy prezes Tajner.

  • Arturion profesor
    @dervish

    I tak być może. Ale za długo to trwa. Jest jeszcze szansa, że te treningi siłowe wreszcie dadzą efekt.
    Chyba większość problemów jest w głowach. I zawodników i sztabu. A to jednak znaczy, że powinni się rozstać?
    Ale. Już pisałem o tym w innym temacie. Jest źle i powinno już być tylko lepiej. Jak będzie trochę lepiej, może uwierzą w siebie. To nie jest kadra na rywalizowanie z Turkiem i Kanadyjczykiem. Pomimo wszystko.

  • Introverder profesor
    @tjzE

    No jeśli ktoś ma takie podejście to gratuluję..

  • margorzata_a bywalec
    Ipcioglu

    Chciałabym żeby Ipcioglu przebrnął kwalifikacje :)
    Fajnie oglądać Turka w skokach.... no i na pewno nie jest mu łatwo trenować tą dyscyplinę więc tym bardziej - żeby trud został nagrodzony....

    Co do naszych - jak dla mnie możliwe jest wszystko od nie przebrnięcia kwalifikacji do miejsc w pierwszej dziesiątce :)

  • dervish profesor
    @dervish

    cd. cytatu
    - Wydaje mi się, że naprawdę nikt tam nie wie, co się stało. Moje pierwsze wrażenie, gdy widzę polskiego skoczka na najeździe i przy odbiciu to myśli "hm, przecież nie jest źle". Ale potem widzę, jak nic nie trzyma ich w powietrzu. Tu problemem mogą być kombinezony, których tak bardzo szukał ostatnio sztab. Ale po dwóch, trzech, a potem kolejnych kiepskich konkursach, to zaczyna się źle układać w głowach. Coraz trudniej z tego wyjść. W kwalifikacjach w Oberstdorfie nie było jeszcze najlepiej, ale widać małe przebłyski. Kilka lepszych wyników może sprawić, że wasi zawodnicy wrócą do czołówki - dodał Austriak. - Polakom brakuje pewności. Bez niej wszystko jest bardzo trudne. A ją można zdobyć tylko dobrymi wynikami. Macie przecież doświadczonych zawodników, oni przy kilku niezłych skokach łapią odpowiedni rytm i mogą pozostać w formie przez dłuższy czas - ocenił Schallert.

    ----------------------------------------------
    Schalert przyjaźni się także z Doleżalem. Znają się z czasów kiedy prowadził kadrę Czech. Kto wie może Dodo konsultował się z nim, bo jak przeanalizować dywagacje Schalerta to nasz trener szukał przyczyn tam gdzie by szukał obecny klubowy trener Joju. No i obaj widzą to co wszyscy ale nie wiedzą i nie rozumieją co się dzieje.
    Żeby nie było - nie byłem i nie jestem fanem trenera Schalerta. Jak zastanawiano się kto miałby przejąc pałeczkę po Hornie to akurat kandydatury Schalerta nie bralem pod uwagę a nawet byłem jej przeciwny. Po wynikach jego pracy z Czechami miał chyba mało fanów w naszym kraju, a jak widać brak sukcesu z Czechami nie przeszkodził mu w zostaniu klubowym trenerem Kobayashiego.

  • dervish profesor

    To posłuchajcie co mówi Schalert - aktualnie klubowy trener Joju. Z tego co mówi wynika, że on także nie rozumie co sie dzieje z Polakami a receptę na wyleczenie ma zdaje się podobną jak... Pan Prezes - przeczekać złe chwile aż pojawią się dobre skoki i rozluźnienie czyli wychodzi na to, że zaleca wiarę w to co mówi Pernitsch i czekać aż przygotowania zaczną owocować. Powtarza także znane śpiewki o sprzęcie i głowach skoczków, do samej techniki skoku ma najmniej zastrzeżeń.
    -----------------------------------------------------------------------
    Schallert dużo rozmawia z kluczową postacią polskiego sztabu - odpowiedzialnym za przygotowanie fizyczne zawodników Haraldem Pernitschem. Specjalista od ciekawych i nietypowych metod treningowych zarabia nawet więcej niż miał w PZN-ie Stefan Horngacher i więcej niż ma obecnie Doleżal. Sam na razie nie wypowiadał się publicznie o swoich obserwacjach co do formy Polaków, ale teraz ujawnił je nam jego przyjaciel z Austrii.

    - Wiele lat z nim pracowałem, jest zorientowany w obecnej sytuacji, ale sam był zaskoczony tym, jakie wyniki mają polscy skoczkowie. Jesienią skakali bardzo dobrze. Zastanawiał się, jak wy w kraju: co poszło nie tak? Zgodnie z jego wytycznymi byli przygotowani świetnie - zdradził Schallert.

    - Doszliśmy do wniosku, że świat skoków już czasem widział takie przypadki. Ja miałem tak w 2018 roku z Romanem Koudelką. Był przygotowany lepiej, niż kiedykolwiek. Fizycznie miał swój najlepszy okres w karierze. A wyniki? Cóż, prawie skończył przez nie karierę, to był jego najgorszy sezon. Moja diagnoza była taka: po pierwszych słabych wynikach nie potrafisz się rozluźnić. Nie możesz już być odpowiednio zrelaksowany, nic nie działa automatycznie, a to ogromne zagrożenie dla skoczka. Choć dobry rezultat może tu wiele zdziałać - przekonywał szkoleniowiec.

  • tjzE weteran
    @Introverder

    No przecież jak sportowiec może grać w jakiekolwiek gry? Powinien spać na skoczni!! Takie to pewnie zdanie mają niektórzy.

  • Introverder profesor
    O Stękale

    A tak w ogóle czytałem komentarze nt. Stękały. Nie wiem nic nt. jego podejścia, ale czy nie krzywdzicie chłopaka pisząc, że on rzekomo bumeluje, nic nie robi i w gry gra i dlatego rzekomo słabo mu idzie. Nie jest to za daleko posunięte? Skąd te źródła? Ja słyszałem natomiast o tym, że miał/ma (?) problemy z plecami .. Fakt marnie skacze, ale jeśli te teorie są wyssane z palca, to nie powinno się wszystkiego co się wymyśli umieszczać w sieci, bo chłopak może po prostu - jak wielu w kadrze - jest posypany z formą, a dodatkowo może nie jest w stanie skakać na 100% (problemy ze zdrowiem), co jeśli jest prawdą, to wg mnie nie powinien skakać, bo sorry, ale jeśli coś zawodnikowi mocno doskwiera, to raczej nie ma szans na dobry wynik w sporcie na najwyższym poziomie.

  • Introverder profesor

    "Człowieku nie wkurzaj mnie bo ta twoja ironia i szydzenieijest żenujące i żałosne" - jaki nick takie komentarze (mówię o Marku w Gaciach) - niezbyt urodziwa intelektualnie wypocina wspomnianego użytkownika bądź też słaba prowokacja jak kto woli.. Niech się cieszy chłopina, że może coś tam wklepać w klawiaturę. Nie odbieraj mu tej jedynej radości w życiu - bądź człowiekiem! I wrzuć na luz - nie karm trolla, bo odór ze spodenek Marka nie warto rozsiewać po komentarzach :).

    "Mają już opracowany plan do igrzysk. Podobno wczoraj go zrobili Już wiedzą gdzie jest problem. No nic. Tylko czekać pozostaje :)" - Tajner zamachał magiczną różdżką i wszystko jest już tak jak ma być ;) . Jednym słowem - czary-mary Apoloniusz czyni czary.

  • Introverder profesor
    @Joker1

    "Przejrzałem jeszcze raz wyniki z Oberstdorfu, przeanalizowałem wiatry i uważam, że brakowało szczęścia."
    Ja tego nie skomentuje - moze ktos z Was ? - może mówił o "wiatrach", które sam puszczał, bo takie "pierdzenia" (każdy wie o jakie słowo mi chodzi) to dawno nie słyszałem.

  • przemek32143 profesor
    @majkiel

    Problem jest taki że wiadomo że będzie lepiej(bo gorzej być nie może) ale jeśli sztab będzie zadowolony jeśli trzech gości prześlizgnie się do drugiej serii w trzeciej dziesiątce to nic nam nie da, a wręcz pogorszy sytuację.
    Skoki Kubackiego w Oberstdorfie były bardzo słabe a ludzie mówili o poprawie i pójściu do przodu. To nie było żadne pójście do przodu. To jest forma na przełomie 25- 40 miejsca w PŚ, a mówimy o skoczku którzy kończył trzy lata z rzędu w top 6 generalki.
    Jak dla mnie sprawa jest jasna, każdy z trójki(Stoch, Kubacki, Żyła) albo robi top 20 w Ga-Pa albo wypad na trening i koniec z skakaniem w PŚ do Zakopanego. I bez żadnego zasłaniania warunkami. Jak matura. Albo zdajesz, albo nie.
    Co do reszty to bym zmniejszył wymagania do top 30. Kto bez punktów wraca do domu.
    Prościej się nie da.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Oczy Aignera

    Myślę, że z niemieckich skoczków do Austrii wybiorą się: Geiger, Eisenbichler, Paschke, Schmid, Leyhe, Wellinger i Freund.

  • majkiel doświadczony
    @Seba Aka Krzychu

    Wstyd będzie, jak od tej niemieckiej krajówki dostaną łomot.

  • majkiel doświadczony
    @belleti

    No wcześnie - mogli by zrobić po 20tej, żeby była jakaś alternatywa do Martyniuka i Rodowicz :P

  • majkiel doświadczony
    @Marmoladaaa

    Wiek robi swoje. Kasai też odpuszczał np. serie próbne albo kwalifikacje (jak najlepsi kwalifikowali się z automatu). Bądź co bądź, każdy skok to duże obciążenie dla stawów, kości.

  • Oczy Aignera profesor
    @sledzik16

    Tak miało być. Po raz drugi Niemcy wykorzystają grupę krajową podczas zawodów na skoczni im. Heiniego Klopfera w Oberstdorfie.
    Poza tym do Austrii pojadą już w siódemkę (najpewniej z Philippem Raimundem, który to dodatkowe miejsce wywalczył).

  • Kubalant stały bywalec

    Dlaczego od poprzedniego sezonu organizatorzy nie oznaczają na czerwono punktu K i HS. Dają tam teraz tyko choinki

  • majkiel doświadczony
    @przemek32143

    Pożyjemy, zobaczymy. Jak już są w Niemczech, niech skoczą. Albo potwierdzą to, co było w Oberstdorfie i wówczas powinni odpuścić Austrię, albo pokażą się z na tyle dobrej strony, że będzie można powiedzieć o wypadku przy pracy w poprzednim konkursie. Z reguły jakieś zmiany były właśnie pomiędzy niemiecką a austriacką częścią turnieju.

  • majkiel doświadczony
    @znawca_francuskiego

    Szlifuje formę przed austriacką częścią turnieju ;)

  • tjzE weteran
    @Mirekkk

    Taa, bo akurat jesteś odpowiednią osobą do wysyłania skoczków na emeryturę.

  • Mirekkk początkujący
    nie rozumiem ...

    po co nasze skokery jeszcze startują ? Czas na emeryturę, a że kasiory zabraknie, trzeba chwycić sie wyuczonych ... "profesji" :D
    A młode talenty niech wracają do swoich zawodów - ślusarstwo, stolarka, murarz, dekarz, blacharz :D

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Qrls

    No dokładnie, gdyby Ryoyu nie uzyskał pozytywnego wyniku testu na koronawirusa to już byłby liderem PŚ i to z niezłą przewagą.

  • Qrls weteran
    @Seba Aka Krzychu

    Najważniejsze w tych 43 punktach jest liczbą konkursów w których skakali. Gaiger to wirtualny lider obecnego sezonu, jeszcze.

  • znawca_francuskiego weteran

    Ktoś pisał przed świętami że Song Qiwu wystąpi w TCS . To ja się pytam: Gdzie on jest ?

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @zimowy_komentator

    Ryoyu traci do Geigera 43 punkty, czyli gdyby Ryoyu wygrał w Garmisch to Geiger mógłby być co najwyżej na 4 miejscu, żeby Ryoyu go wyprzedził w generalce, a na pewno Karla stać na podium, więc nie jestem pewien czy Ryoyu wyprzedzi Geigera już po Ga-Pa, ale myślę, że po Innsbrucku Kobayashi będzie już liderem PŚ.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Hohoho ładna liczba zawodników 77 :D.

  • Marmoladaaa bywalec
    @Qrls

    Bardziej mi się wydaje że w próbnych seriach się oszczędza bo w konkurach raczej dobrze teraz skacze

  • zimowy_komentator profesor
    @ivo

    Prezes na wiatrach się zna jak nikt w kadrze. Lata doświadczenia poparte odpowiednim wiekiem :)

    Wąsek podąża śladem Lobro Kosa. Też najpierw nieśmiałe wchodzenie do trzydziestki a później... wspaniałe skoki. Może Paweł też tak odpali akurat na luty?

    Ryoyu Kobayashi za dwa dni zje Geigera na noworoczne śniadanie (w generalce PŚ).

  • Xenkus profesor
    @przemek32143

    W sumie można się zgodzić. Kamil to chyba obecnie ma najmniejsze szanse na punkty z całej tej słabej szóstki. Zdumiewające jak z lidera kadry skaczącego na top 10 zniżyli go do takiego poziomu. A może Kamil zaczął słuchać rad Dolezala, zamiast samemu analizować i coś poprawiać i stąd taka zapaść?

  • przemek32143 profesor

    Zakładam z góry scenariusz w którym zapunktuje 3 a nawet 4 skoczków(jak będzie fart do warunków który nas opuścił w Oberstdorfie). Żyła jest nieprzewidywalny ale to idzie w obie strony. Potrafi partolić, ale też skoczyć na pogranicze pierwszej i drugiej dziesiątki. A z trójki Wąsek, Kubacki i Wolny każdy może zrobić na luzie punkty przy dobrych wiatrach. W końcu Wąsek i Wolny nawet z trudnymi warunkami otarli się o awans. Kamil pokazał że nawet w dobrych warunkach jest w stanie nie dolecieć do punku k , więc w jego przypadku ciężko na coś liczyć.
    Ale dochodząc do sedna, to pewnie zapunktuje tych 3 skoczków na poziomie trzeciej dziesiątki i Tajner oraz towarzystwo będą świętować i mówić o wielkiej poprawie, a tak naprawdę bym się nie wahał ani sekundy aby wycofać kadrę. Stoch, Kubacki i Żyła zdecydowanie powinni odpuścić sobie pucharowe skakanie bo to jest nasz filar kadry na drużynówkę olimpijską. Wąsek mógłby zostać, Wolny w sumie też. Od nich nikt nie wymaga cudów.

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski SKOK ROKU MĘŻCZYZN 2021– klasyfikacja końcowa [2/2]

    Liderów było łącznie sześciu, kolejno:
    Kubacki (Ga-Pa – Bischofshofen)
    Stoch (Bischofshofen – Titisee-Neustadt 2)
    Kubacki (Titisee Neustadt 2 – Zakopane 1)
    Stoch (Zakopane 1 – Lahti)
    Granerud (Lahti – Râșnov)
    Kubacki (Râșnov – Planica 1)
    Kobayashi (Planica 1 – Niżny Tagił 2)
    Johansson (Niżny Tagił 2 – Ruka 2)
    Eisenbichler (Ruka 2 – Wisła)
    Johansson (Wisła – Klingenthal 3)
    Eisenbichler (Klingenthal 3 – Klingenthal 4)
    i ostatecznie znów Johansson.

    Nie ma skoczka, który oddałby próby we wszystkich 52 seriach tego roku. Jednego skoku zabrakło do tego Johanssonowi.

    Najdłuższy skok roku:
    ogółem: 249,5 m – Pavlovčič, Planica
    s. duże: 149 m – Granerud, Willingen
    s. norm.: 98,5 m – R. Kobayashi, Râșnov

    Najkrótszy skok roku:
    ogółem: 75,5 m – Marusiak, Râșnov
    s. duże.: 79 m – Klimow, Garmisch-Partenkirchen
    s. mam.: 139 m – Larson, Planica

    Oto czołówka co do średniej długości skoku:
    Kobayashi .....- 142,6 m
    Eisenbichler ... 140,2 m
    Granerud ....--- 140,1 m
    Lanišek .......--- 139,2 m
    Geiger .........--- 138,7 m
    Kraft .............-- 138,5 m

    Z wyłączeniem lotów w Planicy najdalej skakali średnio:
    Granerud ....--- 132,7 m
    Kobayashi .....- 131,4 m
    Lanišek .......--- 130,6 m
    Eisenbichler ... 129,9 m
    Kraft .............-- 129,0 m
    Lindvik ..........- 129,0 m

    Jak widać, Johansson zawdzięcza swój triumf wytrwałości, regularności i... pewnej dozie szczęścia, nieodzownej w tej specyficznej dyscyplinie.

  • Wojciechowski profesor
    SKOK ROKU MĘŻCZYZN 2021– klasyfikacja końcowa [1/2]

    Dotarliśmy do końca, 27 konkursów indywidualnych PŚ tego roku za nami, a zatem czas na ostatni odcinek zabawy w Skok Roku, czyli sumę długości wszystkich prób z wyżej wymienionych zawodów. Łącznie sklasyfikowanych jest 118 skoczków, w tym 12 Polaków.

    Zwycięzcą ROBERT JOHANSSON, gratulacje!
    Obrońca tytułu, Kubacki, tym razem dopiero 16.

    Oto 20 najlepszych i wszyscy Polacy.

    1. Johansson ................ NOR .... 7029,0 m ... 51
    2. Geiger .......................- GER ...... –93,0 m ... 50
    3. Eisenbichler .............- GER .... –297,5 m ... 48
    4. Paschke ....................- GER .... –306,5 m ... 50
    5. Lanišek .....................- SLO .... –346,0 m ... 48
    6. Kobayashi R. ...........-- JPN .... –470,5 m ... 46
    7. Huber ......................-- AUT .... –531,0 m ... 47
    8. Satō Y. ........................ JPN .... –613,5 m ... 47
    9. Kraft ........................... AUT .... –660,0 m ... 46
    10. Granerud ..............-- NOR .... –722,5 m ... 45
    11. STOCH ....................- POL .... –816,5 m ... 46
    12. ŻYŁA .....................--- POL .... –818,0 m ... 45
    13. Aschenwald .........--- AUT .... –869,5 m ... 46
    14. Forfang .................-- NOR .... –882,5 m ... 45
    15. Schmid ..................-- GER .. –1317,5 m ... 43
    16. KUBACKI .................. POL .. –1476,0 m ... 41
    17. Lindvik ..................-- NOR .. –1712,0 m ... 40
    18. Deschwanden .......--- SUI .. –1716,5 m ... 40
    19. Tande .....................- NOR .. –1746,0 m ... 42
    20. Nakamura ............--- JPN .. –1923,5 m ... 39
    ...
    22. STĘKAŁA .................- POL .. –2094,5 m ... 36
    27. WOLNY ..................... POL .. –2756,0 m ... 31
    44. MURAŃKA ...............- POL .. –4289,5 m ... 21
    51. ZNISZCZOŁ .............- POL .. –4715,5 m ... 19
    53. WĄSEK ....................- POL .. –4983,0 m ... 17
    78. KOT .........................- POL .. –6545,0 m ..... 4
    79. PILCH ......................- POL .. –6559,5 m ..... 4
    94. HULA ........................ POL .. –6801,5 m ..... 2
    114. HABDAS ...............-- POL .. –6929,0 m ..... 1

    W Oberstdorfie Eisenbichler zdołał rzutem na taśmę odbić miejsce na podium, które przez chwilę zajmował Paschke. Mimo wszystko to drugi z Niemców jest z pewnością największym zaskoczeniem ścisłej czołówki zestawienia. Również rzutem na taśmę do pierwszej „10” powrócił Granerud, niestety kosztem Żyły. Tym razem więc „top 10” bez Polaków...

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    Będzie zażarta walka jutro między Stękałąe Turkiem i wcale się nie zdziwie jak Turek wygra. Skaczą koło siebie i już tegon pasjonujący pojedynek będzie wyrównany. Czas przygotowywać się na zatakie pojedynki bo to niedlugo beda nasi rywale do ktorych będzie mozna porownac skok a nie Niemcy, Norwgia czy Austria ;]

  • kwak11234@wp.pl profesor

    zawsze w ga-pa był wysoki poziom w Q, wcale Polacy nie są pewnie do kwalifikacji.
    Trzeba skakać powyżej 120m by marzyć chociaż o awansie
    Stękała na straconej pozycji, psychika nie pomaga

  • Xenkus profesor
    @Qrls

    Skoro Stoch sam nie wierzy w to, że w Ga-Pa będzie lepiej to niczym nas nie zaskoczy pozytywnym, zaskoczenie może być negatywne typu przepadnięcie w kwalifikacjach ale tak źle to chyba też nie będzie, może będzie 5 dziesiątka ale do 1 serii wejdzie.

  • Qrls weteran

    Wejdzie może 5 ale będą to raczej odległe lokaty, jedynie Stoch może zaskoczyć pozytywnie i chciałbym by Wąsek ładnie szedł w górę, reszta jak się dostanie to pewnie skończy na pierwszej serii lub wymęczony miejscu 25+.

    Globalnie uważam że Ryoyu idzie po TCS, Gaiger nie jest taką petarda, forma jest ale do Ryoyu mu daleko i ten jak będą równe warunki może wygrać znów 4 konkursy, Granerud będzie nacierał na podium ale on trochę przeplata skoki jeszcze. W ogóle to Ryoyu ma 85 punktów średnia na konkurs, przecież to jest niesamowita średnia i te 3 opuszczone konkursy trochę zakrzywiają rzeczywistość w tym sezonie.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @belleti

    Jak to nie będzie na co patrzeć? Jak się jest fanem skoków to będzie na co patrzeć nawet jak Polaków nie będzie w serii finałowej, chyba, że ktoś jest januszem i skoki ogląda tylko dla Polaków.

  • Stinger profesor

    Severin Freund wydawał się w Oberstdorfie w na prawdę dobrej formie. Gdyby nie DSQ walczyłby o miejsce w czołowej dziesiątce co byłoby fenomenalnym wynikiem po powrocie do Pucharu Świata tym bardziej, że Freund w Pucharze Kontynentalnym wcale nie był nie do pokonania.

    Szkoda, że w grupie krajowej zabrakło miejsca dla Richarda Freitaga. Bardzo liczyłem, że pozbiera się na tyle by wystartować właśnie podczas Turnieju Czterech Skoczni. Skoro miejsca dla niego zabrakło to mam już obawy, że to może być nie tylko jego ostatni sezon w karierze ale i może go skończyć znacznie szybciej niż "nam" się wydaje.

    Po cichu liczyłem przed tym sezonem, że uda mi się zobaczyć w jednej drużynie Karla Geigera, Severina Freunda i Richarda Freitaga. Pierwsza dwójka wcale nie jest nierealna zaś brak miejsca dla tego ostatniego wskazuje na to, że już raczej takiej drużyny nie zobaczymy, a skoro mamy sezon olimpijski to wspomnę też o mistrzu z 2014 roku, Marinus Kraus, bardzo mu kibicowałem żeby wszedł na wysoki poziom ale kontuzje go wykończyły, a szkoda - w/w czwórka w jednej niemieckiej drużynie to byłby kosmos, przynajmniej dla mnie.

  • Adrian AZ profesor
    @Joker1

    Jeśli chodzi o Kubackiego i Wolnego to w sumie ma rację. Wąsek utrzymuje dobry poziom z Engelbergu i Klingenthal, niestety regres zaliczył Stękała, który w Oberstdorfie prezentował się słabo i nie przeszedł kwalifikacji.

  • belleti bywalec
    ...

    całkiem wcześnie ten trening,jak to mówią w Studiu dmuchajmy pod narty,a ja dodam jeszcze ściskajmy kciuki,mam nadzieje że będą lepsze skoki niż Polak 1 w 2 seri i to Kubacki po którym 2 jego skoku nie było na co patrzeć,chciałbym zobaczyć skoki a nie
    że nie będzie na co patrzeć bo jak tak to ma wyglądać to dojdzie do tego że w 2 seri nie będzie na co patrzec bo nie będzie w niej Polaków,oby tak nie było;/

  • Karpp profesor
    @dybekbruce

    Ja też zawsze podziwiam te analizy kto odpadnie w kwali :)

  • Karpp profesor
    @ivo

    I ile mu wyszło? Ile tych wiatrów było?

  • dybekbruce bywalec
    @albi.fabian2004@gmail.com

    ... dokładnie : ) I że się komuś chce to pisać... Nie lepiej od razu lecieć obstawiać, skoro to takie pewne? ;)

  • FJ stały bywalec
    Jeśli Polo "przeanalizował wiatry" to

    " już w porządku mój żołądku"...

  • albi.fabian2004@gmail.com początkujący

    Tak patrzę na komentarze pt. 'pewniacy do odpadnięcia i... to że ktoś nke radził sobie w Oberstdorfie nie znaczy że tu sobie nie poradzi, jest coś takiego jak dobry/slaby dzień. To się mija z celem

  • ivo bywalec
    @Joker1

    Prezes przeanalizował wiatry. Niczego więcej nie trzeba dodawać :)

  • dybekbruce bywalec
    @Joker1

    Optymizm Prezesa znany jest w Układzie Słonecznym:) A zaryzykowałbym nawet, że dotarł już do krańców Drogi Mlecznej !

  • Wiaderny początkujący
    @Joker1 Dziadek znowu zapomnial tabletek

    Ale te niebieskie podobno zawsze ma przy sobie aby byc "mocnym w kroku i na zeskoku"

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Joker1

    to u niego akurat typowe

  • Lataj profesor
    @erytrocyt_ka

    W Engelbergu był 6. i 16.

  • Xenkus profesor
    @Joker1

    Ja już widziałem w internecie komentarze przyznające rację Tajnerowi, więc co tu wiele mówić...

  • Joker1 bywalec

    Prezes Tajner po wczorajszym konkursie (zrodlo: duzy, ogolnopolski portal):
    "Powiem coś nieoczywistego, ale mimo wyniku w Oberstdorfie, poza Kamilem, widzę u chłopaków tendencję wzrostową."
    oraz
    "Przejrzałem jeszcze raz wyniki z Oberstdorfu, przeanalizowałem wiatry i uważam, że brakowało szczęścia."
    Ja tego nie skomentuje - moze ktos z Was ?

  • Robert Johansson252 profesor
    Będzie zacięta walka o wejście do konkursu! cz.2

    Inni zawodnicy, zagrożeni odpadnięciem:
    - Daiki Ito - Nie skacze dobrze, w Oberze ledwo wszedł do konkursu
    - Nazarov - Jego forma daleka od zeszłorocznej
    - Aigro - Podobnie jak Nazarov
    - Zografski - Wczoraj klepnął bulę, skocznia raczej mu leży
    - Keichii Sato - W tym sezonie słaba forma
    - Ipcioglu - Gratulacje punktów, jednak nie jest jeszcze 100%-towym pewniakiem na przechodzenie wszystkich q
    - Inny Polak (Kubacki, czy Wolny)

  • dybekbruce bywalec

    Prezes zobaczył postęp - teraz to już wszystko będzie dobrze!

  • Robert Johansson252 profesor
    Będzie zacięta walka o wejście do konkursu! cz.1

    Kto raczej odpadnie?
    Pewniacy do odpadnięcia:
    - Heung Chul Choi - Tylko raz w tym sezonie przeskoczył 100 metrów -trening w Oberstdorfie
    - Cacina - Lekki progresik względem zeszłych sezonów, ale wciąż daleko od przyzwoitego poziomu
    - Feldorean - Bula za bulą, chyba gorzej wygląda niż przed rokiem na Mistrzostwach Świata
    - Marusiak - Lato wyglądało nieźle, ale w Engelbergu w kwalifikacjach klepnął bulę.
    - Vassilyev - Ma potencjał, choć niewykorzystany. Same słabe skoki w tym sezonie.
    - Muminov - Z tą techniką wiele nie osiągnie.
    - Cintimar - Miał kilka całkiem niezłych skoków, ale średnia bardzo niska.
    Raczej odpadną:
    - Kaliniczenko - W Oberstdorfie skakał tragicznie. I to na skoczni, gdzie na MŚ skakał w drugiej serii. W Engelbergu ładnie.
    - Larson - Nie skacze jakoś bardzo źle, ale to za mało by mieć pewny awans.
    - Tkaczenko - Nieźle skakał w Klingenthalu, w Engelbergu raz się zakwalifikował. Takie 30-35% na awans.
    - Insam - Świetnie skoczył na pierwszym treningu, choć trochę przyfarcił z warunkami. Kwalifikacji nie przebrnął. Ciężko ocenić do czego jest zdolny, ale stabilny to on na pewno nie jest.
    - Nousiainen - W Ruce był słaby, teraz pewnie też wiele nie zaprezentuje
    - Bickner - Dwa lata temu skakał w Ga-Pa przyzwoicie, ale w tym roku forma jest bardzo słaba.
    - Foubert - Zdolny zawodnik, jednak nie zaprezentował póki co nic nadzwyczajnego. Z 40% na awans.
    - Maltsev - W Engelbergu radził sobie nieźle, jednak w Oberstdorfie już klepał bulę.
    - Filip Sakala - Forma lepsza niż przed rokiem, jednak raczej nie wejdzie do konkursu.
    - Markl - Nie przekonuje mnie ten zawodnik - rok temu skakał koszmarnie, choć w CoC w Ruce był niedawno siódmy.
    - Hoffman - Średniak, nawet w CoC nie ma szałowych wyników, awans będzie zaskoczeniem, choć może dobrze czuje skocznię.
    - Lisso - Całkiem nieźle sobie poradził na LGP w Klingenthal, gdzie był w 4. dziesiątce, teraz to raczej fis cupowy poziom.
    50/50
    - Aalto - Jedno z największych rozczarowań tego sezonu
    - Polaszek - Skacze zazwyczaj w okolice 50 miejsca
    - Koudelka - Wydawało się, że powrót będzie niezły, a tu nq w Oberze.
    - Stękała - Skoki w kratkę - może wejdzie, może nie.
    - Mankov - Nie potrafię gościa rozgryźć, ale jedno co wiem, to to że nie skacze teraz zbyt dobrze.
    - Siegel - Nawet w kontynentalu nie skacze równo. Ciekawe co z nim będzie. Według mnie ten zawodnik to zmarnowany potencjał, który po kontuzji nie może się podnieść.
    - Raimund - Spora niewiadoma.

  • an18 doświadczony

    Ja nie mam żadnych oczekiwań wobec Polaków. Nie będę hejtować, bo nie ma co naszym dokładać ciężaru na plecy. I tak mają już wystarczająco ciężko. Będę po prostu z cierpliwością czekał na ewentualną poprawę

  • erytrocyt_ka profesor
    @Dama_Karmelowa

    Nie jestem w stanie naprawde pojąć jak z zawodnika, który w Klingental stawał na podium, w Engelbergu był 7, w ogóle był tak blisko się wydawało formy pozwalającej na stawanie na podium, a tu nagle wszystko poszło w zupełnie inną stronę. Jestem w totalnym szoku w dalszym ciągu. Trzeba mieć talent żeby cos takiego zrobić z takim zawodnikiem pokroju Kamila...
    Jeszcze się łudzę, że może Obersdorf tak spotęgował błędy Stocha, a na innych skoczniach będzie lepiej, ale to tylko malutka cząstka nadziei. Gdyby chociaż oddał w te dwa dni przynajmniej jeden dobry skok, a tu nie było takiego.
    Masakra jednym słowem, nie pojmuje. Jeśli to kompletnie zawalone przygotowania do sezonu są przyczyną, to...

  • Karpp profesor
    @INOFUN99

    Ja też dalej podtrzymuje, że nie wiedzą co robić. Dodo przecież wczoraj coś tam wymamrotał "nie wiem już".

    No i wiadomo jak w Ga-Pa bedzie katstrofa to wycofają ich do Zakopanego. No ale biorąc pod uwagę jak ostatnio slaczą w Zakopanem to coś tego nie widzę. Najważniejsze, że Tajner wczoraj zobaczył postęp. Może i nam kiedyś będzie dane :)

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec
    @Sweet

    Skoro ma plecy w ruinie to powinien się rehabilitować a nie skakać a przez resztę czasu grać w Lola. Skoki z takim dyskomfortem są bezsensowne i ryzykowne.

  • Sweet weteran

    Andrzej ma plecy w ruinie ludzie.. Walczy bo wiadomo, gdzie chce być za 30+ dni ale ciężko jest. A z KAMILEM i innymi musi być dobrze, to jest ostatnia szansa Kamila Dawida Piotra czyli ostatnia szansa na olimpijski medal po 20 latach od pierwszej.

  • INOFUN99 profesor
    @Karpp

    Ten plan to najwyraźniej banał. Pewnie powiedzieli tak, aby nerwowe reakcje nie były aż z taką częstotliwością kierowane do nich.

  • sledzik16 weteran

    Tym razem Niemcy z grupa krajowa

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @INOFUN99

    Bez problemu można rozpoznać, że @Marco Gaccio to @SebaSzczesny.

  • Lataj profesor

    Cudownie. Po Stękale startuje Ipcioglu. Jak dołączyła niemiecka krajówka i Nousiainen (fajnie, że Vattainen go wziął i sprawdzi go w rywalizacji na wyższym poziomie), Polakom będzie trudniej w kwalifikacjach. Nawet jak najpierw będą świetnie skakali w Q, w Nowym Roku w konkursie będzie d.pa i tak zostanie. Już nie wierzę, że się będzie nam udawało i dlatego niczego od nich nie oczekuję. Może też nie być żadnego w finale.

  • Karpp profesor

    Za Kruczka Oberstdorf uchodził za mało przyjazną skocznie na TCS. Dlatego czekam na jutro.

    Mają już opracowany plan do igrzysk. Podobno wczoraj go zrobili Już wiedzą gdzie jest problem. No nic. Tylko czekać pozostaje :)

  • Lataj profesor
    @KamO

    Zaś Stękała chyba uzależnił się od LoL-a. Albo po prostu to dla niego życie, a nie skoki. 16. zawodnik sezonu 2020/2021.

  • INOFUN99 profesor
    @Xenkus

    Skąd wiesz, że @Marco Gaccio to następca @SebySzczesnego?
    @SebaSzczęsny bywał irytujący, bo mając minimalną wiedzę, zwał się wielkim ekspertem.
    Natomiast @Aleksander_Mogilski to stajenny ironista.

  • Xenkus profesor
    @Dama_Karmelowa

    No właśnie. Jest problem, bo Kamil nie ma formy nawet na 3 dziesiątkę niestety. A komentarze tęgo SebySzczesnego w przebraniu Marco Gaccio nikogo nie bawią.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Marco Gaccio

    Daj spokój. Serio. Jakby Kamil miał formę na 3. dziesiątkę to może kogoś by rozbawiło. Teraz nie bawi nikogo.
    Raczej poza paroma niechlubnymi wyjątkami wszyscy tu Kamilowi współczują

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Dochodzi niemiecka krajówka, więc naszym będzie ciężej przebrnąć przez kwalifikacje, ale jeżeli każdy z naszych odda swoje optymalne skoki to powinni wszyscy awansować, ale pewnym tego być nie można.

  • alo profesor

    Kogo to obchodzi ilu naszych jest. Mogłoby ich w ogóle nie być i tak są tłem i ścierką do podłogi.

  • zomo początkujący
    @Marco Gaccio

    W wielkiej, pokazał to wczoraj. Kwalifikacje napewno będą dobre a w nowy rok [***] i Stoch będzie mówić że coś zagineło, lub czegoś brakło.

  • KamO doświadczony
    Stękała

    Stękała na liście przed Ipcioglu (jestem wielkim kibicem tego chłopaka tak jak i całej egzotyki)
    Właśnie tak kończy się zachłyśnięcie jednym sezonem sukcesów (to samo było z nim podczas ostatniego sezonu Kruczka kiedy kilka razu zapunktował a następnym sezonie przepadł)
    Zamiast zajmować się skokami/regenerować siły to grał całymi dniami w durnowate gierki jak 12 latek kiedy starzy wyjadą z domu przez co nabawił się kontuzji pleców i zaniedbał treningi
    Ambitni ci nasi reprezentanci
    Brawo :)

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Marco Gaccio

    Człowieku nie wkurzaj mnie bo ta twoja ironia i szydzenieijest żenujące i żałosne

  • Marco Gaccio profesor

    Jutro Stoch wygra. On jest w wielkiej formie !

  • Joker1 bywalec

    Jesli tu bedzie wtopa to wg mnie tylko opcja atomowa: wycofanie wszystkich z zawodow PS, potem start tylko w Zakopanem i nastepnie ponownie wylacznie treningi - a kolejny start juz wylacznie na IO w Pekinie. No i koniecznie jakis kosultant z zewnatrz dla wszystkich i drugi kosultant indywidualny dla Stocha. Inaczej igrzysk uratowac nie ma szans.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Boli mnie widok Stękały skaczącego przed Ipcioglu

  • the_foe doświadczony

    w sumie to i lepiej, gdyby ich wycofali Doleżal i Polo dalej mogliby grać chocholi taniec. A tak, stawiam, pojutrze 0 zawodników w II turze i end game.

  • Xenkus profesor

    Żadnych oczekiwań wobec naszych nie mam, bo bardzo wątpliwe, żeby coś w ciągu jednego dnia udało się poprawić.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl