PŚ w Lahti: 12. zwycięstwo Kamila Stocha, Polak ponownie liderem!

  • 2014-03-02 16:50

Kamil Stoch po raz 12. w karierze odniósł zwycięstwo w zawodach z cyklu Pucharu Świata. Dzięki dzisiejszemu sukcesowi Polak wrócił na pozycję lidera w klasyfikacji generalnej całego sezonu.

Kamil StochKamil Stoch
fot. Horst Nilgen

Dwukrotny mistrz olimpijski z Soczi znowu najlepszy! Kamil Stoch po dwóch kapitalnych lotach wygrał piąty konkurs w tym sezonie. Skoki mierzące 131,5 metra oraz 134,5 metra na obiekcie HS 130 pozwoliły Polakowi odzyskać żółty plastron lidera całego cyklu. 26-latek pomimo lądowania metr przed rekordem skoczni, zakończył swój skok telemarkiem. Na drugim stopniu podium stanął Severin Freund. Niemiec prowadził na półmetku (131,5 metra), ale 129,5 metra w finale nie wystarczyło do utrzymania prowadzenia. Stoch pokonał Freunda o 3,6 pkt. Po blisko dwóch miesiącach przerwy na pucharowe podium powrócił Gregor Schlierenzauer. Utytułowany Austriak skoczył 126 i 130 metrów.

To był świetny konkurs w wykonaniu podopiecznych Alexandra Pointnera. Oprócz Schlierenzauera w czołówce znalazło się jeszcze czterech Austriaków. Tuż za podium uplasowali się Stefan Kraft (126 metrów i 129,5 metra) oraz Andreas Kofler (128,5 metra i 129 metrów). Peter Prevc (126 metrów i 130,5 metra) zakończył niedzielne zmagania na szóstej pozycji. W tym momencie w klasyfikacji generalnej traci do naszego rodaka 53 punkty.

Po krótkiej przerwie powrócił Noriaki Kasai (128 i 125 metrów). 41-latek wywalczył dzisiaj 9. pozycję. Najlepszą dziesiątkę uzupełnił reprezentant gospodarzy - Anssi Koivuranta (130 metrów i 123 metry).

W czołowej "30" znalazł się jeszcze Dawid Kubacki. Zawodnik z Nowego Targu lądował na 120. oraz 116. metrze, dzięki czemu został sklasyfikowany na 26. miejscu. Jan Ziobro (116,5 metra) był 38.

Skoczkowie nie będą mieli zbyt dużo czasu na odpoczynek. Już jutro w fińskim Kuopio odbędą się oficjalne treningi oraz kwalifikacje na skoczni HS 127.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata...»
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów...»

FOTORELACJA


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (47164) komentarze: (226)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej zwycięstw w PŚ w historii

    Koniec sezonu PŚ 2012/2013 + 23 konkursy sezonu 2013/2014:

    1.Schlierenzauer - 52 zwycięstwa
    2.Nykaenen --.-.-- 46
    3.MAŁYSZ ----.---- 39
    4.Ahonen --.-.--.-- 36
    5.Weissflog ------- 33
    6.Schmitt --.--.--.- 28
    7.Felder ----------- 25
    8.Morgenstern -.-- 23
    9.S.Ammann -....- 21
    10.Goldberger -..- 20
    11.Hannawald ---- 18
    11.Widhoelzl -.-.-- 18
    13.Hautamaeki -.- 16
    13.Kasai --.-.-.-.-- 16
    15.Funaki --------- 15
    15.Peterka --.--.-- 15
    15.Vettori --.------ 15
    18.Kogler --------- 13
    19.Kofler ---.--.--- 12
    19.K.STOCH --.--- 12
    19.Thoma --.---.-- 12
    22.Ljoekelsoey -.- 11

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ w historii

    Koniec sezonu PŚ 2012/2013 + 23 konkursy sezonu 2013/2014:

    1.Ahonen --.--.--- 108 (36 - 44 - 28)
    2.Małysz ----------- 92 (39 - 27 - 26)
    3.Schlierenzauer .. 86 (52 - 19 - 15)
    4.Nykaenen -.-..-.- 76 (46 - 22 ... 8)
    4.Morgenstern -...- 76 (23 - 30 - 23)
    6.Weissflog ---.---- 73 (33 - 19 - 21)
    6.Ammann -.--.--.- 73 (21 - 29 - 23)
    8.Goldberger --.--- 63 (20 - 25 - 18)
    9.Vettori ----------- 54 (15 - 18 - 21)
    10.Schmitt ---.--.-- 52 (28 - 14 - 10)
    11.Felder --.-.-.-.-- 51 (25 - 15 - 11)
    12.Widhoelzl -..-.-- 49 (18 - 17 - 14)
    12.Kasai ----------- 49 (16 - 10 - 23)
    14.Nikkola ----.---- 42 ( 9 - 14 - 19)
    15.Hannawald --.-- 40 (18 - 12 - 10)
    16.Funaki -----.---- 38 (15 - 12 - 11)
    17.M.Hautamaeki - 37 (16 - 10 - 11)
    18.Kogler ----.----- 37 (13 - 12 - 12)
    19.Thoma --.--.-.-- 36 (12 - 14 - 10)
    -----------
    00.Kofler --.--.--.-- 34 (12 - 12 - 10)
    ======
    00.K.STOCH ---.--- 25 (12 ... 7 ... 6)

  • jozek_sibek profesor
    Wygrywali PŚ w XXI wieku - 13 sezonów

    2000/2001 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.M.Schmitt --.-.--.-- 3.R.Jussilainen
    2001/2002 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.S.Hannawald --.--- 3.M.Hautamaeki
    2002/2003 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.S.Hannawald --.--- 3.A.Widhoelzl
    2003/2004 - 1.J.Ahonen --.-.-.-.-- 2.R.Ljoekelsoey -.-.- 3.B-E.Romoeren
    2004/2005 - 1.J.Ahonen --.-.-.-.-- 2.R.Ljoekelsoey -.-.- 3.M.Hautamaeki
    2005/2006 - 1.J.Janda --.--.-.--.-- 2.J.Ahonen --.-.-.-.-- 3.A.Kuettel
    2006/2007 - 1.A.MAŁYSZ --------- 2.A.Jacobsen ----.--- 3.S.Ammann
    2007/2008 - 1.T.Morgenstern ....- 2.G.Schlierenzauer - 3.J.Ahonen
    2008/2009 - 1.G.Schlierenzauer - 2.S.Ammann -------- 3.W.Loitzl
    2009/2010 - 1.S.Ammann -------- 2.G.Schlierenzauer - 3.T.Morgenstern
    2010/2011 - 1.T.Morgenstern ....- 2.S.Ammann -------- 3.A.MAŁYSZ
    2011/2012 - 1.A.Bardal -----.----- 2.G.Schlierenzauer - 3.A.Kofler
    2012/2013 - 1.G.Schlierenzauer - 2.A.Bardal -----.----- 3.K.STOCH


    Podsumowanie:

    Po nazwisku i kraju ilość wygranych,drugich i trzecich miejsc w klasyfikacj generalnej.

    1.A.MAŁYSZ --------- POLSKA -...- 4 - 0 - 1
    2.G.Schlierenzauer - Austria -.-.-- 2 - 3 - 0
    3.J.Ahonen --.-.-.-.-- Finlandia -..- 2 - 1 - 1
    4.T.Morgensrern ---- Austria -.-.-- 2 - 0 - 1
    5.S.Ammann -.-.-.-.- Szwajcaria - 1 - 2 - 1
    6.A.Bardal -----.----- Norwegia --- 1 - 1 - 0
    7.J.Janda ------------ Czechy -..-.- 1 - 0 - 0
    8.S.Hannawald ------ Niemcy ----- 0 - 2 - 0
    8.R.Ljoekelsoey -..-- Norwegia --- 0 - 2 - 0
    10.A.Jacobsen -.-.-.- Norwegia --- 0 - 1 - 0
    10.M.Schmitt -.-.-.-.- Niemcy ----- 0 - 1 - 0
    12.M.Hautamaeki --- Finlandia -..- 0 - 0 - 2
    13.R.Jussilainen -.-.- Finlandia -..- 0 - 0 - 1
    13.A.Kofler ---------- Austria -.-.-- 0 - 0 - 1
    13.A.Kuettel --------- Szwajcaria - 0 - 0 - 1
    13.W.Loitzl --.--.--.-- Austria -.-.-- 0 - 0 - 1
    13.K.STOCH --.--.--- POLSKA -...- 0 - 0 - 1
    13.B-E.Romoeren ..- Norwegia --- 0 - 0 - 1
    19.A.Widhoelzl ------ Austria -.-.-- 0 - 0 - 1

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej wygranych w jednym sezonie - w XXI wieku

    1.G.Schlierenzauer - 13 (2008/2009) - 27 konkursów
    2.J.Ahonen --.-.-.-.-- 12 (2004/2005) - 28
    3.A.Małysz --.----.--- 11 (2000/2001) - 21
    4.T.Morgenstern ....- 10 (2007/2008) - 27
    4.G.Schlierenzauer - 10 (2012/2013) - 27
    6.A.Małysz ------------ 9 (2006/2007) - 24
    6.S.Ammann --.-.--.-- 9 (2009/2010) - 23
    8.G.Schlierenzauer ... 8 (2009/2010) - 23 - w PŚ był 2 za S.Ammannem
    9.A.Małysz ------------ 7 (2001/2002) - 22
    9.R.Ljoekelsoey ------ 7 (2003/2004) - 23 - w PŚ był 2 za J.Ahonenem
    9.T.Morgenstern -.-.-- 7 (2010/2011) - 26

    Jak do tej pory tylko A.Małysz wygrał więcej niż 50% konkursów jakie były w danym sezonie - 11 wygranych na 21.

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ w XXI wieku

    13 sezonów (2001 do 2013) + 23 konkursy sezonu 2013/2014:

    346 - konkursy
    -----------------
    349 - pierwsze miejsca
    350 - drugie miejsca
    345 - trzecie miejsca

    W kolejnych sezonach:
    -----------------------
    2000/2001 - 21 pierwsze, 21 drugie, 21 trzecie - 21 konkursy
    2001/2002 - 22 pierwsze, 23 drugie, 22 trzecie - 22
    2002/2003 - 27 pierwsze, 30 drugie, 24 trzecie - 27
    2003/2004 - 23 pierwsze, 24 drugie, 23 trzecie - 23
    2004/2005 - 29 pierwsze, 27 drugie, 29 trzecie - 28
    2005/2006 - 22 pierwsze, 22 drugie, 22 trzecie - 22
    2006/2007 - 24 pierwsze, 24 drugie, 24 trzecie - 24
    2007/2008 - 27 pierwsze, 27 drugie, 27 trzecie - 27
    2008/2009 - 27 pierwsze, 27 drugie, 28 trzecie - 27
    2009/2010 - 23 pierwsze, 23 drugie, 23 trzecie - 23
    2010/2011 - 27 pierwsze, 25 drugie, 26 trzecie - 26
    2011/2012 - 26 pierwsze, 27 drugie, 25 trzecie - 26
    2012/2013 - 28 pierwsze, 27 drugie, 27 trzecie - 27
    2013/2014 - 23 pierwsze, 23 drugie, 24 trzecie - 23

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 2001/2002
    24.01.02 - Hakuba -.-.-.-.- 2 - M.Koch i S.Horngacher
    13.03.02 - Falun ------.---- 3 - J.Ahonen i S.Hanawald

    Sezon 2002/2003
    01.01.03 - Ga-Pa ----.----- 2 - A.MAŁYSZ i S.Goldberger
    06.01.03 - Bischofshofen - 2 - A.Kofler i S.Hannawald
    09.03.03 - Oslo -----.------ 2 - F.Liegl i R.Ljoekelsoey

    Sezon 2003/2004
    25.01.04 - Sapporo -.-..-.- 3 - J.Ahonen i S.Pettersen
    12.03.04 - Liliehammer -.- 2 - S.Ammann i B.Romoeren

    Sezon 2004/2005
    29.01.05 - ZAKOPANE ....- 1 - A.MAŁYSZ i R.Ljoekelsoey
    09.03.05 - Kuopio --------- 3 - A.Małysz i J.Janda

    Sezon 2008/2009
    22.03.09 - Planica --------- 3 - R.Kranjec i S.Ammann

    Sezon 2010/2011
    12.02.11 - Vikersund -..-.- 1 - G.Schlierenzauer i J-R.Ewensen

    Sezon 2011/2012
    04.12.11 - Liliehammer -.- 2 - A.Bardal i S.Freund

    Sezon 2012/2013
    16.12.2012 - Engelberg -.- 2 - A.Kofler i A.Wellinger
    10.03.2013 - Lahti --.--.--- 3 - A.Jacobsen i S.Freund
    17.03.2013 - Oslo --------- 1 - P.ŻYŁA i G.Schlierenzauer

    Sezon 2013/2014
    29.12.2013 - Oberstdorf .- 3.P.Prevc i T.Diethard

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ w XXI wieku

    Ostatnie 13 sezonów(od 2000/2001-2012/2013) + 23 konkursy sezonu 2013/2014:

    1.Austria ---- 109 - 104 - 94 - 15 zawodników
    2.Finlandia ...- 52 ... 47 - 43 - 13 zawodników
    3.POLSKA ....- 51 ... 31 - 32 ... 5 zawodników
    4.Norwegia -.- 45 ... 54 - 49 - 12 zawodników
    5.Niemcy ----- 33 ... 42 - 34 - 15 zawodników
    6.Szwajcaria - 26 ... 33 - 29 ... 2 zawodników
    7.Słowenia .... 14 ... 14 - 21 ... 9 zawodników
    8.Japonia --.-- 11 ... 12 - 25 ... 9 zawodników
    9.Czechy -.-.-.- 8 -.-- 9 - 10 ... 4 zawodników
    10.Rosja ------- 0 -.-- 4 ... 6 ... 2 zawodników
    11.Włochy -....- 0 -.-- 0 ... 1 ... 1 zawodnik
    11.Francja ----- 0 -.-- 0 ... 1 ... 1 zawodnik

    Rozegrano 346 konkursy PŚ i przyznano:

    349 - pierwsze miejsca
    350 - drugie miejsca
    345 - trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Świata 2013/2014

    Sezon,ilość startujących Polaków w PŚ,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna Pucharu Świata

    2005/2006 - występowało - 11 - punktowało ... 6
    2006/2007 - występowało - 11 - punktowało ... 5
    2007/2008 - występowało - 11 - punktowało ... 4
    2008/2009 - występowało - 12 - punktowało ... 8
    2009/2010 - występowało - 15 - punktowało ... 7
    2010/2011 - występowało - 14 - punktowało ... 7
    2011/2012 - występowało - 14 - punktowało ... 6
    2012/2013 - występowało - 12 - punktowało - 10
    2013/2014 - występowało - 12 - punktowało ... 9

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów

    Polacy w Pucharze Narodów - od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 ... 6 miejsce ... 530 pkt
    2000/2001 ... 6 miejsce ... 260(pkt liczono tylko z konkursów drużynowych)
    2001/2002 ... 6 miejsce - 2105
    2002/2003 ... 7 miejsce - 1608
    2003/2004 ... 7 miejsce ... 702
    2004/2005 ... 7 miejsce - 1630
    2005/2006 ... 9 miejsce ... 786
    2006/2007 ... 5 miejsce - 1785
    2007/2008 - 10 miejsce ... 804
    2008/2009 ... 8 miejsce - 1574
    2009/2010 ... 6 miejsce - 1806
    2010/2011 ... 3 miejsce - 3239
    2011/2012 ... 6 miejsce - 2638
    2012/2013 ... 5 miejsce - 3447
    2013/2014 ... 4 miejsce - 3000

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w XXI wieku

    13 sezonów(od 2000/2001-2012/2013) + 23 konkursy sezonu 2012/2013:



    Pkt Polaków - 20280 (wszyscy)



    1.A.Małysz .... 11352 pkt

    2.K.Stoch --.--- 4652

    3.P.Żyła -.-.-.-- 1133

    4.M.Kot ---.--.--- 885

    5.J.Ziobro ---.--- 313

    6.R.Mateja ------ 283

    7.S.Hula --.--.--- 252

    8.D.Kubacki -...- 229

    9.K.Miętus -.-.-.- 222

    10.M.Bachleda .. 179

    11.K.Murańka ... 164

    12.K.Biegun -...- 145

    13.W.Skupień ... 117

    14.Ł.Rutkowski - 108

    15.A.Zniszczoł .... 68

    16.R.Sliż ---.--.--- 55

    17.T.Pochwała .... 42

    18.T.Tajner -.-.-.- 22

    19.G.Miętus -..-..- 20

    20.M.Rutkowski .- 17

    21.W.Tajner ------- 9

    22.Ł.Kruczek -..-..- 8

    23.K.Długopolski .- 3

    24.T.Byrt --.--.--.-- 2Komentarz zmoderowany (Moderator nr:12) / 2014-05-09 23:50:39

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów PŚ w Lahti

    Miejsca zawodników w niedzielnym konkursie konkursie:

    1.Austria --.-.-.-- 03 - 04 - 05 - 07 - 08 - 18 - 236 pkt
    2.Niemcy -------- 02 - 13 - 19 - 20 - 22 -.-.-.- 132
    3.POLSKA -.-..-.- 01 - 26 -------.------.-------- 105
    4.Słowenia -..-..- 06 - 11 - 17 - 20 --.--.--.--.-- 89
    5.Finlandia -.-.-.- 10 - 16 - 28 ------.-----.------ 44
    6.Japonia ---.---- 09 - 23 - 27 ------.-----.------ 41
    7.Norwegia --.--- 11 - 25 - 30 ------.-----.------ 31
    8.Czechy -------- 15 - 24 - 29 ------.-----.------ 25
    9.Szwajcaria ---- 14 ------.-------.-------.------- 18
    =============
    10.Rosja --.--.--- bez pkt PŚ
    10.Włochy ---.--- bez pkt PŚ
    10.Kanada -.-.-.- bez pkt PŚ
    10.Estonia ---.--- bez pkt PŚ
    10.Bułgaria -.-.-- bez pkt PŚ
    ============
    15.Francja --.-.-- odpadli w kwalifikacjach
    15.USA --.-.-.-.-- odpadli w kwalifikacjach
    15.Korea -.-.-.-.- odpadli w kwaifikacjach
    15.Kazachstan -- odpadli w kwalifikacjach

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ sezonu 2013/2014

    Indywidualnie - po 23 konkursach:



    1.K.STOCH -----.------ 5 - 3 - 2

    2.S.Freund --.--.-.--.-- 3 - 3 - 0

    3.P.Prevc ------.------- 2 - 5 - 2

    4.G.Schlierenzauer -.- 2 - 1 - 2

    5.T.Diethard --.--.--.-- 2 - 0 - 1

    6.S.Ammann ----.----- 1 - 2 - 2

    7.A.Bardal ----.---.---- 1 - 2 - 1

    8.A.Wellinger --.-.--.-- 1 - 2 - 0

    9.T.Morgenstern ------ 1 - 1 - 2

    10.J.Damjan --.-.-.-.-- 1 - 1 - 1

    11.N.Kasai ---.--.--.--- 1 - 0 - 4

    12.J.ZIOBRO ----.----- 1 - 0 - 1

    13.K.BIEGUN ---.--.--- 1 - 0 - 0

    13.A.Koivuranta -..-..- 1 - 0 - 0

    15.S.Kraft ------------- 0 - 1 - 0

    15.M.Kraus -----.------ 0 - 1 - 0

    15.T.Takeuchi --.--.--- 0 - 1 - 0

    18.R.Freitag -----.----- 0 - 0 - 2

    19.M.Hayboeck -.-..-.- 0 - 0 - 1

    19.D.Ito ---.--.--.--.--- 0 - 0 - 1

    19.R.Kranjec ----.----- 0 - 0 - 1

    19.J.Tepes ---.--.--.--- 0 - 0 - 1 - 22 zawodników

    ---------------------------

    Razem -----.-----.----- 23-23-24



    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych.



    1.POLSKA --.--.--.--.-- 7 - 3 - 3

    2.Austria ---.---.---.--- 5 - 3 - 6

    3.Niemcy -------------- 4 - 6 - 2

    4.Słowenia --.--.-.--.-- 3 - 6 - 5

    5.Szwajcaria ---------- 1 - 2 - 2

    6.Norwegia ------.----- 1 - 2 - 1

    7.Japonia ------.------- 1 - 1 - 5

    8.Finlandia ---.--.--.--- 1 - 0 - 0

    ---------------------------

    Razem ----.------.----- 23-23-24Komentarz zmoderowany (Moderator nr:12) / 2014-05-09 18:30:15

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ 2013/2014 - po 23 konkursach

    Miejsca Polaków poza "50" konkursów:

    51 miejsce - J.Wolny -....- 16.01.2014 - WISŁA
    52 miejsce - K.Miętus -...- 15.12.2013 - Titisee-Neustadt
    52 miejsce - P.Żyła ---.--- 01.01.2014 - Ga-Pa
    52 miejsce - K.Biegun -.-- 04.01.2014 - Innsbruck
    52 miejsce - K.Murańka .- 28.02.2014 - Lahti
    52 miejsce - M.Kot --.--.-- 02.03.2014 - Lahti
    53 miejsce - K.Miętus -...- 08.12.2013 - Lillehammer
    54 miejsce - B.Kłusek ---- 24.01.2014 - Sapporo
    54 miejsce - P.Żyła ---.--- 02.03.2014 - Lahti
    58 miejsce - B.Kłusek ---- 19.01.2014 - ZAKOPANE
    59 miejsce - B.Kłusek ---- 26.01.2014 - Sapporo
    59 miejsce - P.Żyła ---.--- 28.02.2014 - Lahti
    60 miejsce - K.Miętus -...- 16.01.2014 - WISŁA
    60 miejsce - M.Kot --.--.-- 28.02.2014 - Lahti
    62 miejsce - K.Murańka .- 02.03.2014 - Lahti
    66 miejsce - S.Hula --.-.-- 29.11.2013 - Kuusamo
    68 miejsce - J.Ziobro --.-- 28.02.2014 - Lahti
    76 miejsce - D.Kubacki ... 07.12.2013 - Lillehammer - dyskwalifikacja

    03 razy poza "50" - K.Miętus
    03 razy poza "50" - B.Kłusek
    03 razy poza "50" - P.Żyła
    02 razy poza "50" - K.Murańka
    02 razy poza "50" - M.Kot
    01 razy poza "50" - S.Hula
    01 razy poza "50" - D.Kubacki
    01 razy poza "50" - K.Biegun
    01 razy poza "50" - J.Wolny
    01 razy poza "50" - J.Ziobro
    ------------------
    18 razy poza "50" konkursów PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ w Szwecji + Finlandi

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - środa + piątek + niedziela:

    1.K.Stoch -.-.-.- 04 + 03 + 01 =210 pkt
    2.M.Kot ----.---- 10 + 60 + 52 = 26
    3.D.Kubacki -..- 24 + 20 + 26 = 23
    4.J.Ziobro ------ 21 + 68 + 38 = 10
    5.K.Murańka --- 29 + 52 + 54 = 02
    --------------
    6.P.Żyła -------- 37 + 59 + 54

    Pierwszy konkurs Falun + 2 razy Lahti.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ w Lahti

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - piątek + niedziela:

    1.K.Stoch -.-.-.- 03 + 01 =160 pkt
    2.D.Kubacki -..- 20 + 26 = 16
    --------------
    0.J.Ziobro ------ 68 + 38
    0.M.Kot ----.---- 60 + 52
    0.P.Żyła -------- 59 + 54
    0.K.Murańka --- 52 + 62

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ w Lahti

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - niedziela:

    1.K.Stoch ---.---- 1 =100 pkt
    2.D.Kubacki -..- 26 = 05
    -------------
    3.J.Ziobro ------ 38
    -----------
    4.M.Kot ----.---- 52
    5.P.Żyła -------- 54
    6.K.Murańka --- 62

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Lahti

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.K.Stoch ---.---- 1 miejsce
    2.D.Kubacki -..- 26
    -------------
    3.J.Ziobro ------ 38
    -----------

    Odległości Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.K.Stoch -.-.-.- 131.0m - 141.7 pkt i 134.5m - 281.0 pkt
    2.D.Kubacki -..- 120.0m - 119.7 pkt i 116.0m - 226.3
    3.J.Ziobro ------ 116.5m - 114.5 pkt 

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.Komentarz zmoderowany (Moderator nr:12) / 2014-05-08 23:31:49

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Lahti

    Miejsca Polaków w pierwszej serii niedzielnego konkursu:

    1.K.Stoch ---.---- 2 miejsce
    2.D.Kubacki -..- 27
    ----------
    3.J.Ziobro ------ 38


    Odległości Polaków w pierwszej serii niedzielnego konkursu

    1.K.Stoch -.-.-.- 131.0m - 141.7 pkt
    2.D.Kubacki -..- 120.0m - 119.7
    3.J.Ziobro ------ 116.5m - 114.5

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Lahti

    Miejsca Polaków w niedzielnych kwalifikacjach:

    1.K.Stoch ---.---- 8 odległość z zawodników najlepszej "10" PŚ
    2.J.Ziobro ------ 16 (26)
    3.D.Kubacki -..- 19 (29)
    -------------
    4.M.Kot ----.---- 42 (52)
    5.P.Żyła -------- 44 (54)
    6.K.Murańka --- 52 (62)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach(oprócz K.Stocha),dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).


    Odległości Polaków w niedzielnych kwalifikacjach:

    1.K.Stoch -.-.-.- 108.5m
    2.J.Ziobro ------ 113.0m - 101.3
    3.D.Kubacki -..- 109.5m ... 98.1
    -------------
    4.M.Kot ----.---- 104.5m ... 85.3
    5.P.Żyła -------- 105.0m ... 84.1
    6.K.Murańka -...- 97.5m ... 73.0

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • kalambury początkujący

    @derwisz jak mantra a ty piszesz na temat? przecież to co tu wypisujesz to nie ma nic wspólnego z tematem.
    Ten regulamin jaki tu mają to fikcja.
    A funkcja moderatora całkowicie charytatywna.

  • bardzostarysceptyk profesor
    dervish

    Jedyna prawda to to, że ja nie zmieniam nicków i faktyczni zawsze można przeczytać co kiedyś napisałem. Bo ja się tego nie wstydzę.
    Ale ty zawsze możesz podyskutować z Burym, czyli z samym sobą, jednego już takiego na tym portalu mamy.

  • Bury stały bywalec
    @bardzostarysceptyk

    Jesteś rozkoszny :)
    Nie jestem dervishem.
    Co do Twoich zarzutów:
    1. tak komentarz długi, ale czy komuś to przeszkadza? Jak ktoś nie ma ochoty to nie czyta. Proste.
    2. Uważam Kamila za najlepszego skoczka w tym sezonie. Uważam, że jest wybitnym skoczkiem pod wieloma względami. I co w tym złego, że podziwiam jego sukcesy? Masz z tym jakiś problem? Tobie one przeszkadzają?
    3. W moim chorym umyśle oraz w umysłach wielu innych ludzi, którzy uważali Małysza za wielkiego sportowca. Wg Ciebie sezony 2000/2001, 2001/2002, 2002/20003 to nie była Dominacja Małysza? Wg Ciebie na MŚ w Val di Fiemme Małysz nie dominował?
    4.Po prostu dzisiaj nie miałem ochoty na analizowanie formy reszty Polaków. A poza tym, czy to, że napiszę coś krytycznego na ich temat, zmieni cokolwiek? Ja nie poczuje się przez to lepiej, oni nie zaczną lepiej skakać, a Kruczek nie zmieni swoich decyzji. Jeżeli wg Ciebie narzekanie jest receptą na cokolwiek to mogę CI tylko współczuć.
    5.Zaczynasz przeginać. Nie idealizuje Kruczka, nie gloryfikuje naszych skoczków. Uważam tylko, że ciągłe narzekanie na trenera i zawodników nie ma sensu. Nie jestem bezkrytyczny wobec naszych tylko nie widzę sensu w pisaniu tego co oni powinni a czego nie powinni bo te informacje do nich nie dotrą.
    6. HAhahahahahah. Wróg krytycznego myślenia? To dobre. Wg Ciebie jeżeli cieszę się z sukcesu Kamila i nie chce opluwać jadem pozostałych zawodników jak robią to inni to jestem bezkrytycznym lemingiem? Strasznie wszystko upraszczasz i generalizujesz. Analizujesz moje podejscie do skoków, na podstawie jedneego postu? A czytasz czasami inne moje wypowiedzi?

    Życzę CI miłego wieczoru i trochę więcej obiektywizmu.

  • PGr doświadczony
    Dzisiaj ...

    nie oglądałem 1konkursu w tym sezonie, pod koniec kwalifikacji musiałem wyjechać, jednak po nieudanych kwalifikacjach dobrze ten konkurs się zakończył...
    Znów komentarze se odpuściłem/...

    Kamil tylko chwilowy brak błysku, po ostatnich bardzo dobrych miejscach (4,3,1) nawet spadkiem formy nie można tego nazwać, tylko jakieś chwilowe przytłumienie. Zasłużone zwycięstwo i Gratulacje Mistrzowi się nalezą.

    Dawid, cały czas skacze swoje dobre skoki na 3dziesiątke (czasem małe wahania na + i -), wcześniej na tle reszty naszej kadry jego skoki mogły wydawać się "mierne", ale to cały czas jest ten sam dobry poziom, tylko teraz nieoczekiwanie stał się nr.2 w kadrze :P ale obstawiam że to chwilowy obraz.

    Reszta, na razie bym nie panikował, sytuacja podobna jak w czasie T4S (wtedy też była "narodowa panika"), jeśli dostali w kość, to i u nich to "przytłumienie" odpuści, tylko żeby zdążyło do MŚwL... No i tam nasza drużyna znów powinna się liczyć w walce o pudło.

  • Stinger profesor
    MSad_

    Pisałem że się obawiam po treningu itp a nie że już po KK ... czytanie ze zrozumieniem u ciebie widzę jest katastrofalne ale nie czepiam się bo wiem że zwykły (grzecznie mówiąc) gimbus (tak się teraz mówi na was?) który ledwo zdaje z klasy do klasy (jeśli w ogóle) tego potrafić nie może.

    No ja cie rozliczał nie będę ile masz siedzieć przed kompem bo to nie mój interes tylko twoich rodziców, ale nic bój nic jakiego kabla wezmą to raz dwa skończy się twoje el dorado.

    A na koniec dodam że Stoch to nie jest przeciętniak i skompromitowałeś się jak go tak nazwałeś.

  • obserwator doświadczony
    NIEDORZECZNOSCIA JEST POROWNYWANIE KOTA I INNYCH NASZYCH SKOCZKOW DO

    DO TEGO MAMEJI!!! "Trzesibut" nie dorównuje zadnemu obecnemu skoczowi nie tylko pod wzgledem sportowym ale mentalnym podejsciem do tego sportu, zawodow. Dzis slyszlem wypowiedz Jana Ziobry ktory zajal 38 pozycje i za nia przepraszal i mowil ze jest mu wstyd! A taki mameje ladujac bezczelnie na buli i zajmujac ostatnie miejsce i to nawet na mamutach najczesciej nic sobie z tego nie robil tylko beznamietnym glosem zenujaco probowal sie jeszcze tlumaczyc i wzdrygiwal ramionami przed kamerami tv. A dzis taki pleni funkcje trenera kadry młodzieżowej kadry ktora notuje zenujce wyniki coraz bardziej zenujace. Doszlo do tego ze dzis nie ma kogo zastapic bedacego bez formy Zyly. 2 zlote medle Stocha na IO nie moga przyslonic stagnacji i regresu kadry mlodziezowej prowadzonej przez tego miszcza buli!

  • Stinger profesor

    Kapitalny konkurs w wykonaniu Kamila Stocha. Ten drugi skok prawdziwy majstersztyk w wykonaniu mistrza. Obecnie tylko Kamila stać na coś takiego. Inni albo by nie ustali albo na dwie nogi.

    Freund dalej mocny ale dzisiaj musiał uznać wyższość Polaka. Severin na 5 konkursów przed końcem sezonu powoli przestaje się liczyć w walce o KK. Mimo że matematycznie ma szanse to teoretycznie chyba ma już małe dlatego że dzisiaj nie odrobił nic i do tego stracił.

    Schlierenzauer wraca na podium po dwóch miesiącach. Prevc w drugiej serii świetny skok ale i tak to nie starczyło na walkę z najlepszymi dzisiaj. 53 pkt straty do Stocha i to jest już jakaś przewaga. Szczerzę mówiąc pierwszy raz kibicowałem dzisiaj Austriakom i to wszystkim którzy skakali w ostatniej (pierwszej) dziesiątce.

    Kubacki dalej jest na tym swoim poziomie, bez błysku ale punktuje. Ziobro słabo a reszta niestety katastrofa.

    Przyznam że te skoki Kamila wczorajsze (mimo że były dobre) i ten dzisiejszy treningowy trochę mnie że tak powiem przestraszyły i zacząłem się obawiać nie tylko Prevca ale i Freunda ale teraz wiem że Stoch jest dalej mocny a ten trening siłowy Kruczka może przynieść jeszcze większe efekty. Szkoda tylko że inni poza Dawidem skacze coraz gorzej.

  • monia866 doświadczony
    Przeskoczył skocznię;)

    jak Adam za swoich najlepszych lat,tylko jeszcze lepiej technicznie;)
    Może i Freund skoczyłby równie daleko,gdyby nie obniżenie belki,ale o to Niemcy mogą miec do Schustera pretensje,a nie nas się czepiać,że Kamil dostaje za wysokie noty.Za telemark przy takiej odległości,należało mu się;)Widać,że wiele razy ćwiczył na treningach lądowanie,bo wychodzi mu nieraz za każdym razem perfekcyjnie plus ta "posągowa" sylwetka w powietrzu;) I chyba prędkośc nie jest najważniejsza tylko wybicie z progu.(a jest teraz niesamowicie silne;)

    Peter Prevc znowu trochę zawiódł.Z pokorą ( i ukłonem;) oddał żółty plastron,jeszcze sie przytulali;)I chyba pytał Kamila o kolano.To bardzo dobrze świadczy o tym młodym zawodniku;)

  • bardzostarysceptyk profesor
    Czy Bury to wcielenie dervisha ?

    Bo nick można zmienić ale styl pisania już nie.
    A tu wiedzę tekst z takimi samymi cechami charakterystycznymi.
    1. długi
    2. styl uwielbienia, Stoch to wspaniały skoczek, ale ja nie mam zamiaru ubrać się w białą szatę, palić kadzidełko i śpiewać pieśni na chwałę Jego Kamilowej Nadludzkości
    3. "Małysz poza zasięgiem zwykłych śmiertelników". W jakim chorym umyśle rodzą się takie wazeliniarskie stwierdzenia.
    4 "reszta Polaków, nie przejmuję się że źle skaczą" To znaczy, jak nie jest najlepiej, to lepiej nie dyskutować, nie pisać. Bo robimy im i sobie przykrość, a trzeba myśleć pozytywnie i być szczęśliwym.
    5. To jest najlepsze " Po co pisać negatywnie o naszych? Myślicie, że im to pomoże? Zatem piszmy pozytywnie, wspierajmy ich i życzmy im jak najlepiej" Bo nie można krytykować najlepszego na świecie trenera i skoczków, tylko chwalić i piać z zachwytu.
    6. Były peany dervisha teraz będą Burego. Uważajcie na niego to jest wróg krytycznego myślenia.

  • skokib doświadczony
    Turniej Skandynawski?

    W TVP zupełny brak kompetencji. Cały czas mówią o Turnieju Skandynawskim, a tymczasem żadnego takiego turnieju nie ma. Ostatnia edycja Turnieju Skandynawskiego lub Turnieju Nordyckiego odbyła się w 2010 roku. Od tej pory taki turniej nie jest rozgrywany. I żadna osobna klasyfikacja dla tych konkursów nie jest prowadzono. Są to po prostu kolejne zawody PŚ tyle, że w większym zagęszczeniu niż zawsze, nie co weekend ale co kilka dni. Ale jeszcze raz podkreślam, że nie jest to żaden Turniej Skandynawski co z uporem maniaka mówi pan Kurzajewski i panowie komentatorzy.

  • IchBinDa weteran
    @Dr An

    Nie chcę tu umniejszać zasług Matei, ale Kot w trzech ostatnich sezonach zdobył więcej punktów niż Mateja w całej karierze. Swoją drogą wydaje mi się, że Kot jest jednym z najbardziej niedocenianych zawodników z naszej obecnej kadry, wszak punktowo jest jej wiceliderem.

    Co do sytuacji całej ekipy to zgodzę się tylko i wyłącznie jeśli za "obecną sytuację" uznajemy ten weekend i dramatyczny zjazd formy naszych. Choć w sumie mówią, że drużyna jest tak dobra, jak jej ostatni konkurs...

  • pepeleusz profesor

    ponowny ranking kontynentalowców około-olimpijskich
    4.Kraft 11.Dezman 16.Asikainen 18.Loitzl 19.Neumayer szósty 28.Larinto 30.Stjernen 31.Geiger

    Oczywiscie kilku dobrych nadal pozostało w PK, a co najmniej dwóch a raczej czterech też by się załapało do 30.

    Nie mniej jednak kolejno w Falun i dwóch konkursach w Lahti szóste miejsce wsród kontynentalowców dawalo : 29,33 i 28 miejsce.

    Każde miejsce Murańki w szóstce w mocno obsadzonych kontynentalach(1,4,6) dawało poziom równy miejscu w 30 PŚ z nadwyżką, a tym samym miejscu 24 na IO z nadwyżką

  • anonim
    Kamil Stoch

    po dwóch spokojnych startach, które odbywały się po treningu siłowym, dziś pokazał klasę. Polak był nie do przebicia. Schuster obniżył belkę, a i tak Freund musiał skoczyć tyle, co Stoch, aby wygrać. Gdyby tego nie zrobił, Niemiec musiałby bić rekord skoczni... ;) Nie miał dziś szans - przewaga ponad 3 punktów przy tak wybitnym skoku Polaka nie była dużą przewagą. Poza tym widać było, iż Severin popełnił błąd na progu - nieco się podpalił, ale jest w gazie, bo i tak odleciał. Choć te dwa metry, które wiele by nie zmieniły, mogły mu umknąć. Mam nadzieje, że Kamil nie pozostawi złudzeń rywalom do końca sezonu. Nie mówię już o absolutnej hegemoni, ale równej formie. Ważne, aby skakał na luzie - wówczas uwolni się od błędów na progu. :)) Przed nim jeszcze MŚ w lotach - w formie może tam bez wątpienia powalczyć. Lotnicy są bez formy - czyli Kranjec i Koch. Schlierenzauer nie jest równy, podobnie Prevc, który potrafi spalić. Oczywiście to inna bajka, ale zdobycie złotego medalu, a nawet w ogóle medalu indywidualnego będzie dla Kamila uzupełnieniem sukcesów w tym wspaniałym sezonie. Puchar Świata przebiega dla niego pomyślnie. Oby tak dalej!!! I przede wszystkim zdrowia... :))

  • anonim

    (Wygrywa wszystkie pojedynki. W turniejach krajowych nie ma sobie równych. W życiu prywatnym zawsze uśmiechnięty i pomocny. Nie zdobył jednak zaufania polskiego związku. 12 Lat temu kiedy na treningach wygrywał z samym Adamem Małyszem o kilka metrów i tak nie otrzymał powołania na igrzyska w Salt Lake City. Już wtedy mówiono o spisku. On jednak się nie poddał i mimo przeciwności walczy dalej. Taki zawsze był, jest i będzie sympatyczny Rafał Śliż, znany w środowisku narciarskim jako "Prymus z Wisły")

    Fragment książki "Rafał Śliż. Pomijany mistrz.". Premiera wkrótce.

  • EmiI profesor
    @ju333

    Oczywiście że drugi skok był zepsuty do imentu, zwłaszcza dojazd kiedy pojechał o ponad kilometr wolniej niż średnia. Przy takiej prędkości to wiatr go wywindował na 113 metr. No cóż po siłowni skoki najczęściej są nierówne a nie tak że psute raz za razem. Mam nadzieje że Kuopio w końcu wszystko ustabilizuje zwłaszcza że rozbieg będzie bardziej przyjazny, a Kamil w żadnym razie na treningach nie będzie przekraczał HS, choćby Kruczek miał mu obniżać belkę.

  • anonim
    @Juan Larinto

    Z jednej strony zgoda bo rzadko się zdarza idealny skok na 20 pkt np. Stochowi dzisiaj narta po lądowaniu chwilę trochę zawinęła i faktycznie według przepisów powinno być max 19 pkt, jednakże jest jedno ale. Mianowicie obecnie jest u sędziów tendencja do lekkiego zawyżania ocen względem przepisów zwłaszcza dla skoczków z ,,czołówki". Za wysokie oceny dostaje każdy z pierwszej 10 a więc i tak jest w miarę sprawiedliwie. No bo skoro dali Ammanowi 18,5 za lądowanie na 2 nogi no to byłoby to nie moralne żeby Kamil tu dostał to samo...Zresztą Freund też ma notorycznie zawyżane. Tak więc jeśli by się trzymać kurczowo przepisów to Stoch powinien mieć max 19 ale wtedy reszta po 17,5 max 18

  • skokib doświadczony

    Pan Szczęsny i Pan Rudziński tak piali z zachwytu po skoku Stocha, że nie zauważyli grymasu bólu na jego twarzy i tego, że trzyma się za kolano i że mógł odnieść jakąś kontuzję. Naprawdę coraz trudniej słuchać komentarzy w TVP. Już lepszy jest Stanisław Snopek, który wprawdzie nie za bardzo emocje oddaje w trakcie komentowanie ale wole już słuchać jego niż dwóch wspaniałych panów, którzy w ogóle nie potrafią dostrzec co się dzieje. A jak ze studia w Warszawie źle widzą to niech jeżdżą na zawody i stamtąd komentują.

  • IceMan10 doświadczony
    Uff...

    - Na szczęście było to tylko takie lekkie ukłucie. Na początku jednak wydawało się groźne, także dla mnie. Po chwili odpoczynku wszystko wróciło jednak do normy. Nie czuję już żadnego bólu. Nie sądzę również, aby trzeba to badać. To był raczej tylko ból przeciążeniowy - stwierdził mistrz z Zębu.

    - Wszystko jest w porządku. Nic Kamilowi nie dolega - zapewnił też trener Kruczek.

    Wycinki z Eurosport.onet.pl

  • JankessPL doświadczony
    @ju333

    Kubacki nie jest jakoś super stabilny,wczoraj zepsuł skok,dzisiaj 2 nie był jakiś świetny,może jest progres w stosunku do IO,ale 3 dziesiątka to zdecydowanie nie powinny być miejsca 2 polaka,Stoch widać że jest w super formie,ale niech mi ktoś wyjaśni co się stało w 2 dni z resztą kadry?Lahti to było miejsce,gdzie co roku nam wychodziły drużynówki i często Polacy zdobywali dobre miejsca,widać że pasowała ta skocznia,a teraz klepią bulę i to grupowo,obniżka Żyły spodziewana,chociaż On aż tak słaby nie był żeby do konkursów się nie kwalifikować,Murańka widać że ma dość i obniżka formy też jest spodziewana,ale z 3 dziesiątki spaść w 2 dni do 5-6,to chyba jest coś nie tak
    Ziobro tak ładnie na IO skakał widać że ma całkiem niezłą i stabilną formę,teraz to jest cień tamtego zawodnika.
    O Kocie nie bd nic pisał to jest katastrofa,totalna klapa co się z Nim stało.

  • ju333 bywalec
    ..

    Po raz kolejny mogę to napisać,brawo Kamil!
    Genialny występ,oba skoki to rewelacja,a ten drugi klasa,przy takiej odległości pięknie wylądował,wielki szacun!
    Przeraziłem się trochę,gdy zauważyłem,że trzyma się za kolano,ale wygląda na to,że to nic poważnego.
    To co dziś zrobił Kamil to mistrzostwo,przewaga nad Prevcem już jest pokaźna,53 pkt.,przy takiej formie jak dziś Kamil na pewno tego nie zaprzepaści.
    Jest znów żółta koszulka,świetny dzień,mam nadzieję,że już jej do końca nie odda.
    Pokonał dziś nawet Freunda,który stratę do Kamila ma już ogromną,i nie wierzę,żeby był w stanie jeszcze ją odrobić,zwłaszcza przy takiej formie naszego mistrza.
    Brawo też dla Dawida,nieco słabszy występ niż piątkowy,ale są punkty,drugi konkurs z rzędu jako jedyny obok Kamila nasz skoczek zdobywa punkty,widać u niego coraz większą stabilność,progres,to cieszy.
    Co do pozostałych,bardzo słabo,ale tego można było się spodziewać po ich poprzednich skokach w Lahti,miejmy nadzieję,że od Kuopio wrócą do swojej normalnej dyspozycji,na pewno nie ma co robić tragedii.
    Najważniejsza jest w tej sytuacji forma Kamila,a ta jest wyborna,co doskonale dziś pokazał.

  • skokib doświadczony

    Narzekają Niemcy na noty Stocha... No nawet jakby nie dostał tych 20,0 a same 19,5 to miałby 0,5 punktu mniej i też by wygrał. A za takie lądowanie na tej odległości 19,5 na pewno się należało. Niech ponarzekają, że Schuster Freundowi belkę przed skokiem obniżył i może dlatego nie wygrał, choć ja uważam, że nawet jakby jechał nie z tej obniżonej to i tak by Stocha nie pokonał.

  • Stochoman doświadczony
    kalambury

    Ale mimo wszystko styl Stocha jest dużo lepszy od Adama. Adam zawsze będzie najlepszym Polskim skoczkiem. Kamil jest inny. Jak na jego czasy rządzenia jest prawie jak Adam. Pisałem to jeszcze krótko po konkursie i byłem zafascynowany Kamilem. Pewnie że masz rację

  • haze23 doświadczony
    Stoch fighter!

    Ten chłopak ma nerwy ze stali. Lądował za 20pkt na wypłaszczeniu. Dlaczego? Po co takie ryzyko? Odpowiedzią jest tabela PŚ. Nie mógł zaprzepaścić szansy na odskoczenie Prevcowi. Kamil miał silny wiatr na progu, poszedł wysoką trajektorią, wiedział, że spadnie z wysoka. Miejmy nadzieję, że fizjoterapeuta stanie na wysokości zadania. Do następnego konkursu tylko dwa dni. Kiedy Widelec bił rekord w 2006 leciał płasko, miał na dole mocno pod narty, ledwo ustał ten skok. Skok Kamila to inny świat. Mistrzostwo.

  • jojoro początkujący

    Kamil przede wszystkim słucha trenera i potrafi zastosować się do jego wytycznych. Widać, ze ta skocznia nie leży naszym, Kamilowi też trudno było się nauczyć skakać w Lahti. Dopiero ten ostatni konkurs wyszedł mu tu na 100%.
    Żyła olewa trenera i robi swoje.
    Kot się stara, ale nie potrafi. Teraz sie rozregulował trochę, nie potrafił się przystosować do skoczni.
    Kubacki jest w swojej najlepszej formie i w innej już nie będzie.
    Ziobro się po prostu rozregulował. Szkoda.

    Może czas na mały odpoczynek i na 1-2 konkursy przeprosić się ze zniszczołem i biegunem? Kot i Żyła mogą się jeszcze naprostować na spokojnym treningu.

  • Dat początkujący

    Kamil znowu utarł nosa krytykantom i wygrał z Prevcem szósty z 7 ostatnich konkursów indywidualnych, w których obaj skakali (wliczając IO). Zachwyca formą i tym, że w zasadzie w każdych warunkach sobie świetnie radzi, w pełni wykorzystując dobre (jak dziś) i minimalizując problemy w złych. Gdyby nie wypad Prevca do Sapporo to Słoweniec mógłby już tylko skupić się na walce z Freundem w generalce. Jeśli nic się nagle nie posypie to myślę, że Kamil powinien spokojnie wygrać PŚ w tym roku.

    Gratki też dla Dawida za kolejne punktowanie. Coś niedobrego dzieje się za to z Maćkiem i Jankiem. Nagle zupełnie siadł im poziom. Przed MŚwL przydałoby się to naprawić, mimo że to nie jest jakaś strasznie ważna impreza.

  • acka weteran
    acka

    KAMIL MISTRZ - jako jedyny miał prawo do świętowania, rozluźnienia, doszła siłownia, i jesli spadek formy to czwarte, trzecie miejsce, a dzisiaj, mimo skakania praktycznie codziennie taka petarda - czapki z głów...

    Reszta naszych - zagwozdka... Czy powinni mieć pretensje do trenera, czy do samych siebie? Metody Kruczka nie są chyba najgorsze, skoro wyzwoliły potencjał Kamila. Czy pozostali nie umieją z nich skorzystać? Kamil udowodnił, że w superformie nie ma złych skoczni, zawodnicy z kilku krajów, że nawet na trudnej skoczni w jakiej takiej formie można coś ugrać. Wyrzutem sumienia dla Ziobry i Kota jest teraz Kubacki, który zasklepiony w przeciętności( powtarzany do znudzenia schemat skoków przy niewielkim rozrzucie, kręcenie się wokół punktu K) ciuła jednak punkciki...

    Żyła może mieć pretensje tylko do siebie, a Murańka - do szefów PZN, że go zabrali po Zakopanem Kruczkowi - i efekt jest natychmiastowy...

  • Maestro bywalec

    Po to były treningi siłowe, aby Kamil tą niebywałą, Olimpijską formę utrzymał do ostatnie konkursu w Planicy, dlatego taka minimalna obniżka formy była konieczna... Z drugiej strony, jakim trzeba być geniuszem, aby przy zniżce formy nokautować tak jak dziś? To jest Mistrz Olimpijski!

  • tomek_92 doświadczony

    Kamil dzisiaj pokazał kto tu jest mistrzem olimpijskim, a drugi skok to była miazga. Myślałem już że, w ogóle nie wyląduje a on zrobił jeszcze telemark - tak potrafił tylko Adam w swoich najlepszych latach. Niewielu jest zawodników, którzy w ogóle podjęliby się robić telemark przy tak dalekim skoku, a Stoch zrobił to fantastycznie.
    Jeszcze wczoraj pisałem, że Kamil odzyska olimpijską formę w Kuopio, ale pomyliłem się, bo stało się to już dziś. Co powiedzą teraz ci wszyscy, którzy pisali o jakiejś obniżce formy u Stocha?
    Reszta naszych niestety nie poprawiła się w stosunku do wczoraj, ale może zmiana skoczni coś pomoże. Trzeba czekać i mieć nadzieję, że będzie lepiej.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu PŚ w Lahti.
    państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Austria (3, 4, 5, 7, 8, 18) . 236 pkt (6 zawodników)
    2. Niemcy (2, 13, 19, 20, 22) 132 pkt (5 zawodników)
    3. Słowenia (6, 11, 17, 20) .. 109 pkt (4 zawodników)
    4. Polska (1, 26) ................. 105 pkt (2 zawodników)
    5. Finlandia (10, 16, 28) ........ 44 pkt (3 zawodników)
    6. Japonia (9, 23, 27) ............ 41 pkt (3 zawodników)
    7. Norwegia (11, 25, 30) ....... 31 pkt (3 zawodników)
    8. Czechy (15, 24, 29) .......... 25 pkt (3 zawodników)
    9. Szwajcaria (14) ............... 18 pkt (1 zawodnik)

    Dzisiejsze 1 miejsce Kamila Stocha to 58 zwycięstwo i 138 podium polskich skoczków w konkursach indywidualnych PŚ.

    Podia Polaków w konkursach PŚ, stan po dzisiejszym konkursie.

    Adam Małysz ........ 39 - 27 - 26 .. razem 92
    Kamil Stoch .......... 12 -- 7 -- 6 ... razem 25
    Piotr Fijas -............ 3 -- 1 --- 6 ... razem 10
    Stanisław Bobak .... 1 -- 2 --- 1 ... razem 4
    Piotr Żyła .............. 1 -- 0 --- 1 ... razem 2
    Jan Ziobro ............. 1 -- 0 --- 1 ... razem 2
    Krzysztof Biegun -... 1 -- 0 --- 0 ... razem 1
    Tadeusz Fijas ........ 0 -- 0 --- 1 ... razem 1
    Janusz Malik .......... 0 -- 0 --- 1 ... razem 1
    ------------------------------------------------------
    ............................ 58 - 37 - 43 .. łącznie 138

  • Znafca bywalec
    Kamil

    Kamilowi delikatnie kolano uciekło do środka mógł nadwyrężyć nieco więzadła, ale raczej nie powinno to być coś poważnego.Ale jakiś problem mają skoczkowie, Ito,Kasai z kolanami, chyba te usztywniacze są zbyt sztywne i niebezpiecznie jest lądować tak daleko.
    No ale telemark na 134,5m. Klasa,klasa,klasa.
    Chapeau bas!

  • dejw profesor

    Kruczek mógł obniżyć belkę. Kamil wciąż jest w fantastycznej formie i musiał mieć na uwadze że przy bardzo dobrych warunkach może tutaj skoczyć wręcz za daleko.
    Z drugiej strony Freund z obniżonej skoczył jednak sporo krócej.

    U Kamila to chyba nic poważnego, podobnie wczoraj zachował się Korniłow, ale dziś już skakał i nie było widać żeby miał z kolanem jakiś problem.
    Wielkie gratulacje i ogromny szacunek za to lądowanie - 59 punktów za styl, to chyba rekord tego sezonu.

  • kasanowa początkujący

    Tez o tym pomyslalem Bardal ledwo ledwo na dwie nogi sutane 133.5 a Kamil na lajcie 134.5 telemark, jak za dawnych lat Adaś nie ważne ile poleci telemark szedł z urzędu :D Kamil krzywo wylądował i cała siła lądowania poszła na prawe kolano, oby to nie było nic powaznego :)

    PS: Dziękuje pani Tepes za puszczenie Kamila w takich warunkach :D :D swoją drogą ja nie czaje tego kolesia, chyba zagrywka na alibi :D

  • petti1 bywalec

    super Kamil!! Posypuje głowę popiołem bo sądziłem że Freunda w Lahti nikt nie był w stanie ruszyć, ale jednak. Szczęście dzisiaj było z Polakiem i oby tak do końca ;)) Prevc troche awansował ale bez szału. 53pkt przewagi to już solidny bufor przed kolejnymi zawodami. Tak jak mówie- po Trondheim może być już grubo ponad 100pkt przewagi nad Prevcem. Ale eksperci niech se dalej twierdzą że Prevc jest super mocny i prezentuje formę jak w Soczi.

  • petti1 bywalec
    bardzostarysceptyk

    To nie bezczelność przemawia przez mnie a wyłącznie chłodna analiza i wynikające z niej wnioski. To że zawodnik startujący we wszystkich dotychczasowych konkursach w PŚ zacznie prędzej czy później pikować z formą w dół to oczywista oczywistość i nie trzeba być wcale wielkim ekspertem żeby taki scenariusz przewidzieć. Prevcowi odbijają się czkawką japońskie wojaże które dają mu w tej chwili pozorną minimalną przewagę nad Kamilem.
    A to że Sport jest sportem,że wszystko jest możliwe, zwłaszcza w takim sporcie jakim są skoki narciarskie ot stwierdzenie lakoniczne, kunktatorskie i zachowawcze. Fakty są takie że Kamil po ostrym siłowym treningu najprawdopodobniej po raz drugi ogra Prevca na skoczni za którą Polak delikatnie rzecz ujmując nie przepada.
    No ale skoro tutejsza dzieciarnia podnieca się słabszym skokami treningowymi Stocha to wcale mnie nie dziwi że taki sceptycyzm tutaj panuje w kontekście walki o kryształową kulę.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Skąd wy macie taką odwagę

    albo inaczej bezczelność ? , żeby pisać teksty "Freund jest poza zasięgiem Stocha" "spadek formy Prevca". To jest sport, tu wszystko jest możliwe.
    A tu jeden z drugim rozdaje miejsca na podium przed konkursem albo po 1 serii.
    Ile tu w tym sezonie było teorii, jeszcze przedwczoraj, że Stoch się skończył, że forma siadała, że nie ma szans. Dzisiaj inna śpiewka. Same chorągiewki na dachu.

  • poppe początkujący

    Kamil dobrze, jak powtorzy skok to powinien utrzymac podium. Pierwsze miejsce bedzie zalezalo tylko od Froida, jak zepsuje to Stoch zgarnia dzis sporo punktow i nakladaspowrotwm zolta koszulke. Prevca juz przekreslacie, smiech na sali, on jeszcze wypali i dzis stanie na najnizszym stopniu podium.

  • dejw profesor

    Znakomity skok Kamila. Ciekawe czy uda się jakoś zaatakować Freunda. Grunt jednak żeby obronić drugą pozycję przed atakiem Austriaków (przede wszystkim Krafta) oraz Koivuranty. Prevc też na pewno będzie starał się sporo nadrobić w drugiej serii, więc będzie ekscytująco.
    Dawid dobrze że znów punktuje, trzecia dziesiątka to jego właściwy poziom.

    A z pozostałymi czekamy na wywiady, co się dziś stało, czy znów będzie zwalanie na warunki, czy na sprzęt.
    Nie wiem co stałoby na przeszkodzie, gdyby Kruczek powiedział, że to może być skutek owego mocnego treningu, który zapewne ma przynieść efekty w kolejnych konkursach...
    No chyba że sami nie wiedzą naprawdę co się dzieje i wtedy to będą już poważne podstawy do niepokoju.

  • monia866 doświadczony
    Super forma wróciła;)

    A od Prevca chyba już odeszła.Dla nas oczywiście lepiej,że to Freund a nie Prevc jest taki mocny w końcówce sezonu,bo ma duzą większą strate do Kamila,wiec będzie mu dużo ciężej odrobić tyle punktów.Żółta koszulka na 99,9% wróci dziś do Stocha;)

  • petti1 bywalec

    No więc tak jak wcześniej pisałem. Freund dzisiaj poza zasięgiem Stocha ale cała reszta jak najbardziej jest do ogrania. Przewaga prawie 5 punktów nad Schlierenzauerem po 1 serii powinna Kamilowi wystarczyć do utrzymania 2 miejsca. Niemiec jest piekielnie mocny, chyba tylko jakaś katastrofa wietrzna w drugiej serii mogłaby mu odebrać trzecie z rzędu zwycięstwo w PŚ. Widać również powolnym ale widoczny i chyba oczekiwany spadek formy u Prevca. Eksperci pisali o walce Kamila ze słoweńcem do ostatniego konkursu a prawda jest taka że po zawodach w Trondhiem Kamil może mieć ponad 100pkt przewagi nad PRevcem. IGNORUJ

  • Peter234 początkujący

    Nie mówcie hop hop bo Freund i Kamil są życiowej formie.Kamilowi też się zdarzały takie wpadki,że tracił prowadzenie.A Freund jest w tej chwili naprawdę niesamowitej formie.Obaj będą na podium,ale to Kamil dzisiaj zyska koszulkę.Cieszyłbym bym sie gdyby stawał na podium do końca sezonu.:).
    Prevc,Freund,Stoch tak moze wyglądać końcowa klasyfikacja jeśli Stoch będzie cały w czołowej trójce lub się trzymał Freunda ewentualnie to to Severein pogodzi Polaka i Słoweńca

  • tomek_92 doświadczony

    Kapitalny skok Kamila i aż dziwne, że nie dostał żadnej 20. Oby utrzymał 2. miejsce, choć jest szansa powalczyć jeszcze z Freundem. Niemiec jest jednak bardzo mocny, ale ta skocznia mu leży.
    Prevcowi zdarzają się już co raz częściej gorsze skoki, ale to nie dziwne, bo on nie odpuścił żadnego konkursu.

  • ArekL początkujący

    zobaczymy jak z odpornością psychiczną Freunda, Kamil jest bardzo blisko i jak skoczy bardzo daleko w drugiej kolejce to być może Niemiec nie wytrzyma, już kilka razy tracił prowadzenie po pierwszej rundzie w karierze, z drugiej strony nie miał jednak nigdy takiej formy ... martwi tylko prędkość Kamila bo ta ciągle jest tragiczna

  • kasanowa początkujący

    No i to jest ten moment gdzie wałkarskie pkt. za wiatr mają znaczenie. Kamil skacze 0.5 metra mniej od niemca, noty za styl mają identyczne także ta różnica powinna być od 0.5 do 1pkt. a tak wiaterek zrobił swoje i Kamil traci ponad 3pkt.
    Freund wygra bo jest obecnie najlepszy Kamil nich uszanuje i utrzyma to II miejsce. Chociaż jakby pokonał Severina to byłbym w dużym pozytywnym szoku :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl