PŚ w Engelbergu: Jernej Damjan wygrywa kwalifikacje, czterech Polaków w konkursie

  • 2014-12-19 15:40

Jernej Damjan zwyciężył w piątkowych kwalifikacjach w Engelbergu, skacząc 132,5 m. Nieco lepszą formę zaprezentowali reprezentanci Polski, spośród których czterech wywalczyło awans do sobotniego konkursu.

Drugie miejsce w kwalifikacjach zajął Richard Freitag (129,5 m), a trzeci był bardzo dobrze spisujący się już na treningach Kento Sakuyama (136 m). Kolejne lokaty przypadły Markusowi Eisenbichlerowi (131 m), Andreasowi Koflerowi (130 m) oraz Robertowi Kranjcowi (132 m). Na uwagę zasługuje postawa dwóch młodych zawodników – Szwajcar Kilian Peier na dobrze znanym sobie obiekcie skoczył 135 m, które dały mu siódme miejsce. Tuż za nim uplasował się natomiast pucharowy debiutant, Norweg Johann Andre Forfang (136 m).

Najlepiej spośród podopiecznych Łukasza Kruczka wypadł Piotr Żyła, któremu skok na 128,5 m dał dziesiąte miejsce. O trzy lokaty niżej uplasował się Jan Ziobro (130 m). Do konkursu zakwalifikowali się także Klemens Murańka (127 m, 33. miejsce) oraz Dawid Kubacki (125 m, 40. miejsce).

W kwalifikacjach nie wystąpił Michael Hayboeck, który zdominował oba poprzedzające je treningi. Z zawodników z czołowej dziesiątki najlepiej skoczył Anders Bardal, którego próba długości 141 metrów była wyrównaniem rekordu obiektu w Engelbergu. Dobre skoki oddali też Gregor Schlierenzauer oraz Marinus Kraus, którzy skoczylo po 131,5 m.

Wyniki kwalifikacji
lp.nrzawodnikkrajodl.1pkt.1notastatus
1 63 DAMJAN, Jernej SLO 132.5 136.5 136.5 Q
2 53 FREITAG, Richard GER 129.5 135.1 135.1 Q
3 34 SAKUYAMA, Kento JPN 136.0 134.1 134.1 Q
4 65 EISENBICHLER, Markus GER 131.0 134.0 134.0 Q
5 59 KOFLER, Andreas AUT 130.0 131.8 131.8 Q
6 60 KRANJEC, Robert SLO 132.0 130.8 130.8 Q
7 44 PEIER, Killian SUI 135.0 130.4 130.4 Q
8 15 FORFANG, Johann A. NOR 136.0 130.2 130.2 Q
9 62 ASIKAINEN, Lauri FIN 133.5 129.5 129.5 Q
10 38 KOIVURANTA, Anssi FIN 132.5 128.8 128.8 Q
10 58 ZYLA, Piotr POL 128.5 128.8 128.8 Q
12 35 HAZETDINOV, Ilmir RUS 133.5 128.4 128.4 Q
13 41 ZIOBRO, Jan POL 130.0 128.1 128.1 Q
14 55 MAEAETTAE, Jarkko FIN 130.0 127.9 127.9 Q
15 54 NEUMAYER, Michael GER 128.0 127.6 127.6 Q
16 61 PUNGERTAR, Matjaz SLO 132.5 126.7 126.7 Q
17 30 ITO, Kenshiro JPN 130.5 125.0 125.0 Q
18 40 DEZMAN, Nejc SLO 130.0 124.6 124.6 Q
18 27 DIETHART, Thomas AUT 127.0 124.6 124.6 Q
20 50 WANK, Andreas GER 129.0 124.3 124.3 Q
21 64 VELTA, Rune NOR 124.0 123.8 123.8 Q
22 6 LEYHE, Stephan GER 127.0 123.4 123.4 Q
23 45 TEPES, Jurij SLO 133.0 123.0 123.0 Q
24 57 BOYARINTSEV, Vladislav RUS 129.0 120.9 120.9 Q
25 12 SJOEEN, Phillip NOR 126.0 120.8 120.8 Q
26 4 KARLEN, Gabriel SUI 132.0 120.3 120.3 Q
27 36 LOITZL, Wolfgang AUT 128.0 118.9 118.9 Q
28 47 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 131.0 118.8 118.8 Q
28 56 MATURA, Jan CZE 128.0 118.8 118.8 Q
28 51 LARINTO, Ville FIN 124.5 118.8 118.8 Q
31 49 BRESADOLA, Davide ITA 128.0 118.7 118.7 Q
32 5 SCHULER, Andreas SUI 128.5 118.4 118.4 Q
33 39 MURANKA, Klemens POL 127.0 118.0 118.0 Q
34 33 MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 124.0 117.6 117.6 Q
35 11 ALEXANDER, Nicholas USA 125.5 116.7 116.7 Q
36 52 TANDE, Daniel-Andre NOR 122.5 116.5 116.5 Q
37 22 DESCHWANDEN, Gregor SUI 129.0 116.2 116.2 Q
38 20 LAMY CHAPPUIS, Ronan FRA 121.5 114.6 114.6 Q
39 23 WATASE, Yuta JPN 128.0 113.0 113.0 Q
40 37 KUBACKI, Dawid POL 125.0 112.8 112.8 Q
PQ 67 BARDAL, Anders NOR 141.0 - - PQ
PQ 66 KRAUS, Marinus GER 131.5 - - PQ
PQ 71 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT 131.5 - - PQ
PQ 74 FREUND, Severin GER 127.5 - - PQ
PQ 73 PREVC, Peter SLO 127.5 - - PQ
PQ 75 FANNEMEL, Anders NOR 126.5 - - PQ
PQ 69 AMMANN, Simon SUI 126.0 - - PQ
PQ 70 KOUDELKA, Roman CZE 120.5 - - PQ
49 17 HULA, Stefan POL 119.5 112.7 112.7 NQ
50 16 HLAVA, Lukas CZE 123.0 112.4 112.4 NQ
51 10 EGLOFF, Luca SUI 124.0 112.2 112.2 NQ
52 8 CHOI, Seou KOR 117.0 110.5 110.5 NQ
53 31 ZOGRAFSKI, Vladimir BUL 119.5 110.1 110.1 NQ
54 42 TOCHIMOTO, Shohei JPN 119.5 109.7 109.7 NQ
55 48 VASSILIEV, Dimitry RUS 125.0 105.8 105.8 NQ
55 2 EGLOFF, Pascal SUI 122.0 105.8 105.8 NQ
57 46 LANISEK, Anze SLO 124.0 105.7 105.7 NQ
58 43 JANDA, Jakub CZE 120.5 105.4 105.4 NQ
58 29 COLLOREDO, Sebastian ITA 119.5 105.4 105.4 NQ
60 25 SAMMELSELG, Siim-Tanel EST 119.0 104.2 104.2 NQ
61 13 NOMME, Martti EST 117.0 101.8 101.8 NQ
62 7 KLUSEK, Bartlomiej POL 113.0 100.8 100.8 NQ
63 32 ZNISZCZOL, Aleksander POL 113.5 100.0 100.0 NQ
64 3 KAELIN, Pascal SUI 120.0 98.2 98.2 NQ
65 9 JOHNSON, Anders USA 113.5 97.9 97.9 NQ
66 19 KANG, Chil-ku KOR 113.5 96.8 96.8 NQ
67 21 ROWLEY, Matthew CAN 113.5 96.5 96.5 NQ
68 18 TOROK, Eduard ROU 110.0 93.4 93.4 NQ
69 26 MORASSI, Andrea ITA 111.0 92.3 92.3 NQ
70 14 PITEA, Sorin Iulian ROU 114.0 88.9 88.9 NQ
71 1 GRIGOLI, Marco SUI 95.5 53.4 53.4 NQ
DNS 68 KRAFT, Stefan AUT - - DNS PQ
DNS 72 HAYBOECK, Michael AUT - - DNS PQ
DNS 24 SOKOLENKO, Konstantin KAZ - - DNS NQ
DNS 28 ZHAPAROV, Marat KAZ - - DNS NQ

FOTORELACJA


Olga Maciejewska, źródło: Informacja własna
oglądalność: (19035) komentarze: (71)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • yyy profesor

    Czytając poniższe komentarze, mam wrażenie, ze ''prawdziwie kibice'' przestaną oglądać skoki, a hejterzy pozostaną wierni.

  • monia866 doświadczony
    Dobrze,ze choc 4 sie zakwalifikowalo;)

    a nie np. tylko Piotrek Zyla;)Na Kluska i tak nie liczylam,ale Zniszczol bardzo zawiodl;( Po konkursie w Lilerhamer zaczela sie wrecz "bitwa" o Olka w komentarzach,zeby trenerzy dali mu szanse na regularne starty w PS,bo na to zasluguje.A teraz co pokazal...;(

    Ciekawe tez,dlaczego Hayboeck-mistrz kwalifikcji zrezygnowal?Moze treningi daly mu wystarczajaco pewnosci siebie i juz nie potrzebowal "oswajac" sie ze skocznia;)?

  • bocius początkujący

    klasyfikacja drużynowa
    miejsce Kraj punkty ilość punkt.zawodn.
    1 Austria 974 5
    2 Niemcy 866 7
    3 Norwegia 830 7
    4 Słowenia 675 6
    5 Japonia 482 7
    6 Czechy 393 5
    7 Szwajcaria 319 5
    8 Finlandia 233 6
    9 Polska 123 6
    10 Rosja 103 5
    11 Włochy 31 1
    12 Francja 22 1
    13 Bułgaria 4 1

  • sledzik16 weteran

    Duże gratulacje dla Damjana ale jeszcze większe dla Sakuyamy pozytywnie zaskoczył w tych kwalifikacjach

  • IchBinDa weteran
    JankessPL

    Obawiam się, że to jednak Grzesiek Miętus osiągnął poziom Byrta. No ale zobaczymy, trzymam za Tomasza kciuki, choć nie za bardzo w niego wierzę.

  • JankessPL doświadczony
    Skład juniorów na FIS CUP

    Wie ktoś co się stało z Pawłem Gutem?Na stronie PZNu jeszcze wczoraj był w składzie i miał jechać,a na liście startowej go już nie ma....
    Pewnie dlatego pojechał Byrt,chociaż wątpię żeby osiągnął chociaż poziom Grzesia Miętusa

  • Stinger profesor

    Co do FC to rzeczywiście mocna obsada. Zobaczymy jak na tle Austrii czy Słowenii spiszą się Polscy juniorzy. Oprócz podstawowej szóstki juniorów jest 4 spoza kadry.

    Ciekawy jestem dyspozycji Tomasza Byrta. Czytając o nim przed sezonem mówiłem że jeśli będzie trenował i pracował pewnie dostanie szansę w FC a dobry start dałby mu możliwość wystąpienia przynajmniej w polskich konkursach w PK.
    Nie robię nie wiadomo jakich nadziei ale mam nadzieję że u Byrta coś ruszyło, oby nie klepał buli.

  • anonim

    Czołowi Japończycy znowu nie przyjechali. Ito wspominał, że niewiele skoków oddali przed sezonem, ale prezentowali się naprawdę nieźle, więc trochę to dziwne decyzja, że tyle konkursów odpuszczają.

  • Xander weteran

    Czyli zapowiada się prawdziwy sprawdzian dla naszych juniorów i poza kadrowiczów. Rywale mocniejsi niż tydzień temu więc obiektywniej będzie można ocenić formę Polaków. Jedno mnie zastanawia co się dzieje z Grzesiem. Przecież po tak udanym lecie nie mógł stoczyć się na aż takie dno by nawet nie łapać się do składu na FIS Cupy. Ciekawe jak się spisze Tomek po powrocie.
    A jeśli o Puchar świata to aż się nie chce komentować. Ja szczerze wiedziałem że nie będzie żadnej poprawy. Nikt nie zrobił kroku w przód a nawet nie którzy zrobili w tył mówię to o Olku który jeszcze dwa tygodnie temu był w stanie punktować. To tylko pokazuje jakim trenerem jest Maciusiak. Mówię wam jak go nie zwolnią to z tych zawodników w przyszłości nic nie będzie. On powinien się bać bo wystarczy spojrzeć na wyniki jego podopiecznych nie ma już mu kto tyłka ratować tak jak to było z Wolnym.

  • JankessPL doświadczony
    @Stinger

    Skok Huli był w sumie lepszy,przecież przeliczniki są niedoszacowane i odległość jest kluczowa.
    Co do FIS CUPu Schifner,Romashov,Tollinger,Kalinitschenko,Aigner + etatowy 3 skład Słoweńców to mocna obsada,brakuje w zasadzie Niemców(byli na liście startowej),trzeba zmienić typy :)

  • Stinger profesor
    sheef

    Uważasz że skok Kubackiego z kwalifikacji był ok? Przecież on z tym skokiem ledwo się załapał do 50... jedna nota niższa, minimalnie mniej pkt dodanych i byłby poza konkursem... Skoro skok Kubackiego był ok to bądź konsekwentny i to samo napisz o Huli w końcu skoczył praktycznie tak samo ale przegrał o 0,1 pkt a to żadna różnica...

  • Stinger profesor

    Kwalifikacje udowodniły to że Polacy dalej są w słabej formie. Awans tylko czwórki naszych w tym jeden na ostatnim miejscu...

    Na Żyłę można liczyć i zapewne powinien powalczyć znowu w drugiej dziesiątce. Jeśli ma ktoś obok Piotrka zdobyć punkty to Janek Ziobro.
    Na Murańkę i Kubackiego szczególnie nie liczę bo nie mają formy na punkty przy takiej obsadzie niestety.

    Huli brakło 0,1 pkt do awansu, szkoda ale patrząc na jego skoki to też był daleko od punktów. Zniszczoł szybko się stoczył. Jeszcze w Lillehammer potrafił zapunktować a teraz nie wchodzi do konkursu. Na Kłuska i tak nie liczyłem bo widziałem co prezentował w Renie a nie punktując w PK nie ma co myśleć o dobrych miejscach w PŚ.

  • anonim

    Ile razy można powtarzać, że Mackenzie zrobił sobie roczną przerwę od skoków?

  • anonim

    Wie ktoś dlaczego MacKenzie Boyd-Clowes nie pojawia się w tym sezonie chociaż w kwalifikacjach startowało kilku Kanadyjczyków?

  • anonim
    Kot

    Kot na facebooku informuje, że nie mógł dziś poskakać z powodu wiatru i zbyt wysokiej temperatury.

  • IchBinDa weteran
    Petter

    Hohoho. Kilka bardzo mocnych nazwisk. Tollinger, Aigner, Słoweńcy... Jeśli któryś z naszych zakręci się koło podium, to już będzie sygnał, że prawdopodobnie nie jest słabszy od naszej kadry na PŚ.

  • M_B profesor
    @Petter

    Ciekawe co z Grześkiem Miętusem się dzieje...

    Kontuzja? Czy może tak beznadziejna forma ? Na MP po sezonie letnim przecież naprawdę nieźle wypadł.

  • Petter bywalec
    FIS Cup w Słowacji

    Trochę nie na temat, ale jest już lista na jutro:

    http://data.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3919/2015JP3919SLT.pdf

    Z ciekawszych nazwisk: Pendziviater :D, Zauner - tak myślałem, że się pojawi, bo w końcu gdzieś musiał, i Tomasz Byrt. Oby ten ostatni nie zajął ostatnich miejsc...

  • abc stały bywalec
    Juniorzy

    Inne reprezaentacje nie boja sie wystawiac juniorow a my bysm mogli no i wtedy cos moze bysmy osiagali w skokach

  • denis13 doświadczony
    Kruczek

    A co do Kruczka to w moim zdaniu powinien w niedalekiej przyszłości odchodzić z polskiej reprezentacji. Niestety nawet Stoch Kruczka nie uratuję. Może będzie indywidulanym trenerem Kamila Stocha, ale wyniki pozostałych skoczków to koszmar. Z tej reszty tylko Żyła wypada lepiej. Ziobro oprócz Engelbergu nie istnieje. Nie będę wspominać innych...

  • jozek_sibek profesor
    Panie i Panowie

    Tak żartem czytając poniższe komentarze.

    Ta osoba,która pozwoliła zgolić wąsa panu prezesowi,jest odpowiedzialna za wyniki naszych skoczków!!!
    Recepta prosta:)

  • Xander weteran

    A co ma Stoch do tego. Kruczek kompromituje się każdym wywiadem. To tego zadowolony jest z kwalifikacji bo dwóch skoczyło nieźle i ma szansę na punkty. A reszta to tragedia. Ale Kruczek o nich wcale nie wspomina. Ja już nie mogę doczekać się MP i jestem ciekaw jak wypadną na tle juniorów.

  • anonim
    Wywiad

    Nasz treneiro mówi że cienizna jaką prezentują Polacy to efekt ... braku Stocha, no nie takich tłumaczeń się nie spodziewałem. Oczywiście wszystko było okej, super treingi, burze mózgów, inne rzeczy. Polacy oczywiście nie mają szczęścia do warunków bo ciepło, bo wiatr, bo tory. Brak słów na brednie tego człowieka:
    http://www.sport.pl/skoki/1,65074,17158024,Lukasz_Kruczek_dla_Sport_pl__Marze__by_Kamila_Stocha.html#MT

  • Xander weteran

    I gdzie jest ta poprawa Panowie Kruczek i Tajner. Miało być wielkie odrodzenie a jest bardzo słabo. Nie ma żadnej poprawy. Piotrek nadal skacze tak samo a Janek wiadomo to jest jego skocznia i jego skoki sa trochę lepsze. Pozostali słabo a kadra Maciusiaka beznadziejnie. Mateja był zdecydowanie lepszym trenerem dzięki temu głąbowi Maciusiakowi jego podopieczni uczynili nie wyobrażalny krok w tył. Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat skoki narciarskie w Polsce całkowicie umrą. Szykuje nam się najgorsza zima od kilku lat i taka jest prawda. Na razie widać że tylko juniorzy dobrze przepracowali okres przygotowawczy.

  • aaa stały bywalec
    SZKODA ZE HULA NIE AWANSOWAL

    Bo jego pewnie jedyny skok w konursie byl by bardzo jaskrawym przykladem ze ze skokami dzieje sie zle. Tym skokiem i 50 miejscem w konkursie odebrałby tajnetowi, kruczkowi i ekspertom komentatorom tv wszystkie racjonalne argumenty a tak to znowu beda nas karmic optymizmem i ze skoki nie byly zle.

  • Oski początkujący
    MP

    Czy osoba, która pisała o tym, że niby Kamil wystartuje w MP może podać jakiś link z tą informacją? Bo jakoś mi się w to nie chce wierzyć.

  • denis13 doświadczony
    Podsumowanie kwalifikacji

    No i po co Hula startuje w PS? Przecież on zabiera miejsce młodszym skoczkom i nawet się nie kwalifikuje do konkursu! Co za wstyd! On się nadaje tylko do PK. Pozostali Polacy też nie skoczyli w miarę przyzwoicie(no oprócz może Żyły i Ziobry).Kubacki miał farta, że był 40, ale i tak pewnie nie zapunktuje. Kłusek też powinien wracać do PK, a w jego miejsce ktoś z młodych skoczków(Stękała), żeby zdobyć doświadczenie. Zniszczoł po jego wyniku stwierdzam że jego forma idzie w dół(a może miał złe warunki?). Murańka podobnie.

  • HKS profesor

    @pawelf1
    Bo po co kopać leżącego? Nikomu nie sprawia przyjemności kopanie Polaków, a mnie osobiście maksymalnie zniesmacza propaganda w wykonaniu wiadomo kogo.

    Co do Polaków uważa, że jutro jest szansa na dwa miejsca w dziesiątce. Na podium nie ma raczej żadnych w normalnych warunkach ale końcówka dziesiątki jest realna u Żyły i Ziobry. Kubacki i Murańka z takim skakaniem jak dziś piąta dziesiątka.

    W ogóle to Kubacki się strasznie stoczył jeśli ledwo kwale przechodzi. Ten upadek na niego tak podziałał czy skończyła się treningowa forma z Norwegii i Rosji?

    No i szkoda Choia i Hlavy bo w treningach nadzwyczaj dobrze i pewnie skakali na trzecią dychę a w kwalach się zaprezentowali niczym Kubacki. Choi miał pecha, ale mógł jeszcze metr pociągnąć.

  • pawelf1 profesor
    Jaka cisza ...wow....

    Nasi herosi przestworzy "wykończyli" nawet trolle....))))

  • anonim

    Szkoda, że Anders Bardal nie skoczył 141.5 metra. Wtedy przestali by w studiu podniecać się tym skokiem Ziobry z tamtego roku i tym jego rekordem.

  • dareknal bywalec
    I Kruczek znowu o wietrze

    Choć nawet tu nie ma racji niech sobie popatrzy uważnie na współczynnikiem dla czołowej 20tyki bardzo podobne do naszych alemprzepasc w odleglosciach

  • anonim

    Najgorsze jest to, że u niektórych zawodników w ogóle nie widać postępów. Tylko pojedyncze przebłyski. Zawodzi mnie Olek Zniszczoł, bo on powinien punktować w każdych zawodach.

  • haze23 doświadczony
    Prezesie, nie traćmy czasu!

    To ostatni czas aby szukać szkoleniowców dla utalentowanej młodzieży.

  • IchBinDa weteran
    JankessPL

    W sumie ja też wolałbym zobaczyć któregoś z juniorów (najlepiej Kantykę albo Leję - ten pierwszy ma chyba najrówniejszą formę, ten drugi - najlepsze pojedyncze próby) niż boku ducha winnego Bartka, ale nie oczekiwałbym od nich za wiele. Może w Szczyrbskim wypadną obiecująco, ale ostatnie ich występy to wyraźne przegrane z norweskim odpowiednikiem Szymona Szostoka (w hierarchii krajowej) i skoki na poziomie poczciwego Andersa Johnsona, więc na cud nie liczę.

  • anonim

    Dlaczego Żyła nie wygrał kwalifikacji? Tak wygrał, bo stać go na to. Bo jak to "Pieter" chciał coś jeszcze ulepszać," dodawać" do skoku. Zupełnie niepotrzebnie i niestety ten skok kwalifikacyjny był tylko dobry, ale zerwany na progu. Forma Ziobry wzrasta, ze skoku na skok jest coraz lepiej. Nie zgadzam sie z opiniami, ze Ziobro to skoczek jednego obiektu. Cały środek poprzedniego sezonu był dla niego udany. Klimkowi noga daje na progu, jutro powinny być punkty. Kubacki niestety nie ma na nie szans.

  • JankessPL doświadczony
    @IchBinDa

    Masz rację,ale ja bym zaryzykował Krzyśka Leje lub Stękałe,zamiast dramatycznie słabego Kłuska,co ledwo pkt w PK zdobywa,mam nadzieję że za tydzień do Engelbergu zostaną wysłani chociaż 2-3 juniorzy+Zniszczoł i Hula + 1-2 z kadry A do boju o limity

  • pepeleusz profesor
    @JankessPL

    Przesadzać z poziomem tych naszych juniorów nie ma co, a forma faluje (pewnie Schulerowi i Karlenowi poszła do góry). Natomiast jedno byłoby logiczne. Leja - jako mający największy potencjał nie licząc Jarząbka i przynajmniej przyzwoitą formę - rzeczywiście powinien dostać szanse zamiast męczenia Kłuska, który nie dość że skakał fatalnie w PK to przecież swoją szansę w PS też niedawno miał.

    Innymi słowy zabranie Kłuska zamiast Leji- i to na podstawie decyzji zapadłej przed treningiem - to objaw betonowania i dołowania. Przecież gdyby taki Leja zajął w konkursie 49 miejsce i kogoś z naszych wyprzedził to byłoby z tego umiarkowane zadowolenie, a np 49 miejsce Kłuska to byłoby zaś kolejne dołujące miejsce dla samego skoczka (zresztą zazwyczaj zawodzącego i niezbyt utalentowanego).

  • anonim
    Mit o Ziobrze

    Co za bzdury wypisuja tu jakoby Ziobrze pasowala akurat ta skocznia.J.Ziobro i K.Muranka wychodza z dolowania i zaczynaja dobrze skakac.Minelo 7 tygodni od treningu silowego w Obersdorfie na ktorym obydwa zostali zarznieci .Przy takiej wzrastajacej formie na turnieju 4s mogliby zaczac walczyc nawet o miejsca w 1 dziesiatce.Ale nie cieszmy sie .Trener Kruczek po Engelbergu zarzadza co roku nastepny trening silowy.A wiec nastepny dolek formy pewny.

  • IchBinDa weteran
    JankessPL

    Bez przesady, pamiętaj, że to inna skocznia (duża, dla Szwajcarów domowa), a Karlen i Schuler mieli całkiem dobre warunki. Jak dla mnie tutaj pojechali (niestety) najlepsi, a że orły Maciusiaka się skompromitowały? No cóż, takie są teraz nasze skoki (inna sprawa, że wszyscy trzej mieli cienkie warunki). Wypatrywanie juniorów to na razie rozpaczliwe szukanie nadziei. Nadziei nie ma żadnej : )

  • JankessPL doświadczony
    FIS CUP a PŚ

    Akurat ciekawie się złożyło i w zeszłym tygodniu szwajcarska krajówka,która zlała kadrę B rywalizowała z juniorami w FIS CUP w Notodden.
    Więc porównajmy wyniki:
    26 Karlen w kwalifikacjach był w pierwszym konkursie 9, w drugim 13
    32 Schuler w kwalifikacjach był w pierwszym konkursie 3, w drugim 11
    47 L.Egloff w kwalifikacjach był w pierwszym konkursie 18, w drugim 4
    56 Kaelin w kwalifikacjach był w pierwszym konkursie 38, w drugim 34
    63 Grigoli(widać był że totalnie zepsuty skok) w kwalifikacjach był w pierwszym konkursie był 28, w drugim 16
    Nasi zawodnicy byli odpowiednio:
    Kantyka:2 i 4
    Leja:4 i 3
    Jarząbek:6 i 12
    Stękała:11 i 2
    Podżorski:14 i 8
    Gut:38 i 27
    Więc są duże szanse że nasi juniorzy mogli by walczyć spokojnie o awans do TOP50,ale na razie nasz trener nie wie o możliwości startów juniorów w PŚ........

  • sheef profesor
    Mój ranking + ocena Polaków

    Klasyfikacja po pierwszych kwalifikacjach w Engelbergu:

    1. Anders Bardal (Norwegia) - 30 punktów,
    2. Severin Freund (Niemcy) - 20 punktów,
    3. Roman Koudelka (Czechy) - 15 punktów,
    Junshiro Kobayashi (Japonia) - 15 punktów,
    Andreas Kofler (Austria) - 15 punktów,
    Jarkko Maeaettae (Finlandia) - 15 punktów,
    Jernej Damjan (Słowenia) - 15 punktów.

    Jeżeli chodzi o Polaków to Piotrek Żyła oddał bardzo dobry skok, może powalczyć o TOP 10, równie dobrze dzisiaj skoczył Janek Ziobro, Klemens Murańka nie najgorzej, Dawid Kubacki skok OK, Stefanowi Huli zabrakło niewiele, na temat reszty szkoda klawiatury.

  • jakledw12 weteran
    -

    Ahahha Hula przegrał o 0,1 z Kubackim.

    Niestety Polacy w kryzysie, bo w samym Engelbergu prawdopodobnie tylko dwóch będzie w "30".

  • anonim

    Polecam rozmowę Kruczka ze sport.pl,jest tam mowa miedzy innymi o Kocie..

  • Doors stały bywalec
    Nasi

    Klusek i Zniszczoł zostali zdeptani przez warunki wietrzne, co nie zmienia faktu że ich forma tutaj to okolice 40 miejsca. Hula zresztą to samo, przyjechał tu bo lepszych nie ma i trudno się nawet temu dziwić.

    Skocznia pasuje Ziobrze, to wiemy wszyscy. Jutro zapunktuje, ale wątpię, że będzie powyżej 15 miejsca. Żyła skacze poprawnie, ale może to być w konkursie zarówno 8 miejsce jak i 18, więc szału nie ma.

    Kubacki z takim skokiem w naprawdę świetnych warunkach (tylko +1 pkt za wiatr) powinien odlecieć co najmniej kilka metrów dalej. A ledwo się zakwalifikował. Murańka co najwyżej poprawnie. Na punkty w konkursie to za mało.

    Uważam, że w stosunku do Niżnego Taglu progresu nie ma. Gdyby to nie był Engelberg, znowu tylko Żyła miałby realne szanse na dobre miejsce, a tak to mamy do tego Ziobrę. Nasze skoki są w martwym punkcie.

    Btw. Maciusiak ma destrukcyjny wpływ na naszych młodych skoczków, nie mam co do tego wątpliwości.

  • anonim
    Poslkie skoki wróciły na swoje miejsce

    Smutna prawda,ale prawda, podejrzewam,że konkursy w Engelbergu trochę zaciemnia obraz bo Żyła znajduje się w całkiem przyzwoitej formie(szkoda,że nie miał takiej w Soczi),natomiast Ziobro wystartuje na jedynej skoczni na świecie na której umie skakać i bardzo możliwe ,że któryś z nich znajdzie się nawet w czołowej dziesiątce,pozostali oczywiście maja taką samą szansę na punkty jak na wygraną w totolotka.
    Wypisz wymaluj sytuacja jak za Mikeski (terner z epoki przedmałyszowej) gdzie któremuś z naszych orłów czasami udawało się zająć 15ste miejsce.
    Na T4S znów będziemy mieli max 20 punktów całej reprezentacji na konkurs.
    Tajnerowi spadł z nieba Małysz, Kruczkowi Stoch i tyle,dobry trener ma wyniki u co najmniej kilku zawodników i to nie takie incydentalne jak u Ziobry.
    Jedyny ratunek dla Polskich skoków - rozgonić towarzystwo wzajemnej adoracji z Tajnerem i Kruczkiem na czele( co nie powinno go martwić w końcu ma propozycji z innych związków na pęczki - tak samo jak miał jego mentor i czarodziej skoków bosko Polo) i zatrudnić Kojonkoskiego,ale nie tu jest Polska, trzeba kręcić wałki na prostym i ciemnym ludzie, a za 5-6 lat skoki będzie oglądać tyle osób co w 1999 roku ,byłem wtedy na PŚ w Zakopanem - pustki na skoczni, pustki w Zakopanem.Janusze mieli przybyć dopiero za kilka lat,tak i po kilku latach posuchy znów odejdą.

  • anonim
    Nie ma co

    bez skoków ponad 130 metrów na tej skoczni nie ma dobrego wyniku. W tej chwili tylko Żyła jest na takim poziomie...

  • asd weteran
    człowiek

    tpo o wystepie stocha na Mp to zwykła fałszywa plotka Kamil nie wsytąpi w MP

  • anonim

    Stoch ma skakać na MP w Wiśle.
    Piszą na Niemieckim Eurosporcie i komentatorzy mówili o tym podczas transmisji.
    Podobno z wiarygodnego źródła.

  • anonim
    Prawda

    Patrząc na wyniki kwali nie można powiedzieć, że były one udane. Moim skromnym zdaniem wygląda to słabo nie uwzględniając Piotrka. Z drugiej strony gdyby skakał Stoch i Kot w normalnej swojej dyspozycji to wyglądało by to zdecydowanie lepiej, ponieważ była by realna szansa na miejsca w pierwszej 10. Co do Stocha i Kota to jestem pewny, że będą w tym sezonie dostarczać nam pozytywnych emocji. Kamil wróci do treningu i będzie dobrze bo zawodnicy takiej klasy potrafią dość szybko wrócić na właściwe tory, co do Maćka to także byłbym spokojny. Niestety fakty są takie jakie są. Dzisiejsze kwali nie były udane, a ja nadal uważam, że Kubacki pewnego poziomu nie przeskoczy i będzie tak skakał jak skacze za wyjątkiem pojedynczych udanych zawodów. Hule bardzo szanuje, ale również to zawodnik, który chyba co mógł to już ugrał, a teraz jest uzupełnieniem kadry. Klimek=Ogromny potencjał. Kłusek, Biegun i Zniszczoł wyraźnie potrzebują czasu.

  • Karola stały bywalec

    Co ten Maciusiak jeszcze tu robi jako trener? To już za Matei kadra B, albo młodzieżowa, jak kto woli, lepiej skakała.

  • anonim
    kadra B

    Albo Tajner pomysli troche i odda kade B innemu zagranicznemu trenerowi albo za 5 lata bedzie znowu jeden polak punktowal od czasu do czasu !!

  • tomek_92 doświadczony

    W porównaniu do zeszłego sezonu skoki naszych zawodników wyglądają bardzo słabo. Jedynie Żyła i Ziobro, któremu ta skocznia leży mogą powalczyć w konkursach. Nie widzę większych szans żeby coś się polepszyło do TCS. Do mistrzostw świata zostały jeszcze dwa miesiące, więc do tego czasu mogą zdążyć z formą i chyba tylko z tą imprezą można wiązać jakieś nadzieje. Pozostaje tylko czekać na powrót Stocha.

  • anonim

    Jest Informatcja ze Kamil Stoch bedzie skakal na MP 23 grudnia. (Info z niemieckiego eurosportu)

  • anonim
    Kwalifikacje

    Nie chcę być złośliwy, bo zawsze doceniam cudzą pracę i kibicuję naszym skoczkom nawet jak im nie idzie, ale dość dziwnie było oglądać "emocjonującą" walkę o wejście Dawida Kubackiego i Stefana Huli do "czołowej" pięćdziesiątki. byle by Kruczek nie mówił w wywiadzie nic o pechu Huli, że tylko 0,1 pkt. Gościu nie wszedł do 50 tki, w takim przypadku trudno mówić o pechu.

  • anonim
    A więc


    podsumujmy kwalifikacje w wykonaniu naszych reprezentantów
    Żyła : Bardzo dobrze, będą punkty o ile nie zacznie pajacować, stać go na miejsca 7-13
    Ziobro : Jego skocznia, może być w 20, ale na TCS wróci do złych nawyków
    Murańka : Chłopak ledwo widzi, wraca po kontuzji a i tak bije na głowe buloklepów
    Kubacki : Fart i tyle, Janda spóźnił, Lanisek sie nie wybił, a Vassilliev był pijany i ta trójka mu sprezentowała awans
    Hula : Bula..
    Zniszczoł : Maciusiak przez jeden weekend zamrnował punktującego zawodnika w PŚ na poziom rumunów
    Kłusek : nie wiem po co jechał, lepiej już było zabrać Rudę zamiast niego bo i tak było wiadomo, że nie przejdzie kwalifikacji
    Kruczek : co by nie było ale jego czwórka weszła do konkursu ( Kubacki z fartem, ale jednak )
    Maciusiak : ...

  • Geciu początkujący
    Engelberg

    Możemy jedynie po cichu liczyć na miejsce w pierwszej 10 Piotra Żyły i awansowanie do drugiej serii Jana Ziobro, reszta nie ma najmniejszych szans.

  • anonim

    Co sie dziwic, dla Kruczka to sa dobre miejsca bo jako zawodnik i tak mogl o takich tylko pomarzyc.

  • anonim
    Kadra A (Kruczek) - Kadra B ( Maciusiak i wczesniej Mateja)

    Jak sprawdzę kto trenuje i trenował kadrę B to wcale ten wynik mnie nie dziwi. Jak wiadać Tajner woli mieć spokój i posłuszeństwo niż profesjonalnych fachowców z zagranicy szkoda tylko ze kosztem rozwoju młodych talentów i Polskich skoków.

  • anonim

    Cóż pozostaje na,m czekać na Kamila i Jakuba :)

  • anonim
    katastrofa!

    Żyła i Ziobro, jeszcze utrzymują Polskie skoki na poziomie. Bo reszta to normalnie taka porażka. Na kontynentalnych powinni skakać. Albo najlepiej w pozostać w kraju i trenować, ! Bo kiepsko to widzę .
    Brak Kamila w kadrze można zauważyć gołym okiem

  • anonim
    To jest skandal, że tak słaba reprezentacja jak Polska może wystawić 7 skoczków.

    Przykre ale prawdziwe.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl