Skład Polski na Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich 2018

  • 2018-01-14 17:13

Niestety, w niedzielę na pograniczu Tauplitz i Bad Mitterndorf, nie udało się rozegrać choć jednej serii konkursowej zaliczanej do klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Na przeszkodzie organizatorom i najlepszym lotnikom świata stanął zbyt silny wiatr, który storpedował zmagania w Styrii. Jeszcze w Austrii Stefan Horngacher, trener kadry narodowej, podał skład naszej reprezentacji na nadchodzące Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich.

- To była trafna decyzja jury. Podmuchy wiatru były zbyt mocne i stwarzały niebezpieczeństwo dla uczestników konkursu. Wiatr nie zelżał choćby na moment, a prognozy były niekorzystne, więc była to jedyna możliwa dziś decyzja - twierdzi szkoleniowiec naszych skoczków.

- Byliśmy gotowi na kolejny konkurs lotów narciarskich. Przeanalizowaliśmy poprzednie skoki, a zawodnicy byli dobrze zmotywowani do zawodów. Odwołanie zawodów nie jest optymalnym rozwiązaniem, ale nic na to nie poradzimy. Musimy zaakceptować taki stan pogody. Teraz skupiamy się już na Mistrzostwach Świata w lotach, które odbędą się w Oberstdorfie - dodaje zdobywca tytułu trenera roku 2017 w Plebiscycie Przeglądu Sportowego.

Jakie są plany kadry narodowej na kolejne dni? - Do rozpoczęcia Mistrzostw nie możemy zrobić zbyt dużo. Wracamy do domów, gdzie skoczkowie odbędą lekkie treningi, a potem udajemy się do Oberstdorfu, gdzie spróbujemy pokazać to, co mieliśmy zaplanowane na dziś. Nie przewiduję żadnego treningu na skoczni w tym czasie.

Kto będzie latał w Niemczech? - W Oberstdorfie Polskę reprezentować będzie ten sam zespół, który rywalizował na Kulm, oprócz Jakuba Wolnego. Jedziemy tam z piątką zawodników.

Przypomnijmy, iż każda nacja do kwalifikacji MŚwL może wystawić po czterech swoich przedstawicieli. Oznacza to, że jeden Polak zostanie odsunięty od składu po oficjalnym treningu, który zaplanowano na czwartek na 14:00. Kwalifikacje rozpoczną się dwie godziny później.

Program MŚ w lotach narciarskich w Oberstdorfie (HS235):

Środa, 17.01.2018

18:00 - Odprawa techniczna

Czwartek, 18.01.2018

14:00 - Oficjalny trening

16:00 - Kwalifikacje

Piątek, 19.01.2018

15:00 - Seria próbna

16:00 - Pierwsza i druga seria konkursowa

Sobota, 20.01.2018

15:00 - Seria próbna

16:00 - Trzecia i czwarta seria konkursowa

Niedziela, 21.01.2018

10:00 - Odprawa techniczna

15:00 - Seria próbna

16:00 - Pierwsza seria konkursu drużynowego

Rekordy życiowe członków polskiej kadry narodowej
ZawodnikWynikMiejscowośćData
Kamil Stoch 251,5 metra Planica 25.03.2017
Piotr Żyła 245,5 metra Vikersund 18.03.2017
Maciej Kot 244,5 metra Vikersund 18.03.2017
Dawid Kubacki 232 metry Vikersund 19.03.2017
Stefan Hula 218 metrów Bad Mitterndorf 13.01.2018

Korespondencja z Bad Mitterndorf, Tadeusz Mieczyński


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (27801) komentarze: (124)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Zakrza stały bywalec

    No to czekam na filmiki od Jakuba Wolnego na Facebooku...

  • Kolos profesor
    @pawel96 @yyy

    Zgodzę się ze Wolny został trochę przypadkowym Mistrzem Świata (ale nie przesadzamy pamiętajmy że MŚ juniorów wygrywał np. Joonas Ikonen, która pamięta kto to?) ale póki co kariera Wolnego rozwija się dobrze i systematycznie. Potrafi w miarę regularnie punktować w PŚ a to już coś. Wykorzystuje swoją szansę na ile może. Nie powiedziałbym że to nie jest talent.

  • Stinger profesor
    @yyy @yyy

    A ja na razie nie typowałbym kto będzie na IO - Horngacher raczej nie jest idiotą i jeśli dalej Kot i Żyła będą słabsi od Stefana Huli i co może ważniejsze tak nie równi z pojedynczymi skokami na naprawdę niskim poziomie to jednego z nich nie wystawi ale jeśli cała trójka będzie skakać podobnie to raczej postawi na mistrzów świata z prostej przyczyny - zwycięskiego składu się nie zmienia - jak będzie? Zobaczymy ale przynajmniej do Zakopanego moim zdaniem nie ma co o tym myśleć, a może i dłużej.

  • yyy profesor

    Nie wiem jak tutaj będzie na lotach ale nie chce mi się wieżyc aby na IO Horngacher zmienił swoją żelazną 4 w drużynie.

  • kkkk doświadczony
    @anonim @Robusitofan_

    Co do drużynówki na MŚWL to ja obstawię tylko TOP5:
    1. Norwegia
    2. Niemcy
    3. Słowenia
    4. Polska
    5. Austria

  • kkkk doświadczony
    @Vishnu @Vishnu

    1) U Norwegów właściwie Tande, Stjernen, Johannson, Forfang i Fannemel mają szanse na występ. Granerud raczej ich nie dogoni. Z PK Lindvik i inni raczej przy tak mocnym składzie bez szans.
    2) Do wymienionych przez ciebie dodałbym Geigera oraz ewentualnie Siegela, Wanka, Paschke i Schmida. Reszta bez szans
    3) Moim zdaniem nasza 5 na loty ma szansę. Wszyscy skaczą podobnie. Pewniakiem tylko Stoch. Wolny i Pilch to raczej nie ich czas.
    4) Karft i Hayboeck chyba pewniakami. Może Fettner i Schlierenzauer wrócą mocniejsi. Poppinger i Aigner naciskają. Być może ktoś z PK wyskoczy z formą.
    5) Bracia Kobayashi, Kasai i Takeuchi to pewniacy. Do rezerwy raczej dadzą D. Ito. To betonowy skład.
    6) U Słoweńców Domen i Peter Prevc, Damjan, Semenic, Jelar, Bartol, Zajc mają spore szanse, ale Kranjec, Tepes, Lanisek, Dezman, Pavlovcic, Zupancic mogą też wejść. Być może ktoś nowy zaatakuje.
    7) Ammann, Deschwanden, Peier są pewni. Jako 4 na razie rywalizują Schuler, Egloff i Karlen. Może Hauswirth bądź inny młody spróbuje.
    8) USA z Bicknerem, Rhoadsem i Glasderem nie mają 4. Larson na razie słabo, Brown i Mattoon też nie za dobrze.
    9) Koudelka, Kozisek, Stursa, Polasek, Hlava, Sakala, Vancura - Czesi mają do wyboru do koloru, tylko, że w tym momencie wszyscy skaczą słabiutko.
    10) Ahonen, Aalto, Nousiainen to raczej pewniacy, ale chyba Alamommo będzie tym 4, skakał nieźle w PK. Larinto wraca po kontuzji, Maeaetae bez formy podobnie jak reszta.
    11) Nie wiadomo, czy w ogóle wystartują. Jeśli tak, to Korniłow i Klimow pewniakami. Do nich chyba Nazarow, Romaszow, Chazetdinow, Trofimow, może Maksimoczkin, Siergiejew.
    12) Do pewnej trójki (Colloredo, D. Bresadola, Insam) dołączy pewnie przez doświadczenie Dellasega, może młody Bresadola, Federico Cecon, Varesco, Francesco Cecon.
    13) Skład Kazachów chyba nie robi różnicy.
    14) Francja na tę chwilę Vincent, Learoyd i chyba Roch Dupland i Brasme. Może jakiś łody wyskoczy.
    15) Korea z pewną 3 i nie wiadomo, kto dalej.
    Trzeba pamiętać, że paru z tych skoczków nie ma kwalifikacji olimpijskiej, więc te składy to bardziej na mistrzostwa świata by się nadawały.

  • PGr doświadczony
    Ech.... "lapki"

    @yyy wczoraj 2, a teraz nastepna za ostatnie wpisy.
    Ostatnio szukajac jak to bylo ze kiedys nasza kadra juniorow na mamucie mogla startowac, przypomnialo sie jaki poziom prezentowala tamta kadra juniorow (Zniszczol, Muranka, Biegun i Klusek) jak nie w PS, to w LGP punktow mieli nalapane i to nie pojedyncze punkciki, ale znaczace w starciu z elit
    A i jeszcze jakis odruch dawania "lapek" przy moderowanych wpisach, tylko wtedy wychodzi ze niudacznik dostaje "pochwalke" nie moderator ....

  • danii20 bywalec

    Czy to oznacza,że Wolny pojedzie na pk?

  • yyy profesor
    @yyy @King

    Nie chodzi mi o to kto osiągną więcej za Juniora, a o to ze przyjdzie taki juniorek wygra PK i od razu robi sie podnieta tak jakby w końcu trafił się następca dla Stocha. Od razu do PS na IO, i takie tam bzdury.

  • Vishnu bywalec

    Powoli kreują się też składy na igrzyska. Może potypujemy jakich skoczków zobaczymy w walce o druzynowe medale i jakie będą wyniki? Just for fun : d
    Moje typy :
    1) Norwegia
    - Tande, Stjernen,Johannson, Forfang
    2) Niemcy
    - Freitag,Eisenbichler, Wellinger ,Leyhe
    3) Polska
    - Stoch, Zyla,Hula, Kubacki
    4) Austria
    - Kraft, Hayboeck,Fettner,Aigner ?
    5) Japonia
    - Kasai,J. Kobayashi,Takeuchi,R.Kobayashi ?
    6) Słowenia
    - P.Prevc, Damjan ,Zajc, ?, Semenic ?
    7) Szwajcaria
    - Ammann, Deschwanden, Peier, Egloff ?
    8) USA
    - Bickner, Rhoads,Glasder,Larsson ?
    9) Czechy
    - Koudelka, Kozisek, Stursa ?, Polasek ?
    10) Finlandia
    - Ahonen, Aalto,Noisiainen,Larinto ?
    11) Rosja
    - Kornilow, Nazarow, Romashow ,Klimow
    12) Wlochy
    - Insam, Colloredo, Bresadola, Dellasega
    13) Kazachstan
    - Zhaparow,Tkaczenko,Muminow,Ksrpenko

  • King profesor
    @yyy @yyy

    Tande i Forfang również osiągali mniej od Murańki i Zniszczoła w wieku juniorskim. To nie jest żaden wyznacznik. Wszyscy wymienieni zawodnicy mają potencjał żeby zajmować dobre miejsca w PŚ.
    Mam nadzieję, że choćby na następne IO ktoś z młodszego pokolenia niż obecna kadra A dobije się do składu drużyny.

  • marek123 początkujący
    MŚ w lotach

    Prognozy przewidują przejście frontu i wiatr w Oberstdorfie na wtorek/środa, miejmy nadzieję że weekend będzie już spokojny i odbędą się wszystkie 4 serie konkursu indywidualnego, a ostatnio taka sytuacja że nie odwołano żadnej serii miała miejsce na MŚ w Planicy 2010

  • bunny weteran

    Zastanawiam się dlaczego nasza pierwsza kadra jedzie na MŚ w lotach? Wyraźnie widać, że wielu skoczków jest pod formą, a np. Stoch zmęczony. Szanse na sukces są znikome, a w zanadrzu konkurs w Polsce i IO. Nie lepiej byłoby odpocząć?

  • yyy profesor

    I jeszcze ten Pilch, juz zostałem uznany za hejtera tego skoczka, ze niby jestem zile do niego nastawiony. Tymczasem koleś jest uznawany po paru skokach za większy talenty o Murańki i Zniszczoła. Problem w tym z eon nigdy nie stanie na podium MŚj. Ale kto wie może dzięki dobrej długiej pracy, w skokach osiągnie chociasz połowę tego co wspomniana dwójka. A jak dopisze mu szczęście to może wskoczy do czołówki PS. Ale tam sie musi złożyć setki różnych czynników. Na razie na tym etapie kariery osiągnął mniej niż Murańka i Zniszczoł w jego wieku.

  • yyy profesor
    @pawel96 @pawel96

    A odemnie będzie ignor. Co to znaczy nie ma następców? Co to Kubacki z Kotem nie mieli w swojej karierze czasów gdy nie punktowali nawet w COC? Kubacki to miał takie z 3 sezony. Ile razy skreślaliśmy Hule? A tak z 10 sezonów. Jestem pewien że przyjdą czasy Murańki, Zniszczoła. W nich wierze, bo np w Wolnego, Ziobre, Bieguna i Stekałe nigdy nie wierzyłem. Dla mnie Wolny jest najbardziej fuksiarskim MŚJ w historii,

  • Grabosh początkujący
    @pawel96 @pawel96

    Jeśli chodzi o następców to wierzę w Wolnego, Pilcha i także Murańke i Zniszczoła jeśli się ogarną w najbliższym sezonie i wrócą do dobrego skakania. To samo sie tyczy Stękały i Bieguna którzy potencjał jakiś tam jednak mają.

  • Złoty Orzeł profesor
    @anonim @Robusitofan_

    Ty wrócisz na YT?
    A tak poza tym, Stjernen nie jest w takiej formie by oddać 4 równe skoki, zwłaszcza że w jeden dzień może być huragan pod narty a w drugi wiać w plecy, a jak wiemy tak wiatr w Oberstdorfie gwarantuje skok 200- metrów

  • anonim
    @anonim @skijumpingexpert

    Nawet twojego komentarza nie widziałem. Tak poza tym to nic nie wiadomo i wszystko może się zdarzyć. :)

  • skajler doświadczony
    @dawe19

    jestem pewien że wrócimy na właściwe tory na imprezie docelowej czyli PŚ w Zakopanem a potem IO, nawet 2-3 naszych zawodników może wtedy zawalczyć o miejsce w czołowej 10tce zawodów

  • dawe19 doświadczony
    Trener

    Martwi mnie trochę fakt, że po nieudanych kwalifikacjach trener mówił, że to celowy zabieg, że siła ma przyjść w sobotę na konkurs, że chłopcy mieli oszczędzać siły. Ale sobota wyglądała jeszcze gorzej. Czyli wychodzi na to, że to było tylko zwykłe gadanie i próba wytłumaczenia słabszego dnia. Może to oznaczać, że trener nie do końca wie co się tak naprawdę dzieje. Myślicie, że nasi wrócą na właściwe tory?

  • equest profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    W zeszłym roku to był taki zwyczajny PR.

  • SebaSzczesny profesor


    (...)

    Patrzyłem na kalendarz stycznia a nie lutego :)

    Indywidualne są 10 i 17 lutego w sobote

    a drużynowy 19 w poniedziałek

    [---------------------------uwaga ------------------------------------
    Kultura osobista kłania się

    ]

    [Moderowany (21254) / 2018-01-14 21:32:54]

  • pawelf1 profesor
    Wolny ......

    Tak czy siak pewnie zaliczy PK i to może nie raz . Na IO nie pojedzie , a między Willingen a Lahti jest cały miesiąc przerwy. Tyle przerwy to trochę za dużo:)

  • skijumpingexpert profesor
    @pawelf1 @SebaSzczesny

    O środach to on gadał ja nie sprawdzałem a kiedy mają być te konkursy indywidualne

  • dervish profesor
    @dejw @jma

    Wolny tu nie będzie miał nic do gadania. Pojedzie tam gdzie wskaże mu trener.
    Swoja droga to skoro sam wielokrotnie korzystał z wywalczonych przez kolegów miejscówek w PŚ to dlaczego teraz miałby mieć coś przeciwko temu, ze dla odmiany sam powalczy o miejscówkę w PK dla innych?

  • pawelf1 profesor
    Co wy z tymi środami?

    Tak ciężko zajrzeć na stronę Fis-u by nie powtarzać głupot.

  • skijumpingexpert profesor
    @SebaSzczesny @pawel96

    Nie ciekawie to brzmi ja za wszelką cenę zostanę w domu żeby zobaczyć te konkursy jak zawsze zresztą i tak w środę mam najgorsze lekcje

  • pawel96 profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Pod wieczór. Czasu koreańskiego ;)

  • SebaSzczesny profesor
    IO

    O której godzinie w Polsce będą konkursy ? Bo to że 2 indywidualne są w środe, środek tygodnia ,dzień roboczy to mam nadzieje że nie będzie o 11 czy 12 tylko jak już to pod wieczór lepiej żeby były

  • Tomas17 stały bywalec
    @Joannna @Stoszek

    Właśnie zawsze zastanawiało mnie, co w takich sytuacjach się dzieje, jeśli zostaje odwołany jakiś konkurs MŚ albo IO. Kiedy odwoływali rywalizację drużynową na MŚ w lotach w Harrachovie w 2014, myślałem, że przełożą ten konkurs na kiedyś, np. bezpośrednio po zakończeniu sezonu. Byłem trochę w szoku że nic się nie odbyło :)

  • skijumpingexpert profesor
    @pawel96 @pawel96

    Zapomniałem o tym meczu Kurde tragedia a pamiętAm jak po dogrywce wygraliśmy z Hiszpanią mecz o brąz ME to było tak nie dawno emocje niesamowite to był mecz który najbardziej mi zapadł w pamięci.. Przykre ale prawdziwe co do następców to jeśli Pilch od następnego sezonu byłby w kadrze A to kto wie czy nie mamy godnego zastępcy

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @pawel96

    Za wspomnienie o pewnym dziesięciolatku od razu rozdaję ignory.

  • cavalierjan19 profesor
    @wesolbrd @wesolbrd

    Obstawiam Norwegów na pierwszym miejscu-jakieś mocno zepsute skoki lub magiczny wzrost formy skoczków z którejś z czołowych drużyn może im odebrać złoto.
    Na drugim miejscu potencjalnie widzę w zasadzie cztery drużyny-Polskę, Niemcy, Słowenię i Austrię.
    U nas sporo zależy od postawy Kamila i formy Stefana/Piotrka/Maćka. U Niemców od Freitaga i postawy czwartego do ich drużyny. Pewnie będzie to Leyhe, Geiger umie latać, ale wczoraj nie było go nawet w konkursie. Często też psuje im druzynówki (Titisee). Słoweńcy? Mogą być drudzy, mogą być piąci. Każdy jest tam w jakimś stopniu niepewny. Z Austriakami też może być różnie. Kraft musi wspiąć się na poziom z grudnia, Fettner na lotach na wiele się nie zda, chyba że te treningi mu coś przyniosły. Hayboeck jest w miarę solidny, Schlieri to niewiadoma. Nie zdziwiłbym się gdyby nie był w drużynie. Austriacy jak dla mnie z tej czwórki mają najmniejsze szanse.
    Japończycy mogą namieszać, ale najwyżej w walce o piąte miejsce. Poza Kasaim i Junshiro Ryoyu czy Takeuchi skaczą na za niskim poziomie.

  • pawel96 profesor

    Właśnie skończyłem oglądać preeliminacje do baraży o MŚ w piłce ręcznej. Polska odpadła z grupy z Cyprem, Kosowo i Portugalią... Było genialne pokolenie, zdobywało medale, dostarczało mnóstwa medali, jednak czas jest nieubłagany i stara gwardia pokończyła kariery... I całej dyscypliny w znaczeniu kadry narodowej w Polsce nie ma...

    Automatycznie nasuwa się porównanie z polskimi skokami. Nasi zawodnicy do najmłodszych nie należą, a następców nie widać...

  • kibicsportu profesor
    @Stoszek @Stoszek

    Nie. Konkursy indywidualne są w sobote, a druzynówka w poniedziałek, dwa dni po konkursie indywidualnym na dużej skoczni.

  • Labrador_Retriever weteran
    @SkiSchi @sSkiSchi

    Internet masz, wygoogluj sobie WOŚP i będziesz wszystko wiedział ;)

  • skijumpingexpert profesor
    @SkiSchi @SkiSchi

    Oczywiście że nie odegramy żadnej roli bo to nie teatr :D

  • Joannna stały bywalec
    @Joannna @Stoszek

    No nie wiem czy takie jaja, zwłaszcza dla organizatorów :D Jaja to by były, gdyby wiało w Pjongczang. Zawody w Vikersund mają być dopiero w drugiej połowie marca, a więc mamut zacznie być przygotowywany pewnie dopiero w okolicach początku miesiąca. Potem zaczyna się Turniej Norweski i grafik jest totalnie załadowany. Może optymalnie by było, gdyby w takiej sytuacji Puchar Świata w Willingen zastąpić Mistrzostwami Świata w Lotach, to znaczy po prostu je przenieść w czasie i zrezygnować z dwóch konkursów w Willingen. Wtedy Niemcy tracą odrobinę mniej, chociaż akurat o ich interes nie my powinniśmy się martwić.

  • SkiSchi stały bywalec
    Mam pytanie

    Kiedy odbedzie sie WOŚP ? Ma tylko TVPsiś i zadnej wiadomosci

    Jesli chodzi o MSwL to nie odegramy zadnej roli

  • Stoszek profesor
    -

    Ciekawe jak będzie z konkursami na IO, pewnie na normalnej i drużynówka będzie w sobotę a w Czwartek na dużej więc pewnie niestety nie obejrzę ind na dużej.

  • Stoszek profesor
    -

    A tu takie bęc w czwartek - Tande poza konkursem.

  • Stoszek profesor
    @Joannna @Joannna

    Ale by były jaja jakby się nie odbyło nic. Musieli by je gdzieś przełożyć, może na Vikersund?

  • jma profesor
    @dejw @dejw

    A może najpierw spytamy Wolnego czy ma ochotę na wycieczkę do Turcji? On ma swój cykl treningowo-startowy, więc jeśli zaplecze sobie nie radzi to on nic dla tzw dobra polskich skoków nie musi robić. Niech się kadra B i juniorzy biorą do roboty, a nie wysługiwać się kadrowiczem!

    Rozumiem jeszcze gdyby nasze zaplecze nagle miałoby świetnie punktujących juniorów i pechowo mniejszy limit, ale po co Wolny ma się gimnastykować dla kogoś kto zajmie miejsce w piątej dziesiątce Kontynentala?

  • Joannna stały bywalec
    Fatalna prognoza pogody

    Zgodnie z prognozami Niemcy przez cały najbliższy tydzień nawiedzać będzie potężny orkan (do 150 km/h), a w samym Oberstdorfie będzie wiało około dwa razy bardziej niż dzisiaj w Kulm. Tak że... nie nastawiajmy się jakoś specjalnie :(

  • skijumpingexpert profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Nie trafi pod ich skrzydła on pewnie i tak tam by pojechał żeby 2 razy powalczyć o podium a jestem pewny że tak mądry chłopak jak Kuba Wolny nie będzie ich słuchał i będzie trzymał się rad Horngachera a potem ponownie będzie jeździł z naszą kadrą a więc taka tragedia jak z Jankiem Ziobro , Biegunem , Miętusem , Murańką , Zniszczołem , Stękałą czy powoli i Wąskiej mu nie grozi

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Wolny do PK

    Gorszego pomysłu nie słyszałem. I co, ma jeździć z gravity team? Przecież sam kontakt z kadrą B jest szkodliwy. Ostatnio się poprawiło, ale to i tak nie wygląda dobrze. Niech lepiej albo odpocznie przez ten czas, albo potenuje z Maciusiakiem bądź np. z Sobczykiem czy Klimowskim, jeśli któryś z nich nie jedzie.
    Pod żadnym pozorem żaden zawodnik z kadry A nie może trafić pod skrzydła Radka Roberta Bachledy.

  • skijumpingexpert profesor
    @anonim @Robusitofan_

    No na pewno troszkę przesadziłeś: 7 Żyła , 5 Ammann , 8. Prevc , 9. Kubacki a gdzie jest Tande przede wszystkim ale też Forfang, Kasai, Feitag czy Damjan? Drużynowo albo przepisałeś ode mnie albo też zapomniałeś o szwajcarach

  • anonim
    Moje typowania na konkursy MŚ w lotach w Oberstdorfie

    Indywidualnie:
    1. Andreas Stjernen
    2. Kamil Stoch
    3. Andreas Wellinger
    4. Robert Johansson
    5. Simon Ammann
    6. Stefan Kraft
    7. Piotr Żyła
    8. Peter Prevc
    9. Dawid Kubacki
    10. Markus Eisenbichler

    Drużynowo:

    1. Norwegia
    2. Polska
    3. Niemcy
    4. Austria
    5. Słowenia
    6. Japonia
    7. Czechy
    8. Rosja
    9. Włochy
    10. USA

    Może nie do końca mogą się sprawdzić wyniki, ale można typować. Norwegi ma duże szanse na wygranie, bo mają świetnych lotników (Stjernen, Johansson, Forfang i Tande ). Co do Polaków to też mamy Lotników, może nieco słabszych od norwegów. Tylko Kamil i Piotrek są najlepszymi polskimi lotnikami no i jeszcze Maciek Kot. Dawid też radzi sobie dobrze, ale bym go nie zaliczył do tego grona lotników. Wielu jest lotników, bo gdybyśmy lotnikami nie byli, to Rekord Polski do tej Pory wynosiłby 230,5m, czyli Rekordzistą nadal by był Adam Małysz, a że Horngacher doprowadził naszych do lotników, to mamy ćwierćkilometrową życiówkę. :)

  • kewa stały bywalec
    @Stinger @Stinger

    może wystartować w coc

  • dejw profesor

    No to teraz szybko przerzucić Wolnego na PK w Erzurum żeby odbudował pozycję w CRL i bronił limitu, wszystko oczywiście dla dobra rozwoju polskich skoków!

    Co do drużynówki w Obe, to dobrze by było żeby ona w ogóle została uznana za oficjalną ;) Wydaje się że są małe szanse na powtórkę takiej akcji jak dwa lata temu, kiedy FIS musiał błagać Finlandię żeby dorzuciła do składu Klingę i zebrała się ta wymagana liczba ośmiu ekip, ale kto wie. Japonia może wycofać Junshiro, który latać mimo trzymania świetnej formy wciąż po prostu nie umie i jego kolejne próby na mamucie mogą go całkiem rozwalić, a na jego miejsce mogą już nie zdążyć nikogo dołączyć. Zresztą jeśli pierwszy w kolejce jest inny antylotniczy kozak Kento to już lepiej sobie to odpuścić. U Czechów zaczynają się roszady kadrowe, i nie wiadomo czy w ogóle będą w stanie sprostać regulaminowym wymaganiom i wystawić czwórkę, Szwajcarzy i Amerykanie poza swoimi liderami wypadli w Kulm bardzo słabo. Właściwie za jedynego pewniaka oprócz wiadomej piątki uznałbym tylko Rosjan.

    A co do szans medalowych to właściwie poza Norwegami, murowanymi pewniakami do złota (raczej przeszkodzić im może jedynie dq) to sprawa dwóch kolejnych miejsc jest raczej otwarta. Słoweńcy pokazali bardzo duże możliwości, ale gdy przyszło do zawodów to już było słabiej (choć i tak ich szanse oceniam najwyżej z grupy pościgowej); Niemcy zostaną wzmocnieni Freitagiem; Austria mimo tragicznego Gregora drużynowo w Tauplitz wcale nie wypadła tak źle, tylko musi liczyć na podtrzymanie szokującego objawienia lotniczego u Aignera; a Polacy od momentu przyjścia Horna potrafili się bardzo spiąć na drużynówki, i mimo wszystko chyba nie wypadną tam aż tak marnie jak w Austrii.

  • Stinger profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Po pierwsze byłoby bardzo genialne ale po drugie skąd to wiesz?

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Szwajcaria - 7 * każda następna reprezentacją o miejsce niżej. Zapomniałem jakoś o nich

  • AK2012 bywalec
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Ja jednak myślę, że wróci podobnie mocny, jak na TCS i mimo, że to rywal Stocha, to życzę mu tego. Zobaczymy.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @Ryszard_ @Ryszard_

    GADASZ głupoty w 2016 tez miala slowenia wygrac a wiemy jak to sie wszystko skonczyło

  • skijumpingexpert profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Skąd masz taką informację ?

  • Stinger profesor

    Skład mocno spodziewany, pytanie tylko kto odpadnie i nie wystartuje w kwalifikacjach i konkursie drużynowym, a także co w tym czasie będzie robił Kuba Wolny?

  • skijumpingexpert profesor
    Moja wizja drużynówki

    1. Norwegia
    2. Polska/Niemcy - niewielka różnica zacięta walka
    3. Polska/Niemcy
    4. Słowenia
    5. Austria
    6. Japonia
    7. Rosja
    8. Czechy
    9. Włochy
    10. USA

  • SebaSzczesny profesor

    PZN ma jutro złożyć propozycje rozegrania dodatkowego konkursu w Zakopanem

  • Stoszek profesor
    @Ryszard_ @skijumpingexpert

    Co do Lewego to może jak już w niedziele - w sobotę ma mecz w lidze i chyba się wyleczy do tego czasu.

  • skijumpingexpert profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Rozumiem , że nie chcesz zapeszać ? Wiesz że ta skocznia każdemu Polakowi lepiej leży

  • wesolbrd bywalec
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Jesteś pewny tego braku szans? Przeczytaj opinię Kinga lub moją i napisz jeszcze raz komentarz z taką pewnością. Dlaczego niby Austriacy mają nas łyknąć? Bo mają Popingera? Aignera? Słowenia ma młody skład, a doświadczenie i równe skoki bedą kluczowe. Przedstaw solidniejsze argumenty, być może mnie przekonasz:)

  • skijumpingexpert profesor
    Richard Freitag

    Jeśli wróci do swojego stałego poziomu od kilku lat ( 8-12) to idę o zakład że Kamil wygra w tym sezonie KK a Niemcy nie zdobędą więcej niż brązowy medal w drużynówce na mś w lotach .

  • wesolbrd bywalec
    @wesolbrd @King

    Zgadzam się, wiele zależy od formy freitaga. Jeżeli bedzie mocny to Niemcy bedą groźni bo Leyhe czy Geiger na mamutach są przeciętni więc tu tracą. Norwegia ma problem typu - kogo odstawić od składu a nie wstawić!
    Walka tylko o srebro, będzie ciekawie, bedą emocje, oby był medal!
    Pozdrawiam

  • Ryszard_ stały bywalec

    A jeśli chodzi o indywidualny jedynie Stoch w wybitnej formie ma szansę coś zamieszac na podium. Norweskie latawce poza zasięgiem są po prostu, chyba że musiało by wiać z tyłu i to mocno. Wtedy jakaś szansa dla Stocha jest.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Polska nie ma żadnych szans na medal. Szczególnie drużynowy. Norwegia, Słowenia i Austria są raczej poza zasięgiem. A są przecież jeszcze Niemcy z Freitagiem w składzie, ja się dziwię optymizmowi takiemu. Kto miałby tam daleko latać? W polskiej ekipie jedynie widze Stocha który może dorównać tym latawcom norweskim i słowenskim. Niemcy też mają 3 mocnych na mamutach, jednego słabszego. A my? Mocnego na mamutach Stocha, Żyłę jeśli jest w fomie i dwóch raczej przeciętnych "mamutowców". Kubacki widzieliście co pokazał ostatnio. Musieli by być w wybitnej formie Kot i Kubacki żeby coś zdziałać, a nie są. Taka prawda.

  • kasztelan doświadczony
    Moim zdaniem można to było lepiej zrobić

    Widać że Maciej jest daleki od formy, a nam powoli brakuje czwartego do drużyny na IO. Wolny jest głodny mamutów a i tak na igrzyska nie pojedzie. Myślę że rozsądniejszą decyzją byłoby wysłanie Maćka na spokojny trening w Polsce i nie męczenie go już mamutami, natomiast Kuba by sobie przynajmniej w treningach polatał.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @Labrador_Retriever

    Oczywiście masz rację już się poprawiłem Lewandowskiego to gratulujacego Kamilowi w wywiadzie przed Regulskim bym widział

  • Labrador_Retriever weteran
    @Joannna @pawel96

    Bardzo możliwe, dziękuję ;)

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    No może fajnie by to wyglądało ale szczerze to i tak zdecydowanie bardziej chciałbym widzieć Nykanena zamiast Lewandowskiego gratulujacego Kamilowi .

  • Labrador_Retriever weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Gratulacje od Hannawalda miały swój urok. Lewandowski "kradłby" (oczywiście nie sugeruję, że świadomie) show Stochowi.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    O TCS i zwycięstwo Kamila zakłady wygrałem o zwycięstwo w Bisoschofen też więc teraz kolejny wygrany historyczny zakład by się przydał o pierwszy w historii drużynowy medal mistrzostw świata w lotach narciarskich

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @wiatrhula111

    Eee tam w razie ewentualnego sukcesu pięknie by wyglądało jakby Robert Kamilowi składał gratulacje wyobraź sobie taką scenkę jak Hannawald w Bisoschofen tylko zamiast Niemca Robert Lewandowski może trochę do tej atmosfery by nie pasowało ale byśmy widzieli 2 Polaków obok siebie którzy triumfują w Niemczech i są zdecydowanie najlepsi w swojej "lidze" w dodatku w tym samym regionie

  • skijumpingexpert profesor
    Drużynówka

    Czemu tak zamulacie? Wystarczy, że Kubacki będzie skakał jak w kwalifikacjach na kulm ( a stać to na więcej ) a Kamil Stoch na poziomie takim na jakim skakał w Oberstdorfie w zeszłym sezonie ( 3,9 miejsce a stać go na zdecydowanie więcej ) Piotr Żyła na aktualnym poziomie ( a w lotach stać go na zdecydowanie więcej ) i Maciej Kot/Stefan Hula na aktualnym poziomie ( a Maćka stać na zdecydowanie więcej w zeszłym sezonie w Oberstdorfie bardzo daleko latał , Stefan Hula na aktualnym poziomie a stać go na trochę więcej ) i mamy medal pewny srebrny/brązowy . :)

  • King profesor
    @wesolbrd @wesolbrd

    Z perspektywy ostatnich zawodów, a nie jedynie tego weekendu w Kulm według mnie kolejność w drużynówce powinna być taka:

    1. Norwegia
    2. Polska
    3. Niemcy

    Dalej trochę ciężko mi wytypować.
    Austria może być spokojna jeśli chodzi o Hayboecka, Kraft solidny poziom, ale bez szału. Pokazał się Aigner, ale pytanie kto czwarty pewnie Fettner lub Poppinger.
    Słowenia jak to oni na imprezach coś im nie wychodzi. Peter nadal niestabilny, albo odda 2 dobre lub 1 bardzo dobry i średni skok. Bartol i Jelar dobry poziom, ale na mamucie również mogą przydarzyć im się gorsze próby. Z Domenem też bywa różnie. Jedyny pewny u nich to Damjan.
    Zaskoczyć w sumie może Japonia pod warunkiem, że poprawią się bracia Kobayashi, a Kasai będzie skakał tak dobrze jak w Kulm.

    Wracając do czołówki. Norwegia praktycznie nie ma słabych punktów w swojej drużynie. Swoją czwórką powinni już dać radę, a jeśli drużynówki składałyby się z pięciu skoczków to wtedy żadnych wątpliwości kto zdobyłby złoto.
    Jeśli chodzi o naszych no to mamy Kamila, Stefana prezentującego dobry i pewny poziom, Dawida co prawda zdarzył mu się ten gorszy konkurs, ale to drużynówka on zawsze skacze wtedy na więcej niż 100%. I tu pojawia się problem jeśli chodzi o czwartego. Piotrek z Maćkiem bez rewelacji. Mam nadzieję, że Piotrek się przebudzi bo stać go na dużo w dobrej dyspozycji.
    Niemcy jakoś na mamutach nie są tacy świetni, ale ich atutem będzie ich skocznia. Pewnie wystąpi Freitag, którego dyspozycja nadal powinna być bardzo dobra może już nie taka jak to było przed TCS i na początku, ale zobaczymy. Eisenbichler raczej też pewny punkt drużyny to samo Wellinger. U nich z czwartym to większy problem niż u nas. Geiger i Leyhe potrafią zepsuć skoki na mamucie.

  • wiatrhula111 weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Oby nie,niech chociaż na skokach nie pokazują jego ... twarzy

  • skijumpingexpert profesor
    Robert Lewandowski

    Oberstdorf to Bawaria jestem ciekawy czy tak jak przed rokiem będzie miał czas żeby przyjść na zawody :)

  • skijumpingexpert profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    W końcu coś mądrego powiedziałeś dodam że przez pewien czas był nawet rekordzistą skoczni Olimpijskiej pamiętamy chyba jego skoki z Korei i Oberstdorfu loty jeśli odpowiednio by się nim pokierowalo to byłby dziś nr.2 w Polskich skokach bo już wtedy mu niewiele do tego brakowało

  • wesolbrd bywalec
    Drużynówka MŚwL

    Ktoś już rozmyślał nad wytypowaniem MŚwL w drużynówce?
    Obstawiałbym pewną wygraną Norwegów z ponad 50 punktową przewagą nad kolejnym zespołem. Na drugim miejscu widze Niemców, którzy wyciułają na swoim terenie srebro po walce z Naszymi. Nasi powinni skakać może nie najdalej, ale jednak wierze, że bedą to równe i dobre skoki. Stoch skakał w Ober rok temu fajnie, więc licze, że będzie lepiej niż w ten weekend. Za nami po cięzkiej walce wyląduje Słowenia. Widziałbym ich nawet na podium jednak myślę, że ze względu na małe doświadczenie popsują skok albo dwa. Piąte miejsce dla Austrii, ewentualnie zamiana ze Słoweńcami. Nie oszukujmy się Aigner nie jest jakiś groźny, a samym Hajbekiem i Kraftem w ledwie przyzwoitej formie cudów nie zdziałają. Teraz skakali u siebie. Za nimi Japonia, kolejne miejsca raczej bez większego znaczenia. Ktoś chętny pobawić się w typowanie? Ktoś podziela moje zdanie, ktoś przeciw ?
    Zapraszam do dyskusji :)

  • krzychoSt weteran
    krzycho

    Na mamucie Norwegowie są całkowicie poza zasięgiem, drużynowo mieścimy się w przedziale 2-5miejsce. Kamil powinien liczyć się w walce o podium, jeżeli minie jego zmęczenie po niedawnym wyczerpującym turnieju. To że potrafi latać pokazał na zakończenie sezonu w Planicy gdzie ustanowił fantastyczny rekord Polski.

  • cocok stały bywalec
    @skokowy123 @Skokowy123

    Już wiadomo, że Schlierenzauera na lotach nie będzie, I dobrze, wiele by tam nie zdziałał a tak może popracuje na IO.

  • Major_Kuprich profesor
    Szkoda

    Że nie zapytaliście Horngachera o komentarz do decyzji Jana Ziobry.
    Trener miał styczność z tym zawodnikiem, pod jego wodzą Janek uzyskał najlepsze wyniki od 2-3 lat.

  • dzika_swinia weteran
    Manager

    www.ski-manager.xaa.pl - jedyny manager skoków z lat 90'tych! Goldberger, Nieminen, Kasai, a może Klimowski - którego z nich poprowadzisz do zwycięstwa?

  • jma profesor
    Skład finalny

    Każda skocznia jest inna. Nie zakładajmy, że Maciek będzie skakał tak samo w Oberstdorfie. Trener obejrzy wszystkich i wybierze najlepszą czwórkę. Zaufajmy mu. Jeśli nie wybierze Huli to znaczy, że tak miało być. Może stawką jest coś więcej - medal (nawet złoty) drużynowy na IO a nie walka o 5 miejsce na MŚwLN? Stefan ma swoją strategię i ja mu wierzę, że chce ja najlepiej.
    I powiem Wam, że ja też już dawno wystawiłbym Hulę, ale to nie jest powód do odsądzania Stefana i stawiania mu votum nieufności. Cała drużyna (poza Kamilem i Kubą) skacze nieco słabiej niż w zeszłym roku, ale nie jest to żaden dołek ani zjazd formy. Cierpliwości i zaufania!

  • dzika_swinia weteran
    @Mc15011 @Mc15011

    Skoro nie ma PQ to będzie skakał ze wszystkimi.

  • Mc15011 doświadczony

    Mam pytanie - czy obrońca tytułu ma zapewniony start w konkursie głównym, czy też musi się kwalifikować ze wszystkimi w qualach? Bo pamiętam jak Ljoekelsoey w 2008 roku bronił tytułu, a był bardzo daleko w PŚ to komenatorzy wspomnieli o tym, że Norweg z racji bronienia tytułu ma zapewniony start w 1 serii. Teraz już nie jestem taki pewny bo teraz zmieniono przepisy odnośnie PŚ, MŚ oraz IO. I sobie patrzę na klasyfikację lotów to Peter Prevc owszem jest w top10 w klasyfikacji PŚ w lotach ale czy musi się ze wszystkimi kwalifikować? Bo jakby doszło do sytuacji, że Prevc zepsuje skok na progu i się nie zawkalifikuje to co by było? Oczywiście nie zakładam tego scenariusza bo wiem że Prevc na lotach zmienia się nie do poznania ale pytam.

    Kuba Wolny? Powinien jechać na najbliższe zawody CoC by walczyć o limit dla naszej reprezentacji na kolejny period PŚ ;) Chyba, że będzie miał przymusowe wolne przed Zakopcem.

  • skokowy123 profesor
    Drużynówka Oberstdorf

    Drużyny które wystartują w niedzielę: (w nawiasie skład prawdopodobny)
    -Polska (Żyła-Hula-Kubacki-Stoch)
    -Norwegia (Forfang-Johansson-Stjernem-Tande)
    -Niemcy (Eisenbiślaa-Leyhe-Freitag-Wellinger)
    -Słowenia (Semenic-Domen-Damjan-Pero Preuc)
    -Austria (Aigner-Haybock-Poppinger-Kraft)
    -Japonia (Junshiro-Takeuchi-Ryoyu-Kasai)
    Może wystartują
    -Finowie z (Alamommo-Nousiainen-Alto-Ahonen)
    -Helweci z (Schuler-Peier-Deschvandyn-Ammann)
    -Rosjanie z (Kornilov-Vassiljev ?-Nazarow-Klimov)
    -Czesi,Włosi,Kazachowie

  • pawel96 profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Schlierenzauer zrezygnował, będzie trenował. Choć w tej formie to wątpliwe, aby załapał się do piątki na MŚwL.

    Ito raczej nie wystartuje, trenuje przed IO.

  • skokowy123 profesor
    Przypuszczalne składy MŚ LOTY

    Japonia (JPN)
    Skład najbardziej prawdopodobny
    -Kasai
    -Takeuchi
    -Ryoyu K.
    -Junshiro
    No i rezerwa to wielka niewiadoma, może wcale nie będzie ale:
    -Jest Daiki Ito, który raczej powinien wracać przed IO ale wątpie by na Loty
    -A po za tym są słabiutcy i niesprawdzani w PŚ po za Sakuyamą to Sato,Harada,Nakamura,Iwasa?

  • SN2016 stały bywalec
    Skład i kto powinien być w drużynie

    Skład dobry. Wolny i tak skakałby nieco lub dużo słabiej od nawet Kota.

    Moim zdaniem skład na drużynówkę powinien wyglądać tak:
    Stoch
    Kubacki
    Hula
    Żyła

    Kot skacze przeciętnie wiec i tak za bardzo nie ma szans, a nawet jakby skakał identycznie jak Hula to bylbym za powołaniem tego drugiego bo to może być jego (Huli) ostatnia okazja w karierze do występu w drużynowce na imprezie mistrzowskiej (no może jeszcze mógłby wystąpić na IO),a Maciek jeszcze ma z 5 albo więcej lat kariery przed sobą.
    Moim zdaniem sprawa składu na teamowke w Oberstdorfie wygląda jasno.

  • skokowy123 profesor
    Przypuszczalne składy MŚ LOTY

    Norwegia (NOR)
    Stoeckl ma największy ból głowy, ma niesamowitą PIĄTKE na Loty:
    -Stjernen
    -Tande
    -Fannemel
    -Forfang
    -Johansson
    Jest i Granerud ale on i tak jak by jechał to tylko na treningi i później jako przedskoczek.

    -Na IO Stoeckl ma bogactwo wyboru.-

  • skokowy123 profesor
    Przypuszczalne składy MŚ LOTY

    Austria (AUT)
    Po Kulm pewni:
    -Aigner
    -Kraft
    -Haybock
    -Poppinger
    Rezerwa?
    -Schlirenzauer/Huber?/Fettner

  • pawel96 profesor
    @Joannna @pawel96

    Freund jak_i Velta*

  • pawel96 profesor
    @Joannna @Labrador_Retriever

    W Lahti nikt nie miał, bo to jest miejsce imienne, a zarówno Freund jaki Velta nie startowali w mistrzostwach ;)

  • skokowy123 profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Oczywiście Kranjec/Tepes a nie Kranjec/Kranjec ;d

  • skokowy123 profesor
    Przypuszczalne składy MŚ LOTY

    Niemcy (GER)
    Pewniacy:
    -Freitag (jeśli nie odczuwa już upadku)
    -Wellinger
    -Eisenbichler
    -Leyhe
    Niewiadomo (rezerwa)
    -Geiger/Paschke?

  • Dr_An początkujący
    Po co te mistrzostwa?

    Jaki jest sens rozgrywania mistrzostw świata skoro zawodnicy raz brali w niej udział w sezonie!? Na dodatek mistrzostwa odbywają się tuż przed igrzyskami... To przypomina rozgrywanie na Olimpiadzie konkursu na normalnej skoczni mimo, że w sezonie zawodnicy nie skaczą ani razu podczas PŚ !!!

  • skokowy123 profesor
    Przypuszczalne składy MŚ LOTY

    Słowenia (SLO)
    Pewni są:
    -Pero Preuc
    -Demon
    -Damjan
    -Semenic
    (?)
    -Bartol lub Jelar-rezerwa
    Kranjec/Kranjec ?(świetni lotnicy, ale raczej ich nie będzie)

  • Labrador_Retriever weteran
    @Joannna @pawel96

    Tak, ale już w Lahti nikt 5 zawodników nie miał, a wydaje mi się, że usunięcie tego przepisu skutkuje także na Mistrzostwa Świata w lotach.

  • pawel96 profesor
    @Joannna @Joannna

    Powinno tak być, zwłaszcza, że mistrzostwa są pod egidą FISu. Dwa lata temu Niemcy wystawili pięciu zawodników.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Joannna @skijumpingexpert

    Na igrzyskach chyba nigdy nie było tych dodatkowych miejsc, one dotyczyły jedynie MŚ.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Joannna @Joannna

    Wydaje mi się, że przepis o dodatkowych zawodnikach już nie funkcjonuje.

  • skijumpingexpert profesor
    @Joannna @Joannna

    Chyba tak jeśli nie zaszły żadne zmiany a Polska wtedy wystawi 5 skoczków na Igrzyskach olimpijskich

  • Joannna stały bywalec
    Slowienia

    Słowenia może chyba wystawić w sumie 5 zawodników, dzięki temu, że Peter Prevc jest aktualnym mistrzem świata. Czyli Peter + czterech. Zgadza się?

  • Ad1K weteran
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    A wg mnie jeżeli Maciek ma z kimś rywalizować to jest to nadal Stefan lub Piotrek. Kubacki i Stoch mają wg mnie najpewniejsze miejsce. Ale na dobrą sprawę wszystko okaże się w Oberstdorfie, może zdarzyć się jakaś zmiana, to są tylko dywagacje.

  • Bartek5035 bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    masz coś do Włoszczowy??
    peron co roku przynosi zysk, ani złotówki straty.

  • zimowy_komentator profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Dostanie szansę w Vikersundzie (choć tam z wiatrem z tyłu trudno nie zaliczyć buli) oraz w Planicy (tutaj chyba najłatwiej przekroczyć 200m).

  • zimowy_komentator profesor
    Rafał Kot

    Zdradził w studiu, że Polacy wybierają się jednak do Willingen a stamtąd prosto do Korei z przesiadką we Włoszczo... tzn. w Warszawie. Złożą tam przysięgę olimpijską "nie ma nic do Huli, ale nie będę klepał buli" i potem prost do Pjongczangu :)

  • Stalowy stały bywalec

    Martwi mnie ,że możemy na tych mistrzostwach mieć podobny wynik jak 2 lata wstecz.
    Czarno widzę poprawienie rekordu Nykanena przez Stocha i medal nasze drużyny bo Norwegia i Słowenia są poza zasięgiem naszym o brąz mogą powalczyć skreślani niedawno Austriacy i skaczący u siebie Niemcy a my co najwyżej będziemy walczyć o 5 miejsce z Japonią z czego u nich tylko stary wyga Kasai jakoś sobie radzi na mamutach a reszta nienajlepiej.
    Ale zobaczymy ,treningi mniej więcej nam pokażą na na co nas stać i miejmy nadzieję że nasi pozbierają się po Kulm.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Ciekawe czy Amerykanie i Włosi wystawią drużynę

    Oby dwie drużyny mają po 3 skoczków ktorzy napewno wystąpią
    USA-Bickner,Rhoads,Glasder
    Włochy- Colloredo,Insam,Bresadola
    Brakuje u nich tego czwartego .
    U Amerykanów tym czwartym może byc Larson który ma rekord życiowy wynoszący 216.5m
    U Włochów szanse bym dał Federico Cecon który skacze lepiej od Dellasegi i Lenardo.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Wolny to chyba nigdy nie skoczy ponad 200 metrów. Albo pogoda mu przeszkodzi, albo go nie powołają. Już wolałbym jego zobaczyć zbierającego doświadczenie niż męczącego się na mamucie Kota. Ale Kot musi być nawet bez formy.
    Trochę nie fair, skoro można wystawić 6 zawodników do treningu. Przynajmniej można było chyba że przepisy się zmieniły. Szkoda.

  • zimowy_komentator profesor
    Maciej Kot out ?

    Na to się zanosi... Musi się spiąć na dobre skoki, bo raczej pozycja Stocha, Piotrka i Stefana jest nienanuszalna. Jedynie może konkurować z Dawidem...

  • Nowyskoczek5 profesor
    Według mnie wystąpić powinni

    Stoch
    Żyła
    Kubacki
    Hula

    Stefan w tej chwili skacze lepiej od Maćka i powinien wystąpić.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    A teraz się jeszcze dowiedziałem że "Kamil Stoch ma to szczęście że Freitag nie wystartował bo miał 22punkty przewagi nad Niemcem po TCS"

  • skijumpingexpert profesor
    A na TVP info

    Pąpują balonik niesamowicie. Dowiedziałem się właśnie ,że Kamil musi zdobyć mistrzostwo świata w lotach bo MUSI się zrównać z Nykanenem w statystyce wszechczasów

  • skijumpingexpert profesor
    @skifightero @skifightero

    A skąd wiesz co mieli pokazać dziś. ? Może by błędy poprawili ? Może lepszy sprzęt? Może mniej pecha do warunków by było?

  • Tomeson weteran
    @Xellos @xellos

    Moim zdaniem powinien. Maciej Kot z taką formą jaką prezentuje obecnie dużo nie zdziała. Stefan powinien dostać szansę, ponieważ jest pewnym punktem druźyny, bardzo mało prawdopodobne, żeby zepsuł jakiś skok.

  • skijumpingexpert profesor
    Jakub Wolny

    Czyli sprawa szybko wyjaśniona nie pojedzie do Oberstdorfu nawet jako przedskoczek i tak by się nie załapał do drużyny. A inna sprawa to brak treningu na skoczni ? Bo ktoś pisał że jakby Kamil nie jechał do kulm to by się przygotował do MŚwL spokojnym treningiem ... Otóż nie bo skocznie duże a mamuty to inna bajka i w Zakopanem treningi by nie miały sensu tak na prawdę i żadnego przełożenia na loty (a było takich kilku) Ja pisałem że to jest inna bajka i to była jedyna słuszna decyzja - sprawdzian na kulm przed MŚwL.

  • equest profesor
    @Xellos @xellos

    Wszystko rozstrzygnie się w czasie trzech pierwszych dni.
    Mało prawdopodobne, aby trener na siłę pchał najsłabiej "latającego".

  • skifightero doświadczony

    "a potem udajemy się do Oberstdorfu, gdzie spróbujemy pokazać to, co mieliśmy zaplanowane na dziś", czyli na cuda nie ma co liczyć, ale jeżeli taka jest droga na IO to nie mam nic przeciwko

  • pawel96 profesor

    Oo, ja jestem zaskoczony trochę. Mimo wszystko spodziewałem się, że Wolny pojedzie, wystartuje w treningach, a potem będzie skakał jako przedskoczek. O ile się nie mylę, w treningach na MŚ można wystawić sześciu zawodników.

  • Ad1K weteran

    Hmmm. Ciekawe też czy to nie będzie tak, że Kuba teraz ma wolne, a cała reszta kadry A będzie mieć wolne na Willingen przed IO, a Kuba wtedy będzie nas reprezentował w Willingen, zobaczymy, ale ja osobiście cały czas biorę to rozwiązanie pod uwagę.

  • skijumpingexpert profesor
    Ktoś zadkoczony? :O

    Bo ja nie :-D jedyna ciekawostka w Polskiej ekipie to skład na konkurs drużynowy

  • Xellos profesor
    ciekawe jedynie

    czy Hula dostanie szanse w drużynie...

  • FighterWF doświadczony
    Bez niespodzianek

    Innego składu po prostu być nie mogło ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl