Adam Małysz: Kamil nie wspomina o końcu kariery

  • 2018-03-20 12:35

Turniej Raw Air był przedostatnim przystankiem skoczków na mapie Pucharu Świata 2017/2018. Do zakończenia rywalizacji w sezonie olimpijskim pozostał jeszcze weekend z lotami narciarskimi w Planicy. O podsumowanie ostatnich i zapowiedź nadchodzących wydarzeń poprosiliśmy dyrektora-koordynatora ds. skoków narciarskich i kombinacji norweskiej w PZN - Adama Małysza.

Adam MałyszAdam Małysz
fot. Tadeusz Mieczyński

Triumf w norweskim cyklu i zapewnienie sobie Kryształowej Kuli, jeszcze przed finałowymi zawodami w Planicy, to sukces całej reprezentacji? - Kadra narodowa A funkcjonuje bardzo dobrze. Nie jest to tylko sukces Kamila, lecz i pozostałych chłopaków tworzących ten zespół. Kamil stale ciągnie ich do przodu i daje im motywację do dalszego trenowania. To istotne, aby mieć w drużynie takiego lidera, którym jest Kamil. To jego najlepsza wersja w historii. Starszemu zawodnikowi zawsze jest trudniej robić postępy, ale on cały czas się rozwija. Myślę, że jego dokonania z tego sezonu pokazują, że to najcięższa, ale najlepsza zima w jego dotychczasowej karierze.

Choć poprzedni sezon w wykonaniu Kamila Stocha był świetny, ten okazał się jeszcze lepszy. Czy Kamil Stoch, po zeszłorocznym drugim miejscu w Raw Air i Pucharze Świata, sprawiał chęć żądnego rewanżu? - Głęboko w to wierzyłem. Nie tylko w Kamila, ale i pozostałych członków kadry. Po przednim sezonie, kiedy byliśmy tymi najlepszymi, jako mistrzowie świata i zdobywcy Pucharu Narodów. Zawsze trudno jest bronić. Norwegowie w tym roku byli niesamowici. Szczególnie pokazali to na skoczni mamuciej w Vikersund, gdzie byli wręcz nie do pokonania. Jakby nie było, nasi skoczkowie odnosili bardzo duże sukcesy, szczególnie Kamil. To powoduje, że znowu jesteśmy w czołowej trójce Pucharu Narodów, a w Planicy mamy szansę dogonić Niemców. Liczę na to, że w Słowenii będzie dobrze.

Raw Air, zgodnie z zapowiedziami organizatorów, to najbardziej ekstremalna i intensywna impreza w kalendarzu? - Z jednej strony tak. Codzienna rywalizacja w prologach czy zawodach, w ciągu 10 dni, piętruje zmęczenie. Z drugiej strony, chłopaki nie mówią o totalnym wyczerpaniu. Bardzo dużą pracę wykonali tej zimy nie tylko trenerzy, ale i doktor, z którym współpracuje Stefan Horngacher, a więc Harald Pernitsch. On sprawił, że trening naszych skoczków jest bardzo przemyślany. Planuje odpoczynek i intensyfikację zajęć. Dzięki temu, zmęczenie u skoczków nie jest tak duże jak przed laty. Do tego, większość skoczni jest wyposażonych w wyciągi, a jeśli ich nie ma, wówczas skoczkowie są transportowani na górę samochodami. Kiedyś tego nie było, więc trzeba było trenować bardziej pod kątem kondycyjnym. Skoczkowie byli wcześniej zmęczeni sezonem. Niemniej, Raw Air to bardzo męcząca impreza.

Czy podczas rywalizacji w Norwegii po trzykrotnym mistrzu olimpijski widać było napięcie? - Kamil jest na tyle doświadczonym zawodnikiem, że doskonale wie jak pracować na sukcesy. Niewątpliwie, towarzyszy mu presja, bo jest świadomość prestiżu towarzyszącego poszczególnym imprezom czy nagród finansowych czekających na zwycięzców. Mimo tego, stale zachowywał w spokój. W każdym z hoteli czy podczas przejazdów, Kamil był uśmiechnięty. Dawno nie widziałem go tak spokojnego. Zawsze było dużo koncentracji, a nerwy wychodziły na wierzch. W tym momencie tego nie widać. Taki spokój i radość cechuje największych mistrzów.

- 30 lat to nie jest zła sytuacja w wieku skoczka narciarskiego. Wiadomo, iż górny wiek dla skoczka to 34-35 lat, ale ta bariera się przesuwa. Teraz skoczkowie kończą kariery w wieku 35-36 lat, a niekiedy i później. Są też ewenementy jak Noriaki Kasai, który nie zamierza odkładać nart na bok. Kamil jest doświadczonym sportowcem, ale nie można mówić, że starym. Kamil nie wspomina o końcu kariery. Już ma plany względem przyszłego sezonu.

- Oby Kamil jak najdłużej kontynuował swoją karierę, chociażby mając na uwadze całą przyszłość skoków narciarskich w Polsce. To jest nam bardzo potrzebne. Może to źle brzmieć, że Kamil ciągnie polskie skoki, ale taka zawsze jest rola lidera. Łatwiej jest pracować czy przyciągać młodzież. Teraz pojawiło się zapewnienie ze strony ministra sportu, iż przebudowany ma zostać kompleks Średniej Krokwi w Zakopanem. Są na to pieniądze, więc łatwiej będzie wszystkim ludziom, którzy kochają ten sport i zależy im na jego dalszym rozwoju.

Jak zmobilizować się do konkursów w Planicy, kiedy kwestia Kryształowej Kuli jest już rozstrzygnięta? – Powiem szczerze, że często jest to ułatwienie. Jedzie się tam na luzie. A kiedy skacze się na luzie, wychodzi to jeszcze lepiej.

Korespondencja z Vikersund, Dominik Formela


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (17589) komentarze: (117)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • madrek doświadczony
    @Skoczekpolski @skoczekpolski

    link ?

  • Stinger profesor
    @pawel96 @pawel96

    No niestety nie da się porównać za bardzo dawniejszych lat do obecnych ponieważ jak zauważyłeś to nie tylko brak PŚ robi swoje ale również jeden konkurs na imprezie mistrzowskiej - gdyby mieli 2 jak teraz to także takie nazwiska jak Birger Ruud na pewno zdobyliby więcej nie tylko medali ale prawdopodobnie złotych krążków.

  • Skoczekpolski bywalec
    Koniec Kariery

    Kamil Stoch zakończy karierę po igryszkach 2022. Wspominał o tym w jednej rozmowie. I mogę założyć się o duże pieniądze, że tak będzie.
    Swoją drogą dla trzykrotnego mistrza olimpijskiego nie ma lepszego momentu na zakończenie kariery

  • Skoczekpolski bywalec
    RANKING WIELKICH MISTRZÓW

    1. Nykanen
    2. Małysz
    3. Ahonen
    4. Schlierenzauer
    5. Stoch
    6. Weissflog

    Innej pierwszej szóstki nie ma.

  • Greg1702 stały bywalec
    @Oreo @Oreo

    Niekoniecznie. Małysz przez całą swoją karierę zarobił ponad 30 mln. Myśł, że sodówka Kamilowi do głowy nie uderzy i będzie żył mądrze.

  • Oreo profesor

    Póki zgarnia hajs za wygrane, od sponsorów i ze stypendium to po co ma kończyć?? Po skończeniu kariery sytuacja finansowa zawodnika niemal zawsze się pogarsza...

  • RET_RET doświadczony
    @arsene2001 @Arsene2001

    Ciekawe zestawienie. Wynika z niego, że średni wiek zdobywców PŚ praktycznie stale się podnosi. Nie liniowo, z wahnięciami na "cudowne dzieci", jak Peterka, czy Schlierenzauer, ale jednak z dekady na dekadę średnia coraz wyższa. Niepokoi mnie tylko to, że (na ile pamiętam daty urodzin niektórych skoczków) ewidentnie wiek zdobywcom PŚ wyznaczyłeś rocznikowo, a nie wg rzeczywistej liczby ukończonych lat w momencie zdobycia PŚ, co byłoby chyba bardziej miarodajne. Bo to jednak ma znaczenie, czy dany skoczek, odbierając w marcu KK, był np. 2 miesiące po 21 urodzinach, czy 3 miesiące po 20 (w obu przypadkach ten sam rocznik, ale w pierwszym - urodzony w styczniu, a w drugim - urodzony w grudniu)!

    Przynajmniej na razie nie chce mi się tego wszystkiego sprawdzać, więc poprzestanę na tej uwadze.

  • RET_RET doświadczony
    @Carlito78 @carlito78

    Była w zespole sponsorowanym przez bank, to i występowała w reklamach tego banku.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dervish

    Nie wietrzę żadnego spisku Ahonenowego, ale jednak Fin mimo wszystko będzie zapamiętany jako rekordzista w TCS oraz rekordzista podiów, a także skoczek z rekordową liczbą podiów klas generalnej.

    Z drugiej strony, zarówno w Twoim, jak i w moim rankingu mistrzów szóstka jest taka sama i to z Ahonenem (era PŚ), najwyżej z delikatną korektą (o 1 lokatę) miejsc w czołówce. Takie kwestie świadczą, że jeśli coś się powtarza u wielu osób, to jest po prostu dobre i przemyślane :)

    Największa różnica to w sumie fakt, że Ty zrównałeś IO, KK i MŚ, a ja między całą piątką trofeów ustaliłem system wartości, dzięki którym np. strata Małysza do Nykanena jest u mnie znacznie większa. I szczerze mówiąc, jakby np. Małysz dorzucił piąte mistrzostwo świata, co w Twoim rankingu wywindowałoby go na pierwsze miejsce, to mimo tego, że Polak i sam mu kibicowałem, to czułbym delikatny niesmak, że miejsce 1 zajmuje skoczek, który nigdy nie był mistrzem olimpijskim.

    I kwestia Weisflog vs Ammann - Weisflog wygrał wszystko, a Ammann zasłynął igrzyskami. Z drugiej strony Weisflog ma coś, czego zawsze Ammannowi będzie brakować, i to w hurtowej ilości. Dodatkowo, Weisflog ma więcej zwycięstw ogólnie. Ale rozumiem "trofea pierwszej kategorii" ;)

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @Stinger

    Czyli szóstkę SKOCZKÓW mamy taką samą :) Na podstawie przemyśleń i analizy podiów.

    W gruncie rzeczy, w moim rankingu MISTRZÓW widnieje 105 nazwisk i szczerze mówiąc uzupełnianie wszystkiego sprawiło mi dość sporą frajdę, że stworzyło się taki całościowy ranking, zwłaszcza, gdy algorytm w excelu sam liczy, a potem wyniki wychodzą identyczne, co odczucia. Mimo wszystko, mam tam uwzględnione nazwiska wszystkich mistrzów przed 1980, jednak co oczywiste ich wartości punktowe są o wiele mniejsze, więc tych punktów nie da się tak po prostu przeliczyć między erami. W takiej sytuacji po prostu nazwiska takich zawodników są na inny kolor w arkuszu, aby ich jakoś wyróżnić (no i oczywiście osobne arkusze na same zestawienia er).

    Teoretycznie więc taki Birger Ruud jest siódmy (19pkt), ale jest wyróżniony innym kolorem, więc od razu zapala się lampka, że te jego 19 pkt nie ma przełożenia na np 39 pkt Nykanena. W przypadku historii jest jeszcze o tyle trudniej, że wcześniej na imprezie rangi mistrzowskiej był tylko jeden konkurs.

  • orelo początkujący

    Znalazłem ciekawy ser,wis z au.kcjami, Wszystko jest nowe i od 1zl

    --> www.t2m.io/FZYpUw
    *******************************
    Polecam, póki co mało użytkow;ników i łatwo się wygr;ywa :)
    -----------------
    Ja wylicytowałem Tablet APPLE iPad 128GB za 500zł

  • Stinger profesor
    @pawel96 @pawel96

    Nigdy nie myślałem w taki sposób jak Ty z podziałami na różne rankingi (ery) i uwzględniłem w sumie jeden ranking całościowy ale z ery PŚ, a więc (pewnie Cię bardzo zaskoczę):

    1. Matti Nykaenen
    2. Adam Małysz
    3. Jens Weissflog
    4. Janne Ahonen
    5. Kamil Stoch
    6. Simon Ammann

    Dalej m.in. słynna trójka Austriaków.
    Jeszcze przed zdobyciem KK Kamil był u mnie na 6 miejscu ale teraz bez "problemu" mogę wpisać go przed Ammanem mimo, że ma jeden tytuł olimpijski mniej.

    Jednak z racji wielu lat startów przed erą PŚ także podkreślam nazwiska Birgera Ruuda, Wirkoli, Aschenbacha i Recknagela - na pewno nie są skoczkami, których można od tak pomijać.

    W sumie zawsze miałem problem między Ahonenem i Weissflogiem, a także nawet nie tak dawno napisałem Ahonena przed Niemcem ale przeanalizowałem jeszcze raz ich sukcesy i powiem tak - Fina miał przyjemność oglądać - wielki dominator, wiele zwycięstw i miejsc na podium ale jednak za Niemcem przepowiadają złote medale olimpijskie także tutaj zgadzam się z Tobą, że to przeważa na jego korzyść.

    Swoją drogą nigdy nie robiłem takich obszernych rankingów - postaram się wziąć po sezonie i zrobić taki ranking chociaż 20-30 skoczków, zobaczymy jak wyjdzie.

  • SebaSzczesny profesor
    @pawel96 @pawel96

    kiedyś jak ktoś napisał "Instynkt Killera" to on też mówił że to on wymyślił xd

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    Pasuje, każda nazwa Ranking Najlepszych Skoczków itp itd. Ranking Najwiekszych Mistrzów, Ranking Gigantów, Ranking Mistrzów. Wybieraj dowolną nazwe byle sie rózniła i żeby rankingi się nie myliły. :)


    U mnie idea jest prosta i klarowna taka: I kategoria: najważniejsza impreza docelowa w sezonie czyli (IO lub MŚ) + najwazniejsza wieloetapówka czyli od czasu powstania PŚ - KK.

    W czasach przed powstaniem PŚ najważniejszą wieloetapówka był T4S i w tamtym okresie T4S należy do imprez I kategorii.

    Proszę nie wietrzyć antyahonenowego spisku. :)

  • kate28 bywalec
    @Xmas @Xmas

    76 podiów na jedyne 130 startów w PŚ. Te liczby mówią same za siebie, jak wielki był to skoczek.

  • arsene2001 początkujący
    Wiek zwycięzców Pucharu Świata-część 2

    2005-2006 Jakub Janda 28 lat
    2006-2007 Adam Małysz 30 lat
    2007-2008 Thomas Morgenstern 22 lata
    2008-2009 Gregor Schlierenzauer 19 lat
    2009-2010 Simon Ammann 29 lat
    2010-2011 Thomas Morgenstern 25 lat
    2011-2012 Andreas Bardal 30 lat
    2012-2013 Gregor Schlierenzauer 23 lata
    2013-2014 Kamil Stoch 27 lat
    2014-2015 Severin Freund 27 lat
    2015-2016 Peter Prevc 24 lata
    2016-2017 Stefan Kraft 24 lata
    2017-2018 Kamil Stoch 31 lat

  • arsene2001 początkujący
    Wiek zwycięzców Pucharu Świata

    1979-1980 Hubert Neuper 20 lat
    1980-1981 Armin Kogler 22 lata
    1981-1982 Armin Kogler 23 lata
    1982-1983 Matti Nykanen 20 lat
    1983-1984 Jens Weissflog 20 lat
    1984-1985 Matti Nykanen 22 lata
    1985-1986 Matti Nykanen 23 lata
    1986-1987 Vegard Opaas 26 lat
    1987-1988 Matti Nykanen 25 lat
    1988-1989 Jan Boklov 23 lata
    1989-1990 Ari-Pekka Nikkola 21 lat
    1990-1991 Andreas Felder 29 lat
    1991-1992 Toni Nieminen 27 lat
    1992-1993 Andreas Goldberger 21 lat
    1993-1994 Espen Bredesen 26 lat
    1994-1995 Andreas Goldberger 23 lata
    1995-1996 Andreas Goldberger 24 lata
    1996-1997 Primoz Peterka 18 lat
    1997-1998 Primoz Peterka 19 lat
    1998-1999 Martin Schmitt 21 lat
    1999-2000 Martin Schmitt 22 lata
    2000-2001 Adam Małysz 24 lata
    2001-2002 Adam Małysz 25 lat
    2002-2003 Adam Małysz 26 lat
    2003-2004 Janne Ahonen 27 lat
    2004-2005 Janne Ahonen 28 lat

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dervish

    Przecież wyjaśniłem zasady swojego rankingu - zarówno pod względem przesłanek "na czutkę", jak i względem hierarchii...

    W dyskusji ze @Stingerem, podkreśliłem kilkukrotnie, że wyrażam zdecydowany sprzeciw równaniu ważności trofeów oraz mam jasną, kilkukrotnie powtórzoną hierarchię imprez, a Ty mi piszesz, że wszystko zrównałem...

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dervish

    "Ranking Mistrzów". Pasuje? Problem, jakbyś co najmniej jakiś wynalazek opatentował :P

  • OjciecMarek profesor
    @DaikiIto @erytrocyt_ka

    Największą przewagę w erze bez przeliczników ma Felder, a w przelicznikowej - Freund. Aczkolwiek Kamil i Adam nokautowali najbardziej na skoczniach dużych.

  • dervish profesor
    @pawel96

    "@Dervish zdegradował w swoim rankingu TCS i nagle Ahonen jest gdzieś, hen, daleko"

    Dervish nic nie degradował. Dervish po prostu jest wierny dosyc klarownej idei którą odzwierciedla Ranking Wielkich Mistrzów.

    Na pierwszym miejscu są tam imprezy najważniejsze. Najwazniejszymi imprezami/trofeami w sezonie sa zawsze: impreza docelowa i KK. To są imprezy na które nastawiają celowniki wszyscy skoczkowie. T4S nie jest impreza docelową. Mozna sie o tym przekonac w zasadzie w kazdym sezonie. Skoczkowie szykuja forme na MS, IO walcza o KK. T4s jest tu impreza drugoplanową. Niektórzy podchodza do turnieju powaznie innii traktuja go treningowo.

    Jezeli piszesz , ze Dervish zdegradował T4S, To ja na tej samej zasadzie napiszę, ze ty niesłusznie zrównałes T4S z MŚ, IO i KK. A w ogole to ten Twój ranking łaczy jakas myśl przewodnia czy jest to tylko ranking zliczajacy liczbe zdobytych nagród dobranych arbitralnie i bez żadnej głębszej myśli?

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    Ranking Wielkich Mistrzów czyli Wielcy Mistrzowie -Ranking Wszechczasów to nazwy i definicje wymyślone przeze mnie i zastrzegam te nazwy wyłącznie dla rankingu powstałego według zasad które opublikowałem. Więc proszę nie używać tych sformułowań dla innych zestawień. Wymyśl inną nazwę bo robi się kociokwik. :) Pozdrawiam.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @Stinger

    Bardal - 7 pkt
    Loitzl - 5 pkt

    Dodatkowo, często, gdy porównuję zawodników, to warto zwrócić uwagę na lata wygranych - wyjmuję najlepszy sezon i nagle Loitzl nie ma nic :D

    Co do igrzysk, to właśnie po co są konkursy rangi mistrzowskiej, aby wytrzymać wszystkie obciążenia - nie tylko skoki, ale także fizycznie, psychicznie, czy medialnie. Na IO Kamil miał na swoich barkach presję 40 milionów Polaków, a na TCS dziennikarze lata wszędzie za nim, gdzie tylko się dało, nawet do toalety :) Psychicznie GIGANT.

    A Ty w końcu nie powiedziałeś, jaki jest Twój ranking :P

  • dyrektor bywalec
    @stochomanka1978 @stochomanka1978

    nie opowiadaj glupot , rajd dakar jest akurat w tym czasie co T4S , w lato to oni sie szykuje tak jak skoczkowie, on nie wystepowal sobie w domku lub na jakies imprezie w polsce ale na najwiekszej imprezie rajd dakar , co dla rajdowcow jest nr 1 , wiec wolal na emeryturze zajac sie hobby alke tak naprawde mowil ze to dla niego pasja i nr 1 sport

  • Stinger profesor
    @pawel96 @pawel96

    Tak, widziałem dwa rankingi dlatego potem pisałem, że wiele opinii, rankingów ale koniec końców nie wiele się od siebie różnią.

    W sumie też nie traktuję wszystkich trofeów jednocześnie ponieważ jednak prestiż to ważne rzecz i jeśli taki załóżmy taki Anders Bardal wygrał KK i MŚ, a Wolfgang Loitzl MŚ i TCS to nie stawiam ich równo mimo, że wygrali obaj po 2 "duże" turnieje - Norweg jest przed Austriakiem ze względu na "ważność" zdobytych trofeów.

    Tutaj owszem, Norweg ma także przewagę choćby w 2 i 3 miejscach także nie stanowi to żadnego problemu by dać Bardala przed Loitzla ale generalnie chodzi o to, że czasem równość nie znaczy równość - wiem, dziwnie brzmi ale chyba rozumiesz.

    A co do rankingu i nazwy - "ranking mistrzów", "ranking skoczków" - bardzo dobrze pomyślane - w pierwszym patrzymy na to co kto wygrał, kto był najlepszy, kto wygrał bardziej prestiżowe trofea i kto się nie spalał na najważniejszych imprezach - krótko mówiąc był najmocniejszy psychicznie, a w drugim sumujemy ze sobą wszystko włącznie z 2 i 3 miejscami "dużych" imprez, a także zwycięstwami i miejscami na podium w pojedynczych konkursach PŚ.
    Nigdy się nad tym nie zastanawiałem ale całkiem ciekawy pomysł.

  • fridka1 profesor
    @fridka1 @erytrocyt_ka

    Nawet ktoś taki jak Kamil może mieć problemy z motywacją po takim sezonie jak ten mijający (wbrew temu co sam deklaruje, deklaracja to jeszcze nie forma)

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @Stinger

    Nie pomijam całkowicie miejsc na podium, dlatego mam dwa rankingi - Mistrzów i ogólnie Skoczków.

    Jednak trudno uznać kogoś, kto zajął trzecie miejsce w danym konkursie za Mistrza, skoro wówczas było dwóch od niego lepszych :) Wszystkie rankingi uwzględniające drugie i trzecie miejsca mogą być "jedynie" rankingami skoczków, a nie Mistrzów :)

    Nie mniej jednak, nie mogę nie spojrzeć na kwestię spełnienia zawodnika. Taki Ahonen nie jest skoczkiem spełnionym, bo nie ani jednego medalu najważniejszej imprezy sportowej świata, czyli igrzysk. Ogromny kamyczek do ogródka. Ahonen ma 9 zwycięstw, ale aż 5 w TCS. @Dervish zdegradował w swoim rankingu TCS i nagle Ahonen jest gdzieś, hen, daleko.

    Ogólnie to jestem przeciwny stawianiu znaków równości między wszystkimi konkursami. Gdyby nie to, że IO to prestiż, chwała, splendor i nieśmiertelność nikt nie traktowałby ich poważnie. Gdyby nie to, że Kula jest wręczana za cały sezon, to liczylibyśmy tylko zwycięstwa, czyste netto, bez żadnych turniejów, mistrzostw, igrzysk itd. Po prostu co dwa tygodnie mielibyśmy co tydzień dwa konkursy - kto wygra najwięcej jest najlepszym skoczkiem w historii. A wszyscy wiemy, że tak nie jest :)

    Co do hierarchii jest prosta i sprawiedliwa - IO 5, KK 4, MŚ 3, TCS 2, MŚwL 1.

  • fridka1 profesor

    Wczasach skoków Adama mówiło się, że gdy skoczek się żeni to zaczyna skakać 10 metrów bliżej, a gdy rodzi się dziecko to kolejne 10 metrów mniej. Adam miał jednak inną sytuację niż Kamil. Ojcem został bardzo szybko ( w sumie jak większość polskich skoczków), mieli ciężką sytuację finansową, nie było wyników, nie było pieniędzy, mieszkali z rodzicami Izy. Adama musiał myśleć o utrzymaniu rodziny nawet kosztem rzucenia nart w kąt. Bycie żonatym służy Kamilowi. Myślę, że skoczkowi, jego formie sportowej, w pewnym wieku służy stabilne zaplecze rodzinne, świadomość, że masz dokąd wracać i dla kogo wygrywać. Popatrzcie ilu skoczków, którzy tego zaplecza nie mieli gdzieś po drodze się pogubiło, bo ważniejsze były imprezy, jazda na podwójnym gazie itd.
    Hannawald, pisał o tym w swojej książce i mówił w wywiadach, gdy skakał to nie interesowało go nic innego. Nie był bardzo długo w żadnym poważnym związku. Liczyły się tylko skoki i zapłacił za to cenę. Gdy przechodził depresję pytał sam siebie "kim jestem jeżeli nie skaczę?" i odpowiadał sam sobie, że nikim. Smutne, a nie o to w życiu chodzi.Taka moja ogólna refleksja o tym, że w życiu sportowca ważna jest równowaga, zachowanie proporcji, nie można wszystkiego stawiać w życiu na jedną kartę. Kamil ma to szczęście, że mu to nie grozi.

  • Stinger profesor
    @pawel96 @pawel96

    Nie wiem jakie zastosowałeś punkty ale szczerze powiem, że bardzo ciekawy ranking tym bardziej z podziałem na ery - tym sposobem pamiętasz o wielkich mistrzach dawnych lat sprzed startem Pucharu Świata.

    Mimo wszystko każdy ma swoje kryteria - ja to Twojego rankingu nic nie mam, a nawet powiem więcej, jest bardzo ciekawy i jeśli przyjmujemy, że patrzymy "tylko" na zwycięstwa to owszem - tutaj Kamil ma przewagę nad chociażby Janne Ahonenem w tytułach olimpijskich, których Fin nie ma, a Polak ma aż 3.

    Ja jednak jestem człowiekiem, który oczywiście patrzy najbardziej za zwycięstwa bo to jest najważniejsze ale de facto staram się " nie pomijać" 2 i 3 miejsc bo mimo iż w teorii 2 miejsce to pierwszy przegrany to jednak także jest to cenna zdobycz szczególnie jeśli mówimy o medalach MŚ czy IO dlatego właśnie zawsze staram się uwzględnić w takich rankingach chociaż jakiś procent 2 i 3 miejsc.

    Mimo wszystko Twój ranking, dervisha czy bardzostaregospcetyka jest bardzo dobry i mimo iż trochę się różnią to na prawdę mocno prawdziwie ale wiadomo ile ludzi tyle opinii, rankingów czy zwyczajnie w świecie swoich indywidualnych "przemyśleń" aczkolwiek jeśli chodzi o mnie to Kamila stawiam na 5 miejscu nie dlatego, że ma mało 2 i 3 miejsc ale po prostu dla mnie mimo iż IO najbardziej prestiżowe to po prostu staram się traktować wszystkie trofea mniej więcej równo i ich zliczam.

    Kamil ma 8 "wielkich" trofeów, a Adam, Janne i Jens po 9 - dlatego właśnie jeszcze (mam nadzieję do za rok, a najlepiej wcześniej) u mnie Kamil Stoch jest na miejscu 5, a nie np. 3.

  • pawel96 profesor
    @fridka1 @erytrocyt_ka

    I Imię: erytrocytka
    II Imię: Fanka Kamila
    III Imię: Hurraoptymistka

    :D

  • fridka1 profesor
    @DaikiIto @Jannush

    Nie moja sprawa kiedy pani Ewa zajdzie w ciążę, ale nie wciskajmy kitu, że to takie bezproblemowe mając lat 37, bo tego nie wiemy. Jedni problem mają, a inni żadnego.

  • pawel96 profesor

    Oczywiście, skrypt nie dopuszcza zbyt wielu "znaczników nowej linii", przez co znowu musiałem dzielić dłuższy komentarz...

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @pawel96

    Nie mniej jednak, warto odróżnić Ranking Mistrzów od Rankingu Skoczków, i stąd się pewnie biorą wątpliwości wszystkich, którzy twierdzą, że Kamil nie jest w TOP3 Ery PŚ. Jest to spowodowane oczywiście zasadą Kamila "złoto albo nic" ;)

    Ranking Skoczków, z uwzględnieniem wszystkich medali:
    1. Matti Nykanen
    2. Adam Małysz
    3. Jens Weisflog
    4. Janne Ahonen
    5. Kamil Stoch
    6. Simon Ammann

    Era PŚ więc oczywiście szczególne uwzględnienie właśnie Pucharu Świata.

    Jak mówimy o erze PŚ, to Kamilowi brakuje przede wszystkim podbicia liczb w PŚ. Ale przecież nie skończył kariery, więc liczby zwycięstw, podiów, TOP5, TOP10, TOP30 itd. jeszcze powędrują do góry. Pełnego rozliczenia kariery pewnie dokonamy za kilka lat, gdy Kamil zawiesi narty na kołku.

  • pawel96 profesor

    @Stinger

    Wszystko zależy od spojrzenia na trofea. Moim zdaniem nie da się stwierdzić, w pełni obiektywnie, bo wg każdego jest inna hierarchia wartości, ja przyjmuję własną: IO, KK, MŚ, TCS, MŚwL. Tylko pierwsze miejsce jest zawsze niepodważalne :)

    W rankingu wielkich Mistrzów, co ważne - ustalonej zarówno ręcznie, jak i przy okazji algorytmu matematycznego - wyszły mi takie same wyniki, co chyba dobrze świadczy o jakości badania.

    Warto wspomnieć o kluczowym aspekcie badania - liczą się tylko zwycięstwa, drugie miejsce to pierwszy przegrany, może trochę brutalne, ale prawdziwe, na przykładzie Małysza - mało kto wymienia mu w ogromie tytułów "czterokrotny medalista igrzysk" czy "vicemistrz olimpijski".

    Wielki Sportowiec nie zdobywa srebrnego medalu, tylko przegrywa złoty.

    Ranking Wielkich Mistrzów, Era prehistoryczna:
    1. Birger Ruud 19 pkt
    2. Jacob Tullin Thams 8 pkt

    Ranking Wielkich Mistrzów, Era średniowieczna:
    1. Hans Georg Aschenbach 15 pkt
    2. Helmut Recknagel 14 pkt
    3. Bjorn Wirkola 12 pkt

    Ranking Wielkich Mistrzów, Era najnowsza
    1. Matti Nykanen 39 pkt
    2. Adam Małysz 30 pkt
    3. Kamil Stoch 30 pkt
    4. Jens Weisflog 28 pkt
    5. Simon Ammann 28 pkt
    6. Janne Ahonen 24 pkt

    Od razu zaznaczę, że punkty nie powinny się równać między erami, tzn., że jeśli ktoś ma 15 pkt w "średniowieczu", to nie znaczy, że te punkty mają taką samą wagę w innych erach - mają inną.

  • mateusz3951 weteran
    @DaikiIto @madrek

    Z odpuszczaniem weekendów chodzi mi o takie sytuacje, jak hipotetyczne odpuszczenie weekendu przed MŚ w następnym sezonie. Widzimy, że podchodząc z marszu do IO Kamil nie prezentował się tam tak dobrze, jak w Lahti, które poprzedziła 1,5 tygodniowa przerwa w startach. W mojej opinii Stoch powinien postawić w kolejnych sezonach na poszczególne imprezy jak MŚ czy TCS, a PŚ traktować dalej jako ważne starty, natomiast będę się upierał, że warto aby odpuszczał 1 czy 2 weekendy w sezonie. Do Pekinu Kamil przy dalszym rozsądnym prowadzeniu w kolejnych sezonach, powinien bez problemu dotrwać w dobrej formie fizycznej. Mówisz o sportach wytrzymałościowych, a skoki generalnie są sportem technicznym. Nie da się ich porównać do jakiejkolwiek innej dyscypliny. Zgodzę się, że wygląda świetnie pod względem kondycyjnym w tym sezonie, pytanie czy będzie w stanie fizycznie znieść, ponowne starty przygotowań do sezonu, tydzień po zakończeniu poprzedniego, wzorem roku ubiegłego?

  • erytrocyt_ka profesor
    @fridka1 @fridka1

    'Takiego sezonu już nigdy mieć nie będzie.'

    To takie trochę wróżenie z fusów :) Nikt nie wie jak będzie, może być słabo, ale może też być świetnie, Kamil już wiele razy wykraczał poza ogólnie przyjęte zasady, ile to osób po ostatnim sezonie mówiło, że już raczej stracił ostatnią szansę na KK, przegrywając z Kraftem, a tu jednak okazało się, że wcale nie. Także daleka bym była od przesądzania czegokolwiek.

  • Stinger profesor
    @DaikiIto @Jannush

    Można ale to nie jest takie "bez problemu" także wybacz ale o tym może nie decyduj?
    Ja sam liczę, że Kamil Stoch poskacze do kolejnych IO i to nie na zasadzie "skaczę żeby skakać" ale z jakimś sukcesami (jeśli ma bulić to bardzo bym tego nie chciał) ale na pewno nie będę ingerował w ich życie prywatne i robił za dobrego wujka mówiąc w jakim wieku można zrobić sobie dziecko - ani nie moja sprawa ani zwyczajnie w świecie nie jestem w tym ekspertem ale z życia codziennego wiem, że im kobieta starsza tym trudniej, a 37 lat to umówmy się, nie jest to wiek idealny mimo iż możliwy.

  • Stinger profesor
    @fridka1 @fridka1

    Żebyśmy mieli jakieś większe sukcesy po Kamila Stochu to pałeczki po nim nie może przejąć ani Dawid Kubacki ani Maciej Kot z prostego powodu - zakładając, że Kamil poskacze mniej więcej 3-4 lata to obaj panowie będą już po 30-stce, a więc w podobnym wieku co Kamil teraz, a więc zwyczajnie w świecie zabraknie im czasu by być takim "pełnoprawnym" długim liderem z wielkimi sukcesami.

    Nie mówię, że Dawid i Maciej nie mogą niczego osiągnąć bo mogą i bardzo na to liczę ale po prostu patrząc na to z perspektywy czasu to po odejściu Kamila żaden z nich raczej nie będzie już miał tak świetnej formy by wygrywać największe możliwe trofea i to dosyć regularnie.

    W momencie odejścia Adama, Kamil miał wtedy 24 lata (nawet nieskończone), a więc miał dosyć dużo czasu na bycie kimś wielkim w tej dyscyplinie także jeśli mamy mieć kogoś takiego po Kamilu i to na dłuższy czas to musi to być ktoś młodszy ponieważ ani Kot ani Kubacki nie są już młodzikami by stawiać na nich po odejściu Kamila zakładając, że Kamil 3-4 lata jeszcze poskacze, a najlepiej do kolejnych IO w Pekinie - wtedy czasowo będzie już za późno by liczyć na Kota i Kubackiego ponieważ od 31-32 letnich skoczków raczej nie będziemy już mogli zbyt mocno wymagać wygrywania największych trofeów i "zastąpienia" mistrza na dłuższy okres bo to po prostu mało realne.

  • Jannush profesor
    @DaikiIto @fanstocha

    Kamil pewnie wytrzyma do następnych igrzysk. Będzie miał wtedy 35 lat, a żona 37, więc wciąż można bez problemu zajść w ciążę w tym wieku.

  • fridka1 profesor
    @madrek @SebaSzczesny

    Wiesz, można kochać swoją dyscyplinę, ale po 20 latach jej uprawiania, życia w hotelach i na lotniskach, rozłąki z żoną, bycia na diecie, można chcieć wreszcie pożyć normalnie. Mnie już nie dziwi jak wielu sportowców w 5-10 lat po zakończeniu kariery przybiera na wadze po 20 kilogramów (taki Leszek Blanik, Paweł Zygmunt, Mariusz Siudek). Oni sobie rekompensują lata wyrzeczeń. Jędrzejczak po zakończeniu kariery miała wodowstręt, nie wchodziła do basenu bardzo długo, co nie znaczy, że pływanie nie było przez wiele lat jej miłością. Jak się nie kocha tego co się robi to sukcesu z tego nie będzie, a oni wszyscy mieli.

  • fridka1 profesor

    Myślę, że polskim kibicom zawsze mało. A już w ogóle "uwielbiam" to gadanie o wyższości świąt Wielkanocnych nad świętami Bożego Narodzenia czyli tłumacząc na język fanów skoków: "o wyższości Kamila nad Adamem bądź odwrotnie". Prawda jest taka, że mieliśmy niebywałego fuksa, że po Małyszu mamy kolejną megagwiazdę tej dyscypliny. Prawdopodobieństwo, że po Kamilu pałeczkę przejmie Kubacki czy Kot i zdobędą w przybliżeniu tyle co on, to już za dużo szczęścia. Stoch zrobi co zechce, nic już nie musi i nie oczekujmy, że w następnym sezonie będzie w takiej samej formie, bo to niewykonalne. Takiego sezonu już nigdy mieć nie będzie.

  • Stinger profesor
    @Toyminator @Xmas

    Ale ja mówię o sytuacji w której Kamil do swoich ośmiu triumfów dołożyłby 3 kolejne - PŚ, MŚ i TCS - owszem, to dalej mogłoby być za mało ale dodałem w dalszej kolejności MŚ w lotach - a zdobywając to plus powyższe trofea śmiało można być skoczkiem numer 1.
    Oczywiście do tego droga daleka i raczej trzeba się wstrzymać z takim pisaniem/gadaniem bo to niepotrzebne pompowanie balonika i bujanie w obłokach (przynajmniej przez najbliższe 8 miesięcy) ale moim zdaniem faktem by było, że po tych 4 kolejnych trofeach Kamil mógłby i przez wielu by był numerem 1 w historii.
    Ale fakt, poczekajmy...

  • SebaSzczesny profesor
    @madrek @madrek

    "Po latach coraz bardziej widać, że Adam chyba wcale tego skakania na nartach jakoś szczególnie nie kochał. Małysz w trakcie kariery raczej nie mówił o tym, że na skoczni się dobrze bawi, że to jest jakaś jego miłość. "

    Jestem tego samego zdania. Kamil zawsze mówi że skacze bo to sprawia mu radość, Małysz w podobnym stylu raczej nie mówił. Nie moge uwierzyć że od 2011 już nigdy nie skoczył. Dlatego myślę że Stoch mógłby skakać dłużej. Niestety problemem są dzieci których jeszcze nie ma.

  • stochomanka1978 doświadczony

    Myślę że Adama Małysz za sybko skończył karierę, po co mu były te rajdy rozumie mógl sobie pojeżdzić w wakacje, ale skakc mógł do Soczi i myślę że poradziłby sobie nieźle, i może już w Soczi milibyśmy medal w drużynie.

  • Xmas początkujący
    nie ma lepszego od Nykänena

    Matti Nykänen był, jest i prawdopodobnie pozostanie na wieki skoczkiem wszech czasów.
    Swego czasu wydawało się, że Gregor może odebrać mu ten tytuł, ale nie wyszło.
    Każdemu czegoś brakuje, jednym złota z Igrzysk, innym Turnieju Czterech Skoczni itd.
    Nie ma przypadku, że od tylu lat można w skokach zdobyć wszystko, a udało się tylko jemu.
    Dodatkowo powala ( może poza MŚ ) ilość tych pucharów/medali. To są 4 Kryształowe Kule, 3 indywidualne złota z igrzysk, ponad 40 wygranych w PŚ. Do tego warto zobaczyć %, jak skutecznym był skoczkiem.
    Ciężko to wyjaśnić, ale w każdej dyscyplinie trafia się kilku geniuszy, ale jeden ktoś naprawdę natchniony. I tym kimś był " Latający Fin "....

  • Carlito78 początkujący
    Kowalczyk

    Teraz już mniej występuje, bo schodzi z piedestału, ale swego czasu walili reklamy banku z nią na różne sposoby, trudno bylo nie zauważyć. To bylo drętwe, ale kasa to kasa. Niech sobie tam korzystają. A co końca kariery Kamila, to myślę, że kilka lat skakania nas jeszcze czeka. Łatwiej jest, gdy się tylko może, nie musi. Adam ma więcej tego, a Kamil tamtego, więc nie ma sensu porównywać. Na pewno 4 kule to jest wyczyn nie do pobicia, ale ilość wygranych, dolożenie wiekszej ilości zlota MŚ jak najbardziej.

  • Xmas początkujący
    @Toyminator @Stinger

    No dalej nie byłby najbardziej utytułowanym, byłby " tylko " drugi.
    Ale fakt, jest o co walczyć, poprawiać, śrubować.

  • wiola4697 profesor
    @OpadnieteWasyFrajdeja

    Jak dla mnie to tworzenie rankingów względem osiągnięć jest trochę bez sensu, bo każdy ma inną hierarchię trofeów. Adam i Kamil to wielcy, wyjątkowi i świetni sportowcy. Każdy na swój sposób. Trzeba wziąć pod uwagę, że Adam skakał w innych czasach niż te w których rywalizuje Kamil

  • erytrocyt_ka profesor
    @DaikiIto @fanstocha

    Szczególnie, że Horngacher nie dość, że jest profesjonalistą, zna się na rzeczy i na dodatek współpracuje z tym lekarzem Haraldem Pernitschem, który jak mówi w wyiadzie Adam: 'On sprawił, że trening naszych skoczków jest bardzo przemyślany. Planuje odpoczynek i intensyfikację zajęć.' także do wieku skoczka pewnie też jest to dopasowane także również o Kamila pod tym względem byłabym spokojna.
    Ostatnio koleżanka niezbyt zaznajomiona w temacie zapytała mnie ile Kamil ma lat, gdy powiedziałam, że w maju będzie miał 31, to była zdziwiona, bo dałaby mu gdzieś 26 lat :D Poza tym samo to, że Stoch formę życia złapał właśnie w wieku 30 lat o czymś świadczy.

  • wiola4697 profesor
    @OpadnieteWasyFrajdeja @OpadnieteWasyFrajdeja

    Prevca no błagam... Prevc Kamilowi do pięt nie dorasta

  • wiola4697 profesor
    @OpadnieteWasyFrajdeja @OpadnieteWasyFrajdeja

    Nie zapominaj o drugim miejscu w RAW AIR w zeszłym roku

  • anonim
    @DaikiIto @madrek

    Bo tacy ludzie myślą,że 30-31 lat to już jest stary "dziadek" i nie wytrzyma kondycyjnie..Ludzie przecież ja widzę jak "staruszkowie" w piłce nożnej w wieku 35-38 grają na wysokim poziomie i kondycyjnie wytrzymują jak niektórzy dwudziestolatkowie..Ludzie nie martwcie się o Stocha..Tam wszystko jest monitorowane,technologia tak poszła do przodu,że w następnym sezonie KK może nawet zdobyć Jernej Damjan...Skoro Stoch teraz wytrzymuje morderczy turniej w tym wieku to ja nie mam pytań? A gdzie są Tande,Wellinger,Prevc(ten musi odpuszczać po połowie sezonu jeden z konkursów,bo nie wytrzymuje kondycyjnie) i inne młodzieniaszki?

  • madrek doświadczony
    @DaikiIto @mateusz3951

    A ja wierzę, że Kamil może zdobyć jeszcze jedną kulę. I nie rozumiem, dlaczego miałby odpuszczać poszczególne weekendy. Przecież ten sezon wygląda świetnie pod względem kondycyjnym. Jeśli Kamilowi gdzieś brakuje sił, to raczej w końcówkach turniejów, gdzie trzeba skakać 10 dni pod rząd. Widać to było w Vikersund i trochę też w Bischofshofen. Zresztą w sportach wytrzymałościowych, jak biegi, mamy mnóstwo zawodników, którzy po 30 roku życia utrzymują formę na najwyższym poziomie.

  • Jannush profesor
    @Jannush @Jannush

    W sumie między Bujokiem a Pawlusiakami powinien się jeszcze znajdować Władysław Tajner, zapomniałem o nim.

  • Jannush profesor

    21. Janusz Malik
    22. Tadeusz Fijas
    23. Gustaw Bujok
    24. Adam Krzysztofiak
    25. Stanisław Pawlusiak
    26. Tadeusz Pawlusiak
    27. Jakub Wolny
    28. Marcin Bachleda
    29. Mateusz Rutkowski
    30. Łukasz Kruczek/Aleksander Zniszczoł

  • Jannush profesor
    @dervish @dervish

    W następnym sezonie może wyprzedzić Małysza w rankingu Wielkich Mistrzów. Do zdobycia dwa złota MŚ, KK i TCS.

  • Jannush profesor

    c.d.

    11. Dawid Kubacki
    12. Bronisław Czech
    13. Stefan Hula
    14. Jan Ziobro
    15. Zdzisław Hryniewiecki
    16. Jóżef Przybyła
    17. Klemens Murańka
    18. Krzysztof Biegun
    19. Robert Mateja
    20. Wojciech Skupień

  • Jannush profesor
    Top 20 najlepszych polskich skoczków wszechczasów

    W kolejności od najlepszego:

    1. Adam Małysz
    2. Kamil Stoch
    3. Stanisław Marusarz
    4. Wojciech Fortuna
    5. Piotr Żyła
    6. Piotr Fijas
    7. Stanisław Bobak
    8. Antoni Łaciak
    9. Stanisław Gąsienica-Daniel
    10. Maciej Kot

  • mateusz3951 weteran
    @DaikiIto @erytrocyt_ka

    Fajne optymistyczne spojrzenie, bardzo chciałbym żeby było jak piszesz. Jednak patrząc realnie, uważam że to będzie ostatnia kula w karierze Stoch. Co do liczby zwycięstw w PŚ to nie sądzę, aby Kamil dogonił w tej klasyfikacji Małysza, ale jest duża szansa na doścignięcie choćby Ahonena. Niby Adam mówi o przesuwaniu się górnej granicy wieku dla skoczków, ale tak genialnego sezonu jak obecny Kamil już nie powtórzy. W następnym sezonie powinien skupić się na MŚ w Seefeld, szczególnie myślę tutaj o konkursie na dużej skoczni, który odbędzie się na Bergisel, ewentualnie może celować w walkę o kolejny triumf w TCS. Warto jakby nie skakał wszędzie, a odpuścił pojedyńcze weekendy PŚ.

  • dervish profesor
    Dlaczego mialby kończyć?

    Kamil przeciez sam wykluczył taka ewentualnośc.
    Podczas IO cieszył sie na kolejne sezony wspólpracy z Horngacherem.
    Teraz kiedy wiadomo ze Pan Sztefan przedłuża prace w Polsce to tym bardziej Stoch nie ma najmniejszego powodu by myśleć o zakończeniu kariery.
    Zwłaszcza teraz kiedy jest na samym szczycie.
    Adam kiedy kończył był gwiazda schodzacą. Zdawał sobie sprawę z tego, że szczyt już ma za sobą. Kamil cały czas na tym szczycie siedzi. Ma przed soba kolejne cele.

    W nadchodzacym sezonie będa to MŚ (przydałoby sie dorzucić kolejny mistrzowski tytuł bo do tej pory ma tylko jeden) no i kolejna Kryształowa Kula czeka. :)

    A Pan Sztefan także ma wyzwanie, indywidualne mistrzostwo świata to jedna z nielicznych zdobyczy której do tej pory nie zaliczył.

  • tomek20 weteran
    @DaikiIto @DaikiIto

    Najlepsza 30 Pucharu Świata według kolejności Pucharu Świata w lotach.

  • GOTS weteran
    @DaikiIto @DaikiIto

    Będzie dopiero po zakończeniu PŚ w Planicy, przecież pisał o tym w ostatnim felietonie.

  • skijumpingexpert profesor

    FIS na stronie na yt często dodaje różne filmiki w tym m.in. z konferencji prasowych, to ostatnio dodany filmik --->
    ----> https://youtu.be/MdmSb0RAWDE warto śledzić dla zainteresowanych oczywiście być może takich fanatyków jak ja ;)

  • DaikiIto początkujący
    Mam pytanie

    W niedzielę podczas finału sezonu w Planicy będą skakać według klasyfikacji generalnej pucharu świata czy klasyfikacji lotów?

  • DaikiIto początkujący

    Gdzie jest felieton po Raw Air?

  • pawelf1 profesor
    Dawać Planicę!!!!

    Nie wiem jak inni ale ja po 10 dniach skoków bez przerwy już po dwóch dniach bez zawodów jestem na strasznym "głodzie":)
    Tragedia:) A co to będzie za tydzień......

  • cocok stały bywalec
    @Carlito78 @madrek

    100% popieram. ja ją bardzo lubię. Ona ma charakter, ale dobrze na tym wychodzi. Felietony od czasu do czasu czytam. A że bywa "opryskliwa" dla dziennikarzy to się wcale nie dziwię, gdy pytają o głupoty albo pompują balonik. A już pod jej wielkim wrażeniem jestem odkąd opowiedziała o swoich przygotowaniach do Soczi, depresji i poronieniem.

  • fridka1 profesor
    @Carlito78 @salto_de_esqui

    Nawet jeżeli był w tej całej "Vivie" więcej niż raz to nie zmienia sensu mojej wypowiedzi. Nie jest stałym bywalcem plotkarskich pism, bo nie daje im do tego powodu, sam o ich uwagę nie zabiega, żona jego tak samo. Robią swoje.

  • erytrocyt_ka profesor
    @DaikiIto @DaikiIto

    Adam ma największą przewagę na drugim zawodnikiem w erze bez przelicznikow, a Kamil (chyba) największą w erze juz z przelicznikami.
    Co do medali MŚ to właśnie w tym względzie Kamil ma o co walczyć. Na IO to Kamil ma jednak trzy medale, ale wszystkie złote, a one jednak najbardziej się liczą.
    Jeśli chodzi o KK to według mnie Kamil ma naprawdę realne szanse na jeszcze jedną kulę, żeby się zrównać z Adamem to już bardzo ciężko może być, ale niczego nie można wykluczyć, szczególnie ze mówimy o Kamilu.
    W liczbie wygranych konkursów to moim zdaniem Kamil ma również szanse aby Adama doscignac, może nawet przegonić.
    Zapomniałeś jednak porównać TCS gdzie Kamil wygrał dwa razy (i to raz w jakim stylu) Adam wygrał raz, no i jeszcze MSwL gdzie Adam nie miał medalu, a Kamil.ma srebrny indywidualnie. Także jeśli już porównywać to wszystko.

  • madrek doświadczony
    @Carlito78 @cocok

    Kowalczyk jest bardzo ułożoną i mądrą osobą. Na pewno jednym z najmądrzejszych polskich sportowców. Wystarczy poczytać jej felietony do jednej z gazet. Są pisane bardzo dobrym językiem, wielu dziennikarzy mogłoby się uczyć. Niektórzy jej nie lubią, bo ma twardy charakter i nie idzie na kompromisy, ale dla mnie to zaleta. Jest prawdziwa i nie udaje słodkiej, miłej paniusi.

  • cocok stały bywalec
    @Carlito78 @madrek

    Ja też nie kojarzę Kowalczyk z reklam. Na moje to ułożona kobieta, jeszcze zdążyła doktorat zrobić.

  • madrek doświadczony

    Gadanie, że Kamil nie ma już nic do wygrania to głupota. Ma do wygrania MŚwL, a nawet gdyby i to wygrał to nadal jest co wygrywać po to, aby poprawiać swoje miejsce w rankingach wszech czasów. Zresztą sam Kamil powiedział wczoraj na pytanie o motywację, że tej mu nie zabraknie, bo jeszcze nie wszystko w tym sporcie osiągnął.

  • madrek doświadczony
    @Carlito78 @carlito78

    Kowalczyk niby wyskakuje z reklam ?

  • DaikiIto początkujący
    @DaikiIto @DaikiIto

    Do tego dochodzi największa dominacja na przestrzeni sezonu i największa przewaga nad 2 zawodnikiem w i klasyfikacji konkursu i pś na korzyść Adama. Ja jestem starszym kibicem i to pamiętam.

  • salto_de_esqui weteran
    @Carlito78 @cocok @fridka

    Zresztą nie tylko tą, bo były też inne, np. party.pl/newsy/kamil-stoch-w-vivie-okadka-z-kamilem-stochem-w-vivie-61380-r1

    Tak że @fridka najpierw coś sprawdź, potem pisz:).

  • fridka1 profesor
    @Carlito78 @cocok

    Wiem, pamiętam, to było raz i nie i wiem czy przypadkiem nie połączyli tego z celami charytatywnymi. Coby nie mówić Pani Ewie w ciągotach medialnych do Lewandowskiej, Borucowej, Łuczenko czy jak im tam jednak daleko.

  • madrek doświadczony

    Przecież to było oczywiste, że Kamil będzie skakać w następnym sezonie. Osobiście myślę, że najwcześniejsza możliwa data zakończenia kariery to 2020 rok, ale gdybym miał stawiać pieniądze, to postawiłbym na zakończenie po Pekinie w 2022 roku. W ogóle o tym rzekomym zakończeniu kariery to wspominają wszyscy, tylko nie sam Kamil. Przestańcie tyle o tym gadać, bo jeszcze Stoch pomyśli, że chcecie, aby skończył. Taki Małysz zakończył karierę w 2011, mimo, że o końcu kariery wypowiadał się publicznie wiele lat wcześniej. Z tego, co pamiętam, jeszcze za Kuttina głośno zastanawiał się nad tym, czy kontynuować karierę.
    Słuchając przez lata setek wywiadów ze Stochem można dojść do kilu wniosków. Po pierwsze, że zamierza skakać dopóki skoki sprawiają mu przyjemność. Po drugie, że skoki sprawiają mu przyjemność, kiedy jest w ścisłej światowej czołówce. Kamil nigdy nie wspominał o skończeniu, będąc na szczycie, tak jak Adam. Z tego można wysnuć wniosek, że raczej nie zakończy kariery po bardzo dobrym sezonie, tylko po jakimś słabszym. Będzie chciał mieć bowiem pewność, że wycisnął z kariery maksimum, że nic więcej nie był już w stanie osiągnąć. Tak naprawdę byłym całkowicie spokojny, że Kamil poskacze jeszcze parę ładnych lat. Jedyną niepewność powoduje to, że Kamil nie ma jeszcze dzieci i wygląda na to, że faktycznie zamierza zostać ojcem dopiero po zakończeniu kariery. Ale pamiętajmy, że w dzisiejszych czasach wiek zakładania rodziny bardzo się przesunął, a rodzenie dzieci w okolicach 40 roku życia jest czymś bardzo częstym.
    Jeszcze jedno jeśli chodzi o porównanie Małysza i Stocha.. Po latach coraz bardziej widać, że Adam chyba wcale tego skakania na nartach jakoś szczególnie nie kochał. Małysz w trakcie kariery raczej nie mówił o tym, że na skoczni się dobrze bawi, że to jest jakaś jego miłość. W każdym razie nie wydaje mi się, żeby kochał skoki bardziej niż na przykład rajdy samochodowe. Jeśli jest inaczej, to dlaczego od marca 2011 nigdy nie spróbował skoczyć i twierdzi, że wcale go do tego nie ciągnie ? To jednak o czymś świadczy, że praktycznie z dnia na dzień przestał robić to, co robił od dziecka i wcale za tym nie tęskni.

  • DaikiIto początkujący
    Nie oszukujmy swoich umysłów

    Adam Małysz - 4 indywidualnie medale olimpijskie
    Kamil Stoch - 3 -||-
    Adam Małysz - 4. KK
    Kamil Stoch - 2 KK
    Adam Małysz - 4 złote medale MŚ, 6 razem
    Kamil Stoch - 1 złoty medal MŚ, 1 razem
    Adam Małysz - 39 wygranych konkursów
    Kamil Stoch - 29 wygranych konkursów
    O podiach nie wspominam, bo tam Adam bije na głowę Kamila
    Prosty z tego przekaz - nie bądźmy ślepi

  • fridka1 profesor
    @Carlito78 @carlito78

    To jest wybór samego Kamila, on ma dobrze poukładane w głowie, nie jest celebrytą. Na Balu Mistrzów Pani Ewa powiedziała, że Kamil wolałby sto razy skoczyć niż przemawiać na tej gali. Stoch zna swoje priorytety. Jest przede wszystkim skoczkiem. "Życie ściankowe" to dla niego płycizna, którą nie zawraca sobie głowy. On ma prawdziwe osiągnięcia, a nie jest znany z tego, że jest znany.

  • cocok stały bywalec
    @Carlito78 @fridka1

    Akurat okładkę w Vivie z żona mieli i o wielkiej miłości opowiedzieli.

  • DaikiIto początkujący
    @haze23 @pawelf1

    Nie przesadzasz? Kamil w tym sezonie zarobił milion na skokach wątpię a żeby od sponsorów ów gentelman wzbogacił się tenże Pan o więcej, a z poczuciem pewności nie kilkukrotnie więcej sympatyczny rycerzu.

  • fridka1 profesor
    @Carlito78 @carlito78

    To akurat dobrze. Stoch wykorzystuje media na tyle na ile chce. Trzyma je na dystans, nie pajacuje, nie kupczy prywatnością, nie wpuszcza mediów do sypialni, nie robi wywiadów w "Vivie" z okazji rocznicy ślubu, a jego żona nie ma ciągotów do pokazywania stringów na instagramie. Oboje, Kamil i Ewa, dobrze na tym wychodzą. Lepiej niech nie robią z siebie drugich Majdanów, którzy w rubryce zawód mogą wpisać "pajacowanie", bo osiągnięcia sportowe Radka (o ile jakieś tam były) nikogo już nie obchodzą.

  • Carlito78 początkujący
    reklamy

    No tak, swego czasu "przychodził" do Playa, ale to chyba robiili już wszyscy znani. Chodzi mi o to, że nie jest związany z firmą jak Kurdej Szatan. Jeśli chodzi o "Kamiland", no to nie ma co wspominać, jeśli to własna marka, czy też jego żony. O "Vistuli" zapomnialem, faktycznie, ale to cała kadra występowała, jako ambasadorzy marki. To wszystko jest dyskretne tak czy siak. Ale co do prasy to się mylisz. Akurat z tym mam do czynienia. Wiesz co króluje w pismach ? Majdanowie,Lewandowscy i Szatan. Doda już się wypala powoli. Stoch jest tam gdzie jego miejsce, czyli w pismach sportowych i czasem w tabloidach w dziale sportowym. A te krótkie reklamy przed skokami to chyba są reklamy sponsorów, więc to inna sytuacja. Chodzi mi o to, że Stoch nie jest celebrytą jak inni lub nie wyskakuje z telewizora podczas reklam jak Lewandowski czy Kowalczyk.

  • salto_de_esqui weteran
    @Carlito78 @cocok

    Nie ma podatku od "nagrody". Jest jeden - dochodowy, z różnymi stawkami, choć pdoejrzewam że Stoch na liniówce 19%, bo nic innego się bardziej nie opłaca. To co zarabia na skoczni od FIS jest już jest netto.

  • cocok stały bywalec
    @Carlito78 @salto_de_esqui

    Jeszcze Atlas, isover (ale to chyba już nieaktualne), jego żona ma agencję marketingu sportowego i jest menedżerem Kamila i kilku jego kolegów, także cała kasa zostaje u nich. Ich klub sportowy zapewne też w przyszłości przyniesie im korzyści. Ktoś wie ile % podatku musi odprowadzić sportowiec od nagrody? Bo jeśli 40, czy 50 to bez sensu.

  • anonim

    "czy stać go dzisiaj na tak daleki skooook?stać tyle że nie ustał"

  • dyrektor bywalec
    ahonen

    dla mnie jest wybitny przed stochem , bo gosc nie mial pecha ale na wielu IO byl nawet na pozycji medalowej i potem spadal , wybitny sie nie spala a kamil ma zlota i sie nie spalal

  • pawelf1 profesor
    @haze23 @haze23

    Właśnie ..."lista płac" to jedno . Pewnie od sponsorów jest kilka razy więcej . Żeby nie było . Nie wypominam tego Kamilowi . Zasłużył sobie jak mało kto .
    Tylko należy pamiętać ,że dla skoczka takiego formatu skończenie kariery rok wcześniej to kilka milionów w plecy......

  • DaikiIto początkujący
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    I tak i nie. Duża skocznia w Innsbrucku wszystko zależy od formy, a nie tego gdzie skacze. Wygrał w Innsbrucku z przewagą ok. 15 pkt, w Lahti wygrał o ponad 28 pkt, a tam MŚ były w zeszłym roku i Kamil był daleko od podium.

  • salto_de_esqui weteran
    @Carlito78 @carlito78

    Tak, nie występuje. 4F, Play, Kamiland (własna marka), a ostatnio choćby ambasador i reklamy Vistuli. Mogę podać jeszcze kilka innych przykładów (lokalnych - prasa, magazyny). Mało wiesz o reklamach. Oczywiście nie piszę tego w złym znaczeniu dla Stocha, bo dla mnie to normalne, że zarabia na popularności.

  • Stinger profesor
    @Stinger @carlito78

    Mógł prawo mieć takie zdanie ale ja tego nie podzielam - fakt, że złoto IO w skokach narciarskich jest w teorii najbardziej prestiżowe i najważniejsze - sam często mówię, że IO to jest najcenniejsze trofeum w skokach ale jeśli ktoś nie ma złota, a ma wiele innych cennych trofeum to wcale nie musi być nikim bo idąc tym tropem Adam Małysz i Janne Ahonen są nikim bo nie mają złota IO, a Fin nawet medalu, a wybitnym skoczkiem jest Lars Bystoel, który na IO zdobył 2 medale w tym złoty, a co poza tym osiągnął? W sumie nie wiele, jakieś zwycięstwo w zawodach PŚ, jakieś podium, 10 miejsce w kl. generalnej PŚ i to by było na tyle.
    Kompletnie z tym się nie zgadzam.

    A jeśli chodzi o reklamy z Kamilem Stochem to czasem bywa w reklamach - ogólnie przyznaje, że ja też wiele reklam z Kamilem nie widzę ale to być może dlatego, że po prostu na nie, nie trafiam - w końcu często przed skokami w TVP jest reklama jak Kamil siedzi za kierownicą samochodu, a razem z nim Żyła, Kot i Kubacki.
    Wcześniej była reklama bodajże z telefonami czy coś w tym stylu.

  • anonim
    @Carlito78 @carlito78

    Jak to nie? A w Play,przecież gdy siedzą w samochodzie (taka reklama przed skokami na TVP) to też przecież jest reklama.

  • fridka1 profesor
    @Carlito78 @carlito78

    Kamil reklamował telefony komórkowe, reklamuje firmę, którą ma na kasku i udziela może jednego wywiadu w prasie kolorowej rocznie. Myślę, że ma to wszystko super zbilansowane. Poza tym, powiedzmy sobie szczerze, on jest trzy klasy wyżej od Małysza pod względem tzw. medialności. Jego wybór, że nie wyskakuje z lodówki, wyskakiwałby gdyby chciał. Kiedyś jedna niemiecka gazeta napisała, że Adam jest tak bezbarwny, że wykorzystywanie jego wizerunku do promocji skoków jest mediom tak na rękę jak burza śnieżna w czasie zawodów. Brutalne, ale prawdziwe. W Polsce Adam jest kochany, złego słowa powiedzieć nie można, ale medialnie nie miał potencjału Schmitta i Hannawalda startującyh w tym samym czasie co on.

  • fridka1 profesor
    @fridka1 @Arewicz

    Pani Ewa Stoch jest starsza od męża. O ile facet bez problemu może zostać ojcem mając lat 35 to już kobiecie trudno zajść w ciążę mając lat 37. Nikomu do łóżka nie zaglądam, nie moja sprawa w sumie. Chodzi tylko o to, że skoki narciarskie to nie całe życie, a spędzanie 3/4 roku poza domem i bujanie się od hotelu do hotelu może kiedyś wyjść bokiem. Wiadomo, kibice są nienasyceni, ale Kamil ma także rodzinę, pamiętajmy o tym.

  • Carlito78 początkujący
    @Stinger @Stinger

    Kiedyś Paweł Zarzeczny przekonywal, że jak ktoś nie ma zlota IO to jest nikim, nawet jak ma wszystko inne. Idą tym tropem, to nie Nykaennem powinien być skoczkiem wszechczasów lecz Ammann, bo ma więcej złota IO.

  • Carlito78 początkujący
    Reklamy

    Czy ktoś w ogóle zauważył, że Kamil nie występuje w reklamach, nie jest na rozkładówkach gazet, nie "wyskakuje z lodówki" itd. ? To jest wyjątkowe w tych czasach. A nie wierzę, że nie jest zasypywany propozycjami i kontraktami. On po prostu jest związany ze skocznią i na tym zarabia. To mu wystarcza. Nie twierdzę, że jak wystąpi w reklamie to bedzie złe, ale jestem pełen podziwu, że wybrał tylko drogę sportową. Swoją drogą niektóre reklamy są durne, chociaż ta z Adamem i bułką z bananem oraz niby Schmittem mnie śmieszyla.

  • haze23 doświadczony
    Znacie listę płac w tym sezonie?

    To nie gadajcie głupot, że nie ma o co walczyć.

  • Stinger profesor
    @Stinger @pawel96

    Każdy ma swoje zdanie - ja nie będę Cię przekonywał, że nie ale jestem ciekaw jak ułożyłeś TOP 3?
    Swoją drogą Kamil ma 3 złota olimpijskie, a więc to czego nie ma Adam i Janne Ahonen ale oni mają wiele innych cennych zwycięstw i szczególnie Fin wiele, bardzo dużo miejsc na podium (rekordowe 8 w kl, generalnej PŚ, 10 w TCS, 102 w konkursach PŚ, a także więcej medali srebrnych i brązowych z MŚ i MŚ w lotach niż Kamil), a więc moim zdaniem jednak Kamil "musi" wygrać jeszcze co najmniej jedno duże trofeum, a najlepiej 2 poprzez "małą" liczbę 2 i 3 miejsc.

    Oczywiście to moje zdanie, nikt nie musi się z nim zgadzać ale chętnie poznam twój ranking.

  • Stinger profesor
    @Toyminator @toyminator

    Dlaczego Kamil nie ma już o co walczyć? Bo wygrał wszystko?
    Przecież zawsze można coś dorzucić, zapisać się jeszcze bardziej w historii, zarobić więcej kasy, dać radość i sobie i kibicom - zawsze można jeszcze o coś powalczyć, a chociaż właśnie o MŚ w lotach, które nazwałeś mało ważne - dlaczego mało ważne? To, że Ciebie one nie interesują nie znaczy, że każdego.

    Tutaj panuje jakieś dziwne nastawienie, że coś jest mało ważne to nie trzeba tego mieć i można to olać, a skoczkowie i sam Kamil non stop potwierdzają, że wszystko jest ważne - Kamil nawet dobrze wypowiadał się o Raw Air, że będzie dla niego trudniejszy niż TCS, a wy dalej, że to jest nie ważne...

    Poza tym patrzysz racjonalnie? Owszem ale jeśli Kamil wygra to co napisałeś, a więc KK, TCS czy MŚ to to nie będzie "i to wszystko" to będzie bardzo dużo bo gdyby dorzucił te 3 trofea do swojej kolekcji, gdyby powalczył o MŚ w lotach, gdyby jak napisałeś wygrał 36 konkursów w karierze, a może dogonił Małysza to wiesz co? To byłby moim zdaniem najbardziej utytułowanym skoczkiem w historii także nie wiem czy zauważyłeś ale napisałeś, że patrzysz racjonalnie, a tym sposobem byłbym numerem 1 - mi to pasuje owszem ale nie zgadzam się, że to by było "wszystko" - bo to nie wszystko, to coś ponad stan.

  • pawel96 profesor
    @Stinger @Stinger

    A moim zdaniem jest już w TOP3. I to bezapelacyjnie, bez jakichkolwiek wątpliwości.

  • Carlito78 początkujący
    Wiara w skoczków

    Ja prawdę mówiąc, bylem kiedyś malej wiary jeśli chodzi o polskie skoki. Gdy był Adam, to było coś zaskakującego, przedtem oglądalem tylko wyczyny Japończyków i Austriaków i nie wyobrażalem sobie żeby ktoś z naszych tak skakał. Myślalem, że na Malyszu się skończy, a po pierwszych sukcesach Kamila, że to będzie sezonowy skoczek, jak większość, którzy coś tam osiągają i na tym kończą. Teraz już wiadomo,że on nadal może wygrywać, ale siłą rzeczy musi przyjść słabszy czas. Takie są skoki. Potem odbudowa i mam nadzieje kolejne sukcesy. Jeśli chodzi o drużynę, na przestrzeni kilku lat skakali róźnie. Kubacki i Kot okazali się glównie pogromcami lata, ale jako drużyna potrafili się spiąć w ważnych momentach. Pozostali nasi skoczkowie obecni nie dorównają nigdy poziomem do Stocha, a po Stochu jakoś nie wierzę, ze bedziemy mieć trzeciego skoczka, który bedzie najlepszy na świecie. Tyle niby talentów się pojawialo, i co ? I Jeden Stoch się objawił. Oczywiście mam na myśli ten nawjyższy poziom, bo pozostali po prostu są dobrzy i tyle. Będzie bardzo ciężko o nowe pokolenie kadrowiczów gdy odejdą już wszyscy.

  • Stinger profesor
    @OpadnieteWasyFrajdeja @OpadnieteWasyFrajdeja

    Jeśli chodzi o rankingi wszechczasów to każdy może sobie robić jakie chce ale moim zdaniem jeśli Kamil Stoch ogląda kogoś plecy to jest to max. czwórka skoczków, a są nimi: Matti Nykaenen, Adam Małysz, Janne Ahonen i Jens Weissflog.
    Uważam, że Ammann, Schlierenzauer, Morgenstern, Goldberger czy Schmitt są już za nim - jedynie ciężko porównać skoczków sprzed ery PŚ, a szczególnie takich jak Birger Ruud, Wirkola, Recknagel czy Aschenbach, którzy również byli świetni, utytułowani ale bez możliwości startu w PŚ.

  • Toyminator profesor
    -

    A tak na dobrą sprawę, to Kamil nie ma o co walczyć już ;D MŚwL są mało ważne, ma medal, i to się liczy. A tak? Może tylko powiększać ilość zwycięstw i miejsca na podium :) Zwycięstw będzie miał 36. Może zrówna się z Małyszem ;) Więcej raczej nie da rady. Może jeszcze w jednym sezonie powalczyć o KK, przyjdzie na pewno jeden słaby sezon, walka o podium w generalce, może jeszcze jedne zwycięstwo w TCS ;D Jakiś medal MŚ, i to wszystko. Jak zdobędzie więcej, to szacunek, ale ja patrzę racjonalnie ;)

  • OpadnieteWasyFrajdeja początkujący

    2xKK , 3xIO , 2xTCS , 1xMŚ , Srebro MŚwL ,Raw Air , Willingen Five , 2 i 3 miejsce na podium końcowym generalki , medale drużynowe , 29 wygranych i ponad 50 miejsc na podium . Gigant , po zdobyciu drugiej KK przez Kamila nie oczekuje od niego nic ( no może tylko żeby dobił do 30 zwycięstw :D ) , jest skoczkiem niewątpliwie wybitnym , jednym z najlepszych w historii tej dyscypliny . I jak widzę , że w jakiś rankingach Stoch ogląda plecy Goldbergera , Morgensterna , czy Prevca to się łapię za głowę .

  • Toyminator profesor
    -

    A co ma wspominać? Będzie skakał na pewno do następnych Igrzysk, a myślę że jeszcze dodatkowo rok :) 4-5 lat. Więcej raczej nie. Chociaż sam Kamil mówił, że będzie skakać tak długo, aż mu to nie przestanie sprawiać radości, i nie będzie widział w tym sensu.

  • Stinger profesor

    Fajnie czytać, że Kamil nie planuje zakończyć kariery ale ja właśnie obawiam się, że to dopiero może przyjść za rok - oby nie ponieważ chciałbym żeby Kamil skakał do kolejnych IO ale wiem, że wtedy rocznikowo będzie miał 35 lat, a więc mimo wszystko już sporo.

    Moim zdaniem Kamil Stoch jest w TOP 5 ery PŚ w historii skoków - co musi zrobić żeby być w TOP 3?
    Nie chciałbym wywoływać jakiejś wielkiej presji ponieważ Kamil w teorii już nic nie musi ale jakby wygrał jeszcze jedno-dwa duże trofea to moim zdaniem TOP 3 byłoby bez niczego, a co najlepiej wygrać?

    W kolejnym sezonie są MŚ w Seefeld ale na dużej skoczni będą skakać w Innsbrucku na Bergisel, a więc tutaj jest szansa Kamila.
    Puchar Świata? Na pewno Kamil nie odda bez walki - 3 KK byłaby moim zdaniem szczytem marzeń i gdyby ją wygrał byłoby wspaniale - owszem, teraz w wieku prawie 32 lat (kolejny sezon) będzie o to trudniej ponieważ fizycznie może mieć trudniej wytrzymać cały sezon niż młodzi - Kraft, Tande, Wellinger, Prevc, Freitag czy Forfang ale Kamil dobrze się prowadzi, jest profesjonalistą i ma w sztabie szkoleniowym ludzi, którzy na pewno go nie zostawią samego - na KK już aż tak się nie napalam ale gdyby wygrał po raz 3 byłoby świetnie i tego mu życzę.

    Ten sezon? Świetny - już niczego nie wymagam ale jeśli mógłbym mieć jedną "prośbę" to chciałbym by Kamil wygrał jeden konkurs w Planicy i dobił do 30-stki w wygranych zawodach w PŚ. Tylko i aż tyle.

  • equest profesor
    @fridka1 @fridka1

    Kamil może i będzie miał słabszy sezon, ale przecież są inni Dawid, Maciek.
    Mogą sięgać po wygrane.

  • bcx67 początkujący
    Kariera

    Nie życzę mu końca kariery, ale jeszcze bardziej nie życzę mu takiego beznadziejnego wegetowania na krawędzi awansu do drugiej serii, udawanej radości, jaka staje się udziałem skoczków, którzy przegapili moment na jej zakończenie.

  • Carlito78 początkujący
    Kariera

    Też prawda, że czym bliżej IO tym trudniej skończyć, a nie da się zrobić tak długiej przerwy i potem znowu skakać na najwyższym poziomie. Jeśli kończyć to za rok czy dwa, ale to i tak za wcześnie. Z drugiej strony inne imprezy też są ważne, więc niech skacze i wygrywa, co tam będzie się zastanawiać co bedzie poźniej.

  • Arewicz bywalec
    @fridka1 @fridka1

    35 lat to bardzo dobry czas na to by zostać ojcem. Wciąż jest się jeszcze młodym, a już dojrzałym, odpowiedzialnym (i całkowicie spełnionym pod kątem kariery sportowej w przypadku Kamila). Gdyby teraz postanowił rzucić narty, to miałby poczucie, że mógł osiągnąć więcej.

  • fridka1 profesor

    A ja się zastanawiam co na to żona Kamila. Stoch mówił, że chciałby zostać kiedyś ojcem, ale nie chce być ojcem nieobecnym. Lepszego sezonu już w życiu mieć nie będzie. Następny sezon, siłą rzeczy, musi być słabszy, a wtedy rodacy, tacy jesteśmy niestety, łatwo zapomną zasługi Horngahera. Sama się zastanawiam co Stefana jeszcze w Polsce trzyma. On chyba po prostu zżył się z tymi chłopakami, jest mu u nas dobrze, ale skoczkowie są coraz starsi.

  • Carlito78 początkujący
    Nie tak szybko

    Będzie skakać przynajmniej do igrzysk, to wystarczająca motywacja, bo kolejne złoto kusi. Zawodnicy kończą karierę w wieku 30 lat, ale wtedy gdy nic specjalnego nie osiągnęli a tylko się męczą. Czasem są bliscy zakończenia jeszcze w młodym wieku, ale potem biorą się w garść, jak Małysz czy Ljokelsoey i nie żałują że nie zakończyli. Póki jest forma można skakać ile się da. Spokojnie do 35 dociągnie, może jeszcze wiele zdobyć. Żona będzie wyrozumiała. Adam nie kontynuował, bo chciał zakończyć w dobrym stylu. Dla mnie osobiście nie ma znaczenia jak skoczek z tyloma medalami i wygranymi skończy. Niech bawi się skokami do końca. Może nie tyle czasu co Kasai, ale 35 po IO to bedzie piekny wiek na zakończenie kariery.

  • gosposia weteran
    najważniejsze, żeby z kadrą został Horngacher...

    Jeśli tak się stanie, to o losy i miejsca Kamila, ale i pozostałych naszych reprezentantów, będę dziwnie spokojna.

  • Arewicz bywalec

    @erytrocyt_ka

    Nie będzie łatwo zdobyć trzecią Kryształową Kulę. W historii tylko trzech zawodników wygrało PŚ 3 (lub więcej) razy - Matti Nykänen (4), Adam Małysz (4) i Andreas Goldberger (3).

  • Zakrza stały bywalec
    Niech skacze jak najdłużej

    Jest jeszcze trochę rzeczy do zdobycia;)

  • KamO doświadczony

    Przecież to było pewne...
    Kto wierzył że po tym sezonie Kamil skończy karierę
    Przecież sam mówił po konkursie w lile że nie wyobraża sobie pracy z innym trenerem

  • erytrocyt_ka profesor

    'Kamil nie wspomina o końcu kariery. Już ma plany względem przyszłego sezonu.'
    Szczerze mówiąc to kamień z serca, bo jednak momentami dopadały dziwne myśli. Tamten sezon Kamil miał bardzo dobry, ten ma wspaniały, mam nadzieję, że w przyszłym nie dopadnie go jakiś dołek formy, dużo wiary pokładam jednak w jego współpracę z Horngacherem, więc liczę na to, że i kolejny sezon będzie obfitował w sukcesy. A jest co osiągnąć, bo MŚ w Seefeld, a w dodatku konkurs na dużej skoczni będzie w Innsbrucku, a wiadomo jak Kamil lubi tam skakać, poza tym, trzecia KK to byłoby naprawę coś.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl