Limity startowe na 4. period PŚ i PK 2022/2023

  • 2022-12-18 15:28

Niedzielne zawody Pucharu Świata w Engelbergu i Pucharu Kontynentalnego w Ruce zakończyły trzeci period sezonu 2022/2023 w skokach narciarskich. Tym samym poznaliśmy ostateczny podział miejsc dla ekip w drugim zimowym okresie startowym. Reprezentacja Polski będzie mogła wystawić po sześciu zawodników w Pucharze Świata oraz Pucharze Kontynentalnym.

Puchar Świata:

Zgodnie z klasyfikacją rankingu WRL i listą przydziału kwot startowych, liczbę sześciu zawodników na czwarty period Pucharu Świata 2022/2023 otrzymały reprezentacje Austrii, Japonii, Niemiec, Norwegii, Polski i Słowenii.

Dodatkowe miejsca za wyniki z 3. periodu Pucharu Kontynentalnego przypadły z kolei Niemcom (Philipp Raimund), Norwegii (Anders Fannemel) oraz Austrii (Clemens Leitner). Tym samym trenerzy Stefan Horngacher, Alexander Stoeckl i Andreas Widhoelzl będą mieli prawo wystawić aż siedmiu swoich podopiecznych podczas 71. Turnieju Czterech Skoczni.

Limity na IV period Pucharu Świata 2022/2023
(Oberstdorf, Ga-Pa, Innsbruck, Bischofshofen)
Kraj Limit
Austria 7
Niemcy 7
Norwegia 7
Japonia 6
Polska 6
Słowenia 6
Estonia 4
Finlandia 4
Szwajcaria 4
Włochy 4
Bułgaria 3
Czechy 3
Kanada 3
  Pozostałe kraje 2

Puchar Kontynentalny:

Zgodnie z najnowszym rankingiem CRL po zakończeniu 3. okresu startowego Pucharu Kontynentalnego 2022/2023, limit 6 miejsc na drugi period zimowy uzyskały reprezentacje Austrii, Norwegii, Polski i Słowenii.

Z kolei na podstawie wyników w cyklu FIS Cup, dodatkowe miejsca startowe na 4. period zimowego Pucharu Kontynentalnego uzyskały reprezentacje Niemiec (dwa miejsca - Martin Hamann i Felix Hoffmann) oraz Austrii (Maximilian Steiner).

Limity na IV period Pucharu Kontynentalnego 2022/2023
(Engelberg, Kranj)
Kraj Limit
Austria 7
Niemcy 7
Norwegia 6
Polska 6
Słowenia 6
  Pozostałe kraje 4

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8864) komentarze: (57)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @ZKuba36

    A jednak uważam, że żadne ustalone odgórnie zasady nie powinny krępować trenera. Patrz - Japonia. Powinni startować najlepsi. Ale to trener decyduje, kto jest najlepszy. Za to jest rozliczany.

  • Fan_Gruszki profesor
    @jma

    To był jakiś błąd na konkurencyjnej stronie że USA ma 4 miejsca, dalej mają 2.

  • Karpp profesor
    @ZKuba36

    Nie da się tego zrobić tak do końca bo czasem Ci najlepsi w PK walczą o limit i muszą tam zostać zazwyczaj jeszcze tydzień lub dwa.
    Poza tym w obecnej sytuacji ciężko byłoby zastępować Zniszczoła Kotem, który skacze jeszcze gorzej.

  • ZKuba36 profesor
    @Arturion

    Bardzo dobrze pomyślałeś. Problemem jest kogo zgłosić do zawodów PŚ na pozycje 5 i 6?
    Tych, którzy najlepiej skaczą na treningach (np Zniszczoł?), tych którzy mają już punkty PŚ (np Pilch, Hula, Zniszczoł) a może zawodnika, który zawodzi, ale jest w kadrze A?
    Moim zdaniem w takich przypadkach powinna być (w PŚ i PK) stosowana zasada:
    NIE PUNKTUJESZ, NIE STARTUJESZ. Jeżeli w sobotnio-niedzielnych zawodach 1. lub 2. skoczków nie zdobywa punktów w PŚ, to w następnych zawodach skaczą w PK.
    Oczywiście, jeżeli w PK będą najlepszymi z Polaków to wracają do PŚ. Chyba, że ich tymczasowi zastępcy zdobyli punkty w PŚ, to wtedy muszą trochę poczekać i ew. skakać za najsłabszego/ych z Polaków.
    Taka sytuacja jest szczególnie ważna w PK, gdzie może okazać się, że wszyscy Polacy zdobywali punkty, ale gdy najsłabsi Polacy zajęli miejsca 25-30.
    Thurn to całkiem dobry trener. Chcesz go rozliczać za najlepszych czy za najgorszych?

  • Arturion profesor
    @Fan_Gruszki

    Prosta kwestia raczej. Czesi też nie w Alpach leżą.

    EDIT - A Karpaty, to ten sam górotwór, co Alpy. (w odróżnieniu np. od Sudetów)

  • Fan_Gruszki profesor
    @Arturion

    Ale skoczkowie z naszego kraju nie mają prawa startu w Alpen Cup.

  • Arturion profesor
    @ZKuba36

    Pomyślałem więc i piszę tak: powinni startować najlepsi w danym momencie. W PŚ i PK. Ale decyzja należy do trenera. Za niewłaściwe decyzje będzie rozliczony.

  • Arturion profesor
    @alecko

    Masz rację, że dla najmłodszych a bardzo zdolnych, trzeba coś wymyślić. Może Alpen Cup? I częściej im dawać szanse w FIS Cup. Ale PŚ i PK - dla najlepszych w danym momencie.

  • ZKuba36 profesor
    @Arturion

    Sam sobie przeczysz. "Mają skakać najlepsi". Czyli kto? Wolny i Pilch? Hula?
    Konieczna jest rotacja co tydzień. Jedni nie zdobywają punktów to skaczą następni i nie ci co przed 2. sezonami dobrze skakali a ci co nie dostali jeszcze szans na udział w PK!
    Może wśród kadry młodzieżowej znajdują się geniusze skoków? Myślenie nie boli!
    Spróbuj pomyśleć chociaż od czasu do czasu.

  • tlen doświadczony

    Skoro ( na dzis) nie widac jakiejkolwiek róznicy pomiedzy piatym a dziesiatym zawodnikiem , to jedynym kryterium powinny byc mistrzostwa Polski. Na TCS jadą kolejni dwaj zawodnicy którzy zajmą najwyzasze miejsca-poza "wielką czwórka".

  • Raptor202 profesor
    @Arturion

    Przecież to jest łak do kwadratu XD

  • Lataj profesor
    @alecko

    Zniszczoł był 26. po I serii.

  • Raptor202 profesor
    @alecko

    Naprawdę trzeba jeszcze komuś tłumaczyć, że wieszczenie komuś wielkiej kariery na tym etapie jest niepoważne?

  • alecko bywalec
    @Arturion

    Generalnie masz rację, ale na 100-metrowej skoczni w Kranju można dać szansę naszym genialnym dzieciakom Tomasiakowi (15 l) i Szozdzie (16 l), którzy pokazali potencjał na FIS CUP. Przecież Tomasiak jakby nie miał wywrotki skończyłby drugi konkurs w TOP 10, co byłoby niesamowitym sukcesem w pierwszym międzynarodowym starcie. Ci dwaj chłopcy w przyszłości będą wygrywać konkursy PŚ i należy ich otoczyć szczególną opieką. Ja od 2 lat twierdzę, że Kacper Tomasiak to talent na miarę Kamila Stocha i Adama Małysza. W kategorii chłopiec starszy na Lotos Cup jako jedyny skakał z tych samych belek co zawodnicy dwie kategorie wiekowe starsi i skakał dalej od nich! Generalnie skakali chłopcy i młodzicy jeden za drugim, a jak dochodziła kolej Tomasiaka to obniżali belkę o kilka pozycji w dół i Tomasiak i tak skakał dalej od rówieśników, jak i skaczących później z tej samej belki co on juniorów młodszych. Niesamowity potencjał. Szozda ta sama półka.

  • Arturion profesor
    @ZKuba36

    Pomysł godzien standardów szkoleniowych tzw., komuny. W seniorskich zawodach mają skakać najlepsi i tyle. Jak się młodzi nie rozwiną, niech kończą karierę, bo nic z nich nie będzie. Albo niech uporczywie walczą. W innych kadrach też dzieci nie skaczą. Jeden Amerykanin nie bardzo ma konkurencję u siebie... ;-)
    Skaczą najlepsi - to nie ma nic wspólnego z "blokowaniem miejsc".

  • ZKuba36 profesor
    Moja propozycja.

    W związku z faktem, że kadra B w większości składa się ze skoczków w wieku przedemerytalnym, po których trudno spodziewać się nagłego wybuchu formy i dużych sukcesów w PŚ, proponuję przyjąć zasadę, iż na każde zawody PK, będzie powoływanych 2. skoczków z kadry młodzieżowej.
    Jeżeli żaden z tych skoczków nie uzyska punktów, to na kolejne zawody PK będzie powołana inna 2. skoczków kadry młodzieżowej. To zmobilizuje młodzież do intensywnej pracy i pewności, że żaden "starzec" nie będzie wiecznie blokował im miejsce w występach na PK.
    Najsłabszych 2. seniorów będzie na początku kolejnego okresu oddelegowanych na FC, z zadaniem wywalczenia dla siebie 7. miejsca w PK.
    Nikt nikomu nie będzie blokował miejsca w PK, czyli wilk syty i owca cała.
    Jeżeli jakiś młodzieżowiec zdobędzie punkty w PK, to będzie tam skakał tak długo jak długo będzie zdobywał punkty, kosztem najsłabszego z seniorów.
    Przy takiej zasadzie może się zdarzyć, że w końcówce sezonu w PK skakać będzie więcej młodzieżowców niż seniorów. To źle czy dobrze?

  • Arturion profesor
    @alecko

    No i wszystko wygląda nieźle. Ale do MŚJ trochę czasu. Ktoś jeszcze może wyskoczyć.

  • alecko bywalec
    @konrad95 Bardzo fajnie to przedstawiłeś

    Szacun. Warto podkreślić specyfikę Austriaków. Ich kadry na COS i FIS Cup tworzą "starzy i doświadczeni zawodnicy". Trochę zabetonowany układ. Młodzi się tam nie łapią i startują w Alpen Cup.

  • konrad95 doświadczony

    Klasyfikacja juniorów na dzień 19.12.2022.

    1. BELSHAW Erik (USA)- 7 pkt. PŚ
    2. WASILJEW Danił (KAZ)- 2 pkt. PŚ
    3. HABDAS Jan (POL)- 120 pkt. PK
    4. PALOSAARI Vilho (FIN)- 60 pkt. PK
    5. MASLE Rok (SLO)-18 pkt. PK
    6. JONIAK Klemens (POL)- 3 pkt. PK +128 pkt. FC
    7. BARTOLJ Maksim (SLO)- 289 pkt. FC
    8. SCHUSTER Jonas (AUT)- 172 pkt. FC
    9. WRÓBEL Marcin (POL)- 136 pkt. FC
    10. FUSSENEGGER Andre (AUT)- 132 pkt. FC

    W PŚ punktowało do tej pory 2 juniorów (2004 rocznik), w PK 4 juniorów (2003-1, 2004-2,2005-1 zawodnik), w FC punktowało 43 zawodników (2003- 14, 2004-12,2005-11,2006-4,2007-2 zawodników).

    Ponadto Polacy w zestawieniu:
    11. SZOZDA Wiktor- 65 pkt. FC
    15.ZAPOTOCZNY Szymon- 40 pkt. FC
    25. AMILKIEWICZ Tymoteusz-15 pkt. FC
    27. TOMASIAK Kacper- 14 pkt. FC
    44. WISEŁKA Jakub- 1 pkt. FC

    Patrząc po liderach roczników. Polacy są liderami w 2003 (Jan Habdas), 2005 (Klemens Joniak), 2006 (Wiktor Szozda) oraz 2007 (Kacper Tomasiak).

    Zestawienie pokazuje bardzo optymistyczny obraz Polskich juniorów w kontekście walki o medale MŚJ w Whistler. Oczywiście miejsce w klasyfikacji FC nie musi świadczyć o miejscu w hierarchii wśród juniorów, bo najlepsi Austriacy, Słoweńcy skaczą w zawodach lokalnych (Alpen Cup) to jednak w tym roku mamy sporą szansę na zakończenie passy 9 letniej bez medalu MŚJ zarówno indywidualnie za sprawą Jana Habdasa, który będzie jednym z faworytów oraz drużyny, która rok temu zajęła 2 miejsce w EYOF.

  • alecko bywalec
    Wolny i Zniszczoł

    Kuba Wolny - bardzo lubię tego chłopaka. Ale bądźmy szczerzy. Jest totalnie bez formy. W większości serii poczynając od Wisły dalej idąc przez Rukę, Titisee i Engelberg plasuje się w 5. dziesiątce czy to w treningach, kwalifikacjach czy pierwszych seriach konkursowych. Prezentując takie wyniki w pierwszych 4 weekendach PŚ nie ma prawa jechać na TCS. Powinien się odbudować w PK i tam walczyć o kwotę na PŚ. Niemcy nie będą mieć w PK Raimunda, więc naszym powinno być łatwiej wywalczyć to 7 miejscówkę.
    Olek Zniszczoł - też go lubię. W treningach w Titisee wyglądał świetnie, ale co z tego. W konkursach jest tragedia. W Engelbergu w sobote i niedzielę wyglądał bardzo źle. Na 8 konkursów tylko 1 raz się zakwalifikował do 2. serii. Pamiętajmy jeszcze w jakich okolicznościach to się odbywało w Titisee. Wycinało tam bardzo dobrych zawodników i Olek, który wydawało się że skończy zawody na 33-35 miejscu przez fatalne warunki i wycinkę zawodników z około 15-20 miejsca wszedł do finałowej serii przez fuks tak naprawdę. Też powinien się odbudować w COC. Ale szczerze powiedziawszy nie ma kto za niego jechać. Chyba najbardziej zasługuje Stefan Hula, który punktował w Wiśle i w periodzie COC był 2. z naszych za Habdasem.

  • alecko bywalec
    Moja kadra

    PŚ TCS: Kubacki, Żyła, Stoch, Wąsek, Habdas, Zniszczoł/Hula
    PK Engelberg: Hula/Zniszczoł, Wolny, Stękała, Murańka, Kot, Krzak.
    PK Kranj: 4 najlepszych z PK Engelberg + Tomasiak, Szozda.

    Pilch niech potrenuje na razie i wystartuje w FIS Cup w Zakopanem. Mam nadzieję, że w FIS Cup wystartuje też Juroszek.

  • dejw profesor
    @Pavel

    Tak patrząc w tył, Wolny to już tak trenuje i trenuje od połowy października. I generalnie to jedyny efekt jest taki, że zamiast łapania się na granicę składu na PK, to może być jednym z liderów w tej ekipie i walczyć tam w porywach o miejsca w 10ce.

  • Arturion profesor
    @Xander1

    A słomkę niech wyciągnie Murańka. On na T4S potrafi czasami nieźle odpetardzić. :-)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @marro

    Moim zdaniem na TCS na pewno powinni jechać: Kubacki, Żyła, Stoch, Wąsek, Habdas, a 6 zawodnika powinny wyłonić MP, jeśli oczywiście będą sprawiedliwe warunki.

  • jma profesor

    Nieśmiało wspomnę, że zgubiło się USA z 4 miejscami.

    Włochy mają 3 miejsca, gdyż Alexowi Insamowi zabrakło punkciku by wywalczyć czwarte miejsce. Listę kwotową zamyka Decker Dean, który dał 4te miejsce Amerykanom.

    I tak jest nawet lepiej, bo Amerykanie mogą wysłać 4 zawodników do rywalizacji indywidualnej a Włosi już niestety nie.

  • kasztanowyskoczek bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    super wiadomość

  • skortom76 doświadczony

    TCS- Kubacki, Żyła, Stoch, Wąsek, Habdas, Hula
    PK- Kot, Zniszczoł, Stękała, Krzak, Joniak + najlepszy z poza z wymienionych w MP.
    Pewnie będzie to Wolny, ale tu potrzeba drastycznych kroków, więc bym go pominął. A Pilch może skakać co najwyżej do Bociana w Wiśle po piwo.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    Kadra na kolejny period

    Tak to widzę.
    PŚ: Kubacki, Żyła, Stoch, Wąsek, Zniszczoł, Habdas
    PK: Pilch, Wolny, Stękała, Murańka, Kot, Hula.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Oczywiście, że Wolny może się poprawić, ale jak potrenuje, a nie zaliczy kolejne konkursy bez punktu.

  • Xander1 profesor
    @Karpp

    Trenera kadry B. Thurn kiepsko przygotował Wolnego. Ale reszta to jest działka Maciusiak, który kolejny sezon nic nie potrafi pokazać na zapleczu. Jeden przyblysk Stekaly czy mniejsze pozostałych to za mało. On może być trenerem do u[***]nej śmierci a i tak większego progresu nie będzie...
    A Thurn serio niech nie katuje już tego Wolnego. On nawet nie jest blisko punktów. Na trening i powrót w Zakopane

  • Farek doświadczony
    @marro

    Mhm, zdobył takie tam skromne 72pk więcej w PK od drugiego Huli, znajduje się zaledwie 15 lokat wyżej od niego, zbliżony poziom, prawie znak równości

  • Karpp profesor
    @Xander1

    To czyja to wina, że skaczą tak marnie?

  • Xander1 profesor
    @Karpp

    A czy ja mówię o Ramsau? Choć teraz była tam KN i skocznia przygotowana. Gdziekolwiek na treningi, ale widać że Wolny jest totalnie bez formy i jazda na zawody w niczym nie pomoże. Nagle nie przestawi się i nie zacznie skakać o co najmniej 15m dalej, a tyle brakuje do punktowania. Zresztą przed PK było zgrupowanie w Planicy i jak widać nie dało żadnych efektów, bo całe zaplecze z małymi wyjątkami wypada marnie.

  • Karpp profesor
    @Xander1

    Gdzie na te treningi do Ramsau? :)
    Jak prezes zacznie doradzać i wtrącać się w nie swoją robotę to pewnie na tym się skończy.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Napisałem jak będzie a nie jak ja chce.
    W ogóle zabrałbym tylko 5-ciu. A 6 zostawił dla Juroszka. Bo niby po co mi szósty z tego składu? Ale i tak przecież sześciu pojedzie.
    Jak dla mnie jak i dla niektórych tutaj Zniszczoł nie rokuje a wcześniejsze występy Wolnego (z poprzednich sezonów) każą sugerować, że może się coś tam poprawi.

  • Xander1 profesor
    @Pavel

    Wolny na treningi, by uratować choć drugą część sezonu. Tam będą loty na których może coś ugrać. Tak jak piszesz jaki jest sens zaliczyć 12 konkursów bez punktów. Bo z taką formą nawet w loterii się nie uda. To nie jest nawet poziom Insama, który kręci się koło 30 w kazdym konkursie. Olek niech se już jedzie, jak nie ma lepszych. Ale jego poziom to i tak PK.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Za karę chcesz ciągnąć tego Wolnego, aby zaliczył 12 konkursów bez punktu? Z tej całej ekipy od pchania karuzeli jedynie Zniszczoł może w razie co pojechać.

  • alo profesor
    @Karpp

    Chciałoby się ale pewnie i tak zabierze Wolnego i Zniszczola

  • Karpp profesor

    Czyli składy na TCS:
    Kubacki
    Żyła
    Stoch
    Wąsek
    Wolny
    Habdas

    PK:
    Zniszczoł
    Pilch
    Stękała
    Kot
    Hula
    Murańka

    Będę zaskoczony jak będzie inaczej.

    Ps. W ogóle był ten wywiad z Thurnem pytał go r. Formela czy Merk o coś?

  • tlen doświadczony

    Przy obecnym poziomie zaplecza, to wszystko jedno, kto pojedzie, bo i tak przejscie kwaliikacji to max, na co mozemy liczyc. Więc, niech jedzie "czwórka" i dwaj najlepsi z Mistrzostw Polski. Proste, sprawiedliwe i logiczne.

  • Xander1 profesor
    @King

    Zniszczoł miał ok treningi na poprzednich PŚ, w Engelbergu oprócz pierwszego treningu nie oddał żadnego skoku na Top30. Ten chłopak tak jak ktoś wcześniej napisał jest mentalnym przegrywem. Sorry ze tak mówię, ale to niestety prawda. W PK może sobie skakać i z doskoku jako ten siódmy jeżdzić na PŚ. Ale jako główny kadrowicz nie daje rady. Zresztą kto nie pojedzie jako ten szósty to i tak będzie za słaby. Wolnego to lepiej wysłać na jakieś treningi niż go katować w PŚ, skoro nie widać nawet małej nadziei na poprawę. A Olek do PK i tam walczyć o miejscówkę. A jako szóstego na TCS wysłać kogoś z PK. Kogo? A niech ciągną słomki i losowo kogoś tam poślą.

  • Karpp profesor
    @marro

    Pierwsze prognozy mówią, że kolorowo ma nie być. Choć i tak lepiej niż jakby mieli skakać we wtorek, wtedy w ogóle nie byłoby MP, a tak jakaś nadzieja jest.

    W takim razie chyba nie ma co liczyć na MP. Mój typ na TCS to piątka Thurna plus Habdas. Szkoda Juroszka, on mógłby wymienić Wolnego a tak dalej będzie się Kuba bujał bo nawet nie ma go kim zastąpić.

  • Julixx05 weteran
    @King

    W jakimś stopniu się z tobą zgadzam ale kto za Zniszczoła? Wiadomo, że nie będzie Wolnego i Pilcha, a mamy kwotę 6 zawodników, pojedzie chyba Habdas. Nie wiem czy np Kot byłby lepszy do Olka, ale twierdzę, że Maciej mógł być na podobnym poziomie, a nawet gorszy

  • equest profesor

    Jeśli Mistrzostwa Polski miały by być wyznacznikiem to "wybrańcy", uzupełniający naszą czwórkę,
    musieli by udowodnić swoją wartość bardzo przekonującym wynikiem.
    Nie bardzo zgadzam się z argumentem iż zawodnik "średniego pokolenia",
    o jakieś dwa punkty wyprzedza Habdasa i to on zostaje "wybrańcem".

  • marro profesor
    @Paweł39

    Mistrzostwa Polski o ile będą sprawiedliwe warunki, pokażą kto jest liderem zaplecza.

  • Paweł39 weteran
    @marro

    Wlasnie ze jest liderem!!!! I Habdas ma startowac w Turnieju 4 skoczni!!! Nie wyobrazam sobie innego rozwiazania jak znowu znajdzie się Pilchidło to juz Małysz i reszta swity przejda samych siebie i bedzie to kpina z kibicow niesamowita!!!

  • marro profesor
    @Farek

    Habdas nie jest liderem zaplecza, póki co jest jednym z kilku średniaków na zapleczu.

  • marro profesor
    @King

    Zniszczoł tylko dlatego, że nie widać lepszych bo nie wierzę, ze jest gorszy od kogoś kto startował dzisiaj w Ruce.

  • equest profesor
    @marro

    PŚ ja bym napisał - wiadoma czwórka.
    A dodatkowo Habdas i Juroszek jeżeli kontuzja pozwoli.
    Jeżeli nie to zamiast Juroszka, Wolny.
    Jakoś bardziej wierzę w przebudzenie Jakuba i pracę Thurnbichlera.

  • Kacper34 bywalec
    @Rawianek

    Patrząc na pierwszy period Pucharu Kontynentalnego to Habdas zdobył z Polaków najwięcej punktów, a na drugim miejscu uplasował się w tej klasyfikacji Hula.

  • Rawianek weteran
    @Kacper34

    Git tylko z tym Hula to dość kontrowersyjny temat. Ja bym wziął Juroszka ale na razie jemu zdrowie nie pozwala :/

  • Kacper34 bywalec

    Ja zabrałbym na TCS Kubackiego, Żyłę, Stocha, Wąska, Habdasa i Hulę. Co sądzicie?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Turcja w TCS:
    Muhammed Ali Bedir
    Fatih Arda Ipcioglu

  • Paweł39 weteran
    @Farek

    Dziś był akurat Kot niestety lepszy ale nie zmienia to faktu że jako całość to Habdas jest zdecydowanie najlepszy z kadry B.

  • Farek doświadczony
    @marro

    Ja bym zamienił Habdasa ze Zniszczołem/Juroszkiem- nie znamy formy Kacpra, a Janek jest zdecydowanym liderem zaplecza

  • King profesor
    @marro

    Z jakiej racji Zniszczoł dalej na PŚ? Przecież on zupełnie nie ma głowy na PŚ. O ile ja nigdy nie krytykowałem Zniszczoła jakoś mocno o tyle skoro WYRAŹNIE pokazuje, że sobie nie radzi z poziomem PŚ (dość dobre treningi na poziomie spokojnego TOP20) żeby potem w zawodach skończyć w strefie 35-40 to ile jeszcze można dawać mu szanse? Teraz skakał bo wywalczył sobie latem limit, ale tego miejsca już nie ma, skończyło się a on sam nie pokazał nic co pozwalałoby go zatrzymać. 2 punkty w przekroju tylu konkursów to jest nic w kontekście tego co w teorii mógł zdobyć bazując na treningach.

    Pozostałe dwa miejsca są do obsadzenia przez właściwie kogokolwiek, bo nikt nie będzie gorszy co najwyżej tak samo będzie skakał na brak punktów. Więc o ile nikt nic nie pokaże ponadprzeciętnego to Thurnbichler pewnie zabierze Habdasa i albo nadal będzie liczyć na Wolnego bo jednak członek kadry A, albo może w ogóle zaskoczy nas wyborem szóstego.

  • marro profesor

    Przy zdrowym Juroszku układ wygląda tak:
    PŚ - wiadoma trójka, Wąsek, Zniszczoł i Juroszek
    PK - Wolny, Habdas, Kot, Stękała, Murańka, Hula albo Krzak
    trening albo Fiscup - Pilch

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl