TCS w Innsbrucku: 60 zawodników na starcie wtorkowych kwalifikacji

  • 2023-01-02 18:30

71. Turniej Czterech Skoczni opuścił Niemcy i dotarł do Austrii. We wtorek na Bergisel (HS128) rozegrane zostaną treningi i kwalifikacje do środowego konkursu w Innsbrucku. Na belce startowej zasiądzie sześciu reprezentantów Polski.

Halvor Egner GranerudHalvor Egner Granerud
fot. Tadeusz Mieczyński
Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński
Piotr ŻyłaPiotr Żyła
fot. Tadeusz Mieczyński
Złoty OrzełZłoty Orzeł
fot. Tadeusz Mieczyński
Turniej Czterech SkoczniTurniej Czterech Skoczni
fot. Vierschanzentournee.com

Za nami niemiecka część 71. Turnieju Czterech Skoczni. Zarówno w Oberstdorfie, jak w i w Garmisch-Partenkirchen, najlepszy okazał się Halvor Egner Granerud. Norweg najpierw triumfował na Schattenbergschanze przed Piotrem Żyłą i Dawidem Kubackim, a następnie zwyciężył na Grosse Olympiaschanze, wyprzedzając Anze Laniska i Kubackiego.

W klasyfikacji generalnej turnieju Halvor Egner Granerud ma 26,8 punktu przewagi nad drugim Dawidem Kubackim. Trzecie miejsce zajmuje kolejny z Polaków, Piotr Żyła. Tuż za wiślaninem plasują się Anze Lanisek i Karl Geiger. Ósmy jest Kamil Stoch, a dwudziesty Paweł Wąsek.

Zobacz aktualną klasyfikację 71. Turnieju Czterech Skoczni >>

Niedzielny wieczór i poniedziałkowy posłużył reprezentacjom narodowym na podróż do Austrii. Na wtorek i środę zaplanowano bowiem rywalizację na najmniejszej skoczni w całym turnieju - Bergisel (HS128) w Innsbrucku.

Na liście startowej wtorkowych kwalifikacji widnieją nazwiska 60 zawodników z siedemnastu reprezentacji narodowych. Na belce startowej Bergisel zasiądzie sześciu Polaków - Jan Habdas (nr 11), Stefan Hula (nr 17), Paweł Wąsek (nr 37), Kamil Stoch (nr 48), Piotr Żyła (nr 56) i Dawid Kubacki (nr 60).

Podczas Turnieju Czterech Skoczni kwalifikacje mają dodatkowy wpływ na przebieg głównej rywalizacji. Na podstawie wyników eliminacji utworzonych zostanie 25 par zawodników, którzy w pierwszej serii konkursowej będą rywalizować między sobą o awans do finału. W drugiej rundzie wystąpi 25 zwycięzców par KO oraz pięciu najwyżej sklasyfikowanych zawodników spośród wszystkich przegranych.

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) faworytem wtorkowych kwalifikacji na Bergisel jest Halvor Egner Granerud (kurs: 2.65). Za głównych rywali Norwega uznawani są Dawid Kubacki (3.75) oraz Anze Lanisek (5.00).

W porze wtorkowych zmagań w stolicy Tyrolu wiatr ma osiągać średnią prędkość 1 m/s, zaś temperatura powietrza ma oscylować w okolicach +7°C. Dodatkowo przewidywane są opady deszczu.

Oficjalnym rekordzistą skoczni Bergisel (HS128) jest Michael Hayboeck, który w 2015 roku uzyskał odległość 138 metrów. Austriak podparł swój skok, ale jego próba została zaliczona przez FIS jako rekord obiektu w Innsbrucku. Sędziowie w swoich ocenach nie dopatrzyli się bowiem przewinienia zawodnika.

O 11:15 ma rozpocząć się sesja treningowa przed zaplanowanymi na 13:30 kwalifikacjami.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzą Eurosport 1 (13:15) oraz Player.pl.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Program 71. Turnieju Czterech Skoczni:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Wtorek, 03.01.2023 - INNSBRUCK (HS128)
11:15 Oficjalny trening  
13:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Player
Środa, 04.01.2023 - INNSBRUCK (HS128)
12:00 Seria próbna  
13:30 Konkurs (KO) TVN, Eurosport 1, Player
Czwartek, 05.01.2023 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
12:00 Odprawa techniczna  
14:30 Oficjalny trening  
16:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Player
Piątek, 06.01.2023 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
15:30 Seria próbna  
16:30 Konkurs (KO) TVN, Eurosport 1, Player
Lista startowa kwalifikacji TCS w Innsbrucku (HS128); 03.01.2023
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 SATO Keiichi 1997
2 BEDIR Muhammed Ali 2000
3 DEAN Decker 2000
4 CACINA Daniel Andrei 2001
5 FANNEMEL Anders 1991
6 MALTSEV Kevin 2000
7 MUMINOW Sabirżan 1994
8 CECON Francesco 2001
9 KALINICZENKO Witalij 1993
10 FELDOREAN Andrei 2000
11 HABDAS Jan 2003
12 MARUSIAK Jewhen 2000
13 INSAM Alex 1997
14 KOUDELKA Roman 1989
15 WASILJEW Danił 2004
16 NIKAIDO Ren 2001
17 HULA Stefan 1986
18 AIGRO Artti 1999
19 PALOSAARI Vilho 2004
20 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
21 BELSHAW Erik 2004
22 SATO Yukiya 1995
23 KOBAYASHI Junshiro 1991
24 KYTOSAHO Niko 1999
25 DESCHWANDEN Gregor 1991
26 LEITNER Clemens 1998
27 AALTO Antti 1995
28 ZOGRAFSKI Władimir 1993
29 RAIMUND Philipp 2000
30 PREVC Domen 1999
31 SUNDAL Kristoffer Eriksen 2001
32 JELAR Ziga 1997
33 LEYHE Stephan 1992
34 ASCHENWALD Philipp 1995
35 SCHMID Constantin 1999
36 BRESADOLA Giovanni 2001
37 WĄSEK Paweł 1999
38 TANDE Daniel Andre 1994
39 NAKAMURA Naoki 1996
40 EISENBICHLER Markus 1991
41 PREVC Peter 1992
42 FORFANG Johann Andre 1995
43 KOS Lovro 1999
44 ZAJC Timi 2000
45 KOBAYASHI Ryoyu 1996
46 PASCHKE Pius 1990
47 LINDVIK Marius 1998
48 STOCH Kamil 1987
49 HOERL Jan 1998
50 JOHANSSON Robert 1990
51 WELLINGER Andreas 1995
52 TSCHOFENIG Daniel 2002
53 HAYBOECK Michael 1991
54 GEIGER Karl 1993
55 FETTNER Manuel 1985
56 ŻYŁA Piotr 1987
57 KRAFT Stefan 1993
58 GRANERUD Halvor Egner 1996
59 LANISEK Anze 1996
60 KUBACKI Dawid 1990

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (38560) komentarze: (169)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • mateusz3951 weteran

    Granerud nie wypuści tego z rąk, kwestia czy jest w stanie wygrać wszystkie 4 konkursy.

  • King profesor
    @dervish

    Przecież on w zawodach w Oberstdorfie zepsuł skok, a nie przepadł przez za niską belkę.

  • Khazu stały bywalec
    @alo

    Dokładnie, jednej strony komentarze o spalaniu się Graneruda, ale przecież trzeba być ignorantem, żeby nie widzieć tego jaka pewność siebie od niego bije i z jaką lekkością oddaje skoki.

  • alecko bywalec

    Halvor jest w mega sztosie. Nic, tylko przyklasnąć.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo dobry skok Graneruda

  • alo profesor

    Można mówić co się chce ale Kubacki trochę zniżka formy lekka

  • alo profesor

    Ciekawe czy ktoś się ludzi ze Granerud to wypuści
    Bo ja nie. Prędzej się zastanówmy czy on nie wygra wszystkich konkursów

  • kubson97865 profesor

    Nie no
    Granerud jest poza zasięgiem

  • kwak11234@wp.pl profesor

    no a teraz ci wszyscy co wierzyli ze Kubacki nadrobi cos do wielkiego Graneruda, moga sie schowac w kącie

  • kibicsportu profesor
    @.....sieanieskoczy

    Kamil i trener powtarzają, że teraz trzeba wszystko na spokojnie robić i jak widać to się opłaca. Czym więcej dobrych skoków odda, to większa pewność siebie, a za tym pójdą jeszcze coraz lepsze skoki.
    Najważniejsze są Mistrzostwa Świata i niech spokojnie się poprawia.

  • Adrian AZ profesor
    @kubson97865

    Rzeczywiście, świetnie wyjaśniają xD

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    To nie jest jeszcze forma perfekcyjna, bo wybija się wiele metrów za progiem, a w powietrzu ewidentnie brakuje mi szybkości (szczególnie przejście z 1 do 2 fazy) co kończy się wcześniejszą utratą wysokości lotu.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @kubson97865

    Metr dalej to nie dużo i nie cały metr przewagi w punktach za skok

  • kwak11234@wp.pl profesor

    wy nie widzicie, ze Stoch skacze perfekcyjnie juz w locie i ogolnie jest w formie, tylko ta forma juz nie da podium ani wygranej? ja mysle, ze to siedzi teraz w psychice Stocha, mistrza ktory chcialby wygrywac, a wciaz musi ogladac tyly Kubackiego i Zyly.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @alecko

    nie mowcie o Juroszku, bo zanim dojdzie do jako takiej formy to minie sezon. On byl takim drugim Nikaido w lecie, a widzisz co Nikaido skacze w zimie, piach. W zimie nie mial okazji pokazac potencjalu, musisz na to poczekac. Moze w Zakopanem juz sie pokaze i w nagrode poleci do Japonii

  • kibicsportu profesor

    Kamil nieźle. Ważne, że kolejna zmiana skoczni i kolejny dobry skok.

  • kubson97865 profesor

    Miałem mówić że bardzo dobry skok Stocha ale następny zawodnicy go niestety wyjaśniają

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry pierwszy skok treningowy Kamila w Innsbrucku

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Cinu

    odczep sie od zawodnika, ktory ma problemy nie tylko na skoczni. a i w zyciu prywatnym, bez odbioru

  • kibicsportu profesor
    @Robert Johansson252

    Po to jest rozmiar skoczni, aby trzymać się pewnych reguł.

  • alecko bywalec

    Myślę, że Bischoschofen będzie ostatnim startem Stefana w PŚ. Jeżeli będzie skakał to w przyszłym roku zostanie mu co najwyżej krajówka. Mamy 4 zawodników na poziomie PŚ, a reszta niestety nie prezentuje formy na punkty PŚ. Na kolejny period pojedzie 2 z trójki: Habdas, Wolny, Zniszczoł. Kto z nich pojedzie bez różnicy, bo wszyscy do tej pory tak samo zawodzą. W obwodzie jest jeszcze kontuzjowany Juroszek. Kot, Stękała i Murańka w COC też niestety prezentują się słabiutko. A jak w COC nie jesteś regularnie w TOP 10 to nie masz szans na punkty w PŚ.

  • Robert Johansson252 profesor

    Bardzo lubię skocznię w Innsbrucku, ale jury wariuje tam z obniżaniem belek. Na tej skoczni da się lądować telemarkiem na 135 metrze, a oni obniżają belkę jak ktoś skoczy 128 m, a nawet mniej. Żenada

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Przeciętny skok Wąska w pierwszym treningu

  • dervish profesor

    Jezeli Habdas trafi na wysoka belkę to Q przejdzie bez problemu. Niestety w konkursie bedzie skakał najprawdopodobniej z silnym skoczkiem z top 10 wiec z automatu bedzie niska belka a to najprawdopodobniej spowoduje, że Jan znowu przepadnie i nie zdoła oddac swojego dobrego skoku.

  • Khazu stały bywalec
    @dervish

    Czyli perfekcyjne przygotowanie na kontynentalny.

  • Karpp profesor
    @King

    Zależy jak dalej ten Habdas będzie skakał w Pś. Moim zdaniem jeśli tak jak ostatnio to wyleci razem z Hula.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Rajmunda w pierwszym treningu w Innsbrucku

  • dervish profesor

    Habdas skacze dobrze jak ma odpowiednio wysoki najazd. Zbyt niska belka i spada jak kamień.

  • mateusz3951 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Ciekawe jaki kurs był po 1 serii na wygraną Kubackiego w Seefeld :).

  • Karpp profesor
    @King

    Ale do MŚJ tez został jeszcze jakiś czas. Może się to pozmieniać choć faktycznie tym razem jak wtedy kiedy wygrywał Polasek przed Insamem możemy mieć „egzotykę” wśród juniorów.

  • King profesor

    W ogóle tak patrząc w terminarz wydaje mi się, że na Zakopane będzie maksymalnie jedna zmiana w składzie. Nie sądzę, że będą wysyłać do Sapporo na PK Habdasa. A tak to on wystąpi w Zakopanem, a potem pewnie pojedzie na PK do Austrii żeby zachować rytm startowy przed MŚJ. Z kolei ten kto będzie najlepszy na PK w Japonii lub dwóch najlepszych pewnie zostanie już te kilka dni na nadchodzący PŚ.

  • FLAFU stały bywalec
    @alo

    Zajmuje tylko miejsce innym.
    Czy Wróbel czy Szozda skoczyli by gorzej od niego? Wątpliwe. Tyle że oni nawet w COC nie dostaja szansy.
    Thunbichler nabral się na jego skoki na Mistrzostwach Polski gdzie w Wisle zawsze skacze dobrze, a na innych skoczniach juz gorzej. Hula tez powinien wiedziec kiedy ze sceny zejsc, ale najwyrazniej nie wie i tak jezdzi zajmujac miejsce chocby jakiemus młodemu skoczkowi.

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    No o Feldoreanie też pisałeś. Coś chyba masz zły wpływ na niego.

  • stivus profesor
    @King

    Tak właśnie działa polska myśl szkoleniowa.

  • kibicsportu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ponieważ Habdas lepiej skacze na skoczniach normalnych. To, że się spala w seriach ocenianych, to nie znaczy, że jest gorszy. Każdy jest inny, a u nas presja jest większa niż w takiej Finlandii czy USA.

  • King profesor
    @kibicsportu

    Oczywiście, że Habdasowi lepiej idzie na skoczniach normalnych, ale według mnie to pozwoli mu jedynie zredukować straty, o ile ich dyspozycja pozostanie taka sama.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Cinu

    o nim pisalem juz przed sezonem, i po artykule przed Wisla. Wystarczy zobaczyc, a nie pisac brednie

  • Xander1 profesor
    @alo

    I co myślisz że Pilch lepiej by skoczył. Ty chyba żyjesz w jakimś innym świecie. Zrozum ża całe zaplecze skacze tak samo żałośnie i nikt nie jest lepszy od nikogo.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @kibicsportu

    a skad ty to mozesz wiedziec? narazie to w seriach telewizyjnych Habdas sie spala a Paalosari z Belshawem skaczą na innym poziomie.
    Do tego dojdą Austriacy i Habdas może nawet wylecieć z top 10.
    + w Kanadzie MŚJ daje lekki handicap Ericowi

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    No i już rzuciłeś na biedaka klątwę i pewnie nic z niego nie będzie.

  • Adrian AZ profesor
    @Xenkus

    Ale tak słabo skaczą prawie wszyscy Japończycy, nie tylko Ryoyu. I tu rodzi się pytanie, czemu?

  • stivus profesor
    @Podhalanin

    Jego wyzwaniem w tym turnieju jest Turek Muhammed Ali Bedir, z którym prowadził aż do konkursu noworocznego epicką walkę. Teraz jednak znowu jest słabszy. Tak więc póki co jednak Bedir górą.

  • Xander1 profesor

    Stefan Bula to już chyba zalicza ostatki w PŚ. Kto wie czy w piątek nie zakończy kariery na tym poziomie, bo nie wierzę że tak kompromitującego się skoczka będą wozić do końca zimy. A sam Stefek pewnie powie pas w marcu bo i po co ciągnąć coś co nie ma sensu.

  • kibicsportu profesor
    @King

    Przecież na skoczni normalnej Habdas z nimi na luzie wygra.

  • dervish profesor

    Na razie wysoka belka jak się wydaje. Zobaczymy która belke ustawia na Q. Czołowka w tych warunkach pewnie będzie skakała o dwie belki niżej.

  • King profesor

    Na MŚJ szykuje się walka o złoto Belshawa z Palosaarim, a jeszcze jakiś czas temu murowanym kandydatem do tego był Habdas.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Zobaczycie że z Paalosariego może być bardzo dobry skoczek na top 10, już za rok. Ma charakter przed Wisła jego cel to top 20 w konkursach, a po miesiącu już skacze na treningach z numerem 20 i spokojnie obejmuje prowadzenie. A te debiutanckie punkty tylko wzmocnia jego "ego"

  • Adrian AZ profesor
    @Adam90

    Krajówkę można wystawić max 2 razy w sezonie. Tak jest od zawsze (odkąd są limity startowe).

  • stivus profesor
    @mateusz3951

    Ale pewnie znajac życie i tak wygra. Ja od początku rozważałem przy jego nazwisku, czy uda mu się wygrać wszystkie 4 konkursy, a nie czy wyhaczy Złotego Orła. Chlopak jest w mega formie i tym razem wytrzyma mu głowa, o co wszyscy się obawiali. A może raczej-tłumacząc na polski- mieli nadzieję.

  • alo profesor

    Hula to już chyba hobbystycznie traktuje skoki. Kompromitacja żeby skoczek czołowej reprezentacji skakał na poziomie Marusiaka i Caciny. Już lepiej było Pilcha zostawić

  • Podhalanin bywalec

    Hula przegrywa z Caciną.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Cinu

    i wyprzedza naszego Polaka. Ale patrz na odleglosci niech dolozy jeszcze 3-4m i kwestia awansu jest mozliwa. Jest na pewno blizej niz w poprzednich weekendach. Zobaczymy nastepne skoki

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @butczan1

    nie, zostawią 2 razy na loty w Kulm

  • butczan1 weteran

    Czemu Austria nie wykorzystuje kwoty krajowej? W Bischofshofen chociaż wykorzystają?

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    No super wynik wyprzedza innego Rumuna i Ukraińców.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Koudelka i Maltsev robią powoli małe kroki do przodu

  • King profesor

    I to był chyba skok Habdasa na poziomie tych treningowych i kwalifikacji z Oberstdorfu.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Żadna z reprezentantek 🇵🇱 nie wystąpi w konkursach Pucharu Świata w skokach narciarskich kobiet w Sapporo 🇯🇵, 6-8 stycznia. 12 stycznia 🇵🇱 skoczkinie wyruszą do Lake Placid na zimową Uniwersjadę

    Hahahah, upadek! upadek to jest już upadek. Jeszcze nie wyślijcie nikogo na COC to dopiero będzie:)

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Pierwszy raz Rumun skacze na poziomie innych, to daje jakies nadzieje na przyzwoity wynik w Q

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @mateusz3951

    w bukmachera 1.80 kurs ze wygra turniej z przewaga 50pkt :) wiec o czym my tu mowimy

  • mateusz3951 weteran
    @kubson97865

    Granerud nie musi jutro wygrać, wystarczy żeby trzymał dystans do Kubackiego. 15-20 pkt przewagi przez Bischofshofen w zupełności mu wystarczą.

  • Adam90 profesor
    @Karpp

    Schlierenzauer, ale wtedy to miał 17 latek :)

  • Karpp profesor
    @kubson97865

    Schlierenzauer w 2007 też właściwie przegrał tutaj co ciekawe wtedy cały turniej z Jacobsenem, a w 2013 jak przywołujesz było odwrotnie to Anders przegrał z Gregorem :)

  • Lataj profesor
    @Adam90

    A brakuje tylko jednego Fina.

  • Robert Johansson252 profesor
    "Egzotyka" w skokach cz. 1 - Korea Południowa

    Koreańscy skoczkowie po raz pierwszy pojawili się w Pucharze Świata pod koniec ubiegłego stulecia - w sezonie 1997/98, wtedy to w Engelbergu zadebiutował Heung Chul-Choi, zdobywając sześć punktów PŚ. Jego rodak odpadł w kwalifikacjach. Korea po raz pierwszy w konkursie drużynowym wystartowała na ZIO w Nagano, gdzie zajęła ostatnie miejsce. Największym drużynowym sukcesem było 8. miejsce w olimpijskim konkursie w Salt Lake City.
    Po raz ostatni koreańska drużyna wystąpiła na ZiO w Pjongczangu w 2018 roku, zajmując ostatnie miejsce.
    Najlepszym zawodnikiem w historii koreańskich skoków jest zdecydowanie wspomniany wyżej Chul-Choi, który w karierze zdobył 75 punktów PŚ. Jego życiowa lokata to 11. miejsce w PŚ w Iron Mountain w 2001 roku. Zawodnik ten do dziś nie zawiesił nart na kołek, jednak od dwunastu lat nie punktuje, a w ostatnich sezonach miał problem z przechodzeniem kwalifikacji. Tej zimy wystartował jedynie w PK w Engelbergu, gdzie plasował się pod koniec stawki. Jest to jedyny zawodnik z prawem startu w PŚ.

    W Korei Południowej znajdują się dwie czynne skocznie, są to obiekty olimpijskie w Pjongczangu (HS 109 i HS 142), na których od dłuższego czasu nie odbywają się międzynarodowe zawody. Brakuje zawodników, choć latem dwaj juniorzy - Sun Woong Jang i Seungchang Jang - pojawili się na starcie zawodów FiS Cup, gdzie nie zbliżyli się do punktów. Obaj są z rocznika 2007, czyli mają jeszcze czas, ale na ten moment nie zapowiada się, by Korea, która nigdy nie była potęgą, miała podnieść się z kryzysu.

    Najwyższy wyniki ind: 11. miejsce Chul-Choia w Iron Mountain
    Najwyższy wynik dr: 2x 8 miejsce (PŚ Sapporo i IO Salt Lake City)
    Ilość punktów w ostatnich pięciu sezonach:0
    Ilość punktów w ostatnich dwóch sezonach:0
    Rekord kraju: 207,5 m Chul-Choia w Planicy

  • kubson97865 profesor
    @Karpp

    Ale w Obersdorfie czy w GA-PA łatwiej naprawić w locie ewentualny błąd. Na Bergisel drobny błąd i można przegrać dużo. Ta skocznia jest arcytrudna. Ale prawdą jest, że Norweg jest w takiej formie, że powinien dać radę.
    Ale znowu przypominam sobie Andersa Jacobsena z TCS 12/13 i więc nie mam pewności, że tu wygra

  • tlen doświadczony

    Nawet gdyby sie pojawił jakis skoczek z "egzotycznego" kraju, to nie a jak wystartowac. Zeby skakac w PS, trzeba miec punkt z PK. Zeby skakac w PK trzeba miec punkt z FIS-cupu.Fis-cupów, juz prawie nie ma.. więc..

  • Adam90 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    e spoko po prostu tęsknie za nimi :). Oczywiscie fajnie ,ze są Turcy. ale to niedługo Polaków moze zabraknąć.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Adam90

    jeszcze o Szwedach piszesz :D zyjesz chyba troche w innej epoce w skokach, juz jest nowa inna Turcja itp:)

  • Adam90 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ale było ich znacznie więcej i wyżej..

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Adam90

    jakich Finow przeciez co weekend skacza w 4, cos pomyliles?

  • Karpp profesor

    Granerud dwa lata temu wygrywał tutaj treningi, wiec to do końca nie jest tak, że skocznia mu nie leży. Na pewno nie tak jak Kraftowi Ga-Pa, a widzieliśmy w tym roku jak to wyglądało. Moim zdaniem to nie od skoczni będą zależeć jego wyniki bo w formie jest kapitalnej ale od tego czy się spali.

  • kubilaj2 weteran
    @Adam90

    Żaden Szwed nie ma już prawa startu w PŚ

  • Adam90 profesor
    @Adrian AZ

    Czemu jest takie ograniczenie wystawiania krajówki |??

  • Adam90 profesor

    Szkoda, ze tak mało zawodników...brakuje Finów, Szwedow ,Czechów..

  • Babba_Jaga początkujący
    @Raptor202

    No, skoro tak powiedziałeś, to musi tak być. A kim ty jesteś żeby ustalać zasady?

  • Xenkus profesor
    @Adrian AZ

    No już napisałem czemu jest słabo. Ryoyu oddal 200 skoków mniej podczas przygotowań niż zwykle, to tak jakby sobie ominąć cały sezon włącznie z treningami i kwalifikacjami.

  • Raptor202 profesor
    @Arturion

    Mówiłem o tym dawno. Sprzęt powinien być standardowy dla wszystkich uczestników PŚ, a zapewniać powinien go FIS.

  • Babba_Jaga początkujący
    @Roxor

    O, odnalazłeś się. Gdzie ten twój Habdasik, pewnie dzisiaj wygra trening:)))?

  • Kolos profesor
    @Arturion

    W tym przypadku zgadzam się z tobą w 100%.

    Obawiam się jednak, że nie da się tego zmienić. Zapewne jedyne co FIS zrobi to zwiększenie limitów startowych, na czym oczywiście skorzystają tylko najmocniejsi.

  • Qrls weteran
    @Fan_Gruszki

    No właśnie, tendencja w sporcie jest taka że jak ktoś nie ma szans na wynik to nie przyjeżdża, tak jak kiedyś to było gdzie odpadało 30 osób w kwali, teraz nikt nie pozwala sobie na to by obwozić się po wycieczkach.

  • JanPapieros2 bywalec
    @misiak

    Bo niestety ale poza Stochem, Żyłą, oczywiście Kubackim i zyskującym coraz więcej w PŚ Wąskiem który ma za sobą koszmarne przeżycia na skoczni wszyscy mają dosyć słaby mental. No może wyjątkiem byli jeszcze Wolny i Stękała kiedy byli w swojej najlepszej formie. Stefan potrafił dwa razy prowadzić na półmetku w PŚ, Zakopane 2018 i Pjongczang 2018 na skoczni normalnej by w obu przypadkach kończyć na miejscu 4. Tyle że gdyby nie marność sędziów w decyzjach to Hula obroniłby pozycję medalową w Korei.

  • Lataj profesor
    @Adrian AZ

    Ciekawe, w jakim miejscu byłby teraz Nikaido, gdyby nie podpórka w II serii konkursu w Wiśle. A Junshiro też kiedyś wygrał konkurs PŚ i też w tym sezonie nie zapunktował nigdzie poza Polską. Drugi konkurs w Ruce w wykonaniu Yukiyi to jednak wypadek przy pracy, bo te punkty nie przyniosły ani podniesienia poziomu, ani stabilizacji. Nakamura ma przynajmniej podium, ale i tak jest niestabilny.

  • Adrian AZ profesor
    @Xenkus

    Z czołówki raczej nikt nie odpuści, to już nie te czasy, kiedy Ljøkelsøj, czy Prevc nabijali sobie zwycięstwa w Sapporo pod nieobecność ich najgroźniejszych rywali. Natomiast zwykle zawody w Japonii odpuszcza sobie europejska egzotyka taka jak Francuzi, Włosi, Rumuni, Ukraińcy, Turkowie, czy w ostatnich latach również Czesi i Finowie, z uwagi na wysokie koszta takiej wycieczki.

  • Lataj profesor
    @JanPapieros2

    Przynajmniej buloklep słusznie pierwszy będzie przecierał tory :D

  • majkiel doświadczony
    @Antoni

    Jak mawiają pożywiom - uwidim. Póki co dopiero połowa turnieju za nami, na wnioski przyjdzie czas "po Trzech Królach".
    Dla młodego na pewno jest to jakieś doświadczenie - przede wszystkim zobaczy ile jeszcze pracy przed nim.

  • Adrian AZ profesor
    @Xenkus

    W przygotowaniach do sezonu owszem, ale w jego trakcie trenują już z trenerami kadry narodowej, wszak praktycznie cały sezon spędzają w Europie (poza okresem wokół konkursów w Sapporo i dłuższymi przerwami w kalendarzu). Może i nie jest to do końca wina Sakuyamy, ale coś jest na rzeczy, skoro wszyscy Japończycy skaczą wręcz katastrofalnie w porównaniu do ich możliwości. Ryoyu Kobayashi zwycięzca generalki PŚ z poprzedniego sezonu teraz plącze się gdzieś na przełomie 2 i 3 dziesiątki, Ren Nikaido jeszcze 4 miesiące temu wygrał konkurs LGP i okrzyknięto go wielkim talentem, teraz poza Wisłą nawet nie punktuje, Yukija Sato wygrywał konkursy PŚ, teraz klepie bulę, Junshiro Kobayashi i Keichi Sato nieobecni. Jedynie Nakamura coś skacze, ale i tak gorzej w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim sezonie.

  • Arturion profesor
    @Fan_Gruszki

    A więc jak Hofer, to grabarz skoków, Pertile jest sumiennym szlifierzem nagrobka.

  • JanPapieros2 bywalec
    @Xenkus

    Głównym selekcjonerem Japończyków jest Harada a asystentami są Daiki Ito oraz Kento Sakuyama. A to w jakim systemie trenuje ta kadra jest słabym rozwiązaniem i tyle.

  • Adrian AZ profesor

    Skoro Austriacy nie wystawiają krajówki to na 90% nie wystawią jej w Bischofshofen i obie wykorzystają podczas lotów na Kulm, zwłaszcza, że wtedy nie będzie PK. Tuż po Bischofshofen jest PK w Planicy, więc jeśli zamierzaliby jedną krajówkę wykorzystać podczas TCS, to zrobiliby to w Innsbrucku. Z jednej strony sensowna decyzja, bo ci mniej doświadczeni zawodnicy będą mieli okazję, by nabyć doświadczenia na mamucie, z drugiej strony jest to też trochę ryzyko, bo jeśli jeden z konkursów na Kulm zostanie odwołany (co jest możliwym scenariuszem biorąc pod uwagę to, że tam zawsze wieje), to jedna krajówka przepada im bezpowrotnie.

  • Fan_Gruszki profesor
    @kubilaj2

    i teraz Francuzi by nie mogli dopełnić kombinatorem bo musi być 3 z prawem startu w PŚ i 1 z prawem startu w PK.

    Tam samo Estonia jeszcze według zeszłorocznych przepisów mogłaby wziąć udział w drużynówce dołączając Vagula i Altera, a teraz nie może.

  • Fan_Gruszki profesor
    @Qrls

    Akurat odnośnie Igrzysk że mniej przyjeżdża to wynika z tego, że zawężyli ilość skoczków mogących wystartować.

  • Arturion profesor
    @kubilaj2

    Nie. JASNO określić modelowy. I to "po taniości". I żadnych nowinek!
    Producenci przełkną, bo nie będą mieli wyjścia. I tak żyją nie ze sprzętu dla skoczków przecież.

  • kubilaj2 weteran
    @Arturion

    I co? FIS miałby dostarczać każdemu taki sam sprzęt?
    Pomysł utopijny...

  • Arturion profesor
    @Raptor202

    Jedyny sposób na Ilość skoczków to ZATRZYMAĆ wyścig technologiczny. Który przy tym elitarnym (dla niektórych też niszowym) sporcie jest tylko gwoździem do trumny, w której siedzi rozwój tego sportu.

    EDIT - za przyczynę niewątpliwego kryzysu skoków jako sportu, uważam przede wszystkim chore ambicje Hofera, który chciał zrobić "F1". Zwiększył wszystkim koszta, a popularności w świecie nie. "Egzotyka" się wykrusza, a reszta też ciężko dycha. Pertile nie wyciągnął wniosków i brnie w głupie pomysły.
    Skoki to jest nisza, ale była to nisza atrakcyjna dla wielu. A teraz jest dostępna dla niewielu. To cała tajemnica.

  • kubilaj2 weteran
    @Introverder

    Co do tych drużynówek to machnąłeś kocoboła - w Lahti 2002 Francuzi musieli się wspomagać kombinatorem norweskim, w 2003 w Oslo było 9 ekip... na poprzednich MŚ(2021) było 12 ekip.
    Do tego wejdą duety, gdzie mogą zaprezentować się: Estonia, Turcja, USA, Włochy...

  • Introverder profesor
    @Raptor202

    I tak to do tego zmierza i zawęża się czołówka - a przynajmniej byłoby więcej jakości i emocji w rywalizacji. Wystarczy spojrzeć nawet po ilości drużyn w drużynówkach dawniej i teraz.

  • Xenkus profesor
    @JanPapieros2

    A wy dalej powielacie te brednie. Poważnie myślicie, że ta zapaść Japończyków to wina Sakuyamy który tam jest od machania chorągiewką? Tam zawodnicy trenują w swoich klubach, Ryoyu oddał o 200 skoków mniej w przygotowaniach niż rok temu, tu macie odpowiedź czemu jest tam źle.

  • JanPapieros2 bywalec

    Dawno niespotykana sytuacja by Japończyk otwierał listę startową w zawodach poza Okurayamą, straszny regres i zapaść tego zespołu. Pytanie jaka była podstawa żeby na sezon zimowy wybrać jako głównego trenera o zgrozo Sakuyamę który był nielotem skaczącym na poziomie właśnie obecnej kadry JPN.

  • Mucha125 profesor
    @Kolos

    Bardziej to wygląda jak kara dla zaplecza. Bo większosc co wbiła do PŚ z zaplecza to zawodziła. Na mamuta to słaba jest krajówka oprócz jedynie Planicy.

  • Whitey bywalec

    Mam pytanie co się dzieje z Juroszkiem wiem, że ma kontuzje ale kiedy powrót. Mysle ze najlepszy skład Polski narazie to by była żelazna 4, Juroszek (jak wyzdrowieje) i Zniszczoł a dopóki Juroszek nie wyzdrowieje to w sumie nie wiem

  • przemek32143 profesor

    Chodzi mi ten Lanisek od wczoraj po głowie na zwycięzcę Innsbrucka. Ta skocznia mu pasuje, wydaje się że jego styl jest najbezpieczniejszy na tą skocznię, zwłaszcza w trudnych warunkach. W dodatku Słoweniec tutaj będzie się mógł wykazać swoim lądowaniem, którym dużo zyskuje do innych. A w Innsbrucku oceny za styl są ważne jak nigdzie indziej.

    Boję się za to o Piotrka, bo on nisko lata i jakby mu nagle wyłączyło wiatr, czy go przydusiło, to może go zgasić na 110 czy 115 metrze. Ale może nie popełni tu żadnych błędów i nie będzie miał pecha do wiatru.

    Hoerl też mi pasuje na skoczka, który będzie tu bardzo mocny, może nawet do podium.

    Norwedzy mają mieszane relacje z tą skocznią. Jacobsen 2013 i Granerud 2021 przegrali tu turniej. Z kolei Jacobsen 2007 tu wygrał turniej. Tande 2017 na farcie do wiatru też odrobił kilka punktów do Stocha, mimo że Kamil rozwalał wszystkich na treningach.
    Geiger też dwa razy poległ w 20 i 21, kiedy walczył o zwycięstwo w turnieju.

    Ogólnie ta skocznia daje i odbiera jak żadna inna w PŚ.
    Kamil miał genialne występy, ale też przegrał wygrany konkurs w 2012.
    Gregor też od tragedii do zwycięstwa.
    Kraft, Jacobsen, Małysz czy Prevc to samo.

    Mam wrażenie że teraz na karuzelę może wjechać Granerud. Bergisel mu odebrała w 2021, to może mu oddać w środę.

  • Tomek88 profesor

    Marna obsada. Dziwi brak austriackiej krajówki. Postąpili podobnie jak Niemcy ale jeżeli chcą wystawić dodatkowych zawodników w Bad Mitterndorf zamiast w prestiżowym TCS to jest to po prostu dziwne.

  • Raptor202 profesor
    @Introverder

    Absurdalny, nie rozsądny. Dalsze zawężanie stawki. Zaraz będziesz miał 5 krajów w skokach.

  • Mucha125 profesor
    @Introverder

    Jakby się zmniejszyło do 40 to każdy w drugiej serii powinien skakać z tych 40

  • Misza początkujący

    Hula jutro top 30 w kwali zobaczycie

  • misiak początkujący
    @Sweet

    Dla każdego Austriaka loty są spełnieniem marzeń krzykaczu.

  • Materna stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    pewnie francuza he he ... takie czasy

  • Introverder profesor
    @kubilaj2

    Może to rozsądny byłby manewr przy takiej kwocie zawodników w kwalifikacjach - zmniejszenie stawki konkursowej z 50 do 40 zawodników (na mamutach tak już i tak jest).

  • JanPapieros2 bywalec
    @cavalierjan19

    Aigner wywalczy limit na PK w Planicy i pojawi się u nas w Zakopanem tak wypada sądzić, Leitner w obecnej formie ma szansę wygryźć Aschenwalda z galowej siódemki i pozostać na rywalizację w Zakopanem, Sapporo i Kulm.

  • vodopad początkujący
    @Antoni

    alez ja juz nie mam sily czytac takich komentarzy...

  • kubilaj2 weteran
    @Qrls

    Tylko Wolacy wysyłają "turystów". Tak - mowa o alpejczykach płci męskiej, którzy w Pekinie nie ukończyli ANI JEDNEGO PRZEJAZDU.

  • Qrls weteran
    @kubilaj2

    Po czasie przyjeżdżało by na zawody 52 zawodników. To nie jest kwestia ilości zawodników a nacisku na jakość i progress. Kiedyś na olimpiady też jeździło więcej zawodników na poszczególne dyscypliny. Teraz po prostu jest kalkulacja i jeśli ktoś uznaje że nie ma szans na awans to nie pakuje się w to takich zawodników. Kiedyś normalnym było że jeździło się na wycieczki, teraz sport to bardziej biznes i profesjonalizm niż frajda i zabawa.

  • Kolos profesor

    Austriacy chcą wykorzystać swoją grupę krajową na lotach w Tauplitz?

  • JanPapieros2 bywalec
    @kubilaj2

    Rozumiem że posiłkujecie się systemem kobiecego PŚ ale u mężczyzn raczej to nie ma sensu a poza tym przyjemnie jest patrzeć na takich Turków czy Kazachów w 1 serii.

  • kubilaj2 weteran
    @Introverder

    A powiem, że zmniejszenie do 40 byłoby nawet ciekawe :)

  • skakanie_na_sniadanie stały bywalec
    @alo

    Norwegowie właśnie mają zdecydowanego lidera TCS na półmetku, który lada moment może wejść na fotel lidera PŚ, więc czego niby nam mają zazdrościć? Ty sie niczym od tych ekspertów nie różnisz, skoro pienisz się identycznie jak oni - podczas gdy tak naprawdę wszyscy w jakiś sposób oszukują.

  • JanPapieros2 bywalec

    Austriacy będą w Bischofshofen w 13?

  • Robert Johansson252 profesor

    Kto odpadnie:
    Pewniacy:
    - Rumuni
    - Ukraińcy
    Duża Szansa:
    - Muminov
    - Ali Bedir
    - Dean
    - Keichii
    Najbardziej zagrożeni:
    - Junshiro
    - Maltsev
    - Vassilyev
    - Kytosaho

    Poza tą dziesiątką jeszcze spore szanse ma Hula, Habdas, Insam, Cecon, Aigro, czy Yukiya

  • Introverder profesor

    Coraz mniej zawodników, niedługo kwalifikacje nie będą się odbywać albo zmniejszą serię konkursową do 40 zawodników. Teraz to tylko jakieś Muminovy odpadać będą (którzy i tak by odpadli) - ależ to emocje są!

  • Antoni stały bywalec
    Niespelmiony

    Habdas , wielka nadzieja mlodej generacji i wielka klapa. Nawet weteran Hula jest lepszy .
    Czy ta "wycieczka" bedzie kiedy procentowala? Moim zganiem NIGDY !

  • konrad95 doświadczony

    Dziwna decyzja Austriaków. Mają bardzo mocne zaplecze i pewnie 8-10 zawodników mogłoby zdobyć punkty. Na lotach Austriacka kadra B już taka mocna nie będzie. Z perspektywy wielu zawodników walczących o wejście do konkursu/drugiej serii to dobra informacja, bo będzie nieco łatwiej.

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    No nie masz racji, bo już ich nr 6 przegrywa z Wąskiem

  • cavalierjan19 profesor
    @misiak

    A co to wszystko ma do rzeczy? Poza tym Hula na tle wielkich młodych talentów typu Zniszczoł, Murańka, Biegun, Kłusek, Ziobro czy nawet Wolny i Stękała ma większe osiągnięcia. W sezonie 17/18 sporą sensacją było to, że ani razu nie znalazł się na podium. Ma dwa medale drużynowe z imprez rangi mistrzowskiej (w tym jeden olimpijski), czego nie można powiedzieć o wymienionych przeze mnie zawodnikach, na ich tle przez lata (głównie w solidnym sezonie 15/16 i przedostatnim olimpijskim) zdobył sporo miejsc w pierwszej dziesiątce.
    To, że obecnie jest na TCS to kwestia tego, że nie ma nikogo lepszego i trener zaryzykował, że może "Stefanek" trochę lepiej się pokaże i a nuż wpadną jakieś punkty. Srogo się przeliczył, bo Hula rzecz jasna skacze tragicznie, ale szczerze wątpię, by Wolny, Pilch czy król treningów Zniszczoł skakali lepiej. Swoją szansę dostali i z niej nie skorzystali.

  • Dawidqazwsx początkujący
    Styl Stocha

    Czy wie ktoś może czemu Kamil zmienił swój styl? W locie zauważcie że jeszcze nie dawno prowadził tyły nart bliżej teraz ma bardziej rozstawione hmm

  • Rawianek weteran

    Dziwi brak Austriackiej krajówki.

  • misiak początkujący

    Hula out, za niego nikt.
    ps. misza ładną ściemę walisz

  • Xenkus profesor
    @alo

    Dobrze. Mnie to cieszy. Te kombinezony w kroku faktycznie wyglądają jakby trochę nasi popuścili w galoty ale to bez znaczenia. Nie dyskwalifikowali Niemców i Norwegów, nie dyskwalifikują i nas. Mamy prawdziwego fachowca od kombinezonów jakim jest Hafele.

  • King profesor

    Dobrze, że Habdas pozostał w składzie skoro Wolny, Zniszczoł czy Pilch jeździli przez tyle konkursów. A na przykładzie Palosaariego widać, że warto dawać szansę młodszym zawodnikom żeby się oskakiwali.
    Patrząc z perspektywy ubiegłego sezonu to w PK właśnie na tej skoczni szło mu najlepiej. Więc jeśli skoki będą na poziomie tych z Oberstdorfu z treningów i kwalifikacji to jest szansa na walkę o punkty. Ga-Pa to raczej była wpadka. Skocznia prawdopodobnie nie podpasowała no i rzecz jasna gorsze skoki skoro nawet Hula był lepszy.

  • Roxor profesor
    @Cinu

    Ja bym powiedział, że to są halucynacje.

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    No to fakty czy podejrzenia. Zdecyduj się.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    podejrzewam ze 10 zawodnik w Austrii bylby w Polsce numerem 4 byc moze nawet i lepszym niz Wasek, takie sa fakty. Warto nad tym pomyslec

  • alo profesor

    Norwegowie tacy sami jak niemiaszki nie mają się czego czepiać tylko polskiego sprzętu,a w szczególności kombinezonów. Co za dziwolągi. Teraz się czepili Zyły że rzekomo na zbyt zwisający krok xd. A jak Geiger w ubiegłych sezonach albo Tande ocierający się o belkę przed skokiem mieli rozciągnięty kombinezon to było dobrze? Absurd i tyle. Polacy powinni kazać puknąć im się w głowę. Bardzo dobrze że Lindvik dostał dysa wczoraj, jeszcze złapać jakiegoś Niemca na dsq i będzie ekstra. Żyłka by pękła wtedy chyba temu Horngacherowi sprzedawczykowi
    Tyłek ich swędzi że Polakom się powodzi i nam zazdroszczą nowinek. Jeśli przypilnują się nasi to spokojnie będą przechodzic kontrolę sprzętowe

  • cavalierjan19 profesor
    @Mucha125

    Przecież taki Aigner czy Mueller w PK pokazywali się naprawdę dobrze i na luzie mogliby powalczyć o punkty tutaj. Względnie słabe to mogło się wydawać zaplecze niemieckie, a i tak zaliczający się do niego Hoffman dostał się do trzydziestki.

  • kubilaj2 weteran
    @Cinu

    Akurat Kontynental to miał być "duchowy następca" Pucharu Europy.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Powie mi ktokolwiek dlaczego Austria nie wystawia krajówki?

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Xenkus

    tym bardziej ze 3 konkursu i licze tam na duza obsade, to najlepszy weekend w PS i wydaje mi sie ze kazdy na niego czeka po takiej przerwie, tym bardziej ze Kasai sie pozegna z widzami(wg mnie)

  • kibicfinów bywalec

    Odpadną na 100%:
    - Rumuni
    - Marusiak
    - Muminow

    MOGĄ odpaść:
    - Cecon
    - Bedir
    - K. Sato
    - Dean
    - Maltsev
    - Kaliniczenko
    - Habdas
    - Wasiljew
    - Hula
    - Kytosaho
    - Zografski

  • Cinu profesor
    @nieprarygodna prędkość

    Nie było FIS Cupu (powstał w sezonie 05/06). Kontynental powstał na początku lat 90. Takie info można sprawdzić w kilka sekund więc głupie pytanie z twojej strony.

  • nieprarygodna prędkość początkujący

    A to nie było przypadkiem tak, że za czasów Małysza w ogóle nie było czegoś takiego jak PK, więc wszyscy startowali w jednej lidze i stąd wynikała wysoka frekwencja w zawodach?

  • Qrls weteran

    Zrozumcie że sport się zmienił, jest bardziej profesjonalny i już nigdy nie będzie 80 skoczków w kwalifikacjach. Nikogo czy to w związkach, sztabach czy samych zawodników nie interesuje jeżdżenie na zawody jeśli uważają że nie mają szans na punkty. Klaruje się stawka że tylko kilku zawodników nie ma w konkursie i tak już będzie bo taki jest teraz sport, kiedyś było "czy się stoi czy się leży to wycieczka się należy", zawsze była okazja na imprezę i tak dalej, teraz jest inaczej.

    Co do naszych to dobrze że nie odesłali Huli (on mnie nie interesuje ogólnie) ale oznaczało by to odesłanie Habdasa. A takiego młodego zawodnika trzeba chronić przed złym wpływem Maciusiaka, może po sezonie Małysz w końcu zrobi co trzeba i się go pozbędzie...

  • alo profesor
    @Fan_Cherveta_i_Fouberta

    Egzotyka jakas tam jest przecież Rumuni,Turcy Ukraińcy

  • majkiel doświadczony
    @Fan_Cherveta_i_Fouberta

    Jeśli dobrze liczę zawodnicy z 17-tu krajów, więc nie jest źle. Owszem, są braki, ale nie każdy lubi kapryśną i specyficzną Bergisel. Do tego ilu więcej było w GaPa? Siedmiu?

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan_Cherveta_i_Fouberta

    kogo brakuje z egzotyki? ciekaw jestem

  • Fan_Cherveta_i_Fouberta stały bywalec

    Bardzo skromna obsada brakuje egzotyki!

  • Mucha125 profesor
    @Cinu

    Każdy by chciał, ale no mają olbrzymie zaplecze techniczne i szkolne. Muszą być wyniki z tego po prostu

  • Cinu profesor
    @Mucha125

    Chciałbym mieć tak słabe zaplecze. Przecież stać by ich było nawet na punkty.

  • Mucha125 profesor
    @Cinu

    Może to swoista kara za słabe wyniki zaplecza jak na austriackich skoczków?

  • Cinu profesor

    Będę się śmiał jak odwołają Kulm bo tam lubi powiać. Dziwna decyzja Austriaków. Niezrozumiała dla mnie. TCS to prestiż i wyróżnienie. Każdy austriacki skoczek marzy o występie na Bergisel lub w Bischo przy wielotysięcznej publiczności.

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Sapporo to już mało kto odpuści, to nie te czasy co kiedyś.

  • pablito weteran

    Skoki narciarskie to sport ekstremalny i głównie dla wybranych i odważnych. Większość to tutaj dalej żyje tym że ooo za Małysza to startowało mnóstwo zawodników itd no ale od tego czasu sporo się zmieniło raz że sprzęt do skakania(wyścigi technologiczne) a dwa limity dla poszczególnych krajów a trzy finansowanie. Dla tych krajów mniejszych/egzotycznych to jest po prostu nie udźwignięcia i na takie coś to tylko stać te najlepsze reprezentacje. Jeżeli już mamy szukać głównego winowajcę w tym wszystkim to jest to FIS i te jego chore pomysły w różnych aspektach na przestrzeni ostatnich lat

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @alo

    Francuzi nigdzie się nie pojawią w PŚ. Jedynie mają szanse w tym sezonie w Willingen jeśli poprawią skoki w PK, tak ich związek narodowy określił, narazie z takim skakaniem nigdzie nie pojadą.

    PS. Już na Sapporo więcej skoczków się spodziewam niż tutaj, jak widzę tą listę:)

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    nikt z nich nie jest już kontuzjowany, śledze media społeczniowe i normalnie skaczą sobie w Einsideln, po prostu nie startują. Nie ma żadnego usprawiedliwienia, bo nawet nikogo młodego nie wysłali, tam to jest dopiero fatalnie jeśli chodzi o wysyłanie kogoś z młodszych niż u nas

  • misiak początkujący

    Jak się zaczęła wasza znajomość?- To było strasznie dawno temu. Byliśmy nastolatkami. Wracałam ze szkoły, a ja stałam z koleżanką przed jej domem. Stefan znał się z nią. I tak się poznaliśmy. Przyznał się potem, że wówczas zakochał się od pierwszego wejrzenia. Oboje byliśmy wówczas bardzo nieśmiali. Dlatego chyba za pierwszym razem nam nie wyszło, Wróciliśmy do siebie po siedmiu latach i od tego czasu jesteśmy razem.
    Czytaj więcej na https://sport.interia.pl/skoki-narciarskie/news-ta-zadra-zostanie-z-polskim-skoczkiem-do-konca-zycia-to-byla,nId,6510031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

    On taki jest od 20 lat na skoczni, siada na belce i nieśmiało, czyli bojaźliwie spogląda.

    Zdarzyło mu się kiedyś wybuchnąć w domu?- Tak ze złości, to raczej nie. Stefan, jeśli zdarzy nam się pokłócić, to bardzo szybko chce wyjaśnić wszystko. Nie lubi sytuacji z niedopowiedzeniem. Chce, by jak najszybciej wszystko wróciło do normy.
    Czytaj więcej na https://sport.interia.pl/skoki-narciarskie/news-ta-zadra-zostanie-z-polskim-skoczkiem-do-konca-zycia-to-byla,nId,6510031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

    Charakter zniszczołowy, takie lelum polelum. Taki Granerud, czy Kobayashi potrafili się zdrowo wkurzyć, dlatego są najlepsi.

    Edycja: nikogo nie brakuje, brakuje tylko łomom, co chcą oglądać cieniasów, bo dla kwaka, czy grochowiaka muszą wszyscy bulić, byle tylko byli...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Peier jest znowu kontuzjowany, Peter chyba też.
    Co nie zmienia faktu, że jest paru innych skoczków z prawem startu - chociazby Imhof czy Wasser

  • alo profesor

    Kogo brakuje żeby ilość zawodników była satysfakcjonująca a nie szokująca i martwiąca
    Szwajcarow 3x (Ammann,Peier,Peter)
    Czechów 2x (Rydl,Sakala)
    Fina (Nousiainen)
    Krajowki austriackiej czyli 6x
    Kanadyjczyka Boyda Clowesa
    Czyli gdyby się dobrze wszytko potoczyło to śmiało mogłoby wystąpić 13 albo i więcej np Francuzi (Foubert i Contamine) ale oni są zupełnie bez formy

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Mucha125

    karę powinny płacić takie kraje jak Szwajcaria czy Czechy mają skoczków i mają po 3/4 w limitach na PS. Niech oddadzą np. Usa czy innej reprezentacji, jeśli jeździ 1 skoczek z tamtych krajów, bo to aż nierealne co robią te reprezentacje w tym roku

    Ale naprawdę Peier i Peter dobrowolnie odpuscili starty? czy ktos za tym chodzi, nie rozumiem tego.

    Rozumiem problemy Clowesa bo to wytłumaczył. ale tacy zawodnicy jak Peier czy Peter to naprawdę aż dziwne
    Gdyby w Polsce nie została wystawiona krajówka na taki TCS, a dopiero na loty byłby to duży skandal i pewnie żądanie dymisji w władzach, ja nie wiem co w tej Austrii zrobili , bo ta decyzja nie ma żadnej logiki

    13 zawodników z krajów egzotycznych, nie liczę Włochów.
    Czyli sytuacja podobna co rok temu, ogromny skandal w postępowaniu związku narciarskiego ze Szwajcarii, wysyłającego 1 zawodnika na 4. I Czech, w poprzednich weekendach miernych dwóch skoczków wysyłali, a teraz sam Koudelka

    W Bisho będzie 58 jak nie mniej, bo Ukraińcy wracają do domów na święta i to potwierdzone przez ich związek narciarski, że wybierają się tylko do Innsbrucka. Rumunii też niewiadomo co dalej, bo jest już zniechęcenie wolą sami trenować, ale zmuszeni są do startu, może wrocą na PK już do Kranju
    Jeszcze pewnie ktoś odpadnie, więc dopiero wtedy będzie bieda:)

    Jedyny plus dla nas z sytuacji, Habdas z spokojnym awansem do konkursu

  • Mucha125 profesor

    Skocznia bardzo symboliczna. Upadek wielu zawodników. Cmentarz z pochowanym zawodnikiem T4S. Często loteryjna z trudnym do lądowania zeskokiem. Z trybuną w stylu Rzymskim. Często ludzie muszą się zwalniać z pracy/ ze szkoły by obejrzeć zawody.

  • Sweet weteran

    po co na loty krajówkę zostawił?!!! PK dopiero w weekend to na Bergisel mogli skakać a potem pojechać........... przecież TO są największe w całym sezonie dla tych chłopaków z kadry B zawody, to o czym marzą, czyli TURNIEJ 4 SKOCZNI. dziwna sprawa.

  • Mucha125 profesor
    @Robert Johansson252

    Jest kryzys ale nie warto aż tak panikować. FIS musiałby ograniczyć te kombinowania sprzętowe by takie nacje jak Japonia czy Szwajcaria miała szansę nawet na stałe pkt. Japonia prawdopodobnie technologicznie przegrała razem z pechowa Szwajcaria. Czechy się same pogrzebały. Finlandia kryzys wynika z lat ubiegłych kiedy odcięli finanse. Szwecja zniknęła bo nie ma zawodników. Rumunia lepiej skacze niż parę lat temu. Kanada posucha jest ale juniorów trochę ma. USA już lepiej jak z Norwegami się dogadują. Francja straciła dobrych zawodników przez choroby, a juniorzy muszą dorosnąć. Kazachstan to by musiał trenera zmienić. Ukraina to wojna. Estonia to ma słabszych sojuszników. Włosi już mają progres dość duży bo przecież tylko o awans walczyli. Kiedyś też było przyszywanych nacji ale teraz to mało realne przez walkę sprzętowa i finansowa. Musisz mieć hajs by skakać a takich Holendrów np. nie stać czy Koreańczyków.
    Dodatkowo dużo zawodników jest w głównych krajach. Może dla nich warto zwiększyć limity by było więcej zawodników?

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Robert Johansson252

    Boyd Clowes jest w Kanadzie nie miał jak przyjechać, ze względów logistycznych.

    A to że ktoś dojdzie pisałem, by się nie nastawiać, choć liczyłem chociaż na weterena Choia. No i krajówka zrobiła psikusa

    Rumunii i Ukraińcy bez formy, mogli by nie skakać i co wtedy byście powiedzieli że 56 byłby większy lament, dlatego brawa dla egzotyki że jeździ i próbuje

  • Karpp profesor
    @znawca_francuskiego

    A skąd wiesz, że tylko w pierwszym ich nie będzie. To już bardziej na drugi bym stawiał bo wtedy już będą wyjeżdżać do Planicy. W takim razie nie będzie krajówki Austrii też w Bischo.

  • Robert Johansson252 profesor

    Kurde
    To jest żenada

    Nie mówcie, że nie ma kryzysu skoków, bo jest. Co z tego, że nie ma krajówki, skoro rok temu było 17 zawodników więcej, więc i tak o 10 więcej niż jakby teraz była krajówka.

    Szwajcarzy w dość niespodziewanym kryzysie - poprzedni sezon mieli nierówny, ale udany, a tu znowu Peier jakąś kontuzję załapał i nie potrafi się podnieść, Deschwanden zjechał z formą, Amman podobnie, Peter z urazami i problemami technicznymi i jeszcze brak nowych twarzy.

    Finlandia gigantyczny zawód, zero progresu, a nawet regres u Kytosaho i Aalto, a tym bardziej Nousiainena. Jedyny plus to ostatnie występy Palosariego, ale to za mało, by chwalić tą drużynę.

    Czesi w strasznej formie, Koudelka coś tam próbuje, ale bez szczególnych rezultatów. Juniorzy to dno, podobnie jak Sakala i kilku innych starszych skoczków.

    Kanada słabo. Nie ma nowych zawodników, Soukup się wycofał, a Boyda Clowesa nawet nie ma na TCS

    Francja tak słaba, że nawet w PŚ nie startuje

    Rumunia jeszcze gorsza niż zawsze, masakryczne ubijanie buli, nie wiem po co oni jeżdżą na PŚ z taką formą

    Kazachstan bez progresu

    Japonia w załamce. Trener tajemniczo zniknął, a pod okiem Sakuyamy Azjaci skaczą daleko od swoich możliwości. Kryzys dużo gorszy niż ten Polaków w zeszłym roku.

    Ukraińców w tragicznej formie da się jeszcze zrozumieć przez wojnę, ale np. Estonia, która nie robi żadnego progresu, tylko ciągle słychać gadanie o ogromnym talencie Aigro, którego ten nie pokazuje!

    Jedyne plusiki to Włosi (jeden solidnie punktujący Bresadola, przeciętniak Insam i koszmarnie skracający skoki Cecon) i Turcy

  • equest profesor

    Eisenbicher jednak walczy dalej.

  • Adrian AZ profesor
    @alo

    Jak już to na Kulm. To jest nazwa skoczni, powiedzieć w Kulm to jak jakby powiedzieć w Bergisel, albo w Wielkiej Krokwi.

  • znawca_francuskiego weteran

    Mierna obsada a Austriacy wzięli przykład z Niemców którzy też nie wystawili swojej 13-stki na pierwszy konkurs TCS.

    Widzę że Eisenbichler ochłonął i jednak startuje dalej mimo porażek na swojej ziemi. Szkoda bo jakby nie skakał to jego miejsce zająłby Felix.

    Wiadomo jak tam z Huberem ?

  • Mikicar bywalec
    Masakra

    Taka obsada na TCS szokuje. Austriacy bez krajówki i Nousiainena brak. Przynajmniej będzie łatwiej przez kwali przejść

  • alo profesor

    Ciekawe gdzie oprocz Bischofschofen wykorzystają Austriacy kwotę startową. Czyżby w Kulm ?

  • Karpp profesor

    To Austriacy zaskoczyli. Przypomnę, że w czasie lotów w Kulm nie ma PK. Pewnie tam będzie krajówka.

    Wtedy nie sprawdziłem a pisaliście, że w czasie konkursów w Willingen nie będzie PK. Nigdy wam nie można wierzyć :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl