Dziewięcioro Polaków w kadrze na MŚ Planica 2023

  • 2023-02-18 11:09

Już we wtorek w słoweńskiej Planicy rozpocznie się główna impreza obecnego sezonu - mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym. W sobotę poznaliśmy oficjalny skład reprezentacji Polski na te zawody. W skokach narciarskich nasz kraj reprezentować będzie dziewięcioro zawodników - pięciu mężczyzn i cztery kobiety.

MŚ Planica 2023MŚ Planica 2023
fot. Planica 2023

W najważniejszej imprezie sezonu 2022/2023 w rywalizacji mężczyzn zaprezentuje się pięciu reprezentantów Polski. Trener Thomas Thurnbichler powołał na mistrzostwa świata Dawida Kubackiego, Piotra Żyłę, Kamila Stocha, Pawła Wąska oraz Aleksandra Zniszczoła.

Do kwalifikacji na normalnej skoczni w Planicy Polacy będą mogli wystawić pięciu skoczków z racji broniącego tytułu Piotra Żyły. Na dużym obiekcie Biało-Czerwoni wystąpią w czteroosobowym składzie.

Wraz z zawodnikami do Słowenii uda się również sztab trenerski w składzie: Thomas Thurnbichler jako trener główny, Marc Noelke i Krzysztof Miętus jako asystenci, Mathias Hafele jako trener techniczny, fizjoterapeuta Łukasz Gębala, serwismeni - Kacper Skrobot i Kamil Skrobot, lekarz Aleksander Winiarski, psycholog Daniel Krokosz, koordynator Łukasz Kruczek oraz oficer prasowy Adam Widomski.

W Planicy zaprezentują się również polskie skoczkinie. Powołania na mistrzostwa świata otrzymały cztery zawodniczki - Nicole Konderla, Kinga Rajda, Anna Twardosz oraz Paulina Cieślar.

Zawodniczkom w Słowenii towarzyszyć będą trenerzy - Szczepan Kupczak i Marcin Bachleda oraz fizjoterapeutka Paulina Węgrzyn-Gębuś.

Kadra Polski na MŚ Planica 2023:

MĘŻCZYŹNI:

- Dawid Kubacki (2. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Piotr Żyła (5. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Kamil Stoch (14. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Paweł Wąsek (32. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Aleksander Zniszczoł (35. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023).

Sztab trenerski:

- Thomas Thurnbichler – trener główny

- Marc Noelke – asystent trenera głównego

- Krzysztof Miętus – asystent trenera głównego

- Mathias Hafele – trener techniczny

- Łukasz Gębala – fizjoterapeuta

- Kacper Skrobot – serwismen

- Kamil Skrobot – serwismen

- Aleksander Winiarski – lekarz

- Daniel Krokosz – psycholog

- Łukasz Kruczek – koordynator

- Adam Widomski – oficer prasowy

KOBIETY:

- Nicole Konderla (51. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Paulina Cieślar;

- Kinga Rajda;

- Anna Twardosz.

Sztab trenerski:

- Szczepan Kupczak - trener

- Marcin Bachleda - trener

- Paulina Węgrzyn-Gębuś - fizjoterapeutka

PROGRAM MISTRZOSTW ŚWIATA:

Wtorek, 21.02.2023
14:00 - Odprawa techniczna kobiet
16:00 - Oficjalny trening kobiet HS102

Środa, 22.02.2023
15:00 - Seria próbna kobiet HS102
16:30 - Kwalifikacje kobiet HS102

Czwartek, 23.02.2023
10:00 - Odprawa techniczna mężczyzn
12:30 - Oficjalny trening mężczyzn HS102
16:00 - Seria próbna kobiet HS102
17:00 - Konkurs indywidualny kobiet HS102

Piątek, 24.02.2023
14:30 - Oficjalny trening kobiet HS102
16:30 - Seria próbna mężczyzn HS102
17:45 - Kwalifikacje mężczyzn HS102

Sobota, 25.02.2023
11:15 - Seria próbna kobiet HS102
12:15 - Konkurs drużynowy kobiet HS102

16:00 - Seria próbna mężczyzn HS102
17:00 - Konkurs indywidualny mężczyzn HS102

Niedziela, 26.02.2023
16:00 - Seria próbna drużyn mieszanych HS102
17:00 - Konkurs drużyn mieszanych HS102

Poniedziałek, 27.02.2023
16:00 - Odprawa techniczna kobiet

Wtorek, 28.02.2023
9:00 - Oficjalny trening kobiet HS138

17:00 - Seria próbna kobiet HS138
18:30 - Kwalifikacje kobiet HS138

Środa, 01.03.2023
11:00 - Odprawa techniczna mężczyzn
13:00 - Oficjalny trening mężczyzn HS138
16:30 - Seria próbna kobiet HS138
17:30 - Konkurs indywidualny kobiet HS138

Czwartek, 02.03.2023
16:00 - Seria próbna mężczyzn HS138
17:30 - Kwalifikacje mężczyzn HS138

Piątek, 03.03.2023
16:30 - Seria próbna mężczyzn HS138
17:30 - Konkurs indywidualny mężczyzn HS138

Sobota, 04.03.2023
15:30 - Seria próbna mężczyzn HS138
16:30 - Konkurs drużynowy mężczyzn HS138


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (41731) komentarze: (97)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Fan_Cherveta_i_Fouberta stały bywalec
    @Rawianek

    Tyle to ja wiem

  • Bernat__Sola profesor
    @Robert Johansson252

    To też by nie było poprawne, bo Polki są cztery, a nie dziewięć. A "dziewięcioro" to słowo używane, gdy masz 9 osób, wśród których są zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

  • papa_s weteran
    @Matthias88 Jak to co?

    Jak nazwa wskazuje będzie koordynował. Zawzięcie będzie gapił się w telefon i sprawdzał koordynaty;)

  • Rainbow stały bywalec
    @Kubek423

    /watch?v=T3uF0eqJgt4
    Od 1:47. Przed adresem wpisz oczywiście youtube. com

  • Kubek423 początkujący
    @Rainbow

    Można link do tego filmiku? :)

  • Rawianek weteran
    @Fan_Cherveta_i_Fouberta

    Myślę, że Kapustika zobaczymy na Coc-u w Zakopanem.

  • Farad stały bywalec
    @Kubikal92

    Czemu odbierać im szansę występu w drużynówce? Jak skoki kobiet maja się w tym kraju rozwijać, jak zawodniczki nie będą jeździć na zawody?

  • Fan_Cherveta_i_Fouberta stały bywalec
    @Janekx1

    Kapustik może to wykorzystać i wystąpić na coc gdzie MOŻE być gorsza obsada

  • dervish profesor
    @Matthias88

    To czego nie robił jego poprzednik Pan Dyrektor-Koordynator czyli będzie (miejmy nadzieję) koordynował relacje kadr z dowolnymi innymi ciałami od PZN poczynając na FIS kończąc. :)

  • Janekx1 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Myślałem że Kapustik się pojawi ale widocznie myśleli że jeszcze za wcześnie jest.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Oficjalnie nikogo ze Slowacji nie zobaczymy na MS.
    z Estonii: Maltsev, Aigro

  • kwak11234@wp.pl profesor

    dodaje tutaj, odpowiedni artykul.
    Ukraina wystawi druzyne mikstow w Planicy
    Bez Westman, wraca na RA

  • Rainbow stały bywalec

    Na yt jest filmik z nagraniami skoków z treningu. To od autora tego wideo wiadomo, że Kubacki ze Stochem nieźle sobie radzili (pisał o tym na tt). Kubacki skakał nawet z fioletowym kombinezonem (Zniszczoł i Wąsek także).

  • Raptor202 profesor
    @Xenkus

    A Polacy i Polki razem to co niby jest, jak nie Polacy? Słowa dziadkowie też się tak boisz?

  • vvorm stały bywalec
    @Nikt_ważny

    O ile dla mnie osobiście ten tytuł nie jest jeszcze aż taki zły, to ja uważam, że na tego typu stronach clickbaity są niepotrzebne. To jest strona dla pasjonatów, którzy interesują się ,,nawet" 2go- czy 3cioligowymi zawodami, więc tym bardziej nie trzeba nas zbytnio zachęcać do kliknięcia w artykuł dot. składu na MŚ. :D

  • Matthias88 doświadczony

    Łukasz Kruczek- koordynator. Czyli co będzie robił?

  • Kubikal92 początkujący

    Polki prezentują poziom ZEROWY.
    W związku z tym powołamy sobie CZTERY.
    Do miksta potrzebne są DWIE, które powinny być dozgonnie wdzięczne, bo to i tak wycieczka.

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    na sport tvp wola sobie ronaldo pokazywać

  • Robert Johansson252 profesor
    @Xenkus

    Mogli napisać "Dziewięcioro Polek w kadrze na MŚ Planica 2023"

  • Labrador_Retriever weteran
    @Skoczek72

    O konkretnych osobach można już dyskutować. Ty zacząłeś czepiać się ich liczby, a to zupełnie inna sprawa.

  • Kolos profesor
    @Xenkus

    Kobiety też można nazwać Polakami.

    Nie przesadzajmy z feminizmem. Tytuł jest prawidłowy.

  • KamilG2 bywalec
    @Xenkus

    Ale słowo dziewięcioro wyrażnie mówi, że chodzi o mężczyzn i kobiety

  • Xenkus profesor

    A nie można napisać "Skład Polski w skokach narciarskich na MŚ w Planicy?" Bo to co napisali, to nawet do końca poprawne nie jest xD. Polaków czyli mężczyzn, a tu mamy 5 Polaków i 4 Polki.

  • Julixx05 weteran

    Skład u panów mocno przewidywalny. Myślałam, że może dadzą jako szóstego Habdasa, ale pewnie uznali, że jest jeszcze za młody. U kobiet myślałam, że pojadą tylko dwie dziewczyny, Konderla i Rajda. Fajnie, że wraca Twardosz widocznie uznali, że jednak warto w nią inwestować. Myślałam, że jak już będzie czwórka dziewczyn to tą czwartą będzie Pola Bełtowska. Ale uznali, że pewnie jest za młoda, tak samo jak w przypadku Janka

  • equest profesor

    Przypadek Olka Zniszczoła udowadnia, że jednak można wynikami "wedrzeć" się do składu.
    Jak są wyniki które dają mocne różnice, to są i powołania.
    I nie ma znaczenia z której kadry się jest.

  • Skoczek72 bywalec
    @acka

    Jeśli wrócą z medalami, to zgodzę się ze wszystkimi argumentami.

    PS. Pawel39, najlepsze to są takie: Internet płonie. Eksperci biją na alarm. Fani w szoku. Co zrobić jak zabraknie jajecznicy. Wyjaśniamy.

  • Marco Gaccio profesor

    Jak dla mnie to sezon skoków mógłby sie juz konczyć.

    Czegoś mi w nim brakuje.. Forma Polaków ogólnie patrząc w tym sezonie mocno przeciętna. Poza Kubackim i Żyłą reszta jest fatalna. Jedynie oni a zwłaszcza Kubacki uratował ten sezon żeby dało sie go oglądać.

    Niby było dużo tych podiów ale żadnych znaczących zwycięstw. TCS przegrany. KK przegrana. MŚ pewnie też beda przegrane.
    Zabrakło mi przede wszystkim Stocha, który coś by czasem zamieszał. Chociaż tyle co Żyła, który gdzieś tam się pokręcił i chociaż kogos postraszył.

  • Paweł39 weteran

    Największe artykuły do klikalności to są te typu "O której zawody? Gdzie transmisja" Na kazdym portalu ten clickbait jest.. W tekscie pojawia się 10 razy to pytanie a odpowiedź jest na samym dole. Tutaj tez to jest. Tak samo jak trafić juz mozna artykuł np o meczu gdzie jest paplanina na pół strony z lanserstwem redaktorów (nie raz z ich zdjeciami) a wyniku meczu czy tam jakichs zawodow nie podaja. Bo liczy sie lans, ze sie było na zawodach a co najważniejsze czyli wynik to sie juz nie liczy. Taka jest moda ostatnio.

  • Cinu profesor
    @Nikt_ważny

    To nie jest pudelek czy inny onet, że trzeba nas traktować jak małpy żebyśmy kliknęli. To nie jest portal dla mas, tylko dla skokowych fanatyków, którzy i tak by kliknęli.

  • Nikt_ważny profesor
    @Cinu

    Na tym polega dziennikarstwo.. Tytuł nie może zdradzać treści artykułu, bo nikt nie kliknie.
    Ma zachęcić i zaciekawić, czasami nawet wprowadzić w błąd... Ta strona jest przede wszystkim po to, żeby ktoś na tym zarobił, reszta jest dopiero w drugiej kolejności.

  • Cinu profesor

    Już przestańcie z tymi tytułami sumującymi obie płcie, bo nic to nie mówi a tylko wprowadza w błąd. Tak ciężko napisać "5 skoczków/mężczyzn i 4 skoczkinie/kobiety w kadrze Polski na MŚ"?

  • acka weteran
    @Skoczek72

    Podział jest prosty - Thurnbichler i Kupczak obmyślają strategie treningowe i taktykę na zawody. Noelke buduje optimum neuropsychofizyczne, Miętus się przypatruje i uczy, Bachleda próbuje nie dopuścić do fochów wśród pań, Hafele przeszywa kombinezony pod gusta Katola i chroni buty przed donosami Horngachera. Gębala i Pani Węgrzyn likwidują skurcze mięśniowe i bóle piszczeli, Skrobotowie przyrządzają narty, a jest parę par do ogarnięcia x 9 sportowców, doktor czuwa z aspiryną, psycholog walczy z nakładaniem sobie samemu presji na wynik, Kruczek dba o świadczenia w hotelu, śniadania na czas, miejsce na parkingu, oficer prasowy opędza się od Formeli, Merka i Skórzyńskiego. Naprawdę każdy ma co robić...

  • cavalierjan19 profesor
    @Robert Johansson252

    Akurat Stephan Leyhe- czwarty do brydża u ekipy Horngachera, od jakiegoś czasu jest bardzo solidny i przyzwoity. Niemcy będą groźni, bardziej pogrzebać może ich Eisenbichler, który miewa wpadki (skoki na poziomie trzeciej dziesiątki) czy Geiger, który niekoniecznie będzie skakał na poziomie pierwszej dziesiątki (jak na przykład w konkursie duetów w USA).
    U Słoweńców najspokojniejszym punktem drużyny jest (o dziwo) Zajc, Lanisek obniżył loty, ale i tak stać go na wybitne próby. Domena może pogrzebać wiatr w plecy. Czwartym do drużyny powinien raczej być Jelar, Peter jest rozsypany technicznie, a Kos niepokojąco często zabuli.
    Austriacy jawią się w tych okolicznościach jako bardzo pewny, choć nie stuprocentowy kandydat do złota.

  • Pavel profesor
    @Kacper34

    Ja nie twierdzę, że było inaczej, po prostu twierdzę, że dyspozycja na treningach jest nic nie warta względem oceny potencjału zawodnika w zawodach. Szczególnie jak treningi są w tygodniu pomiędzy konkursami.

  • Kacper34 bywalec
    @Pavel

    Ja stanę trochę w obronie tych treningów. Po sobotnich zawodach w Lake Placid Tomasz Pilch udzielił wywiadu skijumping.pl, podczas którego otwarcie przyznał, że skakał na tych treningach po prostu źle, wręcz katastrofalnie. Na youtubowym kanale portalu, na którym obecnie się znajdujemy możecie znaleźć tę rozmowę.

  • acka weteran

    A dlaczego akurat 5 w kadrze i nikogo więcej? Gdyż ani Pilch, ani Habdas, ani Juroszek nie dali choć przez chwilę nadziei, że mogliby wygryźć Wąska i Zniszczoła. A mają w czasie mistrzostw dwa kontynentale - tam jest na razie ich miejsce. Może któryś załapie się na wycieczkę do Norwegii. Co było w zeszłym roku na Igrzyskach? Młode rutynowane nadzieje skakały tak brawurowo, że trzeba było ściągać Hulę ze świadczenia przedemerytalnego. Niech ktoś doprowadzi niemłodych wilczków wreszcie do takiego poziomu, żeby można było nominować ich w ciemno. A chyba nie ma takich speców trenerki. W portalach ogólnopolskich pojawiła się seria artykułów z gorzkimi żalami niespełnionych talentów z pokolenia Małysza i pokolenia Stocha. Trzeba brać duuużą poprawkę na ich własne błędy życiowe, ale to też obraz 20 lat nieudolności organizacyjnej PZN i nieudolności trenerskiej na różnych szczeblach, w tym braku szerszych horyzontów myślowych, myślenia strategicznego i wyczucia psychologicznych subtelności, w tym empatii. W tym kontekście aż cud, że przebiło się przez ćwierć wieku aż 4 wybitnych zawodników - generalnie bowiem poziom reszty to Miś na miarę naszych możliwości, otwierający oczy niedowiarkom, dziwiącym się, że z dyscypliny o takiej popularności w narodzie, że medialnie i marketingowo nie ma problemu ze sprzedażą - wynika tak niewiele. Czy wyniknie za 5-10 lat, gdy bohaterowie artykułów sami wytrenują nowe pokolenie, dając mu to, na brak czego sami narzekali jako zawodnicy - pozostaje tylko czekać...

  • Pavel profesor
    @Xenkus

    Na mitycznych treningach w Zakopcu i Wolny skakał niesamowicie, 20 metrów dalej od Pilcha. Spokojnie z tymi opowiastkami o skokach, których nikt nie widział.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Skład bez zaskoczeń, jedzie nasza wyraźnie najlepsze piątka w tym sezonie, choć moim zdaniem mogliby zabrać Habdasa, Pilcha czy Juroszka.

  • Kacper34 bywalec
    @Xenkus

    Ja to liczę, że zdobędzie medal, w dyspozycji od Innsbrucka do Sapporo stać go na niego.

  • Kacper34 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Jeszcze raz to napiszę. Myślisz, że Thurnbichler jest głupi i ustawia belkę w lesie, aby zakłamać rzeczywistość?

  • Kacper34 bywalec
    @Xenkus

    No właśnie @kwak11234@wp.pl, ty tak piszesz, że nie wierzysz w odrodzenie Stocha, ale fakty są takie, że na treningach wszyscy skakali naprawdę bardzo dobrze i nie bez powodu zakończono przedwcześnie zgrupowanie. Niektórzy mogą napisać, że np. właśnie Kamil na treningach przed Kulm podobno też skakał znakomicie, ale różnica jest taka, że tego austraickiego mamuta wręcz nienawidzi, a Planicę uwielbia.

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Nie. Kubacki ze Stochem mieli skakać szczególnie dobrze. Mam nadzieję, że Stoch uplasuje się 2x w top 10 konkursu na MŚ.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Xenkus

    no tak wieje od paru dni ze glowa mala do tego wysoka belka to i pewnie wszyscy by skoczyli daleko nawet Wolny.
    nie wierze w zadne mityczne Zakopane, ze wy sie na to dajecie nabrac -,-

  • Skoczek72 bywalec
    @Labrador_Retriever

    Tak, najbardziej potrzebny tam jest Łukasz Kruczek.

  • Janekx1 weteran
    @Xenkus

    Ciekawe z których belek skakali

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Stoch skakał dobrze na treningach w Zakopanem - tak się mówi. Wiele razy wraz z Kubackim mieli skoczyć za 140 metr.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Skoczek72

    Tak, jak się jakiś sport traktuje poważnie, to ekipy zazwyczaj są duże. Serio, naprawdę trzeba mieć w sobie dużo złej woli lub sporą niewiedzę, żeby robić wokół tego aferę.

  • Skoczek72 bywalec

    Dziewięciu sportowców, czternastu ludzi z ekipy. Ciekawe, ilu działaczy. Lata mijają i nic się nie zmienia. :)

  • Robert Johansson252 profesor

    A top 5 konkursów na razie:
    1. TCS Bischofshofen
    2. PŚ Kuusamo - sobota
    3. PŚ Kuusamo - niedziela
    4. Duety Lake Placid
    5. PŚ Engelberg - sobota

  • Robert Johansson252 profesor

    Początek sezonu był fajny

    Wisła - niestety, z powodów osobistych nie zapadł mi w pamięć ten weekend, oglądałem jeden konkurs, ale niezbyt uważnie, wydaje się po tabeli z wynikami, że weekend był spoko. 7/10
    Kuusamo - świetne zawody, jeden z najlepszych weekendów ostatnich lat. 8,5/10
    Titisee - pierwszy konkurs oglądałem jednym okiem przez porę emisji i obowiązki, mixu nie widziałem, niedzielny był średni - 6/10
    Engleberg - Bardzo dobry pierwszy konkurs, drugi też na poziomie. 7,5/10
    TCS Oberstdorf - rozczarowujące zawody pełne krótkich skoków - 5,5/10
    TCS Garmisch - jak na Ga-Pa szału nie było - 7/10
    TCS Innsbruck - gdyby nie triumf Kubackiego, konkurs do zapomnienia - 5/10
    TCS Bischofshofen - jak na razie najlepszy konkurs sezonu - 8,5/10
    Zakopane - bardzo przyjemna dla oka drużynówka i słabiutki konkurs indywidualny - 6/10
    Sapporo - loteria, loteria i loteria. Przynajmniej było dużo dalekich skoków i fajny klimat. - 6,5/10
    Bad Mitterndorf - pierwszy konkurs to była parodia skoków, drugi lepszy, ale weekend trochę rozczarowujący - 7/10
    Willingen - mixu nie oglądałem, pierwszy konkurs dość dobry, a niedzielny mocna loteria. - 6/10
    Lake Placid - wyczekiwany weekend, świetny konkurs mixu, dobry indywidualny w sobotę i beznadziejny w niedzielę - 7/10. Byłoby 8, gdyby nie ta niedziela.
    Rasnov - na razie się zapowiada na takie 4-5/10

  • Gerwazy doświadczony

    "Nie rozumiem czemu nie został wzięty szósty zawodnik. Przecież wystarczy, że Wąsek albo Zniszczoł na początku się rozchorują i wtedy można by któregoś z nich podmienić Habdasem czy Juroszkiem."

    Całkowicie się pod tym podpisuję.
    Skoro trenerzy uważają że nikt nie jest na tyle dobry żeby jechać na MŚ jako szósty, to chociaż powinni wziąć najlepszego juniora żeby zbierał doświadczenie.

  • damrs22 stały bywalec

    Wybór był tak oczywisty, że nie wiem, po co te wszystkie konkluzje. Ktokolwiek by nie pojechał jako 6 i tak nie wniósł by nic do tej drużyny. Szanse miał absolutnie każdy, bo konkurencji w tym sezonie praktycznie nie było. Nawet jakby ktoś złapał nagle, na 2 tyg przed MŚ formę na 3. dziesiątkę PŚ, to pewnie by się załapał. Wystarczyło oddać kilka solidnych skoków w lutym, a skoro nie było chętnych, to jadą ci co zasłużyli.

  • Pavel profesor
    @Shoutaro

    Raczej wezmą top skład na miksta, aby uciułali Kasiom stypendium.

  • acka weteran

    Medali wykluczać, skreślać nie można. Jest potencjał na nie. Wszystko będzie zależało od dyspozycji dnia i - wiatru. Powiem szczerze, czekam już na MŚ i potem końcówkę sezonu z dwoma najfajniejszymi mamutami, w tym lotami pań.
    Gdyż środek sezonu reżyserowany przez wiatr ze skwapliwą pomocą Pertile i Sedlaka - jest antyreklamą skoków narciarskich.
    Z piękną kulminacją w postaci FIS Cupu w Rasznovie awansowanym na Puchar Świata.
    Odważna decyzja z wysłaniem aż 4 skoczkiń. W sumie bardzo dobrze - niech próbują, nie będą mogły narzekać, że nie dostają szansy na imprezie docelowej , a i będą miały okazję potwierdzić miejsce w szeregu oraz zastanowić się, czego szukają w tym sporcie. Gdyż zająć drugie miejsce w FIS Cupie to już nawet Chinki potrafią... A jak im partia każe zapisać sie na studia, to i łatwe polskie stypendia z Uniwersjady się skończą...

  • Shoutaro doświadczony

    Ten, kto odpadnie po treningach (Zniszczoł lub Wąsek - w tej chwili nie jest to takie oczywiste) pewnie sobie skoczy "na otarcie łez" w mikście.
    Kiedyś byłbym gorącym oponentem takich rozwiązań (wychodząc z założenia, że każde zawody trzeba traktować poważnie, nawet jeśli jesteśmy bez szans), ale w tej chwili, biorąc pod uwagę w jakim miejscu są polskie żeńskie skoki, totalnie mi to już zwisa.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Po naukę jakiegoś Habdasa mógł zabrać, ale wartości sportowej by nie wniósł, mógł być ale jak go nie ma też płakał nie będę.

    Co do czasów Małysza, to brali 4 aby wystąpić w drużynie i po to tam byli.

  • dervish profesor
    @Karpp

    Skoków w tym sezonie nie za dużo. Moim zdaniem lepiej żeby taki niezasługujący na MŚ zawodnik poskakał sobie w konkursach PK niż w tym samym czasie grzał lawę na MŚ gdzie tylko skoki treningowe mógłby zaliczyć.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    dziś mija 21 lat od wydarzenia w którym, Niemcy zdobyli złoty medal olimpijski w Salt Lake City z przewagą zaledwie 0,1 pkt nad Finami ^^

  • majkiel doświadczony
    @mateusz3951

    Z jednej strony słuszna, z drugiej jakiś rezerwowy mógłby pojechać. A z trzeciej, wieźć kogoś żeby nawet nie poskakał to też bez sensu.

  • Janekx1 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Przecież zaczyna się od normalnej. Od tego sezonu skoki oglądasz?

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Ale już napisałem, dla mnie czucie wielkiej imprezy i kolejne wskazówki od austriackiego sztabu będą lepsze niż kolejny wyjazd z tym samym zespołem na PK.
    W czasach Małysza jeśli patrząc na to co napisałeś, powinien tylko Małysz być wysyłany.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Kacper34

    bo widze, jak forma oslabla w kadrze PL o ktorej mowilem w grudniu ze w okresie styczen/luty forma oslabnie. i dodalem, ze Rjoju się obudzi. Nie spodziewalem sie nadwyzki formy u Niemców, a do tego dojdą grozni Zajc i Lanisek. Tak to widze, nie mowie ze Polska kompletnie skompromituje sie na tych MS, ale miejsca 4-6 nikogo nie interesuja, bo odchodza w zapomnienie. Tylko medal się liczy i tego wszyscy oczekujemy, prawda?
    wroce do dyskusji jak np. Kubacki znow osiagnie forme letnia/ wczesna zimowa i zdobedzie 2 zlote medale, lub chociaz 2 srebrne.
    Licze po cichu tylko na srebro na normalnej. i braz w druzynie

  • Janekx1 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Co to ma do tego że napisałeś o tym że skreślasz Polaków w walce o medale? Jeszcze ujrzysz jak te medale będziemy mieli a Niemcy pod batutą Horngachera zmęczeni Rasnovem będą mieli 0 NULL.

  • PawelK95 doświadczony

    Nie rozumiem czemu nie został wzięty szósty zawodnik. Przecież wystarczy, że Wąsek albo Zniszczoł na początku się rozchorują i wtedy można by któregoś z nich podmienić Habdasem czy Juroszkiem. Bo na dużej mamy tylko cztery miejsca i tam będą skakać na pewno Zniszczoł lub Wąsek. Janek albo Kacper wstydu by nie przynieśli na normalnej, a biorąc pod uwagę że to nasza przyszłość (a zadaniem TT było budowanie młodych) to można było któremuś z nich dać szansę na zyskanie doświadczenia wielkiej imprezy.

  • mateusz3951 weteran

    Słuszna decyzja z zabraniem pięciu skoczków. Na normalnej skoczą wszyscy, potem będzie rywalizacja Zniszczoła i Wąska o udział w konkursie na dużej skoczni i w drużynówce.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Biorąc pod uwagę że na MŚ liczą się tylko medale, to kto tam będzie tym 5 na normalnej i czy będzie 28 czy 35 ma znaczenie żadne. Skład się wybrał sam, nikt nie dał podstaw do zmian, nie ma co szukać dziury w całym.

  • Kacper34 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Nie wiem skąd Ci się to wzięło, ale za wypisywanie takich głupot mam ochotę kliknąć Ci ignora. Nie zrobię tego ze względu na to, iż Twoje wpisy czasem są ciekawe. Dlaczego niby Twoim zdaniem nic nie osiągniemy na tych mistrzostwach? Myślisz, że Thurnbichler jest głupi i zakończył przedwcześnie zgrupowanie tak po prostu, bo miał takie widzimisię? Dawid w formie walczy o złoto, a Piotrek z Kamilem w dobrej dyspozycji walczą o medale. Olek jest w dyspozycji na TOP20 zawodów elity. Przy tak skaczących naszych zawodnikach w drużynówce z kolei będziemy walczyć o złoto. Nie wiem skąd wzięło Ci się to "szykują się dla nas nic nie znaczące Mistrzostwa".

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Janekx1

    bo co, boli cie to ze mam swoje zdanie? moge przeprosic, mam chociaz honor i zawsze to robie, gdy nie mam racji- i chcialbym znow nie miec racji. :)
    niektorzy nie maja honoru i jak pisalem ze Turkow nie będzie w Rasnovie z przyczyn technicznych, to mnie wysmiano i zwyzywano. A szczury schowaly sie w dziurze.

  • Janekx1 weteran
    @Robert Johansson252

    Austriakom też się mogą gorsze skoki przydarzyć, ważne by Stoch oraz czwarty do drużyny szybowali daleko.

  • Karpp profesor
    @RubenBlanco

    Dokładnie masz racje. Przykład Pekinu rok temu pokazuje, że normalna skocznia to niewiadoma. A biorąc pod uwagę, że jest ona podobna do tej z Planicy to jednak Pilch z Habdasem powinni dostać szanse w razie gdyby Wąsek się męczył.

  • Janekx1 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


    "Skreślam Polaków w walce o medale"


    Puknij się w sagan znawco bo będziesz przepraszał jeszcze.

  • RubenBlanco stały bywalec
    @Dervish

    "Jeżeli przez cały sezon nie zrobiło się nic albo niewiele by się załapać na MŚ to nie ma co mieszać i robić nerwowej atmosfery w kadrze jakąś niezdrową rywalizacja na zasadzie przez cały sezon nic nie robiłem a teraz fuksem może wygryzę kogoś kto swoją postawa zasłużył na MS"
    Jak zwykle "masz rację". Pamiętam jak Norwegowie na MŚ w 1995 wysłali żółtodzioba Ingebrigtsena, który przez cały sezon PŚ nie zdobył choćby punktu. Niesamowicie się ten młokos skompromitował na dużej skoczni w Thunder Bay.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Robert Johansson252

    bo nie wierze w poprawe Stocha, a Wasek i Zniszczol nie sa pewniakami do skakania w druzynie. Mamy tylko 2 mocnych i 2 srednich, w tym jednego weterana Stocha ktory 2 tygodnie mowil, ze nie widzi siebie w tym sezonie. moze naszla poprawa? will see
    skreslam Polakow w walce o medale, bo jestem pewny ze MS zdominuje Kobayashi na duzej, Granerud na normalnej a o medale wtraca sie Slowency i Wellinger z Kraftem

  • Janekx1 weteran
    @Kacper34

    Juroszek mógłby jechać właśnie pod kątem normalnej skoczni.

  • Adrian AZ profesor

    Trochę szkoda, że nie bierzemy 6, bo taki Juroszek mógłby coś skoczyć na NH, ale realnie to i tak nikt nie zasłużył, by jechać jako ten szósty i pewnie taki zawodnik i tak by tylko poskakał na treningach, a tak będzie w tym czasie kilka konkursów PK.

  • patgra777 początkujący

    U panów bez zaskoczeń, u pań aż cztery zawodniczki, czyżby trenowały na mistrzostwa świata, może któraś wystąpi w 2 serii konkursu indywidualnego.

  • dysfunkcja początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Nie skreślaj Piotra Żyły, który powinien zakręcić się koło podium.

  • Robert Johansson252 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Czemu bez medalu w drużynie?

    Austriacy są zdecydowanymi faworytami, ale kto oprócz nich? U Norwegów poza Granerudem nie ma nikogo, kto by błyszczał, Słoweńcy są nierówni, Japończycy mają max 2 dobrych zawodników, Niemcy mogą być groźni, ale nie muszą, bo nie mają czwartego mocnego do drużyny, podobnie zresztą jak my.

  • latarnik początkujący

    U panów według mnie bez zaskoczeń. Jestem ciekaw kto będzie się lepiej spisywał na dużej skoczni i na kogo postawi trener w drużynówce - Wąska czy Zniszczoła

  • Rawianek weteran

    Dobrze ,że dziewczyny jadą we czwórkę myślałem ,że pojadą tylko Konderla i Rajda.

  • Adrian AZ profesor
    @Paweł39

    Juroszek nie skacze lepiej od Wąska, skakał w PK i miał tam średnie wyniki, w PŚ w tym sezonie prawie nie startował. Oczywiście w dużej mierze to kwestia kontuzji.
    Gdyby nie pojechał Wąsek, który na przestrzeni sezonu uzbierał ponad 130 pkt PŚ, to byłoby to niesprawiedliwością.

  • Robert Johansson252 profesor

    A popołudniu jeszcze jakiś Habdas albo Juroszek zaskoczy i będzie w czołówce...

  • kwak11234@wp.pl profesor

    szykuja sie dla nas nic nie znaczace Mistrzostwa, bez medalu w druzynie. z emocjami jedynie w konkursie na normalnej skoczni za sprawa D.Kubackiego

  • Karpp profesor

    Jednak zaryzykowałbym i wziął kogoś lepszego z dwójki Habdas-Pilch tylko na normalną skocznie a później odesłał. Nawet jeśli mieliby nie wystąpić to jednak wskazówki kogoś innego niż cały czas Maciusiaka zawsze byłyby plusem. Poza tym treningów przed konkursem trochę będzie.

  • King profesor
    @Adrian AZ

    Ktokolwiek. W Lake Placid momentami Habdas lub Pilch bywali lepsi od Wąska będącego w słabej dyspozycji. Treningi na NH wtedy mogłyby rozstrzygnąć o tym kto będzie skakał. Dużo czołowych reprezentacji wysyła sześciu mimo możlwości wystawienia czterech (my mamy piątkę na NH), choć faktem jest że ich szósty jest na wyższym poziomie niż u nas numer 5.

  • Adrian AZ profesor
    @PawelK95

    Wątpię, by wygryzł Wąska ze składu. Wąsek jednak nawet w słabszej dyspozycji skacze na przełomie 3 i 4 dziesiątki, a na normalnych skoczniach nie skacze tak źle, w Rasnowie w LGP był na podium (nawet pomimo słabej obsady, to jednak kilku regularnie punktujących w PŚ skoczków wyprzedził wtedy)

  • alo profesor

    Trochę kiepsko można by było wziąć szóstego np Juroszka albo Habdasa

  • Paweł39 weteran
    @Adrian AZ

    Juroszek

  • dervish profesor

    Ilościowo i personalnie kadra jak najbardziej prawidłowa. Pojadą wszyscy ktorzy na to zasłużyli i którzy w tym sezonie nie przyniesli wstydu ani sobie ani kibicom.
    Wasek i Zniszczoł życiowe sezony. A trójka mistrzów uzasadnienia nie wymaga.
    Branie 6 zawodnika biorąc pod uwagę dokonania w tym sezonie nie miało i nie ma najmniejszego sensu.

    P.S.
    MŚ to nie jest miejsce do walki o miejsce w konkursie. Jeżeli przez cały sezon nie zrobiło się nic albo niewiele by się załapać na MŚ to nie ma co mieszać i robić nerwowej atmosfery w kadrze jakąś niezdrową rywalizacja na zasadzie przez cały sezon nic nie robiłem a teraz fuksem może wygryzę kogoś kto swoją postawa zasłużył na MS.

  • Kacper34 bywalec

    Szkoda, że jedzie tylko pięciu panów. Ja byłbym za tym, aby wziąć jeszcze szóstego np. Juroszka jakby dziś się dobrze spisał.

  • Adrian AZ profesor
    @King

    Nawet jak się nie poprawił, to i tak jest naszym numerem 5. Kto miałby jechać za niego?

  • Whitey bywalec

    Moglibyśmy wziąć jako 6 najlepszego z Rasnova czyli pewnie Juroszka. Niech nabiera troche doświadczenia i powalczy z pozostałymi.

  • Janekx1 weteran

    Po co Kruczka zabierać? Żeby sprawił pecha swoją obecnością pod skoczniami?

  • znawca_francuskiego weteran

    Skład u panów bez zaskoczeń.

    @King
    Wąsek w słabszej formie i tak jest lepszy od Pilcha i innych.

  • King profesor

    No to może faktycznie Wąsek się poprawił skoro już teraz stwierdzili, że jedzie pięciu. Mimo wszystko ja nadal pozostaję trochę sceptyczny, wobec jego dyspozycji.

  • padu doświadczony

    Czyli Twardosz nie spełnia warunków BMI aby startować w PŚ ale żeby startować w MŚ to już nie ma problemu. A tak skład bez zaskoczeń

  • PawelK95 doświadczony

    Wąsek na normalnej będzie raczej bezużyteczny jak w Pekinie i do tego biorąc pod uwagę jego aktualną dyspozycję. Mimo wszystko szkoda, że nie jedzie np. Juroszek, bo na normalnej pewnie by wygryzł Pawła ze składu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl