Puchar Świata opuszcza Europę, znamy skład reprezentacji Polski

  • 2024-02-06 10:50

Najlepszych skoczków czeka podróż dookoła świata. W najbliższy weekend gospodarzem zawodów będzie Lake Placid w Stanach Zjednoczonych, a tydzień później elita zawita do Sapporo w Japonii. W Ameryce Północnej i Azji zaprezentuje się pięciu Biało-Czerwonych.

Skocznie w Lake PlacidSkocznie w Lake Placid
fot. Dominik Formela
Okurayama w SapporoOkurayama w Sapporo
fot. Tadeusz Mieczyński

Polski Związek Narciarski (PZN) przekazał we wtorkowe przedpołudnie, iż decyzją trenera Thomasa Thurnbichler poza Starym Kontynentem pokażą się członkowie Kadry Narodowej A, czyli Dawid Kubacki, Kamil Stoch, Paweł Wąsek, Aleksander Zniszczoł i Piotr Żyła. Mowa zatem o tej samej piątce, która próbowała swoich sił w Willingen.

Łącznie poza Europą odbędzie się pięć konkursów rangi Pucharu Świata – po dwa indywidualne w Lake Placid i Sapporo, w tym rywalizacja duetów w USA, gdzie przed rokiem równych sobie w ten konkurencji nie mieli Dawid Kubacki oraz Piotr Żyła.

Biało-Czerwoni w środę wyruszą do Ameryki Północnej, skąd bezpośrednio udadzą się do Azji. Reprezentacja wróci do Europy 19 lutego. Na tym etapie zimy nasza drużyna jest szóstą siłą Pucharu Narodów 2023/24. W klasyfikacji generalnej Pucharu Świata najwyżej plasuje się Aleksander Zniszczoł, któremu dorobek 131 punktów daje 23. pozycję.

Program PŚ w Lake Placid (HS128)
Piątek, 09.02.2024

0:00 - Odprawa techniczna
21:00 - Oficjalny trening
23:00 - Kwalifikacje
Sobota, 10.02.2024
14:15 - Seria próbna
15:15 - Konkurs indywidualny
22:00 - Seria próbna
23:00 - Konkurs duetów
Niedziela, 11.02.2024
14:00 - Kwalifikacje
15:15 - Konkurs indywidualny

Program PŚ w Sapporo (HS137):
Piątek, 16.02.2024

1:00 - Odprawa techniczna
6:00 - Oficjalny trening
8:00 - Kwalifikacje
Sobota, 17.02.2024
7:00 - Seria próbna
8:00 - Pierwsza seria konkursowa
Niedziela, 18.02.2024
1:30 - Kwalifikacje
3:00 - Pierwsza seria konkursowa

* wszystkie godziny według czasu polskiego


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (40433) komentarze: (160)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • dervish profesor

    Tymczasem pojawiły się wspomnienia Wojciecha Skupnia. Mowi o zmarnowanej karierze z powodu picia alkoholu. Mówi, że w tamtym czasie wszyscy w kadrze pili, często na umór. Opowiedział o przypadku kiedy po libacji alkoholowej za sprawą jednego z kadrowiczów o dużym nazwisku zostało zalane całe piętro hotelu we Francji. Winę przypisano Skupniowi i jeszcze jednemu koledze żeby chronić właściwego winnego całej sytuacji.

    "- Poszło na mnie i na Mateusza Rutkowskiego – bo przecież nam było najłatwiej dopasować historię do łatki imprezowiczów. A to nie byliśmy my. Przykryto wtedy winowajcę, ale wystarczyło mieć wtedy w PZN właściwe nazwisko. Ja miałem niewłaściwe. Na szczęście nie kazali mi za to płacić. To pewnie były straty na niewyobrażalną kwotę."

    Mówi że teraz jest trzeźwy, że od 5 lat nie pije alkoholu.
    "- Co wam będę ściemniał, różnie bywało. Dwa tygodnie mocniej na mieście? No to potem tych dwóch tygodni rzetelnej roboty brakowało w kluczowych momentach. Tylko człowiek głupi był. Nie rozumiał."

    Mówi także o Adamie Małyszu : "Adam przecież też był młody, też miał pokusy. Ale może nie miał wokół ludzi, co ino cię na wódę namawiają."

  • rybolow1 doświadczony
    @Kuba_23

    Zdecydowanie nie. Jedyny kto z 3 dziadków się nadaje to Kubacki, chociaż w stosunku do zeszłego sezonu a nawet tego lata to dno. Oby na następny sezon się pozbierał

  • rybolow1 doświadczony
    @Arturion

    ale mają Buchara i Skarkę, więc może będzie jeszcze taki Koudelka albo Matura

  • Kuba_23 doświadczony
    @rybolow1

    Stoch tak

  • Kuba_23 doświadczony
    @kibicsportu

    Dopóki nie podadzą tego oficjalnie ja mu nie wierzę

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Co do sprzętu to trzeba brać pod uwagę, że nigdy nie wiadomo jaką nowinkę sprzętów ą czy modyfikacje wymyślą najmocniejsi - Austriacy, Niemcy, Słoweńcy, Japończycy, Norwedzy (tacy oni biedujący, że i tak kilkukrotnie bogatsi od nas są + zaplecze o którym polska tylko może pomarzyć), do tego dochodzą też zmiany regulaminowe narzucanie przez FIS. Co też ma wpływ na wyniki.

    Akurat w tym sezonie sprzętowo odstaliśmy (przyznał to i Thurnbichler) w innych latach czasem się udawało a czasem nie. Częściej jednak nie. Bo akurat finansowo to od lat mamy stabilność na zbliżonym poziomie. Więc nazwisko trenera nie gra aż takiej roli w tej kwestii.

    Inna sprawa, to umiejętność zdiagnozowana niedostatków sprzętowych i umiejętność wdrażania tych modyfikacji. Z tym też bywa różnie. A póki co najsłabiej idzie Thurnbichlerowi.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    W wieku lat nastu to mamy i mieliśmy wcześniej akurat całkiem niezłych zawodników w skali całych danych roczników w świecie. Problem polega na przejściu z wieku juniora do seniora, co w Polsce się wybitnie nie udaje.

    A co skoczkowie co zrobili u nas kariery to w większości zawodnicy którzy nie brylowali w wieku juniorskim.

    Ot paradoks.

  • Arturion profesor
    @rybolow1

    Za to nie tak dawno (bo chyba latem) dawał znać o sobie Vaverka. Ale... Chyba znów go wcięło.

  • rybolow1 doświadczony
    @King

    Vančura akurat skończył przez problemy ze zdrowiem

  • Arturion profesor
    @Kuba_23

    Wiadomo, że nie w Polsce, a tam, gdzie będzie można dobrze trenować.

  • kibicsportu profesor
    @Kuba_23

    Akurat kwak bądź co bądź podaje dobre informacje co do składów. Mimo, że mam często odmienne zdanie od niego, to pod tym względem trzeba mu przyznać, że podaje sprawdzone informacje.

  • Kuba_23 doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Nie opowiadaj bzdur

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Niestety w Lake Placid bez egzotyki. Nie planują przyjechać: Aigro, Koudelka, Ipcioglu. Finowie bez Valto. Na szczęście Włosi w pełnym składzie. Oczywiście bez Francuzów, którzy może jeszcze w Lahti wystartują w tym sezonie, ale powiedziałem MOŻE, a tak to starty tylko COC.

    Zamiast kwalifikacji, prolog z maksymalną liczbą 50 skoczków, a może i mniej.

  • dejw profesor

    Joergensen leci do Stanów, w miejsce Johanssona.

  • King profesor
    @Pavel

    Akurat od losowych Czechów to będzie lepszy losowy Polak. Czesi jeszcze bardziej marnują zawodników od nas. Stursa, Vancura czy Polasek na luzie mogli w tym momencie być szeroką czołówką światową na poziomie takiego Deschwandena.

  • Pavel profesor
    @StaryEmil

    Za Horngachera brylowaliśmy w kwestiach sprzętowych, a on miał tyle wspólnego z Austrią, że tam się urodził. Więcej, nawet przeciętny Dolezal potrafił wykręcić dwa solidne sezony nie mając totalnie nic wspólnego z Austrią. Biedująca Norwegia też robi sezony porządne brylując sprzętowo, Słowenia podobnie.

    U nas problemu nie stanowią mityczne "kwestia techniczne", ale dramatyczny poziom treningu w wieku lat nastu, który później przekłada się na braki w skokach seniorskich.

    W SMSach masz zwykłych absolwentów AWFu, którzy co najwyżej zrobili specjalizacji w "skokach" w ilości 2 semestrów, a i w to wątpię. W Austrii natomiast mają kierunki stricte nakierowane na skoki co w połączeniu z doświadczeniem tamtejszych kadr nijak nie przystaje do polskich warunków. Nie bez powodu nie ściągamy polskich adeptów skoków tylko szukamy zza granicą, a co zabawniejsze nawet wolimy inwestować w losowych Czechów.

  • StaryEmil stały bywalec
    @Pavel

    Bo sprowadzają know-how dotyczące sprzętu i innych nowinek technicznych, wynikające z wspomnianej wcześniej kooperacji z nauką na którą nas nie stać w zbliżonym zakresie. Bresadola wyraził ciekawą opinię że Polska w poprzednim sezonie była jeśli chodzi o kwestie sprzętowo-techniczne z przodu a w tym z tyłu. Efekt świeżości austriackiego know-now, a potem odcięci od macierzy nie byli wstanie wymyślić nic nowego?

  • Lataj profesor

    Komplet obstawionych miejsc jest, ale w tym roku nie będzie polskiego święta. Zniszczoł to był największy z pewniaków, Kubacki też OK, Stoch pojedzie, bo nie był w USA, a przed końcem kariery chyba sam o tym marzył. Wąsek od biedy też skoczy, ale nie jestem pewien, czy po Willingen będzie poprawa. Możliwe, że jego skok z Q był tylko wypadkiem przy pracy, a po prostu wcześniej miał gorsze samopoczucie. Jak wyzdrowieje i wyleci, to po prostu niewiadoma. Jest chociaż cień szansy na poprawę, jeśli nie będzie jet laga. Tylko co robi tu Żyła, który w Willingen raz był na końcu stawki, a potem nie zakwalifikował się do konkursu? Przypominam, że wtedy tylko Rumuni mieli tyle samo niezakwalifikowanych w niedzielę. Pewnie teraz tylko sam Thurn wie, co było nie tak, a już ma rozwiązanie. Problem Wiewióra nie był ponoć związany z olaniem którejś fazy przygotowań do sezonu.

  • Labrador_Retriever weteran
    @equest

    To w zasadzie był najmocniejszy argument za wysłaniem do USA "stałego składu", jeśli odpuszczenie dwóch tygodni startów nie wchodziło w grę w przypadku Stocha, Żyły czy Kubackiego. Także ze względu na PK, którego w najbliższy weekend nie ma, ale już w następny będzie, więc zastępcy praktycznie traciliby szansę na wywalczenie dodatkowego miejsca w przypadku startu w Japonii.

  • King profesor

    Nie wiem czy ktoś słuchał blisko godzinnego podcastu z TT, który przeprowadził Jakub Balcerski, ale pada tam moim zdaniem bardzo ciekawa i istotna kwestia pod koniec. TT wspomina, że w Polsce jakby zaniechano systemu edukacji trenerów, nie wiedział dokładnie kiedy, ale że w 2005 roku lub nawet wcześniej. Jak dla mnie to mogła być jedna z głównych przyczyn dlaczego mieliśmy potem problem z wyprowadzaniem zawodników z wieku juniorskiego lub w dalszej perspektywie odpowiednie szkolenie młodzieży. Siłą rozpędu może jeszcze to funkcjonowało po tym 2005 jakieś kilka lat stąd sukcesy juniorskie pokolenia Murańki, Wolnego itd.
    Ale jeśli uznać coś takiego za główną przyczynę to zaczniemy wychodzić na prostą dopiero teraz i w pełni ukształtowane pokolenie możemy mieć dopiero z dzieciaków, którzy zaczęli teraz przygodę ze skokami.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Ze szkoły w Stams trenera mają de facto tylko co oczywiste sami Austriacy oraz Polacy i Norwegowie. Jakoś mało. Z tego tylko Norwegowie trafili w ciemno na dobrego trenera (chociaż kto wiele ile w tym faktycznych zasług Stoeckla, a ile systemu Norweskiego i tego co zostawił po sobie Kojonkoski). Thurnbichlera zalety to wciąż tylko austriacki paszport bo nie sukcesy których nie ma.

    Też trzeba brać pod uwagę, jak duże znaczenie mają mieć finanse w skokach a co za tym idzie - sprzęt na najwyższym poziomie. Najczęściej a i obecnie tego nam brakuje najbardziej.

  • fraki stały bywalec
    @Janekx1

    Czekam, aż Aalto i Insam przegonią naszych w rankingu.

  • Pavel profesor
    @StaryEmil

    Jakoś nie dostrzegam, aby czołowe nacje zatrudniały trenerów z SMSów, a tych wychowanych w Stams już tak, przypadek? ;)

  • StaryEmil stały bywalec
    @Janekx1

    Jestem dziwnie przekonany że nie ma znaczącej różnicy w warsztacie między trenerami z SMS z Szczyrku i Zakopanego, a z tymi ze Stams czy Eisenerz. Różnicą jest przede wszystkim dofinansowanie. Nawet sam Pointer mowił że bez zaplecza naukowego jakie jest w Austrii czy Niemczech, zostaniemy z tyłu i to był jego warunek pracy w Polsce.

  • Piotr S. weteran
    @Kolos

    Piotr Żyła może pozytywnie zaskoczyć, ale tylko gdy będzie miał odpowiednio dużo czasu na regenerację. Obawiam się, że podróż do USA, a potem do Japonii może się dać mu mocno we znaki, podobnie jak Kamilowi.

    Co do Thurbichlera, masz rację, że to wygodna opcja dla Austrii. Dla nas byłoby lepiej gdyby miał bardziej doświadczonego asystenta.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Arturion

    Tylko że skocznie w Polsce nienadają się do treningu bo śnieg się stopił A po za tym Wisła jest nadal zamknięta

  • Kolos profesor
    @Piotr S.

    O ile Maciej Kot to jedyny obecnie zawodnik którego można by brać pod uwagę o tyle Jakub Wolny w najlepszym razie jest mocno nierówny. Nie ma pewności, że byłby lepszy od Żyły, zwłaszcza, że Żyła w ka_dej chwili może zaskoczyć dalekim skokiem.

    A dlaczego PZN (wł. prezes Małysz) wybrali Thurnbichlera na trenera? Uparli się na "austriacką myśl szkoleniową" i wybrali najtańszą opcję i tyle. A "dobra opinia" u Austriaków? Było tylko tyle mówione z ich strony, że młody i zdolny - to można powiedzieć o każdym 30-letnim trenerze po szkole. Do tego Austriacy chętnie nam oddali uczniaka. Przyuczy się do zawodu na poważnym stanowisku, porobi błędy ale na przyszłość się może nauczy... Dla Austrii układ idealny. Dla nas nie.

  • FJ stały bywalec
    @Lataj

    No tak słusznie. Nie zmienia to faktu, że na razie te lepsze skoki Wolnego to są jaskółki, które może coś przyniosą dobrego na kolejny sezon i być może pomogą mu w siebie uwierzyć. MOŻE. Oby. Ludzie przed 30-tką pilnie poszukiwani...

  • Lataj profesor
    @FJ

    Nie w Zakopanem a w Wiśle. Przed konkursem został wycofany po zakwalifikowaniu się.

  • Janekx1 weteran
    @Arturion

    No i to są te detale, szkolenie austriackie - Austria >>>>>>>>>> Polska

    Rok temu się szczyciliśmy Habdasem a co jest w tym sezonie tylko widać...

  • Janekx1 weteran
    @Arturion

    Sorki ale za Kotem jakoś nigdy nie przepadałem, znaczcie bardziej ceniłem Ziobrę za to że miał jaja i nie bał się walić prosto w stół.

  • Kuba_23 doświadczony
    @equest

    Odrazu lecą tak wynika z komunikatu PZN

  • Arturion profesor
    @Janekx1

    "Prevc 31 lat i zrozumiał że skoki już mu przyjemności nie sprawiają a wy chcecie pchać gościa"
    Pero zrozumiał, a innych gości może skakanie dalej bawić. Wyluzuj. Pero tak wybrał, inni inaczej.

  • equest profesor

    Jedna wybrana ekipa na zawody w USA i Japonii ma pewien sens.
    Ale zakładając, że z USA polecą do od razu do Japonii.
    W ten sposób minimalizuje się skutki jet lag`u.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Kuba_23

    Jutro niby będzie nowy dzień, ale on będzie taki sam jak dzisiaj, wczoraj i przedwczoraj. Znowu będziemy siedzieli na siłowni, dźwigali ciężary i wysłuchiwali krzyków Horngachera. Wszystko jest bez sensu
    "W tej kadrze nie ma miejsca dla ludzi z moim nastawieniem" dodał Niemiec

    "nie nadaje się już do PŚ, to jest miejsce dla wielkich skoczków jak na przykład pan Aleksander Zniszczoł

  • Kuba_23 doświadczony

    Kolejne niemieckie media potwierdzają doniesienia "Pilartschik Zeitung" na temat Karla Geigera.

    "Wszystko jest bez sensu. Ja to muszę coś w życiu zmienić, gdzieś wyjechać do świata, coś zobaczyć. Nikt mnie nie rozumie"

  • King profesor
    @Introverder

    Ja słuchając wywiady odnoszę wrażenie, że Stoch od jakiegoś czasu ma jakby wywalone na te skoki. Może tak jest faktycznie albo po prostu próbuje wzorować się na Żyle i tylko przed kamerą jest taki odbiór, a w rzeczywistości nadal mu zależy.

  • Janekx1 weteran
    @KaskHabdasa

    Kogo normalnego obchodzą jakieś drobnice punktowe 33 latka?

    Prevc 31 lat i zrozumiał że skoki już mu przyjemności nie sprawiają a wy chcecie pchać gościa którego max poziomem są pojedyncze próby na 25-30 z przewagą zawodów zakończonych od razu po 1 serii.

  • Piotr S. weteran
    @Kolos

    Na tę chwilę lepsi są Kot i Wolny. Nie wierzę, by Maciej Kot czy Jakub Wolny wypadli gorzej od Piotra Żyły. Obawiam się, że Kamilowi z jego formą w Ameryce i Japonii będzie ciężko. Powinien raczej trenować. To samo dotyczy Piotr Żyły, Dawida Kubackiego i Pawła Wąska.
    Skoro Thurnbichler jest 30latkiem bez doświadczenia to dlaczego Austriacy go cenią? W przypadku braku posłuchu powinien postąpić jak Rodlauer. Jak się im nie podoba to przecież mogą zakończyć swoje piękne kariery. Nieważne że to wielcy mistrzowie.

  • Janekx1 weteran

    Skład kadry Włoch 🇮🇹 na zawody Pucharu Świata w #LakePlacid 🇺🇸

    Giovanni #Bresadola
    Alex #Insam
    Andrea #Campregher
    Francesco #Cecon

    Skład kadry Finlandii 🇫🇮 na zawody Pucharu Świata w #LakePlacid 🇺🇸

    Antti #Aalto
    Niko #Kytösaho
    Eetu #Nousiainen

  • FJ stały bywalec
    Naprawdę.

    Nie wyciągałbym jeszcze daleko idących wniosków, że w związku z tym iż Stoch jedzie do USA, to kończy karierę. Przecież tu może chodzić o kwestie sponsorskie, czyli kasę. Kto by przyszedł pod tę skocznie, gdyby Polacy nie przyjechali w składzie A? W sezonie 22/23 gros publiki stanowiła Polonia, tak więc, gdyby przysłać rezerwowy skład, zawody zainteresowałyby może tylko psy Husky. No i po drugie starszyzna może chcieć ciągnąć te kariery dłużej niż w innych krajach, bo lepiej im się żyje niż "Prevcom tego świata", czyli przedstawicielom innych liczących się nacji. Choć trzeba oddać jedno. I tak nie było za bardzo kogo wysłać. Najwyżej można było wysłać weteranów na trening, ale tutaj, patrz punkty wcześniejsze.

    Jak znam realia polskich skoków, Kot w USA mógłby ani większych punktów nie ugrać, ani o miejscówkę na "Rower", by nie powalczył. Tak więc, tak czy siak skończyłoby się krytyką. A Wolny? Wolny, to niech się potwierdzi jeszcze w PK. Przecież on w Zakopanem poczyniał "soczyste bule".

  • Arturion profesor
    @Adrian AZ

    Stało się, jak się stało. Już tego nie zmienimy.

    @Kuba_23 - Nadają się momentami. Zarówno Kot, jak i Wolny oraz Murańka. Fakt, że nikt inny.
    Jeśli poleciała "żelazna piątka", to dla reszty powinny zostać zorganizowane poważne treningi. Zawodów teraz nie mają. Jak przez ten czas pracy nie będzie, to i do końca sezonu mizeria będzie.

  • rybolow1 doświadczony
    @Kuba_23

    A Stoch i Żyła się nadają?

  • Kuba_23 doświadczony
    @BartSki90

    Nie Kot , Wolny in inni nienadają się na PŚ obecnie

  • Adrian AZ profesor

    Ciąganie tydzień po tygodniu trójki Stoch, Żyła, Kubacki jest moim zdaniem zupełnie bezsensowne, o czym zresztą pisałem na początku sezonu. Przecież w PŚ i tak o nic nie walczą, więc nawet odpuszczenie 4 konkursów indywidualnych to mała strata, a gdyby zostali w kraju, odpoczęli i potrenowali w spokoju, to mogliby wrócić do PŚ od Oberstdorfu i może w końcu któryś z nich wszedłby do top10, a może nawet zaliczył wystrzał na podium. A tak będzie ciąganie na siłę po zawodach i męczenie się ciułając pojedyncze punkciki. A potem standardowe tłumaczenia, że zmęczenie, że brak energii, itp.

  • Arturion profesor
    @Kolos

    Beton kibicowski (?) trzyma się mocno...

  • Kolos profesor
    @Piotr S.

    Miejsca w składzie nie mają za zasługi. Po prostu brak lepszych i to mimo ich fatalnej formy. Niestety.

    Natomiast co do zasług to takiego trenera wybrał PZN - 30 latka bez doświadczenia, to trudno żeby tacy wielcy mistrzowie go słuchali, szczególnie wtedy kiedy nie idzie tak jak obecnie. To było z góry wiadomo, że to się nie może udać.

  • Arturion profesor
    @fraki

    Na razie reszta naszych zawodników nie jest na równym poziomie z tą piątką. W porywach Kot.
    Kot za Wąska... To by było "odmłodzenie"! ;-)
    A za innego nie ma szans. Jak wywalczy w PK miejsce, to będzie tym szóstym na następny period. A ci naprawdę młodzi na razie w PK niczego nie pokazali.
    Embacher, w tak potężnej kadrze, przebił się z FIS Cup do PŚ błyskawicznie.

  • fraki stały bywalec

    Miało być odmładzanie kadry, miał być udział w zawodach młodszych zawodników, gdy są na równym poziomie, no i miało być lepiej od T4S (a wyszło w miarę ok tylko na Polskim Tourze), no i stale miał być progres. Odpowiedzmy sobie sami, co jest.

  • Arturion profesor
    @Introverder

    Myślę, że nastawia się na IO, no i, po drodze, na następny sezon. Niech to, co zostało z tego sezonu, wykorzysta maksymalnie, Ale bez napinki na konieczność sukcesu. Choćby w postaci wygrania tego jednego konkursu. Luz więcej mu da.
    On jest naprawdę półkę wyżej od Piotra i Dawida, Tylko uwolnić potencjał. Nawet z tym peselem... Tylko, powtarzam, bez napinki.
    Na razie skoki go cieszą i niech tak będzie - z wyczyszczoną głową.

  • Introverder profesor
    @papa_s

    Kamilowi to powiedz, bo to on tam decyduje a nie trener (i to samo odnieś do Piotrka i ew. do Dawida). Kamil po niedzieli zdawał się być zadowolony z tego, że załapał się do czołowej 30-tki zawodów.. Ja w ogóle zaczynam dostrzegać, iż poziom sportowej złości u Kamila nie jest taki jak był wcześniej. Nie wiem (bo w głowie mu nie siedzę) czy to efekt pewnej rezygnacji, wypalenia czy/i zmiany priorytetów.

  • kibicsportu profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Jak może blokować kadrę?
    A kto innym naszym skoczkom zabrania skakać lepiej od Kamila. Takie głupie gadanie o blokowaniu miejsc.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @maniekfoto

    Problem jest taki że puki on skacze blokuje kadrę.

  • BartSki90 początkujący
    @Piotr S.

    Racja.W USA i Japonii powinni się pokazać Kot i Wolny.Oprócz nich Murańka i nawet Habdas.

  • Piotr S. weteran
    @Kolos

    To trener jest szefem i to on powinien decydować o składzie. Gdyby zawodnicy nie chcieli go słuchać to powinien ustawić ich do pionu. Jeżeli będzie się kogoś faworyzować to rozwali się system. Dla wszystkich powinny być takie same, przejrzyste zasady. Bez wyjątków. Za zasługi to może być loża honorowa, a nie miejsce w składzie.

  • Piotr S. weteran

    Wysyłanie staruszków na zawody do USA i Japonii to błąd. Przecież Piotr Żyła nie może dojść do siebie po lotach w Kulm, tym bardziej, że Maciej Kot niedawno wygrał w PK a Jakub Wolny był 3.

  • KaskHabdasa początkujący

    szkoda że Maćka nie ma. Może by klepał bulę jak Wąsek ale może w trakcie jego skoku wiaterek by podratował i przynajmniej punkty by były

  • papa_s weteran
    Po co?

    Ciągać Stocha na wyprawę w osiemdziesiąt dni dookoła świata. Może niech sobie potrenuje w spokoju. Czasem żeby zrobić kilka kroków naprzód trzeba zrobić jeden krok w tył.

  • Kuba_23 doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Owszem myślał ale wcześniej mówiłem że plan zakładał start tej piątku w USA i w Sapporo

  • Kuba_23 doświadczony
    @KapitanGrawitacja

    Do Sapporo lecą tym samym składem co PZN ogłosił

  • Nojer stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Nie będzie Ukraińców i Turków przez następne dwa weekendy

  • rybolow1 doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    To może Cecon w końcu zapunktuje

  • gracz75 stały bywalec

    Nie piszę tu często , ale już nie zdzierże jak czytam tych profesorów i innych kolosów
    Nie ma kim zastąpić ?
    w każdej reprezentacji jest tak że jak się pokazujesz w PK dostajesz szansę
    czytam tu że Kot będzie walczył o 6 miejsce naPS, tylko po co nam 6 miejsc skoro nie ma kogo wystawić?
    niektórzy tu piszący sami sobie przeczą
    Teraz ci którzy domagali się zmian (wywalić Dolezala) już jadą po następnym trenerze a jak kiedyś pisałem żeby zostawić Doda na jeszcze jeden sezon to zostałem wyśmiany
    A tak na koniec , oczywiście że Thurm jest cienki , tylko co teraz da kolejna zmiana? (chyba żeby wrócił Horn i walnął w stół)
    Małysz teraz go nie zwolni bo to by oznaczało że dając trenerowi taka władze się pomylił , a teraz by musiał zwolnić cały sztab kadry A i B
    A tak w ogóle to polecam Małyszowi tych profesorów i innych mądrali co tu piszą , mam wrażenie że każdy z nich byłby lepszy od obecnych trenerów (przynajmniej tak o sobie myślą) Pa

  • Kolos profesor
    @Mucha125

    Kadra B też podlega Thurnbichlerowi w końcu to on koordynuje całość. I to Thurnbichler a nie Jiroutek decydował np. o wyrzuceniu z kadry Wolnego za krytykę.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Mesq2004

    Nie. W ogóle mało kto z egzotyki będzie przez te 2 weekendy.

    Na szczęście będą Finowie i Włosi w okrojonym składzie, Finowie w trójkę

  • Mesq2004 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Wiesz może czy Francuzi pojadą do Lake Placid i Sapporo? Bardzo lubię tych skoczków i chciałbym wiedzieć

  • Oreo profesor

    Żeby nie wziąć Kota do USA to naprawdę obciach... przecież on by się spisał lepiej od Wąskiego czy Żylastego

  • KapitanGrawitacja weteran
    @Franciszek

    Juroszek został powołany do kadry A w maju natomiast w październiku TT przesunął go do kadry B, więc na to jak aktualnie prezentuje się Juroszek miał poniekąd też wpływ Thurnbichler. Do tego dołóżmy zaoranego w tamtym sezonie Wolnego i Wąska który w tym sezonie zrobił regres i mamy obraz Thurnbichlera jako świetnego "rozwijacza" talentów. Nie widzę przyszłości z tym trenerem.

  • Franciszek stały bywalec

    Ciekawe jakby wspomniany Juroszek i Habdas powiedzmy byli w kadrze a i trenowali z kadrą a czy teraz prezentowali by takie dno jak obecnie w kontynentalnym? To była czysta głupota żeby nie wziąć nikogo innego nowego do kadry. To teraz nie ma rotacji. Sami sobie są winni. Myślałem że sami zawodnicy zrezygnują a szczególnie Żyła który w Willingen się skompromitował i widać było że chłop się męczy, ale nie musi jechać i cieszyć tą swoją już starawą michę do kamery "hehe" i zajmować miejsca innym.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Żyła zdecydowanie potrzebuje przerwy. Od niedzieli na Kulm wygląda na zmęczonego może nawet nie tyle fizycznie co pewnie też psychicznie. Podejrzewam że nie będzie już zmian do końca periodu. Ewentualnie pojedziemy do Sapporo po raz kolejny nie wykorzystując limitu. Teraz dla naszych skoków trwa dużo ważniejsza od PŚ walka o 6 miejsce na ostatni period PŚ :V

    Poza tym uważam że TT powinien zostać zwolniony za najgorszy sezon od 99/00 i jego wielki system według którego trenowała też cała kadra B.

  • Mucha125 profesor
    @Kolos

    Zanim tak obwiniesz go popatrz jak sobie radzi trener kadry B.
    Dodatkowo ten cały bunt to jest śmiech na sali, bo jak widać kadra B domaga się treningu oraz dobrego szkolenia, a kadra A narzeka na trening to istna komedia. Ciekawe jakby mistrzowie powiedzieli na warunki kadry B?

  • Kolos profesor
    @Introverder

    Zdecydowanie do#wiadczenie, osiągnięte sukcesy i pozycja sportowa tria weteranów upoważnia ich do braku przymusu ślepego posłuszeństwa wobec trenera. Zwłaszcza gdy tym trenerem jest wytatuowany 30-latek bez doświadczenia.

  • Mucha125 profesor
    @Introverder

    Jeszcze się okaże ze Zniszczoł w duetach nie wystąpi

  • Introverder profesor

    Po prostu są 3 święte krowy teraz w kadrze, które są na specjalnych warunkach, a trener pozwolił się zepchnąć do roli statysty poniekąd. Nie wiem czy kadrowo on jeszcze tam za coś odpowiada czy już tylko jest sterowany i przez Trójkę Weteranów i jeszcze może odgórnie dodatkowo.

  • Franciszek stały bywalec

    Są zawodnicy którzy mogli by trójkę starych skoczków zastąpić nawet jak inni mają Mistrzostwa Juniorów. A tutaj mamy kolejny przykład zabetonowania kadry i nikt nie pojawia się nowy. Thunbichler tez jest odpowiedzialny za to, zagadką pozostaje czemu on nie wziął więcej skoczków do kadry a a nowego zawodnika czyli Juroszka odstawił na bok bo taki miał kaprys. Po co go odstawiał przed sezonem? To własnie jest to jego stawianie na młodych? Nie dość że hipokryta to i kłamca. Tak stawia na młodych że jednego właśnie odstawił przed sezonem. Zamiast starych to tu się odstawia młodszych. PZN, Małysz, wytatuowany Austriak są siebie warci. Choć teraz Juroszek g... skacze, ale to co zrobił z nim to jest po prostu idiotyzm i nie wiem czy nie do końca wymysł Malysza. Wcale bym się nie zdziwił bo wiemy o jego jazdach wywaleniach i przywróceniach Wolnego po tym wywiadzie..
    A poza tym widać że Austriak jest sterowany przez trójkę emerytów, ale też taki wymysł kochanego Prezesa. Zamiast trenować młodszych to wymyślił trenera dla trójki emerytów starszych od niego. To teraz oni sterują trenerem a nie odwrotnie.

  • Kolos profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Opcja jedyna, wdrażana na ten moment przez PZN to indywidualny trener (i sztab) dla każdego z tria i Thurnbichler jako trener reszty.

    Inne rozwiązania byłyby zaskoczeniem. Niestety.

    Pozbywanie się tria na "na ostro"z kadr byłoby wylaniem dziecka z kąpielą. Tłumu zastępców i następców brak.

    Oni się jednak wciąż sportowo do tych kadr łapią.

  • Kolos profesor
    @kwak11234@wp.pl

    W przypadku Tschofeninga to naciągane twierdzenie. Skoki na top 10 pokazał w loteryjnym Willingen i to i tak tylko w niedzielę. Realnie o jego formie na ten moment niewiele można powiedzieć.

    Granerud to też nie wiadoma. Po za tym dla niego jakoś istotne są domowe konkursy i równocześnie Raw Air. Z Polskiego punktu widzenia to już tylko wegetacja byle dociągnąć do końca sezonu. Imprezy decelowe za nami już.

    Stoch zresztą zaliczył przerwę w tym sezonie a efekt był praktycznie żaden.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Tschofenig czy Granerud wiedzieli że starty nic nie dadzą i pojechali na treningi, jeden wrócił i już skoki na top 10, a drugi wróci i pewnie będzie odgrywał rolę w RAW AIR.

    Ta kadra nie ma przyszłości i albo po sezonie zaczną się czystki, albo po prostu trzeba to bojkotować, bo tej kadry w tym sezonie oglądać się NIE DA.

    A do Sapporo zawsze jeździli nowi zawodnicy, pokazać się, powalczyć TO NIE, ZNÓW będziemy oglądać dziada Stocha, żyjącego w swoim świecie Kubackiego i Żyłę, który ma wszystko w odbycie.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Kuba_23

    nieprawda, myślał cały poniedziałek trener

  • Kolos profesor
    @Introverder

    W sumie Thurnbichler nie ma wyboru. Trio weteranów jeśliby zechciało to w zasadzie w każdym momencie może go wysadzić z fotela trenera.

    Reszta kadry też raczej by za Thurnbichlera nie umierała.

    Po za tym sezon już i tak jest w plecy. Odpuszczanie zawodów już i tak w zasadzie nic nie da. Więc lepsza opcja to startować w PŚ, te drobne punkty i parę groszy na konto wpadną a i wycieczki fajne można zaliczyć.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Bardzo słaba dyspozycja? Stoch zbliża się do formy z początku sezonu czyli zaczynają się problemy z awansowaniem do konkursu. Kubacki i Żyła wyglądają chyba nawet gorzej niż w listopadzie i grudniu.

    Owszem wymienić nie ma za bardzo na kogo (chociaż Kot akurat wygrał konkurs PK). Ale to po prostu powinni jechać we dwójkę Zniszczoł-Wąsek i tyle. Bez podmianki.

  • Introverder profesor
    @Matrixun

    "Cytując klasyka "niby człowiek wiedział, a jednak się łudził". :/" - No ale jak zawodnik sam decyduje za trenera, to to tak wygląda. Nawet się nie krygowali, by robić pozory samodzielności trenera mówiąc: "Jak trener zdecyduje, to tak będzie" ;) i dziennikarze też już podchwycili kto tam rządzi pytając o USA. Układ wydaje się jasny - Kamil/Dawid/Piotrek mówi, że jedzie to jedzie. :) ;)

    No i potem kiedy jest sytuacja, że trzeba coś poprawić na spokojnie, to żaden nie odpuszcza.

  • Introverder profesor

    Jakby Prima Aprilis był blisko powiedziałbym, że dzisiejsze newsy zw. z Pero i z wybraną kadrą, to jest Prima Aprilis, ale że rozumiem, że to jednak nie Prima Aprilis zgaduję, że te wiadomości to nie są żarty xD. Ale nie zaskakuje mnie to, bo tam zawodnicy (a na pewno Trójka Weteranów) mówią, że lecą nawet zanim trener coś powie. xD :). No i ktoś dobrze napisał, że Peszki tylko brak, by atmosferę robił w szatni :).

  • atalanta doświadczony
    @Janusz11

    Żyła w trakcie MŚwL dwa razy "wchodził w swój świat", dzień po dniu. Dlatego jest przemęczony. Im starszy, tym trudniej mu po czymś takim dojść do siebie. Podobnie było rok temu po MŚ w Planicy. Ale niewykluczone, że już w LP będzie z nim ok.

  • 23haze doświadczony

    ...tylko Peszki jakoś nie widzę, ani Lewego...

  • Janusz11 stały bywalec
    @Pavel

    Tak zwany "load management" dla emerytów. Trójka jest bez formy, a Żyła do tego wydaje się przemęczony, każdy jest daleki od swojego poziomu maksymalnego nawet uwzględniając, że niektórzy z nich już mogą być niezdolni do wygrywania tak, jak kiedyś (ostatnie konkursy takiego Stocha to poziom dużo gorszy niż nawet jego tegoroczny max z TCS).

    Objazdowa wycieczka po świecie dla wiekowych zawodników zamiast odpoczynku i spokojnego treningu gdzieś bliżej domu to ryzyko zjazdu do poziomu braku możliwości punktowania, a gdyby odpoczęli i potrenowali, to byłaby szansa na stabilizację może w okolicach 15 miejsca.

    Z drugiej strony z tego co rozumiem, to bilety już wykupione dawno temu, wylot z USA będzie od razu do Japonii, a podmiana nazwiska na bilecie wymusza również wyjazd do Sapporo, więc wysłanie Kota do USA uniemożliwiłoby mu walkę o miejscówkę.

    Nie jest to jakaś kontrowersyjna decyzja, ale nawet w kontekście wyników samych emerytów może poskutkować mniejszą liczbą punktów PŚ na koniec sezonu, niż byłoby w przypadku odpuszczenia tych zawodów przez nich.

    Za to skłania trochę do zastanowienia się nad betonowaniem w kontekście przyszłych sezonów, daję 80% szansy na to, że co najmniej jeden z trójki już w przyszłym roku nie będzie mieścił się w top 5 najlepszych polskich skoczków, oby nie było wtedy obwożenia za zasługi i po rzekomej poprawie na mitycznych treningach, bo drombo decyduje, kto pojedzie.

  • 23haze doświadczony

    Cóż za sensacyjny skład... No ale zwycięskiego składu się nie zmienia...

  • Arturion profesor

    Kadra B powinna gdzieś pojechać na treningi. Ciekawe, czy na to wpadną...

  • dervish profesor
    @Pavel

    Masz rację. Podważanie nominacji jest bezzasadne bo rzeczywiście do USA jadą aktualnie najlepsi i wyłącznie ci co zasługują. Tu nie ma i nie powinno być żadnych dyskusji. Nie ma mowy o betonowaniu kadry. Trójka mistrzów nawet będąc w kryzysie jest o klasę lepsza od najlepszych na zapleczu.

    Jeżeli chodzi o mnie to nie podważam nominacji tylko decyzję, ze jednak mistrzowie jada dziadować zamiast zostać z TT w kraju czy tez w jakiejś zagranicznej lokacji i spokojnie potrenować by spróbować uratować resztę sezonu.

    A Zniszczoł który jest w życiowej formie wraz z ludźmi z zaplecza (może nawet z Kotem który zapewne skoncentruje się na wywalczeniu ekstra miejscówki) pod okiem któregoś z asystentów mógłby w tym czasie startować w USA.
    Kadra powinna brać przykład z Widhoelzla i tego jak próbował zaradzić kryzysowi Tschofeniga, ewentualnie z HEG-a.

  • Mesq2004 bywalec

    Co za betonowanie kadry. Kiedyś uważałem że to Horngacher betonuje niemiecką kadrę, ale po decyzji Thurnbichlera zmieniłem zdanie.

  • Pavel profesor

    Prócz szeroko pojętej "sprawiedliwości dziejowej" i chęci upokorzenia/sprowadzenia ma ziemię emerytów, jakieś inne argumenty przemawiają za rotacja? ;)

    Tak zupełnie poważnie, to ani Kot ani Muranka ani tym bardziej Wolny nie rokuje na nic więcej niz ciula Stoch ;) Jakby jeszcze była rywalizacja junior v emeryt, to byłbym skłonny do powożenia go po PS, może zaskoczy. A tu mamy 30 latków rywalizujących z 35 latkami, moim zdaniem jest totalnie wszystko jedno kto tam pojedzie ;)

  • atalanta doświadczony

    Co do składu. Przypomnijcie sobie, to było tak niedawno: w Wiśle i Zakopanem wystawiliśmy najlepszych z zaplecza. Żaden poza Kotem nie zdobył punktów, a Kot zapewne zawdzięcza je tylko zbyt wysokiej belce w 1. serii. I tych zawodników chcielibyście wysłać na PŚ zamiast kadry A? A może w ogóle żadnego? W dodatku do Lake Placid, gdzie na zawody tak licznie przyjeżdża Polonia? No po prostu nie można tamtejszych kibiców w ten sposób potraktować, byłoby to bardzo nieeleganckie.

  • kubilaj2 weteran
    @Seba Aka Krzychu

    Wąsek ogółem nie lubi "lotnych" obiektów, a poza tym był świeżo po gorączce.

  • maniekfoto stały bywalec
    @Wiewior

    Śmiać się będą tylko nieliczni "kibice", którzy lepiej od Kamila wiedzą, kiedy kończy się karierę. Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy próbują wymuszać na kimś koniec kariery lub jej zawieszanie. Jak Kamil będzie chciał, to i do 60 lat będzie skakać.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Bardzo lubiłem Thurnbichlera, ale za ten beton, za te wszystkie decyzje w tym sezonie, to lubię go coraz mniej. Zniszczoł wiadomo, pewniak, jedyny, który może wyskakać dobry wynik, Kubacki też się jakoś broni, Wąsek w Willingen oddał tylko jeden skok, katastrofalny, no ale może to był wypadek przy pracy, zobaczymy. Stoch to bez dwóch zdań powinien jechać na treningi, chyba, że jest to jego ostatni sezon i chce sobie poskakać w USA to rozumiem. Żyła w Willingen raz skończył zmagania pod koniec stawki, a drugi raz nie przeszedł przez kwalifikacje, forma konkretna, więc nie było innego wyjścia niż powołać go do składu na USA i Japonię.

  • Kuba_23 doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Decyzja znana była przed Willingen

  • Kuba_23 doświadczony
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Horhager był betoniarz, Doležal betoniarz a teraz to samo Thurnbichler . Ludzie wam nic nie dogodzi . Thomas nie jest betoniarzem po prostu wybiera swoją kadrę przedewszystkim która jest trochę lepsza niż te całe Pilchy, Koty, Murańki

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Kuba_23

    No i powiedz ty mi co takie komentarze wnoszą do dyskusji, bo takich u ciebie można najwięcej zaobserwować?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    To nie wina TT z tym składem. Przecież w niedziele wieczorem Stoch dodał post o USA i jego wylocie. A TT jasno powiedział że w poniedziałek i wtorek pomyśli nad składem.

    Kubacki/Stoch rządzą składem

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @Kuba_23

    Obraza? Chyba pochwała, przecież stwierdzam, że jest w czymś najlepszy na świecie. Kubuś kłania Ci się czytanie ze zrozumieniem.

  • waldemarsson doświadczony

    Bez zaskoczeń. Po tym co zawodnicy i trener mówili ostatnio w wywiadach to wszystko było jasne. Pewnie te bilety dla nich to już z miesiąc temu były zakupione.

  • Kuba_23 doświadczony
    @semion

    To sobie ogłaszaj bojkot . Ja z tej decyzji jestem zadowolony

  • Kuba_23 doświadczony
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Przestań obrażać trenera

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Szczerze? Ja się spodziewałem takiego składu. Przecież Stoch musi zobaczyć Lake Placid(rok temu nie był), Kubacki będzie miał bardzo dobre warunki w samolocie jeśli chodzi o latanie. A Żyła i Wąsek to znają tamtą skocznię, byli na niej rok temu przecież to nic nie stanie na przeszkodzie aby polecieć xD.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Janusz11

    Jeśli się skacze, to powinno się podlegać normalnym regułom. O PK zahaczył całkiem niedawno także Ammann, choć w przypadku Szwajcarii wiadomo, że nie o limity chodziło. W każdym razie korona mu z głowy nie spadła. Jak ktoś nie chce wracać do PK, to cóż... Nie ma przymusu skakania do śmierci. A jak się skacze, to nie powinno być wyjazdów na PŚ za zasługi. Kamil niech robi, co chce, bo to jego sprawa. Po prostu mam nadzieję, że nikt nie będzie się upierał przy tym, że cała trójca ma miejsce w PŚ z automatu, niezależnie od ich pozycji w hierarchii polskich skoczków.

  • dejw profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Kubuś nie daje argumentów. Kubuś ma 7 lat.

  • dejw profesor

    Tytuł artykułu powinien być inny: Trójka drombo odkryła karty. Chcą polecieć do Stanów.

    I w zasadzie, to o co się tu spierać. TCS przegrany, MŚwL przegrane, PŚ i PN przewalony z kretesem. Na zapleczu pożar, trener nie ufa zawodnikom, zawodnicy nie lubią trenera. Trzeba to jakoś przetrwać do końca i "siąść i porozmawiać" po Planicy, ustalając nowy rozdanie.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Thomas Betonnbichler najlepszy producent cementu na świecie!!!

  • dawe19 doświadczony

    Ale beton. To już nie jest nawet śmieszne. Żyła i Stoch totalnie bez formy, do tego Wąsek po chorobie co się nadaje na treningi. Czy oni są normalni?

  • Meffju bywalec

    Thurnbichler to ma w ogóle coś do powiedzenia, czy tą kadrą rządzą Stoch, Kubacki i Żyła?

  • semion weteran

    To jest jak splunięcie nam w twarz!!! Trzeba ogłosić bojkot tych emerytów, jak im sponsorzy przestaną płacić, to może wtedy zrobi się porządek!

  • Kolos profesor

    Dla większości kadrowiczów tylko wycieczka. Wiem, że betoniarz Thurnbichler nie ma zbyt wielkiego pola manewru, ale to po prostu trzeba wysłać szuplejszą kadrę na PŚ i tyle...

  • Kibic_2001 bywalec

    Jest jedno pewne słowo, które padnie podczas tego weekendu WARUNKI!!! Na progu było dobrze, nad bulą poprawnie, ale warunki to, warunki pstro, warunki tamto i siamto, warunki…, itd.,itd..

  • Kuba_23 doświadczony
    @kamilgadomski91@interia.pl

    No cóż jak będzie skakać słabo to zakończy swoj udział

  • kamilgadomski91@interia.pl stały bywalec
    @Kuba_23

    A po konkursach w Oslo zakończy swój udział w Raw Air

  • Kuba_23 doświadczony
    @rybolow1

    Wtedy to Kot pojedzie jak wywalczy miejsce

  • rybolow1 doświadczony
    @Kuba_23

    Tylko co nam z miejsca na RA jak sam przyznajesz że Wolny i Murańka na punkty nie mają szans?

  • fraki stały bywalec
    @Janusz11

    Będzie startować wtedy kiedy sobie zażyczy, na takich skoczniach, na jakich będzie chcieć i w tych ważnych imprezach i ciekawych wycieczkach.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @kibicsportu

    Tylko widać że Thurm tu się w ogóle nie stara bo prawdziwy trener dałby przerwę swym zawodnikom i wystawił B-kadrę a nie zawodnika bez kwalifikacji.

  • Wiewior doświadczony
    @maniekfoto

    Mówił rok temu, że jak w tym sezonie będzie zajmował odległe miejsca to odejdzie. Wyjazd na zawody do USA to było jego marzenie. Zresztą jak by nawet został, to wszyscy bedą sie z niego śmiali.

  • Janusz11 stały bywalec

    Typowe dla Thurnbichlera betonowanie składu, choć w tym przypadku raczej ogon sterował psem i weterani sami zdecydowali, że jadą, skoro sezon i tak stracony, a można zaliczyć fajną wycieczkę i wypełnić zobowiązania sponsorskie. Obstawiam, że po wyjeździe co najmniej jeden pogorszy się na tyle, że będą gigantyczne problemy z wchodzeniem do trzydziestki.

    W tym sezonie przy słabym zapleczu to jeszcze nie problem, ale nieuchronnie zbliża się moment, w którym przy niskich limitach ktoś z trójcy nie będzie mieścić się w składzie pod względem sportowym, prawdopodobnie Stoch. Realna jest sytuacja, w której w przyszłym sezonie po lepszych, niezawalonych przygotowaniach kadry A i B wszyscy z grupy Thurnbichlera poza nim (w sezonie 22/23 tylko Stoch i Wolny nie poprawili się w porównaniu do poprzedniego, Kubacki zaliczył genialny rok, o czym wielu zapomina, a Żyła i Wąsek zrobili postępy) poprawiają się, Kamil spada na 5 miejsce w tej grupie za Wąska (już teraz jest czwarty), a do tego lepszą formę łapie jeszcze jeden skoczek z kadry B, więc Stoch spada na 6 miejsce w rankingu skoczków z Polski, w przypadku utrzymania limitów sportowo poza składem na PŚ.

    Kamil coś wspominał, że do PK nie wróci. Co zrobi zawodnik i trenerzy w takiej sytuacji? Będzie obwożenie za zasługi? Koniec kariery po niezałapaniu się do składu? Wysłanie na mityczne treningi i powrót do PŚ bez weryfikacji formy w PK po jednym potknięciu młodszego rywala? Czy schowanie dumy do kieszeni i walka o miejsce w składzie przez dobre występy w niższej ligi? Niewątpliwie będzie ciekawie.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @alecko

    To i tak ostatni period który nie daje nam nic.

  • fraki stały bywalec
    @Kuba_23

    Tak i będzie tam duużo lepszy od wymęczonych wojażami starców bez perspektyw na przyszły sezon.

  • maniekfoto stały bywalec
    @Wiewior

    Skoro już wiesz, że Kamil odejdzie, to może dasz mi numery w toto lotka? :D Przewidujesz jeszcze jakieś inne sytuacje, czy tylko odejście Stocha?

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony

    Co za idiota daje Stocha skaczącego 110 m w Willingen Żyłę nie przechodzącego kwalifikacji (i Wąska). Gość to beton totalny. Jeśli naprawdę nie wiedzi zmiany to tak to wygląda:
    -Dobra no i zawodnicy zaprezentowali się źle (poza Zniszczołem) ,ale **** zamiast tego węzmę ten sam skład bo jestem beton i boję się że zawodnicy ode mnie odejdą.
    Drogie Skijumping bardzo tracicie w moich oczach. Po co wam była ta współpraca z PZN który cieszy się z marnych pozycji naszych zawodników na X-sie.

  • Kuba_23 doświadczony
    @rybolow1

    Tylko to przyzwoite Wolnego to tak na trzecią dziesiątkę Pucharu Świata by było albo i gorzej

  • Kuba_23 doświadczony
    @fraki

    Już wolę naszą trójce niż Murańkę , czy Wolnego którzy by sklepali bulę w kwalach i tyle by było. Kot natomiast będzie walczyć o dodatkowe miejsce na Raw Air

  • dervish profesor

    Czyli jeśli chodzi o trójke mistrzów sezon dla kibica stracony. Kadra postanowiła dziadować tak jak było do tej pory aż do końca sezonu.
    Beda sobie jeździć na wycieczki nawet nie próbując nic zrobić żeby uratować chociaż końcówkę sezonu. Gwarancji, ze spokojny trening odniósłby w ich przypadku sukces oczywiście nie ma ale przynajmniej mieliby argument że próbowali wszystkiego. A tak to po prostu olewają oczekiwania kibiców w imię jakichś własnych doraźnych interesików.
    Dziwi ten upór.
    Nie chcą brać przykładu z Tschofeniga czy HEG-a. Wolą dziadować.

  • Xenkus profesor

    A z drugiej strony nie ma co się już nabierać na Kota. Już miał wiele szans w tym sezonie. I co?

  • rybolow1 doświadczony
    @Kuba_23

    Stoch i Żyła sklepią. A Wolny na PK ostatnim skakał przyzwoicie. A Kot mógłby się o punkty otrzeć

  • Wiewior doświadczony

    Stoch leci wkońcu do USA, także to jego ostatni sezon. Odejdzie po cichu. Bez blaszku fleszy i wielkiej imprezy jak Małysz.

  • fraki stały bywalec
    @Karpp

    ok. Ale mam wrażenie, że są coraz bardziej zmęczeni i notują regres.

  • fraki stały bywalec
    @Kuba_23

    1 miejsce w PK, 3 miejsce w PK i 5 miejsce w PK i 1 na treningu to jest forma. Ciekawe, jaką formę zaprezentuje 3 w Skandynawii- po tych wojażach będą mieć problemy z dostaniem sie do 50-tki i spadną na ostatni konkurs poza 30-tkęi wystartują tylko dlatego, że reszta może sobie zrobi wolne. A tylko Zniszczoł zachowa swoje miejsce w 30, a może nawet trafi do 20-tki (czego Mu życzę).

  • Roxor profesor
    @RubenBlanco

    Kot przegrał z Wolnym 2 na 4 razy.

  • Karpp profesor
    @fraki

    Pisałem o ich suficie. Czyli walka o 15. Co oczywiście nie oznacza, że w każdym konkursie w niej się znajdą. W tym sezonie w pojedynczych skokach pokazywali, że mogą. Więc uważam, że dalej tak to będzie wyglądać. Czyli maks dla nich to miejsca w 15 a aktualna dyspozycja to pewnie miejsca koło 20.

  • Kuba_23 doświadczony
    @ElAbuelo

    Nie będzie zwolnienia bo powiedział odchodzacy sekreteraz PZN że z Thomasem wiążą przyszłość na lata

  • fraki stały bywalec

    Tylko Zniszczoł notuje lekki progres w tym roku, Kubacki wrócił do poziomu z początku sezonu, a pozostała 3 doświadcza regresu.

  • Kuba_23 doświadczony
    @fraki

    Nie powinni skoro są bez formy

  • ElAbuelo początkujący
    Przyszłość

    Dobrze że trener wybiega w przyszłość zabieraniem emerytów dobrze idealnie gra pod zwolnienie.

  • kibicsportu profesor

    Najlepszy możliwy skład. Nie widzę sensu odpuszczać zawodów, jak i tak mamy już luty . Formy pewnie się nie poprawi . Dobrze, że Thurnbichler nie dał się naciskom kibiców , którzy ustalali własne składy .

  • fraki stały bywalec

    Dopóty 3 się wymienia i w każdym konkursie któryś z Nich dostaje się do "30-tki" PZN nie widzi problemu. Jednak w przyszłym sezonie, gdy Żaden z 3 przez kilka(naście) konkursów nie będzie się dostawać do "30-tki" może PZN zacznie myśleć i widzieć problem.

  • Kuba_23 doświadczony
    @RubenBlanco

    Dlatego Kot niech walczy o limit na ostatni period

  • Xenkus profesor
    @alo

    Żyła zajął chyba 53 miejsce i jedzie. Więc te 50 miejsce to by było dobre miejsce.

  • fraki stały bywalec
    @Kuba_23

    Jest różnica, bo powinni jechać Młodsi nawet o 8 lat, z perspektywą startów w przyszłym sezonie i w sezonie IO, dopóki roczniki 2003-2007 nie zaczną startować w PŚ i punktować.

  • RubenBlanco stały bywalec
    Skład oczywisty

    Kot już miał możliwość 10 startów w PŚ w tym sezonie. Skutek jest opłakany: 4 (słownie: cztery) punkty.
    Wolny czy Muranka z tymże Kotem przegrali ostatnio w trzech z 4 bezpośrednich konfrontacji w PK.
    Pozostali - bez komentarza

  • fraki stały bywalec
    @Karpp

    Walka 3 o top 15 to bardzo optymistyczny zart, raczej walka o top 30.

  • Wiewior doświadczony

    "Zmęczony" Żyła leci do Ameryki xD Dobrze by mu zrobił dwutygodniowy odpoczynek od skoków i chlania w domu.

  • Kuba_23 doświadczony
    @znawca_francuskiego

    Zima i tak jest już spisana na straty więc co za różnica kto będzie jeździł

  • Kuba_23 doświadczony
    @rybolow1

    Tak żeby Muranka czy Wolny sklepali bulę w kwalifikacjach

  • znawca_francuskiego weteran

    Skład....porażka. Tak to można nazwać.
    Ja nie wiem po co on ciągnie męczących się Stocha i Żyłę. Oni powinni trenować przez dwa tygodnie tym samym odpuszczając USA i Japonię. Coś czuję że jak wrócą do będzie z nimi jeszcze gorzej...

  • alo profesor

    Brak słów. Choćby Żyła Stoch zajmowali 50 miejsce i tak będą jeździć. Coraz bardziej bym chciał żeby pożegnali się ze skokami bo tylko przez nich blokowane jest rozwój młodszych zawodników. Ja wiem że mimo podiów Kota i Wolnego w PK nie można cudów oczekiwać ale sezon jest na tyle stracony że można wpuszczać innych zawodników tym bardziej że starszyzna jest bez formy. Najlepiej żeby TT ogłosił skład do Planicy już

  • rybolow1 doświadczony

    Stoch, Żyła do wylotu, za nich Kot i Wolny/Murańka

  • ziomallllll początkujący

    czyli kadra A jedzie na ps, a Kot walczy o dodatkowe miejsce na ostatni period sezonu

  • alecko bywalec
    Logiczna decyzja

    Z USA lecą prosto do Japonii. Wysłanie takiego Kota na dwa Puchary Świata do USA i JPN byłyby równoznaczne z wycofaniem go z walki o miejscówkę w kolejnym periodzie PŚ.

  • Xenkus profesor

    Na początku przeczytałem "Polacy opuszczają Puchar Świata"

  • MroziuPL95 stały bywalec

    Po samym tytule artykułu można było wywnioskować, że bez zmian. No zobaczymy w takim razie jak tam Kot dalej w PK sobie poradzi

  • Vainamoinen stały bywalec

    Paweł ostatnio skacze słabiej a do tego przyczepiła się do niego infekcja - ciekawe jak poradziłby sobie Maciej wzmocniony sukcesem w PK. Nie dowiemy się.

  • Karpp profesor

    Czytałem wywiad z trenerem Długopolskim, który wyrasta na takiego trochę Tomaszewskiego w piłce nożnej. Na wszystkim się zna, wszystko komentuje, powiedział, że w kraju przy takich warunkach, temperaturach ciężko będzie przygotować skocznie, a więc niech jadą. W sumie dobrze. Choć uważam, że powinni pojechać na spokojne zgrupowanie zagranice, a późnej wrócić do kraju gdzie za tydzień mają być już mrozy.

    No cóż, trójka już formy nie odzyska. Jedynie na co ich będzie stać to walka o top 15. Ciekawe jak Wąsek. Bo wszystkie skoki jakie widzieliśmy od MśwL były katastrofalne.

  • padu doświadczony

    Czyli skład bez większego zaskoczenia

  • Matrixun doświadczony

    Cytując klasyka "niby człowiek wiedział, a jednak się łudził". :/

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl