Znów łatano Malinkę

  • 2010-09-22 17:31

Wczoraj zakończył się remont darni na przeciwstoku skoczni w Wiśle-Malince. Podłoże uszkodziy intensywne deszcze.

"Przy bardzo intensywnych opadach a w tym roku mieliśmy ich naprawdę sporo, zaczyna nam się osuwać darń na przeciwstoku. Już wiosną mieliśmy taki problem i w ramach gwarancji przeciwstok został naprawiony. Wykonano też izolację na betonowym podłożu. Ale wtedy też padało i ziemi nie udało się wystarczająco zagęścić. Ale gdyby zastosowano na przykład siatki podtrzymujące to takich kłopotów można by uniknąć" - powiedział Andrzej Wąsowicz, dyrektor skoczni.

To był już trzeci remont przeciwstoku w tym roku. Naprawa jest żmudna, trzeba wykonywać ją ręcznie, w trudnych warunkach, bo nachylenie (22 stopnie) uniemożliwia pracę maszyn i bardzo utrudnia ją ludziom. Była absolutnie konieczna, bo wielkimi krokami zbliżają się zawody Letniego Pucharu Kontynentalnego. Remont zaczął się po zakończeniu treningów przez Adama Małysza. Nachylenie przeciwstoku sprawia też kłopoty przy koszeniu trawy, a trzeba ją przecież kosić regularnie.

"Nawet Adam zwrócił mi kiedyś uwagę że problem rozwiązanoby, gdyby zamiast trawy była tu sztuczna nawierzchnia. Ale nie zastosowano jej, bo były obawy, że na takim przeciwstoku skoczek się nie zatrzyma. Nieprawda - nie byłby on bardziej śliski od śniegu. Staram się o tą sztuczną nawierzchnię, ale muszę mieć na ten cel spore fundusze" - zakończył Wąsowicz.


Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6683) komentarze: (21)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Boy profesor

    Rzeczywiście, trochę zabrakło miejsca na ten wybieg, dlatego wybudowano ten przeciwstok, ale on i tak by musiał być, bo problemem była droga przebiegająca prostopadle do skoczni. Z kolei kawałek dalej płynie rzeka i tu kolejne utrudnienie budownicze. I tak wszystko wyszło bardzo dobrze, mimo, że była to najdłużej budowana skocznia świata. A takie elementy jak osuwający się przeciwstok o niczym nie świadczą. Biorąc pod uwagę cały obiekt, są to sprawy kosmetyczne.

  • ... doświadczony
    Feniks

    A twój tekst to typowy przykład "polactwa" jojczenie i klepanie głupot bez sprawdzenia jak się sprawy mają : budowa betonowego odcinka A2 jest mocno zaawansowana i wbrew twoim oczekiwaniom rodacy będą po niej śmigać a w ogóle z drogami jest coraz lepiej tylko jak jeździcie po Polsce to zacznijcie obserwować drogę a nie gadać przez telefon czy serfować przez neta! W każdym kraju zdarzają się niedociągnięcia czy źle zrobione projekty ale tam się je naprawia bez wypisywania głupot w stylu "typowo jakieś-tam"!

  • krwisty weteran

    Pisałem o tym ostatnio na blogu, myśląc sobie: "Ile razy trzeba będzie jeszcze naprawiać ten przeciwstok?" Walka z wiatrakami nie może trwać bez końca. Trzeba działać i coś z tym zrobić.

  • anonim
    @2006 (*-87.ssp.dialog.net.pl)

    Oj nie kolego nie gadaj głupot :)
    Jeżeli mamy podane stopnie to chcąc mieć budowlane procenty poprostu obliczamy tangens tego kąta i tak otrzymujemy tutaj w przyblizeniu 40,4%, a nie jak Ty bodajesz.

  • Boy profesor

    W Japonii na wielu skoczniach na wybiegu jest sztuczna mata i wygląda to bardzo estetycznie oraz jest praktyczne, nie ma problemów z koszeniem oraz pielęgnacją trawy. Chociaż tam nie ma skoczni z takim stromym wybiegiem...

  • Anika profesor
    @burak999

    Nomen omen.
    Chyba rzeczywiście jesteś burak z buraczym rozumkiem, bo nie rozumiesz co czytasz.
    Problem jest właśnie z naturalna trawą.

  • anonim
    @morgi

    Jeśli 90 stopni to 100%-towy spadek to z proporcji mamy:
    100% x 22stopnie/90stopni = 24,4%

  • anonim

    Nie ciekawie to wygląda ale miejmy nadzieję, że to zrobią jak należy bo to bardzo ładna skocznia.

  • Davidsson doświadczony
    www.lodz-ski-team.pl

    lepiej dac kase na wisle centrum niz na sztuczną murawe...

  • feniks stały bywalec
    Typowo Polskie

    Nadal nie robi sie inwestycji do konca jak nalezy.
    Ps. Slyszalem ,ze Moi Rodacy beda smigac swymi autkami po autostradzie zrobionej zamiast z cementu z piachu ?Mozna szukac analogii.

  • anonim

    Najlepiej zrobić raz a porządnie, a nie bawić się w łatanie. To samo jest z polskimi drogami - najpierw wybierają najtańsze materiały potem łatają dziury i wychodzi na to, ze droga jest w remoncie przez okrągły rok.
    Mam nadzieję, że kasa się znajdzie. To ładny obiekt, niech o niego dbają:)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl