Wolfgang Loitzl: "Chciałbym zwyciężyć w klasyfikacji końcowej Pucharu Świata"

  • 2010-10-15 22:40

Wolfgang Loitzl wykorzystuje ostatnie wolne chwile przed rozpoczęciem sezonu. Czwartek jeszcze spędził ze swoją rodziną na zakupach, natomiast już w piątek musiał się stawić w Seiersbergu na prezentacji zimowej kolekcji Austriackiego Związku Narciarskiego.

Kalendarz ututyłowanego zawodnika z Bad Mitterndorf jest wypełniony zarówno treningami jak i obowiązakami wynikającymi z kontraktów reklamowych. Jak na razie Loitzl skupiał się na wyborze odpowiedniego sprzętu, między innymi zmienił narty - w nowym sezonie nie będzie skakał na nartach firmy Atomic tylko Elan. Za sprawą Simona Ammanna w mediach coraz więcej pisze się o wiązaniach i ich wpływie na skoki. "Podobnie jak Thomas Morgenstern będę skakał w tym sezonie na tych samych wiązaniach, których używałem pod koniec ubiegłego sezonu" - powiedział Wolfgang Loitzl, który w tym sezonie przygotowuje się pod okiem nowego trenera - Haralda Diessa.

Nadchodzący sezon, który rozpocznie się w fińskim Kuusamo będzie dla 29-letniego zawodnika już 14-tym sezonem w Pucharze Świata. Tej zimy w kalendarzu sportowym z pewnością najważniejszymi imprezami dla Loitzla będą Mistrzostwa Świata w Oslo, będzie bronił tytułu ze skoczni normalnej oraz Turniej Czterech Skoczni, w którym Austriak triumfował w 2009 roku.

"Naturalnie, że chciałbym podczas najważniejszych imprez tego sezonu namieszać w czołówce. Jeśli chodzi o moje osobiste priorytety, to chciałbym zwyciężyć w klasyfikacji końcowej Pucharu Świata, ale żeby się to spełniło, muszę przez cały sezon skakać na wysokim poziomie" - mówił Wolfgang Loitzl.


Anna Szczepankiewicz, źródło: Kleine Zeitung
oglądalność: (6141) komentarze: (39)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Wolfgang Loitzl

    Wolfgang Loitzl w PŚ od sezonu 1999/2000r.

    1999/2000 - 22 miejsce - 251 pkt - 5 Austriak
    2000/2001--- 7 miejsce - 614 pkt - 1
    2001/2002 - 29 miejsce - 146 pkt - 6
    2002/2003 - 61 miejsce--- 20 pkt -13
    2003/2004 - 28 miejsce - 206 pkt - 5
    2004/2005 - 18 miejsce - 350 pkt - 4
    2005/2006 - 29 miejsce - 156 pkt - 5
    2006/2007 - 13 miejsce - 476 pkt - 5
    2007/2008 - 10 miejsce - 715 pkt - 3
    2008/2009--- 3 miejsce-1396 pkt - 2
    2009/2010--- 6 miejsce - 760 pkt - 4

    Wolfgang Loitzl w LGP od sezonu 2001:

    2001 - 39 miejsce--- 34 pkt - 5 Austriak
    2002 - 15 miejsce--- 82 pkt - 4
    2003 - 23 miejsce--- 39 pkt - 5
    2004 - 18 miejsce - 108 pkt - 6
    2005--- 2 miejsce - 470 pkt - 1
    2006--- 2 miejsce - 486 pkt - 1
    2007--- 6 miejsce - 299 pkt - 3
    2008 - 20 miejsce--- 95 pkt - 5
    2009 - 39 miejsce--- 45 pkt - 6
    2010 - 29 miejsce--- 68 pkt - 4

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy ostatniego 'lata"

    Austriacy w LGP 2010

    4.T.Morgenstern ----- 383 pkt
    9.D.Zauner ----------- 176
    16.G.Schlierenzauer - 124
    29.W.Loitzl -----,------- 68
    43.A.Strolz ------------- 26
    46.A.Kofler ------,------ 23
    57.D.Unterberger --,--- 17
    65.M.Koch ------,------- 13
    68.L.Mueller -----,------ 12
    76.M.Eggenhofer ----,--- 5

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy poprzedniego 'lata"

    Austriacy w LGP 2009

    5.G.Schlierenzauer -- 280 pkt
    17.L.Mueller ----,----- 129
    18.D.Zauner --------- 102
    19.M.Fettner ----,------ 98
    34.M.Koch ------,------ 48
    39.W.Loitzl -----,------ 45
    40.M.Hayboeck ------- 44
    49.A.Kofler -----,------ 30
    52.T.Morgenstern ---- 23
    71.M.Eggenhofer ------ 4
    75.D.Unterberger ----- 2

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy ostatniej zimy

    Austriacy w PŚ 2009/2010

    2.G.Schlierenzauer - 1368 pkt
    3.T.Morgenstern --,--- 944
    4.A.Kofler ------------- 893
    6.W.Loitzl ------------- 760
    8.M.Koch -------------- 545
    13.D.Zauner ---------- 403
    25.S.Thurnbichler ---- 201
    39.M.Fettner ----------- 82
    39.M.Innauer ---------- 82
    43.L.Mueller -----,------ 71
    49.M.Hayboeck -------- 54
    77.F.Schabereiter ------ 5

  • jozek_sibek profesor
    Austria w Pucharze Narodów

    1999/2000 - 2 miejsce - 4409 pkt
    2000/2001 - 2 miejsce--- 600 pkt (z konkursów drużynowych)
    2001/2002 - 2 miejsce - 4761
    2002/2003 - 1 miejsce - 6117
    2003/2004 - 3 miejsce - 2983

    Okres Alexandera Pointnera:

    2004/2005 - 1 miejsce - 5102 pkt
    2005/2006 - 1 miejsce - 3611
    200620/07 - 1 miejsce - 5088
    2007/2008 - 1 miejsce - 6734
    2008/2009 - 1 miejsce - 7331
    2009/2010 - 1 miejsce - 6858

  • anonim
    @JPW2

    Ad1. Masz rację. On nie musi nic udowadniać nam. ALE nie zaprzeczysz, że 5 KK to było by cos naprawdę pięknego, chociaż jeżeli ten sezon Adamowi miałby się nawet nie udać (w co oczywiścioe w ogóle nie wierzę, ale możliwości są jednak zawsze :) ), to oczywiście nic złego sie nie stanie. Adam już nic nie musi, bo on już wszystko zrobił. Dla mnie te 2 srebra z Vancouver były tak piękne, jakby zdobył 2 złota 4 lata wcześniej :) Naprawdę :)

    Ad2. Masz rację, może przesadziłem, ale znów powtórzę, że byłoby to coś dla samego Adama bardzo fajnego :) Nikt kto czyta wywiady z Adamem nie zaprzeczy, że z utęsknieniem czekał na taką sytuację jaka była w lecie :)

    Ad3. nc :)

    Ad4. Dokładnie :)

  • JPW2 weteran

    A z tymi "buloklepami" to juz skandal.
    Mysle, ze ten Pan co tak ich nazwal i powiedzial "swoimi wystepami poprostu sie kompromituja" nie zna slowa kompromitacja.

  • JPW2 weteran
    aves

    Pozwolisz, ze troszke po cytuje:
    "[...] Jednak w tym sezonie bardziej życzę jemu tej kuli, ponieważ lat mu nie ubywa [...]" - no wlasnie tez takie mysli mi sie placza po glowie. Dla mnie nie musi nikomu ust zamykac bo jezeli ktos ma watpliwosci czy On jest jednym z najlepszych w historii no to nie warto sie takim przypadkiem zajmowac. Bo albo ten ktos jest zlosliwy albo zazdrosci.
    Jednak jezeli stac by bylo Kamila na taki sukces to radosc rownie wielka:)

    "Chociaż, jakby sie tak zastanowić, to jeżeli KK zdobył by Kamil, to też byłoby pewnie dla Adama coś pieknego. Uczucie, że może teraz skakać bez jakiejkolwiek presji, że ma godnego następcę [...]" - mysle, ze do takiego uczucia nie jest potrzebna od razu KK Kamila.

    "Adama nic nam już nigdy nie zastąpi. Nic mi nie wróci "nastu lat". Wam zależnie od wieku nikt też nastoletniej młodości czy też innych wczesniejszych lat zależnie od wieku nie wróci. Tylko on nam dał tyle radości w "tamtych" czasach.[...]" - dokladnie... Adam jest jedyny w swoim rodzaju, tak samo jak lata slodkiego dziecinstwa ze skokami:)

    pozdrawiam.

  • anonim
    @Fanka

    Szczerze mówiąc, nie wiedziałem, że powiedział coś takiego. Jednakże, nie przyznał sie bezpośrednio do błedu. A nawet jeżeli by to zrobił, to tak wielkiego zawodnika, który zresztą przed olimpiadą mial objawy wielkiej formy, nie powinno się skreślać.

    Dodając do olimpiady, jeszcze kilka miesięcy temu były "buloklepy", teraz drużyna marzeń. Patrzcie, jak trzeba uważać na słowa, bo ja do tamtego Pana szaczunku mieć nie będę :)

  • anonim
    @JPW2

    Tak tak, w Kamila też bardzo wierzę i kibicuję mu nie mniej jak Adamowi :) Jednak w tym sezonie bardziej życzę jemu tej kuli, ponieważ lat mu nie ubywa a 5KK to byłoby zamknięcie ust wszystkich którzy jeszcze śmią twierdzić, że Adam nie jest jednym z największych (jeśli nie największym) skoczkiem naszych obecnych czasów :)

    Chociaż, jakby sie tak zastanowić, to jeżeli KK zdobył by Kamil, to też byłoby pewnie dla Adama coś pieknego. Uczucie, że może teraz skakać bez jakiejkolwiek presji, że ma godnego następcę (to byłoby tylko powierdzenie bo myślę, że większość z nas wierzy już wierzy że ma).

    Adama nic nam już nigdy nie zastąpi. Nic mi nie wróci "nastu lat". Wam zależnie od wieku nikt też nastoletniej młodości czy też innych wczesniejszych lat zależnie od wieku nie wróci. Tylko on nam dał tyle radości w "tamtych" czasach. Kto da w przyszłych, gdy Adaś zajmie się czymś innym? Tego nie wiemy, możemy tylko spekulować :)

    To jest ogólnie coś fenomenalnego, że ktoś z pozoru nam tak obcy, a zarazem bliski naszemu sercu potrafi dostarczyć nam tyle radości. Wielu z nas nie będzie nigdy tak spełniona jak Adam, a jednak nigdy nie będę mu tego zazdrościł, a jedynie cieszył się razem z nim :) patrząc przez pryzmat człowieka, (szczególnie Polaka :P), który często nie cieszy się z sukcesu innych, to jest jednak fenomen :)

  • anonim

    @aves

    Chodzi ci o idola Adama, na którym się wzorował ?
    Owszem skreślał Adama przed IO i nie dawał mu żadnej szansy na zdobycie medalu ale po konkursie na skoczni dużej powiedział w TV " Za to co zrobił Adam czapki z głów "

  • JPW2 weteran

    Wolfgang Loitzl w Pucharze Świata:
    - sezon 1996/1997: - nie zdobył punktów
    - sezon 1997/1998: - 31 miejsce i 194 pkt.
    - sezon 1998/1999: - 12 miejsce i 505 pkt.
    - sezon 1999/2000: - 22 miejsce i 251 pkt
    - sezon 2000/2001: - 7 miejsce i 614 pkt
    - sezon 2001/2002: - 29 miejsce i 146 pkt
    - sezon 2002/2003: - 60 miejsce i 20 pkt
    - sezon 2003/2004: - 28 miejsce i 206 pkt
    - sezon 2004/2005: - 18 miejsce i 350 pkt
    - sezon 2005/2006: - 29 miejsce i 156 pkt
    - sezon 2006/2007: - 13 miejsce i 476 pkt
    - sezon 2007/2008: - 10 miejsce i 715 pkt
    - sezon 2008/2009: - 3 miejsce i 1396 pkt.
    - sezon 2009/2010: - 6 miejsce i 760 pkt.

  • Negrita stały bywalec

    Adam to fenomen. To wiemy wszyscy. Ale dla mnie Wuff jest jak wino im starszy tym lepszy. Popatrzcie na wyniki Wuffa na MŚ: 15 i 13 w Lahti, 6. i 7. w Obersdorfie, w Sapporo 12., w Libercu 1. i 6. Pominąszy Sapporo widać tendencję zwyżkową, a więc potwierdza się moja teoria. Podobnie miejsca w TCS od roku 2005/2006: kolejno 22., 16., 16., 1., 3. Im starszy tym lepszy.

  • JPW2 weteran
    aves

    "Sam też nie wierzę w Loitzla, ale za nic też nie powiem, że napewno nie zdobędzie KK. (pomimo tego iż wiemy, że zdobędzie ją w tym sezonie Adam :D:D:D)" - podpisze sie pod bo napisalbym podobnie :) Jednakze dodalbym jeszcze, ze gdyby Kamil utrzymal swietna forme z lata cala zime to przeciez rownie dobrze On moglby zdobyc .... Najzdrowiej bedzie poczekac z optymizmem do zimy ......do konca zimy :)

  • anonim
    @piotr186

    To prawda, Adam to fenomen, ale też nie powinno się skreślać innych doświadczonych skoczków, którzy jednak nadal mają potencjał. Sam też nie wierzę w Loizla, ale za nic też nie powiem, że napewno nie zdobędzie KK. (pomimo tego iż wiemy, że zdobędzie ją w tym sezonie Adam :D:D:D)

  • piotr186 profesor
    Negrita

    Ja ie skreślenia skoczków po trzydziestce, ktoś kto dochodził do zwycięstw w konkursie PŚ 10 lat, i był na topie może z miesiąc tak jak Loitzl to trudno oczekiwać ze po 2 latach obniżenia lotów (choć nie jakoś strasznie) nagle wyskoczy z formą na zdobycie KK.

    Adam Małysz to inna bajka i absolutny fenomen, ja zawsze wierze i wierzyłem w Adama nawet jak skakał słabiej. Adam Małysz może (gorąco mu tego życzę) i wieku 33 lat wygrać KK ale to fenomen.

  • anonim
    @Negrita

    Dokładnie... Sam idol Adama z młodych lat go skreślał przed olimpiadą, co było bardzo nie ładne z jego strony, a przeprosin sam osobiście oficjalnych nigdzie nie widziałem... Dla tych niedowiarków proszę popatrzeć na takiego Kasaiego. Swoje lata ma, a potrafi trafić z formą. Czasem na jeden konkurs, czasem na więcej, ale gdy uda mu się to podczas mistrzostw świata akurat to ma wtedy duże szanse na medal. Skreślanie skoczka koło 30 jest śmieszne.

  • Negrita stały bywalec

    @alfons6669
    Wiem,. że pytasz Piotra nie mnie, ale w ludziach jest coś takiego, że skreślają skoczków po 30. Może to zazdrość, może brak wiary, ale przed Vancouver to samo mówiono o Adamie, a potem całe to grono niewiernych tomaszów musiało przepraszać. Coś mi mówi, że z wolfim będZIE PODOBNIE . Pamiętajmy, że na MŚ w Oslo Wuff będzie bronił złotego medalu z Liberca/

  • anonim
    @piotr186

    Powiedziałeś coś w stylu "chcieć to móc, ale nie zawsze" :D W tym momencie to powiedzenie traci całą swoją moc :)

  • JPW2 weteran

    Tez bym Go nie skreślał z tego względu, że Jego czas już minął. Skreślił bym Go jedynie ze względów patriotycznych.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl