PŚ w Oslo: Hilde wygrywa kwalifikacje, Murańka poza konkursem

  • 2014-03-08 21:07

W niedzielnym konkursie indywidualnym na dużej skoczni w Oslo zobaczymy pięciu Polaków. Najlepszym skoczkiem dzisiejszych kwalifikacji okazał się Tom Hilde, a niebezpiecznie wyglądający upadek zaliczył jego rodak - Anders Fannemel.

Po tym jak Tom Hilde nie zakwalifikował się do składu na Igrzyska Olimpijskie w Soczi, Norweg wydaje się wracać do najwyższej formy. Reprezentant gospodarzy skoczył 128,5 metra. Pół metra dalej, ale w bardziej sprzyjających warunkach lądowali dwaj skoczkowie, którzy znaleźli się bezpośrednio za nim. Drugie miejsce zajął Dmitrij Wasiljew, a trzecie Andreas Kofler.

Kolejny raz bardzo dobrze w ostatnim czasie wypadli Lauri Asikainen i Roman Koudelka. Obaj dolecieli do 128. metra i uzupełnili czołową piątkę serii kwalifikacyjnej.

Polacy nie zachwycili swoimi skokami. 14. miejsce zajął Maciej Kot (124,5 metra), 19. był Dawid Kubacki (123,5 metra), a na 27. pozycji dzisiejsze zmagania zakończył Piotr Żyła (120,5 metra). O kolejne punkty w tym sezonie jutro powalczy także Jan Ziobro. Zwycięzca konkursu w Engelbergu zajął dopiero 37. miejsce po skoku na odległość 120,5 metra.

Niestety w czterdziestce, która wywalczyła awans do konkursu głównego zabrakło Klemensa Murańki. 19-latek skoczył tylko 114,5 metra.

W zawodach nie obejrzymy też Andersa Fannemela i Taku Takeuchi. Norweg stracił równowagę w locie i upadł na zeskok, który opuścił o własnych siłach, natomiast Japończyk podparł swoją próbę na 120. metr.

Początek jednego z ostatnich konkursów indywidualnych w tym sezonie zaplanowano na godzinę 14:15.

Wyniki kwalifikacji PŚ w Oslo (HS 134); 08.03.2014
lp.nrzawodnikkrajodl.1notastatus
1 23 HILDE, Tom NOR 128.5 125.0 Q
2 36 VASSILIEV, Dimitry RUS 129.0 123.7 Q
3 54 KOFLER, Andreas AUT 129.0 122.9 Q
4 26 ASIKAINEN, Lauri FIN 128.0 122.4 Q
5 25 KOUDELKA, Roman CZE 128.0 122.0 Q
6 29 HVALA, Jaka SLO 127.0 121.5 Q
7 34 HAJEK, Antonin CZE 127.5 120.6 Q
7 19 STJERNEN, Andreas NOR 127.0 120.6 Q
7 15 NURMSALU, Kaarel EST 125.5 120.6 Q
10 43 JANDA, Jakub CZE 127.0 120.0 Q
11 16 LARINTO, Ville FIN 123.5 119.5 Q
12 50 KOIVURANTA, Anssi FIN 127.0 117.7 Q
13 46 FREITAG, Richard GER 126.0 117.5 Q
14 52 KOT, Maciej POL 124.5 117.3 Q
15 24 BOYD-CLOWES, Mackenzie CAN 123.0 116.2 Q
16 47 MATURA, Jan CZE 123.5 115.8 Q
17 35 DEZMAN, Nejc SLO 121.0 114.5 Q
18 41 DESCHWANDEN, Gregor SUI 125.0 113.9 Q
19 30 KUBACKI, Dawid POL 123.5 113.6 Q
20 42 VELTA, Rune NOR 122.5 113.1 Q
21 37 SHIMIZU, Reruhi JPN 123.5 112.8 Q
22 11 PUNGERTAR, Matjaz SLO 120.0 112.6 Q
23 38 NAGLIC, Tomaz SLO 124.5 111.8 Q
24 31 EISENBICHLER, Markus GER 124.0 111.6 Q
24 57 DAMJAN, Jernej SLO 122.0 111.6 Q
26 27 WATASE, Yuta JPN 120.0 109.4 Q
27 48 ZYLA, Piotr POL 120.5 108.6 Q
28 44 NEUMAYER, Michael GER 122.5 108.5 Q
29 28 FETTNER, Manuel AUT 123.0 108.3 Q
29 20 LAMY CHAPPUIS, Ronan FRA 121.0 108.3 Q
31 17 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 121.0 107.4 Q
32 40 WANK, Andreas GER 118.0 106.3 Q
33 33 POPPINGER, Manuel AUT 117.5 105.8 Q
34 55 HAYBOECK, Michael AUT 121.0 105.5 Q
34 1 KOZISEK, Cestmir CZE 118.5 105.5 Q
36 53 TEPES, Jurij SLO 119.0 105.3 Q
37 49 ZIOBRO, Jan POL 120.5 103.9 Q
38 5 NIEMI, Sami FIN 120.0 102.9 Q
38 32 INGVALDSEN, Ole Marius NOR 119.0 102.9 Q
40 56 KRAUS, Marinus GER 121.5 102.3 Q
41 2 HAZETDINOV, Ilmir RUS 118.0 101.4 NQ
42 14 TOCHIMOTO, Shohei JPN 116.0 99.0 NQ
43 3 JOHNSON, Anders USA 115.0 97.4 NQ
44 22 HLAVA, Lukas CZE 112.5 95.5 NQ
45 8 CHOI, Heung-Chul KOR 110.5 92.7 NQ
46 21 KORNILOV, Denis RUS 111.0 92.2 NQ
47 51 TAKEUCHI, Taku JPN 120.0 91.4 NQ
48 13 ZOGRAFSKI, Vladimir BUL 112.5 90.5 NQ
49 39 MURANKA, Klemens POL 114.5 89.9 NQ
50 6 KIM, Hyun-Ki KOR 113.0 89.7 NQ
51 9 ROWLEY, Matthew CAN 107.5 88.8 NQ
52 7 ALEXANDER, Nicholas USA 110.0 83.3 NQ
53 12 ZHAPAROV, Marat KAZ 106.0 81.5 NQ
54 10 VARESCO, Daniele ITA 109.5 80.7 NQ
55 18 ROMASHOV, Alexey RUS 105.0 75.6 NQ
56 4 ZHAPAROV, Radik KAZ 106.0 72.7 NQ
57 45 FANNEMEL, Anders NOR 89.0 15.3 NQ
PQ 62 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT 131.5 - PQ
PQ 65 FREUND, Severin GER 131.5 - PQ
PQ 67 STOCH, Kamil POL 126.0 - PQ
PQ 59 DIETHART, Thomas AUT 123.5 - PQ
PQ 61 AMMANN, Simon SUI 122.5 - PQ
PQ 60 WELLINGER, Andreas GER 121.5 - PQ
DNS 63 BARDAL, Anders NOR - DNS PQ
DNS 64 KASAI, Noriaki JPN - DNS PQ
DNS 66 PREVC, Peter SLO - DNS PQ

FOTORELACJA


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (21235) komentarze: (107)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Oslo

    Miejsca Polaków w sobotnich kwalifikacjach:

    1.K.Stoch ---.---- 3 odległość z zawodników najlepszej "10" PŚ
    2.M.Kot ----.---- 14 (24) miejsce
    3.D.Kubacki -..- 19 (29)
    4.P.Żyła -------- 27 (37)
    5.J.Ziobro ------ 37 (47)
    -----------
    6.K.Murańka --- 49 (59)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach(oprócz K.Stocha),dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).


    Odległości Polaków w sobotnich kwalifikacjach:

    1.K.Stoch -.-.-.- 126.0m
    2.M.Kot ----.---- 124.5m - 117.3 pkt
    3.D.Kubacki -..- 123.5m - 113.9
    4.P.Żyła -------- 120.5m - 108.6
    5.J.Ziobro ------ 120.5m - 103.9
    -----------
    6.K.Murańka --- 114.5m ... 89.9

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • pepeleusz profesor
    MSad

    ,,ale od dłuższego czasu znajduje się w żenującej formie''. W bardzo słabej bo sie nie przygotowywał ,ale czy żenującej?

    Murańka w ostatnich 5 startach raz punktował(20 %) zdobył 2 pkt.

    A ile razy w trzydziestce był Kubacki w AŻ DZIEWIECIU startach w okresie Inssbruck-Soczi? Tylko dwa razy punktował(22%) i zdobył 12 pkt. To on był cały czas w żenującej prze cały styczeń i prawie cały luty.

    Jak Kruczek wiedział co robi to dlaczego Kubacki miał swoje sezonowe dno w Soczi?

  • anonim
    Stary (*ter.info-net.org.pl

    Masz prawo do własnej opinii i ja to szanuje. Mnie akurat R.Kot nie przeszkadza i zgadzam się z Tobą w przypadku Polsatu Sport. Dla mnie kultowy program to " Cafe Futbol". Tylko zobacz jaka jest różnica między piłkarzykami-pajacykami a skoczkami. Tutaj mamy czołówkę światową a tam kompromitację światową. Więc jeżeli chodzi o krytykę to tam powinna być jak walec.W skokach jest tez potrzebna, ale bez zbytniej przesady.

  • anonim
    red (*178.180.199.23.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)

    Ja jak widzę tego pseudo experta Kota to zaraz zmieniam kanał na Eurosport, chociaż mam tylko niemieckojęzyczny. Przecież to jest klakier PZN, sam niewiele wie, nawet nie wie na jakiej podstawie są przyznawane miejsca startowe w PŚ dla poszczególnych krajów. Jak to kiedyś próbował tłumaczyć to się tak z tego uśmiałem. Do studia TV powinni być zapraszani goście niezależni. Tak jak to jest na Polsacie sport, tam każdy zaproszony gość ma swoje zdanie i nikt nikomu za przeproszeniem d... nie liże.

  • IchBinDa weteran

    Uuu. Wiatr w Zako świruje. 50 w kolejce Johansson miał z metr w plecy, 53 Wolny już z półtora pod narty.

    Biegun prowadzi, choć chyba, jak w Klingenthal, miejsce po pierwszej serii o kilkanaście pozycji wyższe niż wynikałoby to z obecnej formy.
    Tym razem z etatowych kontynentalowców zmaścił Kłusek, ciężko wnioskować z samych przeliczników (bo kręci), ale warunki miał chyba niezłe (choć nie najlepsze).
    W drugiej serii oprócz Bieguna Zniszczoł, Wolny, Hula, Kot, Zapotoczny i Ruda (brawa za pierwsze w sezonie punkty w porządnie obsadzonym CoC-u). Oprócz Kłuska słabo Kantyka, marnie Gąsienica-Kotelnicki, katastrofalnie Miętus młodszy i Rutkowski, kompromitacja Lei (przedostatni, nie licząc Kaelina, który upadł na buli)

    Wariacki konkurs, sporo się pewnie pozmienia w drugiej serii, takie wynalazki jak 10 Zmoray czy 17 Torok pewnie zlecą, inne, takie jak 11 Prevc młodszy pewnie awansują. Chyba że druga seria będzie nie mniej wariacka.

  • M_B profesor

    Nasz najlepszy COC w tym sezonie się zapowiada.

    Po 1 serii:

    1. Biegun
    15. Zniszczoł
    16. Wolny
    19. Hula
    20. Kot
    24. Zapotoczny
    27. Ruda

    reszta poza 2 serią.

  • IchBinDa weteran
    Xander

    Aha. Więc powinniśmy wypieprzyć z kadry każdego juniora w kryzysie formy? No dobra. Leja out. Zniszczoł out. Biegun też out. Murańka out retroaktywnie, zapomnieliśmy go wywalić pod koniec zeszłej zimy.

    Takie podejście do juniorów przyniosłoby nam kompletną katastrofę.

  • EmiI profesor
    @MSad

    Skoro Murańka był taki słaby, to najwyżej by nie wystąpił w żadnym konkursie na IO, co by zupełnie nic nie zmieniło naszej sytuacji, a przynajmniej sprawiedliwości stałoby się za dość. Bo chyba nic by to zmieniło jakby zamiast 32 Kubackiego mielibyśmy 35 Murańki, a przynajmniej wiedzielibyśmy że jak ktoś dobrze skacze to ma nagrodę. No chyba że by przypadkiem Murańka okazał się lepszy od Żyły przed dużą skocznią...No wtedy to faktycznie mamy powód. Trzymamy lepszego skocznia w PK bo na IO może zepsuć...i jeszcze mu to ciągle powtarzajmy. Wtedy mamy pewność że wyhodujemy sobie na lata drugiego Mateje.

  • MSad_ profesor
    Decyzję o zabraniu Kubackiego na IO

    podjął Kruczek i dyskusja powinna sie urwać a nie wypisywanie róznych głupot kto ile miał punktów wtedy w PS a teraz ze Muranka zmeczony itp. Nie był zmeczony jak dał 2 razy plamę na MSJ. Wtedy jeszcze nie był za oceanem To powinno dac do myslenia wszystkim Murankowcom ze Klimek nie jest jeszcze zawodnikiem na duze imprezy bo robi w galoty gdy ma presję. Do dzis nie dał dowodu, ze niesłusznie pozostał w domu zamiast jechac na IO. Jest ciągle gorszy od np. Kubackiego.
    Kiedys nazywało towarzystwo Hule wycieczkowiczem. Teraz jest nim Muranka. Tłumaczenie ,ze jest zmeczony startami jest żadnym tłumaczeniem. To niech sie połozy. Nie ma siły wiec sie nie nadaje do reprezentowania kraju. Ja bylem przeciwny jego udzialowi w PS juz po 1 konkursie.
    Wyliczanki punktowe w PS jako wskaznik jakosci zawodnika to jakis absurd. To co Biegun majac wiecej punktów od Kubackiego jest od niego lepszy ? bo fartem wygrał konkurs?

    Kruczek podjął taka decyzję i basta.

  • Gregorio bywalec
    @fdvdf

    Jeszcze jedno: nie pisałem, że skoczek słuchający trenera to skoczek niedobry, ale... niektórym bezkrytyczne słuchanie trenerów nie wychodzi na dobre. Kiedy Zniszczoł dwa lata temu po świetnym występie w PŚ w Zakopanem został wysłany na Olimpiadę Młodzieży zamiast jechać na PŚ, wszyscy kibice krytykowali decyzję, ale sam zawodnik twierdził, że chce wystąpić na tych zawodach dla dzieci, był zadowolony z tej decyzji, wręcz cieszył się z tego! Dla mnie to była niewyobrażalna sytuacja: zająć miejsce w 10 w zawodach najwyższej rangi i z tak dużym entuzjazmem podchodzić do zawodów czwartej kategorii. Odniosłem wrażenie, że ktoś musiał mu zrobić pranie mózgu, bo to przecież niepojęte. Z kolei Murańka nigdy nie protestował, gdy kazano mu skakać w takich zawodach, ale nigdy też nie był do nich entuzjastycznie nastawiony.

    Po 2 latach widzimy, czyja postawa przyniosła pozytywne skutki: Murańka wywalczył sobie wyrwanie się (przynajmniej częściowo) z juniorskiego bagna, trafił do kadry Matei i chociaż MŚJ wciąż pozostało w sferze jego obowiązków, to uniknął nadmiernego kiszenia i liznął dorosłego skakania, zdobywając ponad 100 punktów PŚ i prezentując momentami (Engelberg, treningi w Wiśle) poziom TOP 6 PŚ. Z kolei Zniszczoł został w kadrze Maciusiaka (nie miał dużo gorszych wyników od Murańki, więc tutaj dużo Klemensowi mogła pomóc postawa poza skocznią) i skończyło się to dla niego bardzo źle - był kiszony przez cały sezon i startował w śmiesznych Uniwersjadach i Olimpiadach Młodzieży, a w PK prezentował się słabo. Można powiedzieć, że zaliczył fatalny sezon - mamy w jego wykonaniu do czynienia z cofaniem się w rozwoju. On już od sezonu 2012/2013 powinien był trenować z kadrą A, ale został wśród juniorów i jego sytuacja nie wygląda teraz najlepiej.

  • pepeleusz profesor
    Gregorio

    W każdym z tych pieciu PS które były ostatnio to szósty zawodnik spośród grona startujacych w PK podczas IO był na pozycji pomiędzy 28 a 33.
    A oczywiście to nie znaczy ,że 6 miejsce z tamtych okoloolimijskich PK dawałoby ledwie 33 miejsce w PŚ. Dawało by wyższe gdyż przeciez nadal wielu dobrych pozostalo niewystawionych w konkursach skandynawskich PS.
    1,4 i 6 miejsce Muranki w tych mocno obsadzonych PK to był poziom punktowania w pucharze świata ze sporym zapasem.
    A 30 miejsce w PŚ to nie byłoby 30 miejsce na IO lecz ok 24, bo tam kwoty tylko czterech na kraj.

  • Gregorio bywalec
    @fdvdf

    Oceniam januszy lekceważąco, bo mimo tego, że:
    -nie potrafią logicznie myśleć,
    -nie wykazują wielkiego zainteresowania skokami (np. sprawdzenie wyników PK odbywających się w trakcie IO leży poza zasięgiem ich możliwości),
    -nie potrafią przyjrzeć się ze zrozumieniem rankingom i klasyfikacjom (np. liczba zdobytych punktów PŚ jest dla nich nieistotna przy porównywaniu i ocenianiu zawodników),
    nie wahają się w sposób kategoryczny wypowiadać na temat skoków, i skoczków, wygłaszając kompletnie absurdalne opinie, nie przyjmując do wiadomości żadnych faktów.

  • pepeleusz profesor
    MSad

    Tak ,,bezapelacyjnie Kubacki jest lepszy od Murańki'' że widac to jak na dłoni w klasyfikacji generalnej pucharu świata. Żadnych punktów Muranka na loterii ani na farcie (ani w dawnym listopadzie) nie nabił, za to Kubacki miał cztery starty więcej. Może na koniec Kubacki będzie miał pięć startów więcej i ciekawe czy wyprzedzi Murańkę mimo tego bonusu startów, czy nie.
    Nie wiem, kto i za co rozszarpał by Kruczka gdyby nie zabrał Murańki na Falun (i ew. dalej). Zresztą jestem przekonany że co kto pisze to Kruczek w ogóle tego nie bierze pod uwagę(akurat słusznie). Ale np przed Falun to ja pisałem, że Murańka raczej nie powinien być w składzie na PŚ , za to powinien odpocząć. A jeśli komuś zależało by na punktowaniu Murańki w Skandynawii to by go wcześniej nie zajechali startami we wszystkich PK, a odpuścili by albo samo USA, albo Seefeld. Że kwotę siódmego miał on wywalczyć? A na co by sie nam ten siódmy zdał? Murańka dwa razy kręcił się koło punktów, a Hula nie miałby na to nie prawie żadnych szans. Toż to sam Hula nie mógł sam walczyć o te siódme miejsce dla siebie przez cały period PK?

  • dejw profesor

    Decyzja o powołaniu Dawida na Igrzyska była kontrowersyjna i jak pokazały olimpijskie konkursy nietrafiona. I właśnie z tego powodu, do tej dyskusji będzie się wciąż wracało i wracało.
    Co ciekawe ostatnio dużo częściej wywołują ją osoby, które oceniają występy Klimka, kompletnie nie zwracając uwagi na okoliczności.
    A okoliczności są takie, że Klimek po prostu nie wytrzymuje fizycznie trudów sezonu. Nie jest to gigant jeśli chodzi o przygotowanie fizyczne, co pokazał finał Turnieju Czterech Skoczni (tam nie było żadnej presji, tylko gorsze jakościowo skoki spowodowane zmęczeniem, o którym zresztą sam Klimek wspominał w wywiadach).
    Maraton startów na CoC, wiele konkursów w dwa tygodnie, podróże, wcześniej jeszcze MŚJ - i mamy taki efekt, że obecny Murańka to nie jest ten sam Murańka z konkursów w Polsce, czy z 3/4 T4S, czyli z okresu kwalifikacyjnego do IO.
    Gdyby pojechał na Igrzyska, to poszedłby innym tokiem przygotowania, nie startowałby w tych CoCach, może nawet nie wystąpiłby na MŚJ.
    Jego dyspozycja fizyczna byłaby lepsza. I zapewne wtedy nie byłoby najmniejszych kłopotów z przechodzeniem kwalifikacji.

    Oczywiście, teraz jest już tylko kwestią gdybania, co by się stało gdyby to Klimek skakał na IO. Może wypadł by lepiej od Dawida, a może podobnie. Może gdyby skakał w drużynie, to byłby medal, a może wręcz przeciwnie - zrobiłby błąd jak na MŚJ i skończyliśmy niżej.
    Jednak to że swoimi występami w okresie kwalifikacyjnym zasłużył na nominację olimpijską jest faktem niezaprzeczalnym (tylko proszę nie czytać tego stwierdzenia jako: zdecydowanie musiał pojechać na Igrzyska, żeby nie było nieporozumień).

    W sprawie owej nieszczęsnej drużynówki w Zakopanem - tam Klimek zepsuł (albo inaczej: nie skoczył tyle ile można by oczekiwać) tylko drugi skok. W pierwszym, oddanym w trudnych warunkach miał trzecią notę w swojej grupie.

  • Stinger profesor
    Dat

    No tak nudne ale to jest fakt ... każdy skoczek mówi że woli mieć odjętych sporo punktów niż dodatnich dlatego że nigdy te dodatkowe punkty za wiatr nie oddadzą tego co skoczek mógłby skoczyć.

    O jakiej ty presji mówisz? W takim razie czemu Kubacki od TCS włącznie nie wytrzymał presji w żadnym konkursie?

    A na koniec dodam tylko takie coś - jeżeli nudne są gadki o warunkach w Zakopanem to w Trondheim warunki były świetne a Stoch nie wygrał ponieważ jest cienki i w dwa dni zapomniał jak się skacze, Freund podobnie, a o Prevcu to nawet nie wspomnę. Teraz rządzić będzie Kofler z Koudelką a nie jakieś Stochy czy Prevcy ...

  • MrX bywalec
    Prevc

    Nie wiem dlaczego tak duzo userow tutaj mysli, ze Prevc, ktory nie opuscil zadnego Konkursu po "latwych" MSWL bedzie dominowal w Planicy. Co z tego ze u siebie? jak jestes zmeczony i zle ci idzie to nawet u siebie zle skaczesz. Ale jak jestes w super formie to wszedzie dobrze skaczesz. Co Adam nie raz pokazal. Watpie ze Prevc nagle wybuchnie. Widac, ze probuje wykorzystac kazda mozliwosc, zeby jakos zblizyc sie KK. Bo do tej pory w treningach to on chyba zawsze skakal. Moze sie trafic cud i jemu wyjdzie. Ala po ostatnich skokach w to watpie. Zwlaszcza, ze w Oslo w tych trudnych warunkach jest lepiej zrobic pare skokow, zeby potem w konkursie nie bylo "niespodzianki". Ale kto wie moze mu sie jutro fuksnie i napewno na to liczy, bo niestety wygalda na to ze jutro bedzie gorsza loteria niz w piatek.

  • Stinger profesor
    MSad_

    Nie mam zamiaru pisać o Murańce i Kubackim bo mi się to znudziło ale czy na poważnie myślisz że Kruczek przejmował by się tym co by pisali kibice Murańki na skijumping.pl gdyby go nie powołał na PŚ do Falun?

    Powołał go ponieważ tylko on zasługiwał na ten start. Drugi w kolejce był Hula ale jeżeli Klimkowi nie idzie w PŚ to tym bardziej Stefan miałby problem. Można się zastanawiać co by było gdyby Murańka odpoczął i potrenował przed Lahti lub gdyby Kruczek powołał Hulę na ewentualne zmiany ale po co?

    Dodam tylko to że zgadzam się z tym że teraz Kubacki jest lepszy od Murańki ale przed Soczi nie był. W czasie IO? Tego nie wiemy ale wiemy jakie wyniki na IO osiągnął Kubacki.

  • MSad_ profesor
    Kubacki

    wygrywa bezapelacyjnie z Muranką .Sa jednak tacy ktorzy temu zaprzeczaja ciagle powołujac sie na argumenty z wojny Muranka vs Kubacki.To, czy Murańka skoczyłby na IO lepiej od Kubackiego, jest nie do sprawdzenia, a Kubackiego wybrał Kruczek. i zamkniety temat powinien byc.
    To przeszlosc i terazniejszosc sie liczy. A teraz Muranka skacze jak cajmer. Zal patrzec ,ze taki talent meczy sie tak okropnie.
    Dlaczego ? Bo nie byl gotow do skakania na PS. bo nic nie pokazal w Pk bo byl umordowany najbardziej psychicznie po porazce w MSJ po 14 miejscach w PK itp.
    Po co go Kruczek powoływał. Co przestraszył sie sie znaFców domagajacych sie krwi za to że nie zabrał go na IO.
    Strasznie sie dziwie Kruczkowi, ze sie zdygał. Wiadomo,że Kruczek zostałby rozstrzelany przez Murańkowców jakby go nie zabrał do PŚ.
    Zabrał go i co chlopak dołuje i fizycznie i psychicznie.
    Klimkowi jest potrzebny spokojny trening i psychologiczny i spokojne skakanie a nie szarpanie i poglebianie beldów.
    Klimek powinien odpoczac nieco od skoków i ewnetualnie powrócic na Palnicę. Czy kuźwa tego nie widać? Kto tam w sztabie jest ślepy?
    Przecież marnuje sie talent Murańki

  • JankessPL doświadczony
    @Gregorio

    Naprawdę rozbawiłeś mnie tą analizą(może trafną może nie),niestety tutaj jest problem z trolami i ich powielaniem(multikonta tworzone w dziesiątkach,ciekawe dlaczego redakcji to nie przeszkadza,był jeden modek,ale dość szybko znikł)
    @MSad_
    Niestety do tych "znafców" których nie wymieniłeś nie masz startu
    Wszyscy wiemy że Murańkę szczerze nienawidzisz,ale na powołanie zasługiwał,niestety On ma najdłuższą serię startów i może tu jest przyczyna jego startów?W PK widać było spadek formy no i mamy przedłużenie go na PŚ,Kruczek ma teraz problem czy wsiąść go na MŚwL,mimo że Kubacki jest w lepszej formie to na lotach i tak Murańka w dołku pewnie z Nim wygra.
    PS powiedz co się stało w 2 dni po Falum jak Polacy nagle zanotowali regres formy(od 20 do nawet 50 miejsc)?Czy na pewno warunki pogodowe,jak to Kruczek tłumaczył?Mocniejszy trening jedynie może to tłumaczyć

  • Stinger profesor
    Dat

    Akurat tak się zgadza że nie spałem przez ostatnie tygodnie a pepeleusz nie mówi że byłby medal tylko że była spora szansa bo przed IO formę Klimek miał lepszą.

    Dobrze że Murańka miał najgorsze warunki (chyba trzecie od końca) w tej drużynówce to przynajmniej teraz macie (ci którzy piszą że Murańka był słabszy) żelazny argument. Szkoda że nie zauważyłeś że pozostałe starcia Klimka z Dawidem wygrywał Klimek ... ale tak w ogóle IO za nami, wiemy że Kubacki skakał tam słabo a nie wiem jak by skakał tam Klimek .. więc skończ jeżeli możesz.

    Teraz jest PŚ i jak dla mnie to jutro może wygrać Kubacki i nie będę miał nic przeciwko.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl