Już w środę pierwsze skoki na nowej Letalnicy

  • 2015-03-17 23:07

Wciąż nie ma pewności, kto odda pierwszy skok na zmodernizowanej Letalnicy. Decyzja ta zapadnie w ostatnim momencie. Szansę na ten zaszczyt ma dwóch zawodników.

Wyboru między Rozle Zagarem a Jaką Rusem – kandydatami do oddania pierwszego skoku - dokonają Ivo Zupan i Jelko Gros. Oficjalny test obiektu zaplanowano na środę na godzinę 10:15. Do tego czasu nie będzie wiadomo, który z nich przejdzie do historii tej skoczni.

"W dzień testu będę rozmawiał z kierownikiem przedskoczków – Ivo Zupanem. Nie chcemy martwić zawodników tym, kto będzie skakał jako pierwszy. Pozwólmy żyć im w przekonaniu, że będą skakali jako drudzy, a następnie jeden z nich będzie tym pierwszym. Ten, który będzie w lepszym nastroju i nie będzie miał strachu w oczach, zasiądzie na belce przed wszystkimi innymi" - powiedział Gros.

Agnieszka Pająk, źródło: siol.net

oglądalność: (12589) komentarze: (60)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kkkk doświadczony
    kkk

    fajnie, gdyby pierwszy skok oddał podwójny mistrz olimpijski.... ale pewnie tak się nie stanie

  • IchBinDa początkujący

    @Spoko
    "Moze doloze argument ze Stoch nawet w swojej najlepszej formie nie mog zdobyc ani MSwL ani mala KK a latwiej niz w sezonie 2013/2014 juz nie bedzie. (Tylko dwa Konkursy w Kulm daly Prevcowi ta kule)"

    Na Kulm był w swojej najlepszej formie? Żecoproszę? W Harrachovie, o ile pamiętam, też pojawiły się u niego jakieś problemy, bodaj z pozycją najazdową. W dniu zawodów, bo na treningach był jednym z najlepszych zawodników.

    "Jak ani wykladnie sie na narty ani technika lotu nie jest powodem ze Kamil nie rozdaje karty na mamutach to nie wiem co moze byc przyczyn"

    Obstawiałbym brak formy. Jedynymi konkursami lotów, o jakich pamiętam, oprócz zeszłorocznych MŚwL, na które Kamil jechał w mocnej formie, a na których zawiódł, były te w Planicy '13. Może jeszcze Vikersund '11, ale wtedy skakał inaczej, wybijał się wysoko - na tamtej skoczni to nie mogło zagrać. Dwa lata później w formie dalekiej od szczytowej walczył tam o podium.

  • anonim
    Ichbinda

    "Cóż za pewność, dlaczego tak uważasz? Argument "bo nie" mnie nie przekonuje. Już argument "bo najlepsze lata ma już za sobą, takiej formy jak w ostatnich sezonach już raczej nie utrzyma" bardziej do mnie trafia."

    Moze doloze argument ze Stoch nawet w swojej najlepszej formie nie mog zdobyc ani MSwL ani mala KK a latwiej niz w sezonie 2013/2014 juz nie bedzie. (Tylko dwa Konkursy w Kulm daly Prevcowi ta kule)

    "Ależ nikt nie twierdził, że dotyczy. W moim pierwszym poście pisałem tylko, że wykładanie się na narty nie jest konieczne do osiągania dobrych wyników na mamutach. Dyskusję o tym, kim Stoch jest lub nie jest, zacząłeś Ty. A że takie dyskusje lubię, to dałem się wciągnąć :)"

    Ale widocznie Kamilowi brakuje jeszcze czegos innego jak wykladanie sie na narty w wiekszym lub w miejszym stopniu nie ma wplywu na dobre wyniki na mamutach jak ty mowisz.

    "biorąc pod uwagę jego świetną technikę lotu"

    Jak ani wykladnie sie na narty ani technika lotu nie jest powodem ze Kamil nie rozdaje karty na mamutach to nie wiem co moze byc przyczyna bo odbicie, ktore Kamil ma bardzo dobre, jednak nie ma takiego wplywu na mamutach jak na mniejszych skoczniach.

  • IchBinDa początkujący

    @pawko
    "Małysz wyrównał rekord świata, choć lotnikiem nigdy nie był :)"

    Specjalistą od lotów, który na innych skoczniach gasnął, oczywiście nie był, jego atutem było przede wszystkim odbicie, ale technikę miał świetną. Jak był w formie, to i na mamutach lał wszystkich lub prawie wszystkich. Medalu na MŚwL nie zdobył dlatego, że miał do nich pecha i prawie za każdym razem miał na nich dołek formy i/lub pecha do wiatru.

    @Spoko
    "Moze i sie podobnie wykladal na nartach jak oni ale lotnikiem klasy Hautamaekiego albo Hannawald Stoch nie jest i nigdy nie bedzie."

    Cóż za pewność, dlaczego tak uważasz? Argument "bo nie" mnie nie przekonuje. Już argument "bo najlepsze lata ma już za sobą, takiej formy jak w ostatnich sezonach już raczej nie utrzyma" bardziej do mnie trafia.

    "Czemu tu niektorzy chca zeby Kamil wszystko wygrywal? Ma juz IO, MS i KK. No to mu brakuje tylko MSwL i T4S."

    Cóż, tacy są kibice. Nie zamierzam przestać liczyć na sukcesy zawodnika, któremu kibicuję, tylko dlatego, że rzekomo skocznia mu nie pasuje. Szczerze? Jeśli Kamil zakończy karierę bez żadnych osiągnięć na mamutach poza tamtymi dwoma szczęśliwymi miejscami na podium, to, biorąc pod uwagę jego świetną technikę lotu, uznam to za straconą okazję.

    "Stocha nie dotyczy zaden z tych punktow."
    Ależ nikt nie twierdził, że dotyczy. W moim pierwszym poście pisałem tylko, że wykładanie się na narty nie jest konieczne do osiągania dobrych wyników na mamutach. Dyskusję o tym, kim Stoch jest lub nie jest, zacząłeś Ty. A że takie dyskusje lubię, to dałem się wciągnąć :)

  • Kabanos początkujący
    Spoko

    Plus otarcie się o podium MŚwL.

  • anonim
    Ciekawe z jakiej belki startowali, że jakiś leszcz skoczył 227m..

    Żyła walnie 240m lekko.

  • anonim
    pawko

    Jak mozesz powiedziec ze skoczek ktory wyrownal rekord swiata i zdodyl (nieoficjalna) mala KK w 2007 roku nie byl lotnikiem?
    Malysz byl wlasnie w swoich najlepszych czasach jednym z najlepszych lotnikow swiata.

    Wiec nie wydze czemu moja teoria miala byc obalona.

  • pawko początkujący
    @spoko

    Rozumiem, że wystarczy, że wystąpi jeden z podanych przez Ciebie warunków.

    To ja obalę Twoją teorię. Małysz wyrównał rekord świata, chociaż lotnikiem nigdy nie był :) A latał daleko tylko jak był w formie (2001,2003,2007)

  • anonim
    Ichbinda

    Hautamaeki i Hannawald byli jedni z najlepszych lotnikow w latach 2000-2005 i ty ich porownujesz do Stocha?

    Moze i sie podobnie wykladal na nartach jak oni ale lotnikiem klasy Hautamaekiego albo Hannawald Stoch nie jest i nigdy nie bedzie.

    Czemu tu niektorzy chca zeby Kamil wszystko wygrywal? Ma juz IO, MS i KK. No to mu brakuje tylko MSwL i T4S.
    Morgenstern tez nie ma MSwL bo nie byl lotnikiem. To nie jest zaden myt. Niektorzy sa lotnikami, niektorzy nie sa i tego w ciagu kariery nie da sie zmienic.

    Lotnikiem jest dla mnie skoczek ktory:
    - Zdobyl Medal na MS w Lotach (Indiwidualnie)
    - Osiagnal/Poprawil Rekord Swiata w Lotach
    - Wygral Mala KK
    - Osiaga duzo lepsze wyniki w lotach niz w skokach (np. Hajek)

    Stocha nie dotyczy zaden z tych punktow.

  • anonim

    http://www.rtvslo.si/sport/zimski-sporti/prvi-polet-na-prenovljeni-letalnici-dolg-169-metrov/360793

  • anonim
    co z tym testem o 10?

    nic nie ma wieści o testach na skoczni , czyżby wiało ?

  • Kabanos początkujący
    IchBinDa

    Dokładnie. Dima również w locie wygląda dość pasywnie a chyba już nie ma nikogo kto stwierdzi, że nie jest lotnikiem.

  • anonim
    Sprostowanie

    Oczywiście pomyliłem podpisy.

  • papa_s doświadczony
    Noriaki kasai

    powinien oddać pierwszy skok na Letalnicy z racji doświadczenia;)

  • IchBinDa początkujący

    @Spoko
    To, że wyłożenie na narty jest konieczne do bycia dobrym lotnikiem, to mit. Hautamaeki jakoś się nie wykładał, a latał jak marzenie. O Jussilainenie nie wspomnę. Hannawald też głowy pod nartami nie chował, w zasadzie pod względem sylwetki w locie Stoch jest do niego dość podobny. Jeśli przebudowana Velikanka/Letalnica rzeczywiście przypomina Vikersund, to Kamil ze swoją płaską parabolą lotu może się pokusić co najmniej o mocno poprawiony rekord Polski. A jeśli i forma dopisze, to kto wie...

  • anonim
    kod

    Janda na narty wykłada się do granic możliwości, a na lotach nawet w najwyższej formie nigdy nic nie ugrał.

  • dejw profesor

    A tak z innej beczki - Jacobsen ponownie zastanawia się nad zawieszeniem kariery. Decyzja po zakończeniu sezonu.

  • Kabanos początkujący
    Poddaję się

    Chyba nigdzie jednak nie nadają.

  • Kabanos początkujący
    Spoko

    Kwestia indywidualna. Ja osobiście MŚwL cenię ponad wszystko inne jak również mała KK jest dla mnie ważniejsza niż KK. Po prostu zdecydowanie wolę loty od skoków. Są też skoczkowie, którzy loty stawiają wyżej w hierarchii.

  • anonim

    Kamil sie chyba najmniej wyklada na narty z wszystkich top skoczkow. Mysle ze gora skoczy 230-235 m jak dobrze trafi w prog i warunki dopisza.
    To jednak nie jest styl na skocznie mamucie. Prevc, Fannemel, Freund i Kasai beda sie byc o rekord swiata bo oni sie bardzo agresywnie wykladaja na narty.

    Niech Kamil dalej perfektionuje swoj styl bo najwazniejsze imprezy sa na duzych skoczniach a jak dla mnie medalu na MS w Lotach nigdy nie bedzie ale za to beda duzo cennejsze nagrody do wygrania na T4S, MS i IO.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl

  1. Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
  2. Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
  3. Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
  4. Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
  5. Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
  6. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
  7. Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
  8. Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
  9. Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
  10. Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
  11. Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
  12. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
  13. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
  14. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
  15. Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
  16. W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
  17. W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).