IO: Thomas Morgenstern wygrywa kwalifikacje w Pragelato, trzech Polaków w konkursie

  • 2006-02-17 20:20
Thomas Morgenstern, fantastycznym skokiem na 136m wygrał serię kwalifikacyjną do konkursu olimpijskiego na dużej skoczni w Pregalato. Austriak o zaledwie pół punktu wyprzedził Janne Ahonena, który również lądował na 136 metrze. Słabo spisali się Polacy, z których najlepszy - Adam Małysz zajął 14. lokatę (125m).

Dalekie skoki w dzisiejszych kwalifikacjach oddali również Andreas Kofler (133,5m i 3. miejsce) oraz Andreas Kuettel (134,5m i 4. lokata).

Swoją dobrą dyspozycję potwierdzili Matti Hautamaeki (132m) oraz Lars Bystoel (131m), który ma apetyt na drugi złoty medal olimpijski.

Także i tym razem nie popisał się Jakub Janda (124m i 15. lokata), który skacze wyraźnie słabiej niż przed Igrzyskami i wydaje się, że z taką formą na medal nie ma co liczyć.

Oprócz Adama Małysza, w jutrzejszym konkursie zobaczymy jeszcze Roberta Mateję oraz Kamila Stocha. Najbardziej doświadczony polski kadrowicz uplasował się na 43. miejscu po skoku na 108,5m, natomiast Kamil Stoch był 42. (110m). Z wynikiem 99,5m do konkursu nie wszedł niestety Rafał Śliż, który ostatecznie sklasyfikowany został na 58. miejscu.

Dzisiejsze kwalifikacje były niestety często przerywane, na skutek zmiennego wiatru. Także na kolejne dni synoptycy przewidują wietrzną pogodę, trudno więc będzie o obiektywne warunki w jutrzejszym konkursie o olimpijskie złoto.


Wyniki kwalifikacji w Pragelato, HS 140
Lp.ZawodnikKrajOdl.Pkt.Status
1 MORGENSTERN Thomas AUT 136.0 136.8 PQ
2 AHONEN Janne FIN 136.0 136.3 PQ
3 KOFLER Andreas AUT 133.5 133.8 PQ
4 KUETTEL Andreas SUI 134.5 132.6 PQ
5 HAUTAMAEKI Matti FIN 132.0 129.6 PQ
6 BYSTOEL Lars NOR 131.5 129.2 PQ
7 OKABE Takanobu JPN 129.5 122.1 PQ
8 ROMOEREN Bjoern Einar NOR 128.0 120.9 PQ
9 KASAI Noriaki JPN 126.0 117.3 Q
10 SPAETH Georg GER 126.0 116.8 PQ
11 PETTERSEN Sigurd NOR 125.5 115.9 Q
12 NEUMAYER Michael GER 125.5 114.4 Q
13 LJOEKELSOEY Roar NOR 124.5 114.1 PQ
14 MALYSZ Adam POL 125.0 114.0 PQ
15 JANDA Jakub CZE 124.0 112.7 PQ
16 AMMANN Simon SUI 124.0 111.7 Q
17 VASSILIEV Dmitry RUS 123.5 111.3 Q
18 ITO Daiki JPN 123.0 110.9 Q
19 KRANJEC Robert SLO 121.5 106.7 PQ
20 UHRMANN Michael GER 121.5 106.2 PQ
21 DAMJAN Jernej SLO 120.5 105.9 Q
22 KOCH Martin AUT 118.5 100.8 Q
23 WIDHOELZL Andreas AUT 118.0 99.9 PQ
24 IPATOV Dmitry RUS 117.0 98.1 Q
25 JUSSILAINEN Risto FIN 116.5 97.2 Q
26 KORNILOV Denis RUS 115.5 95.9 Q
27 KIURU Tami FIN 116.0 95.3 Q
28 COLLOREDO Sebastian ITA 114.5 94.1 Q
29 PETERKA Primoz SLO 114.5 93.1 Q
30 SCHMITT Martin GER 114.5 92.1 Q
30 KARAULOV Ivan KAZ 114.5 92.1 Q
32 MOELLINGER Michael SUI 113.5 91.3 Q
33 ICHINOHE Tsuyoshi JPN 113.0 89.9 Q
34 READ Stefan CAN 112.5 88.5 Q
35 SEDLAK Borek CZE 111.0 86.8 Q
36 ZHAPAROV Radik KAZ 111.5 86.7 Q
36 ALBORN Alan USA 111.5 86.7 Q
38 FATCHULLIN Ildar RUS 110.5 85.4 Q
38 CHOI Heung-Chul KOR 110.5 85.4 Q
40 KARPENKO Nikolay KAZ 112.0 84.6 Q
41 BENKOVIC Rok SLO 110.0 84.5 Q
42 STOCH Kamil POL 110.0 83.0 Q
43 SALUMAE Jens EST 108.5 80.3 Q
43 MATEJA Robert POL 108.5 80.3 Q
45 MATURA Jan CZE 107.5 79.5 Q
46 VACULIK Ondrej CZE 107.5 76.0 Q
47 KIM Hyun-Ki KOR 106.0 75.3 Q
48 BOLOGNANI Alessio ITA 105.5 74.9 Q
49 LANDERT Guido SUI 105.5 74.4 Q
50 GORHAM Graeme CAN 103.0 69.4 Q
51 ANISIMOV Maksim BLR 102.0 68.6  
52 MESIK Martin SVK 101.5 67.7  
53 TIAN Zhandong CHN 103.0 67.4  
54 JONES Clint USA 100.5 64.9  
55 LI Yang CHN 101.0 64.8  
56 KOROLEV Alexey KAZ 100.0 63.5  
57 SCHWALL Tommy USA 100.5 63.4  
58 SLIZ Rafal POL 99.5 63.1  
59 ZHARKOV Georgi BUL 98.5 59.3  
60 KANG Chil Ku KOR 98.5 58.8  
61 BAXTER Gregory CAN 97.5 58.5  
62 DENNEY Jim USA 95.0 53.5  
63 JURIS Jaan EST 94.0 52.2  
64 NELL Michael CAN 92.5 48.0  
65 MORASSI Andrea ITA 94.0 45.7  
66 BOSCHUK Volodymyr UKR 87.0 30.6  
67 FARTUNOV Petar BUL 84.5 26.6  
68 CHOI Yong-Jik KOR 81.0 22.8  
 CHAADAEV Petr BLR DSQ   

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (9262) komentarze: (107)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pragelato

    Miejsca Polaków w piatkowym treningu i w kwalifikacjach - 17.02.2006:

    1.Małysz - 37 oraz 14 miejsce
    2.Stoch--- 19 oraz 42
    3.Mateja - 42 oraz 43
    4.Sliż ----- 28 oraz 58
    5.Hula --- 46

    Odległośći Polaków w piatkowym treningu i w kwalifikacjach - 17.02.2006:

    1.Małysz - 112.0 oraz 125.0 m
    2.Stoch--- 120.0 oraz 110.0
    3.Mateja - 109.5 oraz 108.5
    4.Sliż ----- 115.5 oraz - 99.5
    5.Hula---- 107.5

  • jozek_sibek profesor
    Trening w Pragelato

    Miejsca Polaków w piatkowym treningu - 17.02.2006:

    1.Stoch--- 19 miejsce
    2.Sliż ----- 28
    3.Małysz - 37
    4.Mateja - 42
    5.Hula --- 46

    Odległośći Polaków w piatkowym treningu - 17.02.2006:

    1.Stoch--- 120.0 m
    2.Sliż ----- 115.5
    3.Małysz - 112.0
    4.Mateja - 109.5
    5.Hula---- 107.5

  • anonim
    Kwalifikacje.

    Kto wygrywa kwalifikacje,ten równiez wygrywa konkurs ZIO w skokach!!!!

  • Kibic profesor
    @witam

    autor: witam
    Szansa na taki rozwój wydarzeń z wiatrem jest, jak 1:1000000

    Skąd tak szybko to policzyłeś? Z tego co mi się wydaje, szanse są większe, ponieważ wiatr będzie na pewno mieszał skoczkom, a po drugie Adam nigdy farta nie miał. Zawsze jak wygrywał to po prostu był w bardzo dobrej dyspozycji. Nigdy mu warunki nie pomogły. Popatrz na takiego Ljokelsoya, ktory rok temu w TCS w Obersdorfie mial farta i wbil sie na podium. On kilka razy mial juz takiego farta. Morgenstern tez. Wiec czas zeby sie szczescie usmiechnelo pierwszy raz w tym sezonie do Adama.
    Zwroc tez uwage na trening przed kwalifikacjami. Jak skoczyl Romoren 10m dalej niz inni, a w kwalifikacjach 7 metrow blizej niz Ahonen. Wniosek taki, ze wszystko mozliwe we Wloszech.

  • jozek_sibek profesor
    @Realista.

    Ale Ty szybko zmieniasz zdanie????
    Przed ZIO pisaleś,że Polska bedzie walczyć o 10 miejsce z,Włochami,Francją i Kazachstanem!!!
    Po średniej skoczni zmieniłeś zdanie - znakomity wystep Polski!!!
    Teraz po slabszym wystepie znów śpiewasz o 10-11 miejscu!!!
    Powtarzam,Kazachstan nie jest przeciwnikiem dla Polski - wynik kwalifikacji to b.złe warunki atmosferyczne. Zobaczysz!!!!

  • anonim
    Bystoel cd

    Witam
    Może inne konkursy oglądalismy??, bo nie powiesz mi, ze skok Jaśka Ahonena był lepszy od Bystoela, i to nie tylko pod względem odległosci, ale i stylu. Bystel skoczył lepiej, to są fakty. Co do tego, że dalsze lądowanie jest trudniejsze do ustania to naprawdę nie musisz mnie przekonywać ani uśwaidamiać, ale są tacy którzy skaczą i ładnie, i daleko, i wygrywają. Do ich grupy dołączył Lars Bystoel, zasłużenie.
    A obniżanie wartości jego wyniku poprzez takie pisanie nic nie zmieni, ale niedobrze świadczy o tym kto takie zdanie publikuje, nawet w Internecie. Nawet przyjmując, że tutaj nikt się nie podpisuje imieniem leczy tylko nickiem, nalezy uznać wielkośc sportową Norwega. I go nie dyskredytowac i jego wyniku

  • witam stały bywalec
    @Wojtek z Hól czyli W Szatkowski

    Powiem jeszcze jedno. Bystoel lata nieskazitelnie i dlatego jest jednym z głównych faworytów do zwycięstwa. Ale na K-95 moim zdaniem nie był najlepszy.
    A co do "wyluzowania" w locie, to się z tobą zgadzam. Interesuję się fizyką, więc wiem takie rzeczy. Zawodnik musi być w locie napięty, powinien być dosyć sztywny. Lecąc w powietrzu, odczuwa wiatr o prędkości ok. 100 km/h (bo sam z taką mniej więcej szybkością leci). On musi z siłą tego wiatru walczyć. To, że narta nie schodzi mu na boki, nie kręci się do góry i w dół, jest wynikiem tego, że skoczek jest sztywny, napięty i powstrzymuje te ruchy. Gdyby był wyluzowany, to by wylądował w dwóch miejscach - na głowie i na buli. Tyle! On musi z wiatrem się zmagać.

  • anonim

    Dzisiejszy konkurs może być znów niespodzianka ,
    przed chwilka w TVN-24 , powiedzieli , że dziś na skoczni panuje bardzo zla pogoda ,
    sypie snieg i wieje z różnych stron ,
    więc wyniki , moga być różne ,
    o ile konkurs wogole dojdzie do skutku.
    Miejmy nadzieje , że to się uspokoi do 18.00

  • witam stały bywalec
    @Wojtek z Hól czyli W Szatkowski

    Racja, napisałem, że styl lotu jest nieskazitelny, ale to nie znaczy, że Norweg jest najlepszy ze wszystkich. To, że ktoś jest wspaniały, nie znaczy, że nie ma wspanialszych. Na średniej skoczni wspanialsi byli, jestem przekonany, że przynajmniej Ahonen by wygrał z Bystoelem, gdyby miał więcej szczęścia. Poza tym, noty za styl nie mogą aż tak decydować. Pamiętaj chłopie, że im dalej się ląduje, tym trudniej jest dobrze wylądować i to trzeba brać pod uwagę... zawsze. Zdarzało się już czasami, że ktoś odległościami wygrywał zdecydowanie, ale wylądował na obie nogi i przegrywał. Czy na to zasłużył? Nie powiem. A tak było chociażby w sezonie 2000/2001 w Garmish-Partenkirchen. Adam skoczył 129,5 metra, ale sędziowie dali mu niskie noty. Tak nie powinno być, bo tam się nie da wylądować telemarkiem. Noty za styl powinny w jakimś stopniu zależeć od długości skoku.

    @_An_ i inni obrońcy Morgensterna
    Macie rację. Trochę przesadziłem być może z tym Morgensternem. Racja, racja. Sorry, że się spierałem. A jeśli chodzi o wypowiedź na temat Rutkowskiego, to było to na początku sezonu 2004/2005, a wywiad przeczytałem w pewnej gazecie sportowej, którą rzadko kupuję, ale na tą wypowiedź udało mi się trafić.

  • anonim
    Kto dzisiaj wygra?

    Patrzać na wyniki, wcale bym się nie zdziwił gdyby i dzisiaj Bysteoel wygrał konkurs na K 120. Jest teraz w takim "sportowym gazie", że wydaje mi się, iz nie ma dla niego rzeczy niemożliwych. Po zwycięstwie na K 95 wiara w siebie, w swoje możliwości, trenera, zespołu sięgnęła zenitu i wywołuje tak dużą motywację i bojowośc zawodnika, że naprawdę Bystoel może dzisiaj wygrać. Albo któryś z Norwegów. Ja trzymam za Adasia, ale będzie bardzo ciężko. Oby wygrał najlepszy. Mam też nadzieję, że wiatr nie wypaczy konkursu.

  • anonim

    @ An

    Gdyby w ten sposób na lamach jakiejś gazety
    zażartowal sobie Malysz i Morgim ,
    to rozpętalaby się prawdziwa wojna ,
    sęk w tym , że trzeba wiedzieć co i kiedy mozna pwiedziec , Thomas najwyrazniej tego nie wie ,
    jest taki pewny siebie i demonstruje to , obrażając przy tym zawodnika , który zdobyl w tym sporcie więcej niż on .
    Nie powinien tak postepować , ja tego nie traktuję jako żartu ,
    Adam zawsze w swych wypowiedziach odnosi się z szacunkiem dka innych zawodników ,
    i tego nie można mu zarzucić ,
    natomiast Morgi już nie piewrszy raz , wykazuje , brak oglady , sportowiec tak nie postępuje.A sama go podziwialam !!!!
    trochę mnie zrazil , nic więcej.

  • anonim
    Idelny skok to...

    @Foretst napisał
    No tak masz rację. Jednak Bystoel nie ma tego czegoś w powietrzu. Wszystko robi idealnie i właśnie to jest jego mankament. Płynne wyjście z progu, i dalej płynny lot i piękne lądowanie. Ale chodzi głównie o lot, który nie moze być taki sztywny. Zawodnik musi szukać strug powietrza i czuć ten lot.

    Odpowiadam.
    Z tego co wiem zawodnik w locie wcale nie musi szukać strug powietrza, by jego lot był perfekcyjny. Już w momencie wybicia z progu otrzymuje silne uderzenie strug powietrza na klatkę piersiową, co pozwala mu się połozyć do przodu. Usztywnia wtedy klatkę piersiową i szybuje. Zbyt duża nerwowośc w locie nie popłaca. Popatrz jak w locie "szaleje" Mateja. Te nerwowe ruchy automatycznie skracają skok. Idealany skok to taki, gdzie ciało przyjmuje jaknajbnardziej aerodynamiczną tj. stwarzającą jaknajmniej oporów pozycję. Czyli taka "kropla" idealnie leci, nawet nie leci, szybuje hen na sam dół. Myślę, że wielu zawodników lepiej by skakało gdyby włączyć do programu ich zajęć loty na szybowcach i zajęcia z teorii aerodynamiki, by zrozumieli, bądź próbowali zrozumieć na czym polega szybowanie. To by im bardzo pomogło. Zobacz jak znakomicie usztywnia klatkę po wyjściu z progu Jasiek Ahonen, żadnych zbędnych ruchów. Tak samo Kuettel, który powiedział, iż odkąd "uspokoił" swoje skoki - lata dalej.A więc spokój w powietrzu, "kopyto" na progu(czyli wybicie idelanie trafione) i znakomite lądowanie - to elementy zwycięstwa. I jeszcze jeden bardzo wazny element - wiara w siebie.

  • anonim
    Bystoel słusznie wygrał


    @witam

    No niestety nie zgodze się zupełnie. Liczenie kolejności zawodników wg. długości skoków, nie obraź się, ale uważam za trochę śmieszne. Już nieraz w historii zawodnicy o dłuższych skokach przegrywali np. Marusarz w 1938 r. miał 5,5 m przewagi w długości 2 konkursowych skoków. Liczą się bowiem wszystkie elmenty skoku tj. wybicie, lot, lądowanie i wyjazd. To po pierwsze. Liczy się nie tylko długość, ale i styl. A lot i lądowanie Bystoela były idealne, mam nadzieję że dobrze rozumiesz to słowo. Idealne, czyli takie, że nawet na filmie video puszczonym w zwolnionym tempie (a zrobiłem to) nie ma się do czego przyczepić. A tutaj nie ma. Takich skoków nie widziałem zbyt wiele na K 90, a sporo w życiu widziałem, wierz mi.

    Pozatym nie miał az tak drastycznie lepszych warunków niż inni, wyszedł po prostu idealnie z progu i poszybował. Do tego elegancki telemark, miękko usiadł na zeskoku - po prostu ideał skoku. Co do wykorzystania wiatru to potrafią to robić tylko najlepsi, a tym szczęście sprzyja.

    Więc nie wiem o jakim fuksie tu mowa. Wygrał najlepszy.A szukanie dziury w tym co się stało nie ma sensu. A tym bardziej, ze wyżej piszesz o tym, że Bystoel ma nieskazitelny styl lotu. No i odpowiadasz sobie sam. Trzeba uznać mistrzostwo Bystoela. Tak jak kiedyś uznano mistrzostwo Fortuny.

  • Forest stały bywalec
    @Wojtek z Hól czyli W Szatkowski

    No tak masz rację. Jednak Bystoel nie ma tego czegoś w powietrzu. Wszystko robi idealnie i właśnie to jest jego mankament. Płynne wyjście z progu, i dalej płynny lot i piękne lądowanie. Ale chodzi głównie o lot, który nie moze być taki sztywny. Zawodnik musi szukać strug powietrza i czuć ten lot.

  • anonim

    Kurde,ucięło mój komentarz! Kontynuując: A o Adamie musiał wspomnieć,gdyz był to wywiad dla polskiego dziennikarza.Co miał niby innego powiedzieć? Że Adam skacze przeciętnie?

  • anonim

    @witam

    "Groźni na pewno będą Ahonen i Kuettel. A i coraz mocniejszy jest Adam Małysz"

    Uważasz,że to jest złośliwe? Ja nie dopatrzyłam się tu żadnej złośliwości.W pierwszym
    zdaniu wymienił 2 zawodników,którzy mają naprawdę duże szanse na medal.A o Adamie musiał wspomnieć

  • _An_ stały bywalec

    @Witam
    Nie słyszałam tej wypowiedzi o Rutkowskim, skąd ją masz? Jeśli naprawdę tak powiedział to faktycznie trochę przesadził, choć z drugiej strony miał sporo racji (Rutkowski zniknął i nie podejrzewam żeby się kiedykolwiek pojawił). Ale z drugiej strony ja widziałam na tej stronie artykuł (napisany tuż po zakończeniu MŚJ), w którym mówił mnóstwo pochlebnych rzeczy o Rutkowskim: że "Jest niesamowity. Wiedziałem, że Polacy mają dobrego skoczka, ale nie spodziwałem się, że aż tak". Więc już totalnie nie wiem, co o tym myśleć.
    Natomiast z Małyszem to trochę inna sytuacja - to skoczek o wiele bardziej od Morgensterna utytułowany (w przeciwieństwie do Rutkowskiego, który w momencie zdobycia MŚJ miał mniej osiągnięć od Morgiego), a poza tym jego kolega z teamu. Zawsze wydawało mi się, że są ze sobą w dobrych stosunkach, więc nie widzę powodu dlaczego miałby mówić o Małyszu złośliwie.

  • anonim
    Bystoel to nie fuksiarz, Morgenstern nie jest chamem

    @witam
    W obu kwestiach nie mogę się z Tobą zgodzić w zadnym razie. Daleki jestem od tego, żeby uznać Morgensterna za kogoś, komu kibicuję. nie wiem, czemu tak jest, ale jest. Długo draznił mnie jego, zbyt jak dla mnie, ciągły i wieczny uśmiech.
    Ale po czasie stwierdziłem, że może nie jest on najładniejszy (ten usmiech), ale chyba naturalny. Również w licznych wypowiedziach morgiego, jakich udzielał różnym stacjom nie mozna się było doszukać zachowań, co do których mozna byłoby mieć zastrzezenia. zawsze tez chętnie tych wywiadów ( w przeciwieństwie np. do Bajca)udzielał. nawet wtedy, gdy miał prawo mieć wszystkiego i wszystkich dość (np. w zeszłą niedzielę. To co powiedział w będącej przedmiotem sporu sprawie uważam za dowcipne i w zadnym stopniu nie nacechowane czymkolwiek pejoratywnym w stosunku do rywala. Myslę, że Małysz z pewnością tez to tak odebrał. Nie znajduję krzty uzasadnienia dla głosów oburzenia wynikających z wypowiedzi Austriaka. Kazdy chce wygrac, a jeśli akcentuje to w sposób dowcipny, to tylko mu chwała.
    A teraz Bystoel. Miał w swojej karierze wzloty i upadki, to prawda. Od kilku sezonów nalezy jednak do ścisłej czołówki swiatowej. Może do tego sezonu nie był wśród tych z pierwszego szeregu ( tylko jedno miejsce na podium), ale w dziesiątce bardzo często. A w tym roku to już naprawdę szpica. zwycięstwo w Innsbrucku, jeszcze jedno podium, wiele razy w czołówce. W niedzielę, w bardzo wyrównanym konkursie skakał niewątpliwie najlepiej stylowo. Przy tak wyrównanych odległościowo skokach, musiało to mieć decydujące znaczenie. I dobrze. Warunki nie były równe, zgoda. Ale w porównaniu z Uhrmannem, Hautamaekim, Małyszem Ljoekelsoeyem skoczył lepiej. Zresztą wasiliew np. miał lepsze warunki w serii pierwszej. To prawda, że Austriacy i Ahonen mieli gorsze warunki. Ale nie na tyle, zeby mówić o niesprawiedliwości. Wielokrotnie, kiedy wygrywali z Bystoelem, mieli je od niego lepsze. Wtedy też nikt nie mówił o fuksach. W niedzielę wygrał zawodnik, który okazał się najlepszy. Tak powinno być zawsze. Również dziś.

  • witam stały bywalec
    @_An_

    Nie jestem przewrażliwiony na punkcie Małysza, wystarczy poczytać trochę moich wypowiedzi i to zauważysz. Po prostu, Morgenstern już mi raz podpadł tym, jak powiedział o Rutkowskim, dlatego podejrzewam, że teraz może być podobnie.

  • _An_ stały bywalec

    @Witam
    A mnie się wydaję, że po prostu jesteście na punkcie Małysza przewrażliwieni i w każdej wypowiedzi na siłę doszukujecie się jakiś negatywnych aspektów.
    Ja w wypowiedzi Morgensterna nie widzę żandej złośliwości. Poza tym Małysz jest świetnym, doświadczonym i utytułowanym zawodnikiem (nie darzę go sympatią, ale to nawiasem mówiąc) - on zawsze może zaskoczyć. Skąd wiesz, czy akurat w konkursie nie wyjdzie mu super skok? Skąd wiesz czy akurat nie trafi w świetne warunki, które pomogą mu bardzo daleko pofrunąć? Szanse na dobry występ Małysza są i myślę, że Morgenstern też to zauważa. Zresztą - oni są kolegami z teamu więc na pewno wiedzą wiele o swojej formie. A już na pewno dużo więcej niż wie o tym jakikolwiek kibic.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl