Strona główna • Polskie Skoki Narciarskie

Ponad 6 milionów widzów obejrzało Puchar Świata w Zakopanem!


Tradycyjnie zakopiański konkurs skoków narciarskich przyniósł olbrzymi sukces TVP1. Sobotnią (12 stycznia) transmisję obejrzało ponad 6,2 mln widzów TVP1/TVP1 HD. W szczytowym momencie zainteresowała prawie 7,4 mln osób!

Walkę Kamila Stocha o pierwsze zwycięstwo w tym sezonie w zawodach Pucharu Świata (ostatecznie Polak był trzeci, w klasyfikacji generalnej PŚ zajmuje 7. miejsce) śledziło w Jedynce aż 7,396 mln widzów! Średnia oglądalność wyniosła 6,207 mln osób przy udziałach na poziomie 41,8 proc. (grupa 4+, dane Nielsen Audience Measurement). Oznacza to, że 4 na 10 mieszkańców Polski, którzy mieli o tej porze włączony telewizor wybrało skoki narciarskie w TVP1/TVP1 HD. M.in. dzięki temu wydarzeniu sportowemu Jedynka była w sobotę stacją pierwszego wyboru, osiągając średnie udziały na poziomie 15,9 proc. (grupa 4+).

TVP1/TVP1 HD numerem 1 było także w piątek – 17,2 proc. W tym dniu był rozgrywany konkurs drużynowy z Zakopanego (drużyna Polski zajęła 2. miejsce), który w Jedynce spotkał się z dużym zainteresowaniem widzów – średnia 4,719 mln osób (udziały 33,1 proc.). Podczas relacji konkursów skoków z Zakopanego znakomite wyniki odnotował także kanał sportowy TVP. Średnia oglądalność konkursu drużynowego na antenie TVP SPORT wyniosła 210 tys. osób. Rozgrywane dzień później (12 stycznia br.) kwalifikacje zgromadziły 265 tys. widzów (w szczytowym momencie nawet 411 tys.).

Sobotni sprint z udziałem Justyny Kowalczyk podczas Pucharu Świata w Libercu (Polka była druga) przyciągnął aż 3,492 mln widzów Dwójki przy udziałach na poziomie 32,3 proc. W najwyższym momencie oglądalności bieg śledziło 4,244 mln osób.