Strona główna • Inne

Ponad 5 milionów widzów oglądało PŚ 2017/2018 na antenach TVP i Eurosportu

39. edycja Pucharu Świata w skokach narciarskich dobiegła końca. Przez ostatnie cztery miesiące relacje z zawodów przyciągały przed telewizory średnio 5,11 miliona widzów (4,49 mln w TVP oraz 612 tys. w Eurosporcie). To wyższy rezultat w porównaniu z poprzednim sezonem.


W minionym sezonie transmisje ze wszystkich 30 konkursów Pucharu Świata na antenie TVP1 oglądało średnio 4,49 miliona widzów, czyli o 240 tysięcy więcej niż w poprzednim roku. Relacje ze skoków narciarskich w "Jedynce" zajęły 35,63% udziału w rynku telewizyjnym, w tym 29,58% w grupie komercyjnej (16-49 lat).

W trakcie transmisji Pucharu Świata w skokach narciarskich, TVP1 (4,49 mln) była zdecydowanym liderem na rynku telewizyjnego. W analogicznym czasie antenowym drugie miejsce zajął Polsat (822 tys.), trzecie TVN (716 tys.), a czwarte - TVP2 (627 tys.).

Największą widownię na antenie Jedynki zebrały finałowy konkurs 66. Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen (7,28 mln), finał turnieju Raw Air w Vikersund (6,41 mln) oraz zwycięski przez Polaków konkurs drużynowy w Zakopanem (5,97 mln).

Ponadto wysoką widownią cieszyły się w TVP1 transmisje skoków narciarskich na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pjongczangu. Zawody na normalnej skoczni oglądało średnio 6,33 mln, konkurs na dużym obiekcie - 5,60 mln, a rozgrywaną we wczesne poniedziałkowe popołudnie rywalizację drużynową - 4,21 mln widzów.

Wzrost widowni zanotował również Eurosport. Zawody Pucharu Świata na antenach należących do grupy Discovery Communications oglądało średnio 612 tysięcy widzów, czyli o 34 tys. więcej niż w poprzednim sezonie. W czasie zawodów, Eurosport 1 zajmował 4,86% udziału w rynku telewizyjnym, w tym 2,74% w grupie komercyjnej.

Największą popularnością na antenie Eurosportu cieszyły się konkursy Raw Air w Vikersund (991 tys. w niedzielę oraz 990 tys. w sobotę), a także finał Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen (936 tys.).

O wiele wyższą widownię od konkursów miały jednak kwalifikacje, które kanały Eurosportu transmitowały na wyłączność (z wyjątkiem Wisły i Zakopanego). Rundy eliminacyjne oglądało średnio 669 tysięcy widzów (6,03% udziału w rynku telewizyjnym, 3,34% w grupie komercyjnej).

Najchętniej oglądanymi kwalifikacjami w Eurosporcie były zaliczane do klasyfikacji turnieju Raw Air serie w Trondheim (1,20 mln) i Vikersund (1,19 mln) oraz eliminacje do finałowych zawodów TCS w Bischofshofen (962 tys.).

Podobnie jak w TVP, również i w Eurosporcie wysoką widownię uzyskały konkursy olimpijskie w Pjongczangu. Zawody na normalnej skoczni oglądał 1 milion, zmagania na dużym obiekcie - 964 tys., a rywalizację drużynową - 629 tys. widzów.