Strona główna • Niemieckie Skoki Narciarskie

Spot reklamowy RTL z udziałem skoczków

Tradycją stał się coroczny spot reklamowy prywatnej stacji telewizyjnej RTL z udziałem niemieckich skoczków. Tegoroczną reklamę kręcono na najwyższym szczycie w okolicach Oberstdorf- Nebelhorn. Wzięło w nim udział tylko trzech sportowców: Michael Uhrmann, Georg Spaeth oraz Martin Schmitt.

Niemiecka stacja telewizyjna RTL od wielu lat wspiera skoki narciarskie w kraju. W ciągu dwóch ostatnich sezonów wyniki osiągane przez zawodników nie były zachwycające. Na własnym obiekcie podczas ubiegłorocznych Mistrzostw Świata wywalczono tylko srebro w konkursie drużynowym. Słabe dość rezultaty sprawiły, że większość nadawców komercyjnych wycofała się ze sponsoringu skoków. Niemiecki Związek Narciarski po pertraktacjach z RTL wynegocjował spot reklamowy. Będzie on emitowany od końca listopada do rozpoczęcia Turnieju Czterech Skoczni.

W reklamie kręconej przez RTL udział wzięło trzech niemieckich skoczków: Michael Uhrmann, Georg Spaeth oraz Martin Schmitt. Decyzją taką podjęło kierownictwo stacji oraz przedstawiciele Niemieckiego Związku Narciarskiego. W czasach zwycięstw Svena Hannawalda eksponowano przede wszystkim jego osobę. Krytycy zarzucają zatem twórcom spotu reklamowego, iż nastąpił powrót do hierarchii. Należałoby jednak wspierać całą reprezentację, a nie tylko sportowców będących „na topie.

Za punkt prezentacji zawodników posłużył najwyższy szczyt w Oberstdorfie- Nebelhorn (2224 m wysokości). Stąd rozciąga się przepiękny widok na 400 innych szczytów. Zdjęcia kręcono na Höfatsblick, czyli drugiej stacji kolejki górskiej kursującej na Nebelhorn. Z panujących tam warunków pogodowych (ostrego mrozu oraz silnego wiatru) nie zadowolony był Michael Uhrmann. Reklamy można kręcić o ciepłej porze roku.

Niemcy próbują różnymi metodami przyciągać sponsorów. Najistotniejsze jest jednak, aby zaczęli znów osiągać dobre wyniki, a wtedy sponsorzy sami się pojawią.