PŚ w Planicy: Schlierenzauer triumfuje, Małysz drugi!

  • 2009-03-20 17:54
Adam MałyszAdam Małysz
fot. Tadeusz Mieczyński
Gregor Schlierenzauer wygrał pierwszy konkurs indywidualny w Planicy. Austriak uzyskał 203m. Na drugim podium uplasował się Adam Małysz, który lądował na 202,5m. Trzecie miejce zajął Dimitrij Wasiljew.

Piątkowy konkurs na skoczni mamuciej w Planicy przeprowadzony został w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych. Z powodu silnych podmuchów wiatru kilkakrotnie przerywano pierwszą serię. Po krótkiej naradzie zdecydowano, że runda finałowa zostanie odwołana.

Drugie miejsce Małysza zapewniło mu także tytuł "Man of the day". W pierwszej "10" znalazł się także Kamil Stoch. Polak w swojej próbie uzyskał 188,5m. Na miejscu 18 skalsyfikowany został Łukasz Rutkowski, który lądował na 179,5m. Po dobrym skoku niestety zdyskwalifikowany został nasz czwarty zawodnik, Stefan Hula ze względu na zbyt długie narty.

Niestety wielu zawodników nie poradziło sobie w tych trudnych warunkach. Dopiero na 27. miejscu konkurs ukończył Thomas Morgenstern, który lądował na 168,5m.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »


Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (25554) komentarze: (365)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie ostatnich 9 sezonów PŚ

    Punktacja PŚ za ostatnie 9 sezonów(od 1999/2000r do 2007/2008r):

    1.A.Małysz ---- 9022
    2.K.Stoch ------ 402
    3.R.Mateja ----- 335
    4.W.Skupień --- 203
    5.M.Bachleda -- 138
    6.P.Żyła --------- 57
    7.S.Hula --------- 55
    8.T.Pochwała ---- 42
    9.Ł.Kruczek ------ 26
    10.T.Tajner ------ 22
    11.M.Rutkowski - 17
    12.R.Sliż --------- 15
    13.W.Tajner ------ 9
    14.K.Długopolski - 3

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 1999/2000

    PŚ 1999/2000r.
    28.A.Małysz ---- 214 pkt
    38.W.Skupień --- 86
    44.R.Mateja ----- 52
    63.Ł.Kruczek ---- 18

    PŚ 2000/2001r.
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja --- 133
    42.W.Skupień -- 89
    76.Ł.Kruczek ---- 3

    PŚ 2001/2002r.
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja ----- 50
    53.T.Pochwała -- 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ------ 7
    77.Ł.Kruczek ---- 5
    84.W.Skupień --- 4

    PŚ 2002/2003r.
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner ----- 15
    76.R.Mateja ------ 5
    79.T.Pochwała --- 4

    PŚ 2003/2004r.
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda -- 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005r.
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja ----- 87
    53.K.Stoch ------ 36
    85.M.Bachleda -- 3
    85.Długopolski -- 3

    PŚ 2005/2006r.
    9.A.Małysz ----- 634 pkt
    45.K.Stoch ------ 41
    51.P.Żyła ------- 23
    54.S.Hula ------- 19
    60.R.Sliż -------- 15
    79.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2006/2007r.
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ---- 168
    55.P.Zyła ------- 34
    60.S.Hula ------- 26
    80.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2007/2008r.
    12.A.Małysz ---- 632 pkt
    30.K.Stoch ----- 157
    72.S.Hula -------- 10
    78.M.Bachleda --- 5

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ - po konkursie z 20.III.2009

    1. Nykaenen ------ 46
    2. Małysz ---------- 38
    3. Ahonen --------- 36
    4. Weissflog ------- 33
    5. Schmitt --------- 28
    6. Felder ----------- 25
    7. Schlierenzauer - 24
    8. Goldberger ----- 20
    9. Widhoelzl ------- 18
    9. Hannawald ----- 18
    11.Hautamaeki ---- 16
    12.Vettori ---------- 15
    12.Kasai ----------- 15
    12.Funaki ---------- 15
    15.Kogler ---------- 13
    16.Thoma ---------- 12
    16.Morgenstern --- 12
    18.Ljoekelsoey ---- 11

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ - po konkursie z 20.III.2009

    1. Ahonen -------- 105 (36+42+27)
    2. Nykaenen ------- 76 (46+22+ 8)
    3. Małysz ----------- 76 (38+20+18)
    4. Weissflog -------- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger ------ 63 (20+25+18)
    6. Vettori ----------- 54 (15+18+21)
    7. Schmitt ---------- 52 (28+14+10)
    8. Felder ------------ 51 (25+15+11)
    9. Widhoelzl -------- 49 (18+17+14)
    10.Kasai ------------ 43 (15+ 9+19)
    11.Nikkola ---------- 42 ( 9+14+19)
    12.Schlierenzauer---41 (24+11+ 6)
    13.Hannawald ------ 40 (18+12+10)
    14.Morgensrern ---- 39 (12+17+10)
    15.Funaki ----------- 38 (15+12+11)
    16.Kogler ----------- 37 (13+12+12)
    17.Thoma ----------- 36 (12+14+10)
    18.Ammann -------- 35 ( 8+18+ 9)
    ---------------------------------------
    M.Hautamaeki ------ 34 (16+ 8+10)

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-01-09 02:50:30 ***

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ - po konkursie z 20 III 2009

    Ostatnie 8 sezonów(od 2000/2001 do 2007/2008 oraz konkursy sezonu 2008/2009:

    1.Austria ---- 52 - 73 - 56 -12 zawodników
    2.Finlandia -- 49 - 41 - 40 -12 zawodników
    3.POLSKA --- 35 - 17 - 16 - 1 zawodnik !
    4.Norwegia -- 33 - 35 - 33 - 9 zawodników
    5.Niemcy ---- 22 - 20 - 22 - 8 zawodników
    6.Szwajcaria- 13 - 22 - 15 - 2 zawodników
    7.Czechy ----- 6 --- 7 -- 7 - 1 zawodnik
    8.Japonia ----- 6 --- 5 - 14 - 8 zawodników
    9.Słowenia --- 5 --- 2 --- 8 - 6 zawodników
    10.Rosja ------ 0 --- 2 -- 6 - 1 zawodnik
    11.Włochy ---- 0 --- 0 -- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 220 konkursy PŚ i przyznano:
    221 - pierwsze miejsca
    224 - drugie miejsca
    218 - trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2008/2009 - po 26 konkursach

    Indywidualnie;

    1.G.Schlierenzauer - 13 - 3 - 4
    2.S.Ammann --------- 5 - 8 - 3
    3.W.Loitzl ------------- 4 - 6 - 2
    4.H.Olli ---------------- 2 - 1 - 1
    5.F.Yumoto ----------- 1 - 0 - 0
    5.T.Okabe ------------ 1 - 0 - 0
    7.A.Jacobsen --------- 0 - 2 - 1
    8.T.Morgenstern ------ 0 - 2 - 0
    9.D.Vassiliev ---------- 0 - 1 - 5
    10.V.Larinto ----------- 0 - 1 - 2
    11.M.Hautamaeki ----- 0 - 1 - 1
    11.A.Małysz ----------- 0 - 1 - 1
    13.M.Schmitt ---------- 0 - 0 - 2
    13.J.R.Evensen ------- 0 - 0 - 2
    15.M.Koch ------------- 0 - 0 - 1
    15.N.Kasai ------------ 0 - 0 - 1

    Drużynowo:

    1.Austria ------------ 17-11 - 7
    2.Szwajcaria --------- 5 - 8 - 3
    3.Finlandia ----------- 2 - 3 - 4
    4.Japonia ------------- 2 - 0 - 1
    5.Norwegia ----------- 0 - 2 - 3
    6.Rosja --------------- 0 - 1 - 5
    7.Polska -------------- 0 - 1 - 1
    8.Niemcy ------------- 0 - 0 - 2

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-01-01 21:40:41 ***

  • anonim
    ...

    Nie no sprzeczacie się kto jest lepszy Adam czy Gregor...
    według mnie oczywiście, że Adam bo tyle sukcesów jakie on ma na swoim koncie to Gregorowi do tego jeszcze daleka droga, to, że dobrze teraz skacze nie znaczy, że już zawsze tak będzie, każdemu skoczkowi zdarza się gorszy sezon, nit nie jest fenomenem..
    Według mnie Adaś będzie jeszcze dobrze skakał i gorąco na to liczę, ciekawe czy wtedy ktoś "mądry" napiszę, że reszta jest zmęczona sezonem...

  • anonim

    porownujac zyciowa forme Adama z sezonu 2000/2001 i Gregora (obecna?) to Adam miazdzyl rywali swoich rywali,bardziej odlatywal rywalom niz teraz Gregor,Adam byl jakby nie z tej Ziemi. to byl kosmos!

  • anonim

    Co to znaczy ,, zmęczenie sezonem reszty, a nie forma Adfama,,? Nieznany nie żartuj , że dwudziestoparolatkowie - a więc ludzie w najlepszym wieku będą zmęczeni sezonem , a ponad trzydziestoletni Adam Małysz - nie.

  • andbal profesor
    @barti

    A kto Ci powiedział że nie ma Hocke. Jest zajął 34 miejsce w kwalifikacjach i dlatego nie wystąpił wczoraj. Zresztą z 30stki która wystąpi jutro przez sito kwalifikacyjne nie przecisnął się jeszcze Chedal, DIto, Eggenhofer i Keituri.

  • anonim

    To nie forma Adama tylko zmęczenie sezonem reszty .

  • anonim

    Pisałem, o medalach na mamutach !

  • anonim

    *146.internetdsl.tpnet.pl zresztą kurcze co się będę z tobą sprzeczał-ja nie jestem fanem a kibicem-a kibicuje Adamowi odkąd oglądam skoki a oglądałem je jeszcze wcześniej zanim nie było Adamam w takiej formie-wychowany jestem na Sakali,Ceconie,Weisflogu,Tomie,Bredesenie-i uwierz mi po nich pojawił się Schmitt a potem Małysz-kiedy wystrzrelił Adam on ich po prostu zabił odebrał jaką kolwiek chęć rywalizacji-a ja mimo tego ,że teraz jest Gregor widzę ,że Adam nie da mu za wygraną w następnym sezonie i widzę już ten błysk i cel którym są Igrzyska.Ty masz prawo kibicować Schliriemu ja Adamowi.Dla mnie Adam zawsze będzie numerem jeden za całokształt-za to jakim jest człowiekiem i jak zawsze się stara i walczy.Pozdro

  • Anika profesor

    Wasze zachowanie przypomina dzieci w piaskownicy.
    "moja babka z piasku ładniejsza".
    Kto jest/był/będzie lepszy, pokaże czas.
    Na razie Gregor ma wszelki potencjał, jednak ten potencjał trzeba wykorzystać do końca. Ale...
    "Człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi"
    Nie wiadomo, jak wszystko się potoczy.
    Słów, na temat "wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą", użyto już tutaj aż w nadmiarze.
    Dajcie sobie spokój i cieszcie się tym, co macie.
    Kto "kocha" Gregora niech mu kibicuje, a kto chce, niech kibicuje Adamowi, czy innemu skoczkowi.
    Byle z umiarem i bez narażania się na śmieszność.

  • anonim

    I jeszcze jeddno Mała Kryształowa Kula (nieoficjalną)
    ma za sezon 2006/2007 w lotach-2 miejsce w 2000/2001 też w lotach.:)

  • anonim

    Chciałbym aby w Polsce stworzono dobrą drużynę po odejściu Małysza .Wtedy wszyscy pieli by z zachwytu .Wtedy wszystkim wpajano by jaka to mozolna praca i jaka jest ogromna wartość takiego medalu !

  • anonim

    Hmmmmmm 6 wygranych Małysza na mamucie w pucharach to twoim zdaniem mało-a o MŚ nie mówię bo wypadały zawsze wtedy kiedy Małysz był w słabszej formie i nie przykładał wagi do lotów.

  • anonim

    Nie zrozumiałem-wychować 4 skoczków dobrych w krajach z wieloletnimi tradycjami-z setkami skoczni-tysiącami skoczków-ogromnymi nakładami finansów i sponsorów oraz z dostępem do wszelakich nowinek technicznych to jest twoim zdaniem sztuka...?moim zdaniem żadna.Wychować genialnego skoczka w biednym kraju-bez jakichkolwiek środków finansowych swego czasu-zainteresowania mediów i kibiców a potem utrzymać go przez wszystkie lata to jest dopiero coś-spokojnie teraz przyjdzie czas na naszą młodzież wychowaną na Małyszomani...nie mówię tu o pokoleniu Stochów...tylko o rocznikach Murańki,Kubackiego i innych.

  • anonim

    Właśnie o to chodzi .Tych 4 skoczków trzeba wychować dlatego zrozumiałeś jakie to trudne zadanie !

  • anonim

    Jeśli ktoś pisze,że nie interesują go medale na mamucie to tylko dlatego ,że Małysz na nich nic nigdy nie zdziałał.

  • anonim

    *146.internetdsl.tpnet.pl Tylko ,że Austriacy mieli zawsze 4-5 skoczków bardzo dobrych i dobrych-my wcześniej i zarówno teraz mamy jednego geniusza i 3 przeciętniaków-których forma zależy od dnia-więc z czym do ludzi?

  • anonim

    Gregor już o dwie klasy przerósł Małysza !

  • anonim

    Jeżeli uważasz ,że drużynowe nie są takie jak uważam to masz prostą odpowiedź . Zobacz ile lat w Polsce buduje się drużynę .Co z tego wychodzi - widzisz .

  • anonim

    Na razie król skoków jest tylko jeden Matti Nykanen ale myślę ,że Gregor da radę .Tempo i klasa jego wyczynów są przytłaczające !

  • anonim

    Drużynowe są trudniejsze do osiągnięcia-weź chłopie mnie nie rozśmieszaj wystarczy żeby dwóch skoczków było w wybitnej formie a reszta w dobrej i można masowo wygrywać drużynówkę-i jeszcze coś znaczenie drużynówki rozdmuchali zazdrośni Austriacy i Niemcy swego czasu również Norwegowie nie mogący się pogodzić z tym,że nie mieli w tamtych czasów takiego indywidualnego mistrza jak Adam.Juniorskie medale mnie nie interesują-bo to ni jak się przekłada na seniora-oczywiści zdarzają się wyjątki.I jeszcze jedno MŚ na mamucie ważniejsze niż na małej.Spoko tylko,że to na małej trzeba mieć piekielną moc i wspaniałą technikę-to małą skocznia pokazuje czy jesteś skoczkiem kompletnym.A co do mamuta-to nawet słabym skoczkom wystarczy,że podwieje przy złym wybiciu i locie i mogą nieźle pofrunąć.A co do Schlirenzauerka-to tak jak już pisałem wcześniej dla mnie to on może wygrać nawet i 300 konkursów Małyszowi klasą nigdy nie dorówna i tyle w temacie.

  • anonim
    ?

    ilu zawodników przed stochem nie ma w planicy? czy romoren też będzie skakał bo nie ma chyba Hocke Yumoto Okabe Jandy jeśli się myle poprawcie mnie

  • Maewju stały bywalec

    Król skoków jest tylko jeden. ;)

  • anonim

    Nie zapominajmy ,że Małysz ma 3 złote medale na małej skoczni na ,której praktycznie nie skacze się nawet w pucharach .Znaczenie ich jest takie jak biegła znajomość w łacinie ! Gregor ma 2 złote w lotach - potęga .

  • anonim

    Gregor w wieku 19 lat ma 5 tytułów mś ( w tym dwa juniorski e) . Drużynowe są o wiele ważniejsze od indywidualnych bo trudniej je zdobyć .To do tych , którzy zaraz w tym temacie naskoczą .Co osiągnął Małysz w tym wieku .Będę porównywał ich osiągnięcia wiekowo po każdym roku !

  • anonim

    3 zdobyte pod rząd dla sprostowania

  • anonim

    nieznany (*146.internetdsl.tpnet.pl) Taaaaaaaaa a ma 4 indywiudalne MŚ-4 Kryształowe kule i zdobyte pod rząd(co moim zdaniem będzie niemożliwe do powtórzenia przez innego skoczka)-narazie nie ma ,więc jeszcze daleka droga :D

  • anonim

    Gregor ma już 2038 punktów .Adam najwięcej miał 1531. Do tych , którzy mają wątpliwości kto test fenomenem , kto jest najlepszy !

  • amiunusual początkujący

    Braawo! Braawo! Adam Małysz! Było tak blisko zwycięstwa.

  • anonim
    Jak to było naprawdę?

    Może wrzucie ten incydent Greg-Adam to na youtube.
    Ja też widziałem chamskie zachowanie Gregorka, ale niektórzy twierdzą, że śmiali się i to była miła rozmowa.
    Więc sam już zwątpiłem :/

  • _ewa_ bywalec
    zachowanie Gregora przed dekoracją

    Nie jestem pewna, czy dobrze zapamiętałam, ale zdaje mi się, że rzeczywiście Adam z uśmiechem coś opowiadał Gregorowi, a on chwilę słuchał, po czym odwrócił się i zaczął rozmawiać z kimś, kto właśnie do niego podszedł. Wyglądało to jakoś tak niezręcznie. Ale głowy nie dam, czy moja pamięć czegoś nie przeinaczyła.

  • anonim

    Zliczajac dzisiejsza serie to druzynowka zakoncyzlaby sie tak:
    1-Norwegia-718,3
    2-Polska-699,8(uwzgledniam wynik Huli)
    3-Austria-691
    .. dalej juz mi sie nie kce liczyc:)

  • krwisty weteran

    @Kojot Jak na razie są filmiki ale krótkie z samej dekoracji.Wiem o czym mówisz bo to widziałem jak Adam poklepywał i gratulował i mówił coś do niego i pokazywał ręką jak leciał.Ale niestety oderwałem się na sekundę i nie zauważyłem tego zachowania młodego.Może gdzies sie uda dłuższy filmik zobaczyć z dekoracji...?

  • anonim

    krwisty-jak już zdobędziesz filmik-to szpeknij 1-2 minutki przed wejściem na dekoracje-jak pod schodami stoją i Małysz zagaja Schlirenzauera rozesmiany-a ten mormon mina jak burak i odwraca głowe w drugą strone-nagle adam aż spuszcza głowe i robi taką smutną mine-bo się głupio poczuł-ja akurat trafiłem na tem moment i mnie to bardzo zabolało naprawdę-zero szacunku i jakiejkolwiek sympati dla gościa po tym wszystkim-a ja naprawdę jestem dość tolerancyjny-ale tego już zawiele.Czujesz się lepszy-wyższy,mądrzejszy ok......zobaczymy jakiego cię ludzie zapamiętają-dla mnie jesteś zwykłym burakiem pani a może snobie Schlirenzauer.

  • krwisty weteran

    Także jeżeli prawdą jest że Gregor bierze środki tego typu to jednak ma duże szanse pobijać wszelakie rekordy pod warunkiem że jego psychika wytrzyma.Ale to już całkiem oddzielna brocha...:-)

  • krwisty weteran

    Jak powinien postępować sportowiec chory na astmę oskrzelową ?
    W leczeniu astmy oskrzelowej powszechnie stosuje się następujące leki znajdujące się na Liście Zabronionej :
    - Beta-2 agoniści (formoterol, salbutamol, salmeterol, terbutalina)
    - Glukokortkosteroidy (budesonid, beclometason, cyclesonid, flutikazon,itp.)
    Światowa Organizacja Antydopingowa (WADA) zezwala na stosowanie leków z tych grup w postaci wziewnej sportowcom chorym na astmę oskrzelową, którzy przedstawią wymagana dokumentację medyczną ...

  • krwisty weteran
    Jeżeli ta plotk ato prawda ...

    @ZKuba36 Wszystko to co mówisz może być prawdopodobne .Poczytajcie o tym:"Wyłączenie dla celów terapeutycznych (TUE - Therapeutic Use Exemption) jest to prawo do używania przez sportowca substancji zabronionej lub metody zabronionej umieszczonych na Liście Zabronionych Substancji i Metod (Lista Zabroniona).
    Dla sportowców klasy międzynarodowej organem przyznającym TUE jest odpowiednia federacja międzynarodowa, dla sportowców klasy krajowej narodowa organizacja antydopingowa (Komisja do Zwalczania Dopingu w Sporcie).
    Komentarz: Każda federacja międzynarodowa publikuje listę sportowców klasy międzynarodowej, którzy tworzą zarejestrowaną grupę sportowców poddawanych badaniom. Kryteria umieszczenia sporowca na tej liście są jasno zdefiniowane na przykład, do grupy testowej można zaliczać tylko tych sportowców, którzy są klasyfikowani do określonego miejsca na światowych listach rankingowych lub którzy są członkami zespołów narodowych itd.
    Komisja do Zwalczania Dopingu w Sporcie jest organem do którego występują z wnioskiem o przyznanie TUE wszyscy podlegający jej sportowcy (sportowcy klasy krajowej), których ich własna federacja międzynarodowa nie umieściła w zarejestrowanej grupie sportowców poddawanych badaniom. cdn

  • anonim
    Drużynowo

    1. Norwegia 718,3
    2. Polska 700
    3. Austria 691,7
    4 Słowenia 683,8
    oby tak jutro.

  • anonim

    Szkoda że Kamil nie został"Man of the day'em".
    Chłopak by się ucieszył :P

    Ale Adamowi jak najbardziej się należało więc brawa panowie!

  • xyz stały bywalec
    -

    Bardzo się cieszę,że Gregor zdobył już kryształową kulę,zasłużył sobie na to,bo ciężko pracował:)

    Do wszystkich tych którzy krytykują fanów Schliriego i samego zainteresowanego:każdy ma prawo do swojego zdania ,może kibicować komu zachce i naprawdę nie musicie go obrzucać wyzwiskami tylko dlatego,iż w tym sezonie jest najlepszy,a wypowiedzi typu "kto kibicuje Schlierenzauerowi musi być poryty"świadczy tylko o niskim poziomie inteligencji tej osoby i o braku szacunku dla innych.

  • anonim

    Kto to jest Yoann Morel, bo pierwszy raz widze i słysze to nazwisko

    a wogóle nie rozumiem tego że francuzi nie wystawią Meyera który skakał w treningach, a morel nie oddał żadnego skoku na Planicy w tym roku.

  • manu_fan weteran

    Najlepszym komentatorem według mnie jest Bohdan Chruścicki.

  • Macko początkujący
    konkurs druzynowy

    Niestety bez Koivuranty ;(

    Moje typy:

    1. Austria
    2. Norwegia
    3. POLSKA
    4. Finlandia
    5. Słowenia
    6. Japonia
    7. Rosja
    8. Niemcy
    9. Francja
    10. Czechy
    11. Włochy
    12. USA

  • anonim

    genaralnie to Szaranowicz najlepiej komentuje skoki ale ostatnio ten zachwyt nad Szlirencałerem juz wychodzi mi bokami :]

  • JA :D doświadczony
    @crx

    Ja Włodka zawsze lubiłam słuchać, ale teraz troszkę przesadza. Dzisiaj to się cieszył jak Adam przegrał ze Schlierenzauerem.

  • anonim

    tez uwazam ze Szaranowicz za bardzo sie podnieca Szlireccałerem ,troche by spuscil z tonu,naszemu Adamowi forma wrocila a on jakby tego nie zauwazal ,jego komentarze sa ostatnio niezbyt taktowne,w koncu komentuje dla polskiej telewizji i nie wypada tak sie zachwycac obcym skoczkiem,wiadomo ma duzy talent ale tak jakos niesmacznie odczuwam komenty Szaranowicza

  • anonim

    Wiecie co, ja już mam dość tego Szaranowicza.Pamiętam jak w jakiejś debacie na tvp sport zasugerował,że Hannu ma metody przestarzałe i zatrzymał się na epoce Nykennena.

  • Bodzio bywalec

    łoł, no to fajnie się zapowiada, jeżeli to prawda

  • ZKuba36 profesor
    Schlierenzauer

    W komentarzu do innego art. ktoś napisał, że Schlierenzauer jest astmatykiem. Jeżeli to jest prawda, to ten skoczek pobije wszelkie rekordy. Astmatycy mogą zażywać środki, które dla "normalnych" są zabronione. Najlepiej widać to w kolarstwie, gdzie normalni zawodnicy nie odnoszą żadnych sukcesów. Wszyscy najlepsi kolarze to..."astmatycy" (a przynajmniej mają takie zaświadczenia lekarskie).

  • Jadwiga bywalec
    sprzeczka

    Moim skromnym zdaniem, Gregor w tym sezonie zdobył KK zasłużenie i sprzeczanie się, czy miał więcej szczęścia czy mniej, jest bezcelowe, ponieważ liczy się sam fakt sukcesu, a nie rzekome szczęście. Jeżeli zawodnik jest w dobrej formie, to przy dobrych warunkach atmosferycznych i przy założeniu, że zawodnik nie popełni żadnego błędu, powinien on skoczyć daleko i dostać dobre noty za styl i odległość.

  • anonim
    @TAMM

    "No i Hofer ma to czego chciał.
    Jego rodak ma na swoim koncie "najlepszy" sezon PŚ w historii skoków.
    Najwięcej zwycięstw i najwięcej punktów.
    No i ponad 2000 pkt w klasyfikacji generalnej."

    cholera jasna, człowieku! wiec uważasz że wszystkie swoje sukcesy szczeniak zawdzięcza "wujciowi Hoferowi"? chyba sam nie wierzysz w to, co piszesz!

    chłopak jest mi obojętny, chociaż w sumie można powiedzieć że mniej go lubię niż lubię, ale jedno trzeba przyznać - talent ma.

    ja wszystko rozumiem - jest wstrętny, okropny i w ogóle be, ponieważ wygrał z adamem o 0,5m, ale przestańcie się go czepiać o to, że dobrze skacze. TO jest chore i nienormalne.

    gdyby mistrz miał wygrać, to by wygrał. koniec kropka. poza tym, drugie miejsce jest świetne. "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma" czy coś w tym stylu.

  • anonim
    Wątek "przytknięcia" Schlierenzauera

    Ruszył tu wątek "przytknięcia" Schlierenzauera w przyszłym sezonie. Nie tak prędko, poczekajmy, aczkolwiek austriacy raczej grzeszą tą przypadłością -- przecież Morgenstern w zeszłym sezonie też wydawał się dominatorem (wtedy też opinie o nim polaryzowały się pomiedzy "bezczelnym typkiem" a "moim słodziutkim Morgim, najlepszym skoczkiem wszechczasów".

    Ja o skoczkach wypowiadam się po kilku sezonach i przynajmniej jednym dobrym powrocie po gorszym od poprzednich sezonie.

    O sile i klasie skoczka decyduje jego psychika i tu Adam, jak dla mnie, jest niepokonany -- zwłaszcza przy tych nagonkach na niego i przeciwnościach. Podziwiam też takich skoczków jak Kasai, Janda (tak, tak!) czy Schmitt (cieszy mnie jego powrót do dobrej formy).

    O Schlierenzauerze można będzie powiedzieć coś konkretnego za 2-3 sezony.
    To młody chłopak, którego charakter dopiero się kształtuje. Oby Pointner go nie zniszczył (jak wielu innych), bo to wielki talent i szkoda by było.

  • Anika profesor
    @expertico

    Co to za skoczkowie są na 5. i 29. miejscu Twojej listy? Nigdy o takich nie słyszałam :)))

  • Bodzio bywalec
    @TAMM

    takie "Man of the Year" mu się jak najbardziej należy.
    Choćby dlatego że z miejsc w 3 dziesiątce, zaczął zajmować miejsca w pierwszej 3 :D (oczywiście za sprawą Hannu, ale to inna bajka... ;) )

  • anonim

    Brawo do Adama i Kamila super:)
    brawo do Gregora:)

  • TAMM profesor
    @Bodzio

    Jak wygra, to też dostaje MotD.
    A w tym sezonie pewnie dostanie "Man of the Year".

  • TAMM profesor
    @Marta

    Gregor był w tym sezonie w szczytowej formie.
    Reszta była słabsza.
    Ale następny sezon jest dużo ważniejszy.
    Więcej zawodników będzie w "super" formie.
    A Gregor lekko przyhamuje.

    Chyba, że jest na dopingu, na którym i tak jest (jak duża część sportowców), ponieważ jest astmatykiem. ;)

  • Bodzio bywalec
    "MotD"

    Adam zbiera "Man of de Deje" ;) Dobre i to, ale zwycięstwo jest lepsze ;)

  • anonim

    Znakomicie! Nawet po cichu nie spodziewałem sie że Adaś będzie na podium! Mimo tego jestem troszkę zły że tak mało zabrakło do wygranej:(:(:( Brawa również dla Kamila , zagwarantował sobie występ w Niedziele oraz dla Rutka , chłopak sie rozkręca! Szkoda mi tylko Stefana , bo fajnie skoczył i należało mu się kilkanaście punktów...cóż życie:( Jutro w drużynówce musi być medal! Wierze w to z całego serca , trzymam kciuki!

  • anonim
    -

    Norwegia - Anders Jacobsen, Tom Hilde, Johan Remen Evensen, Anders Bardal
    Finlandia - Matti Hautamaeki, Kalle Keituri, Ville Larinto, Harri Olli
    Austria - Martin Koch, Wolfgang Loitzl, Thomas Morgenstern, Gregor Schlierenzauer

    a mial skakac Koivoranta

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-20 19:39:07 ***

  • snopcio15 początkujący
    gratulacje

    Wielkie brawa dla Adama i reszty naszych zawodników.
    Naprawdę skakali dzisiaj świetnie.

  • anonim
    Gregorek

    Schlierenzauer jest u szczytu swej życiowej formy. Inni są po prostu słabsi od niego, co wcale nie oznacza, że on jest najlepszy. Nadchodzący sezon go trochę przytknie :)

  • silvea początkujący

    No i brawooo Adam, Kamil i Łukasz! Dziękuję Wam Panowie:)
    Może malkontenci w końcu przestaną krytykować i doradzać trenerom, których zawodników powinien zabierać na zawody...

  • anonim
    składy na drużynówkę

    USA - Michael J Glasder, Anders Johnson, Nicholas Alexander, Nicholas Fairall
    Włochy - Andrea Morassi, Diego Dellasega, Roberto Dellasega, Sebastian Colloredo
    Francja - Jason Lamy Chappuis, Yoann Morel, Vincent Descombes Sevoie, Emmanuel Chedal
    Czechy - Cestmir Kozisek, Jan Matura, Ondrej Vaculik, Roman Koudelka
    Słowenia - Primoz Pikl, Robert Hrgota, Jernej Damjan, Robert Kranjec
    Polska - Kamil Stoch, Stefan Hula, Łukasz Rutkowski, Adam Małysz
    Rosja - Denis Kornilov, Ilja Rosliakov, Pavel Karelin, Dimtry Vassiliev
    Japonia - Yuta Watase, Shohei Tochimoto, Daiki Ito, Noriaki Kasai
    Niemcy - Michael Neumayer, Michael Uhrmann, Eric Simon, Martin Schmitt
    Norwegia - Anders Jacobsen, Tom Hilde, Johan Remen Evensen, Anders Bardal
    Finlandia - Matti Hautamaeki, Kalle Keituri, Ville Larinto, Harri Olli
    Austria - Martin Koch, Wolfgang Loitzl, Thomas Morgenstern, Gregor Schlierenzauer

  • krwisty weteran

    Coś ostatnio słyszałem tu pogłoski że Gregor skacze od 14 roku życia ,a Szaran twierdzi że od 9 -tego.Co do renty Gregora i tego ucha to tylko może się cieszyć że zaczął skakać bo jednak kasa niebotyczna za skoki i ewentualne reklamy ,a renta choć austriacka to jednak tylko renta.Niech się też cieszy że w Polsce kariery skoczka nie robił a już nawet nie wspomnę o polskiej rencie jaką dał by mu ZUS he he.Wszyscy specjaliści się dziwią że Gregorowi nie przeszkadza głuchota w utrzymaniu równowagi.Ja specjalistą w tej dziedzinie nie jestem ,ale myślę że pomaga mu nawet ta ułomność w skokach .Chłopak siłą rzeczy w połowie odcięty jest od bodźców zewnętrznych takich jak krzyki,szum wiatru itp. i może to pomaga mu bardziej się skupić w sobie i skoncentrować przed skokiem?Ogólnie talent też posiada i niech skacze sobie dalej bo widowisko na tym tylko może zyskać.

  • anonim

    @aaa

    Nie, ale za to, że jest perfidną gwiazdeczką skoków narciarskich.
    Niechże ma tę kulę ! niech się nacieszy chłopaczyna, bo przyszły sezon to już powinno być załamanie formy..

  • schili robert bywalec

    -
    jaki piękny widok - Adaś na podium!

  • kibic_malysza profesor

    Według mnie Adam powinien dzisiaj wygrać, ale nie pojmuje jak to się dzieje ze poraz kolejny ten zapyziały Schlieren pozbawia Adama sukcesu...najpierw w Lillehamer a teraz tu. Ale kiedys sie to skończy i odwróci na korzyść Adama.

  • anonim
    adam !

    co wam powiem, to wam powiem,ale wam powiem. Tylko Adam jest 100% zawodnikiem jeśli chodzi o klasę. Gregorowi i Dimitrowi nawet się kasku ściągnąc nie chciało i normalnie się ubrać, już o lateksowych spodniach nie wspominając :)

  • anonim

    De fakto zakonczyl sie sezon(ostatnii turniej indywidualny juz nic nie zmieni). W klasyfikaci fisowsdkiej mamy 6 zawodnikow wsord 55, co oznacza ze w lenim pucharze bedziemy mogli wystawic 6(!) skoczkow. Uff, nie pamietam by tak kiedys bylo?

  • vero92 profesor

    Co tu dużo mówić ;) Adam jest w dobrej formie. A to już jest coś! Kto by się spodziewał że w Planicy stanie na podium? Jak widać to szczęśliwe dla niego miejsce. A dzisiaj o szcześciu nie mogło być mowy. Warunki były przecież nie zbyt dobre ale raczej dla wszystkich. A podium Schlierenzauer, Małysz i Vassilew to nie są przypadkowe nazwiska. Adam po prostu tym skokiem zasłużył sobie na to 2 miejsce.

  • Anika profesor
    Lista startowa drużynówki

    www.fis-ski.com/pdf/2009/JP/3159/2009JP3159SLR1.pdf

  • lady p. początkujący

    jaki piękny widok - Adaś na podium!
    po raz kolejny udowodnił wszystkim, że Mistrz jest tylko jeden. chociaż w sumie Jego kibicom nie trzeba nic udowadniać.:)
    ale wielka szkoda, że Adam nie wygrał. a było tak blisko!
    no ale skoro było już w tym sezonie 3 miejsce, teraz 2 to teraz czas na 1 - w niedzielę! trzymam kciuki!

  • kibic_malysza profesor
    @aaa

    Jeszcze dlatego ze Schlieren nie słyszy na lewe ucho i może spokojnie już skończyć ze skokami i udac się na rentę inwalidzką bo taka mu przysługuje.

  • anonim
    START LIST (SUNDAY)

    1. PIKL Primož
    2. HRGOTA Robert
    3. DAMJAN Jernej
    4. STOCH Kamil
    5. КОРНИЛОВ Денис
    6. WATASE Yuta
    7. HOCKE Stephan
    8. ITO Daiki
    9. KRANJEC Robert
    10. EGGENHOFER Markus
    11. LJØKELSØY Roar
    12. HILDE Tom
    13. KEITURI Kalle
    14. EVENSEN Johan Remen
    15. NEUMAYER Michael
    16. UHRMANN Michael
    17. KASAI Noriaki
    18. KOUDELKA Roman
    19. CHEDAL Emmanuel
    20. MAŁYSZ Adam
    21. LARINTO Ville
    22. KÜTTEL Andreas
    23. HAUTAMÄKI Matti
    24. KOCH Martin
    25. BARDAL Anders
    26. JACOBSEN Anders
    27. MORGENSTERN Thomas
    28. SCHMITT Martin
    29. ВАСИЛЬЕВ Дмитрий
    30. OLLI Harri
    31. LOITZL Wolfgang
    32. AMMANN Simon
    33. SCHLIERENZAUER Gregor

  • anonim

    Co jest z COC-em w Kusamo?
    Ani listy startowej, ani wynikow treningow.
    Co sie w tym sezonie dziejeW dobie internetu nie ma zadnych newsow.
    FIS zdaje sie ma w d.. kibicow

  • aaa stały bywalec
    Marta (*-53.adsl.inetia.pl),

    Ma ustępować tylko dlatego, że jest pryszczaty i kaleką?

  • Anika profesor

    Wideo z podium:
    www.pzn.pl/skoki-narciarskie/aktualnosci/
    art287,drugie-miejsce-adama-malysza.html

  • anonim

    0,5 m zabrakło ! szlag by to trafił ! czy ten pryszczaty kaleka kiedyś ustąpi ?

  • krwisty weteran

    @Emogirl przecież Szaran się kiedyś na wizji przyznał że ma słabość do młodych utalentowanych chłopców.A skoro słabość posiada to i jej ulega co mu sprawia jak widać ogromną przyjemność.Ciekawi mnie jaką kolejność stosu je Włodzimierz w zdobywaniu info. o skoczkach :pierwsze bar z piwem o którym wspominał już ,a potem sauna ,czy odwrotnie?A może pierwsze skocznia,potem sauna ,następnie bar z piwem a kończy ze skoczkiem w.............he he he ;-))))

  • anonim

    Stoch też przecież z 30 nie ma 3 zawodników a jest 33 więc startuje

  • Anika profesor

    Ze strony PZN;

    "...w niedzielę finał z udziałem 30 najlepszych skoczków klasyfikacji generalnej. Z grona Polaków wśród nich znajdzie się tylko Adam Małysz..."

  • Emogirl początkujący
    Odbiegajac troszke od tematu...

    Szaran chyba zmienił front, to już nie Śliniuś ale Rutek śni mu sie po nocach, cały konkurs ten i peprzednie tez debatował o nim wychwalajac i podniecajac sie nim.Można rzec, ze wg Włodzia Rutek to polski Schielienzauer;]

  • anonim

    W internecie można było obejrzeć na ich stronie z obrazem

  • Kibic profesor

    Adam zrownal sie dzisiaj z Nykanenem pod katem ilosci miejs na podium 76, wiec jest juz jakis sukces w tym sezonie :)

  • anonim

    Witam:) Mam pytanie do abonentów Cyfry+. Czy również u was kanał RTV SLO 2 miał zakodowany sygnał? Pytam gdyż dzisiaj u mnie wystąpił ten problem w momencie kiedy chciałem obejrzeć serię próbną(na całe szczęście się nie odbyła). Proszę o pomoc:)

  • anonim
    Drużynowy

    Jutro możemy być mocni

  • Emogirl początkujący
    MOrro (*192.168.102.198),

    Jak niestety widac voodoo nie działa ;/
    Pierdek znowu miał szczeście;/
    Małysz wygra w Niedziele;]
    Stefana mi szkoda ,
    Hoffera mi żal,
    a reszta Ok!

  • krwisty weteran

    Powiem krótko jestem dumny i szczęśliwy z drugiego miejsca ADAMA.Co do Szaranowicza to do momentu objęcia prowadzenia przez Małysza wypowiedział jego nazwisko tylko 3 razy ,a o Gregorze zdążył 8 razy powiedzieć w tym kilka dłuższych podniet , westchnień i jęków.Stawiałem kreski na kartce i tak mi to wyszło he he.Dziś zbytnio do Hofera i Tepesa czepić się nie mogę .Gregor był o te marne pół metra lepszy i gratuluję mu pobicia rekordu wygranych w sezonie.No i te czeki 30 tys .franków dla Szliriego ,15 tys.dla Adasia i 10 tysiaków dla Wasiljewa .Niezły zastrzyk gotóweczki .Adamowi do budowy domu się przyda na pewno.Ma ktoś filmik z dekoracji obejrzałbym jeszcze raz jak to niby wg.kogoś Austriak olał Polaka.Myślę że w niedzielę Małysz będzie znów na podium A teraz do wszystkich tych co wyli o zakończeniu kariery przez Adama.Gdzie jesteście i czemu nie wyjecie ,wyjce jedne?

  • strong return doświadczony
    Adam jeszcze może ,a Hannu?

    Fin nie jest już człowiekiem młodym,ale mam nadzieję,że świeże powietrze i przebywanie wśród pięknych krajobrazów dodatnio wpłynęło na jego siły witalne,albowiem dużo energii może być koniecznym składnikiem do tego,aby chociażby spróbować osiągnąć wiadomy celu i satysfakcję z niego.
    Adam udowadnia,że ma potencjał wciąż ogromny,więc obustronny sukces w dużej,chyba nawet przeważającej części zależy od szanownego nestora:).
    Wyniki z tego sezonu pokazują,że przyszły może być naprawdę obiecujący,dają jakże potrzebne elementy sukcesu w sporcie jak wiara i nadzieja.I nie sa to już rzeczy abstrakcyjne tylko namacalne.Powodzenia Hannu i Adamie,choć tak naprawdę liczy się tylko przyszły sezon,to efekty pracy treningowej jednak przyszły,może nieco póżniej niż my kibice chcieliśmy oczekiwać ,ale jednak przyszły.
    Przebieg drugiej części sezonu świadczy,iż decyzja Adama o opuszczeniu kadry była naprawdę dobrym,wręcz nieodzownym ruchem,który wyprowaadził tragiczny sezon dla reszty kadrowiczów na w miarę znośny(mowa tylko o kadrze A),gdzie ogólny obraz poprawiają może troche zbyt rzadkie,ale dość wyrażnie widoczne przbłyski.

  • anonim

    Brawa dla Stocha i Ł.Rutkowskiego !

  • anonim

    No brawo! 2 miejsce dobry wynik

  • anonim
    Nieoficjalna lista na niedziele

    1 SCHLIERENZAUER Gregor
    2 AMMANN Simon
    3 LOITZL Wolfgang
    4 OLLI Harri
    5 VASSILIEV Dimitry
    6 SCHMITT Martin
    7 MORGENSTERN Thomas
    8 JACOBSEN Anders
    9 BARDAL Anders
    10 KOCH Martin
    11 HAUTAMAEKI Matti
    12 KUETTEL Andreas
    13 LARINTO Ville
    14 MAŁYSZ Adam
    15 CHEDAL Emmanuel
    16 KOUDELKA Roman
    17 KASAI Noriaki
    18 UHRMANN Michael
    19 NEUMAYER Michael
    20 EVENSEN Johan Remen
    21 KEITURI Kalle
    22 HILDE Tom
    23 LJOEKELSOEY Roar
    24 EGGENHOFER Markus
    25 KRANJEC Robert
    26 ITO Daiki
    27 HOCKE Stephan
    28 WATASE Yuta
    29 KORNILOV Denis
    30 STOCH Kamil
    31 DAMJAN Anze
    32 HRGOTA Robert

  • anonim
    Schlieri

    NIe lubię Schlierenzauera :D Zrobię lalkę voodoo i powbijam szpilki :D

  • Xellos profesor
    @kibic_malysza

    nie ośmieszaj się, sam Adam przyznaje, że czekali na niego ze skokiem i nie miał by szans gdyby go puścili od razu...

    każdy obiektywny widz to widział w konkursie, teraz po konkursie mówi o tym sam Mistrz, ale pseudo-kibile nadal swoje, jak jakaś fanatyczna sekta

  • medyk początkujący
    maxikaz

    zostaw mi swoje gg na mojej poczcie to bedziemy kombinowac bo tez gram sporo i za sporo kasy....

  • Piter bywalec
    stoch

    Ciekawe czy Stoch wystąpi w niedziele?

  • anonim

    05 metra ,sorry

  • anonim
    medyk (*-62.adsl.inetia.pl

    hehe pewnosci zawsze nie ma powiem tobie tak jemu wchodza 4 na 5 kuponow i kursy na kuponie sa w granicach 2,5 do 5 tak wiec sam widzisz ze wychodzi na plus . tylko pytanie czy dzis nie bedzie tego pechowego kuponu tego nie moge zagwarantowac tobie zycze powodzenia

  • anonim

    Skok Małysza z dzisiaj:

    youtube.com/watch?v=SLd3YmFbmsc

  • anonim

    wrzuci ktoś na youtubea`a dekorację? proszę!;p

  • anonim
    @Agusia (*213.25.127.122.meganet.net.pl)

    Oj tak.Strasznie daleko poleciał.Aż o 0,5 pkt więcej od drugiego zawodnika i 36 metrów mniej od rekordu skoczni

  • medyk początkujący
    maxikaz

    pewny jestes? bo jak sie wkurze to pojade zaraz na totomixa i postawie:D:D:D:D

  • anonim

    szkoda mi koudelki no malysza nie mogli zdyskwalifikowac zamiast niego

  • anonim

    bardzo się ciesze że Gregor wygrał zasłużył sobie

  • kibic_malysza profesor

    Konkurs przed czołową 6 nie powinien być przerywany, kazdy miał takie same warunki dokąd nie zaczęli skakać vasiljew i pozostali. Kolejna kompromitacja tepesa.

  • anonim
    Divine JazOOn (daniel.rynduch@gmail.com)

    nie pokonal mnie bo ja zawsze wygrywam hehe

  • anonim
    medyk (*-62.adsl.inetia.pl),

    heerenveen 100% mam takiego kolesia co obstawia za gruba forse ja juz jestem na plusie kolo 10000 zl jak go poznalem

  • anonim

    sądząc po znakomitych skokach 36.m najdłuższy od rekordu pan hoffer myśli że skaczą w bad mittendorf

  • Divine JazOOn profesor
    @maxilaz

    szkoda ze srodek plemnikobójczy nie pokonal ciebie 0:1

  • anonim

    Małysz powinien być 1, tylko prrzegrał bo nie lubią go sędziowie.

  • Kasienia początkujący
    @Anika

    Nie masz w domu słownika, dziecko?

  • kibic_malysza profesor
    Miklas

    No Miklasa kiedys uważałem za całkowicie innego człowieka, wystarczy włączyć sobie konkursy jakie komentował gdy wygrywał Adam, zupełnie inny człowiek niż ten którego słyszałem przed paroma tygodniami - twierdzącego ze Adam nie dojdzie juz do czołówki i wręcz sugerował aby Adam już kończył.

  • medyk początkujący
    ddd

    maxikaz, ivanovic wygra bo Ruska ma kontuzje ale co do herenven to stawialbym troche inaczej

  • anonim

    miklas najlepszy bym w tetisee-neustadt hehe w 2001 roku kiedy pomylil malysza z przedskoczkiem i jeszcze powiedzial ze nawet najlepszym zdarzaja sie takie skoki hehe haha

  • anonim
    @kibic_malysza

    Nie mam obywatelstwa niemieckiego, powiedziałem tylko że mam pochodzenie niemieckie (moja babcia jest Niemką). I nigdzie się nie boje tego wyrazić, nie wstydzę się tego kim jestem ;]

  • Anika profesor
    @maxikaz

    Wprost przeciwnie.

  • strong return doświadczony
    -

    Miklasa nigdy nie lubiłem,a potem jak podważył szansę Małysza na dalsze sukcesy i nakazał zawieszenie mu nart na kołku ,skreślił się u mnie sam-definitywnie i ostatecznie.

  • anonim
    Anika gg: 5476210,

    a co to znaczy mam nadzieje ze to jakis komplement hehe

  • Anika profesor
    @maxikaz

    Jesteś konformistycznym koniunkturalistą.

  • Rico Quest bywalec
    Taka ciekawostka

    Od pierwszego podium Adama Małysza (tj. 18 lutego 1996 w Iron Mountain) do 76 podium (20 marca 2009 w Planicy) minęło według moich obliczeń: 13 lat, 1 miesiąc i 3 dni. A to jest 4779 dni. To się nazywa... długowieczność :)

  • strong return doświadczony
    nieznany (*101.accessnet.com.pl), 20 marca 2009, 17:59

    No całkiem możliwe,nie wykluczam tego. Tym bardziej trudno coś o tym konkursie powiedzieć, ale Ty przynajmniej starasz się szczerze dostrzec pewne rzecy ,a nie jesteś z góry o czymś przekonany/przekonana.Też liczę na lepsze waruki w niedzielę .Pzdr.

  • anonim
    @roxi (*007.toya.net.pl)

    Mi nic nie pęknie, jestem fanem talentu Schlierenzauera, ale jako osoba, on jest wprost żenujący. A jeśli chodzi o sprawy patriotyczne, to dla mnie nie ma nikogo bardziej ważnego niż Polacy, im zawsze kibicuje najmocniej. Kibicuję mocno również Niemcom, ale to przez to że mam niemieckie pochodzenie ;]

  • anonim

    a co do Małysza to jestem z niego dumna.;) Bardzo zasłużył sobie na to podium. ;]

  • anonim

    Czekam na jakąś wypowiedź Adama, tylko niech nie mówi że mu warunki pomogły jak po konkursie w Kuopio ! :P

  • Sadzio105 doświadczony
    @Strong Return

    Ja wolę Miklasa.

  • Patryk bywalec
    Rekord Polski

    Szkoda, że kiedy Adam ma dobrą formę na Planicę, to nie ma warunków do dalekiego latania (2007 i teraz), a kiedy są warunki (2005, 2008) to z kolei on był bez formy. choć z drugiej strony w 2005 w 1. konkursie miał 5 miejsce. Może po prostu on nie "daje sobie rady" czyt. nie wykorzystuje tego noszenia na Letalnicy ;]

  • anonim
    kibic_malysza

    zgadza sie bo ja nie lubie slabeuszy hehe tylko zwyciezcow

  • anonim

    Gregor wygrał bo jest najlepszy po prostu. W tym sezonie udowodnił, ze jest królem skoków i należy mu się Kryształowa Kula. Pokazał tez, ze w każdych warunkach można daleko skoczyć. Brawo Gregor. ;)))

  • anonim
    Rico Quest (rico.quest@o2.pl)

    jak mozesz liczyc skok huli skoro byl zdyskwalifikowany zeby np schlierenzauer mial niedozwolone narty to by skoczyl z 245 m

  • kibic_malysza profesor
    @maxikaz (*212.33.89.111

    Czyli ty zawsze kibicujesz komuś jak jest na szczycie i wygrywa, czyli rozumiem że jak Małysz zwycięży to przeniesiesz swoje obóstwienie własnie na niego? haha człowieku idź do lekarza i nie rozśmieszaj ludzi.

  • anonim
    Ja chcę Zimocha.Szaran out!

    Mam serdecznie dość podniecania się młodym Austriakiem gdy Polak wrócił do formy.Swoje trzy grosze w sprawie- moim zdaniem konieczności docenienia Schlieriego już napisałem i powtarzać się nie będe.Jednak mieszkam w Polsce i "ja tu mieć swojego mistrza",zapomnianego jakby przez komentatora,który tak ubarwiał emocjonaklnymi reakcjami onegdaj zawody skoczków z udziałem wąsacza Gdzie to jest? Do niejakiej niekompetencji Szarana się już przyzwyczaiłem.ale takie chwalenie minimalnie lepszego dziś "obcego zawodnika", nie uchodzi. Szaran traci już nawet tam gdzie zyskiwał.

  • anonim

    szkoda ze nie skakal takanobu okabe bo moja siostra bardzo go lubi i mowi ze z niego jest niezle ciacho

  • Rico Quest bywalec
    Drużynowo :)

    Sumując skoki najlepszych 4 zawodników z danego kraju sytuacja drużynowo przedstawia się tak:

    Norwegia ------------ 766,5
    Polska * -------------- 750,5
    Austria ---------------- 743,5
    Słowenia ------------- 739,0
    Niemcy --------------- 643,0

    Reszta ekip nie miała 4 skoczków w pierwszej serii (m.in. Finlandia, Rosja).

    * wliczając 179,5 metrów zdyskwalifokowanego Huli.

    ----------------------------

    Czyżby jutro Polacy mieli walczyć o zwycięstwo z Austrią i Norwegią?

  • anonim

    najlepszy konkurs malysza to lillehammer hehe

  • anonim

    maxikaz ladny z ciebie patriota..

  • F@n weteran

    LGP zaczniemy z 6 zawodnikami :)

  • anonim
    @nieznany (*-72.icpnet.pl)

    tak naprawde to nie narty byly za krotkie tylko Hula za lekki..i to on nie dopilnowal swojej wagi...dobrze wie ile musi wazyc, zeby skakac na tych nartach co ma...pewnie sie przeliczyl..i tym calym stersem i oczekiewaniem na skok stracil 100 gram za duzo

  • kibic_malysza profesor
    Do psychiatry z takim myśleniem

    Trzeba byc nienormalnym i poronionym umysłowo żeby trzymac kciuki i życzyć zwycięstwa temu SCHLIERENOWI a nie naszemu Mistrzowi.

  • anonim
    @maxikaz (*212.33.89.111)

    Prawdziwy Polak, nie ma co.

  • klaudiaaaaa1990 bywalec

    brawo dla p.Adama, brawo Gregor! krol tego sezonu bez watpliwosci!

  • Renia początkujący

    co za dzień...
    Justyna Kowalczyk i Adam na podium!:)

  • anonim
    schliri

    bardzo sie ciesze ze wygral schlierenzauer. sciskalem kciuki zeby przeskoczyl malysza i sie udalo hehe brawo brawo szkoda ze dostal wyzsze noty bo chcialem zeby pokonal naszego skoczka o 0,1 pkt

  • wesol początkujący

    Nie wiem czy ktos pamieta ( czy w ogole przeczytał moja wypowiedz dotycząca treningów z Lepistoe). Pisałem wtedy ,ze dołek musiał przysjc poniewaz Lepistoe i Kruczek trenuje zawodnika inaczej i Adam musial wiele zmienic i się dostosowac do poleceń Lepistoe. Teraz są efekty. Przy okazji Gratulacje. Aha i jeszcze co do warunkow to zobaczciee,ze przed Adamem tez byly fatalne i zawodnicy lądowali bardzo blisko i Adama tez przetrzymywali i czekali na lepsze warunki a lepszych juz byc na obecną chwile nie mogło z pewnoscią. Potem sie uspokoiło i Shlierenzauer wygrał o 0,5 , mial troche lepsze warunki ale to sport i moim zdaniem wynik jest w 200 % sprawiedliwy.

  • anonim

    strong return

    WARUNKI zmieniały się ze skoku na skok... Ja nagrałem skok Ammanna i w zwolnionym tempie oglądałem pierwsze 3sek po wybiciu... Ammann musiał dostać nie przyjemnego wiatru... właściwie zostawił narty, i korygował lot lewą ręką... od razu obrał zły tor lotu i w konsekwencji spadł w 196m.. co według mnie i tak było daleko... Podsumowując Simon dostał prawdopodobnie bocznego wiatru w pierwszej fazie... albo mocnego tylnego... nie miał szans odlecieć..

    Gregorowi nic nie przeszkodziło.. no ale przeprowadzając taki konkurs trzeba się liczyć z tym że wiatr jednych skreśla..

    Małysz wykorzystał to co miał... ale na chwile obecną lepsi od niego są i Ammann i Olli.. którzy mieli dziś pecha... nie koniecznie lepszy jest Gregor...

    Licze na równe warunki w niedziele ...

  • kibic_malysza profesor

    @krakus

    Austriacy zawsze kombinowali z kombinezonami, najpierw był Liegl a teraz mysle ze to samo robi ten Schlieren.

  • anonim

    HURA:) Brawa dla Adama:)

    i dla Kamila, którego zobaczymy w niedzielę w `30` najlepszych:D Wyprzedził dzisiaj o 1 punkt Romoerena... :):):)

    I dla Łukasza który oddał super skok jak na te warunki w których latał:) Widać ,że chłopak się rozkręca z konkursu na konkurs- szkoda że to koniec sezonu... :P

    Nagana dla osób odpowiedzialnych za narty za niedopilnowanie długości nart Stefana.

    Ale można powiedzieć, że mamy 4 Polaków w 30 dzisiaj:)

    Oby tak dalej i w przyszłym sezonie :D

  • anonim

    Chciałem jeszcze dodać że efektem dzisiejszego startu jest 5 polaków w 55 co chyba daje możliwość wystawienia piątki no i awans na 8 (najwyższe do osiągnięcia w tym sezonie) miejsce w PN. Miejmy nadzieję że Polska nie straci go na rzecz Słowenii jutro. Ale w indywidualnych zawodach jesteśmy od nich wyraźnie lepsi. Tracą natomiast Czesi, dzisiaj bez punktów, za dyskwalifikację Koudelki i brak kwalifikacji reszty i brak Jandy.

  • anonim

    myślicie że ktoś da rade przeskoczyć i ustać 239 metrów?
    a tak wogóle to o co chodzi z tym pogłębieniem skoczni?

  • anonim
    @strong return (*2.202.54.80.static.rdi.pl)

    Simon popelnil jednak powazny blad...zaraz po wyjsciu z progu musial podciagac prawa narte...to zapewne kosztowalo go sporo metrow...Olli zreszta tez popelnil blad przy wyjsciu z progu...i jak na ten blad to naprawde niezle wyciagnal swoj skok....ale warunkow tak na dobre nie bardzo mozna tak przez Tv porownywac...byly za bardzo zmienne...

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-20 18:03:07 ***

  • anonim
    Kombinezony

    Dzisiaj Szaranowicz nadmienił że w kulisach PŚ znawcy tematu kwestionują prawidłową kontrole austriackich kombinezonów a dotyczy to materiału z jakiego są wykonane.W każdej plotce jest troche prawdy.Szkoda mi Huli gdyż napewno nic nie kombinował tylko coś było nie tak z Jego wagą.

  • fan_Małysza bywalec

    Adam się zrównał już w ilości zdobytych podium z Mattim Nykaenenem.Obaj mają 76 miejsc na podium.
    Adam pyknie Fina pod tym względem jak nie w tym roku to w przyszłym.Pozostali Polacy spisali się zaskakująco dobrze,szkoda tylko Huli,którego zdyskwalifikowali.

  • strong return doświadczony
    -

    Przesłanki mówiące o tym,że Schlierenzauer na pewno skakał w lepszych warunkach niż Małysz są ograniczone w dużej mierze do poprawnego skoku nienajlepszego lotnika- Wuffa.Natomiast chciałbym przypomnieć,że Simi brylował na wczorajszych treningach,a więc jeśli on skoczył bliżej aż o 7m to można wyciągnąć dwojakie wnioski:
    Otóż albo skok Schlieriego nie był "aż taki dużo gorszy od Adama",albo miał więcej szczęścia do wiatru (na to drugie się nic nie poradzi,ale sędziowie NIE CZEKALI dziś dla niego na wiatr,w porównaniu ze skokiem Szwajcara). Osobiście nie jestem w stanie autorytatywnie tego stwierdzić.Odniosłem całkowicie subiektywne wrażenie,że stylowo próba Adama wyglądała lepiej,choć gdyby zamienić 1,1 pkt na 0,1 to chyba dostałbym szału.
    Chciałem przypomnieć zapominalskim o dwóch rzeczach.Akurat dziś w przeciwieństwie do wielu wydarzeń z przeszłości czekano dla Adama na wiatr-przynajmniej takie sprawiało to wrażenie,tudzież miał przynajmniej krztynę więcej szćzęścia niż poprzednicy ponieważ warunki przed Polakiem co nie ulega wątpliwości były katastrofalne,co widać po skoku Kasai, a już Kuettel skaczący bezpośrednio po Adamie skoczył lepiej od kilku potencjalnie lepszych od niego lotników z końcowej fazy konkursu
    Jednak z drugiej strony to taki sam rodzaj mdłej i niepewnej przesłanki,jak powiedzmy ta o Loizlu.Ponieważ jak było to Bóg jeden wie,albo jak chcą niektórzy hol.ra.
    Teraz sprawa druga.Może to i prawda,że gdyby Adam prowadził byłaby druga kolejka,ale pamiętając Lille chyba trzeba się cieszyć tym co jest,bo w sporcie różnie bywa, a po drugie nawet gdyby Hofer próbował wtedy drugą serię przemycić to z takimi przerwami jakie były nie zdążyłby przed zmrokiem
    No chyba,że...:-) Ale widziałem dużo gorsze rzeczy w wykonaniu rządzących skokami,to i to przełknę,zwłaszcza,że można się w sporej mierze tylko domyślać jak było.Fakt jest faktem.Adam jeszcze może!

  • anonim

    chcialo by sie rewanż w niedziele

  • MarcinBB redaktor
    Efekty dzisiejszego konkursu:

    1. Schlierenzauer pokonał granicę 2000 punktów w jednym sezonie.
    2. Schlierenzauer pobił rekord zwycięstw w jednym sezonie (do tej pory razem z Aho mieli po 12 teraz Gregor ma 13).
    3. Schlierenzauer zrównał się z Małyszem i Nykaenenem w ilości zwycięstw na mamutach w PŚ. Wszyscy mają po 6. (Tak niewiele - 1,1 pkt zabrakło Małyszowi, by być indywidualnie najlepszym w tej kategorii i mieć pewność - że tej zimy Schlieri juz go nie wyprzedzi!)
    4. Adam zrównał się ilością "pudeł" z Nykaenenem. Obaj mają ich po 76 i są ex-aeqo drudzy na liście wszechczasów.
    5. Stoch o jeden punkt w klasyfikacji generalnej wyprzedził Romoerena co pozwoli mu - wobec nieobecności Jandy, Yumoto i Okabe - wystąpić w niedzielnym konkursie. No - chyba że któryś dojedzie ;-).

  • anonim
    @nieznany

    30+ 3 najlepszych z poza 30 bo nie ma Okabe, Yumoto i tradycyjnie Jandy. Do tego dochodzi 3 Słoweńców bo za "30" PŚ wstęp wolny ma jedynie Kranjec, a w finale musi skakać 4 ich skoczków.

  • kibic_malysza profesor

    Mistrz jest tylko jeden i nazywa sie ADAM MAŁYSZ! PORAZ 10000000 TO POWTARZAM!

  • anonim
    planica

    Co wy wogóle piszecie!? zapominacie ze skoki to jedna wielka loteria i nie mozna sie licytować czy Gregorowi bardziej powiało czy Adamowi. wygrał ten który miał więcej szczęścia! Trzeba i tak przyznać rację że Schlierenzauer ma wielki talent oglądam go od początku(sezon 2006/2007) i juz wtedy był bardzo dobry. Reszta Polaków - brawo!

  • anonim

    niektórzy tu są nienormalni... dlaczego uważacie ze gdyby Gregor skakał w gorszych warunkach od Małysza to by nie wygrał.? Chłopak ma formę i udowodnił to już po raz trzynasty. ;]] i trochę przesadzacie z tym ze sędziowie mu zaważają noty. W końcu Małysz lądował w podobny sposób. ;]]

  • anonim
    Zachowanie Gregorka przed wejściem na podium

    - Ale to jak ten bufon Schliri potraktował dziś Adama przed wejściem na podium urąga jakąkolwiek sympatie która mi i tak już przy dnie została.Adam mu tłumaczy-klepie go po plecach-śmieje się coć opowiada mu a ten cymbał zapatrzony w siebie robi minę jakby się chciał z chawtować i odwraca głowę w drugą stronę olewając Małysza totalnie. -

    Też to zauważyłem, bardzo chamowato się zachował.

    Adam zawsze się do wszystkich uśmiecha, zagaduje, gratuluje.

    A do Gregorka to aż strach się zbliżac, żeby królewicza czymś przypadkiem nie zdenerwowac.

  • kibic_malysza profesor
    do niedowiarków!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    I co teraz POWIEDZĄ NIEDOWIARKI?

    CO TERAZ POWIE JASNOWIDZ JACKOWSKI? TWIERDZIŁ NA ŁAMACH SUPER EXPRESSU ŻE ADAM JUŻ NIC NIE OSIĄGNIE! I CO?!

    Teraz sie puknijcie wszyscy(którzy nie wierzyli w Małysza) w czoło i schowajcie w kąt.

  • Kasienia początkujący
    @Sadzio105

    Z bólem przyznaję, że Peterka i Nieminen ;) Nie wiedziałam o tym. Nie zmienia to jednak mojego zdania o Schlierenie. Jest dobry i tyle. Nie wiem, czy najlepszy - czas pokaże.

  • Xellos profesor
    kOwAlsKi(Ę)

    dzięki, jeszcze fajniej i składniej napisał wszystko "autor: Fan (*g20.neoplus.adsl.tpnet.pl), "


    Natomiast uważam, że Adam wskoczył na poziom pozwalający mu wygrać w niedzielę z Gregorem. To nie żart :) Pierwszy raz czuje w tym sezonie, że może powalczyć o zwycięstwo.

    Przy czym warto zaznaczyć, że żaden z nich nie jest w szczytowej formie więc równie dobrze może wygrać ktoś 3-ci. W tej chwili nie widać dominatora żadnego stąd małe różnice.

    Ogólnie jednak Adam ma o co walczyć bo zdobywając 100 pkt, może się przesunąć w góre, przy słabych skokach zawodników poprzedzających go w WRL No i wygrana na koniec sezonu, była by dobrym początkiem na nastepny.

    Tak czy siak nie są to sprawy istotne, istotne jest to, że wrócił na pewien poziom. Teraz tylko tego nie zepsuć do następnego sezonu. To już robota dla Lepistoe by dobrze lato przepracować, z tego go będziemy rozliczać.

  • Dorothy bywalec

    temu Schlierenzauerowi zawsze sie musi udać ;/

    ale widzieć tak uradowanego Adama Małysza, to coś fajnego... ;)

    mam nadzieję, ze jutro Polacy będą skakać równie dobrze jak dziś.
    Ktoś napisał, że Kamil przy dobrych warunkach może pobić rekord życiowy...a pewnie, on lubi dobre warunki, umie to wykorzystać i jest w stanie skoczyć. Na MŚ miał szczęśćie do warunków, oby miał je i jutro albo pojutrze ;)

  • anonim

    @r: Kaśka (*net.jasman.pl)

    Nie bardzo cię rozumiem.

    Ale Adam doskonale mówi po niemiecku i to już od paru lat.

  • Hermiona początkujący

    hahaha xD ten konkurs to chyba jakiś dowcip ... ;/ 2 seria powinna się odbyć wtedy Małysz może by wygrał a nie ten Gregor znowu fuksem ...

  • F@n weteran

    Juz trzech Ukraincow w tym sezonie zapunktowalo, a robia postepy :) Na MŚ w Libercu ladnie ladnie tez sie prezentowali ;p

  • anonim

    Stawiam tak: jutro Polska będzie 3 lub 1 a w niedzielę wygra Małysz a Stoch ponownie będzie w "10"

  • TAMM profesor
    @Kaśka (*net.jasman.pl)

    Małysz mówi biegle po Niemiecku.
    Często udziela wywiadów dla niemieckich stacji.
    Kiedyś nawet komentował w niemieckim Eurosporcie jako ekspert.

  • brydziula6 początkujący
    do Kojota i Kaśki

    Kojot zgadzam się z Tobą całkowicie a Ty Kaśka testowałaś Adama ze znajomości języków? zastanów się 2 razy zanim cokolwiek napiszesz...

  • anonim

    Kojota-hahah Kaśka ale mnei rozbawiłaś-widać,że sezonowy kibic z ciebie-Małysz dobrze gada po niemiecku-od kiedy jego menadżerem jest Federer czyli od dobrych 8 lat heheh-i gada biegle-poza tym jeśli ktoś nie wierzy-niech puści sobie 3 minuty przed dekoracją -a to potwierdzi moje słowa o tym co pisałem o Schlirim i jego bufonadzie.

  • F@n weteran

    Jesli chodzi o dobre zdanie o Malyszu to ja juz kilka razy mu gratulowalem a teraz mowie o calej reprezentacji ciagle i troche o Stochu bo sie bardzo denerwowalem o to jego miejsce ;p

  • anonim

    Ja powiem tyle szaranowicz i inni komentatorzy to typowi "judasze"..,zmieniają faworytów jak rękawiczki ja będę wierną fanką Schlierenzauera niezależnie od tego co piszą i mówią czy mu się coś udaję czy nie,dlatego dzisiejsze podium najlepsze bo Adam drugi i z tego bardzo się cieszę

  • F@n weteran
    @kOwAlsKi(Ę)

    ja, az sam sie zdziwilem ;p

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    @do mojej poprzedniej wypowiedzi

    To najwyższe miejsce Ukraińca w tym sezonie:):):)
    i jego pierwsze punkty:):):)

  • F@n weteran
    @hubertraf

    I jesli chodzi o druzynowke to w kwali Polska zdecydowanie wygrala druzynowo. Liczac najlepszych zawodnikow i to ze Olli nieskakal wiec policzylo sie jego srednia skokow w treningu czyli 212m. A nasza przewaga byla duuuuuza

  • TAMM profesor
    @Fanka

    Niektórym ciężko jest powiedzieć dobre słowo o Małyszu.
    Nawet gdyby wygrał, to znalazły by się głosy, że "miał fuksa" itp. .
    Ale ważne, że są jeszcze prawdziwi kibice.
    No i obiektywni obserwatorzy. ;)

  • anonim

    Do Hofera i Tepesa nie mam pretensji o wiatr o puszczanie skoczków w nieobiektywnych warunkach, a o to że zepsuli konkurs za niską belką. A dl a Adama brawo wielkie, ma formę, wyszedł z dołka :)

  • anonim
    konkurs

    Chyba jednak rzeczą którą się najbardziej emocjonowałem to pojedynek o ostatnie miejsce na niedzielę. Stoch sam sobie zawalił sezon i sam doprowadził do tego że tak drżeliśmy jednak się udało. Fakt w tym sezonie nie miał w kilku konkursach szczęścia do warunków, dzisiaj te warunki też nie miał zbyt rewelacyjne, ale konkurs się składał z lepszych i gorszych warunków.

  • anonim
    moze pokazemy Austriakom w konkursie druzynowym

    wierze w to ze mozemy wygrać po oni słabo skakali

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    a jednak jeszcze jedno zdanie o Planicy

    Ktoś zauważył że Szumbarets na 25 miejscu;)?

  • F@n weteran
    @hubertraf

    Ty wiesz lepiej, dobra sluchamy twoich wypowiedzi...

  • TAMM profesor
    @sjan

    Przeszedł do historii, ale nie do Historii.
    A już na pewno nie do HISTORII.
    Choć może mu się uda.

  • anonim

    tak wogóle to malysz chyba zrownal sie dziś jesli chodzi o ilość miejsc na podium w historii z Nykanenem. Super! Teraz tylko ahonen do wyprzedania został;)

  • F@n weteran
    -

    Ja zaryzykuje i powiem ze jutro zajmiemy miejsce na podium, ale ktore?
    Jeszcze przy wietrze pod narty rano to... :)
    Jezeli jutro beda dobre warunki to Stoch pobije swoj rekord zyciowy :)


    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-20 17:48:30 ***

  • anonim

    Cały zcas wiało z tyłu, Adam skakał przy tylnym wietrze, czy tak trudno nareszcie napisać, ze nasz skoczek sie podnosi ?
    Że potrafi skakać nawet przy tylnych wiatrach ?
    Komentator nawet to potwierdzał, że Adam miał gorsze warunki, ale forma mu wzrosła i to od jakiegoś czasu, więc sobie radzi.
    A Szaran mój ulubiony komentator niech już przestanie pleść bzdury o Austriaku, czy on slepy jakiś jest ?
    Nie widzi, jak nasz zawodnik po tym jak męczył się cały sezon, potrafi sie podnieść ? O tym powinien gadać, bo to nasz rodak a nie wciąz o Austriaku,
    po tym jak zadawali mu głupie pytania o powrocie do hannu czy to aby nie był błąd, teraz powinni się oni popukać, bo plotli bzdury, to była dobra decyzja Adama i słuszna.
    Kruczek prowadząc Mistrza Świata stracił orientację, co i jak nalezy robić, dobrze się stało, że Adam wrócił do Hannu, Kruczek jest odciążony i zajmuje się resztą a wyniki widać jak na dłoni.
    Tak to powinno wyglądać od początku.

    W druzynie nasi mogą sprawić nam niespodziankę :)
    Czego im życzę ? Podium!

  • anonim

    jutro w druzynie stac nas na szostke pod warunkiem ze bedziemy latac rowno i daleko

  • anonim
    Dyletanci

    1. Na Letalnicy nie ma oświetlenia - dlatego konieczne było zakończenie zawodów po jednej serii.

    2. Małysz lądował gorzej niż Gregor. Dowiedzcie się jak wygląda dobre lądowanie.

    3. Małysza puszczono dopiero, gdy warunki się poprawiły (skoczkowie startujący zaraz po nim również lądowali dalej niż większość). Czy to oznacza, że Hoffer i Tepes to rodzina Adama? Według waszej logiki - tak.

    4. Nie znamy dokładnie warunków, w jakich dziś startowali skoczkowie, ponieważ nie są nam pokazywane wyniki pomiaru wiatru.

    5. Myślcie - to nie boli.

  • kibic_malysza profesor

    Schlieren........po dzisiejszym jeszcze bardziej cie nie cierpie...ty schlierenie jeden....

  • anonim

    Tamm masz sporo racji, ale nie można zaprzeczyć że np. Szliri, jako czwarty skoczek w historii po Janne Ahonenie, Mattim Hautameki i Thomasie Morgensternie wygrał 6 konkursów GP z rzędu, o ilości zwycięstw w jednym sezonie nie wspomnę. Można go lubić lub nie ale do historii to on już przeszedł. A teraz czas żeby jeszcze większą historią stał się nasz Adam. Może za rok w Whistler?.

  • Piotrek88 bywalec

    No trochę szkoda 0,5m
    Adam chyba tym razem za wcześnie zaczął lądować, mógł skoczyć z 1m dalej.

    Albo gdyby Adam pięknie wylądował, i żeby miał 18,5/19pkt noty. Ale cóż. Tak to bywa.

    Odnośnie rekordu Schlierenazuera w zdobytych punktach.

    To Schmitt miał 1833 pkt w 29 startach, więc tutaj nie ulega wątpliwości że Schlierenzauer jest lepszy, gdyż ma 2038pkt w już 26 startach.
    Ale, ADAM MAŁYSZ miał 1531 PKT w 20 startach ! ! !
    Więc tutaj Adam był równie dobry, a jeśli chodzi o nokauty to nie ulega wąpliwości że Gregor jest gorszy od Polaka.

    Ogólnie ok. Może jutro wygramy drużynowy :D

  • gnojek82 stały bywalec
    @Sadzio105

    I co? Pisałes że Małysz już nie złapie formy. Łyso ci teraz? HAHAHAHA!

  • anonim

    Brawo Adam, wedlug mnie Adam zaslugiwal dzisiaj na zwyciestwo a gregor na 2 miejsce. Mimo tego to swietny winik, czego bardzo Adamowi Gratuluje, i zycze zeby w niedziele powtorzyl ten wynik.

  • TAMM profesor
    @Divine JazOOn

    A ja zaryzykuję i przytaknę. ;)

  • anonim

    Dzięki Adam,za ten konkurs i twój wielki powrót-dzięki dla was chłopaki(mowa o naszych) za dobre loty-jutro podium zobaczycie a ja zaczynam w was coraz mocniej wierzyć.A teraz z innej beczki-o Małyszu pisałem już wielokrotnie-jaki to mój idol i wielki sportowiec ale przede wszystkim skromny człowiek-który pomimo tylu sukcesów pozostał przede wszystkim"człowiekiem" dla siebie i innych.Ale to jak ten bufon Schliri potraktował dziś Adama przed wejściem na podium urąga jakąkolwiek sympatie która mi i tak już przy dnie została.Adam mu tłumaczy-klepie go po plecach-śmieje się coć opowiada mu a ten cymbał zapatrzony w siebie robi minę jakby się chciał z chawtować i odwraca głowę w drugą stronę olewając Małysza totalnie.Adam ,aż spuścił głowę bo mu było przykro i zrobił taka mine,że każdy widział,że czuł się totalnie olany.Dla mnie ten pyszałek może wygrać wszystko co do wygrania-pobić wszystkie rekordy-ale dla mnie nigdy nie będzie wielkim sportowcem ...nigdy.Adam to wzór-po prostu człowiek -prosty człowiek-a nie jakiś zadumany w sobie małolat z zerowym szacunkiem dla innych.Założe się ,że kiedyś bedzię się mówiło,tak Gregor był dobry,ale wyżej cenie Małysza za całokształt.....pozdro.A ty mój mistrzu -po prostu rób swoje-przyszły sezon twój :)

  • anonim

    czyli na LGP w Zakopanem wystartuje 12 polaków

  • Sadzio105 doświadczony
    @Kasienia

    Peterka miał w jego wieku wygraną w TCS, 2 kryształowe kule, a Gregorek ma tylko 1, Niemienen miał w wieku 16 lat 2 złota Olimpijskie, kryształową kule, więc kto jest bardziej utytułowany?

  • Janusz J. stały bywalec
    Brawo Polacy

    Gratulacje dla Adama Małysza za 2 miejsce w Planicy, 10 dla Kamila Stocha i 18 Łukasza Rutkowskiego ! Szkoda Stefana Huli, który by pewnie był na 19 miejscu, gdyby nie został zdyskwalifikowany. Teoretycznie jeszcze Adam ma szanse na 11 miejsce w PŚ, w przypadku zwycięstwa w ostatnim konkursie...

  • gnojek82 stały bywalec

    Ale się ciesze :D Szkoda że nie widziałem konkursu, bo jestem w pracy :/ Ale na eurosport nocny będe wyczekiwał z niecierpliwością :))

  • TAMM profesor

    Tak jak pisałem na początku sezonu, Wasiljew najprawdopodobniej skończy sezon w "6".
    Jest jeszcze szansa, aby nie był to najsłabszy sezon Adama. ;)

  • hubertraf początkujący
    -

    SCHLIERENZAUER! Ciekawe co by było jak by skakał w tych warunkach co Małysz!
    Zobaczymy za dwa lata wielki Szliri gdzieś swoją wielką forme zgubi. Będzie tak jak z Peterką. Będzie mistrzem paru sezonów. ;/ ;/ ;/ ;/ jeszcze raz SCHLIERENZAUER to !

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-20 17:39:51 ***

  • anonim

    Brawo Adam

  • anonim
    szlak mnie trafia

    Moge sie zgodzic ze Schlierenzauer jest wysokiej klasy zawodnikiem, ale mial mnostwo szczescia w tym sezonie, szczescia od natury i szczescia od jury, ech.

  • anonim

    W LGP w konkursach 6 polaków bedzie startować, bo na 55 skoczków jest 6 polaków,

  • F@n weteran
    @Polak

    + 3 slowencow, a beda to Jernej Damjan, Robert Hrgota i Primoz Pikl prawdopodobnie.

  • anonim
    kocham cię

    małyszku kocham cie dobrze że usuwają komentarze tych tych...wiecie kogo małysz jesteś najlepszy!

    ***
    Skoro Go kochasz, to powinnaś dołożyć trochę starań i Twój komentarz powinien wyglądać tak:
    Kocham Cię
    Małyszku kocham Cię. Dobrze, że usuwają komentarze tych tych...wiecie kogo. Małysz jesteś najlepszy!


    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-20 17:38:07 ***

  • anonim
    :):):)

    Gratulacje dla Gregora a szczególnie dla Małysza. który w końcówce sezonu przypomina że jest jednym z najlepszych skoczków może nie w sezonie, ale ogólnie!

    O Gregorze dużo nie trzeba mówić! Poprostu fenomen sezonu! Już w ubiegłym sezopnie pokazał że stać go na wiele! Kończąc ten sezon zmiażdrzył przeciwników! Gratulacje!

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    Planica c.d.

    no i brawo dla Vasillieva-To jego 3 PODIUM Z RZĘDU:)

    pa;)

  • anonim
    Skład na Niedzielę

    No dobrze jak Stoch skacze a Rutkowski nie (?) to Szaranowicz się mylił?
    P.S.: Nie piszę się z Caps Lockiem.

  • Divine JazOOn profesor
    Zaryzykuje stwierdzenie

    ze Adam jest obecnie w najlepszej formie ze wszystkich!

  • F@n weteran
    @stoch

    I tak Okabe nie ma...

  • anonim
    WY!!!!!!!!

    ci co mistrza wyzywacie spadac z polski jesteście zagłupi żeby na niej mieszkac! i niepisac złych komentarzy o małyszu! tu jest strona dla NORMALNYCH!cwoki! kocham cię Małysz:*)

  • anonim
    W niedzielę powinniśmy mieć dwóch zawodników w konkursie.

    Z tego co zauważyłem w Planicy nie ma 3 zawodników z pierwszej trzydziestki. Więc Stoch wykonał plan minimum i dzięki 26 pktom i wpadce Takich Uszu wyprzedził o 1 pkt. Romorena.

  • anonim
    Nieoficjalna lista na niedziele

    1 SCHLIERENZAUER Gregor
    2 AMMANN Simon
    3 LOITZL Wolfgang
    4 OLLI Harri
    5 VASSILIEV Dimitry
    6 SCHMITT Martin
    7 MORGENSTERN Thomas
    8 JACOBSEN Anders
    9 BARDAL Anders
    10 KOCH Martin
    11 HAUTAMAEKI Matti
    12 KUETTEL Andreas
    13 LARINTO Ville
    14 MAŁYSZ Adam
    15 CHEDAL Emmanuel
    16 KOUDELKA Roman
    17 KASAI Noriaki
    18 UHRMANN Michael
    19 NEUMAYER Michael
    20 EVENSEN Johan Remen
    21 KEITURI Kalle
    22 HILDE Tom
    23 LJOEKELSOEY Roar
    24 EGGENHOFER Markus
    25 KRANJEC Robert
    26 ITO Daiki
    27 HOCKE Stephan
    28 WATASE Yuta
    29 KORNILOV Denis
    30 STOCH Kamil

  • anonim
    30

    tylko ze 2 zawodnikow jest ex ekwo na 26 miejscu egenhofer i okabe i nie wiem jak taka sytuacje potrakyuje jury

  • Divine JazOOn profesor
    Szaran

    moze sponsorowany czas na antenie przez Patyka ma

  • anonim

    niesamowite podium Gregor(te idealny skoczek 180 cm wzrostu i 62 kilogramów)pierwszy i Adam drugii :)

  • anonim

    brawo dla polskow ;-)

  • anonim
    Schilernzauer to cieniak

    Owszem sporo wygrywa, ale głównie dlatego, że ma sporo szczęścia. Choćby dzisiaj - wygrał o niewiele ponad 1 punkt. Gdy Adam był w formie to po prostu deklasował rywali. Z reguły 2. zawodnik był w tyle o 10- 15 pkt, a czasem nawet ponad 30. Gdyby starli się Małysz w optymalnej formie i Schlierenzauer w optymalnej to nie mam wątpliwości kto by wygrał. Innymi słowy to nie on jest taki dobry to inni są obecnie słabi.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-20 17:32:20 ***

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    O_O

    W tym sezonie zapunktowało aż 92 skoczkówO_O!

    @peterka
    Dzięki:)

  • Kasienia początkujący
    @TAMM

    Przecież nikt nie mówi, że Gregor jest lepszy od tamtych pod każdym względem, tylko, że w tym wieku żaden z nich nie osiągnął podobnych sukcesów i to dobrze rokuje mu na przyszłość. Przestańcie się tak czepiać.

  • F@n weteran
    @MarcinBB (m.hetnal@skijumping.pl)

    Tak jest panie kapitanie :D

  • JA :D doświadczony

    Ale Adam się cieszy na tych zdjęciach ;)
    Aż miło się ogląda, kiedy Adam tak daleko ląduje i się cieszy po swoich skokach ;) Naprawdę fajno momenty. Nie ma co, polski dzień dzisiaj. Oby Adam wygrał w niedzielę. Moim zdaniem, przy równych warunkach jest w stanie tego dokonać.

  • kibic_malysza profesor

    Ten tytuł jest nienormalny...

  • F@n weteran
    @ nieznany (*213.cust.tele2.pl),

    Nie wnerwiaj mnie lepiej.

  • MarcinBB redaktor
    @F@n

    Oczywiście- masz rację - moja pomyłka. Słoweńcy są doliczani do "30" a nie zastępują innych. W takim razie po raz trzeci z rzędu zobaczymy w finałowym konkursie sezonu Kamila Stocha! :-)

  • anonim

    GRATULACJE! Drugie miejsce niemal jak pierwsze;)Adaś jest wspaniały ale o tym chyba przypominać nie trzeba!Pozostałym Polakom również należą się gratulacje. Oby tak dalej!Adam jesteś WIELKI.

  • anonim

    @Sjan
    Ja też już bardzo dawno oglądam skoki i pamiętam ze tak samo mówili o Nieminienie i Petrece, więc wybacz, nie zgadzam się

  • Jujo bywalec

    Gratulacje dla Mistrza Adama, choć miałem nadzieję na zwycięstwo. :). Niestety taki jest sport, choć i tak dzisiaj on był dla mnie najlepszy !

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    @Xellos

    w końcu jakiś mądry i obiektywny komentarz:):):)

  • F@n weteran
    @kamas91

    ILE RAZY MAM POWTARZAC. PRZECZYTAJ MOZE KOMENTARZE CO. CHYBA MOWIE ZE STOCH WYSTAPI BO JEST 33 A TRZECH Z 30 NIE MA!

  • .... bywalec

    Gratulacje !

  • anonim

    Ale skok Adama był świetny, trzeba przyznać - obok tego drugiego w Kuopio i pierwszego w Lillehammer najlepszy w sezonie. Na progu widać było to co 2 lata temu w Planicy.

  • anonim

    Koudelka zdyskwalifikowany za jakiś nie przepisowy kombinezon

  • anonim

    Włodek naprawdę przesadza i mnie po prostu doprawadza do pasji. On jest komentatorem stacji polskiej a nie Gregorowej

  • TAMM profesor
    @sjan

    Ale wiek tak na prawdę nie ma znaczenie. ;)
    Gregora będziemy mogli ocenić dopiero jak skończy karierę.

  • anonim
    Niezachwiana wiara w Mistrza !

    Jako chyba jedna z nielicznych od początku pisałam i wierzyłam, ze powrót Adama do Lepistoe go ożywi, to tylko mu wyjdzie na dobre i miałam kurcze rację.
    Z tego mam wielką radochę znowu i wielką satysfakcję, bo to dobrze wróży na przyszły sezon.
    Ten tak krytykowany starszy Pan /dziadek/ jak to co niektórzy go nazywają, wlał w Adasia znowu wiarę, że może stawać na podium i wygrywać.
    Dziś moim zdaniem był najlepszy w lotach, bo to, że Greg skoczył pół metra dalej o niczym nie świadczy a i tak dostał za wysokie noty, to moje zdanie i odczucie, Adam leciał ładniej i lądował ładniej.
    Ale nie ma co narzekać, w przyszłym sezonie Adaś pokaże znowu wszystkim, że może pięknie nie tylko latać, ale skakać i wygrywać.
    Bo co to jest pół metra ? tyle co nic.
    Mam przeczucie, ze niedziela będzie nasza !

    Brawo Adam, gratulacje, gratulacje dla naszych chłopców, szkoda Stefka.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-20 17:43:22 ***

  • F@n weteran

    Lukasz Kruczek ma lepiej, bo zajmuje sie polskimi skoczkami a nie tylko Malyszem. Trenerzy robili blad, ze Malysza stawiali na pierwszym miejscu a na drugim reszta. Poprostu ich odrzucala a oni sie zle z tym czuli. Teraz Malysz trenuje osobno i ma sie kto nimi zajac i jest git. xDxD

  • manu_fan weteran

    Wydaje mi się, że Stoch będzie skakał !, bo nie ma Yumoto Jandy oraz Okabe. Więc się prawdopodobnie załapie.

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    bez tematu

    a Koudelka za co DSQ?

    Brawo też dla młodego Damjana:)

    a w niedzielę chyba będzie tak:
    30 zawodników(w tym Małysz i Stoch)
    +
    3 słoweńców

    ;)

  • anonim

    Mimo tego że nie jestem fanem Szliriego, to ani Małysz, ani Ahonen, ani nawet Nykanen w jego wieku nie osiągnęli tego co ten młodziak. Oglądam skoki od czasów Hansa Georga Aschenbacha i nie było takiego drugiego skoczka, który by w tak młodym wieku osiągnął takie wyniki.

  • anonim

    Kamil to ma farta... :) Gratulacje!

    No i dla pozostalych polskich skoczków też :)

  • anonim
    O konkrsie i pytanka

    Przede wszystkim gratulacje dal Adam i reszty. Myślę że Schlierenzauer miał lepsze warunki niż Adam bo w ogóle go nie trzymali.
    Kurzajewski:"W niedziele skacze najlepsza 30. klasyfikacji generalnej"
    Szaranowicz:"W niedziele zobaczymy Rutkowskiego i Stocha". (obaj nie są 30. "generalki").
    To jak w końcu jest?

  • anonim

    Władek SZaranowicz zaczyna się robić wnerwiający tylko bez przerwy gregor i gregor ;|

  • anonim
    @Xellos

    a co ma sie tlumaczyc z DSQ Huli ? przeciez nie od dzis wiadomo, ze hula jest z waga na krawedzi tego, zeby mogl skakac na tak dlugich nartach....niestety pewnie sam zapomnial sie zwazyc przed skokiem...albo zrobic pare lykow wody i ...zakonczylo sie DSQ...i nascie punktow poszlo.....z wiatrem

  • F@n weteran
    @MarcinBB (m.hetnal@skijumping.pl)

    Popatrz sobie na wyniki z poprzednich lat, zawsze byli dodatkowi... I wystepowalo ich zreguly 33 zawodnikow. Seozn wczesniej zobacz, 2 sezony itp. :) Zawsze 3 lub 2 odpadalo albo 4 nawet :)

  • indor doświadczony
    Adam powinien wygrac..

    Dzisiaj gdyby nie lepsze warunki przy skoku Gregorka, mielibyśmy zwycięstwo Adaśka.

    Naprawdę szkoda.

    Warunki, w jakich skakali były diametralnie różne.

  • F@n weteran

    Sezon dla Polakow jestmoim zdaniem bardzo dobry. Malysz nie mial najlepszego sezonu ale Polacy skakali bardzo dobrze.
    Zdobyli sami w sumie wiecej punktow niz w poprzednich sezonach :)

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    PS

    no już trudno,stało się a 2 miejsce też jest świetne:)
    Choć wielu by pewnie wolało zwycięstwo

    A Gregor w tym sezonie to dla mnie po prostu TERMINATOR:]

    Do jutra!

  • MarcinBB redaktor
    Stoch chyba jednak nie wystąpi

    Bo jeśli w "30" nie ma 4 Słoweńców, to jako gospodarze mają prawo wystawić zawodników dodatkowo. W "30" jest tylko Kranjec, więc trzech ostatnich zastąpią Słoweńcy.

  • Xellos profesor
    hm

    Kruczek powinien się wytłumaczyć z dyskwalifikacji Stefana, lipa z lekka a jutro drużynówka...

    Co do Małysza i Schlierenzauera, myśle że wygrał lepszy. Lądowanie Adama było gorsze, strasznie mu lewa narta uciekła. Bardziej niż Gregorowi prawa narta.

    Co do warunków się nie wypowiadam bo tam nie byłem, ale na skok Adama też czekano. Jak ktoś tego nie widział to niech założy okulary. Małysz nie skakał w byle czym.

    No i brawa dla pozostałych naszych, Kruczek jednak coś z nimi zrobił...ale z Hulą to coś przekombinowali.

    Jutro powinniśmy zająć wysokie miejsce i pierwszy raz nie potrzebne nam do tego mega szczęście. Poprostu chłopaki dobrze skaczą już od pierwszych treningów i stać ich na dużo. Byle się Hula nie przejął dyskwalifikacją...

    Brawo Gregor, 13 zwycięstw robi wrażenie, no i te 2000 pkt przekroczone :D Niezły talent.

  • fm95 początkujący

    Brawo dla Polaków!

  • F@n weteran
    @kalwi

    A na innych to nie czekali?
    Wezcie sie opanujcie, i spojrzcie prawdzie w oczy.

  • kalwi bywalec

    Znowu Hofer z Tepesem postarali się o dobre warunki do Gregorka ,żałosne było te wyczekiwanie na lepsze warunki dla czołowej szóstki.

  • marcin bywalec

    no to dzieki za informacje co do Stocha..:)

  • TAMM profesor
    @nieznany (*160.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Lepiej niech tak będzie w niedzielę.
    Jutro tylko drużynówka. ;)

  • Sadzio105 doświadczony
    Hofer - tego gościa trzeba skasować!

    Dzisiaj na Velikance po raz kolejny byliśmy świadkami przetrzymaniem konkursu tylko po to, zeby mieli lepsze warunki. Jak są tacy mocni to niech skaczą przy gorszych,a nie że 5 minut czekają na Morgensterna, by miał lepsze warunki. Całe szczęście, że mu się nie powiodło ;/.

  • anonim

    popatrzcie na powtorki Malysza i szlirencalera Malysz mial prostopadla chorogiewka do slupka witrowego a szlirencaler mial nachylenie 45 stopni do slupka wiatrowego ale jutr Maalysz walnie rekord swiata a Szlirencaler skonczy jak Ahonen

  • Divine JazOOn profesor
    W niedziele

    niech wygra kazdy tylko nie Patyk - "pryszczaty młodzieniec"

  • anonim

    Kamil wystąpi w "30" najlepszych, ponieważ udział w kwalifikacjach nie wzięło paru z "30", m. in. Janda, Okabe oraz Yumoto.

  • F@n weteran
    @nieznany (*131.tktelekom.pl),

    179.5m Hula skoczyl, bylby tuz za Rutkowskim, bo nzsze noty dostal.

  • Divine JazOOn profesor
    no

    dla mnie Adam moze byc nawet 10 ale zeby byly rowne sprawiedliwe warunki i dalekie skoki! A nie odwolywane po 1 serii kiedy PRZYPADKIEM austriak prowadzi z Wąsaczem o włos :D

  • anonim

    Tak i jutro i pojutrze będzie ciekawszy konkurs bo zawsze rano jest pogodnie na Planicy i na bank będą 2 serie ...

  • anonim
    Kamil wystapi w niedziele !!!!!

    Stoch wystąpi bo z pierwszej 30 nie ma Okabe Yumoto i Jandy a Kamil zajmuje obecnie 33 miejsce więc jest pierwszym który ma uprawnienie skakać w niedzielę

  • F@n weteran

    Gdyby nie noty Stocha to bylby 11 ;p Skoczyl pol metra mniej niz Kuettel ;p

  • anonim

    Tyle metrów by nie dało zwycięstwa od 1993r. Zepsuli Hofer z Tepesem ten konkurs i w dodatku Gregor wygrał. A Szarana już dawno bym z TVP wywalił.

  • TAMM profesor
    @nieznany (*120.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Ale Schlieri miał lepsze warunki od Małysz i większości skoczków.

  • anonim

    Ale nie ma kilku z 30 w PŚ.

  • anonim

    Stoch wystąpi w 30 najlepszych. Poniewaz w kwalifikacjach nie bylo Okabe, Yumoto i Jande.

  • marcin bywalec

    Stoch nie wystapi w niedziele...bo w generalnej klasyfikacji jest poza 30stką a juz nie ma wiecej indywidualnych konkursów.....

  • anonim
    Schlieren jest najlepszy, ale...

    Czy tylko ja widziałem chorągiewkę Pointnera przed skokiem Gregorka?
    Od razu jak ją zobaczyłęm pomyslałem, że będzie daleko..
    Gdyby nie było warunków, to skoczyłby 190 z hakiem..

  • anonim

    Dajcie spokój, przez cały konkurs wiało z tyłu, Małysz i Wasilliew sobie poradzili, w takich warunkach są najmocniejsi, a Schlieri ma po prostu mega formę ;>.

  • F@n weteran
    @Divine JazOOn

    Zobaczymy jutro rano i w niedziele rano, przeciez kazdy wie, ze po poludniu w Planicy sa zwalone warunki.

  • anonim
    Ta

    Ta tylko że w Pragelato Sisi był 17 po pierwszej i raczej by nie odrobił straty a poza tym Ammann by wtedy wygrał i nadrobił kolejne 20 punktów
    Funisha Yumoto wygrała

  • JA :D doświadczony

    BRAWO ADAM! Mistrz wrócił! Oby wygrał w niedzielę, życzę Mu tego. Adam zasłużył na zwycięstwo. Ech, znowu ten Schlierenzauer. Ale nic. ADAM RZĄDZI!
    BRAWO MISTRZU!

  • anonim

    czy wie ktos ile skoczyl Hula

  • Divine JazOOn profesor
    Kogo nie ma w niedziele

    ze Stoch wystapi? Ze Okabe odpadl to wiem, kto jeszcze?

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    @Divine Jazoon

    w Pragelato prowadził Yumoto

  • F@n weteran
    @;> (*174.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    I dobrze ze odwolali, przynajmniej Stoch wystapi w niedziele a Malysz dogania innych i moze sie przesunie cos.

  • anonim

    Szaranowicz jest żałosny, bardziej się cieszył ze zwycięstwa schilerenzauera niz drugiego miejsca Adama....

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    @ona20

    Hulę zdyskwalifikowali za zbyt długie narty

  • Divine JazOOn profesor
    @kOwAlsKi(Ę)

    chcialbym tak myslec!

  • anonim

    Sędzia znowu podwiał Gregorowi ... ;// A jak by skakał w takich warunkach jak Małysz to by był około 5-tego miejsca bo miał warunki o wiele lepsze...

  • Divine JazOOn profesor
    @nieznany

    a kto prowadzil w Pragelato?

  • F@n weteran

    Widocznie nie wie ze inne zasady sa w Planicy w ostatni konkurs sezonu.

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    do F@n

    dzięki za info:)a więc w końcu nam też dopisało szczęście:)

    Ale 2 serii chyba nie anulowali ze względu na Gregora tylko ze względu na to że pierwsza seria się ciągnęła

  • Divine JazOOn profesor
    A takie byly podniety

    ze padnie rekord rekordow. Co to Olli i Patyk nie zrobia. A wyszlo tak ze skok na 203 byl skokiem zwycieskim

  • F@n weteran

    Szaranowicz nie wie co mowi ;p Jest tak podjarany ze mysli co innego a gada co innego haha

  • anonim

    Odwolanie II. rundy nie zalezy kto prowadzi, patrzcie Pragelato...

  • Divine JazOOn profesor
    @Fan

    my nie lubimy niepokornych nieskromnych skoczków uwazajacych sie za pepek swiata!

  • Divine JazOOn profesor
    1.1 punktu

    do 39 radosci :D

  • F@n weteran

    A tak wogole to ja wole Gregora niz Morgiego, bo Gregor nie jest taki chamski, a po za tym Gregor jest szczery i nie owija w bawelne, ja Gregora lubie i nie wiem dlaczego wy go nie lubicie? Nie wiem, za ladny jest i wam laski odbierze? Czy jest za mlody? Czy pryszczaty? Czy zazdrosni ze on wygrywa a nie Malysz czy Stoch?

  • Aparatkaa początkujący

    No i OK... ;))
    Gregor i Adaś na podium ;*
    Bravka dla nichh
    PzdR

  • anonim
    Brawo Małysz

    brawo Adaś :*:*:*:*:*:*:*
    Szkoda Simiego [KC Simi :*]
    jednakże jestem zadowolona ^^

  • anonim

    Według Szaranowicza Rutkowski też wystapi w niedziele

  • Sadzio105 doświadczony
    @TAMM

    Ooo tak ale proszę, proszę, takich jednosezonowych Austriaków było wiele czego przykładem jest Morgenstern.

  • Divine JazOOn profesor
    @Lewy

    czekali na warunki dla malysza ale fakt ze mial gorsze od Patyka!

  • Piotr stały bywalec

    Podobno Stefan miał za długie narty.

  • Boy profesor
    Jest!

    Brawo Adam, Kamil, Stefan, Łukasz i Łukasz Kruczek!
    Kamil jest "30" spośród obecnych w Planicy w PŚ i jest szansa, że w niedzielę wejdzie na 28 miejsce w klasyfikacji.
    A Adam raczej nie awansuje, musiałby wygrać, żeby mieć jakieś minimalne szanse.

  • Divine JazOOn profesor
    Cos czuje

    ze Adam wygra w niedziele!

  • anonim

    kurna no Szliri :/ a Stoch wystąpi w niedziele bo jak mówiłem kiedyś musi zająć chociaż 10 miejsce to wtedy ma szanse a dziś właśnie zajął 10 miejsce

  • anonim

    Nie mam nic do Schlierencauera ale jego notki są troszeczkę zawyżane :) i dzisiaj to Adam powinien wygrać bo :
    a) skakał w wyraźnie gorszych warunkach
    b) nikt nie czekał na to aż on będzie miał dobre warunki
    c) mimo wszystko - jego skok stylowo był lepszy :)
    A poza tym:
    Gregor est bardzo dobry ale porównywanie go do wielkich (Małysz Ahonen Weifsslog czy Nykanen) to leciutki nietakt :) Jeszcze nie osiągnał 1/4 tego co choćby Adam :)

    aha i co do niektórych :
    kibicujcie naszym a nie austriakom :)

  • TAMM profesor

    No i Hofer ma to czego chciał.
    Jego rodak ma na swoim koncie "najlepszy" sezon PŚ w historii skoków.
    Najwięcej zwycięstw i najwięcej punktów.
    No i ponad 2000 pkt w klasyfikacji generalnej.

  • anonim

    moich dwóch kochanych skoczków;*

  • anonim
    ?

    za co zdyskwalifikowano
    Stefana? (nie oglądałam skoków niestety)

  • F@n weteran
    @Divine JazOOn

    To juz bylo zaplanowane w czasie pierwszej serii ze bedzie tylko jedna seria, napewno by tak szybko nie odwolali patrzac ze Gregor wygral ;/

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    hmmm

    na stronie konkurencji są wyniki a tu jeszcze nie:)

  • anonim

    Nie lubię Schlierenzauera, też go nazywam różnie, ale jednego nie mogę mu odmówić. To jeden z NAJWIĘKSZYCH w historii skoczków narciarskich.... Dla mnie jeden z czwórki najlepszych razem z Ahonenem, Małyszem i Nykaenenem, choć jeszcze nie tak utytułowany. A niektórzy: co za dałn, szkoda że Gregor wygrał. NAJLEPSZY JEST TO WYGRYWA! Dziwi to kogoś?

  • anonim

    Oczywiście Szaranowicz musiał jak zwykle sie wygłupić i wykazać niewiedzą upiornie tłumacząc, że w niedziele wystąpi Stoch i Rutkowski dlatego, że w dzisiejszych konkursie byli w 30stce ...

  • Sadzio105 doświadczony

    O konkursie nie będę pisał, bo to kolejne popisy znanego tepfera.

    BTW. Zauważyliście, że jak Adaś jest na podium to TVP od razu pokazuje dekoracje?

  • Divine JazOOn profesor
    Ciekawe

    czy gdyby Gregor nie byl 1 to tez by odwolali druga serie?

  • anonim

    Stoch nie wyprzedzil Tochimoto. Adam ma szanse lyknac jeszcze Larinto przy dobrych wiatrach:)

  • F@n weteran

    Ale suuuupeeeeeeeeeeeeeeer.

  • Arcik początkujący
    Brawo Adam

    No niewiele zabrakło Adamowi do pierwszego miejsca. Gratulacje. Także dla pozostałych Polaków. Kamil 10-ty. To też cieszy!

  • F@n weteran
    @kOwAlsKi(Ę)

    Taaa, Bera wyprzedzil o punkt i jest 33 w generalce, a ze 3 nie ma z 30 to Stoch wystapi.

  • Divine JazOOn profesor
    Stoch

    wystapi w niedziele!

  • Czuowiek-Guma bywalec

    Ajajajaj... szkoda troche, ale i tak drugie miejsce w porównaniu z wynikami z pierwszej części sezonu jest kapitalne. Nie narzekajmy na pecha, tylko radujmy się!

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    ?

    To prawda że Stoch wystąpi w niedzielę?

  • F@n weteran

    Modlilem sie zeby odwolali druga serie jak zobaczylem ze Stoch jest 10 :)

  • anonim
    Szkoda Stefana :(

    Ale brawa dla reszty... chociaż szkoda że nie wygrał jednak Adam, mam dość Schlieriego :/

  • anonim

    Lobby Austriackie zrobiło swoje... i Gregor wygrał. Szkoda.

  • F@n weteran
    @ fa (*192.168.2.114),

    Otrzasnij sie lepiej, ciekawe jakbys sie czul gdybys wyhrywal konkursy i o tobie tak mowiono, albo jak Malysz by znowu wygrywal i za granica by go tak wyzywali...

  • IsmenaR początkujący

    prawdę mówiąc, przy pokazywaniu wyników wiedziałam już, że druga seria odwołana.. ;] ale gratulacje dla Schlierenzauera i Małysza, oraz dla Harriego Olliego :)

  • anonim

    Adam Małysz był w tym sezonie już trzeci, teraz jest drugi to może zdąży jeszcze wygrać w tym sezonie.

  • F@n weteran

    Polacy BRAWOOOO.
    Wazne ze Malysz kolejne podium, a Stoch ze wystapi w niedziele. Brawo dla Rutkowskiego za duza ilosc punktow i brawo dla Huli ktory dobrze skoczyl, szkoda ze DSQ :/

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl