Łukasz Kruczek: "Jest to krok do przodu"

  • 2009-08-23 19:31

Po niedzielnej konferencji po LGP w Zakopanem trener Łukasz Kruczek ocenił występ naszych skoczków.

"Myślę, ze był to kolejny udany weekend, dwa razy czterech zawodników punktowało, kolejny - piąty otarł się o "30". Myślę, że jest to krok do przodu do tego, aby ci zawodnicy na stałe zagościli w pierwszej "30" PŚ i mogli regularnie punktować" - mówi trener polskiej kadry.

"Adam Małysz wypadł dziś nieco słabiej, głównie z powodu ataku migreny, który miał miejsce krótko przed zawodami. To miało duży wpływ na jego skoki. Łukasz Rutkowski i Kamil Stoch utrzymują się w okolicach miejsca 15-tego, co myślę jest niezłym wynikiem. Również Maciej Kot i Krzysztof Miętus skaczą coraz lepiej" - kontynuuje Kruczek.

"Jeśli chodzi o warunki to pod koniec pierwszej serii zaczęło bardzo mocno wiać, kierunek wiatru zmienił się z tylnego na prawie 3 m/s pod narty" -  wyjaśnia polski szkoleniowiec.

"Do Hakuby nie polecą Adam Małysz, Kamil Stoch czy Łukasz Rutkowski. Do Hakuby wyślemy przede wszystkim tych zawodników, którzy mają szansę powiększyć nam kwotę startową na zimę. Ci sami zawodnicy wystartują także w PK w Korei. W Wiśle ma wystąpić cała kadra, łącznie z Adamem Małyszem" - zakończył Łukasz Kruczek.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6039) komentarze: (53)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Piotr S. weteran
    @ Fanka

    Masz rację, dodam jeszcze, że chłopcy mają teraz większą motywację, dużo od siebie wymagają, mają ambicję, chcą być coraz lepsi. Trzeba to docenić.

  • anonim

    Poprawa jest juz widoczna i to od dawna, ciekawe, że mało kto to zauważa, ta poprawa nastapiłam juz zimą podczas PŚ w Zakopanem kiedy mielismy 7-miu Polaków w finale, to nie musi być odrazu 10-tka, ale wystarczy jak będą sie regularnie meldować po kilku w samym finale, i tak jest, od zimy tamtego PŚ, po PLanicę gdzie zajęliśmy drużynowo 2 miejsce i uważam, że to nie był wówczas przypdaek ale wyrażna poprawa u naszych zawodników, po dzis dzień, gdzie ostatnio mamy regularnie po kilku naszych chłopców w finale.
    Ale wiecznie znajdą się tacy, którym nic nie wystarczy, wiecznie niezadowolenie czytam.
    Dajcie im spokój, bo skaczą owiele lepiej, a psioczyc to każdy potrafi natomiast słów uznania jest bardzo mało chocby nasi stali na pudle to ktoś napisze, że to przypadek.
    Do Hakuby lecą zawodnicy tacy jakis wybrał trener widocznie uznał, że oni mogą lecieć, każdy powinien otrzymać szansę startu w zawodach i to obserwuję od jakiegos czasu, ze nazwiska się zmieniają a to dobrze.

  • anonim
    skoki

    tak ogólnie to poprawa będzie wtedy widoczna kiedy nasi skoczkowie zagoszczą w dziesiątce

  • andbal profesor
    niepodpisany

    Lidera PŚ i PN wyrzucono z przepisów już chyba 2 lata. Wówczas wprowadzono ową trójkę z periodu PK. Przy liderze PŚ i PN o ile dobrze pamiętam był tylko lider i wicelider periodu PK bez prawa "poslizgu".

  • anonim
    @andbal

    ja tylko wiem co przyczytalem i o tym ani slowa. Zgadza sie, ze Niemcom wtedy dodano jedno miejsce z tego tytulu....ale nie wiem czy sie w regulaminie cos nie zmienilo...wiem, ze wczesniej w regulaminie bylo napisane, ze lider PS i liderowanie w Pucharze Narodow tez daja dodatkowe miejsce....teraz o tym nie pisza ani slowa....moze dlatego, ze tak czy siak nikt z tego skorzystac nie mogl ? no bo limity 7 zawodnikow zostaly osiagniete. chociaz widze, ze za ostatni period tez Czechom chyba miejsce przyznali...tzn. w sumie tak polowiczenie, bo Czesi mieli 2 w 55WRL i 2 dodatkowe miejsca tak czy siak im przyszluguja ale dzieki tej nie do konca jasnej interpretacji tej pierwszej 3 dostaja zwrocona kase za 3 a nie jak normalnie byc powinno za 2. Tylko teraz jest pytanie czy inni skorzystali z tego, ze przed nimi bylo dwoch zawodnikow z tego samego kraju...czy dlatego, ze bylo 2 zawodnikow z Austrii. Austriacy zawsze maja przynajmniej 6 w WRL...czyli z 3PK tylko jeden wskoczyc moze, bo limit jest do 7 ograniczony..

  • andbal profesor
    @niepodpisany

    Może i wprost nie napisane. Ale mam dowody. Np w piątym periodzie (okresie) PK w ubiegłym sezonie klasyfikacja była następująca:
    1. Thurnbichler (Austria)
    2. Mueller (Austria)
    3. Aaraas (Norwegia)
    4. Simon (Niemcy)
    Dodatkowe limity uzyskały Austria, Norwegia i Niemcy.
    Dowód. Wystarczy przeglądnąć listy startowe z szóstego periodu ilu skoczków do kwalifikacji wystawiali Niemcy (chociażby z Lahti czy Kuopio).

  • anonim
    @PK (*182.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    kto tu ma problemy to ja widze....ja tylko podalem ci przyklad jak takie porownania sie do siebie maja, ale niestety zrozumiec to ....strasznie chyba ciezko....strata czasu na taka rozmowe, zegnam

  • anonim

    Niepodpisany, Ty chyba źle się czujesz. Chodzi o zagranicznych skoczków, których Grzegorz Miętus pokonał w Lillehammer a nie polskich.

  • anonim
    PK (*182.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a jeszcze 7 sierpnia tacy jakub Kot czy tez Zapotoczny, Kubacki nawet Skrobot "zlali" (to Twoje okreslenie) Grzeska a 8 sierpnia drugi raz zostal "zlany" przez Kota Zapotocznego Kubackiego no i jeszcze Kowala....no i wedlug Twojej terorii to Kot w takim razie w Norwegii mial dwa razy wygrac...a nie wygral....co za pech....ot i Twoja teoria legla w gruzach

  • anonim

    Głupoty gadasz i tyle a na liście w Hakubie figuruje wielu tych co ich dwa razy zlał w Lillehammer.

  • anonim
    @PK (*182.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    ja nie mowie, ze sie z tym zgadzam...ale takie ciagle ujadanie i marudzenie i tak nic nie zmieni...zreszta, gdyby tam pojechal i przepadl ( co w Japonii jest bardzo mozliwe) to wyskoczyliby od razu znowu inni i zaczeliby drwic i sie madrzyc, ze to juz lepiej bylo poslac Bachlede...albo inni wielbiciele super talentow i ....tak w kolko.

  • anonim

    A startem w Japonii miałby na całą karierę. Kto się tego boi?

  • anonim
    @PK (*182.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    tymi punktami w PK to Grzesiek teraz ma na najblizsze 2 lata zapewnione prawo startu w PS czy tez LGP...o ile tylko trenerzy go zechca wystawic...

  • anonim
    Stefan (*143.client.duna.pl)

    nie nam decydowac kogo trenerzy wysla...zdecydowali, ze mlody Mietus zostaje w domu....tak do konca nie wiadomo czy to lepiej czy gorzej....gdyby tam pojechal i z powodu zmiany czasu kompletnie perzapdl i pozniej gorzej by skakal to zaraz podnioslyby sie krzyki, ze specjalnie zajezdzaja chlopaka...Murance w ubieglym roku tez tymi dziwnymi wycieczkami po swiecie wiecej krzywdy zrobili niz pomogli. Bachlede do Azji teraz nie wyslali, wiec chyba tym razem nawet nie ludzili sie na to, ze w LGP moze na tyle zapunktowac zeby wejsc do 55WRL. Ta pierwsza 3 PK tez chyba tym samym jest dla niego zamknieta , no bo trudno chyba w to uwierzyc, ze nagle wejdzie w taka forme, zeby w Wisle ostro zapunktowac...no chyba ze.....skoro ostatnio w pare tygodni stracil forme to moze teraz sie odbuduje...przynajmniej na te 2 konkursy w Wisle...chociaz ja sie tylko obawiam, ze gdyby mu sie to udalo to znowu bedzie mogl sobie zime przebimbac...raz przechodzac kwalifikacje a 2 razy nie.

  • anonim
    @andbal

    sorry, ale nigdzie w regulaminie nie doczytalem sie, zeby miejsca z pierwszej 3 PK byly przechodnie w wypadku jesli jakis kraj ma wiecej niz 2 zawodnikoww tej trojce albo jesli i tak juz ma limit w PS osiagniety. Owszem jest napisane, ze kazdy kraj moze w ten sposob maksymalnie do 7 zawodnikow powiekszyc kwote startowa, ale ze inni z dalszych miejsc wtedy moga ta trojke uzupelnic nie stoi ani slowa. Pisza jak byk, ze na podstawie WRL wchodza zawodnicy z 55 WRL...przy czym maksymalnie 6 zawodnikow + 3 pierwszych zawodnikow periodu z PK. Jednak maksymalnie kazdy kraj moze miec 7 miejsc w PS.

  • anonim
    SKANDAL

    Skandal i tyle!

  • xxx doświadczony

    PAP podało informacje ze lecą oba koty,kubacki,k mietus,sliz i hula czyli nie ma młodego mietusa(ciekawe jaki powód tej decyzji) i bachledy(tu słusznie)

  • anonim

    Żaden z Norwegow nie jest zgłoszony do Japonii, to do Korei będą?

    A Grzegorz Miętus ma formę teraz i całe lato. 12 wrzesnia już jej może nie mieć. Ale może o to chodzi niektórym? A w Wiśle ma startować kadra A, Małysz i Ahonen, to jak może wejśc na podium? W Korei miałby na to wielką szansę a na LGP mógłby wejśc do najlepszej dziesiątki/piętnastki. A jeśli nie, to przynajmniej zdobyć wymarzone punkty, które raz na zawsze dałyby mu szansę startować w PŚ i LGP (gdy będzie w formie oczywiście).

  • Stefan stały bywalec
    @andbal

    A ja twierdzę, że Akseli jest słaby ? :) Pokazuje tylko, że można z nim powalczyc ;) i jest w zasięgu.

  • andbal profesor
    @niepodpisany

    Nie twierdzę iż Bachleda jest w stanie zdobyć dodatkowy limit za top3 z LPK. Ale muszę Ciebie poprawić iż nie można dostać dwóch miejsc z PK. Zatem nie ma znaczenia Pikl jak bierzesz pod uwagę Krańca. Jeśli dwóch Słoweńców zajęłoby miejsca 1-2, 1-3, 2-3 itp to bierzemy pod uwagę następną nację. Czyli na dzień dzisiejszy nagrodę (dodatkowy limit) dostałaby Słowenia (Kraniec - 1miejsce), Norewgia (Kokkonen - 3miejsce) i Austria (Diethart - 4miejsce).
    @Stefan
    Czy Kokkonen jest az tak słaby ? W drugim konkursie zajął 6 miejsce czyli 40 punktów. Jeśli poleci Bachleda do Korei to tyle zdobędzie chociaż w jednym ? A jeśli będzie tam Kokkonen to przecież też może zdobywać punkty. A może nawet więcej jak Bachleda. Wyjazd PeKaowych skoczków jak najbardziej prawdopodobny gdyż Jacobsen powiedział iz nie planują występów w Japonii. Lecz to dotyczyć mogło tylko ekipy Kojonkowskiego a nie Kokkonena, Fannemala, Ljoekelsoeya czy Lobbena.

  • Stefan stały bywalec
    @PK

    Masz racje, jak ma formę, to trzeba mu dac szanse, a nie trzymac poza zawodami, wątpliwe by wycieczka do Japonii rozregulowała go na zawsze, a w końcu nie lato jest najważniejsze ;), szczególnie, że dużo słabszy obecnie od niego Murańka debiutował już zarówno z PŚ ( gdzie i na treningach i w kwalifikacjach zawsze był ... ostatni ) jak i LGP, a jest od niego rocznikowo rok młodszy, więc dlaczego niby nie dac dla Grześka się pokazac?

  • anonim

    Proponuję Grześka za karę, że dobrze skacze do końca życia trzymać na PK a na zawody zagraniczne oddsyłać tylko wtedy jak jest w Polsce LGP, PŚ czy MP, by przypadkiem komu dobrego miejsca nie odebrał.

  • anonim
    @Stefan (*143.client.duna.pl)

    Mietus jest w formie i skocznia mu pasuje...Bachledzie tez niby w ten wekkend skocznia psaowala i innymi laty w Zakopcu najlepiej punktowal, tym razem jednak sie nie popisal, wiec jednak finskiemu Norwegowi blizej do tej 3....do tego jeszcze trzeba uwzglednic Austriakow a moze jeszcze ktos inny wyskoczy ? Grzesiek Mietus spisal sie naprawde bardzoooo dobrze i w tej formie raczej zlalby i Bachlede, ktory juz od kilku konkursow skacze coraz slabiej. Od mlodego Mietusa jednak cudow jeszcze nie mozna oczekiwac, z jednej strony moze by i bylo dobrze, gdyby polecial na nastepne konkursy...ale z drugiej moze go to tez zupelnie rozregulowac...a szkoda by bylo...bo fajnie by bylo w Wisle pokazac sie z dobrej strony. W koncu bedziemy mogli wystawic 2 razy 12 zawodnikow i moze zrewanzuja sie chlopaki za ostatanie wystepy w "polskim" PK.

  • Stefan stały bywalec

    Czy Kokkonen jest w takiej znowu kapitalnej formie ? W Lillehammer nasz 16-latek 2 razy go zlał jak chciał, więc nie nazwałbym tego zbyt dobrą formą :) . Co nie zmienia faktu, że Grzesiek ma wysoką formę ;)

  • anonim
    Bachleda

    zastanawiajace jest to, ze tak duzo ludzi liczy na to, ze Bachleda z pierwszej trojki PK wywalczy dodatkowe miejsce w PS. Aktualnie Bachleda jest 6 a jego aktualna forma to raczej optymizmem nie napawa. Z obecna forma to raczej ani konkursy w Korei ani w Wisle mu w tym wiele nie pomoga. W tej chwili to nie stac go nawet na pierwsza 10 PK...a tylko takimi miejscami mozna porzadnie punktow dozbierac. Do tego Kranjec z 250pkt przewagi przy 400 do zdobycia jest poza zasiegiem a Pikl i Kokkonen sa w lepszej formie...ale moze mu akurat pod narty powieje, w koncu w PK nie ma przelicznika wiatru....wiec...no nie wiem, ale cuda sie podobno zdarzaja

  • anonim
    Pytanie

    A ta Alpensia Resort jest może koło Pyong Chang albo gdzieś w Korei?

  • Stefan stały bywalec

    Póki co poprostu taka jest nasza sytuacja kadrowa... mamy 3 zawodników, którzy bez problemu mogą wskoczyc do 55 WRL, Stefan Hula jak dojdzie do siebie będzie 4, Maciek Kot zalicza bodaj najgorsze punktowo lato w swojej karierze póki co (ale chociaż jest w miare stabilny, ciągle kręci się w okolicach 30 miejsca, więc daje nadzieje na lepsze wyniki ;) ) , starszy Miętus póki co wypalił tylko w 1 konkursie, ale może w Japonii przy słabszej obsadzie znowu wypali, a Śliż też ma formę nienajwyższą, ale w sumie trzeba byc dobrej myśli, bo w Japonii o punkty nie powinno byc trudno i nawet jak Hula zajmie dajmy na to 2 razy 20 miejsca i Miętus podobnie, choc lepiej wyżej dla pewności, to już będzie 5 w WRL + ewentualnie Bachleda z pierwszej 3 COC i jest 6 na zimę :)

  • andbal profesor
    Trenerowe limity

    Po 6 konkursach LGP sytuacja nie wygląda ciekawie. Na koniec sezonu 2008/09 mieliśmy w 55 tce WRL 6 zawodników co umożliwia nam wystawianie po 6ciu zawodników w LGP. Sytuacja na początku LGP 2009 się pogorszyła, gdyż już mieliśmy w 55 tce 5 ciu. Teraz mamy tylko 4ech przy czym tylko 3 pewnych. Oby ta walka o limity (na razie słowna) nie skończyła się porażką. Austriacy pomimo, iż nie brylują już zdołali do 55 ki wprowadzić (w ciągu 6 konkursów LGP) trzech nowych zawodników (Zauner, Mueller i Fettner) którzy przed Hiza byli poza ową 55tką lub nie mieli wcale punktów. Inne kraje też wprowadziły nowych zawodników do 55tki. Np. Norwegowie Gangnesa, Słoweńcy Meznara czy Niemcy Speatha. Wszyscy oni przeskoczyli Hulę (najpierw kontuzja potem niezbyt wysoka forma) i zepchnęli go na 53 miejsce. W Japonii nietrudno o nieprzewidywalne wyniki (rózna reakcja na aklimatyzację). Należy tylko mieć nadzieję iz to nasi błysną formą w Japonii, bo w finale trudno będzie poprawić swoją pozycję.

  • Anika profesor
    -

    Ciekawe, kto pojedzie do Japonii i do Korei. Mam nadzieję, że nie będą ganiani tam i z powrotem, tylko z Hakuby polecą prosto do Alpensia Resort.

    W tym samym czasie co PK w Wiśle, odbywają się:
    12.-13.9.2009 Einsiedeln SUI OPA
    12.-13.9.2009 Wisla POL COC
    12.-13.9.2009 Strbske Pleso SVK FC

    Żaden z tych konkursów nie powinien pozostać nieobsadzony. Aktualnie mamy tylu skoczków, że nie powinno być z tym kłopotu. Juniorzy też czekają na swoją szansę.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-08-25 11:55:21 ***

  • silvea początkujący
    @wrr

    całkowicie popieram! dobrze że do rana w tej konferencji nie musieli uczestniczyć...

  • anonim

    Jest jeden sposób na migrenę. Odseparować debilowatych dziennikarzy od skoczków, którzy trzymają ich do północy dzień przed zawodami.

  • nieznany weteran
    @and, @xxx

    To nie jest moja lista kandydatow, tylko interpretacja wypowiedzi Kruczka. Maja leciec ci, ktorzy "mają szansę powiększyć nam kwotę startową na zimę". Poza wymieniona szostka to kryterium spelnia jedynie Zyla, ale on jest w katastofalnej dyspozycji.
    Jednak nawet gdyby brano pod uwage wylacznie forme zawodnikow, a nie limity, to jedynym kontrkandydatem wydaje sie Kubacki.

  • Marce93 stały bywalec

    przepraszam, pomyłka...
    sektor B, czy E ?

  • Marce93 stały bywalec

    A ja 'cieszę się', że kadra będzie w Wiśle ;)
    bo mam już bilet na niedzielę ;p

    a tak przy okazji, nie wie ktoś, który sektor lepszy? A, czy E?

  • xxx doświadczony

    popieram wyjazd bachledy w tej dyspozycji mija sie z celem do 55 wrl ma daleko a pkt w crl ma wystarczajaco. nie jestem zwolennikiem jezdzenia na zawody w tej formie także sliza i huli ale oni mają spore szanse na 55 wrl i tylko z tego powodu do japonii powinni poleciec moze im sie uda uciułac te kilka potrzebnych pkt(choc przy tej formie bedzie to bardzo trudne). oprocz nich młodzi kot,k i g mietus, i jako ostatni ktos z dwójki kubacki/zapotoczny to wydaje mi sie najbardziej logiczne rozwiazanie ale znając zycie poleci i tak bachleda

  • and stały bywalec
    nieznany

    Bachleda zdecydowanie nie powinien leciec. Jeśli przesledzić jego występy w Japonii to trudno oczekiwać sukcesów zarówno w LGP jak i LPK (sugerowany dodatkowy limit). Śliż nie pokazał nic ciekawego w Zakopanym (ale lepiej od Bachledy) i jemu wojaże raczej sprzyjają. Lecz jak poleci to musi wystapić w Japonii (walka o 55WRL) jak i w PK - potrzebne punkty do obronienia 50 CRL gdyż we Wisle juz będzie trudniej o te punkty. Może okazać się iz na koniec sezonu oby znaleźć się w 50 CRLu to trzeba będzie mieć około 270 punktów. Wynika z tego co Rutkowski i Stoch maja za zadania tak się przygotować do LPK we Wiśle aby w dwóch konkursach zdobyć po 80-90 punktów. Oprócz Śliża w PK wystąpią w Korei zapewne GMiętus, MKot i KMiętus.

  • anonim
    Nie ma co mydlić oczu

    Fajnie by było, gdyby wzięto pod uwagę fakt, że w Zakopanem nie bierze udziału ponad 10 liczących się zawodników, np: 4 z Finlandii, 2 z Norwegii, 1z Rosji,2 z Austrii, 4 z Japonii, jeden z Niemiec, Do tego Keutel ewidentnie odpuścił sobe lato, a zimą na pewno będzie mocny. Jakiś tam postęp jest,ale bez przesady.

  • Anika profesor

    Niestety, ale dotąd nie wymyślono skutecznego leku na migrenę. Jej ataki mogą trwać kilka dni.

  • nieznany weteran

    "Do Hakuby nie polecą Adam Małysz, Kamil Stoch czy Łukasz Rutkowski. Do Hakuby wyślemy przede wszystkim tych zawodników, którzy mają szansę powiększyć nam kwotę startową na zimę. Ci sami zawodnicy wystartują także w PK w Korei."
    W takim razie sklad jest jasny: Hula (WRL), Sliz (WRL), M.Kot (CRL), G.Mietus (CRL), K.Mietus (obie listy), Bachleda (Top3 letniego PK)

  • Czuowiek-Guma bywalec
    JA :D

    Ta, np. uciąć mu glowe -.-

  • JA :D doświadczony

    Już po raz enty można przeczytać o ataku migreny Adama.
    Czy nie da się czegoś z tym zrobić?

  • anonim

    ja stawiam ze pojadą
    K.Mietuś
    M.Bachleda
    R.Sliz
    S.Hula
    D.Kubacki
    a 6 to nie wiem moz M.kot moze jakub Kot moze Kowal
    Grzesiek zapewnie pojedzie na puchar kontynentany po pubkty

  • Stefan stały bywalec

    Wyniki są niezłe, a że ta trójka nie leci to dobrze, bo po co się mają męczyć, skoro i tak mają pewne miejsca w 55 WRL i to najpewniej już na cały sezon. Do Hakuby zapewne pojedzie 3 podstawowych z wcześniejszych konkursów LGP , czyli M.Kot, K.Miętus i Bachleda, a skoro chcą brać takich co zwiększą limit to pewnie i Śliż z Hulą, a 6 to się jeszcze okaże, ja stawiam na młodszego Miętusa, który przede wszystkim w Korei może wejść do 50 CRLu

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl