LGP w Hakubie: Kasai triumfuje, rekordowy skok Ammanna

  • 2009-08-29 15:55

Noriaki Kasai skokami na 123,5 i 127,5m zapewnił sobie zwycięstwo w sobotnim konkursie Letniej Grand Prix w japońskiej Hakubie. Na drugim miejscu uplasował się Fumihisa Yumoto (121,5 i 126,5m), a na trzecim stopniu podium stanął Simon Ammann, który ustanowił nowy rekord skoczni - 136m.

Najlepszym z polskich skoczków był dziś Rafał Śliż, który lądował na 117 i 105,5m (19. miejsce). Na 20. pozycji sklasyfikowany został Stefan Hula (109,5 i 108,5m, a 22. był Dawid Kubacki (109,5 i 106,5m).

Swoje finałowe próby zepsuli Krzysztof Miętus (113,5 i 98m) oraz Maciej Kot (110,5 i 103m), którzy zostali sklasyfikowani odpowiednio na 29. i 26. miejscu. 

Do finału nie awansował Jakub Kot, który skoczył tylko 99m (45. lokata).

W sobotnich zawodach w Hakubie jury bardzo często korzystało z prawa do zmiany belki bez konieczności rozpoczynania od nowa serii. Po niesamowitym skoku na 136m Simona Ammanna dla Yumoto i Kasai obniżono belkę aż o cztery pozycje! To właśnie ten zabieg sprawił, że mimo znacznie krótszych skoków, obaj Japończycy wyprzedzili Szwajcara.

Drugi konkurs w japońskiej Hakubie już jutro o 13:15 polskiego czasu.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniego Grand Prix...»
Zobacz aktualny ranking WRL »


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (13857) komentarze: (128)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    pawelf1 ----> to nie pisz, że to Ammann sobie nie zmienił belki, ale jego trener xD to zmienianie belek wg swojego widzimisię to jest przegięcie pały i wszyscy chyba to widzą. pomysł naprawdę dobry, jeśli chodzi o niebezpieczeństwo czy wyrównanie szans większej grupy zawodników w przypadku diametralnej zmiany warunków, ale została przyznana zbytnia swoboda w stosowaniu tego zabiegu. jak widać nie ma wytycznych, skoro wiatr jest normalny, skacze skoczek z połowy stawki powiedzmy i nagle obniża mu się belkę (mam na myśli przypadki z poprzednich zawodów, nie z tych w Hakubie). kompletny bezsens.

    dobrze, że dzisiaj aż tak się nie cackali z belkami, przyjemniej się oglądało i dobre wyniki naprawdę cieszyły

    a Misiek chyba nie wie, jak mocna może być migrena :/ czasem nawet lekarstwo nie pomaga.

  • anonim
    fanka

    Nie przejmuj się zazdrośnikami którzy wolą siedzieć w fotelu i marudzić.

  • anonim

    Bo widzisz to jest tak, ze zamiast czegoś się dowiedzieć lub zwyczajnie pamietać odkąd pojawiły sie u niego te bóle i z jakiego powodu to ludzie piszą bzdury, zę mozna samemu pokonac własną słabość.
    A skąd wiesz, ze nie bierze laków na to jak go to dopadnie ? Bo jakby nie było ja jego osobą interesuję sie od 15-stu lat i wiem, ze zażywa środek przeciwbolowy jesli go to dopada, lek ten ma przepisany przez lekarza.
    Poradzę tobie coś, nie czytaj moich postów i po klopocie, nie mam zamiaru sie z toba tutaj kłócić a mi jest żal ludzi, którzy mają małe pojęcie o niektórych sprawach a piszą.
    Od kiedy ma te bóle i dlaczego już napisałam.
    Szkoda, ze ludzie o tym nie wiedzą.
    Pozdrawiam.
    P.S. Do złości tej prawdziwej to mi bardzo daleko.

  • col.markos bywalec
    To znaczy, że jesteśmy 100 lat za murzynami!!!

    Są teraz rozmaite sposoby pokonania migreny za pomocą odpowiednich ćwiczeń rozluźniających i farmakologicznych.
    Co więcej środki nie wpływają odurzająco na organizm, więc jeżeli Adam Małysz ma takie bóle często to powinien coś w tym kierunku zrobić,
    Ps. jak czasami słucham twoich wypowiedzi Fanko, które zieją agresją do wszystkich , którzy mają jakiekolwiek zastrzeżenia do Małysza, to aż mi ciebie dosłownie żal, zwłaszcza, iż w tej złości piszesz czasami straszne głupoty.

  • anonim

    Czy ta relacja live która teraz leci to dzisiejsze kwalifikacje ? Bo obok jest data 28 sierpień, a relacja leci na żywo niby !

  • Anika profesor

    Lista startowa kwalifikacji:
    www.fis-ski.com/pdf/2010/JP/3061/2010JP3061SLQ.pdf

    Kwalifikacje trwają

  • anonim

    Wiecie, chłopcy o której są dziś kwalfikacje?

  • anonim

    @misiek

    Życzę tobie aby cię złapał taki ból łepetyny, żebyś miał nie tylko ból ale zaburzenia widzenia i życzę tobie abyś sam to pokonał.Powodzenia!
    Dla twojej wiedzy Adam ma te bóle od feralnego upadku w Lalt Lake City kiedy doznał wstrząsu mózgu.
    Weż się zastanów zanim cos palniesz.

  • chomik92 bywalec

    tak tylko punkty FIS trzeba mieć zeby startowac w PŚ a w COC się je zdubywa wiec mogą wystawic 12

  • egl doświadczony
    @kolo

    Koreańczycy mogą wystawic w zawodach u siebie 12 zawodników , ale wystartuje maksymalnie 4 bo tylko tylu ma punkty FIS.
    Ta czwórka to oczywiście Hyun Ki Kim , Heung Chul Choi , Yong Jik Choi i Chil Gu Kang.

  • Glon doświadczony
    5 belek

    niżej jechali Japończycy

  • marcin87 początkujący
    do kamka

    niE MA sprawiedliwosci ale widze naszczescie sa jeszcze prawdziwi fani ktorzy pamietaja

  • kamka weteran

    zgadzam sie osiagnbal tyle ze hej a kurde jecxze obrwa z ato jak mu nie rea znei pojdzie igdzie tu sprawiedliwosc

  • marcin87 początkujący
    do misiek

    wes ty sie chlopie uspokuj i nie krytykuj zaluz narty i do dziela ja taki jestes cwaniak i odwal sie od Malysza on osiagnol tyle dla polskiego sportu co nikt inny do tej pory

  • anonim

    A koreańczycy mają kogoś w ogóle poza swoją stałą czwórką ?

  • anonim

    Wiecie już może kto wystartuje w kontynentalnym w korei, ilu, kto i ilu będą mogli wystawić koreańczycy napiszczie.

  • anonim
    misiek

    Nie przesadzaj.

  • pawelf1 profesor
    Jol

    Chyba mnie nie zrozumiałeś
    Uważam że korzyści z obniżania belki nie są tak oczywiste jak twierdzą niektórzy kibice bo sami zawodnicy i ich trenerzy tego nie robią, nie spieszą się do ich obniżania.
    Poza tym Ammann nie wiedzał jaki ma wiatr ale jego trener tak , gapią się w te monitory jak sroka w gnat.
    Uważam też , że Japończycy skoczyliby z tej samej belki przynajmniej podobnie [mieli przewagę z 1 serii więc by to wystarczyło] jak nie więcej ponieważ byli wczoraj super dysponowani skoro skoczyli 126 i127m z prędkością na rozbiegu mniejszą aż 2 kmh.

  • anonim

    to wez narty i sam skacz, ciekawe jak Ci pojdzie

  • misiek stały bywalec

    No z Kuby Kota to raczej skoczka na miarę PŚ się nigdy nie doczekamy . Osiąga gorsze wyniki od swojego młodszego brata , który z resztą w zimie skacze zwykle słabo. Małysz chyba sam sobie komplikuje życie. Im lepiej skacze , tym bardziej chce , im bardziej chce , tym bardziej się spina i popełnia błędy.W treningach na luzie potrafi dobrze skoczyć , a w konkursie ma słabe momenty. Z całym szacunkiem dla Adama , ale jeżeli będzie błyszczał w treningach na IO w Vancouver , a podczas konkursu będzie miał migrenę i zawali , to będzie znaczyło , że po prostu jest słaby.Sportowiec w wysokiej formie potrafi przezwyciężyć słabości swojego organizmu.

  • anonim
    Nowy system

    jak teraz będą zaliczane rekordy skoczni gdy wejdzie nowy system ?
    Każdy sobie może wybrać belkę więc chyba zaniechają tej statystyki rekordów skoczni

    Kadra nasza całkiem nieźle. W Zakopanem już niektórzy wygrali z Małyszem. Może źle powiedziałem.To Małysz przegrał z nimi, a chyba najbardziej z migreną .
    Dobrze się chyba stało dla Małysza i dla kadry to rozłączenie. Wyniki u obu stron się radykalnie zmieniły.
    To chyba jeden z najpoważniejszych powodów dobrego skakania pozostałych Polaków.
    Małysz z pewnością w spokoju przygotuje się do Igrzysk Olimpijskich.
    Zgadzam się z wypowiedziami niektórych tu internautów, że nie ważne jest, że Adama ktoś teraz wyprzedził w klasyfikacji.

  • anonim

    "Nie zgadzam się z tym że korzyści z opuszczenia belki są tak oczywiste . Gdyby tak było to wielu by to robiło. Sam Ammann miał możliwość zejść na 13 i tego nie zrobił ? Dlaczego? BO uważał że nie przyniesie mu to korzyści.Za 1 belke dostałby dodadkowo ponad 4 pkt ale żeby dostać taką samą notę musiałby skoczyć tylko 2,5 m mniej 133,5m .Widać szwajcar uważał że mu się nie kalkuluje"

    błahahah człowieku - uważasz, że Ammann czy ktokolwiek stojąc przed samym skokiem, wie jaki ma wiatr i dogaduje się w tym momencie z trenerem polecając mu aby wnioskował o obniżenie belki? xD decyzję podejmuje albo trener albo jury, nie skoczek :P

  • anonim

    pawelf1 ----> to w takiej sytuacji obniża się belkę o 1-2 oczka. skakał Ammann, a nie jakiś leszcz. może pierwszy skok spóźnił. nie sądzę, aby Japończycy mieli wylądować na wypłaszczeniu przy tej samej belce co Ammann. obniżanie o 4-5 poziomów to jest jawna i bezsprzeczna manipulacja, moim zdaniem to powinno być niedopuszczalne, jeśli w grę nie wchodzi oczywiste zagrożenie zdrowia skoczka (wtedy mogą obniżać, ale nie o tyle poziomów, co innego jakby miał skakać np Schlierenzauer - można się zastanowić)

  • anonim

    za dużo dodają punktów za obniżenie belki, to prawdopodobnie nie przekłada się za możliwy dalszy skok z "normalnej" belki, jeśli wiecie o co mi chodzi :/

  • anonim

    Lepszą taktyką, dla Simiego, byłoby sobie obniżyć rozbieg, tak jak Japończycy... a zresztą, to wszystko jest pos**ne ! Cieszę się, że poleciał sobie 136m.

  • kibic_malysza profesor

    Wie ktoś dlaczego jest stara generalka Pucharu Kontynentalnego na skijumping?

  • TAMM profesor
    @Marce93

    Rzeczywiście.
    Mogliby dopuścić po prostu 2 zawodników więcej.
    Tak jak, to czasami robiono.

  • Marce93 stały bywalec
    Jutrzejsze Q

    Według mnie bezsensowne jest urządzanie kwalifikacji, po to żeby odpadło 2 zawodników...

  • Marce93 stały bywalec

    A ja się nie dziwię słabszym skokom Maćka i Krzyśka.
    W końcu jakby nie patrząc męczące są te ciągłe konkursy, a poza tym jeszcze trzeba się było zaaklimatyzować, a pewnie nie wszyscy aklimatyzują się jednakowo...zmiana strefy czasowej i takie tam....


    A Japończycy mądrzy. Do Zakopca przyjechać, to nie

  • al3_ początkujący

    witam :)
    dziś miałam okazje oglądać niestety tylko pierwszą serię zawodów i mam pytanie, czy nie wie ktoś gdzie jeszcze raz można zobaczyć rekordowy skok Simiego?
    szukałam na youtube, ale jeszcze nie ma

  • anonim

    tak naprawde nikomu sie nie dogodzi........nawet gdyby bylo wiadomo, ze wszystkim zapewnili takie same warunki i tylko faktycznie sama forma i jego skok zadecyduja o jego miejscu...to pojawia sie tyca co beda skomplec, ze teraz ciezko o niespodzianki i ze to jest fajnie jak czasami moze i dzieki warunkom atm. nagle jakis mniej znany wskauje do czolowki. Inna sprawa, ze Japonia juz zawsze byla loteryjna...jak kiedys wtedy akurat bedacy w przecietnej dyspozycji Funaki wygrywal....dobre warunki moze i nie kazdy umie wykorzystac ale wielu...a bardzo dobre warunki to natomiast bardzo wielu umie wykorzystac...

  • pawelf1 profesor
    FANKA

    Ammannowi nie odjęto pkt za wiatr to Japończykom dodano pkt [około 20-paru] za obniżoną przez jury belkę [właściwie 5 !]Skoro skoczyli tak daleko z prędkością na rozbiegu mniejszą o 2kmh to nie sądzisz że pokonaliby go skacząc z tej samej? Ja myślę że tak . Tym bardziej że w 1 serii i wpróbnej wygrali z nim.

  • kibic_malysza profesor

    Adam ma jeszcze sporą szanse żeby w Klingenthal odrobić przykładowo 40pkt do Kranjca(bo zakładam że jutro Kranjec przewage powiększy troche).

  • Tose Proeski stały bywalec

    Kiedy Ammann pod nieobecność Schlieriego obejmował prowadzenie w klasyfikacji LGP skoczył w Hakubie tylko o pół metra bliżej niż dziś (135,5m)
    Tam rzeczywiście jest już prawie płasko

  • anonim

    Skok Ammana na 136 m, zrobił wrażenie przynajmniej na mnie i nie obchodzi mnie to z jakim wiatrem leciał, pod narty czy w plery :)
    Potrafił to wykorzystać i odleciał nadal te zasady mnie nie przekonują zbyt dużo jest do dopracowania.
    Jest po prostu system mało doskonały.
    I nie sądzę aby Adam się przejmował tym, że ktoś go wyprzedził w klasyfikacji dla niego najważniesze tego lata było i jest dobre przygotowanie do zimy a jak widzimy wszystko idzie w dobrym kierunku, jest w czołówce a to ważne, pozostali nasi zawodnicy również robią postępy.

  • anonim

    jutro licze na dobre starty polaków

  • pawelf1 profesor
    sa

    nie twierdze że Ammanna nie stać na świetne skoki tylko że skoki Japończyków były lepsze . Nie sądze też że Ammann mógł skoczyć dalej a przeszkodził mu za wysoki rozbieg.Mógł sobie go obnizyć nie skorzystał z tego to wiele mówi . Harada skoczył na tej skoczni 137m w zimie a na wielu skoczniach rekordy letnie są lepsze od zimowych.

  • Tose Proeski stały bywalec

    Myślę że na Adamie parę punktów więcej dla Kranjca nie robi wrażenia ;)

  • anonim

    nagle wszyscy marudza, ze to niesprawiedliwie Szwajcar przegral....to moze powrocic do starych zasad i ...przetrzymac zawodnika az sie wiatr uspokoi...i wtedy nagle bedzie znowu Tepes rozdawal karty...bo sorry, przy kiepskim wietrze to ani szwajcra ani super tutaj skaczacy Kranjec nie byl w stanie odleciec...tak samo jak zawodnicy w srodku stawki trafili na beznadziejne warunki i partoczyli skoki (Okabe,Rosiljakow) obaj tutaj prezentowali sie wczesniej przyzwoicie..ale w drugiej serii nie mieli szans....i w tych warunkach zaden z zawodnikow do 120 metra by nie doelcial...i tutaj nie pomogly zadne przeliczniki wiatru itp...to jest po prostu niedoskonalosc systemu...gdzie nie za bardzo wiadomo ile metrow zawodnik zyskuje badz tez traci.....do tego kazda skocznia ma inna charakterystyke i zeby tutaj dopasowac przelicznik trzeba duzoooo czasu i testow. Wiatr tak samo powinien byc w wiecej punktach mierzony..do tego jakis przelicznik kierunku skad wieje uwzgledniony...bo to tez jest roznica czy wieje prosto pod narty, czy pod katem 45 stopni...czy co moze calkowicie z boku...czy tez np jak wieje w dolnbej czesci, gdzie jest duzo wazniejszy niz na gorze....ogolnie krok jest na pewno w dobry kierunku zrobiony...ale jeszcze trzeba tu bardzoooo duzo poprawic

  • JA :D doświadczony

    Kranjec wyprzedził Adama ;(

  • anonim

    Mówcie co chcecie ale jeszcze rok temu to było nie mozliwe abysmy widzieli tak regularnie po kilku Polaków w samym finale, zmiana zaczęłą następować już podczas PŚ zimą tego roku kiedy 7-miu naszych awansowało do finału, od tego momentu coś drgnęło i wszystko szło do przodu.
    Wydaje mi się, zę ta cała praca i to nie tylko jednego roku, zawodników, trenerów w końcu przynosi efekty oraz to, ze Adam trenuje indywidualnie również działa i na jego korzyśc i na korzyśc pozostałych zawodników.
    Do Hakuby pojechał inny skład i znowu kilku naszych znalazło się w finale.
    To bardzo cieszy bo widać, że są postępy i wszystko zmierza w dobrym kierunku życzę takich postępów samym zawodnikom i całemu sztabowi bo widać, że robią kawał dobrej roboty.
    Widać w zespole rywalizację i to bardzo zaciętą o to aby znależć się w pierwszym składzie.
    To dobry znak przed zimą.

  • pawelf1 profesor

    Nie zgadzam się z tym że korzyści z opuszczenia belki są tak oczywiste . Gdyby tak było to wielu by to robiło. Sam Ammann miał możliwość zejść na 13 i tego nie zrobił ? Dlaczego? BO uważał że nie przyniesie mu to korzyści.Za 1 belke dostałby dodadkowo ponad 4 pkt ale żeby dostać taką samą notę musiałby skoczyć tylko 2,5 m mniej 133,5m .Widać szwajcar uważał że mu się nie kalkuluje.Niższa belka to niższa prędkość ,a niższa prędkość to krótszy skok . To fizyka tu nie ma cudów. Skoczkowie nie latają siłą woli.Oczywiście zakładając że skok jest technicznie taki sam i wiatr nie miesza odległość musi być mniejsza.Pytanie czy 2,5 m przy 1 belce na tej skoczni to odpowiednia wielkość to pytanie raczej do skoczków i trenerów a nie kibiców. Nie słyszałem protestów. Gdyby przelicznik był tak korzystny jak twierdzą niektórzy kibice to opuszczanie belki byłoby nagminne.Wszysczy raczej skaczą z belki ustawionej przez jury.Błędem było podnoszenie belek po krótszych skokach słabych zawodników bo można przegiąć i ustawić za wysoki rozbieg dla najlepszych. Po co?
    Po za tym nie zapominajmy że obaj Japończycy prowadzili po1 serii z Ammannem a 2 serii oddali świetne skoki i to przy prędkości najazdowej mniejszej o 2 kmh.

  • anonim

    pawelf1

    marzycielami?

    zlookaj sobie sytuacje z przed roku...

    Ammann w treningach nie błyszczał a w zawodach odleciał wszystkim o 25pkt.

    Skoczył wtedy 135,5m, na materiałach video widać jednak, że bylo to dalej..

  • TAMM profesor

    Większość naszych zawodników w drugiej serii nie poradziła sobie z wiatrem w plecy.

  • TAMM profesor

    Szkoda, że nie oglądałem.
    Ale jeszcze odsypiałem.

    Bardzo udany konkurs dla Japończyków.
    2 na podium, 5 w "10" i 9 w "30".
    Cieszy mnie bardzo dobre miejsce Funakiego.

    5 Polaków w finale, szkoda że wszyscy w drugiej połowie.

  • Adu_Siaa bywalec

    Polacy dobrze ... Kuba jeszcze pokaże na co go stać! :D
    Jutro napewno będzie lepiej! ;p

  • anonim
    małyszomanka12

    Chyba pierwszy raz ;)

  • malyszomanka12 stały bywalec
    manuel@

    Zgadzam się ;P

  • manuel@ doświadczony
    huncwotka

    Też sądze, ze nie powinni obnizac aż tak belek, przecież Simon nie miał w tym przypadku szans na wygraną, nawet jeśli by skoczyl ze 140 m ;/ Te zasady powinny być bardziej sprecyzowane, i tak za nimi nie jestem, ale jeśli juz by mialy być, uważam, iż powinno się wprowadzic zasade, że np. nie można za jednym razem obnizać wiecej niż 2 belki... Ale im to wytłumaczyć.

    A ja mowie poraz kolejny, ze to, iż jest się fanką Simona, nie oznacza od razu, ze sie w nim podkochuje.

  • lucia początkujący

    no tak biedny Wiewiór, a myślałam, że jako Król Punktów Kompensacyjnych, jest największym farciarzem w skokach. Przestańcie się wreszcie do niego ślinić. Samuraje rządzą!

  • huncwotka doświadczony

    Nie ma ich w Japonii :P pod fotkę pisze fot. Horst Nilgen/ FIS ;)

  • kibic_malysza profesor

    Już sie sprawa mi wyjaśniła, nie przeczytałem pod zdjęciem tego co pisze :] Hakuba jednak za daleko dla nas..;]

  • kibic_malysza profesor

    O widze że zdjęcie prosto z Hakuby jest nawet, redakcja się stara i nawet do Hakuby leci ?!

  • Piotr S. weteran
    @ ganga

    Co Adam miał stratować?

  • anonim

    Małysz nie stratował ?

  • Tose Proeski stały bywalec

    dokładnie, mozna skoczyć i z najniższej belki i wygrać dzięki dodanym punktom, przecież to bez sensu. Podzielam zdanie że belki powinno się regulować (tylko i wyłącznie ) w sytuacjiach zagrażających bezpieczeństwu najlepszych

  • anonim

    Z 20 zawodników posiadajacych pkt LGP 2009 tylko 15 zdobyło pkt w bardzo słabo obsadzonych zawodach.
    Podaję 5 zawodników którym ta sztuka nie udała się:

    1.E.Chedal ----- 16 w LGP - 81 pkt - 4 na liście startowj w Hakubie
    2.N.Alexnder --- 38 w LGP - 27 pkt - 14
    3.J.Happonen - 43 w LGP - 15 pkt
    4.R.Zhaparov -- 56 w LGP --- 1 pkt
    5.D.Ipatov ------- 56 w LGP -- 1 pkt

    Pozdrawiam wszystikch miłosików skoków narciarcich a w szczgólności "anbala",który wyjaśnia zawiłosci regulaminowe skoków narciarskich(przede wszyskim rankingi).

  • huncwotka doświadczony

    Jasne, nie mam co robić tylko podkochiwać się w AmmaNNie, jak tu ktoś niżej napisał ;/ wg mnie to po prostu głupota, że obniżają belkę o 5 stopni! wtedy ktoś kto skoczył daleko z wyższej nie ma szans na wygraną, bo tamtemu doliczą mnóstwo punktów. to nie jest sprawiedliwe, tak samo jak niektórzy planują rozgrywać strategię na belkach...skoki to nie gra strategiczna...

  • Piotr S. weteran

    Trzeba mieć nadzieję, że jutro będzie lepiej. Chłopcy muszą uwierzyć w siebie. Wtedy będzie dobrze.

  • pawelf1 profesor
    ZRESZTĄ

    Konkursy w Japonii zawsze są dziwaczne .np MŚ

  • anonim

    do 55 duzo nie brakuje slizowi i mietusowi wiec miejmy nadzieje ze sie uda jutro .......i juz wtedy bedziemy blisko mozliwosci wystawienia 6 zima........

  • pawelf1 profesor

    sympatycy Ammanna są niezłymi marzycielami '' z 11 belki też skoczyłby 136m ''' HE HE prawda jest taka że 1 serie przegrał z oboma Jaończykami a obajj, jak pokuzują treningi są w dobrej formie ,z tej samaj belki skoczyli by tyle samo albo dalej.Latanie w te i we wte z belką jest idiotyczne . Zdaje się że na początku była 10 belka i tak powinno zostać . Podwyższanie jej po krótkich skokach ,w końcu słabych zawodników , jest niepotrzebne . Słabi skaczą krótko dobrzy daleko tak być powinno.Taki przepis powinien być wykorzystywany przez jury tylko w wyjątkowych sytuacjach dla bezpieczeństwa lepszych zawodników .Nie podwyższać belki słabym .po co?

  • kamka weteran

    ja też ,a le neistety szczerze w to watpie

  • anonim
    belki,bonusy,minusy itd....

    Mam nadzieję, że w zimie wrócą stare dobre zasady

  • rimi stały bywalec

    Jutro sliz musi zdobyc co najmniej 20 punktow, mietus 22-24 i Hula z 10-12 i mamy 6 w zimie:)

  • Davidsson doświadczony

    za duzo dzis zmieniali belke. szkdoa ze funaki nei był na podium. brawa dla polaków wazne ze punktują!

  • kamka weteran

    To prawda , że Ammann bys koczył tyle i z innej belki a wogóle te chore przestawianie belek jest debilne

  • anonim

    pawelf1

    oj Pawle mylisz się... Simi nawet z ok. 11 beleki skoczył by te 136m, po prostu belka była za wysoko podczas jego drugiego skoku. Gdyby się dało Ammann przekroczył by 140m, ale skocznia nie jest do tego przystosowana. Dlatego dużo lepiej było skakać z niższej belki. Bo Ammann po prostu został ograniczony. Nie mam tu pretensji do całego świata, bo to kunzel powinien interweniować w sprawie zniżenia belki.

    Argument z treningami jest słaby, bo wszyscy wiemy jak Simon traktuje treningi.. :]

  • anonim
    Lista startowa kwalifikacji- Hakuba 30.8.2009

    1 T.Bogner
    2 E.Levkin
    3 S.Read
    4 T. Diethart
    5 J.KOT
    6 F.Schoft
    7 J.Aaraas
    8 N.Fairall
    9 M.Hautamaeki
    10 M.Boyd-Clowes
    11 I.Karaulov
    12 V.Sevoie
    13 R.Hrgota
    14 D.Lackner
    15 V.Zografski
    16 R.Trofimov
    17 D.Unterberger
    18 M.Grigoli
    19 D.Lazzaroni
    20 L.Hlava
    21 R.Zhaparov
    22 D.Ipatov
    23 H.Kim
    24 K.Sorsell
    25 O.Vaculik
    26 D.KUBACKI
    27 J.Matura
    28 I.Rosliakov
    29 S.HULA
    30 R.ŚLIŻ
    31 P.Bodmer
    32 M.KOT
    33 M.Kramarsic
    34 J.Happonen
    35 S.Hocke
    36 M.Hayboeck
    37 H.Choi
    38 N.Alexander
    39 K.MIĘTUS
    40 A.Kokkonen
    41 S.Tochimoto
    42 K.Funaki
    43 M.Cikl
    44 M.Meznar
    45 G.Spaeth
    46 E.Chedal
    47 T.Takeuchi
    48 F.Yumoto
    49 N.Kasai
    50 D.Ito
    51 R.Kranjec
    52 S.Ammann

  • Tose Proeski stały bywalec

    Regulowanie belek nie jest fair. A już na pewno nie o tyle. Wiatry też są źle mierzone. Generalnie więc przepisy wypadają kiepsko. I to już nie 1. raz

  • papryczka76 początkujący

    brawo Kasai!pewnie gdyby na miejscu Noriego był Małysz,nikt by się nie czepiał nowych przepisów...

  • pawelf1 profesor
    manuel@ hunctwotka

    chyba się obie podkochujecie w Ammanie i dlatego jestście ślepe na rzeczy oczywiste
    Ammann i w serii próbnej i 1 konkursowej był gorszy od obydwu Japończyków .Można być pewnym że ztego samego rozbiegu skoczyli by dalej

  • manuel@ doświadczony

    Moim zdaniem przed skokiem Simona powinni już obniżyc z 3 belki ;/ Ale cóż ;/

  • manuel@ doświadczony
    huncwotka

    Zgadzam sie z tobą, niestety ale to racja, manipulacja! Skąd Simon mial przewidziec ze obnizą o 5 belek ;/ Gdyby wiedzial, napewno sam by sobie też obnizył belke ;/ Ale te przepisy..yh.. pozostaje mieć nadzieje, ze jutrzejszy konkurs będzie sprawiedliwszy, i co najważniejsze, te chore zasady nie bedą obowiązywaly w zimie.

    Małyszomanka12
    Jeszcze nie tak dawno co innego mówilaś o tych przepisach, może nie na skijumping.pl ale choćby mnie. Dla mnie to żadna sprawiedliwosc ;/ A ty mówisz tak tylko dlatego, że to Simi został pokrzywdzony, którego nie cierpisz, ale gdyby Adam skoczył tyle metrów dalej, załoze sie ze cała Polska by dostała szału ;/ Coż, wszystko pod Adama, jeśli chodzi o kibiców...

  • anonim
    o.0

    gdyby nie ten nowy system, to po skoku Szwajcara cała druga seria mogłaby zostać powtórzona

  • anonim
    Klasyfikacja WRL

    48 Sklett 76
    49 Sevoie 45
    50 Pikl 72
    51 M.Fettner 68
    52 HULA 62
    Funaki 62
    54 Gangnes 55
    55 Schoft 50

    56 ŚLIŻ 45
    57 Pettersen 42
    58 K.MIĘTUS 41
    Wank 41
    60 Peterka 40
    61 Freund 38
    62 Bodmer 36
    63 Sorsell 35
    64 Kokkonen 32
    65 Alexander 27

    A więc jutrzejszy dobry występ Miętusa i Śliża i możemy uratować 6!
    --------
    od moderatora:
    No i proszę - jak ładnie to wygląda :-)

  • nieznany weteran

    Sliz, Hula i Kubacki skakali dzis na miare aktualnych mozliwosci, pozostali zdecydowanie zawiedli.
    W WRL na koniec lata trzeba bedzie miec ok. 70 pkt., by sie liczyc. Niestety, najprawdopodobniej na zime bedziemy mieli limit 4 w PS + 4 w PK:(

  • anonim

    Simi miał fatalny wiatr w pierwszej serii, a mimo to skoczył dobrze... W drugim skoku gdyby się dało poleciał by jeszcze dalej, ale skocznia wkoncu się wypłaszcza... i musiał lądować.. z nie złej wysokości..
    Jury poprostu przed jego skokiem miało obniżyć rozbieg. Bo śmiem twierdzić że nawet z tej 9 belki lądował by troche za 130m..

    Reasumując ta belka była za wysoko przy skoku Ammanna, a dalej już nie dało się skoczyć, bo jest wypłaszczenie.

  • anonim
    @huncwotka

    sorry, ale jak ograniczonym trzeba byc, zeby pisac takie glupoty....przeciez gdyby w tych warunkach poscili Kaaiego to tez by spokojnie powyzej 130metrow skoczyl...a moze nawet ze 140 i sie polamal...to byloby glupota, gdyby tego nie zmienili..dziwi mnie tylko, ze od razu nie obnizyli o przynajmniej te 4 belki tylko sie zastanawiali

  • malyszomanka12 stały bywalec

    Oj już przestańcie. No to może jest nie dokońca sprawiedliwe że ktoś skacze rekord i jest 3, no ale przecież Ammann skakał bodajże z 14 belki a Yumoto i Kasai z 9 czyli to jest 5 belek różnicy. Gdyby Japończycy też skakali z belki 14 to zapewne by skoczyli dalej od Ammanna, skoro z 9 belki Yumoto skoczył 126, 5 m., a Kasai 127, 5 czy coś takiego, no to o czymś to świadczy.
    Te przepisy nie są takie złe bo napewno bardziej sprawiedliwsze ale nie do końca, trzeba to jeszcze dopracowac. ;))

  • nieznany weteran
    @dooku

    LOL to ciekawe jak miał tam lądować na płaskim! Jak dla mnie to i tak lądował bardzo ładnie. I właśnie dzisiaj wyszło, jak doskonały jest ten przelicznik. Dzisiaj był konkurs belek.

  • kibic_malysza profesor

    No i dobrze że wygrał Kasai a nie Ammann.

  • anonim
    @alejstemzajebisty (*-57.static.privatedns.com)

    w sumie masz racje ale...to przeciez jest tez przelicznik...za kazda belke dodaje sie wzglednie odejmuje punkty...tak samo jak jest z wiatrem..korzystny wiatr=punkt sie odejmuje....niekorzystny waitr=punkty sa dodawane

  • pawelf1 profesor

    niektórzy przesadzają ,obaj Japończycy lepiej skakali od Ammanna i w serii próbnej i w serii 1 gdyby skakali z 14 belki jak szwajcar skoczyli by dalej , nawet z 9 skoczyli b. daleko bylibyście zadowoleni gdyby się pozabijali

  • huncwotka doświadczony

    Ten konkurs to manipulacja! obnizyli belkę bodajże o 5 prawda? zrobili to specjalnie, bo wiedzieli, że rekompensata za niższą belkę zniweluje różnicę do Ammanna...gdy widziałam jak kombinują z belkami byłam pewna, że to się tak skończy. okej mogli obniżyć belkę, ale o 5 miejsc? hipokryzja i tyle... ^^ i nie mówcie, że gdyby obnizyli o 1-2 belki to by sie Kasai połamał ;]

  • anonim
    Amman

    [...] Ammann nie przegrał dlatego, że miał jakiś przelicznik. Ammann skakał z 14 belki, a Japończycy z 9! To się głównie przyczyniło do głównego rezultatu... Widać kto oglądał konkurs...
    ---------
    od moderatora:
    wejdź sobie na
    http://internetbezchamstwa.pl/

  • anonim
    o.0

    Amman miał rozbieg dłuższy o 5 belek od Japończyków
    gratulacje Noriaki! klasa

  • anonim
    @manuel@

    gdyby Kassai skakal w ostatniej probie co Szwajcar to..smiem twierdzic, ze by sie polamal. Dzisiejszy konkurs pokazal tylko, ze te nowe przepisy i doliczanie i odliczaniem punktow za wiatr czy tez za rozbieg tylko czesciowo wyrownuje faktyczna wartosc skoku....nagle gdy s rodku byly zly warunki (w tym niestety do pechowcow trzeba zaliczyc Mietusa...to zadna rekompensata nie byl w stanie pomoc tym zawodnikom, ktorzy trafili na wyjatkowo kiepskie warunki...

  • anonim

    skoczyl 5,5 m dalej dodatkowo niskie noty za styl (52pkt) wiec wcale nie byl tak strasznie lepszy od kasaiego. analogiczna sytuacja do courchevel kiedy malysz lacznie mail 2,5 m przewagi bardzo dobre noty a ammann wygral. nie rzucajcie sie

  • Piotr S. weteran
    @bartek_9325

    Na pewno to wszystko wymaga dopracowania.

  • manuel@ doświadczony

    Nie no ja już nie wytrzymuje!
    Simon skoczył bodajże 8.5 m dalej niż Kasai w całym konkursie, od Yumoto napewno jeszcze więcej, a jest 3 ! Co to za przepisy?! Żeby była taka róznica odleglosci, a on i tak tracil z 15 pktów do prowadzącego?! Brawo Simi, za rekord skoczni, skakaleś dzisiaj naprawde dobrze, ale co poradzić, skoro tacy nienormalni ludzie zarzadzają takie nienormalne zasady i przepisy ;/// To jakaś paranoja ;//

  • bartek_9325 bywalec

    A miało to być sprawiedliwsze...

  • pawelf1 profesor

    nie rozumiem tych żali japończycy śą w formie ,skakali lepiej od Ammanna obniżono im belkę z 14 do 9

  • anonim
    :(

    Oszukali Simona! :( :( :(

  • anonim
    j

    ale ladnie yumoto wygral a kasai 3 a amman 6 z rekordem skoczni zal

  • tonikaczor początkujący

    Ammann ma jakiegos pecha ja nie moge to nie jest zadne sprawiedliwosc

  • bartek_9325 bywalec

    Gdyby nie przelicznik to Ammann by wygrał!

  • bartek_9325 bywalec

    Polacy też słabo...
    Śliz 19
    Hula 20
    Kubacki 22
    Kot 26
    Miętus 29

  • tonikaczor początkujący

    przestaje ogladac skoki bez jaj nie ma po co

  • anonim

    Szkoda, bo Ammannowi zasłużyło się zwycięstwo, po tym drugim skoku. Ale przepisy...

  • tonikaczor początkujący

    ale chamstwo ten przlicznik zeby taka roznica byla no bez jaj

  • anonim

    super skoki szkoda że to nie nasze orły a japońskie samuraje do spółki z szwajcarską wiewiórką robią show na skoczni z tymi limitami to będzie kiepsko jutro śliż powinnien być w ósemce a miętus w 12 żeby coś z tego wyszło, zadanie zrealizował Hula liczą się punkty Kubackiego Kotowie zdecydowanie poniżej oczekiwań.

  • bartek_9325 bywalec

    Ważne że piątka awansowała, może jutro będzie lepiej :)

  • anonim

    Wiecie że idolem J.Kota jest mistrz buli Robcio Mateja.

  • pawelf1 profesor

    Gdyby nie Miętus nie byłoby żle

  • anonim

    Polacy kiepsko brakuje Miętusa Grzegorza on by pokazał starszemu bratu jak skaczą prawdziwi mistrzowie.

  • anonim

    No, Sliż chociaż przebił 100m

  • tonikaczor początkujący

    i maja te swoje przeliczniki

  • Piotr S. weteran

    Krzyskie z niższej belki a lepiej niż Okabe

  • anonim

    To co zrobił miętus to powoduje że nasi zimą napewno nie wystawią 6 zawodników no chyba że jutro dobędzie 24 punkty.

  • anonim

    Słabe skoki, jak to zawsze w Japonii! heh

  • anonim

    Każda płytka z LGP lub PŚ kosztuje u niego 20 zł (cały konkurs) opłaca się1

  • anonim

    Mój kuzyn nagrywa skoki! Dzwoniłem i mówi ze nagrywa też Hakubę!

  • Dorota bywalec
    I seria konkursowa

    ma ktoś nagrana pierwszą serie dzisiejszego konkursu ? to ważne . piszcie ! :))

  • anonim
    skoki

    no to wiem ale jest oprócz franncuskiego eurosportu

  • anonim
    skoki

    zawsze jest na jakiejś stronie link

  • Alina88 doświadczony
    http://www.soccer-live.pl/transmisje.php?id=zimowe

    Tutaj kilka linków do wyboru, tylko Eurosport francuski zawiesił transmisję na rzecz F1... :/

  • anonim
    skoki

    podajcie link bo napewno jest na jakiejś stronie

  • anonim
    www.live.skijumping.pl

    Tam jest tekstowa lub www.live.fisski.com/live3060.htm

  • klaudiaaaaa1990 bywalec

    w necie to nie wiem, ale tak to są chyba na Eurosporcie albo Eurosporcie2

  • anonim

    Bląd! Kubacki jest 26, a M.Kot i Hula są na 27 miejscu.

  • anonim
    skoki

    podacie link żeby s0bie oglądnąć skoki

  • runo70 początkujący

    gdzie mozna obejrzeć to w necie ?

  • anonim

    Brawo dla naszych, mimo wszystko. Śliż i Miętus ładnie.

  • tonikaczor początkujący

    szkoda J. Kota no ale coz

  • anonim

    Brawo Kasai! Tylko że nie za dobre skoki naszych...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl