PK w Alpensia Resort: Dobre skoki Huli i Miętusa na treningach

  • 2009-09-02 12:51

Dziś w koreańskim Alepnsia Resort odbyły się oficjalne serie treningowe przed jutrzejszym konkursem Pucharu Kontynentalnego na skoczni HS 109.

W pierwszej serii treningowej najdalej poszybował Erik Simon, który lądował na 102,5m. Na drugim miejscu uplasował się reprezentant gospodarzy - Chil Gu Kang, który uzyskał 102m. Dobre skoki oddali także Jurij Tepes (101,5m), Akseli Kokkonen (98,5m) oraz Jon Aaraas (97,5m).

Z polskich skoczków najlepiej spisał się Krzysztof Miętus, któremu odległość 95m dała siódmą lokatę. Nieźle skoczył również Stefan Hula - 94m (9. miejsce).

Słabszą formę potwierdzili Dawid Kubacki (88m i 20. pozycja) oraz Maciej Kot (85m i 22. lokata).

Druga seria treningowa to triumf Jona Aaaraasa, który uzyskał aż 101,5m. Ponownie na drugim miejscu sklasyfikowany został Chil Gu Kang Po 98,5m skoczyli Krzyszotf Miętus oraz Stefan Hula (3. odległość).

Pozostali nasi reprezentanci zaprezentowali się ponownie słabo. Dawid Kubacki uzyskał 88m (18. lokata), a Maciej Kot - 81m (25. miejsce).

Konkurs na skoczni HS 109 w Pyeongchang już jutro o godzinie 8:00 polskiego czasu.

PROGRAM ZAWODÓW:
Czwartek, 3.09.2009

7:00 - Seria próbna
8:00 - Pierwsza seria konkursowa (HS 109)

Piątek, 4.09.2009
11:00 - Oficjalny trening (HS 140)

Sobota, 5.09.2009
11:00 - Seria próbna
12:00 - Pierwsza seria konkursowa (HS 140)

Wyniki I treningu w PyeongChang
Lp.NrZawodnikKrajOdl.
1 30 SIMON Erik GER 102.5
2 3 KANG Chil Gu KOR 102.0
3 27 TEPES Jurij SLO 101.5
4 35 KOKKONEN Akseli NOR 98.5
5 26 AARAAS Jon NOR 97.5
6 24 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN 96.0
7 17 MIETUS Krzysztof POL 95.0
8 15 TAKAYANAGI Taro JPN 94.5
9 14 HULA Stefan POL 94.0
9 29 ELVERUM SORSELL Kim Rene NOR 94.0
11 22 CHOI Heung-Chul KOR 93.5
12 8 ENDO Kota JPN 93.0
12 33 LACKNER Daniel AUT 93.0
14 21 CHOI Yong-Jik KOR 92.5
14 32 HAYBOECK Michael AUT 92.5
16 19 SUZUKI Shoh JPN 91.5
16 28 ALEXANDER Nicholas USA 91.5
18 18 GLASDER Michael J USA 90.0
19 10 WINKLER David GER 88.5
20 2 KUBACKI Dawid POL 88.0
21 6 KIM Hyun-Ki KOR 86.0
22 23 KOT Maciej POL 85.0
23 31 UNTERBERGER David AUT 84.0
24 1 FAIRALL Nicholas USA 81.5
25 25 POGRAJC Andraz SLO 80.0
26 34 DIETHART Thomas AUT 79.5
27 13 LI Yang CHN 78.5
28 20 PAVLOV Bogomil BUL 74.5
29 4 BRODAUF Felix GER 73.0
30 12 READ Stefan CAN 71.0
31 9 TIAN Zhandong CHN 70.0
32 11 BAIG Jeremy CAN 68.5
33 7 YANG Guang CHN 68.0
33 16 FRENETTE Peter USA 68.0
35 5 XING Chenhui CHN 56.0
Wyniki II treningu w PyeongChang
Lp.NrZawodnikKrajOdl.
1 26 AARAAS Jon NOR 101.5
2 3 KANG Chil Gu KOR 99.0
3 14 HULA Stefan POL 98.5
3 17 MIETUS Krzysztof POL 98.5
5 6 KIM Hyun-Ki KOR 98.0
6 22 CHOI Heung-Chul KOR 95.0
6 28 ALEXANDER Nicholas USA 95.0
8 29 ELVERUM SORSELL Kim Rene NOR 93.5
9 30 SIMON Erik GER 92.5
10 10 WINKLER David GER 92.0
11 24 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN 91.5
12 15 TAKAYANAGI Taro JPN 91.0
13 21 CHOI Yong-Jik KOR 90.0
13 34 DIETHART Thomas AUT 90.0
15 33 LACKNER Daniel AUT 89.5
16 12 READ Stefan CAN 89.0
16 19 SUZUKI Shoh JPN 89.0
18 2 KUBACKI Dawid POL 88.0
19 31 UNTERBERGER David AUT 87.5
19 32 HAYBOECK Michael AUT 87.5
21 4 BRODAUF Felix GER 85.0
21 8 ENDO Kota JPN 85.0
23 25 POGRAJC Andraz SLO 83.5
24 27 TEPES Jurij SLO 82.5
25 9 TIAN Zhandong CHN 81.0
25 23 KOT Maciej POL 81.0
27 18 GLASDER Michael J USA 74.5
28 7 YANG Guang CHN 71.5
29 16 FRENETTE Peter USA 70.0
30 13 LI Yang CHN 68.5
30 20 PAVLOV Bogomil BUL 68.5
32 11 BAIG Jeremy CAN 67.0
33 5 XING Chenhui CHN 63.0
34 1 FAIRALL Nicholas USA 45.0
DNS 35 KOKKONEN Akseli NOR DNS

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (7110) komentarze: (46)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    @ Fanka

    Cóż Polacy muszą odważniej wystawiać swoją młodzież, bo naprawdę macie się czym pochwalić. Uwielbiam Waszych skoczków, bo w moim kraju ich nie ma. Siempre (zawsze) Adaś y Polacos.

  • anonim

    Brawo Stefan! 154 pkt. wywindują go już teraz w okolice 60 miejsca w rankingu CRL. Maciek Kot z 139 pkt. będzie nieco niżej. Kubacki i K.Miętus słabo.

  • karla* początkujący

    brawo dla Stefana:), reszta powiedzmy, że w miarę dobrze:)

  • Stefan stały bywalec

    No i Hula wygrał zawody, Kot 11 , Kubacki 18 , Miętus 21

  • andbal profesor
    Komentarz

    To chyba moja wina. Zachciało mi sie napisać komentarz "02 września 2009, 13:52". Niestety dzisiaj wyjątku nie będzie - chociaż druga seria itd.

  • Stefan stały bywalec

    Hula powoli chyba zaczyna wracać do równowagi po kontuzji =), jestem jakoś dziwnie spokojny o to, że w zimę będzie w wysokiej dyspozycji.

  • Anika profesor

    Duże brawa dla Stefanka :))

  • pawelf1 profesor

    Jeszcze jest wiatr , skocznie wyglądają na takie gdzie lubi wiać.Zobaczymy jak to będzie wyglądać w 2 serii.

  • Stefan stały bywalec

    Ma i to chyba porównywalne z niegdyś Robertem Mateją :(, już któryś konkurs z rzędu powtarza się sytuacja, że Krzysiek w treningach jest w czołówce, a w konkursie pod koniec stawki, w Japonii był zdecydowanie najlepszy z naszych w treningach, a zdobył ostatecznie najmniej punktów, a teraz razem z Hulą też był z naszych najlepszy na treningach, a na zawodach skoczył najgorzej, niech znajdą dla niego jakiegoś dobrego psychologa czy co. :(

  • Anika profesor

    Niestety, jak widać, w konkursie już nie było tak pięknie...

    Krzysiu ma pewnie jakieś problemy z psyche, inaczej tego nie umiem wytłumaczyć. Udział w konkursie najwyraźniej go blokuje mentalnie.

  • pawelf1 profesor

    Krzysiek znów nawywijał

  • Stefan stały bywalec

    ......... dlaczego Miętus zawsze skacze cudownie w treningach, a fatalnie w zawodach ........ ?

  • Anika profesor

    Wyniki 1. serii:

    www.ewoxx.com/data/sports/lists/492/ELS_492_RR1.pdf

    1. Stefan Hula
    7. Maciej Kot
    16. Dawid Kubacki
    25. Krzysztof Miętus

  • Anika profesor

    Seria próbna w wykonaniu naszych chłopców wygląda bardzo obiecująco. Oby w konkursie nie było gorzej:

    www.ewoxx.com/data/sports/lists/492/ELS_492_RTR.pdf

  • Stefan stały bywalec
    seria próbna

    1. Hula 105 m
    2. Kubacki 99,5 m
    3. Miętus 98.5 m
    5. M.Kot 97.5 m

    Oby tak w konkursie :D

  • anonim

    @Hiszpanka

    W pełni sie z tobą zgadzam, nalezy też zauważyć, że świat poszedł do przodu pod względem wieku zawodników co raz więcej dyscyplin sportowych wprowadza co raz to mlodszych zawodników Maciek nie jest wyjątkiem a jesli się z tym oswoi jak najszybciej tym lepiej.
    Manuel Fetner miał 15 lat jak zadebiutował już w TCS w jednym z konkursów wszedł nawet do finałowej trzydziestki.Powinniśmy wystawiac jak najwięcej mlodzieży uprawnionej do startu w PŚ czy LGP, trzymanie pod kloszem zawodnika to nie jest dobry pomysł.
    Jest jeszcze jeden taki nasz zawodnik, który skacze doskonale, to Olek Zniszczoł, kiedy byłam na ich treningach i widziałam jak ten chłopak skacze i jak przeskakuje na średniej punk K a nawet HS, to świadczy io wielkim jego potencjale a styl w jakim wykonuje swoje skoki jest doskonały.
    To kandydat do kadry "A", w której powinien być.

  • andbal profesor
    Statystyka uzupełnienie

    Startuje
    Na 35 zawodników
    Dopisujemy
    4 zawodników Austrii
    4 zawodników Polski
    3 zawodników Norwegii
    3 zawodników Niemiec
    2 zawodników Słowenii

  • Marce93 stały bywalec

    To będzie szybciutki konkurs ;)
    3mam kciuki za Polaków ;* (mimo wszystko w Nich wierzę)

  • jozek_sibek profesor
    Startuje

    Na 35 zawodników

    4 zawodników USA
    4 zawodników Cin
    4 zawodników Korei
    3 zawodników Kanady
    1 Bułgar
    3 Japończyków - jeden z pkt w rankingu

  • jozek_sibek profesor
    Obsada

    Tylko 15 zawodników z pkt letniego PK 2009.
    1.Kokkonen - Norwegia - 283 pkt
    Klejno 4 Austriaków
    Na 13 pozycji M.Kot - 27 pkt

    Oprucz wymienionym,8 innych ma pkt w aktualnym rankingu CRL(wszyscy pozostali Polacy).
    Najlepsi z nich:
    K.Miętus -- 81 pkt
    K.Kim ----- 79
    S.Hula ---- 54
    K.Endo --- 49
    D.Kubacki-47

  • anonim

    ale tam cieniutka obstawa

  • Marce93 stały bywalec

    Młodzież tak ma ;p (wiem z własnego doświadczenia ;p)
    weźmy pod uwagę to, że Maciek jest najmłodszym zawodnikiem kadry A.
    Poza tym każdego młodego człowieka dobija hasło 'koniec wakacji', zważmy na to, że może być to związane ze szkołą, bo młody Kot jest w ostatniej klasie LO, która kończy się maturą.

  • David27 doświadczony

    Kot jest bez formy trzeba mu dać odpocząć... Jak na nadzieje przyszłych skoków to skacze fatalnie lepiej Miętus skacze ;)

  • anonim
    Maciek

    Zgadzam się z Piotrem S. I Fanką. Kiedy Schlieri debiutował w PŚ też miał 16 lat, podobnie Morgi i reszta. Może nie powinnam porównywać Polaków z Austriakami, w końcu inne metody treningowe, inni szkoleniowcy, pieniądze, skocznie i warunki. Chcę tylko powiedzieć, że nie możemy trzymać młodych pod kloszem i tłumaczyć tym, że na występy przyjdzie czas. Młody zawodnik musi oswoić się z PŚ, konkurencją, wielką widownią, kamerą, obcym krajem, coraz większymi skoczniami. To naturalne. Kot to prawdziwy polski diamencik.
    Zgadzam się też, że media potrafią być bezlitosne. Noszą cię na rękach, a w chwili porażki odrzucają. To samo było z Mateuszem Rutkowskim. Warto wspomnieć, że to właśnie jeden z polskich brukowców napisał wstrząsające wyssane z palca rzeczy o nim i o jego dziewczynie. Lecz nawet z prasą trzeba się oswoić.
    Może Kot powinien trenowac z Hannu Lepistoe, a na pewno powinien mieć własnego psychologa. To młody chłopak, który dopiero kształtuje swą osobowość i który bardziej się przejmuje niż dorosły skoczek.
    Życzę Wam Polacy, aby Wasz cudowny el gato (kot) jeszcze nie raz Was zadziwił. Nie przestawajcie w niego wierzyć!

  • kamka weteran

    zgadzam się a Polacy to tylko teraz zaraz

  • Piotr S. weteran

    Uważam, że Hannu Lepistoe dobrze zrobił umieszczając Maćka w kadrze A. On przecież potrafi zauważyć i dostrzec talent zawodnika. Po prostu trzeba cierpliwie czekać na rozwój talentu Maćka. Przecież on i tak już niemało osiągnął. Z racji wieku potrzebne jest mu wsparcie, także od kibiców.

  • anonim

    My sami też czasami mamy takie momenty w życiu, ze nic człowiekowi się nie chce i nic nie wychodzi.
    Uważam, ze dobrze się stało iż kiedyś Lepistoe zwrócił na niego uwagę i zabierał na zawody nawet jeśli nie miał dobrych wyników, ale obskakał wszystkie prawie skocznie, myślę, że starszy Fin wiedział co robi i Maciek nabrał doświadczenia, które przecież nie zdobyłby siedząc w domu lub na Wielkiej Krokwi.
    To na przyszłość zaprocentuje.
    Ma po prostu gorszy nie co okres w życiu jak każdy z nas.Ale to minie .

  • nieznany weteran
    Maciej Kot

    Mysle, ze temu chlopcu krzywde wyrzadzil H.Lepisto (nieswiadomie) i dziennikarskie hieny (swiadomie).
    Doswiadczony finski trener "zakochal sie w zawodniku", jak mawial Kazimierz Gorski, i w pacholecym wieku wystawial go bardzo czesto do waznych zawodow, bez wzgledu na prezentowana forme. Maciek do twardzieli nie nalezy i wrzucony na tak gleboka wode, plywac sie nie nauczyl.
    Dziennikarskie hieny "dorwaly sie do padliny" i bez ustanku wmawialy wszystkim jaki to z Kota talent na skale swiatowa i demonstrowaly rozczarowanie jego slabymi wynikami. A mlodszy z Kotow jest skoczkiem jakich wielu sposrod jego pokolenia w naszym kraju, zblizony mozliwosciami i talentem do swojego brata, Mietusow, Kubackiego i paru innych.

  • kibic_malysza profesor

    Ale mało skoczków w tym PK...........

  • Piotr S. weteran

    Dobrze byłoby gdyby Maciek uwierzył w siebie. Może jest po prostu zmęczony. Startuje od początku sezonu letniego. Dużo wymaga od siebie, ma ambicję, ma talent. Parę razy zdarzyło mu się zająć 31 miejsce w LGP, ale nie może się poddawać. Faktem jest, że trenerzy powinni na niego zwrócić większą uwagę.

  • Marce93 stały bywalec
    @Hiszpanka

    Wiesz, że też to zauważyłam...a przynajmniej takie mam wrażenie, może to było wszystko na szybko, tak naraz...no nie wiem, może to przejściowy kryzys, może jest Maćkowi potrzebny również Lepisto, może jest takim typem człowieka, jak Małysz? Nasuwa mi się po prostu mnóstwo błahych przyczyn.

    Ja w szkole też mam czasami takie doły....(może bliźnięta tak mają...?)

  • anonim
    Maciek

    Chciałabym porozmawiać z Wami, albo raczej napisać kilka słów na temat Maćka. Jeszcze niedawno był sporym oparciem w zawodach PŚ, zwłaszcza drużynowych, a teraz? Wysyłają go na PK, a on nawet tam nie potrafi się odnaleźć. Czy to ten sam Maciuś, który zdobywał srebro na MŚJ w 2009 roku, czy to ten sam Kot, który otrzymał stypendium za fantastyczne osiągnięcia w sporcie i w nauce, czy to ten sam Maciek, którego w wieku 16 lat powołał do kadry Hannu Lepistoe? Ten sam, ale jakby inny. Przygaśnięty, osowiały, bez zapału. Nie chodzi tylko o wyniki na skoczniach, ale nie widzę już w jego oczach tej iskierki, tej woli walki, ambicji, z której słynął kleine Katze aus Polen.

  • anonim

    hahah pojęcia nie miałam, że w kadrze nie ma Adama :))
    A to nowość jakaś prosto z kosmosu:))

  • anonim

    -
    Gangrena wróciła!
    Nie od dziś wiadomo, że na gangrenę jest tylko jedno lekarstwo:
    AMPUTACJA

  • anonim

    Bardzo ładnie chłopcy Kruczka, aby tylko przełożyć to na zawodach.
    Odpowiem Fance pytaniem na pytaniem.
    Ciekawe co by było jakby nadal w kadrze był Małysz.

  • Anika profesor

    Asia Gawron na blogu "Skakajki"

    Wczoraj na Lidze szkolnej oddała pierwsze skoki na K 65 Magda Pałasz, i tym dołączyła do dwóch Asiek, więc w Polsce są trzy dziewczyny które skaczą z większych skoczni, kwestią czasu jest, jak niedługo dołączy do nas siostra Magdy, Kasia bo dobrze sobie poczyna na K 35.
    Trzeba też pochwalić i Asię Szwab za bardzo dobre skoki na K 65, miała dwa równe skoki po 50m. Wykosiła kilku dobrych chłopców...

    ...Trenerzy zaczynają narzekać że coraz mniej dzieci skacze widać to było na ostatniej Lidze, bardzo mało było zawodników na poszczególnych skoczniach. Małyszomania minęła, nie ma lidera nie ma kto pociągać młodzieży na skocznie, widać kryzys, brakuje nowego narybku. Wielu chłopców rezygnuje ze skoków, my dziewczyny jak na razie trzymamy się dobrze.
    Asia

  • Piotr S. weteran

    Myślę,że Stefan i Krzysiek mogą uzyskać dobre wyniki. Mam nadzieję,że Macieki Dawid zmobilizują się na konkurs.

  • anonim

    No proszę, Krzysiek i Stefan jak ładnie skaczą to nic, ze Maciek i Dawid kiepsko ja patrzę na to inaczej nieco, muszą skakać wszędzie, są młodzi i nabierać doświadczenia.Bardzo dobrze, ze mają okazję jechać tak daleko i skakać bez względu na wynik to im się przyda na przyszłość.
    Jakoś wszystko wygląda teraz inaczej, coraz więcej nazwisk nam się pojawia naszych skoczków na zawodach czy to LGP czy to w PK.
    To chyba dobrze, bo ciekawe co by było gdyby nadal jeżdziła kadra T:)

  • anonim

    Chińczycy! :P

  • kamka weteran

    no neich skaczą tak dobrze wkonkursie

  • andbal profesor
    @TAMM, pawelf1

    Biorąc pod uwagę historyczne konkursy to Maciek Kot przeważnie słabo skakał na treningach a dużo lepiej w zawodach zaś KMiętus bardzo dobrze na treningach zaś słabo w zawodach (poza paroma wyjątkami - Einsiedeln, MP 2007). Chciałbym zobaczyć kolejny wyjątek a najlepiej dwa podczas obu konkursów PK w Korei.

  • TAMM profesor
    @nieznany (*t91.sotn.cable.ntl.com)

    100 pkt nie będzie łatwo wywieźć, ale Hula i Miętus powinni złapać po kilkadziesiąt.
    Jeśli Kubacki i Kot będą tak skakać, to raczej nie powiększą za bardzo swojego dorobku.

  • pawelf1 profesor

    Niektórzy zawodnicy mieli dość roztrzelone wyniki:
    Simon Erik 102,5m i 92,5m
    Tepes Jurij 101,5m i 82,5m
    Kim Hyun-Ki 86,0m i 98,0m
    albo "zmienna" forma albo " trochę" wieje

  • nieznany weteran
    Punkty rozdaja za darmo, ale jakie szanse na podium?

    Wcale nie bedzie tak latwo znalezc sie w scislej czolowce tych zawodow. Jest tu kilku zawodnikow bardzo dobrych na PK (ale za slabych na PS), mocni beda Koreanczycy, ktorys z Japonczykow tez moze "wystrzelic". Jezeli choc jeden z naszych zawodnikow wywiezie z Korei 100 pkt. lacznie za 2 konkursy, to juz bedzie sukces.

  • pawelf1 profesor

    Przy takiej obsadzie Hula , Miętus i Kot [gdyby przypomniał jak się skacze] " powinni" być w 10 . Krzysiek ze skokami zprzed paru konkursów to "powinien" wygrać 2 razy.Niestety trochę ostatnio spuścili z tonu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl