Stefan Hula: "Trzeba się do tego dostosować"

  • 2009-12-21 00:54

W ostatnim konkursie Pucharu Świata w skokach narciarskich w finałowej serii wystąpiło aż czterech naszych zawodników. Obok Adama Małysza punkty dziś zdobyli: Kamil Stoch, Krzysztof Miętus oraz Stefan Hula.

"Ten skok wydawał mi się dobry, nie wiem czemu nie odleciałem, ale to przeanalizujemy z trenerem" - powiedział Krzysztof Miętus. "Z weekendu także jestem zadowolony tylko wczoraj nie wyszło, ale to był wypadek przy pracy, ale mam nadzieję, że na Turniej pojadę" - dodał młody zawodnik.

"Jak się w miarę dobrze skacze to nie ma problemu z powtarzalnością, gdy nie ma formy to wtedy są skoki raz dobre a raz całkiem zepsute" - ocenił Miętus.

"Jestem bardzo zadowolony z tego, że brat wygrał, byłoby bardzo miło razem pojechać na Turniej" - zakończył Polak.

W drugiej, odwołanej serii bardzo dobry skok oddał Stefan Hula, który przez długi czas stał w miejscu przeznaczonym dla lidera. "Jak się prowadzi to jest przyjemnie tam stać. Podobna sytuacja zdarzyła mi się w kwalifikacjach, ale ta była chyba najdłuższa. Zdecydowanie w konkursie to jest dużo milsze, jeszcze po dobrym skoku, to cieszy" - cieszył się skoczek po swoim skoku.

"W końcu się udało, bo jak na razie to był pech ale dzisiaj załapałem się do drugiej serii no i teraz warunki były dużo lepsze i skok wydawał mi się bardzo dobry, do tego z niższej belki wiec jest ok" - dodał.
Jeżeli nie ma warunków albo jest wiatr w plecy to jest bardzo ciężko. Ale jest jak jest. Ammann i Schlierenzauer są naprawdę w wielkiej formie, skaczą rewelacyjnie, więc pod nich ustalają rozbieg i trzeba się do tego dostosować" - powiedział Hula.

Ponownie dobry występ zaliczył Kamil Stoch. "Nic się nie stało w drugim skoku, trochę zabrakło odbicia i wiatru. Odbicie było trochę za krótkie i zabrakło energii w pierwszej fazie lotu. Ale nie powinni tak długo czekać z konkursem, albo jedziemy wszyscy w takich warunkach, jakie mamy, albo ten konkurs zostawiamy i czekamy" - ocenił Stoch.

Pomimo trudnych warunków Polak może być zadowolony ze swojego występu w Szwajcarii. "Weekend w Engelbergu oceniam na bardzo dobrze i myślę, że wszystkie skoki tutaj były w miarę ok, punktów też dużo nazbierałem, więc jestem zadowolony. Właściwie nie brakuje już tak dużo do "10". Wystarczy jeden dobry konkurs i już będzie ok" - podsumował Polak.

"Nadziei jakichś wielkich przed Turniejem sobie nie robię, po prostu cały czas jestem skoncentrowany na swoich zadaniach i będę się starał skakać jak najlepiej potrafię. Nie czuję się liderem, staram się po prostu robić, co do mnie należy i jak najlepiej wykonywać swoje skoki" - dodał Kamil.

W finale zabrakło miejsca dla Łukasza Rutkowskiego, który po skoku na 102m ostatecznie zajął ostatnią pozycję. "Może i krótki rozbieg ale też i krótkie odbicie, troszkę spóźniłem skok, a że to był krótki rozbieg to nie było jak odlecieć" - mówił pod skocznią w Engelbergu. "Są jeszcze kolejne konkursy, całe lato dobrze trenowałem, nie będę miał sam do siebie pretensji. Muszą nogi zacząć lepiej pracować na progu i wtedy to da efekt" - dodał.

"Nie jestem pewien wyjazdu na Turniej, bo myślę, że dopiero po mistrzostwach Polski będzie decyzja, kto pojedzie na Turniej. Łukasz na pewno ma swoją wizję, ale zobaczymy" - podsumował Rutkowski.


Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10996) komentarze: (130)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • hapo początkujący

    Małysz jest bez formy
    Miał dobre warunki w Engelbergu ale ich nie wykorzystał.
    Powinien skoczyć 135m a nie 129
    Podium było w zasięgu ręki

  • hapo początkujący

    Rutkowskiego zamienić na Macieja Kota

  • MarcinBB redaktor
    @jaswer

    No cóż, Adam Małysz ma 6 zwycięstw na mamutach. Mało? Tak się składa że to najlepszy wynik w historii. Odrobinę lepszym może się pochwalić tylko Schlierenzauer, bo do 6 pucharowych dodaje Mistrzostwo Świata. Skoro to nic imponującego, to jak to się stało, że poza austriackim fenomenem nikt nigdy nie miał lepiej? :-)

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @manuel@

    Od południa siedze tutaj i powtarzam, że każdy może miec swojego idola i ulubieńca. I nie zabardzo obchodzi mnie czy tym ulubieńcem jest Ammann Schlierenzauer czy Morgenstern. Możesz sobie lubiec/uwielbiac/kochac kogo chcesz a mi nic do tego. Tylko nie wymagaj ode mnie tego, żebym lubiała Ammanna. Szanowac go szanuje,(bo przecież jakby nie patrzyc jest dobrym sportowcem, co potwierdzają 2 złota na Igrzyskach...wiesz jakie jest moje zdanie o tym, hehe, ale lubiec go nie musze. ;) Jak już mówiłam każdy ma prawo lubiec kogoś innego.

  • Jaswer bywalec

    oczywiście Małysz jest świetnym skoczkiem ale nie jest typowym lotnikiem.... mimo tam bodajże 6 zwycięstw i 12 pudeł w takowych konkursach... kieruje wybicie za bardzo w górę... swoje największe osiągnięcia w lotach zdobywał w zawodach charakteryzujących się niekorzystnym-tylnym wietrze... Gdy konkursy rozstrzygały się na większych odległościach Małysz odstawał... Oczywiście wielu się nie zgodzi, bo można rozpatrzyć przypadek Harrachova, ale powiedzmy sobie szczerze ta skocznia niewiele ma wspólnego z profilem typowej skoczni mamuciej...

  • Jaswer bywalec

    nie koniecznie chodzi o to, że Krzysiek jest lekki i dlatego nadaję się do latania... Najważniejsze jest wybicie, które Krzysiek wyraźnie kieruje do przodu, co sprzyja skakaniu na mamucie, do tego jest lekki, więc może z łatwością wykorzystać podmuchy wiatru, a do tego prowadzi jak jak to nazywam " aktywny styl lotu", mocne pochylenie do przodu i automatyczne szukanie wiatru... Na Planice przy przednich podmuchach będzie idealny, szczególnie gdy konkurs odbywać się na dużych odległościach... Przy tylnich wiatrach Adam napewno będzie lepszy....

  • manuel@ doświadczony
    małyszomanka12

    Każdy może mieć swojego idola, tylko właśnie w tym problem, że ty wymagasz od innych, aby szanowali Twoją sympatie do Adama, a naprzykład mojej do Ammanna nie szanujesz zabardzo...

  • czarnylis profesor
    @TAMM @Alfons6669

    Macie rację panowie, a ja się myliłem. Przepraszam. Tak jak pisze @TAMM limit wieku obowiązuje tylko przedskoczków, a przepis wszedł w 2007.

  • Franek11053 początkujący
    filmy

    kochana redakcjo czemu redakcjanie wysyła filmików ze skoczni chodzi mi o filmiki z wywiadami ze skoczkami

  • Snoflaxe weteran

    @czarnylis
    Kiedy wszedł ten przepis? Jeszcze w kwalifikacjach do konkursu w Planicy wystąpił Czech Kozisek, który był wtedy niepełnoletni.

  • TAMM profesor

    Trzeba mieć 18 lat, żeby skakać na mamucie jako przedskoczek.
    W konkursie nie ma ograniczenia.

  • czarnylis profesor
    @Alfons6669

    Zdaje się, że @Śledzik ma rację. W konkursach na mamutach mogą występować zawodnicy, którzy ukończyli 18 lat.

  • Snoflaxe weteran

    @sledzik16
    Jak dla mnie jest niemożliwy taki przepis. Zapewne o tym by od dawna huczano. Poza tym, dlaczego mieliby ograniczać start w zawodach ze względu na wiek? To jest po prostu bez sensu.

    Koch rzeczywiście potrafi świetnie wykorzystać powietrze, ale skąd nagle pojawiły się głosy, że Krzysiek Miętus jest lotnikiem? Jest lekki, ale jest wielu lekkich skoczków i niekoniecznie musi się to jakoś mieć do "lotnictwa". Np. Adam lekki, a twierdzisz, że on nie jest lotnikiem. Koch jest cięższy a za takiego się go uważa, podobnie z Romoerenem. Nie ma więc reguły.
    Myślę, że coś takiego można ocenić po wielu startach, a przede wszystkim po startach na mamutach. Teraz tak na prawdę na ten temat nie wiemy nic.

  • anonim
    skoki

    Brawo młodzież ! uważam,że najsprawiedliwiej byłoby Tak:Małysz ,Stochidwa Miętusy na Turniej zczterech skoczni.pozdrawiam

  • Piotr S. weteran
    @sledzik16

    Dlatego można patrzyć z pewnym optymizmem na starty naszych skoczków.

  • sledzik16 weteran
    Piotr S.

    Taka chęć do skakania może zdziałać bardzo dużo

  • Piotr S. weteran

    Bardzo dobrze, że nasi skoczkowie mają motywację i chęć do walki. Szczególnie ważne jest to w przypadku Łukasza i Stefana. Na pewno dadzą z siebie wszystko. Mam nadzieję, że Marcin też się nie poddaje. O Kamila możemy być spokojni. Dobrze, że Krzysiek okazał się chłopakiem z charakterem. Myślę, że Adam w tej chwili potrzebuje spokoju. Hannu Lepistoe to mądry i spokojny człowiek. Na pewno pomoże Adamowi. Trzeba mieć nadzieję, że również Piotrek się odblokuje i uwierty w siebie.

  • sledzik16 weteran
    alfons6669

    kiedyś Morgi mógł startować w lotach nie mając 18 lat ale teraz o ile się nie mylę by skakać an mamutach trzeba mieś ukończone 18 lat

  • sledzik16 weteran
    alfons6669

    Skoki sledze od 11 sezonów i wiem że Małysz odnosił sukcesy na lotach (miedzy innymi na zakończenie sezonu 3 razy w Planicy) ale Adam nie jest typowym lotnikiem takim jak KOCH

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @alfons6669

    W sumie PK to międzynarodowe zawody, ale chodziło mi o zawody wyższej rangi. ;))
    A co do Krzyśka to Łukasz Kruczek zdecyduje czy da mu szanse w tym sezonie na poskakanie na mamucie czy nie. ;)

  • Snoflaxe weteran

    @malyszomanka12
    Puchar Kontynentalny to przecież międzynarodowe zawody :)
    Nie mam zdania w kwestii wysyłania Krzyśka na loty. W sumie wcześniej spodziewałem się tego, że nikt z naszych nie poleci do Bad Mitterndorf (nie do Kulm bo Kulm to nazwa skoczni :).
    Ale gdzieś jakiś czas temu czytałem wypowiedź Kruczka, że jedynie mają nie startować w Willingen. Więc czyżby w Sapporo też? Krzysiek jest bardzo mocny elementem naszej ekipy w tym sezonie, więc myślę, że mimo wszystko wystartuje. Morgenstern startował mając ledwo 16 lat (jego trenerem był wtedy Lepistoe), a nic się nie rozsypało.
    Nie trenuje się jako tako na skoczniach mamucich. A co by mu dał ten trening? Musi być kiedyś ten pierwszy raz i oswojenie się ze skocznią to myślę, że jest kwestia dosłownie kilku skoków. Zagrożenie na skoczniach mamucich jest myślę nie wiele większe od tego, które jest na skoczniach mniejszych. Wiatr wszędzie może zrobić krzywdę, a prędkość tu i tu jest ogromna.

    @sledzik16 , 21 grudnia 2009, 12:45
    A jakby nie miał 18 lat to nie mógłby startować? :)

    @sledzik16 , 21 grudnia 2009, 12:55 / @F@n21 grudnia 2009, 13:18
    Małysz nie jest lotnikiem? Śledzisz skoki dopiero od tego sezonu? 6 zwycięstw w konkursach lotów, 12 razy na podium. To jest mało? Dokonałby czegoś takiego nie-lotnik?

    @macko
    Jestem zaskoczony wystawieniem Thurnbichlera do składu podstawowego na TCS. Byłem pewny, że będzie to Mueller.

    @E.S.Z.
    Adam ma obowiązek lecieć do wszystkich dziennikarzy po konkursie i udzielać im wywiadu? Pewnie w szale po tym, jak cię wielce pokrzywdził i olał, również nie zauważyłeś, że na tym portalu nie pojawiły się wypowiedzi z innymi Polakami. Oni też cię olali? Jedynie zamieszczono wypowiedzi Koflera i Schlierenzauera, pewnie zaczerpnięte konferencji prasowej. Ale to Adam musi natychmiast po skoku biec do mikrofonu, bo taki ekspert (swoją drogą taki z niego ekspert jak z koziej d. trąba) poczuje się w innym wypadku dotknięty.

  • anonim

    Roco powiem Ci jedno możesz mówić na Małysza co chcesz ale od kilku lat tak i tak jest najlepszym polskim skoczkiem i nic tego nei zmieni więc nie wiem czemu na siłe udowadniasz że tak nie jest jak wyniki same za tym przemawiają... Pokaż mi klasyfikacje generalną z ostatnich 8 lat w której ktoś z Polaków był wyżej od Małysza.?

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @E.S.Z

    Wiesz co? Wcale mu się już teraz nie dziwie. Nie wychodziłu mu, spóźniał odbicie i nie czuł dobrze tej skoczni. To sami wiedzieliśmy, więc po co miał jeszcze raz mówic że spóźnił wybicie?

  • anonim

    @E.S.Z
    W sobotę było słabo i Kruczek też nie udzielał wywiadów. Trzeba było po prostu przygotować się do następnego konkursu, omówic popełnione błędy itp...Informacje dla Eksperta z internetu mogły poczekać.

  • MarcinBB redaktor
    jak nie kijem, to pałką

    Cóż, według niektórych kibiców Małyszowi nie wolno nawet bryczką się przejechać, jak akurat nie trenuje intensywnie to ma siedzieć w pustym pokoju i koncentrować się na skokach, zamiast zajmować duperelami. Z kolei jak nie poświeci minimum godziny na odpowiadanie na pytania dziennikarzy to jest chamem któremu odbiła sodówa i olewa kibiców.
    Nawet Maradonna nie potrafił naraz z obu nóg kopnąć a Polacy potrafią.
    To czemu wciąż mamy takich słabych piłkarzy? :-)

  • anonim
    malyszomanka12

    Szkoda ze ADAM po sobotnim konkursie olal i nas (KIBICOW) i dziennikarzy nie udzielajac nikomu wywiadow...

  • anonim
    Adam to klasa!

    Zgadzam sie w 100% z malyszomanka12.Adam osiagnął tyle i nadal jest takim człowiekiem jak był- skromnym z klasą.Chocby Gregor nie wiem co zdobył to tego co ma Adam -KLASY- on nigdy sie nie nauczy. Taka prawda. Ja zawodników cenie nie tylko za to co zdobyli, ale jakimi są ludźmi.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S.

    W Małyszu uwielbiam chocby to jakim jest człowiekiem. Potrafi zachowac się w każdej sytuacji. Nawet spójrz na to co zdobył, a wcale się nie zmienił. On sobie naprawde zasłużył na to żeby byc podziwianym i szanowanym, i nawet jeśli taki Gregor Schlierenzauer go prześcignie to i tak w moich oczach nie zdobędzie takiego szacunku jakim obdarowałam Adama.

    Podfruwanie na nartach jest dla wybrańców, a jeśli ktoś podfruwa najwyżej i najdalej, staje się wybrańcem pośród wybrańców. On jest fenomenem, którego można podziwiać, ale którego nie można ogarnąć. To pewnie dlatego teraz, kiedy Małysz, po latach nadludzkich wyczynów, jednak okazał słabość i ciut poprzegrywał, polski kibic poczuł wołającą o pomoc pustkę. Małysz wchodzi w nową erę. Do końca kariery nie znajdzie już godnych przeciwników. Owszem, ktoś może go wyprzedzić w niejednych zawodach, niewykluczone, że nawet zdobyć Puchar Świata lub złoto olimpijskie. Jednak nie z nim będzie się ścigał Małysz. On od tego sezonu rozpoczyna decydujące starcie z tym, którego już nie ma. Genialny Matti Nykaenen czterokrotnie sięgał po PŚ, wygrywając 46 konkursów. Małysz w generalnej klasyfikacji triumfował również czterokrotnie, ale w konkursach wyprzedzał całą stawkę "tylko" 38 razy.
    Małysz osiągnął ostatnią fazę kariery sportowego tytana. Pierwszą przechodził, powalając świat na kolana nagłą oszałamiającą eksplozją formy. Drugą - kiedy zsunął się ze szczytu, kiedy cierpiał, walcząc z własną niemocą, i długo nie potrafił wdrapać się na niego powtórnie. W obu miał rywali. A teraz? Właśnie, co będzie teraz?

  • anonim
    autor: TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com) gg: 11287359, 21 grudnia 2009, 14:4

    Gdy sie dzieje krzywda Rodakowi pojde za nim w ogien.
    Niektorzy mieli mi za zle jak bylem zbulwersowany wtedy gdy puscili Malysza z huraganem na plecach w Kuusamo. Ot prawdziwi Polacy.

  • TAMM profesor
    @ROCO.S. gg: 3995533, 21 grudnia 2009, 14:20

    Różnimy się od innych nacji.

  • TAMM profesor
    @malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 14:21

    Nie każdy musi szanować Małysza.
    Ale Polacy powinni.

  • anonim
    autor: TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com) gg: 11287359, 21 grudnia 2009, 14:4

    Ok sprobuje ,chociaz probowalem roznych cudow. Nie jestem zbyt mocny w technice komp[uterowej

  • TAMM profesor
    @ROCO.S. gg: 3995533, 21 grudnia 2009, 14:14

    Da się przegrać z kasety magnetofonowej na komputer.
    Trzeba mieć magnetofon (nie posiadam), kabel CINCH - JACK (góra 10 zł) i program (np. Audacity).

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 14:32

    Prawo fanek Schlierenzauera uwielbiac jego wlosy.
    Co uwielbiasz w Malyszu ?

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S.

    Rozumiem że dużo jest kibiców, a szczególnie fanek w Polce którzy lubią Schlierenzauera, (chocby za jego jakże boskie włosy) i nie mam zamiaru ich obrażac za to że go lubią. Każdy ma własnych ulubieńców.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S.

    Schlierenzauer Polakom nic nie zrobił. Ale nie podoba mi się jak się zachowuje. Chociażby ten gest do sędziów kiedy się przewrócił w Vikersund. To nie było ładne.

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 14:26

    A co zrobil Polakom Schlierenzauer? Hannawald itp.
    Wygrywa ten pierwszy teraz Malyszem jedynie

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S.

    Ale Małysz Niemcom nic nie zrobił, hehe. Przynajmniej zachowuje się normalnie i jest wpożądku, a Hannavald po wygranej zachowywał się jak wściekły byk kiedy zobaczy czerwoną szmatke. ;)) A po za tym powiedział o Polakach to co powiedział, dlatego potem został obrzucony śnieżkami przez naszych inteligentnych kibiców. ;))

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @emk22

    A czy każdy musi kochac Schlierenzauera? Nie. Tak samo jak nie każdy musi kochac i szanowac Małysza. Pogódź się z tym, że mamy różnych ulubieńców. Gregor może nam nic nie zrobił ale nie podoba nam się jego zachowanie, to chyba wystarczy, prawda?

    A co Małysz może nie ma talentu? Hehe. Dobre sobie.

    Zobaczycie mamy okaz zakochanej fanki tyle że w Schlierenzauerze. ;))

  • anonim
    autor: emk22 (emotka22@amorki.pl) gg: 15981280, 21 grudnia 2009, 14:09

    Czesto zagladam na fora niemieckie czy austriackie. Tam nie ma slow ze Malysz jest potomkiem Stalina jak u nas Gregor potomkiem Hitlera.
    Nie wyzywaja Malysza jak nasi "kibice" Haniego.
    Czy My roznimy sie od innych nacji

  • czarnylis profesor
    @Małyszomanka12

    Ano właśnie, a Twój dzisiejszy rozmówca pisał, że Adaś płakał bo żony z nim nie było, mało tego, nawet to próbował udowodnić...

  • anonim
    autor: TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com) gg: 11287359, 21 grudnia 2009, 14:0

    Prosilem Ciebie o transfer. Powiedziales ze nie potrafisz. To taka malutka analogowa kasetka z dyktafonu.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @czarnylis

    Oczywiście że pamiętam. ;))

    Jak to Izy z nim nie było jak była?! Przecież nawet był z nią wywiad i trzymała Adasiowi Kryształową Kulę z koleji jak on miał wywiad! ;)

  • emk22 stały bywalec

    nie no chorzy ludzie. Chyba zbliżające święta i pogoda zle na was działają. Przykleliliście się do tego Schlierenzauera jak by co najmniej wam ojca pierogiem zabił a on nic nie zrobił. Tyle razy już wspominałam że Polska naród nie tolerancyjny to i zazdrosny. I co złego w skokach to wina Gregora. Mam takie jedno pytanie czy wy się dobrze czujecie bo ja w to wątpię naprawdę i żal mi was.
    A co do tych kabanosów to nawet tego mu zazdrościcie
    Nie możecie się pogodzić z tym że ktoś jest lepszy od Małysza i że ma talent ... jedziecie równo po nim a nie zastanawialiście się nigdy czy choćby w takiej Austri czy Niemczech nie ma fanów Małysza napewno są i dobrze o nim mówią i antyfani też napewno się znajdą ale dam se rękę uciąć że mają chociaż trochę kultury i dobrze mówią o wszystkich sportowcach nie to co wy ...

  • czarnylis profesor
    @Małyszomanka12

    Pamiętasz łzy wzruszenia Adama w 2007 roku w Planicy, kiedy odbierał tak ciężko wywalczoną kryształową kulę?
    Otóż, Twój rozmówca próbował udowodnić, że Adaś płakał wtedy dlatego iż mu było przykro że żony z nim ma, sugerując w ten sposób problemy rodzinne mistrza. Tylko, że kamery telewizyjne pokazały panią Izę kilkakrotnie jak cieszyła się wraz z mężem i córką pod skocznią. Więc zważ z kim rozmawiasz i co Twój rozmówca sobą reprezentuje.

  • TAMM profesor
    @malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:59

    A ja bym zjadł Schlierenzauerowe kabanosy.
    O ile są smaczne.

  • anonim
    TCS/Austria/PK

    Austria podała skład na TCS. Podstawowa siódemka to: Schlierie, Kofler, Loitzl, Morgi, Koch, Mueller, Thurnbichler + kwota krajowa, ktora zapewne zapelnia Strolz, Hayboeck, Eggenhofer i jeszcze jacys inni. Do tego w konkursach niemieckich na pewno wystartują Freitag i Hocke, a Słoweńcy pewnie powołają już na TCS Damjana. Co to oznacza? Że Grzegorz Miętus będzie najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem startujacym w PK w Engelbergu a co za tym idzie rosna szanse jego jak i Kota na awans w generalce i wywalczenie dodatkowego limitu na PŚ. Zakładając przy tym, że Hula powinien w Turnieju jakies punkty zdobyc, Śliża nie ma za bardzo kto wyprzedzić w WRL, a Watase z niego wyleci co się okazuje?!... Że szanse na 7 w PŚ na konkursy w Japonii, gdzie jest średnia obsada i w Zakopanem gdzie będziemy dzięki temu mogli wystawić więcej zawodników są bardzo duże! ^^ Nie wiem czy dobrze mówię ale czy przy 7osobowej kwocie startowej, u siebie możemy wystawic w sumie... 13 zawodników?! O.o
    Jeżeli tak to NA DZIEŃ DZISIEJSZY (!) wystawil bym taka kadre (jezeli mozemy wystawic mniejsza ilosc zawodnikow to ci ostatni odpadaja):
    1.Małysz 2.Stoch 3.K. Miętus 4.Hula 5.Bachleda 6.Rutkowski 7.Żyła 8.G. Miętus 9.M. Kot 10.Kubacki 11.Śliż 12.J. Kot 13.Zapotoczny

  • TAMM profesor
    @ROCO.S. gg: 3995533, 21 grudnia 2009, 13:57

    Znam się na wszystkim.*

    * - takie uogólnienie, nie znaczy, że odpowiem na każde pytanie, na każdy temat.

  • kamka weteran

    najbardziej poszkodowany jest Hula

  • TAMM profesor
    @ROCO.S. gg: 3995533, 21 grudnia 2009, 13:16

    "Taśmy prawdy" masz nagrane na kasecie magnetofonowej?

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S. @ TAMM

    A ja wole Reb Bulla od kabanosów. ;))

    Już sama myśl że Schlierenzauer reklamuje kabanosy i jest na nich jego twarz mnie dobija. ;) Oczywiście tylko w Austrii. xD Ale zawsze mi się to przypomina.

  • anonim
    autor: TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com) gg: 11287359, 21 grudnia 2009, 13:5

    Nie wiedzialem ,ze nawet na milosci sie znasz. Na strywializowanej miłości czyli prostackiej :)

  • TAMM profesor
    @ROCO.S.

    Też wolę kabanosy od Red Bulla.

  • anonim
    Czy byloby cos w tym zdroznego ?

    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:51
    @JA :D
    Tak. ;)) Schlierenzauer reklamuje kabanosy. ;))
    ******************
    Wole kabanosy od Red Bulla :)

  • TAMM profesor
    @malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:23

    "Miłośc oślepia i to jak cholera."

    Miłość nie oślepia.
    Zauroczenie, namiętność itp. oślepiają.
    Chyba, że chodzi o strywializowaną miłość.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @JA :D

    Tak. ;)) Schlierenzauer reklamuje kabanosy. ;))

  • malyszomanka12 stały bywalec
    Zakochani w Małyszu.

    A czy ludzie nie mogą miec swojego idola na którym mogli by się wzorowac? Dla niektórzych Adam Małysz jest autorytetem i dla mnie też.

    Nigdy nie miałam idola bo wydwało mi się że to bez sensu, lecz kiedy zaczełam interesowac się Skokami Narciarskimi i obserwowałam poczynania naszego Mistrza moja opinia na ten temat zmieniła się. Nie każdy człowiek "zakochany w Małyszu" jest głupi, bo czy to źle że ludzie go kochają i próbują się do niego upodabniac? Chyba nie.

    Oczywiście nie można patrzec tylko na niego i byc nim zaślepionym, bo to też człowiek i popełnia błędy.

  • JA :D doświadczony

    Przepraszam, że nie na temat, ale czy słyszał ktoś z was o tym, żeby Schlierenzauer jakieś parówki reklamował czy wędliny? Wie ktoś coś o tym? Tak z ciekawości pytam, nawet nie wiem, kiedy to było.

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:23

    Bo jestes po prostu Zakochana w Malyszu. Nie wytykam Ci tego. Twoja sprawa. Jednak nalezysz do tych osob ktore potrafia uszanowac tych ,ktorzy nie czuja do Malysza a z tak duzej sympatii.

  • F@n weteran

    Najbardziej z tymi zakochanymi w Malyszu.

  • F@n weteran

    Ogolnie to sie zgadzam w prawie kazdym temacie z ROCO.S

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S

    Ojj i tutaj się z Tobą musze naprawde zgodzic. Miłośc oślepia i to jak cholera.
    Ale i tak nie widze wad u Adama. A to jest dziwne... Wiem że nie ma człowieka idealnego, ale u niego poprostu nie widze żadnej wady.

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:18

    Nie zaczynajmy na nowo tego tematu bo sie zleca Zakochani W Malyszu i bedzie znowu chryja. Ja wiem swoje oni wiedza swoje. Niech tak zostanie.

    @autor: F@n , 21 grudnia 2009, 13:18
    Zgadzam sie z Toba. Malysz nie jest typowym lotnikiem. Tylko jego nieprzecietny talent wykorzystanie akurat wspanialego przygotowania pozwalilo mu osiagnac wynik na mamutach jaki ma.

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:12

    Tak na marginesie
    Tak jakos jest w tym zyciu czlowieka, ze jak sie kogos Bardzo bardzo bardzo lubi wręcz uwielbia, to sie nie widzi jego wad.
    Milosc oslepia. Czyz nie tak jest ?
    Moja zona jest bez wad. Czy aby ?

  • F@n weteran
    @sledzik16 , 21 grudnia 2009, 12:55

    Malysz moim zdaniem nie jest lotnikiem, zrobil ten rekord zyciowy jak bylw zyciowej formie. Ale na mamutach zle nie skacze, to przyznac musze. Ale oprocz Malysza mamy Stocha lotnika, skacze technicznie i ma predyspozycje do latania, mysle ze tym trzecim bedzie Krzysiek Mietus, a za 2 lata moze i Grzes.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S

    Możesz przynajmniej powiedziec jak się zachowywał w stosunku do kolegów. Bardzo bym prosiła.

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:12

    Nie moge bo nie potrafie przetransferowac normal na digital.
    Prosilem paru userow o pomoc ale tez nie potrafią

  • anonim
    Kamil Stoch.

    Nie owijal nigdy w bawelne.Nawet teraz przynal sie ,ze spitolil skok.
    Podoba mis ie ta wypowiedz Kamila:
    "albo jedziemy wszyscy w takich warunkach, jakie mamy, albo ten konkurs zostawiamy i czekamy"
    Dodalabym : I nie bawmy sie w ciucibabke.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S

    Bardzo bardzo bardzo lubie Małysza wręcz uwielbiam i nic nie słyszałam o czymś takim. Mógłbyś mnie uświadomic?

  • sledzik16 weteran
    ROCO.S.

    Bo to są właśnie kibice zakochani tylko w Małyszu

  • czarnylis profesor
    Kalendarz letni

    Kalendarz LGP 2010
    07.08.2010 Hinterzarten GER
    08.08.2010 Hinterzarten GER
    11.08.2010 Pragelato ITA
    13.08.2010 Courchevel FRA
    15.08.2010 Einsiedeln SUI
    21.08.2010 Zakopane POL
    22.08.2010 Zakopane POL
    28.08.2010 Hakuba JPN
    29.08.2010 Hakuba JPN
    01.10.2010 Liberec CZE
    03.10.2010 ?

    A może Wisła-Malinka? Byłoby świetnie, ale to mało prawdopodobne :(

  • anonim
    autor: sledzik16 , 21 grudnia 2009, 13:07

    Przeciez ja nie do Ciebie odnosilem slowa do gadek ze za mlody itp.
    Zgadzam sie z Toba jak Ty ze mna tylko inni nie moga czegos skumac.

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 13:04

    Zakochani w Malyszu doskonale wiedza jaki mam dowod ( wysmiewaja sie) ale nie chca uwierzyc. zapytaj ich.

  • sledzik16 weteran
    ROCO.S

    Ale czy ja mówię że ma nie jechać na loty wręcz przeciwnie

  • anonim
    autor: sledzik16 , 21 grudnia 2009, 13:00

    Ja nie rozumiem takich gadek jak: A bo jest za mlody, niedoswiadczony . nigdy nie skakal itp. Kurde Mlodziez teraz rzadzi w sportach. Na co czekac ? Puscic go na mamuta jak bedzie mial 32 lata?
    Skoczkowie to taki typ sportowcow ,ze sie nie boja duzych obiektow.
    To tylko ja bedac na Duzej Krokwi na gorze i jak popatrzylem w doł narobilem w gacie i za zadne pieniadze bym nie skoczyl.
    Musze sie wybrac kiedys na wierch w Planicy. Moze przezyje.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S

    Jaki dowód masz na to że Małysz był nie miły dla kolegów z kadry?

    Nie mówie że nie może byc. Powiedziałam, że narazie nie jest. Ale przecież wszystko się może zdarzyc. ;)) A Krzysia i tak o wiele wiele bardziej lubie niż Schlierenzauera (w sumie to Gregora wogole nie lubie więc nie ma co porwónywac) między innymi za jego skromnośc i choc jest młodszy od Schlierenzauera to umie się zachowac. ;))

  • sledzik16 weteran
    ROCO.S

    Dokładnie. Przecież on jest bardzo młody a już pokazuje na co go stać

  • anonim
    autor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 12:50

    A dlaczego Krzysio nie moze byc naszym Schlierenzauerem. Duzo odstaje od niego? Ma teraz mozliwosci wykazania swych mozliwosci w teamie Kruczka.

  • anonim
    autor: max81 (max81x@op.pl) gg: 1314605, 21 grudnia 2009, 12:49

    Pisanie idiotyzmow w Twoim mniemaniu to chyba pojecie wzgledne.
    Nie wyzywaj skoczkow od nielotow i bedzie Ok. Ja Malysza kiedys nazwalem ze jest nieszczery i obludny jak owijal w bawelne przyczyny niepowodzen zamiast przyznac sie do popelnionych swych bledow.ze byl pewnego czasu nie fair w stosunku do Kruczka i kolegow . Mialem powod imam na to dowod. Nigdy nie nazawalem go nielotem nawet jak na bule spadal. a byly takie sytuacje.

  • sledzik16 weteran
    czarnylis

    No może w końcu będziemy mieli jakiegoś "lotnika" bo jak na razie to najlepszy jest Małysz ale on też daleko nie skacze na mamutach

  • czarnylis profesor
    @Śledzik16

    Ależ ja też jestem za tym, by Krzysiu pojechał na mamuta jak najszybciej.

  • sledzik16 weteran
    czarnylis

    Ale np. w przypadku Gregora Schlierenzauera od razu było widać że jest stworzony do latania a więc może warto dać szanse Krzyśkowi on też ma spore predyspozycje do latania

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @max81

    Jeśli będzie miał wysoką forme to czemu nie. No ale o tym decyduje Łukasz Kruczek. ;)

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @ROCO.S.

    Niby może, ale Miętus to nie Schlierenzauer. Ja bym jeszcze poczekała.

  • czarnylis profesor
    Krzysiu Miętus

    Jestem pewien, że pojedzie na mamuta, bo ma spore predyspozycje do lotów. Nie oczekujmy jednak iż od razu będzie w czołówce, ponieważ z mamutem trzeba się oswoić i debiut nie zawsze wypada dobrze. Tak, było w zeszłym sezonie z Łukaszem Rutkowskim, który dopiero w Planicy pokazał na co go stać.

  • xxx doświadczony

    nie robmy zartow krzysiek mietus ma prawie 19 lat kiedy ma zaczac skakac na mamutach jak nie teraz? larinto,karelin,bodmer oni wszyscy juz skakali juz na mamutach w zeszlym sezonie.chce tez przypomniec ze stoch czy nawet(o zgrozo) tonio tajner zaczynali w wieku 18 lat.im szybciej zacznie tym bedzie mu latwiej.

  • max81 bywalec

    @ROCO.S
    I mowi to czlowiek ktory za kazdym razem kompromituje sie tylko na tym portalu wypisujac idiotyzmy na temat Małysza.Nie bede przytaczal tych madrosci bo szkoda to komentowac.A Bachleda i Sliz sa mamutowymi przecietniakami.
    @Malyszomanka12
    Wiem, ale kiedys musi byc ten 1-szy raz.Z reszta napewno Mietus by sobie poradzil i na mamucie, jak bedzie prezentowal wysoka forme to trzeba dac mu szanse i to w tym sezonie.

  • sledzik16 weteran
    ROCO.S.

    Kiedyś musi by pierwszy raz. A kiedy jak nie teraz jak jest w bardzo dobrej dyspozycji. Ma skończone 18 lat więc może startować na mamucie

  • anonim
    aautor: malyszomanka12 (kotek7107@wp.pl) gg: 10381135, 21 grudnia 2009, 12:41

    Kiedys ten piewszy raz musi nastapic. Teraz jest w formie to na co czekac? Az bedzie bez formy ?

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @max81

    Ale Krzysiu Miętus jeszcze nigdy nie skakał na mamucie, więc no nie wiem czy go wezmą. Ale w sumie chciałabym się przekonac jak będzie skakał.
    A po za tym wydaje mi się żeby kogoś wziąśc na zawody międzynarodowe i to na mamuta to chyba najpierw przydały by się jakieś treningi, na tej skoczni mamuciej, bo by się nam jeszcze Krzysiu połamał nie daj boże!

  • anonim
    autor: max81 (max81x@op.pl) gg: 1314605, 21 grudnia 2009, 12:35 -

    Czy nie mozesz normalnie okreslic Zyle czy Bachlede tylko wyzywac ich od nielotow.Niedorobiony tylko tak potrafi pisac.

  • max81 bywalec

    Wlasnie ze na loty mamy kogo wystawic.Fajnie by bylo miec ten limit 5.Po nauke na mamuta moze pojechalby ktorys z juniorow np Maciej Kot? I szalenie jestem ciekaw debiutu K.Mietusa na skoczni mamuciej.Przekonamy sie juz o tym w Kulm.Chyba ze Kruczek stwierdzi ze tez zbyt mlody i wysle zamiast niego jakiegos mamutowego nielota pokroju Sliza czy Bachledy.Patrzac na technike i styl lotu Mietusa moze byc silnym naszym punktem na mamutach w przyszlosci.Nawet juz w tym sezonie na MS w Planicy.

  • Kruk bywalec

    Kwotę krajową zimą można wystawiać 2 razy a skakać powinni zawsze dobrze- czego Im z całego serca życzę.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @Kruk

    Ale w następnym pieriodzie są konkursy w Zakopanem, a tam tylko raz można wystawic kwote krajową, a w drugim konkursie potrzeba jak najwięcej naszych skoczków więc lepiej żeby w TCS dobrze skakali nasi zawodnicy, i było przynajmniej 6 skoczków na drugi konkurs w Zakopanem. ;))

  • Kruk bywalec

    W następnym periodzie w PŚ wystarczy nam limit 5 zawodników. Na loty nie mamy póki co zbyt wielu zawodników, później do Japonii nie możemy wysłać wszystkich (niektórzy przypłacają te wyjazdy zniżką formy) a w Zakopanem możemy i tak wystawić gromadę orłów, sokołów. Obecnie ważne jest kto gdzie startuje dla przyszłych limitów a w szczególności powiększenia limitu w PK.

  • malyszomanka12 stały bywalec

    Według mnie na TCS powinni jechac: Małysz, Stoch, Krzysiu Miętus, i Stefan Hula, ewentualnie w zapasie powinien byc Marcin Bachleda gdyby coś Stefanowi lub Krzysiowi nie wychodziło.

    Grzesia może jeszcze lepiej nie brac na zawody międzynarodowe, niech poskacze w PK i uzbiera troche punktów, a jego forma jeszcze nie jest na tyle dobra i stabilna żeby jeździc na PŚ.

    Moim zdaniem Łukasz Kruczek popełnił błąd że wziął do Engelbergu Łukasza Rutkowskiego. On już w Lillehammer prezentował słabszą forme, niech na spokojnie poskacze teraz w PK albo potrenuje na jakiejś skoczni z trenerem klubowym i wszystko wróci do normy.

    A co do formy Adama, to myśle że nadal ma tą moc w nogach tylko na tej skoczni coś się rozregulowało, przecież każdy wie że Adam nie przepada za tą skocznią, a wyczucie progu na Titlis jest bardzo trudne jak już wielu zawodników się na to skarżyło.

  • malyszomanka12 stały bywalec
    @E.S.Z

    Krzyś i Grześ są jeszcze młodzi dajmy im troche czasu. A z czasem ich wybicie będzie coraz mocniejsze. ;))

  • sledzik16 weteran

    Dokładnie w najwyższej formie teraz są MAŁYSZ STOCH HULA i MIĘTUS

  • andbal profesor
    Cytat

    Oto cytat z wypowiedzi Piotra Fijasa "Na pewno w najbliższym Pucharze Kontynentalnym wystąpią: Grzegorz Miętus, Maciej Kot i Dawid Kubacki oraz najprawdopodobniej Łukasz Rutkowski. Kto piąty, to się dopiero okaże."

  • anonim

    Faktycznie na TCS powinni jechać Małysz, Stoch, Hula i K. Miętus. Rutkowski skacze jednak nieco za słabo a poza tym jego punkty bardziej przydadzą się w PK. Po trzecim periodzie powinniśmy mieć 5 w WRL (nawet jeśli Stefan nic nie ugra, powinien utrzymać pozycję). W PK mamy limit 5 a period bardzo krótki. Proponuję tam posłać sześciu skoczków: G. Miętusa, Sliża, Rutkowskiego, Kubackiego, Bachledę i Maćka Kota. Ewentualnie za Śliża Żyła. Ale niekoniecznie. Najsłabszy z pierwszego konkursu wypada, w jego miejsce rezerwowy. No i wszyscy obecnie najlepsi byliby w Alpach, jakby coś źle szło w konkursach niemieckich łatwiej o zmianę w składzie.

    Na czwarty period dobrze byłoby wywalczyć jak najwyższe limity, bo będą konkursy w Zakopanem i, zwyle słabo obsadzone, w Japonii - dobrze byłoby móc wystawić liczną grupę skoczków...

  • anonim
    @ madzia

    Czy my na tej stronie wybieramy Mistera skoków narciarskich?
    Ja ci powiem, że miałam okazję kilkakrotnie porozmawiać (krótko, bo krótko, ale zawsze) ze Stefanem i każdorazowo wspominam to jako szalenie sympatyczny epizod. Szczególnie w samolocie, kiedy także od Niego dostałam autograf ;-). Dziękuję.
    Jeżeli tak ci się podoba Gregor, to dlaczego piszesz Jego imię z małej litery?

  • anonim
    ZRESZTA Grzegorz skacze pewnie jak KRZYSZTOF

    nisko nad bulą i dlatego potrafia tak swietnie wykorzystac wiatr pod narty a z wiatrem w plecy spadaj bliziutko... Musza obydwoje poprawic moc wybicia

  • anonim
    GRZEGORZ MIETUS mial farta ludzie!

    Nawet Fijas mowil ze wialo mocno od przodu w serii ale nie kazdy trafil na mocny wiatr, Mietus na pewno go mial...

  • Maciek5052 profesor

    Skład wydaje się oczywisty: Stoch , Małysz ,K. Miętus , Hula i na zmianę chyba Bachleda.

    Mam nadzieję że Kruczek nie weźmie na turniej G. Miętusa który powinien powalczyć jednak w PK może o dodatkowy limit w PŚ:)

  • Xellos profesor

    skład TCS oczywisty, reszta na PK, po TCS powinien być już limit 6 i wtedy dwóch najlepszych z PK do PŚ, chociaż w tej teorii jednym z nich będzie Grzegorz Miętus gdyż to jego występ ma dać 6 miejsce ;p

  • sledzik16 weteran

    Brawo Stefan za 2 skok

  • anonim

    Tym czwartym na TCS będzie Stefan.
    Ja nie widzę obecnie innego zawodnika.
    A Stefan już skacze na przyzwoitym poziomie ponadto nie raz pokazał, ze warto na niego stawiać.

  • Kruk bywalec

    Trzymaj się Stefan i walcz. Będzie dobrze i jeszcze wiele osób zawstydzisz.

  • anonim

    A Kamil ma racje... :)

  • Huberts51 stały bywalec
    kc

    dzieki za te info! 9 zawodnikow a w tym KAML STOCH punktowalo! 13 miejsce w PŚ PRZY 11 aDAMA! Calkiem niezle!

  • anonim

    Na T4S powinni pojechać Małysz , Stoch , K. Miętus i Hula , a do Engelbergu Rutkowski, Kubacki(powinni wskoczyć do 50 CRL) Sliż , G. Miętus , Kot
    Jeżeli Śliż dobrze by się spisywał , powinien dostać szansę walki o 55WRL w Austriackich konkursach T4S
    Jeszcze taka ciekawostka:
    Zaledwie 9 zawodników punktowało we wszystkich konkursach PS w tym sezonie , są to:
    Bodmer
    Loitzl
    Urhmann
    Kofler
    Ammann
    Chedal
    Schierenzauer
    Morgernstern
    STOCH

  • anonim

    TurboDymoKamil zawstydził Schlierenzauera i Ammana, punktował dwa razy w jednoseryjnym konkursie : D.

  • malyszomanka12 stały bywalec

    Życzę WESOŁYCH ŚWIĄT! ;))

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl