TCS w Oberstdorfie: Ammann i Schlierenzauer najlepsi na treningach

  • 2009-12-28 16:18

Simon Ammann oraz Gregor Schlierenzauer skakali najdalej podczas dwóch oficjalnych treningów przed zawodami Pucharu Świata w Oberstdorfie. Polacy zaprezentowali się przeciętnie.

I trening
Simon Ammann nie dał szans rywalom podczas pierwszej serii treningowej, Szwajcar z obniżonego rozbiegu skoczył zdecydowanie najdalej, bo aż 134 metry.

Druga odległość należała do Adama Małysza, wiślanin skoczył 131,5 metra, ale jechał z rozbiegu dłuższego o trzy belki w porównaniu do czołówki klasyfikacji PŚ. Trzecią lokatę zajęli ex aequo Wolfgang Loitzl, Andreas Kofler i Janne Ahonen, cała trójka uzyskała po 131 metrów. W ścisłej czołówce znaleźli się także Andreas Kuettel (130,5m), Martin Koch (130m) oraz Thomas Morgenstern i Michael Neumayer (po 129m).

Pozostali Polacy spisali się słabo. Krzysztof Miętus (30. miejsce) skoczył 119,5 metra, metr bliżej lądował Kamil Stoch (31. miejsce), a swój skok kompletnie zepsuł Stefan Hula (107,5m i 57. miejsce).

II trening
Drugi trening należał do Gregora Schlierenzauera, wicelider klasyfikacji PŚ poszybował na odległość 135 metrów. Drugi był Harri Olli po skoku na 133 metry, a trzeci Daiki Ito, który osiągnął 132 metry. W "10" znaleźli się także Simon Ammann (130,5m), Andreas Kofler, Pascal Bodmer, Anders Jacobsen (po 129,5m), a także Thomas Morgenstern i Richard Freitag (po 129m).

Najlepiej z Polaków skoczył Adam Małysz, zwycięzca 49. TCS uzyskał 127 metrów i zajął 12. lokatę. Krócej skakali pozostali nasi reprezentanci, Krzysztof Miętus (27. miejsce) uzyskał 121 metrów, tylko pół metra krótszy skok oddał Kamil Stoch (29. miejsce), a 118,5 metra zanotował Stefan Hula (33. miejsce).
Jury często zmieniało długość najazdu, przez większość 2-go treningu skakano z 19 belki, ale np. Ammann i Schlierenzauer startowali z belki numer 17.

Pełne wyniki treningów (.pdf) »

O godzinie 16:30 rozpoczną się kwalifikacje. Wyniki możecie śledzić na żywo w naszej relacji live, klikając tutaj » W tym samym okienku prowadzimy naszą relację "Prosto z".

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do wspólnego komentowania skoków na naszym czacie ». Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach. Użytkowników prosimy o zapoznanie się z regulaminem.


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (25663) komentarze: (273)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Poniedziałkowe skoki Polaków

    Miejsca Polaków w poniedziałkowych treningach:

    1.A.Małysz -- 2 i 12 miejsce
    2.K.Mietus - 30 i 27
    3.K.Stoch -- 31 i 29
    4.S.Hula --- 57 i 33

    Odległości Polaków w poniedziałkowych treningach:

    1.A.Małysz - 131.5 i 127.0
    2.K.Mietus - 119.5 i 121.0
    3.K.Stoch -- 118.5 i 120.5
    4.S.Hula --- 107.5 i 118.5

  • jozek_sibek profesor
    Kwalifikacje

    Z 64 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 18 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 55 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 do kwalifikacji nie przystąpiło 9:

    32.Fannemel --- 26
    33.Bachleda ---- 20
    37.Fettner ------ 15
    39.Stjernen ---- 12
    43.Pikl ----------- 9
    45.Koudelka ---- 8
    48.Kokonen ----- 6
    51.Rutkowski --- 3
    54.Kovaljeff ----- 2

  • anonim
    Stoch

    Mi sie zdaje ze kamil nie poradzil sobie z warnukami na tej skoczni..
    Ja myslalem ze bedzie tak pieknie szkoda mi stoch ;/
    Ale coz takie sa skoki ;p
    Powodzenia reszcie reprezantom ;d

  • anonim
    Nie darze zbytnia sympatia Tajnera

    Ale prosze posluchac dokladnie jego wypowiedzi i przenanlizowac

    http://www.youtube.com/watch?v=Tip3jDosYQk&NR=1

  • anonim

    Ej, niektórych tu chyba nieźle "powaliło", narzekają na Małysza że tylko "123'5" ? Popatrzcie jak obok niego skakali Koch czy Ahonen np, przecież on miał mocny wiatr w plecy, ja odetchnąłem z ulgą, że do konkursu się dostał.

  • anonim
    Grzesiu na co ja klade szeczgolny wysilek?

    http: //www.youtube.com/watch?v=1pXPGh6CeZI&feature =related

    A czepiali sie wtedy Malysza :)

  • anonim
    skoki

    KURTKI BYŁY OKEJ MAŁYSZ CZERWONĄ

  • anonim
    skoki

    ADAM DOBRZE TROCHE SZKODA MI KAMILA RESZTA MOZE BYĆ

  • kibic_malysza profesor

    "Polacy zaprezentowali się przeciętnie."

    Dziwne, że 2 miejsce Małysza na pierwszym treningu to też przeciętnie.

  • anonim

    Po wyjściu z progu była zauważalna wstążka nad zeskokiem wskazująca kierunek wiatru – Małysz oraz skoczkowie przed nim mieli faktycznie wiatr w plery.

  • zniesmaczony stały bywalec

    Te złe warunki można było wywnioskować idioci od Vassilieva po Uhrmana wszyscy skakali słabo ( koch który na treningach skakał super , Małysz , a także Ahonen ) , a parę numerów wcześniej (jacobsne , czy LJOEKELSOEY skoczyli dobrze ) i nie mówcie mi że akurat Ci zawodnicy których wcześniej wymieniłem mają wszyscy przypadkowo słabą formę , bo przecież nie ma to związku a pogodą i z tym że skakali po sobie --,--'''''

  • anonim
    kwalifikacje do TCS

    też miałem wrażenie że Małysz miał złe warunki ale mimo to uważam że może być ciężko waczyć o miejsce na podium

  • aaa stały bywalec

    Skąd wy wiecie o tych zmiennych warunkach? Na Eurosporcie pokazano strzałki dopiero przed skokami pierwszej 10. Wbrew pozorom wiatr był ale ze w plecy 1m/s? Skąd to wiecie, kto to pokazywał, jaka TV?

  • pawel96 profesor

    Jeden nieudany skok Kamila i od razu cała ta nagonka na niego .On w każdym konkursie zdobywał punkty. Jak małysza w kuusamo puścili w złych warunkach to od razu nic się nie martw, sędziowie skrzywdzili Cię. A teraz gdy coś podobnego jest z Kamilem to co ? Prawdziwy fan jest z zawodnikiem na dobre i na złe. Jest :)) że niektórzy zrozumieli to co sięstało dziś na skoczni. Ale taki radek to co za frajer ? A poza tym człowiek to nie maszyna i może nawet lepiej że Kamil odpocznie jutro .

  • anonim

    Jak słucham Chruściciego to zasypiam.Jak można kogoś takiego dopuścić do komentowania takiej dyscypliny jaką są skoki.On może komentować co najwyżej szachy.

  • anonim
    Stoch

    No i nie mówcie, że to nie był wypadek przy pracy albo warunki, bo to jest śmieszne. Bo jeśli zawodnik zdobywa w każdym konkursie punkty, ma miejsca w "10" i nagle nie kwalifikuje się do konkursu to, to nie jest wypadek przy pracy? Jeśli stracił formę, to się okaże w Ga-Pa, a nie po 1 konkursie, nie bądźmy śmieszni.
    Chyba tylko Polacy potrafią wysunąć takie wnioski po 1 konkursie.

  • zniesmaczony stały bywalec

    Czy według was ( zwracam się do tych co krytykują Stocha ) Dimitry VASSILIEV też jest zerowym skoczkiem , który nigdy nie dorówna i nie dorównywał najlepszym , Czy według was też nie ma on co szukać w skokach narciarskich , przecież skoczył krócej od Kamila ?

  • TAMM profesor

    Jutro wszyscy Polacy startują w pierwszej połowie konkursu.
    Adam - 10.
    Hula - 14.
    Miętus - 25.

  • anonim

    A propos pana Chruścickiego - on rzeczywiście nie komentuje, on marudzi. Czasem jak go słucham, to mam wrażenie, że idę w kondukcie pogrzebowym wlokąc się noga za nogą.

  • anonim

    skąd wiecie, że Małysz miał 1m/s w plecy?

  • anonim
    Chruściński

    Komentator i tak najlepsze co zrobił to podsumowaniu ostatnich TCS.
    TCS 2000/2001, gdzie tłumaczył na polski wypowiedzi Małysza w języku... polskim- to nie żart. W dodatku przy pierwszej wypowiedzi tak to genialnie robił, że kompletnie nic nie rozumiałem.

  • paulka doświadczony

    Jakos od razu nastroj mi sie pogorszyl.. a tak czekalam na te konkursy..

  • MarcinBB redaktor
    Mateja vs. Stoch

    Mateja w swej 10 letniej karierze zdobył razem 754 punkty w PŚ. Najwięcej - 165 w sezonie 97/98. Najwyższe miejsce w generalce - 30 (96/97).
    Największy sukces - 5 miejsce na MŚ (97).

    Stoch w 5 dotychczasowych sezonach zdobył razem 548 punktów (z obecnym 666 - hej może dziś to jakaś klątwa? :-D). Najwięcej miał 168 punktów (06/07). Najwyższe miejsce w generalce - 30 (3 razy pod rząd).
    Największy sukces (powiedzmy) - 4 miejsce na MŚ (09).

    Na razie można powiedzieć że Stoch dokonał z grubsza tyle, co Mateja. Tyle, że przed nim jeszcze - miejmy nadzieję - 10-15 lat skakania. I zapowiada się lepiej. Ale gadać takie bzdury, że Mateja przez całą karierę nie zrobił tyle, co Stoch w tym sezonie, to wykazywać się skrajną ignorancją.

  • kibic skokow początkujący

    szkoda Stoszi...nie poddawaj sie tylko!i nie załamuj jednym nieudanym skokiem w gównianych warunkach

  • Divine JazOOn profesor
    Ale

    Hula powinien mieć dość łatwego rywala ze wzgledu na dobry skok w kwali

  • Allison stały bywalec

    Stochowi coś nie wyszło dzisiaj... A szkoda

  • anonim

    fatalne warunki miał Stoch Ahonen ,Koch , Uhrmann i Małysz
    co ciekawe nie czekano na polepszenie warunków tylko od razu ich puszczano
    od razu zielone swiatełko
    obiektywnie, Adam wyżylował ile się dało ze swego skoku
    zawiódł mnie Kruczek , który nie zaczekał z puszczeniem Stocha

  • anonim
    eurosport

    "to jutro stoch ma wolne"

    ja pie..., kto zatrudnił tego człowieka?

  • anonim

    To nie były złe kwalifikacje dla Polaków. Wpadka Kamila - fakt, ale takie wpadki zdarzają się niejednemu. Skok Adama nie był zły, ale bez dynamitu - odstaje od czołówki, nie ma co ukrywać, nawet biorąc pod uwagę gorsze być może warunki. Z zestawienia par - sądzę, że przynajmniej dwóch naszych wejdzie do 30-tki. Szansa jest. Ale zajęcie porządnego miejsca na TCS w to szczerze wątpię - jeśli się mylę - z radoscią odszczekam. Szkoda Kamila, bo spadnie w generalce.

  • anonim

    nie da się gościa słuchać;/ skoczkowie z miejsc 11-17 pucharu świata mieli wielkiego pecha. Przecież było widać, że mają dość mocny wiatr w plecy. Żaden nie skoczył dalej niż 118m, Adam 123,5. Uważam, że Małysz skoczył dobrze, szkoda, że nie był w 1szej dziesiatce przed kwalifikacjami, bo oni skakali już w zupełnie innych warunkach. Gdyby to on był 10ty a nie Chedal, myśle, że skoczyłby ponad 130m... No ale trudno, może jutro się wszystko odwróci:)

  • Piotr S. weteran
    @WWW.MABP.PL

    Trochę masz racji, ale sądzę, że słaba psychika to już przeszłość. Kamil udowodnił już nieraz, że ma charakter. Podejrzewam ,że jemu mógł zaszkodzić trening w Szczyrku przed Mistrzostwami Polski. Tak samo problemy Adama w Engelbergu mogły wynikać ze zbyt dużej liczby skoków oddanych na treningach.

  • anonim

    Wierzę C tylko, że ciężko jest trafić. Ja i tak jestem z niego dumna.,

  • anonim

    ADAM małysz miał złe warunki ala jak trafi na idealne warunki to zdeklasuje wszystkich!zobaczycie

  • anonim
    komentator

    Stoch jest taki ze nie bedzie komentował jutro bo bedzie obrazony na cały świat zobaczycie

  • anonim

    Naucz się cyferek Radku: Kamil był 4, a Mateja 5. Napisałeś "też" co sugeruje, iż Kamil wg ciebie też był 5.

    Po drugie, tak jak większość przedmówców uważam cię za żałosnego kibica, który gloryfikuje zawodników jedynie wtedy, gdy jest dobrze. Zaś gdy jest źle, to pluje jadem na wszystko i wszystkich.

    Pozdrawiam normalnych :)

  • mateusz bywalec

    moze mi ktos uzasadnic czemu te pary sa takie chodzi mi o te zasady ze potraktowali tak 10

  • kalwi bywalec

    Boże, ale ten Chruścicki jest żenujący. Nie dość, że gość ma wiedzę prawie zerową o skokach, to jeszcze tak zrzędzi, że się słuchać Go nie da.... Szkoda Stocha, ale po skokach treningowych i po tym co pokazali w tych trudnych warunkach Ahonen i Koch, skok Stocha był do przewidzenia. Chłopak się chyba rozregulował po skokach na małej skoczni w Szczyrku.

  • anonim

    Jaki wypadek przy pracy? Stoch prezentuje taką a nie inną formę, skoki treningowe były tego ewidentnym potwierdzeniem, natomiast kwalifikacyjny przelał tylko czarę goryczy. Nadmuchano balon? Tak, Stoch tylko efemerycznie zbliżył się wynikami do poziomu Małysza, bardziej z uwagi na słabość 4krotnego MŚ, aniżeli z powodów eksplozji formy i talentu zawodnika z Zębu czy Zęba (jakkolwiek to odmieniać należy). Pisałem już kilkakrotnie, że Stoch wiele wody upłynie w Wiśle zanim Stoch dorośnie do podium w PŚ lub chociaż "dziesiątek". Po tej żenadzie tych opini komentować nawet nie trzeba.
    Co do Małysza? Skacze swoje, warunki jakie miał takie miał, ale kilkia metrów do czuba klasyfikacji traci. Celem winna być ta dziesiątka w każdym z turniejów i wtedy miejsce będzie przyzwoite. O tą pozytywną przyzwoitość Panie Adamie chodzi, wygrywanie, wygrywaniem, era dominacji - jak to w życiu - była i jej nie ma.

  • anonim

    Wkrótce skoczkowie napiszą protest, że nie chcą skakać blisko Małysza, bo zawsze jak się Adam zbliża wiatr się odwraca. Aż mi się chciało śmiać dzisiaj na kwalifikacjach.

  • krytyk_skokow_narciarskich bywalec

    "Krzysztof Miętus - that's good for Ljoekoesoej" nie mogłem z tego :D

  • Kibic profesor
    -

    Brawo Adam ! ..przy takich warunkach -1 m/s w plecy super skok.
    w porownaniu z Ahonen-en , Koch-em, Stoch-em, Uhrmann-en.

    Ostania 10 , wedlug grafiki pokazana na Eurosport miala +1,3 m/s
    z przodu dlatego obnizyli belke.
    Ciekawe co by zrobili organizatorzy jakby przed skokiem Adam-a odwrocil sie wiatr ?

  • Emil profesor

    Amman chyba z Morgensternem

  • anonim
    @Manuel@

    Z Morgim

  • paulka doświadczony

    Dokładnie, też mi szkoda tego, że Kamil spadnie w klasyfikacji...
    Moze moglby byc jutro komentatorem na TVP? Byloby to dla mnie jakies pocieszenie...

  • anonim

    Ale jak dotychczas w tym wąskim gronie punktujących co konkurs był i Kamil Stoch. Więc raczej narzekac nie można. a to że psychikę ma nienajsilniejszą i pechado waruknów wiadomo nie od dziś...

  • manuel@ doświadczony

    Z kim będzie Ammann w parze? Bo jakoś nie wiem...

  • xxx doświadczony

    bardzo korzystne pary mietus ma szanse z ljokelsoyem ktory slabo skakal w treningach i tylko qual mu wyszedl hula z damjanem tez spora szansa a malysz to wiadomo

  • miki bywalec

    W parach mamy duże szanse

  • Luk profesor

    Stoch strasznie chimerycznie skacze, podobnie jak Kranjec czy Pettersen

  • lotnik bywalec
    animag18

    To źle pamiętasz. Radzę ci lepiej porządnie przejrzyj karierę Roberta Matei, bo on chyba nawet trochę więcej osiągnął niż Stoch w całej swojej karierze.

  • TAMM profesor
    @JA :D

    Adam powinien jutro wygrać z Korniłowem.

  • anonim

    Radek 239
    Widze że ty tylko w dobrych chwilach jestes fanem a w złych pseudokibic żal żal i jeszcze raz żal

  • krzyzak początkujący

    małysz-kornilov
    hula-damjan
    miętus-ljoekelsoey

  • anonim

    Małysz skacze z Korniłowem, Miętus z Ljokelsoeyem,a Hula z Damjanem, pary zostały podane podczas transmisji Eurosportu.

  • JA :D doświadczony

    Adam z Kronilovem. Napiszcie coś optymistycznego o formie Adama, bardzo was proszę.

  • Piotr S. weteran
    @ Radek_239

    Pamiętaj, że na samym początku sezonu taka sama wpadka zdarzyła się Adamowi. Szkoda tylko tego, że teraz w klasyfikacji generalnej Kamil spadnie.

  • paulka doświadczony
    @Radek_239

    A mi ciebie żal, fanie za dyche.

  • anonim
    Pary

    Hula - Damjan
    Małysz - Kornilov
    Miętus - Ljokelsoey

  • anonim

    mateja:D to porownales go teraz. jak dobrze pamietam to stoch zdobyl w tym sezonie wiecej pkt. niz mateja przez calą swoją ''kariere''

  • TAMM profesor

    Adam był 12. + "9" przed nim = 21.
    Będzie skakał z 21. zawodnikiem kwalifikacji - nie licząc czołowej "9".

    Ammann nie skacze.
    Będzie jutro w parze z Morgim.
    Schlieri z Morassim.

  • 12354 początkujący
    @fff

    zgodze sie z toba bo adam naprawdę oddał b.dobry skok w porownaniu do zawodników skaczących przed nim trzeba wierzyc ze warunki bedą jutro takie same dla wszystkich

  • anonim
    xx

    Malysz- Ahonen
    Hula - KOch
    Mietus - noymayer

  • anonim

    do Radka - ale z ciebie kibic zal to mi ciebie ;DD

  • anonim

    I Morgenstern znowu lepszy od Gregora ! Brawo !

  • Piotr S. weteran
    @fan skoków85

    Myślę, że masz rację. Ciekawe jak teraz zachowają się kibice.

  • Divine JazOOn profesor
    Ale czołówka

    nie odleciała...

  • Radek_239 bywalec
    Kamil Stoch

    jestem zawiedziony postawą Stocha.Myślałem,ze skacze podobnie jak małysz w tej chwili a ten skok był tragiczny.Ja rozumiem miał złe warunki ale Koch czy Urman jakoś sobie poradzili a on jeszcze dużo mu brakuje i jescze głupio się usmiechał.żal mi go... wystarczyło skoczyć 115 metrów a on 109,5.Natomiast dobrze Małysz przy tych trudnych warunkacj jakie miał dobry skok.BRAWO MAŁYSZ

    STOCH SIĘ DO NICZEGO NIE NADAJE OSTATNIO WE WSZYSTKICH KONKURSACH PUNKTOWAŁ A TERAZ MAM W ......... TAKIEGO SKOCZKA JUŻ WOLAŁEM MATEJĄ ALE WIDZĘ,ZE TO WŁAŚNIE SZYKUJE SIĘ JEGO NASTĘPCA

    PS.Mateja też kiedyś był 5 na Mś

  • anonim
    Stoch

    Ten skok Kamila to wypadek przy pracy. A kto wie może warunki. W tym sezonie: Małysza puścili w fatalnych warunkach, Miętusa, może teraz przyszedł czas na Stocha?:-) Okaże w Ga-Pa, ale raczej to był wypadek przy pracy.

  • anonim
    chby

    Chyba
    Malysz - Ahonen

  • fff doświadczony

    Małysz w porównaniu z resztą obstawy skoczył całkiem przyzwoicie. Żaden z zawodników po Jacobsenie i przed Małyszem nie skoczył 120, a Stoch i Vasiliev mają jutro wolne. No ale jak dwóch polaków, to nie mogą wstrzymać, gdzież tam :P

  • anonim

    Tylko nie Szczęsny........ on tylko wiatry komentuje...............

  • paulka doświadczony

    Jedynym pocieszeniem byłoby dla mnie gdyby Kamil komentował jutzrjsze zawody.
    Jestem załamana i wkurzona... :(( Niestety, jak zwykle wtrafił na warunki do du...
    Kamil-trzymam kciuki1 Nie załamuj się tylko!

  • 12354 początkujący
    Wiatr

    Na NRK pokazali grafike z wiartem i ta 10 ma teraz wiatr po narty a wczesniej na całej długości zeskoku było z tyłu

  • JA :D doświadczony
    @TAMM

    Tak, masz rację. Przepraszam Ciebie i wszystkich fanów Adama za ten post. Ale to był wynik frustracji. Adam skoczył po prostu słabo. Przykro mi, bo te MP znowu natchnęły mnie optymizmem,a tu takie zawiedzenie. Lepistoe niedawno głosił, że Adam powalczy o podium. Z takimi skokami? Przecież on będzie skakał w pierwszych parach ;/

  • Piotr S. weteran
    @manu_fan

    Niewątpliwie przed Kamilem jeszcze wiele pracy. Ważne jest to by potrafił się odbudować po tych nieudanych kwalifikacjach.

  • anonim

    Mietus z jacobsenem, brrr
    Malysz z Kochem...
    Hula z Prevcem

  • anonim

    zobaczymy co jutro będzie.. ale tylko pierwszy skok Adama dziś był dobry. 2'gi treningowy i kwalifikacje już trochę słabe. a Stoch. nie komentuje. 3 razy był lepszy od Adama w PŚ i już niektórzy uważają że ma formę. litości...

  • David27 doświadczony

    obniżyli belkę to znaczy że ta "10" zajmie 10 pierwszych miejsc ?

  • anonim

    czyli malysz z mietusem a hula z uhrmanem?

  • TAMM profesor
    @JA :D

    "Żal mi siebie, bo tak wierzyłam w Adama i w ten medal na IO."

    To już były IO?
    Też żal mi ciebie.

  • strong1 weteran
    Oczywiście Hofer

    obniża belkę tylko po to ,aby swoim zagwarantować zdecydowanie najlepsze rozstawienie. Machloja w jego stylu.

  • manu_fan weteran

    Teraz w porównywalnych złych warunkach mieliśmy odpowiedź kto może się uważać za skoczka z czołówki, Stoch do nich niestety jeszcze nie należy.

  • paulka doświadczony

    Kurczę, szkoda mi Kamila... Bardzo :(
    Współczuję mu, oby tylko się pozbierał...

  • Barthelemew stały bywalec

    Obniżają belkę w kwalifikacjach do TCS... Nie znoszę tego...

  • anonim

    adam pieknie piekny skok

  • JA :D doświadczony

    Ja pierniczę! I po co te zapowiedzi? Dmuchanie tego balonu? No po co się pytam? Tylko przeklinać mi się chce. Żal mi siebie, bo tak wierzyłam w Adama i w ten medal na IO. Nic nie będzie z tego.

  • Piotr S. weteran
    @ Badyl

    Chyba się trochę pośpieszyłeś. Mam obawy czy nie zacznie się jakaś nagonka na Kamila.

  • anonim

    Warunki warunkami, proszę spojrzeć, że Stoch odstaje niemal 10 metrów od innych, skaczących obok niego zawodników. To nie jest zatem problem wyłącznie wiatru. Tak czy inaczej, skończyły się marzenia o "dziesiątce" w TCS, ba o 20 raczej też można zapomnieć.

  • Barthelemew stały bywalec

    Ale Kamil sam jest sobie winny. Warunki? Fakt, ale inni dali radę, a Kamil skoczył fatalnie. Wiedziałem, że lepiej byłoby gdyby wygrał z Adamem w MP, mam wrażenie, że znowu zgubił pewnośc siebie, a szkoda by było...

  • miki bywalec

    Kamil , porażka, widac zmeczenie

  • strong1 weteran
    -

    Stoch skoczył żle,ale trafił na kiepskie warunki.Oczywiście Chruścicki nie zauważył tego,no to akurat jest w jego stylu.

  • anonim

    Morgenstern - równa forma
    Schlierenzauer- nierówna forma !

  • Piotrek93 początkujący

    Mogą obniżyc rozbieg przed pierwszą 10 ? Bo ten system KO i wogle nie pamietam jak to było

  • Badyl początkujący

    No i gdzie są Ci co tak krytykowali że słabo skaczą nasi już pierwszy ma kwalifikacje zapewnioną :))

  • Piotr S. weteran

    Stefan oddał bardzo dobry skok. Noty za styl po 18.

  • David27 doświadczony
    @Ja :D

    niestety, a ja się zastanawiam czy ktoś z TVP zagląda czasem na tą stronę i czyta komentarze bo to wątpliwe.

    A wszytko przez to, że Miklas już nie komentuje bo w sezonie 06/07 Szczęsny siedział w studiu jako ekspert/ dziennikarz

  • anonim

    Heh, jak Szaranowicz się nie zna na skokach, to kto się zna?:)

  • JA :D doświadczony
    @David27

    Ja to wiem, ty to wiesz, ale nasza kochana TVP już nie ;/

  • anonim
    link kwlaifikacje

    http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/118535

  • anonim

    Eh, jak będzie Szczęsny to oglądam na Eurosporcie, Szczęsnego nie wytrzymam dłużej :D.

  • David27 doświadczony
    @Ja :D

    Szczęsny nie umie komentować... ;/
    Szaranowicz może średnio zna się na skokach ale potrafi wprowadzać klimat ;)

    a od Szczęsnego 100 razy lepszy jest Snopek

  • JA :D doświadczony
    @mak

    Jak pisałam wcześniej, pewności całkowitej nie mam. Ale wczoraj oglądałam sport na TVP i w Oberstdorfie znajduje się właśnie Szczęsny. No więc chyba wszystko jasne.

  • anonim

    @JA :D

    a skąd wiesz, że Szczęsny?

  • JA :D doświadczony
    @David27

    Na 99%. Ale zawsze cień szansy, że usłyszymy jednak Włodka.

  • anonim

    U mnie nie działa Eurosport polski mam angielski niech ktoś poda parametry na polski :(((

  • anonim

    Dajcie link do kwalifikacji prosze blagam.

  • anonim

    jakie są parametry Eurosportu polskiego ?t

  • anonim

    DOBRA NAJLEPSI NA TRENINGACH CO NIEZNACZY ŻE MOGA BYĆ NAJLEPSI NA ZAWODACH? MOGA BYĆ NAJGORSI

  • Jasio_Telemark bywalec
    Mam pytanie.

    Co to oznacza:
    Miran Tepes - RD Assistant
    Jan Kowal - TD Assistant?

    Ponowię wcześniejsze pytanie. Czy wie ktoś co to za Niemczyk z Nr 1 skacze, co ma Piątek na nazwisko?

  • anonim
    skok w bok

    Hej hyba se żartujecie z tych skoków oni coś poprawili oni do niczego się nienadają 30 miejsce stocha 30 któreś mietusa i 107 metrów huli
    a małysz 2 w treningu jak miał 3 belki zwiększony rozbieg to dobre 2.2km nagodzine wiecej a to daje jakieś z 8 metrów co wy jak się zakwalifikują do jutra i będziemy mieć 2 małysz i stocha od miejsca 15-20 a chule i miętusa tak 20-30 miejsce to będzie ok. niech ktoóryś zwas się zemną niezgodzi buhhhaha te wasze niektórych opnie małysz 2 w seri próbnej co wy jaj se robici a co sądzicie o igrzyskach obstawiam że drużyna tak na 6 miejsce może będzie conajwyżej .Prosze o komętasz do mojego komętażą .

  • anonim
    ilu się kwalifikuje?

    ilu się kwalifikuje do konkursu? Pozdro :D

  • paulka doświadczony
    @Piotr S.

    To dobrze, dobrze.

    Jest dobra transmisja z norweskiej stacji ;)

  • Piotr S. weteran
    @paulka

    Pamiętam, że po jednym z treningów Łukasz Kruczek mówił, że na treningach nie zwracają uwagę na odległość.

  • anonim

    Kamil ma jeszcze 3 skocznie, jeżeli tu mu nie się gorzej skacze ;)

  • paulka doświadczony

    W necie są kwalifikacje pokazywane.
    Wejdźcie na soccer-live -> zimowe i wybierzcie sobie co cgcecie.

  • Huberts51 stały bywalec

    Adam trzymam kciuki! nie jest żle:) zwlaszcza ten 1 skok! bedzie dobrze

    roco.s idz sie uczyc mowilem ci to juz:)

  • paulka doświadczony

    Moderatora tu nie ma, a pod innymi newsami kasuje wypowiedzi, nawet czasem nie waidmo czemu..

    Tylko nie piszcie, że Kamil stracił formę, plis!

  • anonim

    Schlieri ma może mały kryzys formy ale to długo nie potrwa, niedługo znowu zacznie dominować.

  • anonim
    Poinawiam pytanie do:

    autor: kibic_malysza , 28 grudnia 2009, 15:42
    -
    Kur...ROCO coco uwierzył w Małysza...to się w głowie nie mieści ! ! ! ! ! ! !
    ***********************
    Jakbys czytal dokladnie moje komentarze ,to bys wyczytal ,ze ja zawsze wierzylem w Malysza, ale jesli mialem powod , to krytykowalem.
    Momencik.
    Czy sluchales wypowiedz Tajnera przed skokami w Szczyrku?
    Na zadane pytanie ze Nasi pozostali skacza jakby lepiej -odpowiedzial brzmiala . "Powodem jest stworzenie Teamu Malysza bo poprzednio wszystko podporzadkowane bylo jednemu- Malyszowi. a teraz Kruczek moze sie skupic na calej kadrze. Wszyscy sa teraz zadowoleni. To sa slowa Tajnera
    Czyz nie o tym ja pisalem i zostalem krytykowany za te slowa nie wspomne o tym jaka atmosfera byla w kadrze a na ktora nadal mam dowody

  • anonim

    Chyba nikt nie spodziewa się, że Polacy hurtowo będą trafiali w każdym z konkursów TCS do finałowej 30-tki? To nierealne z dwóch powodów. TCS to nie są zwykłe konkursy PŚ, tu znaczna część zawodników osiąga już swój optymalny poziom w sezonie, z drugiej strony dochodzą Niemcy i Austriacy, którzy normalnie skaczą sobie w PK, natomiast w toku TCS potrafią niejednokrotnie zaskoczyć teoretycznie lepszych od siebie. Czy Stoch spuścił z tonu? Bzdura, skacze ciągle tak samo, nic się nie zmieniło, na chwilę obecną nie stać go na nic więcej. Miętus także trzyma poziom, który prezentuje od początku sezonu. Pisanie, że coś się posypało to brednie, nic się nie posypało, mamy status qo, co jak sądzę potwierdzą kwalifikacje, czyli - Małysz (miejsca od 5 do 15), Stoch (od 15 do 25), Miętus (od 20 do 30), Hula (od 30 do 50)

  • skladak stały bywalec
    transmisja kwalifikacji

    kto nie ma Eurosportu to niech oglada na ARD tam od 16:05 do 20:00 jest blok poswiecony TCS w tym kwalifikacje. Program dostepny na pozycji 205 Cyfrowego Polsatu

  • Piotr S. weteran

    Sądzę, że nasi skoczkowie zmobilizują się do kwalifikacji.

  • anonim

    @smutna prawda

    zwłaszcza pierwszy trening.

    idąc Twoim tokiem myślenia, to Schlierenzauer jest bez formy bo 1 skok tylko 123m.

  • anonim

    Treningi pokazaly i potweirdzily ze Malysz skacze na takim samym poziomie jak w Engelbergu czyli slabo! Nawet z wyzszej belki nie ejst w stanie skoczyc dlaej nic czolowka ktora skacz z nizszej o kilka pozycji!

  • JPW2 weteran

    A no i oczywiscie Adam skoczy tak jak w 1 treningu .......:)

  • JPW2 weteran

    Treningi moga co nieco powiedziec ale to nie wszystko ........
    Ja sadze, ze Kamil skoczy zdecydowanie lepiej....Krzysiek i Stefan tez mam nadzieje sie poprawia..:)

  • anonim

    WSZYSTKO BĘDZIE DOBRZE. Po prostu ta skocznia im nie leży. Zresztą ta na olimpiadzie też nie. Ale poza tym jest wszystko ok. Krew mnie zalewa. To chyba jeszcze poświateczny kac. Brak preofesjonalizmu z każdej strony . Działaczy,trenera i zawodników. Rozgonić to tałatajstwo i tyle.

  • dojczer stały bywalec

    najbardziej martwi mocna obnizka formu stocha :/ 2 conajmniej o 6-7 metrow za krotkie skoki. NO chyba ze skacze w samych butach

  • anonim
    autor: dojczer (*-52.adsl.inetia.pl), 28 grudnia 2009, 16:08

    Jakze Ty wliczasz do wszystkiego co ze skokami zwiazane wyniki treningow.
    Cos mi sie wydaje ,ze one sie do niczego nie ;licza :)

  • michel000 początkujący

    kto ma linka do jakiegoś streama na którym kwalifikacja mozna obejrzeć ?

  • anonim

    ja widać wszyscy musimy sobie dać na wstrzymanie i poczekać na kwalifikacje, tam każdy w tv zobaczy i oceni warunki i skoki, jedyne co ja wywnioskowałem z tych treningów to że wszyscy nasi powinni spokojnie się zakwalifikować i że Adam skacze lepiej jak w Engelbergu
    APELUJE O SPOKÓJ

  • anonim

    hm jak myślicie jaka bd pierwsza 10 kwalifikacji i jakie miejsca polakow ?

  • Jędrek początkujący
    Belka

    Może ktoś napisać z której belki w 2 treningu skakał Małysz?

  • anonim
    Schlierenzauer teraz

    odpiąl cugle a Malysz zapial. To tez jest pewnego rodzaju rozgrywka mimo ze to tylko trening.

  • HKS profesor

    Do rozliczania Małysza i spółki może poczekajmy do konkursy?

    Pisanie bredni typu "stoch sobie nie radzi:" mnie miażdży!

  • anonim
    ban

    admin wpadał tu by grozić palcem, by nie pisać tu ile kto skoczył tylko na czacie,a nic nie robi gdy trzeba dać bana temu idiocie, który zaśmieca komentarze jakimiś głupotami, to nie jest niezgodne z regulaminem?
    NIE MOŻECIE MU DAĆ BANA?

  • anonim

    Schlirenzauer ani trochę nie przypomina Peterki, a jeśli ktokolwiek tak uważa to gratuluję poczucia humoru. Pamiętam doskonale kariery Peterki, Nieminena, Goldbergera i wszystkich innych cudownych dzieci lat 90-tych po czasy współczesne i jestem pewien, że austriak bije ich wszystkich razem wziętych na łeb. To jego czwarty z rzędu sezon w ścisłym topie, każdorazowo piął się w czubie klasyfikacji generalnej PŚ. Gdzie jest niby ten syndrom Peterkowo-Schmittowy - 2 genialne sezony i spadek formy? Póki co, Schlirenzauer jest ciągle w czubie.

  • TAMM profesor

    Powiedziałbym, że warunki się poprawiły.
    Ale zaraz gromada znafców naskoczyłaby na mnie.
    Więc nie powiem.

  • anonim

    Drugi trening to loteria, nie ma co patrzeć na wyniki

  • fff doświadczony

    Małysz nic nie musi. Ale niestety skok po prostu oddał słaby jak na możliwości i wiatr.

  • Piotr S. weteran
    @sylvihio

    Myślę, że w kwalifikacjach skoczy lepiej.

  • fff doświadczony
    Luk

    Miałem proroczy sen że w pierwszych kwalifikacjach sezonu odpadnie Małysz. :)...

  • TAMM profesor

    Jacobsen jest jeszcze równiejszy niż nasze drogi.

  • aaa stały bywalec

    niby bez wiatru a jednak i belkę zmieniają co chwila i wyniki różne. Jakieś ruchy powietrza jednak są

  • Luk profesor

    Miałem proroczy sen. Śniło mi się, że Stoch nagle straci swą formę. Że w konkursie skoczy 92 metry i kompletnie się załamie. Jak widac mój sen cześciowo się sprawdza,

  • warjato bywalec

    jak mugł zgubić forme?
    Zastanów sie co ty piszesz jak to jest tylko skok treningowy zobaczymy po kwalifikacjach

  • fff doświadczony

    127 Małysza to nie jest zła próba. Ale ktoś kto liczy na podium może się niestety ostro przeliczyć.

  • fff doświadczony

    Aj kurde :P. Stoch wydaje mi się że gdzieś zgubił formę.

  • TAMM profesor
    @manuel@

    Nie musi się kwalifikować.

  • anonim

    Moooderatoooorze!
    Daj bana na tego od kotów! Ale pośpiesz się, bo już nie da się czytać tych komentarzy, zaśmiecone to :/

  • fff doświadczony
    kibic pochwały

    Freitag? A pamiętasz w tamtym sezonie Małysz - Wank w Ga-Pa? Ja bym jednak Niemca nie chciał :)

  • fff doświadczony
    Porównanie

    Porównuję sobie te skoki naszych i opisy przy nich. Teraz jak skaczemy na poziomie 30 miejsca, to jest słabo, albo bardzo słabo, kiedyś było nieźle :). Ale się fajnie pozmieniało

  • rimi stały bywalec

    A tak a propo, tego debila z kompleksem braci Kotów nie mozna zablokowac jakos?

  • anonim

    @rimi
    Peterka i Szili maja calkiem inna mentalnosc.

  • fff doświadczony

    Ciekawe warunki. Jedni odlatują jedni nic. Jacobsen przedtem ostatni teraz pierwszy. Dziwne :)

  • anonim
    moje typy

    Hula- uhrmann
    Miętus- kasai
    Stoch- morassi
    Małysz- freitag

  • pawelf1 profesor

    Czy jest jakiś MODEROTOR ? Nałóżcie bana na tego świra

  • rimi stały bywalec

    Emil@

    Jak znajdziesz troche czasu to poszperaj w straych gazetach i zobaczysz co pisano o Peterce.Dokladnie tak samo, idealna technika, super wybicie, idealny lot....
    To powrownywac chyba mozna?

  • Emil profesor

    @anonim Gregor ma o wiele zwycięstw od Peterki ale to nie jest najważniejsze. Gregora nie można też porównać do Peterki z tego wzgledu że Schliri jest skoczkiem fizycznie, technicznie idealnym. Nie ma słabych stron (chyba ze psychika) czego nie można powiedzieć ani o Ammanie, ani o Małyszu ani o Ahonenie nie mówiąc o Peterce.

  • anonim

    nie wie*

  • rimi stały bywalec

    mak@
    To nie o forme chodzi.O konstrukcje psyhiczna. Zacznie przegrywac i beda pretensje do sedziow, do wiatru do kibicow i coraz wieksze do wszystkich tylko nie do siebie.Takie "cudowne gwiazdki" juz byly.Przypomnij sobie Hannawalda.

  • anonim

    autor: rimi (*183.neoplus.adsl.tpnet.pl), 28 grudnia 2009, 15:40
    -
    Juz to kiedys pisalem, ale jeszcze raz.Schilentauer najbardziej przypomina Peterke.Ten tez zostal okrzykniety cudownym dzieckiem, i znalezli sie tacy co prorokowali mu kariere najlepszego skoczka wszechczasow. Wygral dwa razy PS, bil wszystkich na glowe i... skonczylo sie jak skonczylo.Za kilka lat, gdy Gregor postanowi wrócic do skokow (po calkowitym zalamaniu formy) bedziemy ogladac go z takim samym uczuciem jak Peterke rok temu....
    Jakos bardziej do mnie przemawiaja drogi kariery Ahonena, Małysza, Amana, Widhelza czy nawet Morgensterna.
    Juz teraz zobaczycie jak Gregor po kilku porazkach zalamie sie calkowicie.



    Ty też się załamiesz jak ktoś Ci pierdolnienie w łeb za takie głupoty.... On ma od tego psychologów, jest młody czemu miałby się załamać..
    I się pisze Schlierenzauer, bo jak się nie wiem to może lepiej w ogóle nie pisać.

  • michel000 początkujący

    Oj Będzie Bardzo ciekawie.Różnica pomiędzy 2 Małyszem (131.5m) a szóstym Martinem Kochem (130.5) wynosi 1m a więć będzie bardzo ciekawie:)

  • manuel@ doświadczony

    Mam pytanie: czy najlepsza "10" nie musi się kwalifikować podczas TCS? Bo rok temu Simi był liderem PŚ, nie kwalifikowal sie a i tak musial skakać z Gregorem w parze ...

  • anonim

    @rimi

    Formy nie traci się w tydzień. Można się najwyżej pogubić jak Adam w Engelbergu, jednak ogólnie formę buduje się latem i później ona "trwa" co najmniej przez cały sezon myślę. Gregor będzie mocny i tego można być pewnym.

  • XDKamilekXD bywalec
    TCS

    Małysz oddał dobry skok. Mimo to, że skakał w wyższej o 3 stopnie belki to można uznać lot za udany.

    Jestem zawiedziony wynikami pozostałych Polaków.

    S. Ammann oddał wyśmienity skok.

  • rimi stały bywalec

    Juz to kiedys pisalem, ale jeszcze raz.Schilentauer najbardziej przypomina Peterke.Ten tez zostal okrzykniety cudownym dzieckiem, i znalezli sie tacy co prorokowali mu kariere najlepszego skoczka wszechczasow. Wygral dwa razy PS, bil wszystkich na glowe i... skonczylo sie jak skonczylo.Za kilka lat, gdy Gregor postanowi wrócic do skokow (po calkowitym zalamaniu formy) bedziemy ogladac go z takim samym uczuciem jak Peterke rok temu....
    Jakos bardziej do mnie przemawiaja drogi kariery Ahonena, Małysza, Amana, Widhelza czy nawet Morgensterna.
    Juz teraz zobaczycie jak Gregor po kilku porazkach zalamie sie calkowicie.

  • kibic_malysza profesor

    @Młoda

    Wiem że nie muszą skakać w kwali, ale nie ma pewności, że skoczą najdalej w kwalifikacjach więc przeczuwam, że jutro będą chcieli skakać jako ostatni i dzisiaj odpuszczą. Wiadomo pary KO i te sprawy.

  • TAMM profesor

    Jeśli Adam będzie skakał jak na MP, to będzie dobrze.
    http://www.youtube.com/watch?v=GDT5dxSF0yM
    http://www.youtube.com/watch?v=P1xBaoU7-WA

  • Młoda początkujący

    Do kibic_małysz:
    Gregor i Simon nie muszą się kwalifikować

  • anonim

    Schlieriego osobiście nie lubię ale chłopak ma klasę jako skoczek i myślę, że tylko się tak zaczaił... Ale jeśli liczyć ma się tylko ta dwojka -Schlieri Amman to życzę wygranej drugiemu :)

  • Artur stały bywalec
    wyniki

    Kiedy będą pełne wyniki treningu?

  • anonim
    Ammann jest spoko koles nie to co ten paszczur szlirencauer

    jezeli ma ktos wygrac TCS to tylko Ammann bo nikt inny nie ma szans z Gregor S. Simon to wesoly spoko koles budzi symapatie tak jak Martin Schmitt, nie mozna sie na tych ludzi zloscic. szlirencauer nie budzi sympatii bo juz mu sodowa odbija, taki warchoł

  • anonim

    popieram PAWŁA96 :)

  • anonim

    Zamiast nic niewnoszących komentarzy cieszmy się, że Adaś ładnie skoczył.

  • anonim

    Że Gregor jest w formie to pewne (nie traci się jej w tydzień), skok treningowy to tylko skok treningowy, jako taką formę będzie można oceniać w sumie po kwalifikacjach.

  • kibic_malysza profesor

    Przeczuwam, że Ammann odpuści kwalifikacje i będzie chciał jutro skakać jako ostatni. Nie będzie się zbytnio narażł w kwali i to samo pewnie zrobi Schlilen.

  • pawel96 profesor

    Treningi o niczym nie mówią !

  • Radek weteran

    Aż się boję pomyslec że Amman mógłby znowu sprzatnąc Adamowi złote medale olimpijskie... Generalnie jeżeli Adam ma ich nie wygrac to niech to bedzie ktos typu Romoeren czy Loizl czy chocby Ahonen.

  • anonim

    pamiętajcie ! nieważne są treningi lecz sam konkurs :D dlatego ja nigdy treningów nie oglądam , bo to i tak mi nic daje ;)
    no i akurat w TCS wazne sa rowniez kwalifikacje , bo duzo zalezy na jakiego przeciwnika trafisz :)

  • anonim

    Nie wiem czy zauwazyliscie ale austriacy mieli lepsze predkosci z 15 belki niz adam z 18

  • kibic_malysza profesor

    Schlili zawsze w treningach skacze słabo, zapamiętajcie to sobie raz na zawsze !

  • sledzik16 weteran

    Amman jest po za zasięgiem Adam ładnie

  • anonim

    Startował 123 metry wprawdzie z 15 belki(Adam z 18.), ale Ammann też z 15.

  • anonim

    To tylko 1 skok, Adam zazwyczaj pierwsze skoki ma "na rozpoznanie", w tym sezonie zazwyczaj ten 2 treningowy i kwalifikacyjny był najlepszy.

  • anonim

    Schlieri nie startował?

  • anonim
    No Kamilku

    No Kamilku, potwierdz teraz swoja ustabilizowana forme... Poczuj sie pewnie....

    Brawo Adas, choc na podium trzeba jeszcze troszke wiecej.

  • anonim

    Jak dawniej, mamy tylko Malysza i NADZIEJE.

  • Jasio_Telemark bywalec
    Ponawiam pytanie! Cóż to za Niemczyk z numerem 1,

    co się Piątek nazywa?

  • anonim

    jHiszpanka nic nie wie nie słuchajcie jej

  • anonim

    Mimo tej różnicy belek, wiem, ze adam będzie bardzo, bardzo groźny.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl