Łukasz Kruczek: "Innej decyzji nie można było podjąć"

  • 2010-01-02 15:06

Niestety, pogoda nie pozwoliła na przeprowadzenie zaplanowanych na dziś kwalifikacji w Innsbrucku. Zarówno trener polskich skoczków - Łukasz Kruczek - jak i Adam Małysz nie mają wątpliwości, że w takich warunkach trudno byłoby skakać.

"Decyzja jury była jak najbardziej słuszna. Innej decyzji nie można tu było podjąć, w przeciwnym razie mielibyśmy tu bardzo długie i przeciągnięte kwalifikacje, a przy tej sile wiatru w ogóle mogło nie być możliwe ich rozegranie" - mówił Łukasz Kruczek.

"Po tym treningu, który się odbył można jedynie porównać prędkości najazdowe. Na odległości nie ma co patrzeć. To były pierwsze skoki treningowe zawodników, na całkowicie innej skoczni niż ta w Garmisch, zebrali doświadczenie, ale to wszystko. Każda ekipa to potwierdzi" - dodał szkoleniowiec naszej kadry.

"Zawodnicy z czołówki, którzy skoczyli bardzo dobrze, lądowali na 114-115m, a momentami, przy słabszych skokach, inni lądowali za 120m. Kofler czy Schlierenzauer dobrze znają tę skocznię, więc nie muszą tu nic próbować, testować i sprawdzać, stąd ich decyzja o odpuszczeniu treningu. Jutro pogoda ma być lepsza, ale byłbym ostrożny, jeśli chodzi o prognozy pogody w ostatnim czasie" - zakończył Kruczek.

"Nie jestem od tego, aby osądzać, czy jury podjęło dobrą decyzję. Strasznie dziś wieje i sypie, więc co zrobić" - skwitował Adam Małysz.

Korespondencja z Innsbrucku, Tadeusz Mieczyński


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10944) komentarze: (87)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Wako doświadczony

    Chyba nie ma wątpliwości że decyzja mogła być tylko jedna.

  • anonim
    Zalmiwas

    Zal jestesmy Polakami a piszecie takie głupoty o naszych skoczkach niektórzy chyba nie sa Polakai
    Kur./././:P

  • materac doświadczony

    ja naprawdę rozumiem w czym problem ;)
    chodzi mi tylko o to, że skoro go zauważacie, to jakie według was powinno być wyjście z tej sytuacji. bo ja widzę trzy, które wymieniłem i żadne nie wydaje mi się dobre.
    a tak w ogóle, to może my też wystawimy jakichś astmatyków? jeśli to przynosi tak dobre efekty, to będziemy mieć kolejnego zawodnika odnoszącego spektakularne sukcesy ;)

  • anonim

    @ materac (filip_z87@yahoo.com)

    Chodzi o to, że jak już o tym głośno mówi sam komentator sportowy i nasza biegaczka Justyna otwarcie krytykuje Norweżkę, że jej pozwalają na stosowanie silniejszych środków, bo otrzymała zgodę to cos w tym jest.
    Nie chodzi o dyskryminację takich sportowców ale pod przykrywką choroby, nadużywają tego czyli wspomagają organizm więcej niż potrzeba i potem się wszyscy dziwią jak oni to robią, ze tak zapieprzają :)

  • Fanka_Ammanna doświadczony

    robimy się jak Szaranowicz, potrafimy gadać o wszystkim tylko nie o skokach

  • mmm doświadczony
    skoki

    jedni o stmatykach tu doping w skokach to furosemid tiazydy nie asmatycy

  • anonim

    AHONENA

  • JPW2 weteran
    IceMan10

    heh......Oby nie bylo "skokow ekstremalnych" ...tak jak to bylo w Obersdorfie.......

  • mmm doświadczony
    SKOKI

    TE SKOCZNIE SA POD GREGORA I AMANA ACHONNENA LOTNICY W PLANICY JAK WYCHODZA ZPROGU COS PODOBNIE

  • anonim

    Dlaczego Malysz ma jakies dziwne wiazania ?
    Przeciez reszta stawki ma inne

  • mmm doświadczony
    skoki

    ADAM MUSI WYCHODZIC PLASKO TAKIE TE SKOCZNIE SA NIC NIC WIECEJ NP SIMON AMANN

  • sledzik16 weteran
    Pogoda na jutro

    Niedziela, 03.01.2010
    Nad ranem
    00-06 -5 °C
    1027 hPa
    12 km/h 0.0 mm 0.0 mm
    Przed południem
    06-12 -6 °C
    1022 hPa
    0 km/h 0.0 mm 0.0 mm
    Po południu
    12-18 -2 °C
    1026 hPa
    0 km/h 0.0 mm 0.0 mm
    Wieczorem
    18-00 -3 °C
    1026 hPa
    4 km/h 0.0 mm 0.0 mm

  • krzycho doświadczony

    http://www.managernarciarski.fora.pl/
    Zapraszam do rejestrowania się i gry w managerze.

  • IceMan10 doświadczony

    Może wiać, ale już nie tak mocno, do 2m/s
    Tyle że prognozy tak szybko się zmieniają...

  • anonim
    :)

    A zna ktoś może prognozy na jutro? Też ma tak wiać?

  • sledzik16 weteran
    Kuba_Fan

    Dokładnie popieram według mnie w skokach tak już jest i było że jeden miał szczęście a drugi nie

  • Kuba_Fan bywalec

    Nie powinni wprowadzać tego system. Co to za konkurs, w którym zwycięztwo można odnieść skacząc po 10 metrów bliżej od najdłuższego skoku. Bez sensu.

  • sledzik16 weteran
    Jaswer

    NO właśnie a jeśli wiatr wiej od boku to co zawodnik dostaje + czy - punkty :D

  • Jaswer bywalec

    jak Fis chce niech wprowadza te nowe zasady przeliczania punktów, ale według mnie to się nie sprzeda... Osobiście nigdy nie kupiłbym biletu na takie zawody... Przypuśćmy jakiś zawodnik w obydwu seriach pobije rekord skoczni i nie wygra konkursu... I to ma się podobać publiczności? Fakt w historii często zdarzają się przypadki na IO i MŚ ale powiedzmy szczerze kto miał w przeszłości wygrać ten wygrywał...ktoś miał wielką formę to był najlepszy i gó*no go obchodziło czy wiatr mu pomógł czy nie...Zresztą ten system jest tak niedorobiony że ehh... sam Adam o tym wspominał.... Jaki Fis chce zmian niech zastanawia się jak poprawić ocenianie skoków przez sędziów bo to często dość \

  • kibic_malysza profesor

    Na PŚ w Sapporo ciekawe czy Adam poleci

  • anonim

    Do Sapporo lecą D.Kowal,K.Kowal,M.Kot,D.Kubacki i P.Zyla

  • Kruk bywalec

    Ci sami co i na PŚ.

  • XDKamilekXD bywalec
    TCS ( Innsbruck )

    W Innsbrucku A. Małysz wygrał tylko raz w sezonie 2000/2001.

    W ostatnich 4 sezonach najlepszy wynik Małysza to 6 miejsce a więc nie był nawet w pierwszej " 5 ".

    Najlepsze miejsce K. Stocha to 15 w sezonie 2006/2007.

    S. Hula najlepiej się spisał w sezonie 2005/2006 zajął wówczas 47 lokatę.

    K. Miętus w Innsbrucku nigdy nie zajął jakiegokolwiek miejsca.

  • lukas początkujący

    Wiadomo kto do Japoni poleci na PK?

  • TAMM profesor
    @aaa

    Ale nie zabronią.
    Bo to by była "dyskryminacja" astmatyków.

  • aaa stały bywalec

    On mówił o Klenbuterolu czyli leku na astmę stosowanym przez sportowców do spalenia zbędnej tkanki tłuszczowej. W prostej lini przekłada się to na mniejszą wagę i możliwość uzyskania większej tkanki mięśniowej (za tym idzie siła, dynamika itd) przy tej samej wadze zawodnika. Czyli opłaca się to brać ale powinno to być zabronione bo to czysta chemia.

  • materac doświadczony

    widzę że powraca dobrze znany już temat.
    zapytam więc, czy astmatycy powinni mieć zakaz startowania w zawodach?
    a może powinni być traktowani jak niepełnosprawni i mieć osobne konkursy, dla astmatyków?
    albo w ogóle startować tylko w paraolimpiadach?

  • anonim

    Słyszałam tę wypowiedź, wypowiadał się bardzo bezpośrednio i otwarcie i się zgadzam, no bo jeśli ktoś jest tak bardzo chory, to chyba nie powinien uprawiać tak wyczerpującego sportu naraża nie tylko zdrowie ale i życie. Z drugiej zdrowie jeśli jest to tylko furtka to stosowania tych środków to jest to zwykłe oszustwo

  • Anika profesor
    Nie na temat

    Chruścicki na Eurosporcie mówił, że nie podobają mu się ci astmatycy w narciarstwie i że po zawodach leżą setki opakowań po lekach przeciw astmie. Zdrowy zawodnik, po zażyciu takich leków byłby zdyskwalifikowany, a astmatycy mogą zażywać je bezkarnie. A liczba astmatyków wzrasta lawinowo.

  • Snoflaxe weteran

    @e.s.z (*ha9.neoplus.adsl.tpnet.pl), 02 stycznia 2010, 15:30
    Zmiana na najważniejszych stanowiskach rzeczywiście by się mogła przydać z wielu względów.
    Nieporozumieniem jest to, co piszesz. Owszem, kiedyś skakano przy silniejszych wiatrach, a upadków było dużo więcej. Nie jeden skoczek zapłacił wielką cenę za to, że skakał w niebezpiecznych warunkach.
    Rozumiem, że czasem wszystko może zmienić się w ułamku sekundy, ale częściej mamy takie sytuacje, jak dziś, że skakać się absolutnie nie da.
    Urok skoków? Jeśli lata ciężkiej pracy i wielka forma, którą się ma w danym momencie idą na marne? Jeśli ktoś na skoczni robi sobie krzywdę z powodu złej pogody? Nie jeden skoczek zginął lub został kaleką, szczególnie w dawniejszych latach. Dla mnie wcale takie urokliwe to nie jest.
    Gdyby coś się stało (odpukać) polskiemu zawodnikowi z powodu fatalnych warunków na skoczni to bojkotowałbyś Hofera, jury i wszystkich odpowiedzialnych za konkurs (na pewno nie tylko ty), a teraz twierdzisz, że "jak wieje 1,5m/s to juz sie sraja".
    Lepiej, żeby tak było, niż żebyśmy byli świadkami tragedii.

  • nieznany weteran
    @Luk

    Zeby jeszcze bardziej obiektywnie ocenic wyniki poszczegolnych trenerow, nalezaloby podzielic liczbe zdobytych punktow przez liczbe konkursow w danym sezonie. Sposrod 9 ostatnich (pelnych) sezonow chyba najlepszy byl ten 2000/01. Pamietam, ze rozegrano wowczas tylko 21 konkursow (najmniej w ostatnich 15 latach), Skupien dobrze sie spisal na Turnieju 4 Skoczni, a Mateja zaliczyl kilka lokat w czolowce w ciagu sezonu.
    Mozna jeszcze dodac rezultaty Pavla Mikeski, ktory potrafil najwiecej wykrzesac z Matei.

  • Luk profesor

    Ilosc punktów zdobytych przez polskich skoczków od 2000 roku (nie wliczałem tutaj naszego najlepszego orła - Adama Małysza) Po ilosci punktów napisałem kto trenowal naszą reprezentację.


    2000/2001 - 225 pkt Apoloniusz Tajner
    2001/2002 - 130 pkt Apoloniusz Tajner
    2002/2003 - 101 pkt Apoloniusz Tajner
    2003/2004 - 77 pkt Apoloniusz Tajner
    2004/2005 - 129 pkt Heinz Kuttin
    2005/2006 - 102 pkt Heinz Kuttin
    2006/2007 - 232 pkt Hannu Lepistoe
    2007/2008 - 172 pkt Hannu Lepistoe
    2008/2009 - 275 pkt Łukasz Kruczek
    2009/2010 - 206 pkt (jak na razie tyle punktów) Łukasz Kruczek

    Mam nadzieję, że się nie pomyliłem w liczeniu

  • Kuba_Fan bywalec

    Aha, dzięki.

  • anonim

    Kwalifikacje jutro o 11.45, na eurosporcie, są już ujęte w ich programie.

  • Kuba_Fan bywalec

    Wie ktoś, czy Eurosport będzie transmitował jutrzejsze kwalifikacje?

  • paulka doświadczony
    @sledzik16

    Tak, kwalifikacje jutro o 12.

  • sledzik16 weteran

    A nie miały być kwalifikacje jutro ?

  • anonim

    więc kwaliwikacje odwołane szkodda że nie będzie KO

  • paulka doświadczony
    Taka ciekawostka, bo pewnie nie wszyscy widzieli ;p

    http:// www.youtube.com/watch?v=d_V54Go2Bi8

  • anonim
    @materac (filip_z87@yahoo.com) , 02 stycznia 2010, 15:26

    A środkiem dopingującym, jakiego zażywał, był... pokarm dla ptaków. :-))))

  • anonim

    Nie karmić trolla - nie widzicie ,że to wciąż ten sam ?

  • Adam stały bywalec

    MAM POMYSL

    Nalezy przeprowadzac wiecej konkursow na malych skoczniach 80 - 100 metrowych. Mniejszy wplyw wiatru, mniejsze niebezpieczenstwo.

    Ponadto uwazam przeliczniki za zbedne gdyz w koncowej klasyfikacji pucharu swiata obejmujacej wiele konkursow i tak sie wszystko rownowazy, wedlug mnie.

    Pomijam tu olimpiade i mistrzostwa swiata, gdzie nalezaloby, moim zdaniem, oddawac cztery skoki, w tym dwa liczace sie do klasyfikacji, a najlepszy i najgorszy nie zliczac.

  • Allison stały bywalec

    I bardzo dobrze, że odwołali. Lepiej, że nie ma kwalifikacji, niż by się mieli pozabijać. Jak patrzę na ten materiał, to coraz bardziej przeraża mnie siła wiatru.

  • materac doświadczony

    Adamie, powinieneś zmienić zdanie, gdyż jest to skoczek wybitny.

  • anonim
    P.S

    Dzisiaj faktycznie, nie dalo sie skakac - to byla niesamowita wichura, wiec dzisiaj popieram JURY!

  • anonim
    ZADNE TUNELE OSLONY NIE POMOGA !! JA MAM SPOSOB !!

    Obaliz rzady BETONU FIS ! Proste, HOFER za dlugo rzadzi skokami, reszta goblinow to samo... Powtorze jeszcze raz, ze kiedys skakano z wiatrem 4-5 m/s (zmiennym nawet). Wiem ze to wypacza nie raz wyniki zawodow ale taki urok SKOKOW NARCIARSKICH. W dzisiejszych czasach jak wieje 1,5m/s to juz sie sraja - nieporozumienie i tyle!

  • materac doświadczony
    Adam

    bez przesady, to by chyba trzeba było przekreślić całą dotychczasową historię skoków narciarskich.
    a wiatr pewnie nieraz mu pomagał, ale jak na razie jest to normalne w tym sporcie, jednym pomaga, innym nie (jeszcze trzeba umieć tą pomoc wykorzystać odpowiednio).
    chodzi tylko o to, żeby jak najbardziej uniezależnić skoki od nieprzewidywalnych sił natury. żeby tak jeszcze od innych sił się dało je uniezależnić...;)

  • Adam stały bywalec

    Znaczy ja go uwazalem za dobrego skoczka, nie mam pewnosci jak inni. Czy powinienem zmienic swoje zdanie?

  • Adam stały bywalec
    IceMan10

    Pytam tylko o to czy wiatr mu nie pomagal? Czy wprowadzenie nowego systemu automatycznie anuluje wszystkie poprzednie wyniki?

    Jesli Adam mial piekny doping to chwala za to.

  • materac doświadczony

    heheheh nie tylko leciał na dopingu, ale ciągle miał huragan pod narty, no i konkursy były ustawiane pod niego. mimo że nie jest Austriakiem! to dopiero mafiozo ;)

  • TAMM profesor

    PK Pań w Baiersbronn.
    http://crippleeye.blogspot.com/2010/01/pk-pan-w-baiersbronn-1-konkurs.html

  • Adam stały bywalec

    Gdyby tak wydrazyc taki tunel w rozbiegu skoczni, tak aby zawodnicy wyskakiwali z takiej dziury ponizej progu np. 3 metry ? ? ?

  • IceMan10 doświadczony
    Adam

    Oczywiście. Niesprawiedliwie zdobył 4 razy kryształową kulę, niesłusznie jest 4-krotnym mistrzem świata, niezasłużenie wygrał TCS i 38 konkursów pucharu świata. Leciał na dopingu kiedy zdobywał srebrny i brązowy medal olimpijski....

  • anonim

    Ja uwazam, ze gdyby przeprowadzac dwie klasyfikacje naraz koncowy wynik pucharu swiata bylby taki sam lub podobny.

  • anonim

    Nowy system punktacji moglby byc przeprowadzany rownolegle. Bylyby dwa wyniki kazdego konkursu, dwie klasyfikacje pucharu itd. i potem by sie zobaczylo czym sie roznia i co z tego wyszlo.

  • Adam stały bywalec

    Czy Adam Malysz niesprawiedliwe wygral czterokrotnie puchar swiata. Jezeli tak jest to niepotrzebnie uwazamy go za tak dobrego skoczka. : - ( (

  • materac doświadczony

    ale ja też uważam że jest niedopracowany, i trudno żeby tak od razu był ;)

  • materac doświadczony

    podsumowując, trzeba będzie zobaczyć jak będzie się sprawdzał w tych kilku konkursach, w różnych warunkach zimowych. wtedy będzie można porównywać, wyciągać wnioski i myśleć nad poprawkami.
    a jeśli, jak mówisz, w kombinacji norweskiej nikt na razie nie narzeka, to tym bardziej trzeba go powoli wprowadzać.

  • IceMan10 doświadczony
    materac

    Ale jak już wcześniej napisałeś, to na pewno jakiś mały krok ku sprawiedliwości w skokach jest, ale niedopracowany, o czym wspomniał czarnylis ;)

  • IceMan10 doświadczony
    materac

    Ja sam do końca nie wiem co o tym systemie sądzić..

  • materac doświadczony

    to było oczywiście do @IceMan10

  • IceMan10 doświadczony
    czarnylis

    Z tymi halami to ciężka sprawa będzie.
    Szczególnie z tym żeby je tak zaprojektować, aby kibice zgromadzeni bezpośrednio przed skocznią nie mieli problemów z oglądaniem.
    A to z kolei wiąże się z ogromnymi rozmiarami takiej hali, co znowu wiąże się z bezpieczeństwem i stabilnością takiej konstrukcji..

    Ale śnieżyca u mnie ;)

  • materac doświadczony

    ej ale ja już nie wiem teraz, czy Ty jesteś jego przeciwnikiem, czy zwolennikiem?

  • czarnylis profesor
    Do moderatora

    @zółtysygnałwyłączony to niechybnie @Rocos. Poglądy te same, wioska ta sama.

  • czarnylis profesor
    @IceMan10

    Nowy system nie jest idealny i nigdy nie będzie, chociaż stale jest usprawniany, ale jak wcześniej napisał @Materac jest i tak o wiele sprawiedliwszy niż stary. Natomiast kierunkiem docelowym są hale i tego nie unikniemy.

  • IceMan10 doświadczony
    materac

    Nie zapominajmy, że ów system jest cały czas, od początku do końca sezonu testowany w kombinacji norweskiej. Jak narazie nie słyszałem żadnych większych narzekań na ten system wśród wspomnianych kombinatorów.

  • materac doświadczony

    na końcowe wyniki ;)

  • materac doświadczony
    IceMan10

    dlatego właśnie napisałem, że jest to jeszcze system niedoskonały i też dlatego dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie go początkowo w kilku konkursach, bez wielkiej rewolucji. bo przecież bez testowania go w praktyce nie da się zbyt wiele ulepszyć.
    co nie zmienia faktu że sam pomysł ograniczania wpływu wiatru końcowe wyniki, przynajmniej w jakimś stopniu, mi się podoba.

  • Piotr S. weteran
    @ E.S.Z (*ha9.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    I Ty uważasz się za eksperta? Jeżeli naprawdę chcesz być ekspertem to nie wydawaj takich pochopnych sądów. Pisałeś, że miałeś rację. To działało na zasadzie samo spełniającej się przepowiedni, a nie było efektem jakiś analiz. Aby być ekspertem w danej dziedzinie, trzeba mieć o niej jak największą wiedzę i zdolności analityczne, potrafić wyciągać wnioski. Brakuje tego w Twoich wypowiedziach. Lepiej naśladuj kogoś, kto się doskonale zna zna na skokach np. redaktorów tego portalu.

  • kibic_malysza profesor

    Na Eurosporcie pokazali decyzję jury że kwalifikacje zostały przełożone(nie odwołane) na jutro 12:00.

  • IceMan10 doświadczony
    materac

    W tym systemie sprawiedliwość jest pojęciem względnym.
    Dlaczego?
    Przypomnij sobie konkurs, kiedy Adam był w roli komentatora po nieudanych kwalifikacjach w Kuusamo. Wypowiadał się o tym systemie negując go. Mówił że np. jakiś zawodnik ze stosunkowo słabszym odbiciem nie poradzi sobie np. w takich warunkach:
    na buli 0,5m/s w plecy
    w przelocie 0,5m/s w plecy
    przy zeskoku 1,5m/s pod narty.
    Wyląduje jeszcze przed tą strefą z wiatrem pod narty. I nie dość, że wyląduje blisko, to jeszcze dostanie ujemne punkty za wiatr.

  • materac doświadczony
    IceMan10

    no właśnie nie bardzo jestem jego przeciwnikiem.
    dla jednych ważniejsze jest "piękno", dla innych sprawiedliwość.
    każdy ma swoje racje i ciężko powiedzieć, czyje przeważają.
    ja w każdym razie wolę sprawiedliwość, i wydaje mnie się że ten nowy system, jaki by nie był niedoskonały, jakimś tam krokiem w jej kierunku jest ;)

  • anonim
    Mała niekonsekwencja ?

    "Nie jestem od tego, aby osądzać, czy jury podjęło dobrą decyzję. - skwitował Adam Małysz.
    Ale, że sobie jakieś jaja jury zrobiło z Ahonenem to mistrz natychmiast osądził jury, choć wszystko było ok. i potem łyso mu było
    Teraz mistrz nie ma zdania odnośnie decyzji jury wg mnie prawidłowej.

    Ktoś już gdzieś wcześniej napisał, że za dużo Małysza w mediach w stosunku do czasów jego największych sukcesów.

  • kamka weteran

    dobrze ze odwołali bezpieczenstwo przede wsyztskim

  • anonim
    DLA KRUCZKA LEPIEJ ZEBY DO OLIMPIADY WSZYSTKO ODWOLALI

    PRZYNAJMNIEJ UTRZYMA SIE NA STOLKU...

  • IceMan10 doświadczony

    Czyli wnioskując, jesteś przeciwnikiem wprowadzenia nowego systemu do skoków który będzie w jakimś stopniu eliminował wpływ wiatru na odległości, czyli też eliminował to "piękno" jakim jest loteria...;)

  • JPW2 weteran

    Wiadomo decyzja mogla byc tylko jedna .....

  • materac doświadczony

    może na tym właśnie polega to piękno, że raz się je odwołuje, a innym razem jest loteria? nie wiem, nie ja jestem autorem tego cytatu.
    dla mnie to zwyczajnie denerwujące ;)

  • IceMan10 doświadczony

    Trudno mówić o pięknie skoków skoro ich w ogóle nie ma dzisiaj ;)

  • materac doświadczony

    w końcu, jak mawiają niektórzy "na tym polega piękno tego sportu". czyż nie?

  • IceMan10 doświadczony

    Przypuszczam że jutrzejszy konkurs będzie bardzo podobny do tego w Oberstdorfie. Kwalifikacje tak samo. Loteria i nic więcej. Może nawet któryś z lepszych zawodników nie zdoła się przez jakiś podmuch zakwalifikować. Oby to znowu nie był Kamil...

  • TAMM profesor

    Jedyna słuszna decyzja.

    http://crippleeye.blogspot.com/2010/01/pk-pan-w-baiersbronn-seria-probna.html

  • belons10 początkujący

    Jak to się mówi ,,PESZEK''

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl