PŚ w Bad Mitterndorf: Schlierenzauer i Hajek najdalej na treningach

  • 2010-01-08 12:53

Gregor Schlierenzauer i Antonin Hajek to najlepsi skoczkowie podczas oficjalnych treningów przed zawodami Pucharu Świata na skoczni mamuciej (HS-200) w Bad Mitterndorf. Z dobrej strony pokazali się również reprezentanci Polski.

I trening
Gregor Schlierenzauer nie miał sobie równych podczas pierwszej serii treningowej, reprezentant gospodarzy ze skróconego rozbiegu poszybował na odległość 209 metrów. Dwa metry bliżej lądował Simon Ammann, Szwajcar podobnie jak jego największy rywal w tym sezonie, skakał z niższej belki. Trzecie miejsce zajął niespodziewanie Antonin Hajek (202m), który po raz pierwszy pojawił się w zawodach PŚ po poważnym wypadku. W czołówce znaleźli się także Bjoern Einar Romoeren ze skokiem na 195,5 metra oraz Łukasz Rutkowski, który uzyskał 192 metry.

Pozostali Polacy spisali się słabiej. Kamil Stoch po skoku na 173,5 metra zajął miejsce w trzeciej dziesiątce. W swojej pierwszej próbie na skoczni mamuciej, nieźle spisał się Krzysztof Miętus, 18-latek uzyskał 169 metrów. Bliżej od niego lądowali doświadczeni już kadrowicze - Marcin Bachleda (160m) oraz Stefan Hula (149m).

II trening
W drugim treningu wysoką formę potwierdził Antonin Hajek, Czech poszybował na odległość 212 metrów, co było najlepszym rezultatem w całej stawce. Kolejna odległość należała do Martin Kocha (207m), należy podkreślić jednak, że Austriak startował z dużo niższej belki. Trzecie miejsce zajęli ex aequo Łukasz Rutkowski i Dimitri Vassiliev. Metr przed granicą 200 metrów lądował natomiast Johan Remen Evensen, 198 metrów osiągnął Andrea Morassi, a siódme miejsce zajął Kamil Stoch po skoku na 196 metrów.

Pozostali nasi reprezentanci spisali się także lepiej niż podczas pierwszego treningu. Wyraźnie poprawił się Stefan Hula, któremu 185 metrów dało 14. miejsce. Marcin Bachleda skoczył 175 metrów, a krótszy skok ponownie oddał Krzysztof Miętus - 159,5 metra.

Jury bardzo często zmieniało długość najazdu, dlatego trudno porównywać odległości osiągane przez zawodników.

Pełne wyniki treningów (.pdf)

Kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 13:30. Relację "na żywo" przeprowadzi Eurosport.


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (25310) komentarze: (217)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Bad Mitterndorf

    Miejsca Polaków w piatkowych treningach:

    1.Ł.Rutkowski -- 5 i 3 miejsce
    2.K.Stoch ----- 26 i 7
    3.M.Bachleda - 39 i 24
    4.S.Hula ------ 50 i 14
    5.K.Mietus ---- 30 i 39
    A.Małysz ------- nie skakał

    Odległości Polaków w piatkowych treningach:

    1.Ł.Rutkowski - 192.0 i 203.0
    2.K.Stoch ------ 173.5 i 196.0
    3.M.Bachleda -- 160.0 i 175.0
    4.S.Hula ------- 149.0 i 185.0
    5.K.Mietus ----- 169.0 i 159.5
    A.Małysz ------- nie skakał

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 56 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 15 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 64 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 do kwalifikacji nie przystąpiło aż 23:

    11.Ito --------- 224 pkt
    18.Kasai ----- 144
    22.Schmitt ---- 84
    23.Janda ------ 78
    24.Tochimoto - 74
    27.Kuettel ----- 63
    34.Innauer ---- 42
    35.Karelin ----- 33
    39.Fannemel -- 26
    41.Cikl -------- 23
    42.Prevc ------- 21
    43.Fettner ----- 20
    47.Hayboeck -- 14
    48.Takeuchi --- 12
    48.Stjernen --- 12

    Pozostali nieobecni to zawodnicy z poza 50 klasyfikacji generalnej PŚ:Pikl,Koudelka,Kokkonen,Rosljakov,Yumoto,Karpenko,Freitag i Gangnes.

  • jozek_sibek profesor
    Rekordy Polaków na mamutach

    1.A.Małysz -------- 225.0m - Planica ----- 2002
    2.K.Stoch --------- 210.5m - Planica ----- 2007
    3.R.Mateja -------- 205.5m - Planica ----- 2007
    4.S.Hula ----------- 205.0m - Planica ----- 2009 - 19.III
    5.Ł.Rutkowski ---- 203.0m - Kulm ------- 2009 - 8 II
    6.P.Żyła ----------- 202.5m - Planica ----- 2007
    7.M.Rutkowski ---- 201.5m - Planica ----- 2004
    8.T.Pochwała ----- 195.0m - Harrachov - 2002
    8.T.Tajner -------- 195.0m - Harrachov - 2002
    10.P.Fijas --------- 194.0m - Planica ----- 1987
    11.K.Długopolski - 191.5m - Vikersund - 2004
    12.W.Skupień ---- 190.5m - Planica ----- 2004
    13.R.Sliż ---------- 183.5m - Planica ----- 2005
    14.M.Bachleda --- 178.5m - Oberstdorf - 2008 - 21 II

    Poprzedni rekord życiowy Łukasza.
    5.Ł.Rutkowski ---- 202.5m - Planica ----- 2009 - 19.III

  • anonim
    skoki

    Małysz jest dobrej normie

  • einstein bywalec
    Michał12

    Stoch wyprzedzał Adama jak był w najwyższej formie, a Adam był w dołku

  • anonim

    Amman wygrywa dzisiaj bez najmniejszych watpliwosci

  • anonim

    Bez przesady z tym Hajkiem. Z niego jest znakomity lotniarz tak jak Koch i nic wiecej.

  • anonim

    Hajek to mi sie zdaje ze będzie czarnym koniem igrzysk

  • anonim
    Gregor znowu zaszaleje !!!

    Gregor znowu zaszaleje !

  • emmi12 początkujący

    Dajcie spokój Małyszowi, on już tyle osiągną, że nikt nie powinien wypisywać o nim takich bzdur!A co do Kamila Stocha, zgadzam się z Michałem12- ma talent, ale też bez przesady ...... Jak do tej pory, w polskiej reprezentacji, pod względem medali króluje Adam, a na Kamila chyba musimy jeszcze poczekać ...oby niedługo.....

  • Allison stały bywalec

    Coś mi się wydaje, że Hajek jutro sobie nie polata, tak jak dzisiaj. Mam dziwne przeczucie.

  • anonim
    wg Fanki

    Adam zmienił płec i teraz ma na imie Ada.

  • anonim

    Michal12
    Czy 12 przy Twoim nicku czlowieku to wiek? Wydaje mi sie ze tak skoro piszesz nie wiadomo skad i po co zeby Malysz sie schowal... Jakby cos mowil zlego na Kamila. Boze co za ciemnota.

  • anonim
    moim zdaniem

    Moim zdaniem Kamil Stoch to dobry skoczek, juz pare razy udowodnil, że Malysz sie scienil i to duzo. To nic, że Stoch nie przeszedł kwalifikacji poprostu ma slaba psychikę. Malysz idz sie schowaj.Uwazam że Stoch ma wieksze szanse na medal od Malysza,bo rok temu otarl sie o medal na skoczni k90 a wtedy Malysz nie zdobył żadnego medalu.

  • Maciek5052 profesor
    Adrian D.

    Rekord Marcina Bachledy wynosi 178,5 metra a nie 175 !

  • anonim

    Ada, Kamil i Krzysiek nie jadą do Sapporo więc będą mieć czas dwa tygodnie na spokojny trening do Zakopanego.
    Do Willingen tez nie jadą bo zmieniono termin wyjazdu na IO, nasi wylatują już 5 tego lutego.

  • anonim

    Moje zdanie jest takie,że skoro adam ma nie jechać bodajże na dwa konkursy to dlaczego również kamil nie mógł by opuścić jakiegoś konkursu(ów)? W libercu było blisko, to dlaczego by nie mogło być równie dobrze albo lepiej w kanadzie?Dajmy szansę popracować kamilowi w spokoju a będzie dobrz;)

  • anonim
    TEAM MAŁYSZ

    a Team Małysz trenuje na małej skoczni prawidle w Ramsau przed skokami na mamucie - bardzo mądrze i fachowo.

  • paulka doświadczony
    @ R10Speed

    Zgadzam się z tobą w zupełności. Wszyscy kibice skoków się na pewno zgadzają. Kamil jest moim ulubionym skoczkiem, w którego wiezrę, zawszę wierzyłam i będę wierzyć. Szkoda go :( Aż cały humor już mi spadł...

  • anonim
    Skończcie, błagam!

    Ludzie skończcie wieszać psy na Stochu! Co wy od niego chcecie? Zapomnieliście już o LGP? O tym, że kręcił się jeszcze niedawno w granicach pierwszej dziesiątki - piętnastki? Że był lepszy od Małysza? Wy wszyscy tylko błędy umiecie wytykać! Kamil jest solidnym numerem 2 w kadrze - a te wasze śmieszne komentarze sobie możecie wsadzić tam gdzie słońce nie dochodzi. Co?! To, że ma słabą psychikę to powód, żeby go ganić? Dla mnie skoczek, którego należy ganić to Harri Oli. A Kamil to przyzwoity skoczek, za parę lat wydorośleje i będzie solidnym skoczkiem pierwszej 15-stki. Nie odpowiadam już na żadne komentarze bo bym musiał coś nieładnego napisać i obrazić co poniektórych.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Bad Mitterndorf

    Miejsca Polaków w dwóch piatkowych treningach i w kwalifikacjach:

    1.Ł.Rutkowski -- 5 i 3 -- oraz 19 miejsce
    2.M.Bachleda - 39 i 24 - oraz 24
    3.K.Mietus ----- 30 i 39 - oraz 26
    4.S.Hula ------- 49 i 14 - oraz 34
    5.K.Stoch ----- 26 i 7 -- oraz 42
    A.Małysz ------- nie skakał

    Do miejsc Polaków w kwalifikacjach dodałem + 10(najlepsza 10 PŚ).

    Odległości Polaków w dwóch piatkowych treningach i w kwalifikacjach:

    1.Ł.Rutkowski - 192.0 i 203.0 oraz 177.0
    2.M.Bachleda -- 160.0 i 175.0 oraz 165.0
    3.K.Mietus ----- 169.0 i 159.5 oraz 162.5
    4.S.Hula ------- 149.0 i 185.0 oraz 155.0
    5.K.Stoch ------ 173.5 i 196.0 oraz 143.0
    A.Małysz ------- nie skakał

    Szkoda K.Stocha.Jak pokazują powyższe tabelki był drugim Polakiem (po ł.Rutkowskim) w obu treningach a w kwalifikacjach odpadł - zabrakło 3.0m. Szkoda.

  • anonim

    Stoch juz powinien być regularnym skoczkiem na poziomie pierwszej 20tki PŚ. A takie wahania sa zbyt duze i zbyt częste.

  • mmm doświadczony

    autor: Luk , 08 stycznia 2010, 14:44

    oj zdecydowanie w to watpie, bedzie zawsze tak samo

  • F@n weteran

    Cos mi sie wydaje, ze Stoch wpadl w dolek tak jak Malysz w ktoryms to niedawnym sezonie co nie mogl awansowac do 30 w Predazzo :/ Teraz Stoch musi tylko trenowac i wrocic na Zakopane. Ale bardzo szkoda ze nie awansowal, byla szansa na latwe punkty. I mielibysmy 6 Polakow w konkursie, a tak to mamy 5.

  • Luk profesor

    Ale jeśli Kamil Stoch będzie miec dobrego psychologa i ciut lepszego trenera to wtedy będzie w czołówce regularnie.

  • Luk profesor

    Stoch skacze strasznie nierówno już od 5 lat, od sezonu 05/06. A w sezonie 06/07 zdobył najwięcej punktów w swej karierze, ale nadal skakał nierówno tak jak np. Kranjec czy Pettersen.

  • anonim

    Pewnie Snopek jutro bedzie komentował. A nawet dzis Bachleda sobie poradził. A Stoch jedz do Ramsau.

  • Luk profesor

    Specjaliści uważają że Stoch nie ma talantu. A Szaran i A. Tajner uważają, że ma talent, To komu wierzyc?

  • huncwotka doświadczony
    @manuela

    skoro Andi nie skakał w kwalifikacjach to raczej nie przyjechał

  • dojczer stały bywalec

    Stoch wracaj do domu bo latac nie umiesz, kompletnie bez formy, kompletnie nierowny, kompletnie rozregulowany

  • anonim

    Nasz drugi skoczek Kamil z konkursu na konkurs coraz gorzej. Chyba sobie jutro poskacze z Goldbergerem jako przedskoczek.

  • anonim

    Kamil coraz gorzej, strasznie nierowno. Ale mnie zdenerwowal.

  • TAMM profesor

    Dwie belki w dół dla Ammanna.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w kwalifikacjach

    9.Ł.Rutkowski -- 177.0m
    14.M.Bachleda - 165.0
    16.K.Mietus ---- 162.5
    24.S.Hula ------ 155.0
    32.K.Stoch ----- 143.0
    A.Małysz --------- nie skakał

    Szkoda,K.Stocha - odpadł i nie wystąpi w jutrzejszym i niedzielnym konkursie.

  • Jasio_Telemark bywalec
    @Kibic (*226.internetdsl.tpnet.pl), 08 stycznia 2010, 14:23

    To są tylko moje domysły, bo gdyby tak było to myślę, że trenerzy by to zauważyli i odpowiednia praca z psychologiem by dała efekty. Sam już nie wiem.
    Trza się cieszyć, że mamy dobrego lotnika, bo z tego co pamiętam, to Rutkowski radził sobie całkiem nieźle na mamutach;-)

  • manuel@ doświadczony

    Mam pytanie. Czy Andreas Kuettel przyjechał do Kulm ?

  • pawelf1 profesor

    Stoch ma problem w głowie . jak se poukłada to będzie dobrze a jak nie to będziemy mieli taką huśtawkę . Szkoda bo trochę popsuł w sumie dobry występ drużyny,

  • anonim

    jak to jest ? Malysza nie ma a Stoch i tak kiepsko ?....oj pewnie z tego powodu, ze sie media nim nie inetersuja tak jak Malyszem...nie mam nic do Stocha..on juz tak zawsze bedzie skakal...z falujaca forma...a nastepce Malysza to my sie nie tak predko doczekamy..o ile w ogole....to, ze od czasu do czasu Stochowi czy innemu wyjdzie skok...to za malo

  • anonim

    Stoch powinien już jechać do Polski... W Sapporo i tak nie wystąpi tak więc niech potrenuje i wróci z dawną formą na Willingen.

  • anonim

    Po prostu bardzo przeciętny skoczek Stoch oddał słaby skok kwalifikacyjny.I tyle w temacie.

  • Kibic profesor
    Jasio_Telemark

    jest dokładnie tak jak piszesz

  • TAMM profesor

    Ale Koch zepsuł skok.
    Ale starczy spokojnie do awansu.

  • Jasio_Telemark bywalec
    choć z drugiej mańki

    Koch też się popsuł, ale w turnieju wystąpi...Może warunki zmienne?

  • Maciek5052 profesor

    Ostatnio nigdy nie możemy byc w 100% zadowoleni , zawsze pozostaje ten niedosyt , o ile w przypadku niezakwalifikowania się Bachledy , Huli czy Miętusa do konkursu nie czuje się tego co przy Stochu:(

  • anonim

    kamil mnie dobija!
    z takimi skokami to do PK
    Wiatr wcale nie był zły

    I jeszcze o jedno was proszę nie piszcie że to przypadek
    bo dość często ostatnio mu się to zdarza!

    Jest poprostu bez formy teraz jeszcze jak sądzę załamie się psychicznie a potem nawet jeśli powróci do jakiej takiej formy to i tak znowu się zaczną nierówne skoki

  • Jasio_Telemark bywalec
    Ze Stochem jest ciągle ta sama historia.

    Tak jakby psychicznie nie dawał rady. Te jego rozregulowania są za duże, nie ma stabilizacji. I w zeszłym sezonie i 2 lata temu było to samo. Po kilku w miarę udanych skokach jest 1-2 gorsze i od tego momentu jest problem. Przecież ten koleś spokojnie na 1 dziesiątkę mógłby celować w swojej optymalnej formie psychicznej

  • strong1 weteran
    -

    No nie no Kamil wraca do starych przyzwyczajeń? co jest do jasnej... rozsypał się psychicznie po Bischofshofen,czy jak?

  • jaaa początkujący

    co sie dzieje z tym Stochem? Juz myslalem ze ustabilizowal forme i bedzie pewniakiem w naszej kadrze a tu takie wpadki...

  • anonim

    Stoch to jednak kiła. Potrafi zepsuć nie tylko sobie cały weekend.

  • manuel@ doświadczony

    Wasiljew nie startował w kwalifikacjach?

  • TAMM profesor

    I mamy jutro "5".
    Szkoda, że bez Stocha.

  • aastro początkujący
    punkty

    Bardzo ważne byłyby szczególnie punkty huli, miętusa i rutkowskiego bo oni sa blisko wypadniecia z 55. Ale może i Bachleda, przy odrobinie szczęścia nas zaskoczy. Chociaz on to musiałby się w dyszcze zameldować w jednym z konkursów...

  • aastro początkujący
    Nasi

    Panie i Panowie, zwykle jestem umiarkowanym optymista co do naszych orłow i takim chyba pozostanę, ale wszystko wskazuje, na to, że będziemy mieli 6 wśród 40 zawodników i w sobote i w niedzielę. Nawet jak będa skakać przeciętnie, to pare punktów z tego będzie....

  • TAMM profesor

    Już mamy 5 naszych w konkursie.
    Jeszcze tylko Stoch i będzie komplet.

  • TAMM profesor

    Mueller - upadek.
    Ale do konkursu wszedł.

  • mmm doświadczony

    Jest ok jeszcze Mietus nie moze sie spalic i Stoch niech swoje skoczy i bedzie sukces

  • TAMM profesor

    Jak na razie mamy 4 skoczków w konkursie.

  • Dona stały bywalec

    ptaku - to samo Mattiego sie tyczy. Szkoda, ze tak olewaja te telemarki:(

  • manuel@ doświadczony

    Z ktorej belki skaczą w kwalifikacjach a z których skakali na treningach?

  • Maciek5052 profesor

    Ten Balkassen to jakaś olewka totalna , czemu nie którzy jak widza że skaczą krótko vide Niegdyś K.Stoch nie wykańczają skoku ładnym lądowaniem? śmiałbym się jakby brakło mu jednego miejsca do kwalifikacji hehe , moim zdaniem to jest amatorka...

  • TAMM profesor
    @Adam s

    http://www.fis-ski.com/pdf/2010/JP/3021/2010JP3021SLQ.pdf
    Tu masz PB wszystkich skoczków.

  • anonim
    Rekordy

    jeśli ktoś by mógł to uczynić to prosiłbym o wpisanie rekordów polskich skoczków którzy skaczą w kulm./!
    z góry dzieuje:

  • Radek weteran

    Generalnie śniło mi się że Schlierenzauer skoczył 258m :) Ale to nie mogło byc w Kulm. Acha i lecieli tyłem i się rozglądali na prawo i lewo jakby cofali :)))

  • tomis stały bywalec

    Brawa dla Rutkowskiego.Zobzczymy jak wypadną na pierwszym w tym sezonie mamucie.

  • Maciek5052 profesor
    pawelf1

    40 najlepszych z dzisiejszych kwalifikacji wystartuje w sobotę i niedzielę :)

  • neomis stały bywalec

    Rutkowski bardzo obiecująco. Ja mam spore obawy co do Krzyśka Miętusa , czy przy niesprzyjającym wietrze poradzi sobie na skoczni mamuciej. Brakuje mu trochę doświadczenia.

  • Emil profesor

    @kamilson. Wiatr tak zmieniał kierunek że nawet belki nic nie klarują. Raz 2 m w plecy a raz 1,5 m pod narty.

  • pawelf1 profesor
    @ptaku (ptaku505@wp.pl) ,

    Ale ci zdziszejszych kwalifikacji , jak rozumiem ,bo w niedzielę jest tylko seria próbna

  • anonim
    skok

    sprzydaloby sie zeby redakcja podowala kto z jakie belki startował ;/ bylo by wszytsko to bardziej klarowne

  • Maciek5052 profesor
    pawelf1

    Jak w sobotę tak i w niedzielę startuje 40 .

  • pawelf1 profesor

    Mam pytanie , do konkursu kwalifikuje się 40 zawodników (30 +10) . A w niedzielę startuje 40-stka z kwalifikacji czy tylko 30 po 1 serii dzisiejszego konkursu?

  • jozek_sibek profesor
    @pawelf1

    Nie dziwię się tylko takie są fakty. M.Koch opuscił pierwszy ale skoczył w drugiej serii.

  • anonim

    http://sport.tvp.pl/inne/zimowe/skoki/puchar-swiata/terminarztransmisje
    Kwalifikacje na żywo

  • anonim

    jacek

    w jednym z konkursów 12 zawodników
    czyli 6 + kwota narodowa

  • Luk profesor
    luneta

    To był wyjątek. A najgorzej Polacy skakali w Planicy w 2002 i w 2004 roku - antyrekordy Kruczka i Matei

  • anonim
    DSD

    Wszysczy Się Zakfalifikują Do Konkursu

  • jacek stały bywalec

    Ilu będziemy mogli wystawić skoczków w Zakopanem.?

  • luneta początkujący
    @Luk

    Przesadzasz - w 2001 roku w Harrachovie Małysz dwa razy zwyciężył, a Mateja był dwa razy dziewiąty. Również punkty zdobył tam obecny trener kadry - chyba jedyne punkty w swojej karierze.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w piątkowych treningach

    Miejsca Polaków w piatkowych treningach:

    1.Ł.Rutkowski -- 5 i 3 miejsce
    2.K.Stoch ------ 26 i 7
    3.M.Bachleda - 39 i 24
    4.S.Hula ------- 49 i 14
    5.K.Mietus ---- 30 i 39
    A.Małysz ------- nie skakał

    Odległości Polaków w piatkowych treningach:

    1.Ł.Rutkowski - 192.0 i 203.0
    2.K.Stoch ------ 173.5 i 196.0
    3.M.Bachleda - 160.0 i 175.0
    4.S.Hula ------- 149.0 i 185.0
    5.K.Mietus ---- 169.0 i 159.5
    A.Małysz ------- nie skakał

  • tonikaczor początkujący
    Małysz

    przecierz /matołki/małysz teraz trenuje w Ramsau

  • pawelf1 profesor

    Jutro w konkursie będą napewno krótsze skoki (nie tylko Polaków ) bo wszyscy będą skakać z niższego rozbiegu ,Trzeba będzie dostosować się do najlepszych. Waż ne żeby miejsca były podobne albo i lepsze.

  • Luk profesor

    Stoch i Rutkowski są najlepszymi polskimi lotnikami, pod warunkiem jeśli są w formie. Małysz też.

  • Luk profesor

    Wiecie co? Polacy do 2006 rku byli fatalnymi skoczkami na mamutach, ale od niedawna to sie zmieniło. Przypominam miejsca Polakow w kwalifikacjach w Planicy 2009 oraz drużynówkę.

  • pawelf1 profesor
    @jozek_sibek

    Czemu tak sie dziwisz , przecież Małysz jest w Ramsau

  • Maciek5052 profesor

    Jestem pod ogromnym wrażeniem formy Rutkowskiego , trzeba się przygotować na to że w konkursie (jeśli wejdzie) nie będzie pewnie tak różowo ale punkty spore mogą być z tego :) Stoch też bardzo dobrze , Hula ze skoku na skok się poprawia no i Bachleda nie najgorzej ;D Oby tak dalej:)

  • kolesio weteran

    ...pewnie zaraz pojawią się komentarze. "ooo Adam ostatniiii ajjj"

  • jozek_sibek profesor
    A.Małysz

    Jako jedyny nie oddał dzisiaj żadnego skoku treningowego!

  • luneta początkujący

    Warunki tego treningu nie były obiektywne, ale ważne jest umieć je wykorzystać. W związku z tym brawa dla naszych skoczków. Jutro w konkursie powinniśmy zobaczyć co najmniej czterech!

  • anonim
    Trening

    Brawo Rutkowski! 203m i trzecie miejsce!

  • anonim

    Malysz ma dopiero jutro wziac udzial w treningu takze w kwalifikacjach tez go nie bedzie. Podobno jeszcze jest w Ramsau i szlifuje forme pod okiem Lepisto:)

  • Dona stały bywalec

    O pojawili sie Antos i Borek, David Lazzaroni tez nadspodziewanie dobrze, Matti tez przyzwoicie - jest dobrze:)Oby tak dalej. Brawo Polacy!

  • jozek_sibek profesor
    II trening - Polacy

    3.Ł.Rutkowski -- 203.0 - 11.0 m dalej jak w pierwszym skoku
    7.K.Stoch ------ 196.0 - 22.5 m dalej
    14.S.Hula ------ 185.0 - 36.0 m dalej
    24.M.Bachleda - 175.0 - 15.0 m dalej
    39.K.Mietus ---- 159.5 - 9.5 m blizej
    A.Małysz ------- nie skakał

    Tylko K.Mietus w drugim skoku skoczył gorzej niż w pierwszym - oby tak w kwalifikacjach.

  • anonim

    do marcin:

    w 2003 roku florian liegl skakal jak wiewiorka, z krokiem w kolanach. gdyby dzis skakali na lotniach to tez by mieli takie wyniki:]

  • anonim

    W 2003 roku Florian Liegl skoczył tutaj w konkursie 208 metrów przy prędkości 97,3 km/h (4 belka startowa). W II serii jury obniżyło rozbieg do 3 belki, przy której prędkości spadały czasami poniżej 96 km/h (np. Chedal miał 95,6).

    Jednym słowem wszystko jest możliwe ;)

  • Adas początkujący

    A co się dzieje z Małyszem, odpoczywa dzisiaj czy z Ramsau jeszcze nie przyjechał?

  • dojczer stały bywalec

    szczerze mowiac spodziewalem sie ze koch skoczy dalej mi mo tego obnizonego drastycznie rozbiegu

  • anonim
    g

    W 1 serii treningowe skoczył całkiem nieźle bo 190m Thomas Morgenstern

  • anonim

    evensen predkosc ponizej 100 a i tak dlaej od stocha haha

  • jozek_sibek profesor
    I trening

    5.Ł.Rutkowski -- 192.0m
    26.K.Stoch ----- 173.5
    30.K.Mietus ---- 169.0
    39.M.Bachleda - 160.0
    49.S.Hula ------ 149.0
    A.Małysz --------- nie skakał

    W drugim będzie jeszcze lepiej.

  • dojczer stały bywalec

    97 km/h chyba o 6 belek obnizyli :D

  • Xellos profesor
    Stoch

    świetnie hehe

    szykuje się ciekawy weekend, może nawet Bachleda jak się spręży to się zakwalifikuje ale raczej jako jeden z ostatnich na styk

  • Maciek5052 profesor
    manuel@ (*195.116.50.112),

    Na oficjalnych treningach i kwalifikacjach można:)

  • anonim
    s

    Bardzo dziękuję to może go pobić nawet teraz myślę Gregor Schlierenzauer!

  • manuel@ doświadczony

    A czy na treningach i kwalifikacjach można poprawiać swoje rekordy życiowe, czy to tylko w zawodach?

  • anonim

    Miętus słabo , ale i tak dalej niż Hilde Mueller i Damjan. Musi wiać w plecy teraz

  • Janusz bywalec

    Brawo Hula i Morassi, skakali z niższego rozbiegu od Rutka, nie wspominając o Hajku.

  • anonim

    Rekord Kulm 215,5 m Schlierenzauer

  • jozek_sibek profesor
    Rekordy Polaków na mamutach

    1.A.Małysz -------- 225.0m - Planica ----- 2002
    2.K.Stoch --------- 210.5m - Planica ----- 2007
    3.R.Mateja -------- 205.5m - Planica ----- 2007
    4.S.Hula ----------- 205.0m - Planica ----- 2009 - 19.III
    5.Ł.Rutkowski ---- 203.0m - Kulm ------- 2009 - 8 II
    6.P.Żyła ----------- 202.5m - Planica ----- 2007
    7.M.Rutkowski ---- 201.5m - Planica ----- 2004
    8.T.Pochwała ----- 195.0m - Harrachov - 2002
    8.T.Tajner -------- 195.0m - Harrachov - 2002
    10.P.Fijas --------- 194.0m - Planica ----- 1987
    11.K.Długopolski - 191.5m - Vikersund - 2004
    12.W.Skupień ---- 190.5m - Planica ----- 2004
    13.R.Sliż ---------- 183.5m - Planica ----- 2005
    14.M.Bachleda --- 178.5m - Oberstdorf - 2008 - 21 II

    Poprzedni rekord życiowy Łukasza.
    5.Ł.Rutkowski ---- 202.5m - Planica ----- 2009 - 19.III

  • Xellos profesor
    Rutek

    odpoczął i dobrze skacze

    Ja osobiście jestem zaskoczony, może to być nasz najlepszy zawodnik tego weekendu.

  • anonim
    to

    Czy może ktoś wie jaki jest rekord skoczni na Kulm

  • anonim

    Nawet Bachleda nieźle , czyżby to te nowe kombinezony?

  • Janusz bywalec

    Na MŚ w lotach podobnie jak na zakończenie poprzedniego sezonu polacy w składzie Małysz, Rutkowski, Stoch, Hula ewentualnie Kot, Miętus mają medal. To byłoby fajniejsze niż olimpiada.

  • anonim

    hula już zdecydowanie lepiej widać musiał się przestawić na mamuta

  • anonim

    Co jest k.? Odbiło chłopakowi niech że się zachowuje jak na Polaka przystało, to miało być 150 m. No dobra, ale w konkursie se już jaj nie będzie robił mam nadzieję i zrobi co do niego należy.

  • anonim

    wydaje się patrząc po prędkościach a i po przepisach, że po skoku Hajka obniżyli rozbieg, więc Rutek z krótszego skakał

  • dojczer stały bywalec

    no jak morassi skacze 200m to mamy wytlumaczenie dlaczego rutek tyle skoczyl :/

  • anonim

    @Divine JazOOn

    Pół metra poprawił swój rekord życiowy.

  • dojczer stały bywalec

    Kornilov w obu skokach treningowych dokladnie 40m blizej od lukasza o loool

  • Divine JazOOn profesor
    Brawo

    Ile było poprzednie PB Rutkowskiego?

  • anonim

    Rutek takimi skokami jutro w 10 PŚ . może nabić sporo punktów do rankingu i zabezpieczyć miejsce w 55WRL już do końca sezonu

  • dojczer stały bywalec

    po skoku hajka obnizyli rozbieg a rutek i tak daleko.. no no no.. kto wie czy nie bedzie nr 1 tutaj w kulm z naszych

  • xxx doświadczony

    A Rutek przyjechał z formą! Oby tylko nie skończyło się na świetnych skokach treningowych...

  • anonim

    "Życiówka" Rutkowskiego!

  • TAMM profesor

    Z takim skokami Hajek powinien bez problemu być w "10".
    A może nawet w "6".
    Tak czy siak, szykuje się jego najlepszy występ w karierze.

  • anonim

    212
    mozna daleko tu skakać
    Adam 209,5 wyladował i dostał noty po 19,5 ;)

  • anonim

    Hajek może być czarnym koniem Mistrzostw Świata w Lotach.

  • TAMM profesor

    Hajek oddał drugi bardzo dobry skok.
    Ale jest rekordzistą Czech.
    Latać więc potrafi.

  • anonim

    po hajku chyba belka w dol

  • anonim

    Ale Hajek dostał powera! Czyżby pierwsze przebudzenie w czeskim lotnictwie od czasów Jaroslava Sakali?

  • anonim

    A Hajek chyba przyjechał tutaj z zamiarem wskoczenia na podium =D

  • anonim

    BRAWO DOMINATOR GREGOR wiadomo kto rządzi na mamutach i w sezonie tak trzymaj

  • TAMM profesor

    Alexander poprawił swój PB.
    176,5 m ---> 178,0 m

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl