PK w Sapporo: Diego Dellasega najlepszy

  • 2010-01-09 17:57

Diego Dellasega wygrał konkurs PK w Sapporo na skoczni Okurayama. Konkurs rozgrywany był przy zmiennym, momentami silnym wietrze.

Włoch skoczył 129,5 i 121,5 metra i uzyskał łączną notę 240,8 pkt. Drugie miejsce zajął wczorajszy zwycięzca, Anders Bardal. Na najniższym stopniu podium stanął Thomas Thurnbichler. Reprezenant Austrii, po pierwszej serii był dopiero 23., ale w drugiej oddał najdłuższy skok i zdołał awansować na 3. pozycję.

Na dalszych miejscach sklasyfikowani zostali, drugi po pierwszej serii, Julian Musiol (128 i 109 m), Vegard-Houkoe Sklett (111,5 i 125,5 m) i Florian Schabereiter (125 i 112 m).

Przeciętnie spisali się Polacy. Dawid Kubacki, podobnie jak wczoraj, był 9. Szesnaste miejsce zajął Maciej Kot. Do "30" nie zdołali awansować pozostali nasi reprezentanci. Dawid Kowal był 43., jego młodszy brat Kamil zajął 47. pozycję. Na 49. miejscu zawody ukończył Piotr Żyła.

KLASYFIKACJE I WYNIKI:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego »
Zobacz aktualny ranking CRL »


Tomasz Medyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10848) komentarze: (50)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Emil profesor

    W Harrachovie dwukrotnie najlepszy z naszych Janek Ziobro (7 miejsca)
    Kamil Skrobot 17 i 21
    Bartłomiej Kłusek 24 i 19
    Tomek Byrt 23 i 27
    Rafał Polinkiewicz 27 i 22
    Pozostali nasi poza "30" w obu konkursach.

  • anonim

    dlaczego sa wiadomosci o kobietach a zadna nasza nie startuje?
    a wyniki Saporro ktore dawno sie skonczylo beda wieczorem a Alpen Cup i Fis Cup gdzie startowalo razem 20 naszych zawodnikow nie ma wogole! To SKANDAL JEST JAKIS
    wiem ze Kubacki tylko do 30 wszedl w niedziele ale trza to napisac
    POZDRO

  • anonim

    Tak, dokładnie, Kubacki zaprezentował się przyzwoicie (14 lokata), zaś reszta .... katastrofa, Maciek Kot chyba jest kompletnie nie przygotowany do skakania na dużych obiektach, bo i wczoraj wystąpił w porównaniu ze średnim słabo, a dzisiaj już w ogóle.

  • Maciek5052 profesor

    Dzisiejszy i zarazem ostatni konkurs PK w Sapporo wygrywa Akira Higashi. na drugim miejscu Florian Schabereiter a na trzecim Anders Bardal . Jeśli chodzi o Polaków to z występu Kubackiego można być zadowolonym a reszta łącznie z Kotem porażka:(

  • 2010 początkujący

    A jakie były wyniki FIS Cup w Harrachovie ? Dzięksy

  • andbal profesor
    @ptaku @jozek_sibek

    Tak prawdę mówiąc to najlepiej jakbyśmy mieli limit 5 w PŚ i 6 w PK. Chociaż jeśli popatrzymy na miejsca dwóch zawodników kadry młodzieżowej w zawodach FC i czwórki w AC to i tak można sądzić że to może być za dużo. Jedynie Janek Ziobro (poza kadrami) zaprezentował się nieźle w obu zawodach FC. Dzisiaj KKot, Zapotoczny Murańka a zwłaszcza GMiętus mają szansę na lepsze zaprezentowanie sie w AC.

  • JPW2 weteran

    Dawid ladnie ....Maciek troche zawiodl ...reszta tez ...ale coz ...nic sie nie stalo;)

  • Andrzej bywalec

    Józek_sibek przeczytaj maile na swojej poczcie

  • jozek_sibek profesor
    @ ptaku

    Zgadza się. Nasi prawie nigdy nie wytrzymują końcówki sezonu.
    Róznie z tym bywało. Ostatnio np. kiedy trenerem był H.Lipestoe to najpierw "zajechał" S.Hulę a pużniej M.Kota.
    Pozdrawiam

  • vcb716 bywalec
    ptaku

    ptaku

    Stary masz rację. Polska to nie Austria. W pełni zgadzam się z tym co napisałeś. A tak poza tym masz zajebisty nick. Ptaku.

  • jozek_sibek profesor
    @ptaku

    W tamtym komentarzu miałem na mysli rozplanowanie startów naszych zawodników w ten sposób - lis syty i owca cała.
    Wkurzony oczywiście na skład na Japonię i ich wyniki.
    Co do A.Małysza,to jeśli ma zamiar startować w przyszłym tygodniu.....to Neustadt jest korzystniejsze od Sapporo.
    Ale tak na poważnie to myślę,że Adam i Kamil(może jeszcze K.Miętus) potrenuje i odpocznie przed Zakopanem,a pozostali wyruszą do Japoni.
    Pozdrawiam

  • Maciek5052 profesor
    jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl)

    Ale pomyślmy tak na chłopski rozum:)

    Załóżmy że mamy aż na cały sezon zagwarantowany limit 6 w PŚ :)
    A więc skaczą: Małysz , Stoch , K.Miętus , Hula , Rutkowski , Bachleda na zmianę z M.Kotem :) Jak wiadomo nasi zawodnicy oprócz Adama nie potrafią utrzymać w miarę średniej formy przez cały sezon , a więc po kilku może kilkunastu konkursach odpadają ze zmęczenia-Bachleda,Kot,Rutkowski,Hula,K.Miętus, zostaje tylko Adam i Stoch. Więc pozostają 4 miejsca do obsadzenia i tu nasuwa się pytanie KTO ? G.Miętus? J.Kot ? Kubacki ? Śliż ? A może Murańka lub "uzdolnieni" bracia Kowale ? Przepraszam ale dla mnie jak na razie płacz,nerwy i walka o jak najwieksze limity przynajmniej w PŚ to jest porywanie się z motyką na słońce :) Polska to nie Austria , tam jest 6,7 zawodników w czołówce , gdy jeden zaniemoże to zastąpi Go godnie ktoś inny a u nas ?

  • milat stały bywalec

    Zapraszam do managera olimpijskiego.
    Link: http://www.managerolimpijski.fora.pl/

  • 2010 początkujący

    Czy będzie jakiś oficjalny artykuł o Alpen Cup w Kranj ? I czy ktoś się orientuje jaki jest ich poziom w porównaniu z FIS Cup i PK, byłbym wdzięczny

  • anonim

    Przperasxzam, ze się wtrącam, ale ptaku ma rację, Adam jest dostatecznie obciążony startami w PŚ, po drugie Vancouver to jego główny cel, poza tym nie wyobrażam sobie zawodnika tej rangi w PK.

  • Maciek5052 profesor
    jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl)

    Józku z całym szacunkiem dla Ciebie ale wysłałbyś Małysza na PK do Neustadt ? :D

  • jozek_sibek profesor
    @gumson

    Przeczytaj mój komentarz z godz 18:25.
    Sprawy limitów obseruję od kilku lat(chociaż przez cały ostatni rok nie odzywałem się na skijumping) i bywało z tym róznie.

  • anonim

    Żyła owszem, prezentował się nieźle, szczególnie w swojej najwyższej formie, z tym, że już od tego sporo czasu minęło, a takie skoki w COC nie mogą mu dać miejsca w krajówce na Zakopane...., zresztą i do COC nie ma się co pchać , jest obecnie za słaby, a szkoda, bo w najwyższej formie bez problemu w 3-4 startach mógłby wywalczyć miejsce w 50 CRL.

  • jozek_sibek profesor
    @andbal

    Zgadza się,5 miejsc w PK mamy zapewnione choćby nawet nikt nie startował do końca sezonu 2009/2010,ale przydałoby się wiecej.
    Żeby nie męczyć najlepszych lotem do Japoni,to................ mogliby wystartować w PK w Neustadt.
    W tym samym czasie odbywa się FIS Cup w Szczyrku i mamy tam po 20 miejsc w dwóch konkursach - to kto wystartuje w PK?

    Żeby najlepsi mięli ciąłość startową to proponuję na PK w Neustadt:

    1.A.Małysz
    2.Ł.Rutkowski
    3.K.Miętus
    4.R.Sliż
    5.Ktoś z Alpen Cup

    PŚ Sapporo:

    1.S.Hula
    2.M.Bachleda
    3.M.Kot ------- pozostaje w Japoni
    4.D.Kubacki - pozostaje w Japoni
    5.G.Mietus -- z Alpen Cup - należy mu sie wreście
    6.? Może J.Kot

    K.Stoch niech potrenuje przed Zakopanem lub na PK - żeby się odbudował.

    Rozwiązanie takie daje najlepszym uniknąć kłopotów z aklimatyzacją i powiększyć kwotę startową w PK do 7 a może i 8 !
    W PŚ S.Hula może zapewnić nam 5 miejsc na kolejny period,inaczej możemy powrócić do 4 do końca sezonu.
    Aktualnie S.Hula w rankingu WRL zajmuje 54 miejsce,ale jutro prawie na 99% zostanie wyprzedzony przez S.Thurnbichler i A.Hajka.
    Po konkursach w Zakopanem(kończącym IV period) S.Hula z 70 aktualnych pkt utraci aż 26 i zostanie z 46!

    Do końca periododu pozostało jeszcze 5 konkursów(odbył sie tylko 1),ale zawczasu sygnalizuję jakie mogą być konsekwencje złej polityki startowej.

  • anonim
    polityka startowa

    Nie ma co narzekać. Polityka startowa nie jest zła. Śliź na pewno jest kontuzjowany albo ma jakieś problemy np. z alkoholem, dlatego nikt nic nie mówi. Na PŚ do Sapporo najlepiej jakby pojechali Rutek, Hula, Miętus, Bachleda, i żeby Kot i Kubacki zostali i będzie ok. Tylko kto wtedy pojedzie do Neustadt? Jakieś propozycje? A co z wynikami Alpen Cup i Fis Cup?

  • Alina88 doświadczony
    @jozek_sibek

    Za polityke startową w PŚ i PK odpowiada właściwie tylko i wyłącznie Łukasz Kruczek. Jeśli chodzi o PŚ- całkowicie, a o PK- decyduje ilu skoczków z kadry A wystąpi w PK, a ilu może powołać trener młodzieżówki Adam Celej.

  • anonim

    Żyła jest beznadziejny. Kowalowie też cieniutcy. Czemu nie pojechał Grzegorz Miętus? Przetestował by skocznię w CoC i został na zawody w PŚ.

  • jozek_sibek profesor
    @M.B,@fsdsfd,@prezes

    Nie tak dawno(no może było to ze 2 sezony temu) P.Żyła prezentował się dość dobrze - w pewnym okresie był jako jedyny Polak w "55" rankingu WRL i "50" rankingu CRL.
    W grudniu poprzedniego sezonu w PK było nieżle,jesli tak można powiedzieć - 22,14,19 i 7 miejsce,ale od tamtej pory to juz klapa.

    PŚ 2008/2009 - 44,61,34,41,46,36,29,29,53,38 - 4 pkt w Zakopanem
    PK 2008/2009 - 53,50,30,36,43,37,39,22,20 - wczesniejsze podałem

    Jako jedyny z kadry A nie startował w LGP 2009.
    Letni PK - 37,43,50,29,41,48,DSQ - 2 pkt w Villach!

    Byłem zdżiwiony,że Ł.Kruczek powołał go na PŚ do Kuusamo.
    W Kuusamo pomimo,że nie zakwalifikował sie do konkursu głównego i zawalił drużynówkę (był najsłabszym zawodnikiem konkursu - 32, gorszy od 2 słabiutkich Szwajcarów),to Łukasz powołał go na konkursy PŚ do Lillehammer!
    W Lillehammer - 54 i 42.
    Dobrze,że w PK popisał się S.Hula i zastąpił P.Żyłę w PŚ.
    W PK na 4 starty tylko raz punktował w słabo obsadzonym konkursie w Otepaa - 22(w pierwszym zajął 40 miejsce).

    PŚ 2009/2010 - 51,54,42
    PK 2009/2010 - 40,22,36,49

    Konkursy PK z tego sezonu w których startował P.Żyła były słabo obsadzone - Otepaa i teraz Sapporo. Do Sapporo nie pojechali najlepsi Austriacy(kadra z PK startowała w T4S).

  • anonim

    a funaki nie wszedł do 2 serii

  • andbal profesor
    @jozek_sibek

    Jedyny pozytyw jaki zauważyłem analizując układ punktów naszych zawodników w rankigu CRL że do lata włacznie mamy pewny limit 5.
    Zatem teraz śmiało można powalczyć o szóste miejsce.
    Jeśli chodzi zaś o PŚ to Hula jutro, w Japonii a potem w Zakopanym zapewne powalczy o piąty limit.

  • sledzik16 weteran
    jozek_sibek

    No Roberto już widzieliśmy w PŚ nawet w tym sezonie

  • Maciek5052 profesor

    Faktycznie , PZN sobie leci w kulki jeśli chodzi o limity :( Po co wysyłali na PK braci Kowali skoro nie odgrywają w nim żadnej roli ? W nagrodę za dobry występ w MP ? Dawid Kowal ma już 21 lat i jak na razie zdobył podczas swej kariery w PK 42 pkt , więc chyba to coś oznacza ?

  • jozek_sibek profesor
    @sledzik16

    Dotychczs lepiej prezentował się jego brat Roberto.
    Na przykład w ostanim PK w Engelbergu:

    Roberto - 4 i 11 miejsce
    Diego -- 10 i 32

    W Sapporo w I konkursie lepszy już Diego:

    Diego --- 14
    Roberto - 20

  • jozek_sibek profesor
    Polityka startowa PZN w PK.

    II period:
    Brak Ł.Rutkowskiego w Ottepaa - strata 1 miejsca i limit 5 na III period - wystarczyło 13 pkt w dwóch konkursach.

    III period:
    Brak M.Kota w Engelbergu - strata 1 miejsca i limit 5 na IV period - 18 pkt M.Kota dawało nam 6 miejsc na ten period.
    Natomiast gdyby Ł.Rutkowski był w Otepaa i zdobył tam 24 pkt to teraz mielibyśmy limit 7 zawodników!

    IV period:
    Brak R.Sliża może również zakończyć się stratą 1 miejsca na kolejny V period.

    Kiedy ma się wiekszą kwotę startową to jest szansa,że jak nie zapunktuje faworyt,to może sie to udac komuś teoretycznie słabszemu. Dobitnie pokazały to loty narciarskie - brak Stocha.
    Wcześniej podobnie było na konkursach w Lillehammer i Engelbergu.
    Austriacy mają limit w PK 8 zawodników,i oprócz Japoni wykorzystują go zawsze maksymalnie - pomimo tego prowadza taka politykę startową ażeby w "50" rankingu mieć jak najwiecej zawodników (12 - 14).
    Teoretycznie nic im to nie daje (limit 8) ale odbierają miejsca innym.
    "Dzieki" temu na III period mieliśmy 5 miejsc a mogło być 7 (D.Kubacki był - 52,a Ł.Rutkowski - 53).

  • anonim
    @sledzik16

    Czy ja wiem, czy w takiej nadzwyczajnej formie ? Już zdarzało mu się z tego co kojarzę być w 10-tkach COC w swojej karierzę, a póki co potencjału w PŚ nie potwierdził choćby jednym, przyzwoitym startem.

  • sledzik16 weteran

    No czyżby Włoch był w formie

  • anonim
    do zorientowanych

    może ktoś mieszka w miejscowości Ślizia i wie co się z nim dzieje?

  • jozek_sibek profesor
    @ czarnylis,@gumson

    Jedynie takie sytuacje losowe mogą tłumaczyć zwiazek o nie wysłaniu R.Sliża do Japoni. Ale to powinno być od razu powiedziane.
    W ten wekand startuje 25 Polskich zawodników:

    1.PŚ ---------- 6 zawodników
    2.PK ---------- 5
    3.Alpen Cup - 4
    4.FIS Cup --- 10

    Z 16 kadrowiczów startuje 15...................ale bez tego co powinien zdobyc tylko kilka pkt.

  • jozek_sibek profesor
    R.Sliż

    Chciałbym jeszcze dodać,że R.Sliż do tej pory wspólnie z S.Hulą,to byli jedyni Polscy zawodnicy,którzy mieścili się w obu rankingach decydujacych o ilościach miejsc na kolejne periody dla Polski.
    Czy ktoś śpi w tym PZN i nie widział,że po rozpoczęciu IV periodu R.Sliż traci aż 140 pkt w PK i 20 w PK i jedynym ich uzupełnieniem może być "Japonia"! Tak w PK jak i w PŚ!

    Przy takiej polityce pewnie na kolejny period powrócimy do 4 zawodników w PŚ i 5 w PK?

    Jeśli odpowiedzialny w PZN za politykę startową sobie z tym nie radzi,to niech wejdzie na strony skijumping i troszke poczyta co radza inni.
    Ja z wyprzedzeniem (nawet na 2 konkursy przed zakończeniem aktualnego periodu) podaję jak wyglądać będzie klasyfikacja w rankingach w nastepnym. Czyżby uśpiła kogość duza ilość pkt zdobytych przez R.Sliżą?
    Skoro ich tyle stracił,to znaczy że w analogicznym okresie ubiegłego sezonu ich tyle zdobył! Proste?

    Przy takiej polityce zawsze brakuje nam 1 czy 2 miejsc(akurat teraz potrzebnych).

  • anonim
    @jozek_sibek

    może Śliź ma kontuzję

  • anonim

    na PK SLiz nastepne w europie niech smiga Niemcy i Austria beda!
    A na PS to i tak Bachlede i Rutkowskiego dosla (do JAPAN) i moze Hule!
    Pozdro

  • czarnylis profesor
    @Jozek_Sibek

    Ciężko nie przyznać Ci racji. Pominięcie Rafała Śliża w samolocie do Japonii było błędem, chyba że wynikło z przyczyn sytuacyjnych o których nie wiemy np. choroba, sprawy rodzinne itp.

  • anonim
    Zyła

    Żyłą przegrywa z Remusem Tudorem 16 letnim Rumunem , to jakieś nieporozumienie , Jest całkowicie bez formy , Nie wiem po co jeździ na te zawody skoro już wcześniej , chyba trenerzy sugerują się jego pojedynczymi poprawnymi skokami , których jednak zdazają mu się jedynie na treningach.

  • jozek_sibek profesor
    Wszystko się dzisiaj potwierdziło

    Tak pisałem wczoraj:

    autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 08 stycznia 2010, 20:06

    Polacy w rankingu CRL
    7.M.Bachleda ------ 528 pkt
    20.G.Mietus -------- 366
    24.S.Hula ---------- 337
    36.M.Kot ----------- 250
    39.D.Kubacki ------ 236
    50.R.Sliż ----------- 191
    ------------------------------
    Jak spisywali się rywale aktualnie w "50" rankingu:

    43.A.Bardal -------- 210 -100 pkt zdobył
    44.V.Sklett --------- 206 - 22 pkt
    45.J.Damjan ------- 200 - nie startował
    46.R.S.Trofimov --- 198 - bez pkt
    47.D.Judez --------- 195 - 36 pkt
    47.N.Alexander ---- 195 - nie startował
    49.P.Prevc --------- 192 - nie startował
    -------------------------------
    Kandydaci do "50" rankingu,którzy startują w Sapporo:

    51.R.Urbanc ------- 190 - 15 pkt zdobył
    56.J.Ritzerfeld ----- 173 - 26 pkt
    62.F.Schabereiter - 158 - 45 pkt
    65.S.Hayboeck ---- 154 - 32 pkt
    74.R.Dellasega ---- 117 - 11 pkt

    Z tego zestawienia widać jak dużym błędem było nie wysłanie do Japoni R.Sliża pomimo ostatno słabszej formy!
    W 3 konkursach wystarczyło zdobyć tylko kilka pkt ażeby utrzymać miejsce w "50" CRL. Nie startują J.Damjan,N.Aleksander i P.Prevc,a R.Trofimov jest w tak katastrofalnej formie,że od dłuższego czasu ląduję daleko poza 30 - są to nadal zawodnicy z 50 CRL.

    Natomiast z kandydatów do "50",którzy startują w Sapporo jak pokazuje powyzsza tabelka liczyć powinno się tylko 4.
    Pomimo,że w I konkursie zdobyli sporo pkt to nadal mają spore straty.

    Ł.Kruczek mówi o powiekszeniu limitu a wysyła się braci Kowali,którzy przed konkursem mieli we dwóch 1 (dosłownie jeden) punkt w rankingu CRL,a po konkursie 5!

    Co to za polityka startowa!

    Dwa ostatnie starty R.Sliża i D.Kubackiego do porównania.

    D.Kubacki - 45 i 37 miejsce
    R.Sliż ------ 41 i 52

    Miejsca podobne,a tutaj Dawid zajął 9 miejsce i 29 pkt,a Rafał...........co się z nim dzieje?

    W ten wekend startuje 25 Polskich skoczków,a z 16 kadrowiczów miejsca w konkursach brakło tylko do R.Sliża!

    Startuje nawet J.Scisłowicz z kadry B,który w letnich konkursach FIS Cup zajmował miejsca - 59,80,35 i 43 !
    ----------------------------------------

    W dzisiejszym konkursie D.Kowal zajął zaszczytne - 43 miejsce,a Kamil - 47 !
    R.Sliż wyleciał z "55" rankingu WRL(PŚ) i z "50" rankingu CRL(PK),a powinien być w Japoni - teraz na konkursach PK,a za tydzień na PŚ.

  • pawlo500 bywalec

    Kurde ,żyła wogóle nie umie skakac !1 wiecznie to samo ,nawet w pk skacze fatalnie ! Co jest z nim ? Pozostali przeciętnie .

  • anonim

    to powinien byc definitywny koniec startow zyly w tym sezonie to sa jakies jaja co on robi zawodnik kadry A znow nie moze zapunktowac w zawodach pucharu kontynentalnego. jego bilans w coc wyglada od lipca tak 37,43,50,29,41,48,dsq,40,22,36,49 wyniki jak swego czasu synek tajnera. tragedia niech sie chlopak bierze do roboty a jak nie to wypad z kadry i niech skacze hobbistycznie

  • anonim
    dd

    Czemu Żyła ciągle przecina tor lotu wytracając dobrą prędkość przelotową którą uzyskuje mocnym odbiciem?

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    A gdzie Japończycy???

    Są u siebie więc powinni być w czołówce:o

  • anonim

    Kubacki dość stabilnie skaczę w PK, raczej pewniak na MŚJ, podobnie jak Maciek Kot, inna sprawa to reszta, w Alpen Cupie w naszych najlepiej spisał się Kuba Kot, ale to dopiero 14 miejsce, zaledwie 23 był Grzesio Miętus, ale liczę na poprawę jutro, 28 bodaj Zapotoczny i 33 Klemens, potwierdza się, że start Kowali i Żyły w Sapporo to kompletne nieporozumienie

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl