Czterech Polaków na PŚ w Oberstdorfie

  • 2010-01-27 22:30

Czterech polskich skoczków pojedzie na konkursy Pucharu Świata w lotach, zaplanowane na najbliższy weekend w niemieckim Oberstdorfie.

Trener Łukasz Kruczek postanowił, że na mamuciej skoczni szansę debiutu dostanie Jakub Kot, członek naszej kadry młodzieżowej.

Obok Kota w ten weekend polatają także Adam Małysz, Łukasz Rutkowski oraz Marcin Bachleda.

Zawody w Oberstdorfie odbędą się w sobotę (rywalizacja drużynowa) i w niedzielę (konkurs indywidualny), a na piątek zaplanowano kwalifikacje.

Do Klingenthal prawdopodobnie pojadą Adam Małysz, Marcin Bachleda oraz dwóch skoczków z Mistrzostw Świata Juniorów.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14937) komentarze: (113)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Emil profesor

    Widze też możliwość walki z Niemcami. Wystarczy że Adam solidnie odleci Neumayerowi. Rutek Freudowi (chociaż lepiej żeby nie stracił do niego) A Kot i Bachleda dużo do Hockego i Mechlera nie stracili (chociaż co do Maxiego nie jestem przekonany że bedziemy tracić)

  • anonim
    O ktorej kqalfikacje

    mozecie powiedziec mi o ktorej kwalfikacje sa ?

  • anonim

    Pewnie J. Kot. A co do drużynówki to powinniśmy zająć 7 miejsce. Nie widzę możliwości żeby było gorzej , ale też i nie będzie lepiej bo Czesi i i Słoweńcy w prawie najsilniejszych składach (brak Jandy i Prevca). No chyba że ktoś będzie kombinował z kombinezonami albo spadnie na bulę

  • Emil profesor

    Czyli w drużynówce mamy pewne 8 miejsce. Na 99% pokonamy Kazachów a mamy też duże szanse z Japońcami. Myśle że nawet Kot i Bachleda nam nie przeszkodzą.

  • anonim
    Polska w FIS Team Tour 2010:

    W Oberstdorfie: Małysz, Rutkowski, Bachleda, J. Kot.
    W Klingenthal: Małysz, Bachleda i 2 juniorów.
    A w Willingen? Bachleda i prawdopodobnie tych samych 2 juniorów. Kto czwarty?

  • anonim
    Drużynówka

    Tylko 9 państw wystąpi w konkursie drużynowym:
    JPN, SLO, POL, FIN, AUT, GER, KAZ, NOR, CZE.
    Rosjanie, Francuzi, Szwajcarzy i Amerykanie zjawili się w niepełnych składach.

  • Anika profesor
    @Trondheim

    Oczywiście, w Oberstdorfie, jak na każdym Mamucie do konkursu wchodzi 40 zawodników.

  • Trondheim początkujący
    Adr

    To znaczy , że tylko 3 zawodników odpada : P? Po co więc robić kwalifikacje. Chyba , że odpada 13 i wchodzi 40 tak jak w Bad Mitterndorf

  • Adr1410 początkujący
    Lista startowa

    1.HIGASHI Akira
    2.LAZZARONI David
    3.TEPES Jurij
    4.ZHAPAROV Radik
    5ULMER Christian
    6GLASDER Michael
    7.SKLETT Vegard-Haukoe
    8.VACULIK Ondrej
    9.ALEXANDER Nicholas
    10.KOROLEV Alex
    11.ENDO Shuji
    12.KARAULOV Ivan
    13.KOT Jakub
    14.KARPENKO Nikolay
    15.ROSLIAKOV Ilja
    16.HOCKE Stephan
    17.MECHLER Maximilian
    18.IPATOV Dimitry
    19.WATASE Yuta
    20.YOSHIOKA Kazuya
    21.DESCOMBES SEVOIE Vincent
    22.KORNILOV Denis
    23.MATURA Jan
    24.BARDAL Anders
    25.SEDLAK Borek
    26.BACHLEDA Marcin
    27.PIKL Primoz
    28.FREUND Severin
    29.SPAETH Georg
    30.KEITURI Kalle
    31.HILDE Tom
    32.RUTKOWSKI Lukasz
    33.DAMJAN Jernej
    34.HAUTAMAEKI Matti
    35.KUETTEL Andreas
    36.ZAUNER David
    37.NEUMAYER Michael
    38.HAJEK Antonin
    39.THURNBICHLER Stefan
    40.EVENSEN Johan Remen
    41.CHEDAL Emmanuel
    42.JACOBSEN Anders
    43.UHRMANN Michael

    PQ
    44.OLLI Harri
    45.KRANJEC Robert
    46.KOCH Martin
    47.MALYSZ Adam
    48.ROMOEREN Bjoern Einar
    49.AHONEN Janne
    50.LOITZL Wolfgang
    51.KOFLER Andreas
    52.SCHLIERENZAUER Gregor
    53.AMMANN Simon

  • Adr1410 początkujący
    -

    Ciekawe czy Kamil wróci do formy. Dobrze że go tu nie będzie. Niech spokojnie trenuje i może złapie tą formę.:D

  • anonim

    moze powiekszyli skocznie i Malysz walnie nowy rekord zyciowy?

  • TigerusPompeius początkujący
    Polacy

    Debiut Kota to dobry pomysł. Ostuka się z mamutem. Tyle że lotów w prawdziwym tego słowa znaczeniu spodziewać się nie możemy. Bachleda nigdy lotnikiem nie był, więc nie widzę go raczej w konkursie. Rutek spokojnie wejdzie, myślę, że powtórka dobrych skoków z Tauplitz jest możliwa. Adaś jeżeli będzie skakał tak jak w Zakopcu to będzie świetnie. A nóż "zaskoczy" ten automatyzm? :]

  • Macko początkujący
    Lista startowa

    Na stronie FISu jest juz lista startowa na ktorej sa m.in. Japończycy w tym debiutant (?) - Shuji Endo. 53 zawodnikow na starcie. Debiutanci na mamucie to wlasnie wspomniany Endo, Kot i Zauner.

  • HKS profesor

    Ciekawe jak to wyliczali;]

  • Emil profesor

    Znany przeliczniki! 7,67 p. za metr rozbiegu i 10,62 pkt za 1 m/s wiatru

  • pawel96 profesor
    Sadzio105

    Brał udział w 2009r. w Zakopcu ; był 45

  • pawel96 profesor
    -

    Kibiców najbardziej interesuje teraz kwestia, czy kombinatorzy dostaną szansę wyjazdu na igrzyska, czy nie. - My skupiamy się na treningach i dobrych wynikach w zawodach, zgłaszanie nas do igrzysk to robota działaczy. Czy mamy szanse? Raczej nie, myślę, że to trochę za wcześnie dla tej grupy trener studzi nadzieje kibiców. Polski Związek Narciarski wysłał wniosek do Polskiego Komitetu Olimpijskiego z prośbą o wystawienie w Vancouver drużyny kombinatorów oraz indywidualnie Tomasza Pochwały (tylko on spełnia kryteria). Niestety, my nie decydujemy. To PKOl podejmie ostateczną decyzję 27. stycznia. Ale ja raczej wątpię, by była ona pozytywna ; uważa zastępca dyrektora sportowego PZN, Marek Siderek.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-01-28 21:11:27 ***

  • Sadzio105 doświadczony

    Nigdy nie brał udziału w PŚ, i teraz od razu na mamuta. Kruczek chyba na serio nie ma kogo wziąść do kadry. Kiedyś Tajner w 2001 roku powołał swojego synka do Oberstdorfu - co było właśnie jego debiutem w PŚ. No i skończyło się na tym że Tonio skoczył 116m. Obawiam się, że z Kubusiem może być podobnie.

  • Piotr S. weteran
    Negrita (dawniej Hiszpanka)

    Rozumiem Twoje obawy. Faktem jest, że wiele osób ma tak zwany słomiany zapał i zmienia swoje nastawienie jak coś pójdzie nie tak.
    Mimo to sądzę, że Kuba powinien wystartować. Niezależnie od tego jak wypadnie to i tak znajdzie się, ktoś komu zawsze się coś się nie podoba. Poza tym to może być udany debiut.

  • Ola stały bywalec

    Bardzo dobrze, że wystawili Kubę. Chłopak nareszcie będzie miał szansę sprawdzić się na takim obiekcie. I nie ma się co o niego bać. Mam tylko nadzieję, że ten występ będzie mógł zaliczyć do bardzo udanych. Już dziś trzymam za niego kciuki by mu się udało ;)

  • anonim
    Willingen

    Tu jest Meldelista,kto w Willingen startuje:

    http://www.weltcup-willingen.de/images/ stories/weltcup_2010/Meldungen _27.01.2010.pdf

    Pozdrawiam

  • anonim

    Jest jeszcze inny powód, dla którego boje się o Kubę. bo jeśli powienie mu się nóźka, albo łapka, to Polacy zorganizują mu tu corridę, jak to się mówi po polsku, a lincz. Zbiorowa egzekucja. Sąd obradujący na czele ze ESZ i protokolantem neomisem wyda wyrok bardzo surowy: trzy lata pozbawienia startów w zawodach. Zastanawiam się tylko, czy mozliwy jest wyrok w zawieszeniu? cChodź czarno to widzę dura lex, sed lex. Vox populi w Polsce= głos decydujacy.

  • anonim

    @Zaskoczony Stefan
    A gdzie to czytałeś lub słyszałeś, że Zakopane to ostatnie zawody przed IO ?
    Pierwsze słyszę.

    Jesli mamy poważnie myśleć o bardzo dobrym występie drużynowym na IO, to Kamil musiał pauzować teraz i spokojnie potrenować, wiadomo jak skakał ostatnio, źle.
    Tak samo Stefan Hula, potrafi zaskoczyć i skakać daleko ale musi potrenować.
    Adam ? pilnuje tego aby dobrymi startami potwierdzać teraz swoją dyspozycję i zbliżyć się w generalce bliżej czołówki to bardzo ważne podczas IO.
    Kuba zdobędzie kolejne doświadczenie tym razem na mamucie chętnie go zobaczę jak sobie poradzi.

  • anonim

    Myślę że Łukasz Kruczek źle postąpił ponieważ to są ostatnie zawody drużynowe przed vancover i powinien wystawić najlepszą 4 czyli Adam , Kamil, Krzysiek, i Łukasz Rutkowski więc nie ma na co liczyć że polacy dobrze wystąpią myślę że będą w okolicach 7 miejsca ale życzę powodzenia !

  • Kruk bywalec

    Obawy o Jakuba na mamucie raczej nie są związane z Jego wiekiem a formą. Problem w tym, że nie bardzo jest kogo wystawić. A może na lotach akurat zaskoczy i będzie dobrze. Faktem jest, że nasz skład nie jest rewelacyjny i nie trzeba zbyt wiele oczekiwać.

  • anonim
    POWARYJOWALI

    Po kiego grzyba wszyscy gadali, że Zakopane to ostatnie zawody przed Wankówerem (i przez te 3 tygodnie może wiele się wydarzyć), a tu nagle wciskają jeszcze Oberstdorf ponad programowo.

  • F@n weteran

    Czyli Kamil Stoch, Krzys Mietus i Stefan Hula juz wogole nie wystartuja, tylko dopiero w Whistler?

  • anonim
    Boicie sie o Kota..

    Niewiem skad te o obawy o 20 letniego faceta dlatego że debiutuje na mamucie.To w jakim wieku miałby ten debiut nastąpic, z 30-stka na karku.Ludzie on ma 20 lat i nie jest juz dzieciakiem.Przypominam ze 16 letni Morgenster skakał na mamucie już z niezłym skutkiem, Rok Benkovic debiutował na mamucie chyba nawet wcześniej a wy sie tu boicie o 20-latka.Rozumiem jakby to byl Muranka albo jakies 15 letnie dziecko a nie 20 letni mężczyzna.

  • Agaa początkujący

    Kuba - powodzenia ! ;D

    POLACY DO BOJU !

    ;D

  • anonim
    Alfonsie

    Widzxę po innych wpisach, np. Dumina, ze nie tylko ja się obawiam od tego chłopaka. ale miło, że są wśród nas optymisci, wtedy świat jest znacznie bardziej różowy. wybacz, ze dopero teraz ale mam dziś el dia terrbile- okropny dzień.

  • anonim

    a jak bedize zabieral 2 najlepszeych to duże prawdopodobienstwo ze zabierze murańke

  • Snoflaxe weteran

    @Hiszpanko przecież oni wielokrotnie skaczą na skoczniach K-90 i K-120. Zagrożenie na skoczniach mamucich i dużych wg mnie nieznacznie się różni. Tu i tu jest ogromna prędkość, wiatr może być wszędzie, nawet na małych skoczniach można zrobić sobie krzywdę.
    A poza tym Tomek nie debiutował w Planicy na mamucie, startował kilka dni wcześniej na mistrzostwach świata w Harrachovie. Powiedzmy, że z całkiem niezłym powodzeniem, rekord życiowy 195 metrów i 31. miejsce w konkursie.

  • anonim

    Ja trzymam kciuki za wszystkich naszych skoczków. Szczególnie za młodego Jakuba Kota, który powinien się uczyć, żeby w przyszłości jeszcze lepiej skakać. DO BOJU POLSKO!

  • jozek_sibek profesor
    @vegx

    Oczywiście zgadza się.

  • jozek_sibek profesor
    @Samo

    Tutaj masz odpowiedż. Czyżby @Cwaniak nie wiedział kto to J.Kot?
    -------------------------------------------
    autor: Cwaniak (*252.neoplus.adsl.tpnet.pl), 27 stycznia 2010, 20:47
    @bube3ek
    Nie i nie będzie skakał?
    Skąd ty masz takie info?

    Jaki Jakub Kot na loty?!?
    Człowieku zastanów się!

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w Bad Mitterndorf a jak wypadniemy w Oberstdorfie

    Miejsca Polaków w 2 konkursach PŚ w Bad Mitterndorf:

    1.A.Małysz ------ 7 -- 8 -- 68 pkt
    2.Ł.Rutkowski - 13 - 25 - 26
    3.K.Mietus ----- 28 - 27 -- 7
    4.S.Hula ------- 31 - 29 -- 2
    5.M.Bachleda - 34 - 30 -- 1
    6.K.Stoch ------ 42 ------- odpadł w kwalifikacjach

  • anonim

    zgadzam sie z Samo niech sie sprawdzi a moze właśnie spodobaja mu sie loty pokaze sie jako lotnik ...

  • jozek_sibek profesor
    Rekordy Polaków na mamutach

    1.A.Małysz -------- 225.0m - Planica ---- 2003
    2.K.Stoch --------- 210.5m - Planica ---- 2007
    3.R.Mateja -------- 205.5m - Planica ---- 2007
    4.S.Hula ----------- 205.0m - Planica ---- 2009 - 19.III
    5.Ł.Rutkowski ----- 203.0m - Kulm ------ 2010 - 8 I
    6.P.Żyła ----------- 202.5m - Planica ---- 2007
    7.M.Rutkowski ---- 201.5m - Planica ---- 2004
    8.T.Pochwała ----- 195.0m - Harrachov - 2002
    8.T.Tajner -------- 195.0m - Harrachov - 2002
    10.P.Fijas --------- 194.0m - Planica ---- 1987
    11.K.Długopolski - 191.5m - Vikersund - 2004
    12.W.Skupień ---- 190.5m - Planica ----- 2004
    13.R.Sliż ---------- 183.5m - Planica ----- 2005
    14.M.Bachleda --- 178.5m - Oberstdorf - 2008 - 21 II
    -----------------------------------------
    K.Mietus ---------- 175.5m - Kulm ------- 2010 - 10 I

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-01-29 12:59:51 ***

  • Samo stały bywalec

    @ Cwaniak
    A dlaczego J. Kot ma się nie popisać?
    Dlaczego skreślarz go już przed startem?
    Daj jemu szansę może wypadnie dobrze a na pewno zapozna się z mamutem.

  • Kuba_Fan bywalec

    Mam nadzieję, że będzie pierwsza 6 w drużynówce.

  • WIESIEK. bywalec

    Rutkowski,Bachleda,j.Kot.No miejmy nadzieje ze wreszcie zamiast spadac z progu to se chlopacy na lotach se poskacza.

  • HKS profesor

    Już pisałem że NIKT NIE JEDZIE NA PK DO USA!

  • Henning stały bywalec

    A ja bym się wcale nie ździwił, jeżeli Kot skakał by w granicach 175m. No ale marne szanse chyba.

  • anonim
    Pf.

    Według mnie trener podjął dobrą decyzje. Kamil Stoch i Stefan Hula nie są nawet w przeciętnej formie więc na mamuta nie ma sensu ich puszczać tym bardziej, że muszą mieć wyższą formę. Łukasz radził sobie na skoczni w Tauplitz więc na pewno Łukasz powinien być w czołówce.
    W konkursie drużynowym oczywiście stracimy. ale również inne reprezentacje z tracą Niemcy (Bodmer) bo chyba nie da rady startować bo MŚJ, Rosja (Karelin), Słowenia (Prevc) Więc i tak w 8 będziemy i obstawiam 6 miejsce.
    1.Austria
    2.Norawegia
    3.Finladnia
    4.Niemcy
    5.Czechy
    6.Polska
    -?
    -?
    -?
    -?
    -?

  • anonim

    Dobra zostawcie Kubę, jeszcze nie skakał na tym mamucie, a już na niego najeżdżacie ..., z tego co mieliśmy do wyboru na te zawody chyba i tak najbardziej Kuba się nadawał, bo Stoch i Hula trenują, na MŚJ jest spora ekipa, a już przy wybieraniu Kuba Kot, Piotry Żyła, Rafał Śliż, Janek Ziobro, bądź Tonio wybrałbym Kubę, Ziobro mam nadzieję, że pojedzie do Iron Mountain. Kto wie, może Kuba zaskoczy was i będzie skakał po 170-180 metrów, Krzysio Miętus bez formy jakoś potrafił dwa razy zapunktować w Bad Mittendorf, więc poczekajcie z krytyką do zakończenia kwalifikacji.

  • anonim

    Małysz jedzie tylko do obersdohrfui klingenntal > A potem IO ...> wiec w willngen go nie zobaczymy :(

  • jamesiunio bywalec
    Przewidywania

    Jakub Kot ustanowi swój rekord życiowy 130 - 140 metrów. W drużynówce Polska zajmie pewnie ostatnie miejsce.

  • anonim
    ...

    Z J.Kotem to w drużynówce przepadniemy po pierwszej serii;/
    Poza tym indywidualnie też nie powinien się popisac.

  • anonim
    @Fanka

    Podaj Link, gdzie są te informacje o Adamie na NK;)

    Z góry dzięki:)

  • anonim

    Akurat mnie, że Łukasz startuje na mamucie wcale nie dziwi, w końcu to typowy lotnik i punkty w Oberstdorfie będzie miał niemal pewne.

  • anonim
    od Adama z NK

    Adam Małysz dzisiaj 09:19

    Jesteśmy już w drodze do Oberstdorfu. Mam zamiar wystartować jeszcze w 2 zawodach w Oberstdorfie oraz w Klingenthal. Potem już wylot na Igrzyska. Pozdrawiam.

  • anonim

    Adam nie wystartuje w Willingen jak i nasza kadra, beda mieć czas na trening, Hannu mówił, że jeśli Adam dobrze wypadnie na lotach to na średniej skoczni tym bardziej on potrzebuje startów w zawodach.
    Przed IO, chce potrenować w Szczyrku, bo parametrami ta skocznia jest podobna do tej na IO , a pierwszy konkurs na skoczni normalnej.
    I do końca tego nie wiem bo każdy w TV mówi co innego, Adam dwukrotnie mówił, że na IO wylatuje 8 lutego, natomiast nasza kadra jedzie już 5 lutego, czyżby jechali osobno ?
    Może własnie zw względu na ten trening w Szczyrku, Adam pojedzie nie co poźniej, ale nie wiem.

  • anonim

    Cieszę się, ze już odważniej wystawiają naszych młodych do takich zawodów, jak loty, debiut Kuby jestem ciekawa jak sobie poradzi życzę mu bezpiecznego lądowania jak i samego lotu.
    Nadchodzi taki czas, ze trzeba ich puścić na takie skocznie.

  • olek_solec weteran

    Chyba jeszcze nikt o tym nie wspomniał - od konkursu w Oberstdorfie będzie ponownie testowany przelicznik wiatru i bramki startowej. W mojej opinii skład najlepszy jaki się dało w tym momencie wystawić, jedynie dziwi mnie, że Rutkowski mimo wcześniejszych planów nie trenuje w kraju.

  • tomaszczuk stały bywalec
    start Małysza!!!

    Start adama w Obersdorfie to chyba błąd! Spokojny trening byłby dla Małysza o wiele pożyteczniejszy niz start na lotach, to przed igrzyskami nie do końca jest dobre!

  • anonim

    Tr4ochę boję sie o Kubę, bo do dziś pamiętam debiut Tomka Pochwały na mamucie. Ja nie twierdzę, ze młodzi nie zasługują na szansę, ale niech najpierw próbuje na K-90 lub K-120. Mam,ut to skocznia, która nie wybacza błędów tecxhnicznych, a jeszcze jak dojdzie do tego podmuch silnego wiatru. Boję się o bezpieczeństwo Kuby. :(

  • Anika profesor
    @alfons6669

    Chodzi o debiut na mamucie

  • bube3ek początkujący

    lista startowa powinna byc dzisiaj ok godziny 20 poniewaz o 19.30 jest spotkanie kapitanow

  • JPW2 weteran
    pawel96

    To bylo pewne ...:)

  • JPW2 weteran

    "Obok Kota w ten weekend polatają także Adam Małysz, Łukasz Rutkowski oraz Marcin Bachleda." - mam nadzieje, ze rzeczywiscie polataja...:)

  • Snoflaxe weteran

    @Xellos
    Niezupełnie debiutant, bo startował już w PŚ ;)

    @Regis
    Była na pewno w sezonie 2000/01 i chyba w 2001/02. W 2002/03 była już inna.

  • norbi początkujący

    Masz racje ten kawalek znajdowal sie w czolowce skokow w TVP w okresie eksplozji formy Małysza, nie pamietam dokladnie lat w ktorych ta nuta leciala w czolowce ale na pewno zostala uzyta

  • Regis początkujący
    Skład

    Tak naprawde nie rozumiem, dlaczego Kruczek zabiera Rutkowskiego. Rozumiem, że dobrze skakało mu się w Kulm, ale skoro reszta gromadki na IO została, aby trenować to... no cóż taka jest decyzja trenera. A tak przy okazji mam pytanie, nie do końca związane z tematem.
    Od dawna mnie nurtuje, czy kiedykolwiek przy czołówce PŚ w skokach na TVP leciał kawałek "Jump" Van Halena. Mam jakieś przebłyski, co do tego kawałka i wydaje mi się, że w okolicach lat 98-03 był używany, ale nie jestem pewien.

  • bube3ek początkujący

    jestem ciekway postawy Zaunera na mamucie bo on chyba bedzie po raz 1 skakal na mamucie chociaz ma juz 24 lata

  • huncwotka doświadczony

    Ja się cieszę, że Kuba dostał szansę startu na mamucie :) cóż...przypuszczam, że nawet nie uda mu się zakwalifikować do głównego konkursu ale nareszcie będzie miał okazję skoczyć na mamucie! :)

  • bube3ek początkujący

    Trenerzy mogli by wziasc 4 zawodnikow i jechac do Iron Moutain
    np. T.Tajnera R.Śliża P.Żyłe i J.Ziobro

  • Maciek5052 profesor

    Cieszy mnie że nikt nie jedzie na PK , tam praktycznie zawsze obsada jest słaba i są szanse na łatwe punkty ale nawet i z tym Śliż , Żyła czy lotnik Tajner mieliby problemy , niech trenują spokojnie lub odpoczywają .

  • anonim

    A ja się cieszę, że od teraz będzie już ten nowy system. Jestem ciekawa jak to wyjdzie. I nasi trenerzy nie bedą zwalać złych wyników na wiatr.

  • kuba1998 doświadczony

    http://www.skokinarciarskie.pl/index.php?a=news&b=pokaz&id=8138

  • manuel@ doświadczony
    @kuba1998

    Skad masz te info? Morgi nie jedzie do Oberstdorfu?

  • Marce93 stały bywalec

    O PK pisze na stronie PZNu :)

  • Barthelemew stały bywalec
    @ kuba1998

    Martin ma pojawic się w Klingenthal.

  • pawel96 profesor
    HKS

    Skąd to wiesz ?

  • pawel96 profesor

    Mam dla was wspaniałą wiadomość na IO skoki komentować bd ...............................


    Włodzimierz Szaranowicz ( potwierdzone ) :))

  • Marce93 stały bywalec

    Nie rozumiem zdziwienia i obaw wobec powołania Kuby. Przypominam, że Krzyśka Miętusa puszczono na mamuta w wieku 18 lat...

  • HKS profesor
    POLACY NIE JADĄ NA PK

    POLACY NIE JADĄ NA PK!

    Natomiast trenerzy uznali, że Polacy nie wystartują w zawodach Pucharu Kontynentalnego w Iron Mountain.

  • kuba1998 doświadczony

    Morgernstern będzie od piątku trenował Wiśle.

  • pawel96 profesor

    Kto bd chorążym Polski na IO

  • anonim

    Czemu Stoch ma wolne od zawodów, a Łukasz Rutkowski bierze w nich udział zamiast trenować w spokoju i pracować nad techniką?

  • TAMM profesor
    @pawel96

    Ale reszta czołówki będzie.

  • pawel96 profesor
    TAMM

    Morgensterna nie będzie

  • Maciek5052 profesor

    Jeśli prawie cała czołówka zjedzie do Oberstdorfu to Bachleda o punktach może pomarzyć :(

    Ciekawi mnie drużynówka , może wyrobimy na 8 miejsce , oczywiście Adam musiałby skakac tak dobrze jak w Zakopanem , Rutek tak jak w Kulm , Bachleda w granicach 160-17 metrów a Kot nie mniej niż 150.

  • neomis stały bywalec

    Ja tu nie chcę obrażać ani dyskredytować Jakuba Kota. Obiektywny stan rzeczy jest taki, że "na bezrybiu i Kot ryba" , każdy inny skoczek z grona zasłużonych reprezentantów : Żyła, Śliż i Tajner nie są lepsi wyraźnie. Ale już n-ty raz piszę - nie róbmy sztuki dla sztuki, Gdyby limit wynosił 10 skoczków to też Kruczek zabierałby na wycieczkę pewnie kolejnych nielotów, albo sam z Mateją by skoczyli. Niech jedzie Małysz i Bachleda. Ten pierwszy wyraźnie zwyżkuje, a Bachleda może udowodnić, że Kruczek się mylił, nie biorąc go na ZIO.

  • jozek_sibek profesor
    @szaran

    Obaj bracia Miętusy są na MSJ - wczoraj i dzisiaj trenowali,a jutro jest konkurs indywidualny a w sobotę drużynówka.
    Zaspałeś,że pytasz o Mietusa?

  • kuba1998 doświadczony

    A czy na turnieju w Niemczech będzie wreszcie Martin Schmitt?

  • kibic_malysza profesor

    Wracając do PŚ w Zakopanem to oprócz naszego Orła, nasi dali takiego czadu, że........................................................................
    Ja jestem zadowolony, że mamy nadal w skokach Adama Małysza, wciąż daje nam wiele powodów do radości. Skakał świetnie w Zakopanem i aż serce sie cieszyło, że nasz Adam znowu skacze na najwyższym poziomie.

  • jozek_sibek profesor
    J.Kot

    Starty zimowe

    PŚ 2008/2009 - 45
    PŚ 2009/2010 - ?

    PK 2007/2008 - 46,51,45,48
    PK 2008/2009 - 46,59,39,35,48,3511,57 - 114 miejsce - 24 pkt
    PK 2009/2010 - 40,25 ------------------------ 98 miejsce -- 6 pkt

    Starty letnie

    LGP 2009 - 45,26 ----------------------------- 70 miejsce -- 5 pkt

    LPK 2008 - 30,18 ----------------------------- 78 miejsce - 14 pkt
    LPK 2009 - 31,27,32, 8 ------------------------ 53 miejsce - 36 pkt

  • Xellos profesor
    ciekawa decyzja

    Chociaż raz zamiast zapychać miejsca Ślizami i Żyłami dostał szansę ktoś nowy.

    Trzymam kciuki za debiutanta.

  • TAMM profesor

    W Oberstdorfie ma być cała czołówka.
    Ogółem, organizatorzy spodziewają się ponad 80 zawodników z 15 państw.
    Może być ciekawie.

  • Snoflaxe weteran
    -

    Tuż po konkursach w Zakopanem Kruczek ogłosił, że z olimpijczyków wystartuje jedynie Adam, ale jednak zmienił zdanie.
    Tak jak się spodziewałem, zostali tylko Śliż, Żyła, J.Kot i Tajner więc któryś z nich musiał wystartować i myślę, że słusznie iż Kubie dano szansę. Szczerze mówiąc pewnie nie spisze się lepiej niż spisałby się któryś z wymienionej trójki, ale tak [naprawdę] nie było kogo wysłać.
    Powodzenia!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-01-28 08:55:02 ***

  • Maciek5052 profesor
    lol

    Fakt , skakał bardzo dobrze ale wtedy był w lepszej formie , sam się przecież wypowiadał po konkursach w Zakopanem że brakuje mu świeżości , wątpię żeby ją odzyskał w ten weekend , chyba że mu ostro zawieje na skoczni :D

  • neomis stały bywalec

    Ja wiem, że "Kocisko" ma 20 lat i jest już dorosłym mężczyzną, może chodzić na randki, pić alkohol i prowadzić samochód, ale nie musi skakać na mamucie, bo na normalnym obiekcie nawet mu to niespecjalnie wychodzi. W drużynówce szanse na "8" są małe w tym składzie, bo "Diabełek" miernym jest lotnikiem - rekord życiowy poniżej 180m , a od weekendu rekord "Kociska" będzie oscylował około 140 m , czyli tyle ile siłą rozpędu i niesiony wiatrem doleci.

  • Maciek5052 profesor

    Ciężko coś powiedzieć na temat szans Kota na przyzwoite zaprezentowanie się w tych zawodach , chłop 20 lat , jak na razie leży w PK , a i w PŚ punktów nie zdobył , i raczej na mamucie ich nie zdobędzie , polatać sobie polata a czy to będą odległości 130- 150 metrów to się okaże.

  • lol doświadczony

    Nie narzekajcie. Dobrze, że dostanie szansę startu, może nie skacze dobrze ale lepiej puszczać takiego młodziaka niż Śliża czy Żyłę, który pokazałby się nie lepiej. A kogoś do składu trzeba wziąć, Stoch narazie skacze słabo więc niech trenuje, Hula to samo. Zobaczymy jak pokaże się Rutkowski, w Kulm skakał nieźle.

  • anonim
    -

    [P]o co tam pchać Śliza Tajnera i resztę nielotów, jak mozna postawic na debiutanta, w koncu jakies rozsądne posuniecie a nie cały czas te same oklepane nazwiska bez żadnycn postepów nie rokujące na przyszłosc.[N]ie spodziewam sie jakichs rewelacji ze strony Kota na mamucie ale przynajmniej nabierze doswiadczenia. Rutkowski pojechał pewnie dlatego, że sie po prostu dobrze czuje na takich obiektach, nawet bez dużej formy będzie w stanie zapunktowac na mamucie. Chodzi o jego styl lotu i technike.Bachleda to zapchajdziura, nie miał kto jechać pojechał Bachleda.Skład chyba najlepszy jaki mozna bylo obecnie dać.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-01-28 08:42:05 ***

  • anonim
    do adidas87

    No ja bym do USA na PK wysłał młodych by zdobyli punkty i później ewentualnie mogli startować w Pucharze Świata! Mam tu na myśli:Tomka Byrta,Olka ZNiszczoła,Bartka Kłuska...PZN-nie niech w końcu skoczą na większej skoczni w międzynarodowym towarzystwie,a nie w Lotos CUP na k60m się kiszą!

  • Barthelemew stały bywalec
    Do wszystkich!

    (którzy jeszcze nie wiedzą) Jakub jest starszy od Macieja! :P

  • Maciek5052 profesor

    Skład na PŚ na mamutku też niczego sobie , spodziewałem się tylko że Rutkowski zostanie i będzie trenować z resztą kadry A , a powołanie Jakuba Kota to dla mnie kompletny ZONK .

    Podsumowując , liczę na miejsce Adasia w 6 , na punkty Rutka , no i jak obsada nie będzie zbyt mocna to może coś Bachledziątko wyrwie :D

  • adidas87 bywalec
    do Kibic od Lat

    Mam nadzieje,że PZN nie da znowu plany i pozostali nasi skoczkowi dokładnie 5,bo taki mamy teraz limit wystartuje w PUCHARZE KONTYNENTALNYM w ION MOUNTAIN!

  • geiser początkujący
    J.Kot w czwórce,

    czyli możemy zapomnieć o pierwszej ósemce.

  • anonim

    Ale przynajmniej dobrze rokuje naprzyszłość w stosunku do Śliża czy Żyły.

  • anonim
    Skład spodziewany...

    No bo niby kto inny? Szóstka naszych startuje w MŚJ,Stoch i Hula trenują przed Olimpiadą...Kot spisał się najlepiej z naszych w PK(25miejsce ;/)...Śliż,Żyła,ZIobro,Tajner nie mają formy niech startują w PK...

  • jozek_sibek profesor
    Skład

    J.Kot po zajeciu 40 i 25 miejsca w PK tydzień temu w Bischofshofen dostał szansę w PŚ.

  • FLowBone bywalec
    bez przesady

    Drodzy czytelnicy portalu skijumping.pl
    Nie jest moim zdaniem ryzykiem puszczać 20 -letniego faceta na mamuta. Najwyższy czas na zdobycie cennego doświadczenia!

  • anonim

    kto nie ryzykuje nie zyskuje...

  • kibic_malysza profesor

    Adam Małysz nasz Mistrzu powodzenia na lotach w Oberstdorfie ! ! !

  • anonim
    Ryzyko

    No jest ryzyko ale zobaczymy jak Kotek spisze sie w Obe. Debiut ale licze na dobry wystep ! :D

  • szaran początkujący

    gdzie stoch i mietus

  • neomis stały bywalec

    Jakub Kot - za słaby na MŚJ , wystarczający do szlifowania buli na lotach w Oberstdorfie.

  • anonim

    Puszczać młodego Kota na mamuta ryzyko

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl