Czterech Polaków na Klingenthal

  • 2010-01-31 20:11

Czterech polskich skoczków, z Adamem Małyszem na czele, pojedzie do niemieckiego Klingenthal, gdzie już w środę odbędą się kolejne zawody Pucharu Świata.

Obok Małysza, w Klingenthal wystartują także Jakub Kot, Marcin Bachleda oraz Grzegorz Miętus, który w tym tygodniu skakał na Mistrzostwach Świata Juniorów w Hinterzarten.

Oficjalne treningi oraz kwalifikacje do konkursu Pucharu Świata w Klingenthal zostały zaplanowane na wtorek (2 lutego).


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (23530) komentarze: (202)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Samo stały bywalec

    @czarnylis
    I tu byś się pomylił wiatr w cale nie musi równo wiać na przestrzeni kilku pięter. Już na przestrzeni metra czy dwóch może być różnica w wietrze, ale niech na ten temat wypowie się meteorolog ja już kończę dyskusję na ten temat( wiatru i sposobu jego wiania ).

  • neomis stały bywalec

    Powiem tylko jedno : w tym towarzystwie brak kwalifikacji do konkursu będzie nie lada sztuką. A wszystko wskazuje na to, że Polak potrafi - konkretnie KOT

  • czarnylis profesor
    @Tad , Samo

    W zależności od stylu lotu, może to być różnica metra, góra dwóch, a to nie jest kilka pieter by wiatr zmieniał swe wartości. Zauważ, że po zmianach profilu skoczni, loty wysoko nad zeskokiem już się skończyły. Teraz lata się nisko.

    @Tad
    Gdyby Ci się trafiło to przeczytać, mógłbyś sprawdzić i napisać, na jakiej wysokości zainstalowane są czujniki wiatru i czy jest to wysokość lotu skoczka? Bylibyśmy wdzięczni.

  • Samo stały bywalec

    @czarnylis
    Wciąż piszesz o tym wietrze, ale sam przyznałeś, że nie wiesz na jakiej wysokości jest pomiernik a na jakiej wysokości leci skoczek a jak tego nie wiemy to nic nie wiemy. Jeżeli jest to różna wysokość to nic nam ten pomiar nie daje, bo wiatr może na różnych wysokościach wiać różnie

  • Samo stały bywalec

    @Zkuba
    To, że nie popieram nowego systemu nie znaczy, że jestem entuzjaztą Hofera i Tepesza, dlatego, że nie jestem ich zwolennikiem nie wierzę w ten ich pomysł zresztą gołym okiem widać, że to niewypał. Wymyślili to by zamydlić oczy swym oponentom i jak widać w dużej mierze to się udało. Jak sam twierdzisz ci panowie robią przekręty więc jak można tym samym ludziom wierzyć, że wprowadzą coś sensownego. Gdyby chcieli ucziwie robić to wystarczy by uczciwie prowadzili zawody na dotychczasowych zasadach

  • ZKuba36 profesor
    @Samo

    Skąd u Ciebie taki entuzjazm do ręcznego sterowania konkursem przez Hofera i Tepesa? Tak bardzo podoba Ci się gdy jakiś nie-Austriak odda skok życia, przekroczy HS i wszystko na nic, bo należy powtórzyć serię?
    Ciekaw jestem co na ten temat mógłby powiedzieć np Hula.

  • czarnylis profesor
    @Samo

    Owszem mankamentów jest sporo, ale nawet z nimi NS działa lepiej niż stary, a po stopniowych ulepszeniach będzie działał jeszcze lepiej. Pozory sprawiedliwości stwarzał stary system, z korytarzem powietrznym o tolerancji 2-3 m/s. Taka różnica to przepaść, taka sama jak z 10 belek. Stare zasady były sprawiedliwe, owszem, kiedy w ogóle nie było wiatru. Jak tylko się pojawiał zaczynała się loteria. NS jest dużo bardziej na niego odporny i nie wypacza wyników w takim stopniu jak stary.
    Już pisałem, że gwarancję stuprocentowej sprawiedliwości, mogą dać tylko hale i to szczelne, bez przeciągów.

  • Samo stały bywalec

    Nie ma nic gorszego od wprowadzania w życie bubla pod pozorem sprawiedliwości.
    Sam zauważasz, że jest sporo mankamentów prakrtcznie w każdym punkcie.

  • czarnylis profesor
    @Samo

    W sposobie mierzenia wiatru, tj. ilości czujników i ich rozmieszczenia są jeszcze spore rezerwy. Mam wrażenie, że po prostu na samym początku wprowadzono jak najprostszy i najmniej skomplikowany system, który będzie na bieżąco ulepszany w oparciu o doświadczenia i opinie zawodników oraz trenerów. Nikt nie mówi, że obecna wersja jest ostateczną.

  • Samo stały bywalec

    @czarnylis
    A no właśnie cóż możemy mówić o wpływie wiatru na lot skoczka jak nie wiemy na jakiej wysokości są pomiary a na jakiej wysokości leci skoczek. Wiatr to nie ściana np. z betonu równa na całej wysokości.Pomiar" x" nie musi na wysokości "a " być taki sam jak pomiar "y" na wysokości "b"

  • czarnylis profesor
    @Samo

    Nie wiem dokładnie na jakiej wysokości był mierzony wiatr. Z reguły czujniki umieszczane są na wysokich stojakach.

  • TAMM profesor

    W sumie nie wypowiadałem się na temat NS, po konkursach w Oberstdorfie.

    Jeśli chodzi o belki.
    Prawie wszystko było dobrze, dużo lepiej niż z wiatrem.
    Trzeba tylko jeszcze trochę pomyśleć nad ilością punktów za każdy metr rozbiegu.
    Jak dla mnie, mogą zmieniać belkę nawet przy każdym skoczku.
    Mogą latać nawet z pierwszej na dwudziestą i z powrotem.

    Choć równie dobrze mogliby wszystkie konkursy rozgrywać z 1. belki.
    Wygrywaliby zawodnicy z potężnym odbiciem i dobrym czuciem powietrza.

    Jeśli chodzi o wiatr, to pomiar jest niemiarodajny.
    Z tego co mówił Hofer, to najbardziej pod uwagę brany jest wiatr tuż za progiem.
    A najważniejszy jest wiatr na dole.
    Uśrednianie siły wiatru, to też nie jest taki dobry pomysł.
    Wszak, jak wcześniej pisałem, 1 m/s, to nie zawsze tyle samo.
    Miejsca pomiaru, też są nie trafione.
    Najlepiej byłoby, gdyby urządzenia pomiarowe znajdowały się na skoczku.

  • anonim

    nowy system jest sprawiedlwy
    belka została obnizona przed evensenem i skoczył 217,5 potem juz jej nie tykano
    wolicie nie widzieć wiatru i puszczania szlireigo z tornadem pod narty?
    czy widzieć każdy wiatr?
    naszym skoczkom bedzie trudniej załapać się do 2 serii...
    tylko takie są wady tego systemu

  • Samo stały bywalec

    @czarnylis
    Jakiekolwiek ruszenie belki a potem z tego tytułu dodawanie punktów to bezsens.
    Widzę, że jesteś wielkim zwolennikiem nowego systemu, to odpowiedz na pytanie z mojego poprzedniego postu: czy wiesz na jakiej wysokości nie, w którym miejscu był mierzony wiatr a najakich wysokościach latali poszczególni zawodnicy?

  • czarnylis profesor
    @Samo

    Nie da się ukryć, że kołowrót z belką to czysta głupota i skala jej wędrówek po rozbiegu stanowczo za duża. To krytykują nawet zwolennicy NS. Jestem przekonany, że także jury ograniczy zmiany belki i podczas konkursu będziemy mieli 1-2 przesunięcia, o góra 4-5 poziomów. Większe zmiany wpływają negatywnie na czytelność i płynność zawodów.
    Oczywiście jeśli dany konkurs będzie rozgrywany w zmiennych warunkach, to tych ruchów będzie więcej.
    Jury na razie przypomina dziecko, które dostało wymarzoną zabawkę i nie może przestać się nią bawić. Kiedyś zabawka spowszednieje.

  • Samo stały bywalec
    -

    @Emil
    Nie odbieraj prawa do zwycięstwa w MŚ zawodnikom z miejsc 5-10 to jest ścisła czołówka a kiedy to zawodnik z ogona zdobył mistrzostwo lub wygrał zawody PŚ. Aktualnie w wymienionym przez Ciebie przedziale 5-10 w klasyfiacji generalnej jest Adam Małysz i co on nie może zdobyć medalu?
    Ten nowy system nie jest sprawiedliwszy tylko bardziej zagmatwany. Wszystko sprowadziło się do wiatru a to tylko jeden z elementów. prędkość na rozbiegu też ma istotne znaczenie i latanie z belką po rozbiegu i dolicznie punktów za belkę to bezsens. Przenieść belkę by potem za to doliczyć punkty.
    Kto powie na jakiej wysokości, nie w którym miejscu był mierzony wiatr a na jakiej wysokości latali poszczególni zawodnicy.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-02-02 12:18:02 ***

  • Emil profesor

    @Samo Ale my mówimy też o sytuacji średnio ekstremalnej kiedy skoczek w formie na miejsca 5-10 czyli na MŚ Benkovic i Kuettel przez lepszy wiatr zostaje mistrzem świata i ekstremalnej czyli wygrane Urbanca i Funakiego w 2005 r (bez formy zupełnie). Rozumiem jeszcze że skoczek z czołowej powiedzmy "10" przez lekki podmuch może wygrać pojedynczy konkurs PŚ ale MŚ powinien wygrać najlepszy. I nie wyobrażam sobie wygranej konkursu PŚ przez skoczka z ogona tylko dlatego że miał 4 m/s pod narty a inni metr w plecy...

  • Samo stały bywalec

    @czarnylis do sytuacji, o której piszesz nie potrzebny jest NS, bo i tak wygra lepszy bez pomocy Hofera z kalkulatorkiem

  • anonim

    Na jutro zapowiadają w Klingenthal bardzo silny wiatr, a na środę jeszcze silniejszy. Wygląda na to, że będą wielkie problemy z przeprowadzeniem tych zawodów.

  • anonim

    chodzilo mi o to czy ktos wie co z martinem schmittem :D

  • anonim
    whahaha

    fred -> mimo tego że lubie Roberta to jednak czytając twój komentarz spadłem ze śmiechu z krzesła i turlałem się 10 minut po ziemi ;d . Myślę że to trzeba mu serio zaproponowac ;d . moze wtedy wygra jakiś konkursik ? :)

  • kibic_malysza profesor

    Może być kłopot jutro i pojutrze z konkursami i treningami w Klingenthal, zapowiadają silny wiatr na zachodzie Polski a wiadomo, że Klingenthal leży w Niemczech bardzo blisko granicy polskiej i czeskiej.

  • anonim

    @Piotr S

    proszę Cię, idź po rozum do głowy. my już 10 lat mamy "swietnych skoczków", przez 10 lat to samo, Adam Małysz - skoczek który skoczkiem powinien się zwać od urodzenia, talent, zdobył co było o zdobycia, jest ambasadorem Polski w Europie (poza nią również). Reszta naszej śmiesznej kadry powinna wziąć się do jakiejś roboty, może rowy kopać albo kelnerować.

    Przykro mi, ale wolę złość i płacz Schlierenzauera pukającego się w głowę i wsciekającego się na wszystkich i wszystko po zawalonym skoku niż naszych pseudo-wiecznie dobrze rokujących- nielotów erudytów mówiących po skoku na 80m "nooo nie wiem co sie stałoooo ale nooo to nie byl zly skook tylko mi nie wyszedł ale noo nie wiem dlaczegooo" i tak od 10 lat. coraz większe dno, coraz więcej orłow dobrze rokujących. Bachleda to juz tak rokuje z 15 lat, Hula z 10 a Murańka to chyba od dnia swoich narodzin.

  • Piotr S. weteran
    @buł (*mg6.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    Chyba nie doceniasz naszych skoczków. Mają charakter do walki i na pewno nie zamierzają się poddawać. Krzysiek Miętus w wywiadzie mówił, że jest wściekły. Nie jest tak źle, jak się Tobie wydaje.

  • fan profesor
    widze ze loza szydercow powstała!

    waszym zadaniem jest kibicowanie skoczkom i wspieranie ich duchowo przed konkursami, zyczenie medali i zwyciestw! Ja zwyciestw zycze Marcinowi Bachledzie, i gdyby pojechal na Olimpiade to zyczylbym mu medalu i wierzyl ze stanie na podium,bo go na to stać jak kazdego skoczka, trzeba wszystkich traktowac jednakowo! nawet tych ktorzy szanse mieli mniejsze jak nasz Bachleda czy Hula

  • anonim
    -

    Robcio wznawjaj kariere! Teraz w nowym systemie moze zyri by cie puscilo z wysokiej belki i bylbys w stanie przeskoczyc bule! Bys pokazal wszystkim twoim licznym i zagorzalym fanom ze stac cie nie tylko na spadanie z progu przedbule i na bule ale tuz za bule!
    --------------------------
    Od moderatora.
    Gratuluję.Super komentarz.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-02-01 19:01:51 ***

  • Emil profesor

    @eki. Możesz powiedzieć co to za portal? Jeśli to prawda to serio sie mogą wycofać i wielka szkoda będzie ale cóż widzowie tępe łby chcą oglądać wietrzną ruletke...

  • asd weteran

    Jeśli to prawda, to szybko z tego systemu zrezygnują Hofery coś czuję:).

  • anonim

    Jak donosi niemiencki portal internetowy -ZDF nie zamierza przedluzac umowy na kolejny sezon.Powod? Negatywne opinie widzow o nowym systemie oceniania skokow i drastyczny spadek ogladlnosci!

  • anonim

    Bachleda? będzie chciał o coś walczyć, rewanż? Człowieku, nasi skoczkowie poza Małyszem i może stochem to pojęcia nie mają, co znaczy sportowa złość i ambicja. dla nich wejście do 30stki to szczyt osiągnięcia, a jak zajmą ostatnie miejsce to i tak cieszą twarze. To nie są skoczkowie z prawdziwego zdarzenia, u nas nie ma ducha walki, oni skaczą bo dostają z tego stypendia i jakieś grosze od sponsorów, to im wystarczy. Nie plećcie bzdur o naszej 'kadrze', bo my takowej nie mamy i nawet Kojonkoski z nich nic nie zrobi. To są takie owieczki na łące, diabełek skoczy 90m na K120, zrobi różki do kamery i kolejna wycieczka zaliczona, za darmochę, ba jeszcze mu dopłacają. Żenada.

  • asd weteran

    Pamiętam jak w sezonie 06/07 Adam nokautował na treningach i w kwalifikacjach dzień przed zawodami w Klingenthal, a później było "tylko" 3 miejsce. Jednak skocznia mu raczej leży, a wtedy miał słabszy dzień po prostu. Teraz to "tylko" 3 miejsce by się przydało, podbudowałoby go to przed IO.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem/2/

    Bardzo dobry skład na PŚ.
    Może dojść do ciekawej wewnętrznej walki Polaków. "Nielot" (jak niektórzy nazywają Bachledę) będzie się starał zrewanżować J.Kotowi a do tego może się wmieszać wschodząca gwiazda polskich skoków, której miejsce jest (jak na razie) w zawodach PK.
    Zobaczymy jaka jest różnica pomiędzy zawodami FIS Cup a słabo obsadzonym PŚ. Może być bardzo ciekawie.
    Wszystkich przeciwników Bachledy uprzejmie informuję, że obecny sezon, mimo że jeszcze nie skończony, chyba jest 2. najlepszym w długoletniej karierze Bachledy.
    Zeby startować w zawodach PŚ to najpierw należy zajmować dobre miejsca w PK. Darmowych wycieczek dla juniorów nie powinno organizować się wyłącznie z tego powodu, że jakiś młody chłopak raczył zainteresowa się tą dyscypliną sportu. Najpierw niech nauczy się skakać na jakim takim poziomie i ten poziom to nie jest poziom FIS Cup.

  • czarnylis profesor

    @Samo
    To może tak. Skacze dwóch skoczków z identycznym wiatrem pod narty i mają takie same minusowe punkty, lecz jeden z nich potrafi wiatr pod narty wykorzystać i ląduje powiedzmy 10 metrów dalej niż ten drugi, za co dostaje 18 punktów więcej na dużej skoczni. Jest nagroda za umiejętności? Jest. Jak wspomniał @Emil, nawiązując do wypowiedzi Kruczka, nadal w uprzywilejowanej sytuacji są ci, którym natura pomoże i dalej pierwiastek szczęścia ma znaczenie, tylko że o wiele, wiele mniejsze niż przedtem. Jednym zdaniem, punkty za gorsze warunki, nie do końca rekompensują złe warunki. Pamiętamy wszyscy sytuację z początku sezonu w której Adam Małysz w kwalifikacjach został puszczony w najgorszych warunkach z całej stawki, w efekcie czego nie załapał się do konkursu. Gdyby wtedy obowiązywał NS to Adam by kwalifikacji nie wygrał, ale spokojnie znalazłby się w konkursie.

    @vvvv
    Na co ci dać namiary? Muszę cię rozczarować. Będę się wypowiadał tak często, jak tylko przyjdzie mi na to chęć.

  • Piotr S. weteran
    @todzia

    Nasi skoczkowie wylatują do Kanady 5 lutego.

  • todzia początkujący

    jesli chodzi o system to moim zdaniem zostanie wprowadzony na stałe i chyba dobrze chociaż jeszcze nie jest do końca sprawiedliwy ale da się to dopracować zgadzam się z Xellos

  • Piotr S. weteran
    @ ZKuba36

    Nie trzeba czekać. Już taka sytuacja ma miejsce. Krzysiek Miętus na Mistrzostwach Świata Juniorów miał gorsze wyniki niż jego młodszy brat. Kuba Kot lepiej skoczył w konkursie indywidualnym w Oberstdorfie niż Łukasz Rutkowski. Mam nadzieję, że treningi pomogły Kamilowi Stochowi i Stefanowi Huli. W minionym tygodniu oddali 40 skoków na skoczni w Szczyrku i w Wiśle.

  • anonim

    Emil
    Myślałem, że lepiej aby Murańka w weekend 6-7 II skakał w PK na Wielkiej Krokwi niż w PŚ na Grosse Muehlenschanze K-130 (HS 145) w Willingen, która jest największą skocznią dużą (obok nieczynnej K-130 w Planicy) od kiedy zmieniono jej punkt K i HS. Klimek jest najlepszy na świecie w swoim roczniku (obok Finów Maeaettae i Saapunki) ale na dużych skoczniach skacze słabiej, oprócz Wisły Malinki gdzie jest znakomity. Zresztą ciekaw jestem jaka będzie obsada tego PŚ (pewnie jak w PK) i tego PK w Zakopanem w tym samym czasie. Jak Grzesiek Miętus poradzi sobie w PŚ Klingenthal, to i Klimek mógłby spróbować, choć nie sądzę, by był lepszy od Miętusa.

  • wigor45 początkujący

    @Emil.
    Co do Fetnera sie zgadzam ale Klimek nawet w P. Kontynentalnym sobie nie radzi za dobsze a co dopiero w PŚ nawet przy słabej obsadzie .
    Jedyne dobre konkursy Klimka w tym sezonie to występ w FIS CUP w Szczyrku , Już Mogli by dać szanse Zapotocznemy , Zniszczołowi !

  • Piotr S. weteran

    Mam nadzieję, że będą to udane starty dla Kuby i Grześka. Może Marcin będzie miał więcej szczęścia. O Adama jestem spokojny.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem/1/

    1. Nowy system jest dużo lepszy od starego.
    Od dawna wszyscy narzekaliśmy na przekręty Hofera i Tepesa. Tak manipulowali przebiegiem konkursu aby wygrywali rodacy obu panów. Stąd czasami zdarzały się zaskakujące wyniki konkursów. Ile razy Adam był celowo przetrzymywany na belce startowej bo miał za dobry wiatr? "Odpowiednich" skoczków jakoś nie przetrzymywali i puszczali nawet z huraganem pod narty. Zadziwiające, ale nowy system prawie całkowicie eliminuje wpływ tych panów na wyniki zawodów!
    Poza tym jest to wielkie usprawnienie przebiegu konkursu.
    Dodatkowo nowy system podnosi poziom konkursu, umożliwiając słabszym skoczkom ustanawianie rekordów życiowych zamiast spadania na bulę.
    Czy ciekawe byłyby zawody, na których, w trosce o bezpieczeństwo najlepszych skoczków, belka startowa byłaby bardzo nisko i połowa skoczków lądowałaby na buli? Zawody robiłyby się ciekawe dopiero podczas startu najlepszych 10. skoczków.
    Jakże ciekawe były ponad 200. metrowe skoki słabych zawodników, którzy w efekcie zajmowali odległe miejsca ale sobie polatali...

  • anonim

    sam Adam powinien jeżdzić na Puchar Świata, a reszta na Puchar Kontynentalny dopóki nie nauczy się porządnie skakać.

  • anonim

    RUTKOWSKI STOCH HULA sie obijaja a mogliby skakac razem z MALYSZEM

  • Emil profesor

    @wigor45. Innsbruck 2001. Rówieśnik Klimka (chyba nawet co do tygodnia w tym czasie) Manuel Fettner zostaje wystawiony w konkursie w Innsburcku. W kwalifikacjach skoczył przeciętnie, ledwie wszedł na czterdziestym któryś miejscu. Zreszta treningi podobnie skakał. W konkursie, zrobił "fałke" i wylądował. Na własniej skoczni bo Fettner jest z Innsbrucka. 2 dni później na "obcym" obiekcie w Bischofschofen zajmuje 5 miejsce omal nie wygrywając z liderem PŚ Martinem Schmittem. Skoki są przewrotne a na moje oko nie ma lepszych od Klimka, a starty Tonia to tylko zapchaj dziura a wiem że nie zaskoczy.

  • wigor45 początkujący

    @Emil
    Moim zdaniem Klimek jest za słaby aby powalczyć w Wilingen przecież on nawet nie umiał w Zakopanym przejść Q Już lepszy od niego jest Tonio , który skacze przeciętnie ale równo !

  • anonim

    Zaczynam się przekonywać do tego nowego systemu.
    teraz przynajmniej widzę grafike z siłą i kierunkiem wiatru, kto jaki ma.
    Przy starym nic nie widziałam natomiast doskonale widziałam jak niektórzy zawodnicy unoszą się jak na poduszkach wietrznych.
    Obecnie nie wygra nikt przypadkowy, dokładnie widać kto jaki ma wiatr komu on pomaga a komu nie i za to są punkty ujemne bądź dodatnie.
    Jeszcze doskonały nie jest ale idzie to w dobrym kierunku.
    Czas chyba skończyć z przypadkowymi zwycięzcami na skoczniach.
    Skład naszej drużyny na środę ok.

  • anonim
    w

    napewno pojadą tam Wilingen

  • Emil profesor

    @Samo. Ślepy? Nie widzisz że ten wspólczynnik jest niedokładny i nie karze lotników? Sam Kruczek mówi ze wiatr ma dużo wieksze znaczenie niż wspólczynnik zakłada i woli by jego skoczkowie mieli wiatr pod narty i punkty odjęte a nie wiatr w plecy i punkty dodane. On tylko troszeczke wyrównuje szanse jak dwóch skoczków podobnej klasy ma zupełnie rózne warunki. I ma wykluczyć fuksy typu Urbanc, bo co innego jak Kochowi powieje 0,5 metra na sekunde wiecej i tak to wykorzysta ze nawet przelicznik mu nie zabierze wysokiej pozycji a co innego jak Urbanc ma huragan 4 metry! Takich zwycięzców nie chcemy!

  • anonim
    skoki

    czarnylis daj lepiej jakies namiary a juz sie niewypowiadaj

  • Samo stały bywalec

    @czarnylis za umiejętność latania z wiatrem pod narty nie dostanie bonusa tylko minusa bo jakiś mądrala z kalkulatorkiem wyliczy minusowe punkty. Gdzie sens i logika. Nielot by sobie nie poradził a, że jesteś dobrym technikiem to benc po minusie. Jak jesteś nielotem a udało się tobie to byś się zbyt nie cieszył to też benc.
    Skoki zawsze tym zachwycały, że bez względy na warunki wygrywał ten co najdalej skakał, bo nawet z wiatrem też trzeba umieć. Kalkulator nie jest do tego potrzebny.

  • czarnylis profesor
    @Samo

    ""Jak już kiedyś tu pisałem skoki i wiatr są nierozłączne. Mówienie, że wiatr komuś sprzyja jest bezsensem. Wiatr sam nie niesie nart jak by tak było to by było obojętne kto ma te narty przypięte i przysłowiowa teściowa by latała niczym Adam Małysz a tak nie jest. Do tego są potrzebne umiejętności o czym teraz się zapomina i tylko wiatr i wiatr. Gdy najlepsi go wykorzystują to ok, ale komuś przeszkadzało, że i przeciętniacy też to wykorzystują i czasem z wiatrem lecą dalej, lecz by to zrobić też musieli mieć pewne umiejętności bo wiatr sam nie niesie!""

    Ależ umiejętność radzenia sobie z wiatrem nadal będzie się liczyć, może nawet jeszcze bardziej niż wcześniej. NS nie sprawi, że wiatr zniknie ze skoczni. Będzie wiało nadal. Ci, którzy potrafią sobie radzić z wiatrem, będą nagradzani podwójnie, odległością i bonusowymi punktami.

  • anonim

    lepszy nowy system z poglądem wiatru niż stary z wiatrem widocznym tylko fisowi,tepesowi i trenerom
    juz szlieri nie bedzie puszczany z tornadem pod narty a jak bedzie to straci punkty
    szhlierenzauer jest wynalazcą nowego systemu
    jego puk puk z vikersund przejdzie do historii
    nowy system przejdzie bo tylko austriaki sa przeciwko niemu

  • anonim

    to oczywiscie slaby sklad z 2 juniorami a w Wilingen lepiej zeby zamiast Bachledy wystartowal Kubacki albo ktos inny z juniorów ,a bachleda nie poskacze w Kontynentalnym bo przeciez nie jedzie na IO niech potrenuje w PK na turniej Skandynawski

  • Samo stały bywalec

    @milat
    Nie podoba mnie się ganianie po rozbiegu zbelką i dodawanie punktów za to a potem jak mu podwieje to punkty minus. Ten system zabija ducha skoków. Jak już kiedyś tu pisałem skoki i wiatr są nierozłączne. Mówienie, że wiatr komuś sprzyja jest bezsensem. Wiatr sam nie niesie nart jak by tak było to by było obojętne kto ma te narty przypięte i przysłowiowa teściowa by latała niczym Adam Małysz a tak nie jest. Do tego są potrzebne umiejętności o czym teraz się zapomina i tylko wiatr i wiatr. Gdy najlepsi go wykorzystują to ok, ale komuś przeszkadzało, że i przeciętniacy też to wykorzystują i czasem z wiatrem lecą dalej, lecz by to zrobić też musieli mieć pewne umiejętności bo wiatr sam nie niesie! Ciekaw jestem jak długo będzie się chciało oglądać zawody, w których zawodnik skaczący najdalej nawet o kilkadziesiąt metrów zamiast wygrać zajmuje miejsce podkonieć dziesiątki. Została złamana fundamentalna zasada skoków: skoczyć jak najdalej by wygrać.

  • anonim
    klingenthal

    z 6 rozegranych zawodów w klingenthal w lgp i pś 5 wygrał schlierenzauer , 1 Adam Małysz
    kto powstrzyma szlłencałerka?
    w ostatnim konkursie wygrał tylko notami szwirencałerek

  • Emil profesor

    @wigor45. A kogo Ty widzisz z poza kadry olimpijskiej zamiast Klimka w składzie na Willingen?

  • Radek weteran

    @irmad
    Przecież Malysz też tam wygrał w LGP w 2006 roku.

  • irmad początkujący
    No w XXI wieku PŚ w Klingenthal....

    ...wygrywa jak dotąd tylko jedna osoba. Czas przełamać to fatum xD

  • wigor45 początkujący

    Dobry skład no może Bachleda wejdzie jakimś cudem do 30-stki .Dobra decyzja Adasia może wyprzedzić Ahonena w generalnej i będzie 6.
    Do Wilingen zamiast małysza Miętus Grzegorz w drużynówce nie bedzie wielu w druzynach dobrych skoczków jest szansa na pierwszą 5 No austri napewno nikt nie wyprzedzi no może Niemcy jak będą startować w mocnym składzie !.
    Nierozumiem Was po co piszecie gdzie Murańka jak nie poradził sobie na Wielkiej Krokwi to co dopiero na obcej skoczni !

  • anonim
    @czarnylis , 01 lutego 2010, 11:27

    No właśnie.
    Czytając, w sumie niewiele postów, bo nie mam dużo czasu, a i na niektóre nie warto też oczu marnować, dochodzę do wniosku, że wg niektórych znawców najlepiej byłoby nie wysyłać na zawody nikogo poza Adamem.
    Dodam swoje 3 sarkastyczne grosze:
    Dość tych nieperspektywistycznych wycieczkowiczów: Miętusów, Kotów, Muraniek, Lejów, Zniszczołów, Skrobotów, Byrtów, Kubackich, Rutkowskich i innych. Trzeba dać szanse młodym perspektywicznym. ;)))))

  • anonim
    Klingenthal

    Bardzo dobrze, że Małysz jedzie do Klingenthal.
    Praktycznie cała czołówka PŚ nie jedzie na te zawody, i wtedy Małysz może ponadrabiać trochę punktów albo i może nawet wyprzedzić w klasyfikacji generalnej Ahonena. Bordzo dobry wybór Adaś. Będę trzymał kciuki

  • anonim

    właśnie na strat w PŚ trzeba sobie jakoś zasłużyc. Więć skoro zawodnik zajmuje miejsca koło 30-40 PK to nie zasługuje na PŚ i nawet niezmienai to faktu że jest młody. I Kruczek robi tak że młodszym daje szansę, ale kogo miał zabrać Kubacki słaby M. Kot też skoro słabszy od Kubackiego... Zresztą M. Kot już miał dość swoich szans PŚ i bez punktu nadal. Teraz będzie Willingen potrenują i któryś najlepszy pojedzie.
    Też nie rozumiem Bachleda i Bachleda a S. Hula jemu przebłyski formy zdarzają się rzadziej niż Bachledzie. Skoki są nasze jake są i tak jest poprawa ale spokojnie.
    Zresztą myśle że Ł. Kruczek ma nie fajną sytuację z Marcinem B ponieważ nie wziął go na IO chociaż nie był gorszy od Huli....

  • milat stały bywalec
    Samo

    Co ci nie pasuje w tym systemie?
    Mi się on bardzo podoba. Teraz skoki są sprawiedliwe.

  • anonim

    problem polega w tym, ze niektorzy za bardzo nasluchali sie bajek prezesa i sa przekonani, ze u nas cala masa super zdolnych juniorow normalnie przeskakuje Bachlede o kilka metrow...i tylko czekaja na swoje szanse w PS, zeby tam punktowac.

    Talent to ma wielu...na samych MSJ bylo tam takich z talentem okolo 30....do tego jeszcze dochodza rezerwy, ktore w takiej Austrii sa 3 razy wieksze niz u nas. Zreszta juz starty w Pucharze Alp pokazaly, ile takich talentow jak my maja Slownecy, Niemcy..o Austriakow juz nawet nie wspominajac.

    Na temat Bachledy mozna duzo dyskutowac...prawda jest taka, ze caly czas nawet w swojej standrtowej "bezformie" nalezy do czolowych zawodnikow slabej reprezentacji Polski. Jako zawodnik niestety Bachleda mnie nigdy nie przekonywal...tzn najbardziej oslabiajace jest nastawienie tego zawodnika...zawsze zadowolony...i co gorsza...powoli mozna miec wrazenie, ze ta "choroba" jest zarazliwa..wypowiedzi naszych po swoich slabych skokach sa czasami naprawde deprymujace.

    Ogolnie wydaje mi sie, ze tutaj sa potrzebni trenerzy z prawdziwego zdarzenia, ktorzy nie tylko wyszkola technike i kondycje ale jeszcze zmienia nastawienie zawodnikow do sportu

  • Samo stały bywalec

    @vegx
    A myślisz, że sponsorzy dadzą sobie dmuchać w kaszę? Za zwyczaj rządzi ten co ma kasę tak jest ułożony ten dzisiejszy świat. myślę, że jeszcze z tym mogą być problemy. Umowy są podpisywane wieloletnie i pewnie wtedy FIS- owi o nowych zasadach jeszcze nie śniło się. Jeżeli kibicom się nie spodoba i wykarzą mniejsze zainteresowanie skokami to bądż pewny, że każdy sponsor zastanowi się nad tym.
    Mnie osobiście nie pasuje ten system. Ma to mniej związku se sportem a więcej z kalkulacją.

  • milat stały bywalec

    Moim zdaniem ten skład jest dobry.
    Bachleda jest dobrym skoczkiem.
    Murańkę powinni dać na zawody w Willingen ponieważ tam będzie mało skoczków, a Klimek zasłużył sobie na ten start bo już 3 razy z rzędu był lepszy od naszego olimpijczyka K. Miętusa.

  • Adas początkujący

    Po co komu ten Bachleda? Czy nie można by na jego miejsce dać jeszcze jakiegoś młodego skoczka, przecież "Diabełek" nie zakwalifikuje się nawet do konkursu...

  • czarnylis profesor
    O co chodzi z tymi młodymi?

    Kadra na Klingenthal jest dobrze wyważona. Jest dwóch młodych i dwóch starszych zawodników. Chcecie samych młodych, oprócz Adama Małysza?
    Proponuję zejść na ziemię. Oni nie radzą sobie nawet w konkursach juniorskich, a co dopiero PŚ. Łukasz Kruczek zabrał tych młodych, których stać na awans do 50-tki, bo reszta mogłaby mieć z tym spore problemy. Owszem "zero" Diabełka, czy "zero" młodego to tyle samo punktów, ale żeby młodzi poczuli atmosferę PŚ i nabrali doświadczenia, najpierw musieliby przejść przez kwalifikację, a to dla nich może być zbyt trudne. Jaka nauka może płynąć z odpadnięcia w kwalifikacjach? Jedyna to taka, że jeszcze nie skaczą na dobrym poziomie i muszą solidnie pracować, tylko że to chłopaki już wiedzą, po MŚJ. A klęska w kwalifikacjach wystawia młodych na krytykę, nieznających umiaru ani kultury internetowych trolli. Później juniorzy czytają te pomyje wylewane na ich głowę i wątpię, by były dla nich budujące.
    Krótko mówiąc. Młodzi tak, o ile stać ich na awans do konkursu.

    @Anielasty
    Gdzie te argumenty? Bo nie mogę ich znaleźć. Widzę tylko, że przedstawiłeś swoje życzenie "niech jadą młodzi, perspektywiczni", poparte własnym odczuciem "wolę zero młodych, niż Bachledy".

  • Emil profesor

    Grzesiek skacze nierówno. Jak mu wyjdzie skok może być wysoko po 1 serii ale jak nie wyjdzie to może nawet kwalifikacji nie przejść.

  • anonim

    Jest tyle opinii na temat tej kadry, że głowa mała, może niektórzy nie doczytują, skoro twierdzą, że Miętus się nie nadaje ... już mniejsza o to, że pewnie mają na myśli Krzyśka, ale fakt jest taki, że zdobył w tym sezonie te 60 pkt i nawet jak teraz nie ma formy, to nie znaczy, że w następnych sezonach nie będzie z niego solidny skoczek, z tego co kojarzę, to w jego wieku Kamil Stoch miał na koncie mniej niż 50 pkt w Pucharze Świata na koniec sezonu, był to bodaj ostatni sezon Kuttina, rok później, po nominacji Lepistoe zaliczył swój najlepszy dotąd punktowo sezon w karierze zdobywając 168 pkt, kto wie, czy za rok Krzysiek nie pójdzie przykładem Stocha? A Grzesiek to osobna historia, jest to skoczek naprawdę zdolny, choć według mnie lepiej, żeby oddać go pod opiekę Kruczka, według mnie na MŚJ miał potencjał na medal, tylko został do nich nieodpowiednio przygotowany, już nawet wyłączając to zwycięstwo w Oteepa w COC w tym sezonie potrafił zająć 5 miejsce w Engelbergu, oraz w lato zająć 2 i 5 miejsce w Lillehammer, które było podczas zawodów LGP w Zakopanem, talent wielki, tylko trzeba umieć go lepiej poprowadzić. Mam nadzieję, że w Klingenthal Grzesiek pokażę bardzo wysoki poziom, mimo, że raczej nie jest w optymalnej formie.

  • Xellos profesor
    @Anielasty

    dziwną masz drogę do PŚ, ja wiem jedno jak się człowiek nie zna to najlepiej kopiować najlepszych czyli Austriaków

    Nie zauważyłem by tam wysyłali młodych bez formy na zawody PŚ.

    Każdy młody musi sobie na to zapracować startami w PK i dominować tam. Druga szansa to konkursy gdzie jest kadra narodowa wystawiana.

    To ja mam pytanie.

    Gdzie te nasze młode orły dominują w PK. To są zawody niższej rangi a oni tam nie wchodzą do 30-stki.

    Dwa. W Zakopanem też mieli okazję zabłyszczeć i jakoś nic ciekawe nie widziałem.

    Uważasz, że Polska myśl szkoleniowa ma polegać na "oskakiwaniu" przez młodych bez formy zawody PŚ. I dlatego pewnie stoimy daleko za malutką Austrią.

    Ta myśl już była badana przez Lepistoe. Maciej Kot oskakiwał wszystkie skocznie i nie zdobył ani pkt. Biedny 13-letni Murańka musiał startować w PŚ w Zakopanem bo tak kibice chcieli.

    Pytanie gdzie są efekty tego ?

    Dopóki nie będą startować z sukcesem w PK to nic nigdy nie osiągną w PŚ.

    Co ma znaczyć by wywalić Bachledę i dać byle jakiego młodego bez formy. Za jakie grzechy ? Bo tak jakiś kibic chce ? Tak jak 2 lata temu z biednym Murańką ?

  • anonim
    wszyscy

    hej czy ma ktos konto na drużynamarzeń.pl
    kiedy beda wyniki po zawodach w oberstdorrfie

  • Anielasty bywalec
    do FAN

    Chyba nie przeczytałeś mojego postu uważnie.
    Może i jest obecnie 4 skoczkiem w Polsce.
    Ja jednak przedstawiłem inne argumenty.
    Powtórzę jeszcze raz :
    wolę ZERO młodego w PŚ niż ZERO Bachledy.
    (nawet jak przegra z Kazachami, co Bachledzie się zdarza również)

  • fan profesor
    Anielasty

    Wyniki mowia co innego, Bachleda punktowo to obecnie 4 skoczek w Polsce.Popatrzcie na PŚ.Młody i perspektywiczny Maciej Kot byl wozony na PŚ i nie zdobyl ani punktu i co dalej chcecie go zamiast Bachledy? Sorry ale wole Bachlede niz zawodnika ktory przegrywa z Kazachami i Bulgarami dlatego ze jest mlodszy i tzw perspektywiczny.Kolejny przykład to Hula, niewiem czemu nikt jego nie krytykuje, zdobyl tyle punktow co kot napłakał a mlodzieniaszkiem tez juz nie jest.4 lata mlodszy od Bachledy który nigdy nie schodzi ponizej określonego poziomu a sukcesy duzo mniejsze.

  • Anielasty bywalec
    do FAN

    Chłopie , pouczasz innych jak guru żeby nie krytykowali Bachledy, a w zasadzie nie jego tylko jego nominacji na konkursy kolejne.
    Pytasz kogo innego zamiast Bachledy można zaproponować ?
    Każdego, kto jest od niego młodszy , ale perspektywiczny, nawet jak gorzej skacze.
    Uzasadnienie :
    Lepsze ZERO w PŚ młodego skoczka, niż ZERO w PŚ Bachledy.
    I nie ma znaczenia fakt, że przykładowo Bachledzie zabraknie do kwalifikacji 1 m , a młodemu 7 m.
    Powyższe może zanegować jedynie 1 argument : że Bachleda jest jeszcze perspektywiczny (sic!)
    Jednakże mam nadzieję, że nikt trzeżwo myślący tak nie sądzi.
    Pozdrawiam,

  • Xellos profesor
    w uzupełnieniu

    czy muszę dodawać, że nasza wielka nadzieja z zeszłego roku wicemistrz Maciej Kot...

    ...w tym roku startował owszem w MŚJ ale jako przedskoczek ?

    Nawet Mateja gniecie te wszystkie talenty małym palcem.

  • Xellos profesor
    Bachleda

    Czy się komuś podoba czy nie Bachleda to czołówka polskich skoczków.

    Dlaczego ?

    Bo Polskie skoki to dno i większość skoczków jest słabsza od niego.

    Jedyne wyróżnienie ma Małysz i sporo mniejsze Stoch.

    Reszta skacze na takim samym poziomie z tym, że raz jednemu powieje a raz drugiemu, i wtedy wszyscy krzyczą o matko mamy następcę Małysza...

    A jak nie wieje, to taki lotnik jak Rutkowski jest za debiutantem Kotem.

    A taki olimpijczyk jak Krzysio Miętus dostaje baty od młodszego brata.

    A Stefan Hula uciulał mniej pkt. od Bachledy.

    Nie ma o czym gadać, po prostu marność nad marnościami.

    W takich warunkach Marcin Bachleda będzie jeździł na konkursy bo i reszta słaba.

    Tym co krytykuje proponuje postawić na Żyłę czy Śliza. Ci dwoje to są dopiero w formie olimpijskiej...

  • vegx redaktor

    @Antek (*82.160.150.69)
    Nie uważam, aby przez zmianę reguł wycofali się sponsorzy. Poza tym nie jest to takie łatwe, bo są umowy, a FIS nie da sobie dmuchać w kasze.

  • anonim
    lalalalaleldl

    ej na którym kanale będą teeeeeeee no kfalifikacje do środy bo będą kfalifikacje w wtorek a o której i na jakim kanale

  • anonim

    milat.
    nie mówi się Marcin Bachleda, tylko mówi się Popularny Diabełek, wtedy wszyscy na całym świecie będą wiedzieli o kogo chodzi.
    A tak na poważnie to może on spróbuje zacząć biegać na nartach, może w kombunacji po skokach byłby na punktowanej pozycji, choć patrząc na osiągi jego i np Zaunera, śmiem w to wątpić.

  • anonim
    obsada

    Może macie jakieś informacje kto odpuszcza sobie Klingenthal? Napewno zabraknie tam Japonczyków, Morgi trenuje w Wiśle, a o reszcie niewiem, więc jak wiecie to napiszcie ;)

  • milat stały bywalec
    Antek

    Co ci w nowym systemie nie pasuje?
    Mi się on bardzo podoba.

  • milat stały bywalec

    Marcin Bachleda powinnien jechać na IO. Miętus jest w tej chwili w gorszej formie ( w 2 konkursie w Zakopcu przegrał z Klimkeim, na MŚJ też z nim przegrał). Idąc tokiem rozumowania tych co wysyłają Miętusa na IO to powinni też wysłać Murańkę który jest lepszy od K. Miętusa.

  • fan profesor
    Łukasz

    Wypowiedz widze na poziomie łopatologii.Zaproponuj więc mądralo kogoś innego zamiast Bachledy.Kogo cchesz wystawiac? Wiecznie młoidych i perspektywicznych ktorzy nic nie pokazują.Dobrze ze jest Bachleda któremu wciąż mimo pomyj i obelg antyfanów skacze i mu to lata.A ty Łukasz mozesz sobie wypisywac te swoje bzdury a Bachleda i tak skakał będzie.A dzieckiem nie jestem od lat, interesowałem sie skokami gdy ty pewnie w tym czasie oglądałes misia Uszatka i ssałeś smoka.

  • Antek doświadczony

    Bez względu na to, czy Małysz będzie wygrywał w nowym systemie, czy nie, zamienił on skocznie w kabaret. Hoferowice szybko się z niego wycofają, nawet nie przez straty Austriaków na skoczniach, ale przez wycofywanie się sponsorów. Chyba jeszcze w tym sezonie się wycofają.

  • czarnylis profesor
    @bia

    "nie lepiej aby ktoś młody bez względu jak skaczę ale pojechał by sobie poskakać -bo w młodych jest nadzieja zawsze oswoić się z zawodami na przyszłośc."

    Życzenie spełnione. Jedzie Grzesiu Miętus (bardzo młody) i Jakub Kot (u skraju młodości.

    "Zabrać Małysza i jednego zawodnika młodego a resztę pieniędzy zaoszczędzić na szkolenie w polsce"

    Za wyjazdy płaci organizator, czyli FIS (my nie dokładamy złotówki), więc jeśli nie wykorzystamy limitu, to i tak nic nie zaoszczędzimy.

    "Bo w przypadku Miętusa czy też Kota rozumiem młodzi ale nie nadają się na skoczków bo to już widać same straty są dzięki nim"

    Dwa zdania wcześniej chciałeś młodych bez względu jak skaczą i jakim prawem twierdzisz, że 16-letni Miętus nie nadaje się na skoczka? Prorok?

  • anonim

    fan - buahhahaha
    "czy tobie sie sufit na łeb nie spadł?"
    Bachleda jest tak samo nieprzewidywalny co Miętus, Rutek, Żyła, Śliż czy Hula - ale jest śmieszny więc go zabierają na zawody co by poprawić atmosferę w drużynie przed trudnym konkursem : P

  • Łukasz stały bywalec
    BACHLEDA?

    Fan ...
    ...Puknij sie w głowę dziecko.
    Bachleda - temu poanu już dziękujemy. On jest w najlepszej formie zawsze w czerwcu, kiedy dopiero zaczynają się przygotowania do sezonu. Potem już kicha... ale stypendium bierze cały sezon. Jestem ciekaw który działacz / działacze / za nim stoi / stoją /?

  • fan profesor
    Marcin Bachleda raz jeszcze

    Mylicie sie.Bachleda to od lat czołówka polskich skoków.I mysle ze nie pokazał jeszcze wszystkiego, zdobywał doświadczenie startująć kilkanascie lat i mysle ze zaprocentuje ono w przyszłosci.Bachleda jest w stanie prezentować Polske na arenie medziynarodowej z pozytywnej strony.Talent posiada i umiejetnosci nabywał latami, dlatego na Olimpiade w Kanadzie, Bachleda powinien jechać, mysle ze nabyta od lat rutyna w kloncu dala porzadany skutek.A tak zobaczmy sobie wystepy Bachledy w tym sezonie.Nie byly one zle, i jest czołowym naszym skoczkiem.JEsli dodac wystepy w letnim GP to Bchleda wywiazuje sie z zadania znakomicie.Mysle ze potencjal i umiejetnosci sa i w koncu zima pokaze na co go stac.Dla mnie Bachleda powinien jechac na Olimpiade, Puchar Nordycki i pozniej na MS w lotach w Planicy.W druzynie nigdy nie zawodzi i jak wczesniej wspomnialem warto dawac szanse i czekac na zaskoczenie pozytywne.

  • anonim

    poruta 100% racji .

  • anonim
    Nemocni.

    Plecy, umiłowanie kompromitacji, masochizm czy zwykła głupota. Która z tych sytuacji pasuje do decyzji o uznawaniu Bachledy jako reprezentanta kraju? Czy jest do wyobrażenia, aby np. Austriacy po wystawieniu go do reprezentacji dali mu kolejną szansę? Nie ma skoczków więc nie wysyła się, koniec kropka. 10 lat dobrej atmosfery dla skoków i zero wyników poza Małyszem. Jak w tej fraszce: na boisku było jak należy, pasły się krowy i trenerzy.

  • anonim

    I bardzo dobrze, że Grzesiek startuje, Kuba Kot też mimo wszystko zasłużył po ostatnim występie na start, jak na te komentarze, w których był tylko jechany, że nie przeskoczy 150 metrów to i tak poradził sobie bardzo dobrze, zresztą pokonał w indywidualnym nawet naszego olimpijczyka, co z tego, że ten olimpijczyk skoczył fatalnie.

  • fan_kamila_po_wsze_czasy początkujący

    Moje marzenie się spełniło! Grzesiu jedzie na PŚ! : D
    Zobaczycie, że da wycisk wszystkim Schlierenzauerom, Ammanom i innym Małyszom. Grzesiu mam moc!

    A za Bachledę dałbym jeszcze raz szansę Rutkowskiemu.

  • systemvip początkujący

    Aby zobaczyć efekty należy wszystko w PZN od nowa
    -usunięcie prezesa Apoloniusza
    -usunięcie pana kruczka i mateji
    -usunięcie wszystkich skoczków którzy przez okres 5 lat nie mieli żadnych efektów
    Problem polega na tym że zawodnicy młodzi nie mają dobrych psychologów i trenerów i szkółek narciarskich tak to idzie, bo jeśli uznamy iż jednak trenerzy i psychologowie są ok to musimy mieć pretensje do zawodników i co by znaczyło że są po prostu nie zdolni. Marcin Bachleda powinien natychmiast sam od siebie zrezygnować bo że mu nie wstyd - a z drugiej strony kasa kasa kasa. Mówienie że nie mamy nikogo innego ? a dlaczego po co ? Polacy tyle lat cieszyli się z Bachledy i nawet teraz by go chcieli wysłać na IO więc po co niech jedzie kolega A.T miętus i już.

  • anonim

    Jedno jest pewne że po za małyszem nikt z tych zawodników nie przejdzie do 2 serii konkursu. Nawet jeśli to pod koniec 30 więc nasuwa się pyatnie po co jadą nasi zawodnicy? po to aby szczęsliwie wejść do 30 i ewentualnie zdobyć kilka punktów? czy po prostu na wycieczkę do Klingenthal ? nie lepiej aby ktoś młody bez względu jak skaczę ale pojechał by sobie poskakać -bo w młodych jest nadzieja zawsze oswoić się z zawodami na przyszłośc. Zabrać Małysza i jednego zawodnika młodego a resztę pieniędzy zaoszczędzić na szkolenie w polsce. Bo w przypadku Miętusa czy też Kota rozumiem młodzi ale nie nadają się na skoczków bo to już widać same straty są dzięki nim. O Bachledzie nie wspomnę podziwiam go że się nie wstydzi pokazywać przed ludżmi tyle lat które poszło na marne nic nie osiągnął naprawdę wstyd.

  • anonim
    fggf

    Coz za sklad oprocz Adama same Orły z Bachledą na czele ,jak jeszcze potrenują z Kruczkiem to niech sie Kazachstan boi !

  • anonim
    SKOKI

    LEZ SOBIE TAK AZ DO RANA NO I MASZ

  • anonim
    @kuba1998 (kubao1998@wp.pl) , 31 stycznia 2010, 22:54

    Nie wklejaj więcej niezaktualizowanych informacji z Wikipedii.

    Otrzymałeś ode mnie wczoraj odpowiedź, będącą cytatem z oficjalnej aktualizacji z 27.11.2009r. przepisów dotyczących konkursów. W niej wyraźnie były wymienione zawody, w których będą stosowane nowe zasady, czyli FIS Team Tour, TN i MŚ w Lotach.

  • ZKuba36 profesor
    Ciekawostka.

    Dziś był wywiad z Pudzianowskim. Na zapytanie reporterki o żródło sukcesów odpowiedział krótko: "kondycja, dynamika, szybkość".
    Byłem zdumiony! Pudzianowski, typowy przedstawiciel sportów siłowych, nie tylko odpowiedział poprawnie ale wymienił te czynniki w odpowiedniej kolejności!
    Jak do tej wypowiedzi ma się wypowiedż trenera naszej reprezentaci (po studiach na AWF), który twierdzi, że ćwiczenia kondycyjne (VI-VII) nie są skoczkom potrzebne, gdyż żle wpływają na siłę zawodników.
    Efekt jest taki, że już po miesiącu skakania na zawodach skoczkowie są wykończeni.
    Podobnie ma się sprawa z szybkością (wraz z techniką powinna być ćwiczona właśnie teraz). Ciągle słyszę o ćwiczeniach na siłowni i o olbrzymiej mocy jaką dysponują Polacy.
    Ja mam już serdecznie dosyć tych ciągłych tłumaczeń skoczków o spóżnionym odbiciu.
    Jak tak dalej pójdzie to ci nasi, napakowani siłą skoczkowie, zaczną przegrywać z takimi bezsilnymi chucherkami jak Miętus czy Murańka.
    Mam nadzieję, że wkrótce to nastąpi. Uff...

  • fan profesor
    Marcin Bachleda

    Bachleda w przeszlosci odnosił wiele sukcesów, jego kariera jest bogata, był drugim skoczkiem przez pewien czas za Tajnera,myśle ze zdobył juz doswiadczenie które zaprocentowało by na Olimpiadzie.A że potencjał ma poazywał nie raz latem, niewiem czemu zimą jego forma sie ulatnia i staje sie spadającym nielotem, nie tylko jego to sie tyczy.Ja jednak jestem zdania że mimo wszystko Bachleda powien jechac na Olimpiade, mysle ze przygotowałby forme na ta najwazniejsza impreze i by nie zawiódł, skoczek to szalenie doświadczony i myśle ze podołał by zadaniu na IO.A jak nie IO to do Planicy na MSL mimo wszystko też powinien jechać gdyz w druzynie zazwyczaj nie zawodzi, a moze akurat Planica przypadła by mu do gustu i skakałbny tam dobrze?

  • anonim
    skoki

    MARCIN JEST DOBRYM SKOCZKIEM JEDYNIE NIEBARDZO UMIE SIE ODNALEZ W ZIMIE LATEM BEDZIE WYSOKIEJ FORMIE

  • Allison stały bywalec

    Fajnie, że Grzesiu dostał szansę. jestem ciekawa jak sobie poradzi też Kubuś, bo po Bachledzie chyba wiemy czego się spodziewać.
    Adam, po tym co dziś pokazałeś, liczę na podium.

  • TAMM profesor
    @jozek_sibek

    MŚwL też będą według nowego systemu.

  • anonim
    a

    a czy ten nowy system oceniania bedzie tez obowiazywal w planicy

  • judasz971 początkujący
    kot

    mijim zdaniem w klingental powini wystartować bracia kotowie adam małysz i grzegorz miętus albo jakub kot małysz kubacki i mietus. lubie bachlede ale kruczek powinien postawić na młodziesz zeby sie rozwijała a poza tym bachleda juz ile razy startował w tym sezoonie

  • anonim
    Bachleda

    Bachleda był w Nagano, ale jako jedyny nie startował.

  • HKS profesor

    Mi tam szkoda troche Bachledy:)

    Jest cienki jak Polskie skoki i myślę że powinien jechac jako 5. Ma chyba wieksze szanse na dobre skoki niż Miętus a drugi Miętus jest za młody. Nie ma innych kandydatów.

  • Emil profesor

    Gate Factor 7.56 Points per m
    Wind Factor 9.36 Points per m/s

    takie były współczynniki latem w Klingenthal. Teraz pewnie będą podobne.

  • anonim

    Bachleda nigdy nie był na IO, ma chłopak pecha patrząć na nazwiska tych co byli, generalnie dajcie chłopakowi spokój. Skacze bez rewelacji ale lepszych nie ma... A jest to w porządku typ, ma duży potencjał może kiedyś wypali... mimo że nie młody.

  • JPW2 weteran

    No niech Rutkowski troche potrenuje...... :)

  • kuba1998 doświadczony
    jozek_sibek

    No a jest jeszcze konkurs w Klingenthal. No tam raczej będą startować wszyscy najlepsi ale Bachleda ma odrobine szansy. No bo w Willingen jak nie będzie czołówki to powinien być w drugiej dziesiątce. A powiedz mi czy Bachleda był na IO? Bo sobie nie przypominam, no chyba że był rezerwowym.

  • jozek_sibek profesor
    @kuba1998

    Gdyby w Willingen były 2 konkursy indywidualne to M.Bachleda miałby szansę,kiedy zawodnicy jadący na ZIO odpuszczą ten konkurs.
    Najlepsze miejsce M.Bachledy w PŚ w tym sezonie to 15 w Lillihammer,ale kto wie może jakimś cudem uda mu się - ja daję 1% szans.
    Jesli tego teraz nie uczyni to w następnym ostatnim tylko on to może zrobić jesli wystartuje w konkursach Skandynawskich.
    S.Huli to sie nie uda ponieważ w kolejnym periodzie będzie miał wykasowanych 12 pkt z dorobku 49,czyli zostanie z 37 pkt.
    tylko M.Bachleda z dorobku 52 pkt i R.Sliż z 48 pkt nic nie stracą.

  • Alina88 doświadczony
    @paulka

    Ślubują przed wylotem, czyli 5. lutego, albo dzień przed
    Małysz osobno, bo wylatuje 8. lutego.

    Są różne godziny ceremonii, bo live jest o 3:00 w nocy, więc potem powtarzają rano - raz w całości, raz skrót.

  • kuba1998 doświadczony
    jozek_sibek

    Kojonkoski chyba nie zabierze Akseli Kokkonena bo on zabardzo dobrze teraz nie skacze. A Bachleda mógłby zająć 19 i 20 miejsce choć w to wątpie.

  • jozek_sibek profesor
    @HKS

    Zgadza się i do tego M.Bachleda jak widać jest w nienajwyższej formie.
    Gdyby lepiej wykorzystał starty w Sapporo - 27 i 24 miejsce i niezawiódł w Zakopanem - 36 i 37 miejsce to była jakaś tam mała szansa. Teraz w Oberstdorfie też nie wszedł do konkursu głównego.
    Jeśli w Klingenthal niezapunktuje to w Willingen musiałby zająć 11 miejsce a A.Kokkonen nie być wyżej niż 30 miejsce.
    Pewnie i to na nić by się niezdało,bo np. 56.M.Hayboeck -- 58 pkt jest w dobrej formie i on może wskoczyć do "55".Są i inni.

    Co do Czech to było tak jak piszesz.
    Na koniec 3 periodu,mieli oni 3 zawodników w "55" rankingu WRL dające 4 miejsca w PŚ i miejsce w 3 periodu w PK nic im niedało.

    Byli to:
    17.R.Koudelka - 480 pkt
    31.J.Janda ----- 242
    43.M.Cikl ------ 121
    ---------------------------
    62.L.Hlava ---- 54

    My wtedy mieliśmy 6 zawodników w "55" rankingu WRL dające 6 miejsc w PŚ. Oprucz obecnej 4 w "55" byli:

    52.S.Hula ------ 83 pkt
    55.R.Sliż ------- 81

  • kuba1998 doświadczony
    emery

    Reprezentacja Islandii występowała w latach 1920 - 1960. Startowała na 3 IO. Znani zawodnicy to:
    Jónas Ásgeirsson
    Kristjan Ásgeirsson
    Ari Guðmundsson
    Skarphéðinn Guðmundsson

  • Snoflaxe weteran

    @emery
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Skoki_narciarskie_w_Islandii :)

    @Dajanek
    Może w przypadku obecnej formy Schlierenzauera i Ammanna rzeczywiście nie sposób, ale przed trzema laty Adam odrobił do Jacobsena w PŚ 230 pkt. w ciągu trzech konkursów :)

  • Quavertone profesor

    Szkoda, że nie będzie Stocha, ale może i ta absencja faktycznie przyniesie jakiś pożytek.

  • andbal profesor
    @HKS

    To był przypadek że mieli 3 zawodników w 55tce WRL i dodatkowo jednego w trójce periodu PK. Zarówno jak się ma 2, 3 zawodników w 55tce WRL to ten w PK nic nie daje bo i tak ma sie limit 4, tak jak wówczas jak ma się 4ech w 55tce WRL (nasze ostatnie osiągnięcie na koniec czwartego periodu a może i piątego).

  • HKS profesor

    @Jozek

    Przy nowych zasadach nie mamy szans żeby Bachleda wszedł:)

    Przy starych podmuch w 1 serii i odwołanie drugiej dawałoby jakąś nadzieje:)

    Aczkolwiek wielu trenerów mówi że korzystniej jest mieć dobre warunki;p także huragan pod narty i rekord skoczni:D

  • jozek_sibek profesor
    Polacy i ich rywale do "55" rankingu WRL

    4.A.Małysz ----- 1065 pkt
    28.K.Stoch ------ 261
    40.Ł.Rutkowski - 165
    49.K.Miętus ------ 93
    --------------------------
    50.J.Happonen -- 87
    51.K.Gangnes --- 82
    51.M.Innauer ---- 82
    53.P.Karelin ----- 79
    53.K.Funaki ----- 79
    55.A.Kokkonen -- 75
    ---------------------
    56.M.Hayboeck -- 58
    56.L.Hlava ------- 58
    58.S.Freund ----- 56
    59.S.Hocke ------ 54
    --------------------------
    60.M.Bachleda --- 52
    61.S.Hula--------- 49
    62.R.Sliż --------- 48
    --------------------------
    63.P.Prevc ------- 44
    64.V.Sklett ------- 43
    65.M.Eggenhofer- 42
    66.I.Rosliakov --- 41
    67.R.Hrgota ------ 36
    67.A.Morassi ----- 36
    69.B.Sedlak ------ 35
    69.A.Stjernen ---- 35

    Mamy 4 zawodników w "55" rankingu WRL i 3 kandydatów do awansu,ale oni mają spore straty punktowe.

    M.Bachleda ------- 52 pkt - brakuje - 23 pkt do "55" rankingu
    S.Hula------------- 49 pkt - brakuje - 26
    R.Sliż ------------- 48 pkt - brakuje - 27

  • HKS profesor

    @andbal

    To na czym Polegało puste miejsce Czechów? Wiem że ktoś im wywalczył miejsce w PK (chyba wtedy co rozmawialiśmy o tym miejscu w kontekście Huli) ale to im nic nie dawało bo dalej mogli wystawić 4?

    Coś pomieszałem?;p

    Wydaje mi się że tak było. Może mieli 2 w 55 WRLu i już mieli 4 miejsca a to kolejne im dawało niby 3 które nic nie wnosiło;]

    Dzięki andbal za szybką odpowiedź!:)

  • paulka doświadczony
    A ja mam takie pytania dla bardziej zorientowanych, bo jestem ciekawa :P

    Czy wiecie może kiedy nasi skoczkowie składać będą przysięgę olimpijską?

    I czy moglibyście podać o której jest ceremonia twarcia IO? Bo w necie znalazłam kilka godz ;))

    Z góry dzięki! ;*

  • anonim

    nawet nawet ;p ;] oby Bachleda wreszcie zdobyl punkty;D a moze zamiast Niego lepiej by bylo powolac Kubackiego albo innego mlodego skoczka?;d

  • andbal profesor
    @HKS

    Oczywiście, że tak. Podstawa to 2 zawodników. I nie ma znaczenia czy ma jednego w 55tce WRL czy w trojce periodu PK. Wynik jest taki sam. Limit 3

  • HKS profesor

    Mam pytanie do któregoś z naszych ekspertów.

    Czy jak dany kraj wywalczy miejsce poprzez PK (miejsce w 3 w danym periodzie) a nie ma miejsc w WRLU (to znaczy wszyscy poza 55) to otrzymuje 3 miejsce czy nie?

    Mi się wydaje że nie ale chciałbym się upewnić:)

    Z góry dzieki za pomoc.


    Przepraszam że pytam juz w drugim temacie ale tamten ma pewnie dużo mniejszą liczbe wyświetlen i może do niego nie zaglądacie:)

  • anonim

    Fajnie, że sięgają po młodzież i starają się eksperymentowac ze składem. A ten jest całkiem dobry. Na moment obecny.

  • geiser początkujący
    Kombinacja norweska

    www.kombinacjanorweska.dbv.pl

  • jozek_sibek profesor
    @ptaku

    S.Hula po ZIO może Polsce powiększyć limit ale dopiero na LGP.
    Konkursem PŚ w Willingen kończy się V period,a konkursy skandynawskie po ZIO są już w VI periodzie i limit w nim można powiekszyć na LGP.
    W dóch ostatnich konkursach kończących V period limit na VI może powiększyć tylko M.Bachleda i R.Sliż - S.Hula juz nie startuje w tych konkursach.
    Sęk w tym,że obaj mają duże straty punktowe i kiepską formę - czyli do końca sezonu zimowego pozostaniemy przy limicie 4 zawodników.

  • marioR początkujący

    no jeszcze nie wiadomo kto z AUT-ow jedzie do Willingen ale wybor maja spory S.Thurnbichle M.Hayboeck M.Fettner D.Unterberger M.Eggenhofer D.ZAuner A.Strolz L.Mueller F.Schabereiter i M.Innauer walcza o wyjazd
    coc ja marze o ujrzeniu Schneidera :)

  • milat stały bywalec

    Do Willingen powinni pojechać: Jakub Kot, Marcin Bachleda, Grzegorz Miętus oraz Klimek Murańka

  • dawid bywalec

    za tydzień coc w Zakopcu,szkoda bo się okaże że nikt nie wystartuje w Willingen

  • anonim
    Obsada w Willingen

    Czy pojawiła się gdzieś informacja o starcie(braku tegoż) Ammanna i Schlierenzauera w Willingen? Ten etap to kluczowy moment PŚ, gdyby Ammann zdecydował się wystartować, jego przewaga mogłaby wzrosnąć do ponad 200 punktów, a tego w 4 konkursach roztrwonić nie sposób.

  • zenek bywalec
    KASK MAŁYSZA

    Ciekawe jaki Małysz będzie miał kask w Whistler

    Inni polacy to pewnie takie jak teraz tylko bez reklam (no moze z wyjątkiem Stocha).

  • dawid bywalec

    według mnie w Willingen Polacy powinni wystartować w składzie

    -G.Miętus(liczę na top 10)
    -K.Murańka(liczę na top 20)
    -J.Kot
    -D.Kubacki

    Znając życie pojadą Tonio Tajner ,Śliż,Bachleda,Żyla

  • anonim

    ale z tego co pamietam to Amman przeciez ma skakac w Willingen :)

    P.S mam pytanie do znawcow :) skakali kiedys Islandczycy lub istnieje jakis zawodnik reprezentujacy ten kraj ?

  • Maciek5052 profesor

    Mamy teraz limit 4 i tak najprawdopodobniej zostanie do końca sezonu , chyba że Hula się przebudzi na igrzyskach i zacznie punkty nabijać , w nim ostatnia nadzieja bo w Bachledę już przestałem wierzyć :(

  • jozek_sibek profesor
    J.Kot

    Starty zimowe

    PŚ 2008/2009 - 45
    PŚ 2009/2010 - 35

    PK 2007/2008 - 46,51,45,48
    PK 2008/2009 - 46,59,39,35,48,3511,57 - 114 miejsce - 24 pkt
    PK 2009/2010 - 40,25 ---------------------- 104 miejsce -- 6 pkt

    Starty letnie

    LGP 2009 - 45,26 ----------------------------- 70 miejsce -- 5 pkt

    LPK 2008 - 30,18 ----------------------------- 78 miejsce - 14 pkt
    LPK 2009 - 31,27,32, 8 ---------------------- 53 miejsce - 36 pkt

  • kuba1998 doświadczony
    lolopo

    Czterech Polaków, bo straciliśmy limit.

  • anonim

    4 polakow bo nie chcemy limitow wykorzystac czy 4 polakow bo stracilismy limity?

  • Maciek5052 profesor

    Skład optymalny , a Bachleda w wywiadzie powiedział że szykuje formę na Turniej Skandynawski więc przewiezie się przez Klingenthal ,Willingen i będzie happy :D

  • anonim

    Konkurs w Willingen tuż przed Olimpiadą to poroniony pomysł. Szczególnie drużynówka będzie parodią

  • anonim

    Klimka lepiej nie wystawiać jeszcze, szkoda żeby znowu robiono wokół niego duży szum. Jeśli mu zależy na sukcesach to lepiej niech pozostaje w cieniu dopóki nie będzie naprawdę dojrzałym skoczkiem na PŚ, bo media mogą zniszczyć.

  • anonim

    Skład OK.
    Ciekawe jacy nasi zawodnicy wystąpią w Willingen bo wszyscy nasi olimpijczycy tam nie wystartują.

  • Xellos profesor
    Zauner

    może wygrać swoje pierwsze PŚ w Willingen, ciężko mi teraz podać dobrego rywala dla niego z tych co pozostali ;p Wyraźnie wygrywa z pozostałymi Austriakami co nie jadą a inne kraje nie mają takiego zaplecza B.

  • Snoflaxe weteran

    Na konferencji tuż po konkursach zakopiańskich Kruczek ogłosił, że w Klingenthal wystartują wyłącznie nasi olimpijczycy. Ale w sumie decyzja o rezerwowym składzie moim zdaniem jest bardzo dobra. Krzysiek startował w Niemczech, więc nie trenował, podobnie z Łukaszem. A poza tym bez sensu by było ściągać olimpijczyków do Niemiec na jeden konkurs, a później do Willingen znów wysyłać drugi skład. Ciężko by było ze względów logistycznych, a przynajmniej potrenują przed igrzyskami. Oby treningi przyniosły dobry rezultat, a nasi reprezentanci w Klingenthal spisali się lepiej niż dziś :) Powodzenia!

  • bube3ek początkujący

    to w wilingen czolowe miejsca zajma asutriacy zauner hayboeck czy thurnbichler bo sa teraz w switenej formie a na IO nie jada

  • Flajf początkujący

    Powinni pojechać:
    - Tonio Tajner - niech posmakuje PŚ po raz kolejny (ostatni)
    - Klimek - Może, jak nie będzie tylu polaków, to się zmobilizuje
    - Mati Rutkowski - :D
    - Andrew Zapotoczny - dobry jest

  • Xellos profesor
    @Jane

    nie rób sobie jaj, jakim kurna poziomie ? Nie będzie skoczków z Olimpiady, zero czołówki, poziom PK

    Uważasz, że Murańka się na PK nie nadaje ? LOL

    Od Kubackiego był lepszy na MŚJ, Kubacki do drugiej serii nawet nie wszedł.

    Popatrz na odległości w drużynowym:

    http://www.ewoxx.com/data/sports/lists/585/ELS_585_ORSJ.pdf

  • Damiansport1 stały bywalec

    W Wilingen nie bedzie ZADNYCH skoczkow ktorzy wsytapia na IO
    poniewaz wyjezdzaja wczesniej do Vancouver wiec bedzie
    taki konkurs kontynentalny

  • anonim
    Xellos

    Muranka? chyba kpisz? ten chlopak nie jest jeszcze gotowy na skakanie na tak wysokim poziomie. Do Willigen proponuje Kubackiego

  • anonim
    Skład zgodny z moimi oczekiwaniami.

    Kto zastąpi Małysza w Willingen? Jeszcze 1 junior powracający z Hiterzarten powinien zostać z nimi, by nie marnować czasu i zdrowia na przejazdy. Willingen- największa duża skocznia świata. Warto, by jeszcze 1 nabierał doświadczenia na większych obiektach, co najmniej w seriach treningowych. Może jednak Świstok? ;)

  • Kruk bywalec

    Skład nie jest za mocny z wyjątkiem Adama. Jednak na obecną chwilę nie stać nas na lepszy, bo inni szlifują formę lub są w takiej katastrofalnej zapaści, że przegrywają z juniorami młodszymi.

  • Xellos profesor
    skłąd spodziewany

    a w Willingem zamiast Małysza powinien wystartować Murańka

    Fajnie jakby inne ekipy miały cienkie składy to Bachleda by może parę pkt. do klasyfikacji zdobył. Patrząc na ranking tylko on może coś w WRL jeszcze ugrać w tym periodzie.

    Zajmuje 60-te miejsce. I o ile w Klingnthal jeszcze obsada mocna i raczej parę pkt. w 3-ciej trzydziestce jedynie.

    To już w Willingen pewnie będzie zero skoczków z czołówki i Bachleda mógłby wskoczyć do 55-tki WRL. Wiele mu nie brakuje.

  • wigor45 początkujący

    Dobry skład ciekawe jak sobie poradzi G.Miętus , Ciekawe jaki skład bedzie do Wilingen napewno pojadą tam - Bachleda,Kot,Miętus może Kubacki W druzynowce by sie przydał !

  • kibic_malysza profesor

    Wiadomo coś o innych ekipach w jakich składach będą na Klingenthal ? ? ? ? ? ? ?

  • anonim

    skład OK, wolę żeby Klemens przygotowywał się do PK w Zakopanem (6-7 II) a w PŚ niech się sprawdzi starszy i lepszy od niego G.Miętus

  • anonim
    Składy innych

    Ma ktos jakąś wiedzę na temat innych ekip? w jakich składach wystatrują w Klingelthal?

  • anonim

    wie ktos czy polacy pojadą na kolejne zawody do willingen? (bo Klingenthal to ostatnie zawody małysza, a co z resztą?)

  • Ilonas91 początkujący

    Bardzo się cieszę, że G. Miętus wystartuje ;-) Jestem ciekawa jak się pokaże w PŚ... już poza Zakopanem ;]

  • anonim
    skoki

    adam jest wielki i medal zdobedzie zlolty

  • Davidsson doświadczony
    www.lodz-ski-team.pl

    ehh znowu bachleda... moze cos wreszcie pokaze.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl