PK w Wiśle: Michael Hayboeck oraz Stefan Thurnbichler wygrywają treningi

  • 2010-02-26 17:58

Michael Hayboeck oraz Stefan Thurnbichler wygrali piątkowe serie treningowe przed weekendowymi konkursami Pucharu Kontynentalnego w Wiśle (HS 134).

W pierwszej serii treningowej Hayboeck uzyskał 128m. Daleko latali także Matic Kramarsic (125,5m) oraz Tobias Bogner (124,5m).

Najlepiej z Polaków spisał się Grzegorz Miętus, który lądował na 120,5m. Nieźle skoczyli także Łukasz Rutkowski (119,5m) i Kamil Stoch (119m). Na 117 metrze lądował Maciej Kot, a 115,5m uzyskał jego starszy brat - Jakub.

W drugiej serii treningowej najlepszy skok oddał Stefan Thurnbichler, osiągając 123,5m. W czołówce znaleźli się także Akseli Kokkonen (122,5m), Rok Zima (122m), Severin Freund (122m) oraz Michael Hayboeck (122m).

Polscy skoczkowie wypadli słabo. Najdalej skoczył Stefan Hula, który uzyskał 117,5m (11 lokata). Przyzwoity skok oddał jeszcze Łukasz Rutkowski (114m i 19. lokata). Pozostali nasi reprezentanci lądowali niestety blisko. Zaledwie po 109,5m uzyskali Marcin Bachleda i Krzysztof Miętus, 108,5m skoczył Kamil Stoch, a 107,5m to wynik Andrzeja Zapotocznego.

W obu seriach nie wystartował Adam Małysz.

Początek sobotniego konkursu o 17-tej. Godzinę wcześniej zaplanowano serię próbną. Bezpośrednia relacja na antenie TV Silesia.

Wyniki I treningu w Wiśle, 26.02.2010
Lp.NrZawodnikKrajOdl.
1 66 HAYBOECK, Michael AUT 128.0
2 52 KRAMARSIC, Matic SLO 125.5
3 54 BOGNER, Tobias GER 124.5
4 62 THURNBICHLER, Stefan AUT 122.5
5 48 MIETUS, Grzegorz POL 120.5
5 56 TEPES, Jurij SLO 120.5
7 26 RUTKOWSKI, Lukasz POL 119.5
7 47 SCHOFT, Felix GER 119.5
9 3 STOCH, Kamil POL 119.0
10 41 GANGNES, Kenneth NOR 118.5
11 53 SKLETT, Vegard-Haukoe NOR 118.0
12 42 LOBBEN, Thomas NOR 117.5
12 59 MATURA, Jan CZE 117.5
12 60 HRGOTA, Robert SLO 117.5
15 16 VILBERG, Andreas NOR 117.0
15 58 KOT, Maciej POL 117.0
17 67 UNTERBERGER, David AUT 116.5
18 29 KARPENKO, Nikolay KAZ 116.0
18 37 KOKKONEN, Akseli NOR 116.0
20 23 KOT, Jakub POL 115.5
21 50 URBANC, Rok SLO 115.0
21 63 MUSIOL, Julian GER 115.0
23 43 SLIZ, Rafal POL 114.5
24 45 THURNBICHLER, Thomas AUT 114.0
25 13 FALLER, Jonas GER 113.0
25 33 PAULI, Arthur AUT 113.0
27 40 LEBAN, Luka SLO 112.0
27 65 FETTNER, Manuel AUT 112.0
29 38 HVALA, Jaka SLO 111.5
30 2 MIETUS, Krzysztof POL 111.0
30 49 MECHLER, Maximilian GER 111.0
32 32 BACHLEDA, Marcin POL 110.5
32 39 DELLASEGA, Roberto ITA 110.5
34 6 KAUHANEN, Mika FIN 110.0
35 31 MURANKA, Klemens POL 109.5
35 44 HULA, Stefan POL 109.5
35 57 DELLASEGA, Diego ITA 109.5
38 35 HORST, Florian GER 109.0
38 46 HAYBOECK, Stefan AUT 109.0
38 55 KUBACKI, Dawid POL 109.0
41 21 SOLHEIM, Erik Lyche NOR 108.0
42 34 LEYHE, Stephan GER 107.5
43 5 SWENSEN, Vegard NOR 107.0
43 36 ZIMA, Rok SLO 107.0
45 25 VACULIK, Ondrej CZE 106.0
46 27 KOROLEV, Alexey KAZ 103.0
46 64 STROLZ, Andreas AUT 103.0
48 1 ZAPOTOCZNY, Andrzej POL 101.5
49 61 FREUND, Severin GER 100.5
50 28 KARAULOV, Ivan KAZ 100.0
51 19 MAEAETTAE, Jarkko FIN 99.5
52 20 DE CRIGNIS, Alessio ITA 99.0
52 24 GLASDER, Michael USA 99.0
54 7 SAMMELSELG, Siim-Tanel EST 98.5
55 30 BALKAASEN, Fredrik SWE 97.0
56 8 YLIPULLI, Anssi FIN 95.0
57 22 LAMB, Chris USA 93.5
58 51 JUDEZ, Dejan SLO 93.0
59 17 PAERN, Illimar EST 92.0
60 9 TUDOR, Remus ROU 87.5
61 10 LUNARDI, Michael ITA 86.0
62 18 JOHNSON, Nick USA 83.0
63 12 KULMALA, Mika FIN 77.0
64 15 LEVKIN, Evgeni KAZ 68.0
65 14 WERT, Trevor USA 66.0
DNS 4 MAŁYSZ Adam POL DNS
DNS 11 Sindler, Denis SVK DNS
Wyniki II treningu w Wiśle, 26.02.2010
Lp.NrZawodnikKrajOdl.
1 62 THURNBICHLER, Stefan AUT 123.5
2 37 KOKKONEN, Akseli NOR 122.5
3 36 ZIMA, Rok SLO 122.0
3 61 FREUND, Severin GER 122.0
3 66 HAYBOECK, Michael AUT 122.0
6 6 KAUHANEN, Mika FIN 120.5
7 54 BOGNER, Tobias GER 120.0
8 5 SWENSEN, Vegard NOR 119.5
9 42 LOBBEN, Thomas NOR 118.5
9 45 THURNBICHLER, Thomas AUT 118.5
11 29 KARPENKO, Nikolay KAZ 117.5
11 44 HULA, Stefan POL 117.5
11 53 SKLETT, Vegard-Haukoe NOR 117.5
14 41 GANGNES, Kenneth NOR 117.0
15 16 VILBERG, Andreas NOR 115.5
15 52 KRAMARSIC, Matic SLO 115.5
17 35 HORST, Florian GER 115.0
18 21 SOLHEIM, Erik Lyche NOR 114.5
19 26 RUTKOWSKI, Lukasz POL 114.0
19 65 FETTNER, Manuel AUT 114.0
19 67 UNTERBERGER, David AUT 114.0
22 40 LEBAN, Luka SLO 113.5
23 50 URBANC, Rok SLO 112.5
24 34 LEYHE, Stephan GER 112.0
25 47 SCHOFT, Felix GER 110.5
26 2 MIETUS, Krzysztof POL 109.5
26 12 KULMALA, Mika FIN 109.5
26 32 BACHLEDA, Marcin POL 109.5
29 59 MATURA, Jan CZE 109.0
29 63 MUSIOL, Julian GER 109.0
31 3 STOCH, Kamil POL 108.5
32 13 FALLER, Jonas GER 108.0
32 38 HVALA, Jaka SLO 108.0
34 1 ZAPOTOCZNY, Andrzej POL 107.5
34 46 HAYBOECK, Stefan AUT 107.5
36 55 KUBACKI, Dawid POL 107.0
37 48 MIETUS, Grzegorz POL 106.5
37 58 KOT, Maciej POL 106.5
39 27 KOROLEV, Alexey KAZ 106.0
39 28 KARAULOV, Ivan KAZ 106.0
39 51 JUDEZ, Dejan SLO 106.0
39 60 HRGOTA, Robert SLO 106.0
43 23 KOT, Jakub POL 105.5
44 39 DELLASEGA, Roberto ITA 103.5
44 64 STROLZ, Andreas AUT 103.5
46 17 PAERN, Illimar EST 100.0
46 25 VACULIK, Ondrej CZE 100.0
48 20 DE CRIGNIS, Alessio ITA 99.5
49 19 MAEAETTAE, Jarkko FIN 99.0
49 30 BALKAASEN, Fredrik SWE 99.0
51 49 MECHLER, Maximilian GER 98.5
52 15 LEVKIN, Evgeni KAZ 97.5
53 24 GLASDER, Michael USA 96.5
53 33 PAULI, Arthur AUT 96.5
55 22 LAMB, Chris USA 95.5
56 31 MURANKA, Klemens POL 92.5
57 57 DELLASEGA, Diego ITA 91.0
58 11 SINDLER, Denis SVK 88.5
59 56 TEPES, Jurij SLO 87.5
60 8 YLIPULLI, Anssi FIN 84.0
61 9 TUDOR, Remus ROU 74.5
62 43 SLIZ, Rafal POL 74.0
63 18 JOHNSON, Nick USA 65.0
64 7 SAMMELSELG, Siim-Tanel EST 63.0
65 14 WERT, Trevor USA 62.0
DNS 4 MAŁYSZ, Adam POL DNS
DNS 10 LUNARDI Michael ITA DNS

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15119) komentarze: (71)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK w Wisle

    Miejsca Polaków w 2 piątkowych treningach:

    1.Ł.Rutkowski ----- 7 - 19 miejsce
    2.K.Stoch ---------- 9 - 31
    3.G.Mietus --------- 5 - 37
    4.S.Hula ---------- 35 - 11
    5.M.Kot ----------- 15 - 37
    6.K.Mietus -------- 30 - 26
    7.M.Bachleda .---- 32 - 26
    8.J.Kot ------------ 20 - 43
    9.D.Kubacki ------ 38 - 36
    10.A.Zapotoczny - 48 - 36
    11.R.Sliż ---------- 23 - 62
    12.K.Murańka ---- 35 - 56
    00.A.Małysz ------- nie startował

    Odległości Polaków w 2 piątkowych treningach:

    1.Ł.Rutkowski ---- 119.5 - 114.0
    2.K.Stoch --------- 119.0 - 108.5
    3.G.Mietus -------- 120.5 - 106.5
    4.S.Hula ---------- 109.5 - 117.5
    5.M.Kot ----------- 117.0 - 106.5
    6.K.Mietus -------- 111.0 - 109.5
    7.M.Bachleda .---- 110.5 - 109.5
    8.J.Kot ------------ 115.5 - 105.5
    9.D.Kubacki ------ 109.0 - 107.0
    10.A.Zapotoczny - 101.0 - 107.5
    11.R.Sliż ---------- 114.5 --- 74.0
    12.K.Murańka ---- 109.5 --- 92.5
    00.A.Małysz ------- nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Polacy i ich rywale do "50" rankingu CRL

    Polacy z aktualnej "50" rankingu CRL

    13.M.Bachleda -- 488 - startuje z nr.32
    22.M.Kot --------- 407 - startuje z nr.58
    23.D.Kubacki ---- 390 - startuje z nr.55
    27.S.Hula -------- 334 - startuje z nr.44
    28.G.Mietus ------ 330 - startuje z nr.48
    30.R.Sliż --------- 301 - startuje z nr.43
    -----------------------------
    Rywale Polaków do "50" rankingu

    42.T.Bogner ----- 239 - startuje z nr.54
    43.M.Mechler ---- 235 - startuje z nr.49
    44.M.Cikl -------- 233
    45.K.Gangnes --- 230 - startuje z nr.41
    46.D.Judez ------ 227 - startuje z nr.51
    47.S.Hayboeck -- 206 - startuje z nr.46
    48.J.Damjan ----- 200
    49.A.Fannemel -- 196
    50.F.Schoft ------ 195 - startuje z nr.47
    ------------------------
    51.R.S.Trofimov- 190
    52.J.Ritzerfeld --- 185
    52.H.Kim --------- 185
    54.A.Hajek ------- 169
    55.P.Prevc ------- 168
    56.T.Thurnbichler-164 - startuje z nr.45
    57.A.Kofler ------- 160
    57.M.Meznar ----- 160
    ----------------------------
    57.A.Małysz ------ 160 - startuje z nr.4
    ----------------------------
    60.D.Zauner ----- 157
    61.B.Sedlak ----- 154
    62.E.Simon ------ 149
    63.K.Horlacher -- 144
    64.R.Delasega --- 134 - startuje z nr.39
    -----------------------------
    64.Ł.Rutkowski -- 134 - startuje z nr.26
    -----------------------------
    66.A.Higashi ----- 128
    67.F.Horst -------- 125 - startuje z nr.35
    68.K.Kovaljev --- 124
    68.B.Koch ------- 124
    70.V.Zagrafski -- 120
    71.S.Niemi ------ 118
    ----------------------------
    72.K.Mietus ------ 112 - startuje z nr.2
    ----------------------------
    73.J.Bogataj ----- 110
    74.H.Choi -------- 105
    75.L.Leban ------- 103 - startuje z nr.40
    76.M.Innauer ---- 102
    76.Boyd-Clowes - 102
    78.D.Winkler ----- 101
    ----------------------------
    Pozostali Polacy:

    90.K.Murańka ----- 67 - startuje z nr.31
    112.J.Kot ---------- 42 - startuje z nr.23
    123.P.Żyła --------- 31
    135.K.Stoch ------- 21 - startuje z nr.3
    144.A.Zapotoczny- 16 - startuje z nr.1
    159.J.Ziobro -------- 7
    164.D.Kowal -------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Najlepsi w V periodzie - po 7 konkursach PK

    Sytuacja po II konkursie PK w Brotterode:

    1.D.Unterberger - Austria --- 456 - startuje z nr.67
    2.M.Fettner ------- Austria --- 425 - startuje z nr.65
    3.R.Ljoekelsoey - Norwegia - 325
    4.J.Matura ------- Czechy --- 224 - startuje z nr.59
    5.J.Musiol -------- Niemcy --- 197 - startuje z nr.63
    6.A.Stjernen ----- Norwegia - 195
    7.R.Hrgota ------- Słowenia - 146 - startuje z nr.60
    8.M.KOT ---------- POLSKA -- 142 - startuje z nr.58
    8.M.Eggenhofer -- Austria --- 142
    10.R.SLIŻ ------- POLSKA--- 134 - startuje z nr.43
    11.S.Freund ----- Niemcy --- 132 - startuje z nr.61
    12.T.Lobben------ Norwegia - 119 - startuje z nr.42
    13.D.Dellasega - Włochy --- 117 - startuje z nr.57
    14.T.Bogner ----- Niemcy --- 115 - startuje z nr.54
    15.K.Gangnes--- Norwegia - 110 - startuje z nr.41
    16.D.KUBACKI -- POLSKA -- 107 - startuje z nr.55
    17.L.Leban ------ Słowenia - 103 - startuje z nr.40
    18.M.Hayboeck - Austria --- 100 - startuje z nr.66
    19.J.Hvala ------- Słowenia -- 95 - startuje z nr.38
    20.L.Mueller ----- Austria ---- 86
    21.R.Trofimov --- Rosja ----- 75
    22.M.Mechler ---- Niemcy --- 74 - startuje z nr.49
    23.V.Sklett ------ Norwegia -- 72 - startuje z nr.53
    23.J.Tepes ------ Słowenia--- 72 - startuje z nr.56
    25.K.Elverum --- Norwegia -- 70
    26.D.Queck ----- Niemcy ---- 70

    Brak R.Ljoekelsoeya - czyżby Norwedzy liczyli,że już mają zapewnione dodatkowe miejsce w PŚ? Pewnie tak,ale żeby je nie zdobyli to - J.Matura "musi" zdobyć - 102,a J.Musiol - 129 pkt.
    Norwedzy skarkulowali,że przy takiej obsadzie wymienieni zawodnicy tego nie dokonają.
    J.Matura musiałby zająć 3 i 5 miejsce,natomiast J.Musiol 2 i 4 miejsce!
    Wymieniłem najgrożniejszych rywali R.Ljoekelsoeya - inni mają jeszcze większe straty.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL

    Polacy w rankingu CRL - mamy 16 zawodników:

    13.M.Bachleda -- 488 pkt
    22.M.Kot --------- 407
    23.D.Kubacki ---- 390
    27.S.Hula -------- 334
    28.G.Mietus ------ 330
    30.R.Sliż --------- 301
    ------------------
    57.A.Małysz ------ 160
    64.Ł.Rutkowski -- 134
    72.K.Mietus ------ 112
    90.K.Murańka ----- 67
    112.J.Kot ---------- 42
    123.P.Żyła --------- 31
    135.K.Stoch ------- 21
    144.A.Zapotoczny- 16
    159.J.Ziobro -------- 7
    164.D.Kowal -------- 5

    Z wymienionych zawodników udziału w konkursie nie biorą :P.Żyła,J.Ziobro i K.Kowal - trzej najsłabsi z wymienionej 16 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w V periodzie PK

    Polacy w Zakopanem - sobota + niedziela

    1.M.Kot -------- 2 -- 6 - 120 pkt PŚ
    2.D.Kubacki --- 5 -- 4 -- 95
    3.R.Sliż -------- x -- 3 -- 60
    4.K.Murańka - 12 - 17 - 36
    5.J.Ziobro ---- 27 - 30 -- 4
    6.K.Kowal ---- 37 - x

    Polacy w Kranju - sobota + niedziela

    1.M.Kot ---------- 17 - 23 -- 22 pkt PŚ
    2.D.Kubacki ----- 25 - 25 -- 12
    3.G.Mietus ------- 22 - 52 --- 9
    4.K.Murańka----- 39 - 24 --- 7
    5.A.Zapotoczny - 39 - 54 --- 0 pkt

    Brotterode - sobota + niedziela:

    1.R.Sliż -------- 17 -- 3 -- 74 pkt
    2.M.Bachleda - 13 - 13 -- 40
    3.D.Kowal ----- 64 - 30 --- 1
    4.M.Kot -------- 41 - 63 --- 0
    5.P.Żyła ------- 57 - 57 --- 0

  • czarnylis profesor
    @ZKuba36

    Hehehe... Tylko, że nie wszystkie wiatraki są młynami :)
    Ale to nie zmienia faktu, że nadal nie wiemy z jakich belek nasi skaczą na treningach.
    Pozdrawiam :)

  • Atlantyda bywalec
    KTO Z WAS CHCE ZOSTAĆ...

    SKOCZKIEM NIECH PISZE: 2263509 LUB black.or.white@go2.pl
    I NIE SŁUCHAJCIE TYCH, KTÓRZY MÓWIĄ ŻE TRZEBA ZACZĄĆ JAKO DZIECKO, BO TYLKO OD WAS ZALEŻY CZY NIE JEST JUŻ ZA PÓŹNO

  • ZKuba36 profesor
    @czarnylis

    Tajemnicze ogniwo, łączące piernik z wiatrakiem, ja wykryłem już bardzo dawno. Tym ognwem jest...MĄKA ! :-)) Pozdrawiam.

  • anonim
    TVS - wystarczy posiadac satelite.

    nalezy wyszukac:
    satelite HotBird 9 (13E)
    czestotliwosc 11488 MHz
    polaryzacja pozioma (H - horizontal)
    SR=27500
    PID V=161
    PID A=84
    PID PCR=161

    polecam :)

  • kibic_malysza profesor

    Też jestem za tym, żeby w tym roku był 1 konkus LGP w Wiśle i 1 w Zakopanem, mówiono kiedyś, że mogłoby byc tak, że w piątek np. Wisła a w niedziele Zakopane. To byłby nawet niezły pomysł, bo jest 1 dzień na przeprowadzke do innego miasta.

  • czarnylis profesor
    @ZKuba36

    Dzięki że mi wyjaśniłeś, bo nigdy bym na to nie wpadł, nawet jakbym myślał... i myślał... i myślał...
    A dlaczego bym na to nie wpadł? Bo za głupi jestem by wymyślić tak błyskotliwą teorię. Więc stąd wiesz o wysokich belkach podczas treningów, bo Kruczek z Tajnerem mówili o dobrej formie naszych zawodników?
    Hmm...
    Brawo. Znalazłeś tajemnicze ogniwo łączące piernik z wiatrakiem :)

    Jak trenują najmłodsi też nie wiemy. To, że raz Murańka w wieku 10 lat przeskoczył Wielką Krokwie nie znaczy że wszystkie dzieci tak skaczą i zaczynają od HS.
    @ZKubo cenię sobie Twoje opinie, często masz rację, ale nie masz wyłączności na nieomylność.

  • anonim
    LGP w Wiśle

    Moim zdaniem jeśli COC ten dzisiejszy i jutrzejszy skończy sie suksesem to Wiśle powinien być zorganizowany Letnia Grand Prix.

    Popatrzmy na przykład innych krajów: tylko w 1 miejcowości oprucz Zakopanego odbywa sie w jednym sezonie LGP i PŚ.

    Moim skromnym zdaniem Wisła i Zakopane powinny sie podzielić organizowaniem tych zawodów. Wiele osób (ze ślaska zwłaszcza) ma dużo bliżej do Wisły niż Zakopanego.

  • HKS profesor

    No niestety. A tak startują Kupczak i Pyclik którzy jeszcze prezentują jako taki poziom i może w 40 się zmieszczą.

    Ale Ci dwaj następni z grupy krajowej to się załamia na dobre;/ Praktycznie nie maja szans by kogokolwiek wyprzedzić. To jest właśnie super polityka....;/

    Nie wiem tylko co się dzieje ze Staszkiem Bielą bo już od miesiąca nigdzie nie startuje.

  • anonim
    Puchar kontynentalny w Karpaczu

    został przeniesiony do Harachowa. A biegi do Jakuszyc. Podobno skocznia spłynęła w Karpaczu , zresztą w Lauscha na A.C mają ten sam problem i nie wiadomo , czy w ogóle się zawody odbędą.

  • anonim
    @HKS

    Widocznie nikomu u nas nie zależy już na tej skoczni... a czy te pozycje w Alpen Cup strasznie dużo im dadzą ? Szczerze wątpie ... wolałbym ich widzieć na COC, niż na Alpen Cup, szczególnie, że MŚJ już za nami, a Mąkę to pewnie by zmietli całkowicie, nie zdziwiłbym się, jakby też Tomka pokonali, mimo, że z nim mogliby mieć ciężko, szkoda, że pozbawiamy szansy na start naszej przyszłości, na Puchar Świata pewnie jeszcze za słabej, ale na COC jak znalazł.

  • HKS profesor

    Raczej katastrofalna organizacja. Mamy 21 wiek i nawet słabą skocznie można odpowiednimi preparatami przygotować. Przecież jest 21 wiek i nie ma 20 stopni tylko koło 5. Dramat

    Co do składu to też pisałem na naszym portalu że jest on dosyć mocno kontrowersyjny... Pochwały raczej by nie pokonali alby by mogli powalczyć za to Mąka by wielkich szans nie miał.

    Po tym AC Słoiok może mieć podium a Cieślar miejsce w 10 ale nie wiem czy mają jakieś gratki za to.

  • anonim
    @Kibic od Lat

    Właśnie zauważyłem, że coś nie tak jest, w treningach najdalszy skok Pyclika to ledwie 74 metry, a skocznia ma w końcu punkt K na 85 metrze, katastrofa, nie skocznia :|

  • ZKuba36 profesor
    @czarnylis

    Naprawdę nie wiesz skąd to wiemy? Pomyśl trochę to będziesz wiedział.
    Podpowiem Ci. Czy Tajner lub Kruczek kiedykolwiek odważyliby się powiedzieć, że Polacy są w doskonałej formie, gdyby nasi skoczkowie na treningach uzyskiwali takie wyniki jak na II treningu wczoraj, czyli na 12. skoczków 10. zawodników skoczyłoby poniżej 110m na dużej Krokwi? A właśnie od takich odległości powinni zaczynać cykl treningów i, w miarę nabierania umiejętności, stopniowo dochodzić do skoków w okolice Punktu K.
    Nasi trenerzy naukę skakania zaczynają odwrotnie np od skoków dziecka w okolice HS. Jaki jest postęp tego, być może bardzo zdolnego, dziecka po 2 latach trenowania skoków, można sprawdzić powyżej.

  • anonim
    do M.B.

    Co gorsza organizatorzy nie potrafią przygotować skoczni w Karpaczu i zawody mają zostać przeniesione do Harrachova:/

  • anonim

    czarnylis: Niestety nie wiem z jakich belek skoczkowie skaczą na treningach (a bardzo mnie to ciekawi). Tak samo nie mam informacji nt. siły wybicia (to trudno zmierzyć, ale takie informacje jak wyskok dosiężny czy odległość na jaką skaczą obunóż w dal z miejsca, nawet jeśli nie byłyby w pełni miarodajne dałyby jakieś wyobrażenie o tej mocy wybicia). Łukasz Kruczek nie sabotuje naszych zawodników, ale czasem bywa tak że chcąc dobrze robi się coś źle i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nie każdy jest tak dobry jak Małysz, że to z której belki skacze nie robi mu totalnie żadnej różnicy, gdyby miał skakać z zerowej / pierwszej (?) to też by się tym specjalnie nie przejął.

  • anonim
    @adidas87

    To to jeszcze jak to, mnie bardziej ciekawi, że w Lauscha na Alpen Cup w kombinacji startują Adam Cieślar i Paweł Słowiok zamiast na COC u siebie, w końcu to nasi najlepsi juniorzy w kombinacji i wcale by mnie nie zdziwiło, jakby pokonali zarówno Pochwałę, jak i Mąkę na COC, ale chyba niezbyt dla naszych działaczy zależy na ich punktach COC.

  • salvatore33 początkujący
    Transmijsiaa PK w Tv

    Jak w temacie, wie ktos moze czy bedize gdzies mozna obejrzec na zywo w tv zawody ?>

  • adidas87 bywalec
    Dlaczego nasi nie startują w Alpen Cup!

    Może mi ktos sensownie wytłumaczyć brak startu naszych w Niemieckiej miejscowoaści Lauscha?! Jak to jest,że nawet tak biedna federacja jak RUMUNI wysylają zawodników i do nas na PK i do Niemiec?! Gdzie mają startować CI młodzi zawodnicy skoro w Pk miejsce blokuje kadra A?! Beznadziejna polityka PZN na czele z prezesuniem Tajnerem,który musi odejść!

  • Emil profesor

    Może i poszły do przodu ale w Planicy 2003 Adam z piątej belki skoczył 224,5 m. To jest na dzisiejsze standardy wynik kosmiczny i nie wiarygodny. Olli w zeszłym roku w Planicy z tej samej belki skoczył 219,5 m a i tak znokautował rywali.

  • czarnylis profesor
    Jakie to proste...

    Czy wy naprawdę myślicie, że to takie proste? Wystarczy trenować z niskich najazdów i będzie cacy? Myślicie, że Łukasz Kruczek jest kretynem i sabotuje swoich skoczków, każąc im skakać z dużymi prędkościami na treningach? Żeby ładnie wyglądali? Czytacie czasem co piszecie?
    A może Kruczek nie wie o tej oczywistej prawdzie? Napiszmy petycje, zbierajmy podpisy i zażądajmy by nasi trenowali z najniższej możliwej belki a najlepiej z miejsca.

    I skąd wy wiecie z jakich najazdów Polacy skaczą na treningach? Pytam się skąd?

  • anonim
    -

    Zgadzam się co do kwestii belki startowej. Wygląda to tak, jakby trenerzy nie zauważyli że skoki poszły do przodu i teraz startuje się z coraz krótszego rozbiegu (myślę, że najlepiej byłoby poszukać gdzieś danych z ostatnich 10 lat w którym roku z której belki skakano na konkretnej skoczni). PŚ Zakopane może zostać zdominowany przez Polaków, pod warunkiem, że nauczą się skakać na tym obiekcie z niskiej belki (przewagę da im fakt, że zamiast oddać 3 skoki treningowe, oddadzą po kilkadziesiąt, więc będą ją dobrze "czuć"). Trzeba też chyba trochę mocniej nacisnąć w kwestii treningu wybicia / siłowego, bo to jest kluczowe przy niskiej belce. Taki Zauner - technika lotu i [lą]dowania raczej średnia, ale facet wybija się tak wysoko, że jego skok nie może być krótki. Za jakiś czas pewnie na dużych obiektach standardem będzie prędkość dojazdowa na poziomie 85km/h z której dalej takie Shlierenzauery czy inne Ammany będą bić rekordy. Trzeba to dostrzec, zaakceptować i wziąć pod uwagę w programie treningowym.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-02-27 12:24:44 ***

  • anonim
    yes,yes,yes.

    Sprawa skakania z niskich rozbiegów jest wałkowana od lat. Wygląda na to, że nasi tego nie trenują albo nie potrafią. A to powinien być podstawowy sprawdzian, czy ktoś nadaje się na skoczka czy nie. Bez tej umiejętności skoczkowie udają, że skaczą a kibice udają, że kibicują. Zaś trenerzy wychodzą na tym najlepiej udajac, że wszystko gra. Sytuacja idealna dla wszystkich. W tym kraju najlepiej wychodzi pozorowanie działania.

  • Emil profesor

    @ZKuba36: Na IO na dużej skoczni z niskiego rozbiegu nasi oddali najlepsze skoki. Z wyjątkiem Krzysia Miętusa.

  • ZKuba36 profesor
    @Narta.

    Masz rację. Chyba niezbyt jasno się wypowiadam, w związku z czym pojawiają się nieporozumienia.
    Nie chodzi mi o konkretny numer belki, gdyż belka np nr 21 raz jest za wysoka, innym razem zbyt niska. Wszystko zależy od warunków atmosferycznych a głównie od kierunku i siły wiatru.
    Chodzi mi o to, że Polacy z reguły trenują z takich belek aby skoki były długie i ładnie wyglądały. Dlatego, w czasie konkursów PŚ, na treningach (gdy belka jest ustawiona wyżej, lub znacznie wyżej niż belka ustawiona w konkursie), Polacy skaczą dobrze lub bardzo dobrze. Póżniej, belka przesunięta zostaje na właściwy (bezpieczny dla najlepszego skoczka) poziom, nasi skoczkowie są zestresowani, gdyż nigdy nie trenowali skoków z tak niskich belek, a my zdegustowani wynikami naszych zawodników. Ostatnio zwalamy to na psychologa ale nie mam 100% pewności czy to wina psychologa.
    Z tego samego powodu oskarżamy Kruczka lub Tajnera o fałszywe zapowiedzi doskonałej formy Polaków.
    I tu jest pies pogrzebany! Tajner i Kruczek mają po prostu błędne informacje, nie uwzględniające faktu, że nasi skoczkowie skaczą na treningach w takich warunkach, w jakich nigdy nie będą skakać w konkursach PŚ.
    Nie wiem, czy moje wyjaśnienie coś pomogło ale jeżeli ktoś zrozumiał o co mi chodzi, to niech przetłumaczy to na język polski, zrozumiały dla każdego użytkownika tego portalu.

  • anonim

    TVS to darmowy kanał, starczy mieć satelitę i odbierasz:)

  • Narta bywalec
    @ZKuba36 "Grochem o ścianę."

    Idż ty klęczeć na grochu pod scianą. Obie serie treningowe odbyły się z tej samej belki - 21.
    Tylko jeden zawodnik w pierwszym treningu skakał z belki 18-tej (Mueller). Można to zobaczyć w oficjalnym protokole FIS-u.

  • anonim

    mam pytanie czy za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej pucharu kontynentalnego otrzymuje się kryształową kulę albo coś takiego?

  • domo stały bywalec

    Polacy dopiero niedawno wrócili z Kanady więc darujcie im gadanie typu Polacy słabo.

  • HKS profesor

    A to ciekawe:)

    http://www.kombinacjanorweska.dbv.pl/news.php?readmore=37

    ciekawe że gdzie indziej sobie potrafią poradzić....

  • anonim
    Alpen Cup Lasucha! Brak Polaków=kompromitacja PZN!

    Kadra A zablokowała występ młodym Polakom w PK! Niech mi ktoś wyjaśni gdzie w ten weekend startują tacy skoczkowie jak np.Byrt,Zniszczoł,Kłusek czy Ziobro?!

  • Karolina doświadczony
    gdzie stać, żeby miec większe szanse na autograf, czy to w ogoóle wykonale?

    Gdzie, na trybunach skoczni, najlepiej się ustawić, zeby widziec skoczków i miec szansę na jakis podpis? :) jadę do Wisły szczerze podziękowac za wszystkie wzruszenia i może będę mieć szczęście. Proszę o odp miejscowych fanów, którzy na pewno wiedza najlepiej i pomogą ;) pozdrawiam

  • anonim

    Tak biletów jest cała masa.

  • tomek stały bywalec
    transmisja

    Mam takie pytanie czy wiecie czy będzie transmisja z jutrzejszego konkursu w tv lub internecie ?

    ______
    Cytat z newsa powyżej:
    Bezpośrednia relacja na antenie TV Silesia.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-02-26 21:54:41 ***

  • jozek_sibek profesor
    Polacy i ich rywale do "50" rankingu CRL

    Polacy z aktualnej "50" rankingu CRL

    13.M.Bachleda -- 488 - startuje z nr.32
    22.M.Kot --------- 407 - startuje z nr.58
    23.D.Kubacki ---- 390 - startuje z nr.55
    27.S.Hula -------- 334 - startuje z nr.44
    28.G.Mietus ------ 330 - startuje z nr.48
    30.R.Sliż --------- 301 - startuje z nr.43
    -----------------------------
    Rywale Polaków do "50" rankingu

    42.T.Bogner ----- 239 - startuje z nr.54
    43.M.Mechler ---- 235 - startuje z nr.49
    44.M.Cikl -------- 233
    45.K.Gangnes --- 230 - startuje z nr.41
    46.D.Judez ------ 227 - startuje z nr.51
    47.S.Hayboeck -- 206 - startuje z nr.46
    48.J.Damjan ----- 200
    49.A.Fannemel -- 196
    50.F.Schoft ------ 195 - startuje z nr.47
    ------------------------
    51.R.S.Trofimov- 190
    52.J.Ritzerfeld --- 185
    52.H.Kim --------- 185
    54.A.Hajek ------- 169
    55.P.Prevc ------- 168
    56.T.Thurnbichler-164 - startuje z nr.45
    57.A.Kofler ------- 160
    57.M.Meznar ----- 160
    ----------------------------
    57.A.Małysz ------ 160 - startuje z nr.4
    ----------------------------
    60.D.Zauner ----- 157
    61.B.Sedlak ----- 154
    62.E.Simon ------ 149
    63.K.Horlacher -- 144
    64.R.Delasega --- 134 - startuje z nr.39
    -----------------------------
    64.Ł.Rutkowski -- 134 - startuje z nr.26
    -----------------------------
    66.A.Higashi ----- 128
    67.F.Horst -------- 125 - startuje z nr.35
    68.K.Kovaljev --- 124
    68.B.Koch ------- 124
    70.V.Zagrafski -- 120
    71.S.Niemi ------ 118
    ----------------------------
    72.K.Mietus ------ 112 - startuje z nr.2
    ----------------------------
    73.J.Bogataj ----- 110
    74.H.Choi -------- 105
    75.L.Leban ------- 103 - startuje z nr.40
    76.M.Innauer ---- 102
    76.Boyd-Clowes - 102
    78.D.Winkler ----- 101
    ----------------------------
    Pozostali Polacy:

    90.K.Murańka ----- 67 - startuje z nr.31
    112.J.Kot ---------- 42 - startuje z nr.23
    123.P.Żyła --------- 31
    135.K.Stoch ------- 21 - startuje z nr.3
    144.A.Zapotoczny- 16 - startuje z nr.1
    159.J.Ziobro -------- 7
    164.D.Kowal -------- 5

  • anonim
    Bilety

    Czy bilety na zawody PK w Wiśle będzie można jeszcze kupić pod skocznią w dniu zawodów?

  • todzia początkujący

    - To całkowicie zmieniło skoki narciarskie, musieliśmy przebudować wszystkie urządzenia - przekonuje Hofer i dodaje, że tamten wynalazek wydłużył skoki o około 30 procent. Jedna zmiana wymusiła jednak następne. Trzeba było pracować nad nartami, wiązaniami, strojami, a wreszcie także nad wyglądem skoczków, ściślej ich wagą.Bo tradycyjny styl V preferuje lekkich jak piórko ale jednocześnie niesamowicie silnych skoczków. Podejrzenia o anoreksję stały się powszechne, bo zawodnicy chcą być chudzi i mieć zagwarantowaną moc na określony czas. Zaczął się wyścig speców od żywienia, lekarzy, a także psychologów.FIS głosem Hofera przyznaje, że na razie nie ma mowy o zezwoleniu na montowanie wiązań z tyłu nart, a zatem także na rewolucyjną modyfikację stylu skakania. Coś takiego jest ciągle niebezpieczne. Sędziowie pilnują ściśle długości oraz szerokości nart, a tym bardziej miejsca zamontowania wiązań. Wszystko jest mierzone elektronicznie, co do milimetrów.Jeśli jednak Japończyk znajdzie sposób na zmniejszenie ilości wypadków, a sam przeżyje proces testów, skoki narciarskie może czekać rewolucja na miarę tej Boklova."Zaprzyjaźniony portal

  • todzia początkujący

    wiem że nie na temat ale zainteresujcie się tym:
    ,,Tajemniczy japoński skoczek wynalazł nową technikę w skokach narciarskich. Znany od lat 80-tych styl lotu z ułożonymi nogami w literę V może zostać zmodyfikowany? Niekoniecznie, bo FIS nim na coś zezwoli, przeprowadza długie badania, i stawia na bezpieczeństwo.Zdjęcia ze skaczącym Japończykiem znajdują się na laptopie Waltera Hofera, dyrektora konkursów Pucharu Świata w skokach narciarskich, który spopularyzował tę dyscyplinę.Na materiałach widać skoczka, którego wiązania zamontowane są prawie na samym końcu nart, przez co głowa zawodnika niemal dotyka ich początku, zmienia się zatem jednocześnie także styl lotu. Skoki są dzięki temu dłuższe. Jest jednak "jedno ale": często kończą się upadkami.Hofer przypomina poprzednią rewolucyjną zmianę wprowadzoną przez Szweda Jana Bokloeva w latach 80-tych, który wprowadził zwyczaj układania nóg w czasie lotu w literę V. Pomysł początkowo wyśmiewano i twierdzono, że skoczek jest nieudacznikiem. Wtedy wszyscy trzymali nogi złączone, dziś styl V jest standardem.

  • jozek_sibek profesor
    Najlepsi w V periodzie - po 7 konkursach PK

    Sytuacja po II konkursie PK w Brotterode:

    1.D.Unterberger - Austria --- 456 - startuje z nr.67
    2.M.Fettner ------- Austria --- 425 - startuje z nr.65
    3.R.Ljoekelsoey - Norwegia - 325
    4.J.Matura ------- Czechy --- 224 - startuje z nr.59
    5.J.Musiol -------- Niemcy --- 197 - startuje z nr.63
    6.A.Stjernen ----- Norwegia - 195
    7.R.Hrgota ------- Słowenia - 146 - startuje z nr.60
    8.M.KOT ---------- POLSKA -- 142 - startuje z nr.58
    8.M.Eggenhofer -- Austria --- 142
    10.R.SLIŻ ------- POLSKA--- 134 - startuje z nr.43
    11.S.Freund ----- Niemcy --- 132 - startuje z nr.61
    12.T.Lobben------ Norwegia - 119 - startuje z nr.42
    13.D.Dellasega - Włochy --- 117 - startuje z nr.57
    14.T.Bogner ----- Niemcy --- 115 - startuje z nr.54
    15.K.Gangnes--- Norwegia - 110 - startuje z nr.41
    16.D.KUBACKI -- POLSKA -- 107 - startuje z nr.55
    17.L.Leban ------ Słowenia - 103 - startuje z nr.40
    18.M.Hayboeck - Austria --- 100 - startuje z nr.66
    19.J.Hvala ------- Słowenia -- 95 - startuje z nr.38
    20.L.Mueller ----- Austria ---- 86
    21.R.Trofimov --- Rosja ----- 75
    22.M.Mechler ---- Niemcy --- 74 - startuje z nr.49
    23.V.Sklett ------ Norwegia -- 72 - startuje z nr.53
    23.J.Tepes ------ Słowenia--- 72 - startuje z nr.56
    25.K.Elverum --- Norwegia -- 70
    26.D.Queck ----- Niemcy ---- 70

    Brak R.Ljoekelsoeya - czyżby Norwedzy liczyli,że już mają zapewnione dodatkowe miejsce w PŚ? Pewnie tak,ale żeby je nie zdobyli to - J.Matura "musi" zdobyć - 102,a J.Musiol - 129 pkt.
    Norwedzy skarkulowali,że przy takiej obsadzie wymienieni zawodnicy tego nie dokonają.
    J.Matura musiałby zająć 3 i 5 miejsce,natomiast J.Musiol 2 i 4 miejsce!
    Wymieniłem najgrożniejszych rywali R.Ljoekelsoeya - inni mają jeszcze większe straty.

  • anonim
    @ZKuba36

    w pewnym stopniu i racja..ale...dzis byla caly czas belka 21...

  • Piotr S. weteran
    @: ZKuba36 (*-N1.aster.pl)

    Masz rację. Trenerzy zapominają, że ze względu na bezpieczeństwo Adama belka w konkursie może być nisko ustawiona.

  • ZKuba36 profesor
    Grochem o ścianę.

    To są tylko treningi ale 1. wrażenie jest takie że:
    - belka wysoko = Polacy wysoko,
    - belka trochę niżej = Polacy dużo niżej.
    Od dawna piszę o tym, że skoki należy trenować z bardzo niskich belek aby nie było szoku na zawodach. To jest tylko PK. Czego moglibyśmy spodziewać się, gdyby to był konkurs PŚ?
    No cóż, jak w tytule...

  • jozek_sibek profesor
    @ aldek

    Gdzie Ty widzisz,że A.Małysz jest ostatni?

    DNS - oznacza,że nie startował w treningu.

  • jozek_sibek profesor
    @ kibc (*-86.adsl.inetia.pl), 26 lutego 2010, 17:41

    Oczywiście,że J.kot jest starszy od Maćka.

    J.Kot .- ur. 19.01.1990
    M.Kot - ur. 09.06.1991

    M,Kot jakieś 3 lata temu lepiej prezentował się niż starszy brat "Kuba" i za czasów H.Lepistoe startował w LGP I PŚ.
    Jednym słowem "karierę" zawodniczą na wysokim poziomie zaczął wcześniej i stąd wiele osób myśli,że jest starszy od Jakuba.

  • anonim

    Cos ie dzieje z Malysz .Ostatni na treningach?! No ludzie !

  • Siwy bywalec

    na C + na 15 kanale

  • Siwy bywalec

    Tonio nie skakał bo się objadł śniadaniem które przyniósł mu tata od prezydenta a było tego trochę bo Adaś nie jadł bo jest na diecie :-)

  • anonim

    wiecie czy na Canal + jest TV Silesia? jak jest to powieccie na mi numer prosze

  • Maciek5052 profesor

    Co prawda spodziewałem się krótkich odległości ale 62 metry przerosło moje oczekiwania : D Pewnie wiatr robił co chciał z zawodnikami.

    Treningi jak treningi , nic konkretnego nie mówią , Śliż może sobie skakać po 65 metrów a w konkursie zaliczyć czołową "10" . Nie ma co oceniać naszych zawodników jak na razie , ale jakby miała wyglądać tak 1 seria konkursowa jak drugi trening to ja dzięęekuje : D

  • anonim

    miał przeciez skakac tez Zauner ? ale z drugiej strony mieli tez Tonio i Zyła :)

  • jozek_sibek profesor

    Ranking CRL
    Polacy w rankingu CRL - mamy 16 zawodników:

    13.M.Bachleda -- 488 pkt
    22.M.Kot --------- 407
    23.D.Kubacki ---- 390
    27.S.Hula -------- 334
    28.G.Mietus ------ 330
    30.R.Sliż --------- 301
    ------------------
    57.A.Małysz ------ 160
    64.Ł.Rutkowski -- 134
    72.K.Mietus ------ 112
    90.K.Murańka ----- 67
    112.J.Kot ---------- 42
    123.P.Żyła --------- 31
    135.K.Stoch ------- 21
    144.A.Zapotoczny- 16
    159.J.Ziobro -------- 7
    164.D.Kowal -------- 5

    Z wymienionych zawodników udziału w konkursie nie biorą :P.Żyła,J.Ziobro i K.Kowal - trzej najsłabsi z wymienionej 16 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w V periodzie PK

    Polacy w Zakopanem - sobota + niedziela

    1.M.Kot -------- 2 -- 6 - 120 pkt PŚ
    2.D.Kubacki --- 5 -- 4 -- 95
    3.R.Sliż -------- x -- 3 -- 60
    4.K.Murańka - 12 - 17 - 36
    5.J.Ziobro ---- 27 - 30 -- 4
    6.K.Kowal ---- 37 - x

    Polacy w Kranju - sobota + niedziela

    1.M.Kot ---------- 17 - 23 -- 22 pkt PŚ
    2.D.Kubacki ----- 25 - 25 -- 12
    3.G.Mietus ------- 22 - 52 --- 9
    4.K.Murańka----- 39 - 24 --- 7
    5.A.Zapotoczny - 39 - 54 --- 0 pkt

    Brotterode - sobota + niedziela:

    1.R.Sliż -------- 17 -- 3 -- 74 pkt
    2.M.Bachleda - 13 - 13 -- 40
    3.D.Kowal ----- 64 - 30 --- 1
    4.M.Kot -------- 41 - 63 --- 0
    5.P.Żyła ------- 57 - 57 --- 0

  • pepe początkujący
    jak byłem w wisle do 16

    byłem dizs w wisle na cienkowie jeździłem i musze powiedziec ze dzis w wisle takna wyskosci progu w wisle malince to wiatr był mocny i do tego boczny od prawej strony patrząc na zeskok a od 14 zaczęlo padać ludzie mysleli ze odwołają treningi

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-02-26 18:53:17 ***

  • anonim
    Tej ekipie (Kruczkowi też) potrzebny jest doświadczony trener

    czas żeby Kruczek został asystentem jakiegoś doświadczonego szkoleniowca..

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w drugim piatkowym treningu

    Miejsca i odległości Polaków w II piątkowym treningu:

    00.A.Małysz ------- nie startował
    11.S.Hula --------- 117.5
    19.Ł.Rutkowski --- 114.0
    26.K.Mietus ------- 109.5
    26.M.Bachleda ---- 109.5
    31.K.Stoch -------- 108.5
    34.A.Zapotoczny - 107.5
    36.D.Kubacki ----- 107.0
    37.M.Kot ---------- 106.5
    37.G.Mietus ------- 106.5
    43.J.Kot ----------- 105.5
    56.K.Murańka ------ 92.5
    62.R.Sliż ------------ 74.0

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w pierwszym piatkowym treningu

    Miejsca i dległości Polaków w I piątkowym treningu:

    00.A.Małysz ------- nie startował
    5.G.Mietus -------- 120.5
    7.Ł.Rutkowski ---- 119.5
    9.K.Stoch --------- 119.0
    15.M.Kot ---------- 117.0
    20.J.Kot ----------- 115.5
    23.R.Sliż ---------- 114.5
    30.K.Mietus ------- 111.0
    32.M.Bachleda .--- 110.5
    35.S.Hula --------- 109.5
    35.K.Murańka ---- 109.5
    38.D.Kubacki ----- 109.0
    48.A.Zapotoczny - 101.0

  • HKS profesor

    BEZNADZIEJNIE?

    Może poczekajcie do zawodów. Zawsze na treningach są jazdy po wszystkich a jak Śliż jest na podium to brawo brawo....;/

    Szkoda gadać.

  • anonim

    Czyć Jakub Kot nie jest starszy od Macieja?

  • anonim

    zaraz zacznie sie usprawiedliwianie wiatrem, pogodą, aklimatyzacją

  • kuba1998 doświadczony
    Fr34q (*bm2.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Przecież w PK nie trzeba się kwalifikować?

  • anonim
    Słabiutko........

    Słabo się polacy spisali..............

  • anonim

    Stoch hehe, zmienny jest jak kameleon. Taka mniej udana wersja Fina Olliego, albo wypali bombę albo przegra z byle kim.

  • anonim
    czy Adam Małysz wystąpi w kwalifikacjach

    Czy Adam musi się kwalifikować, żeby jutro wystąpić? Niby to żart ale jestem ciekaw fachowej odpowiedzi na to pytanie. Dziękuję

  • Kegarek bywalec
    @Malyszomaniak

    Patrzysz na wyniki 1 treningu....


    xD

  • manu_fan weteran

    drugi trening dużo słabszy, po wynikach można wnioskować, że duża loteria jest, śliż 74, a zaraz po nim hula 117,5....

  • Malyszomaniak profesor
    Trwa drugi trening

    Rutkowski skoczył dość dobrze 119,5 i Miętus 111 Kuba Kot 115,5 Murańka 109,5

  • manu_fan weteran

    Ciekawe czy Grzesiek Miętus dostanie szansę w turnieju nordyckim jeśli skoczy lepiej od pierwszej drużyny.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl