PŚ w Kuopio: Ammann najlepszy na treningu!

  • 2010-03-09 17:32

Trening przed konkursem PŚ w Kuopio wygrał Simon Ammann, Szwajcar skacząc z obniżonej belki w niezbyt sprzyjających warunkach uzyskał 118,5 metra, co pozwoliło mu ze sporą przewagą wyprzedzić Adama Małysza. Polak lądował na 125. metrze.

Trzecie miejsce zajął Noriaki Kasai, Japończyk skoczył 125,5 metra. Zdecydowanie najdluższy skok oddał natomiast Emmanuel Chedal, który zanotował 129 metrów, ale z dłuższego najazdu, co przełożyło się na 4. miejsce Francuza. Dobra odległość uzyskał także Matti Hautamaeki, 126,5 metra było 5. rezultatem.

Z pozostałych Polaków najlepiej spisał się Kamil Stoch, 120 metrów dało mu 12. miejsce. Przyzwoicie wypadł także Łukasz Rutkowski (117,5 metra, 25. miejsce), a bardzo słaby skok oddal Stefan Hula (106,5m).

Trening przedłużył sie z racji panujących na skoczni warunków. Druga seria treningowa została odwołana, a o 17:05 rozpocznie się konkurs indywidualny zaliczany do klsyfikacji Turnieju Nordyckiego.

Pełne wyniki treningu (.pdf) >>


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14971) komentarze: (227)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Wtorkowe skoki Polaków w Kuopio

    Miejsca Polaków w wtorkowym treningu:

    1.A.Małysz ------ 2 miejsce
    2.K.Stoch ------ 12
    3.Ł.Rutkowski - 25
    4.S.Hula ------- 43

    Odległości Polaków w wtorkowym treningu:

    1.A.Małysz ----- 125.0m - 64.3 pkt
    2.K.Stoch ------ 120.0m - 53.9
    3.Ł.Rutkowski - 117.5m - 44.7
    4.S.Hula ------- 106.5m - 30.4

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa

    Z 56 zawodników z listy startowej pierwszych 5 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 91 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 na liscie startowej brak 40:

    Z najlepszej "50" PŚ - brak jest 11:

    7.Ahonen -------- 494 pkt
    11.Romoeren --- 449
    16.Evensen ----- 313
    23.Thurnbichler - 201
    26.Vassiliev ----- 151
    36.Innauer ------- 82
    39.Mueller -------- 71
    42.K.MIĘTUS ----- 60
    44.Hlava ----.----- 56
    45.Hayboeck ----- 54
    48.Sedlak ----.---- 51

  • anonim
    skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl

    skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl

    Witam wszyscy mamy już dość tego komentarza Sebastiana Szczęsnego.W związku z tym iż zauważyłem iz Sczęsny niema zwolenników a spotykam się z tym na każdym kroku chcę aby skoki w telewizji TVP nigdy więcej niekomentował Redaktor Sebastian Sczęsny ponieważ jego komentarze są przewidywalne, chaotyczne nudne. W zwiąku z tym założyłem konto pocztowe skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl , po uzbieraniu pewnej ilości listów z poparciem tej idei mam zamiar wysłać je do TVP.

    JEŻELI JESTEŚ ZA TYM ABY NIEKOMENTOWAŁ SZCZESNY WIECEJ SKOKÓW WYSLIJ MEILA NA ADRES skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl w temacie popieram . Wszyscy otrzymaja odpowiedz oraz założona zostanie strona temu poświęcona

    skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl

  • admin początkujący

    f1manager .jun. pl [bez przerw]
    Zapraszam manager F1 . Liczba miejsce nieograniczona, każdy ma równe szanse ! Już w niedzielę GP Bahrajnu!

  • piotr186 profesor

    Ja kibicuje wszystkim Polakiem a pozostali ani mnie grzeją ani ziębią , tylko do skoków mam odrębny bardzo osobisty i emocjonalny stosunek i tu dzielę sobie skoczków na złych ,dobrych i nijakich.

  • asd weteran

    Myślisz że jak kibicuję przede wszystkim Polakom to wszystkich innych besztam + nie mam żadnych ulubieńców w sporcie poza Polakami? "Ignorantami" innych nazywasz..

    Napiszę najprościej - szacunek oddaje wszystkim skoczkom, ale najbardziej cieszyłby mnie podia z samymi Polakami. Dopiero za nimi umieściłbym resztę ulubionych skoczków, a dalej już nic mnie nie obchodzi - bo nie mam jakichś chorych akcji, że życzę Schlierenzauerowi czy innemu Koflerowi wywrotki czy dalekich miejsc. No, chyba że rywalizują z Polakami w klasyfikacji generalnej :P

  • Maciek5052 profesor

    "to tylko świadczy o naszym narodzie jaki jest- zamiast swoim kibicują obcym..."

    Wielu Polaków tak myśli , a później się dziwią że obcokrajowcy mają nas za świnię. Ja Polaków nie mieszam z błotem i nigdy nie mieszałem , jak widać jestem przykładem na to że można być patriotą , kibicować zarówno naszym jak i "obcym" nie obrażając nikogo i nie wyzywając . Tak się zachowują ludzie na poziomie , którzy myślą . Nigdy nie byłem i nie zamierzam być samolubnym patriotycznym prymitywem.

  • piotr186 profesor

    Fanka_Simona oczywiście że nie mogę nikogo zmusić i nawet nie chcę ale to tylko świadczy o naszym narodzie jaki jest- zamiast swoim kibicują obcym...

    swioch mieszają z błotem
    obcych gloryfikują....

  • Fanka_Simona doświadczony
    @piotr186

    chyba to Ty popadasz w jakąś paranoje...
    "Jak się jest Polakiem to się Polakom kibicuje.. innych można lubić i szanować ale na pewno nie kibicować "
    no rzeczywiście bardzo ciekawa teoria..
    zrozum wreszcie że każdy może kibicować komu chce i nic Ci do tego, jak tobie się to nie podoba to twój problem.

  • asd weteran

    @Maciek5052

    Jeszcze co do "patriotyzmu", rozumiem że jak Polska reprezentacja gra w piłkę też jesteś za rywalami, bo masz w ich drużynie np. ulubionych piłkarzy? Śmieszą mnie ci wszyscy "fani" co jak ich pupile zza granicy zajmowali dalekie miejsca to mieli ich gdzieś. Gdzie byli kibice Ammanna gdy ten przez kilka lat męczył się na skoczniach i nie mógł zakwalifikować się do konkursu? Są wyjątki od reguły oczywiście, i nie chcę uogólniać, ale dla mnie kibicowanie rywalom Polaków w starciu z nimi jest dziwne, bo często to "kibicowanie" znaczy tyle co nic.

  • asd weteran

    @Maciekcostam

    "Wszyscy by chcieli aby Małysz dochodząc do swojej optymalnej formy wyprzedzał wszystkich , ale tak już nie ma i nie będzie."

    Jeszcze nie dawno miało nie być szans na medale, więc stul... Prawda jest taka, że na Małysza w wielkiej formie nie ma mocnych i tyle. Obecnie skacze świetnie, ale to nie jego szczyt, Ammann nie przeskakiwał go by tak. Możliwe że zamieniali by się miejscami na 1 miejscu. Jest też inna opcja - Małysz ma na prawdę wielką formę, a Ammann odlatuje dzięki wiązaniom, dzisiaj Jacobsen, który ostatnio był poza "30" znalazł się na podium - miał nowe wiązania, przypadek? Nie chcę snuć teorii jakichś, ale na prawdę żałuję że Adam nie przetestował tych "cudownych" wiązań z Lepistoe przed igrzyskami.

  • piotr186 profesor
    -

    Jak się jest Polakiem to się Polakom kibicuje.. innych można lubić i szanować ale na pewno nie kibicować chyba że jesteś Szwajcarem mieszkającym w Polsce no to oczywiście, wręcz powinieneś Ammannowi kibicować, ale jeśli nie, to jest to dziwne.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-03-09 18:48:45 ***

  • Maciek5052 profesor

    Od kilku lat sytuacja u nas w kraju wygląda tak , że nikomu oprócz naszych nie można kibicować , jak ktoś się odważy to od razu jest beeee , sprzedawcą , świnią , antypatriotą itd. , najlepiej kibicować takiemu Prevcowi , bo na razie nie jest zagrożeniem dla Małysza.

  • Maciek5052 profesor
    piotr186

    Co Wy [] z tym kochaniem ? Nikogo nie Kocham , kibicuje zarówno Adamowi i Simiemu ale nie doszukuję się na siłę czegokolwiek jak ktoś wygra z Adamem. A u was to jest standard , eeeeee ten bierze leeeki na astmę , Amman ma oszukane wiązania , za wysokie noty ( z czym akurat się zgadzam) itp.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-03-09 18:45:31 ***

  • anonim

    @Maciek5052
    Uznajemy taka zasade z doswiadczenia ostatnich 10 lat. Na Malysza w formie nie ma mocnych. Amman nie wygrywa z nim tym ze jesat w lepszej formie. I tu boli. Bo bardziej interesujace sa dla mnie konkursy w ktorych wygrywa najlepszy skoczek a nie kombinator czy jak tu niektorzy sugeruja ladne slowo "najsprytniejszy".

  • piotr186 profesor

    Maciek pokaż mi oszustwa Hannavalda czy Ahonena kiedy wygrywali z Adamem ja nie pamiętam żeby wtedy były jakieś wątpliwości... no i aferę z wiązaniami nie Polacy przecież zaczęli...

  • piotr186 profesor

    maciek kochasz amman to sobie kochaj ale to co robi amman jest nie fair a gdyby nie to że prezydentem FIS jest szwajcar to sprawa z wiązaniami wyglądałaby inaczej,,, zobaczylibyście co by było jakby Adam pierwszy wyskoczył z wiązaniami....

  • Maciek5052 profesor
    -

    Uznajecie taką zasadę że jak Adam dojdzie do formy to nikt nie ma prawa Go wyprzedzić ,a jak komuś się to uda to od razu się "dopinguje" , oszukuje itp. [] prawda .

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-03-09 18:45:19 ***

  • anonim

    Co do systemu pomiarowego, to może jest on dobry, ale pokazywanie przez realizatora tylko wiatru na górze jest kompletnym nieporozumieniem bo to przecież ma niewielki wpływ na ogólny pomiar. Powinni pokazywać ogólny zarys wszystkich punktów.

    Później ludzie się pytają dlaczego Adam miał 0,21 w plecy i odjęli mu więcej niż Ammanowi itp.

    Faktem jest, że dziś Adam zepsuł 1 skok i na dodatek miał dobre warunki co jest teraz przekleństwem dla skoczków :)

  • Maciek5052 profesor
    piotr186

    Czemu nic nie wart ? Bo przechytrzył wszystkich ? Bo znalazł złoty środek na wygrywanie czego nie potrafili inni w tym Małysz również ? Simon Amman nie zrobił nic co byłoby zakazane , nie fair itp.

    Prawie połowe was boli to że miażdży Małysza jak chce , o to wam chodzi. Nie potraficie przegrywać , ponieważ w Vancouver to nie Amman oszukiwał tylko Małysz był za słaby aby z nim rywalizować. Takie jest moje zdanie. Wszyscy by chcieli aby Małysz dochodząc do swojej optymalnej formy wyprzedzał wszystkich , ale tak już nie ma i nie będzie.

  • piotr186 profesor

    Hucnotka mylisz się nie licząc początku sezonu (do engelbergu) to potem skakał bez błysku.. na czołówkę bez eskalacji formy.. potem miał wyskok w Sapporo ale pierwszy konkurs zawalił.. potem wyskok z rekordem w zakopcu a tak naprawdę zaczął wygrywać od założenia oszukiwanych wiązań w Klingental a dalej znamy więc widac w czym kryje się sekret...

  • anonim

    System pomiarowy jest ok. Ale niech pokazuja na biezaco pomiary z wszytkich punktow oraz "zamrazaja" pomiar ktory biora do punktacji. Wszystko.

  • anonim
    -

    Po prostu skoki narciarskie nie są już tym co dawniej. Liczy się właśnie GŁÓWNIE sprzęt a nie zawodnik ( podobnie jak w F1, patrz Jenson Button np.).

    I nie mówcie mi tu o Polaczkach itp. bo kiedy Adam przegrywał z Hannawaldem czy Ahonenem nikt nie mówił, że to były przez sprzęt, po prostu były inne czasy.

    Teraz wszystko jest mniej przejrzyste i krętactwo na każdym kroku, aż ciężko coś takieog oglądać ( znowu podobnie jak F1)

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-03-09 18:22:17 ***

  • huncwotka doświadczony

    Jesteście żałośni, nie będę wdawać się w dyskusje, ale napisze tutaj jeszcze jedną rzecz. Oskarżanie Ammanna o kradzież wiązań jest po prostu czystym chamstwem. Poza tym twierdzicie, że skacze wyśmienicie odkąd ma nowe wiązania. Cóż...wcześniej pobił kilka rekordów, jednak często przegrywał konkursy notami ;] oczywiście antyfani w ogóle na to uwagi nie zwracają i nie przyjmują do wiadomości tych faktów. Poza tym- Austriacy i Norwegowie też mają nowe wiązania...jakoś nie widać by odlatywali rywalom na kilka metrów...nie lubicie Ammanna bo wygrywa z Małyszem, nie chcecie przyznać że ma fenomenalną, życiową formę jak niegdyś najwięksi w tym sporcie, więc chwytacie się wszystkich teorii spiskowych i domniemanych afer, by przekonać również samych siebie, iż Ammann wcale nie jest OBECNIE najlepszy.

  • piotr186 profesor

    Maciek5052 NIGDY nie przyznam że Amman jest najlepszy dopóki nie zacznie skakać w starych wiązaniach albo reszta skoczków w nowych... a tak to Amman jest dla mnie prawie nic nie wart...

  • anonim

    Adam i Gregor to inna liga, zawodnicy niezwykle utalentowani i wygrywający seryjnie, a nie tak jak Amman oszukujący wiązaniami i przez 10 lat nic nie skaczący bez sprzętu

  • Maciek5052 profesor

    Nadal szukacie winnych , jakby to Gregor wygrywał z Małyszem to do niego byście się czepili , ale teraz o Austriaku zrobiła się cisza bo Adam jest od niego lepszy więc atakujecie innych , paranoja.

  • anonim
    nie ma na niego siły

    tym razem to nie wina sędziów ani systyemu tylko poprostu świetna forma ammanna i wyszło 5 metrów różnicy;]
    ale ośmielam sie stwierdzić ze adam troche zepsuł swój skok..
    jakis taki niski miał tor lotu, być może jakis blad na progu?..

  • anonim

    Myślę, że cały kłopot z pomiarami wiatru jest taki, że dla jury wiatr może być tylny lub pod narty, czyli dwa kierunki, a przecież wiemy, że są jeszcze boczne wiatry, które mają wielki wpływ na skok.... trzeba by mierzyć jeszcze boczny wiatr.....

  • anonim

    Prawda jest niestety taka , że Simon Amman i jego kadra ukradła Polakowi wiązania, który jako jedyny miał je przygotowane i na dodatek jest w świetnej formie. Adam z nowymi wiązaniami przeskakiwał by rywali, albo chociaż walczyłby jak równy z równym z Ammanem, bo sportowo obecnie nie jest gorszy.

    I nie mówcie mi ,że Simon Amman nagle złapał taką formę, bo on nigdy nie był błyskotliwy, nigdy nie wygrywał z dużą przewagą i śmiem twierdzić, że wszystko jest w dużej mierze przez te wiązania. Odkąd zaczął je stosować nagle zmienił się styl jego skakania, czy nikt tego nie widzi ?

    Całe to zdarzenie można uznać za kompletną paranoję, jak FIS mógł dopuścić do tego, że tylko jeden skoczek takie coś stusuje i jeszcze dlaczego Adam nie zgłosił tej kradzieży do federacji? Wiązania podobno będą wszyscy testować dopiero latem, czy tak dużo czasu zajmuje przygotowanie nowych ?

  • mmm doświadczony
    -

    autor: asd (*250.neoplus.adsl.tpnet.pl), 09 marca 2010, 18:07
    -
    Poza tym Adam 0.21 pod narty, Ammann 0.70 i za co Adamowi odjęli więcej? Dziwne to wszystko jest.
    ***

    manipuluja tymi liczbami i jak zwykle na niekorzysc Małysza.
    [] go co zawody robia co chca nawet sie nie staraja tego ukryc..

    TAKI WALEK HOFFEROM I TEPESZOWI ktory przydziela punkty za wiatr

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-03-09 18:11:01 ***

  • tomis stały bywalec

    . Brawo brawo Małysz! tak myślę że znowu będzie podium. Amman jak zawsze świetny skok i pewnie już się cieszy ze zwycięstwa. Haha Gregor 11 wiedziałem że znowu popsuje skok hahahahhahaha

  • anonim
    @paulka

    też jestem ciekawy jak by to wyglądało. Niestety raczej nie będzie nam dane się o tym przekonać.

  • piotr186 profesor

    Cóż gdyby Amman miał honor to skakałby w starych wiązaniach i pokazałby że jest najlepszy a tak to pokazał że jest tylko oszustem i tyle.

  • rbej początkujący

    System z punktami za wiatr, jest całkowicie bezsensu. Tak samo jak wyzywanie Simiego od oszustów. To nie jego wina że ma najlepszy sprzęt do skakania. Nitk innym nie zabrania mieć takiego samego albo i lepszego. To jakby mieć pretensje że Ferrari jest szybsze od Renault.

  • asd weteran

    Poza tym Adam 0.21 pod narty, Ammann 0.70 i za co Adamowi odjęli więcej? Dziwne to wszystko jest.

  • Regis początkujący

    Dajcie już spokój dla tego Ammana. Po prostu na faceta nie ma mocnych, jest w formie nieosiągalnej dla innych. Jakoś gdy Małysz lał wszystkich o kilkanaście punków w swoich najlepszych latach, to nikomu to nie przeszkadzało. Ja tam się cieszę, że utarł nosa tym wszystkim Autom. To są dopiero kombinatorzy.

  • piotr186 profesor

    Kuba ma rację

    choć lądowanie amamna niewątpliwe lepsze niż te w Lahti to na 19,5 nie zasłużył...

    I oczywiście skacze tak tylko wyłącznie dzięki wiązaniom co do tego nie ma wątpliwości.

  • asd weteran

    Dziwne są te odejmowane punkty za wiatr. Pewnie na górze mają 3.0 pod narty, a na dole 1.0 i stąd uśrednione 2.0 pod narty. Potem odejmują strasznie dużo, a jakichś wielkich warunków generalnie nie ma.

  • aaaa początkujący

    Śmierdzi przekrętem na odległość. Amman jest chyba pierwszym zawodnikiem w historii, który od początku sezonu praktycznie nie miał chwili kryzysu, ale czy na pewno. Miał słabsze występy przed igrzyskami i nagle w momencie pojawienia się tajemniczych wiązań w Klingenthal od tego momentu odleciał wszystkim niemiłosiernie. Naprawdę już sam nie wiem co o tym myśleć.

  • hmm początkujący
    ?

    nie wiem czemu ale bardziej niz SImon wkurza mnie jego trenerek :P i cos musi byc z tymi wiazaniami bo Ammanna ewidentnie ,,trzyma " w tym powietrzu i nie opada tak szybko jak wszyscy .

  • anonim

    Amman , nie ma siły na niego;|
    juz chyba można mu pogratulować KK ;d

  • TAMM profesor

    Sędziom należy pogratulować dobrego oka.

  • Xellos profesor
    Zauner

    tak jak myślałem skoczył świetnie

    Porównywanie go do Stocha nie na miejscu...skoro prawie jest na równi z Małyszem co nie i może stanąć na podium konkursu.

    Stoch źle nie skoczył, wielu po nim skoczyło gorzej i Stoch miał najgorszy wiatr, jako jedyny miał na + dodane pkt.

  • skoczek12 bywalec

    Dzisiaj Ammann nie wylądował źle jak na tą odległość. Myśle że 19 mu się należą. Adamowi słabo wyszedł ten skok. Metr dalej by skoczył Zauner i Kofler to Adam byłby 4.

  • anonim
    Wiecie dlaczego tak skacze?

    Ja bym się nie dziwił jakby to Szwajcarzy albo Austriacy okazali się złodziejami tych wiązań a ladowanie to przesada 19,5 za taki skok? To jest paranoja. Najwyżej 18 powinien dostać a to by nie było 13 punktów tylko max 8 albo 9. Wiązania daja mu około 7 metrów przewagi

  • anonim

    bylem pewien ze takie skoki jak oddal Stoch i Rutkowski nie bedzie 30 ! mam nadzieje ze w 2 serii Stoch skoczy i zajmie miejsce okolo 15
    seria finalowa 18;13!

  • anonim

    Oni tymi punktami za wiatr manipuluja bo co innego na ekranioe pokazane a w praktyce Małysz traci kupe punktow za CO ZA CO? mial na ekranie 0.3 a dostal -9
    Gregorek MIAL HURAGAN 1.1 a jeszcze zyskal...

    Manipulatorzy totalni

  • huncwotka doświadczony

    Ammann niesamowity, odleciał rywalom ;) i no KK już prawie nalezy do niego...i nie rozumiem dlaczego znów wyzywacie go od oszustów...! Co tym razem zrobił złego? Aha no tak, prowadzi...^^ świetny powód.

  • rbej początkujący

    Amman to skoczek spoza innej ligi. Jak Małysz kiedyś.

  • anonim

    A oczywiście wiewiór znowu wygrał konkurs 1 skokiem. Już powoli zaczynam wietrzyć spisek z tymi jego wiązaniami. Sam się z teg śmiałem jeszcze nie dawno ale to już powoli zaczyna się stawać lekko podejrzane. Żeby nagle złapać taką formę pozwalając na odlatywanie w każdym skoku rywalom na 5, 6metrów. Nie bardzo jestem w stanie uwierzyć że wszystko tutaj wynika stricte z umiejęności Szwajcara- które rzecz jasna są bardzo wysokie.

  • strong1 weteran
    -

    No cóz Ammann znowu wygra na 99,5 procenta. Zasłużenie.Nie rozumiem jednak nadal tych not po 19.5.Ale no nie wszystko muszę rozumieć. Lądowanie tym razem Ok,ale i tak ocenione zbyt wysoko. Choć dziś i trak nie ma to znaczenia.

  • HKS profesor

    Jakby nie było 2 serii do Adam by się bardzo przybliżył do 3 miejsca w PŚ.

  • Xellos profesor
    Amman

    dzisiaj fenomenalnie :)

    już można gratulować wygranej KK

  • HKS profesor

    TO JEST NIEMOŻLIWE!

    Nie mam siły do niego;/ no nie mam;/

  • anonim
    komentarz

    Miałem nie pisać o panu Szczęs ale już mnie śmiech przez łzy bierze.
    Pan komentator nadużywa słów ten" te" tego"tamtemu"..przysłuchajcie się...np.to noszenie tę parabolę lotu ta odległość tej pierwszej serii tej pierwszej rundy...oczywistym jest , że tej!
    To nie pierwszy raz tak jest zawsze.

  • anonim

    śmiech na sali z tym wiatrem- nie uwierzę w życiu w taką loterię na która wskazuje korekcja punktów. Małysz miał przed skokiem ledwo 0,2 m/s z przodu- tyle co Zauner a różnica w punktach odcętych za wiatr wyniosła prawei 8 na niekorzyść Polaka. diametralna zmiana wiatru w przeciągu 5 sekund czy wadliwy system? Stawiam na to drugie. na potwierdzenie skok Schlierenzauera- na belce 0,8m/s pod narty a na korekcji punktowej wyszedł korzystniej od Małysza.

  • TAMM profesor
    @strong1

    Adam dostał takie noty jakie powinien.
    Wreszcie.

  • HKS profesor

    Ciekaweeee....

    Waszym zdaniem Adam słabo a jest na podium... hmm?

  • mmm doświadczony

    Małyszowi odejmuja kupe punktow za wiatr a mial slabo tylko 0.3pod narty

    Cos oszukuja z tym wiatrem...

  • strong1 weteran
    -

    Wydaje mi się,że Adam wcale nie miał tak korzystnych warunków,jak to pokazało się w przeliczniku,ale i sam skok nieco jakby słabszy. Ale walczymy o podium nadal. Przynajmniej Adam dostał świetne noty:P

  • anonim

    hahahahaha

    świetny jest ten system :)

    Adam o 1.4 pkt przed Zaunerem! Rewelacja!


    A Amman będzie miał 14 mimo że skoczy tyle co Adam

  • HKS profesor

    @xw (*eia.volta.net.pl),

    W takich warunkach to trzeba się z tego skoku cieszyć!

    BRAWO ADAM! NIGDY NIE ZAWODZI!

  • Maciek5052 profesor

    Według Szczęsnego Daiki Ito stał na podium ostatni raz w sezonie 2005/2006 , co za buc ! Przecież w tym sezonie był już dwa razy na podium ! Czemu TVP zatrudnia takie nie profesjonalne pierdoły ?

  • strong1 weteran
    Polacy mogli mieć jeszcze gorzej.

    Ewidentnie część skoczków ma zły wiatr i odjęte dodatkowo punkty,ponieważ skaczą krócej niż teoretycznie powinni. System na fińskie skocznie nie działa.

  • anonim

    jak nikt nie zepsuje teraz to Koudelka znow bedzie 31 :D

  • HKS profesor

    Ale cisza na skoczni to nie jest tornado w plecy. Stoch nie skoczył źle ale skoczył tylko przyzwoicie. Na pewno ma większe ambicje.

  • Xellos profesor
    @HKS

    Po prostu widzę jaka jest loteria. No ale też widzę, że wedle niektórych loteria tylko może usprawiedliwić Małysza i nikogo innego.

    Inni muszą sobie radzić nawet jeśli wiatr do d...

  • pawelf1 profesor

    Ten konkurs to farsa , Tak się kończy jak stawia się na rozwój skoków w kierunku coraz większego uzależnienia od wiatru. Zamiast kazać skoczkom przytyć , skrócić narty , postawić na SKAKANIE balistyczne to mamy fruwanie wychudzonych szkieletów w kosmicznych bajerach.

  • anonim

    Olli,Jacobsen,Ito,Bodmer - kandydaci do zepsucia :D

  • HKS profesor

    @Xellos

    Niewielu narzeka bo mieć cisze a 2 m/s to duża różnica ale Zauner sobie poradził.

  • Xellos profesor
    tak narzekacie

    a jak na razie nikt dalej nie skoczył od Stocha

    więc ?

    denerwujące jest to ciągłe narzekanie, inni też sobie nie radzą

  • HKS profesor

    + jest taki że w 2 seri nie powinien się pospinać...

  • anonim
    Xellos

    ale mu dodali
    ale prawda,ze jak by mial dobre warunki i by mu odjeli to by był na lepszym miejscu co teraz i tak

  • mmm doświadczony

    NieSzczesny
    "Kamil Stoch na wysokim 11miejscu..."

  • HKS profesor

    No ale jednak miał pecha... Niektórzy mieli 2 m/s pod narty...

  • anonim
    d

    http://www.ultrasonline.com/ref/Jakub1993/

    Polecem to sprawdzić, nie wiedziałem że takie coś istnieje, naprawdę super !

  • Xellos profesor
    Stoch

    pechowiec

    jako jedyny ma pkt. dodatnie

  • anonim

    jeden musi wejsc zeby stoch wszedl
    ale przeciez nie o to chodzi

  • Maciek5052 profesor

    Kuettel porażka :( Na początku PŚ miałem nadzieję że powróci do formy z sezonu 2005 /2006 .

  • anonim

    Rutkowski słabo ale nie tragicznie ale szanse na wejscie 10%
    Ale niech zostanie a Hula do wymiany.. chyba ze Jeszcze mietus za rutka

  • mmm doświadczony

    SZostak jest na4 stanowisku wiec patrzmy jak oceni Ammanna i Małysza

    RUtek spartolil

  • anonim

    http://sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/ps-w-kuopio-transmisja

  • Maciek5052 profesor

    Niech dadzą szanse startu Śliżowi , a Hule do domu .

  • agnesia96 bywalec
    ;D

    Tu jest relacja na żywo ;D

    http://nazywo.interia.pl/relacja/konkurs-pucharu-swiata-w-skokach-narciarskich-w-kuopio,1952

  • Xellos profesor
    Hula czas na wymiane

    nie ma żadnej poprawy

    Śliz do akcji

    @booz

    niestety tam bredzi dziadek, gdyby był Rudziński to z chęcią oglądam Eurosport

  • strong1 weteran
    -

    Cóż za cudowne skoki na obiekcie normalnym oglądamy Proszę Państwa przy wspaniałej pogodzie i sprzyjającym wietrze pod narty z nowym systemem. No ,cóż ciekawe,czy wobec tego Hofer zastosuje filozofię "po co Szymka denerwować niech się Szymek cieszy" i w "obronie" zdrowia Helweta obniży belkę jedynie przed nim? Bardzo możliwe.

  • anonim

    Zwolnijmy Szczesnego pilotami... Kto moze niech oglada na eurospcie....Ogladalnosc spadnie i moze w koncu na przyszly rok znajda kogos w miare rozgarnietego...

  • Xellos profesor
    Szczęsny

    stwierdził, że Hula oddał bardzo dobry skok i obejmie prowadzenie... :/

  • anonim

    wyniki pdf? co to jest? ;/

    na www. skokinarciarskie.pl. wyniki są całe i ukazują się znacznie szybciej. panowie zróbcie coś z tym, bo przełączę się na konkurencyjna stronke

  • xxx doświadczony
    Czy moze mi ktos wyjasnic gdzie tu njest forowanie Ammanna

    """autor: malysztomistrz (*..), 09 marca 2010, 16:39
    forowanie ammanna?
    wiatr 7 ostatnich zawodników
    jacobsen 0.71
    koch 1.13
    adam 1.42
    loitzl 1.32
    kofler 1.78
    morgi 1.43
    schleri 0.74
    szwajcar -0.09
    drugi najgorszy wiatr miał koudelka 0.37
    czy wierzycie ze tylko jeden zawodnik z 59 miał wiatr w plecy i akurat był to szwajcar?
    gratuluje "zwyciestwa" mistrzowi telemarku w dzisiejszym konkursie """

    Nie no Hofer cudotworca zmienil nagle wiatr dla Ammanna

  • anonim

    "Wiązania kolokwialnie mówiąc, zniknęły" - wg Szczęsnego kolokwializmem ukraść jest zniknąć. To jest rekord.

  • Xellos profesor
    @xd

    wątpie by wymyślił coś głupszego niż z tym, że Jacobsen będąc 33 ma jeszcze szanse na drugą serie jak 3 skoczy gorzej

    to już był rekord :)

  • Xellos profesor
    moim zdaniem

    system jest ok, poza belkami

    za sam wiatr jest wporzo, że coś tam się dodaje/odejmuje

    Ale Amman i Małysz powinni skakać z jednakowej belki i tyle kropka.

    Co za problem obniżyć belkę wcześniej a nie dopiero dla Ammana.

    Nawet nowicjusz w skokach wie, że Małysz umie skakać z niskich belek. Amman dostaje więc bonus, który w rzeczywistości Małysz też by wykorzystał i też by skoczył daleko z niższej.

    W ten sposób Adam nie ma nawet cienia szansy by wygrać jakiś konkurs w tym sezonie. Trudno...nic nie poradzimy.Hoffer robi co chce i nikt mu nie podskoczy.

  • anonim

    Ze studia TVP : "Amman z wiazaniami czy bez jest najlepszy" Skad oni to wiedza ze bez wiazan jest najlepszy? Jakie mial wyniki bez nowych wiazan w tym sezonie? Ktos wie?

  • anonim
    zle te nowe zasady

    przeciez skoki są nieobliczlne i o to w skokach chodzi zeby miec szescie i te szczescie wykorzystac a nie wygrywa ten który skoczyl o 10 metrow mniej od tego co skoczyl najdalej i wygral konkurs nowe zasasdy sa do kitu nie pamietacie takich sensacyjnych wygran a teraz tylko liczy sie na dwoch najlepszych

  • F@n weteran

    Stary system pokazal ze da sie tam normalnie skakac nawet jak nie ma az tak rownych warunkow. Pokazalo to Vancouver.

  • F@n weteran

    System moze byc jedynie w Turnieju Skandynawskim. I tylko w tych 4 konkursach. Nigdzie indziej bo sie robi parodia. Jak np. w Oberstdorfie.

  • anonim

    co się dzieje z Gregorem ? dalej się źle czuje po chorobie? jak na niego to przecież słabo ;( no ale to tylko trening, mam nadzieje że się jeszcze poprawi. Schlieri...proszę nie daj się ;)

  • Maciek5052 profesor
    F@n

    "Ja tez bylem przeciw"


    więc teraz jesteś ZA nowym systemem ? Bo Twoje wypowiedzi na jego temat na to nie wskazują : D

  • F@n weteran
    @ HKS

    Wlasnie najbardziej mnie zmienianie belek wkurza. Wyobraz sobie co bedzie w Planicy. Ammann sobie zyciowki nie poprawi. Tylko 219m bo 233m nie ustal z niewiadomych przyczyn. Taka belke tam pewnie dadza ze rekordy zyciowe na treningach sie trafiac beda.

  • anonim

    Jak ammann wygra dzis konkurs to juz na bank bede wiedział ze oszukuje z wiazaniami xd mały cwaniaczek.

  • tomaszczuk stały bywalec
    trening to juz historia

    dajcie spokój już z tym treningiem! Ważne aby zawody odbyły się w miare bez przeszkód. Nowy system moze i nie jest perfekcyjny ale wyrównuje wybryki aury. Gdyby Małysz miał wiatr 0m/s a szwajcar 1m/s pod narty i nie było by nowego systemu....

  • F@n weteran
    @Maciek5052

    Ja tez bylem przeciw. Odkad uslyszalem to rok temujeszcze w sezonie zimowym. Zanim to weszlo do LGP.

  • Pirx stały bywalec
    @pawlo500

    Oczywiście, przecież żeby dobrze skoczyć z niższej belki i wiatrem w plecy, w ogóle nie trzeba się wysilać. To wręcz samo przychodzi, łatwizna. :)

  • HKS profesor

    @Maciek5052

    Teraz wszyscy się burzą bo Małysz przegrywa:)

    Ciekaw jestem co by pisali jakby to Simon miał 1,5 pod narty a Adam cisze na skoczni.

    Ten system jest OK ale musi być dopracowany I BEZ ZMIANY BELEK.

    Sam wiatr - OK

  • F@n weteran

    Ten system to komedia. A wyobrazcie sobie co sie dziac bedzie w Planicy. Przeciez to bedzie parodia jak w Oberstdorfie.

  • Anja1980 doświadczony

    tu za belke jest 6,5 punkta do przodu za niższą i tyle samo do tylu za wyższą i dotego dochodzą punkty za wiatr korzystny u małusza + 1,4 a u Ammann -a - 0.9

  • anonim
    prośba do adama

    Malyszowi aby wygrać pozostaja tylko dwie opcje albo poprosic przed jego skokiem o obnizenie belki :P albo jak konkurs bedzie szedl z 1 belki to wtedy juz ammannowi nie obniża xD

  • anonim

    "zaliczany do klsyfikacji Turnieju Nordyckiego." poprawcie literowke.

  • Maciek5052 profesor

    Ja od początku pisałem że ten system jest do bani , ale większość twierdziła że jest suuuper , nie będzie loterii itp. to teraz przestańcie marudzić.

  • anonim

    to jest chore za jedna belke tylke pkt ? adam o jedna belke nizej by mail i by skoczyl 2-3 metry mniej chore chore

  • pawlo500 bywalec
    ehehe

    Smieszny ten system i tyle ! Po co wogólę się wyśilac ? najlepiej skoczyc mniej z niższej belki ,miec gorszy wiatr i wygryc z tym co skoczy 5 metrów dalej .Dobre to nie ma co :):(:( heheeh

  • anonim
    ??

    to jakim cudem amman wyprzedził małysza jak skoczyl aż 6.5 m krócej a belke miał tylko jedna nizej?..wniosek jest taki że musial miec poprostu jakis masakryczny wiatr w plery..bo za belke sie dostaje 3.5 pkt
    wiec skoro wygral o 7.4 pkt z malyszem wiec musial miec plus 3,9 za wiatr i plus 3,5 za belke a adam mial - 4.7 za wiatr

    Od Moderatora: Nazwiska, imiona piszemy z wielkiej litery!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(8171), 2010-03-10 00:24:14 ***

  • Kegarek bywalec
    @Gregor.

    Po przeliczeniu odległości, belki i siły wiatru wygrał Ammann.
    Skoczył bliżej, ale z niższej belki i z gorszym wiatrem.

  • agnesia96 bywalec
    ;D

    Trochę dziwnie to wygląda że Simon 118,5 jest pierwszy a Francuz jest 4 a skoczył 129m. ale Ammann rzeczywiście musiał mieć straszne warunki i jeśli skoczył i tak daleko i wygrał to naprawdę klasa sama w sobie ;D

  • anonim

    Adam Malysz wygral trening, wedlug FISU wygral Ammann.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl