PŚ w Lillehammer: Ammann wygrywa serię próbną, Adam Małysz najdalej!

  • 2010-03-12 17:45

Simon Ammann oddał najlepszy skok podczas serii próbnej przed zawodami Pucharu Świata w Lillehammer, Szwajcar uzyskał 134,5 metra. Najdalej lądował Adam Małysz, Polak z wyższego rozbiegu osiągnął 140,5 metra.

Na trzecim miejscu sklasyfikowany został Gregor Schlierenzauer po skoku na 129,5 metra. Na kolejnej pozycji uplasował się Anders Jacobsen, który lądował na 138 metrze. W czołówce nie zabrakło też miejsca dla Mattiego Hautamaekiego (133,5m), Martina Kocha (130m), Manuela Fettnera (133m) oraz Roara Ljoekelsoeya (132,5m).

Pozostali Polacy spisali się bardzo przeciętnie. Kamil Stoch skoczył 123 metry, co dało mu dopiero 26. miejsce. Łukasz Rutkowski osiągnął 115 metrów, a Stefan Hula tylko 106 metrów.

Pełne wyniki (.pdf) >>


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12482) komentarze: (72)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Lillehammer

    Miejsca Polaków w piatkowej serii próbnej:

    1.A.Małysz ------ 2 miejsce
    2.K.Stoch ------ 26
    3.Ł.Rutkowski - 41
    4.S.Hula ------- 48

    Odległości Polaków w piatkowej serii próbnej:

    1.A.Małysz ----- 140.5m - 84.6 pkt
    2.K.Stoch ------ 123.0m - 53.3
    3.Ł.Rutkowski - 115.0m - 36.2
    4.S.Hula ------- 106.0m - 18.6

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Lillehammer

    Miejsca Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ------ 3 miejsce z "10" ,którzy nie musieli kwalifikować się
    2.K.Stoch ------ 23
    3.Ł.Rutkowski - 42
    4.S.Hula ------- 43

    Do miejsc Polaków w kwalifikacjach (oprócz A.Małysza)dodałem + 10(najlepsza 10 PŚ.

    Odległości Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ----- 127.0m
    2.K.Stoch ------ 131.0m - 127.7 pkt
    3.Ł.Rutkowski - 120.0m - 107.8
    4.S.Hula ------- 119.0m - 107.5

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Lillehammer

    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.A.Małysz ------ 5 oraz -- 3 miejsce
    2.S.Hula ------- 37 oraz - 26
    3.K.Stoch ------ 29 oraz - 39
    4.Ł.Rutkowski - 62 oraz - 46

    Odległości Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.A.Małysz --.-- 130.0m - 95.4 pkt oraz 136.0m - 90.4 pkt
    2.S.Hula ------- 126.0m - 68.2 pkt oraz 125.0m - 67.5
    3.K.Stoch ------ 125.5m - 73.7 pkt oraz 123.5m - 60.6
    4.Ł.Rutkowski - 110.0m - 44.2 pkt oraz 119.0m - 53.9

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 11 zawodników bez pkt PŚ 2009/2010 do konkursu głównego awansował 1:

    35.MUSIOL Julian - GER - 115.5m - 104.5 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w kwalifikacjach

    Z 56 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2009/2010 w kwalifikacjach odpadło 7:

    15.P.Bodmer- 336 pkt
    36.Yumoto ---- 84
    69.Sklett ------ 11
    76.D.Ipatov -.-- 3
    80.I.Rosljakov - 3
    82.T.Okabe ---- 2
    82.A.Korolev -.- 2

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kalifikacji

    Z 67 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 11 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 91 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 do kwalifikacji nie przystąpiło 35:

    Z najlepszej "50" PŚ - brak jest 8:

    8.Ahonen -------- 494 pkt
    23.Thurnbichler - 201
    27.Vassiliev ----- 151
    37.Innauer ------- 82
    42.Mueller -------- 71
    43.K.MIĘTUS ----- 60
    46.Hayboeck ----- 54
    50.Sedlak ----.---- 51

  • kuba+ stały bywalec

    Witam wszystkich fanów skoków narciarskich! Prowadzę od trzech lat serwis o skokach narciarskich. Potrzebujemy jednak ludzi do pomocy. Poszukujemy osób do pisania list startowych (musza pojawiać się szybko przed konkursem), wyników zawodów (szybko po), aktualności ze świata skoków narciarskich (redagowanie z onet, wp, przegląd sportowy oraz tłumaczenia z zagranicy), felietonów (długie prace, na podstawie wiedzy, konkursów), podsumowań konkursów, zapowiedzi konkursów, grafiki, video, fotoreporterów. Za pracę oferujemy wstępy na zawody Pucharu Świata na całym świecie, legitymacje prasowe oraz e-maile redakcyjne. Dla najlepszych przewidziane wynagrodzenie (najaktywniejszych). Mile widziane osoby z doświadczeniem, albo mieszkające blisko kurortów narciarskich. Jeśli chciałbyś pomóc przy tworzeniu takiego serwisu napisz na GG 3930 334 (bez spacji) albo na e-mail sebak85@wp.pl. W zgłoszeniu podaj Imię i nazwisko, wiek, miejscowośc, funkcja na stronie, ilość wolnego czasu, tekstów dziennie oraz numer komunikatora Gadu-Gadu. Pozdrawiam!

  • anonim

    No,no nawet niezłe poszło polakom ;)
    Chociaż Ammann mógł zrobić ten wyjątek i na podium 3 miejsce zając ;D no może w gruncie rzeczy poza podium............ XD

  • anonim
    nooo szkoooooda

    ale i tak uważam, że nie ma co narzekać, podium to podium :-)

  • milar1 początkujący

    Lekko rozczarowany jestem Ljoekelsoeyem. Po treningach i kwalifikacja wydawalo sie, że stać go na 5 ale zobaczymy co pokaże w 2 serii.

  • zibi bywalec
    super

    ZGADZAM SIE TO BYL CHYBA NJELEPSZY STYLOWO SKOK ADAMA ZWRUCI)LISCIE UWAGE NA LEWA NQARTE JUZ MU TAK NIE OPADALA MOZE MA FAKTY

  • huncwotka doświadczony
    @ppp

    Nie ma tak wielkiej formy? Ja nie wiem jakie konkursy Ty oglądałeś/aś. Przecież nikt w każdym konkursie nie przeskakuje rywali o 5-10m ;] a zresztą to jest Turniej, konkursy są bardzo często więc zmęczenie jest normalne. Zapewne wielu z was teraz będzie na siłę przekonywać samych siebie, że Ammann wcale nie ma formy! Tylko dlatego, że dziś jest 2.
    W każdym razie w 2 serii czeka nas pasjonująca walka ;)

  • huncwotka doświadczony

    Ale wiecie różnica między Małyszem, a Ammannem jest tak mała, że wystarczy, aby któremuś odjęli więcej za wiatr i kolejność może się zmienić...czekajmy na 2 serię! :)

  • strong1 weteran
    Dobra

    Wszyscy kibicujący Adamowi "trza" robić wiatr boczny(odpowiednie ustawienie facjaty do telewizora)
    Fantastyczny stylowo skok Adama,jeden z lepszych pod tym kątem w tym sezonie. Należały się nawet 19,5. Skok Ammanna oceniony mniej więcej sprawiedliwie.

  • JaLeb stały bywalec

    Mnie osobiście cieszą też dobre wyniki Francuzów. W sportach zimowych żywię do nich dość dużą sympatię :)

  • ppp stały bywalec

    Obawiam się że szczurek w 2 serii walnie grubo ponad 140m. A nie ma się co oszukiwać- bez nowych wiązań przy niskiej belce i nowym systemie liczenia pkt. oddawanie skoków w granicach rekordu skoczni jest fizycznie niemożliwe. Natomiast przekonałem siędzisiaj że amman nie ma wcale tak wielkiej formy na jaką wskazywały jego wczesniejsze zwycięstwa- zwłaszcza przewaga jaką osiągał nad kolejnymi zawodnika- przewaga tak wielka że wręcz podejrzana- tym bardziej że Szwajcar nigdy nie słynął z odnoszenia przekonujących zwycięstw.

  • JaLeb stały bywalec
    Belki

    No i mamy dowód na to że belki to manipulacja. Ale pewnie zaraz się zlecą orędownicy belek :)

  • anonim
    FanAmmanna

    Masz rację. Adam nie zasługiwał na 19. Co najmniej 19,5 ;>

  • anonim

    Rutkowski i Hula po raz kolejny nie weszli do 30. To co Hula zrobił w tym sezonie to przechodzi ludzkie pojęcie. Tak dużo startów i tak mało pkt. Jak mu się mogła forma ulotnić w tydzień? Nie wiem czemu nie wymieniono Huli i Rutkowskiego. Jest przecież Śliż, Krzysiek Miętus (na tej skoczni skakał dobrze) może nawet Grzesiek Miętus który jak skakał w PŚ to nie zawodził. Ciekawi mnie jaki będzie skład na loty. Pewnie pojedzie Rutkowski i Hula którzy są bez formy.

    Gratulacje dla Kamila Stocha. Dobry sezon pod względem łapania się do 30. Hilde odpadł tak więc Kamil ma dziś szansę uciec mu w generalce.

    Kapitalny skok Adama. Wydaje mi się że to jest najlepszy jego skok ostatnio i widać efekt. Naprawdę genialny skok.

  • anonim

    Dwie dziwne sprawy:
    1. ile skoczył Amman - wyglądało, że ok, 2 metry przed linią oznaczjącą skok Adama....
    2. Jaki wiatr miał Gregor - bezpośrednio przed nim i po nim był pod narty - ok. 3punkty.... Gregor "miał" +1,5.... nikt w ciągu ostatnich kilkunastu minut nie miał tylnego wiatru..... i tyle skoczył... i że go puścili w takich niekorzystnych warunkach - zazwyczaj czekają gdy jest skoczkiem z czołówki, nawet gdy są przeliczniki...

  • Xellos profesor
    tak jak mówiłem

    bez manipulacji belkami skoczyli podobnie

    a w próbnej 2 w dół i Małysz odstawał punktowo

    rekompensata za te belki to największa porażka w tym systemie, jeszcze ten wiatr idzie jakoś przeżyć

    mina Ammana bezcenna :) jak zobaczył po skoku, że nie jest 1

  • agnesia96 bywalec
    ;D

    Dobra,dobra.
    Widzę reakcję prawdziwych kibiców więc nie już nie pisze ;P
    Niech sobie Małysz wygra,ale nie bulwersujcie sie ;D

  • asd weteran

    Mina Hofera przed skokami Austriaków = bezcenna :P.

  • HKS profesor

    Mi się wydaje że Adam przegra ale cała sytuacja dobrze wróży przed lotami:) Czyżby medal?

    OBY!

  • anonim
    Transmisja

    Jak już ochłonęli to poproszę o jakiś bezpośredni link do transmiasji.
    Te linki z mecznazywo nie działają :/

  • anonim

    Ale sie Małyszowi pofarciło. Sedziowie oszukali Ammana. Za co te 19 dla Malysza? Za co pytam sie!

  • anonim
    agnesia96

    Małysz dzisiaj udowodnił że nie potrzebuje oszustwa żeby wygrywać. To jest prawdziwy mistrz [...]

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2010-03-12 18:20:36 ***

  • anonim
    No ale z odleglosciami to troche przeginają

    Według mnie Stoch wylądował za linią 120m dość wyrażnie a tu bach 119,5. Za to Koch wylądował prze linią i miał 120,5. troche dziwne...

  • anonim
    agnesia96

    nie podnoszę nigdy ręki na dzieci ale powiem Ci, że masz szczęście, że Cie nie znam...

  • Maciek5052 profesor

    Dzisiaj i w niedzielę niech Adam wygra a Simi dzisiaj niech broni się przed Gregorem : D Adam wygra 2 razy i może co niektórzy zamkną te niewyparzone dzioby.

  • Fanka_Simona doświadczony

    no i może być chociaż raz jakaś odmiana..... ;D
    ADAM niech wygra dzisiaj ;)

  • anonim

    no nareszcie teraz Ammann zepsuje i narescie mamy zwyciestwo moze po tym zwyciestwie Adam zacznie zwycięzac i nokautowac rywali jak przed laty:)

  • anonim

    @BadMad
    Na szczescie omineło mnie to,bo przełączylem w pore na Eurosport.Ale moge sobie wyobrazic tą wariacje Szczęsnego.Bo mam już dość,wole jak już sie drze Szaran.
    No Adam jedyna szansa dzisiaj na pokonanie Ammanna.To był piekny skok...

  • anonim
    widzieliscie zdziwko simona? ^^

    Hahahah... Adam, tobie nawet te wiązania niepotrzebne, drugi raz tak samo dobrze skoczyć i węszę zwycięstwo :D

  • huncwotka doświadczony

    Wiecie co? przez cały konkurs czułam, że dziś Ammann nie wymiecie jak dotychczas... jest jeszcze 2 seria, ale myślę, że dziś może nie wygrać...cały czas towarzyszyło mi to uczucie.

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsza seria konkursu w Lillehammer

    Miejsca i odległości Polaków w I serii

    1.A.Małysz ------ 135.5m - 137.1 pkt
    16.K.Stoch ------ 119.5m - 106.6
    35.S.Hula ------- 118.5m -- 94.4
    49.Ł.Rutkowski - 109.0m -- 77.0

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

    SUPER

  • Maciek5052 profesor

    Widzieliście co pisało na Gregora ? "Gregor to Kurczak " ? : D

  • ppp stały bywalec

    Schirenzuaer +1,7 za wiatr? haha już to widze. Takie kity to sobie hofer może wciskać matce

  • anonim

    jakie słabe noty znowu... 19.5 spokojnie a nawet 20 powinno być... to jest chore

  • ppp stały bywalec

    Adam miażdzy system! Dzisiaj będzie zwycięstwo! Tylko nie próbuj Hofer mendo obniżac belki przed szczurem.

  • anonim
    uwaga! ściszyć telewizory :D

    zaraz Małysz będzie skakał, więc nieSzczęsny wydrze koparę,

  • HKS profesor

    Dziś belki Ammanowi nie obniżą. Zobaczymy ile dołoży Adamowi.

    Stoch jednak całkiem wysoko będzie. Dobrze że nie za wysoko bo może się nie spali...

  • Maciek5052 profesor

    Przy Szczęsnym nie wiem jaką mam głośność ustawić : D Jak ustawie pod jego darcie to znowu oprócz tego nic nie słyszę ,a jak ustawię w sam raz to aż mi sutki skręca : D

  • Fanka_Simona doświadczony

    czy Szczęsny musi zawsze ten sam tekst powtarzać jak skacze Harri Olli ? Ileż można ? ;D

  • Maciek5052 profesor

    Ten Zauner jest niesamowity ! :) Miło by było zobaczyć Go na podium :)

  • anonim
    Maciek5052

    dokladnie hahaha,+ jego komentarz koronny \'ależ wysoko pofrunął XYZ\

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsza seria konkursu w Lillehammer

    Miejsca i odległości Polaków - sytuacja po 30 skokach:

    6.K.Stoch ------- 119.5m - 106.6 pkt
    16.S.Hula ------- 118.5m -- 94.4
    29.Ł.Rutkowski - 109.0m -- 77.0

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

    K.Stoch w najgorszym razie 26 miejsce po I serii.
    S.Hula - 6 zawodników "musi" zepsuć zeby wszedł do II rundy!

  • anonim
    DNOOOO

    potem 100 metrów mułu a potem nieSzczęsny, ten koleś zabiera mi całą przyjemność tym sowim ględzeniem, zaraz będą lepsi zawodnicy i będzie znowu co drugi skok darł ryj jakby go kto ze skóry obdzierał.

  • HKS profesor

    Stoch będzie nisko ale będzie miał małą startę także może to lepiej bo się w drugiej serii nie pospina:D

  • anonim
    Saraah

    Kocham Cię ;D
    Większość dziewczyn tutaj są za [Gregorem] ew. za Simonem (oczywiście nie mówię o wszystkich) mając Adama na drugim planie albo w ogóle mając go głęboko co jest dosyć dziwne będąc Polakiem i mając takiego skoczka. Poza tym to co tutaj dzisiaj piszesz jest prawie identyczne co do mojego zdania ;>
    ;))
    --------------------------------------------
    moderator: Tutaj nie wolno wyzywać skoczków. Następnym razem Twój komentarz zostanie wykasowany w całości.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2010-03-12 17:49:00 ***

  • Maciek5052 profesor

    Po zachowaniu Szczęsnego można wywnioskować że zbyt wymagający nie jest , wystarczy jak Adam będzie 2 a Stoch 30 i mamy drużynę : D

  • neomis stały bywalec

    http://www.meczenazywo.pl/index.php?id=trans&d=12&m=03&r=2010#24316
    tu są działające linki

  • saraah początkujący

    No szkoda, szkoda, że Łukasz Kruczek nie daje szansy Rafałowi Śliżowi, bo chłopak sobie dobrze radzi.

  • anonim

    mnie najbardziej denerwuje zmiana tonacji u seba az mnie wtedy glowa boli,brawo rutek + huragan

  • saraah początkujący

    Denerwuje mnie takie gadanie, jak przed chwilą pana Szczęsnego: dla najlepszych skoczków Simona i Gregora została obniżona belka. Zastanawia mnie jedno: Kto był tyle razy z rzędu drugi? Kto zdobył dwa srebrne medale? Przecież nie Gregor a Adam. Przykre jest to, że nie ma tutaj sprawiedliwości i zawsze austriacy i Simon traktowani są lepiej. Raz Adam ma za dobre warunki i go niepuszczają, a za chwile na belce Gregor czy Simon, warunki jeszcze lepsze i już, odrazu lecą. To na tym ma polegać?

  • anonim
    Transmisja

    Gdzie mogę obejrzeć skoki( najlepiej z polskim komentarzem ) w internecie? Niestety na tvp.pl nie ma

  • huncwotka doświadczony

    Od początku mówiłam, że ciągłe zmiany belek są bez sensu. Wg mnie powinni ją zmieniać tylko w przypadku, kiedy naprawdę jest to konieczne, a nie jak ktoś skoczy stosunkowo daleko, ale też bez przesady i od razu belka w dół ;/

  • anonim
    mm

    jasnym jest ze obnizenie belki jest lepsze...
    przy skoku na 140m+ ładowanie moze byc juz slabe poprostu a tu belke obnizą i skok na 133-135m z ladnym telemarkiem pozwoli danemu skoczkowi prowadzic;;x

  • HKS profesor

    No i szczęście Huli się skończyło. Nie ma szans na 30.

  • saraah początkujący
    do grinch

    Dokładnie tak! Dla najlepszych skoczków się obniża belkę... a zawsze robią to po Adamie. Więc coś tu chyba jest nie halo. To, że jest 6 w klasyfikacji generalnej nic przecież nie oznacza. Teraz jest dużo mocniejszy od Loitzla, Koflera i nawet Gregora.

  • HKS profesor

    Raczje Hula miał szczeście:D

    ponad 1 m/s pod narty. Może jakimś cudem wejdzie.

  • grinch początkujący

    Jeśli dla najlepszych skoczków obniża się belką, bo mogłoby być niebezpiecznie, to dlaczego robi się to po skoku Małysza? Przecież to on i Ammann są w tej chwili najlepszymi..

  • saraah początkujący
    do JA :D

    Jeśli by tak kierować się sercem to wszystko by było w porządku. :D Nie twierdze, że jestem obiektywna, bo nie jestem... komu jak komu ale Adamowi te zwycięstwo należy się najbardziej.

  • Maciek5052 profesor

    Dzisiaj Dawid Kubacki obchodzi urodzinki. Happy New Year :) : D

  • anonim
    Podziękujmy

    Podziękujmy Adamowi za to wszystko co zrobił , i cieszmy się jego skokami,a nie oceniajmy że jest lepszy czy gorszy od Ammana,Amman ma życiową forme,a Adam Już bawi się skokami,takiego adama chcieliśmy zobaczyć,
    Po skoku zawsze zadowolonego,,,Po skoku- i Przed !
    Adam dziękujemy za wszystko ;)

  • saraah początkujący

    Właśnie... jak można karać za sprzyjające szczęście? Taka to dyscyplina, polega właśnie na szczęściu, dobrych warunkach,a nie na obliczeniach. Zabijają to wszystko. To się zaczyna robić niesmaczne. Żeby tak znokautować, przeskoczyć skocznie i być drugim?

  • Angelika początkujący

    Mi sie wydaje , że będzie tak :
    1. Ammann
    2. Małysz
    3. Schlierenzauer
    Takie mam przeczucia ;)

  • JA :D doświadczony

    No i pięknie Adaś. Jaka szkoda, że mamy takie zasady a nie inne. Wypaczanie wyników i zabijanie ducha sportu. A tak abstrahując już od tego wszystkiego. Jak można karać zawodnika za to, że ma szczęście?

  • saraah początkujący

    Nie, to już jest jakaś parodia skoków. -.-
    Adam skakał z 4 belki i zmiażdżył- 140, 5 m! Reszta już skakała z 3, a Gregor i Amman z 2. Dostali ogormną ilość punktów za belkę i tym oto "cudownym" sposobem Amman zwyciężył skacząc zaledwie 134, 5 ! Za to punktami znokautował. Adam miał 84,6 a Simon 91,4. I co to ma być? Zwyczajna farsa. FARSA a nie skoki narciarskie. Być może będziecie uważać, że jestem nieobiektywna, bo chodzi o Adama, ale mnie po prostu krew zalewa jak coś takiego widzę. Nie dość że Simon ma niesamowitą formę, magiczne wiązania, to mu nawet warunki sprzyjają. Wg tego popapranego systemu za belke dostał tyle punktów i znokautował zamiast odległością to punktami! Super. Pomyślcie, jak może czuć się Małysz. Belki zmieniają jak szaleni, szkoda, że nie zmienili do 1.

    I dlaczego niby Adam nie może skakać z tej samej belki co Simon? Ślepi są? NIe widzą że jest w formie? Nie widzą że Loitzl czy Kofler nie skoczą tyle?

  • Fanka_Simona doświadczony

    Jakoś tak sobie myślę że będzie podium;
    1 Ammann
    2 Małysz
    3 Schlierenzauer
    zupełnie nie wiem skąd mi się to wzięło, takie przeczucie....;D

  • agnesia96 bywalec
    ;D

    Pięknie Simon,ładnie Adam.
    Liczę że po raz 6 będą takie same dwa pierwsze miejsca ;D

  • anonim

    Czyli Łukasz i Stefan dzisiaj raczej poza 30, nie zdążyłem dzisiaj w ogolę obstawić skoków :/

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl