Janne Vaatainen rezygnuje

  • 2010-03-21 18:43

Janne Vaatainen nie będzie trenerem fińskich skoczków narciarskich w przyszłym sezonie.

Szkoleniowiec Finów potwierdził dziś swoją decyzją na antenie telewizji MTV3 oraz YLE. Jako główny powód odejścia wymienia bardzo złą sytuację fińskich skoków i brak śródków na obozy treningowe.

"Decyzję podjąłem tydzień temu. Życie nie może składać się tylko z lotnisk i skoczni narciarskich. Jeszcze nie wiem co będę robił w najbliższej przyszłości. Mam kilka możliwości i mogę obrać różne ścieżki życiowe" - powiedział Väätäinen.

Janne Väätäinen w latach 2006-2008 był drugim trenerem fińskiej kadry narodowej. W kwietniu ubiegłego roku, po odejściu Tomiego Nikunena, został mianowany głównym trenerem Finów.

Nie wiadomo jeszcze kto zostanie nowym szkoleniowcem Janne Ahonena i spółki.


Tuija Hankkila, źródło: MTV3
oglądalność: (14041) komentarze: (100)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Janne Vaeaetaeinen w PŚ

    Janne Vaeaetaeinen ur.1975

    1992/1993 - 59 miejsce ---- 1 pkt - 5 Fin
    ----------------------------
    1993/1994 - 18 miejsce - 237 pkt - 4
    1994/1995 - 80 miejsce--- 11 pkt-11
    1995/1996 - 40 miejsce - 113 pkt - 6
    1996/1997 - 82 miejsce--- 10 pkt-11
    1997/1998 - nie klasyfikowany
    1998/1999 - 77 miejsce---10 pkt - 8

    W sezonie 1992/1993-stara punktacja(1-25 pkt,2-20,3-15,4-12,5-11,6-10,15-1 pkt

    Miejsca w "15" konkursów:

    3 miejsce--- 28-02-1996 Kuopio
    8 miejsce--- 27-03-1993 Planica
    8 miejsce--- 26-03-1994 Thunder Bay
    10 miejsce - 09-01-1994 Murau
    10 miejsce - 15-01-1994 Liberec
    11 miejsce - 30-12-1993 Oberstdorf
    11 miejsce - 04-01-1994 Innsbruck
    12 miejsce - 14-12-1993 Predazzo
    14 miejsce - 20-03-1994 Planica
    15 miejsce - 11-03-1993 Lillehammer

  • anonim
    Janne Vaatainen

    VIII.TCS:
    2008/2009: 7.Olli, 9.M.Hautamaeki, 14.Larinto, 26.Keituri i 51.Niemi.
    2009/2010: 2.J.Ahonen, 12.Olli, 36.Keituri, 37.M.Hautamaeki, 49.Larinto i 54.Kovaljeff.
    IX.TN:
    2009: 2.Olli, 10.M.Hautamaeki, 22.Larinto, 30.Keituri, 52.Niemi, 59.J.Hautamaeki, 64.Kovaljeff i 66.Mika Kauhanen.
    2010: 11.Olli, 22.M.Hautamaeki, 26.Keituri, 28.Happonen, 31.Muotka i 51.J.Ahonen.
    X.PŚ w lotach:
    2008/2009: 2.Olli, 9.M.Hautamaeki, 17.Larinto, 24.Keituri, 47.Kiuru i 49.Ruuskanen.
    2009/2010: 10.J.Ahonen, 13.Olli, 15.M.Hautamaeki, 25.Keituri i 37.Happonen.
    XI.FIS Team Tour:
    2008/2009: 3. miejsce 3960,4 pkt. (punkty dawali: Larinto, M.Hautamaeki, Olli, Keituri i Ruuskanen).
    2009/2010: 5. miejsce 3739,5 pkt. (punkty dawali: Olli, Keituri, M.Hautamaeki, J.Ahonen, Muotka, Larinto, Niemi i Kovaljeff).
    W sumie 7699,9 pkt.
    XII.ZIO:
    Vancouver 2010: K95: 4.J.Ahonen, 19.Happonen, 22.Keituri i 51.Olli; K125: 18.Olli, 26.M.Hautamaeki, 31.J.Ahonen i 50.Happonen oraz drużynowo: 4. miejsce (M.Hautamaeki, Happonen, Keituri i Olli).
    Medale: 0 (0 0 0).
    XIII.MŚ:
    Liberec 2009: K90: 7.Larinto, 13.Olli, 29.Keituri i 36.M.Hautamaeki; K120: 11.M.Hautamaeki, 12.Larinto, 21.Olli i 31.Keituri oraz drużynowo 6. miejsce (M.Hautamaeki, Keituri, Larinto i Olli).
    Medale: 0 (0 0 0).
    XIV.MŚL:
    Planica 2010: indywidualnie: 11.Olli, 15.Happonen, 17.M.Hautamaeki i 27.J.Ahonen oraz drużynowo: 3. miejsce (Happonen, Muotka, M.Hautamaeki i Olli).
    Medale: 1 (0 0 1).

  • anonim
    Janne Vaatainen

    Finowie za czasów Janne Vaatainena (od sezonu 2008/2009 do końca sezonu 2009/2010):
    I.LGP:
    2008: 11.Harri Olli, 16.Kalle Keituri, 24.Ville Larinto, 57.Sami Niemi i 65.Jussi Hautamaeki 1 zwycięstwo (1 Olli).
    2009: 6.Olli, 27.Janne Happonen, 41.Keituri i 71.Niemi 0 zwycięstw.
    W sumie 0 zwycięstw.
    II. Konkursy drużynowe w LGP:
    2008: 5. miejsce w Hinterzarten (Larinto, Arttu Lappi, Keituri i Olli).
    2009: 3. miejsce w Hinterzarten (Niemi, Happonen, Olli i Keituri).
    W sumie 0 zwycięstw.
    III.PN w LGP:
    2008: 7. miejsce 639 pkt.
    2009: 6. miejsce 685 pkt.
    W sumie 1324 pkt.
    IV.Puchar 4 Narodów:
    2008: 7.Olli, 19.Keituri, 30.Niemi, 31.Larinto i 52.Lappi.
    2009: 5.Olli, 28.Keituri, 36.Niemi i 45.Happonen.
    V.PŚ:
    2008/2009: 4.Olli, 12.M.Hautamaeki, 14.Larinto, 21.Keituri, 53.Kai Kovaljeff, 65.Tami Kiuru, 71.J.Hautamaeki, 82.Veli-Matti Lindstroem, 82.Juha-Matti Ruuskanen i 82.Niemi 3 zwycięstwa (3 Olli).
    2009/2010: 11.Janne Ahonen, 14.Olli, 27.M.Hautamaeki, 34.Keituri, 50.Happonen, 55.Olli Muotka, 67.Larinto, 77.Kimmo Yliriesto i 82.Kovaljeff 0 zwycięstw.
    W sumie 0 zwycięstw.
    VI.Konkursy drużynowe:
    2008/2009: 1. miejsce w Kuusamo (Larinto, Keituri, Olli i M.Hautamaeki), 3. miejsce w Willingen (Larinto, Keituri, M.Hautamaeki i Olli), 1. miejsce w Oberstdorfie (Keituri, Ruuskanen, M.Hautamaeki i Olli), 2. miejsce w Lahti (Larinto, Keituri, Olli i M.Hautamaeki), 2. miejsce w Vikersund (M.Hautamaeki, Keituri, Larinto i Olli) i 8. miejsce w Planicy (M.Hautamaeki, Keituri, Larinto i Olli).
    2009/2010: 3. miejsce w Kuusamo (M.Hautamaeki, Keituri, Olli i J.Ahonen), 3. miejsce w Oberstdorfie (M.Hautamaeki, Keituri, J.Ahonen i Olli), 5. miejsce w Willingen (Muotka, Kovaljeff, Niemi i Larinto) i 8. miejsce w Lahti (Happonen, M.Hautamaeki, J.Ahonen i Olli).
    W sumie 2 zwycięstwa.
    VII.PN.
    2008/2009: 2. miejsce 4270 pkt.
    2009/2010: 4. miejsce 2093 pkt.
    W sumie 6363 pkt.

  • anonim
    Janne Vaatainen

    Byle, żeby Tajner nie uznał, że wywala Kruczka i jego daje. 2 lata temu kibic bali się, że Kruczek zaprowadzi polskiego skoki na dno, a okazał się lepszym trenerem niż Vataainen. Zdecydowany regres fińskich skoków pod jego wodzą, nawet powrót Ahonena i Happonena mu nie pomogły. O ile jeszcze sezon 2009/2010 można uznać za w miarę udany, o tyle sezon 2009/2010 to jak dla mnie katastrofa. Ahonen podratował trochę sezon na TCS. Olli był niezły. A reszta to katstrofa. Pierwszy raz od sezonu 1992/1993 w klasyfikacji końcowej PŚ nie było Fina w "10", pierwszy raz od MŚ w Ramsau Finowie wrócili z wielkiej imprezy bez medalu (Liberec 2009), gdyby nie skok Ł.Rutkowskiego to by nie było żadnego medalu u tego trenera.
    Wszyscy narzekali na Nikkunena, ale on przynajmniej w każdym sezonie wracał z medalem, mnóstwo zwycięstw i miejsc na podium, 1 słabszy sezon 2006/2007, a i tak zły nie był, a w sezonie 2007/2008 zespół się podniósł.

  • anonim
    :/

    @Becks
    Veli-Matti przeszedł zapalenie płuc,prawdopodobnie ma również astmę :(

  • anonim
    Veli Matti Lindstroem

    Nie jaki nerus napisał że veli matti lindstroem jest chory. WIE KTOŚ MOŻE NA CO ? Prosze o odpowiedz

  • anonim

    Nikka (*166.multimo.pl), 21 marca 2010, 20:43
    -
    Ponoć Matti Hautamaeki nosi się z zamiarem zakończenia kariery...

    Matti Hautamäki ma zadecydować o przyszłości swojej kariery zawodowej, między innymi, na podstawie skoków w najbliższych miesiącach. tak wynika z informacji dla fińskich medii, plus do tego dojdą napewno jego chęci po tych kilku miesiącach i spojrzeniu z dystansu na ten ostatni sezon- ale to już moje przemyślenie.

    (Chyba nie będę się w stanie pogodzić z tym jeżeli skończy już po tym sezonie dla mnie to jeszcze nie ten moment, nie potrafię sobie tego wyobrazić)

  • Maewju stały bywalec

    Niestety w fińskim sporcie zimowym jest źle,pokazała to Olimpiada...zmiana trenera niestety nic tu nie da,jezeli nie bedzie pieniedzy,nie bedzie tez wynikow :(

  • anonim

    wydaje mi sie ze janne v. to jest poprostu kiepski trener i moim zdaniem zawsze będzie bez sukcesów

    a wiecie moze jacy zawodnicy po tym sezonie kończą kariere
    wielkie dzięki :)

  • Emil profesor

    @GAWON. te "lata świetlne" to są dwie porażki z naszymi na MŚ z rzędu oraz minimalne wygrane na IO i MŚ w lotach. Oraz 200 pkt przeagi w Pucharze Narodów (1/10 punktów punktów zdobytych przez Finów)

  • piotr186 profesor

    dejv pózniej zobaczę na tego roczne drużynówki i spróbuję podstawić pod Małysza innego skoczka zobaczymy jakie miejsca zajęliby Polacy bez Małysza....

  • anonim

    dejv niekoniecznie fakt nie bilibyśmy się o podium tak jak teraz ale np. wczoraj jakby śliż skakał za Małysza i skoczyłby np. 2X185 metrów to te 4 miejsce byśmy mieli...Zazwyczaj pewnie bysmy się bili o 6 miejsce najwyżej i częściej lądowalibyśmy po za 8, ale nadmiernej tragedii by nie było.. jeśli Stoch skakałby dobrze.

  • dejv bywalec

    piotr186

    wysokie wyniki drużynówki to zasługa Małysza , pomyśl że w tym sezonie był w formie, teraz postaw za małysza kogoś innego coś pomiędzy stochem a rytkowskim czy hulą , jaki bedzie wynik ? ano żenada , stoch sam nie udzwignie tego i bedą miejsca słąbe, nie ma co mówić że jest jakiś postęp bo go nie ma .

  • anonim
    :/

    @BBB
    Oficjalną wersją była rezygnacją Nikunena ze stanowiska.Z rzetelnego zródła wiem,że został zwolniony.Aby nie robić zbędnego zamieszania jako wersję oficjalną przyjęto,że sam zrezygnował ze stanowiska.Być może wróci do trenowania Finiaków ale wydaje mi się,że są na to nikłe szanse.

  • AdJ doświadczony
    u nas jeśli zmiany, to poniżej Kruczka

    Z tego, co widzę (ale może się nie znam), to poziom jest, ale nie było widać umiejętności nastawiania się na najważniejsze imprezy.
    Może zatem brakuje kogoś, kto by kontrolował formę fizyczną lub psychiczną kiedy jest potrzebna.
    Po IO pojawił się wątek zwalniania psychologa i nie zdziwię się jak się do tego wróci. Może ew. też fizjolog. Tzn. mam nadzieję, że Kruczek wie o co chodzi, ale póki nie było konkretów, ani czasu nie nie, to głośno nie mówi.

    I moje odwieczne życzenie - Horngacher dla młodzieżówki...

  • F@n weteran

    Co do Kruczka to mysle ze powinien zostac. Odejsc to raczej powinien szanowny pan Celej. Polscy skoczkowie robia postepy. Kamil Stoch mial nawet rowny sezon jak na niego, porownujac wczesniejsze. I narobil nawet sporo punktow. Lukasz Rutkowski bardzo nierowny ale i tak to jego najlepszy sezon. Stefan Hula, duzo startow, malo punktow, wlasciwie to 20, ale najczesciej zajmowal miejsca 30-40, to jest regularnosc, tylko trzeba go lepiej przygotowac i bedzie conajmniej 20-30. Krzysiek Mietus, obiecujacy talent. Bardzo dobrze pokazal sie w pierwszej polowie sezonu. Narobil 60 pkt, nastepny sezon bedzie napewno lepiej, musi tylko wzmocnic odbicie. Grzegorz Mietus, gdy nasza kadra przygotowywala sie na IO on godnie nas reprezentowal. Zdobyl 20 pkt w bodajze 2 albo 3 startach, nie liczac Zakopanego. Takze w przyszlym sezonie moze byc naszym solidnym punktem. Marcin Bachleda - jego jeden z najlepszych sezonow, poczatek sezonu naprawde dobry. Byl nawet 15. Szkoda ze ma forme tylko w lecie. Moze jakis inny cykl przygotowan dla niego? Rafal Sliz, podobnie co Bachleda, inny cykl przygotowan bo dopiero pod koniec sezonu w PK zaczal skakac dobrze. Maciej Kot - naprawde nie wiem - LGP nawet nawet, PK dobrze, PŚ fatalnie. Druzyne mamy i mozemy sie spodziewac dobrych wynikow.

  • anonim
    DO WIDZENIA PREZESIE TAJNER

    WNIOSEK POWINNIŚMY WYWALIĆ NAJPIERW TAJNERA A KRUCZKOWI DAĆ JESZCZE 1 SZANSE ALE TYM RAZEM PRZY SZKOLENIU MLODZIERZY. KADRĘ A POWINIEN OBJĄĆ TRENER Z UZNANYM DOROBKIEM. NIE BÓJMY SIĘ ZATRUDNIĆ ZAGRANICZNEGO SZKOLENIOWCA KOSZTY ZWRÓCĄ SIĘ JAK BĘDĄ SUKCESY

  • F@n weteran
    @walik

    Ale Amerykanie moga miec zawodnikow na miare 30 ale musza ich wyszlifowac. Narazie jest dwoch dobrych: Nicholas Alexander i Peter Frenette ktory pokazal sie na IO. Ale nie rozumiem dlaczego trener ich nie dal mu szansy w PŚ oraz w lotach w Planicy.

  • anonim

    Przynajmniej fińscy trenerzy potrafią przyznać się do błędów i odejść, a nie tak jak u nas obracać każdy zły występ w sukces jak to robi duecik Tajner - Kruczek :/
    Ciekawe kto teraz się Finami zajmie, mają tylu świetnych trenerów, ale wszyscy pracują w innych ekipach, cóż "szewc bez butów chodzi"

    @Sony
    Nikunena nikt nie wywalił, sam odszedł...
    Przynajmniej za jego czasów pojawiali się młodzi, były sukcesy, a teraz? Stagnacja.

  • anonim
    CZAS NA ZMIANY!!!

    Jak będziemy się tak ociągać to wyprzedzą nas inne ekipy i wtedy 4 miejsce będzie ogromnym sukcesem. Zdajcie sobie w końcu sprawę,że Adam nie jest dlugowieczny.Trzeba w końcu zmienić metody szkoleniowe i zatrudnić dobrego trenera. Nie można się wiecznie ogrzewać w blasku Malysza. To dotyczy w szczególności Tajnera

  • anonim

    Trenerem mógłby zostać Kuetel. Amman mówił, że Andi jest świetnym teoretykiem i czasem wie więcej niż trener.

  • anonim
    :/

    Nie rozumiem osób,które chcą powrotu Nikunena,przecież on został wywalony przez fiński związek,ponad to pracował z kadra fińską,o ile dobrze pamiętam, 6 lat i powiedział,że to wystarczająco długo jak na pracę z jednym zespołem,a poza tym skoro Nikunen jest taki dobry to dlaczego nie zatrudniono go w innym kraju,np w Polsce,albo Niemczech?

  • anonim

    Finowie czy w kryzysie czy nie o lata świetlne wyprzedzają naszych przecieraczy bul i wycieczkowiczów.Widać że mają prawdziwe talenty i twarda ręka sprawi ze wrócą na szczyt.A nasze buloklepy nic nie osiągnęły i nie osiągną.Jak czytam rewelacje że Rutkowski miał niezły sezon to mnie krew zalewa.Własnie wczoraj pokazał w swoim drugim skoku jaki to miał niezły sezon.Ja jako kibic wymagam od nich skoków przynajmniej przyzwoitych a nie bulorycia.Finowie i bez trenera będą o niebo lepsi od naszych z najlepszym trenerem.Taka jest prawda!

  • Damian375 stały bywalec
    Może

    Witam, niekiedy myślę, że niektóre Osoby chciałby, żeby zamiast Pana Kruczka był trener (nawet i pierwszy lepszy (Nie mówię o Panu Vattainenie) z zagranicy...) - Dajmy Panu Kruczkowi sezon może dwa i wtedy sprawdźmy jak to wyszło...

  • anonim
    .

    Dla dobra Stocha to Kruczek powinnen odejść, pora zeby Kamilem zająl sie ktos powazny. Kojonkoski zostaje z norwegami. U niemcow tragedia.. co by nie zrobili to nie ma kto skakac. A Finow poprostu mi szkoda - tyle nie wykorzystanego potencjalu :(

    @młody kibic

    Veli-Matti Lindstrom jest chory, i co dalej tego nie wie nikt.

  • Lead początkujący
    przetasowania

    Ciekawe jak bedzie w polskiej kadrze. Kruczek zostaje na 100%, mimo niecheci wielu osob do niego trzeba mu oddac, ze nie majac w kadrze Malysza i zajmujac sie reszta ma osiagniecia niezle w porownaniu do poprzednich lat.

    Stoch mial najlepszy sezon w zyciu, zwlaszcza poczatek i koniec, ocieral sie o najwyzsza czolowke, a dzisiaj w Planicy byl swietny. Hula mial duzo przeblyskow. Rutkowski spisywal sie niezle. A druzyna jest mocna, juz ktorys raz pod wodza Kruczka otarlismy sie o podium na waznej imprezie, to jest znaczace osiagniecie. No i 2 miejsce druzynowo w Planicy w ubieglym roku - to jest wyrazny progres polskiej kadry skoczkow.

    Gorzej jednak wyglada sprawa kadry juniorow pod wodza Celeja. Ten facet powinien zostac wyrzucony natychmiast. Pytanie tylko kto na jego miejsce? Polskie nazwiska raczej nie zwiastuja wielkiej poprawy. A watpie, zeby PZN chcial zatrudnic jakiegos obcokrajowca/

  • Przemo bywalec

    Teraz czas na wykopanie naszego wspaniałego Kruczka!Przeciesz on nie nadaje sie nawet do prowadzenia dzieci w przedszkolu.

  • anonim

    i dobrze, nigdy go nie lubiłam . i tak by go wywalili , a finowie mam nadzieję nareszcie znajdą godnego trenera .

  • anonim
    Trenerska Ruletka

    Kunzle musi zostać! Szkoleniowcem jest może nienajlepszym, al to bez wątpienia naj, naj, najprzystojniejszy trener w historii skoków narciarskich i nie wyobrażam sobie konkursów bez jego uśmiechu :) Co do innych reprezentacji, to myślę, że szykuje się sporo zmian. Vaatainen odchodzi, nie wydaje mi się też, aby Mika chciał kontynuwać współpracę z Norwegami. Podobnie sytuacja wygląda z Ylianttilą i Zupanem. Biorąc pod uwagę wysokie oczekiwania niemieckich kibiców, niewykluczone, że ze swoją posadą pozegna się też Werner Schuster (od 2008 roku Niemcy skaczą arcy-niestabilnie, a fuksiarskie srebro Schmitta na anty-mistrzostwach w 2009 roku i tegoroczne wicemistrzostow olimpijskie mogą okazać się zbyt słabymi atutami w walce o kolejny sezon w roli pierwszego trenera). No i na koniec zostawiłam sobie Kruczka. Osobiście nie zauważyłam żadnego specjalnego progresu w jakości skoków podopiecznych Pana Łukasza w ciągu tych dwóch ostatnich lat. Stochowi zdarzają się przebłyski, a reszta skacze mocno w kratkę, osiągając wyniki co najwyżej przeciętne. Najgorsze, że przez te dwa lata Kruczkowi nie udało się nawet zmontować klarownej kadry A :/ Mamy Małysza, od jakiegoś czasu regularnie pojawia się Stoch...a dalej improwizacja. Kto lepiej się pokaże podczas PK czy treningów, ten jedzie. Nie wygląda to dobrze, a już na pewno niezbyt profesjonalnie. Gdyby to zależalo ode mnie, to od jutra zaczęłabym organizować kasę dla Kojonkoskiego, Nikunena albo Bajca.
    I to było na tyle :) Dziękuję za uwagę!

  • Przemo bywalec

    Ja czekam kiedy nasz Kruczek odejdzie!Bo to że Stoch dobrze skacze to nie jego zasługa tylko chłopak ma talent.Małysz trenuje z Lepisto i super wychodzi mu ta współpraca.a co z resztą drużyny?

  • walik bywalec

    Piotr 186 zgadzam się z twoim podsumowaniem pewnie będzie jak napisałeś szkoda mi trochę kazachów którzy za czasów Joachim Winterlich poczynili znaczne postępy a teraz jest vodniew i kazachowie maja fatalny sezon koreanczycy tak sobie USa fatalnie brakuje im Jonesa i Allborna.

  • piotr186 profesor

    Podsumowanie o trenerach:

    Rosja - Wolfgang Steijer Zwolniony (właściwer sam odszedł)

    Finlandia - Jane Vaatainen odszedł

    Polska - Kruczek zostaje

    Austria - Pointner zostaje

    Niemcy - Werner Schuster- srebro drużynowe na IO uratowało mu chyba skórę ale wysoko Niemców raczej już nie zaprowadzi

    Norwegia - Kojonkowski zostaje choć się już wypalił i jest to zostanie na silę - raczej nie ma się co spodziewać lepszych wyników Norwegów w przyszłym sezonie. Myślę że zarówno Kojonkowskiemu jak i Norwegom przydałby się powiew świeżości ale ich wybór..

    Czechy - David Jouritek zostaje Czesi bez rewelacji ale i nie tragicznie, bez gwłtownych róchów u nich będzie.

    Francja - Pekka Nemela robi dobrą pracę więc zostaje

    Japonia - Kari Ylianttila chyba zostanie choć sukcesów zabrakło, zawsze groźny weteran Kasaji to trochę malo

    Kanada . wydaje się że po IO skoki w Kanadzie zostaną całkiem unicestwione jeśli jednak będą próbować dalej skakać to nie znajdą odważnego do trenowania ich, Więc Tadeusz Bafia zostaje chyba że sam odejdzie..

    Słowenia - W Słowenii bez zmian czyli słabo.. ale Matjaz Zupan znalazł zdolnego młodziana - Petera Prevca a i Meznar może błysnąć więc zostaje

    Szwajcaria - heh co by nie mówić to z Martina Kunzle żaden trener z ammanem ma więcej szczęścia niż rozumu, a co by nie mówić to pozostali szwajcarzy to gorzej niż dno...nawet drużyny często nie umieli wystawić... Kuttel chyba da sobie spokój ze skokami zajmie się świeżo poślubioną żoną z polski i nowo narodzonym dzieckiem. Zostaje sam amman który też taki młody nie jest poskacze może do następnych Io potem szwajcarzy spadną do poziomu kazachstanu,usa czy kanady... Kunzle zostaje bo ma sukcesy , ale za kila lat szwajcarzy spadną do niebtu.

    Włochy - włosi pod wodzą Cekona robią postępy o czym świadczy dzisiejsza drużynówka, będą z nich ludzie więc i Cekon zostaje.

  • walik bywalec

    Vattainen nie poradził sobie w Finlandi jak pierwszy trener.Pekka Niemela nie odejdzie z Francjii płacą mu dobrze zawodnicy skaczą coraz lepiej jest Chedal w czołówce na koniec sezonu Savoie się obudził Lazzaroni przyzwoicie takze Niemala nie ma powodu żeby odejść.Ciekawe co z Yiliantila bo niby Japonia bez większych sukcesów ale on tam nizłą prace wykonuje Ito równy sezon Toschimoto przebłyski Kasai legenda wciąż żywa.Jeroutek w czechach napewno zostanie.Cecon we włoszech też.

  • piotr186 profesor

    Chyba większość zauważa że mimo wszystko pod wodzą Kruczka Polacy (bez Małysza) robią postęp.. kiedyś 4 polaków w konkursie to była rzadkość w tym sezonie to była norma... także punktowanie w konkursach więcej niż jednego skoczka (Małysza) były rzadkością a w tym sezonie tylko RAZ! Adam sam punktował w drugiej serii! a w pozostałych zawsze min. 2 skoczków punktowało,
    ponadto wyniki drużynówek :

    PŚ 5,7,4
    IO 6
    MŚL 4

    Wskazują ze nastąpiła widoczna poprawa wyników Jedynym problemem Kruczka było brak jakiegoś spektakularnego sukcesu (typu 4 miejsce na MŚ Stocha.) aby zamknąć usta przeciwnikom..

  • anonim

    Ponoć Matti Hautamaeki nosi się z zamiarem zakończenia kariery...

  • Giba początkujący
    Mika Kojonkoski

    Mam prośbę, od jakiegoś czasu zastanawiam się kto przed Miką Kojonkoskim trenował Norwegów? Wtedy byłem jeszcze dosyć młody i nie pamiętam ;)

  • Fanka_Simona doświadczony

    @Maciek5052
    no tak myślałam właśnie ;D to w przyszłym sezonie będziemy grać :)
    i dzięki, zaprosiłabym Cie na imprezę ale za daleko mieszkasz:) hahaha ;D

  • Maciek5052 profesor
    Fanka_Simona

    Aj , no nie czytałem :( Znowu remis :) I teraz dłuuuga przerwa :(


    Wszystkiego Najlepszego ! :) Stooooo lat.....Stooooo lat........ : D

  • Quavertone profesor

    @Maciek5052

    Zgadzam się z Tobą, chociaż Simi też ma w tym temacie 3 grosze do powiedzienia.

    @Fanka_Simona
    Ja też tak uważam. Powinien jeszcze rok zostać, żeby udowodnić, że potrafi zbudować drużynę.

    Co do Finów, to decyzja już zapadła. Nie ujawniono tylko jeszcze nazwiska trenera.

  • Fanka_Simona doświadczony

    ja nie wiem co wy macie do tego Kruczka ? Przecież on jest całkiem dobrym trenerem, w porównaniu do poprzedniego sezonu w naszej kadrze widać postępy i bardzo dobrze że zostaje, jestem jak najbardziej za. A Hannu powinien dalej pracować z Adamem, bo widać że ta ich współpraca przynosi oczekiwane efekty. Myślę że akurat u nas zmiany nie są potrzebne. Miejmy nadzieje że przyszły sezon będzie jeszcze lepszy ;)

    @Maciek5052
    a Ty chociaż czytałeś co do Ciebie napisałam pod Stefankiem?
    Typer- remis;)

  • Maciek5052 profesor

    Skoro Finowie mają problemy finansowe itp. to naprawdę musi być tam nie wesoło.

    Co do Kunzle to nie wiedziałbym jak Go określić , niby jest trenerem kadry ale oprócz Simiego nikogo tam nie ma i co najważniejsze nikogo nie widać . Kuettel się zapadł pod ziemię , reszta "młodzików" dostaje baty w PK. Simon to doświadczony zawodnik , nie zdziwiłbym się jakby był sam dla siebie trenerem : D A Kunzle to jego bardzo dobry ziomek : D Ja bym zmienił trenera Szwajcarom jednak , uśmiech Kunzle to nie wszystko :)

  • IceMan10 doświadczony

    To dla wszystkich pierniczących że Kruczek powinien odejść:

    "Mikuła nie przewiduje zmian w sztabie szkoleniowym. "Łukasz Kruczek ma umowę o pracę i myślę, że nie zostanie ona wypowiedziana. Powinien dostać jeszcze rok szansy. Bardzo dobrze układa się współpraca Adama Małysza z Hannu Lepistoe. Obaj chcą ją kontynuować. Prezes Tajner rozmawiał już z fińskim trenerem i podpisanie nowego kontraktu to chyba będzie formalność"".

    To wypowiedz sekretarza generalnego PZN-u Grzegorza Mikuły.

  • anonim

    Nareszcie podjął właściwą decyzję.
    Ten sezon dla Finlandii był nieudany.
    Mam nadzieję że do pracy wróci Nikunen.
    To za niego wyszły wielkie talenty takie jak Happonen i Olli.

  • JA :D doświadczony

    No to teraz zaczną się przetasowania wśród trenerów. Ciekawe kto zastąpi Väätäinena? To samo tyczy się Steierta. Ciekawie będzie.

  • anonim

    To samo powinien zrobić kruczek ... bo tak teoretycznie przez cały sezon nic nie zrobił ... Małysza trenował lepistoe więc on nawet palcem nie kiwnął stoch lekkie postępy reszta dalej to samo !

  • Snoflaxe weteran

    @malysztomistrz (*..), 21 marca 2010, 18:18
    Nikunen już w swoim pierwszym sezonie pracy z Finami (miał wtedy 30 lat) odnosił spore sukcesy i tak było praktycznie do końca jego współpracy, może poza ciut słabszym sezonem 2006/07.
    Lepistoe swoją pierwszą kadrę narodową objął mając 34 lata i sukcesów również było wiele. Kojonkoski bardzo podobnie.
    Przykładów jest jeszcze wiele. Wiek nie musi o niczym świadczyć.

    21 marca 2010, 18:48
    http://www.skokinarciarskie.pl/zawodnicy/szwajcaria,68,Simon_Ammann
    Informacja ta na Wikipedii została zamieszczona w oparciu o tę stronę.

    @vegx (*-56.chomiczowka.waw.pl), 21 marca 2010, 18:54
    "Olli (...) skacze dobrze, żeby za chwile zepsuc zupelnie skok" - matko, zupełnie jakbym pana Szczęsnego słyszał ;)

    @goral_schwarzwald , 21 marca 2010, 19:02
    Jeśli już się czepiamy szczegółów, to Romøren ;)
    _________________________________________
    Pamiętam, jak latem wypowiadał się, że nie dostaje pieniędzy na zgrupowania czy wysyłanie zawodników na zawody. Poprzedni sezon w wykonaniu Finów był całkiem porządny, ale nie było takich przeszkód finansowych jak w tym. Nie przekreślałbym go jako trenera, bo mimo problemów, które przyszły "z góry", w tym sezonie Finowie mieli kilka lepszych momentów.
    Tak na marginesie. Nie mieli pieniędzy na starty, a startowali we wszystkich konkursach LGP, natomiast prawie nie było ich w PK czy FC. Myślę, że tutaj mamy odpowiedź na to, kto finansuje wyjazdy na najważniejsze imprezy - PŚ, IO, MŚ itd. To specjalnie dla tych, będących urażonymi i pokrzywdzonymi przeświadczeniem, że niektórzy "jeżdżą sobie na wycieczki za pieniądze z podatków". Jak widać niesłusznie się tak czują.

  • Sadzio105 doświadczony

    Ylliantila będzie trenerem zapewne. Niemelae dobrze się u Francuzów wiedzie więc zostanie. Ciekawe też co z Nikkolą.

  • anonim

    a skad wy wiecie kto trenował Ammanna i innych skoczków?
    moze jak był młody uczył sie od kogoś innego? kiedyś było pełno dobrych skoczków

  • JaLeb stały bywalec

    W sumie nie dziwota. Sezon w ich wykonaniu baaardzo przeciętny. Bez tego medalu byłby nieudany.

  • goral_schwarzwald bywalec
    Dla redakcji..

    Nazwisko Vaatainen - napisane poprawnie w polskim alfabetem wyglada tak: Vaeaetaeinen ..... pozdrawiam - i nie ma to byc próba wywyzszania sie, tylko delikatna uwaga na przyszlosc...... Wszelkie znaki z ".. " - czyli ä, ü, ö itd..... mozna zastapic litera np. a i dodajac litere "e" - jak np. Roemoeren - jest pisany org. jako römören ;) .... pozdrowienia T.

  • anonim
    vegx

    napewno Pekka Niemela nie odejdze dobrze mu sie pracuje w Francji jest tam duzo fajnych skoczni:) i przeciesz Chedal miał najlepszy sezon w karierze

  • anonim

    On jest trenerem takim jak Kruczek.No i urode ma nieprzeciętną, może modelem zostanie.

  • vegx redaktor

    Fińskie skoki w kryzysie, brakuje wielkich gwiazd.
    Ahonen musi iść swoją drogą.
    M. Hautamaeki od kilku sezonow nie moze wrocic do formy i wiekiem zbliża się już do końca kariery, powoli, ale jednak.
    Olli jest całkiem niestabilny, skacze dobrze, żeby za chwile zepsuc zupelnie skok. Ciezko go zdyscyplinować.
    Larinto na pewno ma talent i jest przyszloscia finskich skokow, ale dotad to sie nie udawalo.
    Happonen ma duży potencjał, równie jak pecha do kontuzji. Stać go na zwyciestwa, ale lata lecą.
    Lappi nawet jesli dobrze zacznie sezon, to poza Kuusamo nigdzie nie potrafi sie dobrze zaprezentować.
    Jest jeszcze wielu juniorów, na pewno z talentem jak Sami Niemi, Olli Muotka i inni, ale nie potrafią wedrzeć sie do czołówki.
    Trudno sie dziwic trenerowi, bo perspektywy tez drużyny nie wygladaja zbyt dobrze. Brakuje nowych twarzy, a stare juz zupelnie przestaja sie liczyć.
    A kto moze przejac Finów? Mysle, ze wybitnych trenerów w kraju im nie brakuje i raczej zaufają swojej myśli treningowej. Tu trzeba kogos z doswiadczeniem typu Kari Ylliantila, Pekka Niemela, Ari-Pekka Nikola.

  • skladak998 stały bywalec
    ciekawe kto bedzie nowym trenerem ???

    ciekawe kto nim zostanie... moim zdaniem po tym sezonie duzo sie zmieni w kadrach niektorych panstw...
    a wracajac do kandydatury na nowego trenera Finow mysle ze moga to byc:
    - ktos calkowicie malo nam znany z "podworka" Finskiego (mozliwy powrot Nikunena - w co watpie gleboko...)
    - Wolfgang Steiert (zrezygnowal z prowadzeniu Rosjan - ale to takze malo prawdopodobne ze obejmie Finow)
    - byc moze bedzie to ktos zwolniony lub sam zrezygnuje z jakiejs posady (np. Yiliantila, byc moze Bajc ktory trenuje Turkow ale postepu wlasciwie nie ma...)
    Ciezko teraz znalezc kogos kto obejmie Finow takze najbardziej prawdopodobne jest chyba to ze ktorys z trenerow klubowych awansuje na trenera kadry...

  • anonim
    trener ammanna

    trenerem ammanna nie jest kunzle tylko andrea kung
    co prawda nikt o nim nic nie wie , ale według wikipedii jest osobistym trenerem ammanna

  • IceMan10 doświadczony

    Ja myślę żę to się dopiero zaczyna. Najpierw Steiert, teraz Väätäinen...U Niemców też sytuacja ciężka i myślę że Schuster poleci prędzej czy później....Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie U Czechów i Słoweńców...a u reszty raczej będzie spokojnie.

  • agnesia96 bywalec
    malysztomistrz

    Ja myślę że młody trener nie jest taki zły.
    W tym sezonie przyszedł Kruczek i Stoch,Rutek(pomimo dzisiejszego skoku) mieli sezony życia.
    A Kunzle gdy Simon zdobył 2 złota olimpijskie,KK i MŚwL udowodnił chyba że jest dobrym trenerem.

  • anonim
    finowie

    35 latek niewiele nauczy zawodników
    tak jak kruczek i mateja naszych
    ani kunzle szwajcarów
    moze posade finów obejmie polo tajner ?

  • Quavertone profesor

    Jakby nie zrezygnował, sami by go zwolnili. I tak ma wielkie szczęście, że udało im się ugrać brązowy medal w lotach i to w dużej mierze załatwił im to polski skoczek.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl