Walny Zjazd PZN: Apoloniusz Tajner ponownie prezesem

  • 2010-05-22 19:48

W krakowskim Hotelu Sheraton odbył się Walny Zjazd Sprawozdawczo - Wyborczy Polskiego Związku Narciarskiego, podczas którego wybrano prezesa oraz zarząd związku. Do niespodzianki nie doszło, Apoloniusz Tajner w dalszym ciągu będzie pełnił funkcję prezesa PZN.

W zjeździe oprócz 69 delegatów udział wzięli także, specjalnie na tą okazję zaproszeni goście, między innymi podsekretrzarz stanu w ministerstwie sportu Tomasz Półgrabski, Szymon Krasicki z krakowskiego AWF, były prezes PZN Paweł Włodarczyk oraz burmistrzowie Zakopanego oraz Szczyrku.

Zjazd rozpoczął się minutą ciszy poświeconą upamiętnieniu zmarłych działaczy oraz sportowców w ostatnich latach działalności związku.

Pierwsza część zjazdu poświęcona została przedstawieniu podsumowania pracy związku w latach 2006 - 2010. Głos zabrał Apoloniusz Tajner, który pełnił funkcję prezesa od 2 lutego 2006 roku. Po nim do dyskusji dołączył Tomasz Półgrabski, który ocenił współpracę z Polskim Związkiem Narciarskim na bardzo wysokim poziomie.

Minister Półgrabski podkreślił, że narciarstwo jest najważniejsze dla ministerstwa sportu. "Ostatnie lata były latami dobrymi, zakończone sukcesem Małysza i Kowalczyk w Vancouver" - dodał minister.

W drugiej części zjazdu, delegaci wybierali władze związku. Apoloniusz Tajner otrzymał w tajnym głosowaniu 53 głosy, 14 delegatów było przeciw, a jeden głos z 68 okazał się nieważny. Jedyny kontrkandydat - Ludwik Żukowski, aktualny prezes Warszawskiego Okręgowego Związku Narciarskiego, ostatecznie wycofał się z rywalizacji o fotel prezesa PZN.

Wybrano także nowych członków zarządu. Zasiadać w nim będą: Józef Pawlikowski-Bulcyk, Andrzej Wąsowicz, Mirosław Gazurek, Barbara Sobańska, Jan Kowal, Jacek Włodyga, Kazimierz Korzeniowski, Leszek Krzeszowiak i Teresa Socha.


Anna Szczepankiewicz&Paweł Guzik, źródło: info.własna+onet.pl
oglądalność: (8872) komentarze: (60)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • piotr186 profesor

    ... masz absolutną rację Ale dołączę jeden minus - słabo za Tajnera skali pozostali (ale i tak kila miejsc w pierwsze 10 i 15 wyskrobali) teraz jest lepiej.. w końcu wtedy byliśmy szczęśliwi jak w drużynówce zdobyliśmy 6 miejsce a teraz to jest norma. Fakt 3 miejsce w willach pozostaje jako swoisty przełom ale niestety od tego czasu drużynówki na k-90 nie było (no z wyjątkiem MS 2005). to jedno na minus - Tajner nie stworzył silnej drużyny ale jego zasługi są nie podważalne ale niestety co poniektórzy (całkiem liczna grupka) usilnie stara siu e sukcesy Tajnera wymazać aby go pokazywać w złym świetlne

    Na moje oko to grubo przed zjazdem było wiadomo że TZN zrobi jaką hecę przecież trzeba było się odgryzać za LGP we Wisłę i nie ma jak destabilizowanie PZN...

    Czy naprawdę było tak dobrze jak TZN rządził w krajowym związku? Czy Paweł Włodarczyk i korupcja były lepsze? Naprawdę? Przemyślcie to zacni krytykanci Apoloniusza Tajnera którzy najchętniej widzieliby go nabitego na pal.

  • ... doświadczony

    Zgadzam się z Piotr186! Nie wiem dlaczego ale dużo ludzi stara się wymazać to ile dla Adama Małysza i dla skoków zrobił Tajner!
    ZKuba36 napisałeś że to nie zasługa Tajnera tylko zespołu który stworzył a to nieprawdziwe i krzywdzące wystarczy poczytać i posłuchać wywiadów z Adamem który mówi o tym ILE ZMIENIŁ po decyzji o powrocie do skakania :pozycję dojazdową wybicie z progu i ułożenie ciała w locie i że opanowanie tej zmiany zajęło mu prawie dwa lata! A ani dr Blechacz czy Żołądź na technice skoków się nie znali a Tajner tak! W dodatku jak na 1999 rok zbudowanie takiego zespołu było czymś niebywałym i pionierskim w skokach i nie tylko, co jest teraz szeroko spotykane tzw. one man team! Że inni nie skakali za jego kadencji to największy zarzut a przypomnijcie sobie za Lepistoe który doprowadził Adama do MŚ i PŚ jak reszta naszych skakała i jakie zajmowała miejsca niestety! Tajner oczywiście popełnia błędy jak chociażby ignorowanie inwestowania w skoki dziewcząt ale wyprowadzenie PZN-u na taki poziom zabezpieczenia finansowego że są środki na KN biegi a nie tylko na skoki to sukces w dodatku skoczkowie nie skakali z barwami Monako jak biathloniści gdzie walka o kasę i stołki do tego doprowadzila!

  • piotr186 profesor

    alfons6669 , - trudno pwoiedzieć trzeba by twórców zapytać. ale bez małyszomani sotrna o skoach by nie pwostała a lbo nie w takmi formacie. Sądząc po ubogości newsów z lata 200 roku byż może faktycznie dorobiono je pózniej - dla nie pzonaki. Pózniej ejst trochę więcej.
    Ja niestety w 2000 czy 2001 roku nie miałem jeszcze dostępu do internetu (szczerze mówiąc nie wiedziałem chyba specjalnie o istnieniu czegoś takiego jak internet) więc nie da się powiedzieć czy strona istniała czy nie ....

    Nie mniej koniktura na skoki pojawiła się wraz z Małyszem i małyszmoania.

  • Snoflaxe weteran

    @piotr186
    Szczerze mówiąc nie wierzę, żeby ta strona powstała już wtedy. Szczególnie, że jakiś czas temu przeglądałem archiwalne newsy i przeczytałem coś w stylu "nasz mistrz świata z Val di Fiemme" a informacja pochodziła podobno z roku 2001. Więc mam wrażenie, że jedynie próbuje się tutaj pokazać, że interesowało się skokami jeszcze przed czasami małyszomanii, pisząc stare newsy niby na bieżąco.
    W 2000 latem Adam skakał rzeczywiście całkiem przyzwoicie, ale czy można to nazwać specjalnymi sukcesami? Polemizowałbym.

  • piotr186 profesor

    anika powstała wraz z pierwszymi sukcesami Małysza:) a więc latem 2000 roku.

  • Anika profesor
    @piotr186

    Ta strona powstała w 2000r., więc Tajner na jej powstanie raczej nie miał wpływu.

  • Anika profesor
    A propos wsparcia PZN dla dziewczyn

    Nasze dziewczyny są w takiej samej sytuacji jak skoczkowie amerykańscy:

    "...Berkutschi: Istnieje szansa, że wkrótce skoki narciarskie otrzymają wsparcie od USSA?

    Johnson: Szczerze mówiąc, nie. Myślę, że USSA zrezygnowało ze skoków narciarskich już dawno. Żeby to zmienić, musimy wygrywać Puchary Świata. Szkoda, że nas nie wspierają. Łatwiej by nam było osiągnąć, to co chcemy. Musimy sobie z tym jakoś radzić, ale brak wsparcia prowadzi nas do nikąd.

    Alexander: Ciężko jest otrzymać wsparcie USSA. Ich cele wobec zawodników są bardzo wysokie. Kto wie, kiedy otrzymamy wsparcie, może nigdy..."

  • anonim
    Skoki to PRZESZŁOŚĆ gdy wycofa się Małysz należy

    zabrać polskich sponsorów i zrezygnować z pokazywania tego sportu w TV. Skoki umierają bo są z sezonu na sezon coraz bardziej stronnicze.

  • piotr186 profesor

    fan jest nazbyt optymistyczny ale fakt jest faktem mam czasem wrażenie że większość jakoś nie pamięta wyników polaków przed 2005 rokiem... Może Polacy skakali wtedy słabo i fan przesadza z optymistyczną oceną ale Tajner to fakt bez niego Adam by nie wskoczył do światowej czołówki ba dziś Adam byłby nikomu nie znanym dekarzem gdyby Tajner nie namówił Adama do kontynuacji kariery.. pamiętajcie o tym. Dziś byśmy tu nie siedzieli gdyby nie Tajner nie wytrenował Adama - ta strona by nie powstała a o skokach wiedziałby mało kto.
    Swoje trzeba Tajnerowi oddać, prawdzie reszta kadry była kiepska (dziś jest lepsza ale bez fajerwerków) ale wtedy nikt nie wyzywał Bachledę Śliwkę czy Skupnia z Mateją od buloklepów bo istniał tylko Adam Małysz reszta była nie istotna.

    Co do kombinatorów norweskich- to prawda że za Tajnera coś tam ruszyło ale do pełni szczęścia jeszcze daleko.

    No i sądzę że do prezesowania to on się jednak średnio nadaje niby nic nie zepsuł ale niestety daje się kąsać ludziom z tatrzańskiego ZN.
    Wiec jego autorytet jest podważany stale niestety..... Myślę ze powrót do trenerki nie byłby zły morze wziąłby się za trenowanie młodzieży?

  • kamka weteran

    tez się zgadzam ,że to było do przewidzenia

  • anonim
    dziwny wpis

    Ten Twój wpis jest jakiś taki dziwny i podejrzany.
    Myślę że ten wpis poszedł "odgórnie" - takie jest moje skromne zdanie.
    Zaś wymienione "sukcesy" to chyba jakiś ponury żart......
    Pozdrawiam

  • TAMM profesor

    Szkoda, że nie było innych (lepszych?) kandydatów.
    Ciężko coś prawić o wyborze, skoro wyboru nie było.

  • ZKuba36 profesor
    @fan

    Wykombinowałeś dość oryginalny "awans" dla Tajnera. Z Prezesa PZN na zastępcę Kruczka ! Cha! Cha! Cha!
    Tajner jest doskonałym organizatorem ale lepiej niech nie doradza Kruczkowi. Te niewątpliwe sukcesy, które wymieniłeś to nie zasługa Tajnera jako trenera ale zespołu szkoleniowego zorganizowanego przez Tajnera. Po rozpadzie zespołu, gdy Tajner myślał, że poradzi sobie sam, sukcesów raczej nie było.
    Tak czy inaczej, to jest właściwy człowiek na właściwym miejscu. Gratulacje!

    PS. Ha, ha, ha pisze się tak jak wyżej napisałem. Chyba dlatego aby się dłużej śmiać. :-)))

  • granda bywalec
    Bardzo dobrze.

    Te cztery lata były bardzo dobre dla Polskiego narciarstwa więc dobrze że prezes pozostał ten sam.Byłem wczoraj w Wiśle bo chciałem pooglądać medale Adama z IO ale galeria była zamknięta.Adam według planu dziś chyba będzie w Szczyrku a jutro również Kadra.

  • fan profesor

    Zawsze twierdzilem ze Tajner to wlasciwy czlowiek na wlasciwym miejscu.Nie obrazlibym sie gdyby tez wrocil do trenerki, jest lepszym szkoleniowcem od Kruczka.Ewentualnie Kruczek bylby drugim trenerem.Skoro taki Kubacki znajduje sie w kadrze A to juz i Kruczek nawet tak bardzo nie przeszkadza.Tajner mial uznanie szkoleniowe na calym swiecie.I wyniki tez mial niezle.Villach i to slynne 3 miejsce piechotą nie chodzi.Sukcesy w LGP Wojtka Skupnia czy regularne punktowanie jego w TCS w okresie Małyszomanii.Albo puntkowanie Roberta Matei z dobrymi skutkami.Wszystko zasluga Tajnera.Nie będe juz mówił o sukcesach jego w kombinacji norweskiej, obecnie.Dzieki Tajnerowi jest zdolna grupa kombinatorow z Cieslarem czy Słowiokiem na czele.Pochwała nawet znalazł sobie powołanie w postaci kombinacji norweskiej i nawet niezle mu wychodzi.Tez dzieki Tajnerowi.No moze Tomislaw Tajner nie mial specjalnych wynikow w przeszlosci ale zapunktowac potrafil i to sie liczy.Gdyby nie Tajner Marcin Bachleda ktory nie ma takiego talentu ale ambicja i wola walki nadrabia wszystko nie zajal by 11 miejsca w Kuusamo.I nie wygralby PK i nie odnosnil sukcesow w LGP.Naprawde ja jestem za tym zeby Tajner jak nie zostal 1-szym trenerem kadry A to przynajmniej doradzał Kruczkowi.

  • piotr186 profesor
    -

    Po prostu uważam że ludzie z zakopanego [niepotrzebnie] jątrzą i robią problemy tak ze zjazdem jak i z LGP.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-05-24 08:10:49 ***

  • anonim

    Tak czy siak, coś jest nie tak :)

    Pozdrawiam wszystkich

  • Malyszomaniak profesor
    Drugi fragment omleta

    Omlet
    "- Nie jestem prawnikiem i nie będę na ten temat zabierał głosu. Oczywiście sytuacja powinna zostać wyjaśniona do końca - powiedział z kolei Andrzej Kozak, prezes Tatrzańskiego Związku Narciarskiego. Odniósł się on także do sugestii wiążących Ludwika Żukowskiego z TZN, który miał wspierać jego kandydaturę: - Od początku mówiłem: Tatrzański Związek Narciarski nie delegował nikogo na prezesa PZN. Osobiście oceniam miniona kadencję prezesa Tajnera za bardzo udaną. Tylko idiota, wariat, albo złośliwiec, mógłby twierdzić inaczej. Byłoby nawet nie fair w stosunku do prezesa wystawianie kandydata."

  • Malyszomaniak profesor
    Omlet podaje

    Omlet podaje
    "Nie jest wykluczone, że legalność wyboru może zostać podważona przez kluby, które uważają, że są pokrzywdzone, bowiem nie miały mandatu na walny zjazd sprawozdawczo-wyborczy. Zablokowano bowiem wnioski o członkostwo w PZN 13 podhalańskim klubom. Władze PZN tłumaczyły, że wnioski te wpłynęły po terminie.

    - Myślę, że nie ma powodu, by składać jakieś protesty. Wydaje mi się, że to jest bardziej sprawa kancelarii prawnej, która przygotowywała ten zjazd, a nie moja bezpośrednio - przyznał nowy-stary prezes."

  • ZKuba36 profesor
    Teorie spiskowe?

    Gdy pogrzebałerm w swojej pamięci (doskonałej lecz któtkiej) to przypomniałem sobie,że już w pierwszej informacji telewizyjnej podano iż powodem nie dopuszczenia delegatów TZN było nie dotrzymanie terminu, ale nie pamiętam czy wyboru delegatów czy terminu zgłoszenia.

  • Fanka_Simona doświadczony

    dobra Piotruś naprowadzę Cie trochę co do twojego pytania ... z tego co mi wiadomo pan Tajner ostatnio poważnie naraził się TZN przeniesieniem LGP do Wisły (podobno pan Nadarkiewicz dowiedział się o całej sprawie ze skijumping). Zdecydowali się przenieść LGP akurat w tym roku kiedy niedługo zapaść ma decyzja o przyznaniu organizacji MŚ 2015- wyraźny błąd pana prezesa ....teraz nagle delegaci Tatrzańskiego Związku zostają wykluczeni ze Zjazdu i nie dopuszczeni do głosu .... dlaczego ? dobre pytanie, ale zaczyna się to sensownie układać w całość... Żeby nie było nie jestem przeciwko panu Tajnerowi, uważam tylko że popełnił błąd w tej konkretnej sprawie.

    Pozdrowienia dla Pana Moderatora oczywiście :-)

  • piotr186 profesor
    -

    Nie tak dawno to TZN rządził w PZN i to on blokował ludzi z Wisły wtedy było wszystko Ok.. role się zmieniły i wielkie halo...

    Fanka-simona jeśli nie piszesz do mnie to i nic nie pisz O MNIE dobrze? Bo z takimi miernotami jak ty nie rozmawiam.
    --------------------------------------------------
    moderator: Żółta kartka z ostrzeżeniem. Jeszcze jeden chamski zwrot w kierunku innych użytkowników, lub choćby nawet najmniejsza uszczypliwość i wylatujesz. Więc proszę zapoznać się z regulaminem, ważyć słowa i ostrożnie je dobierać jeśli chcesz nadal wyrażać tu swe poglądy.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2010-05-23 19:19:36 ***

  • Fanka_Simona doświadczony

    rzeczywiście "mojego mentora" tutaj nie ma a ja chyba mam przywidzenia Piotruś.... zresztą nie zwracaj się do mnie w sprawie zjazdu bo ja nic do Ciebie w tej sprawie nie pisałam. Przytoczyłam tylko info z tygodnika podhalańskiego. Nie odpowiem Ci dlaczego ich nie dopuszczono,domyśl się, jak taki bystry jesteś.

  • anonim

    ZJAZD LEGALNY CZY NIE I TAK NIE BYŁO KONTRKANDYDATA DLA TAJNERA (JEDYNY SIĘ WYCOFAŁ PRZED WYBORAMI)

    TO W CZYM RZECZ.?

  • piotr186 profesor

    Ok jest ze ich nie dopuszczono ale dlaczego?

  • piotr186 profesor

    Fanka_Simona i jeszcze coś - nie wzywaj swojego mentora czarnegolisa bo gootu nie ma... (chyba że pisze pod innym nikckiem)

    Wiem ze wolicie zrobić samosąd nad Tajnerem i bruździ wam ktoś kto śmie go popierać..

  • piotr186 profesor

    fanik i faneczki - poczytałem dokładnie to co wkleiła jedna z fanek z niego wynika że nie było delegatów z TZN i temu nie zaprzeczam . Ja się natomiast pytam o powody takiego braku a tego nikt nie wyjaśnia.

    Nigdzie nie pisze że delegatów usunięto/zabroniono im przyjechać a chyb nie do Tajnera należało wybranie delegatów z TZN co?

    Jeśli sami nie chcieli przyjechać na zjazd to ich strata

    Owszem ktoś zgłaszał ich brak ale czy do Tajnera należny wybieranie owych działaczy z TZN?

  • Fanka_Simona doświadczony

    @czarnylis

    I widzisz na nic się zdały Twoje nauki dotyczące pisowni wyrazu "może" nie będącego zbiornikiem wodnym :D Chciałeś pomóc, ale nie wyszło....:)
    Sorry że ja tak dzisiaj błędy ludziom wytykam :-)

  • kibic_malysza profesor

    Tajner m w tej kwesti musiał podpisać kontrakt o współpracy Małysza z Lepistoe a każdy głupi wie, że jakby nie Małysz to skoki już by były dawno na dnie. Tylko on to jeszcze ciągnie.

  • kibic_malysza profesor
    @piotr186

    "Tajner to dobry wybór gdyby nie on to Ani Małysz (nawet podwójnie) ani Kowalczyk medali na IO w Vancouver by nie zdobyli.. bo kto inny załatwiłby finansowanie i osobne kadry dla tych mistrzów?"

    To nie jest zasługa Tajnera, że Małysz zdobył medale w tym roku, to jest zasługa Adama i Hannu, którzy tworząc razem swój team zdołali dojść do takiej formy. A skoro mówię już o teamie "Małysz" to Tajner też nie ma zasług w tej dziedzinie bo gdyby nie sam Adam,który zadzwonił bodajże przed PS Zako 2009 do Lepistoe aby mu pomógł, to nie prezes tajner dzwonił, żeby pomóc Małyszowi tylko sam Małysz musiał szukać pomocy bo jego kariera mogła sie posypać całkowicie przy Kruczku.
    Szanuje Tajnera i lubie go, ale nie przypisujmy mu zasług,których nie osiągnął.

  • anonim

    @Piotruś

    Ty chyba znowu czegoś nie rozumiesz.
    Tak więc proszę przeczytaj jeszcze raz to co wkleiła nam @Fanka Simonna a na pewno się kapniesz o co w tym chodzi.

    Zjazd odbył się nie legalnie tak to jest stwierdzone przez Komisję Mandatową ..........
    PZN i jego zarząd miał w tym widać swój interes aby tak to się odbyło a jeśli sprawa trafi do sądu to może to zakończyć się źle dla Pana Pola.
    Tu nie chodzi o to kto miał by dobre warunki do treningu, kto nie i czy Adam miałby własny sztab a skąd wiadomo, że przy innym Prezesie nie miałby tego ? śmiem wątpić aby Mistrzowi, który nadal przynosi spore profity do kasy związku ktokolwiek śmiałby mu przeszkadzać w treningach takich jakich on potrzebuje.
    Tu chodzi o to, że mamy demokrację już dawno a te wybory nie odbyły się w sposób demokratyczny,
    Zobaczymy jaki będzie finał tego ale wygląda, że to nie koniec.

  • piotr186 profesor

    Ciekawe nigdzie nie ma powodu braku podhalańskich działaczy... Morze sami z własnej woli nie pojechali aby robić właśnie kłopoty?

    Tajner to dobry wybór gdyby nie on to Ani Małysz (nawet podwójnie) ani Kowalczyk medali na IO w Vancouver by nie zdobyli.. bo kto inny załatwiłby finansowanie i osobne kadry dla tych mistrzów?

    Prawda jest tak ze kto by nie był prezesem to i tak było by źle przy wyborze na 2 kadencję...

    Widać że co niektórzy tęsknią za ludźmi pokroju Pawła Włodarczyka i korupcją w PZN...

  • anonim

    Jeśli to prawda no to ładne "jaja" tam się odbyły w bardzo "demokratyczny " sposób widzę.
    Na mój rozum nie chciano dopuścić do innego kandydata oprócz Pana Pola.
    I faktycznie dlaczego nie ma pełnej informacji na ten temat ?
    Wojny ciąg dalszy nastapi.
    Najpierw Prezes i jego zarząd odebrali LGP Zakopanemu a teraz nie wpuścili na zjazd przedstawicieli 13 stu klubów z podhala czy to tak wyglądają wybory?
    Jak bym czytała o PZPN:)

  • Fanka_Simona doświadczony

    "Protest w sprawie określenia liczby delegatów złożył także przedstawiciel WKS Zakopane Wiesław Kotrys, który podważył legalność zjazdu.

    W rozmowie z Tygodnikiem Wiesław Kotrys stwierdził, że niedopuszczenie podhalańskich klubów jest skandalem, a to, co dzieje się wokół zjazdu przypomina sytuację w Korei Północnej.

    - Powstaje pytanie, czy jesteśmy reprezentantami całego środowiska, czy ten zjazd jest kadłubowy. Czy później podejmowane uchwały nie zostaną uchylone - pytał Ludwik Żukowski szef Warszawskiego Okręgu Narciarskiego.

    Prowadzący obrady Zbigniew Waśkiewicz, prezes Polskiego Związku Biathlonu odpowiedział, że nie widzi podstaw do odwołania zjazdu, czy do wstydu, a na wielu walnych zebraniach na przykład w spółkach, dochodzi do tego typu kontrowersji.

    Później przemawiał prezes Apoloniusz Tajner, który chwalił się sukcesami w ostatnich latach, ale mówił też o aferze związanej z dopingiem u biegaczki Kornelii Marek.

    Po przemówieniu wiceministra sportu, Komisja Mandatowa powołana na dzisiejszym zjeździe, różnicą głosów 2 do 1 stwierdziła, że zjazd został zwołany nieprawidłowo, ze względu na pominięcie przedstawicieli szeregu klubów. Mimo to zjazd odbywa się nadal."

  • Fanka_Simona doświadczony

    To ja uzupełnię info o te newsy z Tygodnika Podhalańskiego :-)

    "Dzisiejszy zjazd PZN w krakowskim hotelu Sheraton rozpoczął się od kłótni.

    Okazało się, że 13 podhalańskich klubów nie ma na zjeździe swoich oficjalnych przedstawicieli. Przez to większość w głosowaniach uzyskali delegaci ze Śląska. Wiesław Kotrys z klubu WKS Zakopane porównał więc dzisiejszy zjazd do sytuacji w Korei Północnej. Legalność obrad kwestionował też prezes Warszawskiego Okręgu Narciarskiego Ludwik Żukowski.

    Nawet wybrana na początku dzisiejszego zjazdu komisja mandatowa uznała, że zjazd został zwołany nielegalnie, ale prowadzący obrady Zbigniew Waśkiewicz odpowiedział, że... przecież komisja nie miała się zajmować tą sprawą i zjazdu nie przerwał. Sprawa prawdopodobnie trafi do sądu.

    Mimo to dalsza część obrad przebiegła bez zakłóceń. Był tylko jeden kandydat na prezesa, obecny szef PZN Apoloniusz Tajner. Wygrał on nowe wybory (53 działaczy było za, 14 przeciw, a 1 wstrzymał się od głosu).

    Wybierano tez członków zarządu. W poprzednim były tylko dwa miejsca dla przedstawicieli Podhala. W trakcie prac Zofia Kiełpińska i Lech Nadarkiewicz zdominowani przez resztę działaczy ze Śląska wystąpili z zarządu."

  • Anielasty bywalec
    źródło mojej informacji

    Witam,
    O tym co napisałem dowiedziałem się z wczorajszych wiadomości sportowych w TVP.
    Dzisiaj też o tym mówili.
    Bardzo proszę redakcję skijumping o podawanie pełnych i rzetelnych informacji o zjeździe. (jak na najlepszy portal o skokach przystało)
    Może mnie niosą emocje ale napiszę to :
    TANJER TO ŚWIĘTA KROWA Z UKŁADAMI I PLECAMI - JAK WIDAĆ NIE DO RUSZENIA.........................

  • qwerty doświadczony

    Na stronie Tygodnika Podhalańskiego są dwa newsy o zjeździe.

  • skoczek stały bywalec
    -

    Zobaczymy co zrobią w Ministerstwie z przekr[ę]conymi wyborami.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-05-23 13:54:41 ***

  • bartosz646 początkujący
    link

    Ma ktoś jakiś link do konkursu mistrzostw świata w lotach 2010 (wszystkie 4 serie) ale bez konieczności pobrania go (żeby można było oglądać na stronie)

  • Malyszomaniak profesor
    @Anielasty

    Jeśli to prawda to przydało by się dowiedzieć jaki tego był powód i co się stało że ktoś został wykluczony to chyba by można wiedzieć w końcu jeśli będzie się to robić w sposób taki cichy to potem ktoś będzie miał o to słuszne pretensje a tak nie powinno być przecież to nie kozanostra.

  • Malyszomaniak profesor
    @Anielasty

    Skąd te wiadomości ?
    "autor: Anielasty (*220.internetdsl.tpnet.pl), 22 maja 2010, 21:04
    stronnicze info
    Mam 1 ważne pytanie :
    Dlaczego autor tego newsa ani słowem nie wspomniał o wykluczeniu ze zjazdu delegatów Tatrzańskiego Związku Narciarskiego, którzy zamierzają z tym iść do sądu ?
    To ma być rzetelna i obiektywna informacja ?
    (no chyba że autor świadomie przemilczał ten fakt bo jest z "jedynie słusznej" opcji i nie zamierza smrodzić "swojemu" czyli Apoloniuszowi T. ?
    Pozdrawiam "

  • czarnylis profesor
    Bardzo trafny wybór

    I bardzo dobrze. Apoloniusz Tajner to odpowiedni człowiek na właściwym miejscu i jakoś konkurenta dla niego nie widzę. Przejął PZN w stanie agonalnym po wcześniejszych rządach kombinatora Włodarczyka i wyprowadził związek na prostą. Odzyskał zaufanie sponsorów i dzięki temu nasze zimowe gwiazdy miały wszystko czego im potrzeba by odnieść sukces.
    @;> pisze poniżej że to bajecznie proste - zapewnić Adamowi oraz Justynie "wystarczające" warunki do przygotowań i już medale sypią się jak z rogu obfitości. Otóż te "wystarczające przygotowania" kosztują sporo pieniędzy i prezes PZN musi umieć je zdobywać i je liczyć bo to jego praca! A @;> zaprzecza sam sobie i ma za złe Tajnerowi że tak robi... ręce opadają...
    Prezes nie jest od startowania w zawodach, nie jest od trenowania, tylko właśnie od organizowania środków pieniężnych za które sportowcy mają jak najlepsze warunki do przygotowań. Prezes jest także odpowiedzialny za strategię i politykę rozwoju dyscyplin narciarskich. I właśnie do tego ogródka można wrzucić spory kamień, nawet głaz. O ile KN się rozwija i po bardzo chudych latach może doczekamy się zawodników godnych startów w PŚ, o tyle awersja prezesa do skoków pań jest denerwująca i ten olbrzymi błąd będzie nas kiedyś sporo kosztował. Jakoś nie mogę Tajnerowi tego wybaczyć i jest to dla mnie olbrzymia blizna na łagodnym licu pana Apoloniusza. Kolejna zadra to narciarstwo alpejskie. Czy ono u nas w ogóle istnieje?

    Niemniej Apoloniusz Tajner zrobił wiele dobrego jako prezes. Może nawet więcej niż jako trener i na takie teksty jak ten autorstwa @;> na pewno sobie nie zasłużył. Nawet gdyby sugerować się nickiem autora i patrzeć na ów tekst przez palce.
    Kierowanie związkiem narciarskim nie jest takie proste i przyjemne jak się niektórym wydaje.

  • anonim

    Tajner podnieca się że w Vancouver było 5 medali dla Polski, najwięcej w historii.. i twierdzi że to jego zasługa, a prawda jest taka że pewnie nawet gdybym ja był prezesem PZN to tych medali nie byłoby mniej. Małysz i Kowalczyk to geniusze swoich dyscyplin i wystarczyło im tylko dać dobre warunki do przygotowań i można było liczyć na medale. za Tajnerem nigdy nie przepadałem. PZN to to samo co PZPN. tylko by chlali i liczyli na Justynę i Adama.. no i przeliczali pieniążki.. buraki.

  • Dylan stały bywalec

    Dobry wybór.

  • anonim

    A może mieli duzo do powiedzenia /prawdy / i dlatego zostali wykluczeni.
    Bez powodu tego nie zrobiono może oni mieliby wpływ na wybór nowego Prezesa ? I im na to nie pozwolono ?
    Jest wiele sprawa, o których my pojęcia pewnie nie mamy a wiemy tylko to co napiszą i chcą abyśmy wiedzieli.

  • piotr186 profesor

    fakty fakty fakty. jakie były powody zęby wykluczyć z tych z tatrzańskiego? A może zostali wykluczenia za krzykactwo i kłamstwa dotyczące organizacji LGP?

  • Anielasty bywalec
    stronnicze info

    Mam 1 ważne pytanie :
    Dlaczego autor tego newsa ani słowem nie wspomniał o wykluczeniu ze zjazdu delegatów Tatrzańskiego Związku Narciarskiego, którzy zamierzają z tym iść do sądu ?
    To ma być rzetelna i obiektywna informacja ?
    (no chyba że autor świadomie przemilczał ten fakt bo jest z "jedynie słusznej" opcji i nie zamierza smrodzić "swojemu" czyli Apoloniuszowi T. ?
    Pozdrawiam

  • piotr186 profesor

    Dobry wybór. Retoryczne pytanie - był ktoś lepszy na to stanowisko? bo mi się wydaje że nie..

  • Maciek5052 profesor

    Czemu mnie to nie dziwi :)

  • anonim

    Beskidy górą. Podhale bez szans- za dużo sukcesów miał Tajner.

  • Damian375 stały bywalec
    Gratuluje

    Gratuluje Panie Polo. I fajnie.
    Pozdrawiam

  • anonim

    Bez niespodzianek:)
    Czyli ? jedziemy po staremu:)

  • Anika profesor

    Może p. Barbara Sobańska (miałam kiedyś koleżankę o tym imieniu i nazwisku) i p. Teresa Socha, jako kobiety, będą miały bardziej sensowne podejście do skaczących dziewcząt. Może wreszcie PZN je dostrzeże.

  • Anika profesor

    To było do przewidzenia, nie spodziewałam się innego rezultatu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl