Zakopane walczy o MŚ 2015: decyzję poznamy 3. czerwca!

  • 2010-05-26 23:11

Zakopane już trzeci raz z rzędu ubiega się o organizację Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym. Już 3. czerwca na Kongresie FIS w Antalyi (Turcja) zostanie podjęta decyzja, które z czterech miast-kandydatów otrzyma prawo do przeprowadzenia tej prestiżowej imprezy.

Na miejscu jest już Burmistrz Zakopanego, Janusz Majcher, który pełni także funkcję przewodniczącego kandydatury Zakopanego. Majcher zapewnia, że względem ostatnich, nieudanych starań o organizację mistrzostw, wiele się zmieniło - "Nastrój niezwykle bojowy i optymistyczny. Dlaczego? Ponieważ tym razem pokazujemy co zrobiliśmy. Mamy zmodernizowaną Wielką Krokiew a u jej stóp budujemy nowy pawilon. Mamy stadion, z którego na powstające kolejne odcinki tras narciarskich niebawem wyruszą biegacze. Trwa modernizacja hotelu COS. Są pieniądze na modernizację średniej skoczni. To nasze atuty. Prezentując swoją kandydaturę w 2006 i 2008 roku mogliśmy tylko pokazać nasze plany na papierze".

Poprawie ulega też infrastruktura miasta, która była słabym punktem kandydatury. "Każdy odwiedzający nasze miasto, w tym członkowie komisji FIS, nie był zadowolony ze stanu dróg. Już dziś trwa kompleksowa modernizacja głównych arterii miasta, a to dopiero początek" - dodał Burmistrz Zakopanego.

Zakopanego może liczyć na wsparcie największych gwiazd polskiego i światowego narciarstwa - Adama Małysza i Justyny Kowalczyk. Całe polskie przedstawicielstwo w Turcji będzie liczyło ponad 30 osób.

"W niedzielę wieczorem spotkamy się z sekretarzem generalnym FIS Sarah Lewis. Dzień później otwieramy nasze stoisko promocyjne, a 1 czerwca odbędzie się pierwsza prezentacja miast kandydackich. W sumie na 47. Międzynarodowym Kongresie Narciarskim w Antalyi mamy cztery prezentacje. Trzy przed komisjami technicznymi i tę jedną, najważniejszą finałową" - powiedziała Zofia Kiełpińska, dyrektor kandydatury Zakoapnego.

Rywalami Polskiej Stolicy Tatr będą: niemiecki Oberstdorf, szwedzkie Falun oraz fińskie Lahti. Oby tym razem miastu dopisało większe szczęście niż w 2006 roku, kiedy to polska kandydatura nie uzyskała ani jednego głosu, czy w 2008 roku, kiedy sprzyjało jej zaledwie 3 z 15 członków komisji FIS.


Paweł Guzik, źródło: onet.pl/PAP
oglądalność: (7102) komentarze: (68)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kibic_malysza profesor

    Pod tym linkiem co podałem jest wypowiedź Adama Małysza.

  • kibic_malysza profesor
    Uda się albo i nie

    http://www.tygodnikpodhalanski.pl/www/index.php? mod=news&strona=1&kat=&id=&typ=&id=9071

  • kibic_malysza profesor
    @Fanka

    Ten kto sie mało co interesuje to nawet nie wie,że tam jest Małysz i Kowalczyk. Nawet śmiem twierdzić, że ten gość nie wie, że tam jest cała delegacja z Zakopca.

  • kibic_malysza profesor

    Proszę bardzo :)

    A tak wogóle to ok.18:30 w czwartek trzeba trzymać kciuki za Zakopane...
    "We wtorek w tureckiej Antalyi delegacja Zakopanego zaprezentowała oficjalnie kandydaturę miasta przed komisja kongresu FIS. Wczesniej prezentacji technicznej przyglądała się komisja skoków, a w środę kandydatura naszego miasta zostanie przedstawiona komisji biegów oraz kombinacji norweskiej. Ostateczny werdykt , kto będzie organizatorem Mistrzostw Świata w 2015 roku zapadnie w czwartek około godz 18.30" - z zakopiańskiej stronki.

  • anonim

    Rozwalił mnie tam jeden komentarz jakiegoś znaFcy :)) który twierdzi, że szkoda, iż Małysz i Kowalczyk nie włączyli się do tej promocji w Turcji.
    To ja się pytam gdzie oni teraz są oboje ?
    Bo chyba w Turcji własnie nie ?

  • anonim

    Dziękuję :)

  • kibic_malysza profesor

    Tu jest też strona poświęcona kandydaturze Zakopanego na MŚ 2015, ale nie ma jeszcze nowych wiadomości.
    http://www.wsc2015.zakopane.eu/index.php/pl

  • kibic_malysza profesor
    @Fanka

    Na stronie tygodnika podhalańskiego jest krótka informacja i zdjęcie z dzisiaj.
    www.tygodnikpodhalanski.pl
    Od góry pierwsza informacja ze zdjęciem :)
    Oby się wreszcie Zakopanemu udało.

  • Emil profesor

    Podejrzewam ze w 2015 r jeśli MŚ dostaniemy dużo większym wydarzeniem będzie rywalizacja biegaczek niż skoczków. Nie sądzę by Adam dotrwał do 2015 r (chociaż kto wie?) a Justyna będzie jeszcze biegaczką w optymalnym wieku. Więc należy myśleć też a nawet głownie o trasach biegowych a z tym jest chyba krucho.

  • anonim

    @kibic

    Masz może jakieś info o tym ?
    Bo nigdzie nic nie mogę znaleźć.
    Byłabym wdzięczna.

  • kibic_malysza profesor

    Zakopane ponoć świetnie zaprezentowało się podczas przedstawiania swojej oferty.

  • anonim

    @Negrita

    Adam powiedział, że te MŚ już przyznali, nieoficjalnie.
    Tylko formalnością będzie kiedy ogłoszą je oficjalnie.
    Każdy ma w tym jakiś interes przyznając je danemu krajowi.

  • anonim

    Ministerstwo Sportu i Turystyki informuje, że w dniu 27 maja br. Rada Ministrów przyjęła uchwałę Rady Ministrów w sprawie organizacji w Zakopanem Narciarskich Mistrzostw Świata FIS w konkurencjach klasycznych w 2015 roku (uchwała Nr 75/2010 Rady Ministrów z dnia 27 maja 2010 r.).

    W dniu 28 maja br. Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz podpisał gwarancje rządowe dotyczące wsparcia i zaangażowania wobec projekt organizacji Narciarskich Mistrzostw Świata FIS w konkurencjach klasycznych w 2015 roku. Jednocześnie zadeklarował, że w razie wyboru miasta Zakopanego na gospodarza mistrzostw zapewni wsparcie finansowe dla organizacji zawodów w zakresie prac mających na celu dostosowanie obiektów sportowych Centralnego Ośrodka Sportu w Zakopanem do wymogów i standardów Międzynarodowej Federacji Narciarskiej (FIS).

  • fafa bywalec

    obersdorf ,falun, lahti, a do tego zakopane.Najwieksze atrybuty tych 3 pierwszych miast to napewno dobra infrastruktura itp.Jednak w naszym zakopanym jest cos czego nic nie przebije.To atmosfera ktora co roku sprowadza w styczniu tysiace kibicow nie tylko polskich pod wielką krokiew.U nas bedzie mozna poczuc sie jak za dawnych czasow a w niemczech szwecji czy w finlandii bedzie chodzilo przedewszystkim o jak najwiekszy zarobek , co bedzie widac na kazdym kroku,a u nas napewno nie bedzie miala miejsca taka sytuacja ze kibic zamiast ogladac sport bedzie musial ogladac bilbordy z reklamami :) Pzdr.

  • Negrita stały bywalec

    Boję się publicznego linczu, ale zaryzykuję. Nie byłoby dla mnie nic piękniejszego niż obejrzeć te mistrzostwa u nas w kraju, w pięknym nadwiślańskim kraju. Ale obawiam się z realistycznego unktu widzenia, ze nie będzie cudu nad Wisłą. Obym się myliła, jeśli się pomylę będę najszczęśliwszym człowiekiem. Pamiętacie ten ranking gdzie Zakopane zostało wybrane najgorszym konkursem minionego PŚ? W mojej opinii to były cudowne zawody, ale obcokrajowcy nam nie sprzyjają. Finowie czy Niemcy w świecie narciarstwa mają wyrobioną pozycję, co roku organizują nie jeden, czy dwa, ale kilka PŚ- TCS i Turniej Nordycki. Wydaje mi się, że komisja FIS ma do tych krajów większe zaufanie: wszyscy znamy stan polskich dróg, infrastruktury, hoteli, obiektów. Proszę, nie atakujcie mnie za antypatriotyzm, bo jestem realistką. Mówię, tylko że będzie bardzo ciężko. Z Polakami się nie liczą, ani Hoffer, ani Tepes, wiecie jak traktują Adama na zawodach. I to jest nasz problem. Ale mimo to zachowajmy w sercu iskierkę nadziei.

  • anonim
    Zakopane

    Mam nadzieję, że wygra Zakopane

  • anonim

    @M (*139.chello.pl)

    Oczywiście, że nie dam złego słowa powiedzieć na kraj, w którym się urodziłam, wychowałam się sama i wychowałam swoje już dorosłe dzieci.
    Jednego wychowywałam w stanie wojennym i pojęcia nikt nie ma kto tego nie przeszedł jak wtedy było trudno nawet o mleko dla dziecka, nic nie było, sklepy puste, haki u rzeźnika gołe, potem wszystko na kartki stanie w nocy już w kolejkach aby te kartki z realizować to był koszmar i niemowlę w domu.Pojęcia nie masz o tych sprawach co się wówczas działo.
    Wtedy było źle.
    Ale jak dziś czytam, jak ktoś życzy własnemu krajowi porażki w organizacji tak ważnej imprezy to zastanawiam się po co to wszystko było ? po co dążyliśmy do wolności aby dziś jakieś pojedyncze jednostki zamiast wesprzeć swój kraj życzą mu źle ? bo wszystko jest u nas takie złe ? nie dobre i ogólnie Polska to dno.
    Jestem z szokowana taką postawą niektórych ludzi u nas, powinieneś życzyć tym delegatom co tam jadą powodzenia a nie porażki i życzyć innemu krajowi wygranej, jest 5 lat do tej imprezy to masa czasu i wszystko można zrobić.
    Ja nigdy się nie odwrócę od mojego kraju choć człowiek przeszedł nie jedną cienista drogę aby dziś mieć lepiej, tak, jestem patriotką i to dużą szanuję swój kraj i kocham a co w tym złego !
    Jestem dumna z Polski i niektórych Polaków a za takich jak ty mi zwyczajnie wstyd.
    Jesli nie życzysz sobie organizacji MŚ u nas, to nie zabieraj głosu w tej kwestii już się wypowiedziałeś i znam twoje zdanie.Bo czytać dłużej tego się nie da.
    Powodzenia w budowie autostrady życzę ogromnych odcisków:)

  • Piotr S. weteran

    Myślę, że zorganizowanie tych Mistrzostw Świata w Zakopanem nie byłoby problemem. Trzeba pamiętać, że kontrowersyjna ocena Pucharu Świata w Zakopanem dokonana przez skandynawskich dziennikarzy może zaszkodzić kandydaturze Zakopanego. Przeniesienie LGP do Wisły też może zadziałać na niekorzyść Zakopanego. Mimo wszystko należy walczyć by Zakopane było organizatorem Mistrzostw Świata.

  • Fanka_Simona doświadczony

    @M
    "Tu jest Polska, tu się nic nie robi"
    No najlepiej tak właśnie powiedzieć... masz rację zostawmy MŚ innym, bo my się do tego nie nadajemy... więcej takich ludzi jak Ty i daleko ten kraj nie zajedzie...Piszesz że u nas nie ma tras biegowych, wystarczającej liczby hoteli. skocznia i zaplecze wokół niej nie należą do zbyt nowoczesnych. To wszystko prawda, ale zauważ jedno że właśnie dzięki przyznaniu nam tych mistrzostw jest największa szansa żeby to zmienić. Więc nie rozumiem tego podejścia - "zostawmy innym". Czyli co... zostawmy wszystko tak jak jest, bo u nas i tak nie ma prawa się to udać... ? A jeszcze jeśli chodzi o Euro porównaj sobie jak przebiegają przygotowania w Polsce a jak na Ukrainie i czy rzeczywiście u nas jest taka tragedia... a jeśli tak to dlaczego Polska jak na razie nie dostaje żadnych ostrzeżeń, a jedynie pochwały za to że budowa idzie zgodnie z harmonogramem, niektóre inwestycje nawet z wyprzedzeniem?

  • anonim
    Po cóż ten lament?

    1. Daliśmy radę świetnie zorganizować ME w piłce siatkowej kobiet, czy w koszykówce mężczyzn- damy radę i z MŚ w narciarstwie klasycznym.
    2. Po drodze do 2015r. jesteśmy już organizatorami np. ME w koszykówce kobiet, MŚ w piłce siatkowej mężczyzn.
    3. Kiepska organizacja IO w Vancouver pokazała, że już chyba gorzej być nie może. (W lutym w internecie pojawił się artykuł z pochodzący z prasy brytyjskiej pod wymownym tytułem: "Klęska Vancouver- to sukces Londynu").
    4. Natomiast porównywanie organizacji MŚ w narciarstwie klasycznym do organizacji ME w piłce nożnej jest zdecydowaną przesadą.

  • anonim

    Fanko, właśnie wyruszam samotnie na budowę autostrady. Chce ktoś pomóc? Jeszcze jedno. Skąd wiesz ile mam lat? Czyżby szklana kula zadziałała? Wyskakujesz mi, że nie wiem co było złe kiedyś tam. I po co te wstawki o demokratycznym kraju? Aż poczułem ten patetyczny nastrój, z trudem powstrzymałem łzy. Daruj sobie te polityczne i historyczne wstawki. Rozumiem, że twój patriotyzm jest na najwyższym poziomie, złego słowa nie dasz powiedzieć, ale bądź chociaż trochę obiektywna.

  • anonim

    To ze Polska dostała Euro 2012 to w duzej mierze zasługa Surkisa i nie zapominałbym o tym.
    Uefa własnie wybrała organizatora Euro 2016 - wygrała Francja która od samego poczatku była faworytem. Nie czesto przy przyznawaniu waznych imprez sportowych zdarzaja sie niespodzianki.
    Jak ktos podaje za argument ze w Zakopanem były juz MS w narciarstwie klasycznym to mozna popłakac sie ze smiechu. 15 lat temu stadion Widzewa spełniał wymogi LM a w tej chwili nie ma na to najmniejszych szans.

  • kibic_malysza profesor

    MŚ u nas to byłaby naprawde szansa, żeby skoki jeszcze nie umarły. Trzeba wszystko robić i starać się, żeby wysiłek i popularyzacja tej dyscypliny sportowej przez Adama Małysza nie poszła na marne. Chciałbym zobaczyć jeszcze Adama skaczącego u siebie w Zakopanem na MŚ-może tym występem Adam by zakończył kariere, takie pożegnanie z narodem na swojej skoczni...
    Chociaż z drugiej strony dajmy mu podjąć decyzje kiedy będzie chciał, to jest wielki Polak i każdą jego decyzję należy uszanować, ale mam nadzieje, że jeszcze będzie skakał do tej pory.

  • kibic_malysza profesor

    Trasy biegowe w Zakopanem, co za trudność? teren zalesiony obok Wielkiej Krokwi po prawej stronie, chyba idealne miejsce na robienie tras krótkich. Inne trasy narciarskie mogą być w innej dzielnicy Zakopanego, jest Murzasichle,Małe Ciche - władze Zakopca napewno by się dogadały w tej sprawie.

  • anonim

    Nie, to ty chyba nic nie rozumiesz.
    Ty możesz sobie" chcieć" MŚ w innym kraju akurat ja widzę u siebie w moim mieście jak idą przygotowania do Euro i mogę coś na ten temat powiedzieć nie czytając żadnych raportów czy gazet, które połowę wymyślają.
    Widzę jak u mnie wszystko idzie do przodu nie tylko stadion ale hotele i drogi.
    Ja mam nadzieję, że jeśli przyznają nam te MŚ to nie zobaczę na nich takich ludzi, którzy życzą własnemu krajowi porażki bo odstrzelę jak kaczki:)
    Mam nadzieję, że również nie jeździsz na zawody bo przecież u nas ze wszystkim jest tak źle i nie mówię tu tylko o skokach.
    A jak tak u nas źle to granice są przecież już dawno otwarte można sobie wyjechać kiedy się chce i gdzie droga wolna.
    I jeszcze na koniec jesli tobie tak wszystko za wolno idzie i tak źle, to zakasać rękawy i samemu proszę brać się do roboty bo narzekać jest bardzo łatwo ale coś zrobić to już trudno, lepiej jęczeć i narzekać jak to u nas źle.
    Młodzi ludzie dziś pojęcia nie mają o tym co było w Polsce złe bo tylko znają to z opowieści dziś żyją w wolnym demokratycznym kraju tylko kto tę demokrację wywalczył i jakim kosztem? Aby młodym dziś było lepiej.
    MŚ już były u nas organizowane w narciarstwie klasycznym w przeszłości i było OK.

  • kibic_malysza profesor

    Jeszcze nam nie przyznali tych mistrzostw a wy już wiecie jak by było gdyby nam je przyznali. Spokojnie, na Euro 2012 też nikt sie nie spodziewał, że bedą w Polsce a tu zaskoczenie. Teraz jest podobnie, choć daje większe szanse Zakopanemu niż kiedyś bo mają argument w ręku-trwa przebudowa Wielkiej Krokwi(narazie tylko pawilon, ale słyszałem, że będą robić coś z sektorami).
    Jestem Polakiem i chce MŚ w Zakopanem, jesli ktoś jest "Niemcem" to niech będzie za Oberstdorfem.

  • anonim

    Widzę, że dalej nie rozumiecie. Wystarczy spojrzeć jak idą przygotowania do EURO. Wrocław - tragedia. W reszcie miast stadiony co prawda budują, ale popatrzmy chociażby na drogi. Ile obietnic, ile km autostrad, a na koniec się okazało, że zbudują minimum. Taka jest niestety polska mentalność. Działacze za główny cel stawiają sobie własne korzyści. Dlatego ja jestem za tym aby MŚ odbyły się w innym miejscu. Co Zakopane może zaoferować? Brak tras biegowych, wystarczającej liczby hoteli. skocznia i zaplecze wokół niej nie należą do zbyt nowoczesnych (patrz chociażby Oslo). Nawet jeśli okazałoby się, że Zakopane wygra już widzę te dziesiątki wywiadów czego to się nie zrobi. Zwykłe mamienie ludzi, którzy znowu będą mieć jakaś iskierkę nadziei, że może w końcu...będzie inaczej, lepiej. Cóż, jestem pesymistą, ale doświadczenie z lat poprzednich tak mnie nastrajają. Oczywiście nikt się z moim zdaniem zgadzać nie musi. Sam chciałbym aby w tym państwie było mniej gadania, a więcej realizowania zakładanych celów. Pozdrawiam

  • anonim

    NIE zostawmy MŚ innym ale walczmy sami o nie ile się tylko da.
    Nie rozumiem takiego podejścia do sprawy.
    Do tych MŚ jest prawie 5 lat czasu, wszystko zdążą zrobić.
    Trzeba je wyrwać innym a potem stanąć na wysokości zadania.
    Mam nadzieję, że 3 czerwca nasza delegacja wróci jako zwycięska.

  • anonim

    Fanko Simona, dobrze, że za marzenie nie karają. Tu jest Polska, tu się nic nie robi. Zbudowanie infrastruktury i zaplecza to nie taka łatwa sprawa. Zostawmy MŚ innym.

  • Fanka_Simona doświadczony

    Napisałam wcześniej - "Ludzie w Polsce ogólnie chyba mają taką tendencję do narzekania, najlepiej od razu z góry założyć że nie mamy szans,u nas to niemożliwe, itp..", a wy właśnie potwierdziliście, że taka prawda.. realistka, fan, Dylan, kula -tylko pogratulować tego waszego nastawienia - "anty" ...proszę, napiszcie coś jeśli 3 czerwca okaże się że to Zakopane będzie organizowało MŚ, ok? ( ja bym nie powiedziała że tak zupełnie nie mamy szans... cuda podobno się zdarzają, szczególnie za czasów Tuska hehe :D ) Te braki o których mówicie- trasy biegowe, baza hotelowa, miejsca parkingowe, przygotowanie skoczni...itp, to naprawdę wszystko sie jeszcze da zrobić, to nie jest największy problem, mamy 5 lat... chyba wystarczająco dużo czasu żeby to dobrze przygotować. A jak było z Euro ? tam też były tylko plany, projekty, żadnych konkretów... jedynie w Poznaniu stadion do rozbudowy i modernizacji, pozostałe budowane praktycznie od zera, czy Polska i Ukraina lepiej wypadała na tle takich Włoch na przykład ? nie , ale jednak okazuje się że to nam UEFA zaufała... Podobnie może być z MŚ, oczywiście mogę się mylić, ale myślę że szanse mamy...

  • anonim
    MŚ 2015

    To będzie cud jak dostaniemy te mistrzostwa. przyjedźcie do Zakopanego i zobaczcie w jakim stanie są skocznie a głownie wybiegi po prostu jedno bagno na skoczniach z tego co wiem to do dziś młodzież jeszcze nie skacze na skoczniach, bo skoczni nie zdążyli jeszcze przygotować a oni chcą robić mistrzostwa. FIS byłby ostatnim głupkiem jakby mistrzostwa dał Zakopanemu, ani zaplecza ani tras biegowych i w ogóle. plany to sobie mogą mieć, trzeba konkretów. Tyle tylko że stracą pieniędzy w tej Turcji i zostaną im może niemiłe wspomnienia z pobytu w tej Turcji, ale wycieczkę trzeba zrobić i wyrzucić pieniądze obywateli w błoto.

  • anonim

    Nie wierzę, że nam przyznają MS, chyba że juniorów, żeby zapchać nam usta.

  • Bartek stały bywalec

    Ej ludzie.Nie wiecie czy Veli-Matti Linstroem jeszcze skacze czy zakończył juz karierę?

  • anonim

    Retoryka prowadzona przez Fanke przypomina mi nieco styl pewnej grupy społecznej ktora nosi bardzo charakterystyczne nakrycia głowy :)
    Pamietam jak kilka lat temu gdy Zakopane przegrało z Oslo głosiłaś ze to skandal bo to przeciez u nas jest najlepsza organizacja, atmosfera i wszystko jest "naj" :) Lata mijaja i wciaz jest to samo :)

    Niektorym wydaje sie ze MS w narciarstwie klasycznym to impreza która mozna zorganizować w mysl narodowej polskiej zasady "jakoś to bedzie"
    Trzeba zapewnic kilka tys miejsc w hotelach dla sportowcow, sztabow szkoleniowych, dziennikarzy, vip-ow i kibicow z całego świata. Trzeba usprawnic komunikacje w samym miescie bo kazdy kto choc raz był w Zakopanem w "sezonie" to wie co sie dzieje na drogach i parkingach. Koniecznym jest dokonczenie sławnej zakopianki, bo to Kraków bedzie punktem zbiorczym dla wszystkich zagranicznych ekip. Budowa i udoskonalanie tras biegowych ktorych na chwile obecna nie mamy.
    Zgodze sie ze w 5 lat mozna wszystko nadrobic, ale jednego sie nie da. Nie mamy działaczy na poziomie Surkisa (szef ukrainskiej federacji piłkarskiej) a bez tego w dzisiejszych czasach ciezko dostac jest jakakolwiek swiatowa impreze.

    Nie bedzie łatwo wygrac z taka konkurencja jak Lahti czy Oberstdorf ale zawsze jest jakas szansa.
    Wszystkim tym którym przeszkadza polskie pijnstwo zalecam podroz do skandynawi (szczegolnie Finlandia) zobaczycie dopiero ile mozna wypic wysokoprocentowych specjałów :)

  • anonim

    @Dylan

    Dlaczego mnie twoja negatywna opinia oraz nastawienie do naszego kraju już nie dziwi ?
    W twoim przypadku stwierdzam, że jesteś ciężkim przypadkiem:)
    Na wszystko jest za późno już dla ciebie.
    Mniejsza z tym jedź gdzieś na wakacje w ciepłe kraje :) Może jak się porządnie wygrzejesz to i zmądrzejesz :)
    Pozdrawiam z zimnego Poznania :)

  • anonim

    :)) No co :))
    Cha, cha, cha :)

  • Maciek5052 profesor

    No właśnie , kto napisze że wolałby aby MŚ odbyły się w innym kraju niż w Polsce dostanie łomot od Fanki : D Macie życzyć wygranej własnemu krajowi: D Phi , cóż za brak patriotyzmu :D

  • Dylan stały bywalec
    @fan

    Dokładnie. Ja mam nadzieję że MŚ nie będzie w Polsce. Polska dostała EURO 2012 i nic nie zrobiła. Jedynie Polska wybudowała stadiony i wykonała kawałek dróg oraz małe ulepszenia lotnisk.

  • anonim

    A pijacy są wszędzie , na całym świecie, w mniejszym stopniu lub większym ale są.
    Kiedyś robili badania na temat pijaństwa w jakich krajach jest ich najwięcej i wyobraźcie sobie, że Polska zajęła bodajże 8 miejsce czy nawet 9 te, przodującymi pijakami byli Finlandia i Norwegia.
    Ot, co.

  • anonim

    Ktoś kto życzy aby wygrał inny kraj do organizacji MŚ i nie życzy sobie aby to była Polska ma szczęście, że nie jest w moim zasięgu ręki, bo guz na czole byłby murowany:)
    Nie rozumiem ludzi, którzy życzą źle własnemu krajowi.
    MŚ są za ponad 4 lata, wszystko zdążylibyśmy zrobić one nie są jutro ani pojutrze ale za prawie 5 lat.
    Więc w czym problem?
    A jak ktoś tak koniecznie chce MŚ w Lahtii czy Szwecji to nie musi czekać do MŚ bo może sobie jechać tam już na wakacje:)
    Co za ludzie.

  • Maciek5052 profesor

    "Na trybunach wcale lepiej nie jest, libacje i inne tego typu przygody kiboli ktorzy przyszli na Małysza i dla nich atrakcja.Zwykle pozniej po konkursie ta grupa orientuje sie w terenie bo procenty zadzialaly"


    Nic dodać , nic ująć : D

  • fan profesor

    Noi moze bedzie kolejny sukces i 5 glosow na 15.Badzmy szczerzy Zakopane nie ma zadnych szans na organizacje MS, co z tego ze Krokiew jak nie ma tras biegowych a miasto kipi brudem,z zaparkowaniem aut sa do tej pory spore problemy.W ogole taka swietna atmosfera to tylko bajki opowiadane naiwnym dziadom z TVP przez skoczkow, bo nawet liczba skoczkow w Zakopcu maleje z roku na rok.Japonczycy olewaja od dawna to wiadomo, po 53 zawodnikow w konkursach startuje, tylko Polacy robia z tego narodowe swieto a to jest przez innych odbierany jako zwykly PS.Niedlugo dojdzie ze tak jak do Japonii bedzie jezdzic po 40 zawodnikow.Nie dziwie sie juz ze nie chca tam przyjezdzac patrzac na organizacje ktora na niskim dosc poziomie stoi i klopotami z komunikacja w tej miescinie.Na trybunach wcale lepiej nie jest, libacje i inne tego typu przygody kiboli ktorzy przyszli na Małysza i dla nich atrakcja.Zwykle pozniej po konkursie ta grupa orientuje sie w terenie bo procenty zadzialaly.Wiec nie dziwcie ze jest 3 na 20 glosow.Czy nawet ZERO.

  • leivonen początkujący
    ms

    Mam nadzieję, że wygra Lahti1

  • anonim

    W tej brudnej mieścinie mistrzostwa? Najpierw posprzątajcie ,drogi zróbcie , parkingi, hotele nie mówiąc o trasach narciarskich. Mam nadzieję ,że ta dziura przepadnie w głosowaniu tak jak została najgorszym organizatorem pucharu w skokach w ubiegłym roku za żenującą organizację.

  • Anika profesor

    A co z trasami biegowymi niespełniającymi norm fisowskich?

  • anonim

    Oby się udało tym razem, powodzenia i ściskam kciuki za naszych delegatów.

  • kibic_malysza profesor

    Przydałyby się takie Mistrzostwa w skokach u nas, można żałować tylko, że do tej pory się nie udało ale jak to się mówi do trzech razy sztuka. Więc jeśli nie teraz to już chyba nigdy.

  • Fanka_Simona doświadczony

    Powodzenia Zakopane, ja trzymam kciuki i mam nadzieję że tym razem w końcu się uda, a błędy które popełniliśmy nie będą miały na ten wybór decydującego wpływu. Może 3 czerwca to będzie dla nas szczęśliwy dzień i będziemy mieli kolejną okazję do świętowania, teraz właśnie sobie przypominam tą radochę z kwietnia 2007 jak Platini ogłosił organizatora Euro i cała Polska szalała ze szczęścia :-) Potem tyle było gadania że nie zdążymy, nie damy rady, ze się nie uda i co... ?jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem, opóźnień nie mamy ,stadiony "się budują" , nowe drogi powstają i nie jest źle. Ludzie w Polsce ogólnie chyba mają taką tendencję do narzekania, najlepiej od razu z góry założyć że nie mamy szans,u nas to niemożliwe, itp.. Ja od początku wierzyłam że euro w Polsce ma szanse i będzie udaną imprezą, jak na razie nie mam powodów żeby w to nie wierzyć, bo wszystko zmierza w dobrym kierunku. Polska już pokazała że potrafi organizować imprezy sportowe wysokiej rangi na bardzo dobrym poziomie (choćby w siatkówce). Bo tak naprawdę to w czym jesteśmy gorsi od takich Niemców na przykład? no dobra może w tym że oni już to wszystko mają- stadiony, drogi, itd... Ale my też możemy mieć, podobno Polak jak chce to potrafi... Ale wracając do tematu, bo już sie za bardzo o Euro rozpisałam... Tak samo dobrze możemy zorganizować MŚ w skokach narciarskich jak choćby taki Oberstdorf. Jasne, była wpadka w tym roku jeśli chodzi o dziennikarzy i tu nasi organizatorzy się nie popisali, ale drugi raz takiego błędu myślę że by już nie popełnili. Zakopane sobie poradzi i zorganizuje świetną imprezę, tylko dajcie mu wreszcie szanse! :-)

  • bartosz646 początkujący
    link

    Ma ktoś jakiś link do konkursu mistrzostw świata w lotach 2010 (wszystkie 4 serie) ale bez konieczności pobrania go (żeby można było oglądać na stronie)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl