PK w Vikersund: Kim Rene Elverum Sorsell wygrywa

  • 2010-12-10 21:43

Kim Rene Elverum Sorsell wygrał piątkowy konkurs Pucharu Kontynentalnego w Vikersund (HS 100). Norweg skokami na 115,5 i 116m nieznacznie pokonał Anssiego Koivurantę (114,5 i 115,5m) oraz trzeciego - Stephana Hocke (115 i 115,5m).

Tuż za podium uplasował się Juha-Matti Ruuskanen (116 i 112m), Richard Freitag (112 i 115,5m) był piąty, a czołową szóstkę zamknął Stefan Thurnbichler (111 i 112,5m).

Polacy spisali się słabo. Tylko trzech naszych reprezentantów awansowało do serii finałowej, jednak zajęli miejsca pod koniec czołowej "30". Najlepszy był Jan Ziobro, który został sklasyfikowany na 27. miejscu (106,5 i 103,5m). Tuż za nim uplasował się Grzegorz Miętus (106,5 i 102,5m), a 29. był dziś Piotr Żyła (107 i 100m).

Kolejny konkurs Pucharu Kontynentalnego w Vikersund już jutro o 11:30 rano.

KLASYFIKACJE I WYNIKI:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego »
Zobacz aktualny ranking CRL »


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (9423) komentarze: (75)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • monia866 doświadczony
    I dobrze,że w końcu wygrał;)

    on jest taki ładny;) Kibicuje mu od dawna;) Ale imion to już mu wiecej starzy nie mogli nadać... Kim Rene Elverum,hehe;)

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Kontynentalny

    Sezon,ilość startujących Polaków w PK,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna Pucharu Kontynentalnego

    2004/2005 - występowało - 15 - punktowało - 12 zawodników
    2005/2006 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2006/2007 - występowało - 17 - punktowało - 15
    2007/2008 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2008/2009 - występowało - 16 - punktowało - 14
    2009/2010 - występowało - 18 - punktowało - 15
    2010/2011 - występowało - 08 - punktowało - 04 - po trzech konkursach PK

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL na dzień 8.12.2010

    Polacy i ich rywale do "50" rankingu CRL - po dwóch konkursach sezonu 2010/2011:

    2.K.Stoch -.--,-.---- 740 pkt
    3.R.Sliż ----.---.---- 669
    14.M.Kot --.--.------ 421
    15.M.Bachleda .--.- 420
    19.S.Hula -.--,-.---- 382
    20.D.Kubacki -,---- 376
    32.K.Mietus -------- 300
    41.K.Murańka ----- 245
    46.G.Mietus -------- 211
    48.Ł.Rutkowski ---- 206
    -------------
    Rywale Polaków do "50" rankingu CRL

    44.L.Hlava ----,----- 219
    45.J.Sinkovec --,--- 214
    -------------
    46.G.MIĘTUS ---.--- 211
    -------------
    47.B.Sedlak ---.---- 210
    -------------
    48.Ł.RUTKOWSK -.- 206
    ------------
    49.T.Diethart ------ 193
    50.A.Koivuranta --- 182

    Najbliżej "50" rankingu CRL

    51.A.Kokkonen ---- 181
    52.M.Kramarsic ...- 180
    52.M.Cikl -----.----- 180
    54.O.Vaculik ------- 171
    -------------
    55.T.BYRT ---------- 170
    ------------
    56.A.Roensen --,--- 169
    57.V.Descombes -- 167
    58.Ch.Ulmer ------- 151
    59.F.Horst -----,---- 143
    60.L.Leban ---.----- 139
    61.R.Velta --------- 138
    61.K.Gangnes ----- 138
    63.F.Brodauf ---,--- 136
    64.K.Horlacher ---- 135
    64.M.Grigoli ----,--- 135
    66.M.Pungertar ---- 134
    67.S.Thurnbichler - 132
    ------------
    68.A.ZAPOTOCZNY-130
    ------------
    68.A.Wank --------- 130
    70.A.Higashi ---.-.-- 128
    70.T.Lobben ---.---- 128
    72.J.Hvala -----.---- 126
    73.B.Koch ----.----- 124
    74.B-E.Romoeren - 116
    74.I.Rosljakov ----- 116
    76.T.Naglic --------- 105
    77.R.Delasega ----- 102
    --------------
    78.A.MAŁYSZ ------ 100
    --------------
    79.M.Innauer ---,--- 99
    80.A.Pauli ----------- 93
    81.M.Kraus -----,---- 92
    82.H.Choi ----------- 90
    83.K.Yliriesto ------- 89
    84.R.Elverum --.---- 88
    85.O-M.Ingvaldsen - 84
    86.R.Kraniec ----,--- 82
    87.D.Lackner ------- 79
    87.C.Kozisek ------- 79
    89.K.Yoshioka ------ 75
    89.D.Wenig --------- 75
    91.J-M.Ruuskanen .- 67
    92.J-M.Brand ---,---- 66
    93.S.Leyhe ------.--- 65
    94.D.Winkler -------- 64
    94.R.Zhaparov ---,-- 64
    94.R.Mandl ----.----- 64
    97.N.Aleksander -,-- 52
    98.J.Damjan ----,--- 51
    98.S.Oshepkov ----- 51
    100.T.Lackner ------ 49
    101.P.Egloff --------- 47
    102.P.ŻYŁA -.--.----- 46
    ----------
    Pozostali Polacy w rankingu CRL

    126.J.Kot --.-----.--- 26
    150.J.Ziobro -------- 14
    167.D.Kowal --------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL

    Stan na 8.12.2010

    1.Austria --.--- 10 zawodników - o w stosunku na koniec "lata" 2009/2010
    1.POLSKA ---- 10
    3.Niemcy ------ 8
    4.Słowenia ---- 7 - spadek o - 1
    5.Norwegia ---- 5
    5.Czechy ------ 5
    7.Bułgaria -,--- 1
    7.Włochy ------ 1
    7.Rosja -------- 1
    7.Francja ------ 1
    7.Finlandia -.-.- 1 - awans o 1

    Miejsca w "50" rankingu:

    1.Austria -.-.- 01 - 04 - 05 - 07 - 10 - 12 - 30 - 36 - 43 - 49
    1.Polska ----- 02 - 03 - 14 - 15 - 19 - 20 - 32 - 41 - 46 - 48
    3.Niemcy ---- 05 - 20 - 26 - 28 - 33 - 34 - 35 - 39
    4.Słowenia -- 08 - 09 - 17 - 20 - 24 - 37 - 45
    5.Norwegia ,- 13 - 23 - 26 - 29 - 42
    5.Czechy ---- 11 - 18 - 25 - 44 - 47
    7.Bułgaria -,- 16
    7.Włochy ---- 31
    7.Rosja ------ 38
    7.Francja ---- 40
    7.Finlandia ..- 50

    W "50" rankingu CRL na 50 miejscu pojawił sie pierwszy zawodnik Finlandi !. Były "kombinator norweski" A.Koivuranta!

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL

    Polacy w rankingu CRL - stan na 8.12.2010

    2.K.Stoch -.--,-.-- 740 pkt
    3.R.Sliż ----.---.-- 669
    14.M.Kot --.--.---- 421
    15.M.Bachleda ..- 420
    19.S.Hula -.--,-.-- 382
    20.D.Kubacki -,-- 376
    32.K.Mietus ------ 300
    41.K.Murańka --- 245
    46.G.Mietus ------ 211
    48.Ł.Rutkowski -- 206
    --------------
    55.T.Byrt --------- 170
    68.A.Zapotoczny- 130
    78.A.Małysz ------ 100
    102.P.Żyła --------- 46
    126.J.Kot --.----.--- 26
    150.J.Ziobro ------- 14
    167.D.Kowal -------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Sytuacja po trzech konkursach PK 2010/2011:

    1.Niemcy --- 345 + 330 + 208 = 883 pkt
    2.Finlandia ,.- 50 + 135 + 138 = 323
    3.Norwegia -- 75 + - 69 + 174 = 318
    4.Austria --- 101 + - 51 + 111 = 263
    5.Słowenia ... 84 + - 73 + -65 = 222
    6.Czechy ---- 45 + - 36 + -00 = - 81
    7.Japonia -.-- 18 + - 18 + -00 = - 36
    8.POLSKA --- 14 + - 11 + -.-9 = - 34
    9.USA ---.----- 8 + - 00 + -10 = - 18
    10.Rosja -.---- 1 + -- 1 + -.-5 = ... 7

    Polacy co konkurs to dorobek pkt mniejszy.

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    I konkurs PK w Vikersund

    1.Niemcy --- 03,05,08,11,11,19,20 - 208 pkt
    2.Norwegia - 01,09,15,16,17 -------- 174
    3.Finlandia ,. 02,04,23 --------------- 138
    4.Austria .-,- 06,10,13,14,24 -------- 111
    5.Słowenia - 07,18,22,25,30 ---.------ 65
    6.USA ------ 21 ------------.-----.------ 10
    7.POLSKA -- 27,28,29 ------------------ 9
    8.Rosja --.-- 26 ------.-----------.------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Podium PK 2010/2011

    Indywidualnie - po III konkursie

    1.S.Hocke ----.--.-- 2 - 0 - 1
    2.R.Elverum ------- 1 - 0 - 0
    3.A.Koivuranta ---- 0 - 2 - 0
    4.A.Wank --.---.-.-- 0 - 1 - 0
    5.J.Musiol --.---.-.-- 0 - 0 - 1
    5.O-M.Ingvaldsen - 0 - 0 - 1
    5.R.Freitag --------- 0 - 0 - 1

    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych:

    1.Niemcy ------.---- 2 - 1 - 3
    2.Norwegia ---.--.-- 1 - 0 - 1
    3.Finlandia --------- 0 - 2 - 0

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-12-18 15:14:29 ***

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna

    Polacy w PK 2010/2011 - po III konkursie

    Zajete miejsca i pkt

    23.P.Żyła -------- 19 - 20 - 29 -- 25 pkt
    39.J.Ziobro ------ 68 - 50 - 27 --- 4
    41.G.Mietus -.--.- 32 - 43 - 28 --- 3
    42.R.Sliż --------- 29 - 45 - 39 --- 2
    00.M.Kot ----.---- 32 - 31 - 50 --- 0
    00.Ł.Rutkowski .- 41 - 34 - 58 --- 0
    00 B.Kłusek -.--.- 37 - 45 - 36 --- 0
    00.J.Kot -----.---- 45 - 37 - 38 --- 0

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK 2010/2011

    Miejsca Polaków w konkursach:

    19 miejsce - P.Żyła --.----- 07.12.2010 - Rovaniemi
    20 miejsce - P.Żyła --.----- 08.12.2010 - Rovaniemi
    27 miejsce - J.Ziobro -..-.- 10.12.2010 - Vikersund
    28 miejsce - G.Miętus ----- 10.12.2010 - Vikersund
    29 miejsce - R.Sliż --.---.-- 07.12.2010 - Rovaniemi
    29 miejsce - P.Żyła --.----- 10.12.2010 - Vikersund
    -----------
    31 miejsce - M.Kot --.-.-.-- 08.12.2010 - Rovaniemi
    32 miejsce - G.Miętus ----- 07.12.2010 - Rovaniemi
    32 miejsce - M.Kot --.-.-.-- 07.12.2010 - Rovaniemi
    34 miejsce - Ł.Rutkowski - 08.12.2010 - Rovaniemi
    36 miejsce - B.Kłusek -.-.- 10.12.2010 - Vikersund
    37 miejsce - B.Kłusek -.-.- 07.12.2010 - Rovaniemi
    37 miejsce - J.Kot --.-..-.-- 08.12.2010 - Rovaniemi
    38 miejsce - J.Kot --.-..-.-- 10.12.2010 - Vikersund
    39 miejsce - R.Sliż --.---.-- 10.12.2010 - Vikersund
    41 miejsce - Ł.Rutkowski - 07.12.2010 - Rovaniemi
    43 miejsce - G.Miętus ----- 08.12.2010 - Rovaniemi
    45 miejsce - J.Kot --.-..-.-- 07.12.2010 - Rovaniemi
    45 miejsce - B.Kłusek -.-.- 08.12.2010 - Rovaniemi
    45 miejsce - R.Sliż --.---.-- 08.12.2010 - Rovaniemi
    50 miejsce - J.Ziobro -..-.- 08.12.2010 - Rovaniemi
    50 miejsce - M.Kot --.-.-.-- 10.12.2010 - Vikersund
    58 miejsce - Ł.Rutkowski - 10.12.2010 - Vikersund
    68 miejsce - J.Ziobro -..-.- 07.12.2010 - Rovaniemi

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Vikersund

    Miejsca Polaków w piątkowym kokursie:

    1.J.Ziobro -.--.- 27 miejsce
    2.G.Miętus ----- 28
    3.P.Żyła --.----- 29
    ----------
    4.B.Kłusek --.-- 36
    5.J.Kot --.-..-.-- 38
    6.R.Sliż --.---.-- 39
    7.M.Kot --.-.-.-- 50
    8.Ł.Rutkowski - 58

    Odleglości Polaków w piątkowym kokursie:

    1.J.Ziobro -..-.- 106.5m - 115.2 pkt i 103.5m - 224.0 pkt
    2.G.Miętus -.-.- 106.5m - 116.7 pkt i 102.5m - 223.7
    3.P.Żyła --.--.-- 107.0m - 116.1 pkt i 100.0m - 217.1
    ------------
    4.B.Kłusek -.-.- 104.0m - 110.7
    5.J.Kot --.-.---- 103.5m - 109.8
    6.R.Sliż --.----- 104.0m - 109.7
    7.M.Kot -.-.---- 101.0m - 103.8
    8.Ł.Rutkowski -- 97.0m--- 96.6

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Vikersund

    Miejsca Polaków w I serii piątkowego konkursu:

    1.G.Miętus ----- 26 miejsce
    2.P.Żyła --.----- 28
    3.J.Ziobro -.--.- 30
    ----------
    4.B.Kłusek --.-- 36
    5.J.Kot --.-..-.-- 38
    6.R.Sliż --.---.-- 39
    7.M.Kot --.-.-.-- 50
    8.Ł.Rutkowski - 58

    Odleglości Polaków w I serii piątkowego konkursu:

    1.G.Miętus -.-.- 106.5m - 116.7 pkt
    2.P.Żyła --.--.-- 107.0m - 116.1
    3.J.Ziobro -..-.- 106.5m - 115.2
    ------------
    4.B.Kłusek -.-.- 104.0m - 110.7
    5.J.Kot --.-.---- 103.5m - 109.8
    6.R.Sliż --.----- 104.0m - 109.7
    7.M.Kot -.-.---- 101.0m - 103.8
    8.Ł.Rutkowski -- 97.0m--- 96.6

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Vikersund

    Miejsca Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.P.Żyła --.----- 14 miejsce
    2.J.Kot --.-..-.-- 31
    3.R.Sliż --.---.-- 50
    4.G.Miętus ----- 52
    5.J.Ziobro -.--.- 53
    5.M.Kot --.-.-.-- 53
    7.B.Kłusek --.-- 55
    8.Ł.Rutkowski - 57

    Odleglości Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.P.Żyła --.--.-- 108.5m
    2.J.Kot --.-.---- 105.5m
    3.R.Sliż --.----- 100.5m
    4.G.Miętus -.-.- 100.0m
    5.J.Ziobro -..-.-- 99.5m
    5.M.Kot --.-.-.--- 99,5m
    7.B.Kłusek -.--.- 98.5m
    8.Ł.Rutkowski -- 98.0m

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Vikersund

    Miejsca Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.R.Sliż --.---.-- 53 i 10 miejsce
    2.B.Kłusek ----- 32 i 36
    3.J.Kot --.-..-..- 51 i 24
    4.J.Ziobro -.--.- 32 i 47
    5.Ł.Rutkowski - 46 i 39
    5.G.Miętus ----- 41 i 44
    7.P.Żyła --.----- 47 i 39
    8.M.Kot --.-.-.-- 58 i 55

    Odleglości Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.R.Sliż --.---.-- 93.0m - 108.0m
    2.B.Kłusek -.--- 99.5m - 102.5m
    3.J.Kot --.-.--.-- 94.0m - 104.5m
    4.J.Ziobro --.-.- 99.5m--- 97.0m
    5.Ł.Rutkowski - 96.5m - 101.0m
    5.G.Miętus ----- 97.5m--- 98.5m
    7.P.Żyła --.--.-- 95.5m - 101.0m
    8.M.Kot --.-.-.-- 90.0m--- 91.5m

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu w PK w Vikersund

    11 i 12.12.2009 Vikersund

    Zajete miejsca i pkt

    1.S.Hula -.-..- 07 i 04 --- 96 pkt
    2.G.Mietus -.- 19 i 33 --- 12
    3.D.Kubacki - 41 i 23 ---- 8
    4.R.Sliż ------ 27 i 43 ---- 4

  • riko stały bywalec

    Nie uwazacie ze cos drgnelo na lepsze? W Harrachovie cala 6 sie zakwalifikowala. W Vikersund 4 weszlo do drugiej serii, a Mietus nawet wysoko bedzie. Chyba sie powoli zaczyna poprawiac.

  • HKS profesor

    Być może troszkę lepiej będzie ale wydaje się że znów tylko trzecia dziesiątka.

  • anonim

    Brawo dla polskiej mysli szkoleniowej!
    Zawodników trudno obwiniać o słabe wyniki, przecież na treningach wykonują zalecenia trenerów, którzy tylko potrafia kolejne talenty marnować. Żaal chłopaków.

  • newryn stały bywalec
    optymizm ponad wszystko

    Rozwijając myśl "aż trzech" -trzeba faktycznie nauczyć się nowego spojrzenia na problem. To tak trochę jak z Tomkiem Pochwałą, który w pewnym momencie wiedział już, że dobrym skoczkiem nigdy nie będzie, więc został kombinatorem, gdzie wejście do 30 jest już jakimś znaczącym sukcesem..
    Tak samo jest teraz w skokach -już wiemy, że nawet nie mamy wróbla w garści, a gołąb olał zimę, więc nawet kilku zawodników czepiających się wagonu z czołową 30 PK jest już powodem do dumy..
    Reset w głowach trzeba tylko wykonać drodzy Panowie i Panie..

  • anonim
    wiadomo przeciętniactwo jak co sezon

    Odwróć tabele nasi na czele ;-) hihi czyli norma jak co zime każdy skacze na swoim stałym poziomie, jedynie może zdarzyć sie cud że któryś wypali na może 2 sezony jak kiedyś Janda i zaraz zgaśnie ot same talenty tylko jakoś tego nie widać, ciągle pracują nad sylwetką dojazdową i wybiciem i cały sezon nie mogą dojść do ładu, po prostu nie mają smykałki i tyle bo chociaż te 2 elementy to chyba idzie chociaż w marcu mieć opanowane hehe

  • anonim
    optymizm ponad wszystko

    "tylko trzech naszych reprezentantów awansowało do serii finałowej".

    Błąd. AŻ TRZECH powinno być.

    Życzę pozytywnego myślenia w tych ciężkich czasach;)

  • Konradoo bywalec

    Ech... Skocznia w Vikersund na HN 117, a nie HS 100... Jak takie rzeczy się myli, to ja bardzo obawiam się o prawidłowość innych informacji...

  • anonim

    tegoroczny sezon bedzie jedna wielka klapa w wydaniu polskich krotkolotow. Oczywiscie wylaczam z tej dramatycznej oceny mistrza nad mistrzami Adama Malysza. Tenze skoczek z pewnoscia z 10 PS w generalce nie wypadnie, kilka podiow, moze jakis triumf zaliczy. Bardzo byloby milo gdyby w Planicy stal na podium. 4 razy odbieral KK, ale ani raz nie stal na 2 badz 3 stopniu podium. Caly Malysz, albo wygrywal w swietnym stylu albo meldowal sie za scisla czolowka (patrz takze TCS). Na "kompromisy" szedl wlasciwie tylko na IO (medale srebrne i braz). Dosc historii. Sezon w wykonaniu dziadka bedzie bardzo udany, ale o deklasowaniu rywali nie ma juz mowy.
    Kamil Stoch sezon zakonczy na miejscu w drugiej dziesiatce PS. Otrze sie raz, moze dwa o podium w pojedynczych zawodach PS. Generalnie jednak miejsca w 19-tce beda incydentalne. Jesli uzbiera wiecej niz 350 pkt PS bedzie sensacyjnie.
    Stefan Hula. To taki troche polski Jan Matura. Pare dobrych lat startow i generalnie zastoj. W konkursach zazwyczaj bywa i to wszystko. Miejmy nadzieje, ze chociaz miejscami, wzorem Czecha, zaliczy kilka wystepow z rzedu w 30-tce... Prognoza punktowa na caly sezon - 15-50 pkt.
    Marcin Bachleda - a to jest dla mnie i tak cicha rewelacja. w zasadzie jego juz u progu kariery skreslil Polo Tajner mowiac - ma grube kosci, nigdy nie bedzie daleko latal. No to jak jest? Grubokoscisty, jakby nie bylo starszy wiekiem juz Marcin Bachleda leje wiekszosc mlodych, chudych (tj idealnych do skokow) polskich supertalentow. prognoza punktowa na sezon - 10-30 pkt
    Krzysztof Mietus - ja wiem, jestem pewny - bedzie z niego zawodnik, nie teraz ale bedzie za 2-3 lata co najmniej poziom Stocha. Zobaczycie. Obecnie poziom punktowy w generalce - 5-15.
    Reszty na razie w ogole nie bede ocenial bo to sportowe niestety sieroty.

  • JPW2 weteran

    Występ Polaków nie najlepszy, chociaż mieliśmy największą liczbę zawodników w "30" jeśli chodzi o nasze starty oczywiście w tegorocznym PK.
    Ale to dopiero początek ... 3mam kciuki :)

  • adrianos bywalec

    W sumie to skakał tylko w Rovaniemi, a potem gdzieś zniknął.

  • adrianos bywalec

    @Boy żle napisałem
    "Wcześniej nie wchodził do 30 PŚ". Miało być PK. Sorry.

  • Adam90 profesor

    Zauwazył ktos ze socznia ma hs 100 czyli ostatnia czerwona linia a tu wszyscy powyzej 100 m skaczą. Jakis błąd sie chyba wkradł.

  • Boy profesor

    @adrianos
    Haha, Zauner właśnie od Sapporo zaczął swoje starty w tamtym sezonie! Tak więc już w debiucie dwukrotnie planował się w czołowej dziesiątce!

  • ZKuba36 profesor
    Zdania nie zmieniam.

    W dalszym ciągu twierdzę, że tegoroczny sezon zimowy będzie dużo lepszy niż poprzedni!
    "Trochę" nie wyszedł początek sezonu ale wszystko będzie dobrze!
    Kruczek jest niedoświadczony ale potrafi wyciągać wnioski.
    W końcu lutego będziecie wychwalać Kruczka.

  • x666 stały bywalec

    Spoko, jeszcze nikt kto dobrze skkał w grudniu nie wygrał MŚ. Pamiętam dokładnie Hannavalda, wygrał wszystoko w turnieju 4 skoczni, a na MS był tylko tłem. Polacy trafią z formą idealnie, luty i marzec nasz.

  • adrianos bywalec

    @Barthemelew
    Dokładnie, po co płakać na początku sezonu, lepiej się cieszyć (oby) na TCS i Mistrzostwach.

  • HKS profesor

    @Xellos

    Można się śmiać ale kiedy inni mieli zawody gdzieś to Stoch zarobił sobie ponad 60 tysięcy złotych a Kubacki ok 25 tysięcy. Kruczek ich tak wytrenował żeby zarobili pieniądze w "narciarskich letnich sparingach" i żeby jednocześnie wyrobili lity i dzięki temu w zimie będą mieli darmowe wycieczki.

    Pomysł dosyć dobry mimo że w lecie dużych pieniędzy nie płacą;)

  • Barthelemew stały bywalec
    Olejcie to

    Na prawdę liczyliście, że tym razem nagle zaczną się bic o podium? Otóż ja już sobie niczego nie obiecuję i wyniki przyjmuję z całkowitym spokojem. Na prawdę są ważniejsze sprawy od skoków, więc odpuście te płacze i żale, bo na razie lepiej nie będzie. Może po Mistrzostwach Polski w przerwie świątecznej, ale na razie jest jak jest. Może w końcu Polacy będą miec formę na TCS? Tego mi zawsze brakowało, a rok w rok na to liczę. Może w końcu teraz...

  • Xellos profesor
    może po prostu...

    będziemy się tu zbierać tylko latem :) W sumie...może Kruczek z Tajnerem chcą zamienić skoki z dyscypliny zimowej na letnią. Ma być ponoć nawet jakiś Polski cykl latem no nie ? Czyli spoko, nie przejmujmy się lato będzie nasze !

  • adrianos bywalec

    @bringer
    Zauner wcale tak lekko w sezon nie wszedł, dopiero od Sapporo zaczął skakać w PŚ. Wcześniej nie wchodził do 30 PŚ. Więc Koivuranta ma nieco lepszą sytuację (ciekawe jak to się dalej potoczy). Sądzę, że drzemie w nim duży potencjał.
    Zeby tak jeszcze Happonen wrócił, Ahonen i Olli poprawili formę to Finowie mieliby w kim wybierać. Hautamaeki, Larinto, Ahonen, Olli, Koivuranta, Happonen może jeszcze Keituri.

  • anonim

    Pamiętam że we wrześniu w letnim COC był testowany nowy system w Lillehammer i Oslo, to miała być też próba nowej skoczni średniej w Oslo na MŚ, ciekawe dlaczego nie wprowadzili go na stałe

  • ZKuba36 profesor
    @nieznany.

    Masz rację. Kruczek jest genialny! Polacy słabo skaczą nawet w PK ? Nie ma problemu! Będą skakać inni i w ten prosty sposób, na koszt FIS, nawet ponad 20 zawodników próbujących skakać na nartach będzie miało możliwość darmowych wycieczek aby "otrzaskać się z atmosferą zawodów".
    A tak na marginesie to nic nadzwyczajnego. Zawodnicy, jak sama nazwa wskazuje, zwykle zawodzą. Startuje np 90 a wygrywa tylko jeden :-(

  • Boy profesor

    W COC skacze się też na starych zasadach, czyli jak komuś podwieje to odleci i ma dobrą lokatę. Trochę ciężko przełożyć wyniki z COC na PŚ i odwrotnie. Ale jestem przekonany, że gdyby Hocke puścili na PŚ to miałby problem z punktowaniem.

  • ZKuba36 profesor
    Korekta

    Powinno być:Ciekawe czy obecnie zawodnicy kadry A zakwalifikowaliby się do pierwszej 10. w zawodach FIS-Cup.
    Mam nadzieję, że trener Kruczek zrobi podobną poprawkę i jeszcze przed TCS wszystko będzie OK.

  • nieznany weteran

    Cierpliwosci, wyniki przyjda. Polscy skoczkowie zakonczyli niedawno etap wypoczynku, wkrotce zaczna pracowac nad sila. Nie mozna teraz oczekiwac dobrych skokow. Cykl przygotowawczy zostal tak opracowany, by optimum formy przypadlo na sierpien. Wtedy nieloty nabija sobie punktow, wyrobia limity i beda sie wozic wieksza grupa przez caly rok na koszt FIS-u. Czy to nie jest szatansko sprytny plan?

  • ZKuba36 profesor
    "Jaka piękna katastrofa"!

    Tego jeszcze nie było. Jak można w tak krótkim czasie oduczyć Polaków skakać?!
    Żaden (!) z zawodników (3) kadry Kruczka nie kwalifikuje się do finałowej serii PK!
    Znowu belki były za nisko? Co trenowali Polacy przez ostatnie 2 miesiące?
    Trenowali skoki do wody i rywalizowali któremu uda się osiągnąć dno?
    Skoczkowie niczemu nie są winni ale kto wykombinował taki plan treningowy?
    Wszystkim skoczkom potrzebny jest tydzień skoków na wyrobienie odbicia i walkę o odległość ale cóż to da, gdy znów na treningach belki będą wysoko aby skoki były dalekie i trenerzy będą zachwyceni "postępami" skoczków?
    Ciekawe czy obecnie zawodnicy kadry A zakwalifikowali się do 10 zawodów FIS-Cup? A było już tak wspaniale!

  • HKS profesor

    Pikl tu 18 a w PŚ 29 i 41 także wszystkie wasze analizy są bez pokrycia. Każdy inaczej przechodzi z PŚ w PK i odwrotnie.

  • neonek18 weteran

    tragedia... Bringer zgadzam sie z Tobą..to wina trenerów..

    według mnie czas aby kadra C i kadry dziecięce dostali porzonnych trenerów

    Bo nawet Stoch,Murańka i Bracia Okas..za 3-4 lata mimo swojego talentu.. jak nie będą mieć dobrej ręki co ich poprowadzi to skonczą jak ..Żyła.

  • Boy profesor

    No zgadza się, widać tutaj przepaść pomiędzy COC a PŚ. W Lillehammer Koivuranta i Ruuskanen mieli problemy z zakwalifikowaniem się do konkursu, a tutaj jeden na podium, a drugi tuż za. Zawodników zajmujących w COC miejsca poza dziesiątką nie ma sensu puszczać na PŚ. Więc Polacy nie mogą zrobić rotacji w składzie ;)

  • anonim

    Tak jak w Rovaniemi kilku naszych w okolicach 30 miejsca i dalszych, chyba Kruczek nie będzie planował zmian na PŚ, a niektórzy po sezonie odejdą z kadry A. Racjonalnie to wyniki Koivuranty pokazują różnicę między I a II ligą

  • anonim
    Boy

    Też uważam że Ansii będzie notował progres w PŚ, ale musi się skakania na tym poziomie "przyzwyczaić". Widać, że nie wszedł do skoków tak lekko jak Zauner w ubiegłym sezonie.

  • Boy profesor

    @bringer
    Koivuranta zapewne lubi tę skocznię, bo jeszcze miesiąc temu posiadał na niej rekord 122,5 m, dopiero Elverum Sorsell mu go odebrał podczas zawodów Norges Cup.
    Ansii może jeszcze w tym sezonie zaskoczyć w PŚ.

  • Xellos profesor
    Co tu można powiedzieć...

    Kot i Rutkowski to już tragedia. Przecież to kadra A ! Przypomnę aby, że rok temu za takie skakanie z tej kadry wyleciał Piotr Żyła...i co znowu wywalimy tych dwóch i wstawimy nowych ? I znowu będą tak skakać.

    Nie rozumiem "strategii" obranej przez nasz sztab trenerski. O ile jakaś jest. Jeżeli jest to czekam na jakąś wypowiedź Kruczka.

    Ponieważ ja wątpię, by można było dobrze skakać chociażby i połowie sezonu, jeżeli rozpoczyna się go od poziomu poniżej PK. Rozumiem, że można zacząć na wpół gwizdka ale nie rozumiem jak można rozpocząć bez gwizdka w ogóle. Może ktoś mnie oświeci.

    Chyba, że to plan na końcówkę sezonu, kilka ostatnich konkursów nasi zwojują trochę pkt. Widownia dostanie ekstazy i znowu zostanie wyciągnięte zero wniosków...stanowiska zachowane, tłum zadowolony. A później znowu bajeczne lato :)

  • anonim
    Boy

    Trzeba zauważyć że Koivuranta ma doświadczenie w skakaniu z wysokich belek z kombinacji norweskiej:) Więc specjalnie zaskoczony nie jestem.

    Jeśli chodzi o występ Polaków to ŻENADA. Ja nie mogę uwierzyć w to co narobili trenerzy naszej kadry. Zamiast przygotować formę na PŚ przygotowali ją na LGP. Pomysł godny nagrody Darwina. Panie Celej i Kruczek: skończcie tą szopkę i przyznajcie się że zawaliliście przygotowania naszym skoczkom

  • anonim
    adam

    http://www.mistrzowiesportu.pl/voting/register.asp
    głosujcie na Adasia w przeglądzie 10 najlepszych sportowców

  • Boy profesor

    Koivuranta już drugi raz na podium, to oznacza, że wcale nie musi być taki słaby w skokach jak wskazywały na to jego występy w Finlandii i Norwegii.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl