PŚ w Engelbergu: Freund wygrywa kwalifikacje, pięciu Polaków w konkursie!

  • 2010-12-19 14:08

Severin Freund wygrał kwalifikacje przed niedzielnym konkursem Pucharu Świata w skokach narciarskich w Engelbergu. Niemiec uzyskał 133m. Tuż za nim uplasowli się Paweł Karelin oraz Stefan Hula.

Rosjanin uzyskał 132,5m i otrzymał od sędziów 130,8pkt. Na trzecim miejscu kwalifikacje zakończył Stefan Hula. Polak wylądował na 130,5m.

W dziejszym konkursie zobaczymy pięciu Polaków. Na 15. miejscu uplasował się Kamil Stoch ze skokiem na odległość 123,5m. Krzysztof Miętus był 22. po skoku na 125,5m. Dawid Kubacki uplasował się na 34. miejscu (120m). Najsłabiej z naszym zawodników spisał się Marcin Bachleda, który był 41. i nie wywalczył awansu.

Adam Małysz, który ma zapewniony awans do konkursu uzyskał 123,5m. Najdalej w tej grupie lądował lider PŚ Thomas Morgenstern, który osiągnął 138m.

Wyniki serii kwalifikacyjnej w pdf


Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (18747) komentarze: (219)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Engelbergu

    Miejsca Polaków w niedzielnych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ----- 8 miejsce z "10" zawodników,którzy nie musieli kwalifikować się
    2.S.Hula ------ 13
    3.K.Stoch ----- 25
    4.K.Miętus ---- 32
    5.D.Kubacki -- 44
    ------------
    6.M.Bachleda - 51

    Do miejsc Polaków w kwalifikacjach (oprócz A.Małysza)dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Odległości Polaków w niedzielnych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ---- 123.5m
    2.S.Hula -.-.-.- 130.5m - 123.2 pkt
    3.K.Stoch ----- 123.5m - 114.0
    4.K.Miętus ---- 125.5m - 111.9
    5.D.Kubacki -- 120.0m - 102.8
    ------------
    6.M.Bachleda - 115.0m - 100.3

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 14 zawodników bez pkt PŚ 2009/2010 do konkursu głównego awansował 8:

    Najlepsi z nich:

    4.P.Bodmer ------- 128.5m - 121.7 pkt
    11.O.Muotka ------ 126.5m - 115.2
    22.K.MIĘTUS -.-.-- 125.5m - 111.9
    30.D.Delasega -..- 120.0m - 104.6
    31.V.Descombes - 120.5m - 103.8
    34.D.KUBACKI --- 120.0m - 102.8

    Oprucz wymienionych awansowali :

    37.R.Trofimov
    38.M.Meznar

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w kwalifikacjach

    Z 45 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2010/2011 w kwalifikacjach odpadło 3 zawodników:

    Miejsca i pkt w PŚ

    32.R.Kranjec ---- 14 pkt
    43.M.BACHLEDA - 6
    45.B.Sedlak ------ 5

    Miejsca odległośći i pkt w kwalifikacjach

    41.M.Bachleda - 115.0m - 100.3 pkt
    43.B.Sedlak ---- 116.5m--- 98.8
    44.R.Kranjec --- 113.0m--- 97.5

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 59 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 14 nie posiada pkt PŚ 2010/2011.

    Z 52 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2010/2011 do kwalifikacji nie przystąpiło 7:

    21.G.Schlierenzauer . 62 pkt
    36.O-M.Ingvaldsen -- 11 pkt
    40.M.Schmitt ---------- 8
    41.K-R.Elverun ---.-.-- 7
    43.J-M.Ruuskanen ---- 6
    48.P.Pikl --------.------ 2
    51.V-H.Sklett ----.--.-- 1

  • asia stały bywalec

    kazdy narzeka na ten przelicznik a gdyby nie on to malysz i stoch mogli by nawet nie wejsc do 2 seri no ale za to stefan by byl na podium no ale to tak na marginesie oczywiscie super konkurs i brawo dla naszych skoczkow i oby bylo jeszcze lepiej chodzi mi o kubackiego i mietusa

  • anonim

    No Brawo Polacy! Stefan szacunek! Adam super awans. Gratulacje teraz tylko czekać na TCS :)

  • anonim

    Od wczoraj obserwuje tego Norwega na 3 stanowisku i zawsze najniższe noty daje Małyszowi! Wczoraj wszyscy po 19, a on 18.5, dzisiaj też wszyscy po 19, a on 18. Tylko jak Norwegowie skaczą to dostają najwyższe noty od niego.

  • einstein bywalec
    1 seria

    http://www.fis-ski.com/pdf/2011/JP/3131/2011JP3131RL1.pdf

  • KamiLoSsKi doświadczony

    Moim zdaniem bardzo dobry skok Adama. Bardzo małe różnice dzielą zawodników. Adam z miejsca 17-tego traci do Koflera z miejsca 1- wszego ok. 12 punktów.

  • anonim
    Piotr186

    Kto w 1 seriii szmuglował oszukiwał ?
    Słyszałes co mówił Adam o wczorajszym oszustwie Morgiego a co mówił Morgi.? Identyczny gest pokazali przy zaciaganiu suwaka który sie urwał.

  • ppp stały bywalec

    Małysz mimo odległego miejsca ma raptem 10pkt. straty do podium- a zważywszy że w dzięsiatce jest wielu lepszczy pokroju Huli można oczekiwać że tych zawodników Małysz przeskoczy- przed nim groźny będzie tylko Amman- Koflera i Morgensterna nie liczę bo oni skaczą obecnie w innej klasie. Czyli zanosi się na walkę Małysza z Ammanem o 3 miejsce, pod jednym warunkiem- warunki muszą być równe dla wszystkich.

  • anonim
    Kto będzie walczył w 2 serii o zwycięstwo?

    Myślę że:

    Andreas Kofler (1. pozycja)
    Thomas Morgenstern (7. pozycja)
    Simon Ammann (15. pozycja)
    Adam Małysz (17. pozycja)
    Ville Larinto (30. pozycja)

    Smutne, ale prawdziwe.

  • obserwer bywalec

    Podejrzewałem, że Kofler skoczy daleko, bo wysoko wychodzi z progu, a do tego nie wytraca przez to prędkości. Byłem też pewny, że na 99 % zawali Evensen, który idzie straszenie płasko nad bulą. Stoch i Hula jak na razie dobrze. Co do Małysza to myślę, że zawalił trochę ten skok. Powinno być lepiej. Oby Hula powalczył o podium, heh.

  • pawelf1 profesor

    Problem w tym że bez systemu było by jeszcze gorzej .... albo by się zawody po prostu nie odbyły .

  • tomek_92 doświadczony

    Ekspert Sportów Zimowych

    Jakiego farta? Co ty pieprzysz. To Kofler miał dzisiaj farta, bo miał 0,3 lepszy wiatr, a to już duża różnica. Lepiej zobacz gdzie są Hilde, Evensen, i Ito, którzy skakali w podobnych warunkach.

  • ppp stały bywalec

    ciekawa sytuacja- otóż między 1 a 30 zawodnikiem jest raptem 20,4pk różnicy! Prawdę mówiąc nie przypominam sobie tak wyrównanego konkursu pod względem różnic punktowych całej 30-stki. Owszem zdarzały się konkursu w których 10, góra 15 zawodników mieściło się w kilku punktach ale takiej sytuacji jak ma miejsce po 1 serii dzisiejszego konkursu ja szczerze nie pamietam.

  • anonim

    NAJMOCNIEJSI JEST KOFLER I MORGI BO POTRAFIA SKAKAC W KAZDYCH WARUNKACH

  • Luk profesor

    Wiecie co? Jak odwołają II serię to Hula będzie mieć lepsze najlepsze miejsce w karierze od Stocha..... który jest dwa razy lepszy od Huli.

  • anonim
    Warunki

    pierwsza 10 miała w miarę podobne tak wiec pretensje do formy a nie do Pana Boga.

  • anonim

    NA CO ONI CZEKALI?! Myślałam, że ten nowy beznadziejny system został stworzony po to, aby w przypadku trudnych warunków móc szybko i łatwo reagować np. poprzez zmianę belki. Tymczasem zostaliśmy uraczeni cudowną parodią skoków i sportu w ogóle, z rywalizacją niemającą nic wspólnego. Wyszło fantastycznie podczas 1 serii, że nowy system jest do bani i w żaden sposób nie rekompensuje strat ponoszonych wskutek wiatru w plecy.

    Ale gratulacje! Mamy Hulę przed Morgensternem, Koreańczyka na 11. miejscu i całą plejadę poza czołową "30".

  • anonim

    UWAGA!
    No i po co nowy system? Można zmieniać belki bez powtarzania konkursu, a oni tego nie robią! PARODIA! Nie zdziwiłbym się jakby Koflerowi potajemnie podwyższyli belkę austriaccy pederaści!

  • tomek_92 doświadczony

    W tych warunkach ciężko było cokolwiek zrobić. Awans do 30 to był główny cel dla zawodników z pierwszej 10. Kofler miał nie najgorszy wiatr i odleciał dalej od innych.

  • anonim

    JAK KTOS JEST NAPRAWDE W WYSOKIEJ FORMIE TO NAWET W TRUDNYCH WARUNKACH SOBIE JAKOS PORADZI I BEDZIE W CZOLOWCE. MORGI I KOFI TO POKAZALI JEDEN PROWADZI A DRUGI MA SZANSE DUZE NA PODIUM.MALYSZOWI JESZCE BRAKUJE ALE MIMO WSZYSTKO DZIS JAK W DRUGIEJ SERII BEDA NORMALNE WARUNKI I BIORAC POD UWAGE ZAOWDNIKOW PRZED NIM TO PRZY TAKICH SKOKACH JAK WCZORAJ W KONKURSIE MA SZANSE POWLACZYC O 3 MIEJSCE.

  • Ricardo początkujący

    To teraz odwołać 2gą serię i Stefanek zgarnie duuużo punktów ;-)

    Małysz naprawdę oddał bdb skok w tych warunkach

  • FanAdasia bywalec
    Adas i spolka

    Spokojnie.Adam bedzie dzis moze nawet w piątce.To bylby cud gdyby ten koreanczyk czy Jan Matura wyprzedzili Adasia.Tylko zeby Hula niewylecial poza pierwszą 15:)

  • rafal k. bywalec

    OSTATECZNA KOMPROMITACJA NOWEGO SYSTEMU

    loteria jak była, tak jest, rozwiązania są dwa:
    1) większe punkty za wiatr
    2) rezygnacja z systemu

  • anonim
    MAłysz wczoraj miał farta.

    Dziś Kofler go zmiażdżył, a miał też mocno w plecy.

  • KamiLoSsKi doświadczony

    Loteria straszna! Hula jest 4...Co z tego jak w II serii nie skoczy? Dawno nie widziałem takiego powalonego konkursu!

  • Luk profesor

    Kurde mole Huli niewiele zabrakło do podium, bo wg mnie II serii nie będzie bo warunki będa się tylko pogarszać...

  • anonim
    .

    jak ktoś nie wie najlepsza pozycja Heunga Chul Choia w karierze to 11 miejsce(może dziś powtórzy wynik;d)

  • pawelf1 profesor

    Tak widać klasę Austriaków ....(((((( Kofi "wygrał " ze Stefanem o 3 pkt a Morgi przegrał ........

  • bube3ek początkujący

    Morgi I Kofi maja taki styl ze zawsze leca wysoko i to w takich warunkach pomaga bardzo ale to bardzo i to bylo widac

  • Xellos profesor
    @pawelf1

    Aż tak w szczegółach się nie znam, ja tylko wiem, że kiedyś Małysz latał w każdych warunkach daleko.

    A dzisiaj Adam Małysz reaguje na wiatr jak pozostali, jak w plecy to krótko, jak pod narty to daleko.

    Więc coś się zmieniło bo zawodnik ten sam.

  • pawelf1 profesor
    Xellos

    Myślę że głównie chodzi o profil skoczni i kąt progu ....niby bezpieczniej ale skoczkowie lecą bardzo nisko ... zmiana wiatru i gorszy skok.....

  • anonim

    Kolejny Ito, który świetnie skakał, Evensen, ale oczywiście im wiatr przeszkodził, a Stoch formę stracił ha ha ha

    A Dawidowi niestety 3 zawodników zostanie do pokonania i niestety odpadnie ;(

  • flyfly początkujący
    czy na pewno tak źle?

    Co jak co ale po skoku Stocha jedynie 2 zawodników go wyprzedziło a skoczyło ok.10 ?:) Wiatr wypacza wyniki... Hula Stefan w 10 ?;]

  • Jaswer bywalec

    oglądamy totalną klapę nowego systemu oceniania, to jest śmieszne, haha po prostu śmieszne te wyniki, sprawiedliwości brak.. :P

  • anonim

    Loitzl też świetnie skakał, Bardal czy Jacobsen i co? Taki sam wiatr i taki sam skok ty znaFco skoków. Ale mnie takie dzieci wkurzają!

  • Xellos profesor
    @pawelf1

    No niestety, można powiedzieć....że skacze wiatr, podobnie jak w f1 bolid to podstawa a kierowca mniej ważny. Tak samo tutaj wiatr stał się nr. 1.

    Najlepsi, którzy skakali kiedyś przy tylnych wiatrach daleko dziś tego nie czynią. Czyli jak piszesz zmienił się sprzęt.

  • anonim

    nie mowcie ze przez wiatr marne noty wczoraj skoczyl 131 przy 14.5 za wiatr wiec kamil stracil forme i wrocilo stare skakanie

  • bube3ek początkujący

    kto ogladal skok kamila ten musial zauwazyc ze Stoch nie trafil w prog i zerwal skok i mial niska parabole przez to i slaby skok

  • anonim

    Jak kolosalną różnicę robią warunki i jak śmieszną rekompensatę daje ten system! Neumeyer skacze i mu zabierają -2,4, potem skacze Velta, który dostaje +10, ale skacze 20 metrów bliżej. I tak komu podwieje ten jest wysoko.

  • anonim

    2 pierwsze konkursowe skoki w Engelbergu były dobre, ale 2 ostatnie konkursowe Kamila to tragizm...

  • pawelf1 profesor

    Nie mogę słuchać już komentatorów .... ciągle nie widzą że jak wiatr wieje z tyłu to skaczą o 10 i więcej metrów krócej ... ciągle bredzą o nie równej formie tego czy owego......niestety wiatr odgrywa kolosalną rolę . System powinien to uwzględniać ....tylko wtedy zacznie się płacz ,że zawodnik skoczy 120 a wygrywa z kimś kto skoczy 130 ...... a przecież tak powinno być . Nowe profile skoczni , styl V , nowe kombinezony i wiązania , no i wychudzeni skoczkowie .......... to wszystko sprawia że skoczkowie są bardzo podatni na wiatr.

  • anonim

    @YO MEN
    http://nicesport.pl/wiadomosci/38680/puchar-zimy-klemens-drugi-sobota-nalezala-do-and rzeja-zapotocznego/

  • anonim
    protest

    czy ktoś mógłby napisac jakis oficjalny protest do tvp w tej sprawie, a my wklejalibyśmy go na wszystkich portalach, aby jak najwięcej osób go wysłało, ta czarna hołota juz naprawde sobie za dużo pozwala

  • anonim

    Obejrzyjcie sobie na Europorcie po angielsku.. koles fajnie komentuje zna sie i nie mowi bzdur ze mamy pecha ze nam gorzej wieje itp itd na prawde polecam pełna profeska

  • anonim
    Brawo tvp

    po co pokazywać skaczące beztalencia powinna być tylko druga seria a tak to buloklepy robią za gwiazdy

  • anonim

    Ludzie ja oglądam EUROSPORT od kilku sezonów i jeszcze się nie zawiodłem. Gdybym miał oglądać reklamy np kawy i czekać na skoki to wiem, że takiej kawy bym nie kupił. Brawo Hula!

  • piter2105 początkujący
    TVP

    tvp.pl/o-tvp/kontakt - piszmy skargi!

  • anonim
    Pieczu

    Świeckie państwo z 90 procentem katolików...nie rozśmieszaj mnie.

  • anonim
    To, że puścili

    ten ingres to nic, wiara jest ważniejsza, ale PO CO REKLAMY? Umrą jak ich nie puszczą?

  • anonim

    zamiast odrazu skoki to jeszcze Kurzajewski musiał wygłosic przemowę a teraz reklamy pkp , poczta polska i tvp, 3 instytucje które zawsze się spóźniają!

  • anonim

    http://www.fred-tv.aaf.pl/viewpage.php?page_id=53

  • pubsport początkujący
    polecamy naszą relację LIVE

    http://pubsport.pl/pubsport-live-relacje-tekstowe-na-zywo/ live text zapraszamy

  • daszma2 bywalec
    Link

    http://www.fred-tv.aaf.pl/viewpage.php?page_id=53

    Link do skoków

  • obserwer bywalec

    Nie wszyscy mają dostęp do TVP Sport albo Eurosportu, ale betonowej nic to nie obchodzi. Lepiej pokazywać zjazd duchownych i świeckich co lubią się pokazać w świątyni żeby zdobyć elektorat.

  • Emil profesor

    A na niemieckim Eurosporcie przez pierwsze 4 skoki Adam rozmawiał razem z komentatorem :P

  • anonim

    skoki online: http://www.livescorehunter.com/Livescores/Livescore-Winter-Sports.html

  • ciemniak początkujący
    tvp

    Jejku mogliby się troszkę postarać w końcu to może być bardzo interesujący konkurs nie mogliby by tych chłopców czapeczkach przestawić na tvp polonia itp. Nie rozumiem ich logiki przecież oni na tym widzów stracą bo kto oprócz moherów ogląda takie zloty. No trudno trzeba się przestawić na eurosport

  • anonim

    czy wy macie chociaż trochę cierpliwośc? jak się skoki przedłuża czasem, to też nie leci jakiś program , który akurat ktoś chciał ogląać, a miał być zaraz po skokach

  • piotr186 profesor
    Do redkacji

    Proszę u usunięcie wszystkich tych wpisów które obrażają uczucia religijne katolików. Tez nie jestem zadowolony że póki co ie ma skoków. ale można niezadowolenie wyrazić kulturalnie.
    --------
    od modka:
    nie mogliśmy od razu usunąć, trzeba było najpierw zarejestrować, jeśli ktoś poczuje się urażony i poda kogoś do sądu, musi być zabezpieczony dowód

  • anonim

    ja cchce zobaczyc/uslyszec co powie np szczesny jak zacznie sie relacja np przy 20 skoczku,niech ktos to wylapie hahahaha

  • anonim
    muszę zmartwić wszystkich, którzy nie mają eurosportu

    i SERII NA TVP NIE BĘDZIE:d
    bo jakieś ludki w różowych czepkach przemawiają. skandal!

  • anonim
    Oj ludzie ludzi co Wy z tym Bachleda

    Na oficjalnej liscie FIS
    http://www.fis-ski.com/pdf/2011/JP/3131/2011JP3131RLQ.pdf

    Bachleda w kwali był 41 wiec nie ma go w konkursie.

  • anonim
    Adam

    żeby wygrać dziś, musi zasymulować zepsucie zamka w kombinezonie idac za rozumowaniem niektórych fanów i fanek Adama twierdzacych,ze tylko dzieki temu Morgi wygrał.

  • olenkus9 początkujący
    -

    zgadzam się z tobą....Morgi jest teraz w świetnej formie ale Adam też bardzo dobrze skacze więc liczę że Adam wygra dzisiejszy konkurs :)

  • anonim
    forma

    Widać że Kruczek nie rzucał słów na wiatr i jest ten zapowiadany progres u naszych skoczków. Oby ta forma rosła i na TCS I MŚ nasi zrobili furorę i to nie za sprawą tylko Adasia ale żeby w końcu było ich wielu tak jak np. austriaków

  • anonim
    Wreszcie

    Adam potraktował skok w kwalifikacjach jako treningowy.
    Myślę,że Kamil także
    Jeśli Morgi nadal ma takie kopyto ,to dziś ponownie może wygrać.

  • edson bywalec

    Lista startowa - http://www.fis-ski.com/pdf/2011/JP/3131/2011JP3131SLR1.pdf

  • Maewju stały bywalec
    :)

    Cieszę się,że Dawid w końcu się zakwalifikował.
    Ma chłopak potencjał,który pokazał latem, musi tylko zrobić wszystko żeby znowu go wykorzystać. :)

    Dziś będzie dobrze! Do boju chłopcy! :))

  • anonim
    Konkurs

    Dzisiaj wygra Thomas, Małysz będzie w 10, Stoch w 2 dziesiątce, a hula w 3. Nasi są po prostu słabi, nie raz coś im wychodzi i się cieszą.

    Moje podium to :
    Thomas
    Wille
    Matii / Andreas Kofler

  • anonim
    @zazenowany

    zgadzam się z Tobą. raz mu wyszło i już nadzieje narobił ludziom, a dziś pewnie będzie w 2 dziesiątce, a Ci co są wpatrzeni w małysza cały czas tylko go bronią, a sami w ogóle ni myślą !

  • newryn stały bywalec

    Czegoś tutaj nie rozumiem -Korniłow dostał za skok 114,5m po 17 pkt u sędziów?! Gdyby nie to, to być może Diabełek by wszedł -ewidentnie nie miał szczęścia do tego skoku, zwyczajny wypadek przy pracy..

  • Emil profesor

    Ale widze że nasi skoczkowie oddają pojedyncze bardzo dobre skoki. Gdyby tak to synchronizować to mamy spokojnie brązowy medal w drużynie na MŚ bo oprócz Norwegi i Austrii żadna drużyna nie ma mocnej czwórki

  • fanka123 bywalec

    Dokładnie to są tylko kwalifikacje. Nic jeszcze nie jest przesądzone. W konkursie Adam i Kamil pokażą na co tak naprawdę ich stać. Liczę że pozostali nasi skoczkowie skoczą przynajmniej tak dobrze jak w kwalifikacjach.

  • Pawloss666 początkujący

    Jak Małysz skacze daleko w kwalifikacjach to marudzicie, że powinien się oszczędzać przed konkursem, i ze zle robi, a jak skacze bliżej to jest jeszcze gorzej bo od razu słabą formę Mu wróżycie.

  • anonim
    zazenowany

    Jaka jednoseryjna forma ? Wczoraj chyba skoczył dwa razy dobrze . A jak myślisz za co dostaje się punkty ? Za konkurs czy za kwalifikacje które były dla Adama treningiem. Adam jest najlepszy i ja w lepszych i gorszych chwilach mu kibicuje . Pozdrawiam prawdziwych fanów Adma !

  • Łuki początkujący
    odp zażenowany2

    Prawdziwego mężczyznę poznać po tym nie jak zaczyna, tylko jak kończy. Zanim się wkurzysz poczekaj na konkurs. Myślę, że Wąsik wie co mówi, wszak to sportowiec kompletny i nie opowiada bzdur.

  • Artur stały bywalec

    Jacy z was głupcy dzieci opanujcie się Małysz skoczył dobrze forma i tak jeszcze nie jest na wygrywanie on ma dopiero przejawy a to super prognostyk jezeli juz przed TSC ma przejawy dobrej formy to co będzie na MŚ ADAŚ JESTEŚMY Z TOBĄ WISŁA!

  • Kuba_Fan bywalec
    Jest dobrze

    Małysz oddał jeden słabszy skok, a wy od razu, że stracił formę. Wielcy znawcy.

  • anonim
    Powieje

    I będzie Adam na podium :D pamiętajcie dmuchać w telewizor :S

  • anonim

    To byly kwalifikacje po co Malysz ma skakac w kwalifikacjach po 140m ? to mu nic nie da, a konkurs jest wazniejszy niz jakies tam badziewne kwalifikacje.

  • Divine JazOOn profesor
    hmm

    a jak z warunkami było?
    coś mi się zdaje, ze jesli chodzi o engelberg to szansa na zwyciestwo przepadla wczoraj

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl