Łukasz Kruczek: "Adam oddał bardzo dobre skoki"

  • 2011-01-03 21:17

Łukasz Kruczek uważa, że warunki w dzisiejszym konkursie na skoczni w Bergisel nie były do końca sprawiedliwe. Trener Polaków zapowiada także, że przed ostatnimi zawodami Turnieju Czterech Skoczni nie będzie zmian w składzie naszej kadry.

"Adam oddał oba skoki bardzo dobre, ale jeszcze zdarzają się mu skoki nieco spóźnione. Jak wszystkie będzie trafiał w 100% to będzie walczył o najwyższe miejsce, choć tak naprawdę dziś walczył przecież o zwycięstwo - tego nie wolno zapominać" - mówił po konkursie Łukasz Kruczek.

"Warunki nie były do końca sprawiedliwe. Nie było szalejącego wiatru jak w Ga-Pa, ale jak się popatrzy na punkty za wiatr to były prawie tak samo wysokie jak tam. Nie da się jednak mieć zawodów w laboratoryjnych warunkach. Skoki to sport, który jest rozgrywany na świeżym powietrzu" - ocenia trener polskich skoczków.

"Skoki konkursowe Kamila Stocha, zarówno pierwszy jak i drugi, były bardzo podobne. Jego pozycja dojazdowa była minimalnie niższa niż wczoraj i to spowodowało lekkie spóźnienie skoków. Dlatego nie odleciał tak, jak byśmy tego chcieli. W drugiej serii warunki były kiepskie i to też miało wpływ" - uważa szkoleniowiec kadry A.

"Zdecydowaliśmy wcześniej, że do Harrachova wszyscy zawodnicy będą startować normalnie. Jak już wielokrotnie wspominaliśmy, do pewnych zmian w technice potrzeba czasu i do tego byłby dobry trening i taki właśnie mamy zaplanowany od przyszłego tygodnia. Po Harrachovie będziemy mieli czas na spokojny trening, który zamierzamy przepracować na skoczni w Zakopanem. Niestety na trudniejszej skoczni, w Wiśle nie działa wyciąg" - zakończył Kruczek.


FOTORELACJA


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (11873) komentarze: (143)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    @kojot

    Wtedy było blisko ale może by tak wtedy choć raz któryś z pozostałych zawodników mógł skoczyć dwu krotnie dalej w swoich seriach ? A może mógł ktoś z drużyny raz odciązyć Adama ? Który przez wiele lat sam dźwigał reszcie tyłki ?
    On nie ma prawa do obniżek form ? Powiem ci coś.
    Każdy wtedy a raczej połowa to nie byli nowicjusze, którzy pierwszy raz zostali wypuszczeni na skocznię i MŚ, to byli i są w pełni ukształtowani zawodnicy, którzy od ładnych paru lat są w PŚ.
    I prawda jest taka, że przez wiele lat to Małysz drużynie ratował tyłek.
    Gdyby reszta sie posdtarała skoczyć nie co dalej byłby medal nawet z tymi metrami Adama.
    Jego znizki i obniżki form można policzyć na palcach jedej ręki przez ostatnie 10 lat natomiast co do reszty wciąż się szuka skoczków na drużynę, 10 czy 12 lat poszukiwań i nic, stoimy murem w miejscu.
    Mam jednak nadzieję, że jakiś cud nastapi w tym lutym i nastąpi wielkie przebudzenie bo w sporcie wszystko jest mozliwe.

  • radek31 początkujący
    harrachov

    proszę o sprostowanie wypowiedzi >skoki nie odbędą się z powodu zbyt silnego wiatru< koleżanki i koledzy co do harrachova to dla czego nawet na czeskiej stronie są bilety do kupienia? tak słyszałem że w zakopanym ma być 3 dniowy konkurs i właśnie jeden z nich przeniesiony z k-125.proszę o podanie prawdziwego źródła informacji dotyczącego weekendowego pś w harrachovie.dzięki.

  • anonim
    ???

    Na razie to wszystko nie wygląda optymistycznie... Pan Kruczek to sympatyczny, dosyć przyzwoity trener, ale to za mało jeśli mamy się liczyć w skokach. Letnia GP dawała nadzieje ale było wiadome że co najmniej kilkunastu zawodników podskoczy z formą na puchar świata..Małysza nie ma co oceniać bo on współpracuje i trenuje pod okiem Lepistoe. A więc jeśli chodzi o reszte:
    -Stoch , mysle ze on skacze dobrze. jest 16 w rankingu. To jest na prawdę dobre miejsce. Stać go na więcej ale jakiś postęp w stosunku do poprzedniego sezonu jest.
    -Hula, od pewnego czasu stoi w miejscu. Brawa za Engelberg ale bardziej by cieszyło gdyby z 5 konkursów z rzędu plasował się w trzydziestce. Więc na razie poniżej oczekiwań.
    -Bachleda, po prostu za słaby zawodnik na puchar świata. Tyle. Nie można na nim budować drużyny. Powinien startować w Pucharze kontynentalnym
    -Kubacki. Nie spodziewałem się że będzie bił się o pierwszą dziesiątke w PŚ ale myślałem że będzie spisywał się przynajmniej na tyle żeby te punkty pucharowe zdobywać
    -Miętus. Za słabe ma niestety odbicie. Szkoda bo stylowo ładnie skacze. Miewa przebłyski ale jego miejsce jest w pucharze kontynentalnym. Ale licze że mimo wszystko będzie to w przyszłości dobry skoczek.
    -Bracia Kot. Dla mnie to jest rozczarowanie. Wydawało się że lepiej będą się rozwijać a niestety idzie im słabo w pucharze kontynentalnym.
    -Rutkowski- niestety nie najgorszy sezon poprzedni, a teraz nie istnieje. Także jeszcze po cichu licze na tego zawodnika
    -Żyła, Śliż-Obaj zawodnicy podobnie jak Bachleda niczego moim zdaniem wielkiego nie pokażą w pucharze świata więc niech walczą w Pucharze Kontynentalnym
    PODSUMOWUJĄC : Chciałbym się mylić, ale widać że większość zawodnikow stoi w miejscu a nawet zrobiło krok w tył. Nawet w pucharze kontynentalnym idzie nam słabo. Ja bym po sezonie poszukał innego szkoleniowca. Kojonkowski prawdopodobnie bedzie wolny, może znajdą się sponsorzy którzy pomogą opłacić mu kontrakt... Polska widać ma potencjal ale tu jest potrzebny Wielki trener. Lepistoe nie dokońca się wcześniej udało, ale trzeba szukać dalej.

  • kojot83 doświadczony

    Fanka
    Tylko proszę bez zbędnej krytyki walcowej-ale raz w Libercu-gdyby Adaś miła troszkę wiekszą formę-to reszta skoczyła na dobrym poziomie i medal był na wyciągnięcie ręki-ktoś powie warunki-ale warunki był złe dla wszystkich.Dla mnie i tak wszystko siedzi w głiwe-potrzebujemy takiego Wenty dla młodych-który nie że powie -masz talent będa z ciebie ludzie-tylko powie-jesteś dobry,masz umiejętności więc przyp.... i nie patrz się an innych to tacy sami ludzie jak ty....my naprawdę mamy dobrych zaowdników w każdej dziedzinie sportowej tylko psychika jest u nas znacząca-nie wiem czy to w genach jest przekazywane czy jak,ale my zawsze musimy patzreć się na innych i mamy syndrom małostkowości-to inni górują my im najwyżej wtórujemy tylko Boska cząstka talentu Adasie potrafiła to przełamać.Ale sami przyznajcie,że coś w tym jest jest Sikora i długo,długo nic, jest Justysia i długo nic-czasami są wyjątki no i Adam -weteran ktory nigdy się nie poddaje-idylla skoków,który swojego idola Weißfloga już dawno przerósł i długo długo długo nic-z wyjątkami ala Stoch-który i tak potrafi więcej niż pokazuje i Mateusz Rutkowski,a potem..........

  • anonim

    @Lisku

    Przecie ja wiem :))
    Miałam na mysli trzy lata pracy obecnego szkoleniowca.
    Były za jego kadencji i MŚ i najważniejsza impreza dla sportowców IO.
    Było dośc czasu na to aby wytrenować drużynę na medal.
    Czego zabrakło ?
    Kurka nie wiem ..........
    Jak tak się dobrze zastanowić to my jednak mamy tego cyborga u nas :) a zawsze myślałam, że tacy są tylko w filmach sf...........tym cyborgiem jest Adam:) bo on nawet z kontuzjowanym kolanem czy nawet jak nie trafia w próg i tak leci najdalej wciąz z naszych !
    To cyborg:)
    No weźmy na przykład tegoroczne Kuusamo i jego nie pełnosprawną nogę, latał tam na 140 m i ponad 130 regularnie.
    cyborg:)

  • czarnylis profesor
    @Fanka

    Małe sprostowanie. Medalu drużynowego na najważniejszej imprezie nie mamy od trzech lat? My go nie mamy od 5 lat. Powiem więcej, od 10, a nawet od 50, tudzież od epoki kamienia łupanego. My go nie mamy wcale :)

  • anonim

    @Samo

    Twoj post godz.16.09.

    Kto kogo wyłuskał, to nie twoje ?
    Owszem wyłuskali ich trenrzy klubowi, tak, oni ich znaleźli, zaczeli szlifować ale po za jednym zawodnikiem, który później przechodził przez ręce róźnych trenerów, a który doszedł dzięki nim i sobie do wielkich sukcesów / Adam Małysz / jak na razie nikogo innego nie widzę.
    Ostatnio na antenie tvp przy okazji jednego z konkursów poruszał kwestię szkolenia Rafał Kot.
    Próbował u nas coś zmienić Lepistoe ale ci niżej są tak zamknięci przed wszelkimi nowinkami i zmianami treningowymi, że mimo starań, szkoleń jakie były prowadzone przez Lepistoe, który dzielił się z nimi swoimi doświadczeniami, niczego nie wskurał.
    Układ na dole jest jak beton, nie do ruszenia, a to tam powinna nastąpić rewolucja w szkoleniu aby młodzi zaczęli dochodzić do PŚ jak w Austrii ale u nas ? Nic z tego nie będzie, bo boją się wszelkich zmian, na trenera zagranicznego nie ma kasy a to niżej ta zmiana powinna nastąpić a potem dobry selekcjoenr kadry A, bo tak to się nazywa.... selekcjoner.Trner Kruczek jest tańszą opcją dla PZN z boku pomaga Tajner, ale od trzech lat na najważniejszych imprezach nie mamy medalu w drużynie.Przyznam szczerze, ze jak czasami patrzę na skoki i to wiele lat i jak patrzę jak marnuje się "malyszomania " i te sukcesy jednego sportowca to szlag mnie trafia, że Poslak drużynowo nie potrafi zdobyć medalu na MŚ czy IO.... A przecież nasza kadra w sezonie IO miała wszystko, dosłownie wszystko, zagwarantowane niczego im nie brakowało, parę dni temu był wywiad z Panem Nurowskim, zaraz po IO nagrany, i był mocno rozczarowany postawą zawodników Kruczka, było mu przykro, bo medal był na wyciągnięcie ręki, trzeba go było tylko wudrzeć, na 3 miejsce było nas stać..... jak stwierdził, że to Małysz miał najmniej środków na przygotowania a zdobył dwa medale.
    Powiedział, że wystarczyło aby każdy z tych zawdników Kruczka skoczył po 130 m, a Adam dołożył by ponad 130 i medal by był.
    Ale nawet na te głupie 130 m nie było ich stać.
    I jak tu się nie denerwować ?
    Lata mijają, Adam ma 33 lata, wskakuje na podium PŚ zdobywa medale, a młodsi od niego o 10 lat, nie mogą wskoczyć na na podium w PŚ, ile lat Kamil już skacze w PŚ ?
    Kilka i nadal nic.

  • strong1 weteran

    @czarnylis
    "Jednak Kamil skacze swój najlepszy sezon",
    Uważam, że stać go po prostu na więcej. A argumenty swoje podałem.
    "a Stefan Hula zaliczył dziesiątkę i to wcale nie była słabo obsadzona Japonia ani jednoseryjny konkurs. Masz pretensje, że tylko raz, a potem zjazd po równi pochyłej? Tak. To zastanawiające, ale dobry raz niż wcale". Ciekawe...A może coś w Huli drzemie i nie może się "obudzić?" Może to kontrowersyjne, ale początek ubiegłego sezonu miał lepszy moim zdaniem, przyglądając się skokom treningowym.
    "Nie mówię, że jest dobrze, bo nie jest, ale ja, jeśli to są złe dobrego początki i forma strzeli na MŚ, jestem w stanie wybaczyć wcześniejsze wpadki trenerowi. Lecz to jest moje subiektywne zdanie. Twierdzisz, że nie wybaczysz. W porządku. Każdy ma swój punkt widzenia".

    Nie wybaczę-jeśli nie zaczną nasi regularnie punktować od Zakopanego do końca PŚ. Jeden udany start na MŚ mi nie wystarczy-jaką ja będe miał gwarancje, że sytuacja się znowu nie powtórzy?
    A czemu uważam, że patrzenie na PN jest w naszym przypadku niedobre?
    Bo połowę tych punktów zdobył jednak Adam. Już niedługo nasi będą musieli sobie radzić bez niego. Na razie zostaje nam jeden Stoch na dzień dzisiejszy. A chociaż na TCS Japończykom wcale nie idzie to i tak są w PŚ dość wysoko-we dwójkę.
    Pozdrawiam.

  • czarnylis profesor
    @Strong1

    Skoro Wy podajecie przykłady na NIE wobec Kruczka, dlaczego ja nie mogę podać na TAK. Czy Puchar Narodów to sam Adam Małysz? Rozumiem, że teraz jest w modzie dowalić Łukaszowi i zawodnikom, a każdy stający w obronie jest traktowany jak trędowaty. Podobnie, acz w inną stronę, było w lecie i tam też byłem w opozycji bo przestrzegałem przed hurraoptymizmem i tłumaczyłem, że skacze się w zimie, a w lecie to zabawa. Wtedy też mi się dostało. Teraz te same nicki (nie mówię o Tobie), które przekonywały mnie, że się mylę, krytykują mnie za to iż staję w obronie skoczków i trenera. Wiedziałem, że sukcesów z lata nie przełożymy kalką na zimę i dlatego teraz nie jestem zbytnio rozczarowany, choć nie myślałem, że regres będzie aż tak duży. Tak więc to chyba nie mnie studziłeś. Tuż przed rozpoczęciem sezonu zimowego pisałem, że to będzie najlepsza zima w historii. Liczyłem na dwóch w dziesiątce generalki i jeszcze dwóch w trzydziestce, a także na medal drużynowy i indywidualny Mistrzostw Świata. To nadal się może stać. To nadal może być najlepsza zima w historii. Adam Małysz i Hannu Lepistoe będą mieli w tym największy udział, ale bez kruczkowych sam Team Małysz najlepszej zimy nam nie zapewni.
    Nie mam pretensji do Ciebie o krytykę, ani do @2006 bo jesteście obaj jednymi z tych których warto poczytać, i popieracie swoje poglądy argumentami oraz nie używacie wyzwisk. Sam też podałem swoje. Nie jest tak tragicznie by już zwalniać trenera. Jednak Kamil skacze swój najlepszy sezon, a Stefan Hula zaliczył dziesiątkę i to wcale nie była słabo obsadzona Japonia ani jednoseryjny konkurs. Masz pretensje, że tylko raz, a potem zjazd po równi pochyłej? Tak. To zastanawiające, ale dobry raz niż wcale.
    Nie mówię, że jest dobrze, bo nie jest, ale ja, jeśli to są złe dobrego początki i forma strzeli na MŚ, jestem w stanie wybaczyć wcześniejsze wpadki trenerowi. Lecz to jest moje subiektywne zdanie. Twierdzisz, że nie wybaczysz. W porządku. Każdy ma swój punkt widzenia.
    Jednak na wybaczenie trzeba sobie zasłużyć. Jeśli sezon do końca będzie taki jak obecnie to myślę iż pora na zmiany. I to gruntowne.
    A póki co Kruczek ma u mnie kredyt zaufania do MŚ i do tej pory zwalniać go nie będę.

  • strong1 weteran
    -

    @2006 No właśnie i w Oslo ten pewien Szwajcar zostanie trafiony oraz zatopiony. I wróci na swoje dawne miejsce z Saporo-czyli do giermkowania, bo królo-wróć król jest tylko jeden:)
    PS. Sędziowie i tak robią postępy w dostrzeganiu tego co wszyscy widzą-lub raczej czego nie widzą w kwestii lądowania Ammanna-w zezłym sezonie było 19.0-19.5.

  • Samo stały bywalec

    Jeszcze tylko Fance odpowiem.
    Nic takiego nie napisałem, że wyłączną zasługą Jana Szturca są sukcesy Adama, i że Adam sam się od 2 lat trenuje. Przeczytałaś widocznie inny post od kogoś innego, podaj link.
    Pozdrawiam

  • anonim

    @strong1
    Ooo pamiętam boje słowne o Lepistoe :), niestety nie wiemy, jak to by się skończyło, gdyby Hannu dostał ten trzeci sezon. Potrafił pomóc Adamowi - reszcie kadry niespecjalnie (mówię o jego pierwszym sezonie) natomiast w drugim praktycznie wszystko siadło. Za to drugi sezon pod skrzydłami Kruczka wygladał lepiej, tyle że nie trafiono z formą zawodników na najważniejsze imprezy - to dlatego moim zdaniem zasługiwał on bardziej od Hannu na trzecią szansę. (Tak to piszę z pamięci, ale może powinienem się baczniej przypatrzeć dwóm pierwszym sezonom tych trenerów.) Na razie sezon wypada blado a spodziewana zwyżka formy naszych jest juz spóźniona, zatem teraz musi to być jakaś konkretna zauważalna poprawa.

    "Kil'-em all" :))) Heh, no ja myśle, że oni oboje (Hannu i Adam) skończą w wielkim stylu. Trochę spolszczę i rozbuduję Twoje hasło: Niech przelecą wszystkich łącznie z Hoferem, Tepesem, przelicznikami i sędziami dającymi 18.5 pkta za ladowanie bez telemarku pewnemu Szwajcarowi! Najlepiej w tym i jeszcze w następnym sezonie :)

  • Samo stały bywalec

    @HKS
    Uważasz, że PZN rozliczając Kruczka nie bierze pod uwagę ile punktów PŚ zdobyli jego podopieczni?
    @maticz911
    Nie twierdzę, że Łukasz Kruczek jest alfą i omegą, uważam, że nie jest taką beznadzieją jak tu wielu uważa.
    Na razie muszę kończyć i pozdrawiam wszystkich serdecznie a jeżeli ktoś poczuł się urażony moimi wypowiedziami to przepraszam

  • anonim

    @Samo

    Ale teraz walnąłeś mało nie spadłam z krzesła :))))
    Chcesz powiedzieć, ze to jak Adam skacze i na jakim poziomie przechodząc przez różne ręce różnych trenerów to aktulanie zasługa tylko i wyłącznie Pana Jasia Szturca ?
    Czyli rozumiem, że Adam trenuje się aktualnie od dwóch lat sam :))

    Zrozum, że zawodnika odkrywa ten trener klubowy, on go trenuje do pewnego momentu ale potem przychodzą nastepni, którzy szlifują ten brylant swoimi metodami.
    Szturc go zauważył, zabrał i uczyl podstaw skakania pozatym Adam trenował komkbinację.
    Szturc go ukształtował, zna go, wie jak skacze jakie może mieć problemy ale dalszej sztuki skakania uczył się przy następnym trenerze i następnym.
    szkoda czasu na ciebie.

  • Samo stały bywalec

    @gina
    Wczytaj się dobrze nie tylko pod tym artykułem, a znajdziesz wiele słów, których sama byś nie chciała słyszeć, kierowane nie tylko pod adresem trenera, zawodników, lecz również adwersarzami.
    Pozdrawiam

  • Samo stały bywalec

    @srong1
    Żle zinterpretowałeś moje słowa, nigdzie nie napisałem, że to Ty ubliżasz, przeciwnie Twoje posty są rzeczowe, które chętnie czytam. Sam zapewne zauważyłeś, że wielu tutaj nie przebiera w słowach.
    Co do tego kto kogo wyłuskał to ani Kutin ani Lepisto ani Kruczek to zasługa tych pierwszych trenerów, którzy prowadzili ich pierwsze treningi, bo gdyby nie oni to nie tylko nie znalibyśmy Kamila czy Stefana, ale i Adama

  • maticz911 początkujący

    Samo weż pod uwage , że poprzedni trenerzy musieli się głownie skupiac na Małyszu. Jak Kruczek prowadził Adam to kadra skakała gorzej bo presja była zeby Adam skakał. Masz w tym co piszesz sporo racji ale Kruczek to naprawde nie jest trener który moze zbudować w Polsce skoki na wysokim poziomie

  • HKS profesor

    @Samo

    Ale takie statystyki są BEZ SENSU bo od 2000 roku sytuacja dla najmłodszy zmieniła się diametralnie. Dla starszych też ale trudno już wykrzesać coś z zawodnika, który trenował tak a nie inaczej. Można powiedzieć że od teraz do roku 2015 będziemy zbierać owoce Małyszomanii i jak w tym czasie bez Małysza nie będzie nawet przyzwoicie to później musi być gorzej.

  • gina profesor

    ja też nie widzę żadnego ubliżania. W każdym sporcie ocenia się wyniki zawodników, pracę trenerów. Robią to dziennikarze, działacze, ale i kibice. Nie może być, że nie można napisać jednego krytycznego słowa, bo zaraz ktoś naskoczy, że ubliżasz....

  • Samo stały bywalec

    @maticz911
    Czy są wyniki czy ich nie ma?
    W jednym z poniższych postów podałem ile kadra polskich skoczków łącznie(nie wliczając Adama Małysza z wiadomych względów) zdobywała punktów PŚ za kadencji Łukasza Kruczka. Teraz Ty sprawdż ile tych punktów było za poprzednich trenerów.
    Ile limitów startowych było za poprzednich trenerów a ile mamy teraz.

  • anonim

    Ja nie widzę aby gdzieś @strong komuś ubliżył.
    Może podacie mi jakiś wers z jego wypowiedzi, gdzie komuś ubliża ?

    Wręcz przeciwnie z ogromną prztyjemnością czytam tego typu posty.

  • strong1 weteran
    samo

    Nikomu nie ubliżam, a porównuje jakość pracy jednych trenerów z innymi. Na pewno miejsca takie jak wczoraj nie są dla mnie zadowalające,(widzę oczami wyobraźni brak Adama) ponieważ to właśnie teraz do głosu doszło pokolenie zawodników trenujących na fali Małyszomanii. Kuttin mógł się przez lata czegoś nauczyć(za jego czasów zresztą Hula i Stoch to były "oseski", a Hannu przy całej mojej sympatii nie dołożył chyba w drugim sezonie wszelkich starań, pomimo przyznania do błędu. A trzeciego sezonu nie dostał do pracy.

  • maticz911 początkujący

    Samo to napisz na czym polega twoim zdaniem trenowanie polskich skoczków? Bo wg mnie to kazdy trener musi przygotowywać swoich zawdoników do zawodów w kazdych dyscyplinach sportu tak jest. Trenera rozlicza się z wyników .a tych nie ma

  • Talar weteran
    Samo

    Zgadzam się z tobą w 100%.. Skrytykować trzeba jak jest źle ale nie obrażać wszystkich dookoła i udawać mądrego..

  • Samo stały bywalec

    @strong1
    Krytyka tak, krytykanctwo i ubliżanie komuś stanowczo NIE. Zdecydowana większość wypowiadających się negatywnie o pracy trenera nie ma zielonego pojęcia na czym ta praca polega.
    Na trenowaniu polskich skoczków przejechali się takie tuzy jak ostatnio wychwalani tu Kuttin i Liposte

  • maticz911 początkujący

    @Samo- w lecie pisałem , że w zimie bedzie kiepsko i jes. NIgdy nie chwaliłem Kruczka bo nie bylo za co . Jesli forma zawodników przychodzi a on nawet nie wie dlaczego to jak ja mam go oceniać . skoro nie wie czemu skakali dobrze to skad bedzie wiedział czmeu skaczą zle? Małysza też ni8gdy nie krytykowałem nawet jak skakał słabo . A teraz niech Kruczek nie mowi o skokach Małysza tylko o skokach swoim zawodników on nie ma nic do jego formy i skokow . Uważam , że Małysz jest "nasz" poniewaz jest naszym rodakiem i wielkim człowiekiem

  • strong1 weteran
    W odpowiedzi(1)

    @samo-takich właśnie kibiców potrzebuje Tajner...
    Dlaczego Hilde, Karelin stanęli na podium, a Stoch nie był nawet blisko?
    Dlaczego automatyzm w skokach Kamila był zauważalny tylko w trzech konkursach w Engelbergu-jak chodzi o zawody PŚ.
    Dlaczego Polscy zawodnicy mniej razy niż choćby Czesi wchodzili do finałowych faz konkursów PŚ oprócz Stocha?
    Dlaczego trener "kadry w zaniku" Werner Schuster potrafił być na tyle reaktywny, że poprawił formę swoich skoczków-i mimo, że nie są oni w ogóle regularni zawsze któryś znajdzie się w czołówce, choć nie są to wszystko jak się wydaje wirtozy skoków?
    A poza tym naprawdę po lecie sądziłem, że nasi podnieśli swoje umjętności na tyle, że nie będę musiał już patrzeć na porównania z zeszłych lat, bo będą nieadekwatne. Tymczasem znowu potrzebujemy spokojnych treningów-jak co roku. Co zaś się tyczy oceny na tak wczesmym etapie-człowiek jest oceniany od młodości permanentnie, a ,że sport to jedna z normalnych dziedzin ż życia, a skoki są jego częścią to osiągnięcia trenera stale podlegają weryfikacji cały czas-nie widzę w tym nic niestosownego.Idąc śladami analogii @Pajchiwo
    Tak jak Ancelotti w Chelsea dla przykładu, albo Benitez w Interze...Pardon. Oczywiście co by się nie działo wymiana trenera w skokach w trakcie sezonu jest czymś co nie da olśniewających wyników i do tego nie namawiam.

  • Talar weteran

    Ja bym prosił naszych klubowych trenerów o to żeby przekazali swoim podopiecznym w wieku 14-15 lat że w skokach narciarskich istnieje takie coś jak ,,wybicie z progu,, bo potem mamy takie efekty że etatowy kadrowicz Krzysztof Miętus prześlizguje się przez próg a przy mniejszej prędkości nie ma możliwości odlecieć.. Krzysiek jest dla mnie bardzo dobrym skoczkiem o świetnej technice i dużych umiejętnościach ale na Boga.. Jak on chce dobrze skakać bez wybicia .? Przecież jak się popatrzy na juniorów z Austrii, Niemiec i Norwegii to oni mają taki power że muszą dobrze skakać nawet przy niedużych umiejętnościach... A u nas wyjątkiem jest jedynie Dawid Kubacki i starsi zawodnicy którzy pewnie naukę skakania zaczynali od wybicia tacy jak Adam Małysz, Kamil Stoch czy Marcin Bachleda..

  • Samo stały bywalec

    @maticz911
    Masz typowe podejście Kalego, Kalemu ukraść to żle, Kali ukraść to dobrze.
    Nieloty Kruczka, a mistrz nasz.
    A pewien jesteś, że mistrz chciałby być Twój?

  • kibic_malysza profesor

    Według mnie Adam nie powinien jechać na konkursy w Sapporo, ważniejsze są 3 konkursy w Zakopanem niż wyjazd do dalekiej Japonii aklimatyzacja i później znowu za 2 dni skoki treningowe i kwalifikacje. Myśle, że Hannu i Adam nie będą chcieli na siłe tam lecieć, kryształowa kula odsunęła sie już dość daleko. Nie wiem czy warto byłoby ryzykować z formą do Japonii.

  • maticz911 początkujący

    Mnie nie obchodzi co p. Kruczek sądzi na temat skoków Małysza . Niech komentuje skoki swoich nielotów a nie naszego mistrza,. Kruczek poleci po tym sezonie jesli drużyna nie bedzie w 5 na MŚ. A nie bedzie bo skacze fatalnie, sam Małysz 4 skoków nie odda. Po TCS powinni trenować do PŚ w Zakopanem a na loty wysłać innych zawodników. Polskie skoki to już nie komedia a tragedia!

  • anonim
    Kruczek OUT !!

    Prosze cię o jedno !
    Podaj się do dymisji !
    w każdym wywiadzie nie istnieją dla ciebie wyniki z tyłu tylko wyniki zprzodu.
    o reszcie nie wspomniesz tylko o adami i kamilu !
    tylko nie zapomnij że ty nie masz prawa wypowiadać się o małyszu bo nie ty go trenujesz tylko Lepistoe ...
    Więc czekamy na wypowiedzi o Huli,Śliżu,Kubackim,Bachledzie.....

  • anonim
    Wywiad krótki z Hannu Lepistoe !

    Był wczoraj na TVP-Sport przed konkursem, spisałam go oto on :

    S.Szczęsny - Hannu czy Adam popełnie jeszcze jakieś błędy ?
    Hannu L. - Błędy ? to chyba złe słowo ale jestem przekonany, ze Adam może poprawić odbicie jak i to, że może odbudowac siłę, zdecydowanie poprawić prędkosć najazdową i tym samym technikę odbicia wtedy będzie dobrze.

    S.Szczęsny - Czy wierzy Pan, że Adam może stanac na podium kl. łącznej TCS ?
    Hannu L. - jeżeli wszystko będzie przebiegać normalnie bez żadnego pecha, bez zbyt silnego wiatru jeżeli będą to normalne zawody to myślę, że jak najbardziej , pierwsze i drugie miejsce będzie osiągnąc trudno i bardzo ciężko ale jest to mozliwe jeszcze natomiast trzecie miejsce jest jak najbardziej otwarte.
    ......................................................

    Wywiady z Hannu są ale nie koniecznie na tej stronie jednak jak ktoś chce go zrobić z nim to zrobi często czytam jego wypowiefdzi na łamach różnych portali internetowych prasy.

  • anonim
    @czarnylis

    Tak, Kamil jest 16 i ma 163 pkt, a Hula któryś tam i ma ze 30, ale co z tego?

    Jak pisałem wcześniej Adam wiecznie skakał nie będzie, przykro mi sponsorzy już płacić nie będą za 16 miejsce Stocha i któreś tam Huli. Nasi skoczkowie obecnie, dzięki Małyszowi, maja jedne z najlepszych warunki do przygotowań, a wyniki jakie są każdy widzi, skończy się Małysz, to skończy się kasa i zapewne wrócimy do punkty wyjścia czyli lat -90 kiedy to skoki w TVP ograniczały się do T4S, MŚ i olimpiady.

  • anonim

    Zgadzam się z trenerem Kruczkiem, Adam oddał dwa bardzo dobre skoki. Co nie jest jakimś wielkim odkryciem i to troszkę irytuję jak taki ktoś jak pan Kruczek wypowiada się na temat Małysza. Nie piszę, że tego mu nie wolno, tylko trochę to irytuje- przynajmniej mnie

    Zauważyłem, że ktoś dywagował na temat czy Polska kadra + Adam Małysz powinien jechać do Japonii. Moim zdaniem jest to dobry pomysł. Dzięki temu Małysz może złapać łatwe punkty i wspiąć się jeszcze bardziej w górę w punktacji co jest korzystne w przypadku MŚ. Jednak z drugiej strony Małysz bezpośrednio przed ważnymi imprezami typu IO MŚ nie startował w PŚ i wówczas na MŚ czy IO był w fantastycznej dyspozycji...

    Przede wszystkim to trochę zbyt wcześnie mówić czy Małysz pojedzie do JPN czy nie pojedzie bo jest najnormalniej w świecie zbyt wcześnie. Starty w Czeskim Harrachovie powinny dać ostateczną odpowiedź na to czy Polak wyjedzie do Japonii.

  • Josef_Bradl doświadczony
    @kibic

    Prawdopodobnie tak będzie. Małysz, Stoch, Hula, Kubacki, Śliż no i niestety Bachleda. Można by wziąść za Śliża i Bachlede jakichs młodszych skoczków na przetarcie, no ale po co... Nominację Śliża jeszcze mogę zrozumieć, jeszcze nie miał tyle wycieczek w tym sezonie na koncie co Bachleda. Inna rzecz że skoro zawodnicy którzy w tym roku kończą kolejno 28 i 29 lat MUSZĄ juz blokowac miejsce w kadrze młodszym to dlaczego nie wykorzystujemy siódmego miejsca które sie nam nalezy i nie zabieramy "po doswiadczenie" młodszych?

  • anonim
    io

    * W 2011 Polacy nie przegrali jeszcze meczu, chodzi oczywiście ogólnie o starty Polaków mający związek z IO 2012. Wszystkie wyniki tylko na www.londyn2012.db v.pl ! Zapraszamy.

    Dzis 14:50 - Przysiężny gra z Nieminenem !

  • anonim
    Czyli jak dobrze zrozumiałem na loty jedzie ta sama 6?

    Ufff to odetchnalem z ulga.Dlaczego? juz tlumacze, wole oglądać Kubackiego uczącego sie skakac na mamucie niż pozakadrowicza Żyłę z którego pożytku by tam kompletnie nie było.Napewno od Kubackiego lepiej by nie skoczył.Jedynie ale to do BAchledy i Huli, zeby zamiast nich poslac kogos mlodego po nauke na mamutach ale widze bracia Kot zostali zdegradowani do Pucharu dla miernot w Slowacji.Ewentualnie Rutkowski skoro ponoc wraca do formy moglby Bachlede zastąpić albo Hule.Ale niech Kruczek przestania opowiadac o Małyszu, a skupi sie na swoich którzy skaczą fatalnie prócz Stocha.

  • Samo stały bywalec
    Czy Łukasz Kruczek może wypowiadać się o Adamie?

    O to zapytajcie samego Adama i jego trenera Hanu i PZN-u. Nie słyszałem o sprzeciwie z tej strony. A czy Wam wypowiadającym się o Adamie wolno?
    Kruczek na pewno nie jest Kojonkoskim czy Poitnerem, ale pewien warsztat trenerski posiada. Proszę krytycy Kruczka podajcie, który z trenerów polskich skoczków narciarskich osiągnął więcej w PŚ nie uwzględniając osiągnięć Adama Małysza, bo to osobna karta polskich skoków?
    Suma punktów zdobytych przez polskich skoczków(bez Adama Małysza) za kadencji Łukasza Kruczka:
    2008/2009 -------- 272
    2009/2010--------- 414
    2010/2011---------207 większa część sezonu jeszcze przed nami

  • anonim
    @RKN

    Wiesz jasnowidzem nie jestem, ale na obecna chwile Małysz jeszcze ani razu nie był 1 i nie ma co się napalać na KK bo jak na razie szanse ku temu są marne, równe niemal 0.

    Przed PS pewnie tez krytykowałeś każdego kto pisał, ze Polacy w zimie będą dużo słabsi niż latem. Oglądam skoki od 1995 roku, widziałem już wiele konkursów i naprawdę Morgi jest w takiej formie, ze przez najbliższe konkursy nic nie będzie tracił do Adama, a wręcz zyskiwał kolejne punkty.

    Po co nakładać na Małysza kolejna presje on i tak wiele osiągną. Naprawdę zacznijcie coś wymagać od całej reszty naszych "talentów", a nie ciągle widzę, ze oni maja czas, już nawet pojawiają się glosy ze Bachleda i Sliz maja czas.

    Jak Adam zakończy karierę to skończą się sezonowi fani, sponsorzy i relacje w TVP 1. Taka jest prawda niestety, czas Małyszomanii został zmarnowany i nie doczekaliśmy się następców mistrza. Moze brzmi to brutalnie, ale niestety jest to prawda.

    Wy naprawdę uważacie, ze Małysz będzie ciągle skakał, do 40, a może i dłużej? Trzeba zacząć patrzeć na młodszych lub to co napisałem wcześniej okaże się rzeczywistością. Przykro, ale sponsorzy za miejsca 60-25 nie będą chcieli finansować transmisji, a TVP ich pokazywac, a tez wielu "fanow Małysza" zakonczy swoja przygode ze skokami.

  • pawelf1 profesor
    No tak.......

    Zimowe osiagnięcia kadry Kryczka nie są "porażające ". Jak nie zmieni się to ocena pracy może być tylko jedna , Niemniej stoję na stanowisku że takiej oceny dokonuje się po sezonie i też wtedy jest czas na ewentualne zmiany trenera........ Jest to uczciwsze także wobec następcy . Obrażanie itp. to dobre dla internetowych troli borykającymi się z własnymi kompleksami.......
    SWOJĄ DROGĄ nie rozumiem zarzutów o wypowiadanie się Kruczka na temat Małysza . Kierujcie go w kierunku dziennikarzy. Przecież to co jest napisane wyżej to zwykłe streszczenie odpowiedzi z wywiadu z trenerem . A wywiad ( dla tych mniej domyślnych ) to pytania i odpowiedzi . Skorą SĄ PYTANIA O MAŁYSZA to są i odpowiedzi . Nie ma pytań o innych to i nie ma wypowiedzi Już prościej wytłumaczyć się nie da .

  • anonim
    Bachleda

    Ja bym tylko chciał aby BAchleda został wymieniony jak najszybciej
    Ja jeszcze ani jednego skoku przez wszystkie sezony bachledy nie widziałem

  • anonim

    Ciekawy jestem czy kiedy po sezonie okaże się, że Kruczek znowu zawalił wszystkie "duże" imprezy sezonu PZN kolejny raz będzie stał za nim murem i będą go usprawiedliwiać Bóg wie czym. Niestety coś czuje, że tak właśnie będzie. Szkoda, że PZN nie miał tak dużo cierpliwości do Hannu, co o mały włos nie skończyło się tragedią...

  • anonim

    @gokur
    Wyjścia Adama sa takie jak powinny być i lot nie za niski,nie za wysoki,skoki są luźne,nie spięte,brakuje tylko szczytu formy.Natomiast Ammann zadziwia,leci tak nisko,,a jednak daleko,choć nie zawsze wychodzi,bo też jest w trakcie zdobywania formy.Ale skoki Adama cieszą,biorąc pod uwagę moc Morgersterna.Oby tylko Adam nie myslał za dużo o wygranej,o wynikach,niech ten luz nadal bedzie,zeby nic nie zepsuć.

  • anonim

    piter88nr
    meteogroup.pl/pl/home/pogoda/pogoda- na-swiecie/pogoda-lokalna/miasto/420X1471/harrachov.html

  • RosyjscyKombinatorzyNorwescy bywalec
    słabizna

    Pavel:
    Ciekawe skąd wiesz, że Adam na pewno nie zdobędzie KK...
    Hmm a może wiesz także jakie padną wyniki w lidze porugalskiej do końca sezonu...Pamiętaj liczę na Ciebie no i może coś odpalę po sezonie:-)
    Uwielbiam takie opinie.Cudotwórca, jasnowidz i znawca reliów z Ciebie!

    Trener Kruczek pewnego poziomu nie przeskoczy.
    On sam doskonale wie, że o Stochu mówić mu nie wypada bo cegiełkę jaką prawdopodobnie dołożył do jego wyników zwiemy dobrą wolą".
    Oczywistym jest, że sukcesów jakotakich (Małysz-wyjątek od reguły) nie mieliśmy, od wielkiego dzwonu Fijas wyskakał podium(chwała mu za to, pamietam, dziękuję za emocje).
    Jednak rzeczywistość a przy tym oczekiwania się zmieniają.
    Doszły obiekty, kontakty ze światową(europejską) czołówką (trenerzy, zawodnicy, treningi, metody szkoleniowe itd), sponsorzy (prawie wszystko zasługą jednego człowieka!) więc nie stawiajmy sobie cełów typu miejsce w "30".Mamy prawo oczekiwać po ostatnim 10leciu sporo więcej niż dawkują nam obecni zawodnicy kadry, włączając w to Stocha (który notabene bez obecnego szkoleniowca mógłby radzić sobie lepiej).
    My kibice jesteśmy od tego aby emocjonować się dyscypliną a zawodnicy z trenerami mają nam tych wrażeń dostarczać.
    Ja osobięcie nie godzę się na uzyskiwanie takich wyników bo i dlaczego miałbym się cieszyć z 25miejsca skoro guzik ono daje (pardon-coś tam daje).
    Oczekuję miejsc w pobliżu dziesiątki i czasem walki o najwyższe cele.
    Wtedy będzie git!
    Czy obecny sztab może nam to zapewnić w niedalekiej przyszłości?

  • anonim
    Kruczek mów o swoich osiągnięciach (to był żart,o wpadkach).

    Jak patrzy się na męczarnie Twoich podopiecznych to człowiekowi robi się żal tych chłopców (oprócz juniora Bachledy),że los ich obdarzył tak "znakomitym" trenerem.Terminowałeś u Lepistoe czy Kutina i niestety niewiele w główce zostało.Weź do ręki mądre książki i ucz się ,ucz to może coś Ci pozostanie do przekazania podopiecznym.O Adamie niech wypowiada się Lepistoe,bo to jego działka Ty masz swoich podopiecznych którzy są już bardzo zdołowani wynikami tej zimy.

  • neonek18 weteran
    Jermo Ribbers (1993-2008)

    dziś 3 rocznica śmierci holenderskiego skoczka Jermo Ribbersa(był ogromnym talentem tak jak Zografski)
    zginął na skoczni w Obersdorfie 4 stycznia 2008r miał niecałe15 lat

    W mojej pamięci zostanie na zawsze..[*]

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    Chciałbym zobaczyć Adama w Japoni!

    Start Adama i ewentualnie Kamila w Japonii to świetny pomysł przy obecnym kalendarzu Pucharu Świata.

    Mistrzostwa rozpoczynają się stosunkowo późno, a startem w Azji można "nabić" na prawdę dużo punktów, co pozwoli startować naszej najlepszej dwójce bliżej lidera klasyfikacji PŚ - pod koniec konkursu. Czym to skutkuje? Oczywiście możliwością ewentualnego startu (w większości przypadków) w lepszych warunkach.

    Wyjazd do kraju kwitnącej wiśni w ostatniej dekadzie rozregulował jedynie Austrię przed igrzyskami w 2002 roku (start bezpośrednio przed IO) i Jacobsena (chociaż tutaj można dyskutować wiele, czy zawodnik sam nie był sobie winny).

    Według mnie warto ryzykować!

  • realista doświadczony

    w wisle ktos tej zimy skakal z naszych skoczkow ? czy ta skocznia dalej lezy odlogiem? dobrze ze Adam nie pojedzie z wielkim trenerem kruczkiem do zakopanego

  • anonim

    porównując oba skoki:
    Małysz http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=_bK0suzcrqo&gl=US
    Morgi http://www.youtube.com/watch?v=pqVGqnjoURM
    widac wyraźnie że Małysz lekko spóźnia. natomiast z tego ujęcia można wywnioskować że płynniej, mniej szarpiąc przechodzi do fazy lotu. widać to zresztą gołym okiem- wyjścia Małysza są bardziej Płaskie niż Morgiego. zacznie trafiać na progu, a znowu będzie wygrywał.

  • obserwer bywalec
    Kolejny argument żeby wysłać Małysza i Stocha do Japonii

    To z pewnością to iż MŚ w Oslo odbędą się na przełomie lutego i marca - pierwszy konkurs 26.02. a kwalifikacje dzień wcześniej. Ostatni konkurs PŚ przed MŚ to Vikersund 13.02. Jest więc całkiem sporo czasu na doszlifowanie formy a do tego nie trzeba się aklimatyzować w Oslo które leży w Europie w przeciwieństwie do Whistler.

  • anonim
    Kuli i tak nie wygra...

    Ludzie na serio czy wy za dużo nie wymagacie? Morgi jest w zbyt wysokiej formie, nawet jeśli mu spadnie pod koniec sezonu to podejrzewam, ze zanim to nastąpi zdąży sobie wypracować taka przewagę, ze reszta będzie bez szans.

    Adam może wygrać w tym sezonie 2-3 konkursy, być kilka razy na podium, zdobyć medal MS, ale na kule nie ma szans.

    Może zamiast ciągle wymagać od Adam zaczniemy czegoś oczekiwać od reszty, bo prawda jest taka, ze kupa kasy idzie na ich szkolenie, wyjazdy itp., a efektów jak nie było tak nie ma.

  • obserwer bywalec
    Skocznie w Polsce są przygotowane

    Ale jak w Kazachstanie. Adam i Hannu lećcie do Sapporo, bo w Polsce i tak nie potrenujecie. Niech Kruczek i jego dream team trenują na tych super przygotowanych skoczniach i niech się jeszcze bardziej rozregulują niż po MP. Do Japonii zabrać Małysza i Stocha a resztę wysłać do Ramsau.

  • fan Małysza stały bywalec

    Lepiej by było aby Kruczek powiedział coś o Huli,Kubackim czy o Bachledzie,bo od początku sezonu wypowiada się tylko o Adamie(którego nie trenuje i dobrze)i od czasu do czasu wspomni coś przelotnie o Stochu.

  • Emil profesor

    @lala. Adam z Hannu rozważają start w Japonii ale jeszcze nic pewnego. Wtedy pewnie wystartowała by ekipa z PK + Adam.

  • anonim

    @strong1
    No niestety możesz mieć rację z tym, że Łukasz Kruczek moze sie okazać trenerem nieusuwalnym. Martwi to trochę, bo zeby liczyć na zmianę trenera, trzeba by było liczyć na całkowitą zapaść w polskich skokach. A no to sie nie zanosi, jak bardzo by sie starał/nie starał trener. Bo Kamil to jednak talent czystej wody i nawet bez trenera, czy z trenerem "przeszkadzajką" jest w stanie skakać na poziomie drugiej dziesiątki PŚ, resztę stać na pojedyncze wyskoki formy, co pozwoli Kruczkowi na dozywotnie obejmowanie stanowiska. Szkoda, bo lato pokazało, że zawodników stać na wiele, wiele więcej.
    Ciekawy link, ten który podałeś. Lepistoe nie szargałby swojej reputacji z byle powodu, jezeli ma wątpliwości co do uczciwości czy prawidłowości wyników pomiarów wiatru, to musi coś w tym być. Ciekawe tylko, czy to efekt niedopracowanego systemu czy celowe działanie - bo moze jest to po prostu rekompensata za Kuopio, gdzi Ammann przegrał z reprezentantem gospodarzy przez punkty za wiatr.

  • anonim

    tylko pewnie trener Małysza uzna,ze nie warto jechać do Japonii,a ja na miejscu Małysza spróbowałbym zaryzykować,bo jak Morgenstern tam pojedzie to Adam na pewno już nie wygra kryształowej kuli,a jak by Morgi nie pojechał może odrobić Adam 200 punktów

  • anonim

    http://sport.onet.pl/zimowe/skoki/adam-malysz-wybiera-sie-do-japonii,1,4096407,wiadomosc.html
    Małysz chce lecieć do Japonii !

  • anonim
    skocznia w Malince

    Od kiedy nieczynny jest wyciąg przy skoczni w Malince? Latem był czynny, czyżby zimowa przerwa konserwacyjna? Tylko u nas może to się wydarzyć!

  • Bongiorno doświadczony

    Nie chcę mi się już liczyć TCS, bo właśnie pod koniec pisania posta o TCS, LGP i MŚ wykasowało mi się wszystko, ale znów Adaś tam poza konkurencją. Jeżeli chodzi o Igrzyska Olimpijskie ścisła czołówka! To tylko pokazuje kto był numerem jeden przez ostatnich 10 lat. Krótko podsumowując. Inni się zmieniają a Adam jest zawsze i to robi z niego skoczka nr 1!

  • Bongiorno doświadczony

    Turniej Skandynawski ( Miejsca 1-5 )
    2000/2001
    Małysz Goldberger Schmitt Jussilainen Lindstroem
    2001/2002
    Hautamaeki Małysz Hannavald Amman Schmitt
    2002/2003
    Małysz Hautamaeki Kiuru Hannavald Hoellwarth
    2003/2004
    Ljokelsoey Romoeren Amman Ahonen Ingerbrigsten
    2004/2005
    Hautamaeki Ljokelsoey Uhrmann Bystoel Ahonen
    2005/2006
    Morgenstern Kuettel Happonen Kofler Małysz
    2006/2007
    Małysz Kofler Amman Ahonen Ipatov
    2007/2008
    Schlierenzauer Hilde Happonen Ahonen Bardal
    2008/2009
    Schlierenzauer Olli Amman Vassiliev Małysz
    2009/2010
    Amman Małysz Morgenstern Schlierenzauer Zauner

    Małysz 25 punktów!
    Amman 16 punktów
    Hautamaeki 14 punktów
    Schlierenzauer 11 punktów

    Znów pytanie kto na 1-ym miejscu:)?

  • Bongiorno doświadczony

    PŚ w lotach: ( Miejsca 1-5 od 5 do 1 punktu )
    2000/2001 - Schmitt Małysz Jussilainen Hautamaeki Ingerbrigsten
    2002/2003 - Hannavald Hautamaeki Małysz Liegl Kranjec
    2003/2004 - Ljokelsoey Ahonen Kasai Spaeth Hautamaeki
    2004/2005 - Widhoelzl Ljokelsoey Hautamaeki Małysz Romoeren
    2005/2006 - Romoeren Koch Happonen Ljokelsoey Ingerbrigsten
    2006/2007 - Małysz Jacobsen Amman Koch Morgenstern
    2007/2008 - Ahonen Schlierenzauer Hilde Jacobsen Koch
    2008/2009 - Schlierenzauer Olli Amman Koch Jacobsen
    2009/2010 Kranjec Schlierenzauer Amman Koch Jacobsen
    Małysz 14 punktów
    Schlierenzauer 13 punktów
    Ljokelsoey 11 punktów
    Hautamaeki 10 punktów
    Ahonen, Amman, Koch - 9 punktów
    ...dalej nie liczę, bo i tak liczy się kto na 1-y m miejscu:)

  • Bongiorno doświadczony

    Dla mnie i tak Małysz jest skoczkiem nr 1 i nic tego nie zmieni. Od 10 lat z "malutkimi" przerwami zawsze Małysz walczy o zwycięstwa w najważniejszych imprezach i ( pewnie niektórym nie spodoba się to stwierdzenie ) gdyby nie pech z wysoką formą JEDNEGO z zawodników z czołówki to miałby teraz zdecydowanie najwięcej zwycięstw ze wszystkich zawodników + upragnione złoto olimpijskie. A dlaczego napisałem o pechu? Bo jak np. Małysz leje Morgensterna to akurat w gazie jest Amman i Małysz.....2. Jak zacznie lać Ammana to gaz złapie Morgenstern i Małysz znowu....2. Jak Amman i Morgi stracą formę to Adama wyprzedzi..Schlieri i tak od kilku lat:) Zauważyliście? A dlaczego Małysz jest dla mnie skoczkiem nr 1? Weźmy pod uwagę ostatnich 10/11 lat o których wyżej pisałem.

    Sezon
    1999/2000
    Walka między 2 zawodnikami : Małysz vs Schmitt
    2000/2001
    Małysz vs Schmitt
    2001/2002
    Małysz vs Hannavald
    2002/2003
    Małysz vs Hannavald
    2003/2004
    Ahonen vs Ljokelsoey
    2004/2005
    Ahonen vs Ljokelsoey
    2005/2006
    Janda vs Ahonen vs Kuettel
    2006/2007
    Małysz vs Jacobsen
    2007/2008
    Morgenstern vs Schlierenzauer
    2008/2009
    Schlierenzauer vs Amman
    2009/2010
    Amman vs Schlierenzauer
    Małysz - 5 pts
    Ahonen, Schlierenzauer -3 pts
    Schmitt, Hannavald, Ljokelsoey, Amman - 2pts
    Morgenstern, Janda, Kuettel, Jacobsen - 1 pts

  • anonim
    Ja mam apel do "trenera" Kruczka

    aby nie zabierał już na zawody PŚ turystów pokroju Bachledy, Kubackiego, Buli itp. tylko jechało 2 najlepszych bo na resztę to tylko szkoda kasy na benzynę. Pozwiedzać mogą se sami prywatnie a skakać to se mogą PK lub FIS Cup ewentualnie do butki z piwem.

  • anonim

    Mam nadzieje,ze nie dojdzie do tego,ze na PS w zakopanem nie będzie piotrka żyly. to skandal,ze najlepszy skoczek w pk zaraz po rafale slizu znajduje sie poza jakąkolwiek kadrą!

  • neonek18 weteran
    Jermo Ribbers

    dziś 3 rocznica śmierci holenderskiego skoczka Jermo Ribbersa(był ogromnym talentem tak jak Zografski)
    zginął na skoczni w Obersdorfie 4 stycznia 2008r miał niecałe15 lat

    W mojej pamięci zostanie na zawsze..[*]

  • anonim
    zwycięstwo!

    Adam jest fenomenem w zyciu nie bedziemy mieli takiego 2 sportowca ktory przez ponad 10 lat jest w czołowce kocham tego gościa i wiem ze w Zakopanym rozpier... wszystkich pozniej poprawi na mś a Ci co jeszcze nie tak dawno gadali ze sie skonczył niech go przpraszają! Co do Kruczka zostawcie go w spokoju widac ze ma pojecie i coraz wieksze doswiadczenie mysle ze z Kubackiego cos wyciagnie i Hula Bula tez ma potencjał TYLKO spokojnie potrenują i napewno na 30 ich stac tylko trening trening i spokój a nie jedziecie z nimi jak z furą gnoju to są reprezentanci szacunek dla nich! Stoch nigdy nie bedzie Adamem ale potencjal na walke o pierwszą 10 ma i napewno udowodni to w tym sezonie jeszcze nie raz Podsumowujac spokojnie niech Kruczek robi swoje do Boju POLACY!

  • anonim
    Składy na Pk i Fis Cup to kolejny skandal PZN!

    Na stronie pzn pisze,że w fis cupie wystąpią skoczkowie,których celem jest zdobycie punktów tak by mogli startować w pk! Tak,więc ja się pytam co tam robią Koty?! Dlaczego nie jadą do Sapporo przecież jeszcze nie straciliśmy limitu?! Dlaczego do tegoż również Sapporo nie wysłano Piotrka Żyły czy Łukasza Rutkowskiego?! Chyba,że są oni przygotowani na Harracho by zastąpić Bachlede i Kubackiego?! Na takie pytanie redakcja skijumping niech pyta trenerów i prezesów,a nie oczywiste bzdety i non stop to samo Kruczek wciska Polskim kibicą!

  • anonim
    Słaby trener

    Patrzmy realnie-nasz trener skoczków narciarskich jest słabym
    trenerem praktycznie wiele mówi a nie wychował żadnego
    dobrego zawodnika, jaki skoczek taki trener.

  • anonim

    Skład FIS Cup
    Jan Ziobro,
    Aleksander Zniszczoł,
    Maciej Kot,
    Jakub Kot,
    Wojciech Gąsienica Kotelnicki,
    Mateusz Kojzar,
    Krzysztof Biegun,
    Marcin Miętus,
    Dawid Kowal,
    Rafał Polinkiewicz.

  • anonim
    Kruczek out!

    Co za kompromitacja po co wypowiada się na temat Adama skoro nie jest jego trenerem?! Lepiej niech wypowie się jak przygotował swoich podopiecznych?! Pewnie forma przyjdzie na Planice wypadniemy nieźle i kolejny sezon ten mierny trener utrzyma się na stołku,bo pewnie prezesowi Tajnerowi będzie szkoda grosza by zatrudnić wolnego po sezonie Kojonkowskiego! A trenera Kruczka dać do kadry B niech tam sobi eksperymentuje...

  • anonim

    To było do kksiak odnosnie stanu polskich skokow. Niektorzy jak widac dalej nie przyjmują do wiadomości że za sprawą Małysza nastał boom na trenowanie skoków, bardzo poprawiły sie warunki do wychowania nastepców -skocznie, sprzet, pieniądze, wiec mamy prawo wymagac postepów teraz w porownaniu do lat gdzie były walące sie skocznie i 10 razy mniej juniorów!

  • strong1 weteran
    kojot83

    Ten link, który podałem jest jeszcze w artykule o dzisiejszych zawodach wklejony wcześniej przez @Ginę i jeszcze jeden link- o tym samym o czym mówił Hannu i o tym jak Hofer wyprowadził kiedyś Lepistoe z równowagi. A Ty chyba tego co podałem-nie posklejałeś-bo trzy spacje tam umieściłem.
    Ale chodzi o to, że trenerzy, na czele z Lepistoe nie wiedzą jakim cudem Ammannn- w stosunku do Adama dostał w Ga-Pa tyle dodanych punktów za wiatr, bo obaj skakali w bardzo podobnych warunkach. Mam tę satysfakcję teraz, ż nigdy N.S w tej formie nie poparłem. Bo takie rzeczy były łatwe do przewidzenia.To mały skandal, a może być tego więcej.

  • anonim

    Andrzeja Zapotoczny, Grzegorz Miętus, Klemens Murańka Bartłomiej Kłuska i Tomasz Byrt =KADRA na pk Japonii gdzie Koty,Zyła?

  • Barthelemew stały bywalec
    @Do kksiak

    Znawco, drugiego Adama nie będzie i nie ma co nad tym rozpaczać. Mamy za mało skoczni w tym kraju, abyśmy mogli stać się drugą Austrią. Nie mamy też tyle pieniędzy... Jak mówi kksiak lepiej jeszcze nie było i zamiast się z tego cieszyć, to wszyscy narzekają, że latem było lepiej.

    A tak propos tego, że Kruczek wypowiada się o Adamie. Wyobraźcie sobie, że Łukasz przekazuje zapewne myśli Lepistoe, gdyż oni na 200% ze sobą współpracują. Kruczek nadal się uczy od Fina i właściwie można między nimi postawić znak równości (tylko z doświadczeniem trenerskim jest spora różnica). Pamiętajcie, że Łukasz jest uczniem Hannu i to od niego się uczył trenerki.

  • strong1 weteran
    -

    http://sport. wp.pl/kat,1839,title, Bardzo-dziwny-Turniej-Czterech-Skoczni,wid,12999715, skoki_wiadomosc.html

    Szczególnie to co mówi Hannu na początku jest zaiste bardzo ciekawe.

    @2006- uff-dzięki- dobrze, że chociaż Ty- nie próbujesz mi wmawiać na siłę, że nie stało się nic, uskuteczniać "filozofii dzieci kwiatów", że Kruczek poza małymi wyjątkami(Hula i częściej punktujący Stoch), póki co w prostej linii wcale nie reprodukuje wcale swego pierwszego sezonu, że Ł.K to dobry trener, a nasi skoczkowie mają potencjał, co nie zmienia faktu, że Koudelka, Janda i Matura-na zmianę, bo na zmianę- ale potrafią punktować-i po pierwszej części sezonu musielibyśmy pożyczać czeskich zawodników do drużynówki. A i jeszcze, że nasze niepowodzenia to przypadek. I nikt tu nie jest winien. Ktoś musi być winien-zawodników o złą wolę w skokach trudno mi posądzić-żeby celowo żle wychodził z progu, więc...wiadomo.(zwłaszcza, że Swiatow może np. z Karelinem)
    Pierwsza część sezonu została zmarnowana, jestem zawiedziony, nie sądziłem, że z siódemki najlepszych w Zako LGP ani dwóch nie pokaże niezłej formy w zimie, pomijając jedno olśnienienie Huli. Na zwolnienie Kruczka to bym nie liczył zostanie wybroniony przez Tajnera (Ł.k to opcja wygodna), "a bo Kamil zalicza najlepsze występy w karierze"-że mógłby znacznie lepsze to się wytnie, a jak jeszcze pozostali złapią kawałek formy na Oslo to już w ogóle będzie super.
    A już o tym ,że na Schoedlera(Kojo nieosiągalny) trzeba wybulić-nawet nie wspomnę.U mnie Pana Kruczka może uratować nie tylko dobry występ w Norwegii-to tylko pare konkursów, ale regularne awanse 2-3 jego zawodników do trzydziestki. Kamil w "10" i "15". W innym przypadku-takiego corocznego bezstresowego bimbania w imię wspierania trenera-jakby był dojrzewającą nastolatką(ja powiadam jaka praca taka płaca") - to co rok będziemy marnować możliwości zawodników. Nigdy nie będzie wyskoków a'la Zografski albo nawet mniejszych Acz po tym co widzę to w to wszystko wątpię. Naprawdę już ktoś po 1.5 miesiąca powinien zaskakiwać z formą. Dużo bym dał, żebyśmy byli w połowie-no może trochę więcej tego zaniku w jakim znajdują się Niemcy.
    Pzdr.

  • JPW2 weteran

    W drugiej serii gdzieś od 17, 18 miejsca (po 1 serii) wiatr zaczął się psuć i do końca był trudny. W takich warunkach trzeba być praktycznie bezbłędnym aby po skoku dobry nastrój posiadać. Kamilowi niestety skok się nie udał co było widać od wyjścia z progu .....
    Cóż teraz było źle, później będzie lepiej ;)
    Powodzenia dla całej kadry i sztabu !

  • anonim
    Adam

    Tak czytam zawsze sobie te komentarze i nie umiem zrozumieć jacy prości ludzie się tu wypowiadają. Kruczek to Kruczek tamto... Stoch to Małysz tamto inni owamto... itd..itp. A tak w ogóle to kiedy Polska miała drużynę albo tak jak teraz dwóch lub trzech punktujących? Był Fijas, Fortuna ale zawsze to były tylko jednostki a nie team a wtedy Niemcy, Austriacy, Japończycy mieli już silne zespoły i odnosili sukcesy na arenie międzynarodowej. W Polsce nigdy nie było wielkich tradycji w skokach i dopiero za czasów Adama się coś ruszyło i coraz więcej naszych punktuje w Pucharze Świata i w końcu jest młodzież która rokuje na sukcesy w przyszłości. A wy chcecie z niczego wielkie bum... eksperci się znaleźli

  • anonim

    W sumie wydaje mi si ze Adam nie wybierze sie do Japoni po tej wypowiedzi Kruczka.Ale licze że Małysz z Lepisto zadecydują zeby jechac i walczyc o 5 kryształową kule.Simon rok temu pojechał do japoni i własnie po tych konkursach wystrelił w forma

  • kojot83 doświadczony

    Zobaczcie 10 lat temu jak Francuzcy komentatorzy zajawkę mieli Adaśkiem-i ten tekst "Supermen" rozwalił mnie
    http://www.youtube.com/watch?v=Z_IZ8eQ0BmM&feature=related

  • anonim

    własnie adam ma lepistoe zeby wiedziec co robic i jak a ty sie zajmij bachleda hula i kubackim no i slizem bo to co prezentuja to jest zenada serio ale tak uwazam chociaz stoch zasluguje na jakiegos treneta co by ustabilizowal jego forme bo kruczek tego niezrobi i max kamil przy dobrych wiatrach skonczy gdzies miedzy 25 a 30 miejscem w generalnej klasyfikacji ps.

  • anonim

    Jeszcze jeden konkurs do końca T4S, ale można już powiedzieć, że jedna z dwóch głównych imprez przegrana, jeden Kamil Stoch nie uratuje Kruczka, jeśli w drugiej części sezonu nie nastąpi znacząca poprawa to główny trener niestety do wymiany.

  • anonim
    @jozef

    Murańka nie skakał bo był na PK "znaffco", a Bachleda skacze, bo... nie ma lepszych :|

  • anonim

    Panie Kruczek niech się Pan nie kompromituje. Adam sam wie co ma robić, a do ewentualnych konsyltacji ma Lepisto. Powiedz Pan coś Pan zrobił z tą młodzieżą, ona zamiast skakać lepiej skacze coraz gorzej?. Gdzie jest Klemens Murańka?. Dlaczego nie startuje w PŚ?. Dlaczego nie startował w MP?. Dlaczego nie wykorzystujemy całego limitu? Dlaczego mimo ogólnej krytyki Bachledy skacze on dalej?. Tutaj właśnie oczekujemy od Pana odpowiedzi. Co robi Prezes Tajner, czy znów nabrał wody w usta?.
    Już niedługo przyjedzie Świat do Zakopanego. Boję się że będzie kolejna kompromitacja orłów Kruczka i Tajnera. A my kibice staniemy i spóścimy głowy ze wstydu.

  • Zuzanna109 początkujący

    Kruczek,niestety co konkurs mówi praktycznie to samo i trochę mnie to martwi...
    autor: Fan_KaStoch , 03 stycznia 2011, 20:37
    Niech się weżmie za swoich
    Tylko czy potrafi...się za nich wziąść,zadaj sobie takie pytanie...Lepistoe to zupełnie inna liga,jeden z najlepszych trenerów na świecie,jak nie najlepszy,a Kruczek..no cóż,jaki skoczek,taki chyba trener,ale poczekajmy,dajmy mu jeszcze trochę czasu...

  • anonim

    Czego by Kruczek nie powiedział zawsze spotka go krytyka, jeśli jego podopieczni dziś słabo, a Małysz na podium. Trochę dziwi brak zmian w składzie, tylko Śliż doszedł po 10 konkursach sezonu.

  • czarnylis profesor
    Co jest z tą Malinką?

    Jak słyszę, że skocznia za grube miliony jest nieużywana bo wyciąg stoi, to krew mnie zalewa. To właśnie Beskidy bardziej nadają się do treningu bo Malinka ma nowocześniejszy profil od Wielkie Krokwi, a tuż obok jest równie trudna skocznia normalna w Szczyrku. Mógłby się ktoś z redakcji dowiedzieć dlaczego wyciąg stoi? O ile mi wiadomo pan Wąsowicz przestał tam rządzić z końcem roku. Co tam się w ogóle dzieje?!

  • Patriota początkujący

    Nastepny po Tajnerze wielki Trener Kruczek zaczol sie slizgac po Adamie zeby stolek grzac ocen tych co trenujesz zarozumialy fachowcu, a nie Adamem sie podpierasz i sciemniasz kit takim opisem o sytuacji pozostalych tez bym dal sobie rady nie nazywajac sie "Trener"

  • kidler bywalec
    skoki w HD!

    1 seria:
    Kubacki - http://www.youtube.com/watch?v=KleRbdNo3ho
    Stoch - http://www.youtube.com/watch?v=jONJGmcB6K0
    Małysz - http://www.youtube.com/watch?v=_bK0suzcrqo
    Hula - http://www.youtube.com/watch?v=ALziuJ67-qo

    2 seria:
    Małysz - http://www.youtube.com/watch?v=y_WHRsVwsp0
    Stoch - http://www.youtube.com/watch?v=2z5TQsczWWw

  • anonim
    Adama to trenuje Lepisto!

    Kruczek miej honor i podaj się do dymisji!

  • Patriota początkujący

    Ale fachowiec od siedmiu bolesci ten wielki Trener Kruczek; Adam oddal bardzo dobre skoki nie po niedobrych byl by na 2 -ej pozycji ha ha ha

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl