PŚ w Zakopanem: Uhrmann wygrywa kwalifikacje, daleki skok Małysza i Stocha

  • 2011-01-20 20:02

Reprezentant Niemiec, Michael Uhrmann okazał się najlepszy w kwalifikacjach do jutrzejszego konkursu głównego. Podopieczny Wernera Schustera poszybował na 129m.

Na drugiej pozycji znalazł się Kamil Stoch. Polak lądował na 126,5m. Na kolejnych miejscach uplasowali się Michael Neumayer (126,5m), Jernej Damjan (129m), Martin Schmitt (124m).

Znakomicie spisali się reprezentanci naszego kraju. Piotr Żyła sklasyfikowany został na 6. pozycji (126,5m), a Stefan Hula był 8. ex aequo z Gregorem Schlierenzauerem (124,5m).

W konkursie głównym zobaczymy aż jedenastu reprezentantów naszego kraju. Oprócz Stocha, Żyły, Huli i Małysza na belce startowej skoczni imienia Stanisława Marusarza w jutrzejszych zawodach usiądą Krzysztof Miętus (124,5m i 27. pozycja), Tomasz Byrt (125,5m i 29. lokata), Maciej Kot (123m i 31. miejsce), Marcin Bachleda (120m i 35. pozycja), Rafał Śliż (119,5m i 36. lokata), Klemens Murańka (120,5m i 37. miejsce) oraz Dawid Kubacki (120m i 38. pozycja).

Niestety w jutrzejszych zawodach nie zobaczymy Jana Ziobro. Polak wylądował na 115,5m (45. miejsce).

Wspaniały skok na "Wielkiej Krokwi" oddał również Adam Małysz. "Orzeł z Wisły", który nie musiał kwalifikować do zawodów z obniżonego rozbiegu wylądował aż na 139 metrze! Zarówno przed jego skokiem, jak i po obniżano belkę startową. Z krótszego najazdu 136 metrów uzyskał Andreas Koflera, a z wyższej belki daleko skakali Severin Freund - 133,5 metra oraz Matti Hautamaeki - 132,5 metra.


Wyniki kwalifikacji
Lp.ZawodnikKrajOdl.Pkt.
1 UHRMANN Michael GER 129.0 134.5
2 STOCH Kamil POL 126.5 128.4
3 NEUMAYER Michael GER 126.5 127.9
4 DAMJAN Jernej SLO 129.0 123.3
5 SCHMITT Martin GER 124.0 123.1
6 ŻYŁA Piotr POL 126.5 122.9
7 ROMOEREN Bjoern Einar NOR 123.0 122.1
8 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 122.0 121.7
8 HULA Stefan POL 124.5 121.7
10 HOCKE Stephan GER 122.5 121.4
11 BARDAL Anders NOR 122.0 121.3
12 COLLOREDO Sebastian ITA 126.5 120.7
13 MUOTKA Olli FIN 126.0 120.5
14 AHONEN Janne FIN 123.5 120.1
15 KOUDELKA Roman CZE 122.5 119.9
16 BODMER Pascal GER 122.5 119.4
17 KRANJEC Robert SLO 121.0 119.2
18 EVENSEN Johan Remen NOR 122.0 118.8
19 ITO Daiki JPN 121.0 118.5
20 KARELIN Paweł RUS 121.5 118.4
21 KASAI Noriaki JPN 121.0 117.7
22 CHEDAL Emmanuel FRA 121.0 116.9
23 KOIVURANTA Anssi FIN 123.0 116.6
24 TEPES Jurij SLO 123.5 116.2
25 SEDLAK Borek CZE 124.0 116.1
26 JANDA Jakub CZE 122.0 114.9
27 MIĘTUS Krzysztof POL 124.5 114.8
28 HLAVA Lukas CZE 124.5 114.2
29 BYRT Tomasz POL 125.5 113.8
30 KEITURI Kalle FIN 121.0 113.4
31 KOT Maciej POL 123.0 112.0
32 INNAUER Mario AUT 122.5 110.6
33 PREVC Peter SLO 117.0 110.3
34 MATURA Jan CZE 115.5 109.4
35 BACHLEDA Marcin POL 120.0 108.7
36 ŚLIŻ Rafał POL 119.5 107.1
37 MURAŃKA Klemens POL 120.5 105.8
38 KUBACKI Dawid POL 120.0 104.9
39 NIEMI Sami FIN 118.0 104.4
40 KUETTEL Andreas SUI 116.0 103.1
41 WASILIEW Dimitrij RUS 116.0 102.7
42 TROFIMOW Roman RUS 114.0 101.2
43 VELTA Rune NOR 114.0 99.8
44 VACULIK Ondrej CZE 115.5 99.5
45 ZIOBRO Jan POL 115.5 96.4
46 CZERWIAKOW Gieorgij RUS 114.0 94.5
47 INGVALDSEN Ole Marius NOR 110.0 92.1
48 ZMORAY Tomas SVK 112.5 90.6
49 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 108.5 85.4
50 TACHTACHUNOW Asan KAZ 108.0 84.5
51 BOSZCZUK Wołodymir UKR 106.0 81.0
52 LAZAROWICZ Oleksandr UKR 103.0 74.5
53 KARAULOW Iwan KAZ 100.0 69.4
NAJLEPSZA DZIESIĄTKA
LpZawodnikkrajOdl.
54 LOITZL Wolfgang AUT 123.5
55 FETTNER Manuel GER DNS
56 FREUND Severin GER 133.5
57 KOCH Martin AUT 126.5
58 HILDE Tom NOR 125.5
59 HAUTAMAEKI Matti FIN 132.5
60 MAŁYSZ Adam POL 139
61 AMMANN Simon SUI 127.5
62 KOFLER Andreas AUT 136
63 MORGENSTERN Thomas AUT DNS

FOTORELACJA


Sebastian Kaniewski, źródło: Informacja własna
oglądalność: (25894) komentarze: (179)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Zakopanem

    Miejsca Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ---- 01 odległość z "10" zawodników,którzy nie musieli kwalifikować się
    2.K.Soch ------ 02 (12)
    3.P.Żyła ------- 06 (16)
    4.S.Hula --.---- 08 (18)
    5.K.Miętus -.-.- 27 (37)
    6.T.Byrt -.-.-.-- 29 (39)
    7.M.Kot -.--.-.-- 31 (41)
    8.M.Bachleda .. 35 (45)
    9.R.Sliż -------- 36 (46)
    10.K.Murańka - 37 (47)
    11.D.Kubacki .. 38 (48)
    -------------
    12.J.Ziobro ---- 45 (55)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach (oprócz A.Małysza)dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Odległości Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz -.-.- 139.0m
    2.K.Soch -.-.-.- 126.5m - 128.4 pkt
    3.P.Żyła ------- 126.5m - 122.9
    4.S.Hula --.---- 124.5m - 121.7
    5.K.Miętus- .-.- 124.5m - 114.8
    6.T.Byrt -.-.--.- 125.5m - 113.8
    7.M.Kot -.--.-.-- 123.0m - 112.0
    8.M.Bachleda .. 120.0m - 108.7
    9.R.Sliż -------- 119.5m - 107.1
    10.K.Murańka - 120.5m - 105.8
    11.D.Kubacki .. 120.0m - 104.9
    -----------------
    12.J.Ziobro ---- 115.5m--- 96.4

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Zakopanem

    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.A.Małysz ---- 01 i 01 miejsce
    2.K.Soch ------ 00 i 16
    3.P.Żyła ------- 30 i 12
    4.S.Hula --.---- 23 i 22
    5.M.Bachleda - 32 i 40
    6.R.Sliż -.--.--- 46 i 32
    7.M.Kot ---.---- 35 i 51
    8.T.Byrt -.-.-.-- 47 i 53
    9.D.Kubacki -.- 51 i 52
    10.K.Miętus ...- 56 i 55
    11.K.Murańka - 53 i 59
    12.J.Ziobro ---- 00 i 57

    Odległości Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.A.Małysz ---- 122.0m - 92.5 pkt i 133.0m - 90.6 pkt
    2.K.Soch -.-.-.- nie startował ----- i 123.0m - 66.0
    3.P.Żyła ------- 124.0m - 72.7 pkt i 125.0m - 69.1
    4.S.Hula --.---- 121.0m - 75.0 pkt i 122.0m - 63.1
    5.M.Bachleda - 122.5m - 69.4 pkt i 116.5m - 52.4
    6.R.Sliż -.--.--- 117.0m - 59.6 pkt i 120.5m - 58.5
    7.M.Kot ---.---- 118.5m - 64.6 pkt i 108.0m - 42.6
    8.T.Byrt -.-.--.- 123.0m - 58.4 pkt i 108.0m - 41.6
    9.D.Kubacki -.- 113.0m - 52.6 pkt i 108.0m - 41.9
    10.K.Miętus ...- 108.5m - 45.3 pkt i 105.0m - 36.6
    11.K.Murańka - 119.5m - 48.4 pkt i 101.5m - 29.4
    12.J.Ziobro ---- nie startował ----- i 102.5m - 31.7

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

    00 - nie startował.

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 17 zawodników bez pkt PŚ 2009/2010 do konkursu głównego awansował 8:

    27.MIĘTUS Krzysztof --- 124.5m - 114.8 pkt
    29.BYRT Tomasz --.--.-- 125.5m - 113.8
    30.Keituri Kalle --------- 121.0m - 113.4
    31.KOT Maciej -.---.--.-- 123.0m - 112.0
    37.MURAŃKA Klemens - 120.5m - 105.8
    38.KUBACKI Dawid -.-.- 120.0m - 104.9
    39.Niemi Sami ---------- 118.0m - 104.4
    40.Kuettel Andreas ----- 116.0m - 103.1

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Miło widzieć w tej "8" aż 5 Polaków

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w kwalifikacjach

    Z 46 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2010/2011 w kwalifikacjach odpadło 4:

    Miejsca i pkt w PŚ

    31.O-M.Ingvaldsen - 87 pkt
    34.R.Velta ------.---- 76
    71.D.Vasiliev --------- 3
    74.R.Trofimov ---.---- 2

    Miejsca odległośći i pkt w kwalifikacjach

    41.WASILIEW Dimitrij -.---.-- 116.0m - 102.7 pkt
    42.TROFIMOW Roman -.-.--.- 114.0m - 101.2
    43.VELTA Rune --------------- 114.0m--- 99.8
    47.INGVALDSEN Ole Marius - 110.0m--- 92.1

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 63 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 17 nie posiada pkt PŚ 2010/2011.

    Z 78 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2010/2011 do kwalifikacji nie przystąpiło 32:

    10.V.Larinto ---.--- 342 - kontuzja w Ga - Pa
    16.A.Jacobsen ---- 226
    25.S.Tochimoto -.- 129
    32.D.Kornilov ------ 85
    36.R.Freitag ----.--- 66
    40.S.Thurnbichler .. 54
    42.T.Takeuchi ---.-- 48
    44.F.Schoft -----.--- 44
    45.A.Stjernen ------ 41
    46.V.Zografski --.-- 38
    48.F.Yumoto --.--.-- 32
    49.V-H.Sklett --.-.-- 29
    50.M.Hayboeck -.-.- 28
    52.M.Meznar ---.--.- 21
    54.A.Morassi --.--.-- 19
    55.K.Funaki --.---.-- 15
    57.T.Naglic ---.--.--- 13
    57.P.Frenette ---.--- 13
    60.M.Mechler ------- 11
    61.A.Wank ---.------- 8
    62.K-R.Elverum ----- 7
    64.J-M.Ruuskanen ..- 6
    64.K.Yoshioka ------- 6
    67.H.Choi ------------ 5
    67.M.Boyd-Clowes -- 5
    70.K.Ito -------------- 4
    71.I.Rosljakov --.--.- 3
    71.T.Diethart ---.---- 3
    74.P.Pikl ------------- 2
    74.K.Gangnes ------- 2
    77.H.Olli ----.----.---- 1
    77.F.Balkasen ------- 1

  • pepeleusz profesor
    @fff,Krzychu

    Kazimierz Bafia prawdopodobnie punkty zdobył w pucharze świata B (odpowiedniku PK) , bo był taki okres, że punkty z zawodow 2 ligi były zaliczane do ogólnej klasyfikacji PŚ.
    Gdyby jaklś Zygmuntowicz miał zdobyć punkty PŚ 19 lat temu, to byłoby to dziwne bo 19 lat temu to Zygmuntowicze byli w wieku zbliżonym do przedszkolnego, lub komunijnego.
    Prawdopodobnie ostatnim punktującym poprzez start w PŚ był Ustupski w 1994 r.

  • Krzychu bywalec

    @fff (mch3@onet.eu)
    No sam nie wiem bo na stronie FIS-u pisze, że ostatni był Kazimierz Bafia w sezonie 98/99 z 3 punktami.

  • HKS profesor

    @neonek18

    Najlepsze miejsce Pochwały jako kombinatora to 4 miejsce w PK. Wydaje się że to porównywalny albo lepszy wynik niż trzecia dziesiątka w PŚ.

  • neonek18 weteran
    Tomasz Pochwała

    Jako Skoczek

    Jego Najlepszy wynik to 5. miejsce w Braunlage podczas Pucharu Kontynentalnego 2002/03

    A w PŚ najlepszy wynik to miesjce 15 w Zakopanem w Sezonie2001/2002


    Jako Kombinator Norweski

    Od sezonu 2008/2009 zaczął występować w kombinacji norweskiej. Jego najlepszy występ w PŚ to 24. miejsce w Schonach.

  • piotr186 profesor

    Oto dowód:

    http://www.skijumping.pl/wiadomosci/134/Kwalifikacje-do-drugiego-konkursu/

    W seoznie 2001/2002 to nawet 15 skoczków startowało w kwlaifkacjach

  • piotr186 profesor
    JPW2

    To telewizja publiczna nagadała bzdur żaden historyczny wyczyn już w seoznie 2001/2002 startowało w kwalifikacjach w Zakopanem 14 polaków (wtedy były inne limity krajówka to było 10 skoczków) Również w tamtym seoznie w Zakopanem mieliśmy 11 skoczków konkursie (w tym drugim) . Wieć telewizja jak zwykle się zbłaźniła.

  • fff doświadczony
    Krzychu

    Nie od 10 tylko bagatela 19 lat. Ostatni był jeden z braci Zygmuntowiczów, albo jeszcze Stanisław Ustupski.

  • Krzychu bywalec

    @ Kamaz (*251.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    Rzeczywiście z marnym skutkiem. Jest obecnie najlepszym z polskich kombinatorów norweskich i zdaję się, że punktwał ze 2 razy w tym sezonie w PŚ. Oprócz tego w tamtym sezonie zdobył pierwsze punkty dla naszego kraju w PŚ od 10 lat, ale oczywiście ty wiesz lepiej...

  • anonim
    Małyszomaniak

    Pochwała z marnym skutkiem uprawia kombinacje norweską ;)

  • Malyszomaniak profesor
    11 Polaków

    W 2002 roku w drugim konkursie było 11 Polaków artykuł na tym portalu http://www.skijumping.pl/wiadomosci/134/Kwalifikacje-do-drugiego-konkursu/

    Wyniki Polaków:
    T. Pochwała 122,5 m. 118,5 pkt.
    R. Mateja 119 m. 112,2 pkt.
    M. Bachleda 113 m. 100,4 pkt.
    P. Kruczek 113 m. 99,9 pkt.
    A. Małysz 114 m. 99,2 pkt.
    Ł. Kruczek 112 m. 97,1 pkt.
    G. Śliwka 111 m. 96,8 pkt.
    K. Długopolski 109 m. 93,2 pkt.
    A. Galica 110 m. 94 pkt.
    T. Tajner 105,5 m. 85,4 pkt.
    W. Skupień 109 m. 84,7 pkt.

    I dodatkowo był tam obecny Trener :) na przed ostatnim miejscu ;)
    http://www.skijumping.pl/wyniki.php?id_zawodow=239
    4-rech weszło do finału.
    Adam (Skacze
    Pochwała (A nie wiem co z nim)
    Mateja (Też asystent obecny)
    Bachleda (Skacze)

  • anonim

    Żeby młodsi polacy awansowali do 30 będą musieli skakać parę metrów dalej ale i tak wszystko będzie zależeć od wiatru

  • anonim

    Czuje coś, że jak Adaś będzie miał szczęście z warunkami to spokojnie i na luzie wygra 3 konkursy i może jeszcze dostanie takiego kopa, że Morgiego dogoni w końców cesezonu. Tak sobie głośno myślę, ale scenariusz możliwy, ale mało realny bo Morgi ma formę i skacze jak taka dzika świnia.

  • Ania doświadczony

    Czopor to mnie rozbawiło: Małysz tradycyjnie miał szczeście do warunków ;D tak, tak kolego ; D Adam ma takie szczeście do warunków że można te jego szczeście na palcach jednej ręki policzyć. Widać że znasz się na skokach buhahaha ; DD

    Adam ma formę, czy Ci się to podoba czy też nie. ;P

  • anonim

    Stoch skakał w najgorszych warunkach ze wszystkich polskich skoczkow.Tu nie ma zadnych watpliwosci.Przy huraganie w plecy jaki mial to te jego 126.5 metra to skok swietny.Małysz tradycyjnie mial szczescie do warunkow.Nie sadze gdyby skakal z wiatrem w plecy zeby tak daleko dolecial.W Japonii tez mial szczescie a karteczka sie odwrocila w konkursie i juz tak rozowo nie bylo.Reszta skala w dobrych warunkach moze poza Hula ktory tez w plecy z wiatrem skakal.

  • JPW2 weteran

    Gratulacje za historyczny (jak się nie mylę) występ w kwalifikacjach !
    Szkoda:
    - trochę Janka Ziobry ale cóż ......
    - liczby ujemnych punktów Tomka i Krzyśka bo te skoki były bardzo dobre.

    Ale za to:
    - bardzo dobry skok Kamila, Piotra i Stefana
    - dobry Maćka Kota
    - i kwalifikacja Klimka, Dawida, Rafała i Marcina
    - tak jak wspominałem 11 (6+5) w konkursie
    - no i cudowny lot Adama ! Az się trochę przestraszyłem aby nie było za daleko ;)

    Na zakończenie to do tej pory chyba najlepszym występem była 10 dwa lata temu. Czyli w przełomowym, sobotnim konkursie na Wielkiej Krokwi Zakopane 2009. Jednakże tamta jakość stawki była sporo niższa od tej którą mamy w tym roku. Tym bardziej gratulacje i życzenia powodzenia !

  • anonim

    Uwazam, ze Adam Malysz od jutra zaczyna swoja dominacje w PS. Byc moze KK jest juz za daleko, ale to Polak bedzie glownym aktorem tej czesci sezonu - az do jego konca. Trzy triumfy w Zakopanem! Stawiam na to powazne pieniadze!

  • Prezes bywalec

    Panie Redaktorze jest błąd w tytule. Powinno być tak:" PŚ w Zakopanem: Uhrmann wygrywa kwalifikacje, dalekie skoki Małysza i Stocha." Małysz i Stoch nie mogli wspólnie oddać jednego skoku :D

  • Lenka1830 stały bywalec

    Rewelacyjne kwalifikacje. Jestem mile zaskoczona, że aż tylu Polaków przebrnęło przez kwalifikacje. Skokiem Adama nie jestem zaskoczona - był po prostu nieziemski :) Brawo, oby tak jutro! Polscy skoczkowie sprawili dziś miłą niespodziankę kibicom pod skocznią i przed telewizorami :)

  • anonim
    PRZECIWNICY!!!

    Wielokrotnie już pisałem o tym, iż największym przeciwnikiem Adama jest TEPES!. Notorycznie pokazuje on niechęć do naszego mistrza. Puszczanie go w złych warunkach, przetrzymywanie na belce, obniżanie rozbiegu... Tak samo było dzisiaj w II treningu i kwalifikacjach. Pozwoliłem sobie wyrazić taką tezę, iż Tepes i s-ka nie pozwolą już wygrać Małyszowi jeśli będą tylko zmienne warunki wietrzne. Mam jednak cichą nadzieję, że jutro będą równe warunki i Adaś pokaże że nadal jest WIELKI! Przeżywałem osobiście zwycięstwa Małysza w Zakopanem będąc na skoczni gdy wygrywał, byłem też gdy zajmował 2, 3 miejsca. i gdy był niżej sklasyfikowany. Zawsze były to dla mnie niezapomniane przeżycia. WIERZE W ADAMA I JEGO TRYUMF W ZAKOPANEM. pozdrawiam wszystkich prawdziwych kibiców i oraz redakcję.

  • anonim
    POWIĘKSZMY PODIUM DO 5-tego MIEJSCA

    INFO dla FANÓW 5-tego miejsca -już jutro liczymy na 5te miejsce Adama Małysza żęby tym sukcesem mógł zrównac sie ze skoczkami wielkigo formatu (5 miejsce Roberta Mateji na MŚ i 5 miejsce Marcina Bachledy na MP} oby tylko piłkarze reczni zajeli 5 miejsce na MŚ bo to byłby sukces no i Kowalczyk 5 w pucharze swiata PS.przypomniało mi się byłem kiedyś 5 .... w kolejce po automat w czasach PRL-u

  • newryn stały bywalec
    W górę serca! A tymczasem..

    Będę uważał za sukces, jeśli 4 naszych reprezentantów wejdzie do drugiej serii..
    Krzyśku M.. na taki uśmiech na Twojej twarzy jeszcze za wcześnie -gdyby to był konkurs, to 37 miejsce do tego nie uprawnia..
    He he.. Łukaszu K.. -wiem, że potrzebujesz jakiegoś sukcesu jak ryba wody, ale najpierw więcej pokory, zamiast tej fanfaronady.. Jutro o tej porze, może nie być już tak wesoło, a dzisiaj nasi mieli szczęście do wiatru -kto oglądał, to na pewno to zauważył.. Tylko chyba Stoch skakał w gorszych warunkach..

  • anonim
    Adam mocne nogi

    Adam już lądował takie skoki w Zakopcu z telemarkiem, więc jutro powinno być podobnie.

    dowód http://www.youtube.com/watch?v=4tLDSQtodHs

  • sakala weteran
    @pepeleusz

    Z Kotem to jakieś nieporozumienie. Nie podano żadnego sensownego wyjaśnienia tej sytuacji. A potem niektórzy się bulwersują, że kibice piszą o ,,układach''.
    Ale nawet z nim w składzie o medal w drużynie byłoby ciężko. Słoweńcy i Niemcy (bez Bodmera) są IMHO mocniejsi. Nie lekceważyłbym też Norwegów .
    W odpowiedzi na Twoje wczorajsze pytania: niektóre składy już znam, ma skakać Kobayashi. Shimizu, ale tego nie wiem na pewno, startuje w kombinacji.
    AUT: M.Hayboeck, Diethart, T.Lackner, Kraft, Schiffner
    GER: Freitag, Wenig, Kraus, Leyhe, Lugert
    NOR: Fannemel, Fuhre, Berggaard, Roee, S.Hagehaugen
    FIN: J.Maettae, Niemi, Valta, A.Maettae, M.Ylipulli
    BUL: Zografski, Funtarow, Pawłow
    SUI: Grigoli, Adr. Schuler, P.Egloff, Deschwanden
    USA: Frenette, Wallace, Friberg

  • anonim
    Dlaczego?

    Nigdzie w tytułach nie ma 11 Polaków w konkursie?! To chyba nasz rekord!

  • anonim

    Witamy na Wielkiej Krokwi!
    Mówiłem, że zawsze praktycznie wiatr wygrywa skoki. Tym razem w kwalifikacjach tak nie było. Adam Małysz skokiem na 139m z obniżonego rozbiegu wygrał z wiatrem i zdecydowanie porzarł resztę stawki. Adam już na treningach pokazywał dalekie loty np. 133m podczas drugiego treningu , no i 122m w pierwszym, ale to nie ma znaczenia dla tak pszepięknego lotu w kwalifikacjach. W ogóle polacy skakali dzisiaj naprawde daleko (Stoch 2 miejsce 126m), ( Zyła 6 miejsce), ( i Hula razem ze Schlierennzauerem na 8 miejscu). A ogólnie jedenastu reprezentantów polski w jutrzejszym konkursie, wraz z Klemensem Murańką po raz pierwszy, który był 37. To z pewnością najlepsze skoki od dłuższego czasu. Lecz trudno się dziwić z jednej strony. Zakopane to polska skocznia i nasi skoczkowie najlepiej ją znajoł w porównaniu z zawodnikami innego kraju.
    Życzmy polkim skoczkom wiatru pod narty, szczęscia tyle ile potrzeba,
    oraz powtórzenia tych rezultatów w konkursie w obu seriach !

  • pepeleusz profesor

    Uparty jestem z tym Kotem, ale poświeca się setki godzin na tropienie oszustw przy puszczaniu Małysza lub manipulowaniu z jego współczynnikiem, a jak coś jest rzeczywiście postawione na głowie i ma wyraźne tło pozasportowe, to względny spokój.

  • Josef_Bradl doświadczony
    @pepeleusz

    Moze ktoś uznał że wycieczka do Turcji na Uniwersjadę jest atrakcyjniejsza od jakiejś Estonii ;d (oczywiście żart). A tak serio to tez mnie to dziwi że Kot który widać że naprawdę ma lepszą formę od Ziobro jak pewnie i Zapotocznego, a nawet Murańki- zostaje w domu... dziwna decyzja...

  • pepeleusz profesor

    Polacy z grupy krajowej mieli szczęście do wiatru, co nie umniejsza tego że poza Kubackim nikt z nich nie zawiódł.

  • pepeleusz profesor
    Kot a MSJ

    Potwierdziła się oczywista oczywistość
    M. Kot vs Ziobro
    2 trening: Kot skacze 5,5 metra dalej w gorszych warunkach
    kwali: Kot skacze 8,5 metra dalej w gorszych warunkach.
    Brak Kota na MŚJ to niemal rezygnacja z brązowego medalu druzynowo (z nim mielibyśmy znacznie większe szanse na 3 m. od Sloweńców i Norwegów, a przy braku Bodmera to i na coś więcej). To tak jakby w konkursie dorosłych mistrzostw zrezygnować ze Stocha i zastąpić go Bachledą.Czy ktoś to wyjaśni?

  • anonim
    Martin #1

    SCHMITT SCHMITT SCHMITT SCHMITT!

    >>>> nowa strona o Martinie ---> http://martins-updraft.de.vu/

  • anonim

    @Fanka
    Wiem o co chodziło z nokautem. Ale studzę atmosferę :) I też mam nadzieję, że jutro ustawią nisko belkę z 2 powodów:
    1. Nie wierzę w spiski, ale po prostu nie lubię gdy zawodnik skaczący znacznie bliżej wygrywa. Nieładnie to wygląda ;]
    2. Z niższej belki jest mniejsze ryzyko że ktoś odpali 140 i przegra z kimś kto skoczy 136 z powodu niższych not.

  • anonim

    dla mnie bardzo niesmaczne było ciągłe pokazywanie Adama Małysza w każdej przerwie ,nawet zrezygnowali z pokazania odległości, punktów i miejsca zawodnikowi który skoczył ok 115m już nie pamiętam kto to był,wielki nieprofesjonalizm

  • Josef_Bradl doświadczony
    @BJJ

    No co do tych tytułów oczywiście masz rację. Już się przyzwyczaiłem. To smutne że kolega Kaniewski nie potrafi dobrać odpowiedniego tytułu, bo:
    "Dalekie skoki Małysza i Stocha"
    1. Skoro redaktor używa słowa "dalekie" to wypadałoby chyba w tym tytule docenić również Piotrka Żyłę który skoczył tyle samo co Kamil- mało tego- Tomasz Byrt skoczył zaledwie metr bliżej, zaś Krzysztof Miętus i Stefan Hula tylko dwa metry.
    2. Jeśli skoki wyżej wymienionych przezemnie zawodników jednak nie były tak DALEKIE to chyba tytuł powinien brzmieć- "Daleki skok Małysza"
    3. Jeśli natomiast kolega chciał docenić wysokie pozycję- tytuł powinien brzmieć- "Wysokie lokaty Stocha, Żyły i Huli" (bo jak wiemy Adam się nie wlicza)

    Ni tak ni owak to nie pasuje. Skoczkowie też ludzie i czytaja "prasę", newsy na necie, myslę że takie tytuły to niesprawiedliwe potraktowanie niektórych z nich.

  • anonim

    @Grid

    I o to w tym wszystkim chodzi między innymi !
    Jak jutro zmanipulują wynik belkami, to będzie kolejny już przekręt.
    Mam nadzieję, ze nie ruszą belki dla czołówki.
    Ale dla mnie to był nokaut i tyle, metry mówią same za siebie.

  • Rico Quest bywalec
    Skok Adama w kwalifikacjach

    Jest już skok Adama z kwalifikacji (komentarz angielski):
    http://www.youtube.com/watch?v=Xy0AyITSOcY&feature=feedu

  • czarnylis profesor

    Kwalifikacje dla nas bardzo udane i jutro dane mi będzie zobaczyć w pierwszej serii aż 11 Polaków. Świetnie! Jednak stojąc twardo na ziemi jutro będę zadowolony gdy do drugiej serii trafi trzech, choć po dzisiejszych kwali po cichu liczę na większą liczbę. Jeśli jutro warunki będą równe to jestem przekonany że Adam powalczy o zwycięstwo. Jeśli wygra to będzie takie święto, że o miejsce w knajpie na Krupówkach będzie ciężej niż o bilet, a ja nie wiem czy wstanę w sobotę na drugi konkurs :)
    W pensjonacie podobno jest bezprzewodowy net więc biorę kompa i może coś skrobnę z Zakopanego.
    Dziś już poczułem atmosferę przez telewizor.... Pooolskaaaa Białoczerwoniiii ! Już się nie mogę doczekać!

    A teraz piłka ręczna i do spania bo w nocy pobudka :)

  • TomekTbg początkujący
    Wyniki

    Ostatnia 10 co skakała to nie musi być notowana tylko sama odległośc się liczy który lepszy od drugiego ? Tu głównie mi chodzi bo postawiłem na Ammana ,ze będzie lepszy od Freunda z tym ,ze tak jak pisze Amman z niższej belki skakał i nie mam pojęcia jak to wygląda

  • Emil profesor

    @TomekTbg Za skok na odległość 133,5 otrzymał note 84,3 za odległość + 2,4 za wiatr czyli łącznie 86,7 pkt. Amman za skok na odl 127,5 otrzymał note 73,5 pkt i za wiatr i belke łącznie otrzymał 6,2 pkt czyli łącznie 79,7.

  • anonim

    @Fanka
    Przecież już zmanipulowali - Ziobro się nie dostał do konkursu ;]

    I z tym nokautowaniem to przesada, Adam przegrałby z Koflerem wliczając punkty za belke i wiatr :) 94,3 do 94,1. Inna sprawa, że gdyby ciągnął skok do końca skoczyłby 145...

  • anonim

    Brawo Polacy.. i brawo Byrt gdyby był stary system i nie odejmowano by punktów za wiatr to Tomek by był nawet 5 ale można sobie gdybać.. oby tak w konkursie. To jest młody talent tylko potrzeba mu troche obycia z konkursami.. szkoda że nie ma sponsora bo to pewnie by go motywowało do jeszcze cięższej pracy. Bo łapówkarz z rodzimego klubu powiedział że z niego i tak nic nie będzie wiec jest nie wart mega 200zł miesięcznie... Porażka..

  • anonim

    http://sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/malysz-badzcie-z- nami/3827851

  • F@n weteran

    Dziwię się, że spiskowcy się na mnie nie rzucili po tym co napisałem w komentarzu o godz. 19:39, ale ok ;] Ja lecę na piłkę ręczną. Życzę wam i mi udanych skoków naszych zawodników ;)

  • 2rs232 początkujący

    TomekTbg
    wyniki kwalifikacji
    http://www.fis-ski.com/pdf/2011/JP/3100/2011JP3100RLQ.pdf

  • anonim

    Popieram !

    Tytuł newsa ! Adam Małysz nokautuje ! Bo to był nokaut, zmiażdżył rywali i to jest FAKT.

    Adam tam jest naładowany jak bomba jądrowa :) to widać, ze tam chce wygrać i łatwo skóry nie odda i nie będą mieć wątpliwości jak przyładuje metrami bo tak trzeba walić aby nie zostawiać złudzeń, kto ma wygrać zawody w końcu!
    A Para T+H, lepiej niech nie manipuluje punktami w Zakopanem bo te tysiące kibiców wywiozą ich na taczkach :)
    Paluchy precz od punktów niekorzystnych dla naszego zawodnika !
    Amen!
    Adam lećććććććć jutro i najlepiej 3 razy z rzędu !

  • F@n weteran

    Oby jutro była jednakowa belka dla wszystkich. Jakby miały być takie warunki jak dziś proponowałbym belkę nr10.

  • anonim
    M. Schmitt winner Zakopane 2011

    Wir Fans wollen nur eines seh´n - MARTIN soll an der Spitze steh´n!
    Niemcy rules!

  • anonim

    @tomi
    Mam osobiste pytanie: byłeś w czymś piąty na świecie? W czymkolwiek, moze być to najbardziej wysublimowana dyscyplina.
    Pytanie nr 2: Byleś w czymś chociażby 5-ty w Polsce?
    Pytanie 3: Wiesz czemu zadaje te pytania? Jeśli nie oświecę Cię: Robert Mateja był 5-ty na MŚ, Marcin Bachleda 5-ty w MP.

    Jeżeli wiesz ile pracy trzeba poświęcić by być w czymś choćby piątym w Polsce, to przepraszam. Jeśli nie - jesteś żałosny. Nie dlatego, że nie byłeś oczywiście, bo ja też nie byłem. Dlatego, że obrażasz tych, którzy to osiągnęli.

  • bunny weteran
    -

    Biorąc pod uwagę rezultaty polskich skoczków w tym sezonie, to awans 11 Polaków do konkursu graniczyło z cudem, a jednak cud się zdarzył! To nie tylko 11 Polaków w konkursie, to dodatkowo świetne miejsca Stocha, Huli oraz będącego dzisiaj w formię, Piotrka Żyły. Dodatkowo można powiedzieć, że gdyby to był konkurs mistrzostw świata juniorów, to Polacy zdobyli by dwa medale. Chciałbym tylko powtórki w najbliższym czasie...

    Skoki Adama mnie nie dziwią. Już w Sapporo jego forma była bardzo wysoka, wygrywał serię treningowe non stop, oddawał świetne skoki w pierwszych seriach konkursowych. Gdyby nie warunki wietrzne, to pewnie przyjeżdżałby do Zakopanego jako 39. krotny zwycięzca zawodów pucharu świata. Nie mam wątpliwości, że jutro może być wysoko. Jeśli tylko warunki wietrzne oraz Jury nie wypa[cz]ą wyników konkursu, to Adam wygra.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2011-01-20 20:18:19 ***

  • anonim
    Kwalifikacje

    Pięknie to wygląda - 11 Polaków w konkursie, ale jak się dobrze przyjrzeć, to gdyby był to konkurs to niestety, ale tylko czterech awansowałoby do finałowej trzydziestki ( chociaż dobre i to ).

  • TomekTbg początkujący
    Wyniki

    Witam.
    Może mi ktoś znaleźc na necie zestawienie kto był lepszy bo niby są wszyscy ale nie ma not tych ostatnich "15" skoczków są tylko odległości.
    Z tym ,że S.Freund skoczył 133,5 metra ,ale skakał z wyższej belki a S.Amman skakał z niższej i skoczył 127 metrów i nie wiem kto był lepszy proszę o pomoc w odnalezieniu oficjalnych wszystkich wyników skoczków co oddali skoki w kwalifikacjach

  • Bandzi początkujący
    Chłodna ocena skoku Małysza

    Cytat z BJJ: "Drogi Redaktorze!
    "Daleki skok Małysza..." ?!
    BARDZO daleki skok Małysza.
    Przepraszam, ale jak Morgi skoczył znacznie dalej od innych, to potrafiliście pisać "Morgi nokautuje", "Morgi dominuje". Pewnie, że dla pierwszej "10" były to tylko 3 treningi, liczą się konkursy, ale myślę, że skoro Adam dziś był najlepszy w każdej próbie, można by pokusić się o bardziej entuzjastyczny tytuł, typu "Adam Małysz zdominował (...)" itp. I nie będzie to wcale pompowanie balonika hurraoptymizmu, tylko PRAWDA."


    Zgadzam się z tym w 100 % ! Adam oddal fenomenalny skok !

  • pepeleusz profesor
    @Emil

    Ja nie patrzę za bardzo na nr platformy. Po prostu z tej belki co były właściwe kwalifikacje, to przy maksymalnych podmuchach jakie były najlepsi mogli by skoczyć 145 metrów, ale nie mogli by ustać.
    W konkursach będzie stosunkowo niższa belka i możliwe że np 115 metrów może dać awans do 30.

  • BJJ doświadczony

    Drogi Redaktorze!
    "Daleki skok Małysza..." ?!
    BARDZO daleki skok Małysza.
    Przepraszam, ale jak Morgi skoczył znacznie dalej od innych, to potrafiliście pisać "Morgi nokautuje", "Morgi dominuje". Pewnie, że dla pierwszej "10" były to tylko 3 treningi, liczą się konkursy, ale myślę, że skoro Adam dziś był najlepszy w każdej próbie, można by pokusić się o bardziej entuzjastyczny tytuł, typu "Adam Małysz zdominował (...)" itp. I nie będzie to wcale pompowanie balonika hurraoptymizmu, tylko PRAWDA.

    A tak w ogóle, to wielka radość! Tylu naszych chłopaków się zakwalifikowało, Adam skakał genialnie, wydawałoby się - nic łatwiejszego, tylko jutro, w sobotę i niedzielę powtórzyć :). Gdyby to było takie proste... Więc żeby nie zapeszać, nic o żadnym hat-tricku nie napiszę. No, może tylko jedno: Planico 2007, powtórz się!

  • anonim
    Harrachov

    Panowie dzięki studenckiej akredytacji przygoda życia na skokach :)
    http://www.facebook.com/album.php?aid=2069551&id=1298211025
    W sumie Małysz swój chłop, miły człowiek :)

  • Josef_Bradl doświadczony

    Piękne kwalifikacje, kto by się spodziewał że aż 11 zawodników wejdzie do konkursu. To na pewno dobry rezultat. Ale ja bym przestrzegał przed jakimś hurraoptymizmem. Moje typy:

    Walka o zwycięstwo:
    Małysz, Morgenstern, Kofler

    Będą groźni:
    Hautamaeki, Ammann, Freund

    Reszta naszych:
    6-12. Stoch
    15-20. Żyła
    21-30. Hula
    31-40. Śliż, Miętus, Byrt
    41-50. Kot, Bachleda, Kubacki, Murańka

  • Talar weteran

    oj coś pięknego co nasi dzisiaj skakali.. Poczułem się prawie jak austriacki kibic kibic skoków narciarskich.. Oni cieszą się co tydzień a my też już coraz częściej :) Ale nie popadajmy w hurraoptymizm bo jeszcze te skoki idealne nie były.. Starsi zawodnicy skakali tak jak się spodziewałem .. natomiast młode wilczki mnie zaskoczyły ;) Tomek Byrt jest tutaj w stanie walczyć nawet o pierwszą 20, Krzysiek , Maciek i Klimek też mogą zdobyć punkty jak skoczą na 100%.. Moje typy na jutro :
    1. Adam ;)
    2. Kofler
    3. Uhrmann
    6.Kamil Stoch
    14. Piotrek Żyła
    18. Stefan Hula
    20. Tomek Byrt
    24. Marcin Bachleda
    25. Krzysiek Miętus
    30. Maciek Kot
    35. Rafał Śliż
    40. Dawid Kubacki
    45. Klimek Murańka

    To są tylko moje typy.. Nie chciałem umieszczać wszystkich 12 w 30 bo uznalibyście mnie za wariata ;) Chociaż wcale to nie jest nie możliwe a Klimek którego umieściłem na 45 miejscu równie dobrze może 15 :) Oby jutro szczęście naszym dopisywało

  • kidler bywalec
    flaga

    hmm.. na czym trzymacie flagi? Bo mam metalową rurkę do flagi, ale takowa jest zabroniona w regulaminie... wpuszczą mnie z nią?

  • JA :D doświadczony

    Adam miał w tym sezonie właściwie dwie szanse na zwycięstwo, a jak mówi stare porzekadło: do trzech razy sztuka... Bo tak właściwie to co może być piękniejsze, niż widok Adama na najwyższym podium. Forma jest niezła, żeby nie powiedzieć znakomita. Ale nie można zapominać o rywalach, moim zdaniem nasz Adaś będzie jutro walczył głównie z Koflerem i Morgim. Zapowiada się fajny konkurs. I może, jak to zwykle bywało, forma Adama jeszcze bardziej podskoczy.

  • anonim
    Rusza akcja pomózmy Bachle....e

    akcja Podium dla M.Bachle...y to juz ostatnie chwile dla tego znakomitego sportowca inaczej skończy jak jego kolega pan Mate....R. zostanie trenerem Małysza a moze i morgiego i co najwyzej zwiedzi cały świat za darmo

  • F@n weteran

    Wspaniały konkurs, tfu :D kwalifikacje :D Nie mam słów tak było pięknie. No ale, że jestem Polakiem trochę ponarzekam, chodzi o Ziobrę. Szkoda chłopaka, mogło być 12, ale jest git. Jeszcze powiem coś o sposób wypowiedzi zawodników. Do Żyły nic nie mam, ale gada jak upośledzony. Kubacki natomiast to dyplomata. Mówi najlepiej ze wszystkich naszych skoczków.
    Jeszcze wrócę do Ziobry! To był spisek, że Hofer z Tepesem i spółką pozwolili mu skoczyć tak, że się do 50 nie załapał! SPISEK! Specjalnie puścili Veltę w złych warunkach, a Ingvaldsenowi zamontowali kamień na lewej nogawce kombinezonu i dlatego tak słabo skoczył! SPISEK! Jak mogli odejmować tyle punktów naszym pierwszym zawodnikom! (cała 6). Na szczęście skoczyli na tyle daleko, że awansowali do konkursu i nie udało się Hoferowi i spółce dokończyć niecnego planu! Jedynie Ziobro wpadł ! SPISEK! Hahahhahaa. Mam nadzieję, że wszyscy spiskowcy potraktują ten komentarz luźno i uspokoją się w następnych zawodach ;) Pozdrowienia Wam wszystkim ;)

  • Emil profesor

    @pepeleusz. Belka była niby wysoka ale prędkości na progu takie jak w 2009 r z belki nr 6 więc numer platformy startowej jest mylący.

  • KamiLoSsKi doświadczony
    Jest OK! :)

    Cóż, jutrzejszy konkurs będzie niezwykle emocjonujący! Mam nadzieję, że wygra ten, który ma wygrać! Wiadomo, że chodzi o Adama :) Trzymam kciuki! Czekam na jutro...O..się będzie działo!...hehe ;D

  • anonim

    @palacz zwłok
    A ja idę o zakład, że Kubacki nie zdobędzie punktów. Tej zimy pobił rekord ilości konkursów bez punktów na sezon. I niestety jego skok z kwalifikacji wróży, że będzie ten rekord dalej śrubował.

  • anonim

    @haha
    Kofler miał praktycznie taki sam wiatr jak Adam - był mocniejszy o dokładnie 0,02 m/s. (Małysz 0,67, Kofler 0,69)
    A Murańka pierwszy raz, zgadza się.

  • Palacz_zwlok stały bywalec

    Przyzwoite skoki Polaków, ale to może być za mało, żeby dla chociaż połowy starczyło miejsca w pierwszej 30. Małysz [stać go na podium], Stoch [pierwsza dziesiątka - byłoby dobrze], Hula, może Byrt, Miętus, Śliż i Żyła.
    Odpadną na pewno Bachleda, Murańka, Kot. Trzymam kciuki za Kubackiego - może wreszcie uda się zapunktować.

  • anonim
    adam

    mam nadzieje ze adam jutro wygra, ale nic nie jest pewne. Kofler bedzie grozny. Ale Kofler chyba mial lepszy wiatr i nawet nie duzo gorszam predkosc niz adam. A Muranka pierwszy raz w PS sie zakwalifikowal?

  • kolesio weteran
    145 m Adama

    Skok Adama był na dobre 145 m - widać że w końcówce właczył "hamulce aerodynamiczne" :)

  • anonim

    Tym razem muszę przyznać, że jakkolwiek nigdy nie pompowałem balona, będę zawiedziony jeśli Małysz nie wygra choć 1 konkursu w Zakopcu. Wygrywa 2 treningi, skacze najdalej w kwalu - mógłby choć jeden konkurs wygrać.

    A w ogóle dziś byliśmy świadkami spisku. Pod pozorem zmiany platformy Hoffer i Tepes czekali na lepsze warunki dla Małysza, a po jego skoku obniżyli belkę czekając na gorsze warunki, niestety nie przyszły! Ale belka w dół poszła, a czego to dowodzi? Ewidentnie chcieli złamać psychicznie Ammana i Koflera, nieprawdaż? ;>

  • Bongiorno doświadczony
    @czopor

    Znawca od siedmiu boleści. "Małysz jako nieliczny z czołówki miał wiatr pod narty"...... Dla porównania - Kofler miał mocniejszy pod narty. Albo nie umiesz czytać i racjonalnie rozumować albo jesteś przybyszem z Onetu.

  • and stały bywalec
    MSj

    Ziobro i Murańka gorzej skoczyli od Macka Kota a jadą na MŚJ. Fakt tylko życzyć sobie jak ktos napisał aby Maciek zdobył punkty i ma jechać na Uniwersjadę a nie MSJ. To samo dotyczy Żyły. Jeśli nawet w zawodach PŚ Zakopane bedzie czwartym, piatym zawodnikiem PL to winien jechać do Willingen a nie do Erzurum.

  • krwisty weteran
    Czas na Tryptyk

    Tryptyk w Zakopanem zapowiada się wyśmienicie.
    Dobra postawa naszej drużyny, plus plomba Adama w kwalifikacjach, dają ogromną kibicom pożywkę dla wyobraźni.

    Oby nasz marzenia stały się rzeczywistością, by niepowtarzalny Tryptyk pod Tatrami zapadł nam pozytywnie w pamięci na całe dekady.

  • Anze początkujący
    Pytanie

    Wie ktos, gdzie można będzie znaleźć rozmowę Hellera z Piotrem Żyłą? Na sport.tvp.pl na razie nie ma, a byla bardzo ciekawa ... ;)

  • obserwator doświadczony
    http://www.fis-ski.com/pdf/2011/JP/3100/2011JP3100RLQ.pdf

    Tam macie podane pomiary wiatru. Małysz, Ammann i Kofler skakali w niemalże takich samych warunkach: Małysz 0.67, Ammann 0.61 i Kofler 0.69 wiatru z przodu. Kofler miał minimalnie lepsze warunki od skaczącej przed nim dwójki.

  • pepeleusz profesor

    Bardzo wysoka belka jak na PŚ, wiatr pod narty, własna skocznia przyzwoita forma, kilku outsiderów bez szans z innych krajów= jedenastka w konkursie.
    Na punkty można liczyć w wykonaniu Małysza, Stocha, Żyły(życiowa forma), Huli i nieco dalej Sliża. Na dużym wietrze pod narty może fartowne punkty złapac Bachleda i Miętus. Dla reszty począwszy od Kota każdy punkt będzie wielką niespodzianką (szanse ok 5-1%).
    Kubacki to chyba nie podniesie się do końca sezonu.
    Oby po dzisiejszych kwalifikacjach nikt nie robił niepotrzebnego huraoptymizmu co do naszej kadry.5 w finale to będzie bardzo dobry wynik, bo nie każdy skok walczących o 30 będzie idealny.

  • kaka początkujący

    mam do was pytanie. posiadam bilet na sektor d, a chciałabym być jak najbliżej skoczków, może zrobić jakieś fajne zdjęcia i dostać autograf. gdzie mam stanąć? czy to w ogóle jest możliwe? wszyscy mówią, że najlepszy jest sektor c, ale niestety wydaje mi się, że jutro już nie dam rady kupić biletu, ponieważ po prostu ich zabraknie.

    Pomóżcie! To mogą być ostatnie zawody Adama i naprawdę zależy mi na tym, żeby przynajmniej raz być jak najbliżej się tylko da.

  • FanAdasia bywalec
    Adas i spolka

    Ja tez jutro o godz.9 rano wyruszam z rodzinką na 3 konkursy. Jesli chodzi o kwalfikacje no to tak:
    Adam-skok..... poprostu genialny.Gdy przekraczal granice 120m i lecial tak wysoko to poprostu serce mi stanęlo na jakies 3s:)
    Kamil-bardzo dobry skok. Drugie miejsce w kwalfikacjach i obstawiam ze jutro moze powalczyc o pierwsza 6.Stac go na to w 100 procentach.
    Stefan-skok tak jak inne od jakichs 2tygodni bardzo dobry.Pokazal ze jest w dobrej formie i jutro znow moze walczyc o pierwsza 12 w zawodach
    Piotrek Zyla-Po konkursach w Sapporro..... nie myslalem ze w Zakopcu bedzie skakal tak dobrze.Dzisiejsze skoki w jego wykonaniu byly wedlug mnie swietne.Aktualnie Piotrek jest nr 4 w naszej kadrze.
    Reszta..... wypadla przyzwoicie,dobre skoki ale..... niespodziewalem sie ze np 125,5m Tomka Byrta wystarczy mu tylko na 29miejsce.Oby jutro skoczyl jeszcze dalej i byl w 30 :)
    PZDR dla wszystkich i milej drogi do Zakopca:)

  • Xellos profesor
    @zur555

    To skoro się spodziewałeś, to pewnie znasz odpowiedź dlaczego zawodnik spoza kadry A, w tamtym roku z niej wywalony, skacze lepiej od pozostałych co w tej kadrze pozostali ? Bo ja nie znam stąd moje zdziwienie ( nie odnoszę się do treningów tylko ogólnej sytuacji kadrowej ).

  • anonim
    mój skład na niedziele

    1.Malysz
    2.Stoch
    3.Hula
    4.Żyła
    5.Byrt
    6.Bachleda albo Śliż

    Byrt dlatego że jest młody niech się wyskacze a mam wrażenie że ma chłopak talent...drugiego Małysza z niego nie będzie ale drugi Stoch...czemu nie?

  • anonim
    Jutro pewnie belka 8...

    Brawo Adam. Do tego Hula, Żyła i Stoch będą w 30-ce. Reszta wątpie.

  • anonim

    Łączne noty za odległość dziś:

    Małysz - 60 + 34,2 (za odległość) - 0,1 (za belkę, wiatr) = 104,1
    Kofler - 60 + 28,8 (za odległość) + 5,5 (za belkę, wiatr) = 104,3

    Reszta się nie liczy.

  • zur555 weteran
    czopor

    Polska jak narażę najlepiej ze wszystkich wykorzystała grupę narodową.
    Dużo nie brakowało a by i Ziobro wszedł .Zobaczymy czy wystąpi jeszcze raz czy Zapotoczny go zastąpi.

  • jamesiunio bywalec

    Małysz - 139 -0.1
    Kofler -136 - + 5.4
    1 metr - 1.8 punktu, a więc 3 metry - 5.4 punktu
    Małysz ma kłopoty z lądowaniem, sam o tym mówił. I z tym może być w jutrzejszym dniu problem, ale bądźmy dobrej myśli :)

  • sierra początkujący

    Jestem bardzo zaskoczona.;D Polacy pokazali się z bardzo dobrej strony, ale trzeba trzymać kciuki przez cały weekend

  • TomekTbg początkujący
    Wyniki

    Witam.
    Proszę gdzie można znaleźć ostatnią "15" kto był lepszy ?
    Widzę tylko odległości a gdzie punktacja?
    Proszę o linka gdzie to już jest zaaktualizowane
    Z góry dzięki pozdrawiam.

  • Sadzio105 doświadczony

    Mam nadzieję, że szanowne jury ustawi optymalną belkę na konkurs, i nie będzie żadnych błazenad ze zmienianiem ich. Nie wyobrażam sobie sytuacji z ostatnich skoków dzisiejszych kwalifikacji, jakoś bez systemu potrafiono ustalać jedną, tą samą belkę, tak więc czemu nie jutro?

  • anonim
    Moje oczekiwania na jutro

    Adam-Podium
    Stoch-Pierwsza dziesiątka
    Hula,Żyła-Pierwsza dwudziestka
    Bachleda,Śliż-Awans do konkursu
    Byrt-Okolice 30 miejsca
    Reszta- Przyzwoity skok

  • kris004 początkujący

    nie no przecież Kofler dostał plusowe i jeszcze rozbieg -1 to był skok najlepszy jak dotychaczas w zakopanym ale to nie zzmienia faktu że narazie Adam dominuje

  • zur555 weteran
    Xellos

    Ja się spodziewałem.
    Mam nadzieje ze jutro wytrzyma presje i skoczy tak jak w 2 treningu a w tedy powalczy o 10.


    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2011-01-20 20:00:26 ***

  • kozz początkujący
    SIARA!

    Ale wstyd! Żeby Pan Heller i przez PZN Tajner nie wiedzieli, że rekord Wielkiej Krokwi wynosi 140,5 od Ammanna... Cały czas mówią, że rekordzistą jest Sven Hannavald 140m... Siara i tyle...

  • anonim
    juz podnieta widze.

    Warunki pomogly Małyszowi dlatego tak wysoko lecial.Jako nieliczny z czolowki mial pod narty wiatr.Pompujcie dalej balon a ja poczekam do jutra.Zeby ten balon nie pekl.Morgenstern sie nie przemecza bo wie ze konkurs najwazniejszy.Jak bedzie powtorka z Sapporo to znow bedzie winny Hoffer albo warunki albo system.Teraz widze nikt nie narzeka ani na system ani na Hofera.11 w konkursie Polaków to robi wrazenie.Licze jutro na Stocha, lepiej sie nie napalac w treningach a w konkursie wypalic z forma.jesli jutro bedzie taka sama powtorka jak z Sapporo i nie tylko to Małysz wyjdzie na krola treningow.

  • anonim
    heh

    i wlasnie w tym problem moze byc jutro jesli adam bedzie miec belke 10 i skoczy te 140m i srednio wyladuje a morgi lub kofler z -1 belki 135-136 i duupa ...ale mam nadzieje ze adam sobie juto poradzi bez wzgledu od sytuacje

  • Xellos profesor
    Największe zaskoczenie

    to oczywiście Żyła !

    Niby poza kadrami a tylko uległ Stochowi i Małyszowi. Dziwny jest ten świat. Nie spodziewałem się, że może być lepszy od Huli lol

  • kaka początkujący

    Adaś jutro poleci po zwycięstwo! ;)

    + mam do was pytanie. posiadam bilet na sektor d, a chciałabym być jak najbliżej skoczków, może zrobić jakieś fajne zdjęcia i dostać autograf. gdzie mam stanąć? czy to w ogóle jest możliwe? wszystko mówią, że najlepszy jest sektor c, ale niestety wydaje mi się, że jutro już nie dam rady kupić biletu, ponieważ po prostu ich zabraknie.

  • kris004 początkujący

    Świetny skok małysza ewidentnie mu powiało to nie ulega wątpliwości ale forma jest.... Za to Kofler co on zrobił to był skok nadzwyczajny wykwitny,majster.Będzie walka

  • anonim
    ma ktos filmik skoku małysz z quali?

    Ma ktoś jakieś namiary na skok Małysza z quali?

  • Bongiorno doświadczony

    Brawo Adaś:) Na luzie jak za najlepszych lat! Pozostali Polacy brawo:) Co do Ziobry to pisałem wczoraj, że się nie sprawdzi:) Brawo dla wszystkich, którzy awansowali.

  • anonim

    W głowie sie nie mieści Małysz prawie 140!

  • motylek_ja weteran

    brawo! Brawo Adaś! 139 m. z obniżonego rozbiegu!
    brawo Polacy, aż 11 w konkursie!
    Jutro będę tam i , miejmy nadzieję, będzie tak pięknie jak dzisiaj!

  • LUKI1528 początkujący

    Geniusz, geniusz, geniusz i jeszcze raz mistrz.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl