Bez Ahonena w FIS Team Tour

  • 2011-01-24 20:36

Fiński zawodnik Janne Ahonen zdecydował, że nie wystartuje w konkursach "FIS Team Tour" rozpoczynających się już w najbliższy weekend zawodami w Willingen.

Po niezbyt zadowalających wynikach Ahonen postanowił zrobić sobie przerwę w startach w Pucharze Świata i spokojnie przygotowywać się do nadchodzących Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym. "Moja pewność siebie wynosi zero. W tym momencie nic nie funkcjonuje" - powiedział skoczek fińskiej telewizji MTV3. Oprócz Willingen Ahonen opuści także starty w Klingenthal i Oberstdorfie a jeśli wszystko dobrze się ułoży to pojawi się na skoczni w norweskim Vikersund, gdzie zostaną rozegrane zawody w lotach narciarskich.

Po zakończonych zawodach w Zakopanem główny trener fińskiej kadry narodowej Pekka Niemelae podał nazwiska zawodników, którzy wezmą udział w konkursach "FIS Team Tour". Będą to Matti Hautamäki, Anssi Koivuranta, Olli Muotka, Kalle Keituri, Juha-Matti Ruuskanen oraz Janne Happonen, który powraca do rywalizacji w Pucharze Świata.


Anna Szczepankiewicz, źródło: skijumping.de
oglądalność: (14445) komentarze: (114)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Zapraszamy do nowego managera skoków narciarskich - http://www.managerskokinarciarskie2011.fora.pl/ Dużo wolnych miejsc. Już niedługo start.

  • anonim
    xx

    Żyła to jednorazowy wyskok. Skakał u siebie, bez żadnej presji, a jak przyszło co do czego to widzieliśmy totalnie zepsuł skok. 100m w drugiej serii. To jest skoczek bez talentu, który mam nadzieje, nie pojedzie na MŚ

  • neonek18 weteran

    najlepsze miesjce Janne w tym sezonie to 5miejsce w Ga-Pa

  • pepeleusz profesor
    @sakala

    no to chyba na zawsze będziesz już kibicem tego zawodnika :)
    w pierwszym treningu skakał jednak 3 belki wyżej od Nurmsaluu.
    A.Cieślar niedużo przegrał z Japończykiem, który pewnie występi w drużynowce w skokach(chyba że nadal jednego brakuje)
    Że Japonczycy przysłali jednego kombinatora i to nie umiejacego biegać (R.Shimizu startował w grudniuw COC w USA, ale ja go wtedy wziąłęm za ,,innego " shimizu), to jest naprawdę dziwne.
    Raczej moja teza o kryzysie szkolenia w japońskich skokach i kombinacji jest więc trafna.
    Kaliniczenko chyba istotnie wzmocni ekipę ukraińskich skoczków, a może i Costę wezmą Włosi na czwartego (a raczej na pierwszego, bo byłby wzmocnieniem, a Marcocigowi i D'Iglio dołożył by pewnie ze 20 metrów)
    PS - fajnie że są tacy jak Ty, którzy interesują się tzw głebokim zapleczem, a nie tylko tym co widać w TV. Śledzenie rozwoju młodych talentów jest ciekawe. Ja np teraz żałuję, że Ilves raczej skłania się do kombinacji ,a nie do skoków...

  • sakala weteran
    @pepeleusz

    O, Shimizu 1. i 2. na treningach w kombinacji. :)

  • anonim
    dsj4

    Czy mógłby ktos podac cd key do dsj 4 ?

  • anonim

    @pepeleusz
    Jest jeszcze Lindstroem, który umiejętności ma, tylko formy już od dawna brak.
    Podobny scenariusz mógłby mieć miejsce u nas. Małysz w formie obecnej. Stoch powraca do formy z lata, Kubacki też. Murańka nagle wyskakuje z super formą. Maciej Kot również wraca do formy z lata. Miętus skacze jeszcze lepiej niż w lecie, Hula też nieco lepiej, Śliż również w formie z lata. Żyła skacze jeszcze lepiej niż teraz. Byrt również wyskakuje z formą. Bachleda przestaje klepać bulę, tylko skacze tak jak w lato. Rutkowski, Kuba Kot, Grzegorz Miętus, Zapotoczny, Ziobro, Kłusek skaczą w PK i tam punktują, w każdej chwili mogą być w formie na punkty w PŚ. Zatem mielibyśmy 17 zawodników zdolnych do punktowania w PŚ.
    Podobny schemat miałby miejsce chociażby w reprezentacji Słowenii, czy Japonii.

  • Leonek24 weteran

    Janne to profesionalista. nie ma formy i od razu zwalnia miejsce dla kogoś w lepszej dyspozycji.

    Żeby jeszcze u Nas każdy tak myślał...

  • andrej239 początkujący

    @Gonzo
    Zgadzam się z twoją opinią ja to też pytam po co Janne wrócił.
    Dorobek po powrocie na skocznie:
    Medalu nie zdobył indiwidualne w 2010, 2 miejscie w TCS,3 razy stał na poduim.

    Niech kończy tą kariere.
    Ja się po Harrim Ollim nie dziwię - to co za skoczek,który jest ciągle wyrzucany z kadry za:
    Różnie wybryki.

  • neonek18 weteran
    Gonzo

    oj tak..... trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść..niepokonanym

  • anonim
    :/

    Po co Janne wracałeś na skocznie? Teraz niestety się tylko męczysz!

  • luck191 stały bywalec

    Jane aktualnie skacze bardzo słabo jak na niego,ale rok przerwy zrobił swoje,nie jest łatwo wrócić

  • pepeleusz profesor
    science fiction czy niespełniony wariant

    Teoretycznie z Finami mogło być teraz tak:
    Hautamaeki ma formę jak z początku sezonu, Larinto też, Olli zamiast kryzysu(i przejściowego końca kariery?) znowu odpala bomby, a co najmniej jest w 10, Ahonen naprawił się na tyle że jest koło 10-15 miejsca, Keituri skacze tak jak w lato (poziom 15 miejsca), Koivuranta skacze tak jak teraz a może ciut lepiej (poziom 15-miejsca), Happonen wraca po kontuzji i zajmuje miejsca w trzeciej dziesiątce, Jarkko Maattae robi wyraźny nagły postęp i punktuje.Rynnaenen zmienia kombinację na skoki i jest tuż za Koivurantą.Moutka też punktuje ale raczej wygrywa kontynentale.Niemi jest 5 w MSJ.
    ponadto Ruuskanen, Asikainen,Kovalieff i Saapunki stać na miejsca w ,,5" konkursu PK, a to oznacza potencjalne ,,punktowanie" w PS.
    W ten sposób ,,mamy" 3 finów zdolnych do zwycięstw, 6 zajmujących miejsca w ,,10' konkursów Pś i 10 punktujących w PS, do którego trudno się załapać.
    Walka o pięć miejsc w drużynie jest niesłychana, a drużyna na MS wygrywa dwa razy z Austrią.
    Powyższy scenariusz to wymysł.
    Ale czy musiał byc fikcją. Niekoniecznie.
    Po prostu większośc zawodników ma akurat kryzys, a są też kontuzje.
    To nie zmienia faktu, że jest 15 zawodników na potencjalnie wysokim poziomie (no bez Ollego 14)
    Wniosek :przejściowy kryzys formy większości zawodników, nie oznacza że jest trwała i głęboka zapaść w danym kraju
    Jak my mieliśmy kryzys na początku grudnia, to też nie oznaczało zapaści w polskich skokach i 8 miejsca na świecie, ani lato nie oznaczało że jesteśmy najlepsi.

  • henry7 początkujący

    @Dawid
    Moim zdaniem Fettner i Koch są w lepszej formie niz Loitzl i Schlierenzauer

  • anonim
    Drużyny na MŚ

    Austria: Morgenstern, Kofler, Schlierenzauer i Loitzl. Norwegia: Hilde, Romoeren, Evensen i jacobsen. Niemcy: Freund, Uhrmann, Neumayer i Schmitt. Finlandia: Hautamaeki, Koivuranta, Ahonen i Happonen. Japonia: Ito, Kasai, Tochimoto i Takeuchi. Słowenia: Kranjec, Prevc, Tepes i Damjan.

  • anonim

    eeech komu ja mam teraz kibicować? Małysz, Ahonen i Ollie to moi ulubieni skoczkowie, Ahonen lada dzień coś czuję że zrobi to samo... :/

  • anonim

    dlaczego po raz kolejny skijumping sie spoznia na onecie pisze o zakonczeniu kariery przez hariego olli a tu nic?

  • neonek18 weteran

    jak cos ominąłem pisząc osiągnięcia Harriego Olli to piszcie..ale wydaje mi się że nic nie przeoczyłem :)

  • neonek18 weteran
    Osiągnięcia Harri Olliego

    Mistrzostwa świata
    Srebro 2007 Sapporo Skocznia duża
    Indywidualnie


    Mistrzostwa świata w lotach
    Oberstdorf Srebro Drużynowo
    Planica 2010 Drużynowo



    Mistrzostwa świata juniorów
    Złoto Schonach Drużynowo 2002r
    Brąz Sollefteå Drużynowo 2003

    Puchar Świata w lotach narciarskich

    2. miejsce 2008/2009

    Turniej Nordycki
    2. miejsce 2009

    Puchar KOP
    1. miejsce 2008/2009

    3 razy wygrywał zawody w PŚ 7razy był na podium ( ostatnie podium Kulm 3 miesjce 10 stycznia 2010

  • Radek weteran
    Harri Olli kończy karierę

    Harri Olli postanowił zakończyć karierę
    22 minuty temu
    WD / Skokinarciarskie.pl

    fot. Reuters
    Po wielu ekscesach, upadkach i wzlotach, przyszedł czas na poważną decyzję najkrnąbrniejszego skoczka z Finlandii po Mattim Nykaenenie. Harri Olli po ponownym wyrzuceniu go z kadry i braku sukcesów w konkursach niższej rangi, zdecydował, że zakończy swoją sportową karierę - informuje serwis skokinarciarskie.pl.

    - Nie chcę z tego robić afery, ale taka jest prawda. Rozstaje się ze skakaniem, ale nie ze skokami. - kwituje skoczek.

    Olli będzie pracował w serwisie, w mieszczącej się na stadionie Ounasvaara firmie narciarskiej, której właścicielem jest znajomy skoczka. Olli planuje sprzedać mieszkanie w Lahti i na stałe przeprowadzić się do Rovaniemi.

  • neonek18 weteran
    Josef_Bradl

    mam wrazenie że Olli woli wieć wolność i swobode niż ciężko trenować i szlifować forme...
    przykro jest patrzeć na kryzys finów...

  • Josef_Bradl doświadczony
    Harri Olli

    Agonia fińskich skoków trwa w najlepsze- Harri Olli ogłosił zakończenie kariery, muszę przyznać że zaskoczony jestem tą decyzją.

  • HKS profesor

    @pepeleusz

    Japończycy w ogóle jakoś dziwnie się zachowują. W KN wysyłają jednego zawodnika. Nie wysyłają Watabe, który w PŚ po skokach potrafił być w czołówce i był kandydatem do medalu. Kobayashi, który rok temu wywalczył złoto zaginął i nigdzie nie startował. Rok temu zajęli 4 miejsce a teraz w ogóle nie wystawią drużyny. Nie podejmę się szukania na japońskich stronach :D

    Obszerniej opisane jest to tutaj.
    http://www.kombinacjanorweska.dbv.pl/news.php?readmore=162

  • gwiazdor bywalec
    eee

    Spokojnie mozemy powalczyc o 2 miejsce z norwegami i niemcami ... zalezy kogo nam daja czwartego czy nielota bachlede czy zyłe innej tutaj opcji nie widac ... na mała skocznie dałbym byrta do druzyny młodego skoczka z mocnym odbiciem który zna małe obiekty czy tam mietusa .
    Norwegia ma az romoerena i hildego reszta w kratke
    My mamy pewnych 3 + jeden nielot zapewne
    Zobaczymy w willingen jak bez małysza sobie poradza .

    ps : ciekawe co japonia przygotuje na mś zeby znow nie przyleciał okabe z kasaim i banda dziadkow ...

  • HKS profesor

    Nurmsalu zapewne skoczy w drużynie Estońskiej bo bieg ma o 15 a skoki o 17 a przypadku jakby skakał jako 4 to po 18. Trudno jednak oczekiwać że po zażartej obronie medalu (jak nie będzie w 3 po skokach w KN to będzie sensacja) będzie świeży jak poranek;)

  • anonim
    aq219

    Nie masz racji każdy skoczek może mieć sezon gorszy.... Małysz też już niby upadał a z powrotem jest wielki

  • anonim

    Kruczek, na zawody w Willingen, ma czterech pewniaków. Są to: Kamil Stoch, Stefan Hula, Piotr Żyła i Rafał Śliż ; onet

  • anonim

    Mówiłem,że Janne Ahonen będzie coraz gorzej skakał i zdecyduje się na zakończenie długiej bolesnej kariery po tym sezonie.

  • zur555 weteran
    spiecki9

    Uważam ze z Niemcami będzie walka o medal i moze być tak ze na k90 będzie brąz na k120 4 miejsce.
    Bo myślę ze nikt nasz nie pokona poza tej trójki którą wymieniłeś walczę o medale . Forma Huli, Zyly i Stocha idzie w górę więc myślę ze będzie dobrze.

  • spiecki9 początkujący
    MŚ w Oslo drużynowe

    A jeśli chodzi o drużynówke w Oslo, to jeśli żyła nie popsuje skoku(bo pewnie to on będzie wystawiony jako czwarty zawodnik) to Polacy mają bardzo duże szanse na medal. Dwa pierwsze miejsca będą raczej należały do Austriaków i Norwegów,a trzecie stoji otworem dla innych drużyn. I teraz dla kogo? Finowei nie mają drużyny i nie sądze że będą ją mieli na Mistrzostwa Świata, nawet niech będzie w formie Happonen, Hautamaeki stracił formę,innych skoczków nie ma. Moim zdaniem Finowie będą walczyli zaledwie o 8-emkę. Słwoeńcy napewno nie. Japończycy mają tylko Ito który skacze gorzej i od Stocha i Małysza,a kasi może i stać na dobry wynik, ale to wyszstko. Niemcy mają Freunda, Uhrmanna,Neumayera no i pewnie Hocke jako czawrty,bo Schmitta raczej nie wystawią. W tej czwórce Neymayer jest niepewny hocke rewelacji nie zrobi, a Uhrmann i freund nie zdobędą tyle punktów co stoch i małysz.A więc jak żyła nie popsuje to myśle że możemy wyjechać z oslo z pierwszym w historii medalem wywalczonym w drużynie

  • spiecki9 początkujący
    błąd Ahonena

    Ahonen zrobił jeden błąd - jeśli się kończy ze skokami to się do nich nie wraca. Mógł wcześniej pomyśleć i nie kończyć kariery, przez seon przerwy w takim wieku jest trudno wrócić do wysokiej formy

  • Luthor weteran

    Gdyby tylko Finowie mogli wystawić czwórkę: Hautamaeki, Larinto, Olli, Happonen i byliby oni w pełni formy, to podejrzewam, że złoiliby Austriakom tyłki aż miło.

  • sakala weteran
    @Josef_Bradl

    Wymieniasz skoczków, którzy na 100 % nie znajdą się w składzie SLO na MŚJ. Powiedz mi wobec tego, jak mam podobną opinię oceniać?

    Wiem kto co prezentuje w AC, Loewenbrau-Cup, Pokal Cockta i z tego wyciągam pewne wnioski.
    Niektórzy widzą tylko Zakopane i Lotos Cupy.

    Oczywiście, m o ż e m y zdobyć medal w drużynie, ale szanse na to oceniam na jakieś 25 %. Pisanie, że na pewno pokonamy Słoweńców to przejaw dyletantyzmu.
    Nie zdziwię się jeśli zajmiemy 5-6 miejsce.

    Liczmy na sprzyjający wiatr, bo akurat w Estonii jest to czynnik bardzo istotny.

  • Josef_Bradl doświadczony
    @sakala

    To nie sa żadne fachowe opinie, to są moje SUBIEKTYWNE typy do których każdy ma prawo. Prawdziwe opinie będzie można wyrażać po tym jak poznamy składy. Czy Justin jest w ŚWIETNEJ formie? No cóż, ciężko to ocenić na podstawie jednego dobrego weekendu w Hinterzarten, to samo tyczy się Dezmana czy Pograjca. Póki co możeny sobie gdybać, składu nieznamy- nawet nie wiemy czy faktycznie Prevc się pojawi w Estonii. Mimo wszystko i tak twierdzę że nasza reprezentacja jest w stanie spokojnie ich pokonać, z Prevcem czy bez niego. I już wkrótce przekonamy się jak będzie naprawdę.

  • sakala weteran
    @Josef_Bradl

    ,,Szczerze według mojej opinii Słoweńcy w drużynie nie mają szans na medal- jeden Prevc im tego nie zapewni. Po za nim wystąpi prawdopodobnie niespełna 15 letni Anze Lanisek (spory talent według Słoweńców) oraz ktoś z piątki Likar, Omladic, Justin, Debelak, Klinec- ale to zawodnicy którzy ledwie punktowali we FIS Cupie...''

    Uwielbiam takie ,,fachowe'' opinie. Włączasz klasyfikację FC z lata i ustalasz skład? Hehe. Nawet bez Prevca Słoweńcy powinni nas pokonać. Justin jest w świetnej formie, mocni Dezman, Pograjc, Hvala, Babnik. Ktokolwiek z nich tam wystąpi bedzie ciężko o medal.

  • sakala weteran
    @pepeleusz

    Estończycy zgłosili kombinatorów do skoków więc wystawią drużynę. Podejrzewam, że to samo zrobią Amerykanie (desygnowali 3 skoczków) i Japończycy (Shimizu? :)).

  • sakala weteran
    @Talar

    Ruuskanen. Ostrożnie z tymi porównaniami do polskiej kadry B. W tej chwili jest słaby, ale:

    1.Punktował już w tym sezonie w PŚ (6 pkt. - tyle co Bachleda, 2X w ,,30'')
    2.Zaliczył dobre występy w COC: 4,6,6,8,14 (5 startów - 5 miejsc w ,,15'')

    Kto z naszych poza Małyszem, Stochem, Hulą, Żyłą,Śliżem i Byrtem może się pochwalić podobnymi wynikami?

    Co do fińskich skoków: weźcie pod uwagę, że tam zawodnicy spoza kadry A sami opłacają sobie starty! Albo jesteś wśród najlepszych, albo jesteś pół-amatorem.

    Zresztą w najbliższym czasie nie spodziewajmy się u Finów poważniejszego kryzysu. Jest tam sporo talentów. O takich zawodnikach jak J.Maettae, M.Ylipulli, I.Herola, Ojala, Lehtinen jeszcze pewnie usłyszymy.

  • bunny weteran
    Krashan Bhamaradżanga

    Eurosport transmituje MŚJ w narciarstwie klasycznym, więc pewnie też pokażą skoki.

  • bunny weteran

    Po kontuzji Ville Larinto, Finlandia wygląda blado w tym sezonie. Oczywiście w czołówce jest jeszcze Matti Hautamaeki, ale w pojedynkę może nic nie wywalczyć na MŚ. Jedynie powrót Janne Happonena, i to w formię z końcówki sezonu 2007/08 może pozwolić Suomi walczyć o medal w drużynie.

    Jeśli chodzi o szanse na MŚJ to nie uważam, że Polacy mają jakieś wielkie szanse na medale. Tomek jest oczywiście w bardzo dobrej formie, niemniej jednak kilku skoczków dość regularnie skacze w PŚ i punktuje w nim. W drużynie również łatwo nie będzie o medal. Niemniej jednak trzeba trzymać kciuki i pluć w telewizory, jak to Ada, Małysz mówi :)

  • zur555 weteran
    dsj4

    ma już ktoś pełną wersje DSJ4?

  • neonek18 weteran
    a jak mówimy o dzieciach skoczków

    Najstarszy syn Janne Ahonena . Mico masz już 10 lat(rocznikowo)..za 6-7 lat będziemy go podziwiać na skoczniach świata,podobno niezły talent .często skacze z Krzysiem Okasem(rocznik 2003) w zawodach :)

    Adam Małysz póki co nie ma syna,ale wierze że za to Kamil będzie mieć syna :)

  • anonim
    wojteko10

    chodzi ci możę o mirami-seksualna niebezpieczna ?

  • Palacz_zwlok stały bywalec

    Federico to syn Roberto Cecona

  • pepeleusz profesor

    Na MSJ żadnych kwot oczywiście nie ma poza limitem ,,4",
    Federico to na 99% syn Roberto

  • neonek18 weteran
    alfons6669

    dzięki.. ja ogólnie znam zasady panujące w skokach narciarskich..
    chciałem się upewnić czy tak samo jest na MŚJ..dzięki wielkie za info! :)

  • neonek18 weteran
    Josef_Bradl

    Federico Cecon to zawodnik z kadry młodzieżowej Włoch urodzony11.06.1994
    To jakiś krewny sławnego Roberta Cecona ?

  • Josef_Bradl doświadczony
    Składy Francji i Włoch:

    Właśnie się doszukałem przypadkowo (to prawdopodobne nominacje):
    FRANCJA: Alexandre Mabboux, Benjamin Raffort, Nicolas Gonthier, Ronan Lamy Chappuis

    WŁOCHY: Federico Cecon, Michael Lunardi, Zeno Di Lenardo

    Ciekawe dwa pierwsze nazwiska u Włochów ;d

  • Snoflaxe weteran

    @neonek18
    To są kwoty na konkursy indywidualne. W konkursach drużynowych normalnie mogą startować kraje mające limit poniżej czterech.
    Poza tym jest tak, że jeśli w dany weekend odbywa się konkurs indywidualny i drużynowy, to kraje, które zgłoszą ekipę do drużynówki, mogą w indywidualnym wystawić czterech zawodników. Czyli prawdopodobnie jeśli np. Szwajcaria wystawi drużynę w Willingen i Oberstdorfie, to w kwalifikacjach do indywidualnych konkursów w tych miastach będą mogli wystawić czterech skoczków mimo, że ich kwota wynosi 3.

  • wojteko10 początkujący
    utwór

    Zna ktoś tytuł lub fragment utworu który był zapowiadany pod koniec filmu: http://www.youtube.com/ watch?v=aXGLRXMiwFo przez speaker-a w dniu 23 stycznia na Wielkiej Krokwi?

  • anonim

    A beda MS J gdzies w tv?
    moj typ
    1 Prevc
    2 Zografski
    3 Freitag
    - - - - - - - -
    9 BYRT

  • pepeleusz profesor
    @Josef_Bradl

    Dzięki za info, ja się tego przedwczoraj nie doszukałem.
    czułem, że te składy, to nie tak na 100%...
    Skład Estończyków bez niespodzianek, a może Nurmsaluu da radę skoczyć w drużynówce.Wtedy mogą powalczyć nawet o 10 miejsce, czyli koło środka..
    Absencja Prevca nabardziej leży w interesie Celeja. Może być tak Prevc nie jedzie=Celej ma sukces i zostaje.

  • Josef_Bradl doświadczony
    @pepeleusz

    Cos mi dziwnie skopiowało tych estończyków ;d

    Siim-Tanel Sammelselg
    Martti Nomme
    Kristjan Ilves
    Kaarel Nurmsalu
    Rauno Loit
    Karl Mustjogi

  • neonek18 weteran
    adrian_271

    hm..czy to znaczy że Szwajcaria i Bułgaria nie mogą wystawić drużyny..
    czy te Kwoty startowe obowiązują tylko na konkursy indiwudalne ?

  • neonek18 weteran
    adrian_271

    hm..czy to znaczy że Szwajcaria i Bułgaria nie mogą wystawić drużyny..
    czy te Kwoty startowe obowiązują tylko na konkursy indiwudalne ?

  • wojteko10 początkujący
    @Luthor

    Nie, chodzi mi o utwór który jest zapowiadany pod koniec filmu:
    http://www.youtube.com/ watch?v=aXGLRXMiwFo
    Ta piosenka była śpiewana najprawdopodobniej w języku rosyjskim...

  • anonim

    Kwoty startowe na następny period (FIS Team Tour):
    Słowenia - 7
    Austria, Norwegia, Niemcy, Polska, Finlandia, Czechy - 6
    Japonia - 5
    Rosja, Francja - 4
    Szwajcaria, Bułgaria - 3
    reszta - 2

  • Josef_Bradl doświadczony
    @pepeleusz

    Mam, to chyba to :)

    Siim-Tanel Sammelselg
    Martti Nõmme
    Kristjan Ilves
    Kaarel Nurmsalu
    Rauno Loit
    Karl Mustjõgi

  • Luthor weteran

    Chodzi ci o "Only girl" Rihanny?

  • wojteko10 początkujący
    Piosenka

    Zna ktoś tytuł utworu który był grany 23.01 na Wielkiej Krokwi i był poświęcony kobietom ?

  • Josef_Bradl doświadczony
    @pepeleusz

    Widziałem niedawno na Estońskiej stronie podany prawdopodobny skład i było ich tam chyba sześciu, ale nie mogę się tego doszukać, tych dwóch podałem z innego źródła

  • neonek18 weteran

    Moim faworytem do zdobycia MŚJ juniorów jest Zografski ,któremu kibicuje tak samo jak Polakom :)
    Myśle że Polacy mogą powalczyć o medal w drużynówce :)

  • pepeleusz profesor
    składy na MSJ

    Wydaje się dziwne, aby gospodarze Estończycy w konkursie indywidualnym wystawili 2 zawodników, szczególnie że 14 letni Ilves skacze świetnie (chyba nr 2 w roczniku 96 na świecie) Trudno o wzmocnienia kombinatorów na drużynówkę bo 30.01 są konkursy drużynowe w obu kinkurencjach.
    Japończycy (choć słabi) walkowerem oddający drużynówkę - też przypadem niebywały.
    Bułgarzy rzeczywiście mogą wystawić tylko 3 ,ale to i tak niezrozumiałe. Simow , czy Sichanow skaczacy nawet na 60 metr i tak nie przeszkodzili by zająć przyzwoitego miejsca w drużynówce (10-13)

  • pepeleusz profesor

    Gdyby był Kot to moglibyśmy walczyć z Niemcami o 2 miejsce, a medal byłby prawie pewny. Bez Kota szanse na brąz małe (choć po Zakopanem ponownie się pojawiły)
    porównanie pol:slo
    Prevc-Byrt -3
    Justin-Miętus -2
    Dezman - Murańka +2
    Hvala (Pograjc, Babnik) - Zapotoczny (Ziobro) -1
    Razem -4
    Obie drużyny mają słabsze nr 4, ale Prevc powinien sporo nadrobić.no chyba, że nie pojedzie....Justin niedoceniany.
    Na Laniseka (nr 1 w roczniku 96 na świecie) - jeszcze chyba za wcześnie.
    Dalej od 5 miejsca: Norwegia, Szwajcaria, Finlandia, Kanada, Rosja.

  • Josef_Bradl doświadczony
    @haha

    No właśnie pewne to nie jest. PRAWIE pewne sa tylko te składy które podałem. Oficjalne składy powinny byc podane lada dzień- gdyby brakło Prevca to tym lepiej dla Byrta ;d heh

  • kuba1998 doświadczony

    jeszcze JAKA HVALA

  • anonim
    ???

    A czy to pewne ze Prevc startuje, bo na Eurosporcie mowili ze Trener nie chetnie odda w tym momencie najlepszegom skoczka w SLO, trener woli zeby Prevc startowal w PS, bo Medal Prevc na MSJ juz ma

  • anonim
    oi

    Szkoda ze Toenis Kartau juz nie moze skakac :-)

  • Josef_Bradl doświadczony
    @Kibic od Lat

    Szczerze według mojej opinii Słoweńcy w drużynie nie mają szans na medal- jeden Prevc im tego nie zapewni. Po za nim wystąpi prawdopodobnie niespełna 15 letni Anze Lanisek (spory talent według Słoweńców) oraz ktoś z piątki Likar, Omladic, Justin, Debelak, Klinec- ale to zawodnicy którzy ledwie punktowali we FIS Cupie...

  • kuba1998 doświadczony
    szwajcarzy

    A ja licze że 1 będzie w dziesiątce, a drużyna 4.

  • Cappy początkujący

    Hayboeck Schaberaiter, Diethart,Lackner,Kraft, -jeśli taki skłąd będą mieć to myśle że złoto mają.

  • neonek18 weteran

    Niech Ahonen spokojnie potrenuje.. niech zdobędzie medal w Oslo i niech zakończy kariere będąc medalistą MŚ w Oslo:)

  • sanna bywalec

    Finowie cieszyli się/ cieszą się uznaniem tez jako trenerzy paru Finów trenowało drużyny innych krajów Kojonkoski - Norwegię, Lepistö - Austrię, Polskę, Niemelä - Francję, Yliäntilä - bodajże Japonię to jednak wskazuje iż trenerów przynajmniej po części mają dobrych, często jednak narzekali na niskie nakłady finansowe na skoki w tym kraju więc może i to miało jakieś przełożenie na stan obecny albo zwykły pech : byli potęgą ale nie może wiecznie być dobrze. Szkoda mi Ahonena, kiedyś na szczycie a dziś nie kwalifikuje się do konkursów, to dla niego też pewnie nie łatwa sytuacja :/ a ja mimo iż kibicuję Polakom to kibicuję także Finom:)

  • huncwotka doświadczony

    Ja na Szwajcarów bym nie liczyła. Nieźle skacze Grigoli, czasem uda się Deschwandenowi...Egloff i Schuler ostatnimi czasy marniutko w PK, a szkoda, bo jeszcze w zeszłym sezonie Egloff radził tam sobie całkiem nieźle...

  • anonim
    do Josef_Bradl

    A Słoweńcy także będą grożni w walce o medale szczególnie w drużynie?

  • kuba1998 doświadczony

    Dobre szanse mają też Szwajcarzy. Nieźle skacze Grigori, Egloff nie odstaje, Schuller ok, tak samo Deschwanden

  • anonim
    MŚJ

    Niemcy i Austria fakt są faworytami do złota, ale tylko dlatego bo mają M.Hayboecka i Freitaga, reszta nie odbiega od poziomu naszych.

  • Cappy początkujący

    Ja po cichu licze na Byrta ;)

  • Josef_Bradl doświadczony
    @Cappy

    No Niemcy i Austria teoretycznie najmocniejsze, ale myslę że i Polska włączy się do walki o złoto- gdyby mieli Bodmera to oczywiście byłoby pozamiatane a tak to wszystko jest otwarte. W każdym bądź razie medale rozejda się pomiędzy tymi trzema ekipami (GER, AUT, POL) każdy inny medal w druzynówce to będzie spora sensacja.
    Na idywidualne stawiam jak już kiedys pisałem na Prevca, ciężko powiedzieć w jakiej dyzpozycji jest Zografski. Groźni będa Freitag, Haybock no i Byrt

  • Cappy początkujący
    @ Jozsef Bradl

    dzięki za składy: Ale Austria I Niemcy najmocniejsze tak mi się wydaje. Potem jest sprawa otwarta.

  • anonim
    Finlandia

    Co się stało z tą Finlandią? Za Kojonkoskiego byli potęgą, za Nikkunena byli bardzo dobrzy, którym zawsze brakowało tego czwartego żeby móc wygrać drużynowe złoto (nie liczę Val di Fiemme), był ciągle krytykowany ten ostatni, odszedł i Finowie gdzieś się pogubili. Choć sezon 2008/2009 jeszcze nie był taki zły, przecież tuż przed Libercem wygrali konkurs drużynowy mając w składzie słabego Ruuskanena, ale stamtąd po raz pierwszy od Ramsau wrócili bez medalu. Sezon 2009/2010 fatalny jak na nich, jedyne sukces to 2. miejsce Ahonena w TCS i szczęśliwy drużynowy brąz w Planicy. Ten sezon rozpoczęli świetnie: Larinto i M.Hautamaeki świetna forma, do tego doszedł ex-kombinator (nie wiem czy chwilowy) i solidny Ahonen, ale całe nieszczęście się zaczęła od fatalnego skoku Larinto w Oberstdorfie i jego upadku w Ga-Pa. Oni słabną, a my rośniemy w siłę. Ale wolałbym ich niż Norwegów czy Austriaków.

  • Josef_Bradl doświadczony
    @Cappy

    Prawdopodobnie nic się nie zmieni:

    BUŁGARIA: Vladimir Zografski, Dean Funtarov, Bogomil Pavlov

    NIEMCY: Richard Freitag, Daniel Wenig, Marinus Kraus, Stephan Leyhe, Tobias Lugert

    ESTONIA: Martti Nomme, Siim-Tanel Sammelselg

    FINLANDIA: Antti Määttä, Jarkko Määttä, Sami Niemi, Ossi-Pekka Valta, Miika Ylipulli

    JAPONIA: Junshiro Kobayashi, Yusuke Narita

    NORWEGIA: Espen Roe, Jan Fuhre, Sigmund Hagehaugen, Anders Fannemel, Mats Berggaard

    AUSTRIA: Michael Hayböck, Thomas Diethart, Thomas Lackner, Stefan Kraft, Markus Schiffner

    SZWAJCARIA: Adrian Schuler, Marco Grigoli, Pascal Egloff, Gregor Deschwanden

    POLSKA: Krzysztof Miętus, Klemens Murańka, Andrzej Zapotoczny, Tomasz Byrt, Jan Ziobro

  • Cappy początkujący

    Sład Niemiec nie ejst az taki super mocny tym bardziej ze nie ma Bodmera. Przydałby sie jeszcze wiadomy skład Austrii i Słowenii -innych naszych przeciwników do medali

  • Josef_Bradl doświadczony
    @starysceptyk

    "I może przykład Finlandii powinien być tą zimną wodą na głowy naszych kochanych troli, wiecznie niezadowolonych, marudzących, zwalniających trenerów i prezesów."

    Święte słowa- bo skoro taką potęge jaką była Finlandia tak łatwo zniszczyć to co dopiero u nas gdzie prawdziwe talenty da się policzyć jak to sie mówi na palcach jednej ręki...

  • starysceptyk doświadczony

    Josef_Bradl
    Oczywiście zdaję sobie sprawę że czasem pewne sprawy trudno wyjaśnić racjonalnie, i bez spisków i złej woli coś się wali nie wiadomo dlaczego, a naprawić jest bardzi trudno i może trwać długo a nie np zmienić trenera i będzie cudownie.
    Pamiętam tylko że właśnie na pocz XXI w Austrię i Finlandię dawano jako przykład wzorowych państw jeśli chodzi o szkolenie dzieci i młodzieży, bazy treningowej oraz ilości i jakości trenerów.
    I może przykład Finlandii powinien być tą zimną wodą na głowy naszych kochanych troli, wiecznie niezadowolonych, marudzących, zwalniających trenerów i prezesów.

  • Josef_Bradl doświadczony
    Niemcy

    Doszukałem się, oto ich skład, nawet już oficjalnie potwierdzony:

    Richard Freitag, Marinus Kraus, Stephan Leyhe, Lugert Tobias, Daniel Wenig... a więc tak jak mówiłem bez Bodmera

  • pepeleusz profesor
    @cappy

    Bodmer mógłby startować, ale podobno go nie ma w składzie (Muellera też brak)
    W tej 15 pominięci: Lackner, Kraft,Wennig a w dolnych rejonach Justin ,Niemi, Kraus.
    Na 3 miejsce Słowenia ma większe szanse od nas ze względu na brak Kota, chociaż Byrt i Murańka pokzali bardzo dobrą formę.Czwarty może nas pozbawić szansy na medal, a Miętus na 8 miejscu to zawyżenie jego aktualnych możliwości.

  • Cappy początkujący

    Bodmer jest z 1991 roku czyli mozee startować

  • Snoflaxe weteran

    @Mackaiter
    Ma 20 lat, więc może jeszcze w tym roku startować :)
    Prawo do występu w MŚJ mają zawodnicy, którzy rocznikowo mają 20 lat, czyli obecnie do 1991.

    @Talar
    Yliriesto skakał jeszcze w ubiegłym sezonie w Japonii i nawet raz udało mu się zapunktować.

  • Josef_Bradl doświadczony
    @Mackaiter

    "Bodmer ma już 20 lat -.-"

    A więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby mógł wystartować w MŚJ. Tyle że według pierwszych doniesień (raczej nieoficjalnych jeszcze) Bodmer nie został zgłoszony na MŚJ

  • oleq początkujący
    moi drodzy

    czy pamiętacie film w TVP1,
    w którym Adam i jego serwismen
    opowiadali o smarowaniu nart;
    film był MEGA śmieszny,
    jeśli ktoś znajdzie do niego link
    lub ma go u siebie na PC
    proszę o wysłanie wiadomości
    na mój mail;
    z góry dziękuję;)

  • Josef_Bradl doświadczony
    @starysceptyk

    Może właśnie przez to że mieli aż nadmiar świetnych zawodników. Wiadomo że na skoki to nie piłka nożna i fortuny dorobić się mogą nieliczni. Żeby zarabiac jakies przyzwoite pieniądze nalezy punktowac w PŚ, tylko co zrobic jesli jest tak silna rywalizacja? Być może paradoksalnie ta dominacja zmusiła wielu młodych ludzi do szukania innego zajęcia, być może rodzice też wiedzieli że im dzieciom trudno będzie przy tylu skoczkach cos osiągnąć, no i nastąpił kryzys ;d Pisze to tak trochę żartobliwie, bo cholera wie jaka była prawdziwa przyczyna. Może po prostu zwykły kryzys spowodowany zaniedbaniem w szkoleniu młodzieży i propagowaniu tego sportu. Może coś się ucięło tak jak u Japończyków czy Niemców, ciężko powiedzieć. W każdym bądź razie przyszłość Fińskich skoków póki co nie wygląda różowo :/

  • Cappy początkujący
    MŚJ

    Faworyci MŚJ :
    1. Prevc
    2. Bodmer
    3. Freitag
    4. Zografski
    5. Hayeboeck
    6. Frenette
    7. Byrt
    8. Miętus
    9. Diethart
    10. Boyd-Clowes
    11. Murańka
    12. Grigoli
    13. Matta
    14. Mueller
    15. Fannamel
    Mistrzem drużynowym powinna być Austria podem Niemcy, a potem myśle że trzecie miejsce dla nas.

  • starysceptyk doświadczony

    Ciekawe jakie są powody kryzysu Finów. W pierwszym wielkim sezonie Adama tj 2000/01 Finowie to była potęga. Czterech w 10 tce PŚ (Risto Jussilainen, Janne Ahonen, Matti Hautamäki, Jani Soininen)
    Jeszcze 3 w drugiej 10 tce. Konkursy drużynowe wygrywali na zmianę z Austriakami. I co się stało, może ktoś wie ?

  • Janne Ahonen początkujący

    Ahonen powiedział że jeszcze się zastanowi czy kontynuować karierę po wiośnie.

    mtv3 a nie mtv..

  • Janne Ahonen początkujący

    Aktualna sytuacja Finów to:

    Janne Ahonen - fatalna forma, jednak nawet z fatalną formą pewniak do 4 na drużynówke.
    Janne Happonen - nie wiadomo jak skacze po kontuzji
    Matti Hautamäki - jako jedyny trzyma poziom w granicach 8-15 miejsce.
    Kalle Keituri - nie łapie się do 40 w konkursach PŚ
    Ville Larinto - kontuzja
    Olli Muotka - w tym momencie chyba 4 do drużynówki
    Anssi Koivuranta - pewniak do drużynówki regularnie wchodzi do 2 serii
    Sami Niemi - bez komentarza poziom gorszy od Bachledy
    Harri Olli - gorszy od Niemiego
    Joonas Ikonen - klepie bule w kontynentalach
    Mika Kauhanen - widziałem go tylko w Quali w Kussamo
    Kai Kovaljeff - klepie bule tak jak Niemi i Olii
    Jarkko Määttä - coś tam kaleczy poziom Murańki
    Juha-Matti Ruuskanen - minimalnie lepszy od Kovalieffa Olliego i Niemiego jednak sporadycznie przeskakuje 110m
    Kimmo Yliriesto - buloklep nawet niema go w kontynentalach
    Veli-Matti Lindström - to samo co Ikonen

    jedym słowem TRAGEDIA

  • Talar weteran

    Pepeleusz: Dzieki za info ;)

    No pewnie tak skoro nigdzie go nie widać.. Myślałem że skończył już kariere

  • pepeleusz profesor
    @Talar

    Yliriesto skacze, ale na bardzo niskim poziomie

  • Talar weteran

    A tak przy okazji spytam czy wie ktoś co się dzieje z Kimmo Ylriesto( nie wiem czy poprawnie napisałem) .. Skacze jeszcze wogóle.?
    Pamiętam że parę lat temu był niezłym zmiennikiem i pewniakiem do pierwszej 30 PŚ

  • pepeleusz profesor

    Zaplecze fińskie faktycznie jest coraz węzsze i faktycznie słabe. Lepszy od tych co są w kryzysie(Kovalieff) jest chyba kolejny były kombinator Lauri Asikainen.Może by był nie gorszy niż Ruuskanen.
    Niemiego nie mogli dać bo jedzie na MSJ, tak jak nieco słabszy niż na początku sezonu wielki rywal Murańki - J. Maattaa

  • Snoflaxe weteran

    Naprawdę przykro patrzeć, jak tak klasowy i utytułowany zawodnik męczy się na skoczniach. Podobnie jak obecnie Kuttel czy Janda. Chciałbym, żeby skakał dużo lepiej. Myślę, że to by byto bardzo ważne dla całego świata skoków.

  • Talar weteran
    Janne Ahonen

    No właśnie..to pokazuje że Finowie nie maja żadnego zaplecza.. 4, 5 zawodników na poziomie to wszystko.. Jedyne talenty jakie się tam pokazują mają teraz po 14,15, 16 lat i może kiedyś w dalekiej przyszłości coś z nich będzie..
    U nas jest dużo lepiej.. Co prawda bracia Miętusowie, Kotowie, Kubacki mają obecnie mocny kryzys .. Ale mamy kilku doświadczonych zawodników.. Noi nieźle pokazują się Byrt, Murańka, Ziobro

  • Janne Ahonen początkujący

    a kogo mają dać za Ruuskanena? klepiącego bule jak i on Niemiego? jeszcze słabszych Lindstrema Ikoonena czy Kovalieffa?

  • Janne Ahonen początkujący

    co gadasz głupoty? w tamtym sezonie Ahonen był jedenasty cały czas się utrzymywał w 10 jednak po kontuzji wypadł.

  • JPW2 weteran

    To drugi sezon Janne którym znajduję się poza pierwszą "15" PŚ.
    Trochę mi Go szkoda :/

  • anonim

    Fajnie by było jakby Janne się pozbierał. Bardzo chętnie bym go zobaczył rywalizującego na mistrzostwach o medale z najlepszymi.

  • Talar weteran

    Kolejną szansę dostaję Ruuskanen który jest chyba słabszy nawet od zawodników z naszej kadry B.. Może się akurat przełamie.. Narzekacie że do składu u nas powoływani są Kubacki i Bachleda a oni są dużo lepsi od tego Ruuskanena który znajduje sie w kadrze A Finlandii która ma ogromne tradycje w skokach narciarskich.. Więc Bachleda i Kubacki także Śliż , Żyła gdyby byli Finami to też byliby w kadrze A.. Już nie mówiąc o Stochu czy Huli

  • Josef_Bradl doświadczony
    Jest progres :)

    Redakcja poczyna sobie coraz lepiej, już tylko jakieś trzy i pół godziny opóźnienia w stosunku do konkurencji. Zawsze to lepsze niż jeden dzień :)

    Ciekaw jestem formy Happonena, ale jakoś cięzko to widze po takiej przerwie, no loe zobaczymy

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl