Harri Olli kończy karierę!

  • 2011-01-25 12:34

Jeden z najbardziej utalentowanych fińskich skoczków narciarskich ogłosił zakończenie kariery. 26-letni zawodnik poinformował dziś fińskie media o tej niespodziewanej decyzji.

Olli przyznaje, że zaczął myśleć o takim posunięciu po tym, jak stało się dla niego jasne, że nie ma raczej szans na start w Mistrzostwach Świata w Oslo.

"Nie chciałem nadawać temu jakiegoś specjalnego rozgłosu, po prostu tak zdecydowałem. Moja kariera jako skoczka dobiegła końca, ale na pewno pozostanę ze skokami narciarskimi w innej roli" - powiedział Harri Olli.

26-letni Fin zamierza pracować w serwisie narciarskim swojego przyjaciela, przy klubie Ounasvaara w Rovaniemi.

Obecny sezon był bardzo trudny dla Olliego. Dwukrotnie zmieniał trenera, został również odsunięty od startów w Pucharze Świata za obraźliwy gest w kierunku jury.

W swojej karierze niesforny Fin wygrał trzy konkursy Pucharu Świata, wszystkie w roku 2009. Największym jego sukcesem był srebrny medal na Mistrzostwach Świata w Sapporo w 2007 roku na dużej skoczni w konkursie indywidualnym oraz dwa medale drużynowe.


Tuija Hankkila, źródło: Informacja własna
oglądalność: (17923) komentarze: (180)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    Harri Olli

    XXIII.MŚJ:
    Strbskie Pleso 2000-Karpacz 2001: nie pojechał na MŚJ.
    Schonach 2002: 1. miejsce w drużynie (skakał jako drugi).
    Solleftea 2003: 3. miejsce drużynowo (skakał jako czwarty) i 11. miejsce indywidualnie (3. wśród Finów).
    Razem: 3 starty ani razu najlepszy wśród Finów raz 3. u nich 2 medale (1 0 1).
    XXIV.ZIO:
    Salt Lake City 2002-Turyn 2006: nie pojechał na ZIO.
    Vancouver 2010: 51. miejsce na K95- DSQ (4. wśród Finów), 18. miejsce na K125 (1. wśród Finów) i 4. miejsce w drużynie (skakał jako czwarty).
    Razem: 3 starty 0 medali (0 0 0).
    XXV.MŚ:
    Val di Fiemme 2003-Oberstdorf 2005: nie pojechał na MŚ.
    Sapporo 2007: 2. miejsce na K120 (1. wśród Finów), 4. miejsce w drużynie (skakał jako trzeci) i 31. miejsce na K90 (4. wśród Finów).
    Liberec 2009: 13. miejsce na K90 (2. wśród Finów), 21. miejsce na K120 (3. wśród Finów) i 6. miejsce w drużynie (skakał jako czwarty).
    Oslo 2011: nie pojechał na MŚ.
    Razem: 6 startów raz najlepszy wśród Finów 1 medal (0 1 0).
    XXVI. MŚ w lotach:
    Harrachov 2002-Planica 2004-Kulm 2006: nie pojechał na MŚL.
    Oberstdorf 2008: 6. miejsce indywidualnie (3. wśród Finów) i 2. miejsce w drużynie (skakał jako drugi).
    Planica 2010: 11. miejsce indywidualnie (1. wśród Finów) i 3. miejsce w drużynie (skakał jako czwarty).
    Razem: 4 starty 2 medale (0 1 1).

  • maja88 stały bywalec

    Szkoda, że tak szybko kończy karierę..Niewątpliwie ma chłopak talent do skakania, aczkolwiek to jeden z najbardziej nieprzewidywalnych skoczków.
    Dobrze, że ma mozliwość i chęci pozostania w świecie skoków narciarskich. Skoki są dla niego pewnie nadal ważne i dzięki nowej pracy będzie blisko tego sportu.

  • anonim
    HARRI IS THE BEST

    NIE OD DZIŚ WIADOMO,ŻE HARRI JEST DOŚĆ ROZRYWKOWYM CZŁOWIEKIEM I TAK TROCHĘ BUNTOWNIKIEM Z WYBORU. ALE NIEMOŻNA MU ŁADKI ALKOHOLIKA I KRYMINALISTY JAK NA SWOJE MOŻLIWOŚCI CZĘSTO ODDAWAŁ BARDZO DOBRE SKOKI I JAK KAŻDY MA SWOJE WADY I ZALETY. DZIĘKI TEMU BYŁ JEDNYM Z WYRAŹISTYCH SKOCZKÓW WŚRÓD WIELU NARODOWOŚCI. KAŻDY OCENIA GO PO RÓŻNYCH GESTACH I JEGO ZACHOWANIU ALE TAK NAPRAWDĘ TO SPOKO FACET.HARRI TRZYMAJ SIĘ I POWODZENIA!

  • neonek18 weteran
    Grey Warden

    Racja.. Nie pompujmy balonika oczekiwań bo potem moze być rozczarowanie..
    Trzeba w druzynie oddac 8 dobrych skoków..wtedy się zobaczy :)

  • anonim

    i przestańcie oczekiwać nie wiadomo czego, bo jak na MŚ wszyscy się sprężą to pozostanie nam walka z Rosją o 7-8 miejsce, przed Vancouver byłem pewien medalu, a tam tacy Niemcy czy Norwegowie byli dużo słabsi niż teraz, jak przyjdzie co do czego to Czechy, Słowenia oraz Japonia będą poza naszym zasięgiem

  • anonim
    HARRI OLLI !!!

    Harri Olli , Harri Olli
    albo skoczy albo ....

    I tak właśnie wyglądała jego kariera jako skoczka.

    Harri dzięki Ci i za to !

    PS. Uważaj na wątrobę!

  • karolowanka początkujący

    Mnie osobiście będzie brakowało Harriego na skoczni. Nie był może wzorem sportowca, ale niewątpliwie ma ogromny talent i był niesamowicie ciekawą osobistością w tym światku skoków narciarskich. Poza tym, w momentach, gdy nie zachowywał się lekkomyślnie i głupio, był nawet ujmujący ;)
    Pozostaje mi tylko życzyc mu szczęścia i tego, aby nie żałował podjętych przez siebie decyzji.

  • anonim

    Wal się Boy i nie mów za wszystkich, Ollie to mój ulubiony skoczek po Małyszu i Ahonenie, ty pewnie wolisz ulizanych pajaców w stylu Shlierenzauera czy Ammana. Co do Fina wielka szkoda, przecież alkohol i skakanie można pięknie połączyć Nykaenen, Ahonen w Planicy...

  • neonek18 weteran

    http://www.youtube.com/watch?v=D7p6Cff7Wzo
    najdalszy skok Olliego 225,5 Oberstdorf

  • pepeleusz profesor
    @JaLeb

    Lindstroem skacze, ale na marnym poziomie (ledwie ciut lepszym od aktualnego poziomu...T.Tajnera. , mimo tego, że ten ostatni zakończył karierę ale wystąpił w US cup) .
    Szukając czy ktoś skacze można korzystać z
    http://www.fis-ski.com/uk/disciplines/skijumping/competitorbiographies.html
    (bez spacji)

  • Sadzio105 doświadczony
    @Boy

    Nie powinieneś się wyrażać jako "My". Każdy ma swoje zdanie, mi na przykład wcale Olli nie zrobił przyjemności, że kończy karierę i mam nadzieję, że jeszcze wróci, a jak nie to będzie stale coś o nim słychać (byle to nie były jakieś sensacje).

  • Emil profesor

    @JaLeb Lindstroem skakał na COC w Rovaniemi w grudniu ale zajął miejsca w 6 dziesiątce. Ostatnio wygrał jakieś lokalne zawody w Finlandii gdzie nawet Polacy skakali ale obsada była taka że nikt jego rywali nawet by na FIS Cup nie wystawił.

  • JaLeb stały bywalec
    Co z Lindstroemem?

    Nie wiecie moze czy wciaz skacze i z jakim skutkiem?
    A Olliego mi nie zal, nigdy jakos specjalnie za nim nie przepadalem

  • Boy profesor

    Za czym tutaj płakać? Za Ollim, który nie prowadził sportowego trybu życia i wywoływał ciągle skandale? Powinniśmy płakać i tęsknić za takimi zawodnikami jak Hoellwarth czy Ljoekelsoey, dla których skoki były bardzo ważne, byli pracowici i wytrwali, aby osiągnąć sukces. Olli zrobił nam przyjemność, że się wycofał.

  • Marylin11 początkujący

    No to jaki jest sens oglądania skoków bez Harriego ?! ..To tak jakby cytuję kogoś " Dziecko pozbawić lizaka" ......(nie wiem kto to powiedział)..Nie zgadzam się..Zaraz odejcie Ammann potem Ahonen w następnym roku Małysz i co dalej ?! Może jeszcze Schmittu i Romoeren co ?..A sorry zapomniałam o Kuettelu ....Skoki powoli się kończą moi drodzy .....

  • TAMM profesor

    Ladwo udało mi się wejść na Skijumping, a tu taka informacja.

    Tak odchodzi jeden z najbardziej utalentowanych skoczków.
    Szkoda.

    Mam nadzieję, że Olli może jednak wróci.

  • Boy profesor

    W Planicy w 2007 roku Olli ogolił głowę na łyso w formie protestu przeciwko ówczesnemu trenerowi kadry. Odkąd zaczął odnosić sukcesy zaczęły się jego wybryki.

  • anonim
    Szkodaa .

    Ja go nawet lubiałam mimo jego ` wyczynów ` .
    macie racje - ` ledwo zaczął a juz kończy . `
    możliwe że go to wszystko trochę psychicznie wykończylo ...
    szkodaa . ; (

  • anonim

    no to mnie zaskoczyl na maksa a juz myslalam ze zobacze go wkoncu na jakis zawodach PŚ mam tylko nadzieje ze znieni decyzje Olli wracaj. Finowie sie powoli rozkruszaja a szkoda

  • Senyia początkujący
    Rozsypka totalna

    oj przydałoby się, żeby Finów przejął Mika jak plotki mówiły.... Bo tutaj trzeba wręcz od nowa budować drużynę...

    26 lat i koniec kariery... Nasz Adaś ma 33 jeśli się nie mylę i skacze fenomenalnie... To jaka to kariera... Ledwo zaczął a już kończy...

  • OSTERREICH początkujący
    luki2662

    Moze i chca miec wszystkie zwyciestwa dla siebie ale to przez to ze wiedza ze sa dobrzy. Pozatym umieja pogodzic sie z porazka. Gregor cieszy sie ze swoich skokow i ze powraca do formy a nie rozpacza ze ciagle zajmuje dalsze lokaty. Morgi tez cieszy sie z dobrych pozycij uzyskanych w konkursach a nie tylko zwyciestw.
    Pozatym nie musisz od razu pisac ze "Austriacki skoczek jest idiota", bo to nie prawda.

  • Boy profesor

    @Graczdari
    Olli nie zgarnie dwóch medali, bo nawet podczas swojej najwyższej formy w Libercu przegrał pewny medal, prowadząc po pierwszej serii na K90. To jest zawodnik, który skacze tak jak mu powieje, czyli jeśli powieje to będzie dobrze, jeśli nie, to będzie bula. Ale w tym sezonie nawet jak mu powiało była bula.

  • Boy profesor

    Teraz czekamy tylko kiedy Veli-Matti Lindstroem podejmie decyzję odnośnie zakończenia kariery sportowej. Niestety nie potrafi się podnieść od kilku lat i skacze nawet nie na poziomie Pucharu FIS.

  • Graczdari bywalec
    Hmmm...

    ...a może to zasłona dymna przed MŚ? Teraz ma spokój. Zero presji. Nikt niczego nie wymaga. A tutaj wróci na MŚ i zgarnie dwa złota ;P

    Teoria, ale kto wie ;)

  • wojtek94 początkujący

    Finowie nie mają drużyny na mś. ale myślę że i tak wyprzedzą Polaków wy konkursach drużynowych

  • fan Małysza stały bywalec

    Heh kto by pomyślał,że on będzie chciał zakończyć karierę?
    Olli poszedł drogą Liegla i Benkovicia i to niepotrzebnie.Przecież chłopak ma 26 lat więc te 3 czy 4 lata to mógłby spokojnie poskakać.
    No to Finowie mają teraz problem.

    1)Olli-zakończył karierę
    2)Larinto-ma cały sezon z głowy z powodu kontuzji
    3)Ahonen-bez formy
    4)Happonen-nie wiadomo kiedy wróci i jaką będzie miał formę
    5)Kelturi-na razie nic wielkiego nie pokazuje

    Zostają tylko Hautaemaki i kombinator norweski Koivuranta.
    No ale jeszcze miesiąc do MŚ więc może kogoś Finowie wyciągną z kapelusza,tak jak Olliego w 2007 r w Sapporo.

  • Barthelemew stały bywalec
    Olli

    A ja się cieszę. Finów nawet lubię, ale Olliego nie trawiłem. Nie lubię takich dzieciaków, które myślą, że są najlepsze na świecie, a Olli taki niewątpliwie był.

  • luki2662 stały bywalec

    OSTERREICH Udowodni mi który skoczek ze światowej czołówki nie umie godzić się tak z porażką jak skoczkowie Austriaccy. upokarzające jest ich skakanie a tym bardziej że chcą mieć wszystkie zwycięstwa dla siebie.

    kuba1998 Olli wyraża swoje nie zadowolenie w słusznej sprawie. zrobiłbym to samo na inauguracji sezonu bo jury jakoś pokazało kogo będzie forytować w Pś.

  • asd weteran

    Zapomniałem o Norwegaach, oczywiście Hilde pewnie będzie mocny, w 07/08 drugą część sezonu miał fantastyczną, Romoreoen też zaczyna świetnie skakać.

  • asd weteran

    Na MŚ główną rolę odgrywać będą zawodnicy.. wracający po kontuzji - Adam i Happonnen, nieźle by było + oczywiście Stoch ;), Austriacy już słabną i jedyny, który pewnie będzie mocny to Schlierenzauer. Chciałbym zobaczyć walkę Małysza, Stocha i Finów, do tego może ktoś młody mógłby wyskoczyć, jakiś Zografski ;).

  • Lenka1830 stały bywalec

    Harri był bardzo utalentowanym zawodnikiem. Gdyby tak jak np. nasz Kamil wkładał w swoją pracę dużo serca i zaangażowania, na pewno odniósłby sukces. Ale wybrał inną drogę. To największy błąd jego życia.

  • anonim
    @Asia94, i inni ; p

    Wiecie wrócić może ale Ahonen wie jak to jest. Nawet jak na rok rzuci skoki to ciężko mu będzie wrócić .

  • anonim

    Prośba do redakcji może podacie jakąś informacje na temat zdrowia Adasia Małysza.Taka gorąca prośba.

  • Karola stały bywalec

    Ja mam takie wrażenie , że za parę miesięcy zmieni swoją deczję i jeszcze wróci do skoków .

  • Sadzio105 doświadczony

    Myślę, że Olli podjął tą decyzję zbyt pochopnie. Myślę, że jeszcze będzie żałował tego wyboru, może wtedy wróci. Bardzo go lubiałem, fajnie był patrzeć jak cieszy się jak dziecko gdy wygrywał lub oddał daleki skok.

  • tomek_92 doświadczony

    Jestem zszokowany. Wprawdzie w tym sezonie skakał beznadziejnie, ale przecież mógłby jeszcze wrócić do formy. To jeden z najbardziej charakterystycznych zawodników i trochę byłoby szkoda, ale może jeszcze zmieni zdanie, bo talent przecież ma.

  • kuba1998 doświadczony
    Olli i Gregor

    Chodzi mi o to, że obaj wyrażają swoje niezadowolenie - z zepsutego skoku, czy zadługiego skoku na sędziów tj. pokazują gesty i robią w stronę górną miny. Nie przypominam sobie, aby jedni z najlepszych na świecie (za jakich uważa się Ollego i Schlierenzauera) np. Małysz czy Morgi (nie chodzi o kombinezon) obrażali się na jury.

  • Asia94 bywalec

    Oj szkoda. Taki trochę cudak z niego, ale go lubię;p Chociaż myślę, że może jeszcze zechcieć wrócić. Można się tego po nim spodziewać.
    A co do artykułu, to identyczny czytałam na sport.tvp.pl:)

  • kris004 początkujący

    tak młody zawodnik.... Dla mnie to nie jest zaskoczenie już wcześnie sobie muślałem,że może zakończyć kariere,Te jego problemy naprwno w głównje mierze do spowodowały ale no cóż,mówi się trudno.

  • anonim

    Zapraszamy do nowego managera skoków narciarskich - http://www.managerskokinarciarskie2011.fora.pl/ Dużo wolnych miejsc. Już niedługo start.

  • OSTERREICH początkujący
    luki2662

    a moze ty sie powinnienes leczyc? Zaden Austriacki skoczek nie jest idiota a juz napewno nie Gregor. Co do Olliego to mam nadzieje ze jeszcze wroci, byl ciekawym i dobrym zawodnikiem;)

  • zur555 weteran

    na www. skisports. yoyo. pl (bez spacji) są wyniki treningu kombinatorów norweskich na MSJ

  • Talar weteran
    Ordynator

    no chyba że tak.. No to masz rację.. Nie powinni go karać za małe zaangażowanie tylko zrobić coś żeby się zaangażował.. Powiedzieć mu że w niego wierzą i że jest potrzebny a nie wyrzucać go.. Rzeczywiście

  • Talar weteran
    Ordynator

    no chyba że tak.. No to masz rację.. Nie powinni go karać za małe zaangażowanie tylko zrobić ci żeby się zaangażował.. Powiedzieć mu że w niego wierzą i że jest potrzebny a nie wyrzucać go.. Rzeczywiście

  • anonim
    olli

    Halli Orri to pyta i w dodatki nie myta. Skakać nie umie przy tylnym wietrze i do tego dłubie w nosie w godzinach pracy. Jest ordynarny i ma twarz pawiana afrykańskiego. Mało tego, widziałem na jednym z pucharów jak pakował sobie palec między pośladki i ordynarnie drapał się pomiędzy nimi. Pewnie go kombinezon uwierał, ale mógł to zrobić nieco dyskretniej. Szkoda że kończy karierę, niemniej jednak był mało reprezentatywny dla fińśkiej drużyny i dawał zły przykład najmłodszym z kadry. Jeszcze troche i wszyscy by się zachowywali jak Orri i razem chodzili na nierządnice i robili libacje alkoholowe w gnieździe trenerskim.

  • anonim
    @Talar

    "W fińskiej telewizji Pekka Niemela potwiedział, że Harri Olli stracił miejsce w drużynie narodowej. Decyjza została podjęta na skutek słabych wyników, małego zaangażowania podczas treningów oraz dzisiejszego zachowania podczas serii kwalifikacyjnej."

    Udało mi się znaleźć na stronie taką informację.

  • kris004 początkujący

    tak młody zawodnik.... Dla mnie to nie jest zaskoczenie już wcześnie sobie muślałem,że może zakończyć kariere,Te jego problemy naprwno w głównje mierze do spowodowały ale no cóż,mówi się trudno.

  • Talar weteran
    Ordynator

    Za ten gest to chyba nie Finowie go zdyskwalifikowali tylko FIS a Fiński Związek Narciarski ukarał go za kolejne wybryki alkoholowe z tego co wiem.. Ale rzeczywiście skoro Olliego zdyskwalifikowali za gest w kierunku Tepesa to chyba Schlierenzauera też powinni

  • anonim
    Mam ...

    Mam na myśli ostatnią karę za zachowanie w Kussamo . Zresztą my korzystamy na tym bo Polacy mimo tego, że są słabi mają szanse jeśli komuś się noga powinie (Niemcy, Norwegia, Austria) zgarnąć medal ;p

  • anonim
    Ha.

    Finom zachciało się karać dobrego zawodnika to teraz są bez szans na medal. Mają tylko Hautamekiego i to w formie dalekiej od ideału.

  • JPW2 weteran

    Jakim skoczkiem był takim był ale talentu szkoda .....
    Chociaż zawsze może wrócić a, że był nie przewidywalny to jest szansa ;)

  • pepeleusz profesor
    @Włokniar

    Spaeth skacze, w ostatnim Pucharze Kontynentalnym był 12 (tam regularnie skacze). Także jego przyszłe starty w PŚ są możliwe, choć akurat forma raczej słaba.

  • Talar weteran
    Wlokniar

    Speath oczywiście jeszcze skacze.. Obecnie jest w kadrze B Niemiec iskacze w Pucharze Kontynentalnym ale wyniki ma bardzo słabe.. Na pewno nie na PŚ

  • anonim

    Przepraszam że nie na temat ale mam pytanie: Czy Georg Spaeth zakończył kariere czy jeszcze skacze? I jeśli skacze to czy są to wyniki pozwalające na start w PŚ? Z góry dziękuje za odpowiedź

  • iamtheone początkujący
    neonek18

    Andi jest obecnie komentatorem austriackiej stacji ORF1 ;)

    jak dla mnie fatalna wiadomość z tym odejściem Harriego... ;( szkoda, że to tak zakończył, mimo wszystko mam nadzieję, że jeszcze może zmieni zdanie...

  • aroooooooooooooo początkujący

    Dziwne..., ale skoczek powinien tez umieć opanować swoje emocje. Olli
    nawet decyzje o zakończeniu swojej kariery podjął pod wpływem impulsu.

  • sanna bywalec

    Tak jak napisało tu część osób szkoda mi, że odchodzi ze skoków:/ mógł jeszcze wiele osiągnąć. Faktycznie był nieprzewidywalny, zarówno pod względem poczynań sportowych, na skoczni, jak i zachowania ale zawsze wzbudzał moją sympatię :)

  • Fan_Happonena bywalec

    Myślę,że Harri znajdzie jeszcze motywację do skakania.Trener Niemela (albo ktoś inny) go przekona do inwestowania w swoją karierę.
    Co do Happonena: Janne szybko wraca do dawnej formy.W fińskich mediach podają, że na treningach w Kuopio skakał już po 130m.
    Nawet on sam się dziwi ,że tak daleko skacze.

  • Talar weteran

    No niestety potwierdza się że w skokach równie ważne jak talent, praca i charakter jest odpowiednie podejście do tego co się robi.. Trzeba mieć wszystko poukładane w głowie.. A Olli robił wszystko żeby przestać dobrze skakać....i się doigrał

    Sytuacja fińskiej drużyny coraz trudniejsza

  • anonim

    Nie bedzie mi go brakowalo.Tyle,ze to wielki zmarnowany talent,moglby byc znaczacym nazwiskiem w skokach.Finowie maja problem bo nie maja druzyny,taki kraj i nie maja skoczka na miare lidera PS.Jeden Hautamaeki w 10 a powinno byc tam conajmniej 2 jak nie 3 Finow.

  • luki2662 stały bywalec

    kuba1998 idź się lecz Twoje wypowiedzi są żenujące bo Austriacki skoczek jest idiota a Olli wiedział co robi i nie pukał się w głowę w Vikersund.

  • asd weteran

    @kuba1998

    Chyba żartujesz chłopie, co ma Schlierenzauer do Olliego, poza tym że są świetnymi skoczkami? Olli to wybryki alkoholowe, niesportowe, Schlierenzauer z tego co wiem to dobry przykład jako sportowiec.

  • x666 stały bywalec

    A gdzie są Ci co zachwycali się finami w grudniu? Każdy z nich skacze teraz coraz gorzej.

  • kuba1998 doświadczony
    Olli

    Prawdą jest chyba, że ten kto tutaj "płacze" na Ollim jest również fanem pewnego Austriaka. Gregor z zachowania podobny jest do Olliego. Olli jednak trochę przegiął miarę, Schliri aż tylu wybryków nie miał.

  • anonim

    Szkoda. Przecież on był dobry. Jedna wpadka z zachowaniem i koniec. :(
    Jak Gregor pokazał jury swoją "opinię" o nich to jakoś nic mu nie zrobili.
    No może faktycznie Harri trochę za dużo powiedział, ale był pijany, im się nigdy nie przytrafiła wpadka po pijanemu?

  • Boy profesor

    Bez przesady, Olli i tak by nie pojechał na MŚ w Oslo. Gdyby kontynuował karierę i tak zostałby w domu.

  • kuba1998 doświadczony
    @neonek18

    zapomnialem. No Happonen pojedzie nawet jeśli nie zapunktuje przed MŚ w PŚ bo musi pojechać zawsze

  • anonim
    Ci co od razu skreślają Finów....

    na mistrzostwach są w błędzie.Lepiej martwic się o naszych.

  • laurka początkujący
    Harri Olli

    o kurcze..! Nie wierze, uwielbialam go. Najlepsze bylo jak siadal na belce, to nigdy nie wiedzialam czy skoczy na bule czy pobije rekord skoczni. Dal sporo tym skokom, ma wielki talent, szkoda ze go nie wykorzystal. Mi go bedzie strasznie brakowalo.

  • kuba1998 doświadczony
    Olli

    No i dobrze, że kończy. Jak ktoś nie umie życia pogodzić ze skokami to ma.
    Fińska druzyna będzie pewnie taka:

    Hautamaeki, Koivuranta, Keituri, Ahonen, Moutka?

  • anonim
    Ostatni oficjalny skok w urodziny ;/

    W Sapporo zdobył punkt na zakończenie kariery...mam nadzieję,że wróci...to,że lubił sobie zajrzeć do kieliszka to jak chyba każdy...tylko jego akurat wzieli na cenzurowane np. od takich Norwegów podczas zawodów jak brałem autograf ewidentnie było czuć woń alkoholu...

  • anonim

    Harri, miksi?

    i jak ma niby teraz wyglądać fińska drużyna? nie tylko Małysz, Stoch, Hula, Żyła ich mogą pozamiatać, ale np. Freund, Uhrmann, Schmitt, Neumayer jak im powieje ;]

  • Anssi początkujący
    .

    No cóż. Ahonen zmienił decyzję, więc Olli może też wróci. Nie żal mi go, bo był skoczkiem, który w ogóle się nie koncentrował i nie mobilizował. Informacja, owszem, zaskakująca.

  • Maewju stały bywalec

    Szkoda :(
    Będzie mi Go brakowało,zresztą widzę,że nie jestem odosobniona w tym odczuciu...ale cóż pożyjemy zobaczymy,może jeszcze kiedyś wróci. :)

  • Boy profesor

    Dlaczego Olli nie wróci do skoków? Ahonen po zakończeniu kariery cały czas utrzymywał zdrowy tryb życia, ćwiczył, tak więc mógł spokojnie wrócić do skoków. Ale Olli to inny typ człowieka i wątpię, aby dobrze się prowadził, a wtedy nie ma już szans na powrót.

  • anonim
    Deluxe ski jump 4 full wersja

    Deluxe ski jump 4 full wersja
    Aby miec pełna wersję trzeba zapłacić 15 euro ( 60zł )

    Wpadłem na taki pomysł aby złożyć się z innymi fanami tej gry, ok 2 zł. i kupić ten kod, tanio wyjdzie, myślę ze ciekawy pomysł.

    Zainteresowani niech piszą na gg 9724816. zobaczymy ile bedzie chętnych.

  • anonim
    hehe

    no wielka tez mi sensacja :P moim zdaniem to sciema i olli napewno bedzie nadal skakal lub wroci do skokow! chciał chłopak zwrocic uwage na siebie ...

  • anonim
    HARRI OLLI !!!

    Harri Olli , Harri Olli
    albo skoczy albo ....

    I tak właśnie wyglądała jego kariera jako skoczka.

    Harri dzięki Ci i za to I

    PS. Uważaj na wątrobę!

  • Boy profesor

    Teraz pewne, że na MŚ z Finów pojadą Ahonen, Hautamaeki, Koivuranta, Happonen, Muotka i Keituri. Gdyby każdy skakał na miarę swoich możliwości to mogliby śmiało walczyć o złoto, ale żaden z nich nie prezentuje nawet 30% swoich możliwości.

  • neonek18 weteran
    Boy

    ciekawe czy w świeci skoków Olii zostanie zapamiętany jako wielki talent czy jako nieprzewidywalny,nieokrzesany i humorzasty skoczek

  • anonim
    składy na MŚ

    Potwierdzone:
    Japonia - Noriaki Kasai, Daiki Ito, Shohei Tochimoto, Fumihisa Yumoto, Taku Takeuchi
    USA - Peter Frenette

    Niepotwierdzone (moje typy):
    Austria - Thomas Morgenstern, Andreas Kofler, Martin Koch, Gregor Schlierenzauer, Manuel Fettner, Wolfgang Loitzl
    Norwegia - Tom Hilde, Bjoern Einar Romoeren, Johan Remen Evensen, Anders Jacobsen, Anders Bardal
    Niemcy - Severin Freund, Michael Uhrmann, Martin Schmitt, Michael Neumayer, Pascal Bodmer
    Polska - Adam Małysz, Kamil Stoch, Stefan Hula, Piotr Żyła, Tomasz Byrt
    Finlandia - Matti Hautamaeki, Anssi Koivuranta, Olli Muotka, Janne Ahonen, Janne Happonen (?) lub Kalle Keituri
    Szwajcaria - Simon Ammann, Marco Grigoli, Andreas Kuettel, Gregor Deschwanden
    Słowenia - Peter Prevc, Jernej Damjan, Robert Kranjec, Jurij Tepes, Mitja Meznar
    Czechy - Roman Koudelka, Jan Matura, Borek Sedlak, Lukas Hlava, Jakub Janda
    Rosja - Pavel Karelin, Denis Kornilov, Dimitry Vassiliev, Roman-Seergevich Trofimov, Ilja Rosliakov
    Francja - Emmanuel Chedal, Vincent Descombes Sevoie, Nicolas Mayer, Alexandre Mabboux
    Włochy - Sebastian Colloredo, Andrea Morassi, Diego Dellasega, Davide Bresadola, Roberto Dellasega
    Bułgaria - Vladimir Zografski
    Korea Płd. - Heung-Chul Choi, Hyun-Ki Kim
    Kanada - MacKenzie Boyd-Clowes, Yukon de Leeuw
    Szwecja - Fredrik Balkaasen
    Kazachstan - Radik Zhaparov, Nikolay Karpenko, Evgeni Levkin, Alexey Korolev
    Słowacja - Tomas Zmoray
    Ukraina - Volodymyr Boshchuk, Vitaliy Shumbarets, Oleksandr Lazarovych
    Estonia - Illimar Paern, Siim-Tanel Sammelselg

  • neonek18 weteran
    Rybak

    kto wie moze te 2 tygodnie treningów dadzą coś Ahonenowi.. ogromne doświadczenie + porz[ąd]ny trening= cud dla Finów

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2011-01-25 15:48:59 ***

  • Leonek24 weteran

    kolejny zmarnowany na własne życzenie.

    Głowa nie wytrzymała kontakty z wodą sodową, a szkoda. Chłopak miał talent....

  • anonim

    @adikol216
    Zgadzam się z tobą początek sezonu mieli niezły nawet bardzo dobry.
    Jednak w kolejnych tygodniach stracili formę i są gorsi od polaków.

  • Matthias początkujący
    Harri Olli

    Szkoda że zdecydował się zakończyć karierę.
    Miał telent ten chłopak,tylko finowie nie umieli go wykorzystać.Jednak skakał bardzo nierówno np. w 2009 roku pobił rekord w Obertdofie skoczył 225.5m,a za rok na tej samej skoczni skoczył 91m.
    Gdyby potrenował napewno by coś osiągną.

  • anonim
    Harri Olli

    Mój komentarz jak przeczytałam tytuł "H. Olli kończy karierę" był: O kurde, dlaczego?
    Szkoda. Bardzo go lubiłam. Może nie był jakimś Aniołkiem w zachowaniu ale był taki inny. Zawsze się uśmiechałam jak siadał na belce. Bardzo go lubiłam. Szkoda. Chłopak talent ma i to niewątpliwie. Ale naskoczyli na niego za ten gest pokazany w "kierunku jury" a wszyscy dobrze pamiętamy gest Schlieriego. No ale jak już większość pisała - Ahonen też kończył i wrócił. Ja liczę na to, że Harri wróci i pokaże na co go stać.
    Pozdrawiam.

  • anonim

    Finowie na MŚ będą zesrani. Kompleny brak szans na medal. Są słabsi od Polaków. Hautamaeki skacze cholernie w kratkę, Ahonen dno, Koivuranta skacze równo ale nie jest to wysoki poziom. Zobaczymy co pokaże Happonen po kontuzji, ale musiał by być mega gwiazdą żeby było na cokolwiek Finów w Oslo stać

  • luki2662 stały bywalec

    Powiem szczerze jeszcze rok i reprezentacji Finlandii nie będzie w skokach. będzie tak jak z Amerykanami czy Kanadyjczykami. póki system szkolenia u nich się nie zmieni oni nie odniosą sukcesu. Po tym sezonie karierę zakończy Ahonen i Happonen i zobaczycie że tak będzie bo młodzi oprócz Larinto nie mogą wyjść z cienia

  • Angelina bywalec

    A ten jak zawsze w gorącej wodzie kąpany, kurcze szkoda że odchodzi, bardzo go lubię z tym jego nieposkromionym temperamentem. Miejmy nadzieje że wróci albo znajdzie dla siebie miejscei gdzie zabawi na dłużej. Powodzenia Harri!

  • neonek18 weteran

    Dobrze że Koivuranta zdecydował się na skoki (z przymusu ale zawsze)..dzięki temu Finowie mają stabilnego zawodnika :)

  • anonim

    Miałam nadzieję, że tego nieco dziwnego zawodnika zobaczę w Zakopanem, a tu bach nie ma go.
    A dzisiaj czytam że koniec kariery, nu kurcze mam nadzieje że mu się odmieni jak Ahonenowi! tylko wtedy może nie mieć po co wracać..

  • Przemo bywalec

    Szkoda,że zakończył kariere!Teraz to Finy moga zapomniec o medalu w druzynie jak i indywidualnie! Ahonen bez formy tak samo Hautameki.Larinto kontuzja a Happonen wrócił po kontuzji ale z formą nie zdazy.Szkoda Finów ale jest przez to szansa dla naszych orłow!

  • neonek18 weteran
    Xerkes

    dokładnie.. nigdy nie wiadomo było czy skoczy na bule czy pobije rekord skoczni..
    Powiem Ci tak.. takiego dziwnego skoczka jak Olli to chyba długo nie będzie

  • fan profesor

    Szkoda ze odchodzi kolejny technik.Teraz beda skakac sami silowcy.Koflery Morgensterny Loitzle, Hautameaki itp. Norwegowie tylko ratuja nieco sytuacje, bo reszta to glownie skacze silowo.Moze jeszcze Japonczycy i nasz Stoch sa wyjatkami.Cala czolowa 10-tka wylaczajac Norwegow i Ammanna skacze raczej silowo.

  • neonek18 weteran
    Xerkes

    ja nawet lubiłem tego skoczka..
    ale jak ktoś woli balangi niz treningi..to cóż w profesionalnym sporcie nie am czego szukac..:(

  • Xerkes bywalec

    Pierwsze słowa które wydobyły się z moich ust po zobaczeniu tego newsa: o kur*a... Szkoda, swietny zawodnik.

  • M_B profesor

    Cóż no, odchodzi skoczek, który najlepszą formę miał za ... Vaatainena, ogólnie w Finlandii jest nieciekawie, po kontuzji Larinto mają tylko bardzo dobrego Hautamaekiego i dobrego, ale nie liczącego się w walce o czołowe lokaty Koivurantę, Ahonen widać w jakiej jest formie ( klepie ostatnio bulę), szans na medal drużynowy nie mają pewnie żadnych.

  • neonek18 weteran
    ciekawostka

    co ciekawe rekord Olliego na skoczniach mamucich wynosi 225,5 metra..który ustanowił w Oberstdorfie,a nie jak większośc skoczków w Planicy

  • luck191 stały bywalec
    neonek18

    właśnie Oli jest dość dziwnym człowiekiem i po nim można sie wszystkiego spodziewać

  • Konrad stały bywalec

    No cóż. Olli to niewątpliwie utalentowany skoczek ale niestety przez własną głupotę traci miejsce w drużynie. I absolutnie nie dziwię się trenerowi Finów że go odsunął. Olli miał już tyle szans, ale niestety miarka się przebrała.

  • neonek18 weteran
    luck191

    całkiem możliwe :)
    Ahonen też mówił że odchodzi..a po roku wrócił..
    Kto wie Olli to bardzo dziwny człowiek i chimeryczny zawodnik.. coz tacy są Finowie :D

  • jozek_sibek profesor
    H.Olli w PŚ

    2003/2004 - 70 miejsce --- 6 pkt - 9 Fin
    2004/2005 - bez pkt PŚ
    2005/2006 - 36 miejsce--- 90 pkt - 7
    2006/2007 - 28 miejsce - 176 pkt - 4
    2007/2008 - 26 miejsce - 210 pkt - 4
    2008/2009--- 4 miejsce - 974 pkt - 1
    2009/2010 - 14 miejsce - 367 pkt - 2
    2010/2011 - 78 miejsce ---- 1 pkt - 7

  • jozek_sibek profesor
    Tak było ostatniej zimy

    Finowie w PŚ 2009/2010

    11.AHONEN Janne ---,-- 494 pkt
    14.OLLI Harri ----------- 367
    27.HAUTAMAEKI Matti - 154
    34.KEITURI Kalle --,-.-- 110
    49.HAPPONEN Janne ---- 54
    55.MUOTKA Oli --.---.---- 41
    67.LARINTO Ville -------- 16
    77.YLIRIESTO Kimmo ---- 5
    82.KOVALJEFF Kai -------- 2

  • neonek18 weteran
    Xellos

    wszystko wskazuje na to że Finowie ani indywidualnie ani drużynowo nic znaczącego nie osiągną ...

  • anonim
    Harri Olli

    "Kariera" to za dużo powiedziane. 3 wygrane w PŚ i jeden medal indywidualnie. Raczej powiedziałbym, że kariera to była przed nim, bo talent niewątpliwie ma i gdyby się wział za siebie i popracował cięzko wtedy bardzo możliwe, ze ta kariera rzeczywiście by nadeszła. Mógł jeszcze nie jeden PŚ wygrać. A tak to cięzko mówić o zakończeniu kariery. Raczej o rezygnacji w przedbiegach. Szkoda. Szybko zrezygnował.

  • anonim

    a moze w finlandii dzis maja prima aprilis :d, a jesli to prawda to mysle jak niektorzy ze pewnie wroci do skokow

  • neonek18 weteran
    jeszcze troche statystyk

    Harry Olli w PŚ zadebitował w 2002r w Kuusamo

    3 razy wygrywał zawody w PŚ
    14 lutego 2009 Oberstdorf K-185
    2. 13 marca 2009 Lillehammer
    3. 22 marca 2009 Planica

    7razy był na podium
    Miejsca
    1 stycznia 2009 Ga-Pa 3
    2. 11 stycznia 2009 Tauplitz/Bad Mitterndorf Kulm 2
    3. 14 lutego 2009 Oberstdorf K-185 1 4.13.marca .2009Lillehammer 1
    5. 22 marca 2009 Planica Letalnica 1
    6 grudnia 2009 Lillehammer 2
    7. 10 stycznia 2010 Tauplitz/Bad Mitterndorf 3

  • gwiazdor bywalec
    eee

    Co tu niby za niespodzianka ? Na własnej skórze tego doświadczyliśmy . Też straciliśmy wyśmienitego skoczka ale jakoś żyjemy z drugiej strony jakby był to obecnie walczylibyśmy z austrią o złoto ...

  • starysceptyk doświadczony

    Szkoda dobrego skoczka, ale Olli wydaje się typem niereformowalnym.
    Może należy do całkiem licznej grupy "najpierw robi, potem myśli". Następnie przeprasza, obiecuję poprawę i tak do następnego razu.
    Po trzecim - czwartym razie ludzie z otoczenia zaczynają tracić cierpliwość. I tak kończy się kariera w szkole, pracy, małżeństwie, w tym wypadku w sporcie. W zawodach artystycznych tacy ludzie mogą całkiem dobrze funkcjonować, nazywa się to ekspresją wypowiedzi, wychodzeniem poza swoje ja, eksperymentem z podświadomością itd. Niestety w sporcie potrzebna jest dyscyplina i ciężka systematyczna praca.

  • czarnylis profesor

    Harri to barwna postać i choć nie pochwalam wszystkich jego zachowań, to będzie mi go brakowało. Jednak znając spontaniczność Olliego decyzja może ulec zmianie. Chciałbym aby został.

  • nieznany weteran

    Dzialacze i trenerzy finscy wykonczyli chlopaka. Sami sobie strzelili w stope, zwlaszcza w obecnej sytuacji kadrowej i nieciekawymi perspektywami druzyny. Niemela mial odbudowac finskie skoki, a wyglada na to, ze predzej je doprowadzi na dno. Juz nawet wysmiewany Vaataainen mial lepsze wyniki.
    Swoja droga, w Sapporo na Mistrzostwach Swiata moralnym zwyciezca na duzej skoczni byl wlasnie Harri Olli, zloto zostalo mu ukradzione przez szwajcarskiego oszusta, ktory wykonal udawany telemark.

  • fan profesor

    Olli skakal bardzo podobnie do Widhoelzla czy Lyokelsoeya.Miał słabe odbicie ale technike nienaganna i w powietrzu nadrabiał wspomniane braki mocy odbicia, charakterystycznie dla siebie nisko latał i wyciskał skok maksimum.A jak byl wiatr w plecy to spadał na bule albo skakał słabo.Tacy skoczkowie technicy tez sa potrzebni bo na lotniach w formie bylby bardzo grozny.

  • Daerdin stały bywalec

    Sam sobie winny jest... Przygotowań do sezonu 2009/2010 nie przepracował dobrze, i w rezultacie starczyło sił na sam początek, a w tym sezonie to była totalna katastrofa...

  • mateo bywalec

    on robi wszystko pod wpływem chwili, z tąd jego problemy, jeszcze bedzie 2 razy wracał 2 razy konczył

  • Grzechu początkujący

    Szkoda że kończy kariere , dobrze skakał był jednym z najlepszych finów w skokach narciarskich , no ale to juz jego decyzja

  • neonek18 weteran

    Harri Olli skończył tak jak Rok Benkovic...:(
    Finowie są w totalnej rozsypce ..troche żal mi ich

  • anonim
    Drużyny na MŚ

    Liczyłem, że Finowie wystartują w składzie: Hautamaeki, Koivuranta, Ahonen i Olli a tu taki psikus ale może jeszcze zmieni zdanie..

  • neonek18 weteran

    coż..takie są skutki zajmowania się wszystkim tylko nie pracą nad sobą i solidnym treningiem..



    A Tu Osiągnięcia Harri Olliego



    Mistrzostwa świata

    Srebro 2007 Sapporo Skocznia duża
    Indywidualnie


    Mistrzostwa świata w lotach
    Oberstdorf Srebro Drużynowo
    Planica 2010 Drużynowo



    Mistrzostwa świata juniorów
    Złoto Schonach Drużynowo 2002r
    Brąz Sollefteå Drużynowo 2003

    Puchar Świata w lotach narciarskich

    2. miejsce 2008/2009

    Turniej Nordycki
    2. miejsce 2009

    Puchar KOP
    1. miejsce 2008/2009

    3 razy wygrywał zawody w PŚ 7razy był na podium

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl