Mistrzostwa Polski w Szczyrku - bez Małysza

  • 2011-02-17 17:39

W piątek i w sobotę na skoczni Skalite w Szczyrku i trasie biegowej na Kubalonce odbędą się Mistrzostwa Polski w skokach narciarskich i kombinacji norweskiej. Dla polskich kadr narodowych będzie to ostatnia próba przed Mistrzostwami Świata FIS w narciarstwie klasycznym Oslo 2011.

Niestety, impreza odbędzie się w tym roku tylko na skoczni normalnej w Szczyrku. Na skoczni w Wiśle od jesieni nie działa wyciąg dla skoczków i mistrzostwa na dużym obiekcie odwołano. Nie wiadomo jeszcze, kiedy wyciąg będzie czynny, ale pod znakiem zapytania stoją też finałowe konkursy Pucharu Kontynentalnego, które miały się odbyć w marcu właśnie w Wiśle.

Aktualnym Mistrzem Polski jest Adam Małysz, który tytuł zdobył 26 grudnia na Wielkiej Krokwi. Nie będzie go jednak bronił, bo w Szczyrku nie wystartuje. "Start w Szczyrku pokrzyżowałby mi plany treningowe przed Mistrzostwami Świata w Oslo. Od wczoraj trenuję na skoczni dużej, czyli Malince. Na górę wyjeżdżamy sobie samochodem. Hannu stwierdził, że nie ma sensu się przestawiać na skocznię normalną. Rozmawiałem o tym z prezesem Apoloniuszem Tajnerem i się ze mną zgodził - Oslo jest najważniejsze" – wyjaśnił Adama Małysz.

Pewniakiem do medalu jest więc Kamil Stoch, który złapał w styczniu świetną formę w Pucharze Świata. Chrapkę na podium mają na pewno Stefan Hula, który ostatnio zrobił sobie przerwę od startów pucharowych i Piotr Żyła, który na mamucie w Vikersund przekroczył granicę 200 metrów. Stoch będzie walczył z nimi o swój trzeci zimowy tytuł w karierze.

Niespodziankę może sprawić Tomasz Byrt. Młody zawodnik z Wisły Ustronianki, który został dobrany do składu na MŚ w Oslo, jest przecież rekordzistą Skalitego. W lipcu zeszłego roku, w konkursie drużynowym pofrunął na 109. metr.

Program zawodów
18.02.2011

11.00 – Skok do kombinacji norweskiej
14.00 – Seria próbna
15.00 - I seria konkursu drużynowego skoków
16.10 - II seria konkursu drużynowego skoków
17.00 - Dekoracja

19.02.2011

9.30 - Kwalifikacje
11.15 - I seria konkursu indywidualnego
12.30 - II seria konkursu indywidualnego
13.30 - Dekoracja
15:30 - bieg do kombinacji norweskiej – Kubalonka




Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (19590) komentarze: (153)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    http://img46.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=adam6.jpg


    Zdjęcia z piątkowego treningu, autorem zdjeć jest Granda.

  • anonim
    @Fanka

    Przecież to wiadomo że Żyła dostał także pomoc od Lepistoe przez rodzinne powiązania z Adamem...

  • anonim

    Kamil ma jutro startować.
    Ale poczekajmy, ale dziś ponoć tylko odpuścił, bo do południa trenowali w Wiśle.

  • anonim

    Nie do wiary , ze po tylu godzinach news jeszcze nie poprawiony, Adama w środę jak wynika ze newsa NIE było na skoczni w Wiśle.
    Wczoraj dopiero zeskok ubili dziś trenował tam tej zimy pierwszy raz.

    Co mam wam wiecej powiedzieć ?
    Jego dyspozycja jest nadal bardzo dobra.
    A z tego co mówił @Granda, tak, Piotrek skakał dalej i lepiej niż reszta cała reszta Kruczka.
    Oni skakali z t6ego samego rozbiegu.
    I nie powinno juć być tajemnicą skoro o tym piszą na wp, że Piotrek trenował czasami z Adamem i Lepistoe.
    Nie mam teraz zbytnio czasu ale jak otrzymam zdjecia z dzisiejszego treningu to je gdzieś wrzucę, cierpliwości.

  • Piotr S. weteran
    @Fanka (fanka4@onet.pl)

    Myślę,że masz całkowitą rację. Adam, Kamil, Stefan i Piotrek powinni sobie odpuścić te Mistrzostwa Polski i skoncentrować się na najważniejszej imprezie w sezonie. Zastanawia mnie czy Łukasz Kruczek i pan prezes pozwolą na spokojne treningi Kamilowi, Stefanowi i Piotrkowi czy też będą musieli brac udział w MP.

  • Xellos profesor
    hm a to ciekawe więc

    czyli Żyła sporo skorzystał, pod okiem najlepszych :) Trochę Szturc trochę Lepistoe i mamy zawodnika nr. 3 w kraju...daje do myślenia.

  • zur555 weteran
    Xellos

    Szturc mówił w jednym wywiadzie ze Zylą często trenuje Lepistoe. Praktyczne zawsze kiedy Malysz jest w Polsce z lepsitoe.

  • asd weteran

    Jeśli Kamil też odpuścił całe to MP to tylko należy się cieszyć.. oni z Adamem teraz mają w głowie medale MŚ a nie MP..

  • KamiLoSsKi doświadczony
    @Fanka

    "Wszystkie próby były bardzo udane"

    Możesz nam zdradzić coś więcej na ten temat? ;) Jeżeli wiesz coś więcej oczywiście...Pozdr

  • anonim
    Forma

    Ciekawe, czy Kastoch dziś pofruwa... Czekam na skoki Stefana, dobrze, że zrobił sobie przerwę. Może poprawił odbicie. Kto wie? Ściskam za naszych skoczków kciukole.

  • anonim

    a może Żyła zaskoczy i zdobędzie brązowy medal indywidualnie,ale by były jaja:) ciekawe jakby się wypowiadał potem :) nie mogę się doczekać jego skoków:)

  • Damian375 stały bywalec
    Piotr Żyła

    Oprócz treningów z Janem Szturcem niekiedy jak był Adam to trenował również z Nim i Hannu.

  • pawelf1 profesor
    Fanka (fanka4@onet.pl)

    Żyła skakał najlepiej....... czy to oznacza że dalej od Stocha ( to była by zła wiadomość ) czy też Stoch skakał z niższego rozbiegu ,,,,?

  • Xellos profesor
    Nie rozumiem tego wywiadu :)

    "A np. Piotr Żyła w szkoleniu centralnym zagubił się i jego forma poszła w górę dopiero wtedy, gdy wyłożył na treningi własne pieniądze i, poprzez rodzinne powiązania z Małyszem, poprosił o pomoc Lepistoe. "

    Przecież Żyła trenował ze Szturcem a nie Lepistoe.

  • anonim

    ma ktoś link do strony gdzie jest dużo dokładnych zdjęć skoczni w vikersund gdzie jest cała skocznia w obiektywie i zdjęcia są dobrej jakości bo galeria skoczni przed zawodami 12 lutego nie chce mi sie tu otworzyć patrzyłem już na berkutschi ,skisprungschancen.com patrzylem

  • anonim

    sport.wp.pl/ kat,1838,title,Malysz-chowal-sie-w-lesie-bo-to-byla-zdrada,wid,13144584,skoki_wiadomosc.html

    O szkoleniu zawodników, jakbym czytała to co myslę od dawna:)

  • anonim

    czytając te komentarze wszystko mi się poknociła :)
    Wie ktoś czemu na telegazecie TVP1 nie ma że dzisiaj są skoki?

  • anonim

    Kamila nie będzie tylko dziś ? @Alinko ? tak ? Jutro startuje rozumiem!

    A tak ogólnie to MP u nas są rozgrywane w nieszczęsnych terminach, a czasami mam wrażenie jakby odbywały się co 3 miesiące.
    A o terminach to lepiej nie mówić, bo kalendarz imprez PŚ czy MŚ jest już znany na rok przed tymi konkursami więc co za problem ustawić MP tak aby nie odbywały się tuż przed wyjazdem na MŚ czy tuż przed TCS.

    Kadra i chłopacy, którzy są wytypowani do MŚ nie powinni wcale moim zdaniem brac udziału w MP, które mają taki nieszczęśliwy termin.
    Wyrywać ich z treningu na MP ? to jakieś nieporozumienie.
    Wcale się też nie dziwię, ze Kamil dziś nie startuje skoro do południa trenował w Wiśle na skoczni dużej, bardzo dobrze zrobił.
    MP powinny być rozgrywane raz do roku a u ans to wygląda tak jakby były co pół roku albo co 3 miesiące.

    Z tego co mi Granda doniósł, to w Szczyrku Piotrek skakał najlepiej z kadrowiczów, nie licząc Małysza oczywiscie.

  • anonim
    wyniki skoków do kombbinacji

    http://www.pzn.pl/gfx/pzn/files/alicja_kosman/wyniki_kn_skoki.pdf

  • anonim

    @Granda to ksywka:)
    To nasz informator, informacje z pierwszej ręki :)

    Został na drugim treningu w Wiśle, Adama.
    On informuje mnie tel. a ja przekazuję tutaj co nie co :)

  • bunny weteran

    Nawet pod nieobecność Małysza, głównym faworytem dzisiejszego konkursu będzie Wisła Ustronianka. Mając w składzie bardzo mocnych Żyłę oraz Byrta, solidnego Zniszczoła i skaczącego nadal przyzwoicie Cieślara, powinni w cuglach wygrać.

  • Alina88 doświadczony

    lista startowa jest na PZN.pl

  • anonim
    -

    wasiulewski
    Granda to informator mowi ile Małysz skacze w WiŚle i czasami wrzuci jakis filmik z treningu i mozemy analizowac czy Małysz zniszczy Grega czy nie

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2011-02-18 16:04:58 ***

  • anonim

    Poprawka do postu z informacją z godz.11.58
    .............................................

    Dziś po południo kolejny trening ma odbyć Adam na skoczni oraz ostatni jutro do południa.
    Ponieważ. Granda jest cały czas w Wiśle bedzie czekał na trening po południowy więc jakieś fotki mogą być wieczorkiem albo jutro.

  • anonim
    juz napisalem

    juz napisalem maila do laola1.at ze to beznadziejne z ich strony zapominac o Adamie

  • anonim

    @kibic

    Teraz to wszystko pokręciłeś :)))

    Na stronie tvp-sport jest program, dzis jest konkurs drużynowy, a jutro indywidulany sa podane godziny dziś początek transmisji na TVP_sport , 14.55 . a jutro indywidualny poczatek o godz.11.05 całośc a TVP-1 będzie jutro transmitowac tylko druga serię.
    ......................................

    Wieści z obozu Małysza z Wisły od Grandy!

    Adam dziś pierwszy raz na skoczni dużej oddał 6 skoków, wszystkie próby były bardzo udane.
    Trenowała też nasza kadra, z wyższych najazdów.
    Pewniakiem do składu na MŚ jest Piotrek Żyła, który spisuje się bardzo dobrze.
    Start Kamila w MP jutro nie pewny, ponoć też chce sobie odpóścić te MP.
    To tyle.
    Jak bedą jakieś fotki po południu postaram się podac linka, gdzie.

  • obserwator doświadczony
    Nie odsyłajcie Małysza na emeryturę

    Felix Gottwald ma 35 lat. Co prawda startuje w kombinacji norweskiej, ale potrafi skakać jeszcze tak, że w tym sezonie 5 razy stał już na podium w tym 2 razy zwyciężał. W klasyfikacji generalnej zajmuje 3 miejsce, a przed nim są tylko o 10 lat starsi Lamy-Chappuis i Kokslien.

  • anonim
    och austriacy sa arrogancij!!

    Na stronie austrijackiej laola1.at jest ankeita na glosowanie "Kto dla ciebie jest najlepszym skoczkiem wszechczasow"-->http://www.laola1.at/392.html -->na prawej stronie pod napisem "XXXLutz"
    Najgorsze jest to ze na tej liscie nie ma Adama Malysza a taki Gregor Schlierenzauer ktory ma 21 lat i nic jeszcze pozadnego nie osiagnal ma 41,4% -->kuzwa co to ma byc? Zapomniec o Adamie to juz duze chamstwo!

  • obserwator doświadczony
    Małysz ma 33, a nie 34 lata

    Jako że urodził się dnia 3. grudnia 1977. Małysz jeszcze nie ukończył 34 lat, więc nie można mówić, że ma tyle cyferek na karku. Ma 33 lata. 34 będzie miał 3. grudnia 2011.

  • HKS profesor

    @krwisty

    Masz rację że jak na liczę newsów to liczba wpadek nie jest duża ale grono redaktorskie też jest ogromne. Gorsze jest to że redakcja czasem nawet nie reaguje na sugestie. Aktualnie mamy zimowe mistrzostwa Polski i zimowym rekordzistą Skalite jest Marjan Jelenko a nie Tomasz Byrt. Polaka można uznać za "bezwzględnego" współrekordzistę.

  • krwisty weteran

    Nie ma co panikować, porównując liczbę newsów jakie się ukazują miesięcznie na tym portalu do liczby wpadek, to jednak wpadki są sporadyczne i zdarzają się rzadko. W każdej redakcji istnieje ryzyko pomyłki, chyba nie trza przypominać wpadek największych mediów np. TVP czy Eurosport ?

  • piotr186 profesor
    relaita

    No be przesady. Generalnie można ufać. No ale nie w kwestii dat i godzin konkursów

  • piotr186 profesor

    Godziny pierwotne pochodzą z pierwotnego planu MP czyli piątek indywidualny konkurs K-120 Wisła w sobotę indywidualny K-90 Szczyrk.

    Wszytko uległo zmianie. Szkoda że redakcja nie ma minimum elastyczności i tych zmian nie uwzględnia. Tym bardziej ze te zmiany nie zaszły z dnia na dzień 5 minut przed konkursem tylko ze sporym wyprzedzeniem.

  • piotr186 profesor
    Fankja

    Rzeczywiste redakcja robi sobie kpiny przecież pdoaje że MP są w Sobotę i w Piątek o 14:05 na TVP1 tym czasem w piątek MP są tylko na TVP sporta sobotę są faktycznie na TVP 1 ale ... o 12 godzinie....

    Niestety redakcja skijumping.pl ma problem z elastycznością. Błędów w zasadzie nie poprawa, większosć informacji jest podawana ze sporym opóźnieniem...

  • anonim

    Bez przesady. Małysz jest multimedalista MP, nikomu wyzszosci na arenie krajowej udowadniac nagminnie nie musi. Podobnie zrobil Gollob, multimedalista MP na zuzlu, w latach 90-tych zdobywal mistrzowskie tytuly rok w rok, niekoniecznie przekladajac to na walke o tytul MŚ. Ostatni final MP odpuscil, w koncu na horyzoncie widac juz bylo upragnione zloto MS. Zgadzam sie z Malyszem i calym jego zapleczem trenersko-doradczym. Nic nie zmieni kolejny zloty medal MP. Natomiast prosze sobie wyobrazic jakie beda reakcje po kolejnym (oby) zlotym medalu MS. Malysz pieciokrotny, a moze nawet szesciokrotny indywidualny Mistrz Swiata. Gigantyczny wyczyn, czego mu zycze, choc bedzie piekielnie trudno, chocby o jeden z medali - niezaleznie od koloru.

  • anonim

    @Wako

    Ostatnio dzieje sie tutaj coś dziwnego z informacjami więc jesli chodzi o transmisje też lepiej sprawdzać na stronie TVP.

    Widzę, ze nadal widnieje w art.zdanie o tym jakoby Adam trenował od środy na Malince i w dodatku napisane jest to tak jakby to on sam mówił.
    Przecież to nie prawda, bo dziś pierwszy raz tam trenuje tej zimy, informację mam z pierwszej ręki..........
    Sztab Adama zaprzecza jakoby treningi miały miejsce od środy na Malince.
    Do środy włącznie trenował w Szczyrku i są na to dowody w postaci zdjęć i filmików.

  • anonim
    no nie

    Mam nadzieję, że Adam jednak daruje sobie te MP. Pewnie są naciski ze związku trenera Kruczka, sponsorów bo ja wiem, a ceną może być dyspozycja na MŚ. ten start nie ma zupełnie sensu sportowego w porównaniu z MŚ i w kontekście zbliżającego się końca kariery.

  • piotr186 profesor
    fan

    Masz rajcę. Sprawa wyciągu na skoczni we Wisłę ciągnie tak długo że było dość czasu zęby wyciąg wyburzyć i wybudować nowy od podstaw.....

    Szkoda że nie można skoczków samochodem wywozić, przecież takie praktyk i był nawet w PŚ.

  • piotr186 profesor
    Ekspert Sportów Zimowych

    Ciekawe typy. Ale moim zdaniem przeceniasz Freunda na średniej skoczni i Schlierenzauera na dużej. Ostatnio na dużych obiektach Schlierenzauer skakł tak sobie. Niby nieźle ale tez miewał duże szczęście do warunków (Klingenthal II seria) . Z kolei K-90 to zawsze niewidoma bo PŚ na tych obiektach się nie rozgrywa. W każdym razie w LGP Freund na tego typu skoczniach (Hinterzarten, Einsiedeln) był 9 i 10.

  • Antoni stały bywalec

    Ty gieko, nie jesteś Małyszem, nie znasz jego planów treningowych i możliwości, a nie znając siedź cicho i nie oskarżaj go, a mógłbyś to zrobić, uzyskując sam takie wyniki co on w 34 roku życia.

  • Antoni stały bywalec

    Bardzo dobrze, ze Adam nie startuje w tych głupich MP, które zawsze wypadają mu wtedy, kiedy są najmniej potrzebne.

  • fan profesor

    Ja tez bylem za tym zeby Małysz skakał na MP.Mozna by porownac dyspozycje Małysza i Stocha przed konkursami na sredniej skoczni.Napewno rywalizacja byla by ciekawa i nie bylo by juz walki o wicemistrzostwo jak niektorzy pisza.To bylby trening przed MŚ na skoczni takiej jak 1-sze konkursy.

    Dodatkowo szkoda ze nie bedzie konkursu na duzej skoczni.No ale to jest Polska, odwoluja jak moga MP ostatnio, a to wyciag nie dziala a to pogoda wiatr i od 2 lat sie to juz ciagnie.Teraz wymyslili sobie patriotyzm regionalny ze raz w Beskidach i raz w Tatrach i to jest powodem ze nie przeniosa konkursu na Krokiew bo koniecznie musialby sie odbyc w Wisle.Nie popuszcza nawet jakby jakby ta skocznia sie rozwalila.Dziwny kraj, dziwni ludzie z Wąsowiczem na czele.Skompromitowal sie ta decyzja jak mógł.

  • ... doświadczony
    podole

    Bagno to ty masz w głowie i to w stanie rozkwitu! Przestań kolo pleść te bzdety że Polska na dnie, wszystko źle tylko zacznij naprawę OD SIEBIE bo jak mówi przysłowie każdy sądzi po sobie!
    Z jednym masz rację te kłótnie który jest lepszy Adam czy Kamil są żenujące ale niestety fanatyzm jest najgorszy i to obojetne czy sportowy czy polityczny !
    Kibicuję wszystkim naszym skoczkom , każdemu życzę sukcesów i będzie mi obojętne czy na podium MŚ będzie kolejność: Adam Kamil Stefek czy odwrotnie bo będzie to POLAK - ach rozmarzyłem się :) !

  • Kat stały bywalec
    Bardzo dobre posunięcie Małysza

    Adam przez cały sezon nie odpuścił żadnych zawodów PŚ. Teraz jest czas na pewne zluzowanie i nabranie świeżości przed MŚ i końcówką sezonu. Jest coś takiego jak priorytety i myślę, że Adam z Hannu realizują swój plan działania bardzo dobrze.

  • anonim
    barto195

    Jestem znawcą skoków jak 30 mln polaków a tłumaczenie że ma już tyle medali MP jest nie na miejscu. Sam uprawiałem wyczynowo sport, startowałem w MP i dla mnie jak i dla większości jest to nie do pomyślenia. W ten sposób Małysz olewa innych zawodników i wszystkich kibiców którzy mieli ochote oglądać jego występ. Po drugie, o tym że trenował w szczyrku to ja dobrze wiem i dla tego jestem jego (a może nie jego tylko innych) decyzją zdumiony. Jak jest taki kozak to może łaskawie (i wierze że może to jeszcze zrobi) przyjechać, oddać 2 skoki (potraktować je nawet jak trening), pomachać do ludzi ręką i wrócić do Wisły dalej trenować. Wiem jak się czują innni zawodnicy olani przez idola (myśle że dla większości z nich Małysz jest idolem) na zawodach.

  • Wako doświadczony
    autor: Fanka (fanka4@onet.pl) , 17 lutego 2011, 18:35

    Powyżej w zakładce "skoki w TV" tu z tej stronki :)
    Ja tylko to skopiowałem :)

  • Gervazy początkujący
    MP Szczyrk

    Dzisiaj przeczytałem na telegazecie , że występ Adama jest możliwy gdyz jego nazwisko widnieje na liscie startowej w sobotnim konkursie :)

  • anonim
    Marcinku !

    Nie wiem skąd wziąłeś informację, jakoby Adaś trenował w środę w Wiśle bo tak wynika z powyższego artykułu.

    Na 100%, mam już pewność i to os samego źródełka, który trenuje aktualnie w Wiśle, że dziś po raz pierwszy odbędzie trening na skoczni dużej w Wiśle.
    W środę trenował jeszcze w Szczyrku.
    Proszę zatem o upewnienie się i sprostowanie powyższego artykułu:)

  • anonim
    -

    giekon

    znalazł się znawca skoków nie wiesz po co Adam ma skakać na mistrzostwach polski? już ma tyle medali,ze daje innym szansę na wygranie,a skakał w szczyrku na małej skoczni dwa dni temu więc nie [mów] tu jak nie jesteś w temacie teraz woli poskakać na dużej skoczni potrenować w ciszy dla niego ważniejsze są mistrzostwa w oslo niż polski,bo to ostatnia impreza prawdopodobnie ostatnie szanse na medale Adasia

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2011-02-18 08:41:35 ***

  • anonim
    Bagno nigdy nie wysychające.

    Wybudowana za kupę szmalu skocznia jest nieczynna. Szkolenie młodych skoczków metodami średniowiecznymi. Chłopak, który ma potencjał na dobre wyniki nie jest objęty szkoleniem. Wycieczki po świecie trzecioplanowych orłów. I tysiące tzw. fanów skakania, których głównym zajęciem jest genetyczna skłonność do kłótni. Zamiast cieszyć się, że wreszcie choć jeden zaczyna się bardzo powoli zbliżać do klasy Małysza, to gamonie już się żrą między sobą o to, kto lepiej skacze. Czyli dokładnie to, co w dorosłym życiu, gdzie nie jest ważne, że kraj osiadł już na dnie, tylko to, która partia jest lepsza.

  • anonim

    Małyszowi już palma uderza do głowy. Mistrzostwa polski a on woli sobie potrenować na dużej skoczni - żenada :( Jak mi wiadomo to na MŚ skacze się też na skoczni normalnej więc w czym problem? Na mamucie mógł skakać a tutaj w Polsce nagle nie? Co RedBull za mało pieniążków chyba płacić chce za MP? Jak by wprowadzili kryterium wyboru reprezentantów na MŚ według rezultatów z MP (co jest normą w innych dyscyplinach) to by nasz wróbel z Wisły inaczej ćwierkał... No to się wygadałem ...


    _________
    Dobry człowieku!
    Uderzać do głowy może woda sodowa. Palma może tylko odbijać. Zanim coś napiszesz, to najpierw upewnij się, że rozumiesz zwroty, których używasz.
    Na marginesie:
    Adamowi, ani woda sodowa do głowy nie uderzyła, ani palma nie odbiła. Piszesz wierutne bzdury.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2011-02-18 09:46:18 ***

  • anonim

    @paulka

    Nie wiedziałam, że na stronie TVP są takie problemy aby coś tam obejrzeć, nie wiem od czego to zależy nie znam się na tym, ja kiedyś jak nie miałam w kablówce TVP-sportu, to tam oglądałam MP i problemu nie miałam może to zależy od prędkości internetu ? Nie mam pojęcia.

    @kojot
    Masz rację, czasami się wyłamuję i reaguję choć kiedyś sobie dałam słowo, że gościa olewam ale czasami po prostu nie idzie wytrzymać jak w kółko z byle powodu najeżdża na Adama umniejszając mu wciąz albo jego formę ? albo aktualną pozycję w PŚ ? która to świadczy o tym dokładnie kto jest lepszy ? albo przywala się do słów itd...........
    Macie rację olać gościa i tyle.
    Moi znajomi po Zakopanem powiedzieli iż szkoda, ze nie wiedzieli, że on będzie tam na PŚ wcześniej bo by go odszukali w tym tłoku, wywieźli do lasu i wbili mu do łba pewne sprawy, tłukli by tak długo aż by zrozumiał pewne sprawy a jak nie, to by go rzucili na pożarcie niedźwiedziowi :))))Ktoś zaproponował, aby posadzić go na belce startowej i dac mu szansę dalekiego loty ala "Małysz" z ogromnym kopem w tylną częśc ciała :)))
    .........................................
    Musze jeszcze dziś rozwikłać pewną zagadkę bo w powyższym newsie
    stoi napisane, że Adam trenował w środę w Wiśle a przecież on był w Szczyrku, sklonował się czy jak ? :)
    Dziś się dowiem, @Granda jest w Wiśle :)

  • anonim
    Ten co mysli

    autor: kibic_malysza , 17 lutego 2011, 19:54
    Apel do ludzi myślących
    Nie odpisywać temu prowokatorowi, wszyscy którzy mają dobro polskich skoków na sercu niech oleją tego człowieczka o nicku FankaStoch
    ..................................................

    Gdzie ja tu napisalem cos o czym ci sie chyba sni ?

    Podobno obrazilem Małysza piszac ,ze Kamil jest w tej chwili lepszy. No obrazilem. Przebacz mi Boze.

  • anonim
    .

    Dobrze, ze Adam opuscil. Oslo jest najwazniejsze, a tez w sumie fajnie, ze inni beda mogli powalczyc.

    "Na górę wyjeżdżamy sobie samochodem."
    To jak wyjedzie samochodem na gore, to chyba wrzuca na luz i samochod stacza sie na dol, bo jak znowu wiedzie? Chyba ze za kazdym razem innym autem. ahahahha Zartuje, przeciez na pewno ktos inny kieruje! hahaha lol

  • anonim

    Pytam pod katem obstawienia tych mistrzostw u bukmachera a widze ze jestes w temacie

  • pepeleusz profesor
    @Telich

    Niby typowanie mistrzostw krajowych nie powinno być zbyt trudne, ale...się nie pokuszę.

  • anonim

    Pepeleusz jakie sa Twoje typy na pierwsza '15' konkursu indywidualnego na sobote?

  • piotr186 profesor
    JA

    Terminy MP są ustalane w takich terminach ponieważ tylko przed TCS i MŚ/IO (Chociaż w przypadku IO to ostatnio MP były po igrzyskach) są dłuższe przerwy czasowe.

    Norwegowie np. ostatnio wcisnęli krajowe mistrzostwa w środku tygodnia między jednymi lotami w Oberstdorfie a drugimi w Vikersund. Rozwiązanie równie złe jak MP przed mistrzostwami świata

    Dobrego wyjścia nie ma a Mistrzostwa Polski w marcu to zawsze ryzyko że nie będzie śniegu. Co tez kilka krotnie w ostatnich latach się zdarzało.

  • JA :D doświadczony

    Po cichu liczyłam na rezygnację Adama z tych Mistrzostw i spełniło się. I dobrze, nie rozumiem terminu tych MP, na kilka dni przed najważniejszą imprezą sezonu. No nic, zobaczymy co pokaże Kamil.

  • pepeleusz profesor
    @Ja

    Co do M.Kota, o to chodzi że Vikersund nie jest takim wyznacznikiem formy jak myślisz. Ilu skoczków na świecie będąc na jego miejscu przeskoczyło by tam 150 metr?zapewne nie więcej niż 80. Tam naprawdę niełatwo było przeskoczyć bulę, a M.Kotowi jeszcze trudniej bo styl jego niezbyt jest lotniczy.
    oczywiście wynik z Uniwe to też prawie żaden wynik.
    Nie mniej nie sądze aby M.Kot nie był w 10 (daję na to 90%) . Te 10% to dlatego, że przypomniałem sobie, że on podobno bardzo nie lubi tej skoczni w Szczyrku, także jak wyjdzie na Twoje to też sensacja to nie będzie
    No i Zniszczoła oraz chyba troszkę obudzonego G.Miętusa pominąłeś. A.Cieślar też może być w 15.

  • anonim
    Polacy

    Mam nadzieję, że w pierwszej 5 będą:
    Kamil Stoch, Piotr Żyła, Stefan Hula, Tomasz Byrt, Dawid Kubacki
    Zapraszam na blog o wrestlingu http://wrestle-center.blogspot.com/

  • anonim
    Do tych wszystkich

    Do tych wszystkich którzy odpisują temu panu o nicku Fan_KaStoch . Jak już odpisujecie to połóżcie się na podłodze - wtedy będziecie na równi z jego poziomem intelektualnym. Nad jego komentarzami pracuję chyba cała rodzina bo jedna osoba takich głupot by nie wymyśliła. Takich ludzi się olewa bo i tak zniżą nas do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

  • kojot83 doświadczony

    strong1-starzy wyjadacze już wiedzą kto to jest -czasami mimo tylu lat Fanka się wyłamie i debilooooowi odpowie -mimo tego że wie że to Rocos -ale siła wyższa -ale wam radzę olać gostka -ogólnie on i tak tu monologami zapodaje i cierpi na schizofremię

  • anonim
    MP

    Ciekawe MP się zapowiadają szkoda że bez Małysza. Myślę że Stoch złoto, Hula Żyła Byrt powalczą o medale srebrny i brązowy chociaż chyba Hula będzie drugi. Kubacki i Śliż może Bachleda zamkną pierwszą 6, a jeden z nich 7.

  • anonim
    Prawdziwy kibic Stocha

    - Pęcherz mi pęknie
    - Prawdziwy Kiler nie ma pęcherza!
    - A co ma prawdziwy Kiler?
    - Prawdziwy Kiler ma pompę

    A co robi prawdziwy kibic Stocha?
    Prawdziwy kibic Stocha kocha Małysza, dlatego jest kibicem Stocha.

  • anonim
    @strong1

    Moją intencją było raczej zatrzymanie tych wszystkich obrzydliwych obelg kierowanych pod adresem Stocha, nie trzeba specjalnej przenikliwości, że z owym "Fanem" nie ma co dyskutować.
    Co do Mistrzostw Polski, to Adam bogatszy o doświadczenia zeszłorocznego czempionaty powziął słuszną decyzję. Te konkursy mogą nam odpowiedzieć na parę pytań:
    -O formie Kamila świadczyć będzie przewaga, z jaką zwycięży pojutrze. Jeśli wygra ktoś inny, będę o dyspozycję mieszkańca Zębu poważnie zaniepokojony.
    -Czy Stochowi udało się poprawić prędkości na progu? Na Vogtlandarenie łoił pod tym względem Adama aż miło i niewiele ustępował Morgensternowi. W Oberstdorfie już było gorzej, a na nowej Vikersundbakken - nie zawaham się użyć tego słowa - tragicznie! Z drugiej strony ciężko będzie o porównanie z jakimś klasowym zawodnikiem..,
    -Jak skacze Dawid Kubacki? Wyniki PK w Brotterode nie nastrajały optymistycznie, a tymczasem jest traktowany jako poważny kandydat na rezerwowego kadry na MŚ. Jeśli wierzyć doniesieniom krwistego, nie prezentował na treningach w Szczyrku czegoś ponad to, co pokazał w Niemczech. Z drugiej strony jeśli udałoby mu się powrócić do formy z lata, to nasza drużyna otrzymałaby ogromne wsparcie.
    -Czy Stefan Hula poprawił się podczas przerwy od startów?
    -Co pokaże rekordzista skoczni i poważny kandydat do wyjazdu do stolicy Norwegii - Tomek Byrt.

  • piotr186 profesor
    strong

    Masz rację. Tyle ze na MŚ więcej będzie zależało nie od konkretnej dyspozycji zawodników a od wiatru. No chyba ze trafią się wyjątkowo równe warunki (oby) ale to się ostatnio w PŚ raczej nie zdarzało. Do tego Oslo bywa kapryśne (często Mgły,wiatry). Wieć zobaczymy....

    Do tego system też swoje zrobi. zwłaszcza w lecie LGP było to widać bo skacze się czeto na mniejszych obiektach zwłaszcza np Hintercarten (wielkością podobna do Średniej skoczni w Oslo) Gdzie np. Radik Zhaparov był 15 a skoczek który w sumie skoczył tyle samo co on (Kalle Keituri) był drugi.....


    Tak więc bardzo możliwe ze an K-90 bardziej od formy zawodników będzie się liczyć przychylność sędziów i Hofera ......

  • strong1 weteran
    Ojciec Marek i inni.

    Nie potraficie zrozumieć, że pewien drugoligowy piłkarz ręczny ma kompleks z powodu Małysza? I proszę nie utożsamiać wszystkich kibiców Stocha, czy polskich skoków z tym gostkiem. To już kolejny jego nick, który ma zresztą coś oznaczać Fan_kaStoch-czyli "Fan" przerobiony na "Fankę" , tyle, że stricte Stocha w celu tylko i wyłącznie prowokacji.
    Ktoś się chce sprowadzać do jego poziomu-niech się sprowadza, ale to nie ma sensu. Inna sprawa, że on na pewno wróci, niestety.

    Adam-bardzo dobra drcyzja, w moim przekonaniu. Już przez nie najlepsze przygotowanie skoczni w Zakopanem w grudniu stracił być może podium w klasyfikacji turnieju czterech skoczni, a że-co jest bardzo możliwe-jest to ostatni występ Adama na MŚ w narciarstwie klasycznym, to taka decyzja wydaje się jak najbardziej słuszna, tym bardziej, że gdy Adam odpuszczał ostatnie starty przed imprezami docelowymi to żle na tym nie wychodził. Tym bardziej, że po ostatnim występie w Vikersund, niełatwo coś poprawić, łatwiej myślę coś zepsuć. Jakieś analogie z Klinghenthal 2010?:) Być może, ale wiatr niestety odgrywa w skokach zupełnie kolosalną rolę z tego co mówił ostatnio Kruczek, Czy Kamil i inni powinni startować na MP-nie wiem, to nie moja działka, aczkolwiek ktoś na tych MP startować musi.
    I co jak rozumiem-skoro Małysz w Szczyrku nie powalczy to do Oslo, też go nie zabierzemy? Oj Kruczek, Kruczek ,"farmazoniarzu".

    Stoch też ma wbrew pozorom, jakieś szanse na medal podobnie, jak wielu innych zawodników(lata aktualnie metodą na Hoellwartha, a ten na mamutach nigdy nie rządził specjalnie), co prawda największy potencjał posiadają oczywiście: Ammann, Małysz i Schlierenzauer. Tyle, że jak ktoś ogląda MŚ w narciarstwie alpejskim, to pewnie orientuje się, że faworyci szczególnie wśród mężczyzn, ale również i kobiet raczej tam nie rządzą, z tych i owych powodów. Także nawet takiego Jacobsena skreślać się nie powinno. On zawsze na przestrzeni poprzednich sezonów dochodził do formy, inna spawa, że nie bardzo potrafił to wykorzystać.

  • anonim

    Wiecie co przyjaciele co do FanaStoch to mi się wydaje że ta osoba ma jakieś kompleksy czy coś!Kamil owszem wygrał 2 razy i był lepszy od Adama ale...No właśnie w 1 przypadku Adam upadł i nie wziął udziału w serii finałowe,a w 2-gim był chwila co po tymże bolesnym upadku,i dochodził do siebie zaczynając w sumie dopiero trening siłowy mający na celu przywrócić moc w nogach Mistrza!Także siłą rzeczy te kilka konkursów musiało się odbić na wynikach!Zresztą Vikersund pokazało już tą moc Adama!

  • paulka doświadczony
    @Ojciec Marek

    Nie jego wina, że ma takiego "kibica".

    Ja kibicuje mu od wielu lat, jestem z nim na dobre i na złem wierze w niego i jestem pewna że jest wielu takich kibiców. Ten jeden wyjątek to tak "trol', na którego nie powinnismy reagować.

  • anonim

    Nie najeżdżajcie na Kamila!
    Nie jego wina, że ma takich "kibiców".

  • anonim
    Wszystkiego najlepszego!

    Z okazji Światowego Dnia Kota dla Rafała, Jakub i Macieja Kotów.

  • kibic_malysza profesor
    Apel do ludzi myślących

    Nie odpisywać temu prowokatorowi, wszyscy którzy mają dobro polskich skoków na sercu niech oleją tego człowieczka o nicku FankaStoch.

    Nie widzicie że on szuka tylko zaczepki i ciągle poniża Adama, że to przegra, że to Kamil lepszy itd, że Małysz źle robi, A Kamil dobrze.
    Niech sobie pisze, jak mu nikt nie będzie odpisywał to prędzej czy później stąd wyleci.

  • paulka doświadczony
    @Fanka

    Obejrzeć cokolwiek na ich stronie normalnie graniczy z cudem .Nie dosyć, że mają limit to strasznie tam tnie.

    2 seria indywidualnego na TVP1

  • anonim

    Jak ktoś nie ma TVP-sportu to MP można obejrzeć w internecie na ich stronie sport.tvp.pl.

  • anonim

    Adam dzisiaj też trenował w Szczyrku. może ktoś wie jak mu tam szło?

  • Wilk94 stały bywalec
    Adam Małysz filozofia sukcesu

    Reportaż o Adamie

    http://sport.tvp.pl/skoki/wideo/adam-malysz-filozofia-sukcesu/2097233

  • anonim
    @pepeleusz

    Szczerzę to długo się zastanawiałem czy w ogóle umieścić go na tej liście... W tym sezonie praktycznie nic nie osiągnął poza jakąś pseudo uniwersjadą. A poziom i forma jaką zaprezentował w Vikersund mówi sama za siebie. No ale jak to się mówi okażę się wszystko w praniu. Życzę mu jak najlepiej, ale wątpię w jego dobry wynik.

  • anonim

    @wako

    Skąd ty te godziny masz :)

    Przeciez piszą na stronie TVP-Sport co i kiedy.

    Konkurs drużynowy, jutro od godz.14.50 na TVP-Sport, i tylko tam
    Sobota od 11.05, cały indywidualny na TVP-sport, a druga seria od 12.25 na TVP-1...
    Dodatkowo powtórzą program w piątek o godz 17.05 "Adam Małysz filozofia sukcesu "

  • anonim

    Wczoraj do południa trenował w Szczyrku i widocznie to mu wystarczy i skakał wyśmienicie.
    Widocznie już po południu rozpoczęli treningi w Wiśle i faktycznie nie warto teraz tego przerywać, jutro dokładniej się dowiemy od @Grandy, do kiedy będzie tam trenował, ma być na jego treningu.
    Ale prawdopodobnie do soboty lub niedzieli bo we wtorek już wyjazd na MŚ.
    I choć prestiż tej imprezy nie co ucierpi to bardzo dobra decyzja.
    Mam nadzieję, że trener naszej kadry na tych MP ruszy głową i nie pozwoli latać im z wysokich najazdów, bo na MŚ czy w PŚ belki są nisko no i potem jest kłopot.

  • anonim

    szkoda że nie bedzie Adama, bo chciałam go zobaczyc na skoczni,
    ale jesli to pomoże zdobyć mu medale na MŚ to niech trenuje;)

  • Wako doświadczony
    skoki w TV jest tak...

    Piątek, 18.02
    12:50 Mistrzostwa Polski
    TVP Sport
    14:05 Mistrzostwa Polski
    TVP 1
    Sobota, 19.02
    12:50 Mistrzostwa Polski
    TVP Sport
    14:05 Mistrzostwa Polski
    TVP 1

  • sebek75 początkujący
    Kamil faworytem

    Wg mnie Kamil Stoch pewnie sięgnie po złoto ale kto wie...
    Mistrzostwa bez Adasia a bilety 20 zł kosztują,brawa dla PZN!

  • anonim

    czy ktoś z naszych jedzie na PK w Kranj
    czy wystartują juniorzy z EYOWF w Libercu

  • anonim

    Bez sensu przeciez pierwszy konkurs wlasnbie ebdzei na skoczni normalnej a po drugie na skoczni normalnej mozna wychwicic ewentlane bledy i je doszlifowac i bardziej utrwalic co bedzie mialo efekt nie tlyko na normalnej ale tez na duzej skoczni.To ja sie pytam kiedy on bedzie sie przestawial z duzje na normalna w trakcie skokow konkursowych? Przeciez wlansioe na normalnej ma najwkeisze szanse na zloto i do niej szczegolnie powinien sie przygotowac!

  • fan Małysza stały bywalec
    i bardzo dobrze Adam zrobił!

    Dobrze Adaś zrobił,że w nich nie startuje.Przez te MP w grudniu się nieco rozregulował a później już był TCS!Ja nie wiem co za matoł wymyśla takie daty,że MP jest albo przed TCS,albo przed MŚ.Przecież to jest chore!Jak robią MP to niech zrobią je po 2 konkursach PŚ na początku grudnia,a drugie MP np.po Planicy.A tak to wchrzaniają te MP wtedy kiedy można by spokojnie trenować!

  • piotr186 profesor
    lestek

    Akurat w kwestii skoków to lepszy jest ten portal na którym teraz piszę czyli skijumping.pl . Tym niemniej piątkowe wydanie "Przeglądu sportowego" to u mnie lektura obowiązkowa:).

  • Lestek weteran
    @ domino

    Wolę sobie poczytać w zaciszu przed kominkiem. Poza tym lubię po kilku latach przejrzeć znów stare gazety. Zresztą nie cała zawartość gazet publikowana jest w sieci.

  • pepeleusz profesor
    @Ja

    Nie ma co komentować wszystkich Twoich typów, ale umieszczenie M.Kota dopiero na 15 miejscu jest baardzo dziwne...

  • realista doświadczony

    dziwne ze nie startuje, przeciez i tak trenowal w tym tygodniu na tej skoczni wiec nie mozna mowic o rozregulowaniu techniki jak mialo to miejsce w zakopcu na MP gdzie przyjechal na zawody nie przygotowany

  • Lestek weteran
    Jutro trzeba przejść się do kiosku

    po "PS". ;) Będzie i o Lechu i o mistrzostwach.

  • piotr186 profesor

    Bardzo dobra decyzja Adam Małysza choć ucierpi prestiż MP na tym. No i Adam nie zdobędzie kolejnego złotego medalu:)

    Ale mają w pamięci [poprzednie MP w grudniu w wyniku których Adam małysz się lekko rozregulował to lepiej że nie stratuje

  • anonim

    Bardzo dobrze że Adam zrezygnował!MŚ w Oslo jest najważniejsze i na tym trzeba się skupić!Wierzę w złoty medal Adama w Oslo!

  • paulka doświadczony
    http:// sport.onet.pl/zimowe/skoki/ alfabet-kamila-stocha,1,4186801,wiadomosc.ht

    "Kiedyś straszny nerwus, dzisiaj już dojrzały sportowiec, któremu pomogła praca z psychologiem oraz ślub. Kamil Stoch, nasza cicha nadzieja na medal w Oslo. Czy już czuje tę zwiększoną presję? Na razie tego nie odczuwam mówi w piątkowym "Magazynie Sportowym", bezpłatnym dodatku do "Przeglądu Sportowego".

    Staram się od tego uciekać, podczas zawodów myślę o swoim zadaniu, a kiedy wracam do domu, skupiam się na rodzinie. Każdy potrzebuje przecież czegoś innego, bo nie można żyć tylko sportem. Jeżeli kiedyś na drzewie pod moim domem będzie siedział jakiś paparazzo, to... nie mam na to wpływu. Mam za to wpływ na to, jak zareaguję. I myślę, że nie warto się przejmować. Nie będę krzyczał czy rzucał obelgami. Muszę się pogodzić z tym, że jestem osoba publiczną - dodaje.

    Zadziwiająco spokojny człowiek z tego Kamila... Zwłaszcza dla tych, którzy znają go od dawna.


    No, tak. Kiedyś byłem wybuchowy i nie radziłem sobie w pewnych sytuacjach. Po nieudanych skokach nie potrafiłem sobie uświadomić, dlaczego tak się dzieje. Oddajesz kiepski skok, są emocje. Trudno utrzymać nerwy na wodzy, człowiek musi odreagować i wyrzucić wszystko z siebie przyznaje Stoch.

    W swoim "Alfabecie" w piątkowym "Magazynie Sportowym", bezpłatnym dodatku do "Przeglądu Sportowego", Kamil Stoch mówi też o Adamie i Ewie, czyli Małyszu i swojej żonie oraz rodzinnym Zębie."

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2011-02-23 08:44:10 ***

  • HKS profesor

    Kombinatorzy to nawet dekoracji nie mają;) a Byrt jest współrekordzistą bo taki sam wynik i co ważniejsze w zimie uzyskał kilka dni temu na PK Marjan Jelenko.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl